(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 بهمن 1388- شماره 19585
 

حديث دشت عشق
بازي سرنوشت ساز در اهواز تقابل پيروزي با مقاومت زخم خورده
اخبار كوتاه از فوتبال
دو كيلو ارفاق وزن براي كشتي گيران اعلام زمان بندي مسابقات كشتي جام تختي
آخر و عاقبت تيمي كه فقط سه روز تمرين كرد تيم سابر ايران در مسكو آخر شد!
استقبال مردم و مسئولان از تيم ملي كشتي فرنگي
شكست ميلان و رئال پيروزي شيرين منچستر با درخشش روني
توجه رسانه هاي جهان به اسكي باز محجبه ايراني كلهر از گفت وگو با شبكه بي بي سي امتناع كرد
نسبت به صعود تيم ملي واليبال اميدوارم معدني: يك هفته پس از ليگ اردوي تيم ملي آغاز مي شود
پيروزي آسان استقلال مقابل مس ذوب آهن فاتح دربي اصفهان
اخبار فوتبال جهان
پيش به سوي جام سي ام گوش شكسته هاي وطني، مدعيان اصلي جام تختي
تاخير دربرپايي اردوي تيم ملي جودو
خداحافظي افشار از تيم ملي تكواندو
عليرضايي: نتايج خوبي در شنا نخواهيم گرفت
انحلال فدراسيون كونگ فو
اعزام دو تكواندوكار به المپيك هنرهاي رزمي



حديث دشت عشق

از نوشته دلاور شهيد «نورالدين حسين خاني»
سوزيم كه رسم عاشقي سوختن است

اينك كه من در بين شما نيستم، نمي دانم كه چه احساسي داريد؛ اميدوارم كه احساس شما از روي صداقت و براي خدا باشد و ذره اي به خود غم و اندوه راه ندهيد، زيرا آن كس كه به من حيات بخشيد، اينك جانم را خريده و من نيز با كمال ميل جانم را تسليم او مي كنم و به سوي او باز مي گردم.شهيد «نورالدين حسين خاني»، بسيجي مخلصي بود كه تحصيلات خويش را تا چهارم نظري ادامه داد و در كنار تحصيل علم از مطالعه و خواندن كتب مذهبي نيز غافل نبود. او براي اولين بار همراه كاروان بسيجيان عازم منطقه حاج عمران در غرب كشور شد. و مجروح گرديد پس از بهبودي دوباره با رزمندگان لشكر عاشورا در ميدان جنگ حضور پيدا كرد. او كه حضورش در جبهه همراه با معرفت و شناخت بود، قبل از شهادت راهي اهواز شد و با غسل شهادت و خريد كتب دعا و هديه به دوستان همرزمش عازم خط پدافندي پاسگاه زيدشد و هنگامي كه در كانال به سمت كمين هاي دشمن براي سركشي عازم بود بر اثر تير دشمن در شب 19 ماه مبارك رمضان سال 63 به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.
هيئت رزمندگان اسلام خوي

 



