(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 اسفند 1388- شماره 19604
 

شيخ طادي و چهارگانه سينمايي طالبانيسم يهود
حاشيه هاي بعد از انتخابات در دستان طالبي
5 تله فيلم برگرفته از كتاب «دا» توليد مي شود
اصلاح الگوي مصرف به روايت فيلم هاي يك دقيقه اي
گفت وگو با سعيد مستغاثي كارگردان مجموعه «راز آرماگدون 3: معبد تاريكي»
افشاي رسانه اي توطئه صهيونيست ها



شيخ طادي و چهارگانه سينمايي طالبانيسم يهود

پرويز شيخ طادي چهارگانه سينمايي درباره «طالبانيسم يهود» را مي سازد.
وي كه با فيلم «شكارچي شنبه» در بيست و هشتمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور داشت، تصميم به توليد قسمت هاي دوم، سوم و چهارم اين فيلم را به طور جدي مطرح كرده است.
كارگردان (سينه سرخ) در گفت وگو با شبكه ايران گفت كه از روز اول در ذهن خودش افراطي گري در دين يهود را به صورت يك فيلم چهار قسمتي مي ديد.
به گفته شيخ طادي فيلمنامه اين چهارگانه سينمايي حاصل 11 سال تحقيق در مستندات اقوام مختلف يهود،آژانس بين المللي اين اقوام، فضاهاي آموزشي، جهان بيني يهودي هاي تندرو و.... است تا با نشانه گيري بنيان هاي فكري غلط صهيونيست ها، فيلمي عليه نگاه افراطي آنها و طالبان يهودي بسازد.
شيخ طادي همچنين اعلام كرد كه نگارش فيلمنامه قسمت دوم با عنوان «درياي سرخ» به پايان رسيده و در عين حال تاكيد كرد كه فيلمنامه قسمت سوم و چهارم را نيز به زودي خواهد نوشت.

 



حاشيه هاي بعد از انتخابات در دستان طالبي

«ابوالقاسم طالبي» در حال ساخت فيلمي است كه حوادث و حاشيه هاي بعد از انتخابات را در برمي گيرد.
طالبي به خبرگزاري سينماي ايران گفت: اين فيلم شامل حوادث و فتنه هايي است كه بعد از انتخابات شاهد آن بوديم و در حال حاضر در مرحله سناريونويسي به سر مي برد و نوشتن آن رو به اتمام است و مراحل ساخت اين پروژه با قوت پيش مي رود.

 



5 تله فيلم برگرفته از كتاب «دا» توليد مي شود

طرح پنج فيلم تلويزيوني از كتاب «دا» نوشته زهرا حسيني در گروه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مركز سيما فيلم به تصويب رسيد.
به گزارش فارس، پنج طرح مورد اشاره توسط محمد كشاورز به مركز سيما فيلم ارائه شده و اولين طرح برگرفته از ماجراهايي است كه در عراق رخ داده و طي آن به بخشي از فرهنگ و زندگي مشترك دو ملت ايران و عراق قبل از جنگ افروزي حزب بعث اشاره مي شود. بنابراين گزارش، اين درحالي است كه طرح دوم، داستان اشغال شهرهاي مرزي به ويژه خرمشهر و انگيزه هاي صدام در آن زمان را به تصوير مي كشد. طرح سوم نيز درباره مقاومت خرمشهر و آبادان و تحليل فرماندهان دوران دفاع مقدس و ضرورت هاي آن براي تحقق آرمان هاي امام(ره) و ماجراها و كشمكش هاي دوران دفاع و اتحاد غرب و صدام است. طرح چهارم و پنجم نيز به ترتيب درباره داستان آوارگان و اوضاع شهرها و موشكباران، فتح خرمشهر و مراجعت مردم و پايان جنگ است.

