(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 تير 1389- شماره 19684

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرتيپ جزايري در سالگرد شهداي هواپيماي مسافربري:
جنايت 12 تير سال 67 ناو جنگي وينسنس در كارنامه ننگين آمريكا باقي ماند
همزمان با سالروز حمله ناو آمريكايي به هواپيماي مسافربري
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي جمعه تهران:
بايد از برخورد نيروي انتظامي با مزاحمين نواميس حمايت كرد
امام جمعه قم: مسئله عفاف و حجاب مربوط به كسي نيست تا كوتاه بيايد
31 مرداد روز «صنعت دفاعي» نام گرفت
نتيجه اوليه آزمون سراسري 89 مردادماه اعلام مي شود
پيكر پيشكسوت مطبوعات اردبيل تشييع شد
در تبريز منوچهر مرتضوي استاد زبان و ادبيات فارسي درگذشت
معاون وزير نفت: ذخيره بنزين در بهار امسال افزايش يافت
نماينده ويژه رئيس جمهوري در امور چاي: قيمت خريد تضميني برگ سبز چاي افزايش يافت
مديرعامل بانك ملي ايران: شعب زنان بانك ملي در تمام استان ها راه اندازي مي شود
فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش: ناوشكن موج 2 به زودي در درياي خزر به آب انداخته مي شود
در ميان استقبال هزاران نفر كاروان نمادين امام رضا(ع) وارد شهر نيشابور شد
معاون وزير آموزش و پرورش: مقطع ابتدايي به 2 دوره 3 ساله تقسيم مي شود
از هفته جاري مطالبات گندمكاران 24 ساعته پرداخت مي شود
در سه ماهه نخست سال جاري واردات گوشت قرمز به كشور 40 درصد افزايش يافت
اخبار ادبي و هنري



سرتيپ جزايري در سالگرد شهداي هواپيماي مسافربري:
جنايت 12 تير سال 67 ناو جنگي وينسنس در كارنامه ننگين آمريكا باقي ماند

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح جنايت 12 تيرماه سال 67 آمريكا در كشتار جمعي سرنشينان عادي هواپيماي مسافربري ايران را لكه سياهي در كارنامه ننگين ليبرال دموكراسي آمريكايي دانست.
سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري در گفت وگويي تاكيد كرد: با گذشت 22 سال از اين حادثه تلخ تمامي شواهد و مدارك بين المللي كه حاصل مطالعه و رصد رادارهاي منطقه اي مختلف است نشان مي دهد كه رزم ناو جنگي متجاوز آمريكايي هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران را به عمد مورد هدف قرار داده است.
جزايري با انتقاد از بي توجهي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و عدم واكنش مناسب در قبال اين حمله نظامي و اشاره به اينكه اين جنايت نشانه بارز بي اعتنايي هيئت حاكمه آمريكا و قدرت هاي زورگو به قوانين بين الملل در موازين حقوق بشر است، تصريح كرد: پس از سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران، سران كاخ سفيد به تمسخر افكار عمومي جهانيان پرداختند و از يكسو ريگان رئيس جنايتكار دولت وقت آمريكا به سرنگوني هواپيماي ايرباس اعتراف و اظهار تاسف مي كند و در رويكردي ديگر اقدام ناو متجاوز وينسنس را عمل دفاعي دانست و مدعي شد كه هواپيماي ايراني در حد شيرجه رفتن روي ناو آمريكايي بوده است.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور يادآور شد: با گذشت بيش از دو دهه از اين حادثه برغم تلاش هاي مذبوحانه و فريبنده آمريكايي ها هيچ گونه سندي براي توجيه جنايت فريبنده رزم ناو متجاوز خود ارائه نكرده اند، اما در عوض در همان زمان فرمانده اين ناو را مورد موهبت قرار داده و به دريافت مدال شجاعت از دست رئيس جمهور منفور وقت آمريكا مفتخر مي سازند!
سردار جزايري در پايان با برشماري فهرستي از جنايات آمريكايي ها در يكصد سال اخير و تبيين وحشي گري ناشي از پيگيري شعار دموكراسي و آزادي در پس جنگ هاي عراق و افغانستان و ضرورت روشنگري و افشاي فراگير كارنامه ننگين ليبرال دموكراسي آمريكايي و پيامدهاي توأم با ظلم، فساد و جنايت آن در جوامع بشري تاكيد كرد: بي ترديد حضور آمريكايي ها و قدرت هاي فرامنطقه اي در خاورميانه تنها بي قانوني، شرارت و ناامني را براي مردم اين منطقه حساس جهاني به ارمغان آورده است.
بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هم در بيانيه اي به مناسبت فرارسيدن سالگرد 12 تيرماه تاكيد كرد: آمريكا با نام مبارزه با تروريسم هولناك ترين جنايت ها را عليه ملت هاي جهان روا مي دارد.
روابط عمومي اين بنياد در بيانيه خود تاكيد كرده است:
گرچه 290 شهيد مظلوم فاجعه حزن انگيز سرنگوني هواپيماي ايرباس جمهوري اسلامي ايران توسط ناو جنگي «وينسنس» آمريكا آخرين قربانيان استكبار جهاني و شيطان بزرگ نيستند، ليكن با شهادت اين عزيزان، ابهت پوشالي و تهوع آور آمريكا برابر وجدان جهاني فرو ريخت و اثبات نمود كودكان و زنان بي دفاع نيز طعمه اميال شيطاني آنان هستند. در روزگاري كه روز به روز نفرت جهاني از سياست هاي خصمانه و ضدبشري آمريكا افزايش مي يابد، گرامي داشت ياد و خاطره شهيدان گرانقدر اين حادثه دلخراش مي تواند عزم و اداره عمومي را در مبارزه با كفر و الحاد شتاب بخشد. ما معتقديم حماسه مبارزه با آمريكا، نهضت مقدسي است كه هيچ گاه نبايد فراموش شود و با تاسي به رهنمودها و وصاياي جاودان بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) نفرت و كينه نسبت به شيطان بزرگ مي تواند ضمن بهره مندي از ثواب لعنت و جهاد، ضمانت استقلال و آزادي هر كشور مستقل و حق طلب قرار گيرد.

