(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 فروردين 1389- شماره 19613
 

ابراز نگراني واشنگتن از افزايش همكاري نظامي كاراكاس با مسكو
بازداشت 4 ژنرال و 15 افسر ديگر به اتهام كودتا عليه دولت اردوغان
درگيري جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در قدس اشغالي
حزب الله و جنبش امل براي ائتلاف در انتخابات شهرداري ها به توافق رسيدند
افزايش طرفداران البرادعي دولت مبارك را به وحشت انداخت
ماجراي پارك دريايي «چاگوس»!
35 شهيد و 144 مجروح در انفجار مناطق مسكوني بغداد
انتخابات پارلماني انگليس 16 ارديبهشت برگزار مي شود
تظاهرات ضد جنگ در 80 شهر آلمان سربازان را از افغانستان برگردانيد
تظاهرات ضد دولتي در بانكوك به خشونت كشيده شد



ابراز نگراني واشنگتن از افزايش همكاري نظامي كاراكاس با مسكو

وزارت خارجه آمريكا از توافق هاي نظامي بين ونزوئلا و روسيه ابراز نگراني كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «فيليپ كراولي»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به توافقات نظامي كه هفته گذشته بين روسيه و ونزوئلا به امضا رسيد ابراز نگراني كرد و گفت: هر چند اين دو كشور حق دارند روابط خود را داشته باشند اما آمريكا مايل است نسبت به نياز مشروع ونزوئلا به اين تجهيزات آگاهي داشته باشد.
اين مقام آمريكايي در ادامه اظهارات مداخله جويانه خود گفت: به تصور واشنگتن مردم ونزوئلا مسائل مهم تر از تجهيزات نظامي دارند كه مي توانند روي آنها سرمايه گذاري كنند.
وي همچنين تصريح كرد نگراني اول كشورش قصد ونزوئلا براي افزايش تجهيزات نظامي است.

 



بازداشت 4 ژنرال و 15 افسر ديگر به اتهام كودتا عليه دولت اردوغان

پليس تركيه 19 نفر از افسران ارتش اين كشور را به اتهام مشاركت در توطئه كودتا براي براندازي دولت «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور دستگير كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پليس تركيه 19 تن از افسران ارتش اين كشور را از جمله 4 ژنرال دستگير كرده است تا درباره اتهاماتي درباره توطئه براي انجام كودتا در اين كشور از آنها بازجويي كند.
برپايه اين گزارش، از اين 19 نفر همگي به جز يك نفر از افسران بازنشسته ارتش تركيه هستند. پليس تركيه هنوز تعداد دقيق افراد دستگير شده را اعلام نكرده است، اما خبرگزاري «آناتولي» تركيه بدون ذكر منبع اعلام كرد كه پليس اين كشور تدابير امنيتي را در 14 شهر گسترش داده است و تعداد افراد دستگير شده مي تواند افزايش يابد.

 



