(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 خرداد 1389- شماره 19656

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پس لرزه هاي آن دو صفحه (يادداشت روز)
انتقاد رئيس جمهور از روسيه مقامات كرملين را به تكاپو انداخت
زلزله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
گزارش خبري كيهان ازعميق شدن اختلافات در شوراي امنيت بر سر ايران
كشف اسناد محرمانه دولتي در دانشگاه آزاد
فعاليت سازمان سيا در زمينه ساخت فيلم هاي ويديويي جعلي (خبر ويژه)
30 ميليون دلار ديگر براي شبيخون فرهنگي به خانواده و اخلاق (خبر ويژه)
سؤالي كه شيرين عبادي را كيش و مات كرد (خبر ويژه)
كريستين ساينس مانيتور: ايران، آمريكا را در مسير «كشور شكست خورده» انداخته است (خبر ويژه)
بولتون: ايران ضربه خود را به آمريكا زد (خبر ويژه)
فيلمي براي پخش در رسانه هاي بيگانه! (خبر ويژه)
آقاي دپرس دربه در دنبال عروسي و عيادت و ختم! (خبر ويژه)



پس لرزه هاي آن دو صفحه (يادداشت روز)

آمريكايي ها بعد از صدور بيانيه تهران سعي كردند اينطور وانمود كنند كه هيچ اتفاق خاصي نيفتاده و همه چيز همانطور باقي خواهد ماند كه پيش تر بوده است. اكنون اما، پس از گذشت حدود دو هفته اثرات آن بيانيه تازه در حال آشكار شدن است. آمريكايي ها بيشتر از دوماه است مي گويند يك قدم بيشتر تا تحريم ايران در شوراي امنيت باقي نمانده است ولي قادر به برداشتن آن يك قدم نيستند. اين نوشته ادعا نمي كند بيانيه تهران باعث خواهد شد آمريكايي ها هرگز قادر به برداشتن آن يك قدم نباشند، اما استدلال خواهد كرد اين بيانيه باعث شده هزينه اي كه آمريكا بايد براي برداشتن آن قدم بپردازد بسيار فراتر از آن بود كه كاخ سفيد ابتدا تصور مي كرد و درست به همين دليل است كه آمريكايي ها وادار شده اند درباره اقدامات خود عليه ايران به «محاسبه مجدد» بپردازند.
در بيانيه تهران اگر چه چيزهايي نسبت به گذشته تغيير كرده ولي اين تغييرات به نحوي بوده است كه اولا مستلزم واگذاري هيچ امتيازي به غرب قبل از گرفتن يك سلسله امتياز مشخص نباشد و ثانيا هيچ كدام از خطوط قرمز ايران را نقض نكند. فقط چنين ابتكاري بود كه مي توانست جهت تحولات را از سمت و سوي مطلوب آمريكايي ها به مسيري سوق دهد كه در آن ايران قادر به بيشينه كردن پارامترهاي مثبت موجود در وضعيت راهبردي خود باشد.
ايران بيانيه تهران را در واقع به 2 دليل استراتژيك امضاء و صادر كرد.
1- دليل اول و شايد مهم ترين دليل اين است كه آنچه ايران در اين بيانيه مي دهد با آنچه دريافت مي كند، اساسا قابل مقايسه نيست. همه آنچه ايران تازه در صورت توافق مكتوب با گروه وين طبق بيانيه تهران واگذار مي كند 1200 كيلو اورانيوم كم غني شده است در حالي كه در ازاي آن غرب مكلف مي شود براي ساخت نيروگاه و راكتورهاي تحقيقاتي درايران وارد عمل شود، همه تهديدهاي خود عليه ايران را متوقف كند، بپذيرد كه هرگونه مذاكره ميان ايران و گروه 6 بايد فقط بر مبناي مشتركات دو بسته پيشنهادي باشد، غني سازي 20 و 5/3 درصد در ايران را بپذيرد و نهايتا اذعان كند ايران هيچ عدم پاي بندي به معاهده عدم اشاعه نداشته است. حقيقتا آيا كسي هست كه بتواند ادعا كند در ازاي اين امتيازهاي بسيار اساسي، امانت گذاشتن 1200 كيلو مواد در تركيه امتياز بزرگي است، آن هم در حالي كه ايران اكنون چيزي حدود همين مقدار مواد يا بيشتر را در انبار خود ذخيره كرده است؟ واضح است كه پاسخ اين سوال منفي است و به همين دليل هم هست كه منتقدان عمدا از ورود به بحث درباره محتواي بيانيه تهران اجتناب مي كنند.
2- دليل دوم اين بود كه ايران نياز به تاكتيكي داشت تا به جهان نشان دهد مشكل واقعي كجاست. تا قبل از امضاي بيانيه تهران وضعيت اينگونه بود كه آمريكايي ها مي گفتند ايران هر پيشنهادي را كه جلوي آن گذاشته مي شود رد مي كند و به همين دليل اساسا گزينه اي جز مجازات باقي نمانده است. باراك اوباما به اين ژست تبليغاتي عادت كرده بود كه بگويد همه تلاشش را براي رسيدن به يك راه حل با ايران كرده ولي اين ايران است كه مايل به حل مسئله نيست. اگر در ادبيات مقام هاي آمريكايي عليه ايران در چند ماه گذشته دقيق شده باشيد يك نكته كاملا واضح اين است كه آمريكايي ها تاكيد مي كنند ايران هيچ پيشنهادي را نمي پذيرد و طوري رفتار مي كند كه حرف فقط حرف خودش باشد. براي مقام هاي ايراني واضح بود كه استفاده از اين ادبيات از جانب آمريكايي ها فقط يك «تاكتيك اجماع سازي» است و الا آمريكايي ها خودشان بهتر از هر كسي مي دانند كه ايران پيشنهاد وين را رد نكرده بلكه فقط خواستار مذاكره بيشتر درباره آن شده بود. به همين دليل لازم بود متقابلا تاكتيكي اتخاذ شود تا به جامعه بين المللي نشان دهد كه آمريكايي ها دروغ مي گويند. آمريكا قبل از بيانيه تهران مي گفت ايران مذاكره نمي كند، اگر مذاكره كند توافق نمي كند و اگر توافق بكند هم به آنچه جامعه