(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 تير 1389- شماره 19684

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ابراز نگراني آمريكا از روابط ايران و سوريه
متكي در نامه هايي به اعضاي شوراي امنيت:
صدور قطعنامه نشانگر عدم تمايل طرف مقابل به گفت وگو و تعامل است
به همت متخصصان نيروي هوايي ارتش صورت گرفت تعمير موفقيت آميز نخستين جنگنده ميگ 29 در ايران
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: برنامه پنجم توسعه كشور شهريورماه به دولت ابلاغ مي شود
لولا داسيلوا: غرب با تحريم ايران به دنبال اعاده حيثيت خود بود
سردار فضلي: بسيج در مبارزه با موادمخدر قاطعانه حضور خواهد داشت
سال گذشته انجام شد صدور 900 ميليون دلار فرش دستباف به خارج از كشور
بروجردي: تسليم زياده خواهي غرب نمي شويم
سفير ايران در كابل: استعفاي مك كريستال در اردوگاه غرب بحران ايجاد كرد
شهردار تهران در جمع طلاب آزاده كشور:آزادگان مي توانند آغازگر حركت هاي عظيم در حوزه فرهنگ باشند
معاون بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس:
مكاتبات محرمانه صدام براي به كارگيري تسليحات ممنوعه را در اختيار داريم
رئيس سازمان حج و زيارت:يك ميليون و 700 هزار نفر در كشور در نوبت حج تمتع هستند
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي: امسال گندم به خارج صادر مي كنيم



ابراز نگراني آمريكا از روابط ايران و سوريه

واشنگتن نسبت به همكاري و تعامل ميان تهران و دمشق ابراز نگراني كرد و آن را موجب تقويت حزب الله لبنان دانست.
روزنامه وال استريت ژورنال در ادامه ادعاهاي بي اساس و بي پايه مقامات آمريكايي و صهيونيستي به نقل از برخي از اين مقامات كه نامي از آنها برده نشده مدعي شد كه ايران سال گذشته يك رادار پيشرفته را كه مي تواند به جمهوري اسلامي ايران در تشخيص حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي اش كمك كند به سوريه فرستاده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، فيليپ كراولي، روز پنجشنبه گفت كه تاييد اينكه چنين انتقالي صورت گرفته است براي آمريكا «دشوار» است اما افزود: ما نگراني هايي درباره رابطه ايران و سوريه داريم.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، با اذعان به اينكه همه كشورها «حق دفاع از خود را دارند» گفت كه خبر ارسال اين رادار به سوريه از آن جهت نگران كننده است كه اين كشور با حزب الله لبنان ارتباط دارد.
كراولي با بيان اينكه «نگراني ما به خاطر اين احتمال است كه سوريه اين فناوري را به حزب الله منتقل كند» افزود: اين مسئله اي است كه ما با سوريه در گفت وگوهاي متناوب خود با آنها مطرح مي كنيم.
دولت باراك اوباما، در تلاش براي تعامل با سوريه بوده است و از سناي آمريكا خواسته است كه پس از پنج سال اولين سفير آمريكا در دمشق را تاييد كند.
يك مقام عالي رتبه آمريكايي گفت كه حتي اگر ايران اين سيستم رادار را فرستاده باشد مشخص نيست كه آيا اين انتقال ناقض قطعنامه هاي بين المللي است يا خير.
اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود گفت: رادارها بطور كلي سيستم هاي دفاعي هستند. مسئله اصلي اين است كه آنها با اين رادارها چه خواهند كرد و آيا اين تحولات برقراركننده ثبات است يا موجب بي ثباتي خواهد شد.وال استريت ژورنال در گزارش روز پنجشنبه خود نوشت كه اين سيستم رادار كه ايران به سوريه داده است مي تواند توانايي رژيم صهيونيستي براي يك حمله غافلگيركننده به اهداف هسته اي ايران را به خطر بياندازد.
گفتني است وال استريت ژورنال به نقل از مقامات آمريكايي و رژيم صهيونيستي مدعي شد كه اين رادار در اواسط سال 2009 به سوريه فرستاده شده، در حالي كه ايران و سوريه هر دو منكر چنين انتقالي هستند.

