(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول اردیبهشت 1389- شماره 19625
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پرونده هاي راكد مفاسد اقتصادي روي ميز دستگاه قضا
وزير خارجه تركيه: آنكارا در هر زمان و هر مكاني آماده كمك به ايران است
تلاش متكي براي آزادي معصومي نژاد و دميرچي لو به قيد ضمانت
معاون دوماي روسيه: دليلي براي تحريم ايران وجود ندارد
كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا خطاب به بان كي مون: سكوت باعث گستاخ تر شدن جنايتكاران مي شود
تاكيد جليلي و اوغلو بر توسعه روابط تهران- آنكارا
اخبار ادبي و هنري
بازگشت پيكر مطهر 12 شهيد دفاع مقدس به كشور
با حضور وزير نيرو كار ساخت مرحله دوم توسعه نيروگاه شازند آغاز شد



رئيس قوه قضاييه اعلام كرد
پرونده هاي راكد مفاسد اقتصادي روي ميز دستگاه قضا

رئيس قوه قضاييه گفت دستگاه قضايي درحال پيگيري پرونده هاي مهمي در زمينه مفاسد اقتصادي است و حتي برخي پرونده هاي راكد را نيز به جريان انداخته است.
آيت الله آملي لاريجاني، در ديدار با اعضاي بسيج دانشجويي اعلام كرد: بسياري از جريانات، رخدادها و حوادث در كشور با تعامل و هماهنگي و همدلي سران قواي سه گانه و بر اساس مصلحت هاي كلي نظام مديريت مي شود.
وي جنبش دانشجويي كشور را به درك اين موضوع فراخواند و در رسيدگي هاي قضايي به پرونده ها، در عين رعايت عدالت و قانون بايد مصلحت و اعتبار روزافزون نظام جمهوري اسلامي ايران را نيز مدنظر قرار داد.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: جنبش دانشجويي و دانشجويان بسيجي ضمن حفظ آرمان خواهي خود همواره مصلحت هاي نظام مقدس اسلامي را نيز در نظر بگيرند و در بيانيه ها، تحليل ها، اظهارنظرها و پيگيري هاي خيرخواهانه خود ضمن پرسشگري از قوه قضاييه، دولت، مجلس و ساير اركان نظام همواره متانت علمي، تقوا و عدالت و انصاف را رعايت كنند تا بدينوسيله مايه دلگرمي مسئولين نظام باشند.
رئيس قوه قضاييه افزود: به خوبي با فضاي كار علمي و دانشگاهي آشنا هستم صداقت و صفاي باطن از ارزش هايي است كه همواره بايد مورد توجه باشد چه در فعاليت هاي علمي و چه در فعاليت هاي سياسي و خداوند متعال از مجاهدان در اين راه دستگيري خواهد كرد: الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا.
آيت الله لاريجاني گفت: بسيج دانشجويي و ساير تشكل هاي دانشجويي مومن و معتقد به نظام بايد همواره با حفظ شأن و منزلت مديران خدوم كشور در تمام اركان و با لحاظ قانون، خواسته هاي خود را مطالبه كنند و دستگاه قضايي نيز همواره خود را موظف مي داند كه از خواسته هاي شرعي و منطبق با قانون دانشجويان حمايت كند، برخورد قوه قضاييه با فتنه بعد از انتخابات و گردانندگان آن قاطع بوده است و حجم زيادي از توان و نيروي قضات خدوم و مسئولين عالي قوه مصروف مديريت قانوني و صحيح اين ماجرا شده است، توقع از قشر فهيم و روشن ضمير دانشجويي اين است كه محدوديت هاي قانوني دستگاه قضا را درك كنند و سطح توقعات در چارچوب ضوابط و قوانين باشد.