 



اصلاح الگوي مصرف به روايت فيلم هاي يك دقيقه اي

جشنواره فيلم هاي يك دقيقه اي با موضوع اصلاح الگوي مصرف برگزار مي شود. ابراهيم داروغه زاده دبير اين جشنواره در نشستي خبري گفت: اصلاح الگوي مصرف مقوله اي نيست كه به يك سال محدود شود، بلكه موضوعي است كه بايد هرساله به آن پرداخت تا بتوانيم روش هاي غلط را از بين ببريم و راه حل هاي مناسبي را جايگزين آن كنيم.
وي در خصوص بودجه برگزاري اين مسابقه، عنوان كرد: براي اين كه خود جشنواره نيز موضوع اصلاح الگوي مصرف را رعايت كند، تصميم گرفتيم تا با هزينه ساخت يك تله فيلم اين مسابقه را برگزار كنيم. همچنين راه ديگري كه ما را به هدفمان نزديك مي كند، توزيع فيلم هاي منتخب مسابقه از طريق شبكه نمايش خانگي به صورت طولاني مدت است كه اين مي تواند بستر مناسبي براي فرهنگ سازي باشد. وي از پخش آثار منتخب مسابقه ملي فيلم هاي يك دقيقه اي از رسانه ملي خبر داد وگفت: با شبكه هاي مختلف سيما در زمينه پخش فيلم ها مذاكراتي داشته ايم كه آنها از اين پيشنهاد استقبال كردند و قرار شد كه آثار منتخب مسابقه به نمايش درآيند. رئيس موسسه رسانه هاي تصويري اعلام كرد: اول ارديبهشت 89 را به عنوان آخرين مهلت ارسال آثار مشخص كرده ايم و اول خردادماه؛ همزمان با روز بهره وري و بهينه سازي مصرف، مراسم اختتاميه را برگزار مي كنيم.

 



گفت وگو با سعيد مستغاثي كارگردان مجموعه «راز آرماگدون 3: معبد تاريكي»
افشاي رسانه اي توطئه صهيونيست ها

