(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 خرداد 1389- شماره 19661

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خميني ديگر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پوك (گفت و شنود)
متكي : صدور قطعنامه فرصت هاي ايجاد شده را از بين مي برد
عفو 81 مجرم حوادث پس از انتخابات باموافقت رهبر معظم انقلاب
كريستين ساينس مانيتور: جنايت رژيم صهيونيستي در غزه ، احتمال اجماع عليه ايران را به صفر رساند
موسوي: اشتباهات امام را مي گويم اما هنوز مصلحت نمي دانم!! (خبر ويژه)
نه تنها طرفدار جدايي دين از سياست بلكه مخالف اجراي قوانين اسلام هستيم! (خبر ويژه)
730 عضو پارلمان اروپا از دلقك هاي انگليسي استقبال نكردند (خبر ويژه)
جروزالم پست: ماجراي غزه تصويب قطعنامه عليه ايران را سخت تر كرد (خبر ويژه)
كيهان منظور موسوي در همبستگي با كومله و سلطنت طلبان را خوب فهميده (خبر ويژه)



خميني ديگر (يادداشت روز)

«زماني كه امام خميني از در وارد مي شد احساس كردم كه از لابلاي آن گردبادي از نيروي معنوي وزيدن گرفت گويا در وراي آن عباي قهوه اي، عمامه مشكي و ريش سفيد روح زندگي جريان داشت؛ بطوري كه همه بينندگان را محو تماشاي خود كرد. در آن هنگام حس كردم كه با حضور او همه ما كوچك شده ايم و گويا در سالن كسي جز او باقي نمانده است، آري او بارقه اي از نور بود كه در قلب و روح همه حضار رسوخ كرده بود، او تمام معيارهايي را كه گمان مي كردم مي توانند مرا در تعريف و ارزيابي شخصيت و مقامش ياري كنند درهم شكست، او با حضور خود آن قدر در ما تاثير گذارد كه احساس كردم تمام روح و جسمم را فرا گرفته است... او را چنان ساكت و آرام مي يافتي كه گويي نيرويي ثابت و استوار در درون او جريان دارد و البته اين نيرو همان چيزي است كه رژيم سابق ايران را به يكباره برچيد، حال آيا چنين شخصيتي مي تواند يك فرد عادي باشد؟».
جملات و اظهارات فوق كه در توصيف شخصيت امام راحل بيان شده است نه سخن يك خطيب توانا و دلباخته امام(ره) است و نه نوشته يك نويسنده انقلابي زبردست. اين توصيف صادقانه كه حكايت از ملاقات با بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي دارد ملاقاتي نيست كه در حلقه ياران امام(ره) و يا نزديكان و منسوبان ايشان صورت گرفته باشد.
بيان اين گفته هاي بدون پيرايش و سرشار از احساس پاك، اظهارات يك خبرنگار غيرايراني و غيرمسلمان است. «رابين وودز ورث كارسلن» (Robin woods worth carslen) خبرنگار غربي كه پس از انقلاب شكوهمند اسلامي، چند مرتبه به ايران سفر مي كند و در يكي از سفرها اين توفيق را مي يابد كه به ملاقات «امام راحل» برود.
اين ملاقات در فوريه 1982- بهمن ماه 1360- صورت گرفته است؛ درست در اواخر سالي كه تحليلگران و ناظران سياسي معتقدند اين سال از سخت ترين و پرپيچ وخم ترين گذرگاههاي نظام جمهوري اسلامي است. يعني علي رغم آنكه كشور در جنگ با صدام و رژيم بعثي به سر مي برد و چند ماه قبل در حادثه 8 شهريور مقامات عالي رتبه نظام اعم از رئيس جمهور، نخست وزير و وزراي كابينه و مسئولان دولتي در يك حادثه تروريستي به شهادت رسيده اند و چندي قبل تر هم در 7 تير همان سال شهيد بهشتي- رئيس دستگاه قضا- و يارانش در دفتر حزب جمهوري قرباني تروريسم شده و به آسمان پر كشيده بودند و دهها رخداد تلخ ديگر از اين دست كه دلالت بر شرايط اضطراري در كشور مي كرد، امام (ره) بي آنكه تزلزلي و اضطرابي در او مشاهده شود اين چنين آرام، باثبات و با هيبت سيماي يك رهبر ديني و الهي را به رخ مي كشند كه اين خبرنگار غربي در بخش ديگري از تشريح ملاقاتش با امام خميني(ره) از ايشان به عنوان «موساي اسلام» نام مي برد كه آمده تخت فرعون را بربيندازد. اين ملاقات پر رمز و راز تنها نمونه اي از شخصيت افلاكي و كهكشاني امام امت است و البته درك شخصيت جامع حضرت روح الله در گرو فهم گفتارها، نوشتارها و سيره عملي ايشان است.
تاملي در برخي از گفته هاي امام(ره) پنجره هاي جديدي از آگاهي و بصيرت را بر روي آدمي مي گشايد؛ اگر مي گويد: «محاصره آبادان بايد شكسته شود»- و شكسته مي شود- اگر نهيب مي زند كه: «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند»- كه نكرده و نخواهد توانست بكند- اگر هشدار مي دهد كه: «صداي شكستن استخوان هاي ماركسيسم به گوش مي رسد»- كه چنين شد- اگر فرياد برمي آورد كه: «اسرائيل بايد از بين برود»- كه امروز نشانه هاي آن به وضوح قابل رؤيت است- اگر تاكيد مي كند كه: «بايد هسته هاي مقاومت را در تمام جهان بوجود آورد- كه امروز الگوي مقاومت جهاني شده است- همچنين اگر متذكر مي شود كه: «عالم محضر خداست» يا اگر از بن جان بر زبان مي آورد كه: «خرمشهر را خدا آزاد كرد.» و...
همه و همه نشان مي دهد كه در قاموس خميني سياست با ديانت پيوندي ناگسستني دارد و رسالت اين رهبر بزرگ الهي به انقلاب اسلامي ختم نمي شود. امام (ره) علاوه بر احياي هويت ديني- كه با انقلاب اسلامي شكل گرفت- و به چالش كشاندن مكتب كمونيسم و ليبراليسم در اردوگاه شرق و غرب، افقي دورتر را نشانه رفته است؛ آنچنانكه تاكيد مي كند: «هدف عظيم انقلاب، ايجاد حكومت جهاني اسلام است.»
از همين روي؛ پايان دادن به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران و فرعونيان از لوازم اين هدف بزرگ و سترگ است و در اين ميان بي شك مبارزه اي نفسگير و جانانه را مي طلبد.
مقارن با اين شرايط است كه رهبر كبير انقلاب اسلامي بيان مي دارند: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مي كنيم چرا كه انقلاب ما اسلامي است و تا بانگ لااله الا الله و محمد رسول الله(ص) بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزه در هر كجاي جهان عليه مستكبرين هست ما هستيم.»
قطعاً اين مبارزه ياراني مي خواهد و جاي شگفتي نيست كه ياران او نيز اهل مبارزه اند و خستگي ناپذير.