 



متكي در نامه هايي به اعضاي شوراي امنيت:
صدور قطعنامه نشانگر عدم تمايل طرف مقابل به گفت وگو و تعامل است

وزيرخارجه كشورمان در نامه هايي جداگانه به اعضاي شوراي امنيت، صدور قطعنامه را نشانگر عدم تمايل طرف هاي مقابل به گفت وگو و تعامل دانست.
منوچهر متكي در نامه هاي جداگانه اي به وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد، ضمن انتقاد شديد از بانيان قطعنامه 1929، همراهي ساير كشورها در شوراي امنيت با اين قطعنامه را مايه تاسف خواند.
وزيرخارجه كشورمان، در نامه هاي خود به وزيران امور خارجه برزيل و تركيه به نمايندگي از طرف دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران از درايت و منطق دولت و مردم اين دو كشور به خاطر ايستادگي در مقابل فشارهاي سياسي چند كشور خاص و راي منفي به قطعنامه قدرداني كرده است.
وزير امور خارجه كشورمان در اين نامه ها ديدگاه هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران درباره قطعنامه 1929 را اعلام كرده است.
وي اقدام عجولانه و اصرار آمريكا و چند هم پيمانش براي صدور قطعنامه اي غيرعادلانه و غيرقانوني توسط شوراي امنيت سازمان ملل عليه ملت بزرگ ايران را مورد انتقاد قرار داده و تصريح كرده است: در حالي كه با صدور بيانيه تهران فضاي مثبت و سازنده اي ايجاد شده و راه را براي همكاري و آغاز يك دوره جديد از اعتماد متقابل گشوده بود، اقدام غيرمنطقي شوراي امنيت تنها نشان دهنده تمايل واقعي نداشتن طرف هاي مقابل براي گفت وگو و تعامل است.
وزير امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از اين نامه ها افزوده است: شوراي امنيت سازمان ملل كه وظيفه اش رسيدگي به مسائل فوري همچون حمله وحشيانه نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به كاروان هاي بشردوستانه است برخلاف انتظار جامعه بين المللي موضوعي را در دستور كار خود قرار داده كه هيچ فوريتي نداشته و هيچ تهديدي براي صلح و امنيت بين المللي نيست.
متكي با تاكيد بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي كشورمان و اعلام اين كه سلاح هاي هسته اي هيچ جايگاهي در سياست هاي امنيتي و دفاعي ايران ندارد، اضافه كرده است: تصويب چنين قطعنامه هايي از ديدگاه ملت بزرگ ايران نه تنها خللي در برنامه كاملا صلح آميز ايران وارد نمي كند بلكه عزم كشورمان را در ادامه راه فعلي براي توسعه فن آوري هسته اي صلح آميز راسخ تر خواهد كرد.
ارسال نامه متكي
به اعضاي اتحاديه اروپا
وزيرخارجه كشورمان همچنين در نامه اي به اعضاي اتحاديه اروپا درباره تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران و پيامدهاي جدي آن هشدار داد.
منوچهر متكي در نامه خود به اعضاي اتحاديه اروپا هشدار داد: بدون شك چنين رويكرد خصمانه اي ممكن است پيامدهاي ناگواري براي روابط جمهوري اسلامي و اتحاديه اروپا در پي داشته باشد.
در اين نامه كه روز چهارشنبه (9 تير) به دست مقام هاي اروپايي رسيد، آمده است: چنين اقداماتي به يقين زيان بيشتري براي اتحاديه اروپا در مقايسه با جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت و آمارهاي گذشته بيانگر همين موضوع است.
متكي در نامه خود ضمن ابراز تاسف و خجالت آور خواندن اقدام اروپا در حمايت از قطعنامه ناعادلانه شوراي امنيت در زمينه تحريم ايران، تاكيد كرده است كه اروپا با اين اقدام، عملا خود را از همكاري بالقوه استراتژيك با شريكي قدرتمند و با نفوذ در منطقه حساس خاورميانه و خليج فارس، محروم مي كند.
وزير خارجه ابراز اميدواري كرده است كه اتحاديه اروپا تسليم فشارهاي آمريكا براي قرار گرفتن در اين مسير غلط كه موجب بي آبرويي در مقابل ملل آزاد جهان است، نشود.
نامه وزيرخارجه ايران پس از آن ارسال شد كه سران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در تاريخ 27 خرداد در بروكسل بر سر همراهي با تحريم يكجانبه ايران به توافق رسيدند.
رفع محاصره غزه بايد سرلوحه برنامه ها باشد
منوچهر متكي به علاوه در مقاله اي كه در روزنامه صباح تركيه به چاپ رسيده، كمك رساني به نوار اشغالي غزه را الزامي الهي، انساني و حقوقي عنوان كرد.
در بخشي از اين نوشته آمده است: اسرائيل به عنوان قدرت اشغالگر، از منظر استانداردهاي بين المللي حقوق بشردوستانه داراي تكاليف و تعهداتي است كه هيچ بهانه اي، عدول و سرپيچي از آنها را توجيه نمي كند و براساس آنها، نه تنها در برابر ساكنان بومي، بلكه در قبال جامعه بين المللي نيز پاسخگو محسوب مي شود.
اين مقاله با اشاره به وظايف شوراي امنيت اضافه مي كند: شوراي امنيت به عنوان اولين مسئول حفظ صلح و امنيت بين المللي وظيفه دارد نسبت به وضع جاري در غزه و بلكه در تمامي فلسطين اشغالي حساس باشد و نقض صلح و امنيت توسط اسرائيل را با حساسيت پيگيري و شجاعانه آن را محكوم كند، ولي در طول سالهاي اخير با نفوذ ايالات متحده در اين سازمان كمتر به اين مهم جامه عمل پوشانده است.
در ادامه اين يادداشت خاطرنشان مي شود: اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي و به شهادت رساندن جمعي از انسان هاي آزاده و خيرخواهانه كه به وظيفه انساني خود عمل مي كردند، نقض قواعد و مقررات كنوانسيون چهارم ژنو در ممانعت از دستيابي مردم تحت اشغال به كمك هاي فوري شامل موادغذايي و سوخت و دارو و ساير نيازهاي حياتي آنها محسوب مي شود. علاوه بر آن با توجه به حمله به كشتي غيرنظامي و كشتار غيرنظاميان درون آن كه اكثريت آنها از اتباع ديگر كشورها بوده اند في نفسه و جداي از استمرار محاصره غزه، خود نقض قواعد حقوق جنگ محسوب مي شود. به ويژه آنكه اين اقدام در آبهاي آزاد بين المللي صورت گرفته است.
متكي در نهايت نتيجه مي گيرد: اگرچه اخراج اشغالگران از سرزمين هاي اشغالي تنها راهي است كه مي تواند اين مشكل را به صورت نهايي حل وفصل كند و تا زماني كه اشغال و اشغالگري وجود دارد، مشكلات مردم فلسطين نيز ادامه دارد و اقدامات پيش گفته به حل ريشه اي مشكل كمكي نخواهد كرد، با اين وجود رفع محاصره غزه به عنوان يك اقدام فوري و فارغ از همه مباحث فوق بايد سرلوحه برنامه همه آزاديخواهان جهان با هر دين و مذهب و گرايش سياسي و متعلق به هر نقطه جغرافيايي قرار گيرد.
اين اقدام وظيفه اي است كه تاخير در آن عقوبت اخروي و وجداني را در پي دارد.