درگيري جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در قدس اشغالي

در جريان حمله نظاميان رژيم اشغالگر به شهروندان فلسطيني در شهر قدس پنج نفر زخمي شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، ده ها تن از شهرك نشينان صهيونيست روز گذشته با حمايت نظاميان صهيونيست به محله شيخ جراح در شهر اشغالي قدس حمله و اقدام به پرتاب سنگ به سوي شهروندان فلسطيني و حاميان خارجي صلح در اين منطقه كردند كه در نتيجه درگيري سختي ميان طرفين صورت گرفت و نظاميان صهيونيستي با پرتاب گاز اشك آور پنج نفر از شهروندان فلسطيني از جمله سه نفر از حاميان خارجي صلح را مجروح كردند.
پليس رژيم اشغالگر قدس كه به منظور حمايت از شهرك نشينان صهيونيست وارد درگيري شده بود عده زيادي از شهروندان فلسطيني را نيز دستگير كرد.
شاهدان محلي اظهار داشتند صهيونيست هاي افراطي با حمايت پليس و نيروهاي امنيتي اين رژيم در راستاي يهودي سازي و اخراج ساكنان قدس و مصادره زمين در شهر قدس هر روز به شهروندان فلسطيني به بهانه هاي مختلف حمله و تعداد زيادي را مجروح يا دستگير مي كنند.
از سوي ديگر يك مقام ارشد دولت مصر از نگراني قاهره در مورد آغاز جنگ ديگري در نوار غزه با ادامه تنش ها بين حماس و رژيم صهيونيستي خبر داد.
روزنامه هاآرتص با اعلام اين مطلب نوشت، اين مقام مصري وضعيت كنوني غزه را نگران كننده توصيف كرده و اظهار داشتند، اگر راهي براي خروج از بحران كنوني در نظر گرفته نشود آتش جنگ در منطقه به زودي شعله ور خواهد شد.
اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه مصري ها در همكاري كامل با رژيم صهيونيستي و بستن مرز خود، حلقه محاصره غزه را كامل كرده و به بحراني تر شدن اوضاع ساكنان آن دامن زده اند.
گفتني است جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي نيمه شب سيزدهم فروردين در چهار نوبت مناطق خان يونس، رفح، مركز و شمال نوار غزه را بمباران كردند. اين حملات شديدترين يورش صهيونيست ها به غزه از زمان جنگ 22 روزه بوده است.
در همين رابطه سامي ابوزهري سخنگوي حماس نيز مداخله مصر و ديگر كشورهاي عربي براي بازگرداندن آرامش و امنيت در باريكه غزه را تكذيب كرد و گفت: واقعيت عكس اين مسئله است.
وي افزود، قاهره ديگر پايتخت هاي عربي نه تنها براي ايجاد آرامش در غزه كاري نمي كنند بلكه جلو تجاوزات رژيم صهيونيستي را نيز نگرفته و همكاري نيز مي كنند.
اعتراف وزير رژيم صهيونيستي
يكي از وزيران كابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي رسما شكست سياست اشغالگري را اعلام و تاكيد كرد كه اسرائيل قادر به اشغال فلسطين تا ابد نيست.
به گزارش خبرگزاري قدس دان مريدور عضو حزب ليكود به رهبري نتانياهو با اعتراف به دشواري بسيار زياد براي مقابله با مقاومت ملت فلسطين در گفت وگو با روزنامه صهيونيستي معاريو ادعا كرد كه ادامه طولاني مدت اشغال مناطق فلسطيني امكان پذير نيست.
ساكت نمي نشينيم
نخست وزير تركيه تاكيد كرد كه همه مردم جهان بايد در مقابل فلسطين مسئول و پاسخگو باشند و در صورتي كه رژيم صهيونيستي بار ديگر به نوار غزه حمله كند، آنكارا در قبال آن سكوت نخواهد كرد.
«رجب طيب اردوغان» افزود، ترك ها و عرب ها مانند انگشتان يك دست هستند و سرنوشت و آينده يكساني دارند و ما از جهان عرب غافل نيستيم.
وي همچنين اظهار داشت، ما نمي توانيم در مورد كودكان غزه بي تفاوت باشيم و نگران وضعيت اسفبار اين كودكان هستيم.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم اسرائيل با ابراز خشم از اظهارات اردوغان درباره تجاوزگري اين رژيم، سياست هاي نخست وزير تركيه را با قذافي و چاوز يكسان دانست.
وي همچنين تهديد كرد كه اين اظهارات به روابط تركيه با اسرائيل آسيب مي زند و روابط را تيره مي سازد.
از سوي «راج موهان گاندي» نوه «مهاتما گاندي» در ديدار ديگر روستاي فلسطيني «بلعين» گفت: تداوم ساخت ديوار حائل و شهرك سازي در اراضي اشغالي فلسطين بيانگر ظلم اسرائيل عليه مردم فلسطين است كه روزي از بين خواهد رفت.
به گزارش فارس وي طي يك نشست خبري در رام الله گفت كه اقدامات اسرائيل نشان مي دهد كه تل آويو صلح نمي خواهد. شهرك سازي و مانع تراشي هاي اسرائيل هر گونه فرصت سخن گفتن درباره تشكيل يك دولت مستقل فلسطيني را از بين مي برد.
گاندي با دردناك توصيف كردن پيامدهاي تداوم شهرك سازي صهيونيست ها تصريح كرد: شهرك سازي غيرقانوني است و اسرائيل به ميزان خساراتي كه به فلسطيني ها در سايه اين سياست وارد مي شود، نمي انديشد.
ساير رويدادها
¤ بيش از 7500 فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي براي پايان دادن به حبس انفرادي برخي زندانيان اعتصاب غذا مي كنند.
¤ اتحاديه اروپا در راستاي تعهد كمك 250 ميليون دلاري خود در سال جاري 28 ميليون دلار به تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله پرداخت كرد.
¤ جنبش حماس فاش كرد كه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي از طريق پايگاه اينترنتي فيس بوك در داخل غزه جاسوس استخدام مي كند.
¤ برخي منابع خبري از توافق گروه هاي فلسطيني براي اجراي آتش بس با رژيم صهيونيستي و توقف حملات موشكي به جنوب سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.
¤ مركز فلسطيني دفاع از اسيران از اسارت بيش از 340 كودك فلسطيني كه در زندان دژخيمان رژيم صهيونيستي نگاهداري مي شوند خبر داد.

