(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 خرداد 1389- شماره 19661

طي مراسمي دركميته امداد انجام شد تجليل از مادران نمونه و زنان سرپرست خانوار كميته امداد
غير از افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي تمام متقاضيان، يارانه يكسان مي گيرند
همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س)10هزار زوج جوان زندگي مشترك خود را آغاز كردند
رئيس سازمان چاي كشور: 59 هزار تن چاي در گيلان و مازندران خريداري شد
از هفته آينده اجرا مي شود كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك
احداث بزرگترين پارك ملي در نزديكي حرم امام خميني(ره)
به علت نبود قوانين محصولات غذايي غيربهداشتي در بازار تهران عرضه مي شود
پلمب مؤسسه فرهنگي عضو فراماسونري در شيراز
رويدادهاي خارجي آتشفشان «تونگوراهوا» فعالتر شد
خطاي انساني علت اصلي انفجار مخزن در بندرعباس اعلام شد
حوادث كوتاه از كشور
كارخانه مقواسازي كردكوي در آتش سوخت
5 مجروح حاصل درگيري ماموران منابع طبيعي آستارا با متجاوزان به جنگل
روز اسلام
برج رياض آتش گرفت
شكايت از گوگل



طي مراسمي دركميته امداد انجام شد تجليل از مادران نمونه و زنان سرپرست خانوار كميته امداد

با حضور سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد و مادران نمونه تجليل و قدرداني شد.
حسين انواري در نخستين همايش ملي تجليل از زنان سرپرست خانوار، مادران نمونه و دختران نخبه و فرهيخته كه در سالن همايش هاي غدير كميته امام برگزار شد با بيان اينكه انسانهاي شريف و بزرگواري تحت پوشش كميته امداد امام(ره) هستند كه هنوز استعدادهايشان شناخته نشده است، اظهار داشت: مجموعه امداد تلاش مي كند تا ثبات خانواده را ايجاد و حفظ كند و اين استعدادها را شناسايي كرده و خودباوري را در خانواده ايجاد كند.
وي درباره اشتغال مددجويان تحت پوشش امداد اظهار داشت: اشتغال در امداد تفاوت ويژه اي با اشتغال هاي ديگر در كشور دارد چرا كه در امداد قبل از فراهم كردن شغل براي فرد بايد آموزش هاي لازم را فراهم كرد؛ ضمن اينكه در دوران اشتغال نيز حمايت هاي خاصي نيز از افراد مي شود.
انواري با اشاره به شناسايي افراد نيازمند و توانمند اضافه كرد: شناسايي افراد در امداد توسط يك مكانيزم خاصي صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: مجموعه امداد تلاش مي كند با كمترين امكانات بهترين خدمات را به جامعه ارائه دهند كه خوشبختانه در اين راه موفق بوده است و اميدواريم بتوانيم در سال جاري درباره اشتغال زنان سرپرست خانوار اقدامات موثرتري انجام دهيم.
سرپرست كميته امداد امام(ره) اظهار داشت: در جامعه اي كه زنان سرپرست خانوار حاضر هستند گرسنگي و سختي ها را تحمل كنند تا عفاف و اخلاق خود را حفظ كنند و كارآفرين شوند با ارزش و قابل تقديرند.
در پايان مراسم از برخي از زنان سرپرست خانوار، مادران نمونه و دختران نخبه و فرهيخته تجليل شد.

 



غير از افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي تمام متقاضيان، يارانه يكسان مي گيرند

سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت از رويكرد ويـژه دولت در رابطه با مناطق محروم خبر داد و گفت: در ابتداي اجراي طرح به تمامي افراد متقاضي يارانه، مبلغ يكساني پرداخت خواهد شد، اما ميزان پرداختي به افراد تحت پوشش سازمان هاي حمايتي بيش از ديگران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري برنا، «محمدرضا فرزين» معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد، ضمن ابراز رضايت از ميزان پيشرفت اجرايي قانون هدفمند كردن يارانه ها، از نهايي شدن آيين نامه هاي مواد 6، 7، 8 و 10 اين قانون خبر داد و گفت: اگر در باز توزيع يارانه ها، امكان تمركز بر مناطق و گروه هاي درآمدي خاصي فراهم آيد، قانون هدفمندي يارانه ها به مراتب موثرتر عمل خواهد كرد.
وي افزود: براساس آيين نامه ماده 7 اين قانون، در ابتداي اجراي طرح به تمامي افراد متقاضي يارانه، مبلغ يكساني پرداخت خواهد شد اما ميزان پرداختي به افراد تحت پوشش سازمان هاي حمايتي بيش از ديگران خواهد بود.
فرزين ادامه داد: سازمان هاي حمايتي نيز تنها به كميته امداد و سازمان بهزيستي منحصر نخواهد بود و بسياري ديگر از نهادهاي حمايتي از قبيل نهادهاي حمايت از بيماران خاص و را در بر خواهد گرفت.
فرزين از رويكرد ويژه دولت در رابطه با مناطق محروم نيز خبر داد و خاطرنشان كرد: در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، اطلاع رساني نقش اساسي و مهمي دارد و در اين راستا اولين جلسه كميته اطلاع رساني تشكيل شد و قرار است بسته هاي اطلاع رساني تدوين شوند.
به گفته وي، در آينده اي نزديك قراردادهاي جداگانه اي بين سيستم بانكي با بخش هاي توليدي و سيستم بانكي و سازمان هدفمند سازي يارانه ها تنظيم خواهند شد كه اين كار از لحاظ اجرايي بسيار مهم و حساس است و بايستي هماهنگي هاي لازم با بانك مركزي صورت گيرد كه در حال انجام است.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي ادامه داد: بايستي با توجه به وضعيت، ظرفيت و بضاعت فعلي كشور، اين كار بزرگ و ملي را كه همگي بر اجراي آن توافق داريم، به انجام برسانيم. وي گفت: در زمينه تلفيق بسته ها در مركز اين وظيفه با كارگروه طرح و در راس رئيس جمهور است و بر همين اساس در استانها هم مسئوليت اين امر با توجه به حكم رئيس جمهوري با ستادهاي استاني و در راس آن استاندار است.
فرزين خاطرنشان كرد: اينكه تمامي منابع طرح در اختيار سازمان هدفمندي و سپس از طريق آن در اختيار بانكها قرار گيرد از نكات قوت طرح است، بنابراين وضعيت مالي مشخص و شفاف است. مساله مورد توجه فعلي قراردادهاي مختلف بين بانكها با افراد، بخش ها و سازمان هدفمندي يارانه ها است.
وي تصريح كرد: در انجام هدفمندي قرار بر اين است كه اصول بازي در اقتصاد كشور تغيير كند بنابراين بسته هاي سياستي، طرح هاي تحول ساختاري همه جانبه نيست بلكه اين بسته ها به منظور پيشگيري از آثار منفي اجراي طرح تهيه شده است، در مدلهاي مورد بررسي، اثر طرح را بر روي متغيرهاي اساسي، مانند تورم، توليد، اشتغال مورد بررسي قرار داده ايم و سياستها را روي اين موضوع متمركز كرده ايم كه تمامي اثرات افزايش قيمت به مصرف كننده منتقل نشود و بتوانيم تورم را كنترل كنيم.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي اطمينان داد كه حداقل 50درصد از منابع به طور مستقيم به مردم پرداخت و از اين رهگذر كاهش قدرت خريد مردم جبران شود، ضمن آن كه قدرت خريد افراد در طبقات محروم جامعه افزايش نيز مي يابد.

 



همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س)10هزار زوج جوان زندگي مشترك خود را آغاز كردند

همزمان با خجسته ميلاد دخت پيامبر اكرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره)، 10هزار زوج خانواده كميته امداد امام خميني(ره) در سراسر كشور زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
براساس اين گزارش غرب استان تهران با 1700زوج، اردبيل، فارس و كرمان با 600 زوج و اصفهان و چهارمحال و بختياري با 500 زوج بيشترين ازدواج را به خود اختصاص داده اند.
در اين گزارش آمده است كميته امداد امام خميني در جهت ترويج سنت حسنه نبوي(ص) و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان، برگزاري دوره هاي آموزشي ديني، اجتماعي و فرهنگي قبل از ازدواج امكان زندگي مناسب را براي دختران خانواده هاي امداد فراهم كرده است.
اين گزارش مي افزايد هزينه جهيزيه نوعروسان بالغ بر سه ميليارد ريال گرديده كه از سوي كميته امداد امام خميني(ره) و نيكوكاران تامين و اهدا شده است.

