(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 بهمن 1388- شماره 19585
 

مالكي : اجازه نمي دهيم عراق به پايگاهي عليه همسايگان تبديل شود
آمريكا با انتخاب سفير در سوريه به 4سال قطع رابطه پايان داد
روزنامه تايمز فاش كرد طرح پنهان موساد براي ترور فرماندهان حماس و حزب الله
تازه ترين هشدار نصرالله به اسرائيل حمله كنيد، تل آويو را ويران مي كنيم
دستگاه «مچ گير» در دوما!
ابراز نگراني حقوقدانان عربستان از شكنجه شيعيان در زندان هاي آل سعود
پوتين: بايد به سلاح هاي پيشرفته مجهز شويم
زرداري خطاب به جان كري: مردم پاكستان به آمريكا اعتماد ندارند
پولداران بدهكار!
كنوانسيون منع استفاده از بمب هاي خوشه اي لازم الاجرا شد



مالكي : اجازه نمي دهيم عراق به پايگاهي عليه همسايگان تبديل شود

نخست وزير عراق به همسايگان اطمينان داد كشورش به پايگاهي براي ضربه زدن به منافع كشورهاي مجاور نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «نوري مالكي» طي سخناني در بغداد اظهارداشت: قانون اساسي عراق به ما اجازه نمي دهد كه از سرزمين هاي خود براي آسيب رساندن به كشورهاي همسايه استفاده كنيم. مالكي تأكيد كرد: تنها راه پيش روي ما، همزيستي مسالمت آميز با كشورهاي همسايه است و غير از اين را نمي توانيم بپذيريم.
وي گفت: اختلاف هاي موجود ميان عراق و همسايگان، از ميراث هاي بد نظام سابق اين كشور (رژيم صدام) است. وي خواستار حل و فصل اين مشكلات شد.
وي از مردم خواست در انتخابات پارلماني 16 اسفند فعالانه شركت كنند.

 



آمريكا با انتخاب سفير در سوريه به 4سال قطع رابطه پايان داد

كاخ سفيد با معرفي يكي از ديپلمات هاي آمريكا به عنوان سفير در سوريه، به چهار سال قطع رابطه سياسي ميان واشنگتن و دمشق پايان داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دولت واشنگتن «رابرت فورت» را به عنوان سفير آمريكا در سوريه، به سنا معرفي كرد. «رابرت گيبس»، سخنگوي كاخ سفيد، در معرفي فورت، مدعي شد: فورت يك ديپلمات كامل با سالها تجربه در خاورميانه است و انتصاب وي به اين سمت، نشانه تعهد «باراك اوباما» به بهبود روابط با دولت و مردم سوريه است.
تلاش دولت اوباما براي بهبود روابط با سوريه، مورد مخالفت برخي از طيف هاي طرفدار رژيم اسرائيل در داخل كنگره قرار گرفته است.
«راس لتينن» از اعضاي جمهوريخواه كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، آن را به عنوان اعطاي جايزه اي به دشمن آمريكا دانست.

 



