(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 خرداد 1389- شماره 19661

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعلام آمادگي اقشار مختلف مردم براي اعزام به غزه
چشم به راه سپيده
تجليل از خواننده بانگ آزادي
تشييع پيكر 4 شهيد در آذربايجان غربي
عزم دولت براي راه اندازي 18 هزار تخت بيمارستاني در كشور
روز 14خرداد برگزار مي شود گراميداشت ياد امام خميني در مسجد اعظم قم
اخبار ادبي و هنري
وزير امور اقتصادي و دارايي: 20 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي بايد در كشور صورت گيرد
ساخت هواپيماي بدون سرنشين در اصفهان
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور: وجود اشكال در اجراي هدفمندسازي يارانه ها دور از انتظار نيست



لبيك به رهبر معظم انقلاب
 اعلام آمادگي اقشار مختلف مردم براي اعزام به غزه

در لبيك به پيام رهبر معظم انقلاب مبني بر اعزام كاروان هاي كمك به مردم غزه اقشار مختلف مردم كشورمان اعم از دانشجويان، طلاب، كارمندان و كارگران آمادگي خود را براي اعزام به غزه اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، روز گذشته بسياري از دانشگاه ها، حوزه هاي علميه و مساجد تهران و شهرستان ها شاهد اعلام آمادگي دانشجويان، طلاب و نمازگزاران مساجد براي اعزام به غزه بود.
در تعدادي از مراكز فوق نيز طومارهايي در جهت همياري با مردم غزه امضا شد.
همچنين به گزارش ايرنا، دانشجويان بسيجي دانشگاه هاي استان تهران عصر سه شنبه و قبل از حضور در همايش تجليل از زايران كربلاي ايران (راهيان نور)، به فرودگاه امام خميني(ره)- 35كيلومتري جنوب تهران- رفتند تا با برگزاري تجمعي، آمادگي خود را براي اعزام به غزه جهت كمك و دفاع از مردم اين شهر اعلام كنند.
دانشجويان بسيجي در اين تجمع حمله خونين ارتش رژيم صهيونيستي به ناوگان «آزادي غزه» حامل كمك هاي انساندوستانه براي مردم تحت محاصره غزه را محكوم كردند.
دانشجويان در حالي كه كفن به تن داشتند، پلاكاردهايي را با خود حمل مي كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود، «هم غزه، هم لبنان جان فداي اسلام»، «دانشجو بيدار است از اسرائيل بيزار است»، «دانشجوي مسلمان بپاخيز»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد»، «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا» و «شيوخ عرب از خواب غفلت بيدار شويد.»
دانشجويان همچنين با سر دادن شعارهايي همچون الله اكبر خامنه اي رهبر، مرگ بر اسرائيل، سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، نه سازش نه تسليم نبرد با اسرائيل، خيبر خيبر يا صهيون- جيش محمد قادمون، خواص بي بصيرت مايه ننگ ملت، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، اي رهبر آزاده آماده ايم آماده، لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است، از همه مسلمانان جهان خواستند در مقابل رژيم غاصب اسرائيل ايستاده و اين غده سرطاني را نابود كنند.
براساس اين گزارش، نمايندگان واحدهاي دانشگاهي مختلف استان تهران در پايان تجمع فوق بيانيه هاي خود را قرائت كردند.
در اين بيانيه ها ضمن محكوميت يورش وحشيانه رژيم صهيونيستي به ناوگان كمك هاي مردمي به غزه از كشورهاي اسلامي و مجامع بين المللي خواسته شده تا براي محو غده سرطاني اسرائيل از عرصه روزگار سياستي جدي در پيش گيرند.
ثبت نام از دانشجويان داوطلب
گفتني است در پايان اين تجمع اعلام شد كه با هماهنگي هاي صورت گرفته با مسئولان بسيج دانشجويي، جمعي از دانشجويان متقاضي به غزه اعزام خواهند شد و اين افراد مي توانند براي ثبت نام به مسئولان سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي خود مراجعه كنند.
از سوي ديگر اعضاي دفتر تحكيم وحدت هم با صدور بيانيه اي آمادگي خود را براي اعزام به غزه اعلام كردند.
در اين بيانيه آمده است: اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت و انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي كشور با اعلام انزجار از عمل وحشيانه صهيونيست ها و با لبيك به فرمان مقتداي خود ولي امر مسلمين جهان درباره اعزام كاروان هاي متعدد به درياي مديترانه و نوار غزه آمادگي خود را جهت تشكيل كاروان كمك به مردم غزه اعلام مي دارند و از مسئولين جمهوري اسلامي به ويژه وزارت محترم امور خارجه درخواست دارد هماهنگي هاي لازم را جهت محقق شدن هرچه سريعتر اين امر انجام دهند.
