(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 تير 1389- شماره 19684

حديث دشت عشق
ادامه اعتراض تيم ها به برنامه تيم ملي سازمان ليگ: فقط اعتراض نكنيد راهكار ارائه دهيد
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبارجام جهاني 2010
تور حرفه اي پينگ پنگ - ژاپن صعود عالميان به جمع 32 بازيكن برتر
طهماسبي بايد از فدراسيون كشتي اجازه مي گرفت بنا: وظيفه من حل مشكل مالي ملي پوشان نيست
در فاصله 9 روز تا آغاز رقابت هاي واليبال نشسته سفارت آمريكا رواديد ورزشكاران را صادر نكرده است
لاله هاي نارنجي نخستين تيم مرحله نيمه نهايي خداحافظي برزيل و ستاره هايش از جام جهاني
ايستگاه خداحافظي آلمان يا آرژانتين، اسپانيا يا پاراگوئه
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «داود رحيمي»
نامت در ارتفاع زمان ماندگار شد

طلبه شهيد «داود رحيمي» 15 خرداد 1343 در جوار ملكوتي حضرت عبدالعظيم حسني در يك خانواده مومن و متدين متولد شد.
از دامن مادري با اخلاص و پدري ولايت مدار چشم به جهان گشود او در سن 7 سالگي ضمن حضور در مدرسه به محضر علما و روحانيون شرفياب مي شد و از آنها درس و مشق مي گرفت تا اين كه در سن 14 سالگي وارد حوزه علميه شهرري شد و چگونه زيستن، چگونه ماندن و چگونه رفتن را در محضر ياران خميني فرا گرفت. در همين سن 14 سالگي وارد معركه مبارزه با دشمنان دين قرار گرفت و با جرات تمام در پخش اعلاميه هاي حضرت امام همت والايي از خود نشان داد و در اوج مبارزات مردم قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اولين بار بدست دژخيمان افتاد ولي به شكلي معجزه آسا از چنگ آنها گريخت. روحاني مبارز، داود رحيمي، سرانجام، سال 1365 در عمليات كربلاي پنج به شهادت رسيد.

 



ادامه اعتراض تيم ها به برنامه تيم ملي سازمان ليگ: فقط اعتراض نكنيد راهكار ارائه دهيد

سرويس ورزشي-
اعتراض تيم ها نسبت به برنامه ريزي ليگ و سفر تيم ملي به كشور اتريش كماكان ادامه دارد.
فصل بدنسازي تيم ها آغاز شده است. به اعتقاد بسياري از اهالي فوتبال زمينه موفقيت يا عدم موفقيت تيم ها در همين فصل بدنسازي پايه ريزي مي شود. اگر تيمي خوب بدنسازي كند، بازيكنانش مي توانند فشار سي واندي هفته را به خوبي تحمل كنند و اگر خوب بدنسازي نكند، مشكلات بسياري در طول مسابقات گريبانش را خواهد گرفت. به همين دليل است كه تيم ها روي اردوي تيم ملي در كشور اتريش آن هم در اين مقطع زماني معترض هستند. پرسش مربيان ليگ برتري اين است كه به چه علت بايد بازيكنان را در اختيار تيم ملي قرار دهند؟! «تيم ملي»اي كه نه چند وقت ديگر، بلكه در اواسط دي ماه سال 89 در رقابت هاي جام ملت ها شركت مي كند!
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در پاسخ به انتقاد و اعتراض مربيان ليگ برتري مي گويد: لغو يا تغيير زمان اردوي اتريش از اختيارات من نيست و تا جايي كه مي دانم فدراسيون و كميته تيم هاي ملي بر برگزاري اين اردو تاكيد دارند و باشگاه ها هم بايد با همين برنامه خودشان را وفق دهند.
رئيس سازمان ليگ در ادامه صحبت هايش خاطرنشان كرد: بهتر بود آنها در كنار انتقادشان، مي گفتند ما چه كار كنيم. ما در برنامه اعلام شده برنامه تيم ملي را هم در نظر گرفته ايم. تيم اميد 21 روز در گوانگ جو است. بازي هاي غرب آسيا و چندين بازي ملي ديگر را در پيش داريم. آيا همين تيم هايي كه امروز به برنامه ليگ اعتراض كرده اند، آن زمان كه كمتر از 4 بازيكن در تيم ملي دارند با برگزاري رقابت هاي ليگ هم زمان با بازي هاي تيم ملي به ما اعتراض نمي كردند كه چرا براي ما بازي گذاشته ايد؟ متاسفانه ما همه چيز را با هم مي خواهيم.
وي افزود: تا زمان قرعه كشي ليگ اگر پيشنهادي مطرح شود كه بتوانيم بهتر بازي ها را برگزار كنيم قطعا اين پيشنهادها را در نظر مي گيريم اما برنامه كه تاييد شد باشگاه ها موظف به تبعيت از اين برنامه خواهند بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