 



حزب الله و جنبش امل براي ائتلاف در انتخابات شهرداري ها به توافق رسيدند

جنبش امل و حزب الله براي ائتلاف در انتخابات آتي شوراي شهرداري هاي لبنان به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «حاج حسين خليل» معاون سياسي دبيركل حزب الله لبنان و «علي حسن خليل» معاون سياسي جنبش امل در نشست پاياني خود در مورد همكاري هاي دو جانبه در انتخابات به توافق كامل رسيدند.
«علي فياض» عضو فراكسيون وفاداري وابسته به مقاومت در مجلس لبنان در اين باره گفت، حزب الله با هر دو پيشنهاد در مورد برگزاري انتخابات در موعد مقرر و يا عقب افتادن زمان آن موافق است تا فرصت براي انجام تفاهم كامل درباره اصلاحات سازنده و مفيد در كشور وجود داشته باشد.
«علي حسن خليل» معاون سياسي امل نيز در اين باره گفت، گروه امل آمادگي كامل براي برگزاري انتخابات در اواسط ماه آينده را دارد ولي ما با حزب الله در اين مورد به توافق كامل دست يافته ايم.
گفتني است قرار است انتخابات شوراي شهرداري هاي لبنان ماه آينده برگزار شود.
اين انتخابات با هدف اصلاح قانون انتخابات شوراي شهرداري هاي لبنان برگزار مي شود ليكن فراكسيون هاي مختلف مجلس در مورد زمان برگزاري آن اختلاف نظر دارند.
فراكسيون هاي وابسته به 14 مارس در مجلس معتقدند كه برگزاري اين انتخابات در موعد مقرر احترام به نظام دموكراسي كشور است و از سوي ديگر كشور در شرايط بحراني مانند جنگ نيست كه زمان برگزاري انتخابات به تعويق بيفتد.
همچنين فراكسيون هاي وابسته به 8 مارس معتقدند كه بايد در قانون انتخابات شوراي شهر اصلاحاتي صورت بپذيرد و اين به نفع راي دهندگان است لذا بايد زمان آن به تعويق بيفتد.
اين در حالي است كه حزب الله با برگزاري انتخابات در هر دو صورت آن موافقت كرده است.
از موارد استثنايي و قابل توجه انتخابات شوراي شهرداري هاي لبنان حضور زنان در اين انتخابات است كه براي اولين بار قرار است انتخاب شوند.

