(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 تير 1389- شماره 19684

معاون اول قوه قضائيه: پرونده دانشگاه آزاد در دادگستري مطرح است
فرمانده نيروي انتظامي: تروريسم مجازي در حال شكل گيري است
به دليل شدت گرماي تابستان ادارات هرمزگان پنجشنبه ها تعطيل مي شوند
آتش سوزي در انبار لاستيك هاي فرسوده
تا آخر اين هفته شهريه مدارس غيردولتي تهران اعلام مي شود
هشدار رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناخالصي موادمخدر موجود در بازار افزايش يافته است
جانشين فرمانده نيروي انتظامي خبر داد آغاز عمليات انسداد مرزهاي كشوربراي مبارزه با موادمخدر
دستگيري سارقان انژكتور و ضبط خودروها
در رشت انجام شد درگيري و قتل به خاطر رعايت نكردن مقررات رانندگي
وزير آموزش و پرورش:تمام حق التدريسي ها استخدام مي شوند
سهميه عمره بنياد شهيد 3 برابر شد
سرپرست كميته امداد اعلام كرد توزيع 8 ميليون صندوق صدقات خانگي
دست سارق سابقه دار در ملاير قطع شد
مديركل گمرك آستارا خبر داد كشف 75 ميليارد ريالي محموله كالاي قاچاق در گمرك آستارا
مرگ كشاورز در اثر آتش گرفتن آغل گوسفندان
دردسر گريم رئيس جمهوري 73 ساله



معاون اول قوه قضائيه: پرونده دانشگاه آزاد در دادگستري مطرح است

معاون اول قوه قضائيه در مورد پرونده ترور مسعود علي محمدي، با بيان اين كه وزارت اطلاعات در حال پيگيري اين موضوع است، خاطرنشان كرد: به محض اين كه پرونده به دستگاه قضايي داده شود اقدام مي كنيم. اكنون وزارت اطلاعات اقدامات امنيتي و اطلاعاتي در مورد آن انجام مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي همچنين درخصوص پرونده دانشگاه آزاد كه با پيشنهاد دادستان كل كشور به رئيس قوه قضائيه مبني بر اعمال ماده 18 و موافقت آيت الله آملي لاريجاني، بايد مجدد رسيدگي شود، گفت: پرونده دانشگاه آزاد در دادگستري تهران مطرح است و با توجه به دستور رئيس قوه قضائيه طبيعتا بايد سير قانوني آن طي شود.
وي در ادامه درباره اطلاع رساني در دستگاه قضايي در طول يك سال اخير، اظهار داشت: در اين مدت درمواردي كه ضروري بوده، اطلاع رساني هم در قالب جلسه مسئولان عالي قضايي و هم اظهارات رئيس قوه قضائيه صورت گرفته است.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: همچنين در صورت نياز بخش هاي قضايي و مسئولان بخش ها براساس ضرورت زماني در مورد پرونده هاي خاص اطلاع رساني انجام داده اند؛ اما اطلاع رساني بايد سامان دهي جديد شود و ما نيز به دنبال ساماندهي جديدي در قوه قضائيه نسبت به اطلاع رساني هستيم كه سخنگو نيز يكي از مباحث مربوط به آن است.

 