بازي سرنوشت ساز در اهواز تقابل پيروزي با مقاومت زخم خورده

در شرايطي كه دو ديدار آغازين هفته بيست و هفتم رقابت هاي ليگ مهمترين ديدارهاي اين هفته بودند اما، فارغ از اين دو بازي جمعه هم ديدارهاي مهمي در سراسر كشور برگزار خواهد شد كه نتايج اين بازي ها مي تواند وضعيت را تا حدودي براي تيم هاي پايين و بالاي جدول مشخص كند. مصاف فولاد خوزستان و ابومسلم و بازي پيروزي در برابر مقاومت سپاسي از اين دست بازي هاست.
پيروزي به صعود مي انديشد
اگر مقاومت با نتيجه عجيب 5 بر يك برابر سپاهان شكست نمي خورد مي شد اين تيم را يكي از تيم هاي خوب ليگ نهم عنوان كرد، اما اين باخت سنگين باعث سقوط مقاومت تا رده دهم جدول شد. ضمن اينكه سپاهان را يك گام ديگر به قهرماني نزديك تر كرد. رقيب اين هفته مقاومت هم تيمي است كه سرمربي اش آرزوي قهرماني تيمش را دارد. پيروزي كه با برتري برابر استقلال در هفته گذشته با روحيه مضاعفي به شيراز سفر كرده اگر بتواند اين بازي را ببرد مي تواند به تداوم صعودش در جدول رده بندي اميدوار باشد. اگر نتيجه اي به غير از برتري پيروزي به دست بيايد آنگاه ديگر مدعيان بالايي جدول اميدوار خواهند بود تا بتوانند جاي پيروزي را در رده سوم بگيرند.
جدال سرنوشت ساز در اهواز
يكي از مهمترين بازي هاي اين هفته قطعا مصاف فولاد با ابومسلم خواهد بود. ديداري كه مي تواند سرنوشت را براي يكي از اين دو تيم رقم بزند. اگر فولاد كه اين روزها خوب نتيجه مي گيرد بتواند در خانه ابومسلم را شكست دهد مي تواند از ماندن در ليگ مطمئن باشد. شكست ابومسلم در اين بازي هم به معناي سقوط اين تيم به ليگ دسته يك خواهد بود چرا كه با توجه به اختلاف بازي كه به وجود خواهد آمد بعيد است كه ابومسلم بتواند در هفته هاي پاياني راهي براي فرار بيابد. اماا گر نتيجه عكس حاصل شود و ابومسلم پيروز رويارويي اهواز لقب بگيرد آن وقت ابومسلم به ماندن در ليگ اميدوار مي شود و فولاد دوباره خطر سقوط را احساس مي كند. از زواياي مختلف ديدار ابومسلم و فولاد ديدني خواهد بود كه البته جنگ براي بقا مهمترين نكته اين ديدار خواهد بود.
برنامه كامل ديدارهاي روز جمعه به اين شرح است:
جمعه 30/11/1388
¤ مقاومت سپاسي شيراز- پيروزي تهران (حافظيه- ساعت 30/14)
¤ پيكان قزوين- استقلال اهواز (شهيد رجايي- ساعت 15/15)
¤ راه آهن- پاس همدان (اكباتان- ساعت 15/15)
¤ ملوان انزلي- استيل آذين (تختي انزلي- ساعت 15/15)
¤ سايپا- تراكتورسازي تبريز (انقلاب كرج- ساعت 15/15)
¤ شاهين بوشهر- صباي قم (شهيد بهشتي بوشهر- ساعت 15/15)
¤ فولاد خوزستان- ابومسلم مشهد (تختي اهواز- 15/15)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دستياري براي قطبي انتخاب نشده است
فدراسيون فوتبال در پاسخ به انتشار برخي اخبار و شايعات درباره انتصاب دستيار ايراني افشين قطبي، سرمربي تيم ملي مواردي را به اين شرح اعلام كرد. درپي انتشار اخبار و شايعات از منابع غيرموثق درباره انتخاب دستيار ايراني افشين قطبي و مربي دروازه بانان تيم ملي بزرگسالان ايران، روابط عمومي فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه هنوز سرمربي تيم ملي رسما گزينه اي را براي پذيرش دستياري اش معرفي نكرده است و پس از معرفي نفرات مدنظر افشين قطبي به فدراسيون و پس از بررسي ها و تاييد در كميته تيم هاي ملي اطلاع رساني خواهد شد.
جريمه 40 ميليون توماني براي مدافع استقلال
كميته انضباطي باشگاه استقلال عصر سه شنبه تشكيل جلسه داد تا به تخلف اميرحسين صادقي در روز 14 بهمن رسيدگي كند. اعضا پس از استماع توضيحات وي و خروج صادقي از جلسه، موضوع را بررسي و در نهايت راي خود را صادر كردند كه بر اين اساس صادقي با مبلغ 400 ميليون ريال به عنوان جريمه مواجه شد. از اين رقم، مبلغ 10 ميليون تومان جريمه قطعي است كه از قرارداد وي كسر خواهد شد و مبلغ 30 ميليون تومان آن نيز به صورت جريمه تعليقي است و در صورت تكرار تخلف انضباطي از سوي نامبرده، قطعيت خواهد يافت. صادقي پيش از ديدار با پيروزي در روز 14 بهمن به دليل قرار نگرفتن در تركيب اصلي به حالت قهر اردو را ترك و سپس بازگردانده شد.
دعوت الوصل از پيروزي
باشگاه الوصل امارات با دعوت از تيم فوتبال پرسپوليس براي برپايي اردوي يك هفته اي در اين كشور، خواستار برگزاري يك ديدار تداركاتي با قرمزپوشان تهراني شد. باشگاه پيروزي در حال بررسي اين پيشنهاد است و ظرف يك هفته آينده پاسخ باشگاه الوصل را خواهد داد.
كره خواستار ميزباني جام جهاني 2022
رئيس جمهور كره جنوبي در ديدار با رئيس كنفدراسيون آسيا پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2022 را از سوي كشورش ارائه داد. استراليا، بلژيك و هلند، انگلستان، ژاپن، روسيه، اسپانيا و پرتغال و آمريكا متقاضيان ميزباني جام جهاني براي 2018 يا 2022 هستند. كره جنوبي، اندونزي و قطر هم درخواست ميزباني خود را براي جام جهاني 2022 به فيفا ارائه داده اند.
خبري از بازي خداحافظي براي مهدوي كيا نيست
مدير برنامه هاي مهدي مهدوي كيا خبر بازي دوستانه تيم هاي اينتراخت و هامبورگ را براي خداحافظي مهدوي كيا از فوتبال آلمان تكذيب كرد. او در اين باره گفت: مهدي براي كارهاي اداري 72 ساعت در آلمان بود و مي خواست يكسري از كارهاي عقب مانده شخصي اش را انجام دهد كه پس از انجام اين كارها، دوباره به ايران برگشت و الان او در تهران است.مهدي در اينجا ديداري هم با مدير باشگاه اينتراخت داشت كه در فضايي صميمي برگزار شد اما هيچ خبري از دعوت رسمي براي مهدي و شركت او در مسابقه دوستانه نيست.
بيرون انداختن بازيكنان فوتبال از هتل
در راستاي اتفاقات عجيب فوتبال ايران اين بار مدير يكي از هتل آپارتمان هاي مشهد به علت پرداخت نشدن حق اقامت تيم پيام از سوي مالك باشگاه، با شكايت و حضور ماموران نيروي انتظامي، وسايل بازيكنان را از هتل بيرون و آنها را اخراج كرد. تيم فوتبال پيام مشهد در ابتداي فصل نيز به علت عدم پرداخت بدهي هاي بازيكنان خود از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تعليق شد.

 



دو كيلو ارفاق وزن براي كشتي گيران اعلام زمان بندي مسابقات كشتي جام تختي

سي امين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي گراميداشت ايام الله دهه مبارك فجر از امروز آغاز مي شود.
چهار تيم خارجي و 96 كشتي گير داخلي در رقابت هاي امسال جام تختي حضور دارند كه البته در تركيب تيم هاي داغستان، تركيه، ارمنستان و عراق اكثرا چهره هاي شاخصي ديده نمي شود.اين رقابت ها با دو كيلوگرم ارفاق وزن و بر روي سه تشك در سالن پيروزي شهر اصفهان برگزار مي شود.برنامه اين مسابقات به شرح زير است:
¤ پنج شنبه 29 بهمن ماه:
ساعت 9 تا 30:12: رقابت هاي مرحله مقدماتي اوزان 55،66 و 96 كيلوگرم
ساعت 15 تا 30:15: وزن كشي اوزان 60،74،84 و 120 كيلوگرم
ساعت 16 تا 17: مراسم افتتاحيه
ساعت 17 تا 20: مسابقات شانس مجدد، رده بندي و فينال اوزان 55،66 و 96 كيلوگرم
¤ جمعه 30 بهمن ماه:
ساعت 9تا 30:12: مسابقات مرحله مقدماتي اوزان 60،74،84 و 120 كيلوگرم
ساعت 17تا 20: مسابقات شانس مجدد، رده بندي و فينال اوزان 60،74،84 و 120كيلوگرم

 



آخر و عاقبت تيمي كه فقط سه روز تمرين كرد تيم سابر ايران در مسكو آخر شد!

