(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 اسفند 1388- شماره 19597
 

از 25 اسفند به اجرا درمي آيد آماده باش 970 پايگاه جاده اي در امداد نوروزي
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور: ريگي در ايام حج ميهمان عربستان بود
توصيه پليس آگاهي تهران به شهروندان: درخواست كارت شناسايي و حكم ماموريت از ماموران پليس
14 الي 20 اسفندماه آغاز هفته احسان و نيكوكاري
با آغاز طرح نوروزي 21 هزار نيروي پليس ترافيك شهرها را كنترل خواهند كرد
وزير بهداشت خبرداد زنداني شدن 4 سرشاخه اصلي تخلفات آزمون دستياري
زلزله 6/4 ريشتري اينچه برون را لرزاند
طلا بلاي جان زن جوان در برازجان شد
فراخوان متقاضيان معافيت سربازي فرزند چهارم در تهران
انتصاب در آموزش و پرورش
كشف 4 ميليون مواد محترقه دست ساز و عادي
با تخريب طبقه يازدهم برج جهان نما ميدان امام اصفهان در فهرست جهاني يونسكو باقي ماند
2010 سال قرآن در تركيه
تولد روزانه 3 كودك معلول در فلوجه
تيراندازي در پنتاگون
دستگيري جنايتكار جنگي صرب



از 25 اسفند به اجرا درمي آيد آماده باش 970 پايگاه جاده اي در امداد نوروزي

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از آغاز امداد نوروزي امسال از 25 اسفند تا 15 فروردين خبر داد.
دكتر غلامرضا معصومي افزود: اورژانس هاي پيش بيمارستاني، پليس راه، راهداري و هلال احمر به عنوان ارگان هاي اصلي درگير در بحث امداد نوروزي مطرح هستند.
وي با بيان اينكه امداد نوروزي همزمان با پايان امداد زمستاني آغاز مي شود، يادآور شد: امداد زمستاني از 15 آذرماه آغاز شده كه تا 25 اسفند ادامه دارد و متعاقب آن به دليل افزايش تعداد سفرها در ايام نوروز، بحث امداد نوروزي آغاز مي شود.
دكتر معصومي با اشاره به مراسم افتتاحيه امداد نوروزي همزمان با 24 اسفند ماه و در پليس راهور در بلوار مرزداران، ادامه داد: در بحث امداد نوروزي سال جاري، مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كشور براي ايجاد بيش از 150 ايستگاه سلامت در مكان هاي پرازدحام و جاده هاي شلوغ اقدام كرده اند. اين در حالي است كه سال گذشته 108 ايستگاه سلامت برپا شد. اين چادرها عملا در مكان هايي كه اورژانس پايگاه ندارد به منظور رفاه حال هموطنان و خدمت رساني سريع تر داير مي شود.
وي با بيان اينكه برخي از پايگاه هاي سلامت امداد نوروزي واجد پزشك هستند، افزود: به اين ترتيب عملا درمان هاي سرپايي در جاده انجام و نگراني مسافران در جاده ها كمتر مي شود. بحث پايگاه هاي سلامت امداد نوروزي در كنار بيش از 970 پايگاه جاده اي اورژانس در سراسر كشور است. پايگاه هاي جاده اي اورژانس در ايام نوروز در آماده باش كامل هستند.
دكتر معصومي در ادامه با اعلام آماده باش كامل اورژانس هاي بيمارستاني طي ايام نوروز، گفت: به لحاظ تامين نيروي تخصصي بيمارستان ها نيز هماهنگي هاي لازم با مركز توسعه شبكه انجام و به بيمارستان ها ابلاغ شده كه طي ايام نوروز بايد از برنامه شيفت منظم برخوردار باشند و همه بيمارستان ها بايد در اين ايام، تخصص هاي لازم بويژه تخصص هاي مرتبط با تصادفات تامين باشند. بي ترديد در بازديدهاي نوروز امسال از دانشگاه هاي علوم پزشكي، اين مسايل مدنظر قرار دارد.

