(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 تير 1389- شماره 19684

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فتنه افيوني! (يادداشت روز)
مقابله به مثل با قطعنامه ضد ايراني در دستور كار مجلس
پررو (گفت و شنود)
يوكيا آمانو: ايران سلاح هسته اي ندارد
يك تحليلگر مسايل خاورميانه: ايران ابتكار عمل بازي هسته اي را در اختيار دارد
سياه بازي تازه جناب بهاءالله و امسال هرمنوتيك (خبر ويژه)
فارين پاليسي: چالش ايران نشانه زوال سيطره آمريكاست (خبر ويژه)
ما براندازيم اما بدون ژست قانون نمي شود براندازي كرد (خبر ويژه)
وزير صهيونيست: جهان از توجيهات ما براي اشغال فلسطين خسته شده است (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



فتنه افيوني! (يادداشت روز)

رويكرد دشمنان قسم خورده نظام جمهوري اسلامي سالهاست كه به سمت و سويي غير از گزينه نظامي متمركز شده و از آن به عنوان «جنگ نرم» ياد مي شود اما فتنه سال گذشته روشن تر از پيش ابعاد اين جنگ نرم را به تصوير كشاند.
ائتلاف گروهك هاي ضدانقلاب، سلطنت طلب ها، منافقين، بهايي ها، سكولارها، تروريست ها و... كه از حمايت همه جانبه نظام سلطه در رويارويي با ايران اسلامي برخوردار بودند نشان داد كه جريان استكبار و دنباله هاي بيروني و داخلي آن تنها به دنبال تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي هستند تا به زعم خودشان تغيير رژيم در ايران را عملياتي كنند. آرزويي كه در تحقق آن ناكام ماندند و امروز پس از آنكه مردم در 9 دي و 22 بهمن با مشاركت دهها ميليوني «مرگ فتنه» را اعلام كردند مديريت بيروني فتنه عجزآلود به اين مسئله اعتراف دارد كه در به سرانجام رساندن فتنه شكست خورده و توانمندي و اقتدار ايران بيش از گذشته در منطقه و عرصه بين المللي افزايش يافته است تا جايي كه فريد زكريا سردبير مجله نيوزويك و از مشاوران ارشد دولت اوباما، همين اواخر در واشنگتن پست مي نويسد: «توهم انقلاب مخملي در ايران نظير اروپاي شرقي اشتباه است، من از حاميان جنبش سبز هستم اما فكر نمي كنم اين جريان مي توانست از پس سرنگوني جمهوري اسلامي برآيد... جمهوري اسلامي هم پشتوانه مذهبي و هم پشتوانه ملي مردم را با خود دارد.»
جالب اينجاست كه مجله آمريكايي «فوربس» نيز هفته گذشته طي تحليلي به آرزوها و روياهاي خود پرداخت و در كمال ضعف و ناتواني و با اين خيال خام كه چقدر خوب مي شد تغيير رژيم در ايران محقق مي گشت! نوشت؛ «تصورش را بكنيد تغيير رژيم در ايران چه تحولاتي را براي ما آمريكايي ها در دنيا بوجود مي آورد»!
نمونه ها و كدها درباره استيصال و سردرگمي دشمنان تابلودار نظام بخصوص آمريكايي ها و صهيونيست ها در رويارويي با نظام جمهوري اسلامي ايران فراوان است و موارد اشاره شده تنها مشتي از خروارها و اندكي از بسيارها است.
اما آنچه كه از فتنه 88 بايد آموخت اين است كه علي رغم ناكامي دشمنان در اجرايي كردن اهدافي كه براي آن ماهها و سال ها طرح ريزي و برنامه ريزي كرده بودند خط دشمني آنها عليه جمهوري اسلامي ادامه خواهد داشت و از هر شيوه و تاكتيكي استفاده خواهند كرد.
در اين ميان در پهنه و گستره «جنگ نرم»، هوشياري و هوشمندي در برابر شيوه ها و شگردهاي پيش رو ضرورتي اجتناب ناپذير است. از جمله تاكتيك هاي امروز دشمنان در عرصه ناتوي فرهنگي كه از توطئه بزرگ آنها حكايت دارد مقوله ترويج مواد مخدر در ايران است. هوشمندي در برابر اين توطئه كه شواهد و قرائن بي شماري بر آن دلالت دارد مي طلبد تا راهكارهاي جدي براي مقابله با اين دسيسه طراحي و تعبيه شود چرا كه عقبه اين مسئله به فتنه گري هاي آمريكا و متحدانش برمي گردد كه در شرايط كنوني شتاب گرفته است.
1- مسئله اصلي اين است كه چرا پس از 8 سال حضور اشغالگران آمريكايي در افغانستان- از سال 2001- اكنون توليد موادمخدر همچنان در حال افزايش است و قيمت آن كماكان كاهش مي يابد؟ آيا اين افزايش توليد و كاهش قيمت چيزي جز آن است كه اين ماده افيوني و خانمان سوز به راحتي در دسترس جوان ايراني قرار بگيرد؟
البته هفته گذشته يك عضو برجسته فراكسيون حزب الله لبنان نيز از برنامه ريزي آمريكا براي ترويج موادمخدر در اين كشور پرده برداشت و تصريح كرد، واشنگتن بصورت برنامه ريزي شده به گسترش موادمخدر در ميان جوانان لبناني اقدام مي كند.
2- اين مسئله وقتي جدي تر و حساس تر مي شود كه هفته پيش حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان در اجلاس سالانه روزجهاني مبارزه با موادمخدر (26ژوئن) رسماً فاش كرد كه اشغالگران سالانه از توليد موادمخدر 60 تا 100 ميليارد دلار كسب درآمد مي كنند و افغان ها قربانيان اين تجارت مافيايي هستند.
اكنون در شرايطي كه توليد موادمخدر در كشور افغانستان طي 8 سال گذشته دهها برابر افزايش يافته و از سويي سود كلاني نيز نصيب اشغالگران آمريكايي مي كند و آنها در نهايت آن را به عنوان اهرمي بر ضد جمهوري اسلامي و حزب الله و جريان مقاومت به كار مي بندند براي شيوه مقابله با اين توطئه و دسيسه چه راهكارهايي اتخاذ شده است؟
3- در امر مبارزه با موادمخدر تلاش هاي ارزنده و ارزشمندي از سوي نيروي انتظامي انجام شده است به طوري كه نيروي انتظامي در كشف موادمخدر و مبارزه با اين پديده شوم كارنامه درخشان و تحسين برانگيزي دارد كه آمارها بهترين گواه و شاهد آن هستند. به عنوان نمونه- و تنها نمونه- طي سه ماه گذشته به گفته رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي، 108 تن انواع موادمخدر در كشور كشف شده و 2 هزار و 178 باند توزيع موادمخدر متلاشي گشته است و در اين مدت بيش از 52هزار نفر از توزيع كنندگان، خرده فروشان و سوداگران مرگ توسط پليس دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده اند.
قوه قضائيه هم در راستاي مبارزه با موادمخدر عزم خود را جزم نموده است به طوري كه رئيس دستگاه قضا اخيراً تاكيد كرد، كوچك ترين ترديدي در مجازات مجرمان موادمخدر نخواهيم كرد.
از سوي ديگر؛ ستاد مبارزه با موادمخدر نيز براساس برنامه ها و سياست هاي تدوين شده اقدامات مطلوبي را در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
مجموعه اين اقدامات و تلاش هاي گسترده و شبانه روزي نهادهاي مختلف در كشورمان باعث شده است تا سازمان ملل متحد در اوايل ماه جاري طي گزارشي رسمي اعلام نمايد كه جمهوري اسلامي ايران در صدر كشورهاي جهان در زمينه كشف موادمخدر و مبارزه با اين پديده شوم قرار دارد.
اما اين پرسش مطرح است كه علي رغم پيشتازي ايران در كشف و مبارزه با موادمخدر و مجموعه تلاش هاي نيروي انتظامي، قوه قضائيه و ستاد مبارزه با موادمخدر در داخل كشورمان؛ آيا توطئه آمريكا و چند كشور همدست او در اين زمينه به طور كامل عقيم و ابتر گشته است؟
4- اين نكته را بايد نصب العين نمود كه دشمني نظام سلطه به سركردگي آمريكا با نظام جمهوري اسلامي پاياني ندارد چرا كه ماهيت باج خواهانه، افزون خواهي و غارتگري و چپاولگري آنها تغيير نخواهد يافت و در ديگرسوي، ماهيت عدالت طلبانه و ظلم ستيز ايران اسلامي كه همچون خار در چشم و استخوان در گلوي مستكبرين و زياده خواهان است تغيير نمي يابد و از همين روي دشمنان و معاندان نظام جمهوري اسلامي سعي خواهند كرد ماهيت اسلامي و عدالتخواهانه ايران را كه امروز منادي بيداري اسلامي در سطح منطقه و بين المللي است مسخ نمايند.
در اين كارزار پرخطر از هيچ حربه و اهرمي چشم پوشي نخواهند كرد و از جمله آنها مواد مخدر صنعتي است كه از طريق لابراتوارهايي كه در خارج از مرزهاي ايران راه اندازي كرده اند به جنگ باورها و عقايد جوانان ايراني خواهند آمد.
از همين رهگذر است كه بايد دريافت مجموعه اقدامات و تلاش هاي صورت گرفته در امر مبارزه با مواد مخدر هرچند مطلوب بوده و شرط لازم است اما شرط كافي نيست. بايد نگاه به مقوله مبارزه با مواد مخدر از سطح برخورد انتظامي يا قضايي به نگاه «امنيت ملي» متحول شود كه البته تاكيد مسئولان انتظامي و قضايي نيز بر اين نكته متمركز شده است.
بنابراين با توجه به پشت پرده مسئله مواد مخدر كه سردمداران اصلي توليد، توزيع و ترويج آن آمريكايي ها و صهيونيست ها هستند بايد ستاد مبارزه با مواد مخدر بيش از گذشته به فعاليت هاي خود در اين زمينه عمق ببخشد و حتي دستگاه ديپلماسي كشور در اين مسئله ورود نمايد و با رايزني هاي خود در سطح منطقه و فرامنطقه اي توطئه آمريكايي ها و ناتو را برملا نمايد چرا كه با توجه به موارد ياد شده، اقدامات تك بعدي و تصميمات سطحي و جزيره اي در مبارزه با مواد مخدر به عنوان اهرم جنگ نرم كافي به نظر نمي رسد.
ستاد مبارزه با مواد مخدر بايد عزمي ملي درخصوص مبارزه با مواد مخدر ايجاد نمايد و دستگاه ها و نهادهاي مرتبط را بيش از گذشته با هم هماهنگ نمايد تا مجموعه اقدامات آنها در قالب يد واحده اي، خروجي موثر و كارگشايي در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد و تنها در اين صورت است كه فتنه مواد مخدر كه با مديريت جريان استكبار «بي تفاوتي» و «بي هويتي» جوانان ايراني را برآورد كرده است ابتر خواهد ماند.
حسام الدين برومند

