(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 خرداد 1389- شماره 19656

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
مسئله عفاف و حجاب بايد از دولت، وزارتخانه ها و ادارات شروع شود
ايجاد 45 هزار فرصت شغلي در استان كرمان
سرلشكر جعفري: مديريت و دفع حوادث سال گذشته كمتر از فتح خرمشهر نبود
رونمايي از بزرگترين فرش ابريشمي دستباف كشور در خلخال
امسال انجام مي شود ايجاد معاونت هاي مستقل فرهنگي در دانشگاه هاي كشور
در تشييع جنازه يك شهيد زنجان حمايت موسوي از گروهك تروريستي پژاك خشم مردم را برانگيخت
به علت عدم معرفي امام جمعه نمازجمعه شهرستان مهربان تعطيل شد
راه اندازي كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري تا پايان سال
استقبال ايتاليا و يونان از سرمايه گذاري در منطقه آزاد ارس
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه:
طرح هاي عمراني سازمان اوقاف 4861 شغل ايجاد مي كند
آيت الله جوادي آملي: قوه قضائيه به دنبال دانه درشت ها باشد
معاون وزير مسكن و شهرسازي: اعتبار مسكن مهر 2 برابر شد
دبير ستاد حقوق بشر كشور: موسوي با انديشه امام درباره اجراي احكام شرع مخالف بود
اخبار ادبي و هنري



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
مسئله عفاف و حجاب بايد از دولت، وزارتخانه ها و ادارات شروع شود

خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: مسئله عفاف و حجاب بايد از دولت و در وزارتخانه ها و ادارات شروع و سپس در خصوص ساير نقاط نيز تدابير لازم انديشيده شود.
آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي ديروز نمازجمعه تهران با اشاره به پيش رو بودن ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: بايد بدانيم كه حضرت زهرا(س) كه بود و چگونه زندگي كرد و معرفت ايشان نسبت به پيامبر و اميرالمومنين(ع) بسيار مهم است.
وي افزود: پيامبراسلام(ص) فاطمه را روح و جان خود مي دانست، بر اين اساس بايد گفت كه فاطمه همسان علي (ع) بود و ما هم بايد علي(ع) و فاطمه (س) را به عنوان الگو براي تمامي انسان ها بدانيم.
امامي كاشاني با اشاره به تفكر فلاسفه غرب اظهار داشت در تفكر فلاسفه غرب اين حقيقت كه دنيا نو مي شود و هستي به سوي نو شدن حركت مي كند با ظهور حضرت عيسي مسيح اتفاق خواهد افتاد، بنابراين غربي ها به دنبال اين بحث و ظهور حضرت مسيح هستند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: امام(ره) اين بشارت را مي دهد كه چه باشيد و چه نباشيد اين انقلاب به نقطه اي مي رود كه همه انبياء و اوليا دنبال آن بودند و آن نقطه، كلمه توحيد است.
وي با بيان اينكه خدمات و حركت امام قابل نوشتن و گفتن نيست ادامه داد: فقه ما بسيار ارزشمند است و حقوق انسان ها در آن ارج نهاده شده است.
امامي كاشاني افزود: در گذشته فقه ما در كتابخانه ها بود و غبار بي اعتنايي روي آن نشسته بود و تنها مطالعه كننده آن طلاب بودند ولي با وقوع انقلاب اين كتاب ها از كتابخانه ها بيرون آمد و در حال حاضر فقه اسلام در دنيا مطرح شده و فلسفه اسلام در جهان اثر گذاشته است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي فضاي جهاني را دگرگون كرد اظهار داشت؛ حضرت امام در وصيت نامه خود آورده آنچه كه ملت ايران براي آن به پاخاست و آن را دنبال كرد، بالاترين و ارزشمندترين مقصودي است كه از صدر عالم تا ختم خلقت ارزشمند خواهد بود كه آن همان اسلام است.
امامي كاشاني با بيان اينكه پرچم امام(ره) امروز به دست رهبر انقلاب است ابراز داشت: اميدواريم كه پرچم امام(ره) در دست رهبر انقلاب به دست صاحب اصلي آن يعني حضرت مهدي(عج) برسد.
وي با اشاره به بيانيه اخير تهران گفت: ما كاري به آمريكا و ديگر دولت ها نداريم چرا كه در جريان بيانيه اخير و زحمت هايي كه پيرامون آن كشيده شد ديديم كه دنيا به جاي استقبال از اين بيانيه ما را تهديد كردند و دليل اين موضوع اين است كه دنياي امروز دنياي توحش است.
امامي كاشاني در ادامه به بيان نكاتي از وصيت امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: ايشان در وصيت نامه خود در خصوص مستضعفان، به دولت و مجلس و سرمايه داران و افراد صاحب ثروت در كشور سفارش مي كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: بسياري از افراد وجود دارند كه مي توانند به فقرا كمك نمايند در اين راستا بايد تلاش كرد كه مشكلات كشور حل شود و درست نيست كه افراد تنها به فكر خود باشند.
امامي كاشاني در خصوص لزوم ساخت خوابگاه هاي دانشجويي گفت: دانشجويان فرزندان و عزيزان ما هستند و اين عده براي ادامه تحصيل نياز به خوابگاه دارند، چرا كه اگر خوابگاه براي آنها فراهم باشد هم بهتر تربيت مي شوند و هم از نظر علمي برد بيشتري خواهند داشت.
وي در اين رابطه اظهار داشت: همانطوري كه مدرسه سازي و مسجدسازي خوب است ساختن خوابگاه هم ارزش زيادي دارد و بايد به اين امور هم توجه شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه در زمان پهلوي اگر جايي مي گفتيم ايراني هستيم با ما برخورد بدي صورت مي گرفت ادامه داد: در حال حاضر در هر كجاي دنيا اعلام مي كنيم ايراني هستيم برخورد متفاوتي با ما صورت مي گيرد و اين موضوع توسط ايرانيان با سربلندي اعلام مي شود.
وي در ادامه با انتقاد از وضع حجاب گفت: پدران و مادران، شما را با بسم الله به دنيا آوردند و با تربت سيدالشهدا(ع) كام شما را باز نمودند و شما در دامن فرهنگ عاشورا بزرگ شديد و لذا نبايد حيثيت كشور را بدنام كنيد.
امامي كاشاني گفت: مسئله عفاف و حجاب بايد از دولت و در وزارتخانه ها و ادارات شروع شود و سپس در خصوص ساير نقاط نيز تدابير لازم انديشيده شود.
به گزارش فارس وي همچنين با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال همت و كار مضاعف به بيان حديثي از پيامبر در اين خصوص پرداخت واظهار داشت: خدا كارهاي پايين را دوست ندارد و تنها همت هاي عالي و كارهاي بزرگ را مي پسندد، بر اين اساس افرادبايد در اداره ها فعال و پويا امور را انجام دهند.