فرمانده نيروي انتظامي: تروريسم مجازي در حال شكل گيري است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به شكل گيري تروريسم در فضاي مجازي گفت: در دنياي آينده دزدان از ديوار بالا نمي روند بلكه با استفاده از رايانه اقدام به سرقت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم در نخستين گردهمايي سراسري اساتيد دانشگاهي همكار نيروي انتظامي افزود: در چنين شرايطي اگر پليس ناكارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.
وي تأكيد كرد: تروريسم در فضاي مجازي در حال شكل گيري است و در آينده نيز فعاليت خود را گسترش خواهد داد. نمونه آن نيز انجمن پادشاهي و گروه تندر است كه در كشورمان بر اين مبنا فعاليت مي كردند. وي اظهار داشت: اگر در حوزه نرم افزاري امنيت وارد كننده باشيم امنيت و كنترل كشور را به ديگران سپرده ايم.
احمدي مقدم درباره مروجان فساد در جامعه اظهار داشت: افرادي كه به صورت سازماندهي شده و از طريق فضاي مجازي ضمن ترويج بدحجابي، جوانان را به پارتي ها و مراسم شبانه دعوت مي كنند از مروجان فساد هستند كه پليس با آنها برخورد مي كند.
وي افزود: قانون براي اين افراد مجازات هاي سنگيني در نظر گرفته است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه افرادي كه مدهاي جديد را توليد و عده اي را براي ترويج آن اجير مي كنند هدفشان اشاعه و طراحي فساد است تصريح كرد: پليس در مرحله اول به صورت تذكر و ارشاد و در نهايت نسبت به برخورد قانوني با اين افراد اقدام مي كند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه پليس در برابر افرادي كه براي نواميس مردم مزاحمت ايجاد مي كنند حتماً برابر قانون با اين افراد برخورد قاطعانه اي دارد، تأكيد كرد: برخورد با اين افراد و زنان خياباني كه با ظاهري بسيار نامناسب و تحريك كننده اي در سطح جامعه حاضر مي شوند انتظار مردم است.
فرمانده ناجا درباره خطاي شليك مأموران پليس نيز گفت: در حال حاضر نارسايي هايي از جمله تيراندازي در سازمان ما وجود دارد اما مأمور پليس نبايد تيرش به خطا برود بلكه بايد نخستين تير وي به هدف برخورد كند.
احمدي مقدم اعلام كرد: در پنج سال گذشته ميانگين نمره تيراندازي كاركنان 35 بوده كه در حال حاضر به 60 رسيده است اما اين نمره بايد به بيش از 80 برسد.
وي با بيان اينكه نقاط ضعفي در اين رابطه وجود دارد و اميدواريم در پنج سال آينده به جاي مطلوب برسيم، گفت: اقدامات براي بهبود تيراندازي پليس آغاز شده است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه پليس بايد در تيراندازي بهترين و در اخلاق و ادب سرآمد باشد و در تعامل اجتماعي، خوب عمل كند، تأكيد كرد: عمل به قانون بايد سرلوحه كار پليس باشد و در برخورد با مجرم نبايد خارج از مدار قانون عمل كند.
احمدي مقدم در خصوص ايمني خودورهاي كشور نيز گفت: در حال حاضر برخي از خودروهاي وارداتي به ازاي هر 10 هزار تصادف، يك كشته دارند ولي خودرويي نيز در كشور وجود دارد كه 6 كشته مي دهد.
احمدي مقدم درباره افزايش 8 درصدي تلفات رانندگي امسال در مقايسه با سال گذشته گفت: بايد آمارهاي ارديبهشت و خرداد امسال بررسي شود تا در اين باره صحبت كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: افزايش تعداد رانندگان و توليد خودرو در كشور و همچنين افزايش سفر، رابطه مستقيم با تلفات رانندگي دارد.
وي با بيان اينكه اقدامات صرفاً پليسي ديگر پاسخگوي اين شرايط نيست و با اجراي قانون جديدي كه در مجلس به تصويب رسيده روند تصادفات كاهش خواهد يافت، تصريح كرد: قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مدرن و كارآمد است و موجب بازدارندگي خواهد شد.
احمدي مقدم مراقبت هاي الكترونيكي براي كنترل جاده ها و رانندگان را از ديگر عوامل مهم براي كاهش تصادفات و تلفات اعلام كرد و افزود: اصلاح جاده ها و ارتقاي فرهنگ ترافيك نيز در اين موضوع مهم محسوب مي شود كه در قانون مورد توجه قرار گرفته است و مجموع اين عوامل مي تواند در كاهش كشته ها و تصادفات نقش داشته باشد.
وي همچنين درباره دانش بنيان شدن نيروي انتظامي گفت: گام مهمي براي تبديل پليس به يك سازمان دانش بنيان را آغاز و ساختارهاي آن را فراهم كرديم.
فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه آموزش و حرفه گرايي مورد تأكيد پليس قرار گرفته و مأموران پليس بايد نيازمندي هاي حرفه اي لازم، تعامل اجتماعي و رفتار قانوني را كسب كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همكاري پليس با دانشگاه در حوزه عمل و نظر بايد شكل گيرد و اساتيد و نخبگان دانشگاهي بايد پشتيبان نيروي انتظامي باشند.احمدي مقدم تأكيد كرد: در حوزه آموزش بايد نگاه ها براي استخدام نيروي جديد تغيير كرده و نيروي انتظامي از يك سازمان سنتي به سازماني جديد تبديل خواهد شد.