 



علي لاريجاني خبر داد
 مقابله به مثل با قطعنامه ضد ايراني در دستور كار مجلس

لاريجاني از تهيه طرحي در مجلس شوراي اسلامي براي مقابله به مثل با قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت خبر داد.
علي لاريجاني در پايان سفر دو روزه اش به سوريه در پاسخ به سوالي درباره برخورد ايران با قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت گفت: شما ترديد نكنيد كه اين قطعنامه ها براي ما تازگي ندارد و روش هاي آمريكا رو شده و دنياي امروز نسبت به اين مساله آگاهي دارد، ما به راه خود در مساله هسته اي با جديت ادامه خواهيم داد.
نماينده قم در مجلس در ادامه گفت: البته ما در مجلس ايران طرحي را دنبال مي كنيم كه به زودي مطرح مي شود و در آن رفتار ايران را در موضوع مقابله با اين پديده غيرعادلانه روشن مي كند. از جمله اين بند طرح مذكور كه كشورهايي كه كشتي هاي ايراني را بازرسي مي نمايند با آنها مقابله به مثل خواهد شد.
سياست اوباما
ديپلماسي پاندولي است
لاريجاني سپس در پاسخ به سؤالي درباره تحريم هاي جديد آمريكا بر ضد ايران گفت: من فكر مي كنم اين تصميماتي كه با سر و صدا اعلام مي كنند نوعي ژست توخالي است. آيا قبل از اين تصميم شركت هاي آمريكايي در زمينه نفت و گاز با ايران همكاري داشته اند؟
وي افزود: نمي گويم كه اين تحريم ها هيچ تاثيري ندارد اما اين تصميمات كم خاصيت و پر سر و صدا است به همين دليل يك نوع ژست سياسي توخالي است.
لاريجاني افزود: متاسفانه اوباما نوعي ديپلماسي پاندولي را ارائه مي كند و اعتقادي از جهت ديپلماسي ندارد. زماني در كشورهاي مصر و تركيه اعلام كرد «از حقوق مسلمانان دفاع نمايد» اما امروز شاهديم كه اين حرف ها با عملش تفاوت دارد. آمريكا رفتار مفتضحانه سياسي را دنبال مي كند.
لاريجاني همچنين در ادامه پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه از اجلاس فوري بين المجالس اسلامي چه انتظاري داريد؟ گفت: كنفرانس دمشق در زمينه كمك به مردم فلسطين به راهكارهاي خوبي رسيد. هم در موارد كمك رساني به مردم غزه تمهيداتي انديشيده شد و هم اين كه مكانيزم هايي طراحي شد و از پارلمان هاي مجالس اسلامي خواسته شد كه اين مكانيزم ها را پيگيري نمايند.
وي تاكيد كرد: در زمينه پيگيري جنايات رژيم صهيونيستي تصميماتي گرفته شد كه دبيرخانه با كمك بعضي از پارلمان ها كه رياست آن را سوريه بر عهده دارد، مسئوليت پيگيري كمك ها را برعهده گرفت.
نماينده قم در مجلس همچنين با اشاره به متقاعد كردن قاهره در رابطه با ارسال كمك هاي بشردوستانه به غزه گفت: تا جايي كه اطلاع دارم دولت مصر اعلام كرد كه از طريق گذرگاه رفح كمك هايي را اعزام مي كنيم البته گاهي اين كمك ها صورت مي گيرند و گاهي هم صورت نگرفته است.
لاريجاني خاطرنشان كرد: مردم فلسطين نبايد از هيچ طريقي در محاصره باشند و اين تفكري بود كه در اين اجلاس غالب بود.
رئيس مجلس با تاكيد بر اين كه بيانيه پاياني اين اجلاس با گذشته متفاوت بود، به برخي نكات كليدي اين بيانيه اشاره كرد و افزود: اين بيانيه نشان دهنده عزم پارلمان هاي اسلامي براي رفع مشكلات مردم بي دفاع غزه بود.
لاريجاني اظهار داشت: در اين اجلاس مقرر شد كه دبيرخانه بين المجالس ظرف مدت 2 هفته، نحوه كمك رساني كشورهاي اسلامي به غزه را مشخص نمايند.
وي در ادامه با بيان اين كه هيئت پارلماني ايران نقش كليدي براي پيگيري مصوبات اين اجلاس داشت گفت: ساز و كار استمرار تصميمات اتخاذ شده در بين المجالس اسلامي در اين نشست پي ريزي شد.
لاريجاني با اشاره به پيشنهاد ايران در اجلاس اضطراري كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي مبني بر ارسال كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه گفت: ايران به طور جدي در اين پيشنهاد تاكيد كرد كه با ارسال كشتي ها به نيازهاي مردم فلسطين پاسخ داده شود.
وي افزود: در اين اجلاس تمهيداتي انديشيده شد كه رئيس اجلاس (الابرش) به همراه شش تن از روساي مجالس اسلامي سفري را به غزه داشته باشند.

 



پررو (گفت و شنود)

گفت: بهاءالله مهاجراني و محسن كديور معروف به حجت الامسال هرمنوتيك اخيراً ادعا كرده اند كه شعار روز قدس فتنه گران «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران»! بود!
گفتم: ولي خود آنها بارها در سايت جرس شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را تبليغ كرده و درباره ضرورت آن تفسير و تحليل نوشته بودند.
گفت: بقيه گروههاي ضدانقلاب هم با انتشار كليپ ويديويي فتنه گران سبز كه شعار «نه غزه، نه لبنان» سر داده بودند به آنها اعتراض كرده اند.
گفتم: حالا منظورشان از اين عقب نشيني چيست؟ اين دو نفر كه بعد از خروج از ايران با ويزاي ورقه اي- بدون مهر در پاسپورت- به اسرائيل سفر كرده و دستورات لازم را گرفته بودند.
گفت: برخي از خبرهاي موثق حكايت از آن دارد كه بعد از مرگ سياسي موسوي و خاتمي و كروبي، اسرائيل تصميم گرفته اين دو عامل خود را براي مأموريت بعدي آماده كند و به همين علت قصد دارند ردپاي قبلي خود را پاك كنند!
گفتم: نوكري كه براي خدمت به اربابش هر روز به رنگي درمي آمد و نقش جديدي بازي مي كرد، از اربابش پرسيد چقدر مرا دوست داري؟ اربابش گفت؛ اگر بگويم به اندازه خورشيد، اشتباه است چون نورش روز به روز كمتر مي شود. اگر بگويم به اندازه آب اقيانوس، باز هم اشتباه است، چون به تدريج كم مي شود، به اندازه رويي كه داري دوستت دارم، چون هيچوقت كم نمي شود و تمامي ندارد.