 



همزمان با سالروز حمله ناو آمريكايي به هواپيماي مسافربري

محل شهادت 290 مسافر هواپيماي ايرباس ايران امروز گلباران مي شود
همزمان با سالروز حمله ناو آمريكايي وينسنس به هواپيماي مسافربري ايرباس ايران، محل شهادت 290 شهيد اين هواپيما با حضور خانواده شهدا در خليج هميشه نيلگون فارس گلباران مي شود.
به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، در سالروز حمله ناو آمريكايي وينسنس به هواپيماي ايرباس A300 جمهوري اسلامي ايران در 12 تير 1367، امروز با حضور خانواده شهداي اين فاجعه و مسئولان محلي و جمعي از مسئولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، آب هاي خليج فارس گلباران مي شود.
در اين مراسم خانواده شهداي هواپيماي مسافربري ايرباس سوار بر كشتي والفجر 8 به محل شهادت 290 مسافر اين هواپيما در نزديكي جزيره هنگام خواهند رفت و بعد از قرائت پيام رئيس جمهور، خليج فارس را گلباران مي كنند.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي جمعه تهران:
بايد از برخورد نيروي انتظامي با مزاحمين نواميس حمايت كرد

سرويس فرهنگ و معارف -
خطيب نماز جمعه تهران گفت: نيروي انتظامي بايد متوجه باشد بر اساس موازين، اخلاق و تعابير اسلام رفتار كند و در الفاظي كه به كار مي رود اين موضوع را در نظر بگيرد، چه بسا كه برخورد پاكيزه، افراد را از كارشان منصرف كند و برخورد تند، آنها را بيشتر به آن سمت سوق دهد.
آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي نماز جمعه ديروز تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان قوه قضائيه در رابطه با اهميت هماهنگي بين قوا اشاره كرد و گفت: قضاوت به گونه اي است كه بايد همه در آن كمك كنند و بايد با يكديگر هماهنگي داشته باشند تا امور كشور به نحو احسن پيش برود.
آيت الله امامي كاشاني، با اشاره به بحث عدالت و قضا و هفته قوه قضائيه، به قرائت آيه 58 سوره نسا پرداخت و يادآورشد: در اين آيه خداوند مي فرمايد وقتي حكم مي كنيد به عدالت حكم كنيد.
وي با بيان اين كه بحث قضاوت از مباحث بسيار مهم اسلام است، تصريح كرد: همان طور كه اصل شريعت و قانون اهميت دارد و بدون اين دو، جامعه نمي تواند بر روي پاي خود بايستد، فلاسفه، بحث نبوت را مطرح كرده و گفته اند جامعه بدون قانون نمي تواند باشد و قانونگذار خدا است، پس بايد پيامبر وجود داشته باشد.
وي با بيان داستان دزديدن زره امام علي (ع)توسط يك فرد يهودي و اتفاقات پس از آن، اهميت قضا و حكم قاضي در مملكت را مورد اشاره قرار داد و افزود: قضاوت و عدالت به عنوان پشتوانه اجراي قانون و احقاق حقوق بسيار بااهميت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: امام علي (ع) نشان دادند قضاوت در اسلام اهميت دارد و شخص ،مطرح نيست، در حالي كه كشور مطرح است و حضرت علي (ع) در ماجراي دزديده شدن زره خود و دادگاه مي خواهد قاضي را متوجه كند كه خطا كرده است و او را نقد مي كنند؛ اما حكم او را رد نمي كند، چون تداوم كشور به دادگستري است و نظام سياسي، اقتصادي و خانوادگي و ... روي دوش دادگستري است و مي توان گفت قضاوت است كه همه كارها را سر و سامان مي دهد و يا خراب مي كند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه در كشور ما قضاتي كه به حق قضاوت مي كنند، فراوان هستند، تصريح كرد: بحمدالله در دستگاه قضايي قضات شريف و پاك دامن فراواني داريم و رياست قوه قضائيه از هر جهت شايسته ، فقيه و عادل است، در نتيجه در دستگاه قوه قضائيه، قضات خوب فراوان داريم؛ ولي افرادي هم هستند كه تحت تاثير قرار مي گيرند و طمع ها باعث مي شود كه به عدالت حكم نكنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين كه گفته مي شود وكيل بودن از قاضي بودن است، چرا كه قضاوت خطرهايي دارد و البته از سودي كه وكالت دارد برخوردار نيست، افزود: وكلا بايد اين نكته را بدانند كه دفاع از باطل حرام است و هر وقت پرونده اي مطالعه شد و فهميدند كه حق است بايد از آن دفاع كنند؛ در غير اين صورت دفاع حرام است؛ اما اگر قاضي خوب باشد، پيش خدا از قيمت و ارزش بالايي برخوردار است.
امامي كاشاني با بيان حديثي از امام علي (ع) مبني بر اين كه دست خدا، رحمت خدا و لطف خدا بالاي سر قاضي است، مادامي كه به عدالت حكم كند، افزود: كشور به اين نياز دارد كه دستگاه قضايي هر چه بهتر به عدالت اهميت دهد، همان طور كه در ملاقات رئيس قوه قضائيه و تعدادي از مديران با مقام معظم رهبري بر مسئله عدالت تاكيد شد و اين كه جريان ها نبايد بتوانند حكم قاضي را از عدالت بيرون كنند و كسي نبايد به قاضي بگويد چنين كند، چرا كه قاضي بايد آزاد باشد و ببيند كه حكم خدا چيست.
وي با بيان اين كه زماني كشور در دنيا نمونه مي شود كه قضاوت در آن قضاوت علوي باشد، افزود: وقتي كشور در دنيا نمونه مي شود كه قضاوت در آن بر اساس اسلام باشد و ما به اين سو مي رويم و قوانين قضايي ما بر همين جهت است، ولي با كمال تاسف اخلاق جامعه خراب است و روز به روز پرونده ها فراوان تر مي شود و اين به علت مشكلاتي است كه در درون دادگستري وجود دارد كه گرفتاري هايي را ايجاد مي كند، در حالي كه بايد قضاي ما تابلوي قضاي دنيا باشد و به اين سمت حركت كنيم.
وي در ادامه به شرايط امروز كشور در دنيا و خصومت ها و تهمت هايي كه در برابر نظام اسلامي وجود دارد، اشاره كرد و گفت: به طور مثال در بحث انرژي هسته اي مي بينيم كه دشمنان، خود اهل سلاح هسته اي هستند؛ اما ما را متهم مي كنند كه هدف ما ساختن سلاح هسته اي است در حالي كه اين يك سند و علم در طريق فناوري است و البته خودشان فكر ما را مي دانند؛ اما نمي خواهند كشورهاي اسلامي رشد كنند و اين كه اسلام و نظام اسلامي به دنيا بيدارباش دهد را دوست ندارند.
وي در ادامه به اوضاع امروز غزه و فلسطين اشاره كرد و گفت: شاهديم كه صهيونيسم بر عده اي مسلمان و مردمي كه در فلسطين زندگي مي كنند، فشار مي آورد و اخيرا جهان اسلام در جلسه اي در اين رابطه تصميماتي گرفته است، در حالي كه اگر جهان اسلام و دولت هاي اسلامي بيدار باشند و وظيفه شان را انجام دهند يك به يك كشورهايشان به حلقوم دشمن نمي رود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به خطبه 16 امير المومنين (ع) كه در رابطه با اهميت تقوا است، اشاره كرد و گفت: تقوا مركبي است كه وقتي آدمي بر آن سوار شود نرم و راحت به سمت بهشت حركت مي كند و البته درست است كه در دنيا حق و باطل با هم وجود دارند و از دير زمان باطل حاكم بوده است؛ اما اين طورنيست كه هميشه باطل حاكم باشد و در آينده جريان بر حق خواهد بود.
وي در ادامه به حادثه هفتم تير اشاره كرد و گفت: ارزيابي دشمن اين بود كه در اين روز پرونده شهيد بهشتي بسته مي شود چرا كه شهيد بهشتي انسان ارزشمندي بود كه دشمنان مي خواستند او را از پاي درآورند اما امروز شاهد جايگاه و مقام شهيد بهشتي در دنياي اسلام هستيم پس مي توان گفت كه در نهايت حق به حق مي رسد و همان طور كه شهيد بهشتي رفت اما چنين نيست كه ياد شهيد بهشتي برود.
وي اضافه كرد: نظام اسلامي نيز با تمام بلاهايي كه سر آن آورده اند و با وجود تمام نفاق ها و ضربه ها، با همت، درايت و فداكاري مردم و رهبري داهيانه امام (ره) و مقام معظم رهبري، اين ضربه ها را دفع كرده است، پس بايد توجه كرد كه هميشه سخن و قلم حق باشد.
امامي كاشاني همچنين به ايام برگزاري كنكور اشاره كرد و خطاب به دانشجويان گفت: عزيزان آنچه براي انسان ارزش دارد، علمي است كه بر اساس فطرت باشد، پس بكوشيد خوب درس بخوانيد و فطرت، معنويت و كمال تان را حفظ كنيد كه علم بر مركب فطرت، پيروزي مي آورد، اما اگر انسان، فطرت را از دست داد، علم كم كم موجب تباهي انسان مي شود.
امام جمعه موقت تهران سپس به اقدامات نيروي انتظامي اشاره كرد و با حمايت از اقدامات اين نيرو در برخورد با كساني كه مزاحم دختران و بانوان جامعه مي شوند، خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي بايد متوجه باشد بر اساس موازين، اخلاق و تعابير اسلام رفتار كند و در الفاظي كه به كار مي رود اين موضوع را در نظر بگيرد؛ چه بسا كه برخورد پاكيزه، افراد را از كارشان منصرف كند و برخورد تند ،آنها را بيشتر به آن سمت سوق دهد.