وي حفظ هوشياري در برابر توطئه ها، جلوگيري از اشاعه تهمت ها و بستن راه هاي سوءاستفاده از صفاي باطن جوانان و دانشجويان را از ويژگي هاي لازم در فعاليت هاي دانشجويان و مطالبات آنان برشمرد و اظهار داشت: اميدواريم تشكل هاي دانشجويي همواره با صداقت، متانت، منطبق با دانسته هاي متقن پيگير خواسته هاي خود باشند و خداي ناكرده ناخواسته تحت تاثير هيچ نوع جريان و طيف افراطي قرار نگيرند.
رئيس قوه قضاييه دغدغه دانشجويان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي، اجتماعي و رسيدگي هاي قاطع به پرونده ها را كاملا بجا و دغدغه خود و تمام مسئولان قضايي دانست و گفت: دانشجويان عزيز مطمئن باشند كه قوه قضاييه تحت تاثير جوسازي ها قرار نخواهند گرفت و در اين راه اميدواريم كه دانشجويان نيز قوه قضاييه را كمك كنند تا بتواند در مسير قانوني خود محكم و قاطعانه قدم بردارد.
آيت الله لاريجاني اظهار داشت: دستگاه قضايي در حال حاضر پيگير پرونده هاي مهمي در زمينه مفاسد اقتصادي است و حتي برخي پرونده هاي راكد را نيز به جريان انداخته است اما مطابق قانون حق ندارد تا قطعي شدن راي راجع به آن اطلاع رساني كند چرا كه قوه قضاييه بايد كار قضايي و در چارچوب قانون انجام دهد نه كار تبليغاتي.
در اين ديدار كه بيش از 2 ساعت طول كشيد دانشجويان نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل سياسي، مفاسد اقتصادي، ارتباط قوه قضاييه با مردم و ساير مسئولان مطرح كردند كه رئيس قوه قضاييه نيز به آنان پاسخ داد.
ديدار اعضاي ستاد ديه
با لاريجاني
رئيس قوه قضاييه در ديدار اعضاي ستاد ديه با تقدير از زحمات اين ستاد و تشكر از فعاليت هاي خالصانه آنان در آزادسازي زندانيان بدهكار و نيازمند، بر حمايت قوه قضاييه از استمرار سياست حبس زدايي نسبت به زندانيان نيازمند و مالي تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در اين ديدار، اثر واقعي فعاليت ستاد ديه را ناشي از حضور و مشاركت گسترده مردم در همياري با اين ستاد در آزادسازي زندانيان توصيف كرد و گفت: تلاش و عملكرد ستاد ديه الگويي موثر در گسترش كمك هاي مردمي به نيازمندان جامعه است.
رئيس قوه قضاييه حضور زندانيان مالي در زندانها را چندان مناسب ندانست و افزود: حضور افراد در زندانها موجب آسيب هايي براي خود اين افراد و خانواده آنان خواهد شد اما كمك هايي كه از طريق ستاد ديه و در واقع از جانب مردم مي شود، مي تواند موجب آزادي زندانيان نيازمند و جبران اين آسيب ها شود. آيت الله لاريجاني همچنين از آمادگي دستگاه قضايي به منظور كمك به اهداف خيرخواهانه ستاد ديه خبر داد.

 