 



يوكيا آمانو: ايران سلاح هسته اي ندارد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، با انتقاد از جوسازي برخي كشورها در مورد موضع هسته اي ايران تاكيد كرد كه تهران سلاح هسته اي ندارد.
به گزارش مهر، «يوكيو آمانو» در گفتگو با روزنامه لس آنجلس تايمز ضمن انتقاد از جوسازي برخي كشورها و رسانه هاي غربي درباره اين جمله وي در نشست فصلي شوراي حكام كه موضوع ايران را «مورد خاص» خوانده بود، گفت: هرگز نگفتم كه ايران سلاح اتمي دارد.
وي در ادامه مدعي وجود برخي ابهامات در برنامه هسته اي ايران شده و خواستار شفاف سازي تهران در اين موارد شد.
آمانو در اين مصاحبه از روابط خوب خود با مقامات ايراني سخن گفته و تاكيد كرد كه بازرسان در بازرسي از سايتهاي مختلف در كشورهاي جهان كار ساده اي را پيش رو ندارند.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در بخش ديگر اين مصاحبه به پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي اشاره كرد و اين معاهده را براي عاري سازي جهان از سلاح اتمي ضروري دانست.
مديركل آژانس گفت: من به شدت مخالف سلاحهاي هسته اي هستم. ما هيروشيما و ناكازاكي را تجربه كرديم و احساس ناشي از آن در بين ژاپني ها از جمله خود من عميقا وجود دارد.
وي در ادامه افزود: ما در بحث هسته اي دو جنبه داريم خلع سلاح هسته اي و منع توليد و تكثير سلاح هسته اي، اما در هر دو يك وجه مشترك وجود دارد و آن مخالفت با سلاحهاي هسته اي است.
آمانو در پايان گفت: برخي كشورها با سرعت برنامه هاي اتمي خود را پيش مي برند به نحوي كه از آن به رنسانس هسته اي ياد مي شود. اين حركت اين نگراني را به وجود مي آورد كه كشورهاي داراي توانايي ساخت سلاح هسته اي نظير ژاپن يا برزيل ممكن است سريعا برنامه هاي صلح آميز هسته اي خود را به برنامه جنگي تبديل كنند.
 



يك تحليلگر مسايل خاورميانه: ايران ابتكار عمل بازي هسته اي را در اختيار دارد

يك تحليلگر مسايل ايران و منطقه خاورميانه با اشاره به نحوه رويارويي غرب با موضوع هسته اي ايران تاكيد كرد كه تهران ابتكار عمل را در اين بازي در اختيار دارد.
«محمدصادق الحسيني» در مقاله اي كه براي خبرگزاري فارس ارسال شده، با اشاره به اعمال تحريم هاي اخير عليه ايران نوشت: تحريم هايي كه آمريكا و غرب گمان مي كردند مي تواند ايران را از روند خود بازدارد، سقف مطالبات تهران را افزايش داده، به طوري كه اين كشور خواستار تغيير هيئت هاي مذاكره با خود شد و شرطي نيز در مورد اعلام موضع صريح اين كشورها درباره زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي براي هر مذاكره كننده احتمالي مطرح كرد.
وي اضافه كرد: از سوي ديگر موقعيت ژئواستراتژيك ايران بسيار مهم است و اين كشور، كشوري غني و مستحكم است و مردم ايران نيز با شرايط هر كشور ديگري كه بتوان آن را مورد محاصره قرارداد، قابل مقايسه نيستند.
صادق الحسيني افزود: به ديگر سخن بايد گفت كه اصلا چيزي به نام محاصره ايران وجود ندارد و از آنجايي كه آمريكايي ها اين موضوع را مي دانند، هرگاه اقدام جديدي در راستاي آنچه كه محاصره ايران ناميده اند، انجام دهند؛ فرصت هاي بيشتري را از دست خواهند داد، همانطور كه شركاي اروپايي اين كشور نيز فرصت هاي زيادي را از دست مي دهند.
وي خاطرنشان كرد: به اين موضوع دقت كنيد كه سه دوره قبلي تحريم ها چه تاثيري بر ايران داشته است، آيا اين تحريم ها باعث نشده است تا ايران از غني سازي 3 تا 5درصد به غني سازي 20درصد برسد؟ به پيش از آن توجه كنيد، آيا شرايط تحريم هاي سختي كه بيش از سه دهه قبل انجام شده، باعث نشده است كه ايران به كشور منطقه اي بزرگي تبديل شود كه حتي وزنه سنگيني در معادلات بين المللي نيز به شمار مي رود، اين در حالي است كه پيش از آن زمان هر لحظه در آستانه سقوط قرار داشت.
اين مقاله مي افزايد: در ايران قدرت هاي مخفي وجود دارد كه در ميان بخش هاي مختلف ملت ايران به صورت قوي وجود دارد، من به غرب كه قرائت و برداشتي سطحي از ايران دارد نصيحت مي كنم كه اين قدرت هاي مخفي را با افزايش تحريم ها عليه ايران تحريك نكند.
به نوشته نويسنده اين مقاله، دقت در انقلاب مصرف بنزين در ايران نشان مي دهد كه اين تحريم ها و محاصره باعث شد تا از ايران در آينده اي نزديك يك كشور صادركننده بنزين بسازد.
صادق الحسيني در ادامه مقاله خود توجه افكار عمومي را به برنامه هسته اي ايران جلب كرده و اين سؤال را مطرح مي كند كه آيا بعد از اقدامات زيمنس و اوروديف و بازي هاي روسيه با ايران و تعلل آن در قبال تهران نبود كه ايران موفق شد تكنولوژي هسته اي را در درون كشور به صورت كامل بومي كند؟ بعد از اين مسايل بود كه ايران به تبديل شدن به كشوري خودكفا در زمينه تامين سوخت هسته اي نزديك شده است و تنها انتظار براي بهار يا تابستان آينده كافي است تا تهران عدم نياز خود را به جهان خارج نه تنها براي تبادل سوخت هسته اي بلكه براي فروش اين سوخت كه به صورت بومي تهيه شده، اعلام كند.
وي در نهايت نتيجه گرفت كه غرب بار ديگر در حساب هاي خود اشتباه كرد و اين ايران است كه ابتكار عمل بازي هسته اي را در اختيار دارد.

 



سياه بازي تازه جناب بهاءالله و امسال هرمنوتيك (خبر ويژه)