در حالي مسابقات جايزه بزرگ شمشيربازي(سابر) مسكو خاتمه يافت كه هيچ يك از نمايندگان ايران در جمع 64 نفر برتر قرار نگرفتند و تيم ايران آخر شد.
در اين رقابت ها 17 كشور حضور داشتند كه فرانسه، ايتاليا و چين به ترتيب اول تا سوم شدند. تيم هاي آلمان، روماني، كره جنوبي، روسيه، اوكراين، مجارستان، بلاروس، امريكا، لهستان، كانادا، ژاپن، قزاقستان و تركيه رده هاي چهارم تا شانزدهم را بدست آوردند و ايران در رده آخر ايستاد.
در بخش انفرادي نيز مجتبي عابديني كه در جام جهاني كيش نايب قهرمان شده بود در جاي 91 ايستاد. او قبلا در مكان 63 جاي گرفته بود. حميدرضا طاهرخاني در رده 89 قرار گرفت، او پيش از اين مكان 46 را در اختيار داشت. پرويز درويشي كه دوره گذشته رتبه 84 اين مسابقات را به دست آورد، اين بار هم در همان مكان جاي گرفت. امين قرباني صد و پنجم شد، او مكان 89 را در دوره پيش در اختيار داشت. محمد فتوحي و فرزاد باهر، ياران جديد تيم ملي ايران كه دوره گذشته در اين پيكارها حضور نداشتند، اين بار به ترتيب رده هاي 106و 110 را به خود اختصاص دادند.تيم ملي ساير ايران با 3 روز تمرين راهي اين پيكارها شد.

 



استقبال مردم و مسئولان از تيم ملي كشتي فرنگي

تيم ملي كشتي فرنگي ايران بامداد ديروز و در ميان استقبال جمعي از مردم و مسئولان وارد تهران شد.
تيم ملي كشتي فرنگي ايران كه براي اولين بار قهرمان مسابقات جام جهاني شد، ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه از طريق مسكو وارد فرودگاه امام خميني(ره) شد و مورد استقبال حميد سجادي ، محمدرضا يزداني خرم و محمدعلي صنعتكاران و همچنين جمعي از مردم و مسئولان فدراسيون قرار گرفت.

 



شكست ميلان و رئال پيروزي شيرين منچستر با درخشش روني

تيم فوتبال منچستر يونايتد سه شنبه شب با درخشش وين روني، تيم ميلان را در ديدار رفت از مرحله حذفي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شكست داد.
منچستر يونايتد در ورزشگاه سن سيرو به پيروزي ارزشمند 3بر 2 مقابل ميلان دست پيدا كرد تا از بخت بالاتري نسبت به حريف صاحب نام خود براي صعود به مرحله بعدي رقابت ها برخوردار باشد.ميلان در اين ديدار ابتدا با گل دقيقه3 رونالدينيو از ميهمان خود پيش افتاد اما پل اسكولز در دقيقه 36 بازي را به تساوي كشيد. در نيمه دوم تيم من يونايتد نمايشي به مراتب بهتر از حريف خود داشت و وين روني دو بار در دقايق 66 و 74 با ضربات سر دروازه ميلان را بازكرد.
كلارنس سيدورف كه در دقايق پاياني اين ديدار به جاي بكهام وارد ميدان شده بود در دقيقه 85اختلاف گل ها را به يك رساند. مايكل كريك از منچستر در دقيقه90 اين ديدار به دليل دريافت دومين كارت زرد از زمين اخراج شد. ديدار برگشت اين دو تيم در تاريخ 19 اسفند برگزار خواهد شد.
ليون در ديگر ديدار برگزار شده سه شنبه با نتيجه يك بر صفر مقابل ميهمان خود رئال مادريد به برتري رسيد. ژان ماكون در دقيقه47، تك گل اين ديدار را به ثمر رساند. نكته جالب توجه اين ديدار، بازگشت كريم بنزما به ژرلان بود. مانوئل پلگريني، سرمربي رئال، در 30دقيقه پاياني اين ديدار بنزما را به جاي هيگواين به ميدان فرستاد كه با واكنش منفي هواداران ليون نسبت به اين بازيكن 22ساله همراه شد. بنزما در 172 ديداري كه براي ليون به ميدان رفت، 72 گل به ثمر رساند. ديدار برگشت اين دو تيم در تاريخ 19اسفند برگزار مي شود.

 



توجه رسانه هاي جهان به اسكي باز محجبه ايراني كلهر از گفت وگو با شبكه بي بي سي امتناع كرد

مرجان كلهر اسكي باز زن ايراني حاضر در بيست و يكمين دوره بازي هاي المپيك زمستاني ونكوور 2010 از گفت وگو با شبكه بي بي سي خودداري كرد.
كلهر پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي 2010 و نخستين بانوي محجبه ايراني در بازي هاي المپيك زمستاني همچنان مورد توجه رسانه هايي گروهي دنيا است.به دنبال درخواست هاي متعدد رسانه ها عصر سه شنبه، كلهر با حضور در محل اقامت نمايندگان رسانه اي ايران در بازي هاي المپيك ونكوور با خبرگزاري رويترز و USA TODAY گفت وگو كرد.
اغلب سؤالات خبرنگاران اين رسانه ها در مورد نحوه فعاليت ورزشي كلهر در ايران، پرچمداري ايران در المپيك، وضعيت ورزش بانوان در ايران و حضور در المپيك زمستاني به عنوان نخستين دخترايراني بود.
كلهر همچنين در محل دهكده بازي ها در برنامه گفت وگو با يكي از خبرگزاري هاي آلمان شركت كرد. به دنبال پرداختن مغرضانه شبكه BBC به اتفاقات و موضوعات سياسي در ايران، مرجان كلهر گفت وگو با اين شبكه را رد كرد.