بين المللي مي خواهد اعتنايي ندارد. بيانيه تهران نشان داد ايران مذاكره مي كند، توافق هم مي كند به شرطي كه طرفي براي توفق وجود داشته باشد و به درخواست هاي جامعه جهاني هم بي اعتنا نيست به شرطي كه حقوق آن محفوظ بماند. در واقع بيانيه تهران مجموعه محاسبات آمريكا را به هم ريخت. آمريكايي ها آنقدر از ناتواني ايران در شكل دهي به يك ابتكار جديد در مورد برنامه هسته اي خود مطمئن بودند كه اوباما در نامه خود به لولا و اردوغان -حدود دو ماه پيش- نه فقط اشاره اي به مقدار موادي كه بايد مبادله شود نكرد بلكه مبادله در كشور ثالث را هم پذيرفت. اوباما با نگارش آن نامه ها در واقع مي خواست به جامعه جهاني بگويد حتي پيشنهاد وين را تعديل هم كرده ولي باز ايران حاضر به انعطاف نيست، تا بتواند اعتبار سياسي خود را در درخواست از جامعه جهاني براي پيوستن به تحريم ايران افزايش دهد. ابتكار تهران اين حباب را يكباره تركاند و اوباما با صحنه اي مواجه شد كه فكرش را نمي كرد. درست است كه آمريكايي ها دست از پي گيري ايده تحريم برنداشتند ولي اين موضوع براي همه آشكار شد مشكل نه از جانب ايران بلكه از جانب آمريكاست و همه آنچه اوباما درباره پاي بندي خود به مذاكره و ديپلماسي مي گفت در واقع دروغ هايي بيش نبوده است.
نكته مهم اينجاست. دلايلي هست كه نشان مي دهد فرايند تحريم در هر حال متوقف نمي شد چرا كه اوباما يكي به دلايل مربوط به صحنه داخلي آمريكا و ديگري به اين دليل كه نگران مرگ فتنه سبز در ايران است، به يك قطعنامه جديد نياز داشت. در واقع ايران اين را مي دانست كه بيانيه تهران احتمالا قادر نخواهد بود مسير شوراي امنيت را متوقف كند. مهم فقط اين بود كه معلوم باشد هر كسي كجا ايستاده و اجماع ظاهري كه آمريكايي ها درباره ايران ايجاد كرده بودند فرو بريزد. حالا ديگر روشن است كه هرگونه قطعنامه احتمالي عليه ايران فاقد اجماع خواهد بود و فايده استراتژيك اين موضوع گذشته از اثبات حسن نيت ايران و سوء نيت آمريكا اين است كه قطعنامه بعدي صرف نظر از اينكه چه چيزي داخل آن نوشته اند «اجرايي» نخواهد شد. همه اميد آمريكايي ها در ماه هاي گذشته اين بود كه بتوانند يك قطعنامه سخت عليه ايران را با اجماع تصويب كنند تا مطمئن باشند كه «همه آن را اجرا مي كنند» (تئوري آمريكايي ها اكنون اين است كه تحريم ها اگر توسط همه اجرا شود ممكن است اثر كند ولي اگر برخي كشورها آن را اجرا كنند و برخي ديگر اجرا نكنند، تحريم ها نه فقط به كشور هدف آسيب نمي زند بلكه تبديل به فرصت براي كشورهايي مي شود كه آن را اجرا نمي كنند چرا كه كشورهاي اجرا كننده عملا خود را از بازار كشور هدف محروم كرده اند.) ولي بيانيه تهران حداقل كاري كه كرد اين بود كه مجموعه اي از كشورهاي پاي كار و بسيار مصمم بوجودآورد كه ولو نتوانند جلوي صدور قطعنامه را بگيرند، در عمل نكردن به آن ترديد نخواهند كرد چرا كه آمريكا عملا آبرو و اعتبار آنها را به بازي گرفته است.
توجه به اين دو نكته راهبردي ارزش هاي واقعي بيانيه تهران را آشكار كرده و نشان مي دهد ايران هيچ انتظار عجيب و غريبي از اين بيانيه نداشته است. هدف گذاري هاي متوسطي كه ايران براي اين ابتكار جديد كرده بود همه محقق شده و حالا ديگر واقعا مهم نيست قطعنامه اي صادر خواهد شد يا نه، مهم اين است كه آمريكايي ها از اعتبار كافي براي جلو بردن پروژه اي كه خود مي گويند هدف آن انزواي ايران است برخوردار نيستند.
ايران با امضاي بيانيه تهران متحداني جديد مانند تركيه و برزيل براي خود ايجاد كرد كه در حين دفاع از ايران در واقع از خود دفاع مي كنند. علاوه بر اين، با امضاي اين بيانيه بر قدرت چانه زني ديگر كشورهايي هم كه در دل علاقه چنداني به تحريم ايران ندارند و فقط به خاطر امتيازهايي كه از آمريكا گرفته اند وارد اين فرايند شده اند (مانند روسيه و چين) افزوده شده است.حداقلي ترين اتفاقي كه اكنون رخ خواهد داد اين است كه يا آمريكا بايد امتيازهاي بيشتري به اين دو كشور بدهد يا متن پيش نويس را بيشتر از اينكه هست تعديل كند. اگر حرف آمريكايي ها را بپذيريم كه پيش نويس فعلي تحريم ها آبكي است، ديگر معلوم نيست بايد به پيش نويس آينده كه موج بيانيه تهران آن را درنورديده است چه گفت! و نهايتا موقعيت ايران براي چانه زني و نپذيرفتن هرگونه انعطاف جديد اكنون كاملا تحكيم شده است. ايران اصول ابتكار وين را پذيرفت ولي آمريكايي ها بلافاصله زير حرف خود زدند و گفتند اين كافي نيست. از اين به بعد هر وقت كه آمريكايي ها درخواستي جلوي ايران بگذارند ايران مي تواند بگوبد از كجا معلوم با پذيرفته شدن اين درخواست ها شما چيز بيشتري مطالبه نكنيد و به اين ترتيب راه انعطاف بيشتر كاملا مسدود است.
خلاصه كنيم، ايران در بيانيه تهران چيزي به طرف غربي نداد، اما با همان متن دو صفحه اي خيلي چيزها به دست آورد كه يك جا فراهم كردن آنها شايد تا سال ها ممكن نبود.
مهدي محمدي

 



