(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 خرداد 1389- شماره 19656
 

علامه فضل الله : مشكلات كنوني نتيجه عملكرد واشنگتن در منطقه است
بشار اسد : حماس و حزب الله را تنها نخواهيم گذاشت
دولت پاكستان به حبس خانگي عبدالقديرخان پايان داد
فريادهاي ضدصهيونيستي در پاريس نتانياهو را دستگير كنيد
كره شمالي در شرايط جنگي قرار گرفت
در مراسم تحليف عمرالبشير: نمي گذاريم بيگانگان به وحدت سودان لطمه بزنند
هزاران نفر در شهرهاي فرانسه عليه دولت ساركوزي به خيابان ها ريختند
پليس هائيتي تظاهرات مردم را به خشونت كشاند
توافق جديد نخست وزير ژاپن با پنتاگون خشم مردم را برانگيخت
حمله به دو مركز عبادي يك فرقه انحرافي درلاهور پاكستان ،70 كشته بر جاي گذاشت
دكترين جديد امنيت ملي آمريكا اعلام شد



علامه فضل الله : مشكلات كنوني نتيجه عملكرد واشنگتن در منطقه است

روحاني برجسته لبنان تاكيد كرد، مشكل اساسي در عملكرد سياسي آمريكا در منطقه نهفته است كه مطيع كامل اسرائيل است و بر اساس بي حرمتي به ارزش هاي انساني عمل مي كند.
علامه سيدمحمد حسين فضل الله در ديدار با نوام چامسكي انديشمند آمريكايي اظهار داشت، ما مخالف سياست اسرائيل هستيم و هيچ دشمني با دين يهود نداريم، مشكل وقتي شروع مي شود كه اين دين به يك دين نژادپرستانه تبديل مي شود و مي خواهد بر جهان تسلط پيدا كند.
وي افزود، مشكل آمريكا هم در منطقه اين است كه از اين رژيم نژادپرست حمايت مي كند و ارزش هاي انساني و حقوق بشري را زير پا مي گذارد.

 



بشار اسد : حماس و حزب الله را تنها نخواهيم گذاشت

رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، تا زماني كه اسرائيل بر اشغالگري و خشونت پافشاري كند، دمشق از حمايت حماس و حزب الله دست نخواهد كشيد.
بشار اسد در مصاحبه با شبكه خبري آمريكايي «پي بي اس» ضمن اعلام مطلب فوق افزود، حمايت ما از حماس و حزب الله سياسي است چرا كه حماس سازماني فلسطيني است و فلسطينيان سرزمينشان توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده و حق دارند كه سرزمين اشغال شده خود را پس بگيرند.
وي اظهار داشت، فلسطينيان حق داشتن كشوري براساس مرزهاي 1967را دارند حقي كه تاكنون از آن محروم بوده اند. بشاراسد در مورد حزب الله لبنان گفت، براي حزب الله نيز وضعيت مشابه است. هواپيماهاي اسرائيلي هر روز بلكه هر چند ساعت يك بار حريم هوايي لبنان را نقض مي كنند.

 



دولت پاكستان به حبس خانگي عبدالقديرخان پايان داد

ديوان عالي پاكستان به حبس خانگي هفت ساله پدر بمب اتمي اين كشور پايان داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديوان عالي پاكستان به حبس خانگي «عبدالقديرخان» پايان داد. اين دادگاه در حكم خود آورده است كه عبدالقديرخان يك شهروند آزاد است و مي تواند به هر كجا كه بخواهد آزادانه رفت و آمد كند، به شرط آن كه مقامات ذيربط را از پيش مطلع سازد. دولت «پرويز مشرف»، رئيس جمهور سابق پاكستان، در سال 2003 اين دانشمند اتمي را به اتهام انتقال اطلاعات مربوط به تكنولوژي هسته اي به كره شمالي و ليبي، تحت بازداشت خانگي قرار داده بود. عبدالقديرخان بعدا گفت كه اگر در اين رابطه اعترافي كرده بود، اين اعتراف تحت فشار دولت انجام گرفته و صحت نداشته است.
به اعتقاد كارشناسان، بازداشت عبدالقديرخان، تحت فشار واشنگتن صورت گرفته بود.