 



در سومين سفر هيأت دولت تصويب شد
ايجاد 45 هزار فرصت شغلي در استان كرمان

«معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران در پايان جلسه استاني دولت در نشستي خبري، طرح هاي اجرا شده و مصوبات دور سوم سفر هيات دولت و رئيس جمهور به استان كرمان را تشريح كرد.
به گزارش ايرنا از كرمان، محمدرضا رحيمي كارهاي صورت گرفته در استان كرمان را با عنوان «كارهاي شايان توجه» خواند و اظهار داشت: افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي با هزينه 1100 ميليارد تومان يكي از اين كارها است كه به عنوان بزرگترين نيروگاه تركيبي كشور توسط مهندسان ايراني ساخته شده است.
معاون اول رئيس جمهور از سد بم كه همزمان با سفر استاني دولت افتتاح شد، به عنوان «كاري زيبا» از مهندسان اثرگذار وزارت نيرو ياد كرد و افزود: اين سد در نوع خود بي نظير است و براي نفوذناپذيري آن براي اولين بار از بتن استفاده شده است.
معاون اول رئيس جمهور گفت دولت براساس مصوبه كارگروه فرهنگي اختصاص سالانه مبلغ 3500 ميليارد ريال بودجه را براي بخش فرهنگي استان كرمان تصويب كرد كه در كنار ديگر بودجه هاي فرهنگي مصوب سالانه دستگاه هاي اجرايي هزينه خواهد شد.
به گفته رحيمي، تقويت و توسعه امور و فعاليت هاي مختلف فرهنگي، ديني، سياسي، افزايش نشاط و شادابي جوانان و نوجوانان، توسعه و تقويت برنامه هاي ديني قرآني و نهج البلاغه و سيره اهل بيت(ع)، توسعه و تجهيز مراكز قرآني و مدارس علوم ديني از ديگر مصوبات دولت براي استان كرمان است.
معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: دولت براي فعاليت هاي دستگاه هاي فرهنگ و هنر استان كرمان 200 ميليارد ريال از جمله براي راه اندازي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، تجهيز مدارس علوم قرآني، تجهيز دانشكده هاي علوم قرآني، برگزاري نمايشگاه هاي علوم قرآني، مرمت مكان هاي تاريخي و باستاني، كمك به رونق صنايع دستي، بهسازي گلزار شهدا و ايجاد مجتمع توانبخشي فرهنگي مربوط به جانبازان اختصاص داد.
رحيمي اظهار داشت: دولت مكلف شد با اختصاص 15 هزار ميليارد ريال به فعاليت هاي بخش سرمايه گذاري و اشتغال در كرمان كمك كند و بانك هاي عامل نيز درخصوص ارائه تسهيلات مورد نياز و معاونت نظارت راهبردي رئيس جمهور برابر با مصوبات دولت و توافق نامه ها، اين تصميم دولت را ظرف مدت معين عملياتي كنند.
رحيمي گفت: شوراي عالي اشتغال در سال جاري مصوب كرده يك ميليون و 100 هزار شغل در كشور ايجاد كند كه 45 هزار آن مربوط به استان كرمان است و استاندار تعهد كرده با حمايت دولت و امكاناتي كه ازسوي دولت داده خواهد شد، اين شغل ها را ايجاد كند.
معاون اول رئيس جمهورگفت: براي اجراي اين تصميم مهم، هيات دولت 15هزار ميليارد اعتبار آن را تصويب كرد. اگر اين 45 هزار شغل در استان كرمان ايجاد شود نرخ بيكاري از 2/10 درصد به رقمي به حدود 7درصد خواهد رسيد.
رحيمي گفت كه اختصاص اعتبار براي ايجاد كارگاه ها و مجتمع هاي قالي بافي به منظور رونق فرش دست باف كرمان از تعهدات دولت در اين سفر بود.
معاون اول رئيس جمهور، تامين ارز مورد نياز دو نيروگاه 500 مگاواتي برق براي مس سرچشمه و گل گهر سيرجان را در سال 89 از ديگر مصوبات هيات دولت اعلام كرد.
رحيمي گفت دولت احداث و يا تكميل مجموعه هاي ورزشي كارگران در شهرستان هاي سيرجان، كهنوج، شهر بابك و راور را طي سال هاي 89 تا 91 تصويب كرد.
وي اظهار داشت: بخشودگي جرايم و ديركرد وام هاي خشكسالي كشاورزان جنوب كرمان از ديگر مصوبات هيات دولت بود.
معاون اول رئيس جمهور مصوبات دولت در بخش زيربنايي و مسكن استان كرمان را «بسيار بزرگ» خواند و افزود: در بخش زيربنايي و مسكن علاوه بر اينكه بيش از 3 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي مختلف از جمله طرح هاي مربوط به راه و ترابري، ادامه بازسازي مناطق زلزله زده، كمك به طرح هاي روستايي و زيرساخت هاي شهري تخصيص داده شد.
معاون اول رئيس جمهوري، انجام مطالعات مقدماتي و امكان سنجي احداث راه آهن كرمان طبس، تضمين منابع مالي سرمايه گذاري خارجي براي قطار شهري كرمان، مطالعه احداث راه آهن كرمان-بردسير، سيرجان-بم، جيرفت-كهنوج و مطالعه و بررسي تعيين فرودگاه بم به عنوان مرز هوايي از ديگر مصوبات دولت براي استان كرمان بود.
رحيمي تصريح كرد: دولت براي بخش انرژي، صنعت و كشاورزي استان كرمان، بيش از دو هزار ميليارد ريال تخصيص داد تا در امور مربوط به طرح هاي آبرساني، تامين آب واحدهاي مسكوني، تسريع در تكميل طرح فاضلاب شهرها، برق رساني به سكونت گاه هاي حاشيه شهر كرمان، هزينه شود.