همچنين دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير نيز ديروز در اعتراض به حمله وحشيانه صهيونيست ها به كاروان آزادي تجمع اعتراض آميزي در كنار مزار شهداي گمنام اين دانشگاه برگزار كردند.
در اين اجتماع كه با حضور پرشور دانشجويان دختر و پسر همراه بود حجت الاسلام پناهيان مطالبي ايراد كرد و در پايان از دانشجويان داوطلب براي اعزام به غزه ثبت نام به عمل آمد.
اعزام نمايندگان مجلس
به كاروان آزادي
در همين حال يك عضو دبيرخانه كنفرانس حمايت از انتفاضه مردم فلسطين از اعزام چهار تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جهت پيوستن به كاروان آزادي حامل كمك هاي انساندوستانه به مردم غزه خبر داد.
محمود احمدي بي غش در گفت وگو با ايرنا ضمن اعلام موافقت مجلس با اعزام چهار نماينده به غزه يادآور شد: عوض حيدرپور، پرويز سروري، شبيب جويجري و خودبنده، چهار نماينده عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از اعضاي هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران براي پيوستن به كاروان آزادي هستند.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: رئيس مجلس به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دستور داد تا با هماهنگي وزارت امور خارجه اين هيئت پارلماني را اعزام كند.
هلال احمر ثبت نام مي كند
از سوي ديگر جمعيت هلال احمر استان تهران نيز اعلام كرد براي اعزام امدادگران داوطلب جهت رفتن به غزه ثبت نام مي كند.
براساس اطلاعيه اين جمعيت، داوطلبان مي توانند براي ثبت نام به پايگاه هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر كه در روز مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني در روز 14 خرداد در اطراف حرم امام مستقر هستند مراجعه كرده و پس از دريافت فرم ثبت نام و تكميل آن، فرم هاي مربوط را به مسئولان تحويل دهند تا پس از سازماندهي و برنامه ريزي نسبت به اعزام آنها اقدام لازم صورت گيرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با ميلاد مادر بزرگوارت فاطمه زهرا(س) و پيرو راستينت امام خميني(ره) همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
ببين از هرجاي دنيا اومدن
توي جمكران سه شنبه ها برو
ببين از هر جاي دنيا اومدن
همه منتظران واقعي
واسه ي ديدن آقا اومدن
يكي مي خنده يكي حالش بده
يكي نامه تو دستش زار مي زنه
يكي هم گوشه كنار حرمت
اسمتو صدا هزار بار مي زنه
ديگه آقا جون بيا خسته شديم
تو خودت بگو كه ما چكار كنيم
خوبه از دست خودمون يه روزي
تو بيابون بريم و فرار كنيم؟
هزار و دويست ساله كه غايبي
همه مي گن بيا اما، نمي آيي
همه جا مي ري ولي يك توك پا
چرا اي مهدي پيش ما نمي آيي
اگه بازم نامه مو جواب ندي
شكايتتو به خدا مي كنم
گرچه نمي خوام ولي اگه نياي
تا ابد خرجمو جدا مي كنم
دل مرضيه گرفته مي دوني
داره از خودش ديگه بدش مي ياد
نشي دلخور و ازش جدا بشي
اگه هفته ي ديگه جمكران نيايد
مرضيه اسكندري- قزوين
كوچه نور
منم غريب ترين سالك كوير وجود
تويي تبسم فردا، بشارت موعود
حضور سبز تو فصل بليغ رستنهاست
به باغ نام تو بايد دري دوباره گشود
نگاه مشرقيت شور صد غزل دارد
تويي ترانه من شاه بيت شعر وجود
صداي گام تو از كوي نور مي آيد
بيا بيا كه درين غم سرا دلم فرسود
دخيل بسته شكفتن شگون گامت را
بيا بهار هماره به شهد آهن و دود
حريق حادثه بگذار شعله ور باشد
خليل را چه هراسي ز آتش نمرود
مرا نمانده خيالي دگر بجز هجرت
نه شوق ماندن و بودن نه شور گفت و شنود
پرويز عباسي راكاني
جان جهان
اي كه ذكر تو به هر انجمن است
ياد تو خاطر هر مرد و زن است
تيغ ابروي تو تيز و خون ريز
چين زلفت شكن اندر شكن است
دهنت غنچه، لبت چون گلبرگ
تير مژگان تو در قلب من است
سرو را ماني و قد قامت او
رونق گلشن باغ و چمن است
همه جا بوي تو آيد به مشام
چو نسيمي كه ز مشك ختن است
ماه رخسار تو در آئينه
حسن اندر حسن اندر حسن است
اي بهار همه ي زيبايي
نفست ياس و گل و ياسمن است
گوشه ي چشم تو اي جان جهان
بهجت افزاي دل و جان من است
همه جا رايحه خوش بويي
بويي از يوسف گل پيرهن است
«ناصر» اين يار چو بيني هر جا
مرحمت دان كه محبوب من است
ناصر سبحاني فرد

