(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 خرداد 1389- شماره 19656

عبدالمالك ريگي در اولين جلسه دادگاه
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: مرحله دوم برخورد با اراذل و اوباش از هفته جاري آغاز مي شود
ايمن سازي بزرگراه هاي شمال شرق تهران
نخستين جشنواره ملي جوان سرباز در كشور
تعرض به خبرنگاران گروه دوستي ايران و تركيه در شهر يوگساوا
ورود سامانه بارش زابه كشور
محله هاي فرسوده شمال تهران نوسازي مي شوند
آتش سوزي در پاساژ تيموري
حضور خانواده هاي غرب تهران در همايش پياده روي
سانحه رانندگي براي امام جمعه موقت شهرستان الشتر
پاركينگ خودرو سواري را بلعيد
ورود گراز به مجتمع مسكوني موجب وحشت اهالي شد
نجات چند بازيگر سينما از غرق شدن در خليج فارس
دستگيري قاتل پير زن 70 ساله تبريزي
80 كشته و 200 زخمي در انفجار قطار هند
سوءاستفاده جنسي ارتش اسرائيل از كودكان فلسطيني



عبدالمالك ريگي در اولين جلسه دادگاه

جلسه رسيدگي به اتهامات عبدالمالك ريگي، سركرده گروهك تروريستي شرق كشور در يكي از شعب دادگاههاي انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي توحيدي برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، جلسه دادگاه روز پنج شنبه با حضور متهم، وكيل وي و نماينده مدعي العموم تشكيل شد. كيفرخواست صادره عليه متهم به اتهام محاربه و افساد في الارض توسط نماينده دادستان قرائت شد.
معاون دادستان تهران به عنوان نماينده مدعي العموم در كيفرخواست صادره با اشاره به 79 مورد جنايات متهم عبدالمالك ريگي و گروهك تحت سركردگي وي به خصوص در به شهادت رساندن دهها تن از مردم بيگناه، از دادگاه براي متهم ريگي تقاضاي اشد مجازات كرد.
اين گزارش حاكيست در جلسه دادگاه كه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشكيل شد، شكات و خانواده هاي شهداي اقدامات تروريستي گروهك مذكور نيز حضور داشتند كه با قرار گرفتن در جايگاه، ضمن اعلام شكايت خود، به بازگويي روند شهادت بستگانشان اقدام كردند
بر پايه اين گزارش، در پي قرائت كيفرخواست مدعي العموم و اظهارات شكات، متهم به دفاع از خود پرداخت و ضمن قبول اتهام و جنايات ارتكابي، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاكيد كرد جناياتش با موازين اسلامي و انساني در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهك خود نيز خواست كه اشتباهات او را تكرار نكنند. وي همچنين خواستار بخشش از سوي شكات پرونده شد.
متعاقبا در ادامه جلسه دادگاه وكيل متهم نيز به دفاع از موكل خود پرداخت و اعلام كرد: لايحه دفاعيه خود را متعاقبا به دادگاه ارايه خواهد كرد.
اين گزارش حاكي است، با توجه به اهميت پرونده و اتهامات عبدالمالك ريگي، پيشتر رسيدگي به اتهامات نامبرده به دستور رئيس قوه قضائيه و موافقت ديوان عالي كشور به دادسرا و دادگاه هاي تهران احاله شده است.

 



فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: مرحله دوم برخورد با اراذل و اوباش از هفته جاري آغاز مي شود