 



رئيس سازمان چاي كشور: 59 هزار تن چاي در گيلان و مازندران خريداري شد

رئيس سازمان چاي كشور گفت: تاكنون 59 هزار تن چاي از چايكاران گيلان و مازندران خريداري شده است.
علي محرر در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت خريد برگ سبز چاي افزود: از مقدار خريداري شده برگ سبز چاي، 57 هزار تن خريد تضميني و يك هزار و 600 تن خريد آزاد بوده است.
وي ارزش اقتصادي اين مقدار خريد برگ سبز چاي را بالغ بر 22 ميليارد تومان اعلام كرد.
محرر به بازگشايي به موقع كارخانه هاي چاي سازي اشاره كرد و اظهار داشت: 162 كارخانه با سازمان چاي قرارداد بستند كه 150 واحد فعال هستند.
رئيس سازمان چاي كشور با بيان اينكه امسال برگ سبز چاي درجه دو 25 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، خاطرنشان كرد: ميزان كل خريد چاي نيز 17 درصد كاهش دارد.
وي خريد برگ سبز چاي را تا 30 مهر ماه اعلام كرد و با ابراز رضايت از كيفيت برگ سبز چاي گفت: امسال كارشناسان كشوري از كيفيت برگ سبز چاي راضي هستند.
رئيس سازمان چاي كشور مهمترين خواسته اين سازمان از كشاورزان را بازسازي و به زراعي در باغ هاي چاي بيان كرد و اظهار داشت: كشاورز چايكار بايد بيشترين قيمت برگ سبز چاي را دريافت كند كه اميدواريم اين مسئله اتفاق بيفتد.
رئيس سازمان چاي كشور مشكل توليد چاي خشك را، بازرگاني چاي عنوان كرد و گفت: در تلاش براي برطرف كردن اين مشكل هستيم.
وي درباره وضعيت چاي سنواتي خاطرنشان كرد: قرار است چاي سنواتي در اختيار سازمان چاي قرار گيرد.
رئيس سازمان چاي كشور اظهار داشت: واردات چاي بايد كنترل شود و در اين زمينه نامه اي نوشته شده و تقاضا كرديم واردات و صادرات با نظر سازمان چاي صورت گيرد.

 



از هفته آينده اجرا مي شود كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اتمام طرح پايلوت مكانيزه شدن كنترل محدوده طرح ترافيك خبر داد و گفت:از ابتداي هفته آينده محدوده طرح ترافيك به صورت مكانيزه و توسط دوربينهاي ثبت تخلفات كنترل مي شود.
سرهنگ سيدهاي هاشمي در گفتگو با مهر افزود: در سال جاري يكصد دوربين هوشمند ثبت تخلفات در محدوده هاي طرح ترافيك به صورت آزمايشي نصب شد.
وي ادامه داد: قبل از نصب اين دوربينها از هر 10 متخلفي كه وارد محدوده طرح ترافيك مي شدند تنها دو نفر از سوي ماموران پليس راهور جريمه مي شدند اما اكنون با راه اندازي اين دوربينها بيشتر متخلفان از سوي پليس شناسايي مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصريح كرد: مكانيزه شدن كنترل محدوده طرح ترافيك به معناي جلوگيري از ورود صددرصدي متخلفان به اين محدوده نيست زيرا واقع شدن منازل برخي افراد در اين محدوده زمينه برخي تخلفات را فراهم مي كند.
وي گفت: در پايان هفته جاري مرحله آزمايشي اين طرح به اتمام مي رسد و دوربينهاي ثبت تخلفات در محدوده طرح ترافيك با صدور جريمه براي متخلفان كار خود را آغاز مي كنند.
هاشمي ادامه داد: تاكنون بسياري از افراد وارد نشدن به محدوده طرح ترافيك را جدي نمي گرفتند اما از اين پس با ارسال برگه هاي جريمه به درب منازل خاطيان، افراد كمتر اقدام به ارتكاب تخلف در اين محدوده مي كنند.