همگروهي ايران با عمان و بحرين در بازي هاي غرب آسيا
ايران در رقابت هاي فوتبال غرب آسيا با عمان و بحرين هم گروه شد.عصر روز پنجشنبه هفته گذشته ششمين دوره رقابت هاي فوتبال غرب آسيا در امان اردن قرعه كشي شد و تيم ها حريفان خود را شناختند.در گروه يك اين رقابت ها ايران با تيم هاي بحرين و عمان هم گروه شد و در گروه دو اردن با تيم هاي سوريه و كويت ديدار مي كنند و در گروه سه تيم هاي عراق، يمن و فلسطين قرار گرفتند.رقابت هاي فوتبال غرب آسيا از دوم مهرماه در امان آغاز خواهد شد و تيم ملي فوتبال ايران در نخستين ديدار خود با بحرين روبرو مي شود.
نفت نيمي از راه صعود را طي كرد
تيم فوتبال نفت آيادان با برتري پر گل در نخستين ديدار مرحله پلي آف ليگ دسته اول تا حدود زيادي مسير صعود به ليگ برتر را طي كرد.
در ديدار رفت مرحله پلي آف ليگ دسته اول روز گذشته ( جمعه ) تيم هاي صنعت نفت آبادان و داماش گيلان در ورزشگاه تختي آبادان به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان تيم ميزبان موفق شد با نتيجه 5 بر يك حريف شمالي خود را شكست دهد.گل هاي نفت را در اين بازي محمد رضا ذوالفنون ، طالب ويكاني ، نبي ساكي و عباس مرداسي ( 2 گل ) به ثمر رساندند. تك گل داماش را نيز علي اميري به ثمر رساند.ديدار برگشت اين دو تيم در رشت برگزار مي شود.
احدي به احمدزاده پيوست
عليرضا عباسفرد، مهاجم فصل گذشته تيم پيكان قزوين قرارداد خود را با اين تيم به مدت يك فصل ديگر تمديد كرد. رضا رهقي، سرپرست تيم فوتبال پيكان قزوين ضمن اعلام اين خبر افزود: آقاي رضا احدي نيز به عنوان دستيار اول آقاي احمدزاده انتخاب شد تا به همراه آقايان مجيد رضايي و محمدرضا حاج اسبويي كادر فني تيم فوتبال پيكان را تشكيل بدهند.

 



