(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 اسفند 1388- شماره 19604
 

فرمانده نيروي انتظامي خبر داد استقرار امنيت نسبي در مناطق مرزي كشور
طي هفته گذشته رخ داد مصدوميت 480 نفر در 600 تصادف جاده اي
پيش بيني معاون استانداري نوروز امسال 6 ميليون مسافر به گيلان سفر مي كنند
در اثر تصادف رخ داد ترافيك 15 كيلومتري در محور بوشهر- برازجان
دادسراي تهران صادر كرد بخشنامه هاي كشيك چهارشنبه آخر سال و تعطيلات نوروزي
از سال 90 اجرايي مي شود صدور كارت ملي هوشمند براي تمام ايراني ها
وزير آموزش و پرورش: خانواده ايثارگران محل خدمتشان را انتخاب مي كنند
300 دلار بهاي شنا با دلفين ها
توزيع آرم طرح ترافيك در پايتخت
تهران گرمتر مي شود
حوادث كوتاه از كشور
كشف اشياي عتيقه از دو قاچاقچي در گنبدكاووس
ورود 6 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور
زنداني متهم به قتل 210 بار قرآن را ختم كرد
دستگيري سارقان طلافروشي هاي ساري و آمل در سيستان و بلوچستان
10 نوجوان زنداني در كانون اصلاح گلستان آزاد شدند



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد استقرار امنيت نسبي در مناطق مرزي كشور

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به دستگيري ريگي گفت: امنيت نسبي در مناطق مرزي و شرق كشور استقرار يافته است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در صبحگاه مشترك كاركنان ستاد فرماندهي نيروي انتظامي گفت: با دستگيري ريگي به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) امنيت نسبي در مرزها و شرق كشور استقرار يافته است.
فرمانده نيروي انتظامي به اجراي طرح هاي اجتماعي و عملياتي و نتايج خوب آن در سال 88 اشاره كرد و گفت: ما نمي گوييم جرم از بين رفته اما ديگر دوره اين كه افرادي با قداره كشي منطقه اي را براي خود قرق مي كنند و افراد اجازه ورود به منطقه آن ها را نداشته باشند به سر آمده است.
سردار مقدم به انسداد و كنترل مرزها اشاره كرد و گفت: خوشبختانه مرزهاي ما از بي در و پيكر بودن بيرون رفته و سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر، كالا، سوخت، سلاح، مواد منفجره و جاسوسان به سادگي نمي توانند در مرزهاي ما قد علم كنند.
وي با بيان اين كه نيروي انتظامي به 60 تا 70درصد از اهداف خود در كنترل و انسداد مرزها رسيده است، به تشكيل فرماندهي مرزباني اشاره كرد و گفت: در مرزباني شاهد افزايش حدود چهار برابري امكانات، تجهيزات و كارآيي هستيم و در برنامه آينده ما شاهد استقرار كامل و كارآمد اين سازمان خواهيم بود.
فرمانده نيروي انتظامي اقدامات و موفقيت هاي پليس در عرصه مبارزه با مواد مخدر را يادآور شد و گفت: در اين عرصه موفقيت هاي زيادي حاصل شده و به اعتراف سازمان هاي بين المللي ايران در تمام عرصه ها اعم از درمان و پيشگيري و جلوگيري از توزيع پيشتاز مبارزه با مواد مخدر است.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه پليس در سال آينده برنامه هاي جامع تري براي مبارزه با اعتياد، موادفروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر دارد، اظهار كرد:مردم بايد از اين پديده زشت و ويرانگر نجات پيدا كنند، البته كاري بسيار سخت اما شدني است.

