(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 خرداد 1389- شماره 19661

حديث دشت عشق
مرحله نخست رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا- هند
اخبار كوتاه از فوتبال
تلاش مسئولان فدراسيون براي حضور حدادي در چين
بازديد رئيس فدراسيون فوتبال از اردوي تيم اميد كفاشيان : اميدها بهترين بازيكنان ايران هستند
لغو سفر تيم ملي تكواندو به چين مهماندوست: ورزشكار نبايد از تيم ملي طلبكار باشد
برگزاري مسابقات كاراته غرب آسيا شهريورماه در تهران
سوريان بايد زودتر به ميدان مي رفت خيرآبادي: در گرجستان به دنبال نتيجه نيستيم
تيم ملي جودو بدون سرلك در اسپانيا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيد محمد طباطبايي»
شهادت در اسارت دشمن

بسيجي شهيد «سيد محمد طباطبايي» سال 1345 متولد شد. پس از پيروزي انقلاب با پشت سر نهادن دوره آموزشي در پادگان غدير به خيل حماسه سازان مقاومت آبادان پيوست. يك سال و اندي در عمليات هاي مختلف شركت كرد. درعمليات خيبر زخمدار شد و پس از آنكه پنج روز به پابوس حضرت معصومه(س) در قم به بيمارستان رفت، عزم بازگشت نمود. وي در دوران حضور درجبهه ها داوطلبانه مسئوليت هاي مختلفي چون سنگرسازي، همنواشدن با افراد تداركات براي اعزام نيروها به عمليات ها و ... را انجام مي داد. سرانجام پس از 15ماه حضور فعالانه و چشمگير در صف جهادگردان الهي درسال1362، در دستان سياه دشمن اسير شد و در طول اسارت، ساكن در ديار يار شد.
پيكر پاك شهيد سيدمحمد طباطبايي پس از حدود 13 سال دوري از وطن در خردادماه 1375 به آغوش ميهن بازگشت و در گلستان شهداي اصفهان در كنار خيل عظيم شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس آرام گرفت.

 



مرحله نخست رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا- هند
مدال طلاي ايران با ركوردشكني مرادي بدست آمد

مرحله اول از رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا در پونه هند با كسب تنها يك مدال طلا براي سجاد مرادي در دوي 800 متر و جابجا شدن ركورد اين مسابقات توسط نماينده كشورمان برگزار شد.
مرحله اول از رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا سه شنبه شب در يك هواي باراني با حضور 350 دونده زن و مرد از 21 كشور آسيايي در پونه هند برگزار شد كه طي آن سجاد مرادي دونده المپيكي كشورمان با ثبت ركورد يك دقيقه و 47 ثانيه و 70 صدم ثانيه ضمن كسب عنوان نخست و دريافت جايزه 1500 دلاري، موفق به شكستن ركورد ماده 800 متر مسابقات گرندپري آسيا شد.
امير مرادي برادر سجاد نيز در ماده 800 متر با ثبت زمان يك دقيقه و 48 ثانيه و 60 صدم ثانيه پنجم شد. در اين ماده 8 ورزشكار حاضر بودند كه با انصراف دونده ويتنام مسابقه 800 متر تنها ميان 5 ورزشكار هندي و دو ايراني برگزار شد.در ماده پرش ارتفاع كيوان قنبرزاده با ركورد دو متر و 10 سانتي متر بعد از پرنده هاي مالزي، چين و قزاقستان در مكان چهارم ايستاد.
در دوي 400 متر نيز شهاب الدين طهماسبي با زمان 48 ثانيه و 56 صدم ثانيه بعد از دوندگاني از هند و گينه نو عنوان چهارم را به دست آورد.
اين رقابت ها از سال 2002 در سطح آسيا برگزار مي شود كه سجاد مرادي بهترين ركورد ماده 1500 متر را در سال 2007 به نام خود ثبت كرده بود و هم اكنون ركورددار مسابقات گرندپري آسيا در ماده 800 متر نيز محسوب مي شود. به غير از اين دونده كشورمان ركورد بهترين پرتابگر ديسك رقابت هاي جايزه بزرگ آسيا متعلق به عباس صميمي در سال 2004 مانيل فيليپين است.
در رقابت هاي جايزه بزرگ آسيا، تيم ملي كشورمان با 5 دونده در مسابقات شركت كرد.
شهاب الدين طهماسبي در دوي 400 متر، محمد ارزنده در ماده پرش طول، كيوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، سجاد و امير مرادي در ماده 1500 متر دووميداني كاران اعزامي كشورمان به اين رقابت ها را تشكيل مي دهند. مراحل بعدي اين رقابت ها به ترتيب در شهرهاي زير برگزار مي شود:
مرحله دوم: بنگلادش 15 خردادماه
مرحله سوم: چاناي هند 19 خردادماه