 



به دليل شدت گرماي تابستان ادارات هرمزگان پنجشنبه ها تعطيل مي شوند

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
با تصويب كارگروه تحول اداري استان هرمزگان ادارات اين استان پنج شنبه ها در فصل تابستان تعطيل مي شوند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار هرمزگان با بيان اين مطلب اظهار داشت: دليل عمده تدوين و اجراي اين طرح كاهش مشكلاتي است كه در اثر گرماي شديد و نوسانات و يا قطع جريان برق در سطح ادارات و جامعه براي مردم ايجاد مي شود.
پرويز سالاري با بيان اينكه مدت زمان اجراي اين طرح از تاريخ 15 تيرماه الي يكم مهرماه سال جاري است، گفت: با اجراي اين طرح ادارات در روزهاي غير تعطيل راس ساعت 6و30 دقيقه باز و 15و30 دقيقه تعطيل مي شوند. وي با اشاره به اين موضوع كه نهادهاي خدماتي همانند بانك ها به تبع اجراي طرح تغيير ساعت كاري ادارات در استان مشمول تغييرات نمي شوند، اظهار داشت: براي تدوين اين طرح از استان هاي خوزستان و چند استان ديگر نيز الگوبرداري شده است.گفتني است ساعت كار ادارات در هرمزگان از شنبه تا چهارشنبه دو ساعت افزايش پيدا مي كند تا جبران تعطيلي روزهاي پنج شنبه شود.

 



آتش سوزي در انبار لاستيك هاي فرسوده

انبار لاستيك خودرو در شهرري دچار آتش سوزي گسترده شد.
به گزارش روابط عمومي 125، آتش نشانان با تلاش خود توانستند، اين آتش سوزي را مهار و از سرايت آن به انبار كارتن مجاور اين انبار جلوگيري كنند. به گفته جمشيد شفيعي مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني براي مهار اين آتش سوزي، آتش نشانان ايستگاه هاي 90، 47 و 9 به محل اعزام شدند و ايستگاه 50 با تانكرهاي آب به كمك آمد. گفتني است اين آتش سوزي كه در انبار لاستيك فتح المبين شهرري رخ داد، تلفات جاني نداشت.

 



تا آخر اين هفته شهريه مدارس غيردولتي تهران اعلام مي شود

مدير مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش و پرورش از نهايي شدن و ابلاغ شهريه تمام مدارس غيردولتي شهر تهران در اين هفته خبر داد.
مهدي جلالي با بيان اين كه شهريه مدارس غيردولتي محاسبه شده است گفت: محاسبات جديد بايد در نظر گرفته شود، بعد از تعيين شهريه توسط مناطق، در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بررسي هاي لازم را انجام داده و سپس ميزان شهريه را از طريق سايت اين سازمان اعلام مي كنيم.
وي گفت: براساس مصوبه شوراي نظارت مركزي وزارت آموزش و پرورش، مناطق شهر تهران تا سقف 15 درصد مي توانند افزايش شهريه داشته باشند.
وي گفت: براساس الگوي تعيين شهريه كه در قانون نيز ذكر شده است اين موضوع در كميته شهريه بررسي و ابلاغ مي شود.
جلالي گفت: امسال در شهر تهران نسبت به سال گذشته به طور ميانگين 10 تا 12 درصد افزايش شهريه داشتيم.
به گزارش فارس مدير مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از ابتداي تير امسال در سطح شهر تهران، تيم هاي ويژه اي براي نظارت بر مدارس غيردولتي و بررسي عملكرد آنها به شكل دوره اي و موردي قرار داديم و در صورت مواجه شدن با افزايش شهريه بيش از ميزان مصوب، پرونده مدارس متخلف در شوراي نظارت مركزي وزارت آموزش و پرورش طرح موضوع شده و با متخلفان برخورد لازم و قانوني از طريق اين شورا صورت خواهد گرفت.