 



امام جمعه قم: مسئله عفاف و حجاب مربوط به كسي نيست تا كوتاه بيايد

خطيب نماز جمعه قم گفت: هرچند كه مهره هاي قديمي دشمنان سوخته اند اما مردم عزيز ايران بايد ضمن حفظ هوشياري و حضور در صحنه، مراقب مهره هاي جديد آنها باشند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «محمد سعيدي» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ايراد شد گفت: آمريكا و هم پيمانانش از طريق مهره هاي خود در داخل كشور به دنبال ضربه زدن به نظام بوده اند اما به كوري چشم آنها، نسل سوم و چهارم انقلاب هوشيارانه در صحنه براي مقابله با توطئه آنان حاضر است.
سعيدي افزود: خطاهاي برخي غيرتمندان ما در راه اداي وظيفه، بر اعمال كساني كه براي فريب ملت در پوشش منافقان خود را نشان مي دهند، شرف دارد.
وي خطاب به آمريكا و كشورهاي غربي گفت: كار مهره هاي شما در داخل كشور به جايي رسيده است كه آنها به هر شهر و مكاني كه وارد مي شوند با خشم و قهر ملت مواجه مي شوند و در هر مجلسي كه مي روند با ذلت بيرون انداخته مي شوند.
امام جمعه موقت قم گفت: هركس با اين چهره هاي فساد، عكسي به يادگار گرفته است امروز از نشان دادن آن احساس خجالت و شرم مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي اظهار داشت: با وجود فتنه ها و ترفندهاي آمريكا عليه ملت ايران، مردم پشت سر رهبر معظم انقلاب براي دفاع از انقلاب ثابت قدم در حركت هستند.
سعيدي با اشاره به سياست هاي غلط آمريكا در منطقه گفت: آمريكا با ورود به افغانستان و عراق سايه سنگين ويتنام ديگري را بر سر خود ايجاد كرد.
وي تصريح كرد: عملكرد اوباما باعث شده كه فرياد «مرگ بر آمريكا» همه كشورهاي جهان را درنورديد و برخي كشورها مانند تركيه كه در گذشته هم پيمان آمريكا بودند، مردمش هر روز مشت محكم تري بر دهان آمريكا و رژيم خبيث اسرائيل مي كوبند.
وي يادآور شد: سران كشورهاي منطقه از سرنوشت سياه آمريكا درس گرفته و اجازه دهند مردمشان به دور از فشار و سانسور، آزادانه حرف خود را بيان كنند و در اين صورت فرياد مرگ بر آمريكا تمام منطقه خليج فارس را فرا خواهد گرفت.
امام جمعه موقت قم همچنين خواهان برخورد با مروجان ابتذال و مفسدان فرهنگي شد و گفت: مسئله امر به معروف و نهي از منكر و عفاف و حجاب از مطالبات اسلام است و مربوط به اشخاص نيست كه كسي كوتاه بيايد يا از اين وظيفه مهم صرف نظر كند.