جالب اينجاست كه در ذيل اين داستان بلند مبارزه ميان حق و باطل كه پهنه تاريخ را در برگرفته است؛ آمدن خميني و ياران باصلابت و مقاومش سده ها قبل وعده داده شده است و اينچنين بر لسان مبارك امام موسي كاظم(ع) جاري و ساري گرديده است: «رجل من اهل قم يدعوا الناس الي الحق، يجتمع معه قوم كزبر الحديد، لا يزلهم الرياح العواصف و لايمسلون من الحرب و لايجنبون و علي الله يتوكلون و العاقبه للمتقين»
«مردي از اهل قم، مردم را به حق دعوت مي كند، گروهي از مردم با او همراه مي شوند كه همانند تكه هاي آهن مستحكم اند. تند بادها آنها را تكان نمي دهد و از جنگ و مبارزه به ستوه نمي آيند و از دشمن نمي هراسند و بر خدا توكل مي كنند و عاقبت با متقين است.» (بحار الانوار-ج60- ص 216)
طرفه آنكه در اين كارزار مبارزه، نامعادله سلطه گران و زياده خواهان و مستكبران آنچنان بر هم مي ريزد كه راديو بي بي سي هنگام ارتحال حضرت امام خميني(ره) عجزآلود گزارش مي دهد: «امروز مردي چشم از جهان فروبست كه با درگذشت او چشم هاي بسياري در جهان غرب آسوده خوابيد...» و چند ساعت بعد با حضور ميليوني مردم در سوگ امام راحل(ره) خبرگزاري آسوشيتدپرس مي گويد: «خميني(ره) بار ديگر طلوع كرده است» ...
اين عجز بي بي سي بيان تأثيرگذاري و قدرت نفوذ انديشه والاي امام خميني بر دوران معاصر و بر ملت هاي دنياست كه باعث شده خواب از چشم چپاولگران و زورگويان دنياي غرب بربايد.
البته برخي از نظريه پردازان و صاحب نظران برجسته غربي ناگزير معترف شده اند كه بايد حاكميت انديشه خميني را در ساحت سياست بين المللي پذيرفت.
از جمله آلوين تافلر - نظريه پرداز معاصر غربي - به صراحت تصريح مي كند: «بزرگ ترين تحول امروز جهان ظهور پديده اي جديد يعني نيرو و قدرتي ماوراي دولت هاي ملي مي باشد وقتي آيت الله خميني فتواي سلمان رشدي را صادر كرد در واقع براي حكومت هاي دنيا پيامي تاريخي فرستاد كه بسياري از دريافت و تحليل آن عاجزند و مضمون واقعي پيام امام چيزي نبود مگر فرا رسيدن عصري جديد از حاكميت جهاني كه غرب بايد آن را با دقت مورد نظر و بررسي قرار دهد. اين نكته هم گفتني است كه گزارش راديو بي بي سي هنگام ارتحال امام مبني بر اينكه با درگذشت خميني بسياري در جهان غرب آسوده خفتند وجه ديگري نيز دارد و آن اشتباه استراتژيك بي بي سي و تمام مادي گرايان و زراندوزان و افزون طلباني است كه گمان مي كنند با رفتن خميني مكتب او به پايان راه خواهد رسيد و اين در حالي است كه امروز نام و انديشه امام راحل عظيم الشأن در ميان ملت هاي مستقل و آزاديخواه جهان ريشه دوانده است و ثمرات آن روز به روز عيان تر مي شود. و به گفته كيهان در مصاحبه با CNN، روح خميني(ره) در كالبد خامنه اي بار ديگر به دنياي دين باوران و مستضعفان بازگشته است.
به عبارت ديگر؛ تغيير مسير تاريخ كه با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز گشته امروز نزديك به «نقطه عطف» خود است و مي رود تا اين جمله گرانسنگ امام كه «قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است» به وقوع بپيوندد امروز بيداري اسلامي كه به بركت انقلاب اسلامي در جهان اسلام نضج گرفته است به اقصي نقاط عالم رسوخ كرده است و ملت هاي آزاديخواه و مستقل و متنفر از جريان استكبار، بخوبي اين پيام را گرفته اند كه بايد روابط عمودي در دنياي معاصر به روابط افقي و بر مبناي عدالت تغيير يابد.
اين روزها ايران اسلامي و بسياري از كشورهاي مسلمان در بيست ويكمين سالگرد امام راحل به سوگ نشسته اند، راه امام(ره) توقف ناپذير و مكتب او زنده تر از ديروز است و مي رود تا به گفته او پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) را برفراز تمام قلل مرتفع جهان به اهتزاز درآورد.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ سالروز تولد اسوه عفاف و حجاب ام ابيها حضرت فاطمه(س) بر زنان و مردان انقلابي كشورمان مبارك باد. انشاءالله بانوان ما با تأسي از آن بانوي بزرگ جهان اسلام و بشريت به اجراي طرح مترقي حجاب و عفاف همت گمارند.
6833---0916
¤ ديروز شاهد تجليل صدا و سيما از خواننده محبوب انقلاب آقاي گلريز بودم وقتي آقاي گلريز روي سن رفت، جمعيت با چنان شور و هيجاني از او تجليل كرد كه اشك شوق به چشمم آمد. خواستم بگويم عاقبت به خيري بهترين هديه الهي است. به ياد شجريان افتادم كه به جاي مردم كشورش به دامان بيگانگان پناه برده و امروز در حالي پا به پيري گذاشته و صدايش به خدشه افتاده كه نه سابقه قابل افتخار دارد و نه در ميان مردم كشورش جايي دارد. برخلاف گلريز كه هر روز صدايش با طراوت تر و خودش در ميان مردم محبوب تر مي شود.
4707--0912
¤ حمله به كشتي هاي حامل مواد غذايي و دارويي براي مردم بي پناه و در محاصره غزه توسط رژيم ددمنش صهيونيستي آن هم با چراغ سبز آمريكا موجب نفرت و بغض ملت هاي آزاده گرديد و مطابق نص صريح آيات قرآن اين جنايت گريبان عاملين حادثه را خواهد گرفت و به اميد خداوند ، محو رژيم اشغالگر قدس را به دنبال خواهد داشت.
محمودي
¤ صهيونيست هاي جنايتكار كه بار ديگر دستانشان به خون انسان هاي بي گناه آلوده شد و با حمله به كشتي هاي حامل كمك هاي مردمي براي مردم بي پناه غزه عده اي را در آبهاي بين المللي كشتند، همان كساني هستند كه از سران فتنه در ايران نيز دفاع كردند.
عليمرداني
¤ حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كاروان كشتي كمك به مردم مظلوم و ستمديده فلسطين در نوار غزه و كشتار بي رحمانه و وحشيانه مددكاران بين الملل از همه جهان و حمايتهاي آمريكا، انگليس و فرانسه از آنها در سازمان ملل متحد ماهيت واقعي رژيم اشغالگر و حاميان اروپايي و آمريكايي آنها را بيش از پيش روشن كرد و حقانيت جمهوري اسلامي ايران را در دفاع از حقوق حقه مردم رنجديده غزه و فلسطين و محكوم كردن اشغالگران قدس شريف را براي همه عالم و عالميان آشكار ساخت.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ مدعيان حقوق بشر كه براي فتنه گران سينه چاك كرده بودند كجايند تا جنايات صهيونيسم غاصب و به خاك و خون كشيدن كاروان آزادي را ببينند؟