 



طي هفته گذشته رخ داد مصدوميت 480 نفر در 600 تصادف جاده اي

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور اعلام كرد: در 600 تصادف مهم جاده اي هفته گذشته 600 نفر حادثه ديدند كه شامل 120 كشته و 480 زخمي بود.
سرهنگ حسين عليشاهي گفت: هفته گذشته 600 راننده، موجب وقوع 600 حادثه رانندگي شدند. در اين تصادفات 180 خودرو واژگون شدند كه يك سوم تصادفات را به خود اختصاص داده است.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور اعلام كرد: بي توجهي به جلو با 180 فقره در صدر علل تصادفات رانندگي هفته گذشته قرار گرفت و در مجموع 30 درصد علل تصادفات را به خود اختصاص داد.
وي در ادامه افزود: تخطي از سرعت مطمئنه با25 درصد و انحراف به چپ با 20 درصد از ديگر علل مهم تصادفات جاده اي هفته قبل به شمار مي رود.
سرهنگ عليشاهي گفت: 68 درصد تصادفات در روز و 32 درصد در شب روي داده و 62 درصد تصادفات نيز در 30 كيلومتري نزديك شهرها اتفاق افتاده است.
به گزارش فارس، اين مقام پليس راه كشور اعلام كرد: خودروهاي سواري و وانت ها عامل 50 درصد تصادفات طي هفته گذشته هستند و پس از آن موتور سيكلت ها نيز 20 درصد را به خود اختصاص داده اند.
وي اظهار داشت: كاميون ها 16 درصد عامل تصادفات شده اند و ناوگان مسافربري نيز به دليل كنترل هاي شديد پليس راه در 5/3 درصد تصادفات نقش داشتند.

 



پيش بيني معاون استانداري نوروز امسال 6 ميليون مسافر به گيلان سفر مي كنند

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري گيلان پيش بيني كرد نوروز امسال افزون بر 6ميليون نفر مسافر و گردشگر وارد اين استان شوند.
اكبرزاده در جلسه ستاد تسهيلات نوروزي استان گيلان در رشت افزود: با ورود اين تعداد مسافر به منطقه بايد توسط مديريت دستگاههاي اجرايي و كمك بخش خصوصي، امكانات و تسهيلات لازم براي رفاه و پذيرايي مسافران و ايجاد اوقات فراغت خوب و سالم براي آنها فراهم شود.
اميد عزيزي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان و دبير ستاد تسهيلات نوروزي استان هم از هماهنگي و همكاري بيش از 20 دستگاه اجرايي با ستاد براي پيگيري امور مسافران خبر داد و تصريح كرد: همچنين حدود 40 ايستگاه اطلاع رساني براي ارائه خدمات به مسافران نوروزي در سراسر استان داير مي شود ضمن اينكه 5 ايستگاه در رشت، آستارا، لوشان و چابكسر اقلام تبليغاتي در خصوص جاذبه هاي گردشگري گيلان را در اختيار مسافران نوروزي قرار مي دهند.
قهرماني استاندار گيلان هم با تأكيد بر افزايش نظارت بر كيفيت و كنترل قيمت اجناس و كالاها، بازرسي از هتل ها و مهمانسراها گفت: در ايام نوروز هيچ يك از مسئولان استان به مرخصي نخواهند رفت و همه مديران و دستگاههاي اجرايي در مواجهه با مشكلات احتمالي مي بايد در ميدان كار حضور داشته و در ايام عيد به بهترين نحو انجام وظيفه كنند.

 



در اثر تصادف رخ داد ترافيك 15 كيلومتري در محور بوشهر- برازجان

فرمانده پليس راه استان بوشهر گفت: بر اثر مه گرفتگي و تصادف خودروها صبح شنبه ترافيك 15 كيلومتري در آزادراه بوشهر- برازجان ايجاد شد.
سرهنگ «قدرت الله كشكولي» درگفت وگو با ايرنا افزود: اين امر باعث شد تا براي ساعاتي اين محور ارتباطي مسدود شود.
وي اظهار داشت: تصادف ياد شده حد فاصل چغادك به بوشهر اتفاق افتاد و با اقدامات انجام شده اين محور از ساعت 30/8 دقيقه بازگشايي شده است.
سرهنگ كشكولي گفت: يك كاميون كمپرسي حامل سيلندر گاز نيز در اين تصادف وجود داشت كه بر اثر شدت سانحه منجر به انفجار سيلندرها شد.
وي گفت: اين سانحه تلفات جاني دربر نداشته است اما شمار زيادي از خودروها از جلو و عقب به هم برخورد كرده اند.
سرهنگ كشكولي افزود: هنوز از ميزان دقيق شمار خودروهاي تصادف كرده و ميزان خسارت آنها اطلاعي در دست نيست.