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برزيل بدون رونالدينيو درجام جهاني
فدراسيون فوتبال برزيل CBF روز گذشته از تصميم خود براي دادن پيراهن شماره10 برزيل به كاكا خبر داد. اين فدراسيون روزسه شنبه به طور رسمي شماره هاي 23 بازيكن سلسانو حاضر در جام جهاني آفريقاي جنوبي را اعلام كرد. براين اساس آخرين اميدهاي رونالدينيو براي حضور در جام جهاني و همراهي برزيل از بين رفت و بازيكن ميلان تنها نظاره گر بازي تيم ملي كشورش خواهدبود.
سجادي: اعضاي هيئت مديره سرخابي ها را مي شناسم
حميد سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني گفت: وضعيت باشگاههاي استقلال و پيروزي پس از جلسه با رئيس سازمان تربيت بدني مشخص خواهدشد. مي دانم كه نفرات هيئت مديره اين دو باشگاه چه كساني هستند، اما نمي توانم بگويم، بايد باز هم هماهنگي هاي بيشتري صورت بگيرد.
تكذيب خبر واگذاري سپاهان
باشگاه سپاهان واگذاري اين باشگاه به فولاد ماهان را تكذيب كرد. روابط عمومي باشگاه سپاهان با رد اين خبر اعلام كرد كارحانه فولاد ماهان به عنوان يكي از شركتهاي بخش خصوصي كه درچندسال اخير حضور فعال و تاثيرگذاري را در ورزش اصفهان و ايران داشته است به عنوان يك اسپانسر جانبي در كنار باشگاه سپاهان مطرح بوده است.
قرارداد داخلي بيك زاده و سپاهان امضا شد
هاشم بيك زاده، بازيكن تيم فوتبال استقلال تهران پس از مذاكره با مسئولان باشگاه سپاهان با اين باشگاه اصفهاني قراردادي داخلي به امضا رساند. هاشم بيك زاده پس از دو فصل حضور در باشگاه استقلال تهران نتوانست با مسئولان اين باشگاه براي تمديد قرارداد به توافق برسد و درنهايت تصميم به حضور در تيم سپاهان گرفت.
پخش زنده 56 بازي جام جهاني
دبير شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيما از پخش زنده 56 مسابقه فوتبال در خلال بازي هاي جام جهاني خبر داد و درعين حال گفت: تمام اين بازي ها به صورت زنده از شبكه سه سيما پخش خواهندشد.
كاظمي دو ساله ثبت كرد
حسين كاظمي، بازيكن فصل گذشته استقلال تهران كه عصر سه شنبه با حضور در دفتر باشگاه استيل آذين و مذاكره با مصطفي آجورلو، مدير عامل اين باشگاه قرارداد 2 ساله اي را با استيل آذين امضا كرد، پيش از ظهر ديروز با حضور در هيات فوتبال استان تهران قرارداد رسمي خود را ثبت كرد.
تمديد قرارداد منصوري با پيروزي
محمد منصوري هافبك تيم پيروزي صبح روز گذشته پس از ديدار با حبيب كاشاني، قرارداد خود را به مدت دو سال ديگر با اين تيم تمديد كرد. بعد از كريم باقري و شيث رضايي، محمد منصوري سومين بازيكني است كه با پيروزي تمديد كرده است.
كريميان در اصفهان ماندني شد
مهدي كريميان روز گذشته با حضور در باشگاه سپاهان و توافق نهايي با مسئولان قرارداد خود را به مدت دو سال ديگر تمديد كرد.
شفيعي مديرعامل جديد پيكان
با قبول استعفاي كامران صاحب پناه از سوي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، محمود شفيعي مديرعامل جديد باشگاه پيكان شد. كامران صاحب پناه ضمن تاييد اين خبر اظهار داشت: پس از اينكه چندين مرتبه از سمت مديرعاملي باشگاه پيكان استعفا داده بودم، صبح چهارشنبه جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، استعفايم را قبول كردتا شفيعي مديرعامل پيكان شود.
اشجاري هم استيل آذيني شد
حسن اشجاري مدافع تيم ذوب آهن اصفهان بعدازظهر روز گذشته در دفتر باشگاه استيل آذين حاضر شد و پس از مذاكره با مديرعامل اين باشگاه، قرارداد دو ساله اي با سرخپوشان به امضا رساند تا براي فصل دهم رقابت هاي ليگ برتر با پيراهن اين باشگاه به ميدان رود.