5456---0912
¤ انديشه ها و بيانات امام نسبت به قانون شكنان و فتنه گران و مزدوران استكبار را در روز نامه چاپ كنيد تا سران فتنه كه خود را منتسب به خط امام معرفي مي كنند و بيشترين خيانت را كردند براي مردم بيشتر شناخته شوند.
2158---0912
¤ چگونه مترو در فعاليت انتخاباتي به تبليغات نامزدي خاص فعال مي شود ولي در زمينه فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي حجاب و عفاف به دنبال بهانه جويي و شانه خالي كردن از زيربار مسئوليت است.
3894---0913
¤ در خبرها آمده بود كه آقاي سيدمحمد خاتمي از آقاي شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان شكايت كرده است. اميدواريم كه هر چه زودتر اين دادگاه تشكيل شود تا از روشنگري هاي مدير مسئول كيهان در اين خصوص بهره مند شويم.
پدرام- اصفهان
¤ يك شهرستاني هستم. عرض مي كنم كجاي اين كار عدالت است كه كارمندان تهراني با انتقال به شهرستان ها از ما همكارانشان كه در يك رديف هستيم بيشتر حقوق بگيرند و از مزايا و تسهيلات بيشتري برخوردار بشوند. انتظار مي رفت كيهان در اين مورد موضع بگيرد.
يك شهروند از بابل
¤ افزايش 6 درصد به حقوق كارمندان بر چه مبنايي صورت گرفته است. قانون خدمات كشوري صراحت دارد كه دولت مطابق با نرخ تورم كه بانك مركزي اعلام مي كند حقوق كارمندان را افزايش بدهد. شايسته اين بود كه دولت با صدور اطلاعيه اي دلايل افزايش 6 درصدي را اعلام مي كرد.
اميرحسين سلطان
¤ بعد از راه اندازي سامانه پيام كوتاه پيشنهاد مي كنيم سيستم ارسال خبر كه در بيشتر سايت هاي خبري وجود دارد و توسط ايميل در سريع ترين زمان ممكن به افراد ارسال مي شود را نيز راه اندازي كنيد. در عصر ارتباطات داشتن نرم افزارهاي قوي و به روز شده براي رسانه هاي مهم و تأثيرگذار بويژه كيهان يك نياز و ضرورت اجتناب ناپذير است.
سنداني از تهران
¤ 2 سال قبل كنتور برق ما توسط پيمانكار تعويض و كنتور ديجيتالي كار گذاشته شد و عنوان شد كه اين كنتور مجاني است حالا پس از 2 سال قبض 233 هزار توماني به خاطر آن كنتور داده اند! چه كسي پاسخ گوي اين وضعيت است!
گنجخانلو
¤ مسئولين آموزش و پرورش بعد از آنكه دانش آموزان سال اول دبيرستان امتحان شيمي را داده اند سه سأال 1 و 2 و 3 اين آزمون را به دلايلي حذف كرده اند. عرض بنده اين است كه اين تصميم به هر دليلي كه گرفته شده چرا بايد تاوان آنرا دانش آموزان بدهند. حداقل مي توانستند اين آزمون را مجدداً برگزار كنند تا ضرري متوجه دانش آموزان نشود.
محمدي
¤ در رسانه ها از قول وزير كار آمده بود كه همه دستگاهها موظفند شركتهاي پيمانكاري تأمين نيروي انساني را حذف و با شاغلان آن شركت ها بطور مستقيم قرارداد منعقد نمايند. ولي متأسفانه وزارت خارجه به نيروهاي شركت تعاوني مصرف كه سابقه 5 تا 25 سال دارند اعلام نمود كه به بخش خصوصي واگذار شوند؟! كه كاملاً برخلاف نظر وزير كار است با اين وصف ما 800 نفر در وضعيت بلاتكليفي و سردرگمي و معلوم نبودن وضعيت بيمه به سر مي بريم وقتي به بيمه جهت تمديد دفترچه مراجعه مي كنيم اعلام مي شود كه بيمه شما واريز نشده است؟! با اين اوصاف قريب 2500 نفر خانواده ما چه بايد كنند؟! و چه كسي مشكل ما را مرتفع مي نمايد.
جمعي از نيروهاي شركت تعاوني مصرف وزارت خارجه
¤ از مسئولين مركز بهداشت شهرستان كهكيلويه سؤال كنيد چرا هزينه بعضي از خدمات درماني از قبيل اندسكوپي و اكوي قلب در شيراز نصف هزينه آن در دهدشت است. ضمن اينكه در شيراز اين نوع خدمات توسط فوق تخصص و با كيفيت بهتر انجام مي گيرد.
0854---0917
¤ يك شركت تحت عنوان ليزينگ كه هويت قانوني نيز ندارد اقدام به دريافت مبالغي به عنوان كارمزد خريد خودرو از مردم مي كند و عملا نيز هيچ كاري انجام نمي دهد، با توجه به اينكه افرادي فريب اين شركت ها را مي خورند ضروري است تا از سوي مسئولان مربوطه اطلاع رساني و نظارت بيشتري صورت بگيرد تا مردم گرفتار چنين شركت هايي نشوند.
حامد از كرج
¤ از شهردار محترم تهران تقاضا مي كنم يك فكري براي ادامه كار صافكارهايي كه در كنار مناطق مسكوني بويژه منطقه 8 كه آسايش را از اهالي گرفته است بكند.
درفش- تهران
¤ ما جمعي از معلولان از رياست محترم جامعه معلولين كشور و دست اندركاران زحمتكش راديو البرز به خاطر حضور گرمشتان در گردهمايي معلولان در بوستان نژادفلاح فرديس كرج تشكر و قدرداني مي كنيم. حضور ايشان در جمع ما معلولان و تهيه برنامه و گزارش توسط راديو البرز باعث دلگرمي و شادي همه حاضرين شد كه جاي تشكر و قدرداني فراوان دارد.
جمعي از معلولان فرديس كرج
¤ در بزرگراه شهيد محلاتي به سمت بلوار ابوذر، تمام اتوبوس هاي بليطي جمع آوري شده اند. اين اقدام برخلاف وعده رئيس شوراي شهر تهران است كه گفته بودند، اتوبوس هاي بليطي در كنار اتوبوس هاي پولي باقي مي مانند.
يك هموطن
¤ از مسئولين استان آذربايجان شرقي تقاضا مي شود مشكل آب آشاميدني بهداشتي روستاي گمين از توابع شهرستان ميانه را مرتفع نمايند. همچنين از وزير راه و ترابري نيز تقاضاي ترميم و آسفالت جاده روستايي را خواستاريم.
9912---0919
¤ 17 سال است كه منزل ما در اطراف حرم مقدس حضرت عبدالعظيم حسني در داخل طرح قرار دارد و شهرداري كاري انجام نداده است اما اخيراً بلوك هاي سيماني بزرگ جلو منازل و مغازه ها مي گذارند تا شهروندان به هر قيمتي كه شهرداري تعيين مي كند رضايت بدهند.
زين العابدين
¤ در ميدان امام حسين كرج و ابتداي بلوار هفت تير تمام سطح پياده رو به تعميرگاه و پاركينگ خودرو تبديل شده است جالب اينكه ساختمان راهنمايي و رانندگي شهر نيز در همين محدوده واقع شده است!
6078---0912