انتقاد رئيس جمهور از روسيه مقامات كرملين را به تكاپو انداخت

سرويس سياسي-
به دنبال انتقاد شديد رئيس جمهور كشورمان از موضع روس ها در قبال بيانيه تهران و حمايت اين كشور از پيش نويس قطعنامه تحريم ها عليه ايران، مقامات مسكو در گفت وگو با همتايان ايراني خود بر گسترش روابط با ايران تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «نيكلاي پاتروشف» دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه در گفت وگوي تلفني با «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي، در اين باره بر اراده مسكو براي توسعه همكاري با ايران تأكيد كرد.
دبير شوراي امنيت ملي روسيه با تاكيد بر اينكه خط مشي سياسي رهبران روسيه همواره معطوف به بسترسازي براي تداوم مناسبات حسن همجواري با جمهوري اسلامي ايران بوده و هست، تصريح كرد: فدراسيون روسيه چشم انداز همكاري با جمهوري اسلامي ايران و حركت در مسيري رو به جلو را بسيار مثبت و ايجابي ارزيابي مي كند.
پاتروشف با استقبال از بيانيه تهران ابراز اميدواري كرد، موفقيت هايي كه با ابتكار جمهوري اسلامي ايران و همكاري جمهوري تركيه و جمهوري فدراتيو برزيل در دوره اخير حاصل شده است، بسط و توسعه يابد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در اين گفت وگوي تلفني با اشاره به زمينه هاي موجود براي همكاري هاي ايران و روسيه تاكيد كرد: منافع و تهديدهاي مشترك اقتضا مي كند روابط دوستانه دو كشور در زمينه هاي مختلف ظهور داشته باشد.
جليلي با اشاره به بيانيه مشترك ايران، تركيه و برزيل تأكيد كرد: بيانيه تهران بستر مناسبي را براي نقش آفريني كشورهاي دوست در جهت مقابله با زياده خواهي ها و رفتارهاي غيرمنطقي فراهم آورده است.
نماينده مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه تبادل سوخت موضوعي براي همكاري است، تصريح كرد: بيانيه تهران گامي مثبت براي تعامل بود كه بايد با گام هاي مثبت طرف مقابل تكميل شود.
«سرگئي لاوروف»، وزير امورخارجه فدراسيون روسيه هم پنجشنبه شب طي يك تماس تلفني با «منوچهر متكي»، وزير امور خارجه كشورمان گفت وگو و تبادل نظر كرد.
در اين گفت وگوي تلفني نسبتاً طولاني وزيران امورخارجه جمهوري اسلامي ايران و روسيه ضمن بررسي آخرين روند روابط دو جانبه تهران- مسكو و همكاري هاي فيمابين، پيرامون آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي و نيز ساير موضوعات مورد علاقه طرفين گفت وگو و تبادل نظر كردند.
در همين رابطه خبرگزاري فرانسه، گزارش داد: سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز پنجشنبه در اظهاراتي كه در يك شبكه تلويزيوني پخش شد گفت: هيچ تضمين صددرصدي وجود ندارد همه چيز به اين بستگي خواهد داشت كه ايران چگونه در قبال تعهداتش عمل كند. اگر اين (كشور) دقيقاً به آنها پايبند باشد روسيه با جديت از برنامه پيشنهادي برزيل و تركيه حمايت خواهد كرد.
وزير امورخارجه روسيه ادامه داد: ما از اين توافق استقبال مي كنيم اگر به طور كامل اجرا شود پيش شرط هاي بسيار مهمي را نه فقط براي حل اين مشكل ملموس- تامين سوخت براي اين رآكتور- بلكه براي بهبود فضاي احياي مذاكرات ايجاد خواهد كرد.
لاوروف در عين حال اظهارات رئيس جمهور كشورمان را در انتقاد از مواضع روسيه، «احساسي» خواند.
دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان، روز چهارشنبه در جمع مردم كرمان گفته بود: «مسئولان روسيه نبايد كاري كنند كه ملت ايران آن ها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.»
دكتر محمود احمدي نژاد خطاب به مدودف رئيس جمهور روسيه با تاكيد بر اين كه «ايران و روسيه به طور تاريخي و طبيعي دوست هستند» افزود: « ما هر دو همسايه هستيم و دو همسايه نمي توانند با هم دوست نباشند، اما اين دوستي لوازمي دارد؛ اولين لازمه آن احترام به حقوق متقابل و دفاع از آن و احترام به كرامت متقابل است.»
وي اين مسئله را حداقل انتظار از همسايگي و دوستي شمرد و با بيان اين كه «امروز توضيح دادن رفتار مدودف به ملت ايران براي ما خيلي مشكل است» تصريح كرد: «مردم ايران نمي دانند كه روس ها با ما دوست هستند يا بر عليه ما؛ اگر به جاي رئيس جمهور روسيه بودم در اظهارنظر و تصميم گيري در مورد موضوعاتي كه به يك ملت بزرگ و مقتدر مانند ملت ايران مربوط مي شود با احتياط و تامل بيشتري عمل مي كردم.»
رئيس جمهور با بيان اين كه «نبايد ببينيم كه همسايه ما در مواقع حساس در كنار كساني است كه 30سال است با تمام توان عليه ملت ايران دشمني كردند» ادامه داد: «اين مسئله براي ما قابل قبول نيست. بيانيه تهران بالاترين فرصت است و ديگر بهانه اي وجود ندارد. اگر قبلاً مي گفتند غربي ها فشار مي آورند حرفي بزنيد و كار مهمي صورت دهيد ما حرف مهمي زديم و كار مهمي نيز انجام داديم. ديگر بهانه اي وجود ندارد. نگويند كه ما تحت فشاريم. ما هم تحت فشار هستيم. آيا مي توانيم به صرف اين كه چون تحت فشاريم عليه ملت روسيه كار كنيم؟ نبايد اين باور در ملت ايران ايجاد شود كه ظاهر قضيه دوستي و باطن چيز ديگري است.»
در پي سخنان دكتر احمدي نژاد، «سرگئي پريخودكو» مشاور رئيس جمهور روسيه، ضمن توجيه مواضع مبهم مقامات اين كشور در قبال موضوع هسته اي ايران و همراهي اخير مسكو با واشنگتن پس از بيانيه تهران، مدعي شد: موضع روسيه درباره برنامه هسته اي ايران نه در راستاي طرفداري از آمريكاست و نه جانبداري از ايران.»
وي گفت: «روسيه بدون ترديد از منافع ملي درازمدت خود پيروي مي كند. موضع ما دقيقاً موضع روسيه است و در آن منافع ملت روسيه منعكس مي شود به همين خاطر نمي تواند در طرفداري آمريكا و يا جانب داري از ايران باشد.»