وزير خارجه تركيه: آنكارا در هر زمان و هر مكاني آماده كمك به ايران است

وزير خارجه تركيه از آمادگي كشورش براي كمك به ايران در هر زمان و هر مكان خبر داد.
«احمد داود اوغلو» وزير امور خارجه تركيه كه به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات كشورمان به تهران سفر كرده است پيش از ظهر ديروز در كنفرانس مطبوعاتي مشتركي با منوچهر متكي همتاي ايراني خود، بر ضرورت بهره گيري از ديپلماسي در موضوع هسته اي ايران تاكيد كرد.
وزير امور خارجه تركيه در اين نشست خبري مشترك با تاكيد بر ضرورت مذاكره درباره برنامه هسته اي ايران، گفت: آنكارا معتقد به رهيافت ديپلماتيك در اين خصوص است و در هر زمان و هر مكان به تهران كمك مي كند.
احمد داود اوغلو خاطر نشان كرد: تركيه به عنوان كشور دوست و همسايه ايران معتقد است از راه مذاكره و ديپلماسي بسياري از مسائل حل و فصل مي شود.
داود اوغلو با بيان اينكه ديدگاه هاي خود را به آمريكا و ايران منتقل مي كنيم، اظهار داشت: هرزمان و هر مكان كه لازم باشد، آنكارا آماده است در بحث فناوري هسته اي يا مسائل ديگر، به تهران كمك كند.
وي خاطرنشان كرد: تركيه اين آمادگي را دارد كه به عنوان واسطه در تبادل اورانيوم به عنوان كشور ثالث عمل كند و حاضريم در بحث مذاكرات هسته اي، نقش پربار و مؤثري داشته باشيم.
داود اوغلو در ادامه با اشاره به روابط خوب دو كشور گفت: روابط ايران و تركيه در درجه ويژه اي قرار دارد و ما تاكنون روابطي دوجانبه در زمينه حمل ونقل، انرژي و همكاري هاي اقتصادي داشته ايم.
وي افزود: موضع تركيه همواره درباره مساله هسته اي اين بوده است كه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حق همه كشورها از جمله ايران است. اما تسليحات هسته اي در هر كجا خطرناك بوده و تركيه مخالف آن است.
وزير خارجه تركيه تصريح كرد: درباره مساله هسته اي ايران نه اعمال تحريم و نه انجام عمليات نظامي كارساز نيست بلكه ديپلماسي و گفت وگو تنها راه حل است.
داود اوغلو با تاكيد بر ضرورت حل موضوع هسته اي ايران از راه گفت وگو، خاطرنشان كرد: حل اين موضوع مي تواند به حل مسائل موجود در منطقه كمك كند.
وزير امور خارجه تركيه همچنين ضمن تبريك به ايران به خاطر برگزاري كنفرانس موفقيت آميز خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران، گفت: همه كشورها بايد در راستاي معاهده ان.پي. تي. عمل كنند.
وي تاكيد كرد: تركيه در كنار مذاكرات ايران قرار گرفته و از آن حمايت مي كند. در واقع تركيه تلاش مي كند كه يك راه حل مناسب درباره مساله هسته اي ايجاد شود و به ادامه تلاش هاي ديپلماتيك خود ادامه خواهد داد.
وزير خارجه تركيه گفت: در مساله هسته اي ايران، ديپلماسي بزرگ ترين شانس است و تنها راه، ديپلماسي است.در واقع با ديپلماسي مي توان از تحريم ها جلوگيري كرد و اين مساله را حل كرده و جايگزين هايي پيدا كنيم.
منوچهر متكي وزير خارجه كشورمان هم در اين كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: فكر مي كنيم اگر در طرف هاي ديگر اراده جدي براي تحقق فرمول تبادل سوخت وجود داشته باشد موضوع تبادل سوخت كماكان مي تواند فرصتي اعتمادساز براي طرف هاي متفاوت از جمله براي ايران باشد.
وزير امور خارجه در اين كنفرانس مطبوعاتي مشترك بار ديگر تصريح كرد كه موضوع تبادل سوخت همچنان بر روي ميز قرار دارد.
متكي با بيان اينكه گفت وگوهاي خوبي با وزير امور خارجه تركيه در خصوص عراق انجام داده است، گفت: در موضوع عراق، ايران و تركيه موضع مشترك دارند و از ثبات و آرامش در عراق و مشاركت همه طرف ها و گروه هاي عراقي در شكل گيري حكومت جديد اين كشور حمايت مي كنند.
وي با اشاره به عضويت تركيه در شوراي امنيت سازمان ملل ابراز داشت: يكي از محورهاي گفت وگو با وزير خارجه تركيه موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران بود كه مشورت ها و تبادل نظرهاي مختلفي داشتيم.
متكي در خصوص موضوع تحريم ها نيز خطاب به كساني كه تحريم را دنبال مي كنند، گفت: مناسب ترين گزينه پيش روي شما گفت وگو است و جمهوري اسلامي ايران همواره از گفت وگو استقبال مي كند.
وي در عين حال گفت: اگر كساني اصرار دارند تجربه شكست خورده خود را دنبال كنند نمي توانيم جلوي اين اصرار آنها به تجربه شكست هاي ديگر را بگيريم.
متكي بدون اشاره به نام كشور خاص افزود: اگر يك كشور اروپايي علاقمند است با ايران مراودات اقتصادي نداشته باشد، ما نمي توانيم به آن اصرار كنيم.