روزنامه تايمز فاش كرد طرح پنهان موساد براي ترور فرماندهان حماس و حزب الله

روزنامه تايمز فاش كرد كه رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اهدافش طرح هاي تروريستي محرمانه اي را در سراسر خاورميانه پياده مي كند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، اين روزنامه انگليسي نوشت رژيم صهيونيستي به منظور تحقق اهداف خود طرح ترور فرماندهان حماس و حزب الله را در دستور كار قرار داده است.
ترور نافرجام «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس، شيخ عزالدين خليل از فرماندهان برجسته گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي حماس و ترور اخير «محمود المبحوح» از ديگر فرماندهان نظامي حماس كه در دوبي صورت گرفت از جمله تلاش هاي موساد براي حذف فيزيكي اعضاي مقاومت بوده است.
در همين رابطه «اسامه حمدان» نماينده حماس در لبنان تاكيد كرد سرويس هاي اطلاعاتي خارجي رژيم صهيونيستي موساد عامل اصلي و مسئول ترور المبحوح هستند.
وي افزود: اينكه افراد مظنون با گذرنامه هاي اروپايي به امارات سفر كردند مسئله چندان مهمي نيست چرا كه رژيم صهيونيستي براساس توافقنامه امنيتي كه با برخي كشورها دارد به راحتي اسنادي از اين دست را جعل مي كند ولي اين مسئله بايد با جديت بررسي شود تا حوادثي از اين قبيل اتفاق نيفتد.
از سوي ديگر دادستاني دوبي احكام بازداشت بين المللي تمامي عوامل ترور محمود المبحوح را به اتهام ارتكاب جنايت قتل عمد براساس قانون امارات صادر كرده است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين به نقل از منابع اماراتي «عصام عيسي الحميدان» اظهار داشت كه كشور امارات از همكاري هاي قضايي گسترده اي با دستگاه هاي قضايي كشورهاي مختلف جهان برخوردار است كه به آن امكان مي دهد افراد مذكور را هر كجايي كه بازداشت شوند، تحويل بگيرد.
پايگاه اينترنتي پليس دوبي در امارات تصاوير 11تن از متهمان پرونده ترور المبحوح موسوم به «عمليات البستان» را به همراه اطلاعات مربوط به آنها منتشر كرده و اين افراد را از خطرناكترين متهمان معرفي كرده است.
تصاوير اين افراد در صفحات جداگانه اي بر روي پايگاه اينترنتي پليس دوبي قرار گرفته است و در اين صفحات به اين مسئله اشاره شده است كه متهمان مذكور در جنايت ترور المبحوح در هتل البستان روتانا كه در تاريخ 19 ژانويه (29دي) گذشته رخ داد، دست داشته اند.
در بالاي هر يك از صفحات مذكور تصوير هر كدام از متهمان به همراه نام و تاريخ تولد و شماره گذرنامه وي درج شده است و پليس امارات خاطرنشان كرده است كه اين افراد به موجب توافقنامه هاي پليس بين الملل تحت پيگرد هستند و گذرنامه هاي آنها سالم و معتبر است، مگر اينكه عكس اين مسئله ثابت شود.
ساير رويدادها
¤خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس اعلام كرد كه اين جنبش آماده امضاي توافق آشتي پيش از اجلاس عربي است.
¤سخنگوي حماس گفت، همكاري امنيتي تشكيلات خودگردان با تل آويو به خارج از مرزها رسيده است.
¤وزير جنگ رژيم اشغالگر قدس به ناكامي گزينه نظامي در آزادي گلعاد شاليت اسيرنظامي صهيونيست اعتراف كرد.
¤دبير اول سفارت تشكيلات خودگردان فلسطين در مسكو در جريان مراسمي در روسيه از دست اندركاران اين مراسم خواست تا زمينه هاي اخذ تابعيت اسرائيلي را برايش مهيا سازند.
¤يك عضو كنگره آمريكا كه به غزه سفر كرده بود با انتقاد از رئيس جمهور آمريكا از وي خواست تا براي رفع محاصره اين منطقه وارد عمل شود.

 



