(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 خرداد 1389- شماره 19656

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
داسيلوا و اردوغان در ديدار مشترك تاكيد كردند غرب فرصت بيانيه تهران را از دست ندهد
آيت الله جنتي: شوراي نگهبان اجازه نمي دهد كساني خواب آشفته خود را محقق كنند
تقدير مركز مديريت حوزه علميه قم از آيت الله سيداحمد خاتمي
ضرغامي: جشنواره كن از همه توانش براي مقابله با ايران استفاده كرد
ديدار شهردار تهران با مراجع در قم
سلطانيه: دارندگان سلاح هسته اي نشست NPT را به بن بست كشانده اند
سلطان خواه : هيات امناي جديد دانشگاه آزاد در انتظار معرفي 4 عضو هيات موسس است
روح الله حسينيان: تأخير در راه اندازي نيروگاه بوشهر به اعتبار روسيه لطمه مي زند
از كيهان تقدير شد تجليل از فعالان رسانه اي و هنري در سالروز فتح بزرگ خرمشهر
استراتژي جديد امنيت ملي اوباما وديدگاه آمريكا درباره ايران



داسيلوا و اردوغان در ديدار مشترك تاكيد كردند غرب فرصت بيانيه تهران را از دست ندهد

سران برزيل و تركيه با حمايت مجدد از بيانيه تهران تاكيد كردند كه كشورهاي غربي بايد به جاي رفتن به سمت اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در شوراي امنيت، فرصت ايجاد شده را غنيمت بشمرند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، رهبران دو كشور برزيل و تركيه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك خود در برازيليا از كشورهاي جهان خواستند تا بيانيه 3 جانبه اي را كه دو هفته پيش درباره تبادل سوخت هسته اي با ايران به امضا رساندند، بپذيرند و دست از كارشكني در قبال ايران بردارند.
براساس اين گزارش «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه و «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا» رئيس جمهور برزيل ضمن حمايت مجدد از بيانيه 3جانبه تهران، اعلام كردند كه كشورهاي غربي درصدد هستند تا درگيري با ايران را افزايش دهند و موفق نشده اند با حسن نيت با ايران وارد گفت وگو شوند.
رهبران دو كشور برزيل و تركيه تاكيد كردند: برازيليا و آنكارا با امضاي بيانيه اخير با تهران، تمامي نيازها براي ممانعت از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران را محقق ساختند.
آنها افزوند: اعضاي شوراي امنيت بايد به منظور پيشبرد راه حلي صلح آميز در شرايط كنوني، به مقاومت خود در برابر اين توافق اخير با تهران پايان دهند.
رئيس جمهوري برزيل همچنين در يك كنفرانس خبري مشترك با نخست وزير تركيه گفت: بيانيه تهران فرصتي است كه نبايد از دست رود و واكنش منفي به آن خطرات غيرقابل قبولي را براي صلح جهاني به همراه خواهد داشت.
وي افزود: تاكنون در خارج از چهارچوب ضرب الاجل ها و تاريخ هاي مشخص شده عمل نشده است. ما هر آنچه كه غرب خواستار آن بود و هرآنچه را كه مي توانستيم، انجام داديم. هم اكنون نوبت آنها است كه به طور مشخص بگويند كه آيا خواستار ايجاد صلح هستند و يا مي خواهند درگيري بوجود آورند.
وي در ادامه تاكيد كرد: تركيه و برزيل خواهان صلح هستند.
در همين حال «رجب طيب اردوغان» ضمن حمايت از نقش تركيه و برزيل در بيانيه تهران و ابراز خوشبيني درباره نتيجه تلاشهاي اين دو كشور در خصوص تبادل سوخت هسته اي گفت كه كشورش و برزيل به عنوان اعضاي غيردائم شوراي امنيت، گفتگو را براي حل موضوع هسته اي ايران انتخاب كردند.
وي افزود: كشورهايي كه از بيانيه تهران انتقاد مي كنند، حسود هستند و ما براي اجرا كردن نياز به اجازه هيچ فردي نداريم و همچنين معتقديم كه مذاكره تنها راه براي دستيابي به صلح است و تنها كشورهاي دارنده سلاح هسته اي به بيانيه تهران واكنش منفي نشان داده اند.
نامه برزيل به سران آمريكا
فرانسه و روسيه
رئيس جمهور برزيل در نامه هايي جداگانه به روساي جمهور آمريكا، فرانسه و روسيه خواستار همكاري اين كشورها براي حل ديپلماتيك مسئله هسته اي ايران شده است.
خبرگزاري فرانسه دراين باره گزارش داد: مارسلو بومباچ، سخنگوي رياست جمهوري برزيل اعلام كرده است كه نامه لوييس ايناسيو لولا داسيلوا، رئيس جمهور برزيل سه شنبه گذشته براي باراك اوباما، نيكلا ساركوزي و ديميتري مدودف سران آمريكا، فرانسه و روسيه، ارسال شد.
به گفته سخنگوي رياست جمهوري برزيل، رئيس جمهور اين كشور در اين نامه ها همكاري اين كشورها براي استفاده از فرصت ايجاد شده توسط بيانيه تهران براي حل ديپلماتيك مساله هسته اي ايران را خواستار شد.
وي در اين نامه ها از سران آمريكا، فرانسه و روسيه خواسته است تا فرصتي را كه بيانيه هسته اي تهران به وجود آورده است، از دست ندهند.
داسيلوا در اين نامه ها نوشته است كه قصد دارد از بسته شدن دري كه بيانيه هسته اي تهران گشوده است، جلوگيري كند.
براساس گزارش شبكه خبري «پرس.تي.وي» «فيليپ كالدرون»، رئيس جمهور مكزيك و اتحاديه كشورهاي آمريكاي جنوبي از ديگر دريافت كنندگان اين نامه بودند.