مهلت پليس به اراذل و اوباش دستگير نشده براي معرفي خود بسر رسيده و مرحله دوم طرح برخورد با اين افراد از هفته جاري در تهران آغازمي شود.
سردار ساجدي نيا افزود: دومين مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش با شناسايي 250 نفر ا ز اراذل و اوباش نامدار تهران از ابتداي هفته جاري آغاز مي شود و اين افراد با برخورد جدي پليس روبرو مي شوند.
وي ادامه داد: اجراي اين مرحله از طرح امنيت اجتماعي به دليل اولويت طرح برخورد با مزاحمان نواميس و مانكنهاي خياباني به تعويق افتاد اما در هفته پيش رو اجرايي مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: در مرحله اول طرح برخورد با اراذل و اوباش تعدادي از اين افراد دستگير و به تعدادي نيز مهلت داده شد تا خود را به پايگاه هاي نيروي انتظامي معرفي كنند.
وي گفت: با آغاز مرحله دوم اين طرح مهلت داده شده به اين افراد به اتمام مي رسد و پليس به شدت با افراد دستگيرشده برخورد مي كند.
پيش از اين فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرده بود اراذل و اوباش شناسايي شده در صورت ضمانت شوراياريهاي محل و ائمه جماعت از سوي پليس دستگير نشده و با اصلاح رفتار خود مي توانند به زندگي در جامعه ادامه دهند.
سردار ساجدي نيا در ادامه بيان داشت: 30 نفر از اراذل و اوباش با ضمانت شوراياريهاي محل و ائمه جماعت در تهران آزاد شده اند.
طرح برخورد با اراذل و اوباش اولين مطالبه مردم تهران از پليس در اجراي طرح امنيت اجتماعي بود.
به گزارش مهر، طرح امنيت اجتماعي به منظور ارتقاي امنيت و احساس امنيت در تهران بزرگ از 12 ارديبهشت ماه آغاز شد و تاكنون پنج مرحله از اين طرح شامل برخورد با تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر، تهيه و توزيع كنندگان سي دي هاي غيرمجاز، برخورد با اراذل و اوباش، راه اندازي پليس نامحسوس، برخورد با مزاحمان نواميس و مانكنهاي خياباني به اجرا درآمده و مرحله دوم برخورد با اراذل و اوباش ششمين مرحله از اجراي اين طرح است.

 



ايمن سازي بزرگراه هاي شمال شرق تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به حادثه خيز بودن بزرگراه امام علي(ع) گفت:هفت بزرگراه واقع در شمال شرق تهران با اولويت بزرگراه امام علي(ع) ايمن سازي مي شوند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، سيدجعفر تشكري هاشمي اظهار داشت: با استفاده از امكانات و تجهيزات آرام سازي، بزرگراههايي كه در محدوده منطقه 4 قرار گرفته اند، ايمن سازي مي شوند و به اين منظور به عنوان نخستين گام نسبت به ايمن كردن بزرگراه امام علي(ع) با توجه به بالا بودن حوادث رانندگي در اين بزرگراه اقدام خواهد شد.
وي كنترل سرعت خودروهاي عبوري در بزرگراه امام علي(ع) از طريق نصب سريع دوربين هاي سرعت سنج را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: همزمان با اين اقدام كه تاثير قابل توجهي در كاهش سرعت در بزرگراههاي شهري دارد از تداخل هاي واقع در طول اين بزرگراه تا حد امكان كاسته خواهد شد.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر اهميت تابلوهاي راهنماي مسير در هدايت خودروهاي عبوري اظهار داشت: بهبود تابلوهاي راهنماي مسير از جمله رفع كمبودها و نقايص تابلوها و نيز اشكالات موجود همچون تعديل و اصلاح تابلوهاي تجمعي در شمال شرق تهران از ضروريات ويژه اي برخوردار است.
تشكري هاشمي با اشاره به اينكه ادامه خط 4 مترو تا ميدان شهيد كلاهدوز تا اول مهر راه مي افتد، تصريح كرد: احداث پاركينگ هاي مكانيزه در مناطقي كه از تراكم و ترافيك بيشتري برخوردارند و استقرار مشاير ترافيكي براي هر منطقه از جمله اقداماتي است كه در دستور كار مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك قرار دارد.
وي در پايان استحكام بيشتر گاردريل ها به منظور ظرفيت تحمل ضربه ناشي از برخورد خودروها و نيز قابليت هدايت خودروها را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: در آن بخش از فعاليت هاي ترافيكي كه با جان افراد، سر و كار دارد هيچ گونه اغماضي نخواهيم كرد.
همچنين در اين جلسه جاويد، شهردار منطقه 4 با درخواست ادامه خط 4 مترو تا ميدان رسالت خيابان هنگام، خواستار ايجاد انشعاب غربي، شرقي مترو به موازات بزرگراه شهيد زين الدين براي انتقال خط 3 به خط 2 مترو شد.گفتني است، منطقه 4 با 536 كيلومتر معابر شهري كه 46 كيلومتر آن را از معابر بزرگراهي 7 بزرگراه تشكيل مي دهند از وسيع ترين مناطق تهران به شمار مي آيد و روزانه 755 هزار سفر شهري در اين منطقه انجام مي شود.