 



زلزله (گفت و شنود)

گفت: دادستاني تهران اعلام كرد كه بسياري از اسناد محرمانه و سرّي نظام در ساختمان هيئت امناي دانشگاه آزاد كشف و ضبط شده است.
گفتم: اسناد سرّي نظام در دانشگاه آزاد چه مي كرده؟
گفت: طبقه اي كه اين اسناد در آن كشف شده در اختيار يكي از عوامل فراري فتنه 88 بوده است.
گفتم: شايد هم بخشي از اين اسناد را به خارج از كشور منتقل كرده باشد. حالا مسئولين دانشگاه آزاد در پاسخ به اين خيانت چه مي گويند؟!
گفت: تا حالا كه به روي خودشان نياورده اند، انگار نه انگار كه... بعله...
گفتم: از يارو پرسيدند؛ زلزله 8 ريشتري ديروز را متوجه شدي؟ جواب داد؛ نه! من روم اونور بود!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ دانشگاه آزاد تا به امروز به صورت غيرقانوني وقف افرادي خاص بوده حالا همين افراد خاص مي خواهند اين وقف را قانوني كنند.
2737---0913
¤ تقاضا مي شود اسامي نمايندگاني كه طرح وقف دانشگاه آزاد را امضاء نمودند ، افشا كنيد تا مردم تكليف خود را با آنها بدانند.
9253---0932
¤ كيهان يك دانشگاه بزرگ عمومي است. از روشنگري كيهان حقيقتا تشكر مي كنيم.
شهيدي
¤ نام خياباني كه سفارت امارات در آن واقع شده به نام خليج فارس نامگذاري شود تا ذكر مكرر آن براي آنها باعث تفهيم خليج هميشه فارس گردد.
6694---0914
¤ نظام سلطه جهاني در دوران جنگ تحميلي خسارات بسياري به كشورمان زد. از مسئولان امر انتظار مي رود براي گرفتن اين خسارات تلاش شود.
يك هموطن
¤ از كيهان تقاضا مي شود نقدي بر سخنان آقاي شمخاني در برنامه ديروز - امروز - فردا بنويسند.
يك شهروند از قم
¤ هزاران نفر براي اسقاط خودرو ثبت نام نموده اند ولي بين تبصره 13 و شركت ثبت نام شده در ترددند. آقاي رويانيان اعلام نمود كه ظرف سه هفته يا پول يا خودرو تحويل افراد مي شود ولي با گذشت 5 ماه هيچ خبري از خودروها نيست در اين بين چه كسي مقصر است و چه سازماني مردم را از اين سرگرداني مي رهاند؟
قهرماني
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش به خاطر اقدامات موثر براي فرهنگيان تشكر مي شود و انتظار مي رود نسبت به صندوق ذخيره فرهنگيان تجديدنظر شود كه اين سرمايه در كجا هزينه مي شود. آيا توزيع آن در بين فرهنگيان پاسخگوي مشكلات بسياري از آنان نيست؟
حاجتي از گيلان
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا مي شود با توجه به تغيير بيمه فرهنگيان از معلم به ايران مشكلات پيش آمده در خصوص پرداخت بيمه كه قبلا نيمي به عهده وزارت و نيمي به عهده فرد بود و حالا كاملا به عهده فرد گذاشته شده و همچنين بيمه پدر و مادر (والدينم 86 و 75 ساله اند) كه پس از 20 سال پرداخت بيمه به خاطر اين تغيير اعلام نموده اند بايد از اداره سرپرستي دادگستري نامه بياوريد را مرتفع نمايند.
يك فرهنگي
¤ چرا از بازيگراني كه در خارج كشور قوانين جمهوري اسلامي را رعايت نمي كنند در سريالها و فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني استفاده مي شود. مبارزه با بي حجابي و بدحجابي بايد از فرهنگ سازان و ستاره هاي به اصطلاح هنري آغاز شود.
خانم رحمتي
¤ چه كسي مي تواند جلوي مافياي فوتبال را بگيرد؟ چطور يك فوتباليست 20 الي 25 ساله در يك سال برابر حقوق يك كارگر طي 100 سال را دريافت مي كند؟! در حالي كه همين كارگر براي از دواج جوان 28 ساله اش براي تامين سه ميليون تومان لنگ مي ماند.
يك شهروند
¤ حدود يك ماه پيش براي تغيير نام خودروي مينياتور كه سايپا تقاضا كرده بود بيش از 50 اسم به شركت ارسال نمودم كه به عنوان برگزيده انتخاب شدم ولي نه از جايزه خبري هست و نه از حتي يك تقدير خشك و خالي!
حامد
¤ از سهام داران ايران خودرو هستم كه اين شركت، سود مربوطه را به ليزينگ ايرانيان پرداخته است و ديگر به بنده سود سهامي داده نمي شود. لطفا رسيدگي شود.
مريم تهراني از كرج
¤ آرم خبر ساعت 14 شبكه اول سيما در شكل جديد آن، برخلاف شكل گذشته، فاقد هويت انقلابي است. همچنين حديث به نمايش درآمده در ابتدا به قدري ريز نوشته مي شود كه براي افراد كهن سال مثل بنده قابل خواندن نيست.
خواجوي از يزد
¤ از شهرداري تهران و نيروي انتظامي تقاضا مي شود، محل مشاغلي همچون صافكاري و رنگ و نقاشي را از مناطق مسكوني جابه جا كنند. چون علاوه بر آلودگي صوتي و هوا، تجمع افراد در بعضي از اين اماكن، براي بانوان و بچه ها، مشكل ساز است.
ميرجاني از تهران
¤ در خيابان جمال زاده شمالي، خودروهاي فراواني به صورت دوبله پارك مي كنند و موجب راه بندان مي شوند از راهنمايي و رانندگي تقاضاي رسيدگي مي شود.
حسيني
¤ از نيروي انتظامي تقاضا مي شود نسبت به جمع آوري اراذل و اوباش خيابان قزوين خيابان شهيد كاظمي كه براي نواميس مردم در حال تردد ايجاد مزاحمت مي نمايند و اين مسئله باعث آزار مومنيني كه به مسجد آمد و شد دارند مي شود اقدام نمايد.
جمعي از نمازگزاران مسجدامام رضا(ع) خيابان قزوين
¤ در برخي از روستاهاي شهرستان دامغان سطل زباله وجود ندارد و مردم زباله ها را در اطراف منازل رها مي كنند كه باعث آلودگي محيط زيست مي شود. مسئوليت نصب سطل هاي زباله در اين روستاها به عهده چه سازماني مي باشد.
صرفي از دامغان

 