 



پوك (گفت و شنود)

گفت: موسوي در مصاحبه با سايت كلمه گفته است؛ امام(ره) اشتباهاتي داشته است اما اكنون مصلحت نيست كه به آن اشتباهات اشاره كنيم.
گفتم: نستجيربالله، حتما يكي از اشتباهات حضرت امام(ره) از نظر موسوي و خاتمي و كروبي آن بوده است كه پوزه آمريكا و اسرائيل و انگليس يعني حاميان سران فتنه را به خاك ماليده است!
گفت: ابن سعد هم مي گفت؛ مخالفت علي(ع) با معاويه اشتباه بود! و از اين طريق مزدوري خود براي يزيد را توجيه مي كرد.
گفتم: شخصي از دكتر پرسيد؛ چرا وقتي روي سرم مي ايستم، خون توي سرم جمع مي شه، اما وقتي روي پاهام مي ايستم، خون توي پاهام جمع نميشه؟! دكتر نگاهي به او كرد و گفت؛ خب! معلومه، چون پاهات مثل كله ات تو خالي نيست كه خون توي اونا جمع بشه!

 



متكي : صدور قطعنامه فرصت هاي ايجاد شده را از بين مي برد

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با همتاي بلژيكي خود صدور قطعنامه عليه ايران را حركتي تقابلي و تخريبي خواند كه فرصت هاي ايجاد شده را از بين مي برد.
منوچهر متكي در سفر به بروكسل در ديدار با «استيون واناكر» معاون نخست وزير و وزير خارجه بلژيك به تشريح آخرين وضعيت برنامه هسته اي كشور و جزئيات بيانيه تهران پرداخت و بر لزوم حمايت همه كشورها به ويژه كشورهاي اروپايي از رويكرد همكاري تأكيد كرد و گفت كه اين مسئله مي تواند بسترساز رفع بحران هاي موجود در فعاليت هاي هسته اي و زمينه ساز همكاري هاي وسيع تر هسته اي بين كشورهاي مستقل و محترم شمردن حقوق همه اعضاي NPT باشد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار تأكيد كرد كه صدور قطعنامه حركتي تقابلي و تخريبي است و مي تواند فرصت هاي مناسب ايجاد شده را از بين ببرد.
متكي همچنين در ديدار با مارتين شولز رهبر حزب سوسياليست هاي پارلمان اروپا يك جانبه گرايي و اصرار بر ادامه راه بي نتيجه گذشته را رويكردي درست ندانست و در عين حال از شولز جهت سفر به ايران براي ادامه گفت وگوها دعوت به عمل آورد كه با نظر مثبت طرف اروپايي روبرو شد.
وزير خارجه كشورمان در جمع نمايندگان كميسيون اروپا نيز بيانيه تهران را گامي ارزشمند خواند و ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام مثبت ايران، پاسخ مناسبي را از سوي طرف مقابل دريافت كند.
متكي در ادامه گفت: تهديدات هسته اي يكي از نگراني هاي جهاني است و ايران نيز خود از چنين تهديداتي نگران است و به همين دليل بايد همكاري هاي جهاني و منطقه اي براي برطرف كردن اين نگراني ها شكل گيرد.
وي با اشاره به كلاهك هاي هسته اي رژيم صهيونيستي اظهار داشت: رژيمي كه 300 تا 500 كلاهك هسته اي در اختيار دارد و اجازه نظارت بازرسان آژانس را نمي دهد و هيچ احترامي نيز براي درخواست هاي مكرر پارلمان اروپا و هيچ نهاد بين المللي ديگري قائل نيست، تهديدي جدي محسوب مي شود.
متكي سپس به يورش اخير رژيم صهيونيستي به كاروان كمك هاي بشردوستانه به غزه اشاره كرد و يادآور شد: همه ما مي دانيم كه اين رژيم با وجود مخالفت هاي جهاني همچنان به اقدامات خود در اين زمينه ادامه مي دهد.
حمايت معاون پارلمان اروپا
از بيانيه تهران
از سوي ديگر معاون پارلمان اروپا در ديدار متكي بيانيه سه جانبه تهران را گام مثبتي در جهت حل و فصل موضوع تبادل سوخت هسته اي ارزيابي كرد و از آن حمايت نمود.
جياني پتيلا در اين ديدار تداوم گفت وگوها را تنها راه حل موضوعات فيمابين دانست.
طرفين همچنين حملات اخير نيروهاي صهيونيستي به امدادگران و ارسال كنندگان كمك هاي بشردوستانه به نوار غزه را به شدت محكوم كردند و خواستار رسيدگي مجامع بين المللي به اين جنايات شدند.
غافلگيري كشورهاي زورگو
با بيانيه تهران
همچنين متكي در جمع ايرانيان مقيم بلژيك با اشاره به بيانيه اخير تهران كه با مشاركت تركيه و برزيل به انجام رسيد، افزود: اين بيانيه، آمريكا و ديگر كشورهاي قدرتمند را غافلگير كرد و آنان را به بن بست كشاند.
وي با اشاره به قدرت نظامي و اقتصادي آمريكا در سطح جهان گفت: آنچه كه موجب شد آمريكا در افغانستان به بن بست كشيده شود كمبود امكانات نظامي و يا اقتصادي نبود بلكه واشنگتن در افغانستان و موارد مشابه آن با بحران در منطق مواجه شده است.
متكي تأكيد كرد كه آمريكا چون قادر نيست به صورت منطقي حضور خود را در مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق توجيه كند با بحران منطق مواجه شده است.
وي افزود آمريكا اينك نيز در مواجهه با مسأله هسته اي ايران قادر به توجيه معيارهاي دوگانه خود نيست و بشدت با بحران منطق مواجه شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وزير امور خارجه ايران افزود: «منطق مبتني بر قدرت» كه سردمداران آمريكا از آن پيروي مي كنند در برابر «قدرت منطق» به زانو درآمده است.