 



فريادهاي ضدصهيونيستي در پاريس نتانياهو را دستگير كنيد

سرويس خارجي-
صدها فعال حامي فلسطين در خيابان هاي پاريس تظاهرات و مخالفت خود را با سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به اين كشور ابراز كردند و خواستار دستگيري نتانياهو شدند.
فعالان حامي ملت فلسطين در محكوميت سفر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به فرانسه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهاي ضدصهيونيستي سر مي دادند از سكوت بين المللي در قبال جنايت هاي رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين ابراز ناخرسندي كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات خواستار پيگرد اشغالگران به دليل كشتارهايشان در نوار غزه و دستگيري آنها شدند.
برخي از تظاهركنندگان همچنين در خيابان هاي پاريس تحصن كردند و اظهار داشتند تا زماني كه دولت ساركوزي واكنش مناسبي به سفر نتانياهو انجام ندهد همچنان به تحصن خود ادامه خواهند داد.
گفتني است نخست وزير رژيم صهيونيستي به مناسبت پيوستن رسمي اين رژيم به سازمان همكاري و توسعه اقتصادي به پاريس سفر كرده است.
وي در اين سفر براي بهبود وجهه خود و معرفي خود به عنوان يك فرد صلح طلب اظهار داشت، خواستار مذاكرات مستقيم با فلسطيني ها هستيم.
نتانياهو با اين سفر سعي كرده است تا روابط اسرائيل با فرانسه راكه به دليل اصرار رژيم صهيونيستي به ادامه شهرك سازي و دخالت موساد در ترور «محمود المبحوح»فرمانده ارشد حماس پرتنش شده است به حالت عادي بازگرداند.
وي پس از گفت وگو با مقامات فرانسوي قرار است به كانادا و از آنجا به آمريكا سفر كند.
نتانياهو تاكيد كرده است كه طي حضورش در واشنگتن با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان ديدار نخواهد كرد.
منابع كاخ اليزه نيز اعلام كردند در اين سفر نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه از نتانياهو خواسته اقداماتي براي تسهيل مذاكرات انجام دهد زيرا زمان در حال گذر است و طرف فلسطيني نيز خواهان صلح است.
در همين رابطه محمود عباس قرار است در تاريخ 9 ژوئن (19خرداد) به آمريكا سفر كند و با باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور پيرامون مذاكرات صلح رايزني كند.
از سوي ديگر روزنامه فرانسوي فيگارو به نقل از بنيامين نتانياهو نوشت، به رسميت شناختن اسرائيل به عنوان يك دولت يهودي و تشكيل دولت فلسطيني بدون سلاح در آينده، دو عنصر اساسي براي دستيابي به صلح است.
اين در حالي است كه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان نيز در اردن در حضور تعدادي از پزشكان اردني اظهار داشت تا زماني كه نتانياهو در رأس هرم قدرت رژيم صهيونيستي حضور داشته باشد انتظار دستيابي به هيچ دستاوردي وجود ندارد.
استقبال از كشتي هاي آزادي غزه
مردم غزه به همراه فعالان حقوق بشري، سازمان هاي داخلي و نهادهاي بين المللي در نوار غزه در انتظار ورود كشتي هاي آزادي غزه هستند.
ناوگان آزادي مشتمل بر 8 كشتي از كشورهاي مختلف جهان است كه حدود 1000 فعال خارجي در آن حضور دارند.
رژيم صهيونيستي هشدار داده كه اجازه ورود به اين كاروان بين المللي كمك هاي بشردوستانه را نخواهد داد و همچنين تهديد كرده است در صورت ورود تمامي فعالان بين المللي صلح در اين كشتي ها را بازداشت خواهد كرد.اين در حالي است كه رهبران حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني نيز اعلام كردند براي ورود ناوگان آزادي نيازي به كسب اجازه از هيچ طرفي نيست و در صورتي كه رژيم صهيونيستي خطري متوجه اين ناوگان كند رزمندگان مقاومت پاسخ مناسبي به اين رژيم خواهند داد.فعالان حقوق بشر حاضر در اين كاروان كه شامل روزنامه نگاران، پزشكان و شخصيت هاي سياسي و حقوقي هستند نيز اظهار داشتند از هيچ تهديدي نمي ترسند و با عزم و اراده قاطع و محكم به بندر غزه پاي خواهند گذاشت.از سوي ديگر، 15 عضو پارلمان اتحاديه اروپا پس از ممانعت رژيم صهيونيستي از ورود آنها از طريق گذرگاه اريتز، روز پنجشنبه از طريق گذرگاه رفح واقع در مرز ميان نوار غزه و مصر وارد نوار ساحلي غزه شدند.
توسط جمعي از خاخام هاي رژيم اشغالگر قدس ابراز انزجار كرد.
¤ نيويورك تايمز به نقل از فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا در خاورميانه از افزايش عمليات هاي مخفي ايالات متحده در اين منطقه خبر داد.
¤ سازمان عفو بين الملل از كشورهاي بزرگ جهان خواست اسرائيل را به دليل ارتكاب جنايات جنگي در غزه محكوم كنند.
¤ در حمله عصر روز پنجشنبه ارتش صهيونيستي به شرق غزه دو شهروند فلسطيني زخمي شدند.
¤ مبارزان فلسطيني در پاسخ به تجاوزات رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف غزه يك دستگاه جيپ نظامي رژيم اشغالگر قدس را هدف قرار داده و منفجر كردند.