معاون اول رئيس جمهور گفت: در دو حوزه آموزش و بهداشت و درمان استان كرمان تصميمات خوبي در هيات دولت اتخاذ شد، كه از جمله آنها تخصيص بيش از 2 هزار ميليارد ريال براي احداث نمازخانه در تمام مدارس بالاي 300 نفر دانش آموز، احداث سالن ورزشي براي تمام مدارس بالاي 500 دانش آموز، تكميل نمازخانه هاي نيمه تمام، تكميل تاسيسات زيربنايي و پرديس دانشگاه هاي استان، تكميل و توسه بيمارستان ها و تجهيز پايگاه هاي اورژانس، احداث مراكز بهداشتي، درماني و بيمارستاني و كمك به ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان از جمله آنها است.
رئيس جمهور:دولت بيشترين هزينه جبراني را به مردم پرداخت مي كند
رئيس جمهور با اشاره به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: دولت در حال خريد و ذخيره كالاهاي اساسي است تا در زمان لازم بازار را تنظيم كند، ما حداكثر جبراني را به مردم مي دهيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، دكتر «محمود احمدي نژاد» در گفت وگوي زنده با شبكه استاني مركز كرمان با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: دولت براي اين تغيير اساسي ابعاد گوناگون را بررسي كرد و اينكه قرار است اجرا شود، كف آن چيزي است كه در اختيار دولت است و بايد در برنامه تغيير ايجاد كنيم.
احمدي نژاد تصريح كرد: ما به صورت آزمايشي در سه استان داريم، حساب ها را باز مي كنيم و اگر با موفقيت پيش برود، منطقه به منطقه حساب ها باز مي شود.
وي افزود: بخش دوم و اساسي هدفمند كردن يارانه ها اين است كه چه تاثيري روي صنعت مي گذارد، در اين زمينه كارگروه هاي تخصصي تشكيل و حساب و كتاب مي كنند، دستگاه هاي نظارتي فعاليت دارند و در بخش صنعت نيز در جاهايي كه نياز به تعويض سيستم بوده، كار آغاز شده است.
احمدي نژاد اظهار داشت: در مجموع، كار، خوب جلو مي رود، از نيمه دوم سال جاري اين طرح اجرا مي شود و با اجراي آن ان شاءالله در ايران فقيري نداريم.
رئيس جمهور گفت: دولت در حال خريد و ذخيره كالاهاي اساسي است تا در زمان لازم بازار را تنظيم كند، ما حداكثر جبراني را به مردم مي دهيم، مثلا اگر 40 هزار تومان هزينه بالا مي رود، ما 50 هزار تومان پرداخت مي كنيم.
محمود احمدي نژاد همچنين در نشست با نخبگان و منتخبان استان كرمان با اشاره به اينكه دانشجو موتور محركه تحركات دانشجويي است، اظهار داشت: چه اشكالي دارد كه هركس در استان خودش درس بخواند و اكنون 80 تا 85 درصد دانشجويان ما از محل زندگي خود جابه جا مي شوند و هيچ كشوري چنين ظرفيت خوابگاهي ايجاد نكرده است.
رئيس جمهور گفت: 60 درصد دانشجويان مي توانند در شهر خودشان درس بخوانند و جامعه دانشجويي بايد از اين تصميم حمايت كند.
وي افزود: دانشجويان كميته هاي فرهنگي تشكيل دهند و در برنامه ريزي هاي فرهنگي مشاركت كنند كار فرهنگي روش و بسته فرهنگي خاص خود را دارد و در كار فرهنگي رابطه انساني لازم است و روش برخورد با مسائل فرهنگي بايد يك روش انساني و اثرگذار باشد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد ايران را بر پايه الگوهاي ايراني اسلامي بسازيم و اين الگو را به جهان معرفي كنيم، اظهار داشت: امروز مطالبه براي الگوگيري از ملت ايران روزافزون است و به فضل الهي در آينده اي نزديك ايران به الگوي تمام عيار ملت هاي جهان بدل مي شود.
براساس همين گزارش دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار با مديران استان كرمان اظهار داشت: برترين مجاهدت و عمل صالح، خدمت به مردم است، بايد ببينيم چه كساني و در چه زماني خدمت مي كنند و اين خدمت ما چه آثاري دارد، به ويژه شما مديراني كه به صورت مستقيم به مردم خدمت مي كنيد.
وي تصريح كرد: امروز در دنيا جز جمهوري اسلامي و ملت ايران نقطه اميد و اتكايي براي ملل جهان باقي نمانده است.
احمدي نژاد همچنين طي سخناني در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان كرمان با اشاره به تبليغات امروز دشمنان براي براندازي ايران گفت: امروز اگر همه طاغوتيان تاريخ جمع شوند، نمي توانند ذره اي به ملت ايران آسيب وارد كنند و خود مي دانند ملت ايران توانايي منزوي كردن بسياري از قدرت ها را دارد، بنابراين تبليغات آنها تنها پوششي براي ضعف و اضمحلال استكبار است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در آينده اي نزديك هيكل ضدانساني استكبار فرو مي ريزد و با فروريختن استكبار بشريت نجات مي يابد.
در پايان اين مراسم رئيس جمهور نشان افتخار به تعدادي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران اهدا كرد.