 



در گفت وگوي تلفني با فراتيني صورت گرفت
تلاش متكي براي آزادي معصومي نژاد و دميرچي لو به قيد ضمانت

وزير امور خارجه كشورمان در تماس تلفني با فراتيني خواستار آزادي دو تبعه ايراني بازداشت شده در ايتاليا به قيد ضمانت توسط سفارت ايران در رم شد.
وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا در تماس تلفني درباره دو تبعه بازداشت شده ايراني در ايتاليا گفت وگو كردند.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در اين تماس تلفني كه روز دوشنبه انجام شد، با اشاره به مشكلات حميد معصومي نژاد و علي دميرچي لو در زندان، خواستار رفع سريع اين مشكلات و آزادي آنها به قيد ضمانت شد.
فرانكو فراتيني وزير امور خارجه ايتاليا نيز ضمن قول پيگيري موارد اظهار شده از سوي متكي، اعلام كرد كه درخصوص رفع مشكلات داخل زندان و تسريع در رسيدگي به پرونده اتباع ايراني در بند تلاش خواهد كرد.
متكي چهارشنبه شب در گفتگوي ويژه خبري با اشاره به مكالمه هاي تلفني اش با اين دو تبعه ايراني گفت كه طي روزهاي آينده دومين مكالمه تلفني اش را با فراتيني خواهد داشت.
وي همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس با اشاره به تماس هاي تلفني اش با معصومي نژاد و دميرچي لو كه در زندان هاي رم و ميلان در بازداشت هستند، گفت: هدف از اين گفت وگوها اين بود كه مطالب شان را بشنوم، وضعيت جسمي شان را جويا شوم و از مشكلات احتمالي كه با آن مواجهند مطلع شوم. برخي مشكلات را در زندان داشتند به ويژه در ميلان كه به آن اشاره كردند و بنا داريم اين موارد را در گفت وگو با وزيرخارجه ايتاليا دنبال كنيم.
وي يادآور شد: در چنين مواردي يك امكان وجود دارد كه فرد به صورت موقت از زندان آزاد شود و مراحل دادگاهي را هرچه سريع تر برگزار كنند كه ما اين موارد را براي پيگيري در دستور كار داريم.
وزير خارجه كشورمان گفت: اميدوارم دولت ايتاليا هرچه سريع تر نسبت به بستن اين پرونده ها و آزادي اين دو هموطن اقدام كند.

 