 



عفو 81 مجرم حوادث پس از انتخابات باموافقت رهبر معظم انقلاب

همزمان با ايام خجسته ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) رهبر معظم انقلاب اسلامي با درخواست رئيس قوه قضائيه براي عفو و تخفيف مجازات هشتاد و يك نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب كه در قضاياي پس از حماسه چهل ميليوني مردم در انتخابات سال گذشته، بازداشت و از كرده خود پشيمان شده و درخواست عفو كرده اند موافقت نمودند.
متن نامه آيت الله آملي لاريجاني به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي(ادام الله ظله الوارف)
با اهداي سلام و تحيات و با عرض تبريك فرا رسيدن ايام ولادت با سعادت دخت گرامي نبي مكرم اسلام (ص) و تقارن اين عيد خجسته با ولادت حضرت امام خميني(ره)، با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي، پايه هاي نظام اسلامي آنچنان مستحكم و ريشه در اعماق انسانهاي مؤمن دوانيده كه بفضل الهي و با رهبري ولي فقيه و حمايت بي دريغ امت، بر همه توطئه ها و مشكلات فائق آمده و صراط تعالي را مي پيمايد.
در سال گذشته در دهمين انتخابات رياست جمهوري، مردم دين مدار و انقلابي حماسه اي ديگر آفريدند و جلوه اي از دموكراسي واقعي و مردم سالاري ديني را در ايران اسلامي به نمايش گذاشته و عليرغم تبليغات گسترده دشمنان و بدخواهان، با حضور چهل ميليوني در انتخاباتي كم نظير و در كمال آزادي شركت كرده و با اكثريت قاطع فرد مورد نظر خود را انتخاب كردند.
اين نمايش عظيم ملت و حماسه بزرگ بر دشمنان گران آمده و در صدد تلخ كردن كام مردم برآمدند و با پيوند جريانهاي ضد انقلاب داخل و خارج و حمايت همه جانبه دشمنان قسم خورده دست به فتنه گري و نا امني زدند و عده اي غافل و بي بصيرت هم اگر چه با انگيزه هاي متفاوت، آتش اين فتنه را شعله ور تر كردند و با هنجار شكني و زير پا گذاشتن قانون براي مردم و نظام زحمت ايجاد كردند و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار دادند كه حسب وظيفه دستگاههاي امنيتي، انتظامي و قضايي با فتنه گران و قانون شكنان و عوامل نا امني برخورد كردند.
با روشن شدن ماهيت فتنه و بر ملا شدن نقشه دشمنان عده اي از اين افراد فريب خورده به خود آمده و از كرده خود پشيمان و اظهار ندامت و درخواست عفو دارند. در اجراي بند 11 از اصل قانون اساسي به شرح ليست پيوست، صورت اسامي 81 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب مورد بررسي واقع و واجد شرايط لازم جهت برخورداري از عفو و يا تخفيف مجازات تشخيص داده شده اند كه در صورت تصويب مقام عالي اقدام مي گردد.
و الامر اليكم و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته
صادق لاريجاني
پاسخ حضرت آيت الله خامنه اي به درخواست رئيس قوه قضائيه به اين شرح است:
بسمه تعالي
با سلام و تبريك با پيشنهاد جنابعالي موافقت مي شود.
والسّلام عليكم و رحمت الله
سيّدعلي خامنه اي
12خرداد ماه1389

 



كريستين ساينس مانيتور: جنايت رژيم صهيونيستي در غزه ، احتمال اجماع عليه ايران را به صفر رساند

سرويس سياسي-
يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به جنايت رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان كمك هاي بشردوستانه در غزه اعلام كرد كه اين موضوع احتمال اجماع عليه فعاليت هاي هسته اي ايران را به صفر رساند.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور، در اين باره نوشت: هرچند تركيه پيشتر نيز با آمريكا در مورد اعمال دور تازه اي از تحريم ها عليه ايران اختلاف اساسي داشت اما حمله اسرائيل به ناوگان آزادي در غزه و حمايت آمريكا از اين اقدام، باعث شد كه آنكارا بر شدت مخالفت خود بيافزايد.
در ادامه اين گزارش با اشاره به توافقنامه هسته اي اخير تهران آمده است:
مقامات تركيه به اين توافق نامه همچون مانعي براي اعمال دور چهارم تحريم ها عليه ايران نگاه مي كنند و به همين دليل در گفت وگوهاي اخير با مقامات آمريكايي مخالفت صريح خود را با اعمال اين تحريم ها اعلام كرده اند.
براساس اين گزارش با حمله وحشيانه نيروهاي رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي و كشته شدن حداقل چهار شهروند تركيه اي، روابط تركيه و آمريكا رو به تيرگي نهاده است چرا كه داوود اوغلو وزيرامور خارجه تركيه به شدت از موضع مقامات آمريكايي در قبال اين تهاجم وحشيانه به خشم آمده و اعلام كرده است ما انتظار واكنش صريح تري را از سوي آمريكا داشتيم.
ساينس مانيتور در پايان اين گزارش آورده است: دولت آنكارا تلاش خواهد كرد تمام تلاش ها درباره تحريم ايران را به بن بست كشانده و مخالفت صريح خود را با اين مسئله در جلسه آينده شوراي امنيت سازمان ملل اعلام خواهد كرد.
در همين رابطه تحليلگران سياسي معتقدند: اعتراضات بين المللي بر سر حمله اسرائيل به ناوگان امدادي ممكن است راي گيري درباره تحريم ها را آنقدر به تعويق اندازد كه اين قطعنامه هرچه بيشتر تعديل شود.
«جيمز فيليپس» كارشناس خاورميانه در بنياد هريتيج در واشنگتن مي گويد: به نظر من گزارش هسته اي جديد بايد عزم شوراي امنيت را براي اعمال تحريم هاي سخت تر تقويت كند اما با حادثه ناوگان امدادي اكنون به نظر مي رسد راي گيري احتمالا به تاخير مي افتد و حتي ممكن است شاهد حذف برخي تحريم ها باشيم.
اجماع عليه ايران منتفي است
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اعلام اينكه صدور قطعنامه تحريمي عليه جمهوري اسلامي ايران بدون اجماع در شوراي امنيت يك شكست براي آمريكا محسوب مي شود گفت: اين شكست بنابر اعلام چند كشور مستقل عضو در شوراي امنيت از هم اكنون رقم خورده است.
بروجردي افزود: آنها از ابتدا دنبال اجماع بودند ولي در حال حاضر لبنان به عنوان يك عضو صريحا مخالفت خود را اعلام كرده است و تركيه و برزيل نيز وضعيت مشابهي دارند زيرا اين كشورها حيثيت خود را در گرو گذاشته اند. البته مكزيك هم كه رئيس بعدي شوراي امنيت است در مذاكره با وزير خارجه كشورمان در اين كشور منطق تبادل سوخت را پذيرفته و اين منطق را قابل دفاع دانسته است و اين نشان مي دهد كه منطق بيانيه تهران قابل دفاع است و بي منطقي ايالات متحده آمريكا قابل پذيرش نيست.
افزوده شدن هند
به جمع مخالفان تحريم ايران
وزارت خارجه آمريكا اذعان كرد كه كشورش درخصوص برنامه هسته اي ايران با كشور هند اختلاف نظر دارد.
روزنامه «هندوستان تايمز» به نقل از ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه آمريكا نوشت: درخصوص ايران، ما و هند ضرورتا ديدگاه واحدي نداريم؛ اگرچه درخصوص مساله هسته اي، هند مخالفتش در قبال ايراني مسلح به سلاح هسته اي را كاملا روشن كرده است.