 



نسبت به صعود تيم ملي واليبال اميدوارم معدني: يك هفته پس از ليگ اردوي تيم ملي آغاز مي شود

حسين معدني گفت: بلافاصله بعداز تمام شدن ليگ بعد ازيك هفته تا 10 روز تمرينات و اردوها آغاز مي شود.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران در رابطه با بازي هاي جام جهاني ايتاليا اظهار كرد: بلافاصله بعداز تمام شدن ليگ بعداز يك هفته تا10 روز تمرينات و اردوها آغاز مي شود. بازي هاي تداركاتي و اردوهاي مختلف را از فدراسيون درخواست كرده ايم كه اميدوارم بتوانيم برنامه ها را اجرا كنيم و با تمام قوا در مسابقات جام جهاني شركت كنيم.وي درخصوص گروه ايران در رقابت هاي جام جهاني ايتاليا تصريح كرد: تيم ملي ايران با تيم هاي ژاپن، مصر و ايتاليا هم گروه است. در اين مسابقات گروه آسان نداريم ولي نسبت به گروه هاي ديگر بهتر است و مي توانيم اميدوار باشيم اگر خوب بازي كنيم از اين گروه صعود كنيم.

 



پيروزي آسان استقلال مقابل مس ذوب آهن فاتح دربي اصفهان

دربي اصفهان در حالي با پيروزي تيم فوتبال ذوب آهن به پايان رسيد كه تيم سپاهان پس از 14 هفته شكست در رقابت هاي ليگ برتر را تجربه كرد تا فاصله تيم اول جدول رده بندي با تيم دوم كاهش يابد.
هفته بيست و هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديروز با برگزاري ديدار تيم هاي سپاهان و ذوب آهن آغاز شد كه در پايان اين مسابقه شاگردان ابراهيم زاده با نتيجه يك بر صفر برابر شاگردان قلعه نويي به پيروزي دست يافتند.در اين بازي كه با قضاوت محسن تركي در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، سيدمحمد حسيني در دقيقه 70 گل برتري تيم ذوب آهن را به ثمر رساند.با اين پيروزي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان 49 امتيازي شد و اختلاف امتياز خود با سپاهان صدرنشين را به 6 امتياز رساند. زردپوشان اصفهاني هم با 55 امتياز صدرنشين هستند.
در ديگر ديدار نيز تيم استقلال تهران موفق شد در تهران مس كرمان را با حساب دو بر صفر شكست دهد. اين پيروزي در شرايطي براي آبي پوشان بدست آمد كه دو تيم از تيم هايي هستند كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند و بايد هفته آينده به مصاف رقباي خود بروند.
در نيمه نخست اين بازي كه با قضاوت هدايت ممبيني در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد ، حنيف عمران زاده(13) و فرهاد مجيدي(37) براي استقلال گل زدند.در نيمه دوم توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا استقلال به لطف همان دو گل نيمه نخست يك پيروزي ديگر بدست آورد. مس در اين بازي بسيار ضعيف تر از حد انتظار نشان داد تا خيلي ها نگران شرايط اين تيم كرماني در ليگ قهرمانان آسيا شوند.از سوي ديگر استقلال نيز با كسب اين برد 43 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل بهتر، جانشين پيروزي در مكان سوم جدول شد تا سرخپوشان با يك پله سقوط منتظر ديدار روز جمعه خود با مقاومت شهيد سپاسي شيراز باشند.

 