 



با لغو پيمان منع درگيري با كره جنوبي
كره شمالي در شرايط جنگي قرار گرفت

كره شمالي در واكنش به فشارهاي همه جانبه سئول - واشنگتن از لغو پيمان «منع درگيري هاي تصادفي دريايي بين دو كره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» ارتش كره جنوبي جمعه با صدور بيانيه اي اعلام كرد، در واكنش به موضع گيري هاي سئول مبني بر دست داشتن پيونگ يانگ در غرق شدن ناوچه «چئونان» و حمايت هاي واشنگتن و متحدانش از اين مواضع، پيمان منع درگيري هاي تصادفي مسلحانه دريايي بين دو كره را لغو مي كند.
در اين بيانيه همچنين آمده است: «هرگونه ورود غيرقانوني كشتي هاي كره جنوبي به آب هاي كره شمالي را با حملات قاطع و سريع پاسخ خواهيم داد.»
در بخش پاياني اين بيانيه با اعلام اينكه «اين رويكرد گام نخست در واكنش به موضع گيري هاي سئول است» از احتمال اتخاذ رويكردهايي به مراتب شديدتر عليه سئول خبر داده است. ناظران سياسي منطقه معتقدند كره شمالي با لغو اين پيمان در شرايط جنگي قرار گرفته است.
خانم «هيلاري كلينتون»، وزيرخارجه آمريكا نيز كه به سئول سفر كرده بود، پس از ديدار با مقامات كره جنوبي با تكرار مجدد حمايت هاي واشنگتن از سئول،از كره شمالي خواست « دست از تهديد و تحريك» بردارد.
پيش از اين رئيس جمهور آمريكا نيز با تهديد كره شمالي از تلاش واشنگتن در جهت انزواي كره شمالي و حمايت هاي همه جانبه از سئول در مقابل پيونگ يانگ خبر داده بود.
از سوي ديگر خبرگزاري «رويتر» از سفر نخست وزير چين به كره جنوبي با هدف گفت وگو با شركاي اقتصادي خود در شرق آسيا خبر داد و نوشت: «ون جيابائو» به احتمال زياد درباره بحران جديد حاكم بر روابط دو كره نيز به مذاكره با سئول-توكيو خواهد پرداخت.
كشورهاي ژاپن و كره جنوبي كره شمالي را عامل غرق شدن كشتي جنگي متعلق به نيروي دريايي كره جنوبي مي دانند اما چين تاكنون از اين موضع حمايت نكرده است.
يادآور مي شود آمريكا نيز هفته گذشته با وجود اعزام نماينده خود به پكن، نتوانست اين كشور را براي فشار آوردن بر كره شمالي با خود همراه كند.
آمريكا، ژاپن، كره جنوبي، كانادا و فرانسه در تلاشند با دستاويز قرار دادن حادثه ماه مارس كه طي آن يك ناوچه كره جنوبي غرق شد، دور تازه اي از تحريم ها و فشارهاي بين المللي را عليه سئول آغاز كنند؛ اما با وجود مخالفت هاي چين به عنوان مهمترين و تنها شريك مالي كره شمالي، با مشكل مواجه شده اند، يادآور مي شود پيونگ يانگ دست داشتن در حادثه غرق شدن ناوچه كره جنوبي را رد كرده است.