 



افزايش طرفداران البرادعي دولت مبارك را به وحشت انداخت

استقبال افكار عمومي مصر از نامزد احتمالي رياست جمهوري، حكومت اين كشور را به وحشت انداخته است.
به گزارش خبرگزاري ها «محمد البرادعي»، با به چالش كشاندن حالت فوق العاده، خواهان انجام تغييرات اساسي در اين كشور شده است و خود را براي رقابت در انتخابات رياست جمهوري مصر در سال 2011 آماده مي كند.
بر پايه اين گزارش، تنفر مردم مصر ازحكومت فاسد «حسني مبارك» رئيس جمهور كنوني، باعث افزايش روز افزون محبوبيت البرادعي در جامعه شده است.
در اين راستا، جوانان مصري با پوشيدن تي شرت هايي كه تصوير خندان البرادعي و جمله «بله به رئيس جمهور آينده»، بر روي آن نقش بسته است، خواستار تغييرات درنظام سياسي مصر شدند.
از اين دست مي توان به حضور روزانه صدها تن از جوانان ملبس به تي شرت هاي حاوي تصوير البرادعي در شهر «نصر» اشاره كرد، كه با حضور در مراكز تجاري و پرتجمع، اقدام به تبليغ براي كانديداتوري البرادعي مي كنند.

 



ماجراي پارك دريايي «چاگوس»!

پارك دريايي «چاگوس» در اقيانوس هند كه اخيراً انگليس به بهانه حفاظت از محيط زيست با عجله تمام داير كرده، در اصل ماجراي ديگري را پشت سر خود دارد!
آن طور كه روزنامه «ساندي هرالد» مي نويسد، آمريكا در حال تقويت زرادخانه نظامي اش در «ديگوگارسيا» يكي از جزاير «چاگوس» است! به عبارت ديگر، 647 هزار كيلومتر مربعي كه محوطه اين پارك غني را تشكيل مي دهد- و حالا ماهيگيري يا هر نوع بهره برداري ديگري در آن ممنوع شده-، طبق قراردادي كه دولت آمريكا در ژانويه 2010 با انگليس امضا كرده، به كار انتقال 10 كانتينر مهمات آمريكايي، از جمله 387 بمب ليزري و بمب هاي عظيم 2 تني با قابليت تخريب بتون به كار رفته در ساختارهاي زيربنايي، از «كاليفرنيا» به «ديگو گارسيا» مي آيد كه شركت دريايي «سوپريور ماريتيم سرويس» مسئوليتش را در ازاي حدود 700 هزار دلار پول قبول كرده است! حالا، مقامات جزيره «موريس» كه تازه موضوع را كشف كرده اند و تا به حال فكر مي كردند انگليسي ها قصد محافظت از محيط زيست آن منطقه را دارند، كلي عصباني هستند و به انگليس اعتراض كرده اند. به هر حال، بد نيست بدانيد 55 جزيره مجمع الجزاير «چاگوس» كه در مركز اقيانوس هند در جنوب هند و در بين راه سواحل شرقي آفريقا (از غرب) و اندونزي (از شرق) واقعند، به خاطر صخره هاي مرجاني زيبايشان شهرت زيادي دارند. اين جزاير به هنگام استقلال جزيره «موريس» از استعمارگران انگليسي از اين جزيره جدا شده و در 8 نوامبر 1965 جزو سرزمين هاي متعلق به انگليس در اقيانوس هند درآمدند. بزرگترين جزيره هم كه «ديگو گارسيا» است، به آمريكايي ها اجاره داده شد تا پايگاه نظامي شان را در آنجا بنا كنند. براي اين كار هم، انگليس در سال هاي دهه 60 و 70، بيش از 2000 شهروند چاگوسي را بيرون كرد كه امروز پرونده شان هنوز در دادگاه حقوق بشر اروپا سرگردان است! باز هم بدانيم كه مجمع الجزاير «چاگوس» 54 هزار و 400 كيلومتر مربع وسعت دارد كه فقط 60 كيلومتر مربعش روي آب است! كه از اين مقدار، 40 كيلومتر مربع در «ديگو گارسيا» است كه آمريكايي ها صاحب شده اند!
سرويس خارجي كيهان

 