 



احداث بزرگترين پارك ملي در نزديكي حرم امام خميني(ره)

شهردار منطقه 19 تهران از احداث پارك ملي به وسعت 180 هكتار در اطراف حرم مطهر امام خميني(ره) خبر داد.
به گزارش ايرنا، «عبادالله فتح اللهي» در حاشيه نشست مديران شهرداري و مسئولان ستاد مركزي ارتحال امام(ره) افزود: پارك ملي 180 هكتاري منطقه 19 دربرگيرنده مجموعه اي از فرهنگ ها و آداب مردم اقصي نقاط كشورمان است كه در نزديكي حرم مطهر امام خميني(ره) و براي ميزباني از زائران مرقد مطهر احداث مي شود.
به گفته وي اين پارك علاوه بر اين كه محيطي مناسب براي تفريح ساكنان جنوب تهران خواهد بود، در روزهاي برگزاري مراسم گراميداشت ارتحال امام(ره)، فضاي مناسبي براي اسكان زائران محسوب مي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي اين پارك افزود: پارك ملي جنوب تهران را مي توان ايراني كوچك دانست، چرا كه در طراحي آن نمادهايي از هر استان پيش بيني شده و عناصر فرهنگي و اجتماعي همان استان به نمايش درخواهد آمد. اين نمادها نشان دهنده همبستگي مردم كشورمان است كه در برگزاري مراسمي همچون گراميداشت سالگرد ارتحال امام موضوعيت بيشتري پيدا مي كند.
به گفته شهردار منطقه 19 تهران، با توجه به اين كه مرقد مطهر امام خميني(ره) در محدوده منطقه 19 قرار دارد، مسئوليت ما براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين مراسم بيشتر خواهد بود. از اين رو با مشاركت مردم منطقه اقدامات فراگيري را براي برگزاري مراسم صورت داده ايم.
فتح اللهي افزود: مردم ساكن در منطقه 19 ارادت خاصي به بنيانگذار جمهوري اسلامي دارند. از اين رو دوهزار نفر از ساكنان اين منطقه در قالب انجمن هاي مردم نهاد، بسيج، شوراياران و كاركنان شهرداري در ميزباني از دو ميليون زائر مشاركت خواهند داشت.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم كلنگ زني مجموعه سالن هاي پذيرايي «ياس» در روز ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: در راستاي تدابير شهردار تهران به منظور ايجاد بسترهايي براي ازدواج آسان جوانان كه مبتني بر آرمان هاي ديني است، براي اولين بار مجموعه تالارهاي ازدواج گل ياس همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) كلنگ زني خواهد شد.فتح اللهي افزود: اين مجموعه طبق زمان بندي هاي انجام شده طي 6 ماه به صورت رايگان در اختيار زوج هاي جوان قرار خواهد گرفت.
گفتني است اين مجموعه شامل پنج سالن با گنجايش 700 ميهمان است كه در مجموع پذيراي سه هزار و 500 تا چهار هزار ميهمان خواهد بود.

 