تازه ترين هشدار نصرالله به اسرائيل حمله كنيد، تل آويو را ويران مي كنيم

دبيركل حزب الله لبنان ضمن هشدار به رژيم صهيونيستي درباره هرگونه تجاوز به لبنان گفت، اگر هر نقطه از لبنان را هدف قرار دهيد، تل آويو را ويران خواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، سيد حسن نصرالله در سخنان خود در جريان مراسم سالروز شهداي مقاومت در منطقه ضاحيه در حومه جنوبي بيروت با اعلام مطلب فوق افزود، ما مشتاق جنگ نيستيم اما به كساني كه به فكر ويران كردن ساختارهاي زيربنايي ضاحيه هستند مي گوييم چنانچه ضاحيه را ويران كنيد ساختارهاي زيربنايي شما در تل آويو را ويران مي كنيم. چنانچه فرودگاه، پالايشگاه، كارخانه ها يا بنادر لبنان را هدف قرار دهيد ما نيز مقابله به مثل خواهيم كرد.
دبيركل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد شهادت شهيد عباس، شيخ راغب و حاج عماد تأكيد كرد، ما در لبنان با ملت، مقاومت و ارتش با قدرت هرچه تمامتر توانايي حمايت از كشور را داريم و به كسي نياز نداريم كه از لبنان حمايت كند.
وي افزود، در سالگرد ترور حاج عماد مغنيه مي گويم ما به دنبال انتقام براي انتقام نيستيم بلكه به دنبال حفظ تمامي ارزش هايي هستيم كه مغنيه به دنبال آن بود.
سيد حسن نصرالله گفت: 95 درصد تهديدهاي اسراييل با زبان شرطي بيان مي شود. و اين مسئله بيانگر ترس آنها است، اسراييل كه همواره ما را تهديد مي كرده، امروز از لبنان هراس دارد تا جايي كه براي اولين بار مي گويد چنانچه حمله كنيد، به شما حمله مي كنيم.
وي اظهار داشت: راه رويارويي با اين تهديدها، تهديد متقابل است، به ويژه آنكه اگر تهديد جدي باشد، مانع از وقوع جنگ و يا موجب تأخير آن مي شود و اين همان چيزي است كه در پاسخ وزير خارجه سوريه به تهديدهاي ايهود باراك عليه سوريه مشاهده شد و اسراييلي ها و دولت هاي عربي با اين پاسخ شفاف و آشكار سوريه، غافلگير شدند.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين تأكيد كرد، چنانچه اسرائيلي ها روياي سازش در مقابل يك وجب از خاك را دارند دچار توهم شده اند، نه فلسطيني ها و نه لبناني ها ازذره اي از خاك خود چشم پوشي نمي كنند و مقاومت تلاش خواهد كرد كه سرزمين هاي اشغال شده را آزاد كند.
وي با اشاره به اينكه تجربه بشري نشان داده كه زندگي براي افراد قوي است و افراد ضعيف جايي در اين معادله ها ندارند گفت، كساني كه به حمايت ديگران متوسل مي شوند هيچ گاه جايگاهي ندارند، تنها قدرتمندها هستند كه مي توانند اهداف خود را محقق كنند و ما ثابت كرديم كه لبنان قوي است و امروز از هر زمان ديگري قدرتمندتر است.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه اظهارات خود به افزايش تهديدات عليه لبنان اشاره كرد و موضع رئيس جمهور، رئيس پارلمان، نخست وزير و فرماندهي ارتش در مقابل اين تهديدات را ستود و آن را نشانگر رد اين تهديدات و همبستگي ملي در مقابل هرگونه جنايت اسرائيل دانست.
وي همچنين به صورت خاص به تلاش هاي رئيس جمهور و نخست وزير لبنان در سفرهاي خارجي براي مقابله با اين تهديدات اشاره كرد.
دبيركل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع آشتي ملي فلسطينيان گفت، اسرائيل مانع اساسي پيشرفت آشتي در فلسطين است و هر يك از اعراب كه در مسير برقراري اين آشتي مانع تراشي مي كند با همدستي با اسرائيل به اين رژيم خدمت مي كند.

 



دستگاه «مچ گير» در دوما!