گزارش خبري كيهان ازعميق شدن اختلافات در شوراي امنيت بر سر ايران

سرويس سياسي-
منابع خبري با اشاره به اظهارات اخير سران كشورهاي برزيل و تركيه در حمايت از بيانيه تهران، اذعان وزير خارجه آمريكا به وجود اختلاف نظر جدي ميان واشنگتن و برازيليا برسر ايران و همچنين مخالفت صريح لبنان با صدور هرگونه قطعنامه جديد عليه برنامه هسته اي ايران از عميق شدن اختلافات در شوراي امنيت خبر دادند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: شكاف بين قدرت هاي بزرگ جهان تحت رهبري آمريكا و كشورهاي نوظهور يعني برزيل و تركيه روز پنجشنبه همزمان با اختلاف ها برسرچگونگي مقابله با برنامه هسته اي ايران تشديد شد.
اين گزارش در ادامه به بخش هايي از اظهارات اردوغان پرداخت كه گفت: رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه گفت منتقدان توافق هفته گذشته ايران برزيل و تركيه درباره مبادله سوخت به اين پيشرفت ديپلماتيك كه تركيه در آن مشاركت داشت حسادت مي كنند.
اردوغان تصريح كرد: برزيل و تركيه ميانجيگري كردند و به يك موفقيت ديپلماتيك دست يافتند اما كشورهاي ديگر سالهاست در حال انجام دادن مذاكراتي بدون نتيجه هستند.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه اين اظهارات اردوغان در واقع ضربه اي آشكار به آمريكا بود.
اذعان وزير امور خارجه آمريكا به وجود اختلاف نظر ميان اين كشور و برزيل بر سر برنامه هسته اي ايران تحليل ها درباره عميق شدن شكاف در شوراي امنيت سازمان ملل را قوت بخشيده است. خبرگزاري فرانسه در اين باره نيز به نقل از هيلاري كلينتون گزارش داد: آمريكا و برزيل در مورد جلوگيري از برنامه هسته اي ايران اختلاف هاي بسيار جدي دارند.
كلينتون در شفاف ترين اظهارات خود درباره ديدگاهش در مورد همكاري برزيل با تركيه با هدف ميانجي گري در مبادله سوخت براي ايران افزود بدون شك ما با ديپلماسي برزيل در قبال ايران اختلاف هايي بسيار جدي داريم براساس اين گزارش، اين بحث ها شوراي امنيت سازمان ملل متحد را با خطر شكاف در داخل آن روبرو مي كند آمريكا از اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد و برزيل و تركيه نيز از اعضاي غير دائم آن هستند.
در همين رابطه ادعاي مقامات آمريكايي در همراه كردن چهار عضو دائم شوراي امنيت با پيش نويس قطعنامه جديد تحريم ها عليه ايران در حالي مطرح مي شود كه منابع خبري از سفر ناموفق وزير امور خارجه آمريكا به برزيل و آشكار شدن اختلافات ميان دو كشور بر سر محتواي تحريم ها خبر دادند.
روزنامه روسي «نيز اويسيماياكازيه تا» در اين باره نوشت: «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا نتوانست در سفر به پكن اختلافات موجود بين آمريكا و چين در خصوص مسائل كليدي بين المللي، از جمله برنامه هسته اي ايران را از بين ببرد.
براساس اين گزارش اختلاف نظر دو كشور همچنان بر سر متن قطعنامه پيشنهادي آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص تحريم شركتهاي ايراني است.
مخالفت چين با محتواي پيش نويس قطعنامه تحريم ها عليه ايران در حالي صورت مي گيرد كه سه عضو غير دائم شوراي امنيت (تركيه، برزيل و لبنان) پيش تر مخالفت خود را با اصل قطعنامه تحريم ها اعلام كرده اند.
«نبيه بري»، رئيس پارلمان لبنان در گفت وگو با روزنامه النهار چاپ لبنان در اين باره تصريح كرد: لبنان نبايد فقط از رأي دادن به تحريم ها عليه ايران امتناع كند، بلكه بايد به شدت با اين موضوع مخالفت كند.

 



دادستاني تهران اعلام كرد
كشف اسناد محرمانه دولتي در دانشگاه آزاد

در بازرسي از يك ساختمان دانشگاه آزاد، اسناد و مدارك زيادي درباره برخي قراردادهاي نفت و گاز، اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتي و نيز گزارشهاي مرتبط با يكي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري كشف و ضبط گرديد.
پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد؛ در پي دريافت گزارشهايي مبني بر نگهداري برخي از مدارك و اسناد دولتي و محرمانه خارج از وظايف دانشگاه آزاد اسلامي در يكي از ساختمانهاي متعلق به آن دانشگاه ( طبقه ششم ساختمان محل استقرار دفتر هيات امنا ) و نيز تلاش عده اي براي خارج كردن اين اسناد و مدارك از مركز ياد شده، موضوع در دستور كار اين دادسرا قرار گرفت.
اين گزارش مي افزايد: پس از بررسي موضوع و تاييد صحت گزارشهاي دريافتي ياد شده توسط ضابطين ، دادستاني تهران چهارشنبه شب گذشته با صدور دستور قضايي مقرر كرد با حضور نماينده دادستان و رعايت موازين شرعي و قانوني براي يك نوبت از محل بازرسي و اسناد مذكور قبل از خروج كشف و مراتب صورتجلسه گردد.
گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران حاكيست: در پي بازرسي انجام شده از محل اسناد و مدارك زيادي درباره برخي قراردادهاي نفت و گاز، اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتي و نيز گزارشهاي مرتبط با يكي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري كشف و ضبط گرديد.
اين گزارش اضافه كرد: بازرسي ياد شده در چارچوب مقررات و توسط مامورين ذيصلاح صورت گرفته است و تمامي اسناد مكشوفه صورتجلسه شده و هم اينك توسط كارشناسان مربوطه در حال بررسي است و دادسراي تهران طبق مقررات در مورد مدارك ياد شده متعاقبا اتخاذ تصميم خواهد كرد.

 



فعاليت سازمان سيا در زمينه ساخت فيلم هاي ويديويي جعلي (خبر ويژه)

مطبوعات آمريكايي و انگليسي فاش كردند سازمان سيا به طور گسترده اقدام به تهيه و توزيع فيلم هاي ويديويي جعلي مي كند.
به گزارش روزنامه هاي گاردين و ديلي تلگراف به نقل از روزنامه واشنگتن پست، يك افسر سابق سيا فاش كرد اين سازمان فيلمي ساختگي و جعلي را تهيه كرده بود كه صدام را يك همجنس گرا معرفي مي كرد.
روزنامه واشنگتن پست از قول يك مقام سابق سازمان سيا مي نويسد: «قرار بود اين فيلم طوري تهيه شود كه گويا با دوربين مخفي ضبط شده است، با كيفيت بسيار پايين،مثل ضبط پنهاني يك صحنه جنسي.»
روزنامه گاردين مي نويسد تهيه اين فيلم جعلي از همجنس بازي صدام حسين تنها ايده درخشان گروه عملياتي عراق در سازمان سيا نبوده است. سازمان سيا ويدئوي اسامه بن لادن در حال مشروب خواري و رجزخواني در مورد سوابق همجنس بازي را تهيه كرده است. در اين ويدئو ظاهراً از كارمندان تيره پوست تر سيا براي ايفاي نقش سياهي لشكر در اطراف اسامه بن لادن استفاده شده است.
اين گزارش ها در حالي است كه روزنامه صهيونيستي هاآرتص اخيراً فاش كرد ماجراي ارتباط ظاهراً عشقي بيل كلينتون و مونيكا يونسكي (يكي از كاركنان كاخ سفيد) هم در واقع بخشي از پروژه جاسوسي بوده و اين بار سازمان موساد تلاش داشته از طريق رام امانوئل- رئيس فعلي كاركنان كاخ سفيد كه بسيار مورد اعتماد باراك اوباماست- از كاخ سفيد جاسوسي كند.