 



جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور: ريگي در ايام حج ميهمان عربستان بود

ريگي حتي در ايام حج ميهمان عربستان بود و پس از فتنه هاي اخير تلاش داشت با ايجاد آشوب امنيت مردم را به مخاطره بيندازد.
به گزارش ايرنا جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: دستگيري عبدالمالك ريگي آمريكا و انگليس را مات كرد چرا كه باور اين موفقيت براي آنها سخت بود.
سرتيپ احمدرضا رادان پنجشنبه شب در جمع مردم قم در امامزاده بابويه اين شهر افزود: آمريكايي ها به منظور انجام كارهاي بزرگ تر توسط ريگي او را در دو سه كشور جا به جا كردند تا در قرقيزستان با او مذاكره كنند اما از سربازان گمنام امام زمان(عج) رودست خوردند.
وي اظهار داشت: بعد از اعمال جنايتكارانه ريگي در تاسوكي و داروين و قتل عام مردم، آمريكايي ها به او دل بستند و سازمان جاسوسي آنها مأموريت پشتيباني و تأمين تجهيزات ريگي را برعهده گرفته بود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي به فتنه هاي پس از انتخابات اخير اشاره كرد و گفت: در ميان اين فتنه ها بصيرت همچون چراغ مه شكني است كه به راحتي آن سوي مه را به ما نشان مي دهد.
وي اضافه كرد: در جريان فتنه تنها راه سعادت پيروي از رهبري است و با اين كار مي توانيم فتنه را پشت سرگذاريم.رادان گفت: فتنه گران اوج جريان ضد ديني خود را در روز عاشورا به راه انداختند و چادر از سر زنان برمي داشتند.
وي افزود: جريان مردمي در نهم دي ماه كاري با فتنه گران كرد كه حتي يك سوراخ موش را مي خريدند. جانشين فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: خوشبختانه اكنون ماهيت فتنه گران يكي پس از ديگري مشخص شده اما فتنه باز هم در راه است و اين را قرآن به ما وعده داده است.

 



توصيه پليس آگاهي تهران به شهروندان: درخواست كارت شناسايي و حكم ماموريت از ماموران پليس

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ خطاب به شهروندان اعلام كرد: زمان مراجعه افراد تحت عنوان ماموران پليس حتما از آنها كارت شناسايي عكس دار و حكم ماموريت بخواهيد.
به گزارش فارس سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش با توصيه جدي به شهروندان درخصوص اطمينان پيدا كردن از هويت ماموران به ويژه در مواقعي كه افرادي تحت پوشش مامور به منازل مراجعه مي كنند، گفت: بارها به شهروندان محترم توصيه شده است كه صرف ادعاي فرد يا افراد درخصوص مامور بودن آنها نمي تواند دليل كافي به صحت گفته هاي آنان باشد.
وي ادامه داد: براساس آموزش هاي ارائه شده، تمام ماموران در هنگام اجراي ماموريت به ويژه در هنگام بازرسي منازل موظف به همراه داشتن كارت شناسايي عكس دار و حكم ماموريت هستند.
وي افزود: بازرسي از منازل بايد با ارائه حكم مراجع قضايي انجام شود لذا بار ديگر به تمام شهروندان توصيه مي شود كه در زمان مراجعه افراد، به ويژه افرادي كه در پوشش لباس و يا ماشين هاي شخصي خود را مامور معرفي مي كنند، حتما از آنها درخواست كارت شناسايي و حكم ماموريت كرده و اطمينان داشته باشند كه ماموران اين موضوع را به هيچ عنوان به منزله عدم همكاري با پليس نمي دانند بلكه افرادي كه در خصوص ارائه كارت شناسايي و حكم ماموريت مقاومت نشان داده و با طرح اين موضوع كه «شما با ماموران همكاري نكرده و بايد پاسخگو باشيد» از بدنه خدمتگذاران مردم در پليس نيستند و قصد سودجويي از اطمينان بين پليس و مردم به منظور دستيابي به اهداف نامشروع خود را دارند.