آن طور كه مي گويند و رئيس كميسيون امنيتي مجلس سفلاي پارلمان روسيه هم آن را اعلام كرده، دولتي هاي اين كشور كه به اطلاعات مربوط به «اسرار مملكتي» دسترسي دارند، بايد از اين به بعد هر روز تحت آزمايش «دروغ سنجي» قرار بگيرند!
حالا، همه مي دانند كه دستگاه دروغ سنج چه شكلي است و چطور به بدنمان وصل مي شود تا هر جور واكنش فيزيولوژيك - از جمله تند شدن ضربان قلب - را ثبت و اندازه گيري كند و واي به حال كسي كه اين وسط بخواهد دروغ بگويد! به اين ترتيب، دولتي هاي روسيه از اين به بعد هر روز «دروغ سنجي» مي شوند تا مشخص شود اسناد محرمانه هنوز «محرمانه» مانده اند يا احياناً چيزي به بيرون درز كرده است! آن طور كه سايت «زيگونت» به نقل از خبرگزاري «بلگا» توضيح داده، اين دستگاه به غير از اين مي تواند موقع مصاحبه هايي كه براي استخدام پرسنل جديد انجام مي شود و يا موقع تحقيقات داخلي هم استفاده شود. بهرحال، رئيس بخش متخصص در تحقيقات رواني - جامعه شناختي پارلمان روسيه كه با اطمينان مي گويد نتايج دروغ سنجش به ميزان 95 درصد قابل اعتماد است!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



ابراز نگراني حقوقدانان عربستان از شكنجه شيعيان در زندان هاي آل سعود

گروهي از حقوقدانان عربستان با صدور بيانيه اي از شكنجه شيعيان در زندان هاي آل سعود ابراز نگراني كردند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الحرمين»، گروهي از حقوقدانان عربستاني در بيانيه اي با اشاره به اقدامات دستگاه هاي امنيتي عربستان بعد از ماه محرم اعلام كردند: براي هفدهمين سال متوالي افراد سالخورده، بزرگسال و جوانان شيعه، بدون هيچگونه مستند قانوني زنداني مي شوند.
اين حقوقدانان با اشاره به شكنجه زندانيان براي گرفتن اعتراف تأكيد كردند: توهين با الفاظ ركيك به زنداني و خانواده و مذهبش، ضرب و جرح، قرار دادن فرد در حالت دردناك و ضربه زدن با ميله هاي آهني، آويزان كردن افراد از پا، گرسنگي دادن زندانيان، نگه داشتن در اتاق هاي شكنجه به مدت بيش از 24 ساعت، دواندن افراد در محيط سرد و با پاي برهنه و اجازه خواب ندادن از جمله موارد شكنجه است كه دستگاه هاي امنيتي براي گرفتن اعترافات از آن استفاده مي كنند.اين حقوقدانان عربستاني به نقل از زندانيان آزاد شده خاطرنشان كردند: اين افراد مجبور شده اند نسبت به گناهاني كه انجام نداده اند، اعتراف كنند.
در همين حال اين حقوقدانان به همراه مردم شهر «الاحساء»، همچنين نسبت به توهين هاي اخير «بدر بن جلوي» استاندار منطقه الاحساء به خانواده هاي زندانيان و تهديد آنان، به ملك عبدالله پادشاه اين كشور شكايت برده اند.گفتني است استاندار منطقه الاحساء عربستان چندي پيش در ديدار با خانواده زندانيان شيعه تهديد كرده بود كه در صورت تداوم برگزاري مراسم حسيني، زندان هايمان را از شيعيان پر مي كنيم.

 



پوتين: بايد به سلاح هاي پيشرفته مجهز شويم

نخست وزير روسيه خواستار تجهيز نيروهاي مسلح روسيه به سلاح هاي پيشرفته شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از خبرگزاري نووستي، ولاديمير پوتين اظهار داشت، ارتش روسيه بايد تا سال 2015 دست كم 30 درصد سلاح هاي پيشرفته و تا سال 2020، 70 درصد را در اختيار داشته باشد و ما قصد داريم منابع مالي موردنياز اين امر را تامين كنيم.
سخنان پوتين پس از اين كه مقام هاي ارتش روسيه هفته قبل طرح هايي را براي بهره برداري از پنجمين نسل جنگنده هاي پيشرفته در سال 2015 فاش كردند، صورت گرفت.
روسيه در حال حاضر در حال گفت وگو با فرانسه درباره خريد احتمالي يك ناو ميسترال به ارزش 400 الي 500 ميليون يورو (حدود 600 تا 700 ميليون دلار) است.
پوتين افزود: در مورد طرح توسعه نيروهاي مسلح تاكيد اصلي روي بازدارندگي هسته اي و سيستم هاي دفاع فضايي و هوايي است.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه وزارت خارجه آمريكا بار ديگر تاكيد كرد از نقطه نظر واشنگتن هيچ ارتباطي بين استقرار سيستم دفاع ضدموشكي در اروپا و مذاكرات درباره قرارداد كاهش سلاح هاي تهاجمي وجود ندارد.