اخبار فوتبال جهان

كاپلو: روني شبيه رائول است
سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس گفت: وين روني يكي از بزرگترين بازيكنان با استعدادي است كه تاكنون داشته ام. فابيو كاپلو اظهار داشت: به باور من، وين روني بازيكن جوان و بزرگي است. او يكي از بهترين و بزرگترين بازيكناني است كه تاكنون به عنوان شاگرد تمرين داده ام. ويژگي بزرگ و قابل ذكر روني اين است كه هميشه توانايي و خواست يادگيري دارد. در هنگام تمرينات هميشه علاقمند به يادگيري است.اين مربي ايتاليايي كه در ابتداي سال 2008 هدايت تيم انگليس را برعهده گرفت و بعد موفق شد تيمش را به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي برساند، ادامه داد: او تا زماني كه چيزي در تمرينات ياد نگيرد، از زمين خارج نمي شود. به نظر من او بازيكني شبيه به رائول گونزالس از رئال مادريد است.گلزن 24 ساله منچستريونايتد و تيم انگليس به خاطر درخشش در مسابقات باشگاهي و ملي هدف رئال مادريد اسپانيا در فصل تابستان به حساب مي آيد.
فان پرسي: ترك آرسنال دشوار است
مهاجم هلندي تيم فوتبال آرسنال انگليس گفت: با وجود داشتن چهار پيشنهاد ترك لندن برايم بسيار دشوار است. روبين فان پرسي اظهار داشت: از چلسي، منچسترسيتي انگليس، يوونتوس و اينترميلان ايتاليا پيشنهاد بازي دارم، ولي فكر كردن به اين تيم ها در شرايطي كه عضو آرسنال محسوب مي شوم و در لندن اقامت دارم، برايم بسيار سخت است. اين بازيكن 26 ساله كه گرفتار مصدوميت است، و در سال 2004 از فاينورد راهي تيم انگليسي شد، افزود: درك اين مسئله براي ديگران سخت است. آنها نمي توانند در نظر بگيرند اگر شما چند سال در آرسنال باشيد و بخواهيد تيم را ترك كنيد، آنوقت قلب تان را در آنجا بايد بگذاريد.وي ادامه داد: در اين تيم رقابت براي حضور در تركيب فشرده است. همه چيز به آمادگي جسمي و روحي ربط دارد.فان پرسي كه تاكنون در 41 بازي براي تيم هلند، 14 گل زده است، از سال 2004 تاكنون در خدمت تيم تحت رهبري آرسن ونگر است. وي براي اين تيم 126 بازي كرده و 46 گل زده است.
هيدينك سرمربي جديد تركيه
گاس هيدينك، سرمربي هلندي تيم فوتبال روسيه، در آستانه مربيگري تيم ملي تركيه قرار دارد.هيدينك پيش از اين اعلام كرده در پايان قرارداد خود با تيم روسيه در تاريخ 30 ژوئن از اين تيم جدا خواهد شد. برپايه گزارش روزنامه صباح، هيدينك روز جمعه گذشته با انعقاد قراردادي چهارساله به تيم فوتبال تركيه خواهد پيوست. اين مربي روسي پيش از اين در فصل 91-1990 مربيگري تيم فوتبال فنرباغچه را برعهده داشته است. تركيه موفق به حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010 نشده و اكنون توجه خود را به صعود به مرحله پاياني رقابت هاي يورو 2012 متمركز كرده است.
گوارديولا: توجه اي به رئال نداريم
سرمربي تيم فوتبال بارسلونا در نشست خبري پس از بازي تيمش براي آتلتيكومادريد گفت: اگر تصور مي كنيد كوچكترين توجهي به رئال مادريد داريم سخت در اشتباهيد.جوزپه گوارديولا گفت: هيچ توجهي به مادريد نداريم و تنها سرگرم پيش بردن كاروان خود به سمت موفقيت هستيم. وي افزود: بارسلونا قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا مي شود و در اين مسئله كوچكترين شكي ندارم. سرمربي بارسا ادامه داد: تعويض ژاوي از ديد خبرنگاران بسيار عجيب بود اما او مشكل داشت و خسته به نظر مي رسيد، من هم خواستم به بوخان كركيچ فرصت درخشش داده باشم.وي در خصوص عملكرد تيمش گفت: خوب شروع كرديم اما در نيمه دوم اشتباهات فردي اوج گرفتند و آتلتيكومادريد كنترل ميدان را در اختيار خود گرفت.
اعتراض آقاي خاص به روزتي
ژوزه مورينيو پس از توقف بدون گل شاگردانش در خانه ناپولي، بار ديگر داور را عامل ناكامي تيمش معرفي كرد. ديدار پرهيجان و تماشايي ناپولي- اينتر از هفته بيست و چهارم رقابت هاي سري A گلي در برنداشت و دو تيم در پايان مسابقه به تقسيم امتيازهاي بازي بسنده كردند. آقاي خاص در پايان بازي نسبت به عملكرد داوري اعتراض داشت. سرمربي پرتغالي اينتر در پايان مسابقه گفت: پس از بازي به روزتي (داور مسابقه) تبريك گفتم، چرا كه از شيوه قضاوت او خوشم آمد. نتوانستم ببينم با اين حال به من گفتند كه در يك صحنه پنالتي واضحي براي ما گرفته نشد. نمي دانم چرا او آن پنالتي را اعلام نكرد. صرف نظر از اين صحنه او قضاوت خوبي داشت با اين حال او در اين تصميم گيري هايش اشتباه مي كند و نمي دانم او در آينده چه تعداد تصميم هايي را عليه ما خواهد گرفت.
حمايت لمپارد از كاپيتاني فرديناند
چندي پيش بود كه فابيو كاپلو، در پي رسوايي هاي اخلاقي جان تري بازوبند كاپيتاني تيم ملي انگليس را از او گرفت و به ريو فرديناند سپرد و در اين ميان فرانك لمپارد حمايت خود را از كاپيتاني ستاره منچستريونايتد اعلام كرده است. لمپارد يكي از دوستان صميمي تري مي باشد كه پس از آنكه كاپلو بازوبند تيم ملي انگليس را از تري گرفت، به او دلداري مي داد.البته در اين ميان در صحبتهايي به اين نكته اشاره كرده كه زماني كه ستاره خط دفاعي منچستريونايتد در رختكن تيم ملي انگليس بازوبند كاپيتاني را بر بازويش ببندد، جو تلخ و سنگين از رختكن اين تيم دور خواهد شد. لمپارد در صحبتهايي در اين رابطه گفته: «تري و فرديناند، شخصيت هاي بزرگي هستند. كاپيتان تيم ملي انگليس هم مي بايست فردي با نفوذ در رختكن تيم باشد كه فرديناند هميشه اين ويژگي را داشته است. او هميشه در رختكن تيم محبوب بوده و به راحتي مي توان با او ارتباط برقرار كرد. از بابت مسائلي كه در مورد تغيير كاپيتان تيم به وجود آمد متاسفم ولي اكنون ريو شايستگي اين بازوبند را دارد و مطمئنم كه كاپيتان خوبي براي تيم خواهد شد. فابيو كاپلو كاري را انجام داد كه تيم ما واقعا به آن نياز داشت.»

 



پيش به سوي جام سي ام گوش شكسته هاي وطني، مدعيان اصلي جام تختي

سرويس ورزشي-
سال 2010 ميلادي سال پرترافيكي براي كشتي آزاد ايران به شمار مي آيد.
حضور منسجم در مسابقات جام جهاني (روسيه)، قهرماني آسيا (هند)، بازيهاي آسيايي گوانگجو و مسابقات جهاني روسيه، مستلزم اعزام هدفمند تيم هاي مختلف به تورنمنت هاي تداركاتي است.جام تختي يكي از اين تورنمنت ها به شمار مي آيد كه گرچه طي سال هاي اخير مقبول قدرت هاي برتر كشتي دنيا واقع نشده است؛ اما قهرماني در آن حكم تصاحب دوبنده تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا و جام جهاني براي مدعيان داخلي خواهد داشت. با اين تفاسير دو بحث جدي در ملي پوش شدن آزادكاران ايراني خودنمايي مي كند. يكي آنكه نامداراني چون مهدي تقوي ها فردين معصومي كه پيش از اين چندين بار در مسابقات قاره اي و جام جهاني حضور يافته اند، شايد تمايلي براي اعزام به هند يا روسيه نداشته باشند. با اين وجود اولتيماتوم اعضاي كادر فني مبني بر خط خوردن نام غايبان جام تختي در قهرماني آسيا و جام جهاني هيچ تأثيري در تصميم تقوي و معصومي براي غيبت در اصفهان نخواهد گذاشت. مسئله دوم اين است كه تنها كشتي گيران مايل به حضور در مسابقات قهرماني و جام جهاني تمايل به بالا رفتن از باسكول وزن كشي رقابت هاي جام تختي خواهند داشت؛ كه اين موضوع حتي از جذابيت رقابت هاي داخلي جام تختي هم خواهد كاست.
به هر تقدير در تورنمنتي كه سال ها پيش ستاره هايي چون يوردانوف، داگلاس، گئورگيان، اشترف و... در آن خودنمايي مي كردند جاي قهرمانان امروز دنيا خالي است و در چنين شرايطي مي توان از جام تختي به عنوان رقابت هاي قهرماني ايران ياد كرد.