 



موسوي: اشتباهات امام را مي گويم اما هنوز مصلحت نمي دانم!! (خبر ويژه)

اظهارات اخير موسوي درباره قابل نقد بودن سيره حضرت امام خميني با استقبال گسترده رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب مواجه شد.
رسانه هاي ضدانقلاب ضمن انتشار مصاحبه موسوي با سايت كلمه كه تحت عنوان «گفت و گوي صريح ]!؟[ كلمه با ميرحسين موسوي پيرامون ابعاد شخصيتي امام خميني منتشر شده بود» ، به ويژه آن بخش از سخنان وي را كه امام را قابل نقد و در عين حال در شرايط فعلي به دور از مصلحت مي دانست برجسته كردند. سايت ضدانقلابي گويانيوز كه رسماً براي سازمان سيا مزدور استخدام مي كند، براي مصاحبه وي اين تيتر را برگزيد «منظور از نگريستن به دوران اول انقلاب، بازگشت به آن دوره نيست». دويچه وله هم تيتر زد «موسوي: منظور از دوران امام بازگشت به آن نيست».
موسوي در مصاحبه با سايت خود ابتدا كوشيد دوران پس از رحلت حضرت امام را در تقابل با زمان حضور آن حضرت قلمداد كند و به همين دليل هم ژست طرفداري و دلبستگي به امام گرفت اما در پايان مصاحبه به اين سوال پاسخ داد كه «آيا معتقد نيستيد كه به دوران امام هم نقد وارد است»؟
جريان ضدانقلاب به ويژه طي يك سال اخير به بهانه نقد دوران امام، تخطئه و تخريب سياست هاي اصولي حضرت امام را در دستور كار قرارداد و از سران فتنه نظير موسوي و كروبي هم خواست كه همين رويه را در پيش بگيرند نامه نگاري از موضع پايين به شيخ آلت دست منافقين و مطرود حضرت امام، و همزمان، ارتباط گيري از موضع ضعف و ندامت با گروهك هايي نظير نهضت آزادي نتيجه سياست جديد سران فتنه بود به نحوي كه ابراهيم يزدي گفت اصلاح طلبان تا ده سال قبل حاضر نبودند با ما طرف گفت وگو باشند اما اكنون حاضر به مذاكره و ائتلاف با ما هستند در حالي كه ما هرگز از مواضع خود كوتاه نيامده ايم.
در چنين روندي سايت كلمه لزوم نقد دوران امام را در پايان مصاحبه خود با موسوي پيش كشيد كه وي گفت: «يكي از اجزاء اعتقادات ما اين است كه تعداد معصومين 14 نفر است و بقيه بندگان خدا جايزالخطا هستند و هميشه در معرض لغزش. مگر آنكه خدا آنها را حفظ كند. در مورد دوران مورد بحث هم همينطور است. ولي چه ضرورتي دارد كه وقتي دو تيغه قيچي، يعني متحجران داخلي و دشمنان بي نقاب خارجي آن دوران و تصوير حضرت امام را هدف قرار داده اند، من هم زبان به نقد بگشايم. مسلماً به دليل فضاي زهراگين موجود، كلام گفته نشده از دهان ربوده خواهد شد و درست شبيه چارچوب توطئه اي كه به عنوان پاره كردن تصوير حضرت امام پياده شد، مورد سوءاستفاده داخلي و خارجي قرار خواهد گرفت. امروز دشمنان جنبش سبز دنبال طعمه و بهانه هستند تا پيوندي كه همه ما را به هم وصل مي كند از بين ببرند. در كشور ما ميليون ها نفر به امام علاقه دارند كه من هم يكي از آنها هستم. به رسميت شناخته شدن اين علاقه و معناي رهايي بخش آن در شرايط كنوني سرمايه بزرگي است كه ما حق نداريم در اين زمينه اشتباه كنيم.»
در برابر اين اظهارات مغالطه آميز بايد از آقاي موسوي پرسيد كه اولا آيا امام جايزالخطا بودو شما جايزالخطا نيستيد كه مستبدانه و ديكتاتور مآبانه در برابر قانون اساسي، حقوق و منافع و رأي مردم سر به شورش و ياغي گري گذاشتيد. و حتي انتقادهاي برخي دوستان و نزديكان خودتان را در زمينه توهم بودن ادعاها نپذيرفتيد؟ ثانياً آيا با مغالطه جايز الخطا معرفي كردن حضرت امام مي توان ارتجاع را جاي انقلاب اسلامي نشاند، با گروهك هاي ضد دين و انقلاب طرح دوستي ريخت و در خيانت به كشور و ملت آن قدر پيش رفت كه دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام در جبهه استكبار هورا بكشند؟ آيا لازمه اين سخن كه معصومين 14 نفر بيشتر نبودند، هم پيمان شدن با تروريست هاي منافقين و تندر و پژاك و كومله، و گروهك هاي خائني چون بهائيت و نهضت آزادي و جبهه ملي و فدائيان خلق و... در جريان آشوب هاي خياباني و اوج آن حرمت شكني روز عاشوراست؟!
البته معلوم است سران فتنه در كشوري كه در هيچ جاي جهان بي نام و ياد خميني شناخته شده نيست و حوادث پس از انتخابات هم ثابت كرد محبت امام در قلب ملت موج مي زند، فعلاً شرايط را براي نقد و تخطئه امام مناسب ندانند و دعوت به تداوم نفاق براي پرهيز از ريزش بيشتر بقاياي فتنه سبز كنند اما اين حضرات آيا مي توانند ادعا كنند كه آنچه در يك سال گذشته عمل كردند، غير از عارضه و مواجهه با سيره حضرت امام بوده است؟ چه آن زمان كه كوشيدند با ادعاي دروغ تقلب، افكارعمومي را بي اعتماد و بدگمان كنند و چه پس از آن كه از موضع ديكتاتوري در برابر قانون و جمهوريت، سر به شورش خياباني با چاشني آدم كشي و آتش سوزي و تخريب و ساختارشكني گذاشتند و كارشان به همراهي با گروهك هاي محاربي كشيد كه جمهوري اسلامي و ولايت فقيه را مانند همين حضرات خار چشم و سد راه مي ديدند. نهايتاً هم كه كارشان به نشان دادن چراغ سبز به آمريكا و رژيم صهيونيستي و جسارت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي و حضرت امام حسين(ع) كشيد.
به يقين سران فتنه در ادامه راهي كه مي پيمايند مجبورند نه تنها قاطعيت حضرت امام در برابر استكبارجهاني و گروهك هاي محارب وابسته را تخطئه كنند بلكه به خاطر خوشايند اين جريان ها احكام اسلامي و قرآني نظير ولايت، جهاد، حجاب، امر به معروف و نهي از منكر، قصاص، لزوم مرزبندي با كفار و منافقين و... را هم يكي پس از ديگري انكار كنند چرا كه به تعبير قرآن «عاقبت كساني كه بدي پيشه كنند، اين است كه آيات الهي را تكذيب كنند»(سوره روم-آيه 10) و باز «به خاطر پيمان شكني نقض ميثاق، آنها را لعنت و قلب هايشان را پر از قساوت و سنگي كرديم.»
(سوره مائده-آيه13)