زد و خورد لفظي ميان محافل ضدانقلاب به خاطر پيامدهاي افتضاح گسترده فتنه سبز در 22 بهمن و 22 خرداد با شدت تمام ادامه دارد.
زوج سياسي مهاجراني- كديور(موسسين حلقه ماسوني لندن- واشنگتن) پس از افتضاح براندازي خيالي در 22 بهمن كه به پروژه «درازگوش تروا» معروف شد و تداوم آن در 22 خرداد امسال، مجبور شدند به طور گسترده از شعار علني سرنگوني عقب نشيني كنند. كديور در اين ميان مدعي شد آشوبگران در روز قدس شعار «هم غزه، هم لبنان» مي دادند و نه شعار «نه غزه، نه لبنان»! پس از آن هم مهاجراني كه ركورددار چرخش هاي 180 درجه اي است، اعلام كرد مخالفان قانون اساسي و امام خميني جايي در جنبش سبز ندارند. اين اظهارات عاري از واقعيت باعث مچ گيري هاي محافل گوناگون ضدانقلاب از مهاجراني و كديور شد.
محافل رسانه اي ضدانقلاب در پاسخ به اظهارات كديور و مهاجراني، ويدئوهاي مربوط به روز قدس را كه در آن، عناصر آشوبگر شعارهاي تند و ساختارشكنانه و ضداسلامي مي دادند، منتشر كردند. سايت بالاترين در اين زمينه قريب يك هفته است كه به شدت مهاجراني و كديور را زير بمباران تبليغاتي گرفته است.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي خودنويس با انتقاد از دروغ هاي پرتناقض مهاجراني و كديور نوشت: از وقتي آقاي مهاجراني تشكيل اتاق فكر لندن- واشنگتن براي جنبش سبز را رسما اعلام كرد، هسته گزينش اين اتاق هم آغاز به كار كرد. عطاءالله مهاجراني- حجت الاسلام كديور- مهدي هاشمي- جميله كديور- فرخ نگهدار اعضاي اصلي اتاق را تشكيل مي دهند. محسن كديور با فتواي جديدش]![ حضور در VOA را حلال كرد تا به همراه ستاره درخشش بر صفحه ظاهر شود و حكم صادر كند كه سبزها شعار مي دادند «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران». اگر كساني شعار ديگري سر داده باشند، سبز نبوده و نيستند.
اين سايت كه شماري از عناصر فراري را دور خود جمع كرده، اضافه مي كند: گفته مي شود آقاي ]...[ از طريق مهدي هاشمي هزينه اتاق فكر لندن و جرس را پرداخت مي كند لذا مدت هاست مهاجراني و كديور او را به عنوان يكي از سران جنبش سبز انتخاب كرده اند.
خودنويس با اشاره به سخنان مهاجراني مبني بر اين كه مخالفان آيت الله خميني جزو جنبش سبز نيستند، مي نويسد: اتاق فكر لندن- واشنگتن با اين احكام و فتواها، در گام اول آيت الله منتظري را از جنبش سبز اخراج كرد. چرا كه هيچ كس در عمر 30 ساله جمهوري اسلامي به اندازه آيت الله منتظري در مقابل امام خميني نايستاد و با او مخالفت نكرد. علمدار مخالفت و مقابله با امام خميني، او بود. مقلدان و پيروان آيت الله منتظري هم كه با نظرات وي موافق بودند و هستند هم از جنبش سبز اخراج شدند. اتاق فكر لندن نهضت آزادي و بازرگان را هم اخراج كرد. آنها از ابتدا مقابل خميني و ولايت فقيه ايستادند. عبدالعلي بازرگان در نقدي كه بر حجت الاسلام كديور نوشت، دوباره مخالفت خود را عريان بيان كرد. اگر زوج مهاجراني- كديور از نظرات نهضتي ها درباره امام خميني اطلاع ندارند، از عبدالعلي بازرگان بپرسند كه مهدي بازرگان و ديگر سران نهضت آزادي چه نظري در اين مورد داشته اند.
خودنويس با بيان اين كه «تصميم گيري سياسي اتاق لندن با مهاجراني است كه كديور را به دنبال خود براي دفاع از آقاي هـ كشيده» ادامه مي دهد: مهاجراني در سخنراني اخير به شدت به مثلث رقيب(سازگارا- مخملباف- نوري زاده) مي تازد كه با نئوكان هاي آمريكا مي خواهند دموكراسي را به ايران بياورند. اما خود چند ماه پيش به واشنگتن اينستيتوت رفت. در اجلاس سالانه اين بنياد به شدت اسرائيلي شركت و سخنراني كرد و سر حق سخنراني گرفتن هم دعوا درست كرد، كه گفته مي شود توانست 15هزار دلار ناقابل بابت حضور و سخنراني دريافت كند. در آن اجلاس معاون وزير خارجه اسرائيل هم حضور داشت. حجت الاسلام كديور ]احتمالا[ فتوا داده بود كه حضور در اين اجلاس از اوجب واجبات است.
اين سايت ضدانقلابي در پايان تاكيد كرد كه كديور تئوري «قبض و بسط شريعت» سروش را تبديل به پروژه اي سياسي كرده و هر از چندگاهي براي قدرت و ثروت، تئوري جديدي رو مي كند.

 



فارين پاليسي: چالش ايران نشانه زوال سيطره آمريكاست (خبر ويژه)

يك مجله معروف و تخصصي آمريكايي، آشفتگي استراتژيك كاخ سفيد در زمينه چالش با ايران را نشانه «برهم خوردن نظم جهاني» و «نگراني و هراس واشنگتن از پايان دوره تمكين ديگر كشورها» توصيف كرد.
مجله فارين پاليسي Foreign Policy- سياست خارجي) در تحليلي به قلم «آليستركروك» مؤسس و مدير «بنياد بين المللي بحران» كه از ايران ديدار كرده، نوشت: تصويب تحريم هاي جداگانه عليه ايران در كنگره آمريكا پس از تصويب تحريم هايي در شوراي امنيت، از نظر انسجام و هماهنگي در سياستگذاري هيچ معنايي ندارد. در واقع هيچ كس باور نمي كند كه تحريم ها بتواند سياست حاكميت ايران را تغيير دهد يا مجبور به مذاكره كند. از سوي ديگر بي توجهي محض آمريكا به ميانجيگري برزيل و تركيه و حركت نكردن به سمت بهره برداري از نتايج آن، زمينه هاي هرگونه گفت وگوي دوباره با ايران را از بين برده و تخاصم و بي اعتمادي را در همه طرف ها افزايش مي دهد.
تحليلگر مجله «فارين پاليسي» تأكيد مي كند: اصرار بر تصويب تحريم هاي جديد بيانگر نكته اي است وراي سياست غرب در قبال ايران. عجله براي اعمال تحريم در حقيقت بيانگر افزايش نگراني هاي آمريكا در زمينه برهم خوردن «نظم جهاني»، نگراني از پايان دوران تمكين كشورها و نشانه اي از هراس از «قدرت هاي جديد» است.
فارين پاليسي ضمن مقايسه ضعف فعلي دولت آمريكا با انگليس ضعيف شده در پايان جنگ جهاني دوم نوشت: آخرين موردي كه در تاريخ معاصر شاهد پايان دوران تمكين به قدرتهاي غربي بوديم پايان جنگ جهاني بود. در آن زمان انگليس در وضعيت ورشكستگي اقتصادي قرار داشت و بدهي هاي آن سر به فلك مي كشيد. رهبران انگليس به ناگزير به اين واقعيت تن دادند كه بسياري از مستعمره هاي آن كشور خواهان تغيير اوضاع هستند و دريافتند كه چاره اي جز تن دادن به اين واقعيت نيست.
مدير بنياد بين المللي بحران، وخامت در سياست هاي آمريكا را با تأكيد بيشتري مورد تحليل قرار مي دهد و مي نويسد: طوفان تغيير بار ديگر به حركت درآمده و اين بار نوبت «قدرت هاي جديد» است. نحوه تصويب قطعنامه تحريم عليه ايران و مصوبات كنگره آمريكا در تحريم تهران به خوبي نشان مي دهد كه براي آمريكا انطباق با جهان چند قطبي امروز چقدر دشوار است. آمريكا براي آن كه امثال تركيه و برزيل را سرجا بنشاند به سرعت و با سماجت به سمت تصويب تحريم ها حركت كرد. مقامات آمريكايي مي دانند افزايش نفوذ و استقلال عمل قدرت هاي غيرمتعهد، سياست گذاري هاي آمريكا را دشوار و گاه به شكست مي كشاند. به نظر مي رسد كه انطباق با طوفان و يا نسيم تحول براي آمريكا دشوارتر از تجربه نيم قرن پيش انگليس است. سران انگليس حداقل اين نكته را دريافتند كه جنگ هاي قبلي چنين تحولي را اجتناب ناپذير كرده است.
تحليلگر مجله «فارين پاليسي» مي افزايد: نكته جالب در اين است كه دولت فعلي آمريكا كه از حزب دمكرات است حتي ممكن است بيشتر از ديگران به اعمال «نظم كهن» پايبند باشد. در اواسط دهه 1950 ميلادي نيز دولت انگليس خاستگاه مشابهي داشت و براي جبران ضعف و شكستهاي اقتصادي خود در سال 1956 جنگ كانال سوئز را آغاز كرد. هدف از اين كارزار نظامي پوشاندن نقاط ضعف انگليس بود ولي در پايان نتيجه اي كاملاً معكوس داشت و ضعف آن كشور را ثابت كرد.
آليستر كروك با اشاره به سفر اخير خود به ايران نوشت: براساس اين سفر مي گويم تحول در نظام جهاني، يك واقعيت است و ايران، تركيه و برزيل بخشي از اين تغيير هستند. اوضاع در ايران متفاوت از تصورات رايج در غرب، بسيار عادي است. جريان حاكم و آيت الله خامنه اي رهبر ايران از حمايت مردمي برخوردارند و همين حاميان با اپوزيسيون مخالفند. شعارهاي مرگ بر موسوي در نماز جمعه يا در مرقد آيت الله خميني واكنش جمعيت به جريان هاي مخالف است. به نظر مي رسد تفسير حوادث ايران به مخالفت و سرپيچي از جمهوري اسلامي، غلط بود و خيلي ها در غرب در يك تصور جزمي از ايران به سر مي بردند.
وي مي نويسد: فاصله بين ايران واقعي و ايران مورد تصور اروپا و آمريكا چنان بيشتر و بيشتر مي شود كه به سختي مي توان اين دو تصوير را برهم منطبق كرد. اگر دولت هاي غربي درك درستي از حوادث ندارند و جزئيات حوادث روشن و مشخص، در غرب به اشتباه درك و تفسير مي شود، در مورد روانشناسي سياسي غرب چه مي توان گفت؟ سياست ما در قبال ايران سرشار از ناكارآمدي و آسيب پذيري است.
آليستر كروك در پايان از قول خوزه ماريا ازنار نخست وزير سابق اسپانيا مي نويسد: «ناتواني در مقابله با تهديدهاي موجود و از جمله ايران اين نكته را به خوبي نشان مي دهد كه ما در غرب تا چه حد سقوط كرده ايم و اين زوال تا چه حد غيرقابل اجتناب به نظر مي رسد.»