 



سازمان ملي جوانان برگزار مي كند
نخستين جشنواره ملي جوان سرباز در كشور

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان گفت: سازمان ملي جوانان با همكاري ستاد كل نيروهاي مسلح نخستين جشنواره ملي جوان سرباز را در دو مرحله استاني و ملي در كشور برگزار مي كند.
به گزارش ستاد خبري جشنواره ملي جوان ايراني، مهرداد بذرپاش با اعلام اين خبر اظهار داشت: جشنواره ملي جوان سرباز يكي ديگر از بخش هاي جشنواره ملي جوان ايراني محسوب شده و براي اولين بار با هدف ايجاد نشاط و پويايي و در راستاي شناسايي، معرفي و تجليل از جوانان برتر و خلاقي كه هم اكنون مشغول به گذراندن خدمت سربازي بوده با تلاش اين سازمان برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه هماهنگي هاي لازم براي حضور پرشور سربازان جوان، در سراسر كشور صورت گرفته گفت: هم اكنون با اقدامات كارشناسي شده در سازمان ملي جوانان و با موافقت و هماهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح كليات محورهاي اين جشنواره نهايي و احصاء شده است.
بذرپاش با اشاره به اين كه رقابت سربازان جوان در دو مرحله ملي و استاني در سراسر كشور برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: تجليل از سربازان برتر در حوزه هاي مختلف مبتني بر باز كردن دايره نخبگي در قشر جوان و خلاق كشور است.

 



تعرض به خبرنگاران گروه دوستي ايران و تركيه در شهر يوگساوا

اروميه- خبرنگاران كيهان:
در يوگساواي تركيه شيشه هاي اتوبوس ها را سر خبرنگاران ايراني شكستند.
روز پنجشنبه در حالي كه خبرنگاران آذربايجان غربي به اتفاق خانواده هايشان از سفر زيارتي سوريه باز مي گشتند در شهر يوگساواي تركيه در 40كيلومتري مرز ايران مورد تعرض عده اي نوجوان قرار گرفتند.
آنها شيشه هاي اين اتوبوس ها را با سنگ مورد اصابت قرار دادند به طوري كه چندين شيشه روي سر و بدن مسافران خرد شد.
گفتني است ژاندارمري تركيه اتوبوس هاي ايراني را براي گذر از اين شهر كوچك كه گفته مي شود عده اي از اهالي آن طرفدار گروهك تروريستي پ.ك.ك هستند همراهي مي كنند تا از اين شهر به سلامت بگذرند اما پنجشنبه گذشته به بهانه نداشتن نيرو از پوشش اتوبوس هاي خبرنگاران ايراني اجتناب كردند.
براساس اين گزارش رئيس خانه مطبوعات آذربايجان غربي پس از اين حادثه گفت: دو كشور دوست و برادر با سابقه چندين هزار ساله در حال گسترش روابط خود هستند و اين گونه حوادث نمي تواند اين ارتباط را مخدوش كند.
نادري افزود: به گمانم راهكار رفع اين معضل دست يافتني است اما والي اين ولايت تركيه و نيروهاي مستقر در آن در اين مسير ارتباطي شبانه روزي دو كشور، بايد به صورت جدي وارد عمل شوند.
گفتني است هر روز چندين وسيله نقليه ايراني در يوگساوا آماج سنگ پراني قرار مي گيرد و ميليونها تومان خسارت مي بينند اما پليس كاري جز صورت برداري خسارت ها انجام نمي دهد.