 



سرلشكر جعفري: مديريت و دفع حوادث سال گذشته كمتر از فتح خرمشهر نبود

فرمانده كل سپاه گفت: مديريت و كنترل فتنه سال گذشته كمتر از فتح خرمشهر نبوده است.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري صبح ديروز در همايش سپاه حضرت سيدالشهدا (ع) استان تهران كه به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر برگزار گرديد اظهار داشت: ماه خرداد متعلق به حضرت امام(ره) است، در خرداد سال 42 جرقه انقلاب اسلامي زده شد، ماه خرداد هميشه ماه تعيين سرنوشت انقلاب مي باشد و حوادث تعيين كننده اي در اين ماه رخ داده است.
وي با تشريح ويژگي هاي عمليات بيت المقدس گفت: فتح خرمشهر يك پيروزي محسوس و قابل درك و عيني بود اما پيروزي هاي بزرگ بعد از آن در حوادث مختلف انقلاب كه مهمترين آن مربوط به فتنه هاي سال گذشته بود كمتر حس مي شود و كمتر مي توان به اهميت آن پي برد.
سرلشكر جعفري ادامه داد: حادثه سال گذشته مي توانست زحمات گذشته انقلاب و هر آنچه كه به عنوان دستاورد خون شهيدان و مجاهدتهاي امام و شهداي تاريخ شيعه بود را بر باد دهد و در اين رابطه دشمنان خارجي و مخالفين داخلي انقلاب تلاش كردند كه نگذارند انقلاب به راه الهي خود ادامه دهد و براي اين كار از يك نقطه چالشي انقلاب در مباحث سياسي كه همان انتخابات رياست جمهوري است شروع كردند.
فرمانده كل سپاه در عين حال تاكيد كرد: مديريت و كنترل فتنه سال گذشته و حماسه آفريني مردم ولايتمدار ايران اسلامي در 9 دي و 22 بهمن دست كمي از فتح خرمشهر نداشت.
سرلشكر جعفري با اشاره به اين كه تهديد سياسي براي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي را نبايد دست كم گرفت گفت: سپاه نبايد صرفا با اسلحه ازانقلاب دفاع نمايد بلكه سپاه قبل از نظامي بودن يك سازمان امنيتي سياسي است و فلسفه وجودي آن، دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن است و بايستي براساس تهديدات روز خود را آماده كند.
وي خاطرنشان كرد: سبك مديريت ما، در زمان جنگ، مديريت انقلابي بود، امروز تمام دنيا از آن سبك استفاده مي كنند و ما بايد همواره اين تفكر راهبردي و استراتژيك و مديريت انقلابي را در سپاه و كشور توسعه دهيم.