 



ما براندازيم اما بدون ژست قانون نمي شود براندازي كرد (خبر ويژه)

چرا بازيگران فتنه پس از يك سال ساختارشكني، ضدانقلابيگري و آشوب طلبي تظاهر به قانون گرايي مي كنند؟ آيا اين روش راه به جايي مي برد؟ دو تن از اعضاي گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان كه در واشنگتن اقامت دارند به ارزيابي اين پرسش ها پرداختند.
محمد برقعي از وابستگان به گروهك هاي موسوم به ملي-مذهبي، در گفت وگو با راديو زمانه ضمن تاكيد بر اينكه «قانون اساسي ظرفيت هاي غير دموكراتيك زيادي دارد ولي ظرفيت هاي دموكراتيك هم دارد، گفت: راهي غير از مبارزه با شعار قانون نيست. اگر كسي راهي براي براندازي دارد بفرمايد براندازي كند. ولي غير از اين نمي شود كار ديگري انجام داد. من در خارج نشسته ام و مي توانم هر چه دلم مي خواهد بگويم. بنابراين مي گويم قانون اساسي را قبول ندارم.]ولي[ وقتي در داخل هستيد چگونه مي توانيد بگوييد كه من قانون را قبول ندارم اما بعد كه دستگير مي شويد، به قانون استناد كنيد و بگوييد شما كار خلاف قانون مي كنيد؟ در اين صورت خواهند گفت تو قانون را قبول نداري و براندازي».
وي با پرده داري از نفاق جريان برانداز مدعي قانون گفت: دوستاني كه اين حرف ها را مي زنند، بگويند در داخل مملكت- نه ايران، هر مملكت ديگري- چگونه مي توانند بگويند من قانون اساسي را قبول ندارم، قانوني مبارزه نمي كنم، و وراي قانون حركت مي كنم! خب به اين ترتيب خودتان را در مقابل حاكم توانمندي كه شما را دستگير مي كند و به زندان مي اندازد، خلع سلاح كرده ايد. شما مي گوييد كه حق و حقوق تان از بين رفته، پاسخ مي دهند «تو كه قانون را قبول نداري». در همان زمان كه آقاي خاتمي بر سر كار بود ما فضاي باز پيدا كرديم. يكي از دوستان مي گفت آن زمان همه سالن ها و مطبوعات در اختيار ما بود.
اما در مقابل اين سخنان، مهرداد مشايخي ديگر عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان و فعال در فتنه سبز اظهار داشت: من اعتقادي به اين بحث ندارم. نه به خاطر اين كه اصولا ضد فعاليت قانوني باشم. فعاليت قانوني جايز است و بايد از حداكثر فضاها استفاده كرد اما در شرايط كنوني، سخنان آقاي موسوي و كروبي را بيش تر بايد به عنوان يك ژست قانوني تفسير كرد براي اين كه در شرايط داخل، بهانه اي به دست هيئت حاكمه ندهند. در غير اين صورت اگر بخواهيم آن را به عنوان رهنمودي براي جنبش تفسير كنيم تا در اين مسير، فعاليت هايش را در چهارچوب قانون اساسي انجام بدهد، به نظر من، نسخه اي براي شكست آن خواهد بود.
وي گفت: در عمل هم هر آن چه جنبش سبز در يك سال اخير انجام داده و تك تك تظاهراتش قانون شكني بوده است. براي اين كه در تك تك اين تظاهرات حكومت اعلام كرده بود كه ما اجازه فعاليت به شما نمي دهيم. ولي اپوزيسيون به صحنه آمد و تظاهرات كرد اگر هم در 22 خرداد نيامدند به خاطر ترس نيامدند نه به خاطر اينكه مجوز داده نشده بود.
وي درباره تناقض شعار قانونگرايي و براندازي گفت: من سالهاست ثنويت گرايي و دوگانه گرايي را كنار گذاشته ام. حركات جريان سبز در يك سال اخير يك پايش در قانون و پاي ديگرش خارج از قانون بوده است. اصلاح طلبي ناچار است دو پاي خود را درون حكومت قرار دهد اما جنبش اصلاح طلبي مي تواند در عين رعايت قانون در جايي كه نفعش باشد، هر جا هم كه بتواند و لازم ببيند، پايش را خارج از قانون بگذارد(!)

 



وزير صهيونيست: جهان از توجيهات ما براي اشغال فلسطين خسته شده است (خبر ويژه)