جام تختي، مهمترين رويداد كشتي در نصف جهان شيران: شور و هيجان در شهر موج مي زند

رئيس هيات كشتي اصفهان، برگزاري سي امين دوره مسابقات بين المللي، جام جهان پهلوان تختي را از مهمترين رويدادهاي كشتي برگزار شده در اصفهان در 21 سال گذشته قلمداد كرد.
داوود شيران برگزاري سي امين دوره رقابت هاي جام جهاني پهلوان تختي را به ميزباني اصفهان فرصتي مهم و ارزشمند براي كشتي اين شهر ارزيابي كرد و اظهار داشت:دراين دوره از مسابقات ده تيم خارجي به همراه تيم اصلي ايران و يك تيم از هيات كشتي اصفهان حضور دارند و با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وي از ايجاد شور و هيجان در جامعه كشتي اصفهان به دليل اين ميزباني خبرداد و خاطرنشان كرد: از آنجايي كه بعد از بيست و يك سال اين مسابقات باز در شهر تاريخي اصفهان كه اكنون به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي شناخته مي شود برگزار خواهد شد. شور و هيجان خاصي در جامعه كشتي اصفهان و مسئولين اداره كل تربيت بدني استان، براي برگزاري هرچه بهتر و با كيفيت تر اين بازي ها ايجاد شده است.
رئيس هيئت كشتي اصفهان ادامه داد: نزديك به يك ماه است كه ستاد برگزاري اين مسابقات در اداره كل تربيت بدني و هيات كشتي استان تشكيل شده است و همه در تلاشند شايستگي هاي اصفهان را در ميزباني مسابقات كشتي نيز به اثبات برسانند و نشان دهند اين شهر مي تواند رقابت هاي كشتي را همچون مسابقات ديگر رشته ها به بهترين نحو ممكن برگزار كند.
شيران پيرامون سطح كيفي تيم هاي شركت كننده در سي امين دوره مسابقات جام تختي افزود: تيم هاي داغستان روسيه، ارمنستان، تركيه، آذربايجان و قرقيزستان از بهترين هاي اين رقابتها هستند. تيم ارمنستان با تركيبي نسبتا كامل پاي در اين بازي ها مي گذارد به نحوي كه كشتي گير 120 كيلوگرم آنها نفر سوم دنيا است. ضمن اينكه در سه وزن ديگر نيز از ورزشكاراني كه سابقه قهرماني اروپا را در كارنامه دارنده بهره مي برد.
وي در تشريح اين تيم ها بيان داشت: داغستان تيمي است كه هميشه تيم اصلي روسيه را تغذيه مي كند و بهترين هاي تاريخ كشتي اين كشور از اين منطقه هستند. تركيه هم در هر تورنمنتي كه شركت كرده جزو مدعيان و بهترين هاي آن رقابت ها بودهاست.
شيران اضافه كرد: تيم فرنگي اعزامي از كشور آذربايجان پيش از اين مسابقات قهرمان جهان شده است. با اين تفاسير پيش بيني مي كنيم سطح كيفي اين دوره از بازي ها رضايت بخش باشد.البته تيم اصفهان نيز مي تواند تجربه گران بهايي از شركت در اين بازي ها كسب كند.

98كشتي گير داخلي دراصفهان ترك ها و داغستاني ها بدون كشتي گير سرشناس

تيمهاي كشتي داغستان، تركيه و ارمنستان با كشتي گيران نه چندان سرشناس در رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي شركت مي كنند.
قربان قاضي ماگومداف قهرمان داغستان در وزن 66كيلوگرم، رشيد قربان اف قهرمان جوانان اروپا در وزن 74كيلوگرم، ماگمود ماگمداف متولد سال 1986 قهرمان مسابقات قهرماني آمريكا در وزن 96كيلوگرم، ماگمود ماگو مداف متولد سال 1983، كازبيك شمس الدين اف، شاه سيد جليل اف و اسداله دبيراف 7 كشتي گير تيم داغستان روسيه در رقابتهاي جام تختي هستند.
داغستاني ها روز دوشنبه و از طريق مرز زميني وارد ايران شدند.
تيم تركيه نيز كه بامداد سه شنبه 27بهمن ماه وارد ايران شد با تركيب زير درجام تختي شركت مي كند.
55كيلوگرم: محي الدين اوزان (دارنده مدال نقره رقابت هاي جوانان جهان)
60كيلوگرم: ارهان ديك (عضو تيم كشتي آزاد تركيه در رقابتهاي جوانان جهان درسال 2006)
66كيلوگرم: ياكوب گور
74كيلوگرم: اسماعيل بولات(عضو تيم كشتي آزاد تركيه در رقابتهاي جوانان جهان درسال 2008)
84كيلوگرم: هادي سيلان
96كيلوگرم: صالح ارنيك (نفر چهارم رقابت هاي جوانان اروپا درسال 2004)
120كيلوگرم: علي گوربوز (نفر سوم رقابت هاي جوانان جهان و اروپا درسال 2007)
مربي: مراد آچتماكا- توران چيلان
ارمنستاني ها كه از دو هفته اي در اصفهان حضور دارند.
با تركيب زير درجام تختي شركت مي كنند.
روسلان باسيف در وزن 120كيلوگرم، آراتوم نعلبنديان در وزن 60كيلوگرم، ميرهان جبوريان در وزن 55 كيلوگرم، آرتور آراكيليان در وزن 60كيلوگرم، واديم لالي يف در وزن 84كيلوگرم، ديويد پاپويان در وزن 74كيلوگرم، ادگار ينوكيان در وزن 96كيلوگرم، ژيرارهوانيسيان در وزن 66كيلوگرم و هانيك كاراپتيان در وزن 74كيلوگرم، از كشتي گيران سرشناس ارمنستاني ها در جام تختي هستند.
ديويد صفاريان، گئورگ افشاريان، هماز اسب هووسپيان، آرارات مارتيروسيان، آشوت ترتريان، آتور پطروسيان، گلگام بابك هانيان ديگر كشتي گيران تيم ارمنستان هستند.
سي امين دوره رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي امروز وفردا با حضور 98كشتي گير داخلي وكشتي گيران خارجي درسالن پيروزي اصفهان برگزار مي شود.