 



آيت الله جنتي: شوراي نگهبان اجازه نمي دهد كساني خواب آشفته خود را محقق كنند

دبير شوراي نگهبان با اشاره به تحركات پيدا و پنهان برخي افراد براي نفوذ به مسئوليت هاي مهم گفت: شوراي نگهبان نهادهاي مسئول و آحاد ملت هوشيارند و اجازه نمي دهند كساني خواب آشفته خود را براي كشور محقق كنند.
آيت الله جنتي در همايش روساي دفاتر استاني و مديران ستادي شوراي نگهبان گفت بايد قدر نعمت هاي بزرگ الهي را بشناسيم و شكرگذار خداوند باشيم.
وي افزود: قدرشناسي از نعمت هاي بزرگ الهي مانند برقراري نظام مقدس جمهوري اسلامي تحت رهبري ولايت فقيه بهره مندي درست از اين نعمت ها در جهت تامين سعادت جامعه است.
حضرت آيت الله جنتي با اشاره به مهمترين مناسبت هاي ماه خرداد گفت تلخ ترين خاطره اين ماه رحلت حضرت امام خميني(ره) است البته آن بزرگوار هميشه زنده است زيرا كساني كه زندگيشان را در راه خداوند متعال صرف مي كنند مرگ ندارند و ملت مسلمان ايران در اين ماه با حضرت امام «ره» تجديد بيعت مي كنند.
وي در ادامه ضمن گلايه از كساني كه قدر نعمت هاي بزرگي چون برپايي حكومت اسلامي، امنيت، كوتاه شدن دست اجانب از مملكت را نمي دانند گفت: بعضي متاسفانه همه چيز را به بازي گرفته اند و ارزش خون هاي ريخته شده شهدا اين همه مجروح كه براي حفظ اين مملكت به مقام جانبازي نائل آمده اند اين همه جهاد في سبيل الله را فراموش كرده اند و به دنبال قدرت طلبي كسب تجملات زندگي تامين آينده بچه هاي خود هستند.
حضرت آيت الله جنتي تصريح كرد دشمن سعي دارد ارزش هاي اين ملت را پايمال كند و با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم ارزش هاي پليد خود را به كشور ما تحميل كند تا جوانان اين مرز و بوم كه يك روز شوق شهادت داشتند امروز گرفتار فساد شوند و با اين توطئه ها بر اين ملت مسلط شود.
وي يادآور شد از طرف ديگر مي بينيم برخي افراد مسئوليت هايي گرفته اند كه صلاحيت آن را ندارند و از اين فرصت ها سوءاستفاده مي كنند.
دبير شوراي نگهبان در ادامه ضمن تجليل از برخي ويژگي هاي قابل توجه رئيس جمهور گفت: شجاعت، اعتماد به نفس، ظلم ستيزي، عدالت طلبي، ساده زيستي، پركاري، توجه به اقشار محروم، ايستادگي در برابر آمريكا از اوصاف خوب آقاي احمدي نژاد است. برخي از اين اوصاف واقعا در مسئولان قبلي نبود و اينها قابل توجه است با اين همه تكليف ماست كه ضعف ها و خطرات را هم گوشزد كنيم.
وي افزود زماني به دليل مصلحت انديشي ناشي از احتمال سوءاستفاده فتنه گران از علني كردن برخي انتقادها و گلايه ها پرهيز كرديم و اين تذكرات را علني نمي گفتيم ولي تا كي بايد در اين خصوص سكوت كرد.
حضرت آيت الله جنتي تصريح كرد وجود عناصري در پست هاي سياسي كه با تفكراتي خاص در عزل و نصب ها دخالت نابه جا مي كنند و مايلند كشور به آمريكا نزديك شود براي نظام خطرناك است.
وي ادامه داد اين اشتباه بزرگي است كه كسي گمان كند براي رفع مشكلات كشور بايد از آمريكا و دشمنان اسلام كمك گرفت.
دبير شوراي نگهبان در ادامه با ابراز تاسف از حذف نيروهاي انقلابي از مراكز مختلف و بر سر كار آوردن افراد غيرانقلابي به جاي آنها گفت آنها به گمان خودشان مي خواهند آينده سياسي خود را تضمين كنند.
آيت الله جنتي يادآور شد شوراي نگهبان نهادهاي مسئول و آحاد ملت هوشيارند و قدر نعمت بزرگي مانند انقلاب اسلامي را مي شناسند و اجازه نمي دهند كساني خواب آشفته خود را براي كشور محقق كنند.

 



تقدير مركز مديريت حوزه علميه قم از آيت الله سيداحمد خاتمي

در دوازدهمين اجلاس اساتيد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم از آيت الله سيداحمد خاتمي تقدير شد.
به گزارش فارس دوازدهمين اجلاس اساتيد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم با حضور جمعي از اساتيد برجسته حوزه هاي علميه در سالن همايش هاي مدرسه عالي دارالشفاي قم برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم دبيران كميته هاي تخصصي نقش استاد در تداوم انقلاب اسلامي، نقش استاد در تعيلم و تربيت طلاب و حوزه وعرصه بين الملل گزارشي از اقدامات كميته هاي ذيربط ارائه كرده و سخناني را پيرامون مسائل مرتبط براي حاضران تبيين كردند.
همچنين در اين مراسم پس از قرائت بيانيه مركز مديريت حوزه علميه قم باحضور آيت الله سبحاني از مراجع عظام تقليد و آيت الله مقتدايي و مسجد جامعي از اساتيد برگزيده در سه بخش اساتيد نمونه، اساتيد پيشكسوت و اساتيد ايثارگر تجليل شد.
براساس اين گزارش آيات سيداحمد خاتمي، علي افتخاري گلپايگاني و سيداحمد مددي الموسوي و نيز حجج اسلام والمسلمين علي نكونام گلپايگاني،غلامرضا فياضي، مهدي شب زنده دار، سيدمحمد حسيني قزويني و علي اكبر سيفي مازندراني در اين مراسم از سوي مركز مديريت حوزه علميه قم مورد تقدير و تجليل قرار گرفتند.