 



14 الي 20 اسفندماه آغاز هفته احسان و نيكوكاري

سرپرست كميته امداد اعلام كرد: به مناسبت 14 اسفندماه سي و يكمين سالگرد تاسيس اين نهاد، جشن نيكوكاري با شعار «بياييد شادي هايمان را قسمت كنيم»، روز پنج شنبه 20 اسفند در سراسر كشور برگزار مي شود.
انواري واگذاري 100 هزار واحد مسكوني احداثي به مددجويان در قالب شهري و روستايي در سطح استان ها، تجليل از خانواده هاي معزز شهدا، جانبازان، ايثارگران امدادگر در استان هاي كشور، برگزاري مراسم تجليل از كارفرمايان و زنان سرپرست خانوار و مادران نمونه را از ديگر برنامه هاي اين نهاد در ايام هفته احسان و نيكوكاري اعلام كرد.
ازدواج 16 هزار عروس و داماد
همزمان با خجسته ميلاد حضرت محمد(ص)، ولادت امام صادق(ع) و در آستانه سي و يكمين سالگرد تاسيس كميته امداد امام خميني(ره)، 16 هزار عروس و داماد تحت پوشش اين نهاد در سراسر كشور زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، بيشترين اين ازدواج ها در استان هاي خوزستان با يك هزار و 94 زوج، فارس با 800 زوج، آذربايجان غربي 723 زوج، مازندران 700 زوج، مركزي، همدان و شيراز با 500 زوج صورت گرفته است.
براساس اين گزارش، كميته امداد امام خميني(ره) در جهت ترويج سنت حسنه نبوي و اشاعه فرهنگي ازدواج آسان با برگزاري دوره هاي آموزش ديني، اجتماعي و فرهنگي قبل از ازدواج امكان زندگي مناسب را براي دختران خانواده هاي امداد فراهم كرده است.
اين گزارش مي افزايد: هزينه جهيزيه اين نوعروسان بالغ بر 48 ميليارد ريال از سوي اين نهاد و نيكوكاران اهدا شده است.
سرپرست كميته امداد بالا بردن ارزش اجتماعي خانواده هاي نيازمند را از اهداف اين نهاد عنوان كرد و افزود: ايجاد اعتماد به نفس و خودباوري، پركردن خلا عاطفي، سرمايه گذاري در استعدادهاي نهفته خانواده ها همواره مورد توجه اين نهاد بوده است و در اين راستا كميته امداد در جهت خودكفايي و توانمندسازي اين خانواده ها تاكنون 480 هزار مورد وام و امكانات اشتغال پرداخت و زمينه ايجاد 856 هزار فرصت شغلي را فراهم نموده است.
سرپرست كميته امداد توجه به مسائل آموزشي و تحصيلي فرزندان تحت حمايت را از برنامه هاي مهم اين نهاد خواند و افزود هم اكنون 736 هزار دانش آموز و 85 هزار دانشجو و طلبه از خدمات اين نهاد بهره مند هستند ضمن اين كه 103 خوابگاه دانش آموزي، 20 اردوگاه پرورشي و 99 كانون فرهنگي جهت تامين نيازهاي آموزشي و ارتقاء سطح تحصيلي اين عزيزان داير مي باشد همچنين تاكنون 2 ميليون و 500 هزار مورد مشاوره به خانواده ها ارائه شده است.

 



با آغاز طرح نوروزي 21 هزار نيروي پليس ترافيك شهرها را كنترل خواهند كرد

رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا اعلام كرد: در طرح نوروزي 89 تعداد 20هزار و 963 نيروي پليس ترافيك شهرها را كنترل خواهند كرد.
به گزارش فارس، سرهنگ محسن مهرايي اظهار داشت: با آغاز طرح نوروزي 2هزار و 125 تيم گشت محسوس، 120 تيم نامحسوس كه عمدتا در كلانشهرها و مراكز استان ها فعال خواهند بود، فعاليت خواهند كرد.
وي افزود: هزار و 790 دستگاه تيم موتوري و 100 تيم نظارتي نيز در استان ها فعاليت مي كنند و 358 ايستگاه پليس راهور طي ايام نوروز فعال خواهند بود.
سرهنگ مهرايي در ادامه گفت: 2هزار و 400 پست ثابت در سطح شهرها پيش بيني شده تا بر روند ترافيك و تخلفات رانندگي نظارت داشته باشند.