 



رونمايي از بزرگترين فرش ابريشمي دستباف كشور در خلخال

بزرگ ترين فرش دستباف ابريشمي استان اردبيل در شهر هشتجين مركز بخش خورش رستم خلخال رونمايي شد.
به گزارش ايرنا از خلخال، اين فرش ابريشمي نفيس توسط 6 نفر از فرش بافان شركت تعاوني ترنج طلايي روستاي برندق از پنج سال پيش آغاز شده بود.
اين فرش در ابعاد پنج در هشت و به مساحت 40 مترمربع با طرح و نقشه مربوط به دوران شاه عباس صفوي با تلاش شبانه روزي فرش بافان ماهر هشتجين بافته شده و در بافت اين فرش تمام ابريشمي 40 ميليون گره بكار رفته است.
اكبري معاون اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خلخال گفت: براي تهيه لوازم اوليه و بافت اين فرش ابريشمي بيش از 800 ميليون ريال هزينه شده است.

 



امسال انجام مي شود ايجاد معاونت هاي مستقل فرهنگي در دانشگاه هاي كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
به دستور وزير علوم، تحقيقات و فناوري تا آخر نيمه اول سال جاري معاونت هاي مستقل فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه هاي كشور ايجاد مي شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم آغاز فعاليت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: فعاليت هاي اين معاونت ها، براساس سند اسلامي شدن دانشگاهها و دانشگاه تمدن ساز، خواهد بود و در اين رابطه از 18 ماه قبل، برنامه تحول فرهنگي دانشگاهها در سطح وزارتخانه در حال نهايي شدن است.
دكتر غلامرضا خواجه سروي از افزايش ادارات كل ستادي اين معاونت در وزارت علوم به 3 اداره كل خبر داد و افزود: هم اكنون اداره كل نظارت و ارزيابي، براي ارزيابي فعاليت هاي فرهنگي بر ادارات كل اين معاونت شامل اداره كل برنامه ريزي كه به رصد فعاليت هاي فرهنگي مي پردازد و اداره كل امور فرهنگي كه كارهاي عملياتي را دنبال و به انجام مي رساند، اضافه شده است.

 



در تشييع جنازه يك شهيد زنجان حمايت موسوي از گروهك تروريستي پژاك خشم مردم را برانگيخت

سرويس شهرستانها -
مردم زنجان پس از اقامه نمازجمعه پيكر سرهنگ جمال الدين حاج ميري را كه در درگيري با گروه تروريستي پژاك به شهادت رسيده بود تشييع كردند.
گزارش خبرنگار كيهان از زنجان حاكي است مردم زنجان در مراسم تشييع پيكر اين شهيد انزجار خود را از حمايت ميرحسين موسوي از گروهك تروريستي پژاك اعلام كردند.
تشييع كنندگان خواستار برخورد قاطع مسئولان نظام و نيروهاي توانمند امنيتي و نظامي جمهوري اسلامي با تروريست ها و حاميان داخلي آنها شدند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از دزفول پيكر شهيد ناصر جانبخش زاده از جانبازان شيميايي دفاع مقدس بر دوش همرزمان وي و ديگر اقشار مختلف مردم دزفول تشييع شد.
پيكر اين شهيد پس از تشييع در قطعه شهداي شهيدآباد دزفول به خاك سپرده شد.
اين شهيد در اواخر جنگ تحميلي در منطقه عملياتي شلمچه در بمباران شيميايي دشمن بعثي دچار مصدوميت شده بود.
گزارش خبرگزاري فارس از جوانرود نيز حاكي است پيكر پاك دو شهيد بسيجي صبح پنج شنبه با حضور گسترده مردم و مسئولان استان كرمانشاه در جوانرود تشييع شد.
انبوه تشييع كنندگان در اين مراسم با سردادن شعارهايي اقدامات تروريستي گروهك هاي خودفروخته در منطقه را محكوم و خواهان پاسخ دندان شكن به تحركات آنان در به شهادت رساندن فرزندان بسيجي اين سرزمين شدند.