 



در كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي مطرح شد
ضرغامي: جشنواره كن از همه توانش براي مقابله با ايران استفاده كرد

رئيس سازمان صداوسيما در پنجمين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت جشنواره كن از همه توان خود براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران استفاده مي كند.
ضرغامي درادامه بيان داشت: اين جشنواره به خانمي جايزه مي دهد كه از فردي كه خانه خود را لوكيشن شكنجه كرده است دفاع مي كند و براي آن كارگردان، صندلي خالي هم مي گذارند و البته قوه قضاييه او را مي گيرد و فردايش آزاد مي شود و گله ما از آقايان اين است كه اي كاش اين فرد را يك هفته زودتر يا ديرتر آزاد مي كردند تا فرصت به دست او ندهيد و اين مسائل نشان دهنده ناهماهنگي و بي توجهي به فضاي تبليغات و جنگ نرم است.
مانكن ها سرباز جنگ نرم هستند
عزت الله ضرغامي با اشاره به معضل بدحجابي در كشور تصريح كرد: مانكن ها سرباز جنگ نرم هستند و البته ما بقيه بدحجاب ها را پياده نظام جنگ نرم نمي دانيم و معتقديم بايد با آنها برخورد پخته تري صورت گيرد كه بخشي از مسئوليت آن به صداوسيما برمي گردد.
مستند جديد فتنه
بزودي پخش مي شود
ضرغامي در ادامه اظهار داشت: براي سالگرد انتخابات مستندي تهيه شده است كه قضيه فتنه از قبل تا پس از انتخابات را براي بينندگان تشريح مي كند، زيرا خاصيت فتنه اين است كه بعد از آن متوجه واقعيات مي شوند و وقتي اين فتنه تبيين شد واقعيات در مورد آن باورپذيرتر مي شود.
عاقبت خواننده فتنه گر
وي سپس با اشاره به فتنه هاي سال 60 و تفاوت آن با فتنه 88 گفت: تفاوت زمان حاضر با سال 60 از نظر امكانات تبليغاتي زياد است در آن زمان تبليغات به گستردگي امروز نبود اما اكنون جريانات فتنه فقط به حاشيه رفته است مثلا يك خواننده كه به خاطر توجه و عنايت نظام تصوير و صدايش پخش مي شود و اذان نوستالژيك داشته، دشمن از او شخصيت سازي مي كند در حالي كه كساني بودند صداي خوبي داشتند و حذف شدند كه اين فرد مذكور خوشبختانه گفت كه ما از اول هم انقلابي نبوديم در حالي كه بعضي ها مي گفتند اينها فقط با رهبري مشكل دارند.
خط قرمز اصولگرايان
جريان فتنه است
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاكيد كرد خط قرمز اصولگرايان جريان فتنه است.
حسين فدايي در پنجمين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: جهاد بزرگ ملت ايران در احياي گفتمان انقلاب اسلامي مشاركت بيش از 80درصدي در انتخابات 22خرداد سال 1388 و انتخاب رئيس جمهور در چارچوب اين گفتمان با بيش از 60درصد آرا تمامي توطئه نظام سلطه از ابتداي انقلاب را نقش بر آب كرد.
وي گفت: شكست دشمنان ملت ايران پس از انتخابات 88 موجب واكنش ديوانه وار آنها شد و فتنه اي پيچيده را رقم زد كه طيف گسترده اي از نظام سلطه و ضدانقلاب، خواص اهل ترديد مردود و مسكوت را با مديريت اتاق جنگ نرم نظام سلطه بين المللي براي جبران اين شكست سامان دهي كرد.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بيان داشت: البته ما اكثريت قاطع راي دهندگان به آقاي ميرحسين موسوي را خودي و از وفاداران به نظام دانسته و همانگونه كه رهبري معظم فرمودند پيش خدا مأجورند.
وي با بيان اينكه افرادي كه تلاش كردند شيريني پيروزي بزرگ در انتخابات را بر كام ملت ايران تلخ كنند خواسته يا ناخواسته در مسير ارتجاع و همراهي با نظام سلطه و خيانت به ملت ايران گام برداشتند تصريح كرد: توصيه مكرر ما به اصحاب ترديد و سكوت كه مواضع آنها زمينه تقويت فتنه و استمرار آن را فراهم نموده جدا كردن صف بندي ها از نظام سلطه و ضدانقلاب و آشوبگر بوده است. البته ما نقش خواص موثر قدرت طلب را در جريان فتنه بسيار ويژه ارزيابي مي كنيم زيرا آنها به دنبال استفاده از ظرفيت هاي نظام سلطه و ضدانقلاب و افراد و جريانات مختلف سياسي و اصحاب ترديد و سكوت بودند. متاسفانه آنها توسط نظام سلطه مديريت شدند و باتلاق و بحراني براي خود و همراهانشان ايجاد كردند كه آنها را در آستانه بازي خطرناك جديدي قرار داد.