(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 خرداد 1389- شماره 19661

ژست پيروي از خط امام؛همين! واكاوي مواجهه با فتنه گران ديروز و امروز، از نگاه امام و رهبري-بخش پاياني



ژست پيروي از خط امام؛همين! واكاوي مواجهه با فتنه گران ديروز و امروز، از نگاه امام و رهبري-بخش پاياني

پريسا جلالي
وقتي يواش يواش چشمشان افتاد به بعضي از اجتماعات مردمي كه به دعوت نامزدها مثلا در خيابان ها پيدا شدند، اميدوار شدند . . . و يواش يواش نقابهايشان كنار رفت و حقيقت خودشان را بنا كردند به نشان دادن...
اظهارات گرانقدر مقام عظماي ولايت و تدبير ايشان به تاسي از پيرفرزانه انقلاب پس از
اردوكشي هاي خياباني و به دنبال آن مواضع مداخله جويانه و زشت آمريكا و اروپا، بعد هم اصرار و پافشاري بر خواسته هاي ناحق كه نتيجه آن زير سوال بردن راي 40 ميليون ايراني بود، تاكيدي بر ضرورت بصيرت نخبگان و هوشياري ملت و مسئولان نسبت به خطرهايي است كه همواره جامعه ايراني را تهديد مي كند.
هرچند تاريخ مجددا تكرار مي شود و همواره آبستن حوادثي است كه بارها كره خاكي را مجبور به تكرار تجربياتش مي كند، تاريخ انقلاب اسلامي ايران هنوز آنقدر قطور نشده كه منتظر تكرار حوادث و اتفاقات آن براي بار دوم باشيم.
هنوز زمان زيادي از پيام تاريخي امام راحل سپري نشده كه فرمودند قانون، فصل الخطاب است. هنوز نسلي كه انقلاب كرد در صحنه حاضر و شاهد وقوع اتفاقات مشابهي از جمله ماجراي بني صدر است.
هنوز تورق صفحات انقلاب به پايان نرسيده تا اردوكشي هاي خياباني هدايت شده از سوي بني صدر را فراموش كنيم كه انتخابات دهم رياست جمهوري بهانه اي مي شود براي بازسازي صحنه هاي آن روزها كه حال با گذشت يك سال قصد داريم سالگردي براي شكست فتنه گران در مقابل توده عظيم مردمي بپا كنيم.
هنوز اين هشدار امام خميني(ره) را به ياد داريم كه رو به جوانان كرده و پرده از ماهيت واقعي اظهار اسلاميت برخي كنار زدند. همانطور كه فرمودند: از اين مملكت، از اين كشور استفاده مي بردند و همه منافع شما را مي بردند و مي خوردند و خرج عياشيها مي كردند، آنها باز مشغول توطئه هستند كه نگذارند اين كشور حال آرامش پيدا كند. وقتي كه آرامش پيدا نكند، نمي شود كه اصلاحش كرد. و اگر اصلاح نشود ممكن است كه باز به حالهاي سابق برگردد. از اين جهت بايد با بيداري، همه جوانهاي محترم عزيز با بيداري توجه داشته باشند كه اينهايي كه در بين جمعيتها مي آيند و
مي خواهند با اظهار اسلاميت، با اظهار اينكه ما براي كشورمان دلسوز هستيم، مانع بشوند از اينكه مردم كار بكنند همان هايي هستند كه مي خواهند نگذارند مملكت شما، كشور شما مستقل بشود .
چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم
«با اينها ما چه بكنيم؟ با اين مقدسهايي كه از اينها پشتيباني مي كنند و با هم ائتلاف كردند، وبا منافقين هم از اول ائتلاف داشتند، با اين مسلمانهاي نمازخوان ما چه بكنيم؟ اينكه من گفتم درد دل خودمان را بايد در ميان بگذاريم، براي اين بود كه«سعدي از دست دوستان فرياد»! ما اين دوست نماها را چه بكنيم؟»
دوست نماها و آنهايي كه هنوز داراي
مسئوليت هايي هستند و با حفظ ظاهر اسلاميت و ادعاي خط امامي بودن تلاش زيادي در يارگيري بين مردم دارند مساله اي است كه آن سال ها امام خميني (ره) نسبت به آن هشدار داده بودند.سعدي نيز در اين باره چه زيبا سروده اند كه :
از دشمنان بريم شكايت به دوستان
چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم
رضايي كارمند يكي از ادارات دولتي، شهروندي تهراني است كه در سطح شهر صحبتهايش را درباره تدبير رهبر معظم انقلاب اسلامي در برخورد با
فتنه گران مي خوانيم.
وي در اين رابطه معتقد است: اينكه برخي از اين افراد در بدنه قدرت قرار دارند نياز به تدبير مسئولان دارد و زمان برخورد با فتنه گران به مسئولان واگذار شده اما مردم در مقابله با