 



هشدار رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناخالصي موادمخدر موجود در بازار افزايش يافته است

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر كشور گفت: به دليل افزايش قيمت موادمخدر ناخالصي اين مواد افزايش يافته است كه عوارض جانبي آن براي مصرف كنندگان خطرات بسياري دارد.
سردار حميدرضا حسين آبادي در نخستين گردهمايي سراسري اساتيد دانشگاهي همكار با ناجا افزود: آفتي كه در سال جاري به مزارع خشخاش در كشور افغانستان وارد شده يك سوم اين مزارع را از بين برده است.
وي گفت: اگر روند طبيعي ساليانه كشت خشخاش در افغانستان ادامه پيدا مي كرد در سال جاري موجودي انبارهاي اين كشور به 20هزار تن مي رسيد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر كشور گفت: مافياي موادمخدر با ايجاد آفت در مزارع كشت خشخاش قصد دارد تا از اين طريق ابتدا مواد داخل انبارها را به فروش برساند.
وي افزود: با اين اقدام در تمام كشورهاي سطح منطقه قيمت موادمخدر افزايش چشمگيري داشته است كه سود آن تنها نصيب مافياي مواد مخدر مي شود.
وي گفت: اين افزايش قيمت مشكلات بسياري را بوجود خواهد آورد كه از جمله افزايش ناخالصيهاي موادمخدر است كه اين ناخالصي ها مي تواند براي مصرف كنندگان عوارض جانبي بسياري داشته باشد.
به گزارش مهر وي به مصرف كنندگان موادمخدر توصيه كرد به جاي استفاده از اين مواد ناخالص براي درمان به مراكز درماني مراجعه كنند.
همچنين به گزارش ايسنا سردار حسين آبادي از مردم خواست تا با معرفي موادفروشان و قاچاقچيان موادمخدر، نيروي انتظامي را در برخورد با سوداگران مرگ ياري كنند.

 



جانشين فرمانده نيروي انتظامي خبر داد آغاز عمليات انسداد مرزهاي كشوربراي مبارزه با موادمخدر

جانشين فرمانده ناجا از آغاز عمليات انسداد مرزهاي كشور در امر مبارزه با موادمخدر خبر داد.
احمدرضا رادان در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت جمهوري اسلامي ايران را از پيشتازترين كشورها در امر مبارزه با موادمخدر عنوان كرد.
رادان مرزهاي شرقي كشور را داراي بيشترين حجم ورود موادمخدر دانست و تصريح كرد: علاوه بر سيستان و بلوچستان، بخشي از خراسان جنوبي و رضوي نيز بيشترين حجم ورود موادمخدر در كشور را دارد.
وي ادامه داد: مرزهاي افغانستان و پاكستان كه در برابر جمهوري اسلامي قرار دارند، به دليل شرايط ويژه، يكي از مسيرهاي اصلي ورود موادمخدر به داخل كشور هستند.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به برنامه هاي اين نيرو براي مقابله بيشتر با موادمخدر خاطر نشان كرد: در اين راستا عمليات انسداد مرزها در سيستان و بلوچستان و قسمتي از مرزهاي خراسان جنوبي و رضوي را آغاز كرديم كه اميدواريم با تكميل آن بخش هاي مهمي از اين معضل توام با شرارتش برطرف شود.
رادان درباره كنترل مرزهاي آبي كشور براي جلوگيري از ورود موادمخدر و كالاي قاچاق اظهار داشت: براي اين امر درياباني در استان هاي دريايي كشور افتتاح شد.
وي ادامه داد: در طول برنامه نيز بايد تجهيزات لازم نظير شناور در اختيار دريابانها قرار گيرد.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اجراي طرح عفاف و حجاب در استان هاي شمالي كشور با توجه به فصل تابستان و استفاده از دريا، گفت: طرح حجاب و عفاف تعطيل نمي شود و برابر قانون عمل مي كنيم.
رادان عدم وجود بدحجابي و بدپوششي در انظار عمومي را از موارد قانون طرح برخورد با حجاب و عفاف عنوان كرد.