 



31 مرداد روز «صنعت دفاعي» نام گرفت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از نامگذاري 31 مرداد به عنوان روز «صنعت دفاعي» خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس اظهار داشت: 31 مرداد روز تاسيس وزارت دفاع است كه به عنوان روز صنعت دفاعي تعيين شد.
به گفته وي ثبت روزي به نام «صنعت دفاعي» در تقويم ملي در حال گذراندن مراحل مربوطه است و اين موضوع به زودي رسماً اعلام مي شود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان متذكر شد: برنامه هاي مناسبي جهت تشريح توانمندي دفاعي جمهوري اسلامي و خودكفايي نيروهاي مسلح در اين عرصه تدارك ديده شده كه جزئيات آن در آينده نزديك تشريح خواهد شد.

 



نتيجه اوليه آزمون سراسري 89 مردادماه اعلام مي شود

چهلمين دوره كنكور سراسري دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور با رقابت يك ميليون و187 هزار داوطلب طي چهار روز برگزار شد.
آزمون سراسري امسال كه در 399 شهرستان و 21 كشور خارجي انجام شد از روز پنج شنبه آغاز و تا امروز (شنبه) به طول انجاميد.
به گزارش ايسنا، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني دانشگاه علم و صنعت با تاكيد بر برگزاري آزمون در كمال امنيت و آرامش از اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري امسال در نيمه اول مردادماه و نتايج نهايي آن در نيمه دوم شهريورماه خبر داد.
كامران دانشجو در مورد ظرفيت پذيرش كنكور سراسري با اشاره به اينكه تعداد پذيرش همانند پارسال است و مشكلي در زمينه پذيرش نداريم، افزود: صندلي هاي خالي در دانشگاه وجود دارد، اما براساس اعلام قبلي ظرفيت پذيرش دانشگاههاي مادر به ميزان اندكي كاهش يافته است ولي در كل اين موضوع تاثيري در ميزان ظرفيت ندارد.
وي با اشاره به جهت دادن دانشگاههاي مادربه سمت دوره هاي تحصيلات تكميلي، گفت: البته اين موضوع به گونه اي نيست كه در كل ظرفيت دوره كارشناسي در دانشگاههاي مادر تعطيل شود و درنظر داريم كه دانشگاههاي مادر را بيشتر به سمت دوره هاي تحصيلات تكميلي سوق دهيم و البته اين موضوع به اين معنا نيست كه ظرفيت دوره كارشناسي كاهش يافته است، بلكه در كل فقط ظرفيت پذيرش دانشگاههاي مادر در دوره كارشناسي به ميزان اندك كاهش يافته است؛ ولي در مجموع ظرفيت اين دوره نسبت به پارسال هيچ كاهشي نداشته است.
وزير علوم در خصوص اجراي طرح بومي پذيري كنكور افزود: طرح بومي گزيني همانند پارسال اجرا مي شود ولي در نحوه پذيرش تغييري صورت نگرفته است.
دانشجو به افزايش 36هزار نفري داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال گذشته اشاره و تصريح كرد: با توجه به صندلي خالي كه وجود داشته است براي پذيرش اين 36 هزار نفر مشكل خاصي نخواهيم داشت.
وي در خصوص ميزان سطح دشواري و آساني سؤالات آزمون هم اظهار كرد: در بازديدي كه از حوزه داشتم برخي داوطلبان وضع سؤالات و نظم حوزه را بهتر از سالهاي گذشته ارزيابي مي كردند؛ ولي برخي هم معتقد به سختي و متوسط بودن سطح سؤالات بودند.
دانشجو با تاكيد بر تامين امنيت آزمون با بيان اين كه تاكنون هيچ مشكل خاصي گزارش نشده است، خاطرنشان كرد: البته انتظار هيچ مشكلي هم نداريم، چرا كه كليه تمهيدات درنظر گرفته شده و نه تنها وزارت علوم، بلكه همه دستگاههاي ذيربط براي برگزاري هرچه بهتر آزمون همكاري كرده اند.
وي با اشاره به تفاوت هاي اين دوره از آزمون سراسري نسبت به آزمون 88 گفت: شخصي سازي دفترچه سؤالات كليه گروههاي آزمايشي از جمله تغييرات اين دوره نسبت به دور قبل بوده است و در اين دوره پاسخنامه و دفترچه سؤالات به صورت بسته بندي كامل در اختيار داوطلبان قرار گرفته است.
وزير علوم با تاكيد بر اين كه براساس طرح شخصي سازي چينش و ترتيب سؤالات آزمون با يكديگر متفاوت است تصريح كرد: سؤالات آزمون در 4 نوع به صورت D، C، B، A و در ميان داوطلبان توزيع شده است، همچنين از جمله تغييرات ديگر مي توان به كاهش تعداد دفترچه هاي برخي از گروهها اشاره كرد.
وزير علوم:جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس جديد به تعويق افتاد
وزير علوم از تعويق جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس جديد خبر داد.
به گزارش فارس، كامران دانشجو، عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در حاشيه بازديد از برگزاري آزمون سراسري سال 89 در دانشگاه علم و صنعت ايران در جمع خبرنگاران به موضوع تشكيل جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد اشاره كرد و اظهار داشت: روز يكشنبه هفته گذشته مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسما به بنده ابلاغ شد تا ظرف يك هفته جلسه هيئت امنا را تشكيل دهيم.
وي افزود: صبح روز دوشنبه دعوت نامه هاي اين جلسه براي اعضاي جديد و حقوقي هيئت امنا يعني 5 عضو معرفي شده از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و آقاي جاسبي رئيس دانشگاه آزاد ارسال شد.
عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد همچنين گفت: اين دعوت نامه ها براي رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد هم ارسال شد تا براساس اساسنامه اين دانشگاه ضمن معرفي 4 عضو پيشنهادي هيئت موسس براي تشكيل جلسه هيئت امنا از اين افراد هم دعوت شود.
دانشجو با بيان اينكه زمان اين جلسه را براي ساعت 10 صبح روز يكشنبه 13 تيرماه تنظيم كرديم، خاطرنشان كرد: روز چهارشنبه از دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ما اطلاع دادند كه فعلا اين جلسه را برگزار نكنيم تا زمان بعدي آن اعلام شود.
وي با بيان اينكه جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در هفته آينده هم برگزار نمي شود يادآور شد: بايد به انتظار بنشينيم تا روز سه شنبه هفته آينده در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه تصميم گيري شود.
عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد با تاكيد بر اينكه بنده پيگير مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستم، تصريح كرد: اكنون به ما اعلام شده كه جلسه هيئت امنا را برگزار نكنيم و بنده هم علت اين تصميم را مي دانم اما دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد در مورد آن اطلاع رساني كند.
دانشجو در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص گزينه هاي مطرح براي رياست دانشگاه آزاد نيز خاطرنشان كرد: بنده در اين زمينه نظر خاصي ندارم و جلسه هيئت امنا بايد تشكيل شود تا اعضاي اين هيئت گزينه هاي مورد نظر خود را براي بررسي و راي گيري انتخاب كنند.
وي در همين زمينه اظهار داشت: هر فردي كه در جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد حد نصاب آرا را به دست آورد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد مي شود تا اين شورا نيز در مورد وي بررسي هاي لازم و راي گيري نهايي را انجام دهد.
عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در پاسخ به اين سوال كه حكم اعضاي جديد هيئت امنا بايد از سوي رئيس هيئت موسس صادر شود نيز، يادآور شد: حكم اعضاي جديد را بايد رئيس هيئت موسس صادر كند اما چون اين كار انجام نشده است، موضوع در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شد و نهايتا اين موضوع به تصويب رسيد كه رئيس شورا حكم 5 نفر معرفي شده هيئت امنا را صادر كند.