وزير تجارت و صنايع رژيم صهيونيستي گفت: جهان از اسرائيل و توجيهاتش خسته شده و اين ما هستيم كه بيش از غزه در محاصره هستيم.
بنيامين بن العياذر در گفت وگو با روزنامه يديعوت آحارونوت تاكيد كرد: «جهانيان از توجيهات ما و از حمايت از ما حتي اگر واقعا هم نيازمند باشيم، خسته شده اند. آنها از تلاش براي درك كردن ما خسته شده اند».
وي افزود: «اين كارها ]محاصره غزه[ ديگر تاثيري ندارد. پس از 43 سال ]جنگ 1967[ ديگر كسي نمي خواهد توجيهات ما را براي ادامه اشغال بشنود و ما كسي را براي صحبت نداريم».
بن العياذر در سال 1936 در شهر بصره عراق به دنيا آمده و اكنون يك سياستمدار اسرائيلي است.
حمله روز 10 خرداد نيروهاي اسرائيلي به كاروان كمك براي غزه در آب هاي بين المللي كه در جريان آن 20 تن از فعالان صلح از جمله 9 تبعه تركيه كشته شدند، مجامع جهاني را به شدت برافروخت.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤حضرت امام خميني فرمودند: هرچه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد اما امروز جلبكهاي سبز رانده شده از مسير انقلاب در گندآب آمريكا جمع شده و عليه نظام اسلامي دسيسه مي چينند.
9005--0913
¤مدعيان مالكيت بر دانشگاه آزاد فراموش كرده اند كه اگر كمك هاي مردمي و توصيه هاي ائمه جمعه نبود، اين دانشگاه تاسيس نمي شد. در طول 30 سال گذشته نيز، اين شهريه هاي پرداخته شده از سوي مردم بوده كه به استمرار حيات اين دانشگاه كمك كرده است.
باقري
¤ما خانواده شهدا طي نامه هايي اعتراض خود را نسبت به وقف دانشگاه آزاد به عنوان بخشي از بيت المال اعلام كرديم. از روزنامه كيهان هم ممنون هستيم كه در اين باره روشنگري كرد و هم خواهشمنديم كه اعتراض خانواده شهدا به اين طرح را نيز در نظر داشته باشند.
از خانواده شهداي هفتم تير
¤به چه عنوان يكي از سران فتنه را در جلسه دانشگاه آزاد راه دادند. مردم تا كي بايد از دست اين افراد خون دل بخورند؟ مردم همه مشكلات، مثل جنگ، گراني و را تحمل كردند تا رنگ شكوفايي و خوشي انقلاب را ببينند. نه اين كه عده اي به خاطر منافع شخصي خود، خون به دل مردم كنند.
عباسي
¤ يك روزنامه اصلاح طلب نوشته كه با يك لغزش نبايد افراد را فتنه گر ناميد. آيا واقعا دروغ تقلب در انتخابات و ايجاد اغتشاشات گسترده و بر هم زدن امنيت كشور و رفتار به سود دشمنان را مي توان يك لغزش دانست؟
جنت خواه دوست
¤سابقه نداشته كه حقوق بازنشستگان فقط 6درصد افزايش يابد. اين ميزان افزايش حقوق با گراني هزينه ها در سال جديد تطابق ندارد. از دولت محترم انتظار مي رود تجديدنظر شود.
رضايي از تهران
¤اجراي لايحه انتقال كارمندان از تهران به شهرستان ها نمي تواند اجباري باشد و خود كارمندان، بسته به شرايطشان بايد اين امر را انتخاب كنند. به عنوان مثال، بنده به عنوان يك كارمند زن كه داراي شوهر و دو فرزند دانش آموز هستم، مجبور شده ام كه تا قبل ازماه رمضان تهران را ترك كنم. اين درحالي است كه فرزندانم را در مدرسه ثبت نام كرده و شوهرم نيز در تهران شاغل است.
يك شهروند
¤مسئولان وعده داده بودند كه حقوق كارمندان در خردادماه افزايش مي يابد و مابه التفاوت آن در ماه هاي فروردين و ارديبهشت نيز پرداخت مي شود اما هنوز حتي يك ريال هم افزايش نيافته است.
كريمي از تهران
¤براي تحول اقتصاد كشور، تنها هدفمندسازي يارانه ها كافي نيست. يكي از اقدامات لازم در اين زمينه تنگ كردن عرصه بر مفسدين اقتصادي است.
خانم انصاري
¤پس ازگذشت 11 سال، هنوز معوقات سال 79 نيروهاي كشوري و لشكري پرداخت نشده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤با همه عشق و علاقه اي كه به رئيس جمهور كشورمان داريم، اما از موضع گيري ايشان درباره حجاب ناراحت هستيم. متاسفانه آقاي احمدي نژاد در كنفرانس خبري اخير خود نيز همان ديدگاه اشتباه را تكرار كرد.
لرستاني
¤از مسئولين امر بويژه مسئولين بهزيستي تقاضا مي شود فكري براي افزايش حقوق معلولين نمايند انصافا چگونه مي توان با حقوق 32 هزار تومان زندگي كرد بنده سرپرست ديگري هم ندارم كه زندگي ام را تامين كند.
2629--0915
¤از مسئولين محاكم قضايي تقاضا مي شود به خانمهاي مجرمي كه در دادگاه حاضر مي شوند اگر در طول عمرشان چادري نبوده اند، شان چادر را حفظ و از لباسها و مانتوهاي گشاد و پوشيده استفاده كنند تا مردم به چادر و چادري بدبين نشوند.
9037--0912
¤مي خواستم به هم وطن عزيزي كه از طريق ارسال پيامك از احترام گذاشتن مجريان ورزشي صدا و سيما به سرود ملي كشورهاي متخاصم با ملت ايران انتقاد كرده بود عرض بكنم مخالفت ما مخالفت با دولت و دولتمردان اين كشورها است نه با مردم و فرهنگ و سرود ملي اين كشورها. سرود ملي هر كشوري موضوع جداگانه اي از عملكرد دولتمردان آن كشور است كه بايد با ديده احترام نگريسته شود.
7200--0936
¤انصافا برنامه تلويزيوني دفترخانه شماره 13 خيلي آموزنده است. وظيفه خودم مي دانم از تهيه كنندگان اين برنامه و مسئولين شبكه يك سيما تشكر بكنم.
2773--0913
¤ شهر نهاوند در استان همدان هنوز بافت قديمي دارد و نسبت به شهرهاي همجوار رشد نداشته است. مردم اين شهر مي گويند اگر يزدگرد هم زنده شود در نهاوند خانه خود را پيدا مي كند. به اطلاع شهردار محترم شهر هم برسانيد روي قبرهاي قديمي قبرستان را علف هاي هرز گرفته است. خلاصه از مسئولين شهر درخواست داريم به وضع شهر رسيدگي كنند.
0028---0935
¤ مراجعه موتورسواران به مراكز تعويض پلاك در بزرگراه هاي كرج و خاوران بسيار خطرناك مي باشد. چرا براي اجراي چنين طرحي تمام جوانب كار و احتياط هاي لازم مورد ملاحظه قرار نمي گيرد كه موجب بوجود آمدن ضرر و زيان براي شهروندان نشود.
رانش
¤ يك ماه از تحويل گندم از سوي گندم كاران به سازمان غله كشور گذشته، اما هنوز ريالي به آنان پرداخت نشده است. لطفا رسيدگي شود.
حسيني از گنبد
¤ پرداخت وام ازدواج هميشه با مشكلات فراواني همراه بوده، اما به تازگي با اينترنتي شدن، بر مشكلات آن افزوده شده است. با توجه به اهميت امر ازدواج و تشكيل خانواده به عنوان يكي از لوازم ايجاد يك جامعه اخلاقي و سعادتمند، لازم است كه مسئولان نسبت به تسهيل همه ابعاد مربوط به ازدواج و از جمله وام ازدواج اقدام نمايند.
علي اصغر قشقايي
¤ از نيروي انتظامي به خاطر مقابله با فروش سي دي هاي غيرمجاز تشكر مي كنم. اما همچنان در ميدان امام خميني(ره) به وفور شاهد عرضه سي دي هاي غيرمجاز و غيراخلاقي هستيم. از نيروي انتظامي خواهشمنديم كه اين ميدان را نيز پاكسازي نمايند.
محمدي
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 12/2/1389، پيرامون «كمبود اتوبوس در روزهاي جمعه از محل برگزاري نماز جمعه به سمت چهار راه تهران پارس»، به اطلاع مي رساند؛ در روزهاي جمعه تا زمان خاتمه نماز و خروج نمازگزاران از مسير خط ويژه، پليس راهنمايي و رانندگي تهران نمي تواند اجازه تردد اتوبوس ها در خط ويژه را بدهد. لذا امكان دارد تجمع برخي از نمازگزاران كه نسبت به سايرين، زودتر از زمان تردد اتوبوس ها در ايستگاه هاي طول مسير حاضر مي شوند موجب بروز ازدحام مسافر شود كه امري اجتناب ناپذير است.»
پاسخ سازمان وظيفه عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 7/4/89 درخصوص عدم صدور كارت معافيت، از آنجائي كه نوع معافيت درخواستي از سوي اين شهروند محترم اعلام نگرديده و اطلاعات داده شده ناقص بوده و امكان پيگيري و پاسخگويي دقيق وجود ندارد لذا اين شهروند محترم مي تواند با مركز مشاوره سازمان وظيفه عمومي ناجا به شماره 73941739 تماس گرفته و با ارايه شماره ملي از آخرين وضعيت پرونده و درخواست خود مطلع شود.»
پاسخ سازمان وظيفه عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 29/3/89 در خصوص مهلت اعتبار مقررات مربوط به كسر خدمت سربازي به آگاهي مي رساند مهلت اعتبار اجراي مصوبات جديد خدمت سربازي در ارتباط با كسر خدمت بسيجيان و فرزندان ايثارگران (جبهه و جانبازي) تا پايان سال 1389 تعيين شده است ضمناً اگر مدت كسر خدمت دانشجويان مشمول بيش از يكسال باشد آنها مي توانند در مهلت اعتبار اين مصوبه در حين تحصيل نيز از اين تسهيلات بهره مند شوند.»