 



وزير بهداشت خبرداد زنداني شدن 4 سرشاخه اصلي تخلفات آزمون دستياري

وزير بهداشت گفت: 7 نفر از متخلفان آزمون دستياري از سوي قوه قضائيه دستگير شده اند كه در مجموعه دادستاني تهران قرار دارند كه 4 نفر از سرشاخه هاي اصلي و افراد مأثر در تخلفات در زندان بسر مي برند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در جمع خبرنگاران در وزارت بهداشت با اعلام اين خبر افزود: تمامي اطلاعات در مورد افراد دستگير شده بايد از سوي قوه قضائيه ارائه شود و وزارت بهداشت تنها بخش هايي كه مربوط به امنيت آزمون است را به اطلاع مي رساند.
وي اظهار داشت: 20 نفر هم در اين زمينه مورد سأال و بازجويي قرارگرفته اند.
دكتر دستجردي با اعلام اينكه وزارت بهداشت شاكي خصوصي كليه افرادي است كه در خريد و فروش سأالات نقش داشته اند، افزود: در قسمت سنجش وزارت بهداشت كاركنان خدوم ما كار خود را انجام مي دادند اما مثل همه جا افراد معدودي وجود دارند كه ممكن است خطاكار باشند و مطمئناً آنها نفوذي هستند و با چهره هاي ظاهرالصلاح خود ممكن است نفوذ كنند و زحمات آن بخش ها را نيز از بين ببرند.
وزير بهداشت در رابطه با آزمون مجدد دستياري نيز گفت: آزمون با نهايت امنيت برگزار شد و كليد اوليه سأالات آزمون در روز شنبه از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام مي شود.

 



زلزله 6/4 ريشتري اينچه برون را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 4 و 6 دهم در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) صبح پنج شنبه منطقه مرزي گلستان و كشور تركمنستان را تكان داد.
به گزارش ايرنا، اين زلزله كه در ساعت 6 و 54 دقيقه و 21 ثانيه صبح پنج شنبه رخ داد منطقه مرزي اينچه برون را لرزاند. تاكنون از ميزان خسارات احتمالي، گزارشي دريافت نشده است.

 



طلا بلاي جان زن جوان در برازجان شد

برازجان - خبرنگار كيهان:
سارقان با ورود به خانه اي در نزديكي فرمانداري برازجان زن جواني را به قتل رساندند و طلاهاي وي را به يغما بردند.
سارقان به محض اينكه مرد براي آوردن فرزندش از مدرسه، از خانه بيرون رفت وارد خانه شدند و سعي كردند النگو، گردنبند و گوشواره هاي زن را بربايند اما زن جوان در برابر آنان مقاومت كرد و دزدان با 8 ضربه چاقو و در نهايت شليك يك تير خلاص او را از پاي درآوردند.
به دنبال اين قتل سارقان طلاهاي مقتول را همراه با وجوه نقد موجود در منزل به يغما بردند و متواري شدند.پرونده اين قتل و سرقت در نيروي انتظامي برازجان تحت پيگيري است.

 



فراخوان متقاضيان معافيت سربازي فرزند چهارم در تهران

مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ از آن دسته از متقاضيان معافيت فرزند چهارم كه براي رسيدگي نهايي و تكميل پرونده تاكنون مراجعه نكرده اند، خواست هرچه سريعتر جهت تكميل پرونده به اين مركز مراجعه كنند.
گفتني است سازمان وظيفه عمومي ناجا، طي سه ماه اخير بيش از 17هزار نفر از متقاضيان معافيت فرزند چهارم را براي تكميل پرونده فراخوانده است كه تاكنون پرونده 15هزار نفر مورد رسيدگي نهايي قرار گرفته و براي صدور كارت معافيت آماده شده است و دو هزار نفر آنها نيز تاكنون مراجعه نكرده اند.
اين مركز از آن دسته از متقاضيان معافيت فرزند چهارم(معافيت يك فرزند از خانواده اي كه سه فرزند آنها خدمت كرده) ساكن تهران، شهرري و شميرانات كه براي تكميل پرونده فراخوانده شده و تاكنون مراجعه نكرده اند، خواست هرچه سريع تر با به همراه داشتن اصل كارت هاي پايان خدمت با گواهي خدمتي برادران خدمت كرده خود جهت تكميل پرونده به اين مركز واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند.

 



انتصاب در آموزش و پرورش

طي حكمي از سوي حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش، اسدالله گرمارودي به عنوان قائم مقام وزير در ستاد مركزي بزرگداشت مقام معلم منصوب گرديد.