 



ورود سامانه بارش زابه كشور

سازمان هواشناسي اعلام كرد: ورود سامانه بارشي از غرب كشور منجر به وزش باد و بارش هاي پراكنده در بخش هايي از اين منطقه خواهد شد.
اين سازمان همچنين طي دو روز آينده براي اغلب نقاط به جز مناطق شرقي و جنوب شرق كشور افزايش دما پيش بيني كرد.
به گزارش اين سازمان وضعيت هواي استان تهران در 24 ساعت آينده صاف تا نيمه ابري است و بيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب به 33+ و 21+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



محله هاي فرسوده شمال تهران نوسازي مي شوند

نوسازي محله هاي فرسوده شمال تهران به منظور ساماندهي بافت هاي فرسوده و كاهش خسارات احتمالي ناشي از وقوع بلاياي طبيعي وارد مرحله اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، مهندس محسن امين مديرعامل شركت نوسازان اين منطقه گفت: منطقه يك داراي 64 هكتار بافت فرسوده است كه 14 نقطه در آن شناسايي شده و در حال حاضر مطالعات بافت فرسوده محله باغ شاطر، امامزاده قاسم(ع) و محله آبك رو به اتمام است و مشاوران طرح هاي پيشنهادي را براي نوسازي بزودي ارائه مي كنند.
وي افزود: پروژه هاي نوسازي محله تجريش و جنوب بازار تجريش به مرحله اجرايي نزديك شده و نشست هايي در اين زمينه با شوراياران محلي انجام و از آنها خواسته شده تا با ترغيب ساكنان و مالكان در اجراي پروژه ها مشاركت كنند.
امين با اشاره به بافت فرسوده محله جماران تصريح كرد: مرحله اول مطالعاتي اين محله نيز به اتمام رسيده است.
وي در خصوص مشاركت شهروندان در احياي بافت هاي فرسوده گفت: صاحبان املاك در بافت هاي فرسوده منطقه مي توانند يا خودشان براي نوسازي اقدام يا در صورت تمايل مشاركتي با سرمايه گذاران شروع به ساخت و ساز كنند.
مديرعامل شركت نوسازان شهرداري منطقه يك افزود: اگر شهروندان بتوانند با تجميع، املاك خود را از حالت ريزدانگي خارج كنند، مي توانند با معافيت كامل از پرداخت عوارض در بازسازي بافت هاي فرسوده محلات مشاركت كنند اما اگر بخواهند جداگانه ساخت و ساز كنند، تنها عمل نوسازي اجرا مي شود و از نظر شهرسازي هيچ اتفاق مثبتي صورت نمي گيرد.
وي با اشاره به 40 هزار متر مربع بافت فرسوده محله قيطريه در مجاورت برج هاي سبحان افزود: چنانچه ساكنين آمادگي تجميع داشته باشند، شركت نوسازان با همراهي بخش خصوصي آمادگي سرمايه گذاري و احداث مشابه پروژه سبحان منطبق با شرايط روز را دارد.

 



آتش سوزي در پاساژ تيموري

آتش نشانان 9 ايستگاه آتش نشاني بعدازظهر پنجشنبه آتش سوزي پاساژ تيموري را در كمترين زمان ممكن مهار و از گسترش آن جلوگيري كردند.
به گزارش پايگاه خبري 125، حادثه آتش سوزي در بازار بزرگ تهران ساعت 14 و 6 دقيقه پنجشنبه به سامانه 125 گزارش شد و آتش نشانان 9 ايستگاه به محل اعزام شدند.
به گفته فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني، اين حادثه از طبقه چهارم شروع و به طبقات سوم و دوم و سپس سراي محمد گسترش يافته بود.
وي افزود: هنگامي كه آتش نشانان به محل رسيدند، شعله هايي كه ارتفاع آنها به چندين متر مي رسيد، از مغازه زبانه مي كشيد و دود غليظي كوچه ها و گذرگاه هاي تنگ اطراف را پر كرده بود.
گفتني است پاساژ تيموري مركز فروش انواع مواد غذايي بسته بندي است كه قابليت اشتعال بسيار بالايي دارند، اما حضور و اقدام به موقع آتش نشانان در مهار و خاموش كردن آتش از ايجاد خسارت بيشتر جلوگيري كرد.

 



حضور خانواده هاي غرب تهران در همايش پياده روي

سه هزار تن از خانواده هاي غرب تهران صبح جمعه در همايش بزرگ پياده روي خانوادگي شركت كردند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، همايش بزرگ پياده روي خانوادگي با حضور مديران شهري و شهروندان غرب تهران صبح ديروز از فلكه دوم شهران آغاز و درجوار گلزار شهداي گمنام كوهسار پايان يافت.
گفتني است در پايان اين مراسم به 50 نفر از شهروندان به قيد قرعه جوايز نفيسي اهدا شد.