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: آيا تلاش براي آسيب زدن به جايگاه و موقعيت نظام اسلامي در عرصه بين الملل و گرفتن قدرت چانه زني از مسئولين ظلم بزرگ به ملت ايران نيست؟ آيا تلاش براي محدود كردن گفتمان عقلاني و برتري اسلام ظلم بزرگ به عقلانيت نيست؟ آيا تلاش براي بي اعتمادسازي و نااميدسازي مظلومين و مستضعفين جهان نسبت به جمهوري اسلامي ظلم بزرگ به مستضعفين نيست؟ آيا تلاش براي برهم زدن مرزهاي جبهه حق و باطل در جهان و اميدواري نظام سلطه در استمرار جنايات بي شماري نسبت به ملت ايران ظلم بزرگ به ملت ايران نيست؟ آيا تلاش براي اثبات تهمت ظلم جنايت و بي ناموسي به اين نظام مقدس كه بر خون شهدا مستقر شده ظلم بزرگ به حضرت امام و همه ايثارگران نيست؟
هشدار به خواص مؤثر قدرت طلب
وي افزود: ما هشدار مي دهيم راه نجات «خواص مأثر قدرت طلب» استمرار فتنه نيست بلكه بازگشت از فتنه و قرار گرفتن در صف ملت است. گسست در حاكميت، اختلاف مسئولين 3 قوه به ويژه تقابل دولت و مجلس استراتژي نظام سلطه و كانون فتنه است. اصولگرايان واقعي با مجاهدت و صبوري بايستي دشمن را ناكام كنند. فدايي با بيان اينكه اين مشي كه براي رسيدن به قدرت يا استمرار قدرت بايستي مسلك تسامح و تساهل را دنبال كرد و مشي اباحه گري موجب رويش رأي مي شود انديشه باطل و با اصولگرايي در تعارض است، تأكيد كرد: هنر اصولگرايي بايستي جذب عناصر و جريانات سالم و وفادار به نظام از ميان غير اصولگرايان باشد و نه به رسميت شناختن و احيا آنها و خدايي ناكرده ائتلاف با آنها.
هيچ اصولگراي واقعي بدنبال تبرئه جريان فتنه نيست
فدايي اظهار داشت: اگر ديروز جريان دوم خرداد را خط قرمز اصولگرايان مي دانستيم و يا متواضعانه به همه كنشگران سياسي، نگراني خود را از پروژه موسوم به دولت وحدت ملي و ماجراي قدرت طلبي جريان فتنه متذكر مي شديم امروز نيز بيان مي كنيم جريان فتنه خط قرمز اصولگرايان است و از ساير اصولگرايان درخواست داريم به جاي زدن خاكريز در درون خود، جريان فتنه را خط قرمز بدانند و ديوار بي اعتمادي از درون را ويران كرده و در مقابل جريان فتنه خاكريزي نفوذ ناپذير بنا كنند.
فدايي با بيان اينكه نمي شود كسي بگويد من اصولگرا هستم ولي جريان فتنه را تبرئه يا تطهير كند و در نشست با سران فتنه براي بازگشت و بازسازي محترمانه آنها زمينه سازي كند گفت: بي شك آرايش سياسي آينده كشور بين سلايق مختلف پايبند به 4 ركن اسلام نظام، انقلاب اسلامي و سيره و روش حضرت امام(ره) و ولي فقيه به عنوان يك واقعيت اجتناب ناپذير رقم خواهد خورد. اين تحليل كه آراي مردم متدين را محدود به 7، 8 ميليون رأي بداند و براي جذب جامعه خاكستري بايد مرام ليبرالي را دنبال كرد ادامه باتلاقي است كه دوم خرداد و جريان فتنه در آن اسير شد.
چرا سران فتنه از آدمكش ها حمايت كردند؟
حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم در كنگره جمعيت ايثارگران با اظهار تأسف از دروغ پراكني سران فتنه در سال گذشته گفت: خيلي جاي تأسف است كه برخي كه سابقه انقلابي هم دارند با رفتارهاي خود آبروي انقلاب را بردند و آب به آسياب دشمن ريختند و دروغ ها را در اختيار خبرگزاري هاي اسرائيلي و غربي قرار دادند تا شيوخ فاسدشان لبخند شادي سر دهند.
حداد عادل ادامه داد: چقدر جاي تأسف دارد كه عده اي درغرب كشور آدم كشي و مزدوري بيگانه مي كنند و پس از محاكمه و مجازات فردي از آنها حمايت مي كند كه خود را انقلابي مي نامند و دم از امام مي زند.
وي تصريح كرد: بنده نمي دانم آقاياني كه از به اصطلاح جنبش كذايي حمايت مي كنند و ادعا مي كنند موي خودشان را درسياست سفيد كرده اند، چرا در برابر اعلاميه طرفداري از تروريست هاي بيگانه سكوت مي كنند ولي بدانند كه ملت آنها را با يكديگر حذف و طرد مي كند.