¤ از مسئولين ارشد وزارت فرهنگ و هيئت دولت محترم تقاضا مي شود نسبت به تبعيض حقوق كاركنان كتابخانه ها با كاركنان وزارت ارشاد رسيدگي شود.
9225---0911
¤ از شهردار محترم همدان تقاضا مي شود نسبت به آسفالت كوچه ياسر در انتهاي شهيد زماني كه به جاده دست انداز و شخم زار معروف است اقدام نمايند. اكثر خودروهاي اين منطقه دچار مشكل جلوبندي شده اند.
جمعي از اهالي محل
¤ از شهردار محترم تهران تقاضا مي شود فكري به حال محله محروم لشكر و سبلان شمالي در منطقه 8 نمايند. منطقه 8 فقط تهران پارس و نارمك نيست.
2832---0919
¤ پيشنهاد مي كنم خلاصه اي از چهره هاي كليدي، اقدامات و پيشينه سايت ها و شبكه هاي معاند را در گزارشات خود با سند و مدرك ارايه نماييد. برخي عقلشان در گوششان است شنيده ها را بيشتر باور دارند تا ديده ها.
8394---0938
¤ چرا بانكها هنوز هم براي وام افراد بي بضاعت تعلل مي كنند ولي براي افراد نفوذي ميلياردي در اختيار قرار مي دهند. تا كي بايد شاهد اين تبعيض ها باشيم.
2066---0911
¤ شايسته است مسئولين محترم وزارت بازرگاني عرضه گوشت و يا ساير اقلام با قيمت دولتي را در بين مردم محروم و فقيرنشين شهر كه معمولا در جنوب شهر ساكن هستند انجام بدهند. نه اينكه شاهد باشيم در عرضه گوشت جمعيت بالاي شهر تهران را تحت پوشش قرار داده اند.
0174---0912
¤ ما مانده ايم چگونه مسئولين صدا و سيما را متوجه اين موضوع بكنيم كه آرم جديد اخبار سراسري شبكه يك سيما با شئون و ذائقه هنري مردم سازگاري ندارد. منكر تغيير نيستيم ولي تغيير بايد با روحيات مردم انقلابي سازگار باشد، نه اينكه مثل الان تحميلي باشد.
0693---0916
¤ براي دريافت گواهي نامه موتورسيكلت به شهرك آزمايش مراجعه و با پرداخت مبلغ 5 هزار تومان اقدام به خريد كتاب مخصوص آيين نامه كردم، ولي در آزمون مربوطه متوجه شدم اكثر سوال ها از كتاب موردنظر نيست.
4652---0912
¤ با توجه به نزديكي ماه مبارك رمضان تقاضا داريم از هم اكنون با مقاله هاي روشنگرانه مسئولين انتظامي و امنيتي را هرچه بيشتر به وظايفشان در برخورد جدي با روزه خواران علني و هنجارشكنان آشنا كنيد.
8516---0919
¤ تعداد 15 خانوار از روستاي دهشاد از توابع شهريار كرج انتهاي كوچه منبع آب هستيم كه از لوله كشي گاز محروم مانده ايم از طرف ديگر كپسول گاز هم به روستا نمي آورند تكليف اين عده چيست و چه كار بايد بكنند.
0315---0919
¤ از سال 80 تاكنون سه مرتبه با كمك نيروي انتظامي فرد سارقي را كه فراري بوده دستگير و تحويل داده ايم ولي هربار بعد از چند روز توسط دادگاه آزاد شده است با اين وصف چگونه مي توانيم احساس امنيت داشته باشيم.
9375---0914
از اولين نفر تا آخرين كسي كه در دانشگاه آزاد ثبت نام كرده در عمران و آبادي اين مركز سهم دارد. چگونه بعضي از آقايان دارايي اين دانشگاه را ملك طلق خود مي دانند.
8896---0935
¤ مادر شهيد ورمزيار هستم. با توجه به اينكه فرزند شهيدم در عمليات خيبر با عنوان فرمانده گردان لشكر عاشورا به شهادت رسيده ولي از سوي بنياد شهيد و سپاه در مورد ابلاغ درجه و ساير موارد مربوط به شهيد كوتاهي مي شود.
0294---0914
¤ از شركت واحد اتوبوسراني منطقه 15 به خاطر احداث نمازخانه بسيار مجهز بعد از 15سال در پايانه خاوران تشكر مي كنم.
9568---0912
¤ در شهر جويبار استان مازندران اقدام به ايجاد فاضلاب شهري كرده اند ولي با بي تدبيري هاي صورت گرفته مشكلات زيادي بوجود آمده است. از جمله اينكه يك مسير چند صد متري بيش از يك سال طول كشيده و هنوز اين پروژه تكميل نشده است.
1431---0911
¤ درحالي كه دولت به روستائيان وامهاي ده ميليوني ساخت مسكن مي دهد بنده براي تقاضاي 600 هزار تومان وام به بانك ... نكا مراجعه و پس از طي مراحل و پيدا كردن يك نفر ضامن چك دار وقتي براي مرحله اخذ وام مراجعه نمودم گفتند به دستور رئيس بانك از دادن وامهاي اين چنيني معذوريم؟! واقعا چه كسي پاسخگوي اين همه سرگرداني هاي روزمره مردم است. چرا از ابتداي درخواست چنين پاسخي داده نمي شود تا افراد مجبور نشوند به صدها نفر التماس كنند تا يك نفر را بيابند كه كارمند و چك دار باشد؟!
اصغر غلامي از روستاي تازه آباد كلا-نكا
¤ با فراخوان صندوق مهر امام رضا(ع) براي دادن وام به صندوق فوق واقع در خيابان فرصت خ جمالزاده مراجعه و پس از تحويل مدارك گفتند به شما تعلق نمي گيرد چرا كه شاغليد؟! وقتي از بانك خارج شدم ديدم بسياري از خانمها و آقايان نيز چنين وضعي دارند و اكثرا قائلند كه گويا اين بانك براي شناسايي خود در بين مردم چنين فراخواني داده و وامي در كار نيست. آيا ناظري بر چنين فراخوانها و اقدامات ديگر بانكها وجود دارد؟
كوثري
¤ بنده دفترچه پس انداز بانك ... داشتم كه مدتي است مفقود گرديده كه به بانك نيز اطلاع دادم. اخيرا وقتي براي دريافت دفترچه به بانك مراجعه نمودم متوجه شدم كسي دفترچه را پيدا كرده و از مجموع حساب حدود 50 هزار توماني 44هزار تومان آن را با امضاي جعلي دريافت نموده است. وقتي جريان را به بانك گفتم پاسخ دادند كه اولا مي بايست دفترچه را گم نكني. ثانيا 44 هزار تومان كه ديگر پولي نيست؟! از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
بذرافشان از قم
¤ از مسئولين فرهنگي شهرك شهيد چمران نوبنياد در برپايي اعتكاف و طرح ياران ولايت نهايت تقدير و سپاسگزاري را دارم.
عبداللهي
¤ از استانداري خراسان رضوي تقاضا مي شود شهرداري بجستان را ملزم به پاسخگويي به درخواستهاي مردمي نمايند.
جمعي از اهالي بجستان
¤ از صندوق مهر بسيجيان تقاضاي وام كردم. غير از اينكه وام را با 13درصد سود تقسيط كردند مبلغ 200 هزار تومان هم بعنوان كارمزد از بنده گرفتند. خلاصه كسي سردر نمي آورد كه چگونه حساب و كتاب مي كنند.
شيخ زاده از ايذه
¤ رئيس جمهور در كنفرانس خبري اخير، صحبت هايش درباره عفاف و حجاب را تاييد كرد. به رغم علاقه ام به ايشان، اما معتقدم كه اين گونه اظهارات به شخصيت او لطمه وارد كرده و از محبوبيتش نزد مردم كاسته است.
حيدري از اصفهان
¤ از وزير آموزش و پرورش سؤال دارم كه چرا قبل از وزارت ايشان، به مناسبت هاي مختلفي به كارمندان اين وزارتخانه هدايايي داده مي شد، اما امسال اين اتفاق نيافتاده است؟
ميرزايي
¤ جالب است، كساني كه دم از قانون و قانونگرايي مي زنند، فرد غيرعضو در يك شورا را به جلسه همان شورا دعوت مي كنند و جالب است كه عده اي اموال مردم را وقف خودشان مي كنند.
يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود، نسبت به افزايش حقوق كارمندان با توجه به تورم تجديد نظر شود.
گزاني
¤ آيت الله لاريجاني در سمينار اخير قوه قضائيه فرموده كه انتظار مردم از دستگاه قضايي مبارزه جدي با فساد اقتصادي است. خواستم به ايشان عرض كنم كه انتظار مردم نه تنها مبارزه با فساد اقتصادي كه با فساد سياسي و اجتماعي و هر نوع فساد ديگري هم هست.
عباسي از تهران