به علت نبود قوانين محصولات غذايي غيربهداشتي در بازار تهران عرضه مي شود

رئيس اداره بهداشت موادغذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت با انتقاد از نبود قوانين مربوط به جمع آوري محصولات غذايي فاسد و غيربهداشتي گفت: اغلب اين محصولات با برچسب تقلبي از بازار تهران تهيه و در شهرستانها توزيع مي شود.
رضا غلامي اظهار داشت: طبق قوانين عرضه موادغذايي تاريخ گذشته و غيربهداشتي ممنوع بوده و بازرسان وزارت بهداشت ملزم به برخورد با اين قبيل محصولات در محل عرضه هستند.
وي افزود: اين ممنوعيت به صراحت در مواد 36 و 37 قانون تعزيرات حكومتي و مواد 2 و 5 قانون موادخوراكي، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي وزارت بهداشت تاكيد شده است.
غلامي در عين حال تصريح كرد: متأسفانه در هيچ كدام از قوانين صحبتي از جمع آوري محصولات غيربهداشتي و فاسد نشده و تنها متصدي به دستگاه قضائي معرفي و تصميم گرفته مي شود.
رئيس اداره بهداشت موادغذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت با اشاره به ماده 14قانون موادخوراكي، آشاميدني و... كه در آن به نمونه برداري از موارد مشكوك به فاسد و غيربهداشتي تاكيد شده گفت: اين موارد هم به دستگاه قضائي معرفي مي شود.
غلامي با انتقاد از بي قانوني كه در خصوص جمع آوري محصولات غذايي غيربهداشتي و فاسد وجود دارد، افزود: در حال حاضر بازرسان وزارت بهداشت با توافق متصدي و طي يك صورتجلسه موارد غيربهداشتي و فاسد را گزارش مي دهند.
وي با تاكيد بر اينكه عرضه موادغذايي غيربهداشتي و فاسد در تهران بيشتر اتفاق مي افتد، گفت:متاسفانه شاهد عرضه كالاهاي خارجي هستيم كه شماره ثبت وزارت بهداشت را ندارند. در حالي كه طبق ماده 16 قانون مواد خوراكي، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي، محصولات خارجي بايستي برچسب فارسي داشته باشند. در واقع اين قبيل كالاهاي خارجي به صورت غيرمجاز وارد بازار داخلي شده اند.
غلامي همچنين از توليد و عرضه محصولات غذايي غيربهداشتي و غيراستاندارد در كارگاه ها و كارخانه هايي خبر داد كه هيچ نظارتي بر آنها اعمال نمي شود.
رئيس اداره بهداشت موادغذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت به برچسبهاي تقلبي بر روي محصولات غذايي اشاره كرد و افزود: اغلب اين محصولات از بازار تهران در شهرستانها توزيع مي شود.
به گزارش مهر، وي با انتقاد از خلأ قانوني در جمع آوري محصولات غذايي غيربهداشتي و فاسد در محل عرضه، گفت: دو سال پيش اصلاحيه اي بر روي قانون مواد خوراكي، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي صورت گرفت و حدود يك سال است در كميسيون بهداشت و درمان مجلس در حال بررسي است.
غلامي افزود: در اين اصلاحيه قانون، موضوع جمع آوري محصولات غذايي غيربهداشتي از سطح عرضه تا 500 كيلوگرم توسط بازرسان بهداشت محيط گنجانده شده است.

 



پلمب مؤسسه فرهنگي عضو فراماسونري در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
مؤسسه فرهنگي «ذبيح الله قربان» با پي گيري هاي فرماندار شيراز پلمب شد.
«ذبيح الله قربان» از اعضاي مؤثر فراماسونري در ايران بود كه چندي پيش فرزند وي به همراه تعدادي از همفكران او مؤسسه فرهنگي غيرقانوني را با نام «قربان» در شيراز راه اندازي كرده تا افكار و عقايد اين عضو فراماسون را درقالب هاي مختلف در جامعه ترويج دهند.
با پيگيري فرماندار شيراز و هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط محل فعاليت اين مؤسسه پلمب شد و اين اقدام شادي و خرسندي مردم متدين و ولايتمدار شيراز را به دنبال داشت.

 