 



كشف 4 ميليون مواد محترقه دست ساز و عادي

معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از كشف 2 ميليون و 600 هزار مواد محترقه دست ساز، 9هزار و 458 بسته فشفشه و حدود يك ميليون و 700 هزار عدد ترقه عادي طي يك ماه گذشته خبر داد.
به گزارش فارس سرهنگ محسن خانچرلي با بيان اين كه 5/2 تن سرنج و 13 تن اكليل، مواد اوليه مواد محترقه، تحت كنترل و نظارت پليس است افزود: مانند سال هاي گذشته اقدامات پيشگيرانه براي روز چهارشنبه آخر سال صورت گرفته و اصناف و فروشندگان مواد محترقه و منفجره پرخطر تحت كنترل هستند.
وي گفت: اكليل و سرنج موجود در تهران توسط پليس كنترل و نظارت مي شود و هرگونه بهره برداري از اين مواد بايد با نظارت پليس باشد.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: بيشترين آمار قربانيان چهارشنبه پايان سال كودكان و نوجوانان هستند و والدين بايد در اين زمينه مراقبت بيشتري داشته باشند تا از بروز سوانح دلخراش و غيرقابل جبران جلوگيري كنند.

 



با تخريب طبقه يازدهم برج جهان نما ميدان امام اصفهان در فهرست جهاني يونسكو باقي ماند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با اجراي عمليات طرح تخريب طبقه يازدهم برج جهان نما، ميدان امام اصفهان در فهرست يونسكو باقي ماند.
با حضور نمايندگان يونسكو در اصفهان و روند مطلوب تخريب طبقه يازدهم جهان نما در موعد مقرر، خروج نام ميدان امام از دفتر سازمان جهاني يونسكو منتفي و بر جهاني بودن اين ميدان تاكيد شد.
مرتضي حسام نژاد معاون اداري، مالي شهرداري اصفهان گفت: كارشناسان ميراث فرهنگي پيش بيني مي كنند پس از بازديد هيات 3 نفره يونسكو از روند تخريب اين برج، ميدان امام و مترو و برگزاري جلساتي با شهرداري اصفهان و مديرعامل مترو، موضوع حذف اين ميدان تاريخي از فهرست جهاني براي هميشه منتفي شد.

 



2010 سال قرآن در تركيه

سازمان امور ديانت تركيه با هدف تعميق و گسترش فرهنگ قرآني، سال 2010 ميلادي در اين كشور را سال قرآن اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، اين خبر در هشتاد و ششمين سالگرد تاسيس سازمان امور ديانت تركيه و يكهزار و چهارصدمين سال نزول قرآن توسط «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه اعلام شد.
اردوغان با اشاره به تعاليم نوراني قرآن كريم گفت: يكهزار و400 سال است قرآن كريم با نور خود جهان را روشن كرده و بر قلب مسلمين نورانيت و معنويت بخشيده است.اردوغان با تاكيد بر لزوم معرفي دقيق و صحيح قرآن به جهان بشريت از علماي اسلامي خواست امسال در سال قرآن براي تبليغ قرآن كريم و نشر و توسعه آموزش هاي قرآني تلاش كنند.در اين آيين كه با حضور جمعي از شخصيت هاي ديني و مذهبي تركيه برگزار شد، رئيس سازمان امور ديانت تركيه در ارتباط با چگونگي برگزاري آيين هاي قرآن در سال جديد ميلادي و راهكارهاي بسط و توسعه معارف قرآن كريم سخنراني كرد.بيش از 98 درصد مردم تركيه مسلمان هستند.

 