 



به علت عدم معرفي امام جمعه نمازجمعه شهرستان مهربان تعطيل شد

مهربان - خبرنگار كيهان:
تاخير هفت ماهه شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور در معرفي امام جمعه جديد شهرستان مهربان باعث تعطيلي نمازجمعه اين هفته شهرستان شد.
درحالي كه اطلاع رساني هاي لازم براي اقامه نمازجمعه صورت گرفته بود و نمازگزاران به نيت اقامه نمازجمعه، صفوف نمازجمعه را تشكيل داده بودند، نبود امام جمعه ثابت، در مسافرت بودن امام جمعه موقت به علت حضور در كاروان عتبات عاليات و همچنين عدم حضور ديگر امام جمعه موقت كه هفته گذشته نمازجمعه را اقامه كرده بود، باعث شد مردم به صورت فرادا، نماز خود را اقامه كنند.
در حالي كه بيش از 7 ماه از استعفاي حجت الاسلام والمسلمين محمود عيني امام جمعه قبلي گذشته است، هنوز امام جمعه جديدي براي مهربان انتخاب و معرفي نشده است.
با توجه به طولاني شدن ايام اقامه نمازجمعه توسط امام جمعه موقت، روند اقامه نمازجمعه روال مرتب گذشته را ندارد.
گفتني است در حالي كه اقامه نمازجمعه در مهربان وارد نهمين سال خود شده است، اهالي منطقه چشم انتظار معرفي پنجمين امام جمعه هستند. شهرستان مهربان در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



معاون وزير كار و امور اجتماعي خبر داد
 راه اندازي كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري تا پايان سال

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير كار و امور اجتماعي در جلسه بررسي مسائل حوزه كارگري و كارفرمايي استان يزد ابراز اميدواري كرد تا پايان سال، كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري كشور راه اندازي شود.
نظري جلالي گفت: در دولت نهم و دهم شاهد رشد 150 درصدي نهادهاي كارگري و كارفرمايي هستيم.
معاون روابط كار وزارت كار و امور اجتماعي اظهار داشت: اشتغال رابطه مستقيمي با امنيت دارد و اين جبهه يكي از راه هاي خدمت به نظام جمهوري اسلامي است.
به گفته وي در اين دولت كارهاي زيادي كه مرتبط با اين حوزه است رخ داده كه از آن جمله مي توان به اختصاص سهم عظيم اعتبارات بانكها به مناطق محروم كشور اشاره كرد.
به گزارش خبرنگار ما استاندار يزد نيز در اين جلسه به برخي از توانمندي هاي استان اشاره كرد و افزود: 3 هزار و هفتاد واحد صنعتي در استان داراي پروانه فعاليت هستند و 716 واحد صنعتي نيز در حال ساخت است. محمدرضا فلاح زاده با اشاره به اين نكته كه پيشينه صنعتي استان به گونه اي است كه نسل فعلي از تجربه قبلي استفاده كرده است، خاطرنشان كرد: بخش صنعت 44 درصد از اشتغال استان را در بر مي گيرد.

 



استقبال ايتاليا و يونان از سرمايه گذاري در منطقه آزاد ارس

تبريز- خبرنگار كيهان:
سرمايه گذاران ايتاليا و يونان از سرمايه گذاري در طرح هاي مختلف گردشگري، از جمله احداث دهكده سلامت در منطقه آزاد ارس استقبال كردند.
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام مطلب فوق گفت: طرحهاي سرمايه گذاري كشاورزي، انرژي، فرودگاه و راه آهن مورد استقبال و توجه سرمايه گذاران اوكراين، ايرانيان مقيم كانادا و طرف هاي چيني قرار گرفته است. به گفته ايرج حاتمي، اين طرحها در جريان مذاكره با 100 سرمايه گذار خارجي در سمينار «ائتلاف سرمايه در ايران» كه اخيراً در شيراز ترتيب يافته بود، ارايه و مطرح شد.
وي افزود: طرح هاي احداث فرودگاه و راه آهن ارس به چند سرمايه گذار ايراني مقيم كانادا ارايه شده است.

 



معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه:
طرح هاي عمراني سازمان اوقاف 4861 شغل ايجاد مي كند

معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اجراي 1510725 متر مربع طرح عمراني در كشور، از ايجاد هزاران شغل مستقيم و غيرمستقيم خبر داد.
حجت الاسلام غلامي گفت: عمليات عمراني آغاز شده توسط اين معاونت در سال 89 معادل 1510725 متر مربع است كه شامل احداث، توسعه، تكميل، مقاوم سازي، تعمير، بهسازي، تسطيح و محوطه سازي بقاع و اماكن متبركه در سطح كشور است.
وي افزود: همچنين از تامين جاده براي دسترسي به بقاع متبركه به طول 276 كيلومتر خبر داد كه با اين اقدام دسترسي به بقاع و امامزادگاني كه دور از دسترس قرار دارند تسهيل مي شود.
معاون بقاع و اماكن متبركه در خصوص كمك به ساختمان سازي مساجد اظهار داشت: از سوي سازمان اوقاف مشاركت هاي گسترده اي در زمينه احداث مساجد صورت گرفته است گفت: موسسه عمران سازمان اوقاف امسال در احداث 567 باب مسجد در مناطق محروم مشاركت مي كند. همچنين مشاركت در تعمير، مرمت، تكميل و توسعه 4647 باب مسجد يكي ديگر از برنامه هاي سازمان اوقاف است.