¤ در روستاي چوشن در منطقه سياهكل، يك گروه از اراذل و اوباش امنيت را بر مردم تنگ كرده اند. به رغم شكايت، نيروي انتظامي اعلام كرده كه جرأت برخورد با آن ها را ندارند. از شوراي امنيت استان تقاضاي رسيدگي مي شود.
ميرزايي از سياهكل
¤ جاي تأسف است كه در مملكت اسلامي، آلماني هاي فاشيست اقدام به ضرب و شتم يكي از هموطنانمان كرده اند.
خلج از كرج
¤ از شركت هاي خودروسازي تقاضا مي شود كه تعمير ديفرانسيل خودروهاي صفر، جزو گارانتي محسوب شود.
كژال ضميري از تهران
¤ پزشكان متخصص در يك بيمارستان خصوصي، حق ويزيت خود را به شدت افزايش داده اند. از سازمان نظام پزشكي تقاضا مي شود كه نسبت به اين موارد رسيدگي شود.
صلاح الدين خامسي پوراز خميني شهر
¤ برخي از كارگران بازارهاي روز و ميادين ميوه و تره بار، برخورد نامناسبي با مشتريان مي كنند. پيشنهاد مي شود جلسات توجيهي براي اين كارگران برگزار شود.
سويا معصومي از تهران
¤ مدتي است كه با اعمال تبصره 30 به هزينه آب افزوده شده است. علت اعمال اين تبصره چيست؟ از سازمان آب تقاضاي پاسخگويي مي شود.
فريده خامسي از تهران
¤مدتي است كه به رغم پرداخت هزينه قبوض تلفن، شركت مخابرات برايم اعلام بدهي مي كند. با توجه به موجود بودن آن قبض ها به عنوان سند عدم بدهي ام از شركت مخابرات تقاضاي رسيدگي مي شود.
اميده روحاني از تهران
¤ امروز ديگر به وضوح ثابت شده كه تروريست ها ارتش مخفي آمريكا هستند. زيرا درست پس از مخالفت هاي تركيه با رژيم صهيونيستي و از جمله راهي كردن كاروان كشتي آزادي، تروريست هاي شرق تركيه عليه دولت اين كشور فعال شدند.
كاشاني
¤ جاي شرمندگي است كه وزارت بازرگاني براي تعادل قيمت گوشت، اقلام دولتي آن را در مناطقي چون الهيه كه محل سكونت مرفهان است توزيع نموده است.
رجبي
¤ يك جانباز دفاع مقدس هستم كه حدود 5 سال است توسط يكي از پزشكان بيمارستان ساسان قطع نخاع شده ام ولي متأسفانه نه دادگاه اقدامي كرده و نه بنياد جانبازان تقبل مي كند. لطفاً رسيدگي شود.
مجتبي علي بابايي از قم
¤ دستگاه قضايي بايد ملجأ مردم بي پناه باشد بازنشسته بانك رفاه مي باشم كه در زمان قبل از بازنشستگي مبلغ سه ميليون تومان به عنوان مضاربه طبق مقررات بانكي با نرخ 25% در اختيار فردي قرار دادم ايشان پس از چهار سال طبق راي دادگاه شهرستان داراب مبلغ سه ميليون ويكصد و پنجاه هزار تومان به بانك برگرداند. آيا سه ميليون با نرخ 25% طي 4 سال همين است؟! اكنون مبلغ سه ميليون و نهصد و بيست هزار تومان از بازنشستگي اينجانب بابت بدهي ايشان كه هيچ نوع تعهدي در قبال بدهي ندارم از حسابم برداشت نموده اند از رئيس محترم قوه قضائيه مي خواهم كه نسبت به اين تظلم عنايت ويژه اي نمايند.
حكيميان از داراب
¤ واكسينه كردن جوانان و فرهنگ ارزش كشورمان جزء خدمات با اولويت اول دولت است و در اين زمينه هرگونه پس رفت و يا وادادگي و يا تاكيد بر موارد غيرتخصصي و غيركارشناسي و سلب مسئوليت درباره حجاب و عفاف مورد قبول مردم نمي باشد و دولت اسلامي موظف به اجراي احكام اسلام و نشر آن و جلوگيري از هرگونه فسق و فجور است.
طالعي
¤ در اهواز گويا پاسگاههاي انتظامي هر روز سهميه اي دارند تا تعدادي مشخص از موتورسيكلت ها را به پاركينگ ها هدايت و مردم نيز با هواي آلوده و گرماي حدود 50 درجه در تردد پاسگاه و دادگاه و بانك به دنبال رفع توقيف موتورسيكلت خود برآيند شايسته است با تدبير فرماندهي ضمن برخورد با متخلفين برخي جريمه و برخي متوقف گردند نه اينكه هر آنچه در شهر است را بگيرند. واقعاً چه مرجعي حق داده كه فردي بر اثر غفلت يا فراموشي كلاه يا كارت خودرو را همراه نداشته باشد ما خودروي فرد را متوقف و به پاركينگ هدايت كنيم؟
يك شهروند از اهواز
¤ ضمن تقدير و تشكر از شهرداري منطقه 17 به جهت راه اندازي فاضلاب شهري تقاضا مي شود با توجه به اينكه تقريباً جدولهاي موجود منطقه صرفاً در بارندگي ها زباله هاي موجود را تميز مي نمايند و كارگران شهرداري نيز كمتر اهتمام به تميز كردن جويها مي نمايند نسبت به سرپوش كردن جدولها اقدام تا اين همه زباله در آنجا جمع نگردد كه هم باعث آزار و اذيت اهالي است و هم باعث آلودگي و بالطبع شروع بيماريهاي متعدد مي گردد.
جمعي از اهالي محل (منطقه 17)
¤ در خبر 25 خرداد آمده بود كه گرماي 50 درجه دهلراني ها را خانه نشين كرد پس در خوزستان كه شهروندان در بالاي 50 درجه حرارت زندگي مي كنند تكليف چيست؟
9369---0916
¤ بد نيست مسئولين از نزديك بازديدي از اماكن دولتي مثل بيمارستان ها داشته باشند. تا وضع پوشش آزاردهنده كاركنان زن اين مجموعه ها بيشتر براي آنها روشن شود. خيلي مختصر و سربسته عرض كنم كه مرز بين محرم و نامحرم رعايت نمي شود.
5130---0919
¤ آخرين سخنراني حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نشان داد كه دعواي آنها با آمريكايي ها سر تقسيم پول فروش موادمخدر است و ايشان از اينكه درصد بسيار ناچيزي از اين درآمد به دولت افغانستان پرداخت ميشود ناراحت بود.
2016---0912
¤ با گرم تر شدن هوا و شروع فصل سوزان تابستان مصرف برخي نوشيدني ها مانند شربت آب ليمو افزايش پيدا كرده و مي كند. از آنجا كه آب ليموهاي مصنوعي و تقلبي زيادي وارد بازار شده از مسئولين وزارت بهداشت انتظار مي رود ضمن نظارت و كنترل بيشتر آگاهي مردم را در اين مورد بالا ببرند تا به راحتي بتوانند آب ليموهاي تقلبي را تشخيص بدهند.
محمود بليغيان
¤ 700 نفر كارگر كارخانه علاءالدين به 40 نفر رسيده است براي اداره اين 40 نفر تعداد 5 نفر مدير از وزارت صنايع به كارخانه فرستاده اند كه حقوق هر كدام از آنها بالاي 2 ميليون تومان در ماه است. تو را به خدا بنويسيد به داد ما كارگران بدبخت برسند.
م-ح
¤ خودرو 2 سيلندر فرتوت ژيان مگر چند فقره روي دست مردم باقي مانده كه سايت تبصره 13 جهت ثبت نام براي جايگزين كردن آن شل كن سفت كن درآورده و اعصاب براي ما اقشار ضعيف جامعه نگذاشته است. بنويسيد با پنج سر عائله مدت 5 سال است كه در انتظار تبديل ماشين ژيان اسقاطي خود هستيم.
0774---0937
¤ در سفر اخير رياست محترم جمهوري به خوزستان از طريق نوشتن نامه و تحويل آن تقاضاي وام مسكن كردم. هنوز به نامه ام جواب نداده اند. مي خواستم تقاضا بكنم از طريق شما مطبوعات مشكل ما جانبازان پيگيري شود.
7303---0916
¤ خبري از پروژه هاي ملي و سرمايه گذاري هاي خارجي در استان هاي محروم مانند استان خراسان جنوبي نيست و اين پروژه ها فقط در استان هاي برخوردار كلنگ مي خورند. غرض اينكه موانع رشد علمي و اقتصادي استان ما بررسي و مرتفع بشود.
2773---0913
¤ با توجه به كمبود محل پارك خودرو در تهران، از شهرداري تهران تقاضا مي شود كه از تبديل كردن پاركينگ ها به محل مسكوني پرهيز شود.
ده نمكي از تهران
¤ دولت براي احياء حجاب و عفاف از خود شروع كند اگر كاركنان دولت اصلاح شوند قشر عمده اي از جامعه اصلاح خواهند شد.
3590---0915

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14