 



به همت متخصصان نيروي هوايي ارتش صورت گرفت تعمير موفقيت آميز نخستين جنگنده ميگ 29 در ايران

نخستين جنگنده ميگ 29 كشور به دست متخصصان داخلي تعمير و با موفقيت به پرواز درآمد.
به گزارش فارس، امير خلبان «حسن شاه صفي» فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه براي بازديد از مراحل تعمير و تست پرواز جنگنده ميگ 29 به تبريز سفر كرده بود، با بيان اينكه تمامي مراحل بازسازي و تعميرات اساسي اين هواپيماي راهبردي كه 9 سال زمين گير بود، بدست كاركنان متعهد و مجرب پايگاه دوم شكاري تبريز صورت گرفته است، به تلاش يگان هاي متعدد نيروي هوايي ارتش در سراسر كشور در زمينه اورهال انواع جنگنده ها اشاره و تأكيد كرد: امروز ديگر هيچ هواپيماي زمين گيري در يگان هاي نيروي هوايي ارتش وجود ندارد.
شاه صفي همچنين با اشاره به آمادگي كامل نيروي هوايي براي دفاع از آسمان كشورمان، تصريح كرد: نهضت قطعه سازي و ارتقا و بهينه سازي انواع هواپيما اكنون با جديت هر چه تمام تر در اين نيرو پيگيري مي شود.
جنگنده ميگ 29 كه براي نخستين بار و با بهره گيري از دانش و تجربه متخصصان 18 رشته مرتبط و صرف 14 هزار ساعت كار، بازسازي شد، تمامي تست هاي پروازي خود را با موفقيت پشت سرگذاشت.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: برنامه پنجم توسعه كشور شهريورماه به دولت ابلاغ مي شود