 



دادسراي تهران صادر كرد بخشنامه هاي كشيك چهارشنبه آخر سال و تعطيلات نوروزي

دادسراي تهران طي بخشنامه هاي جداگانه اي كشيك دادسراها را در چهارشنبه آخر سال و ايام تعطيلات نوروزي اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران، دكتر عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران با صدور بخشنامه اي خطاب به سرپرستان نواحي دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: با توجه به لزوم برنامه ريزي براي روزهاي پاياني سال 1388 و از جمله مراسم موسوم به چهارشنبه آخر سال، مقرر است سرپرستان نواحي به اتفاق يك يا دو نفر قاضي و تعداد مورد نياز كارمند حداقل تا ساعت 24 روز سه شنبه 26/12/1388 در محل كار خود حاضر باشند و شخصا بر روند اوضاع و پيگيري اوضاع نظارت كنند.
ضرورت دارد گزارش موارد مهم همان روز و ساير موارد در روز بعد به دفتر اينجانب ارسال شود. اينجانب نيز در محل كار حاضر خواهم بود.
عليرضا كامكار، معاون اول دادستان تهران نيز طي بخشنامه اي به كليه سرپرستان نواحي دادسراي عمومي و انقلاب تهران به استثناء نواحي 22، 25، 28 و 30 خواست كه ليست كشيك ايام تعطيلات نوروزي را مشخص كنند.
در اين بخشنامه آمده است كه فهرست كشيك ايام تعطيلات نوروزي، از تاريخ 27/12/1388 لغايت 16/1/1389 را به همراه شماره تلفن ثابت محل كشيك و شماره تلفن همراه قاضي و كارمند كشيك، تا تاريخ 22/12/1388 به دفتر معاون اول دادستان ارسال كنند و به كليه كاركنان تاكيد شود كه حضور بدون وقفه در محل خدمت طي ساعات كشيك، 9 تا 12 صبح و 15 تا 18 بعدازظهر ضروري است، ضمنا كشيك شبانه به منظور انجام امور ضروري بعد از ساعت 18 داير خواهد بود.

 