 



پيكر پيشكسوت مطبوعات اردبيل تشييع شد

پيكر اصغر دوستدار پيشكسوت عرصه مطبوعات در اردبيل در آرامستان غريبان اردبيل تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در مراسم تشييع پيكر مرحوم دوستدار كه عصر پنج شنبه انجام شد جمعي از مسئولان استاني و بسياري از پيشكسوتان روزنامه نگاران و اهالي خبر و رسانه حضور داشتند.
مرحوم اصغر دوستدار متولد 1342 اردبيل و از روزنامه نگاران باسابقه استان بود. وي سرپرستي روزنامه هاي ايران، جام جم، همشهري، ابرار، آفتاب يزد و چند هفته نامه ديگر را در سابقه حرفه اي خود دارد. اين روزنامه نگار فقيد اردبيلي همچنين علاوه بر سرپرستي خبرگزاري آريا دراستان اردبيل و همكاري با نشريات فروغ آذربايجان و مهر اردبيل، سردبير هفته نامه محلي آراز نيز بود.
وي روز چهارشنبه در پي يك عمل جراحي در بيمارستان مدائن تهران درگذشت.

 



در تبريز منوچهر مرتضوي استاد زبان و ادبيات فارسي درگذشت

«منوچهر مرتضوي» استاد شهير زبان و ادبيات فارسي كشور به دليل كهولت سن روز چهارشنبه در منزل شخصي خود در تبريز درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز استاد مرتضوي پس از 81 سال تلاش علمي و ادبي به دليل كهولت سن در منزل شخصي خود دارفاني را وداع گفت.
وي سرآمد مفاخر ادبي كشور و از افتخارات خطه آذربايجان و شهر تبريز به شمار مي رفت و داراي تاليفات و آثار متعددي در حوزه شعر و ادبيات فارسي بود كه مي توان به كتاب مكتب حافظ، فردوسي و شاهنامه، مسائل عصر ايلخانيان و مجموعه چراغ نيم مرده اشاره كرد.
استاد مرتضوي داراي تاليفات ارزشمند ديگري در زمينه بررسي آثار شاعران بزرگ ايران از جمله حافظ، مولوي و سعدي نيز بود.
پيكر اين استاد فقيد به بيمارستان شمس تبريز منتقل شده است تا روز يكشنبه (13 تير) مراسم تشييع و خاكسپاري اش با آمدن فرزند وي از خارج از كشور برگزار شود.

 