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: برنامه پنجم توسعه تا پايان شهريور امسال به دولت ابلاغ مي شود.
جبار كوچكي نژاد در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت از بررسي 30 ماده برنامه پنجم توسعه در كميسيون تلفيق خبر داد.
وي افزود: كليات برنامه پنجم به تصويب رسيد و در ماده 21 اين برنامه عنوان ها در بحث فرهنگ عمومي، مهندسي فرهنگي كشور، الگوي توسعه ايران اسلامي و بوده است.
كوچكي نژاد حمايت از فرهنگ ايثار و شهادت، امر به معروف و نهي از منكر، حمايت از فرهنگ قرآني، توسعه صنعت فرهنگي، گفت وگو در سطح بين المللي و اديان را از ديگر عناوين برنامه ذكر كرد.
وي ادامه داد: وزارت مسكن و شهرسازي در برنامه پنجم مكلف شده تا ساخت مساجد را در اولويت قرار دهد و منابع طبيعي زمين هاي مناسب براي ساخت نمازخانه در اختيار بگذارد و تمام وزارتخانه ها موظف به تجهيز مكان مناسب براي نمازخانه شدند.
نماينده مردم رشت در مجلس لحاظ كردن انديشه امام خميني و رهبر معظم انقلاب در تمام موارد برنامه پنجم را از مصوبات كميسيون تلفيق بيان كرد و گفت: حمايت از موسسه هاي غيردولتي فرهنگي، هنري و قرآني نيز از مصوبات برنامه بوده است.
كوچكي نژاد ساماندهي زائرسرا در مشهد، قم و شيراز را از ديگر موارد مطرح شده در برنامه پنجم عنوان كرد و اظهار داشت: در بررسي اين برنامه دو ماده حذف شد.
وي اختصاص زمين هاي تربيت بدني به بخش خصوصي و زمين هاي ملي جهاد كشاورزي براي امر توسعه ورزشي را از ماده حذف شده بيان كرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اضافه كرد: اختصاص يك درصد اعتبارات دستگاه ها به امر ورزش نيز حذف شد كه ممكن است نمايندگان آن را دوباره براي بررسي وارد صحن كنند.
كوچكي نژاد حمايت از شركت هاي دانش بنيان را يكي از بحث هاي اساسي و مطرح شده برنامه پنجم در كميسيون تلفيق ذكر كرد.
به گفته وي در اين برنامه 20درصد فارغ التحصيلان دانشگاهها بايد به كارشناسي ارشد راه پيدا كنند كه در حال حاضر شش درصد است.
نماينده مردم رشت در مجلس با بيان اينكه نسبت دانشجو به استاد بايد در يك دانشگاه 16 باشد، افزود: اين امر در دانشگاه پيام نور 20 نفر و در دانشگاه هاي غيردولتي نسبت دانشجو به استاد بايد 30 نفر باشد.
كوچكي نژاد سهم كارشناسي تمام دانشگاه ها را 60درصد و تكميلي را 10درصد اعلام كرد و اظهار داشت: سهم پژوهش بايد سه درصد بودجه كشور باشد كه اكنون حدود زير يك درصد است.
وي در بحث نسبت اساتيد دانشگاه خاطرنشان كرد: استاد پنج درصد، دانشيار 10درصد و استاديار نيز بايد 60درصد در دانشگاه ها باشد.
به گفته عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اساتيد دانشگاه ها مي توانند در شركت هاي دانش بنيان سهامدار باشند كه از قانون منع مداخله كاركنان دولت معاف هستند.

 