 



تجليل از خواننده بانگ آزادي

رئيس سازمان صدا و سيما صبح ديروز در مراسم قدرداني از سه دهه تلاش متعهدانه محمد گلريز، از وي به عنوان هنرمند توانا و انقلابي كشور ياد كرد و گفت: اعتقاد، تواضع و اخلاص گلريز در كنار صداي زيبا و اجراي خوب، از وي چهره اي بي بديل در عرصه هنر خلق كرده است.
آقاي ضرغامي با اشاره به همراهي هميشگي اين هنرمند شاخص با مردم در جريانات مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس افزود: بودن با مردم و همدلي با آنها نشان از اعتقاد عميق اين هنرمند به مردم و باورهاي آنها است و مصداق اين همدلي صادقانه اجراي سرودهاي ماندگار و خاطره انگيزي است كه هر كدام در جايگاه خود از ويژگي و صلابت خاصي برخوردارند.
رئيس رسانه ملي در ادامه به تواضع و مردمداري گلريز اشاره كرد و گفت: همراهي هميشگي با مردم و توجه به خواست و اراده آنها رمز ماندگاري اين هنرمند است و خرسنديم كه امروز پس از سه دهه تلاش متعهدانه، گلريز خدمت به مردم را افتخار خود مي داند و اين يعني رمز ماندگاري گلريز در دل مردم.
در لوح تقدير رئيس سازمان صدا و سيما به محمد گلريز آمده است:
هنرمند گرامي جناب آقاي محمد گلريز
ايام بشكوه، به ياد ماندني و خاطره ساز همه سه دهه گذشته باقي است. چون با هنر عجين شده است. شما خوانديد، تا ايران سرافراز، روزهاي خجسته و سپيد پيروزي را همواره ببيند. صداي سرشار از غرور، شكوه و هنرمندي شما در جان و ياد اين مردم قدرشناس، خواهد ماند.
محمد گلريز پس از دريافت لوح تقدير خود خطاب به حضار كه با شور و هيجان زياد وي را تشويق مي كردند گفت: از خداوند متعال مي خواهم كه تا زنده ام توفيق و سعادت اين را داشته باشم كه براي انقلاب، اسلام، ايران و اهل بيت بخوانم.
در اين مراسم از خانم ژاله علو بخاطر بيش از 6 دهه فعاليت هنري در تلويزيون تئاتر و سينما و خانم ناهيد تاج نيا گوينده پيشكسوت خبر نيز تقدير شد.
خانم علو نيز در اين مراسم گفت: خوشحال و سرافرازم كه 62 سال در خدمت مردم كشور و هنر اين مردم بوده ام و ناهيد تاج نيا نيز با ابراز خرسندي گفت: فقط مي توانم بگويم اين اقدام شما خستگي 40 سال فعاليت مستمر خبري را از من دور كرد.

 