معاون وزير نفت: ذخيره بنزين در بهار امسال افزايش يافت

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، با بي تاثير خواندن تحريم فروش بنزين به ايران گفت: ذخيره بنزين در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشت.
عليرضا ضيغمي، پنج شنبه در جريان بازديد از پالايشگاه آبادان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: ذخيره استراتژيك نفتي در كشور به اندازه و مناسب است و مشكلي در توزيع بنزين وجود ندارد.
وي ادامه داد: روزانه 43 ميليون ليتر بنزين در كشور توليد مي شود و به طور متوسط بين 17 تا 18 ميليون ليتر نيز از خارج كشور وارد مي كنيم.
او گفت: در يك فرآيند با اضافه توليد پالايشگاه هاي داخلي تا يك سال آينده، روزانه 17 تا 18 ميليون ليتر بنزين به توليد كشور افزوده مي شود.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران اظهار داشت: ميزان مصرف بنزين در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه روزانه بين 5/1 تا دو ميليون ليتر كاهش يافته كه اين امر بيانگر همراهي مردم با دولت براي شكستن سدهاي تحريم است.
وي، پالايشگاه آبادان را با توليد 400 هزار بشكه در روز، بزرگترين پالايشگاه كشور عنوان كرد و افزود: طرح تثبيت و افزايش توليد در اين پالايشگاه در حال اجرا است.
ضيغمي گفت: حدود 10 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي در حال اجرا در آبادان هزينه شده است كه با 90 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا هستند و تا پايان امسال تمامي اين طرح ها به بهره برداري مي رسند.
معاون وزير نفت اظهار داشت: در طرح تثبيت توليد، واحدهاي قديمي پالايشگاه با واحدهاي جديد جايگزين مي شود كه اين امر علاوه بر بهينه سازي توليد، توليدات پالايشگاه را با استانداردهاي روز جهان برابر خواهد داد.
وي ادامه داد: 28 هزار ميليارد ريال براي اجراي اين طرح ها موردنياز است كه با سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي اجراي آن در حال مذاكره هستيم.
وي گفت: طراحي اين مرحله كار در پالايشگاه آبادان به انجام رسيده و با تامين منابع مالي مناقصه آن اعلام خواهد شد.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، پالايشگاه دوم آبادان با نام خوزستان را يكي ديگر از طرح هاي در دست اجرا در آبادان عنوان كرد و افزود: اين پالايشگاه با خوراك نفت بسيار سنگين طراحي شده كه كارهاي اوليه آن انجام شده و براي احداث آن 40 هزار ميليارد ريال اعتبار موردنياز است.
وي همچنين اعلام كرد: بهره برداري از مرحله سوم پالايشگاه آبادان تا 22 بهمن امسال آغاز مي شود كه بخشي هايي از اين مرحله به پيش توليد رسيده كه اميدواريم تا 22 بهمن امسال اين مرحله از طرح نيز راه اندازي شود.
معاون وزير نفت افزود: با راه اندازي اين مرحله روزانه 5 تا 6 ميليون ليتر بنزين به توليد كشور افزوده مي شود.

 



نماينده ويژه رئيس جمهوري در امور چاي: قيمت خريد تضميني برگ سبز چاي افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي از افزايش قيمت خريد تضميني برگ سبز چاي خبر داد.
روح الله قهرماني چابك گفت: براساس مصوبه ستاد راهبردي چاي استان گيلان و كارگروه چاي و برنج استان هاي شمالي كشور قيمت هر كيلوگرم برگ سبز چاي درجه يك از 540 به 580 تومان و درجه 2 از 290 به 310 تومان افزايش يافت.
به گفته وي بهاي خريد برگ سبز چاي امسال نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد رشد داشته است.
استاندار گيلان با اشاره به مصوبه كارگروه چاي و برنج استان هاي شمالي كشور در مورد پرداخت يارانه بهاي خريد برگ سبز چاي به چايكاران نيز افزود: براساس اين مصوبه وزارت جهاد كشاورزي و معاونت راهبردي رياست جمهوري پرداخت 350 ميليارد ريال از اين يارانه را بر عهده گرفته كه تاكنون 150 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
وي با تاكيد بر پرداخت به موقع مطالبات باقيمانده چايكاران از خريد برگ سبز چاي از آنان در جهت حمايت از اين قشر تصريح كرد: از ارديبهشت ماه امسال تاكنون افزون بر 250 ميليارد ريال برگ سبز چاي از چايكاران شمالي كشور خريداري شده است.

 



مديرعامل بانك ملي ايران: شعب زنان بانك ملي در تمام استان ها راه اندازي مي شود

مديرعامل بانك ملي ايران از افتتاح شعب زنان اين بانك در مراكز تمامي استان هاي كشور تا پايان سال جاري خبر داد.
محمود رضا خاوري در گفت وگو با فارس در قزوين اظهار داشت: يكي از اقدامات بانك ملي افتتاح شعب زنان است كه نخستين شعبه در مشهد افتتاح شده و دومين شعبه نيز در اصفهان آماده بهره برداري است.
وي ادامه داد: تا پايان سال سعي ما بر اين است كه در تمامي مراكز استان ها، اين شعبه را راه اندازي كنيم.
مديرعامل بانك ملي ايران تصريح كرد: در شعب زنان بانك ملي بحث تفكيك جنسيتي مطرح نيست بلكه موضوع احترام به زنان است زيرا زنان نيمي از جامعه ما را تشكيل مي دهند.

 



فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش: ناوشكن موج 2 به زودي در درياي خزر به آب انداخته مي شود

فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش گفت: به زودي ناوشكن موج 2 در شمال كشور به آب انداخته مي شود.
سيدمحمود موسوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت مراحل ساخت ناوشكن موج 2 افزود: ساخت ناوشكن موج 2 از كلاس ناوشكن جماران بوده كه در صنايع شهيد تمجيدي انزلي در حال ساخت است.
وي ادامه داد: قسمت بدنه اين ناوشكن تكميل شده است و در حال نصب تجهيزات و متعلقات داخل آن هستيم كه برابر برنامه زمانبندي شده پيش مي رود.
موسوي ناوشكن موج 2 را از يگان هاي چند منظوره دانست و تصريح كرد: تكنولوژي بسيار پيشرفته اي در سازه بدنه و تجهيزات داخلي اين موج شكن به كار رفته است و در آينده نزديك به ناوگان منطقه چهارم دريايي ملحق مي شود و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي آماده شدن ناوشكن موج 2 را نقطه عطف بزرگي در بحث صنايع دريايي گيلان ناميد و افزود: اين امر نشان مي دهد صنايع شهيد تمجيدي توانايي ساخت كشتي هاي تجاري كه ساخت آنها به مراتب راحت تر و ساده تر از يگان هاي نظامي است، را دارد و مي تواند به عنوان يكي از قطب هاي اقتصادي براي استان مطرح باشد.
موسوي درباره وضعيت نيروي دريايي ارتش در بحث سازه ها و تجهيزات دريايي گفت: در بحث سازه ها و تجهيزات دريايي به خودكفايي و تامين نيازمندي هاي داخلي دست پيدا كرديم.