 



دستگيري سارقان انژكتور و ضبط خودروها

فردي كه در محله پيروزي تهران ظرف 2 دقيقه انژكتور و ضبط خودروها را به سرقت مي برد دستگير شد.
سركلانتر ششم پليس تهران بزرگ با اعلام خبر فوق افزود: ماموران انتظامي كلانتري 114 قياسي با افزايش تعداد و ساعات گشت زني در مواقع احتمالي زمان سرقت در سطح حوزه استحفاظي متوجه حركات مشكوك 2 نفر مي شوند كه به محض مشاهده ماموران هر دو متواري مي شوند.
سرهنگ عباس دانشجو افزود: ماموران افراد متواري را دستگير و در بازرسي بدني يكي از متهمان يك قطعه انژكتور كه به طرز ماهرانه اي در قسمتي از بدن مخفي شده بود، كشف و براي ادامه تحقيقات پليسي متهم را به كلانتري منتقل كردند. سركلانتر ششم پليس تهران بزرگ گفت: متهمان در بازجويي اوليه به بيش از 100 فقره سرقت انژكتور، راديو و ضبط و لاستيك زاپاس اعتراف كرده اند.
وي اظهار داشت: تا به حال 57 قطعه انژكتور خودروهاي مختلف، 33 دستگاه ضبط خودرو، باند و چند حلقه لاستيك خودرو از مخفيگاه متهمان كشف شده است.
سرهنگ دانشجو همچنين از دستگيري يك مالخر در اين رابطه خبر داد و افزود: براساس اعترافات متهمان خودروهايي كه تجهيزات ايمني نداشته و به نوعي وسايل داخل خودروها در معرض ديد بود آنان را براي سرقت وسوسه مي كرده است.
سركلانتر ششم توصيه كرد: رانندگان بايد نسبت به تجهيز خودرو به وسايل ايمني و امنيتي مانند دزدگير و غيره اقدام كنند و حتي الامكان وسايل باارزش را در جلوي ديد قرار ندهند.
به گزارش فارس سرهنگ دانشجو گفت: شهرونداني كه در محدوده كلانتري 121 سليمانيه، 114 قياسي، 132 نبرد و 110 شهدا از آنها سرقت شده و داراي پرونده در كلانتري هاي موصوف هستند، مي توانند با در دست داشتن مدارك در ساعات اداري مراجعه و نسبت به تحويل وسيله سرقتي خود اقدام كنند.

 



در رشت انجام شد درگيري و قتل به خاطر رعايت نكردن مقررات رانندگي

رشت- خبرنگار كيهان:
درگيري بر سر عدم رعايت مقررات رانندگي در بخش خمام رشت منجر به قتل يك نفر شد.
حادثه هنگامي روي داد كه افراد يك خانواده و مردم محلي به خاطر رانندگي نامعقول شخصي به نام معين در خمام با هم به نزاع پرداختند.
در درگيري بين خانواده معين (راننده سواري) با افراد محل، وي با ضربات چاقو فردي به نام ايمان را به قتل رساند.
پليس آگاهي استان در ابتدا 7 نفر مظنون را دستگير و سپس راننده خودرو در بازجويي به بزه انتسابي اعتراف كرد.

 



وزير آموزش و پرورش:تمام حق التدريسي ها استخدام مي شوند

وزير آموزش و پرورش گفت: با استخدام حق التدريسي ها و تمام شدن مشكلات آنان كلمه حق التدريسي از تاريخ آموزش و پرورش كشور حذف خواهد شد.
حميد رضا حاجي بابايي در دومين روز از نخستين گردهمايي معاونان پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور افزود: ورود به آموزش و پرورش فقط از طريق آزمون استخدامي امكان پذير خواهد بود و تمام اين اقدامات نيز با آمار و ارقام شفاف معاونت هاي پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني استان ها امكان پذير است.
وي در ادامه گفت: ادعاي برنامه ريزي و موفقيت در آموزش و پرورش بدون در دست داشتن آمار دقيق بي معني است و در استان ها نيز تحليل هاي آماري بايد به تفكيك شهرستان ها انجام شود.
وي تصريح كرد: اگر امروز مشكلات آماري آموزش و پرورش را در بخش هاي مختلف برطرف و شفاف نكنيم، بدون شك ما مقصر مشكلات بعدي اين دستگاه خواهيم بود.
حاجي بابايي گفت: بايد اين باور در ميان معلمان ايجاد شود كه هر كسي تلاش كند حق خود را خواهد گرفت و به دويدن هاي مكرر و مراجعه به وزارتخانه نيازي نيست.
به گزارش فارس وزير آموزش و پرورش گفت: ما در كشور 12 ميليون و 800 هزار نفر دانش آموز داريم و هرچند اين آمار دقيق است اما به بازنگري نياز دارد كه با ثبت نام دانش آموزان از طريق كد ملي تا اول مهر آمار دانش آموزي كشور به صورت شفاف تر و دقيق تر اعلام خواهد شد.