 



سانحه رانندگي براي امام جمعه موقت شهرستان الشتر

بروجرد- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت شهرستان الشتر در كيلومتر 10 جاده اراك- بروجرد در يك سانحه رانندگي مجروح كه در بخش اي سي يو بيمارستان چمران بروجرد بستري و متأسفانه راننده خودرو امام جمعه موقت محسن پيرزادي در دم جان باخت.
حجت الاسلام والمسلمين حسنوند و همراه وي (راننده) كه با يك دستگاه پژو از بروجرد به سمت اراك در حركت بود با يك دستگاه تريلر به رانندگي محمود صارمي كه از سمت مقابل در حركت بود تصادف و در اين سانحه راننده پژو و راننده تريلر جان باختند.
پليس راه بروجرد علت تصادف را بي احتياطي راننده تريلر به علت نقص فني تريلر تشخيص داد.

 



پاركينگ خودرو سواري را بلعيد

بر اثر فروكش كردن كف پاركينگ يك مجتمع مسكوني، خودرو سواري به داخل گودال سه متري افتاد.
به گزارش پايگاه خبري 125، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني ساعت 9 و 45 دقيقه صبح ديروز آتش نشانان ايستگاه 18 را به محل حادثه در ميدان گلها، خيابان جهان آرا روانه كرد. به گفته محمد پناهي فرمانده آتش نشانان، در اين حادثه كف پاركينگ مجتمع مسكوني چهار طبقه به يكباره فرو نشست و يك دستگاه خودرو به درون گودال سه متري افتاد.
وي افزود: آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي و استفاده از تجهيزات ويژه ايمني و نجات، خودرو را مهار و پس از ساعتي آن را از گودال خارج كردند.
پناهي علت حادثه را شكسته شدن لوله فاضلاب منتهي به كف پاركينگ و فرو ريختن آب به داخل خاك زير پاركينگ و در نتيجه نشست كف پاركينگ اعلام كرد.
وي گفت: محل چاه در منازل يا اماكني كه فاضلاب آنها وارد چاه مي شود بايد مشخص باشد تا در صورت نشت معلوم شود.

 



ورود گراز به مجتمع مسكوني موجب وحشت اهالي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
ورود يك گراز به مجتمع مسكوني جهاد كشاورزي واقع در كيلومتر 5 جاده خرم آباد- اهواز وحشت و ترس اهالي محل را برانگيخت.
رضا طولابي مسئول روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري خرم آباد افزود: به دنبال ورود گراز به مجتمع مذكور نگهبان زنگ حادثه را به صدا درآورد كه امدادگران سازمان آتش نشاني به محل اعزام و در يك عمليات 2 ساعته و پرخطر با استفاده از تجهيزات امدادي گراز را كه در محيط مجتمع پرسه مي زد مهار و به مامورين محيط زيست تحويل دادند.

 



نجات چند بازيگر سينما از غرق شدن در خليج فارس

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مسافران يك فروند قايق موتوري حامل تعدادي از هنرمندان و بازيگران سينما كه در نزديكي جزيره كيش واژگون شده بود از غرق شدن نجات يافتند.
اين شناور با 9 سرنشين از كيش به سمت دريا در حركت بود كه در 3مايلي جزيره كيش دچار سانحه شد. به دنبال اين حادثه مركز هماهنگي و جست وجو و نجات دريايي بندرعباس با شناور ناجي 15 وارد عمل و موفق شد تمام سرنشينان قايق موتوري را از غرق شدن نجات دهد. علت واژگوني قايق موتوري، بار اضافه و سوار شدن بيش از حد مجاز اعلام شد. گفتني است در اين سانحه تمام تجهيزات فيلمبرداري هنرمندان به زير آب رفت و تلاش غواصان براي خارج ساختن آنها بي نتيجه ماند.