از سال 90 اجرايي مي شود صدور كارت ملي هوشمند براي تمام ايراني ها

طرح صدور كارت ملي هوشمند پس از اجراي آزمايشي در استان قم، از سال 90 در سراسر كشور اجرايي و بتدريج براي ايرانيان صادر مي شود.
«علي اصغر عميديان» در نشست خبري افزود: اكنون مرحله آزمايشي اين طرح در استان قم آغاز شده و تا سال آينده ادامه دارد و پس از آن در ديگر مناطق كشور هم اجرا مي شود.
وي تصريح كرد: صدور اين كارت با هدف ديجيتالي شدن اسناد و مدارك هويتي ايرانيان و براساس وظيفه قانوني ثبت احوال انجام مي شود.
عميديان اظهار داشت: ادغان اسناد هويتي در شرايطي كه جامعه و سازمان ثبت احوال در آن وجود دارند به عنوان بستري نوين براي استفاده از فناوري هاي پيشرفته در ارايه خدمات بشمار مي رود.
وي با اشاره به اينكه اجراي كامل اين طرح مشروط بر تامين اعتبار مورد نياز از سوي دولت است، گفت: سازمان ثبت احوال آمادگي دارد از سال 90 در دو پروسه سه و پنج ساله براساس اعتبار تخصيص يافته اين طرح را در كشور اجرايي كند.
معاون آمار و انفورماتيك سازمان ثبت احوال با بيان اينكه « براي اجراي اين طرح 400 تا 500 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم» ابراز اميدواري كرد: در سال 90 دولت در خصوص ارايه طرح نوين و پيشرفته هويت ديجيتالي ايرانيان حمايت هاي لازم را عملي سازد.
عميديان در تشريح روند اجرايي اين اقدام گفت: پس از صدور اين كارت ملي هوشمند كه تاكنون 7 سرويس خدماتي در آن ديده شده از هر ايراني 30هزار ريال بابت تحويل كارت به عنوان هزينه دريافت و به خزانه دولت واريز مي شود تا بخشي از هزينه صدور اين كارت از اين طريق تامين شود.
وي گفت: چهار سرويس خدماتي تعبيه شده در اين كارت مربوط به وزارت كشور و شامل امكان راي گيري، شناسايي هويت، امضاي ديجيتال و خدمات هويتي بوده و سه سرويس ديگر مربوط به وزارت بهداشت، رفاه و سيستم بانكي است.
وي يادآور شد: اين كارت داراي ضريب امنيتي بسيار بالا است و امكان جعل آن وجود ندارد؛ هر چند كساني هستند كه همزمان با اين پيشرفت ها بدنبال پيدا كردن راهي براي ورود به اين گونه سيستم ها هستند.
به گزارش ايرنا، معاون آمار و انفورماتيك سازمان ثبت احوال گفت: براي دريافت مدارك متقاضيان جهت صدور اين كارت بايد دفاتر پيشخوان ارايه خدمات هويت ملي در كشور ايجاد شود كه براساس جمعيت كشور بايد در قالب دو پروسه زماني سه و پنج ساله پنج هزار و 400 تا هفت هزار و 300 دفتر در كشور راه اندازي شود.

 



وزير آموزش و پرورش: خانواده ايثارگران محل خدمتشان را انتخاب مي كنند

وزير آموزش و پرورش گفت: محل خدمت همسران و فرزندان شهداي فرهنگي و همچنين جانبازان 70 درصد و همسران آن ها در تمامي نقاط كشور با درخواست خودشان تعيين خواهد شد.
به گزارش ايسنا، دكتر حاجي بابايي در جمع شوراي معاونان و مسئولان حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: همسران و فرزندان معزز شهداي فرهنگي و همچنين جانبازان 70درصد و همسران آن ها مي توانند در هر نقطه اي كه تمايل دارند، مشغول به كار شوند.
وزير آموزش و پرورش افزود: با اطمينان كامل اعلام مي كنم، امنيت حاصل شده در كشور حاصل امنيت موجود در آموزش و پرورش است.
وي ادامه داد: مسئولان، گروه ها و احزاب مي دانند كه براي كار كردن آمده ايم به همين علت، هيچ عامل تضعيف كننده اي به آموزش و پرورش وارد نمي شود.
حاجي بابايي در خاتمه به مسئولان نظارت در آموزش و پرورش گفت: در برخورد با معلمان با سعه صدر و محبت برخورد كنيد.

 



300 دلار بهاي شنا با دلفين ها

توريستهاي ساحل «پورت استفن» در استراليا مي توانند با پرداخت 300 دلار به مدت 5 دقيقه با دلفينها شنا كنند.
به گزارش «اسكاي نيوز» توريستهاي اين ساحل پرطرفدار در استراليا مي توانند اين تجربه هيجان انگيز و جديد را با پرداخت اين مبلغ با همكاري دو غواص به انجام برسانند.براي اين كار يك كابل به طول پنج كيلومتر در ساحل اين بندر نصب شده كه توريستها با همراهي دو غواص اين كابل را گرفته و دلفينها با نزديك شدن به كابل مدتي با توريستها شنا مي كنند و چند بار نيز براي آنها شيرجه مي زنند كه اين مسئله موجب خوشحالي فراوان توريستها مي شود.
اين ماجراجويي جديد و جذاب آخرين اقدام مردم اين بندر براي جذب توريست به شهرشان است كه البته با استقبال فراواني از سوي توريستها نيز مواجه شده است.
پيش بيني مي شود سالانه 250 هزار توريست براي شنا با دلفينها تعطيلات خود را در اين ساحل بگذرانند.