 



ديدار شهردار تهران با مراجع در قم

سرويس شهرستانها-
شهردار تهران در سفر روز پنج شنبه به قم با حضرات آيات مراجع تقليد مكارم شيرازي، جعفر سبحاني، جوادي آملي، موسوي اردبيلي، علوي گرگاني، نوري همداني، صافي گلپايگاني و شبيري زنجاني ديدار و گفت وگو كرد.
گزارش خبرگزاريها حاكي است محمد باقر قاليباف در اين ديدارها با ارائه گزارش از عملكرد حوزه هاي مختلف شهرداري تهران در سال گذشته به حضور مراجع تقليد، به تشريح برنامه ها و اقدامات شهرداري تهران پرداخت.
مراجع تقليد نيز با قدرداني از تلاشهاي صورت گرفته در شهرداري تذكراتي را به شهردار دادند.

 



سلطانيه: دارندگان سلاح هسته اي نشست NPT را به بن بست كشانده اند

نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به افزايش نگراني ها از بي نتيجه پايان يافتن كنفرانس بازنگري NPT اعلام كرد كه آمريكا و ديگر قدرت هاي هسته اي اين نشست را به بن بست كشانده اند.
«علي اصغر سلطانيه» كه روز پنجشنبه، يك روز پيش از پايان كنفرانس يك ماهه بازنگري پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) صحبت مي كرد، اظهار داشت: ايران، كه به علت اتخاذ تصميمات نشست هاي ان پي تي با اجماع، مي تواند آن را وتو كند، آماده است به تنهايي بايستد و جلوي توافق درباره بيانيه نهايي را در صورتي كه تهران از زبان آن رضايت نداشته باشد بگيرد. وي گفت: ما بر سر اصول مصالحه نخواهيم كرد.
رويتر ادامه داد: شكست در توافق بر سر بيانيه نهايي كنفرانس بازنگري كه روز جمعه روز پاياني آن است به تكرار آنچه در سال 2005 در كنفرانس بازنگري رخ داده بود، منجر خواهد شد.
نماينده ايران در مذاكرات نيويورك تصريح كرد: پنج قدرت هسته اي كه براساس ان.پي.تي اجازه داشتن سلاح را دارند(آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين) درخواست هاي مهم ايران و 15 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها درباره بيانيه نهايي را نپذيرفته اند.
وي گفت: آن درخواست ها شامل تعيين ضرب الاجلي دقيق براي خلع سلاح قدرت هاي هسته اي، درخواستي براي مذاكره در خصوص يك «كنوانسيون تسليحات هسته اي» كه استفاده از سلاح هاي اتمي را ممنوع كند و نيز تعهدي از جانب آنها مبني بر عدم استفاده از بمب اتمي عليه كشورهاي فاقد اين تسليحات است كه به عنوان اطمينان امنيتي منفي از آن ياد مي شود.
نماينده ايران در آژانس همچنين گفت: اغلب كشورهاي عضو ان.پي.تي همچنين الحاق سريع اسرائيل به اين پيمان و قرار گرفتن فعاليت ها و تاسيسات هسته اي اسرائيلي تحت پادمان هاي آژانس را خواستارند.
وي افزود: اين مهم ترين مانع براي ايجاد منطقه عاري از تسليحات هسته اي در خاورميانه است كه درخواست كليدي اعراب در كنفرانس بازنگري است.
سلطانيه با اعلام اينكه «كشورهاي دارنده سلاح هسته اي به ويژه آمريكا براي يافتن راه حل اين چهار مسئله مهم همكاري نكرده اند» افزود:گفت وگو ان پي تي به «بن بست» و «گره» رسيده است.
نماينده دائم ايران همچنين گفت كه اگر كشورهاي دارنده سلاح هسته اي از مصالحه خودداري كنند «آنها مقصر پيامدهاي آن خواهند بود.»
پيش نويس بيانيه پاياني
كنفرانس «ان پي تي»
با وجود آنكه در پيش نويس بيانيه كنفرانس بازنگري «ان پي تي» از هند، پاكستان و رژيم صهيونيستي به عنوان كتمان كنندگان پيمان «ان پي تي» نام برده شد اما هيچ گونه اشاره اي به برنامه هسته اي ايران نشد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) كه هفته پاياني خود را با محور موضوع هسته اي ايران طي مي كند، پيش نويس بيانيه پاياني اين كنفرانس را منتشر كرد.
براساس اين گزارش، خاورميانه اي عاري از تسليحات هسته اي از مهم ترين موضوعات كنفرانس بازنگري پيمان ان پي تي كه داراي 189عضو است، محسوب مي شد.
پيش نويس بيانيه پاياني كنفرانس نيويورك، خواستار برگزاري يك كنفرانس اوليه در سال 2012 با حضور تمامي كشورهاي خاورميانه شد تا اينكه اين نشست منجر به ايجاد خاورميانه اي عاري از تسليحات هسته اي و تمامي سلاح هاي كشتار جمعي ديگر شود.
در اين پيش نويس همچنين از رژيم صهيونيستي خواسته شد تا به پيمان «ان پي تي» بپيوندد. كشورهاي عربي درخواست كردند تا اسرائيل به عنوان يك رژيم كه داراي تسليحات هسته اي محرمانه است، محكوم شود.
در متن پيش نويس بيانيه پاياني آورده شده بود كه مرحله نهايي فرايند خلع سلاح هسته اي و ديگر اقدامات مرتبط بايد طبق يك جدول زماني خاص و در چارچوبي قانوني انجام شود.
در پيش نويس بيانيه پاياني كنفرانس «بازنگري ان پي تي» در نيويورك كه توسط «ليبران كاباكتولان» رئيس فيليپيني اين كنفرانس ارائه شد، هيچ گونه اشاره اي به برنامه هسته اي ايران نشد و از هند، پاكستان و رژيم صهيونيستي به عنوان كتمان كنندگان پيمان «ان پي تي» نامبرده شد.
براساس اين گزارش، اين پيش نويس از كره شمالي كه چندين سال پيش از معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي كناره گيري كرد نيز نام برده است.

 