 



در مراسم تحليف عمرالبشير: نمي گذاريم بيگانگان به وحدت سودان لطمه بزنند

رئيس جمهور سودان بر حفظ وحدت و يكپارچگي اين كشور و برگزاري همه پرسي در دارفور تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «عمرحسن البشير»، طي مراسمي در پارلمان سودان، براي دوره جديد رياست جمهوري اداي سوگند كرد.
رئيس جمهور سودان در اين مراسم كه با حضور شش تن از رهبران آفريقايي برگزار شد، متعهد شد كه همه پرسي مربوط به مشخص شدن سرنوشت جنوب سودان در زمان مقرر آن(ژانويه) برگزار شود.
به گزارش ايسنا، عمرالبشير طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: از برادران خود در جنوب مي خواهيم بدون تاثير از ديگران، آزادي خود را به صندوق بريزند.
وي گفت: اين اقدام براساس توافقنامه صلح فراگير انجام شده است و هرگز سودان به جنگ بازنخواهد گشت و نتايج آرا در اين منطقه را مي پذيريم.
رئيس جمهور سودان درباره بحران دارفور افزود: دولت سودان در جهت گسترش حضور امنيتي در دارفور، ضمن همكاري با نيروهاي مشترك آفريقا و سازمان ملل تلاش مي كند.
البشير همچنين از تلاش هاي صادقانه برخي كشورها به ويژه قطر، چاد و سازمان ملل متحد جهت كمك به برقراري صلح در دارفور تقدير كرد.
رئيس جمهور سودان درباره روابط آينده كشورش با غرب خاطرنشان كرد: من شخصا خواهان تحكيم مذاكرات با كشورهاي غربي و پاكسازي فضاي موجود هستم.
به گزارش ايلنا به نقل از «بي بي سي» به رغم خودداري اكثر رهبران خارجي از شركت در مراسم تحليف، رهبران كشورهاي اتيوپي، چاد، مالاوي، موريتاني و جيبوتي در اين مراسم شركت كردند و سازمان ملل متحد، تنها به اعزام دو تن از فرماندهان نيروهاي حافظ صلح در سودان به اين مراسم اكتفا كرد.
اين در حالي است كه انتخابات ماه گذشته در سودان، نخستين انتخابات چند حزبي در اين كشور پس از 24 سال بود و به رغم مشكلات به وجود آمده، نتيجه آن توسط جامعه بين المللي به رسميت شناخته شده است. گفتني است عمرالبشير در انتخابات رياست جمهوري، پارلماني و مجالس ايالتي و قانونگذاري اين كشور به عنوان رئيس جمهور براي مدت پنج سال انتخاب و رسما فعاليت خود را آغاز كرد.

 