تشييع پيكر 4 شهيد در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
پيكر 4 شهيد در شهرهاي پيرانشهر، نقده، سلماس و شاهين دژ آذربايجان غربي تشييع شد.
رئيس اداره اطلاع رساني انتظامي آذربايجان غربي گفت: سرتيپ دوم شهيد فرامرز حسين زاده فرمانده هنگ مرزي پيرانشهر، استوار دوم شهيد نوروز حسن پور جمعي هنگ مرزي پيرانشهر و ابراهيم محبوبي و رسول رزم از پاسداران سپاه كه در مناطق مرزي پيرانشهر در حين درگيري با اشرار مسلح و در اثر برخورد با تله هاي انفجاري كه در مسير حركت آنان قرار داده شده بود به درجه رفيع شهادت نائل شدند.
سرهنگ علي جديد افزود: پيكرهاي پاك و مطهر اين شهدا در زادگاهشان در شهرستان هاي پيرانشهر، سلماس، شاهين دژ و نقده با حضور امت شهيدپرور تشييع و به خاك سپرده شد.
وي گفت: اين اعمال تروريستي نشانگر ضعف و ناتواني گروهك ها در مقابله مستقيم با سربازان اين مرز و بوم است كه با استفاده از تله هاي انفجاري سعي در ناامن نشان دادن مرزها دارند ولي به حول و قوه الهي و مجاهدت سربازان امام زمان(عج) در مرزها و پشتيباني مردم استان، با اين مزدوران برخورد و همه آنها به سزاي اعمال ننگين شان مي رسند.

 



عزم دولت براي راه اندازي 18 هزار تخت بيمارستاني در كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
با عزم دولت 18 هزار تخت بيمارستاني در كشور به ظرفيت تخت هاي موجود افزوده مي شود.
معاون وزير مسكن و شهرسازي با اعلام اين خبر به خبرنگاران در جريان سفر يك روزه به مازندران افزود: اين تخت ها در 146 بيمارستان در حال ساخت در كشور جانمايي مي شود.
«محمد جعفر عليزاده» تصريح كرد: تا پايان امسال 40واحد بيمارستاني با 2 هزار و 700 تخت در كشور تكميل و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تحويل مي شود.
وي گفت: دولت امسال 150 ميليارد تومان براي تكميل بيمارستان هاي نيمه كاره در كشور اختصاص داده است.
وي يادآور شد: امسال 4 واحد بيمارستاني 10 تختخوابي در مازندران به بهره برداري خواهد رسيد.
عليزاده افزود: هم اكنون 9 واحد بيمارستاني با يك هزار و 100 تخت بيمارستاني در مازندران در حال ساخت است.
وي خاطرنشان كرد: احداث بيمارستان ها در كشور به ارتقاي شاخص هاي بهداشتي منجر مي شود.

 