اسامي نفرات تيم منتخب كشتي آزاد ايران ترافيك در وزن 60 كيلوگرم

كادر فني تيم ملي كشتي آزاد اسامي نفرات تيم ايران حاضر در رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي را مشخص كرد.
بنا به اعلام غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد اسامي نفرات تيم ايران در اين رقابت ها به شرح زير است:
55 كيلوگرم: مهران رضازاده- جواد داداشي- عباس دباغي- همت كريمي زاد (مازندران) فريد دژم خو (آذربايجان شرقي) فرزان بهرامي- حسن رحيمي- حسين مصطفي زاده (تهران) وحيد جلالي بهار- فرزاد جعفري (كرج) جواد قانعي (يزد) محمدحسين سلطاني (همدان) حسين رحماني (قزوين).
60 كيلوگرم: تقي داداشي- مهدي قربان نژاد- سعيد احمدي- بهنام احسان پور- مسعود اسماعيل پور- سيدمراد محمدي- كميل ذبيحي (مازندران) هادي حاجيان، جليل لشني- مصطفي آقاجاني (تهران)- عباس بيگلربيگي- مسلم بهاري (همدان) مهدي بابايي جعفري (كرج) حسين ذبيحي (قم) بيژن چنگيزي فر (قزوين) احمدعلي خورسند (گيلان).
66 كيلوگرم: مهدي تقوي- محمدمهدي يگانه جعفري- مهدي يوسفي- سبحان محمدزاده (مازندران) مصطفي حسين خاني- محسن آقاجاني- محسن جهانبخشيان (تهران) سعيد طالحي (كردستان) سياوش گودرزي (اصفهان)- ميثم نصيري (زنجان) سجاد محمدي (كرمانشاه) رضا رجب زاده (خراسان رضوي).
74 كيلوگرم: سعيد رياحي- علي اصغر مرادي- حسام مقدم- سهيل اكبرپور (تهران) ايمان محمديان- مرتضي رضايي قلعه- اميد حسن تبار (مازندران) ميثم مصطفي جوكار- صادق گودرزي (همدان) رضا افضلي- مسعود حيدريان (كرمانشاه) حسن طهماسبي (گلستان) پيمان محمدي (كردستان) رضا عليپور (كرج).
84 كيلوگرم: عليرضا اميري- حسن رحيمي- عليرضا گودرزي- مازيار ايزدي (تهران) اسماعيل نجاتيان- علي رجب زاده- مهدي غفاريان (خراسان رضوي) احسان لشكري- مسعود فيض اللهي (قزوين) حميد كمروند- جمال ميرزايي (همدان) احسان اميني (كرمانشاه) عباس طحان (مازندران)- امير محمدي (خراسان شمالي).
96 كيلوگرم: ياسر قرباني- محسن كاظمي- جعفر شمس ناتري (مازندران) جعفر دليري- احسان اللهياري- سعيد اميري (كرمانشاه) حامد تاتاري- هومن شيدا (خراسان رضوي) اباذر اسلامي (اردبيل) سعيد زريني (تهران) وحيد درامي مقدم (زنجان) سعيد ابراهيمي (همدان) عرفان اميري (كرج).
120 كيلوگرم: كميل قاسمي- حامد اسدي- خشايار دهستاني (مازندران) اميد گل محمدزاده- داود احمدي- حميد رضايي (تهران) جواد دماوندي- سيداحمد رسولي (گلستان) مهدي نوري (اردبيل) حميد سيفي (همدان) فردين معصومي (گيلان) سيدمحمدرضا آذرشكيب (كرج) پرويز هادي (آذربايجان شرقي) ناصر دلير معيني (خراسان رضوي).

10كشتي گير در تركيب تيم اصفهان

تيم كشتي اصفهان با 10كشتي گير در رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي شركت مي كند. تركيب تيم كشتي آزاد اصفهان به شرح زير است:
55كيلوگرم: احمدرضا حقيقت پرور- امير قتاح
60كيلوگرم: ابراهيم غريب زاده- منصور زارع شريف
66كيلوگرم: سياوش گودرزي
74كيلوگرم: بهمن شيخان
84كيلوگرم: ابراهيم رحيمي
96كيلوگرم: محسن زراعتي- مهدي زارع شريف
120كيلوگرم: عليرضا ذاكري
مربيان: محمدرضا چوپاني- فرامرز صالحي- سعيد اكرم خاني
سرپرست: عباس گودرزي

جايزه 59 هزار دلاري براي تيم ها و نفرات برتر

فدراسيون كشتي، به نفرات اول تا سوم اوزان هفتگانه رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي به ترتيب 3، 2و 1هزار دلار جايزه نقدي پرداخت مي كند.
همچنين به تيم هاي اول تا سوم اين رقابت ها نيز به ترتيب 4، 3و 2 هزار دلار جايزه نقدي اهدا مي شود.

 



تاخير دربرپايي اردوي تيم ملي جودو

دور جديد تمرينات تيم ملي جودو پس از نزديك به چهار ماه تعطيلي از دهم اسفندماه درتهران آغاز مي شود.
اردوي تيم ملي جودو قرار بود بعد ازپايان رقابتهاي قهرماني كشور تشكيل شود كه به دليل تعويق چندباره اين رقابتها، اردوي تيم ملي هم با تاخير آغاز شد. پس از آنكه ششم و هفتم اسفندماه زمان قطعي برگزاري مسابقات كشوري اعلام شد، زمان آغاز اردوي آماده سازي تيم ملي هم مشخص شد. برهمين اساس اولين مرحله از اردوي آماده سازي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي مختلف سال آينده كه مسابقات جهاني و بازيهاي آسيايي مهمترين آنهاست به مدت 10 روز از دهم اسفندماه آغاز خواهدشد.ازسوي ديگر كادر فني تيم ملي درنظر داشت قبل ازپايان سال، تيم ملي را به يك تورنمنت بين المللي اعزام كند كه با توجه به زمان اندك و وضعيت مالي نامناسب فدراسيون اين سفر نيز منتفي شد.