رويدادهاي خارجي آتشفشان «تونگوراهوا» فعالتر شد

موسسه ملي ژئوفيزيك اكوادور اعلام كرد فعاليت آتشفشان تونگوراهوا شديدتر شده و بر اثر انفجارهاي مهيب آتشفشان مواد مذاب و گداخته از دهانه كوه در حال فوران است.
آتشفشان تونگوراهوا در اكوادور روز جمعه به شدت فوران كرد و بر اثر آن ساكنان دست كم هفت روستا مجبور به تخليه خانه هاي خود شدند و فرودگاه و مدارس شهر گواياكويل بزرگترين و پرجمعيت ترين شهر اكوادور بسته شد.
موسسه ملي ژئوفيزيك اكوادور اعلام كرد فعاليت آتشفشان تونگوراهوا بسيار زياد است و مدام بر شدت آن افزوده مي شود. مقامات محلي اكوادور اعلام كردند با افزايش فعاليت اين كوه آتشفشان ساكنان برخي روستاها اقدام به ترك خانه هاي خود كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كيوتو، بر اثر انفجارهاي ناشي از فوران آتشفشانهاي هفته گذشته حدود دو هزار و پانصد خانوار، منازل خود را تخليه كردند.
در فوران آتشفشان تونگوراهوا در اوت، مرداد ماه، سال دو هزار و شش، شش تن جان خود را از دست دادند و صدها خانه تخريب شد.

 



خطاي انساني علت اصلي انفجار مخزن در بندرعباس اعلام شد

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان خطاي انساني را علت اصلي انفجار مخزن در بندر خليج فارس عنوان كرد.
سيدمحمد حكيمي گفت: بلافاصله پس از اطفاي حريق، جلسه اي به منظور بررسي حادثه برگزار شد كه مشخص شد خطاي انساني در وقوع اين حادثه صورت پذيرفته و علت اصلي اين حادثه اين موضوع است. وي در ادامه افزود: در حال حاضر تيم ديگري مشغول بررسي دقيق تر حادثه هستند تا گزارش نهايي تهيه و اعلام كند.
حكيمي با تكذيب اخبار برخي از رسانه ها مبني بر كشته و زخمي شدن چند نفر در اين حادثه گفت: متاسفانه بر اثر اين حادثه يك جوان 22 ساله جان خود را از دست داد و فرد ديگري كشته و يا زخمي نشد.
وي خاطر نشان كرد: اين شركت از بهترين سيستم ايمني در محوطه خود برخوردار است اما به نظر مي رسد برخي ناهماهنگي ها و سهل انگاري ها باعث بروز اين حادثه شده است.
حكيمي در بخش ديگري از سخنان خود با رد برخي شايعات مبني بر اينكه مخازن نبايد با فواصل نزديك كنار هم ساخته شوند گفت: تمامي محوطه هاي نگهداري مواد نفتي براساس استانداردهاي در نظر گرفته شده ساخته مي شود و از اين نظر مشكلي ندارد.
وي با قدرداني از تلاش هاي نيروهاي امدادي در مهار سريع آتش سوزي گفت: 120 نيروي امدادي در مهار اين آتش سوزي حضور داشتند كه موفق شدند كمتر از يك ساعت و 30 دقيقه آتش سوزي را به بهترين شكل ممكن مهار كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي در مزارع كشاورزي
گرگان- خبرنگار كيهان:بر اثر وقوع آتش سوزي در مزارع كشاورزي گنبدكاووس و بندر تركمن طي دو روز گذشته بيش از 35هكتار از مزارع گندم و جو تبديل به خاكستر شد.در اين حوادث يك دستگاه تراكتور طعمه حريق شد. اين آتش سوزي بر اثر نقص فني و خارج شدن شعله از اگزوز كمباين بوقوع پيوست كه با تلاش ماموران آتش نشاني و يگان هاي امدادي پس از چند ساعت مهار شد.
كشف برنج خارجي قاچاق
اصفهان- خبرنگار كيهان:در نايين دو دستگاه خودرو تريلر حامل 40 تن برنج خارجي قاچاق توقيف شد.ماموران ايست و بازرسي شهيد شرافت نايين حين كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه خودرو تريلي مشكوك شده و آنها را متوقف كردند.ماموران در بازرسي از اين دو خودرو 4 هزار كيسه 10كيلويي برنج خارجي قاچاق را كشف و خودرو را متوقف كردند.
دو قرباني سانحه رانندگي
چناران- خبرنگار كيهان:بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با چراغ برق در كيلومتر 25 محور چناران- قوچان دو سرنشين خودرو در دم جان باختند. خودرو كه از چناران به سمت قوچان در حركت بود از مسير خود منحرف و به تير برق برخورد كرد.خستگي و خواب آلودگي راننده و سرعت زياد علت حادثه اعلام شد. در اين حادثه دو زن ميانسال به نام هاي خديجه حسني و صغري افشار در دم جان باختند و راننده خودرو به نام كريم حسني مجروح شد.
توقيف خودرو حامل كراك
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:يك دستگاه خودرو پرايد حامل سه كيلوگرم كراك در گنبدكاووس توقيف شد.خودرو از محور فرعي كلاله به سمت گنبدكاووس در حركت بود.در جريان اين عمليات، يكي از عوامل اصلي تهيه و توزيع موادمخدر در اين شهرستان به همراه دو نفر از همدستانش دستگير شدند.
دستگيري زوج كلاهبردار
سرويس شهرستانها:زوج كلاهبردار كه با تهيه اسناد و مدارك جعلي اقدام به فروش يك زمين به دهها شهروند لاهيجاني كرده بودند دستگير شدند.متهمان به نام هاي سحر- الف و رضا- م با فريب افراد و به بهانه تبديل زمين خود به آپارتمان و شراكت با آنها در لاهيجان از فريب خوردگان كلاهبرداري مي كردند. يكي از مالباختگان بيش از 5 ميليارد ريال به حساب متهمان پول واريز كرده بود.زمين مذكور به دهها نفر فروخته شده بود و مدارك ارائه شده به دفترخانه جعلي بود.