آرش فهيم
مجموعه مستند «راز آرماگدون 3: معبد تاريكي» عنوان برنامه اي است كه با موضوع بررسي جريان موسوم به «فراماسونري» هر روز در ساعت هاي 21/30 ، 16/15 ،
19/45و 22/35 از شبكه خبر سيما پخش مي شود. دو سري قبلي اين مجموعه با عناوين «راز آرماگدون» و «راز آرماگدون 2: ارتش سايه ها» نيز پيش از اين پيرامون نقشه هاي صهيونيستي در مواجهه با ايران پخش شده بود.
در گفت وگو با سعيد مستغاثي، كارگردان اين مجموعه، به موضوعات مطرح شده در اين مستند تلويزيوني، ارتباط فراماسونري با آرماگدون، بازتاب هاي مجموعه هاي گذشته آن و... پرداخته ايم كه مي خوانيد:
¤ سري سوم مجموعه «راز آرماگدون» با عنوان «معبد تاريكي» نيز به بخشي از نقشه هاي صهيونيسم مي پردازد. چه دغدغه و انگيزه اي باعث شده كه اقدام به توليد اين سلسله مجموعه مستند نمائيد؟
- با بررسي تحولات و تطورات دنياي امروز در عرصه هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و... مشاهده مي كنيم كه يك جريان بسيار قوي دنيا را به سمت اهداف شيطاني خودش مي برد. اين جريان، براساس اسناد، ريشه اش به 10 قرن قبل برمي گردد و تقريباً تمام نابساماني ها و ناهنجاري هاي بشري، از جمله جنگ ها، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، استعمار، برده داري و... از همين جريان نشئت گرفته است. راستش را بخواهيد، براي بررسي اين جريان، ابتدا فقط يك طرح 26 قسمتي با عنوان «ما و اسرائيل» مد نظر بود. انگيزه اوليه هم، اين مسئله بود كه اصلاً ما با اسرائيل چه دشمني داريم؟ در بوق هاي تبليغاتي غربي سعي مي شده اين گونه القا شود كه اسرائيل رژيمي است كه چند هزار كيلومتر با ما فاصله دارد و هيچ گاه به ما تجاوزي نكرده و با ما هيچ وقت كاري ندارد و حتي در زمان شاه نيز به ما خدمت كرده بود! اين باعث شد كه تحقيق كنيم ببينيم آيا واقعاً اين مسائل حقيقت دارد؟ با تحقيقات به اين نتيجه رسيديم كه نه، اين ها حقيقت ندارد. آنچه در تاريخ در مورد نسبت ايران و اسرائيل ديده مي شود، چيزي جز غارت منابع طبيعي، مادي، نفتي و به خصوص آثار باستاني ما از سوي رژيم صهيو نيستي نيست. به اعتراف خودشان، به قدري از ايران آثار باستاني غارت كرده اند كه خانه برخي از آن ها گويي نمايشگاه فرهنگ ايراني است! اسرائيلي ها نفت ما را به بهاي اندكي مي بردند و از ايران به عنوان يك پايگاه جاسوسي استفاده مي كردند. آن ها همچنين پروژه هاي مشتركي را با ساواك اجرا مي كردند و در زمينه آموزش شكنجه و اعطاي سلاح هاي سركوب جمعي نيز در ايران نقش پررنگي داشتند. اين مسائل سبب شد كه فراتر از طرح اوليه، به مقوله صهيونيسم بپردازيم.
¤ و مقوله آرماگدون چه ربطي با آنچه گفتيد دارد؟
- آرماگدون، طرح و برنامه اي است كه بيشتر از سوي فرقه اي از مسيحيان صهيونيست در جهان مطرح شده و الآن حدود 1500 كانال راديويي و تلويزيوني براي آن تبليغ مي كنند، حدود 80 درصد فيلم هاي هاليوودي درباره اين قضيه است و كرسي هاي دانشگاهي و نشريات بسياري به آن اختصاص يافته. براساس آرماگدون، در آخرالزمان جنگ بزرگي بين سپاه مسيح و ضد مسيح در مي گيرد و طي آن ميليون ها نفر كشته مي شوند. سپاه ضد مسيح همان شرق اسلامي است كه امروز «ايران» معرفي مي شود و حتي جسارتاً مي گويند رهبر سپاه ضد مسيح، حضرت مهدي(عج) است! امروز، اشغال عراق و افغانستان، با همين قضيه انجام مي شود. علاوه بر عقبه فاجعه بار و دهشتناكي كه اين جريان در سه چهار قرن اخير دارد، آينده بسيار مخوف و دهشتناكي را هم مي خواهند رقم بزنند كه تمام هيمنه سياسي، اقتصادي، رسانه اي و نظامي آن ها براي اجراي اين نقشه طراحي شده است. طبيعي است كه هر انسان آزادي خواه، مسلمان و ايراني آزاده اي، وقتي نسبت به چنين جرياني آگاه مي شود، وظيفه دارد افشاگري كند تا مردم آگاه شوند و فريب توطئه ها و رزق و برق هاي آن ها را نخورند.