سلطان خواه : هيات امناي جديد دانشگاه آزاد در انتظار معرفي 4 عضو هيات موسس است

معاون علمي رئيس جمهور گفت: هيات امناي جديد دانشگاه آزاد در انتظار معرفي 4 عضو هيات موسس است.
دكتر نسرين سلطان خواه، عضو جديد هيات امناي دانشگاه آزاد در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تركيب 13 نفره هيات امناي دانشگاه آزاد طبق اساسنامه جديد، گفت: اعضاي هيات امناء عبارتند از پنج نفر از اعضاي هيات علمي به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، چهار نفر از اعضاي هيات موسس، وزراي علوم و بهداشت و رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها كه بايد سه گزينه براي تصدي رياست دانشگاه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كنند. وي با بيان اينكه از ميان گزينه هاي پيشنهادي با تاييد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي يك نفر به عنوان رياست دانشگاه آزاد انتخاب و عضو هيات امنا هم مي شود، اظهار كرد: مهمترين كاري كه هيات امنا پس از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد بايد انجام دهد بررسي گزينه هاي پيشنهادي رياست دانشگاه است.
سلطان خواه با اشاره به تعيين مهلت يك ماهه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي معرفي گزينه هاي پيشنهادي رياست دانشگاه آزاد، تاكيد كرد: هنوز گزينه خاصي مطرح نيست. ضمن اينكه بايد منتظر باشيم هيات موسس چهار نفر خود را معرفي كند تا جلسه هيات امنا تشكيل شود.
رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به اولويت هاي پيش روي دانشگاه آزاد اظهار كرد: دانشگاه آزاد بايد بيشتر وارد فاز توسعه كيفي شود و براي گسترش كمي و كيفي دوره هاي تحصيلات برنامه ريزي داشته باشد.
اعتراض دانشجويان
به نمايندگان قزوين و تاكستان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد بين المللي امام خميني(ره) قزوين طي بيانيه اي به قدرت الله عليخاني نماينده مردم قزوين و امير طاهرخاني نماينده مردم تاكستان در مجلس به دليل امضاي طرح دو فوريتي وقف اموال عمومي دانشگاه آزاد اعتراض كرد.
به گزارش فارس، در بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين آمده است: برخي نمايندگان مجلس همنوا با هيئت موسس دانشگاه شده و بر طبل وقف اموال دانشگاه مي كوبند تا از به ثمر رسيدن تلاش ها جلوگيري كرده و بزرگترين سرقت تاريخ را رقم بزنند. مجلس نشينان بايد مراقب باشند كه مصداق قانوندانان قانون شكن قرار نگيرند؛ زيرا كه دانشگاه آزاد اسلامي يك نهاد ملي بوده و تمام اموال و دارايي هاي آن مطابق اساسنامه متعلق به بيت المال است و در فهرست اموال عمومي جاي دارد.

 



روح الله حسينيان: تأخير در راه اندازي نيروگاه بوشهر به اعتبار روسيه لطمه مي زند

جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از نيروگاه هسته اي بوشهر بازديد كردند.
رئيس كميسيون امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي ايران عصر پنجشنبه در حاشيه اين بازديد به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: روسيه اگر بخواهد دوباره راه اندازي نيروگاه بوشهر را به تأخير بيندازد به اعتبار جهاني خود لطمه مي زند.
حجت الاسلام والمسلمين «روح الله حسينيان» افزود: به نفع روسيه نيست كه اين رويه را دنبال كند چرا كه اين كشور به دنبال مشتري بيشتر است و تلاش مي كند اين تكنولوژي را به ديگر كشورها صادر كند. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه روسيه در تعامل با ديگر كشورها مشكل ساختاري و فرهنگي دارد، اظهار داشت: اصولاً روسيه از نظر فرهنگي با كشورهايي كه دوستي و مراوده داشته تا آخر اين دوستي را ادامه نداده و بسياري از كشورها مثل آلمان شرقي و كوبا را در زمان جنگ رها كرده و در زمان حمله رژيم صهيونيستي با مصر نيز حكومت مصر را رها كرد.حسينيان با اظهار اميدواري نسبت به اينكه نيروگاه بوشهر در موعد مقرر راه اندازي شود گفت: اين تكنولوژي وارد كشور شده هر چند طول كشيد اما طولاني شدن پروژه سبب شد تكنولوژي به ايران منتقل شود و مهندسان جوان نيز در اصفهان، نطنز، فردو چرخه سوخت را به دست آوردند و براي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نيز اين تكنولوژي وارد شده كه از افتخارات جمهوري اسلامي نيز هست.

 