 



كارخانه مقواسازي كردكوي در آتش سوخت

كارخانه مقواسازي كردكوي عصر سه شنبه دچار حريق شد و در آتش سوخت.
به گزارش ايرنا رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان كردكوي استان گلستان گفت: مقارن عصر سه شنبه يك كارخانه مقواسازي در سه راهي يساقي اين شهرستان دچار حريق شد و خسارت هاي زيادي به بار آورد.
ابوالفضل شهابي افزود: دامنه آتش سوزي بسيار وسيع بوده اما نيروهاي آتش نشاني شهرهاي گرگان، بندر تركمن و كردكوي توانستند اين حريق را با تلاش خود مهار كنند.
وي افزود: علت حادثه و ميزان خسارات وارده از سوي كارشناسان در دست بررسي قرار دارد. در اين حادثه به هيچ يك از كاركنان آسيبي وارد نشده است.

 



5 مجروح حاصل درگيري ماموران منابع طبيعي آستارا با متجاوزان به جنگل

رشت- خبرنگار كيهان:
درگيري بين ماموران حفاظتي و انتظامي بخش لوندويل آستارا با متجاوزان به منابع طبيعي 5مجروح برجاي گذاشت.
سرهنگ اكبري فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان در اين باره گفت: به دنبال تجاوزات متعدد از سوي افراد به عرصه هاي جنگلي و منابع طبيعي منطقه در حوالي روستاهاي تابعه شهرستان نمين، نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي آستارا با اخذ دستور از مراجع قضايي با تعدادي از متخلفان و متجاوزان به جنگل كه در حال تخريب اين عرصه ها بودند مقابله كردند.
وي گفت: به دنبال برخورد ماموران حفاظتي و انتظامي بخش لوندويل آستارا با اين افراد تعداد زيادي از اهالي روستاهاي حاشيه به ماموران هجوم بردند كه منجر به درگيري شد.فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي گيلان افزود: در اين درگيري مهاجمان با استفاده از سنگ، چوب، تبر و داس به ماموران حمله و پس از يك برخورد شديد سرجنگلبان منطقه از ناحيه سر و صورت و 4 تن ديگر از ماموران حفاظتي و نيروي انتظامي مجروح شدند.
به گفته اكبري ماموران براي متفرق كردن مهاجمان اقدام به شليك تير هوايي كردند و مجروحان نيز به مراكز درماني منتقل شدند.