 



زرداري خطاب به جان كري: مردم پاكستان به آمريكا اعتماد ندارند

«آصف علي زرداري» در ديدار با سناتور آمريكايي، به وي خاطرنشان كرد كه مردم پاكستان به آمريكا اعتماد ندارند.
به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس جمهور پاكستان در ديدار «جان كري» در اسلام آباد گفت: مردم پاكستان به آمريكا اعتماد ندارند و آمريكا بايد به همه تعهدات خود وفادار باشد. اين اظهارات زرداري به خاطر مخالفت روز افزون مردم پاكستان با دخالت هاي واشنگتن در امور داخلي كشورشان، صورت گرفت.
جان كري نيز در اين ديدار، در مورد مبارزه با تروريسم و استراتژي جديد آمريكا براي افغانستان، مذاكراتي انجام داد.
گفتني است علي رغم اينكه پاكستان منابع اين كشور را به درخواست آمريكا براي جنگ عليه تروريسم (طالبان محلي) بسيج كرده است، واشنگتن از اين سطح مبارزات اسلام آباد عليه تروريسم راضي نيست.
صدها نفر از مردم پاكستان طي يك سال اخير قرباني جنگ عليه شبه نظاميان طالبان در كشورشان شده اند.

 



پولداران بدهكار!

عموماً، تصور بر اين است كه كشورهاي «گروه 7» كه هفت كشور در بين صنعتي ترين و بنابراين، پولدارترين كشورهاي دنيا را تشكيل مي دهند، به دليل همين صنعتي بودن و پولدار بودنشان نبايد مثل باقي كشورها بدهي داشته باشند، اما واقعيت خلاف اين را مي گويد! به اين ترتيب، مي بينيم كه:
1) آمريكا: 12349 ميليارد دلار(فوريه2010) بدهي دارد.
2) ژاپن: 9684 ميليارد دلار (سپتامبر2009)
3) ايتاليا: 2428ميليارد دلار (نوامبر2009)
4)آلمان: 2150ميليارد دلار (پايان2008)
5) فرانسه: 1991 ميليارد دلار(سه ماهه سوم سال 2009)
6) انگليس: 1245ميليارد دلار(مارس2009)
7) كانادا: 528 ميليارد دلار (برآورد براي مارس 2010)
¤ رقم كل: 30375ميليارد دلار!
در مقايسه، مثلا بدهي يونان در پايان سال 2009 به ميزان 300 ميليارد و بدهي اسپانيا 1740ميليارد دلار بوده است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



كنوانسيون منع استفاده از بمب هاي خوشه اي لازم الاجرا شد

سازمان ملل از اجرايي شدن كنوانسيون بين المللي منع استفاده از بمب هاي خوشه اي در آينده اي نزديك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پس از اينكه «بوركينافاسو» و «مولداوي» به عنوان كشورهاي بيست و نهم و سي ام، كنوانسيون منع استفاده از بمب هاي خوشه اي را امضا كردند، سازمان ملل از لازم الاجرا شدن اين كنوانسيون از اول ماه اوت (مرداد ماه 89) خبر داد.
در بيانيه اي كه دفتر «بان كي مون»، دبير كل سازمان ملل در همين رابطه صادر كرده است آمده: «اجرايي شدن اين كنوانسيون در مدت تنها دو سال پس از تصويب، نشان دهنده نفرت مردم جهان از تأثيرات اين گونه سلاح هاي و حشتناك است.»يادآور مي شود رژيم صهيونيستي و ايالات متحده آمريكا جزو امضاكنندگان اين كنوانسيون نيستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14