تولد روزانه 3 كودك معلول در فلوجه

به كارگيري سلاح هاي غيرمتعارف از سوي نيروهاي آمريكايي، باعث افزايش شمار تولد كودكان معلول در شهر فلوجه واقع در استان «الانبار» عراق شده است.
مقامات بيمارستاني و ساكنان شهر فلوجه از تولد دست كم روزانه دو تا سه كودك معلول در اين شهر خبر مي دهند. ساكنان محلي كاربرد سلاح هاي غيرمتعارف از سوي نيروهاي آمريكايي را كه درسال 2004 ميلادي در جريان مقابله با گروه هاي شبه نظامي در اين منطقه به كارگرفته شده است عامل بروز چنين اختلالات زايماني مي دانند.
اين درحالي است كه مقامات ارتش آمريكا مستقر در عراق در مورد هرگونه گزارشي درخصوص افزايش تولد كودكان معلول دراين شهر ابراز بي اطلاعي مي كنند.
«مايكل كيلپاتريك» مدير روابط عمومي بهداشت ارتش آمريكا دراين ارتباط گفت، تاكنون هيچ گونه مطالعه در مورد تاثيرگذاري عوامل محيطي ناشي از سلاح هاي جنگي به كار گرفته شده در اين منطقه بر سلامتي ساكنان آن به عمل نيامده است.
از سويي كاركنان بيمارستان تازه تاسيس و مجهز در فلوجه كه توسط آمريكايي ها ساخته شده است از گفت وگو و اعلام نظر در اين مورد بيم داشته و سكوت اختيار كرده اند.
اين امر بدين دليل است كه مقامات دولت عراق مايل نيستند تا با انتشار چنين گزارشاتي موجبات دشواري براي نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق بوجود آورند.

 



تيراندازي در پنتاگون

پليس فدرال آمريكا از وقوع يك تيراندازي در مقابل در ورودي ايستگاه مترو در پنتاگون-ساختمان وزارت دفاع آمريكا- خبر داد.
به گزارش خبرگزاري بي بي سي در اين حادثه 3 نفر زخمي و فرد تيرانداز دستگير شد.
به گفته كريس ليمن سخنگوي پليس پنتاگون، فرد مظنون پس از شليك، خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمي شد.وي افزود مظنون به سمت ورودي مترو رفت، به آرامي اسلحه اي از جيب خود بيرون آورد و سپس بسوي مامورين آتش گشود.به گزارش رويترز صداي تيراندازي در ايستگاه مترو شنيده مي شد و مردم هراسناك فرياد مي زدند.پليس براي مدتي محوطه مترو را محاصره كرد.براساس گزارش آسوشيتدپرس، مقامات پليس فدرال آمريكا و نيروهاي امنيتي علت اصلي و يا انگيزه فرد ضارب را كه خود قرباني تيراندازي ماموران امنيتي پنتاگون شد، اعلام نكردند، اما رسانه هاي آمريكا احتمال مي دهند وي به تصميم آمريكا براي اعزام نيروهاي بيشتر به افغانستان معترض بوده و دست به انجام اين اقدام مسلحانه زده است؛ چرا كه اين تيراندازي درست چند ساعت پس از مذاكرات وزير دفاع دانمارك با همتاي آمريكايي اش در پنتاگون رخ داد.با اين حال، تروريستي بودن اين اقدام توسط نيروهاي امنيتي آمريكا تاييد نشده است.

 



دستگيري جنايتكار جنگي صرب

«وسلين ولاخوويج»، معروف به «هيولاي گراباويتسا»، جنايتكار جنگي صرب كه سالها به جرم قتل زنان و كودكان بي گناه بوسنيايي تحت تعقيب بود، توسط پليس اسپانيا در اين كشور دستگير شد.
ولاخوويچ كه يكي از بي رحم ترين جنايتكاران جنگي بالكان است به سبب جنايات متعدد در منطقه گراباويتساي سارايوو به «هيولا» معروف شده است.او كه در جريان انجام تحقيقات پليس اسپانيا از يك باند دزدي بازداشت شده، پس از دستگيري در كمال خونسردي و با غرور و تكبر به ارتكاب جنايات بي شمار خود اعتراف كرد.
ولاخوويچ كه پس از مظنون شدن نيروهاي پليس به جهت مدارك جعلي همراهش به هنگام دستگيري در برابر ماموران امنيتي از خود مقاومت نشان داده بود، در حالي كه دستبند به دست داشت با خونسردي ضمن تشريح چگونگي جناياتش، مسئوليت قتل بيش از 100نفر، اتهام تجاوز به عنف و شكنجه و آزار زنان و كودكان بوسنيايي را برعهده گرفت!او مدعي است كه به هنگام ارتكاب جناياتش دچار جنون آني مي شده است!اين جنايت كار جنگي به مدت 6سال با مدارك جعلي مربوط به كشور بلغارستان و تغيير چهار باره هويت اش، در اسپانيا زندگي مي كرده است.ولاخوويچ در سال 1969در مونته نگرو متولد شده و علاوه بر پرونده مربوط به جنايات جنگي، چند پرونده قضايي در كشور مونته نگرو نيز دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14