اخبارجام جهاني 2010

سرمربي كره جنوبي از سمت خود كناره گيري كرد.
جونگ مو خبر استعفاي خود از تيم ملي كره جنوبي را اعلام كرد و گفت: زمان استراحتم در كنار خانواده فرا رسيده است.هو جونگ مو، به عنوان سرمربي كره جنوبي در جام جهاني 2010 اعلام كرد كه قرارداد خود را با فدراسيون فوتبال كره تمديد نخواهد كرد. هو 55 ساله اولين مربي كره اي بود كه توانست تيم ملي اين كشور را در خارج خاك كشور به مرحله يك شانزدهم جام جهاني برساند.
ونگر به دنبال هوندا
سرمربي تيم فوتبال آرسنال انگليس از علاقه خود براي جذب هافبك تيم ملي ژاپن در جام جهاني 2010 خبر داد.
آرسن ونگر اظهار داشت: درست است كه موفقيت تيم ملي ژاپن در جام جهاني مرهون كار تيمي عالي بود،اما نمي توان از نقش كيسكو هوندا، در اين تيم بي تفاوت گذر كرد. من كه به عنوان يك تماشاگر از بازي او لذت بردم. تمام حركات هوندا در خدمت تيم بود و اكنون آرزو مي كنم در آرسنال او را به خدمت بگيرم. هوندا بازيكن تيم زسكا مسكو روسيه محسوب مي شود.
جرارددر راه رئال مادريد
بازيكن كليدي ليورپول انگليس خبر مذاكره با رئال مادريد را تاييد كرد.
استيون جرارد بازيكن مورد علاقه خورخه والدانو نايب رئيس رئال مادريد از طريق وكيل خود سرگرم مذاكره با مادريد است و براي گفت وگوي رودر رو تا دو روز ديگر به مادريد سفر خواهد كرد.جرارد گفت: مذاكره مثبتي با مادريد داشته ام و اين انتقال مي تواند به سود من باشد.
سانتوس سرمربي جديد يونان
فدراسيون فوتبال يونان اعلام كرد، ري هاگل پس از 9 سال حضور روي نيمكت يونان، از اين تيم جدا و سانتوس به عنوان سرمربي جديد انتخاب شد.ري هاگل به دنبال نتايج ضعيف يونان در جام جهاني و حذف از اين رقابت ها در مرحله گروهي به همكاري اش با اين تيم پايان داد و سانتوس جانشين وي شد تا افتخارات او را در اروپا تكرار كند.سانتوس 55 ساله كه سابقه هدايت تيم هاي آ.ا.ك آتن و پاناتينايكوس را در كارنامه دارد به مدت دو سال هدايت اين تيم را برعهده خواهد داشت.
سرمربي تيم ملي مكزيك استعفا كرد
«خاوير اگويره»، سرمربي تيم ملي فوتبال مكزيك پس از ناكامي در جام جهاني 2010 و تكرار باخت چهار سال گذشته اين تيم برابر آرژانتين از سمت خود كناره گيري كرد. خاوير اگويره روز گذشته در يك كنفرانس خبري در شهر مكزيكوسيتي اعلام كرد: بايد بروم و اين بهترين كاري است كه مي توانم انجام دهم. مسئوليت كامل حذف مكزيك را مي پذيرم.
واكنش مارادونا به اظهارات شواين اشتايگر
ديگو مارادونا سرمربي جنجالي تيم ملي آرژانتين نسبت به اظهارات باستين شواين اشتايگر واكنش نشان داد و گفته هاي اين مدافع آلماني را مورد تمسخر قرار داد. باستين شواين اشتايگر پنجشنبه آرژانتيني ها را بي شخصيت خطاب كرده و گفته بود بازيكنان آرژانتيني تنها به دنبال ايجاد حاشيه و جنجال هستند.
مارادونا پس از شنيدن گفته هاي شواين اشتايگر خطاب به او گفت: باستين! چه بلايي سر تو آمده است؟ يعني تا اين اندازه عصبي شده اي؟
مارادونا درباره سخنان شواين اشتايگر گفت: اين صحبت ها هيچ اهميتي ندارد. من نمي دانم شواين اشتايگر چرا ازالان درباره ضربات پنالتي صحبت مي كند. ما در زمين مسابقه همه چيز را به آن ها ثابت خواهيم كرد. او از قدرت هجومي ما هراس دارد، به همين دليل اين گونه عصبي شده است.
تهديد بازيكن تيم ملي انگلستان به مرگ
مدافع تيم فوتبال انگلستان و چلسي پس از اظهاراتي كه درخصوص نفرت از مردم كشورش بيان كرد، از سوي انگليسي ها پيام هاي تهديد به مرگ دريافت كرد.اشلي كول پيش از اينكه تيم انگلستان از جام جهاني حذف شود، به هم تيمي هاي خود گفته بود انگلستان و مردم آن را دوست ندارد.اشلي كول بر روي موبايل خود نوشته بود «من از انگلستان و مردم لعنتي آن متنفرم» كه اين موضوع خشم هواداران انگليسي را برانگيخته و براي او پيام هاي تهديدآميز ارسال كرده اند. كول گفته بود: همواره براي انگلستان و چلسي بيشترين تلاش را كرده ام اما آنها با تجاوز به زندگي خصوصي من، آن را تبديل به جهنم كرده اند.
پكرمن و بي يلسا نامزدهاي مربيگري تيم ملي ژاپن
خوزه پكرمن و مارچلو بي يلسا، مربيان پيشين تيم ملي فوتبال آرژانتين نامزد مربيگري تيم فوتبال ژاپن شدند . يكي از اين دو مربي (پكرمن و بي يلسا) نامزد جايگزيني تاكشي اوكادا هستند. روزنامه ورزشي «نيكان اسپورتس» ژاپن از تلاش اتحاديه فوتبال ژاپن براي به خدمت گرفتن يكي از اين دو مربي كه هر دو هدايت تيم ملي آرژانتين را برعهده داشته اند، شد.
كاناوارو وارد دبي شد
« فابيو كاناوارو» كاپيتان تيم ملي فوتبال ايتاليا و بازيكن جديد باشگاه الاهلي به دبي سفر كرد . كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي كه به همراه تيم ملي كشورش به توفيقي دست نيافت، پس از بازگشت به ايتاليا بلافاصله جهت حضور در تمرينات باشگاه جديد خود عازم شهر دبي شد و پنج شنبه در ميان استقبال شديد مسئولان و هواداران اين تيم قرارگرفت.