 



نه تنها طرفدار جدايي دين از سياست بلكه مخالف اجراي قوانين اسلام هستيم! (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ملي- مذهبي گفت جوهره جنبش سبز سكولار است.
رضا عليجاني كه گروهك متبوع وي ارتباطات وثيقي با سران فتنه دارد در گفت وگو با راديو زمانه اظهار داشت: بدنه جنبش سبز بدنه متكثري است اما گفتمان غالب بر آن، گفتمان آرماني اي كه خواهان حكومت ديني و اجراي قوانين شريعت باشد و يا خواهان ارجاع قوانين به شريعت باشد، نبوده است. همچنين جوهره اين جريان يك نوع جوهر سكولاريستي است.
حسن يوسفي اشكوري از مسافران كنفرانس برلين كه خلع لباس شد و از كشور گريخت، ضمن دفاع از سكولاريسم و مخالفت با حضور روحانيت در فتنه سبز گفت: اگر روحانيت از جنبش سبز حمايت كند، چاقوي دو دم است و ما تجربه انقلاب و حضور روحانيت را داشته ايم.
وي با بيان اين كه «كلي گويي سران جنبش ديگر مفيد نيست» اضافه كرد: خود آقاي كروبي و موسوي نيز اين را قبول دارند كه مسئله جنبش، مسئله انتخابات نيست كه احمدي نژاد باشد يا موسوي، مخالفان با عملكرد 30 ساله جمهوري اسلامي مخالف هستند.
يوسفي اشكوري با انكار منشأ آسماني حكومت ديني حتي در صدر اسلام گفت: آنچه كه حداقل 20 سال است من از آن دفاع مي كنم، حكومت عرفي (سكولار) است يعني حكومتي كه مذهبي نيست. حتي من به اين باور رسيده ام كه حكومت 10 ساله پيامبر اسلام در مدينه نيز جنبه آسماني نداشته است تا چه رسد به حكومت هاي بعدي تا به امروز. شريعت مبناي قانونگذاري نيست.
وي در عين حال با مذهبي توصيف كردن ملت ايران گفت: ترديدي وجود ندارد كه در داخل و خارج كشور، گروه ها و افرادي هستند كه اساساً خواهان سقوط جمهوري اسلامي هستند. اين مسئله با واقعيت جامعه ايران چه خوشمان بيايد و چه نيايد، سازگار نيست. با توان و ظرفيت امثال آقايان موسوي و كروبي و خاتمي هم سازگار نيست. متاسفانه من خوش بين نيستم حاكميت عقب نشيني كند و جنبش را به رسميت بشناسد.
اشكوري همچنين نسبت به همراهي روحانيت و مرجعيت با فتنه گران هم ابراز نااميدي كرد و گفت: متاسفانه از روحانيون حوزه ها به خصوص روحانيون سطح بالا و در حد مرجعيت چندان انتظاري نيست. پيش از اين انتظار بود ولي حالا نيست هر چند كه اگر هم وارد حمايت از جنبش سبز شوند چاقوي دو دم است.
اين عنصر ضدانقلاب كه به حكم دادگاه ويژه روحانيت خلع لباس شد، همچنين مدعي شده است اگر از من بخواهند لباس روحانيت به تن كنم، ديگر چنين نخواهم كرد(!)
تظاهر اشكوري به مسلماني و انكار مبدأ آسماني حكومت ديني در صدر اسلام و مهمتر از آن نفي شريعت به عنوان مبناي قانونگذاري در حالي است كه آيات متعدد قرآن ضمن فرمان صريح به اطاعت از خدا و رسول و اولي الامر (عليهم السلام)، مشخصا بر ولايت امير مومنان(ع) تاكيد مي كند و قوانيني را به صورت «امر» و «نهي» ارائه مي دهد كه براي هر مومني واجب الاطاعه است.
ادعاي سكولاريسم در كنار تظاهر به دينداري ادعاي متناقضي است كه به ويژه طي دو دهه اخير براي معارضه با اسلام ناب محمدي(ص) و جمهوري اسلامي پيش كشيده شده حال آن كه ادعاي مسلماني و نفي آداب و مباني آن نقض غرض است.