معاون دوماي روسيه: دليلي براي تحريم ايران وجود ندارد

معاون دوماي روسيه تصريح كرد كه پايه و اساسي براي تحريم ايران وجود ندارد.
«ولاديمير ژيرينفسكي» معاون دوماي روسيه در گفت وگو با ايرنا در مسكو گفت: ايران فعاليت هاي هسته اي خود را در چارچوب معيارهاي بين المللي انجام مي دهد.
وي با اشاره به ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران و تلاش اين كشور براي استفاده از انرژي هسته اي براي اهداف غيرنظامي اعلام كرد: دليل و پايه و اساسي براي تحريم ايران وجود ندارد.
ژيرينفسكي در خصوص علت اصرار آمريكا براي تحريم جمهوري اسلامي ايران گفت: بديهي است كه اوباما رئيس جمهوري آمريكا و اطرافيان وي به درخواست هاي اسرائيل براي تحريم ايران گوش مي دهند و از مساله هسته اي ايران به عنوان دستاويز براي تحريم اين كشور استفاده مي كنند.
معاون دوماي روسيه خاطرنشان كرد: روسيه در اين وضعيت بايد از ايران جانبداري و با تحريم اين كشور مخالفت كند.
ژيرينفسكي، كنفرانس بين المللي هسته اي تهران را واقعه اي مهم در عرصه خلع سلاح هسته اي عنوان كرد و گفت: واشنگتن با برگزاري كنفرانس امنيت هسته اي دست به بازي سياسي زد و ايران هم با برگزاري كنفرانس مشابهي ابتكار عمل را از آمريكا گرفت كه حركتي قابل تحسين است.
وي با اشاره به جايگاه و نفوذ فراوان ايران در منطقه خاورميانه و خليج فارس، روابط روسيه با ايران را حائز اهميت و به نفع دو كشور دانست و خاطرنشان كرد: روسيه از طريق توسعه و گسترش روابط و همكاري ها با ايران، در مناطق مذكور حضور فعال خواهد داشت.
اين سياستمدار روس خواستار توسعه همكاري هاي فني و نظامي ميان روسيه و ايران و از جمله تحويل هر چه سريعتر مجموعه هاي پدافند موشكي «اس-300» به ايران شد.
مالزي در روابط تجاري با ايران توجهي به تحريم ها ندارد
رئيس مركز توسعه و تجارت مالزي هم اعلام كرد كه در روابط اقتصادي و تجاري خود با ايران توجهي به تحريم ها نداريم.
«نورالدين نهارالدين» رئيس مركز توسعه و تجارت مالزي در گفت وگو با ايرنا عنوان كرد: مالزي همواره به منافع دو كشور در همكاري تجاري با ايران توجه داشته و به طور قطع تحريم هاي احتمالي عاملي براي كاهش مناسبات اقتصادي ايران و مالزي نخواهد شد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره روابط دو جانبه ايران و مالزي، گفت: روابط اقتصادي و تجاري دو كشور به گواه آمار طي چند سال اخير رو به رشد بوده است.
نهارالدين تصريح كرد: زمينه هاي همكاري اقتصادي و تجاري بسياري بين دو كشور وجود دارد كه دو دولت و بخش هاي خصوصي بايد براي فعال كردن آن تلاش كنند.
رئيس مركز توسعه و تجارت مالزي همچنين گفت: هيچ مانعي بر سر گسترش روابط تجاري دو كشور وجود ندارد و تاكنون نيز علي رغم برخي تحريم ها عليه ايران ما روابط خود را با اين كشور گسترش داده ايم، بر اين اساس تحريم هاي احتمالي بر روابط بازرگاني و تجاري دو كشور تاثير نخواهد داشت.
نورالدين نهارالدين گفت: بازرگانان و تجار دو كشور فارغ از بحث هاي سياسي مناسبات خود را ادامه و گسترش خواهند داد.
وي افزود: ايران كشوري مهم با بازاري گسترده است كه همه كشورها علاقمند به حضور در بازار اين كشور و مبادلات اقتصادي با ايران هستند.