 



سهميه عمره بنياد شهيد 3 برابر شد

مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران از افزايش 3 برابري سهميه عمره خانواده هاي شاهد و ايثارگر خبر داد.
محمدرضا گروسي در گفت وگو با ايرنا، با بيان اينكه آيين نامه افزايش سه برابري سهميه عمره مفرده به تمامي استان ها ابلاغ شده است، افزود: اين سهميه از هفت هزار نفر در سال گذشته به 21 هزار نفر در سال جاري افزايش يافته است.
وي افزود: برغم كاهش سهميه عمره مفرده از سوي عربستان سعودي، افزايش سهميه بنياد شهيد پيرو همكاري سازمان حج و زيارت با اين نهاد صورت گرفته است.
به گفته گروسي بيشترين متقاضيان تمتع و عمره مفرده از سهميه بنياد شهيد، والدين شهداي بالاي 70 سال هستند، كه به همين منظور اين بنياد براي اعزام تعداد بيشتري از پدران و مادران شاهد به سرزمين وحي در نامه اي به رئيس جمهور تقاضاي افزايش سهميه حج تمتع را كرده است.
مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد حذف سالمندان از تمتع سال گذشته به دليل شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع (آ) را از ديگر دلايل تقاضاي اين بنياد براي افزايش فراواني تعداد والدين شاهد جهت اعزام به تمتع در سال جاري برشمرد.
گفتني است تاكنون مصوبه اي در هيئت دولت در رابطه با پيشنهاد بنياد شهيد مبني بر افزايش سهميه تمتع اين نهاد تصويب و ابلاغ نشده است.

 



سرپرست كميته امداد اعلام كرد توزيع 8 ميليون صندوق صدقات خانگي

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: در حال حاضر بالغ بر 8ميليون صندوق صدقات خانگي در ميان مردم توزيع شده است.
حسين انواري از اعلام آمادگي كميته امداد براي ايجاد 500 هزار فرصت شغلي با سرانه اعتبار زير 20 ميليون تومان در طول برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: در صورت همكاري بانك هاي عامل براي تامين اعتبار لازم، اطمينان داريم كه اين برنامه به طور كامل محقق مي شود.به گزارش ايسنا، وي با اشاره به برنامه ريزي كميته امداد براي اجراي طرح جديد «آتيه» در ماه رمضان امسال، اظهار داشت: اين طرح مي تواند كليه فرزندان تحت پوشش امداد را براساس اولويت در بر بگيرد و در فاز نخست اجراي آن، قرار است يكصد هزار نفر از افراد از حمايت خيران براي تامين آتيه خويش بهره مند شوند.
به گفته انواري، برخي ايتام تحت پوشش طرح اكرام، چندين حامي دارند كه در اين طرح، بخشي از منابع و كمك هاي حاميان و با همكاري شركت هاي بيمه، تا رسيدن به سن 18 سالگي، براي تامين مهم ترين نيازهاي آينده آنان مانند اشتغال، ازدواج و مسكن ذخيره خواهد شد تا فرزند مددجوي امداد، در اين مقطع زماني مي تواند از منابع مالي گردآوري شده براي رفع اين نيازهاي اساسي، استفاده كند.

 



دست سارق سابقه دار در ملاير قطع شد

همدان- خبرنگار كيهان:
براساس حكم دادگاه دست سارق سابقه دار در ملاير قطع شد.
اين سارق كه بارها مبادرت به سرقت كرده و چندين بار دستگير و مجازات شده بود، همچنان به ارتكاب سرقت ادامه مي داد. بنابراين، براساس حكم مرجع قضايي، به قطع دست محكوم شد.
حكم صادره با حضور مسئولان قضايي ملاير و نمايندگان اجراي احكام دادگستري استان همدان، به اجرا درآمد.