 



30 ميليون دلار ديگر براي شبيخون فرهنگي به خانواده و اخلاق (خبر ويژه)

سرمايه گذار صهيونيست شبكه ضد اخلاقي «فارسي وان» درصدد گسترش اين شبكه است. به گزارش شبكه خبر، رابرت مرداك درصدد است با اختصاص بودجه اوليه 30 ميليون دلاري، 5 شبكه ديگر را پس از «فارسي 1» راه اندازي كند.
يكي از اين شبكه ها قرار است با پخش برنامه هايي مخصوص رده سني كودكان فعاليت هدفمند و ضد اخلاقي خود را در سطح خردسالان پيش ببرد.
در همين حال به گفته كارشناسان، مسئولان فارسي1 مي كوشند با فرهنگ سازي غلط و عادي سازي مسايل غيراخلاقي در جامعه مسلمان و متمدن ايران بنيان خانواده را در ايران متزلزل كنند.
رابرت مرداك صاحب فارسي وان يهودي استراليايي الاصل به سلطان شيطاني رسانه ها معروف است.وي 60 شبكه تلويزيوني به 13 زبان مختلف دارد و از صهيونيست هاي قدرتمند دنيا به شمار مي رود.
ترويج خانواده هاي بي سامان و لجام گسيخته، ترويج و عادي جلوه دادن خيانت خانوادگي، بي اهميت جلوه دادن احترام به والدين، عادي جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج، هويت زدايي از مفهوم خانواده به عنوان كوچكترين واحد اجتماعي مستقل و موثر، عادي جلوه دادن سقط جنين براي دختران، تعصب زدايي از كانون خانواده و ترويج بي تفاوتي نسبت به حريم خانواده، ترويج مفهوم زندگي با ديگران به جاي ازدواج، ترويج فمينيسم، مخدوش كردن رابطه فرزندان در خانواده، ترويج خشونت در ميان جوانان و نوجوانان از طريق پخش موزيك ويدئوهاي خاص و پي ريزي و ايجاد آمادگي ذهني تفكر شيطان پرستي در نوجوانان و جوانان از محورهاي ديگر فعاليت اين شبكه است.

 



سؤالي كه شيرين عبادي را كيش و مات كرد (خبر ويژه)

چگونه است كه كشورهاي غربي كه طرفدار حقوق بشر هستند، در برابر ديكتاتوري هاي عربي در خاورميانه سكوت مي كنند؛ چون از هم پياله هاي خودشان هستند، ولي مدام روي نقض حقوق بشر در ايران دست مي گذارند؟ به اين دليل فكر نمي كنيد جوايز حقوق بشري كه طي سال هاي گذشته به ايرانيان تعلق گرفته، نظير جايزه نوبل، جنبه سياسي دارد؟
اين پرسشي بود كه يك شنونده صداي آلمان (مقيم لندن) از شيرين عبادي پرسيده است.
عبادي كه سوابق جان نثاري براي سلطنت پهلوي، حمايت از بهائيت و نامزدي جايزه صلح نوبل از سوي گروهك تروريستي منافقين را در كارنامه خود دارد، از پاسخ به اصل سؤال طفره رفت و گفت: بايد بگويم متاسفانه نقض حقوق بشر در همه جا ديده شده است. ما نمي توانيم وضعيت تبعيض آميز زنان را در كشورهايي مانند عربستان ناديده بگيريم. يا نمي توانيم نسبت به وضعيت اسفناك مردم بي پناه غزه بي تفاوت باشيم. يا نمي توانيم كشتار مسلمانان در چين را از ياد ببريم. يا نمي توانيم چشم بر زندان هايي مانند گوانتانامو و ابوغريب ببنديم. اما بايد توجه داشته باشيم كه نقض حقوق بشر در آمريكا يا اسرائيل يا عربستان سعودي توجيه كننده نقض حقوق بشر در بقيه كشورها، از جمله ايران، نيست و ايران نمي تواند بگويد چون آن ها مرتكب نقض حقوق بشر مي شوند، پس ايران هم حق دارد مرتكب نقض حقوق بشر بشود.
يكبار ديگر سؤال را بخوانيد و با پاسخ تطبيق بدهيد. رسوايي جنايت هاي آمريكا و اسرائيل در گوانتانامو يا ابوغريب عالمگيرتر از آن است كه يكي مثل شيرين عبادي بتواند انكار بكند، بنابراين به تعارف فقط اسمي از آنها مي برد اما سؤال را بي پاسخ مي گذارد و آن اينكه «كشورهاي غربي حامي ديكتاتورها در خاورميانه چرا مدام روي نقض حقوق بشر در ايران دست مي گذارند و به امثال شما جايزه مي دهند؟!» به عبارت روشنتر، چه وجه مشتركي ميان يك سلطنت طلب دو آتشه مثل خانم عبادي - كه تا مرز اوباش خواندن ملت انقلابي و دفاع از كشتار آنها توسط رژيم پهلوي پيش رفت - و ديكتاتورهايي چون حسني مبارك، ملك عبدالله دوم، و سران ديكتاتور و خيانت كار رژيم سعودي وجود دارد كه هر دو طيف در ايران و در كشورهاي منطقه مشتركا از سوي آمريكا و انگليس و اسرائيل مورد حمايت قرار مي گيرند؟ و عجيب اينكه خانم عبادي از پاسخ سؤالي به اين روشني طفره مي رود.
شيرين عبادي در پاسخ به پرسش ديگري پيرامون فعاليت حزبي و سياسي مدعي شد: من مدافع حقوق بشر. من فعال سياسي. من در اين ارتباط همواره از افرادي دفاع كرده ام كه ممكن است با عقايد آنها موافق نبوده باشم. اما تا حدي كه مي توانستم كمك شان كرده ام كه بتوانند صحبت شان را بكنند. در اين ارتباط هم از سلطنت طلب دفاع كرده ام كه سلطنت طلب نيستم، هم از مجاهد [تروريست هاي منافق] دفاع كرده ام كه با عقايد آن ها موافق نيستم، هم از كمونيست ها دفاع كرده ام كه كمونيست نيستم، هم از بهائي ها دفاع كرده ام كه بهايي نيستم و ... بنابراين، اين كه من از چه افرادي دفاع مي كنم، صرفا برمي گردد به اعتقاد من به آزادي بيان و نه هم راهي و هم سويي من با آن ها. تفاوت يك فعال سياسي با مدافع حقوق بشر هم در همين است. من هرگز قصد ندارم وارد فعاليت هاي سياسي بشوم(!)
عبادي در اين بخش هم توضيح نمي دهد كه آيا مشكل مجاهدين! [تروريست هاي منافق] و سلطنت طلبان و بهايي ها عقايد آنها بوده كه خانم عبادي تكليف احساس كرده از آنان دفاع كند يا در واقع اين 3 طيف (قبل و بعد از انقلاب) جزو ناقضان اصلي حقوق ملت ايران بوده اند و در كنار آنها ايستادن، عين نقض حقوق بشر است؟!
البته پيوند خانم عبادي با شبكه ولي نعمتان سلطنت طلب، بهايي و منافقين بر كسي پوشيده نيست و به عنوان يك مثال كوچك مي توان به اظهارات خانم الهه هيكس(شريف پور) استناد كرد كه اعلام كرد خانم عبادي به واسطه عبدالكريم لاهيجي (وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين) شناسايي و به واسطه وي (هيكس) براي دريافت جايزه نوبل نامزد شده است. با اين اوصاف آيا مي توان توقع داشت امثال شيرين عبادي از غير تروريست هاي منافق و بهايي ها و سلطنت طلبان حمايت كند؟!