 



توزيع آرم طرح ترافيك در پايتخت

رئيس واحد صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران از توزيع آن در پايتخت خبر داد و گفت: توزيع آرم طرح ترافيك از ديروز آغاز شده است.
«غلامحسين زمان آبادي» در گفت وگو با ايرنا افزود: تمامي سهميه آرم طرح ترافيك سال 89 تا پايان هفته جاري- پايان اسفندماه 88- توزيع مي شود.
رئيس واحد صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: تمامي دفاتر خدمات الكترونيك شهرداري، آماده توزيع آرم هستند و متقاضيان حقيقي و حقوقي بايد براساس زمانبندي تعيين شده، به اين دفاتر مراجعه كنند.

 



تهران گرمتر مي شود

دماي هواي تهران نسبت به دو روز گذشته 6 درجه افزايش داشته است.
يك كارشناس هواشناسي گفت: دماي هواي تهران تا روز سه شنبه روند افزايشي دارد. او دماي هواي تهران را در گرم ترين زمان 25درجه سانتي گراد و در خنك ترين حالت 15درجه سانتي گراد پيش بيني كرد.
مرتضي ضرابي در رابطه با علت گرماي هوا گفت: با توجه به اينكه سوي جريانات هوا جنوبي است و عملا رطوبتي براي بارندگي وجود ندارد تا چند روز آينده در نيمه شمالي كشور و دامنه هاي البرز و سواحل شمالي كشور افزايش دما پيش بيني مي شود.
اين كارشناس هواشناسي تصريح كرد: عمده گرماي هواي تهران به خاطر جريان هاي جنوبي است و چون از لايه هاي بالايي جو، موجي عبور نكرده است هواي پايداري در اين مناطق وجود دارد.
وي ادامه داد: آنچه كه مي تواند هوا را خنك تر كند، بارش باران و وزش باد است. بنابراين اگر سوي جريانات هوا تغيير كند و هوا از درياي خزر و عرض هاي شمال كشور جريان يابد هواي مناطقي كه گرم شده است خنك تر مي شود.
ضرابي گفت: جاي نگراني نيست چون گرما و سرماهاي غيرمنتظره مربوط به ويژگي جو زمين است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف يك تن ترياك
سراوان-خبرنگار كيهان: نيروهاي هنگ مرزي سراوان در حوزه مرزي مكسوخته موفق به كشف مقدار يك تن و يك صد كيلوگرم ترياك و يك قبضه سلاح و يك گلوله آر پي جي هفت شدند. همچنين پنج نفر از اتباع غيرمجاز بيگانه در اين شهر دستگير شدند.
مرگ دو پزشك در تصادف
برازجان-خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پژو متعلق به مركز خدمات درماني فارس به هنگام ماموريت به سمت قيروكارزين در اين محور با يك دستگاه تريلر برخورد كرد در اين حادثه راننده و 2 پزشك سازمان خدمات درماني شيراز جان خود را از دست دادند. سرعت زياد و ناتواني راننده پژو در كنترل خودرو علت حادثه اعلام شد.
دستگيري قاتل فراري
بناب-خبرنگار كيهان: فردي به نام اكبر-الف كه اقدام به قتل رضا-الف در اروميه كرده و متواري شده بود دستگير شد. متهم كه در خانه باغ متروكه اي مخفي شده بود به دام افتاد. اختلاف ناشي از خريد و فروش مواد مخدر علت قتل اعلام شد.
مواد محترقه در خانه
گرگان-خبرنگار كيهان: 5 هزار و 413 عدد ماده محترقه در بازرسي از يك منزل مسكوني در گرگان كشف شد. در بازرسي از اين منزل دو دستگاه تجهيزات گيرنده ماهواره كشف شد. متهم اين پرونده نيز دستگير شد.
قاتل فراري در دام
رشت-خبرنگار كيهان: به دنبال كشف جسدي در يكي از روستاهاي شهرستان سياهكل كه بر اثر اصابت چاقو به قتل رسيده بود پليس رودسر با انجام تحقيقات متهم به قتل را دستگير كرد. متهم به نام عادل سوار بر خودرو مقتول كه صاحب يك مغازه لاستيك فروشي بود به مقصد املش شد اما در بين راه نامبرده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و با سرقت خودرو متواري شده بود. عادل معتاد به شيشه بود.