 



آيت الله جوادي آملي: قوه قضائيه به دنبال دانه درشت ها باشد

استاد حوزه علميه قم گفت: قوه قضائيه بايد به دنبال دانه درشت ها باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار با رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به آيه اي از قرآن كريم، منشأ تمامي مفاسد از جمله بي حجابي و بدحجابي را جهل دانست و تصريح كرد: اين مسئله ريشه در فرهنگ اديان دارد.
استاد حوزه علميه قم جهل را به دو نوع علمي و عملي تقسيم كرد و افزود: مهم ترين جهل، جهل عملي است كه نقطه مقابل عقل است، زيرا علم قابل ندارد.
آيت الله جوادي آملي اضافه كرد: انسان يا عاقل است يا جاهل و اگر جاهل باشد مي تواند تحصيل كرده و يا بي سواد باشد و ممكن است كسي عالم نباشد، ولي عاقل باشد.
وي به ضرورت جدايي ملت از جاهليت اشاره كرد و اظهار داشت: زماني كه مردم عمل صالح ببينند به سمت دين مي روند، در غير اين صورت از دين خارج خواهند شد، به همين دليل است كه اين ملت با عمل خود، نظام را تثبيت كرده اند.
استاد حوزه علميه قم از مسئولان خواست تا حافظ دين و نظام باشند و با كمك يكديگر سعي در ارائه نظام آبرومند داشته باشند كه در اين صورت خدا آنها را ياري خواهد كرد.
آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از سخنان خود با رويكرد به قوه قضائيه تصريح كرد: براساس آيات الهي كسي كه در نظام اسلامي باشد و بتواند حكم كند، اگر حكم نكند، مانند فرد كافر، فاسق و ظالم است.
وي با اشاره به پرونده اي كه پس از 14 سال هنوز به نتيجه نرسيده است، گفت: قوه قضائيه بايد به دنبال حل اين پرونده ها و مشكلات دانه درشت ها باشد.
اين استاد حوزه در پايان راه حل بسياري از مشكلات را در مسئله ادب و حيا دانست و اضافه كرد: انسان چه كافر باشد و چه نباشد بايد حيا داشته باشد وگرنه فقر، بيكاري و بي عدالتي زبان ها را باز مي كند.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: اعتبار مسكن مهر 2 برابر شد

معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: خط اعتباري مسكن مهر از 3 هزار و 500 ميليارد تومان به 7 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا كرده كه زمينه خوبي براي رشد مسكن مهر است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، احمد صادقي در ديدار با استاندار خراسان جنوبي افزود: در اين استان منابع انساني قوي و غني با ارزش بالايي داريم كه زمينه هاي رشد و توسعه خوبي را فراهم كرده است.
وي تصريح كرد: با توجه به خشكسالي هاي اخير و وضع نامطلوب كشاورزي اميد است كه به سمت استقرار صنايع، معادن و بازرگاني رفته و زمينه هاي اشتغال خوبي براي اين استان فراهم شود.
صادقي اضافه كرد: كمك هاي خوبي براي سرعت بخشيدن به ساماندهي بافت هاي فرسوده در نظر گرفته ايم و اميد است كه تحولي در اين زمينه نيز اتفاق بيفتد و با پيگيري هاي لازم شاهد رشد روزافزون و بهبود وضع مسكن در اين استان باشيم.

 