روز 14خرداد برگزار مي شود گراميداشت ياد امام خميني در مسجد اعظم قم

سرويس شهرستانها-
مجلس گراميداشتي به مناسبت بيست و يكمين سالگرد وفات امام خميني روز جمعه 14خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.
اين مراسم كه آيت الله ابوالقاسم خزعلي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در آن سخنراني مي كند از سوي 6 نهاد حوزوي برگزار مي شود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، شوراي عالي حوزه هاي علميه، دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري، مركز مديريت حوزه هاي علميه، جامعه المصطفي«ص» العالميه و مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران برگزاركنندگان اين مراسم هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال برزيلي ها از كاريكاتورهاي ضدصهيونيستي ايران
مسعود شجاعي طباطبايي هنرمند كاريكاتوريست ايراني نمايشگاهي از آثار ضدصهيونيستي و ضدآمريكايي خود در برزيل برپا كرد كه با استقبال مردم اين كشور رو به رو شد.
شجاعي طباطبايي رئيس خانه كاريكاتور در گفت وگو با فارس گفت: در سفري كه به برزيل داشتم علاوه بر حضور در هيئت داوري مسابقه كاريكاتور «اكو كارتون»، نمايشگاهي از آثارم با مضامين ضدصهيونيستي و ضدآمريكايي به همراه آثاري از 30 هنرمند ديگر ايران نيز برپا شد و در سه كارگاه آموزشي براي دانشجويان و هنرجويان اين كشور نيز شركت داشتم و درباره مسائل سياسي ايران نيز سخنراني كردم. شجاعي با اشاره به استقبال خوب مسئولان فرهنگي، شهردار و مردم برزيل از اين نمايشگاه گفت: آثار من همه مضامين ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي داشت كه در بيش از 15نشريه و روزنامه اين كشور منعكس شد و حتي آثارم را روي جلد نشريات خود چاپ كردند كه برايم بسيار جالب بود. شجاعي نمايش آثار ضدصهيونيستي و ضدآمريكايي خود را در پاسخ به نمايش آثاري عليه ايران و با مضمون جنگ با ايران عنوان كرد كه در سايت منتسب به «بيل گيتس» با عنوان
«cagle msnbc» منتشر شد.
پايبندي يك هنرمند غربي به فتواي امام(ره) درباره رشدي
يك نماينده پارلمان استراليا از دولت اين كشور درخواست كرد كه مانع از صدور ويزاي اين كشور براي «يوسف اسلام» خواننده مسلمان انگليسي به دليل حمايت از فتواي امام خميني(ره) درباره ارتداد سلمان رشدي ملعون شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، اين طرح نماينده استراليا پس از آن مطرح شد كه سلمان رشدي، نويسنده كتاب آيات شيطاني كه هم اكنون به طور مخفي و در حفاظت شديد امنيتي با حمايت دولت انگليس در اين كشور زندگي مي كند در جديدترين ادعاي خود اعلام كرده است كه فتواي امام خميني(ره) تاثيري در زندگي روزانه اش ندارد و بعد از گذشت چندين سال اثرش را از دست داده است! «استيون ديميتري جورجيو» خواننده پاپ انگليسي است كه بعد از پذيرفتن دين مبين اسلام نام خود را به «يوسف اسلام» تغيير داده است، در آستانه سفر به استراليا در پاسخ به اين ادعاي سلمان رشدي ملعون، گفته بود كه اين ادعا به هيچ وجه صحت ندارد و نويسنده اي كه به مقدسات اسلام توهين كند، محكوم به مرگ است.
گردهمايي بزرگ هنرمندان انقلاب اسلامي در 15 خرداد
گردهمايي بزرگ هنرمندان انقلاب اسلامي با حضور جمع كثيري از اهالي هنر و فرهنگ 15خرداد در پيشواي ورامين برگزار مي شود.
اين گردهمايي به مناسبت چهل و هفتمين سالگرد قيام خونين 15 خرداد با حضور ده ها نفر از فعالان و چهره هاي هنري، رسانه اي و فرهنگي برگزار خواهد شد.
نادر طالب زاده، جواد محقق، مسعود شجاعي طباطبايي، حميدرضا شاهنگيان، حبيب احمدزاده، ابوالقاسم طالبي، حسين بهزاد، محمود جوانبخت، يوسفعلي ميرشكاك، بهزاد بهزادپور، مهدي نصيري، سعيد قاسمي، مسعود ده نمكي، حسن عباسي، حسين نيرومند، مسعود فراستي، رضا برجي و... از جمله افرادي هستند كه در اين گردهمايي شركت خواهند كرد. اين همايش پيش از ظهر روز شنبه 15 خرداد ماه آغاز شده و تا اذان مغرب ادامه خواهد يافت.
تحريف تاريخ ايران در يك فيلم هاليوودي
يك منتقد سينمايي گفت: فيلم «شاهزاده ايراني» به طرز تاسف باري تاريخ ايران را تحريف كرده است.به گزارش سوره، منتقد سينمايي سايت آمريكايي «هافينتگتون پست» پس از مشاهده اين فيلم هاليوودي گفت: در اين فيلم تاريخ ايران به شدت تحريف شده است.
براساس اين گزارش، وي در اين باره مي نويسد: من هفته گذشته فيلم «شاهزاده ايراني: ماسه هاي زمان» را ديدم و در حالي كه اشتياقي براي تماشاي ماجراهاي اين فيلم داشتم خيلي زودتر از آنچه بشود فكرش را كرد، اشتباهات تاريخي درون فيلم من را سرجايم ميخكوب كرد و متأسفانه تعداد آن ها هم خيلي خيلي زياد بود.
وي گفت: از آنچه بيش از همه مطمئنم اين است كه اين فيلم بسياري از ايرانيان را به خشم خواهد آورد، چون در اين فيلم سربازان ايراني كاملاً عربي صحبت مي كنند آنهم با لهجه مراكشي!
تبليغ آمريكايي براي ساخت انيميشن ضد ديني
شبكه تلويزيوني «كمدي سنترال» در آمريكا، اخيراً در حال ساخت انيميشني ضدديني با نام «جي سي» است كه خشم مسيحيان را برانگيخته است.داستان اين انيميشن درباره حضرت مسيح است كه به عنوان يك فرد قرن بيست و يكمي در نيويورك زندگي مي كند و در تلاش است تا از سايه قدرت و تقدسش و همچنين خداوند بگريزد.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، در پي انتشار خبر ساخت اين انيميشن، تعداد زيادي از رهبران دين مسيحيت به شدت با اين مسئله مخالفت كرده و خواستار توقف ساخت آن شدند.