¤ اما مسائل مطرح شده بسيار وسيع هستند، چطور توانستيد به اين موضوع مهم و گسترده در چند مجموعه بپردازيد؟
- بله، اما نكته مهم اين است كه اگرچه منابع مكتوب و كتاب هاي بسياري درباره اين موضوع چاپ شده است. اما اول اين كه اين كتاب ها به خوبي توزيع و منتشر نشده اند و به همين دليل، به سهولت در دسترس علاقه مندان قرار ندارند. به طوري كه فرض كنيد، يك مأسسه تحقيقاتي كه ده ها جلد كتاب درباره اين موضوعات چاپ كرده، كتاب هايش فقط در محل همان مأسسه عرضه مي شود و در ساير كتابفروشي ها ناياب است. دوم اين كه اين مباحث تا به حال بازتاب رسانه اي نيافته اند. اين دو مسئله، وظيفه ما را در طرح مسائل سنگين تر كرد. در نهايت به يك سري سرفصل ها و ارائه مدارك و اسناد متوسل شديم. به خاطر گستردگي مباحث، توضيحات ما كامل نيست، اما اين برنامه مي تواند فتح باب و تلنگري براي ساير پژوهشگران، مستندسازان و فيلمسازان باشد تا بيشتر روي اين مسائل كار كنند و تحقيقات، مستندات و فيلم هاي بيشتري درباره اين موضوعات توليد شود.
¤ ارتباط سه بخش مختلف راز آرماگدون با هم چيست و در هر سري، موضوعات چگونه طبقه بندي شده است؟
- در سري اول، يك نگاه اجمالي به پديده صهيونيسم و اهداف آن، به خصوص درباره ايران ارائه شد . از جمله اهداف مهم آن ها، تبديل كردن ايران، به اسرائيل دوم بود كه با پيروزي انقلاب اسلامي نقش بر آب شد. در سري دوم با عنوان «ارتش سايه ها» به بحث مهم ناتوي فرهنگي پرداختيم. اين موضوع از قضيه پروتستانيسم و اصلاح ديني در اروپاي قرون 51 و 61 ميلادي آغاز شد و به بحث تهاجم فرهنگي در عصر حاضر از طريق رسانه ها، سينما و... و به طور مشخص، سازمان ها و نهادهايي كه ناتوي فرهنگي را تحت عناويني چون دموكراسي سازي و دموكراتيزه كردن تئوريزه مي كنند پرداختيم. در سري سوم اين مجموعه كه هم اكنون در حال پخش است، يكي ديگر از شاخه هاي مرموز و مخوف صهيونيسم به نام «فراماسونري» مورد بررسي قرار گرفته است.
¤ فراماسونري چيست و چه جايگاهي در قضيه آرماگدون دارد؟
- ببينيد، جريان صهيونيسم، اگرچه از قرن 91 ميلادي اعلام موجوديت سياسي كرد، اما ريشه آن به زمان حضرت موسي(ع) برمي گردد. در آن زمان، گروهي از اشراف يهود، از آن حضرت جدا شدند و حضرت موسي(ع) آن ها را نفرين كرد. آن ها نيز به فرعون پيوستند و با جادوگران او محشور شدند. از آن زمان صهيونيسم متولد شد؛ البته نه با اين اسم، بلكه به عنوان فرقه اي كه نژادپرست بودند و قصد تسخير دنيا را داشتند. آرماگدون هم، نقطه نهايي يا ما بعد نهايي آن ها در تسخير دنياست. يكي از اهرم هاي مهم آن ها در اين جريان، فراماسونري است. فراماسون ها، اگرچه مدعي اند كه سابقه شان به قرن 71 برمي گردد، اما براساس تحقيقات ما، سابقه آن ها به 01 قرن پيش، يعني اوايل قرن 11 ميلادي برمي گردد. فراماسونري، به عنوان يكي از شاخه هاي صهيونيسم وظيفه نفوذ در ارگان هاي سياسي ممالك، از جمله كشورها را به عهده داشته اند. در مجموعه «راز آرماگدون 3: معبد تاريكي» هم به فعاليت آن ها در قبل از انقلاب و هم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازيم.
¤ تفاوت فعاليت فراماسونرها در قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي چيست؟
- تا قبل از پيروزي انقلاب، ده ها لژ فراماسونري در ايران فعاليت مي كرد. بعد از انقلاب همه اين لژها محو شدند، اما به طور مشخص فعاليت آن ها در بسياري از نشريات، كتب و رسانه هاي خصوصي ادامه يافته است.
¤ آيا امروز به عنوان يك تهديد شناخته مي شوند؟