دبير ستاد حقوق بشر كشور: موسوي با انديشه امام درباره اجراي احكام شرع مخالف بود

بابل و ساري- خبرنگاران كيهان:
دبير ستاد حقوق بشر گفت: ميرحسين موسوي با نام فقه پويا با انديشه امام درباره اجراي احكام اسلامي مخالفت مي كرد و اين در حالي است كه امام به فقه جواهري و سنتي معتقد بود.
دكتر محمدجواد لاريجاني در همايش «ولايت فقيه؛ استمرار حكومت انبيا» كه با حضور 1200نفر از نخبگان سياسي، اجرايي و دانشگاهي و حوزوي در حسينيه عاشقان كربلاي ساري برگزار شد افزود: اگر بگوئيم حكومت ما سكولار است ولي ياحسين«ع» بگوئيم و انرژي هسته اي هم داشته باشيم در آن صورت آمريكا و غرب با ما مشكل ندارند.
وي با اشاره به اينكه جريان اصلاحات در ايران معتقد به محدود بودن اسلام به حوزه خصوصي افراد است افزود: جريان فتنه در پوشش مدرنيته اساس مكتب مار ا كه بر مبناي بصيرت شكل گرفت غيرعقلي مي داند.
لاريجاني با اشاره به مخالفت هاي جريان فتنه با اصل حاكميت ديني كه با ژست مدرنيته صورت مي گيرد افزود: آنها در روزنامه هاي خود با طرح اين نكته كه مي خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند عقلانيت اجتماعي اسلام را زير سؤال برده اند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در بابل دكتر لاريجاني مشاور امور بين الملل قوه قضاييه در دومين همايش ياد ياران پاسداران شهرستان بابل كه با حضور استاندار، فرماندار و جمع كثيري از پاسداران برگزار شد طي سخناني در امور انرژي هسته اي و مخالفت غرب گفت: 30 كشور در دنيا داراي سوخت هسته اي هستند كه مي خواهند اين صنعت را در انحصار خود داشته باشند و اكنون به دليل كارشكني آنان 60تن اورانيوم از فرانسه طلبكار هستيم و چيزي حدود سه برابر راكتور تهران به آمريكا پول داديم كه هيچ كدام به وعده هاي خود عمل نكردند و اينها مي خواهند كه ما در مقابل آنان زانو بزنيم.
مشاور بين الملل قوه قضاييه در خصوص حوادث بعد از انتخابات نيز گفت: جريان اصلاحات يك جريان فاسد است و فساد آن مبتني بر برداشت اشتباه آنان از دين و حكومت است و جريان فتنه كودتاي تمام عيار غرب عليه نظام اسلامي است و اگر هوشياري و درايت رهبر انقلاب نبود مطمئنا كشور دچار بحران و از هم گسيختگي مي شد.
وي در خاتمه گفت: كساني كه بر عليه نظام اسلامي و ولي امر شمشير كشيده اند بايد با آنها برخورد قضايي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال مسلمانان فرانسه از مستند «شاخص»
مستند «شاخص» با موضوع سيره عملي امام خميني(ره) كه در اين شب ها، به مناسبت فرا رسيدن سالگرد ارتحال حضرت امام از بخش هاي خبري سيما در حال پخش است با استقبال مسلمانان فرانسه مواجه شده.
مراكز مهم و كانون هاي اصلي مسلمانان در فرانسه خواستار ترجمه مستند «شاخص» شدند. به گزارش واحد مركزي خبر، در اين بين مركز الزهراي فرانسه به عنوان بزرگترين كانون مسلمانان شيعي فرانسه در نامه اي ضمن تقدير و تشكر از مستند شاخص آورده است: «ما سري جديد برنامه تهيه شده درباره امام خميني«ره» را نظاره كرديم و اميدوار و آرزومنديم، شما اين برنامه را به زبان فرانسه ترجمه كنيد تا جوامع فرانسوي زبان و شهروندان فرانسوي از ديدن يك روايت بسيار ناب و خالص و پاك از امام خميني عزيزمان بهره مند شوند.»
در اين درخواست ها با اشاره به تصاوير غيرواقعي عرضه شده در اروپا و به خصوص فرانسه تهيه ترجمه برنامه شاخص گامي بسيار مهم و تاثيرگذار خوانده شده و در پايان نامه سلام ها و درودهاي برادران و خواهران مسلمان فرانسوي را تقديم كرده اند.
اعلامي، كارگردان سينما درگذشت
محمدرضا اعلامي كارگردان سينما درگذشت.اين فيلمساز، 6 خردادماه و در سن 54 سالگي در اثر سكته قلبي از دنيا رفت.
اعلامي در طول حيات خود 9 فيلم سينمايي به نام هاي «نقطه ضعف»، «ترنج»، «شناسايي»، «عشق و مرگ»، «افعي»، «آشوبگران»، «ساقي»، «آنسوي آئينه» و «رازها» توليد كرد و قرار بود دهمين فيلم خود به نام «ماشاءالله خان در دربار هارون رشيد» را نيز بسازد. وي همچنين اخيراً به عنوان نماينده كانون كارگردانان خانه سينما برگزيده شد.
حمايت دولت از آثار نويسندگان و شعراي نوقلم
در استان ها
معاون امور فرهنگي وزير ارشاد گفت: به زودي با امضاي موافقتنامه هايي با استان ها، امكان چاپ و حمايت از آثار نويسندگان و شعراي نوقلم در استان ها و شهرستان ها به وجود مي آيد. محسن پرويز به فارس اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حمايت از اين قشر در چاپ آثار ارزشمند، به زودي با امضاي موافقت نامه هايي با نهادهاي مسئول حوزه هنري و انجمن هاي هنري از آثار قابل چاپ شعرا و نويسندگان حمايت مي كند. معاون فرهنگي وزير ارشاد بيان داشت: شاعران نوقلم با ارسال آثار توليدي به انجمن ها و ارزيابي آثار در صورت تاييد از حمايت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در چاپ كتاب برخوردار مي شوند.پرويز تصريح كرد: در صورتي كه آثار هر كدام از شاعران منطقه اي به اندازه يك كتاب نباشد، امكان چاپ جمعي آثار نويسندگان و شاعران نيز در اين موافقتنامه ديده شده است.
رونمايي از دايره المعارف چند رسانه اي شهيد بروجردي به انگليسي
لوح فشرده چند رسانه اي دايره المعارف شهيد بروجردي به زبان انگليسي در همايش تجليل از فعالان رسانه اي و هنري در آزادسازي خرمشهر رونمايي شد.اين مراسم با حضور سردار جزايري و سردار سيدمحمد باقرزاده در فرهنگسراي پايداري برگزار شد.اين دايره المعارف به شخصيت شهيد بروجردي در دوران انقلاب و حوادث كردستان مي پردازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14