هزاران نفر در شهرهاي فرانسه عليه دولت ساركوزي به خيابان ها ريختند

سرويس خارجي-
هزاران نفر از معترضان به طرح دولت «ساركوزي» براي اصلاح نظام بازنشستگي فرانسه در شهرهاي مختلف اين كشور دست به تظاهرات زدند.
هدف «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه از ارائه اين طرح، جلوگيري از كاهش بودجه صندوق بازنشستگي است. بدين ترتيب كه سن بازنشستگان كاركنان شركت هاي حمل و نقل عمومي، و همچنين شركت هاي گاز و برق، از60 سال به 62 يا 63 سال افزايش مي يابد تا دولت بتواند از طريق به تعويق انداختن بازنشستگي جمع كثيري از كارمندان، پرداخت حقوق بازنشستگي به آنان را نيز عقب بيندازد.
مردم فرانسه اين اقدام دولت را كه به نظر مي رسد بخشي از سياست رياضت اقتصادي باشد، جفا در حق كارمندان كهنسال مي دانند و به همين دليل روز پنجشنبه سراسر اين كشور اروپايي را به صحنه اعتراض عليه اين سياست تبديل كردند. به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، تنها در شهر «مارسي» 80 هزار نفر از كارگران و حقوق بگيران در اعتراض به اين اقدام دولت به خيابان ها ريختند.
خبرنگار الجزيره در پاريس در اين باره گفت: «بخش هاي مختلف خدمات رساني فرانسه به ويژه بخش حمل و نقل شهري و متروها روز پنجشنبه شاهد اعتصاب گسترده در اعتراض به اين اقدام دولت بود بيش از 170تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور از سوي سنديكاهاي مختلف برنامه ريزي و برگزار شد.»
اتحاديه هاي صنفي در فرانسه اميدوارند كه با اين اقدام دولت ساركوزي را مجبور كنند تا از طرح تصويب اصلاح نظام بازنشستگي خود صرف نظر كند.

 



پليس هائيتي تظاهرات مردم را به خشونت كشاند

هزار تن از مردم كشور زلزله زده هائيتي عليه رئيس جمهوري اين كشور دست به تظاهرات زدند.
بنابراين گزارش خبرگزاري ها، مردم پرتوپرنس، پايتخت كشور زلزله زده هائيتي روز پنجشنبه در نزديكي كاخ رياست جمهوري عليه «رنه پروال» رئيس جمهوري اين كشور اقدام به برپايي تظاهرات كردند و عليه وي شعار دادند.
براساس اين گزارش ها پس از آنكه تظاهركنندگان به سوي خودروهاي در حال حركت سازمان ملل سنگ پرتاب كردند، نيروهاي پليس ضدشورش براي متفرق كردن آنان اقدام به پرتاب گاز اشك آور كردند. اين اقدام تظاهركنندگان بيانگر آن است كه مردم مصيبت ديده هائيتي از نحوه عملكرد سازمان هاي بين المللي خصوصاً سازمان ملل براي رسيدگي به اوضاع مردم بشدت فقير كشورشان ناراضي هستند.
«فرانتز لربورز»، سخنگوي پليس هائيتي گفت، در اين تظاهرات خشونت آميز دست كم يك تظاهركننده در دخالت نيروي پليس زخمي شده است. همچنين نيروهاي پليس هفت نفر از معترضان را بازداشت كرده اند.
گروه هاي مخالف دولت در هائيتي مدعي هستند «رنه پروال» به بهانه زمين لرزه اخير اين كشور تلاش مي كند تا پس از اتمام دوره رياست جمهوري اش در قدرت باقي بماند.پيشتر قرار بود انتخابات رياست جمهوري هائيتي در فوريه 2011برگزار شود.
اين در حالي است كه پارلمان هائيتي به علت اوضاع نابسامان و اضطراري اين كشور، مدت رياست جمهوري «رنه پروال» را 96 روز تمديد كرده است.
گفتني است مهلت پنج ساله رياست جمهوري «رنه پروال»، فوريه سال 2010 به پايان مي رسد.
در زلزله هائيتي، كشوري كه زيرگوش آمريكا و تحت تسلط اين كشور در فقر شديد به سر مي برد، حدود 250 هزار تن كشته و بيش از يك ميليون تن نيز آواره شدند.