 



كشف اشياي عتيقه از دو قاچاقچي در گنبدكاووس

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
براساس گزارشهاي مردمي و با حكم دادستاني از دو قاچاقچي عتيقه تعداد زيادي اشياي تاريخي و دوره اسلامي در جريان يك معامله صوري در شهرستان گنبدكاووس بدست آمد.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اشياي عتيقه بدست آمده از اين دو نفر شامل سكه نقره اي دوران اسلامي به تعداد 178 عدد، يك عدد مجسمه حيوان بدون سر و دست چپ از جنس مس، تعداد 18 عدد سكه دوره تاريخي از جنس مس، چهار عدد سكه دوره اسلامي از جنس مس، يك عدد النگوي شكسته از جنس برنج، تعداد 5 عدد سگگ كمربند احتمالا تاريخي و تعداد چهار عدد حلقه انگشتري از جنس مس و مفرغ است.
قدرت شاكري افزود: يك عدد پيه سوز مفرغي به ارتفاع يك ونيم و طول 9 ونيم سانتيمتر و قطر دهانه آن سه و 8 سانتيمتر داراي تزئينات، يك جلد كتاب خطي به طول 15 و نيم و عرض 11 و نيم سانتي متر مربوط به دوران اسلامي، يك عدد پيام چرمي لوله شده، يك عدد شي تزئيني به شكل عقاب، دو عدد مهر تاريخي از جنس مس، يك عدد غازان (ديگ) مسي مربوط به دوره اسلامي داراي دو دوسته و سه پايه، دو عدد وسايل آرايشي تاريخي از جنس مس از ديگر اشياي بدست آمده اين افراد بوده است.
وي درباره چگونگي دستگيري اين افراد گفت: پس از اطلاع از وجود اين اشيا در گنبدكاووس براي دستگيري متهمين با دادستاني، ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي شهرستان و استان و پرسنل پليس اطلاعات و امنيت نيروي انتظامي گنبدكاووس هماهنگي لازم صورت گرفته است.
به گفته وي، پس از هماهنگي با نفوذ و جلب اعتماد اين افراد مبني بر خريدار بودن اين اشياي تاريخي، زمان تحويل مشخص و با هماهنگي قبلي دو نفر از قاچاقچيان اشياي تاريخي در محل معامله توسط ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي و پليس اطلاعات و امنيت نيروي انتظامي بازداشت مي شوند.
افراد دستگير شده به همراه پرونده تنظيمي از اشياي عتقيه تحويل مراجع قضايي شهرستان شدند.

 



ورود 6 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از ورود 6 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور خبر داد و پيش بيني كرد در ايام نوروز تعداد اين ناوگان با افزوده شدن سه فروند هواپيماي ديگر به 200 فروند برسد.
به گزارش مهر رضا جعفرزاده با اعلام اين خبر افزود: با ورود 6 فروند هواپيما در ماه جاري تعداد ناوگان هوايي موجود در كشور به 197 فروند رسيد.
مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري همچنين با اشاره به حدود 33 هزار صندلي پروازي موجود در كشور تصريح كرد: تعداد هواپيماهاي اضافه شده به ناوگان هوايي كشوري در سالجاري 38 فروند و تعداد خارج شده از ناوگان 18 فروند است.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه اظهار داشت: براي پاسخگويي به بخشي از مطالبات مردم در ايام نوروز بالغ بر 830 پرواز فوق العاده از سوي سازمان هواپيمايي كشوري صادر شده است.
وي تصريح كرد: اين پروازها از روز سه شنبه 25 اسفندماه 1388 آغاز و تا اواخر فروردين ماه 89 ادامه خواهد يافت.