 



روز اسلام

نمايندگان جمهوري تاتارستان پيشنهاد كردند روز شانزدهم ماه مه (26ارديبهشت) به عنوان روز پذيرش اسلام در روسيه نامگذاري شود.
به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه روسي «اوترا»، اعضاي كميته فرهنگ، علوم، آموزش و مسائل ملي شوراي دولتي تاتارستان اعلام كردند در روز شانزدهم ماه مه سال 922 ميلادي، اسلام به عنوان يك دين رسمي در منطقه وازسكايا بولگارياي روسيه پذيرفته شده است.
برپايه اين گزارش و به گفته اين انديشمندان، در حال حاضر بيست ميليون مسلمان در روسيه زندگي مي كنند و در صورت به تصويب رسيدن اين پيشنهاد، مباني سياست ملي و روابط بين قوميت ها تقويت و تحكيم خواهد شد.انديشمندان تاتارستاني يادآور شدند: روسيه از سال 2005 ميلادي به عنوان ناظر در سازمان كنفرانس اسلامي حضور دارد و گفت وگوهاي دائمي با كشورهاي مسلمان انجام مي دهد و ثبت روز پذيرش اسلام در كشور موجب توسعه بيشتر گفت وگوهاي بين ديني در كشور و تحكيم وجهه بين المللي آن خواهد شد.

 



برج رياض آتش گرفت

آتش سوزي مهيب در يك برج 19طبقه در حال ساخت در رياض باعث ترس و وحشت ساكنان پايتخت عربستان شد.
به گزارش خبرگزاري ها، شاهدان عيني گفتند كه به علت نامعلومي آتش سوزي در طبقات مياني برج آغاز و به سرعت به طبقات ديگر سرايت كرد.در اين آتش سوزي 18كارگر آسيايي شاغل در برج محمديه رياض دچار سوختگي و مشكلات تنفسي شدند كه نه تن از آنها به بيمارستان هاي رياض انتقال يافتند.آتش سوزي در برج العبيكان كه عصر روز سه شنبه آغاز شد پس از چند ساعت و با استفاده از دو هلي كوپتر، 25 خودرو آتش نشاني، شش آمبولانس، 15گروه آتش نشاني و هشت گروه امدادي مهار شد و استاندار رياض به علت حساسيت موضوع شخصا بر عمليات اطفاي حريق نظارت داشت.
به گفته منابع مطلع، هنوز علت اصلي آتش سوزي اعلام نشده است اما احتمال عمدي بودن آن وجود دارد.به گفته شاهدان عيني به علت شعله ور شدن سريع برج و انفجارهاي نامعلوم در آن و فرو ريختن شعله هاي آتش بر روي ساختمان هاي همجوار، بزرگراه «ملك فهد» بسته شد و ترس و وحشت مناطقي از رياض را فرا گرفت، به طوري كه نيروهاي امنيتي كه غافلگير شده بودند، همه راههاي منتهي به محل حادثه را بستند و اين موضوع باعث نارضايتي شديد مردم شد.

 



شكايت از گوگل

يك زن آمريكايي به دليل راهنمايي اشتباه «گوگل» از اين غول دنياي اينترنت به دادگاه شكايت كرد.
به نوشته روزنامه آمريكايي «سولت ليك سيتي تريبون»، «لورين روزنبرگ» از ايالت «لس آنجلس»، پس از اينكه با استفاده از مسيرياب گوگل به اشتباه دچار حادثه تصادف شد، شكايت خود را از اين شركت بزرگ كامپيوتري آمريكا مطرح كرد و خواستار جبران خسارت وارده شد.
خدمات مسيرياب گوگل كه از طريق تلفن همراه با عنوان «بلاك بري» به آمريكايي ها ارائه مي شود، قبلا نيز باعث بوجود آمدن مشكلاتي براي شهروندان آن كشور شده بود.لورين روزنبرگ در شكايت خود به دادگاه توضيح داد، راهنمايي هاي مسيرياب گوگل باعث ورود اشتباه وي به بزرگراهي با سرعت بالاي خودروها شد كه همين موضوع نيز موجب تصادف خودروي وي و وارد آمدن صد هزار دلار خسارت گرديد.
اين در حالي است كه گوگل هنگام ارسال خدمات خود از طريق كامپيوتر، هشدارهاي لازم را به كاربران خود اعلام مي كند، اما هنوز در مورد ارائه هشدارها از طريق تلفن همراه اقدامي انجام نداده است.

 

(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14