 



كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا خطاب به بان كي مون: سكوت باعث گستاخ تر شدن جنايتكاران مي شود

كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا در بيانيه اي خطاب به دبيركل سازمان ملل از سكوت اين سازمان در برابر شرارت هاي جنايتكاران انتقاد كرد.
كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا با صدور بيانيه اي خطاب به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد تاكيد كرد: (اينك دامنه شرارت و كشتار، ملت هاي بيگناه و مظلوم را دچار سردرگمي نموده است و هر روز به بهانه مبارزه با تروريسم، ملت ها را از خانه و كاشانه خود آواره نموده است. هرچند تروريسم يكي از مشكلات امروز جامعه بشري است كه مي بايست با آن مبارزه شود، لكن همزمان نياز به محكوم نمودن كساني شده ايم كه در حمايت از تروريست ها و در به زانو در آوردن ملتها تلاش نموده و خود را قيم آنان دانسته اند و در اين راستا و بدون ترديد سكوت جنابعالي و عدم موضع گيري شفاف كه منجر به احقاق حق ملتها مورد هجوم، از طرف مسئولين ذيربط نشود، باعث ادامه جنايت جنايتكاران خواهد شد.
اين بيانيه در ادامه خاطرنشان كرد، با عنايت به ارائه اسناد معتبر از طرف جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت سرويسهاي اطلاعاتي و امنيتي بعضي از كشورها و برخي از نيروهاي اطلاعاتي اعضاء ناتو و آمريكا در افغانستان از عبدالمالك ريگي نياز به حداقل اقدام در محكوم نمودن صريح اين جنايات و محكوميت كساني كه به نوعي به ريگي جنايتكار كمك نموده و زمينه را براي چنين جنايتي هولناك شده است، هستيم و در اين خصوص مي بايست از حقوق ملت ايران دفاع به عمل آيد.
در ادامه بيانيه كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا آمده است: شما بهتر از ديگران به فعاليتهاي نيروهاي ناتو و آمريكائي در مناطق واقف هستند كه حاصل اين فعاليتها به كشته و زخمي شدن چند ميليون نفر از مردم بيگناه منطقه شده است. امروز تهديد كشورها به سلاح اتمي از طرف آمريكا، آنان را به داشتن سلاحهاي اتمي ترغيب نموده و اوضاع جهان را با اينگونه تهديدها آشفته تر خواهد نمود.
نويسندگان اين بيانيه همچنين خطاب به بان كي مون تاكيد كردند: امروز جهان خواهان تحول در ادبيات گذشته و درباره انرژي صلح آميز هسته اي براي زندگي بهتر همراه با امنيتي پايدار است. لذا سوال مي شود كه آيا دفاع از حقوق اين ملتهاي مظلوم به عهده سازمان ملل متحد نيست؟ كه اگر نيست، پس به عهده چه سازمان و گروهي است؟
اعضاي اين كانون در نهايت خواستار شدند: ما به عنوان اعضاي كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا از جنابعالي مي خواهيم تا ضمن جلوگيري از تهاجمات وحشيانه اي كه امروز آمريكا در كشورها راه انداخته و همزمان رژيم غاصب صهيونيستي ملت مظلوم فلسطين را مورد هجوم قرار مي دهد و اعمال ناشايست اين سياست مداران كج انديش صلح جهاني را تهديد نموده و زمينه را براي اشغالگري ها فراهم مي آورد محكوم نموده و نتايج آن را به جهت روشن شدن افكارعمومي جهان به اطلاع ملتها برسانيد.

 



تاكيد جليلي و اوغلو بر توسعه روابط تهران- آنكارا

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران هم در ديدار با وزير خارجه تركيه بر توسعه بيش از پيش روابط تهران- آنكارا تاكيد كرد.
سعيد جليلي و احمد داوداوغلو در اين ديدار آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وزير خارجه تركيه با اشاره به سرعت تحولات در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي و نقش موثر جمهوري اسلامي ايران، بر ضرورت رايزني ميان دو كشور تاكيد كرد.