از كيهان تقدير شد تجليل از فعالان رسانه اي و هنري در سالروز فتح بزرگ خرمشهر

سرويس سياسي-
همايش تجليل از فعالان رسانه اي و هنري در سالروز فتح بزرگ خرمشهر با پيام رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در فرهنگسراي پايداري برگزار شد.
سردار محمدجعفر اسدي از فرماندهان دفاع مقدس در اين مراسم گفت: همه عمليات هاي دفاع مقدس عزيز و برجسته هستند و حرف زدن از خرمشهر در اينجا به معناي نفي ديگر عمليات ها نيست.
وي با اشاره به سقوط و آزادسازي خرمشهر گفت: در برخي جلسات كه با حضور بني صدر برگزار مي شد، پيشنهاد مي شد نيروهاي ايران در كوه هاي خرم آباد در برابر عراق حالت پدافندي به خود بگيرند كه مايه تاسف است.
سردار اسدي توانايي تجهيزات رژيم بعث عراق در جنگ تحميلي را يادآور شد و افزود: از اول تا آخر جنگ، تجهيزاتي كه از دست داديم جايگزيني نشد در حالي كه سيل كمك هاي تجهيزاتي و مالي از سوي استكبار جهاني به عراق سرازير مي شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اگر آن روزها در برابر دشمنان ايستادگي نمي كرديم امروز نيز توان مقابله كشورهايي را نداشتيم كه سلاح هسته اي دارند اما ديگر كشورها را از داشتن انرژي صلح آميز هسته اي منع مي كنند.
در ادامه اين مراسم، سردار سيدمحمد باقرزاده، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: متاسفانه اطلاعات خبرنگاران در مورد دفاع مقدس خيلي اجمالي است اين در حالي است كه بايد با موضوع جنگ تحميلي عميق تر برخورد شود.
سردار باقرزاده در عين حال گفت: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس آمادگي دارد با كمك ارتش و سپاه يك دوره كلاس هاي فشرده آموزشي در اين زمينه براي خبرنگاراني كه مي خواهند در حوزه جنگ فعاليت كنند، برگزار كند، ما بايد خبرنگار جنگ تربيت كنيم. البته رسانه ها فعاليت هاي خوبي دارند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دشمنان به دنبال متزلزل كردن شعور و از بين بردن بصيرت جامعه هستند بنابراين رسانه ها مي توانند در خنثي كردن اين توطئه ها نقش اساسي ايفا كنند.
سردار داود غياثي راد معاون تبليغات و روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس نيز در اين مراسم با ارائه گزارشي از نحوه برگزاري همايش، پيام سردار سرلشكر بسيجي دكتر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح به اين همايش را قرائت كرد.
بخشي از پيام سرلشكر فيروزآبادي به شرح زير است:
اكنون در سي و دومين بهار عزت و آزادي انقلاب اسلامي و برپايي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و با گذشت سي سال از آغاز جنگ تحميلي بحمدالله ملت بزرگ ما بر مبناي مقاومت، ايستادگي، هوشمندي و هوشياري بي نظيري به بركت انفاس قدسي حضرت امام خميني(ره) و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي عزيز بر تمامي فتنه آفريني ها و كينه توزي هاي بيگانگان و ضدانقلاب داخلي و خارجي فائق آمده است و مسير رشد و تعالي را با سرعتي خيره كننده مي پيمايد و با گذشت سه دهه، جمهوري اسلامي ايران به نقطه اي باشكوه از عزت، سربلندي و توانمندي رسيده است كه دوست و دشمن هم اينك آن را، قدرتي تاثيرگذار در جهان مي خوانند.
در ميان حوادث و وقايع سرنوشت ساز و تعيين كننده كه در اين 30 سال در حافظه تاريخي ملت شايسته ايران حك شده است؛ تاريخ دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ با رژيم بعثي- صهيونيستي صدام ( كه با حمايت همه جانبه ابرقدرت ها و ارتجاع منطقه به ملت ايران تحميل شد) از برجستگي خاصي برخوردار است.
اين جنگ گرچه آغازي غم انگيز و پايان آن نوشيدن جام زهر براي حضرت روح الله(ره) را به همراه داشت اما حقايقي بزرگ را براي هميشه تاريخ اين مرز و بوم مايه عبرت قرار داد و آن اين كه متجاوز تنبيه و دست او از خاك ميهن عزيز قطع گرديد. اين جنگ تنها جنگي در 30 سال اخير بود كه در آن حتي يك وجب از خاك ايران از آن جدا نشد.
جنگ ما فتح خاك نبود بلكه فتح ارزش هاي اسلامي بود. ما در جنگ انقلاب مان را به تمام جهان صادر كرديم، جبهه هاي جنگ دانشگاه انقلاب اسلامي بود. ما در سايه جنگ به توليد علم و فناوري دست يافتيم. ما در جنگ خود را باور كرديم «ما مي توانيم» در جنگ به دست آمد. پيوندهاي بين اقوام و اقشار ملت در جنگ آبديده و استوار شد.
رجبي معمار مدير شبكه جهاني جام جم نيز در اين همايش با اشاره به توجه صداوسيما به مسايل مربوط به دفاع مقدس گفت: سفارش رئيس سازمان صداوسيما به شبكه هاي راديو و تلويزيوني اين است كه هر روز در اين شبكه ها يادي از شهدا باشد.
در اين همايش همچنين لوح فشرده دايره المعارف سردار شهيد محمد بروجردي، به زبان انگليسي رونمايي شد. در پايان مراسم نيز ضمن قرائت بيانيه هيات داوران از برگزيدگان در بخش هاي مختلف تقدير بعمل آمد. روزنامه كيهان در بخش مقاله حائز رتبه هاي دوم و سوم شد. همچنين از رسانه هاي فعال در انعكاس فرهنگ دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و مقابله با جنگ نرم و فتنه سال 88 از جمله روزنامه كيهان نيز تقدير شد.

 