 



تور حرفه اي پينگ پنگ - ژاپن صعود عالميان به جمع 32 بازيكن برتر

نوشاد عالميان به جمع 32 بازيكن برتر رقابت هاي تور حرفه اي پينگ پنگ ژاپن راه يافت.
در مرحله دوم و حذفي مسابقات تنيس روي ميز تور پينگ پنگ ژاپن نوشاد عالميان موفق شد 4-1 بورا وانگ بازيكن چيني الاصل تركيه كه داراي رتبه 140 رنكينگ جهان است را شكست دهد و به جمع 32 بازيكن برتر اين رقابت ها راه يابد.
نوشاد كه داراي رده 236 جهان است در گيم هاي اول (11-5) دوم (12-10) سوم (11-5) و پنجم (11-8) به برتري دست يافت و فقط گيم چهارم را 11-7 واگذار كرد. عالميان عصر امروز در مرحله دوم بايد برابر تيموبول نفر دوم رنكينگ جهان از آلمان قرار گيرد كه اين مي تواند هم يك افتخار براي او محسوب شود و هم جدال سختي با قهرمان اروپا داشته باشد.
در ديگر ديدارهاي مرحله حذفي واحد مالميري نتوانست مقابل تاكي كاوا نفر 98 جهان از ژاپن كاري از پيش ببرد و با حساب 4-صفر مغلوب شد. محمدرضا اخلاق پسند نيز با همين نتيجه برابر كيم جونگ هون كره جنوبي و داراي رده 43 جهان شكست خورد.