فتنه گران پشتيبان دستگاه قضايي هستند البته مسئولان دستگاه قضا هم بايد پيگير باشند.
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان ضرورت برخورد فوري با فتنه گران را به اين كلام رهبري ارجاع مي دهد كه ايشان در سخنان خود تاكيد كرده اند: من پيشقراولان حوادث اخير را به
دست نشاندگي بيگانگان از جمله آمريكا و انگليس متهم نمي كنم چرا كه اين موضوع براي من ثابت نشده است اما ترديدي وجود ندارد كه اين جريان چه مسئولان و چه پيشقراولان آن بدانند و چه ندانند جرياني حساب شده بود.
ژست دفاع از انديشه هاي امام
در زمان حيات حضرت امام خميني فتنه هاي متعددي دامنگير جامعه اسلامي ايران شد،از فتنه ها وتلاش براي ايجاد دودستگي و نفاق در ميان مردم توسط منافقين ،ملي مذهبي ها و نهضت آزادي ها تا فتنه بني صدر،كه در اين ميان برخورد صريح و هوشمندانه معمار انقلاب اسلامي قابل تامل است كه البته همان برخوردهاي سنجيده و قاطعانه امام راحل را در جريان فتنه اخير در مواضع رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي ملاحظه كرديم.
تحليل نقش بيگانگان در فتنه 88 در كلام رهبرمعظم انقلاب علاوه بر اين هشدارها، توصيه ديگري هم داشت و آن توجه به بي بصيرتي نخبگان بود.
ايشان در كلامي با بيان اينكه نخبگان بايد حقايق را بدون تعلقات جناحي روشن كنند بيان داشتند كه برخي نخبگان دچار بي بصيرتي شده اند. و رمز ديگر سخنان ايشان اشاره اي ديگر به اظهار اسلاميت اين افراد بود همچنان كه در جمله اي ديگر خاطرنشان كردند: دل هايي كه پيام مهم قرآن را درك كرده اند به خاطر اغراض و مسايل شخصي، وحدت عظيم ملي را به هم نمي زنند.
نخبگاني كه در ظاهر خط امامي بودند و در عمل به گونه اي ديگر ظاهر شدند و اين موضوع بسياري از گروه هاي مردمي را دلخور كرده است.
همانطور كه آقاي اختياري مدير يكي از خوابگاه هاي دانشجويي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان به سوره بقره اشاره دارد و در همين رابطه مي گويد: با استناد به اين سوره مي توان گفت منافقين بيشتر از كفار به اسلام لطمه مي زنند. افرادي هم كه پس از انتخابات رياست جمهوري صف خود را از مردم جدا كرده اند همان منافقاني هستند كه ضربه بيشتري به جامعه مي زنند.
وي ادامه مي دهد: ژست دفاع از انديشه هاي امام راحل بدون التزام عملي به مرزهاي اعتقادي ذائقه سياسي مردم را تلخ مي كند. به همين علت برخي از گروه هاي سياسي با سهل انگاري در مرزبندي ها باعث شدند دشمن درعقبه فكري و عقيدتي اين جريانات نفوذ كند و يا برخي نيروها بي مهابا وارد جبهه دشمن شوند.
به اعتقاد اين جوان 25 ساله كمرنگ كردن مرزها با دشمن خطايي فاحش است و باعث سردرگمي مردم مي شود بنابراين بايد از مخالفان نظام اعلام برائت شده و مرزها كاملا مشخص شود.همان اوايل كه اين اقدامات شروع شد و بعد ديگر مبارزه يعني توهين به امام خميني(ره) و اهانت روز عاشورا اتفاق افتاد بايد سريعا برخورد مي شد و بساط سران فتنه را جمع مي كردند.
تغيير تاكتيك فتنه گران و تدبير رهبري
انتخابات رياست جمهوري اگرچه آبستن حوادث تلخي بود اما فرصت آشنايي هر چه بيشتر مردم با ماهيت فتنه و سران آن را مهيا كرد.
حجت الاسلام محمدرضا مديح جانشين
دبير كل كنگره شهداي روحاني سراسركشور با اعتقاد به اين امر به ابزار شناسايي دقيق فتنه گران اشاره كرده و در گفت و گو با گزارشگر كيهان مي گويد: نقش علما و روحانيون و دلسوزان انقلاب اسلامي همچنين ائمه جمعه در معرفي وجهه تاريخي اين شخصيت ها براي روشنگري بيشتر از سران فتنه بيش از پيش مهم تلقي مي شود.
وي در مرحله بعدي به مطبوعات و رسانه ها اشاره دارد كه با توليد محتواي مناسب به افشاي واقعيت هاي پشت پرده بپردازند. پس از اين اقدام، دستگاه قضايي مي تواند اقدامات جدي تري در برخورد با سران فتنه داشته باشد. اما تدبير رهبر معظم انقلاب در مدارا يا برخورد قهري با سران فتنه فصل الخطاب است تا در فرصت مقتضي مانع ژست هاي دين مدارانه و تغيير چهره فتنه گران شويم.