 



تلاش مسئولان فدراسيون براي حضور حدادي در چين 18
 خرداد آغاز مرحله سوم اردوي تيم ملي بسكتبال

مرحله سوم اردوي تيم ملي بسكتبال براي حضور در جام جهاني از روز 18 خرداد آغاز مي شود.
دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي بسكتبال براي حضور در جام جهاني 2010 به پايان رسيد تا ملي پوشان پس از 5 روز استراحت مرحله سوم را آغاز كنند.
در اين 2 مرحله بازيكنان ملي پوش تيم مهرام به دليل حضور در جام باشگاه هاي آسيا غايب بودند.
مهران حاتمي، مربي تيم ملي بسكتبال با اعلام اين خبر گفت: در اين 2مرحله سعي كرديم بيشتر بازيكنان را از لحاظ آمادگي جسماني به شرايط مطلوب برسانيم. مرحله سوم اردو پس از 5 روز استراحت و از روز 18 خرداد آغاز مي شود و بازيكنان مهرام هم در آن حضور خواهند داشت. پس از يك هفته تمرين در تهران تيم ملي به كرواسي سفر مي كند تا چند ديدار تداركاتي را در آنجا برگزار كند.
جام جهاني 2010 تركيه از ششم شهريور ماه سال جاري در تركيه آغاز مي شود و تيم ايران در گروه B اين رقابت-ها با آمريكا، برزيل، كرواسي، اسلووني و تونس همگروه است.
حدادي مي تواند به آمريكا برود
اما خبر ديگر از بسكتبال اينكه مسئولان فدراسيون بسكتبال معتقدند كه حضور حدادي در مسابقات گوانگجو براي تيم ملي ايران بسيار مفيدتر است و شركت وي در ليگ تابستاني مشكلي ندارد.
محمدرضا مشحون، رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال در مورد اين خبر گفت: در حال حاضر حدادي در تمرينات حضور دارد و مشكل خاصي هم وجود ندارد، اما هم من و هم رئيس فدراسيون بسكتبال به او گفته ايم كه مي تواند در ليگ تابستاني شركت كند و تصميم نهايي برعهده خود اوست.
وي افزود: شركت حدادي در ليگ تابستاني NBA شايد يك راه همكاري با ممفيس باشد كه آنها اين بازيكن را در مسابقات آسيايي گوانگجو در اختيار تيم ملي قرار دهند.

 



بازديد رئيس فدراسيون فوتبال از اردوي تيم اميد كفاشيان : اميدها بهترين بازيكنان ايران هستند

رئيس فدراسيون فوتبال صبح ديروز با حضور در اردوي تيم ملي فوتبال اميد و تيم فوتسال اميد از نزديك درجريان روند آماده سازي اين تيم ها قرارگرفت.
پس از حضور كفاشيان بر سرتمرين تيم اميد غلام پيرواني گزارشي از وضعيت اين تيم ارائه كرد و گفت: ما 27 بازيكن را به اردوي تيم دعوت كرديم كه بازيكناني نظير كريم انصاري فرد، احسان حاجي صفي و حميد علي عسگر به دليل آسيب ديدگي از جمع ما جدا شدند و قرارشد در مرحله بعدي تمرينات حاضر شوند.
وي گفت: تيم خوبي داريم و از شما مي خواهيم كه براي اين تيم بازيهاي دوستانه اي تدارك ببينيد. ما هرچقدر تمرين كنيم ولي ديداري دوستانه نداشته باشيم راهي به جايي نخواهيم برد، از شما مي خواهيم بيشتر پيگيري كنيد تا تيم اميد بازي هاي دوستانه قدرتمندي داشته باشد.
پس از صحبت هاي پيرواني كفاشيان با خسته نباشيد به اعضاي اين تيم گفت: اكثر شما از تيم هاي ليگ برتري آمديد و در مقطعي كه قرار داريد رسالت تان اين است كه مردم را خوشحال كنيد.
چشم اميد ما به شماست، شايد شما درتيم هاي ليگ برتري بازي كنيد. اما بايد فعلا تمام فكر و ذكر شما بازيهاي آسيايي گوانگجو و پس از آن بازيهاي انتخاب لندن باشد. خوشبختانه درگزارشي كه از پيرواني گرفتم مي دانم شما بهترين بازيكنان ايران هستيد.
وي افزود: خوشبختانه پيرواني اين روحيه را دارد كه تيمش با تيم هاي بزرگ بازي كند و او از باخت در بازيهاي دوستانه برابر تيم هاي بزرگ نمي ترسد. اخيراً مطلبي را در يكي از روزنامه ها خواندم كه سرمربي تيم ملي پرتغال بازيكنان تيمش را به اردوي نظامي برده و بر تن آنها لباس نظامي كرده است. اين به اين خاطر است كه فوتبال ديگر فراتر از ورزش است بدانيد كه چشم مردم به شماست و جامعه فوتبال از شما نتيجه مي خواهد.