35 شهيد و 144 مجروح در انفجار مناطق مسكوني بغداد

انفجارهاي پي در پي حداقل شش بمب در پايتخت عراق، دست كم35 شهيد و بيش از 414 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش آسوشيتدپرس، ديروز شهر بغداد شاهد وقوع حداقل شش انفجار جداگانه بود. به گفته منابع رسمي، بيشتر انفجارها در مجتمع هاي مسكوني و مراكز عمومي رخ داد و به شهادت 35 غيرنظامي و جراحت بيش از 414 نفر ديگر انجاميد. علاوه بر آن، حداقل چهار دستگاه ساختمان مسكوني بر اثر اين انفجارها ويران شد. هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته است. عناصر تروريستي زيادي هم اكنون در عراق فعال هستند. بيشتر اين تروريست ها سابقه بعثي دارند.
جمعه
تظاهرات ضدآمريكايي
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم عراق جمعه در هفتمين سالروز اشغال كشورشان، در شهرهاي مختلف اين كشور عليه آمريكا تظاهرات مي كنند. سال 2003 در چنين روزي شهر بغداد به دست نيروهاي اشغالگر آمريكايي سقوط كرده است و مردم عراق اين روز را روز اشغال كشور خود مي دانند. تظاهرات روز جمعه به درخواست جريان «صدر» انجام مي شود.
مردم در تظاهرات خود، از نيروهاي آمريكايي خواهند خواست، هرچه سريع تر خاك عراق را ترك كنند.
جريان صدر از جمله گروه هاي شيعي تشكيل دهنده «ائتلاف ملي عراق» است و در انتخابات پارلماني اخير، از مجموع 70 كرسي كه ائتلاف ملي عراق كسب كرد، 39 كرسي به جريان صدر اختصاص دارد.
افشاي جنايت
به گزارش ايسنا، سايت اينترنتي آمريكايي «ويكيليكس» صحنه هايي از جنايات نيروهاي اين كشور عليه شهروندان عراقي را به نمايش گذاشت.
تصاوير اين نوار ويدئويي نشان مي دهد كه يك هلي كوپتر آپاچي آمريكايي شهروندان عراقي را در سال 2007 به رگبار مي بندد و 12 تن از آنها، از جمله دو خبرنگار را به شهادت مي رساند.
سران واشنگتن هنوز در مورد محتواي اين نوار ويدئويي موضعي نگرفته اند.

 



انتخابات پارلماني انگليس 16 ارديبهشت برگزار مي شود

يكي از مقامات حزب كارگر انگليس از برگزاري قطعي انتخابات پارلماني اين كشور در تاريخ 16 ارديبهشت سال جاري خبر داد.
طبق روال عرفي انگليس، «گوردون براون» نخست وزير اين كشور روز گذشته طي يك مراسم تشريفاتي به ديدار ملكه اليزابت رفت تا از او بخواهد دستور انحلال پارلمان فعلي را صادر كند. ملكه انگليس نيز 22 فروردين را تاريخ پايان كار پارلمان اعلام كرد.
از 22 فروردين تا 16 ارديبهشت رقابت هاي شديد انتخاباتي جريان خواهد داشت تا در آن روز نمايندگان پارلمان توسط رأي مستقيم مردم انتخاب شوند.
از زمان انحلال پارلمان تا برگزاري انتخابات و تشكيل مجلس و دولت جديد، وزيران كابينه بر سر كار خود خواهند بود ولي اجازه نخواهند داشت تصميمات مهم و بلندمدت و تبليغاتي را تا زمان تشكيل دولت جديد اتخاذ كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در حالي كه كمتر از يك ماه تا زمان برگزاري انتخابات پارلماني انگليس باقي مانده، حزب مخالف محافظه كار در نظرسنجي ها از حزب حاكم كارگر جلوتر است هر چند كه اين پيشتازي هنوز شكننده بوده و احتمال تشكيل پارلمان معلق (فاقد اكثريت قاطع يك حزب) وجود دارد.
روز سه شنبه حداقل پنج نظرسنجي جديد از سوي مأسسات افكار سنجي اين كشور منتشر شد كه همگي حكايت از پيشتازي حزب محافظه كار به رهبري «ديويد كامرون» دارد.
آسوشيتدپرس نوشت، احتمال مي رود در پارلمان آتي نيز مانند تمامي دوره هاي پارلماني از سال 1974 تاكنون، هيچ حزبي نتواند اكثريت مطلق را به دست آورد.
به هر صورت به دليل ناتواني حزب حاكم كارگر در حل معضلات اجتماعي و اقتصادي و نيز سابقه سياه «توني بلر» نخست وزير سابق اين حزب در همكاري با جنگ نامشروع و غيرقانوني آمريكا در عراق و افغانستان، به احتمال بسيار زياد حزب محافظه كار حائز اكثر كرسي هاي پارلمان شده و رهبر آن يعني ديويد كامرون به نخست وزيري خواهد رسيد.
كامرون پيشتر درباره بزرگترين عامل نارضايتي مردم انگليس از حزب كارگر يعني پيوستن به پيمان ليسبون بدون برگزاري رفراندوم (اين پارلمان انگليس بود كه پيوستن به ليسبون را تصويب كرد) اظهارات تندي ايراد كرده است.
روزنامه انگليسي گاردين چهارم نوامبر سال گذشته با تيتري درشت از كامرون نقل كرد كه در صورت پيروزي، عضويت كشورش در پيمان ليسبون را به رفراندوم خواهد گذاشت.
سران اروپايي در جريان نهايي شدن پيمان ليسبون، پست رياست خارجي اتحاديه اروپا را به «كاترين اشتون» انگليسي واگذار كردند تا نظر دولت و پارلمان لندن را براي حضور در اين پيمان تأمين كنند.