- براساس اسناد و مدارك، طرح و برنامه اصلي آن ها، تسخير انديشه هاست. همان چيزي كه به عنوان جنگ نرم مي شناسيم كه مقام معظم رهبري نيز از سال 86، اين مقوله را مطرح كردند. آن ها پس از شكست در جنگ تحميلي و عدم موفقيت در كودتاهاي مختلف، پس از رحلت امام خميني(ره) طبق اعترافات خودشان در كتاب ها و مصاحبه هاي مختلف از طريق فرهنگي برنامه هاي خودشان را پي گيري كرده اند. خوشبختانه اين مسئله از سوي مقام معظم رهبري بارها تذكر داده شده است و متاسفانه مسئولان فرهنگي ما گوش نداده اند! اين كه امام راحل نيز در پيام تاريخي خود به مناسبت پذيرش قطعنامه فرمودند كه جنگ ما از امروز در سراسر دنيا و در تمام جبهه ها ادامه دارد، اشاره به همين قضيه است.
آن ها امروز برنامه هاي خود را به طرق مختلف دنبال مي كنند؛ يك سري نشريات در داخل، در اختيار آن هاست و برخي مراكز فرهنگي و هنري را تصرف كرده اند.
آن ها همچنين در مراكز آكادميك و دانشگاه ها نفوذ كرده اند و هشدارهاي مقام معظم رهبري راجع به لزوم توجه بيشتر به علوم انساني هم به همين دليل است.
پروژه هاي مختلفي همچون لهستانيزه كردن و استحاله جمهوري اسلامي ايران، فروپاشي ايدئولوژيك و ... از جمله برنامه ها و طرح هاي فراماسونرهاست. كه براساس انديشه هاي تئوريسين هايي چون فوكوياما، جان كين و ... طراحي شده اند.
¤ چه تمهيدي را در پيش گرفتيد تا مطالب، در حد امكان مستند و مستدل باشند و حتي آن دسته از مخاطباني كه ممكن است نظر شما را قبول نداشته باشند، حرف شما را بپذيرند؟
- البته در فيلم مستند، با تمام تلاش ها، باز هم آنچه به تصوير كشيده مي شود، بازتاب عيني واقعيت نيست. چون مستندساز به هر حال با ديدگاه
خودش به مطالب مي پردازد. اما براي فرار از اين مسئله سعي كرديم كه ديدگاه هاي مختلفي را مطرح كنيم. مثلا سعي شد تا بيشتر از اسناد جبهه مقابل و حتي انتشارات صهيونيست ها و غربي ها استفاده شود، همچنانكه مي بينيد، در برنامه به كرات از روزنامه هاي اسرائيلي نقل قول مي شود. يعني، از اين كه به طور مستقيم و ابتدا به ساكن به منابع داخلي استناد شود، پرهيز داشتيم. منابع اصلي ما، تواريخ مورد قبول آكادمي ها و پژوهشكده هاي معتبر دنياست. منابعي مثل تاريخ ويل دورانت، اسناد منتشره توسط وزارت امور خارجه بريتانيا و آمريكا و اسناد مربوط به خود سازمان هاي فراماسونري كه در دنيا منتشر شده. دايره المعارف يهودي ها، بريتانيكا و... نيز از ديگر منابعي است كه بيشتر روي آنها تمركز شده است. در بسياري موارد نيز، بيشتر به نقل قول اشخاصي كه در برنامه راجع به آنها صحبت شده، ارجاع مي شود. ارجاعات برنامه به منابع و اسناد، به گونه اي است كه يك مخاطب و پژوهشگر منصف و غيرمتعصب كه نگاهي واقع بين و بي طرف به تاريخ دارد، بهانه اي براي عدم پذيرش مطالب برنامه نداشته باشد.
¤ با توجه به اين كه مجموعه راز آرماگدون، مستندي افشاگر است و بيان واقعياتي درباره برخي از جريانات سياسي را دستمايه كار خود قرار داده ، حتما واكنش ها و بازتاب هايي داشته است. لطفا درباره اين واكنش ها توضيح دهيد.
- اين برنامه در خارج، بازتاب هاي عجيب و غريبي داشت. طبق آمار اعلام شده از سوي روابط عمومي صداوسيما، حدود 25 هزار سايت خارجي راجع به سري اول برنامه خبرهايي را منعكس كرده بودند. برخي از آنها حتي بخش هايي از برنامه را نمايش دادند .در برخي از آن سايت ها صدها كامنت درباره اين مجموعه دريافت شده كه هركس ديدگاهي را مطرح نموده بود؛ برخي فحاشي كرده، عده اي شگفت زده شدند و حتي بعضي نيز از اين مجموعه تمجيد نموده بودند. در سري دوم، اين واكنش ها بسيار عجيب تر شد، مثلا سايت صهيونيستي memritv كه كوچكترين موارد در عرصه رسانه هاي تصويري درباره صهيونيسم را بازتاب مي دهد و در واكنش به پخش سري اول راز آرماگدون، عكس العمل تندي نشان داده بود، در زمان پخش سري دوم، سكوت محض كرد و هيچ واكنشي نشان نداد. به اين ترتيب، سعي داشتند كه مانع مطرح شدن برنامه شوند. اين به ما نشان داد كه ما درست به هدف زده ايم. در داخل هم خوشبختانه، با مساعدت رياست محترم سازمان و شبكه خبر سيما، سري اول مجموعه، در قالب دي وي دي توزيع شد كه در همان ابتدا، به طور كامل از سوي مراكز آكادميك و پژوهشي تهيه شد و هنوز هم متقاضي دارد.