 



لغو سفر تيم ملي تكواندو به چين مهماندوست: ورزشكار نبايد از تيم ملي طلبكار باشد

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: سفر ما به نخستين دوره المپيك هنرهاي رزمي در چين لغو شد و هيچ تكواندوكاري اعزام نمي شود.
رضا مهماندوست اظهار داشت: در ميان اسامي اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني معتمد و نصر را براي شركت در اين مسابقات انتخاب كرده بوديم؛ ولي يك ورزشكار نمي تواند در عرض چند ماه در چندين مسابقه شركت كند. به همين دليل تصميم گرفتيم به اين نفرات استراحت دهيم؛ اما از آنجا كه اين اسامي از سوي فدراسيون جهاني انتخاب شده بود، اگر آنها اعزام نشوند افراد ديگري را هم نمي توانيم بفرستيم؛ به همين دليل سفر تيم ما كاملاً لغو شد.
سرمربي تيم ملي درباره اظهارات بهزاد خداداد و كناره گيري دوباره اش از تيم ملي اظهار داشت: او در شرايطي مي تواند به انتخاب اوزان سوم تا هشتم براي بازي هاي گوانگجو اعتراض كند كه در مسابقه انتخابي شركت كرده و ثابت شده باشد.
مهماندوست افزود: مگر يك ورزشكار از تيم ملي طلب كار است كه خود را براي حضور در يك مسابقه محق بداند؟ از طرفي مربي كه بايد پاسخگوي همه نتايج تيم ملي باشد، حق ندارد كه اوزانش را خود انتخاب كند؟
وي خاطرنشان ساخت: از ابتدا هم گفته بودم كه شرايطمان در اوزان اول و دوم متزلزل است و براي مدال آوري اعتماد كامل به آنها نداريم به همين دليل روي اوزان سوم تا هشتم حساب بيشتري باز كرده ايم. اگر مي توانستم هشت وزن را اعزام كنيم از همه استفاده مي كرديم.
سرمربي تيم ملي درباره مصدوميت معتمد و تمايل او براي عدم اعزام به جام جهاني افزود: نمي دانم چرا اين مسئله را مطرح كرده اند. او كاملاً سالم است و از نفرات ثابت ما در جام جهاني به شمار مي رود.

 



برگزاري مسابقات كاراته غرب آسيا شهريورماه در تهران

نايب رئيس فدراسيون كاراته گفت: مسابقات غرب آسيا را شهريورماه در ايران برگزار مي كنيم.
سيروس يزداني اظهار داشت: مسئوليت غرب آسيا را اكنون عليرضا سمندر برعهده دارد و سازمان تربيت بدني از فدراسيون خواسته هرگونه همكاري را براي برگزاري اين رقابت ها در سال جاري انجام دهد.
وي تأكيد كرد: 25 و 26 شهريورماه اين مسابقات را به احتمال زياد در تهران برگزار مي كنيم، هنوز مشخص نيست كه تيم ملي اصلي را در اين ميدان شركت دهيم يا نفرات دوم را اعزام كنيم.
يزداني با بيان اينكه جام وحدت و دوستي نيز به شهريورماه موكول شده است، خاطرنشان ساخت: فدراسيون دانشجويي زمان مسابقات جهاني خود را به طور دقيق اعلام نكرده بود و ما فكر مي كرديم كه اوايل تير ماه است؛ اما دقيقاً با زمان جام وحدت تداخل داشت. به همين دليل به درخواست برخي از كشورها احترام گذاشته و اين مسابقات را به شهريورماه موكول كرديم. باتوجه به فاصله 2 ماهه اي كه با مسابقات جهاني دارد براي حضور تيم ملي مشكلي نخواهيم داشت.
نايب رئيس فدراسيون از پرداخت جايزه نقدي در اين پيكارها خبر داد و تصريح كرد: به نفرات اول 5 وزن كوميته و يك كاتارو 1000 دلار، نفرات دوم 500 دلار و 2 نفر سوم 250 دلار پرداخت خواهيم كرد.
وي در پاسخ به اينكه با اين شرايط آيا هزينه سفر آنها نيز پرداخت مي شود، گفت: براي 5 كشور قدرتمندي كه قرار است با تيم ملي خود بيايند بله؛ اما براي مابقي كشورها هزينه غذا و اسكان را مي پردازيم.