 



وزير امور اقتصادي و دارايي: 20 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي بايد در كشور صورت گيرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
هزينه هاي عمراني كشور با 20 ميليارد دلار، كافي نيست و بايد به همين اندازه نيز، از خارج جذب كرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي، در سمينار توسعه و سرمايه گذاري در حوزه هاي گردشگري و كشاورزي كليبر استان آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: تلفيق سرمايه گذاري داخلي و خارجي ضروري است و بايد از مازاد ديگر كشورها براي توسعه كشور استفاده كرد و به طور مشخص منطقه كليبر، براي جذب اين امر، داراي استعدادهاي زيادي است.
سيدشمس الدين حسيني افزود: استفاده از نفت، خطايي است كه در يك قرن اخير در ايران صورت گرفته است.
وي ادامه داد: بايد تلاش كرد تا 80 ميليارد دلار اعتبار هدفمندي يارانه ها، به سمت توليد، سوق داده شود.
وزير اقتصادي و دارايي، اصلاح قوانين و مقررات و از جمله ماده 5 سرمايه گذاري را مژده خوبي دانست و ابراز اميدواري كرد حذف قوانين و مقررات زايد و دست و پاگير، محور برنامه ها باشد.
وي تصريح ساخت: براي دستيابي به سند اهداف چشم انداز و اهداف برنامه پنجم و رشد 8 درصد و بهره وري 5/2 درصدي، فقط بايد به دنبال سرمايه گذاري بود و به جز آن، هيچ راه ديگري وجود ندارد.

 



ساخت هواپيماي بدون سرنشين در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
گروهي از دانشجويان هوافضاي دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين شدند.
اين هواپيما در ابعاد 38 در 42 و نيم سانتي متر و به وزن 420 گرم طراحي شده و جنس آن از يونوليت و چوب است.
گروه هفت نفره هوافضاي دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان اين نوع هواپيما را براي شركت در مسابقات بين المللي MAV (هواپيماي مينياتوري) كه تيرماه در آلمان برگزار مي شود ساخته اند. اين پرنده كوچك براي عكسبرداري هوايي، شناسايي و حمل بار تا وزن 300گرم و پرتاب آن در مناطق مشخص كارايي دارد.
هواپيماي بدون سرنشين ساخته شده مي تواند با كنترل از راه دور تا پنج كيلومتر و با نصب كيت الكترونيكي بر روي آن حدود 15دقيقه تا شعاع 50كيلومتر پرواز كند.دانشجويان با اختصاص حدود 150ميليون ريال تاكنون سه فروند از اين هواپيما را ساخته اند.

 



رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور: وجود اشكال در اجراي هدفمندسازي يارانه ها دور از انتظار نيست

رئيس كل سازمان امورمالياتي كشور گفت: نبايد انتظار داشت در اولين گام اجراي هدفمندسازي يارانه ها هيچ اشكالي وجود نداشته باشد.
علي عسگري در همايش هدفمند كردن يارانه ها با محوريت حمل و نقل و بازرگاني كه دوشنبه در تبريز برگزار شد، افزود: عليرغم وجود اشكالاتي در طرح شناسايي خانوارها براي پرداخت يارانه ها، بايد توجه داشت كه اين اشكالات در طول زمان اجراي آن، قابل اصلاح است و با توجه به پروسه زماني 5 سال اجراي هدفمندسازي يارانه ها، نبايد انتظار داشت در اولين گام 100 درصد موفقيت آميز عمل شود و هيچ ايرادي هم در كار وجود نداشته باشد. معاون وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها مانند اجراي يك عمليات جنگي نيازمند فراهم سازي تجهيزات و لوازم است.
وي ادامه داد: بدون هيچ شكي، وضع كنوني اقتصادي كشور، كارآمدي لازم را نداشته و بايد براي خروج از اين شرايط، به دنبال تغيير و تحول بود و بايد اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، با همت مجموعه نظام، با قدرت دنبال شود و با هماهنگي بين دستگاه ها، بسترهاي مناسب براي تغيير و تحول در نظام اقتصادي كشور فراهم شود.عسگري: با وجود اين كه اجراي اين قانون مي تواند اثرات منفي بر زندگي مردم بگذارد، ولي بايد توجه داشت كه آثار و ثمرات مثبت آن به نفع تمام مردم مي باشد.
رضا حسيني رئيس امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي نيز در اين همايش گفت: با توجه به اين كه مصارف هزينه هاي حوزه انرژي، بسيار بيشتر از بودجه عمراني كشور است اگر در مصارف انرژي صرفه جويي نشود، ايران تا چند سال آينده، واردكننده انرژي خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14