 



طهماسبي بايد از فدراسيون كشتي اجازه مي گرفت بنا: وظيفه من حل مشكل مالي ملي پوشان نيست

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان گفت: تنها مشكل حضور طهماسبي در مسابقات كشتي قهرماني آذربايجان اين بود كه وي نبايد بدون هماهنگي با فدراسيون ايران در اين رقابت ها حضور پيدا مي كرد.
محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با بيان اين مطلب افزود: طهماسبي نه براي بحث تابعيت بلكه تنها به خاطر كشتي گرفتن و دريافت جوايز نقدي در رقابت هاي قهرماني آذربايجان شركت كرد اما متاسفانه برخي براي وي حاشيه هاي بي مورد ايجاد كردند.
دارنده مدال نقره جهان تصريح كرد: شايد تنها مشكل طهماسبي اين بود كه وي بدون هماهنگي با فدراسيون كشتي در رقابت هاي قهرماني آذربايجان شركت كرد و اين حواشي غيرمنصفانه برايش ايجاد شد.
بنا در مورد اينكه چرا با دعوت نكردن از طهماسبي به اردو شرايط بدي براي وي ايجاد كرده است، اظهار داشت؛ به هيچ وجه چنين چيزي درست نيست. من قبل از جام يادگار امام(ره) او را به دو مرحله اردو دعوت كردم اما پس از اينكه در اين رقابت ها ناموفق بود براي اينكه تلنگري به وي وارد شود به اردوها دعوتش نكردم زيرا اردو جاي بهترين هاست و هركس با وجود داشتن مدال نمي تواند به اردوها بيايد.
وي افزود: وظيفه من به عنوان مربي تيم ملي و يا فدراسيون حل مشكلات مالي ورزشكاران نيست در حال حاضر كشتي گيران زيادي در اردوها مشكل دارند و به نظر من مسئولان سازمان ورزش و كميته ملي المپيك به همراه مسئولان استاني بايد مشكلات معيشتي و شغلي ورزشكاران را برطرف كنند.

 



در فاصله 9 روز تا آغاز رقابت هاي واليبال نشسته سفارت آمريكا رواديد ورزشكاران را صادر نكرده است

در حالي كه 9 روز تا آغاز مسابقه هاي جهاني واليبال نشسته در آمريكا فرصت باقي است، سفارت آمريكا هنوز رواديد تيم ملي ايران را صادر نكرده است.
رقابت هاي جهاني واليبال نشسته بيستم تيرماه يعني 9 روز ديگر به ميزباني شهر ادموند ايالت اوكلاهاما برگزار مي شود، در حالي كه هنوز رواديد تيم ملي ايران از سوي سفارت آمريكا در دوبي صادر نشده است.
قرار است اين رقابت ها با حضور 23 تيم و در چهار گروه براي مردان و 13 تيم در بخش بانوان از 20 تا 27 تيرماه برگزار شود. ايران به عنوان سرگروهB با تيم هاي عراق، صربستان، اوكراين، كنيا و قزاقستان هم گروه است.
رواديد تيم ملي واليبال نشسته ايران در حالي از سوي سفارت آمريكا صادر نشده است كه ايران براي 17 دوره عناوين قهرماني المپيك و جهان را به خود اختصاص داده است.

 



لاله هاي نارنجي نخستين تيم مرحله نيمه نهايي خداحافظي برزيل و ستاره هايش از جام جهاني

با برتري هلند مقابل برزيل تيم دونگا با تمام بزرگان خود از جام جهاني خداحافظي كرد.
در نخستين ديدار دور يك چهارم نهايي رقابت ها در آفريقاي جنوبي تيم هاي ملي فوتبال هلند و برزيل در ورزشگاه نلسون ماندلاي شهر پورت اليزابت به ديدار هم رفتند كه در پايان اين مردان برت فان مارويك بودند كه توانستند از شكست پيروزي ساخته و راهي جمع چهار تيم پاياني رقابت ها بشوند . در اين ديدار كه قضاوتش را يوئيچي نيشيمورا از ژاپن بر عهده داشت، هلند با نتيجه 2 بر يك از سد برزيل پرافتخارترين تيم جام هاي جهاني گذشت .
نخستين گل بازي را روبينيو در دقيقه 10 به ثمر رساند برزيل در نيمه نخست در حالي با همين يك گل به كار خود پايان داد كه بازيكنان اين تيم فوتبالي تماشايي را از خود ارائه دادند. هلند در نيمه نخست به طور كامل اسير بازي تماشايي برزيل شده بود با اين حال اين تيم در نيمه دوم به طور كامل متحول شد و از شكست به پيروزي رسيد. اشتباه فليپه ملو روي سانتر وزلي اسنايدر و ناهماهنگي او با ژوليو سزار باعث شد تا هلندي ها خيلي زود در دقيقه 53 به گل تساوي دست پيدا كنند. در ادامه بازي نارنجي پوشان فوتبال متحول شده خود را در نيمه دوم ادامه دادند و توانستند با ضربه سر اسنايدر در دقيقه 68 از روي نقطه كرنر گل دوم و برتري شان را وارد دروازه برزيل كنند. سلسا ئو در حالي در اين بازي شكست خورد كه از دقيقه 73 با اخراج ملو 10 نفره بازي مي كرد . به اين ترتيب هلند نخستين تيم راه يافته به دور نيمه نهايي جام نوزدهم شناخته شد.