 



730 عضو پارلمان اروپا از دلقك هاي انگليسي استقبال نكردند (خبر ويژه)

دلقك بازي 7-6 عضو پارلمان اروپا به هنگام حضور وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين نهاد اروپايي با عدم استقبال اكثريت مطلق اعضاي پارلمان مواجه شد.
روز سه شنبه هنگامي كه دكتر متكي وزير خارجه كشورمان به دعوت پارلمان اروپا وارد اين نهاد مي شد، چند عضو صهيونيست پارلمان از جمله دو انگليسي به نام هاي استروان استيونسون و چارلزتانوك تلاش كردند با به دست گرفتن عكس ندا آقا سلطان و سبز شدن سر راه وزير خارجه، در برابر ابتكار پارلمان اروپا سنگ اندازي كنند. استيونسون و تانوك كه هر دو عضو حزب محافظه كار هستند اقدام به فحاشي كردند اما دكتر متكي بدون آن كه به آنها محل بگذارد وارد پارلمان شد.
اين گروه 7-6 نفره دلقك هاي انگليسي و صهيونيست پيش از آن از رئيس پارلمان اروپا خواسته بودند نمايش خود را درون پارلمان ترتيب بدهند اما با مخالفت وي مواجه شده بودند. پارلمان اروپا 736 عضو دارد.
پر رويي و پيشدستي چند عضو صهيونيست و انگليسي پارلمان اروپا در جنجال عليه جمهوري اسلامي در حالي است كه دو سرويس جاسوسي اينتليجنس سرويس و موساد براساس مدارك و قرائن متعدد متهمان اصلي ترور ندا آقاسلطان به شمار مي روند. آرش حجازي و كاسپين ماكان (شاهد صحنه ترور و نامزد خانم آقا سلطان) هر دو پس از وقوع ترور از كشور گريخته و در لندن اقامت گزيدند و تا ماه ها براي مظلوم نمايي به نفع آشوبگران هدايت شده از خارج، در خدمت BBC قرار داشتند. ماكان نامزد قرباني ترور ماه گذشته نيز به تل آويو رفت و جايزه خيانت و جنايت خود را از شيمون پرز و وزارت خارجه اسرائيل گرفت.
با اين اوصاف خوب است دلقك هاي پارلمان اروپا عكس خانم آقا سلطان را به عنوان سند جنايت خود بر سر در سازمان MI6 و اينتليجنس سرويس در لندن و نيز ساختمان موساد در تل آويو بزنند.
رژيم صهيونيستي، انگليس و آمريكا سه رژيمي هستند كه همواره براي تخريب روابط اروپا و ايران تلاش كرده اند.

 



جروزالم پست: ماجراي غزه تصويب قطعنامه عليه ايران را سخت تر كرد (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي، جنايت اخير اسرائيل در سواحل غزه را داراي آثار مخرب روي روند تصويب قطعنامه تحريم عليه ايران دانست.
جروزالم پست نوشت: ماجراي اتفاق افتاده در سواحل مديترانه ممكن است تاثيرات مخربي بر تصويب قطعنامه اي جديد عليه فعاليت هاي هسته اي ايران در شوراي امنيت داشته باشد. ماجراي خونبار سواحل غزه ممكن است تلاش ها براي تصويب قطعنامه چهارم عليه ايران در شوراي امنيت را تحت تاثير قرار داده و روابط تركيه و آمريكا را نيز به سردي بكشاند.
اين روزنامه مي نويسد: قرار بود وزراي خارجه آمريكا و تركيه روز سه شنبه درباره تصويب قطعنامه جديد تحريمي عليه ايران به گفتگو بنشينند، اما به دليل وقايع جديد در غزه موضوع گفتگوي اين دو مقام كاملاً تحت الشعاع تحولات جديد در غزه بود و موضوع تحريم هاي ايران در حاشيه قرار گرفت.
جروزالم پست با اشاره به اينكه اساساً قبل از وقايع غزه هم تركيه با تصويب قطعنامه چهارم تحريمي عليه ايران مخالف بود مي افزايد: تركيه اساساً بيانيه تهران در زمينه انتقال سوخت هسته اي ايران به تركيه را به عنوان راهكاري براي گريز از تحريم هاي جديد و دادن فرصت بيشتري به ديپلماسي براي حل و فصل موضوع هسته اي ايران مي داند.
جروزالم پست در ادامه به نقل از «سونر جاگاپتاي» كارشناس مسائل تركيه در موسسه واشنگتن براي مطالعات خاور نزديك در آمريكا مي نويسد: با وقايع پيش آمده در غزه حالا موضوع هسته اي ايران در اولويت دوم يا سوم قرار گرفته است. با وقايع پيش آمده تركيه قطعاً به قطعنامه تحريم ايران راي منفي خواهد داد و اين امر روابط دو جانبه آنكارا-واشنگتن را وارد دوره جديدي از تنش و سردي خواهد كرد.
اين روزنامه با اظهارات انتقادآميز وزير امورخارجه تركيه از آمريكا اشاره مي كند كه گفت: «من به صراحت مي گويم از بيانيه روز گذشته واشنگتن در واكنش به اقدام اسرائيل خشنود نيستم.»
كاخ سفيد در آن بيانيه صرفاً از كشته شدن تعدادي از فعالان صلح در ماجراي حمله كماندوهاي اسرائيلي به كشتي حامل كمك هاي انسان دوستانه به مردم غزه ابراز تاسف كرده بود و بدون محكوم كردن اقدام اسرائيل تنها خواسته بود تا ابعاد واقعه روشن شود.

 



كيهان منظور موسوي در همبستگي با كومله و سلطنت طلبان را خوب فهميده (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ادوار تحكيم گفت جنبش سبز طيفي وسيع از جريان هاي ضدانقلاب شامل سلطنت طلبان، كومله، ملي گراها، روشنفكران عرفي و ]شبه[ ديني و اصلاح طلب را شامل مي شود.
كوهزاد اسماعيلي در سايت ضدانقلابي روزنت به سخنان اخير علي لاريجاني رئيس مجلس مبني بر اينكه «معناي اعتراض برخي صحنه گردانان سياسي به اعدام مشتي تروريست چيست» پرداخت و نوشت: شايد حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه خيلي زودتر از رئيس مجلس به معنا و نتايج جنبش سبز پي برده باشد كه ابراز همبستگي سران احزاب و سازمان ها و مخالفين دولت ايران با جنبش سبز را يكي از مهم ترين نتايج اعتراض سران جنبش- يا به تعبير شريعتمداري فتنه- به اعدام 5 نفر دانست.
وي مي افزايد: در شرايط فعلي جنبش سبز، داريوش همايون از سلطنت طلبان مخالفت رژيم و ملي گرا و عبدالله مهتدي دبيركل حزب كومله و محسن كديور در كنار يكديگر حركت مي كنند. اصلاح طلب، روشنفكر ديني، عرفي، فدراليت، مركزگرا و... همه در چارچوب جنبش قرار مي گيرند.
اين جوجه گروهي آن گاه سخنان موسوي عليه اعدام اعضاي گروهك هاي تروريستي تندر و پژاك و منافقين را شاهدآورد كه مي گويد: ما بدون نگاه به ايدئولوژي اين افراد و بدون توجه به طرز فكر آدم ها و حتي وابستگي جمعيتي و حزبي آنها بايد از حقشان دفاع كنيم.»
شايان ذكر است داريوش همايون وزير صهيونيست «اطلاعات و جهانگردي» در رژيم طاغوت بود و گروهك كومله نيز در قساوت و نسل كشي در كردستان شهره است. گروهك ادوار تحكيم پس از كارآموزي نزد گروهك منافقين، طي دهه اخير وارد فاز شورش هاي خياباني شد و سپس اغلب اعضاي آن به خارج گريختند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14