 



زنداني متهم به قتل 210 بار قرآن را ختم كرد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
يك زنداني متهم به قتل در زندان گنبدكاووس، 210 بار قرآن مجيد را تاكنون ختم كرده است.
به گزارش روابط عمومي زندان گنبدكاووس، به منظور آشنايي بيشتر زندانيان با معارف روح بخش كلام وحي و بهره گيري از فيوضات معنوي اين سرچشمه لايزال الهي بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته توسط امور فرهنگي و دارالقرآن زندان گنبدكاووس برنامه اي جهت قرائت قرآن مجيد براي زندانيان درنظر گرفته شد كه در حين تلاوت كلام وحي، آموزش روخواني و روانخواني قرآن به مددجويان شركت كننده داده مي شد.
در اين برنامه كه به طور ثابت و با شركت داوطلبانه زندانيان اجرا مي شود، تعداد 30 نفر از زندانيان به طور ثابت در برنامه حضور دارند كه حداقل ختم قرآن توسط هر يك از آنان 3 بار و حداكثر 210 بار ختم است كه تاكنون صورت گرفته است.
اين برنامه معنوي كه همه روزه در اندرزگاه شماره 3 اجرا مي شود و زندانياني كه داراي محكوميت طولاني هستند بيشتر از همه از اين برنامه استقبال كردند. گفتني است متهمان به قتل نيز با علاقه خاصي در اين برنامه شركت و آن را پيگيري مي كنند.

 



دستگيري سارقان طلافروشي هاي ساري و آمل در سيستان و بلوچستان

ساري - خبرنگار كيهان:
با تلاش ضربتي، نيروي انتظامي سارقان حرفه اي طلا فروشي هاي آمل و ساري در كمتر از يك هفته در سيستان و بلوچستان دستگير شدند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اعضاي اين باند پس از ارتكاب سرقت از شرق كشور در حال فرار بودند.
«سرهنگ رمضان قاسمي» با اشاره به عمليات متهورانه نيروي انتظامي در دستگيري اين باند گفت: اين سارقان تاكنون به ارتكاب چندين فقره سرقت از طلافروشي ها در استان هاي خراسان، مازندران و گلستان اعتراف كردند.
وي گفت: امسال 8 ميليارد و 480 ميليون ريال كالاي قاچاق گمركي در مازندران كشف شده است.
قاسمي با اشاره به كشف 2 تن مواد افيوني و دستگيري 10 هزار و 236 قاچاقچي در مازندران طي سال جاري افزود: كشف 80درصدي موادمخدر صنعتي در مازندران بيانگر برنامه ريزي كلان استكبار براي توزيع گسترده آن در جامعه است.
وي يادآور شد: امسال تلفن ارتباطي 110 در مازندران 382هزار بار به صدا درآمد كه براساس آن 139 هزار عمليات پليسي صورت گرفت.
به گفته اين مقام مسئول امسال 134 باند قاچاق موادمخدر در مازندران متلاشي شده است.

 



10 نوجوان زنداني در كانون اصلاح گلستان آزاد شدند

گرگان- خبرنگار كيهان:
با جلب رضايت شاكي تعداد 10 نفر از نوجوانان محبوس در كانون اصلاح و تربيت استان گلستان آزاد شدند.
بنا به گزارش رسيده از كانون اصلاح و تربيت استان گلستان، در راستاي سياست هاي قوه قضاييه و سازمان زندان هاي كشور و كاهش جمعيت كيفري زندان هاي كشور و براي برقراري صلح و آرامش در جامعه و نهادينه سازي روحيه عفو و گذشت، شوراي حل اختلاف كانون اصلاح و تربيت استان گلستان فعاليت هاي چشمگيري داشته است.
با توجه به اين سياست و نيز با همت كاركنان كانون و شوراي حل اختلاف كانون اصلاح و تربيت استان گلستان رضايت شاكي هاي 10 پرونده جلب شد و تعداد 10 نفر از نوجوانان زنداني در كانون اصلاح و تربيت استان گلستان آزاد شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14