 



توافق جديد نخست وزير ژاپن با پنتاگون خشم مردم را برانگيخت

توافق جديد امنيتي ژاپن و آمريكا خشم مردم و مقامات محلي اين كشور را برانگيخت.
توافق جديد امنيتي ميان دولت هاي ژاپن و آمريكا درباره جابه جايي پايگاه نظامي «فوتنما» در داخل جزيره اوكيناوا كه روز گذشته تاييد شد، خشم مقامات محلي و مردم اين كشور را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، ديروز مقامات توكيو-واشنگتن برخلاف ادعاهاي انتخاباتي، «يوكيو هاتوياما» نخست وزير ژاپن با صدور بيانيه اي مشترك توافق رسمي خود بر سر انتقال اين پايگاه نظامي آمريكايي به بخش شمالي جزيره را اعلام كردند.
بلافاصله پس از انتشار اين خبر شهردار شهر ناگو كه به دليل مخالفت با ادامه حضور آمريكايي ها در ژاپن از سوي مردم به اين سمت انتخاب شده گفت: به دليل مخالفت هاي گسترده مردمي و حزبي، احتمال اجراي اين طرح در حد صفر است.
برخي ديگر از مقامات محلي و سياستمداران، ژاپني نيز از سازماندهي دور تازه اي از تظاهرات مردمي براي جلوگيري از عملي شدن اين طرح خبر دادند.

 



حمله به دو مركز عبادي يك فرقه انحرافي درلاهور پاكستان ،70 كشته بر جاي گذاشت

حمله افراد مسلح به دو مركز عبادي فرقه احمديه در لاهور پاكستان، دست كم 70كشته بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، افراد مسلح ديروز با استفاده از مسلسل و نارنجك به دو مركز عبادي فرقه احمديه در حومه شهر «مادل» و ناحيه «گاري شاهي» حمله كردند.
اين حمله كه با دخالت پليس و گروگانگيري توسط مهاجمان همراه شد، دست كم 70 كشته و تعدادزيادي مجروح برجاي گذاشت. «احمديه» نام يك فرقه انحرافي در اسلام است.
جنگ هاي فرقه اي و مذهبي در پاكستان حدود دو دهه اخير شدت گرفته است. به اعتقاد كارشناسان، حملات عليه مراكز مذهبي و منازعات قومي در اين كشور، تحت مديريت دستگاه هاي جاسوسي آمريكا و عربستان انجام مي شود.

 



دكترين جديد امنيت ملي آمريكا اعلام شد

دكترين جديد امنيت ملي آمريكا با تاكيد بر عقب نشيني از تئوري «جنگ پيشگيرانه» جرج بوش منتشر شد.
به گزارش مهر، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا سرانجام پس از 16 ماه حضور خود در كاخ سفيد، استراتژي جديد امنيت ملي اين كشور را ارائه كرد و اعلام داشت: «زمان جنگ عليه تروريسم ديگر سپري شده و بايد براساس ديپلماسي چند جانبه فعاليت كرد.»
در اين سند 52 صفحه اي كه نخستين چرخش آشكار در استراتژي امنيت ملي آمريكا از سال 1996 است، كاخ سفيد از كره شمالي با عنوان دشمن آمريكا نام برده و به پيونگ يانگ نسبت به تسليم نشدن در برابر فشارها درباره برنامه هسته اي خود شديدا هشدار داده است. البته اين هشدار نه يك هشدار نظامي، كه نوعي تهديد به «انزواي بيشتر» است.
اوباما در اين استراتژي همانند برخي از پيشينيان خود، تعهد بر بازسازي اقتصاد آمريكا را بخشي از استراتژي امنيت ملي دولت خود ناميده و آن را «زيربناي نوين» و ستون اصلي سياست خارجي واشنگتن دانسته است.
در تشريح اين سياست، بازسازي اقتصاد از طريق آموزش بهتر، كاهش بدهي هاي ملي، گسترش انرژي پاك، توسعه پژوهش هاي علمي و نوسازي سيستم بهداشت و درمان همگاني، برجسته ترين اصول عنوان شده اند.
اوباما در اين سند تاكيد كرده كه موفقيت در اين عرصه ها براي حفظ نفوذ آمريكا در جهان حياتي است.
در سند جديد استراتژي امنيت ملي آمريكا همچنين تاكيد شده است، اگرچه برخي اوقات استفاده از نيروي نظامي لازم و ضروري است، ولي دولت اوباما پيش از پرداختن به جنگ، تمام گزينه هاي ديگر را به كار خواهد گرفت و هزينه ها و خطرهاي آنها را با هزينه ها و خطرهاي استفاده نكردن از نيروي نظامي به دقت ارزيابي خواهد كرد.

 

(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14