 



خداحافظي افشار از تيم ملي تكواندو

تكواندوكار سنگين وزن ايران گفت: ديگر به اردوهاي تيم ملي نخواهم رفت و براي هميشه با آن خداحافظي كرده ام. هادي افشار اظهارداشت: بعد از اينكه در جام جهاني آذربايجان برخي مسائل به وجود آمد و به اردوي مسابقات جهاني دانمارك دعوت نشدم، سرمربي تيم ملي اعلام كرد كه پير شده ام. در ليگ ثابت كردم كه از خيلي ها بهترم و هنوز هم مي توانم بسيار موثر باشم، همانطور كه مهدي بي باك ثابت كرد كه بهترين است. حالا كه آنها فكر مي كنند سنم بالا رفته؛ تصميم دارم از تيم ملي خداحافظي كرده و فقط به فعاليتم در ليگ ادامه دهم. تكواندوكار وزن هشتم ايران درباره تسويه حساب تيم مناطق نفت خيز با آنها خاطرنشان ساخت: 2هفته پيش، رضايت نامه صادر شد و 40 درصد از مبلغ قرارداد را به ما پرداختند و قرار است به زودي 30 درصد مابقي را نيز بدهند.

 



عليرضايي: نتايج خوبي در شنا نخواهيم گرفت

نخستين شناگر المپيكي ايران گفت: باتوجه به سطح ركوردها نتايج خوبي در بازي هاي آسيايي گوانگجو پيش بيني نمي كنم. محمد عليرضايي با اشاره به تمرينات تداركاتي تيم ملي عنوان كرد: شرايط تمريني، تداركاتي استخر و برخورد و حضور مربيان در اردو به نسبت قبل بهتر شده است. تيم ملي شنا اسفندماه سال جاري نخستين رقابت برون مرزي خود را در مسابقات بين المللي ازبكستان تجربه خواهد كرد تا شرايط خود را در آغاز فصل مسابقات به محك بگذارد.
نخستين شناگر المپيكي ايران گفت: هنوز شرايط فدراسيون به ثبات كامل نرسيده است و بايد به تيم جديد فرصت داد؛ اما مطمئناً از نظر شناگران وضعيت فعلي بسيار بهتر از قبل است.
عليرضايي با اشاره به بازي هاي آسيايي گوانگجو كه سال آينده برگزار خواهد شد تصريح كرد: هنوز به ركوردهاي قبلي خود دست نيافته ام. باتوجه به حذف مايو از مسابقات شرايط رقابت دشوارتر خواهد بود.وي افزود: براساس ركوردهاي تيم، نتايج خوبي را در گوانگجو پيش بيني نمي كنم. هر چند كه اگر سيستم مديريتي پيشين تداوم داشت بايد انتظار نتايج بسيار بدتري را داشتيم.

 



انحلال فدراسيون كونگ فو

در صورت موافقت رئيس سازمان تربيت بدني فدراسيون كونگ فو منحل شده و اهالي اين رشته زير نظر فدراسيون ووشو به فعاليت خود ادامه خواهند داد. مدتهاست كه در جامعه رزمي كشور شايعه انحلال فدراسيون كونگ فو و ادغام آن با فدراسيون ووشو شنيده مي شود كه به نظر مي رسد اين موضوع در دستور كار سازمان تربيت بدني قرار گرفته است. در واقع مجموعه فني سازمان تربيت بدني با بررسي فعاليت چند ساله فدراسيون كونگ فو به اين نتيجه رسيده اند كه فعاليت اهالي اين رشته در فدراسيون ووشو ثمرات مفيدتري در پي خواهد داشت.
اولين و مهمترين نكته در اجرايي شدن اين تصميم اينكه فدراسيون كونگ فو در طول چند سال فعاليت خود موفق به تحقق هدف اصلي خود كه همان بين المللي كردن كونگ فو ايراني است موفق نبوده و مجموعه فعاليت هاي گسترده مسئولين امر تاكنون راه به جايي نداشته و در بعد بين المللي كمتر كسي است كه از كونگ فو ايراني شناخت داشته باشد.
به لحاظ فني كونگ و ووشو دو رشته چيني هستند كه در يك شاخه فعاليت مي كنند. با اين تفاوت كه ووشو داراي تشكيلات منسجم قاره اي و جهاني است و از سوي شوراي بين المللي المپيك پذيرفته شده است و كسي از كونگ فو يادي نمي كند.
ووشو نيز مي توانند با بهره برداري از توان بالايي جمعيت كونگ فو كشور با توان فني افزون تر براي آينده با دقت عمل بيشتري برنامه ريزي كرده و به سوي رسيدن به اهداف بلندمرتبه اي چون موفقيت در گوانگجو گام بردارد. مجموع عوامل فوق باعث شد تا متوليان ورزش كشور به اين نتيجه برسند كه ادغام كونگ فو با ووشو هم به لحاظ فني به سود اهالي اين رشته است و هم اينكه به لحاظ مالي مي تواند براي سازمان تربيت بدني مقرون به صرفه باشد.

 



اعزام دو تكواندوكار به المپيك هنرهاي رزمي

فدراسيون تكواندو سال آينده براي حضور در اولين دوره المپيك هنرهاي رزمي دو تكواندوكار را به چين اعزام مي كند. اولين دوره المپيك هنرهاي رزمي شهريور ماه آينده به ميزباني چين در پكن برگزار خواهد شد كه تكواندو نيز به عنوان يكي از رشته ها در آن حضور خواهد داشت. شرايط برگزاري رقابتهاي تكواندو در اين دوره از مسابقات همانند المپيك جهاني است و هر كشور مي تواند دو تكواندوكار در بخش مردان و دو تكواندوكار در بخش بانوان و در چهار وزن المپيكي به چين اعزام كند. بازيهاي آسيايي گوانگجو در شش وزن از هشت وزن قانوني برگزار خواهد شد و كادر فني تيم ملي قصد دارد دو وزني را كه از سفر به بازيهايي آسيايي باز مي مانند جهت حضور در المپيك هنرهاي رزمي معرفي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14