استراتژي جديد امنيت ملي اوباما وديدگاه آمريكا درباره ايران

رئيس جمهور آمريكا در استراتژي جديد امنيت ملي واشنگتن كه روز گذشته منتشر شد، ادعاهاي غرب درباره برنامه هسته اي ايران را بار ديگر تكرار كرد و سعي دارد تا با مطرح كردن تهديدهايي عليه ايران، از تهران اخاذي كند.
به گزارش فارس، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در گزارش جامع استراتژي جديد امنيت ملي واشنگتن كه روز گذشته منتشر كرد، در دو بخش جداگانه به طور صريح به رويكرد آمريكا در قبال ايران پرداخت و بار ديگر ادعاهاي پيشين غرب درباره موضوع هسته اي ايران را مطرح كرد. علاوه بر اين در بخشي از اين گزارش نيز به موضوع خاورميانه پرداخته است و موضوع «خاورميانه بزرگتر» را عنوان كرده است.
بنابراين گزارش، در بخشي از متن استراتژي جديد امنيت ملي آمريكا تحت عنوان «تحقق ايراني پاسخگو»، اوباما مدعي شده است: براي دهه ها، جمهوري اسلامي ايران امنيت منطقه ] خاورميانه[ و آمريكا را به خطر انداخته است و موفق نشده است كه به مسئوليت هاي بين المللي خود پايبند باشد. علاوه بر برنامه هسته اي اين كشور كه خلاف مقررات بين المللي است، تهران همچنين به حمايت از تروريسم و تضعيف صلح ميان اسرائيلي ها و فلسطينيان ادامه مي دهد و حقوق جهاني مردم كشورش را نيز انكار مي كند. امتناع ايران براي تعامل طي ساليان گذشته، در تغيير اين رويكردها شكست خورده است؛ در مقابل، رفتار ايران تهديدآميزتر نيز شده است. تعامل چيزي است كه ما بدون خيال بافي به دنبال آن هستيم. اين امر مي تواند مسيري به سوي آينده اي بهتر را پيش روي ايران قرار دهد، اما در صورتي كه رهبران اين كشور آماده استفاده از اين فرصت باشند. به هر طريق، اين مسير بهتر مي تواند تنها در صورتي حاصل شود كه رهبران ايران مسير خود را تغيير داده، براي احياي اطمينان در ميان جامعه بين المللي تلاش كرده و به تعهدات خود پايبند باشند. آمريكا به دنبال آينده اي است كه در آن، ايران به مسئوليت هاي بين المللي خود پاسخ گويد، جايگاه به حق خود را در جامعه جهاني پيدا كند و از فرصت هاي اقتصادي و سياسي كه حق مردم اين كشور است، استفاده كند. اما اگر دولت ايران به امتناع خود از پايبندي به تعهدات بين المللي ادامه دهد، با انزواي بيشتري مواجه خواهد شد.
رئيس جمهور آمريكا در شرايطي اين ادعاها را مطرح كرد كه ايران همواره در پيگيري برنامه هسته اي خود آژانس بين المللي انرژي اتمي را طرف خود دانسته است و آژانس نيز بارها در گزارش هاي خود درباره برنامه هسته اي ايران بر صلح آميز بودن اين برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بين المللي تاكيد كرده است.
علاوه بر اين، جمهوري اسلامي دو هفته پيش نيز بار ديگر حسن نيت خود را به اثبات رساند و در نشست سه جانبه با تركيه و برزيل، بيانيه اي را در خصوص تبادل سوخت هسته اي در آنكارا به امضا رساند، اما با اين وجود آمريكا همچنان به تكرار ادعاهاي خود درباره برنامه هسته اي ايران ادامه داد و در همين راستا نيز درست يك روز پس از امضاي اين بيانيه 3جانبه، پيش نويس قطعنامه تحريم ها عليه ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستاد.
در بخش دوم اين گزارش استراتژي امنيت ملي جديد آمريكا، رئيس جمهور اين كشور موضوع «ارائه گزينه اي مشخص در قبال ايران و كره شمالي» را مطرح كرده است و در تلاش براي تسليحاتي نشان دادن اهداف كاملاً صلح آميز برنامه هسته اي ايران، مدعي شده است: آمريكا به خلع سلاح شبه جزيره كره و تلاش براي ممانعت از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي ادامه خواهد داد. اين امر به معني جدا كردن اين كشورها نيست، بلكه مربوط مي شود به مسئوليت هاي تمام كشورها و موفقيت نظام عدم اشاعه تسليحات هسته اي در جهان. هر دو كشور ايران و كره شمالي با گزينه هاي مشخصي روبرو هستند. اگر كره شمالي برنامه تسليحات هسته اي خود را كنار گذارد و ايران نيز به تعهدات بين المللي خود در خصوص برنامه هسته اي اين كشور پايبند باشد، هم ايران و هم كره شمالي قادر خواهند بود در مسير يكپارچگي بيشتر اقتصادي و سياسي با جامعه بين المللي حركت كنند. اگر آنها تعهدات بين المللي خود را ناديده بگيرند، ما از ابزار چندگانه استفاده خواهيم كرد تا انزواي آنها را افزايش داده و آنها را به رعايت نرم هاي عدم اشاعه بين المللي وادار سازيم.
باراك اوباما همچنين در بخش ديگري از استراتژي جديد امنيت ملي آمريكا به موضوع خاورميانه پرداخته است. اين بخش كه تحت عنوان «پيشبرد صلح، امنيت و فرصت در خاورميانه اي بزرگتر» مطرح شده است، در زير آمده است: آمريكا منافع مهمي در خاورميانه اي بزرگتر دارد. اين منافع عبارتند از همكاري گسترده در زمينه طيف وسيعي از مسائل مرتبط با دوست نزديكمان، اسرائيل و تعهدي تزلزل ناپذير به حفظ امنيت آن؛ تحقق حقوق مشروع مردم فلسطين براي برخورداري از كشوري مستقل، فرصت هاي جديد و همچنين تحقق قابليت هاي بالقوه فوق العاده آنان؛ حفظ اتحاد و امنيت عراق و ارتقاء دموكراسي در اين كشور و پيوند مجدد آن با منطقه ] خاورميانه[؛ تغيير سياست ايران از پيگيري تسليحات هسته اي، حمايت از تروريسم، و مطرح كردن تهديدهايي عليه همسايگانش؛ عدم اشاعه تسليحات هسته اي؛ و همكاري در مقابله با تروريسم، دستيابي به انرژي و يكپارچگي منطقه با بازارهاي جهاني.
د رادامه اين بخش آمده است: به طور همزمان، تعامل ما بايد هم جامع باشد و هم استراتژيك. اين تعامل بايد بدون در نظر گرفتن تهديدها در كوتاه مدت، با پاسخگويي به آمال و آرزوهاي مردم براي برخورداري از عدالت، آموزش و پرورش و فرصت و همچنين با پيگيري ديدگاه پايدار و مثبت مشاركت آمريكا در منطقه ] خاورميانه[، گسترش يابد.علاوه بر اين، رابطه ما با دوستان عرب و اسرائيلي مان و شركايمان در منطقه فراي تعهد ما به حفظ امنيت اين منطقه گسترش مي يابد و روابط پيوسته اي كه در زمينه هايي چون تجارت، تبادلات و همكاري در خصوص طيف وسيعي از مسائل داريم را نيز شامل مي شود.
گزارش استراتژي جديد امنيت ملي آمريكا در حالي است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون 21 گزارش درباره ايران منتشر كرده و 21بار تاكيد كرده كه انحرافي از مسير فعاليت هاي هسته اي ايران به سمت اهداف نظامي مشاهده نشده است. علت اينكه آمريكا مانع اين است كه ما دانش هسته اي داشته باشيم اين است كه در آينده كه انرژي هاي فسيلي به اتمام مي رسد مي خواهند ساير كشورهاي جهان به آنها وابسته باشند در حالي كه دنياي امروز خواهان دانش هسته اي براي اهداف صلح آميز است. اولين نهضتي كه در دنياي امروز بايد برپا شود از بين بردن سلاح هاي كشتار جمعي به ويژه سلاح هاي هسته اي و داشتن جهاني عاري از سلاح هسته اي مي باشد و در اين ارتباط بايستي سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي با 200 كلاهك هسته اي و آمريكا با 5 هزار و 130 تا 9 هزار سلاح هسته اي منهدم شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14