 



كريستين ساينس مانيتور: ايران، آمريكا را در مسير «كشور شكست خورده» انداخته است (خبر ويژه)

ديپلماسي ايران، ابرقدرتي، مانند آمريكا و استيلاي او را به چالش كشيده است.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور با ارائه اين تحليل به ابعاد پنهان و عميق تر بيانيه 3جانبه تهران پرداخت و نوشت: اگر واشنگتن فكر مي كند بر سر همراه كردن شوراي امنيت سازمان ملل براي وضع تحريم عليه ايران با معضلات و پيچيدگي هايي روبرو است، اين فقط نيمي از ماجراست. مانع بزرگتر، تغيير خزنده اي است كه در روابط بين المللي قدرت ها به وجود آمده و اقدامات برزيل و تركيه نيز مزيد بر آن شده است. اين دو قدرت متوسط، برنامه واشنگتن در نحوه تعامل هسته اي با ايران را به چالش كشيده اند. آنچه به حقارت آمريكا افزود، اين بود كه رئيس جمهور برزيل و نخست وزير تركيه توانستند در گفتگوهاي خود با ايران به موفقيت دست پيدا كنند، در حاليكه واشنگتن علنا از اطمينان خود درباره شكست اين تحرك (و يا اميد به شكست اين تحرك سياسي) حرف مي زد. آيا ايران تنها به بازي ديگري مشغول شده و در حال خريدن زمان است؟ همان كاري كه در آن مهارت دارد؛ و يا اينكه اتفاق شاخص تري رخ داده است؟ تنها مفاد اين توافق حائز اهميت نيست، بلكه واسطه هاي آن نيز مهم هستند. چندين دهه است كه واشنگتن تقريبا هميشه به طور غيرمستقيم با ايران سروكار داشته است و موسيقي خشونت و خيره سري در پس زمينه مذاكرات نواخته شده است. اين همان شيوه معمول است؛ تنها ابرقدرت دنيا از ديگران مي خواهد به خط مشي او تن بدهند.
اين روزنامه واكنش آمريكا به تلاش هاي تركيه و برزيل را پاسخي تحقيركننده به تلاش هاي اين دو كشور عنوان كرد و نوشت: اين دو كشور داراي اهميت جهاني براي منافع آمريكا هستند و پس زدن آنها به اين شيوه نه تنها در خصوص مسئله ايران بلكه از نظر استراتژي جهاني، يك اشتباه بزرگ بود. مطمئنا بقيه كشورهاي دنيا به اين نكته توجه كرده اند كه بازي واشنگتن به طور مايوسانه اي آشنا و تكراري است. آنچه مهم است محو تدريجي توانمندي بلامنازع آمريكا در تحميل نظرات به شيوه خود است.
كريستين ساينس مانيتور تاكيد مي كند: مركز ثقل قدرت جهاني در حال جابجايي است. چه كسي مي داند؟ ممكن است «كشورهاي ياغي»، واژه اي كه در قبال كشورهاي غيرهمسو با واشنگتن استفاده مي شود، با آمادگي بيشتري به رويكرد فارغ از تكنيك هاي منسوخ زورگويانه، مداخله گرايانه و تماميت خواهانه روي بياورند. در عين حال از زمان سقوط اتحاد جماهير شوروي، ايالات متحده به سرعت در مسيري پيش مي رود كه در رهبري كارآمد و معقول، يك «كشور شكست خورده» لقب بگيرد.

 



بولتون: ايران ضربه خود را به آمريكا زد (خبر ويژه)

نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل معتقد است جمهوري اسلامي ايران با بيانيه تهران ضربه خود را به راهبرد كاخ سفيد زده است، حتي اگر اين بيانيه اجرايي نشود.
جان بولتون كه اكنون در موسسه نومحافظه كار آمريكن اينترپرايز فعاليت مي كند، در روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: توافق تهران متاسفانه ضربه خود را زده است. تركيه اعلام كرده كه مذاكره در مورد تحريم ايران بايد حداقل 30 روز به تاخير بيافتد و برزيل نيز بدون هيچ تزلزلي اعلام كرد كه در مذاكرات مربوط به اين قطعنامه شركت نخواهد كرد. روسيه و چين نيز اكنون محتاطانه از توافق تهران حمايت كرده و از اعضاي دائمي ديگر در شوراي امنيت مي خواهند كه مذاكرات بر سر قطعنامه پيشنهادي را به شكل جدي تر ادامه دهند. به اين ترتيب وزير خارجه آمريكا بايد خود را براي دور ديگري از مذاكرات فشرده با روسيه و چين و حاميان ديدگاه آنها آماده كند. تحت تاثير شرايط جديد، اقدامات تنبيهي ناكافي كه در پيش نويس قطعنامه جديد منظور شده بود در روند اين مذاكرات حتي ضعيف تر از آنچه كه هست خواهند شد.
بولتون نحوه پيشرفت مذاكرات قدرت هاي بزرگ در مورد تحريم ايران را نااميدكننده خواند و نوشت: واشنگتن براي جلب نظر ديگران، امتيازهاي فراواني داده اما در نهايت نخواهد توانست پيشرفت برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
وي اضافه كرد: طرح تبادل اورانيوم 5/3 درصدي با سوخت لازم براي رآكتور تحقيقاتي تهران، حتي در حالت اصلي آن كه يك سال پيش در مذاكرات ژنو مطرح شد، امتيازدهي به ايران است. توافق 10 روز پيش در تهران نسخه ضعيف تري از همان توافق است كه به نفع ايران تمام خواهد شد چرا كه شامل هيچ اقدامي براي توقف غني سازي در ايران نمي شود.
اين نومحافظه كار آمريكايي در پايان تحليل خود نتيجه مي گيرد: تلاش هاي اوباما مثل روساي جمهور قبل آمريكا براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران به شكست انجاميده است. اين تجربه همچنين به خوبي نشان مي دهد كه شوراي امنيت دچار بن بست و اخته شده است. در شرايطي كه رئيس جمهور ما از جهان تعددگرايي كه قدرت آمريكا در آن رو به كاهش است تعريف و تمجيد مي كند خطرات ناشي از مواردي مثل برنامه هاي هسته اي ايران رو به افزايش گذاشته است.
شايان ذكر است هيلاري كلينتون روز پنج شنبه ضمن سخناني در واشنگتن تاكيد كرد: اختلاف آمريكا با ديپلماسي برزيل درباره ايران بسيار جدي است. ما فكر مي كنيم ديپلماسي برزيل فرصت وقت كشي بيشتر را براي ايران فراهم مي كند.

 



فيلمي براي پخش در رسانه هاي بيگانه! (خبر ويژه)

شنيد ه ها حكايت از آن دارد كه تاكنون شهرداري تهران با درخواست عوامل فتنه براي برگزاري مراسم در برج ميلاد موافقت نكرده است. توضيح آن كه سران فتنه 88 در پي رسوايي حاصل از وطن فروشي و خيانت هاي خويش و مخصوصاً برخوردهاي خصمانه با آموزه هاي اسلامي و ساحت مقدس حضرت امام(ره) به فكر افتاده بودند با برپايي مراسمي به بهانه سالگرد رحلت امام راحل(ره) بر خيانت ها و جنايات خود سرپوش بگذارند ولي با اطلاع از خشم و نفرت مردم نسبت به فتنه گران، از يكسو حضور خود در مراسم سالانه حرم مطهر حضرت امام(ره) را ناممكن مي دانستند و از سوي ديگر، آفتابي شدن در ميان مردم را نيز به مصلحت ارزيابي نمي كردند! بنابراين تصميم گرفتند مراسم را به دور از چشم مردم برپا كرده و سپس فيلم و گزارش آن را براي انتشار و ابراز وجود به سايت ها و رسانه هاي بيگانه و حامي فتنه ارسال دارند. در پي اين تصميم برخي از عوامل فتنه طي تماس با شهرداري تهران خواستار برگزاري مراسم در شب 13 خرداد- سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام راحل(ره)- در برج ميلاد شدند، كه اين درخواست با توجه به سوابق مجرمانه و جنايات سران فتنه، تاكنون مورد موافقت شهرداري تهران قرار نگرفته است.
گفتني است سران فتنه علي رغم بدترين اهانت ها كه نسبت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) مرتكب شده اند، قرار است در شب چهاردهم خرداد به بهانه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) مراسمي در حسينيه جماران داشته باشند! تا از اين طريق، بر جنايت ها و خيانت هاي خود سرپوش بگذارند ولي برخي از گزارش ها حكايت از آن دارد كه ترس از اعتراض مردم متدين و انقلابي و عاشقان حضرت امام(ره)، باعث شده است انجام اين مراسم را اعلام نكنند و بعد از برپايي مراسم و حضور سران فتنه در آن، اخبار و فيلم مربوطه را براي رسانه هاي حامي فتنه، مخصوصاً شبكه هاي تلويزيوني بي بي سي و صداي آمريكا ارسال نمايند.

 



آقاي دپرس دربه در دنبال عروسي و عيادت و ختم! (خبر ويژه)

يكي از بازيگران منزوي فتنه از هر بهانه و فرصتي براي خروج از انزوا استفاده مي كند.
خبرها حاكي از آن است كه كروبي اخيراً عمل جراحي تاندون پاي ناطق نوري را بهانه كرده و به عنوان عيادت به منزل وي رفته است. ظاهراً ناطق به خاطر مصدوميت ورزشي مجبور به اين عمل جراحي شده بود.
كروبي مايل بوده در بيمارستان از ناطق نوري عيادت كند اما بنا به دلايلي امكانپذير نشده است. با اين همه كروبي با اصرار به منزل ناطق نوري مي رود و او را در رودربايستي مي اندازد.
كروبي پيش از اين در مجلس ختم پدر وزير ارشاد هم شركت كرده و تعمداً با رئيس مجلس و معاون اول رئيس جمهور روبرو شده بود كه سوژه اي براي عكاسان شد. وي همچنين به بهانه عروسي پسر محسن ميردامادي دبير كل حزب مشاركت، توانست با موسوي و خاتمي و... دور يك ميز بنشيند.
اخبار موثق از افسردگي و به هم ريختگي شديد كروبي حكايت مي كند. شايد به همين دليل هم بود كه براساس گزارش سحام نيوز، موسوي و همسر وي ترجيح دادند در ديدار با شماري از اعضاي حزب اعتماد ملي از كروبي تعريف و تمجيد كنند و بگويند «شجاعت و افشاگري آقاي كروبي سهم بالايي در جنبش دارد و اميدواريم اين نقش همچنان ادامه پيدا كند. ايستادگي ايشان در تداوم جنبش نقش حياتي دارد».
كروبي اخيراً در گفت وگو با سايت جرس دولت هاي خاتمي و هاشمي را هم متهم به تقلب كرد كه احتمالاً تلاشي براي فشار به خاتمي و هاشمي و فراهم كردن امكان ملاقات و مذاكره است. نزديك ترين مشاوران كروبي در ستاد وي از جمله كرباسچي در انتخابات به موسوي رأي داده و از كروبي صرفاً به عنوان ابزاري جهت ملتهب كردن فضاي افكار عمومي و انتشار شايعات دروغ استفاده كردند. كروبي در جريان اغتشاشات هم تشويق به تندروي و دروغ پراكني هاي سخيف شد و خود را قرباني جريان فتنه سازماندهي شده از خارج كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14