 



سوريان بايد زودتر به ميدان مي رفت خيرآبادي: در گرجستان به دنبال نتيجه نيستيم

مربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: در تورنمنت جايزه بزرگ گرجستان به دنبال نتيجه نيستيم.
جمشيد خيرآبادي قبل از اعزام تيم ملي كشتي فرنگي به رقابت هاي جايزه بزرگ تفليس، اظهار كرد: اين پيكارها براي ما جنبه تداركاتي دارد و نتيجه آن قدر براي مان مهم نيست. همچنين براي جلوگيري از وزن كم كردن نفرات مان، بيشتر آن ها در يك وزن بالاتر مسابقه مي دهند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا رقابت كشتي گيران شاخص در يك وزن بالاتر در يك تورنمنت سطح بالا باعث مصدوميت آن ها نخواهد شد، گفت: كشتي گيراني مانند سوريان، نوروزي يا علي اكبري همگي در وزن خود در سطح اول جهان قرار دارند و اين توانايي را دارند كه در يك وزن بالاتر مبارزه كنند.
مربي تيم ملي در پاسخ به سؤال ديگر در مورد اين كه آيا اضافه وزن اكثر ملي پوشان فرنگي در حد نرمال است، ابراز داشت: اضافه وزن فرنگي كاران غيرمتعارف نيست. در دنياي قهرماني 5تا 7كيلو وزن كم كردن غيرنرمال نيست و كادر فني سعي مي كند تا اين كشتي گيران در سال تنها يك بار سر وزن قانوني كشتي بگيرند. جلوگيري از وزن كم كردن هاي متوالي باعث مي شود كه درصد آسيب ديدگي ملي پوشان پايين بيايد.
خيرآبادي در رابطه با بازگشت سوريان به ميادين پس از ماه ها دوري از كشتي گفت: حضور سوريان در تورنمنت گرجستان حتي كمي دير انجام مي شود و بايد زودتر مسابقه مي داد اما به خاطر شرايط خاصي كه اين كشتي گير داشت و هنوز به آمادگي مطلوب نرسيده بود، در اين زمان به ميدان مي رود. البته او در مسابقه هاي جايزه بزرگ باكو در وزن اصلي اش كشتي خواهد گرفت و زمان لازم را داريم تا سوريان به وضعيت ايده آل برسد.

 



تيم ملي جودو بدون سرلك در اسپانيا

تيم ملي جودو بدون وحيد سرلك بامداد امروز براي حضور در رقابت هاي جام جهاني اسپانيا راهي مادريد شد.
اين رقابتها روزهاي جمعه و شنبه پيش رو در مادريد برگزار خواهد شد و تيمي كه قرار بود با شش جودوكار راهي اين ميدان شود با قلم قرمز بر روي نام سرلك و خورنگ راهي اين كشور مي شود.وحيد سرلك در گفتگو با كادر فني خواهان حضور در وزن 66- كيلوگرم بود كه با مخالفت محمدرضا حاج يوسف زاده سرمربي تيم ملي مواجه شد. پس از مخالفت كادر فني سرلك كه رواديد سفر به هلند را دريافت كرده بود تصميم گرفت به اين كشور بازگشته و تمرينات خود را در تيم «بوكودوم» ادامه دهد. وي عصر چهارشنبه راهي آمستردام شد.
بنابراين تيم ايران با تركيب علي معلومات، حامد ملك محمدي، محمدجواد محجوب و محمدرضا رودكي بامداد امروز راهي مادريد شد ملي پوشان ايران بعد از پايان رقابتها در اردوي مشترك مسابقات نيز شركت مي كنند.
جام جهاني مادريد روزهاي جمعه و شنبه 14 و 15 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مجمع انتخابات فدراسيون شمشيربازي صبح روز گذشته (چهارشنبه) به رياست حميد سجادي معاون سازمان تربيت بدني و روساي هيئت هاي ورزشي و نمايندگان ورزشكاران، مربيان، داوران و باشگاه ها و نهادها در سال همايش مجموعه آكادمي كميته ملي المپيك برگزار شد. دراين مجمع فضل الله باقرزاده به عنوان تنها كانديداي احراز پست رياست، با كسب 41 راي از ميان 42 راي مأخوذه براي چهارسال رياست اين فدراسيون رابرعهده گرفت. يك راي اين مجمع سفيد بود.

 

(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14