 



رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي خبر داد
بهره برداري از قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال تا پايان سال

ساري-خبرنگاركيهان:
قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر در پايان بازديد اعضاي كميسيون عمران و مسئولان وزارت راه و ترابري از روند اجرايي پروژه مذكور افزود: بر اساس پيش بيني ها و در صورت تامين اعتبار لازم قطعه اول اين پروژه سال آينده تكميل مي شود.
«محمدحسين مقيمي» از طراحي اين پروژه ملي در 4 قطعه خبر داد و افزود: عمليات قطعه دوم آن با احداث تونل دسترسي اجرايي شده است.
وي مجموع اعتبار مورد نياز براي اجراي اين پروژه آزادراهي را 2هزار و 500 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: با همكاري مشترك دولت و بنياد مستضعفان اين پروژه ظرف 5سال به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
وي گفت: دولت امسال 3هزار و 500ميليارد تومان براي آزادراهها در سطح كشور هزينه خواهد كرد.
«مقيمي» با اشاره به تكليف قانوني دولت براي فروش 5هزار ميليارد تومان از سهام كارخانجات و امكانات مربوطه در سال جاري يادآورشد: در اين صورت 2هزارميليارد تومان براي پروژه هاي راه و ترابري كشور هزينه مي شود.
وي با تاكيد بر تاثير مثبت تكميل آزاد راه تهران- شمال بر توسعه اقتصادي مازندران، خواستار جلوگيري از فرسايشي شدن روند ساخت آن شد.

 



بازگشت پيكر مطهر 12 شهيد دفاع مقدس به كشور

سنندج - خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر12 شهيد دوران دفاع مقدس از مرز باشماق مريوان به كشور انتقال يافت.
به دنبال كشف پيكر مطهر 12 شهيد جنگ تحميلي در منطقه سيدصادق عراق پيكر مطهر اين شهدا ديروز طي مراسم باشكوهي در مرز بين المللي باشماق مريوان تحويل مقامات جمهوري اسلامي ايران شد.
در اين مراسم كه جمعي از مقامات محلي كردستان عراق و كردستان ايران به همراه جمعي از مردم شهيدپرور و مرزدار مريوان حضور داشتند حاضران با نثار شاخه هاي گل از اين شهيدان تجليل كردند و ياد و خاطره حماسه آفريني هاي شهداي 8 سال حماسه دفاع مقدس را گرامي داشتند.فرماندار شهر سيدصادق از توابع استان سليمانيه چند روز پيش از كشف پيكر 12 رزمنده شهيد ايراني در اين شهر خبر داده بود.
اركان حسين گفته بود از روي لباس آنها مشخص شد كه اين پيكرها متعلق به رزمندگان ايراني در زمان جنگ ايران و عراق است.

 



با حضور وزير نيرو كار ساخت مرحله دوم توسعه نيروگاه شازند آغاز شد

اراك - خبرنگار كيهان:
با حضور وزير نيرو و جمعي از مسئولان استان مركزي كار ساخت فاز دوم توسعه نيروگاه بخاري شازند آغاز شد.
نيروگاه بخاري شازند يكي از طرحهاي بزرگ پنج هزار مگاواتي توسعه نيروگاههاي بخاري كشور محسوب مي شود كه با آغاز عمليات طرح فوق، ظرفيت اين نيروگاه به دو هزار مگاوات افزايش مي يابد و باعث اشتغالزايي يك هزار نفر خواهد شد.
از جمله اهداف طرح توسعه نيروگاه شازند تامين بخشي از نياز شبكه برق كشور به ويژه در استانهاي مركزي و ديگر استانهاي همجوار، طراحي نيروگاه و انتقال دانش فني ساخت تجهيزات اصلي نيروگاههاي بخاري و ايجاد اشتغال پايدار خواهد بود.
طرح توسعه اين نيروگاه در دو واحد 325 مگاواتي احداث خواهد شد كه پيش بيني مي شود واحد اول آن در زمستان سال 94 و واحد دوم در بهار سال 95 وارد مدار شوند.
بني هاشمي رئيس سازمان توسعه برق ايران گفت: هزينه هاي اجراي اين طرح 6 تريليون و 140 ميليارد ريال شامل 3 تريليون و 200 ميليارد ريال هزينه ريالي و 210 ميليون يورو هزينه ارزي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14