¤ ساختار برنامه را چگونه تنظيم كرديد كه بتوانيد مطالب را بهتر ارائه دهيد؟
- از همان سري اول، بنابراين بود كه از نظرات كارشناسان، اسناد، تصاوير و فيلم ها به طور يكسان و همزمان استفاده شود. با توجه به اين كه در مورد پديده هاي مورد بحث در اين مجموعه، هيچ فيلمي وجود نداشت، براي ايجاد جذابيت- كه به عقيده بنده از الزامات كار مستند تاريخي است- از پاساژهاي مناسب تصويري، وله ها، موسيقي مناسب، تيتراژ جذاب و لوكيشن هاي متناسب با موضوع كار استفاده شد. علاوه بر اين، سعي شد ريتم برنامه، برخلاف سري اول كه تاحدودي كند و سري دوم كه خيلي سريع بود، متعادل تنظيم شود و از افكت هاي تصويري متنوع تري بهره برده شود.
¤ با توجه به اين كه مجموعه راز آرماگدون، يك مستند سياسي و تاريخي موفق و جريان ساز محسوب مي شود، فكر مي كنيد ساير مستندسازان سياسي بايد چه تمهيداتي را در پيش بگيرند تا به توفيق برسند؟
- در مورد مسائل سياسي بايد بسيار عميق تر كار كرد و به ريشه هاي اتفاقات و پديده ها توجه شود. امروزه، ريشه بسياري از مسائل سياسي روزمره ما صهيونيسم است. اين جريان، فقط به اسرائيل محدود نمي شود و در تمام كشورهاي غربي و بسياري ديگر از كشورهاي جهان فعال است و اصلا افراد اصلي آن در خود اسرائيل حضور نداشته اند. بنابراين بايد با نگاه بازتري به اين موضوع پرداخت و ابعاد مختلف آن را شناخت. متاسفانه برخي، اين مسئله را توهم توطئه مي دانند. در حالي كه توجه به مسائل سياسي جهاني، بدون شناخت و بدون درنظر گرفتن نقش صهيونيسم به بي راهه مي رود. البته اين رويكرد، به معني ترس از آنها نيست. بدون شك آنها با اين همه شيطنت و سرمايه گذاري، در مقابل نيروي عظيم اسلام و شيعه، در واقع هيچ هستند. اما لازم است كه نسبت به آنها آگاهي بيشتري داشته باشيم.
¤ آيا «راز آرماگدون» باز هم ادامه خواهد داشت؟
- بله. سري چهارم اين مجموعه هم اكنون در مرحله پيش توليد است و موضوع آن، عملكرد رسانه ها، اعم از اينترنت، بازي هاي رايانه اي، تلويزيون، سينما و... و همچنين فرقه ها و جريانات نوپديد عرفاني كه به نوعي مي توان آنها را نوماسون دانست، است.
¤ در پايان اگر نكته ديگري قابل ذكر است بفرماييد.
- ان شاءالله رسانه ها و مراكز فرهنگي، بيشتر به اين گونه مسائل توجه كنند. يكي از طرح هاي ماسوني در كشور ما، اين است كه شبكه توزيع كتاب را به خودشان منحصر كنند. بنابراين لازم است كه درباره جرياناتي چون صهيونيسم و فراماسونري كتاب هاي بيشتري منتشر شود و اين كتاب ها، بهتر توزيع شوند تا در اختيار علاقه مندان قرار گيرند و هم اين كه براي اصلاح بازار توزيع كتاب فكر چاره اي شود . همچنين لازم است برنامه هاي تلويزيوني بيشتري در اين باره توليد شود تا آگاهي مردم افزايش يابد. مبارزه با رژيم صهيونيستي نبايد به شعار محدود شود و بايد در اين راه با اسناد و فعاليت هاي آكادميك و پژوهشي پيش رفت. با اين اقدامات، مي توان زمينه ظهور را فراهم كرد. همچنانكه غرب در اين زمينه سرمايه گذاري و كار تبليغاتي عظيمي انجام مي دهد، اما ما متاسفانه دست روي دست گذاشته ايم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14