 



دستگيري قاتل پير زن 70 ساله تبريزي

با تلاش مأموران پليس آگاهي تبريز فردي كه با وارد كردن 18 ضربه چاقو منجر به قتل پير زن 70 ساله شده و متواري گشته بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي پنج شنبه با اعلام مطلب فوق افزود: در پي تماس تلفني يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع درگيري و ايراد ضرب و شتم در يكي از محلات تبريز، مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند.
صمد فرامرزي گفت: با توجه به اهميت موضوع رسيدگي سريع در دستور كار قرار گرفت كه در اين راستا پليس با استفاده از شگردهاي خاص پليسي و گزارش شاهدان درگيري، قاتل متواري به هويت «پ» را شناسايي و دستگير كرد.
وي گفت: متهم در بازجويي ها اقرار كرد كه خواهرزاده مقتول است و در روز حادثه به همراه همكلاسي خود به منزل مقتول رفته و به بهانه گرفتن وسايل وارد خانه او شده اند كه ناگهان همكلاسي اش به هويت «ح-ز» با استفاده از گلوله آهني و چاقو پيرزن را به قتل رسانده است؛ مأموران بلافاصله محل زندگي وي را شناسايي و او را به منظور انجام تحقيقات به محل پليس آگاهي انتقال دادند.فرامرزي تصريح كرد: با توجه به اظهارات ضد و نقيض متهم رديف اول و انجام بازجويي ها و تحقيقات تكميلي در نهايت معلوم شد كه به دليل وجود اختلافات خانوادگي و دخالت هاي متعدد مقتوله در كارهاي وي اقدام به قتل او كرده است و در اين امر همكلاسي وي هيچ نقشي نداشته است.

 



رويدادهاي خارجي
80 كشته و 200 زخمي در انفجار قطار هند

به دنبال انفجار در قطار مسافربري هند و خارج شدن آن از ريل در روز جمعه 80 نفر كشته و صدها تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، پليس هند اعلام كرد: صبح ديروز جمعه يك قطار سريع السير بر اثر انفجار از مسير منحرف و سپس با يك قطار باربري در شرق اين كشور در منطقه شورشيان ماگويي برخورد كرد كه در نتيجه اين حادثه 80 تن جان خود را از دست دادند.
براساس اين گزارش قطار مسافربري از «بمبئي»، عازم كلكته در منطقه بنگان غربي بود و احتمال مي رود كه شورشيان مائوئيست عاملان اين حادثه باشند.
به گزارش خبرگزاري ها، يك سخنگوي وابسته به گروه مائوئيست ها در هند طي تماس با خبرگزاري «پي تي آي»، هرگونه دخالت اين گروه در انفجار قطار مسافربري را رد كرد.
اين در حالي است كه دولت هند، پس از اين حادثه تحقيقات براي روشن شدن علل حادثه آغاز كرده است. پيش از اين مائوئيست هاي هند، مسئوليت انفجار قطار را به عهده گرفته بودند.
در حالي كه تيم هاي امدادرساني در حال نجات بازماندگان اين حادثه هستند، انتظار مي رود كه آمار تلفات افزايش يابد.

 



سوءاستفاده جنسي ارتش اسرائيل از كودكان فلسطيني

روزنامه هاآرتص از آزار و اذيت و سوءاستفاده جنسي 100 كودك فلسطيني 12 تا 17 ساله توسط ارتش و پليس اسرائيل در سال 2009 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري قدس اين روزنامه صهيونيستي در شماره ديروز خود نوشت كه بر اساس شهادت كودكان بازداشت شده فلسطيني در سال گذشته ميلادي، بيشتر كودكان فلسطيني بعد از اسير شدن توسط نظاميان رژيم صهيونيستي و افسران پليس اين رژيم، در بازداشتگاهها دچار ترس و اضطراب روحي مي شوند و مورد آزار و اذيت و نيز سوء استفاده جنسي قرار مي گيرند.براساس اين گزارش، اين كودكان در هنگام بازداشت و پس از آن مورد ضرب و شتم و حتي آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند.سازمان غير دولتي شاخه فلسطيني حمايت از كودكان بين المللي از سازمان ملل خواست اين شكايت و تجاوز جنسي به كودكان اسير فلسطيني را بررسي كند. براساس اين گزارش، 69 فقره شكايت مربوط به كتك زدن اسراي فلسطيني از سوي نظاميان (سيلي، لگد و نيز ضربه با لوله و قنداق تفنگ) مي باشد. در اين گزارش همچنين آمده است كه حدود 97 درصد از كودكان فلسطيني 12 تا 15 ساله در زمان بازداشت براي چندين ساعت دست بسته بازجويي مي شدند و 92 درصد نيز چشمان آنها بسته بود.

 

(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14