 



در ميان استقبال هزاران نفر كاروان نمادين امام رضا(ع) وارد شهر نيشابور شد

نيشابور - خبرنگار كيهان:
همزمان با دهم تيرماه سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور، كاروان نمادين آن امام همام در ميان استقبال هزاران نفر، وارد اين شهر تاريخي شد.
مردم در اين استقبال با ذكر صلوات خاصه آن حضرت و دعا براي ظهور حضرت ولي الله الاعظم كاروان را به سوي قدمگاه رضوي بدرقه كردند.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در ميان مردمي كه به استقبال كاروان آمده بودند گفت: شخصيت خورشيد مانند آن حضرت در همه جاي مسير حركت در ايران درخشان بود، اما در نيشابور تفاوت آشكاري با ديگر نقاط داشت؛ طوري كه در نيشابور مدتي توقف كردند و ساكن شدند.
دكتر علي اكبر ولايتي تاكيد كرد: مردم مراقبت كنند كه قدر اين ايام و بزرگان و مفاخر نيشابور به درستي شناخته شود. زيرا بزرگاني كه از اين شهر برخاسته اند و شهره ايران و اسلام هستند، بدون ترديد به اهل بيت نيز علاقه مند بوده اند.
وي با اشاره به گفته برخي كه تعداد كساني را كه قلم به دست گرفتند و حديث قدسي سلسله الذهب را كتابت كردند، گفت: در بعضي تواريخ تعداد اين افراد 42 هزار نفر ذكر شد كه اين گوياي عظمت علمي و تاريخي نيشابور در آن مقطع است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: مقطع ابتدايي به 2 دوره 3 ساله تقسيم مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش از تقسيم مقطع ابتدايي به دو دوره سه ساله خبر داد.
به گزارش ايرنا از زاهدان «مهدي نويد» عصر پنج شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان با اشاره به انجام تحقيقي تحت عنوان «واژگان پايه» در برخي استان هاي كشور گفت: در اين تحقيق دانش آموزان ساكن شهرهاي بزرگ كه در پايه اول و دوم دبستان تحصيل مي كردند شمار لغاتي كه ياد مي گرفتند و ارتباط ادراكي با آنها برقرار مي كردند، بسيار بيشتر از دانش آموزاني بود كه در شهرهاي كوچك تر ساكن بودند.
معاون وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: به همين سبب بايد سيستم آموزشي در دبستان ها تغيير يابد لذا پيشنهاد از سوي كارشناسان داده شد كه دوره پيش دبستاني به دو سال افزايش پيدا كند و در آينده مقطع ابتدايي به دو دوره سه ساله تقسيم شود.
نويد تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش پيگير سرمايه گذاري در دوره پيش دبستاني بويژه در مناطق محروم و دو زبانه است.
وي با اشاره به بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش گفت: 500 نفر از صاحب نظران حوزوي و دانشگاهي بيش از 5 سال تحقيقات، سند ملي تحول بنيادين را تهيه و به شوراي عالي آموزش و پرورش ارائه كردند و اكنون اين مجموعه به تصويب شوراي مزبور رسيده است تا پس از امضاي رئيس جمهوري به عنوان قانون اجرا شود. وي تاكيد كرد: اين سند مبناي سياستگذاري ها و برنامه ريزي هاي آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون وزير آموزش و پرورش تغيير مدرسه به كانون فرهنگي محله، اتخاذ رويكرد بلندمدت به مدرسه و تبديل مدارس به مجتمع هاي آموزشي را از موارد مذكور در سند تحول راهبردي نام برد.
وي گفت: دراين سند پيش بيني شده ساخت و سازهاي مدرسه اي در آينده به صورت مجتمع باشد تا مقاطع مختلف تحصيلي در فضاهاي مستقل با يك مديريت واحد فعاليت داشته باشند كه اكنون اين مهم در كشور به مرحله اجرا درآمده است و اغلب مدارس روستايي متمركز شده اند و در قالب مجتمع فعاليت مي كنند.

 



از هفته جاري مطالبات گندمكاران 24 ساعته پرداخت مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور گفت: دولت از هفته جاري مطالبات گندمكاران را 24 ساعته پرداخت مي كند.
مسيح رجبي در تصريح اين خبر افزود: دولت 11هزار ميليارد ريال براي پرداخت بدهي به زارعان مازندراني اختصاص داده است.
وي يادآور شد: با تامين 20هزار ميليارد ريال از اعتبارات مورد نياز در هفته جاري بهاي گندم تحويلي زارعان به دولت در كمتر از 24 ساعت پرداخت مي شود.
رجبي گفت: بهاي گندم تحويلي زارعان به دولت از طريق بانك ملت پرداخت خواهد شد.
وي اظهار داشت: از آغاز عمليات خريد گندم تاكنون حدود 55 هزار تن محصول گندمكاران مازندراني از سوي دولت خريداري شد.
رجبي با بيان اين كه كشاورزان ديگر نگران پرداخت بهاي گندم تحويلي به دولت نباشند، افزود: دولت هر كيلوگرم گندم تحويلي از زارعان را 3هزار و 300 ريال خريداري مي كند.

 



در سه ماهه نخست سال جاري واردات گوشت قرمز به كشور 40 درصد افزايش يافت

رئيس دامپزشكي كشور از واردات 40 هزار تن گوشت قرمز در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.
به گزارش فارس از زنجان، محسن دستور در گفت وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 6 هزار تن گوشت مرغ وارد كشور شده است.
وي با اشاره به رشد واردات گوشت در سال جاري افزود: واردات در سال جاري با توجه به افزايش قيمت گوشت در داخل و براساس سياست هاي طراحي شده براي تنظيم بازار توسط وزارت بازرگاني، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
رئيس دامپزشكي، كشورهاي مبدأ واردات را عمدتاً برزيل اعلام كرد و افزود: بخش عمده گوشت قرمز و سفيد وارد شده از كشور برزيل و بخشي نيز از كشورهاي استراليا، قرقيزستان، مغولستان و هندوستان بوده است.
وي با اشاره به اينكه همه گوشت هاي وارد شده مجاز، مجوزهاي بهداشتي لازم را دريافت مي كنند، افزود: گوشت هايي كه به صورت مجاز وارد كشور مي شوند مجوزهاي بهداشتي را از سازمان دامپزشكي دريافت مي كنند.
دستور با تاكيد بر اينكه نظارت كامل و كافي در زمان توليد و ورود گوشت به كشور صورت مي گيرد، خاطر نشان كرد: بعد از ورود گوشت به كشور باز هم از گوشت هاي وارداتي نمونه برداري و آزمايش مي شود و احتياط كامل در اين باره انجام مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