رييس سابق بسيج طلاب كشور با تاكيد بر جديت قوه قضائيه در محدود ساختن فتنه گران براي تغيير تاكتيك، شرايط حال حاضر فتنه جويان را تلاش براي تغيير هويت و دين دار نشان دادن خود به منظور اتكا به مردم و جلب حمايت هاي آنها ارزيابي مي كند.
دكتر علي اصغر كاملي استاد دانشگاه و مدير گروه معارف دانشگاه خواجه نصير نيز اقدامات
ضد امنيتي و خلاف مصالح ملي سران فتنه را
پديده اي آشكار در نظر مردم مي خواند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: سخنان امام خميني و انديشه ايشان در برخورد با فتنه گران اتكا به آراي مردمي بود و همين رويه امروز از سوي حضرت آيت الله خامنه اي اعمال مي شود.
كاملي همراهي مجلس شوراي اسلامي،
قوه قضائيه و ديگر مسئولان را همگام با مردم ضروري مي داند اما همچنان معتقد است: قوه قضائيه آنطور كه انتظار مي رفت در برخورد با سران فتنه ايفاي وظيفه نكرده است. كشف ريشه هاي فتنه در سازمان ها و نهادهاي دولتي همچنين برخورد با آنها مساله اي نيست كه با تساهل حل شود بلكه توقع ملت جديت در برخورد با قانون شكنان بوده است.
مداراي قوه قضائيه با فتنه گران
تشكيل دادگاه رسيدگي به پرونده دستگيرشدگان آشوب هاي پس از انتخابات رياست جمهوري دهم اين نويد را به مردم داد كه دستگاه قضايي پيگيرتر از هر زمان به دنبال مجازات
قانون شكنان و خاطيان است.
زهرا سلطاني دبير واحد فرهنگي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در گفت و گوي خود با گزارشگر كيهان تصريح مي كند: ليدرهاي اصلي جريان فتنه آسيب و هزينه هاي زيادي به نظام جمهوري اسلامي ايران وارد كرده اند كه قوه قضائيه مي بايست هرچه سريعتر رسيدگي و برخورد كند.
وي ضمن اشاره به اقدامات فتنه جويان طي سال اخير و تعرض به بيت المال تا اهانت به ساحت امام حسين(ع) در روز عاشورا اظهار مي دارد: رفتار اين منافقان قدرت تشخيص را از برخي مردم سلب كرده است كه خواص مي بايد با قدرت و تفكر و تحليل بيشتر مردم را به شناخت دقيق برسانند.
همانطور كه در زمان بني صدر چون مردم به شناخت دقيق از وي نرسيده بودند امام خميني هم تابع راي مردم شدند اما قوه قضائيه بايد اين نكته را درك كند كه امروز مردم خواهان تعيين تكليف سران فتنه هستند.
اين فعال دانشجويي ادامه مي دهد: اقدامات فتنه گران از قبيل مخالفت با آراي 40 ميليوني همچنين شعارهاي روزهاي 13 آبان و روز قدس و در نهايت موضع گيري آنان در مورد اعدام اعضاي گروه تروريستي پژاك ثابت مي كند صبر در برابر اين فتنه گران ديگر كافي است و براي اينكه مردم به عدالت نظام جمهوري اسلامي ايران ايمان بياورند بايد برخورد جدي صورت گيرد.
دادگاه هاي برگزار شده دستگيرشدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري نوعي اميدواري به سلامت دستگاه قضا را سبب شد و به مردم اين نويد را داد كه نظام جمهوري اسلامي ايران در مقابل گردن كلفت هايي كه خود يا فرزندانشان لطمه اي به اين نظام وارد كنند، ايستاده است.
البته به ادعاي زهرا سلطاني، تساهل و تسامح قوه قضائيه در برخي موارد نااميدي هايي هم در پي داشته است.
به طور مثال در خصوص شكايت شيرين عبادي دادگاه شكل مي گيرد اما خود عبادي در اين دستگاه محاكمه نمي شود، در حالي كه ضديت او با قانون و ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي ايران ثابت شده است.
اين فعال جريان دانشجويي همچنين تصريح مي كند: احياي آبروي ريخته سران فتنه و هدايت شدگان اين گروه هدف بعدي است كه در سالروز شكستشان دنبال مي شود.
دعوت گروه هاي مردمي به حضور در اين برنامه و تغيير تاكتيك و اصلاح ظاهر سران فتنه آزمون ديگري براي دستگاه قضايي كشور و همچنين نخبگاني است كه به تعبير رهبر معظم انقلاب
سر جلسه امتحانند و مردود شدن فقط اين نيست كه ما يك سال عقب بيفتيم؛بلكه يك سقوط حتمي است.
گزارش روز

 

(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14