 



مديركل گمرك آستارا خبر داد كشف 75 ميليارد ريالي محموله كالاي قاچاق در گمرك آستارا

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل گمرك شهرستان مرزي آستارا از كشف بيش از 75 ميليارد ريال محموله ترانزيتي قاچاق در اين گمرك خبر داد.
سعيد حاج فيروزآبادي گفت: كالاهاي قاچاق مكشوفه از دو دستگاه كاميون و تريلر ايراني در گمرك آستارا كشف شد.
به گفته وي در اين رابطه 6 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
وي خاطرنشان ساخت: كاميون هاي حامل اين محموله ترانزيتي از مبدأ دبي به مقصد جمهوري آذربايجان در حركت بودند.
اين خودروها از گمرك شهيد رجايي بندرعباس ترخيص شدند و متهمان در طي مسير در مهرشهر كرج كاميون ها را فك پلمب و تخليه كرده و كالاي ترانزيتي قاچاق جايگزين محموله اصلي كردند.
مديركل گمرك آستارا گفت: متهمان پس از فك پلمب كاميون ها و جايگزين كردن كالاهاي ديگر با چسب مايع مخصوص پلمب هاي الصاقي را به بدنه خودروها متصل و به حالت اول درآورده بودند كه با هوشياري ماموران اداره اطلاعات و مديريت گمرك آستارا شناسايي و دستگير شدند.
حاج فيروزآبادي وزن كل محموله ترانزيتي كشف شده را 46 هزار و يكصد كيلوگرم اعلام و خاطرنشان ساخت: تحقيقات نشان داد متهمان پس از جعل اسناد گمركي و صدور اسناد ساختگي و با هماهنگي صاحبان كالاها پس از شناسايي خريداران عمده كالاي غيرمجاز در كشور با دريافت وجه اقدام به فروش اين اجناس به آنها مي كردند.

 



مرگ كشاورز در اثر آتش گرفتن آغل گوسفندان

نايين- خبرنگار كيهان:
كشاورز روستايي به هنگام آتش زدن آغل گوسفندانش در روستاي هماباي نايين براثر خفگي جان خود را از دست داد.
عبدالله سلطاني محمدي مدير آتش نشاني نايين در اين باره گفت: قدرت الله احمدي همابادي كشاورز 80 ساله روستايي به هنگام آتش زدن كك هاي آغل گوسفندانش و شعله ور شدن آتش نتوانست خود را نجات دهد و براثر خفگي در آغل گوسفندانش درگذشت. روستاي همابا در كيلومتر 12 نايين قرار دارد.

 



دردسر گريم رئيس جمهوري 73 ساله

نخست وزير ايتاليا در جريان كنفرانس خبري خود با رئيس جمهور برزيل نشان داد كه ظاهراً از آرايش زيادي كه براي جوان تر نشان دادن چهره اش استفاده مي شود، رنج مي برد.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، سيلويو برلوسكوني نخست وزير ايتاليا در جريان كنفرانس خبري خود با رئيس جمهور برزيل، در حالي كه از آرايش پيش از فيلمبرداري خود رنج مي برد، مرتباً با دستمالي پارچه اي صورت خود را پاك مي كرد.در اين ميان، نكته اي كه مورد توجه رسانه هاي بين المللي قرار گرفته مربوط به زماني است كه برلوسكوني از روي ديگر دستمال استفاده كرد چرا كه اين اقدام وي نشان داد دستمال وي مملو از مواد آرايشي شده است.تغيير رنگ دستمال به خاطر حجم انبوه مواد آرايشي استفاده شده براي برلوسكوني 73 ساله سيلويو برلوسكوني علاوه بر اينكه امپراتور پروپاگاندا و كلوپ هاي غيراخلاقي در ايتاليا خوانده مي شود، امپراتور جراحي زيبايي در سياستمداران جهان نيز به حساب مي آيد.وي براي انجام عمل زيبايي بر روي چهره خود، مدتي از انظار عمومي پنهان شده بود تا بعد از آن، چهره اي بسيار جوان تر و لاغرتر داشته باشد.

 

(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14