برترين نويسندگان سال 88 معرفي مي شوند
دبير جشنواره قلم زرين گفت: برگزيدگان اين جشنواره روز 14 تيرماه همزمان با «روز ملي قلم در سه بخش داستان، شعر و تحقيق و پژوهش ادبي معرفي مي شوند.»احمد شاكري افزود: در آيين اختتاميه هفتمين دوره جشنواره سالانه «قلم زرين» از 15 اثر برتر تقدير مي شود.
وي به ايرنا گفت: پس از داوري آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره سه اثر در بخش داستان، 8 كتاب در بخش شعر و 4 اثر در بخش تحقيق و پژوهش به عنوان آثار برگزيده انتخاب شده اند.
شاكري بيان داشت: براساس آيين نامه اجرايي جشنواره قلم زرين، آثار منتشر شده در سال 88 كه حداقل از يكصد امتياز ميانگين 85 را كسب كرده باشند به عنوان برگزيده معرفي مي شوند.وي گفت: در روز اختتاميه 4 اثر كه در رتبه پايين تر قرار گرفته اند شامل 2 كتاب در حوزه شعر، يك اثر در نقد و پژوهش ادبي و يك كتاب در حوزه داستان معرفي خواهند شد.
طرح جدول بندي اكران فيلم ها كليد خورد
طرح جدول بندي اكران فيلم هاي سينمايي با تعيين اولويت ها كليد خورد.
به گفته سيدعليرضا سجادپور، مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي، اولويت نخست طرح جدول بندي اكران فيلم در سينماها، اكران فيلم هايي است كه فرم شركت در جشنواره فيلم فجر سال گذشته را پر كرده اند. اولويت دوم اين طرح هم با فيلم هاي حاضر در بخش مسابقه و فيلم هاي با قابليت جذب مخاطب است.
خبرگزاري فارس نام 60 فيلم را به عنوان اولويت هاي اكران عنوان كرده كه از ميان آن ها مي توان به فيلم هاي «شب واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي، «شكارچي شنبه» به كارگرداني پرويز شيخ طادي، «صبح روز هفتم» به كارگرداني سيدمسعود اطيابي، «عصر روز دهم» به كارگرداني مجتبي راعي، «كيميا و خاك» به كارگرداني و تهيه كنندگي عباس رافعي، «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني، «نفوذي» به كارگرداني احمد كاوري و مهدي فيوضي، «بدرود بغداد» به كارگرداني مهدي نادري نجف آبادي، «زخم شانه حوا» به كارگرداني حسين قناعت، «معبد جان» به كارگرداني و تهيه كنندگي محمد درمنش، «يوسف پيامبر(ع)» به كارگرداني و تهيه كنندگي فرج الله سلحشور و ... اشاره كرد.
معاون هنري: همكاران شبكه هاي ماهواره اي حمايت نمي شوند
معاون هنري وزارت ارشاد گفت: كساني كه با شبكه هاي ماهواره اي همكاري كنند، نبايد انتظار حمايت داشته باشند.
حميد شاه آبادي، در گفت وگو با برنا افزود: اين روشن است كه اگر كسي به دشمن، كسي كه نظام او را دشمن مي داند، خوراك فكري دهد و همچنين به شبكه اي كه با نظام عناد دارد، اثري دهد و بعد هم انتظار داشته باشد كه در داخل نيز حمايت شود، حمايتي نمي شود و به هيچ وجه چنين وادادگي را در مجموعه نخواهيم داشت.
تاكيد كارگردان در چشم باد بر ترسيم رشادت هاي دفاع مقدس
رئيس سازمان صداوسيما از سازندگان مجموعه تلويزيوني «در چشم باد» تقدير كرد.مسعود جعفري جوزاني كارگردان اين سريال در اين مراسم گفت: هدايت، رهبري و شخصيت امام خميني(ره) توانست افرادي با ويژگي هاي خاص به اين ملت هديه كند كه ما در اين سريال در حد بضاعت و توان مان به برخي از آنها اشاره كرديم. اما اين پايان كار نيست و دوران دفاع مقدس مملو از رشادت هايي است كه بايد به تصوير كشيده شود.
عزت الله ضرغامي، رئيس سازمان صداوسيما نيز تقاضاي «ستاره صفرآوه» بازيگر تاجيكي نقش ليلي در اين سريال را براي پخش آن در كشورشان پذيرفت و تصريح كرد: سريال در چشم باد هديه ايران به مردم فارسي زبان منطقه خواهد بود.
برگزيدگان كتاب سال سپاه
مراحل بررسي و داوري آثار ارسالي به دبيرخانه پنجمين همايش «انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم» به پايان رسيده و اسامي برگزيدگان اين جشنواره پژوهش و فرهنگي مشخص شده اند. اين برگزيدگان 21 تير 89 معرفي مي شوند.به گزارش خبرگزاري كتاب، 286 اثر در گروه هاي هفت گانه «ادبيات و دفاع مقدس» «اقتصادي- اجتماعي»، «پزشكي - پيراپزشكي»، «سياسي - حقوقي»، «فرهنگي-اعتقادي»، «فني و مهندسي» و «نظامي - امنيتي» مورد داوري قرار گرفته اند.
در بخش تاليف هر يك از اين گروه ها، 3 نفر و در مجموع، 21 نويسنده پاسدار تجليل خواهند شد و همچين از 5 تن از اهل قلم سپاه، در بخش ترجمه گروه هاي «پزشكي - پيراپزشكي»، «فني - مهندسي» و «نظامي - امنيتي»، تقدير به عمل خواهد آمد.
آيين تجليل از برگزيدگان پنجمين همايش «انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم»، همزمان با سالروز ولادت امام حسين(ع) و روز پاسدار، ساعت 8 صبح 21 تيرماه 89، با حضور سردار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حجت الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در اين نهاد، در مجتمع فرهنگي غدير برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14