 



تظاهرات ضد جنگ در 80 شهر آلمان سربازان را از افغانستان برگردانيد

ده ها هزار تن از مردم آلمان در اعتراض به جنگ افغانستان و سلاح هاي اتمي در سرتاسر اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار تن از مردم آلمان در سرتاسر اين كشور با برپايي يك تظاهرات گسترده نسبت به ادامه جنگ افغانستان، حضور سربازان آلماني در اين كشور، وجود سلاح هاي اتمي و صادرات تجهيزات نظامي اعتراض كردند.
به گفته ترتيب دهندگان اين تظاهرات گسترده، مخالفان جنگ در بيش از 80 شهر آلمان تظاهرات كرده و با صدور بيانيه اي خواستار توقف جنگ افغانستان و بازگشت جوانانشان به كشور شده اند.
گفتني است، چند روز پيش نيز با انتشار خبر كشته شدن سه سرباز آلماني، در 10 شهر اين كشور تظاهرات مشابهي برگزار شد.

 



تظاهرات ضد دولتي در بانكوك به خشونت كشيده شد

تظاهرات اعتراض آميز تايلند كه چندي است اقتصاد اين كشور را فلج كرده به زد و خورد با پليس و نيروهاي امنيتي كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در ادامه تظاهرات اعتراض آميز طرفداران «تاكسين شيناواترا»، نخست وزير مخلوع تايلند كه با هدف سرنگوني دولت اين كشور صورت مي گيرد، روز گذشته قرمزپوشان به زد و خورد با پليس و نيروهاي امنيتي اين كشور پرداختند.
بي بي سي در اين مورد نوشت: پس از آنكه حدود 1000 تن از نيروهاي ضد شورش در مقابل شماري از معترضين قرمزپوش در بانكوك ايستادند، معترضين با حمله به نيروهاي امنيتي با آنها درگير شدند.
هنوز خبري از شمار زخمي شدگان در اين درگيري منتشر نشده است.
با اينكه دادگاه بانكوك حكم اخراج قرمزپوش ها از مراكز تجاري و مناطق تحت اشغال را صادر كرده است اما معترضين همچنان به مقاومت خود ادامه مي دهند. معترضين اوايل هفته جاري مراكز تجاري بانكوك و ساختمان وزارت كشور را اشغال كرده و اعلام كردند تا انحلال نشدن پارلمان و برگزاري انتخابات مجدد به تظاهرات ادامه خواهند داد. در عين حال يكي از رهبران تظاهركنندگان نيز روز گذشته از تمام معترضان سراسر كشور خواست روز چهارشنبه (امروز) با تجمع در بانكوك، يكي از بزرگترين تجمعاتي را كه طي چهار هفته گذشته در حال برگزاري است رقم بزنند.
گفتني است شيناواترا كه به جرم فساد مالي از قدرت بركنار شده است، از طرفداران قرمزپوش خود خواسته تا سرنگوني حزب حاكم به ناآرامي ها ادامه دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14