 



ايستگاه خداحافظي آلمان يا آرژانتين، اسپانيا يا پاراگوئه

چهره دو تيم ديگر راه يافته به مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 امروز از ميان تيم هاي آلمان، آرژانتين، اسپانيا و پاراگوئه مشخص خواهد شد.
از ساعت 30:18 به وقت تهران آرژانتين و آلمان در ورزشگاه فري پوينت شهر كيپ تاون به مصاف هم خواهند رفت تا برگزاركننده فينالي زودهنگام، در اين پيكارها باشند.
آرژانتين به لطف در اختيار داشتن بازيكناني بزرگ و مجرب تاكنون نتايجي خوب در اين جام كسب كرده و ژرمن ها به لطف نيروي جواني و شور و نشاط بازيكنان خود توانسته اند تا اين مرحله پيش بيايند. جدال اين دو تيم سبب خواهد شد يكي از بزرگان بالاجبار با جام وداع كند. در آخرين ديدار اين مرحله و از ساعت 23 نيز پاراگوئه و اسپانيا جدالي تماشايي در ورزشگاه اليس پارك ژوهانسبورگ خواهند داشت. برنده خوشبخت اين ديدار در نيمه نهايي با فاتح بازي آلمان و آرژانتين ديدار خواهد داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مجمع انتخاباتي فدراسيون تنيس صبح روز پنج شنبه هفته گذشته با حضور سجادي معاون سازمان تربيت بدني، روساي هيئت استان ها و نمايندگان سازمان ها در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در پايان مجيد شايسته سرپرست فدراسيون تنيس با كسب 36 راي با عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد. اين در حالي است تا روز قبل از انتخابات قرار بود شايسته و علي دادگر براي پست رياست با هم رقابت كنند كه دادگر در روز انتخابات حاضر نشد. به نظر مي رسد دادگر از شب قبل از انتخابات تصميم به كناره گيري گرفته بود.
¤ كاروان ورزشي ايران با كسب 37 مدال رنگارنگ عنوان نايب قهرماني مسابقات دووميداني معلولان تونس را به خود اختصاص داد. در آخرين روز از چهارمين دوره مسابقات بين المللي تونس، نمايندگان ايران موفق به كسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز شدند و جمع مدال هاي ايران به 37 نشان رنگارنگ رسيد. بدين ترتيب كاروان ورزشي جانبازان و معلوين ايران با كسب 16 مدال طلا، 13 نشان نقره و 8 مدال برنز در بين 28 كشور شركت كننده در جايگاه دوم رقابت ها قرار گرفت.
¤ در ادامه رقابت هاي جهاني واليبال دانش آموزان در چين، ديروز تيم ايران در مرحله نيمه نهايي به مصاف تركيه رفت و موفق شد با نتيجه 3 بر صفر اين تيم را شكست داده و راهي فينال شود .دانش آموزان ايران امروز در ديدار نهايي به مصاف فرانسه خواهند رفت.

 

(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14