لولا داسيلوا: غرب با تحريم ايران به دنبال اعاده حيثيت خود بود

رئيس جمهور برزيل اقدام اخير شوراي امنيت سازمان ملل در اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران را به نوعي انتقام گيري برخي كشورهاي غربي از برزيل و تركيه به دليل بيانيه تهران دانست و تاكيد كرد كه آنان به دنبال اعاده حيثيت خود بودند.
به گزارش ايسنا «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا»، رئيس جمهور برزيل روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاري سوريه (سانا) تصميم شوراي امنيت سازمان ملل براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را «گيج كننده» خواند.
وي با اشاره به پايبندي اين كشور به موضعش در قبال توافقنامه هسته اي با تهران كه به كمك تركيه به دست آمد تاكيد كرد: موضع اعضاي دايم شوراي امنيت سازمان ملل و نتايج توافقنامه اي كه در ماه مه در تهران امضا شد گيج كننده است، چرا كه با منطق تضاد دارد و تحريم هاي شوراي امنيت با تمايل اين شورا به آغاز مذاكرات با ايران بر مبناي نامه هايي كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا براي روساي جمهور برخي از كشورها از جمله برزيل فرستاد در تضاد است.
داسيلوا در ادامه بر نقش مهم تركيه در تضمين اورانيومي كه قرار است توسط طرف ديگر غني سازي شود تاكيد كرد، اما گفت كه اين تلاش ها به واسطه اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران تضعيف شد و موجب شد كه تحريم ها به صورت يك جور انتقام گيري و يا حتي حسادت به دو كشوري كه توانستند به توافق با ايران دست يابند تبديل شود.
رئيس جمهور برزيل گفت: آنچه موجب خشم ما شد اين است كه اين كشورها بدون اين كه به خود زحمت بدهند نامه اي كه تهران براي كشورهاي گروه وين فرستاده بود را بخوانند اين تحريم ها را اعمال كردند.
لولا تاكيد كرد كه فعاليت هاي دموكراتيك و گفت وگو موضوعات دشواري هستند، اما بهترين ابزار براي رسيدن به توافق هستند.
وي علاوه بر آن تاكيد كرد كه تحريم هاي اعمال شده عليه ايران هرگز تاثيري بر روابط تجاري تهران با ساير كشورها نداشته است.

 



سردار فضلي: بسيج در مبارزه با موادمخدر قاطعانه حضور خواهد داشت

جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: بسيج حضور فعالانه در امر مبارزه با موادمخدر خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به هماهنگي بين ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان بسيج مستضعفين كشور، اظهار داشت: بسيج حضور فعالانه در امر مبارزه با موادمخدر در حوزه هاي مبارزه، پيشگيري، آموزش، فرهنگي و غيره داشته كه حضور در اين عرصه ها قاطعانه تر از گذشته ادامه خواهد داشت.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين افزود: هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئيس جمهور تشكيل جلسه داد كه در آن جلسه به همكاري جدي تمامي دستگاه ها و سازمان ها تاكيد شد.
فضلي با بيان اينكه سازمان بسيج مستضعفين عضو ستاد مبارزه با موادمخدر كشور است، تصريح كرد: ستاد مبارزه با موادمخدر خواهان مشاركت جدي تر بسيج در امر مبارزه با موادمخدر به خصوص مبارزه، آموزش و پيشگيري است.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: بسيج سازندگي در سال هاي گذشته كلاس هاي متعددي در سطح كشور تشكيل داده و به نتايج مطلوبي نيز رسيده است.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه برخورد قاطعانه اي با عوامل خرده فروش و حرفه اي مواد مخدر صورت خواهد گرفت، افزود: قاچاقچيان امروز مي خواهند اين مواد خانمانسوز را در جامعه به خصوص در بين جوانان شيوع دهند.
وي درباره آثار و نتايج فعاليت بسيج در امر مبارزه با موادمخدر در سال هاي گذشته گفت: اين مبارزات آثار خوبي از حمله كاهش معتادين و درمان آنان، پيشگيري از اعتياد و آموزش و غيره داشته است.
فضلي در پايان تاكيد كرد: اين مبارزات قاطعانه تر از گذشته ادامه خواهد داشت.

 



سال گذشته انجام شد صدور 900 ميليون دلار فرش دستباف به خارج از كشور

رئيس اتحاديه مركزي اتحاديه هاي استاني فرش دستباف روستايي ايران گفت: يك ميليون و 400 هزار متر مربع فرش دستبافت سال گذشته در كشور توليد شد.
به گزارش ايرنا «محمد بهاروند» پنج شنبه در حاشيه جشنواره فرش دستباف استان ايلام اظهار داشت: 70 درصد از اين مقدار فرش توسط بافندگان روستايي و مناطق حاشيه شهرهاي كشور توليد شده است.
وي افزود: پارسال 600 ميليون دلار فرش دستباف به صورت رسمي به خارج از كشور صادر شد.
افزون بر اين 300 ميليون دلار فرش در قالب تجارت چمداني و توسط ديپلمات ها و سفرا به خارج از كشور صادر شده است.
بهاروند اظهار داشت: بخش عمده اي از اين فرش ها توسط اعضاي تعاوني ها و افراد داراي «تك دارقالي» توليد و روانه بازار شده است.
رئيس اتحاديه مركزي اتحاديه هاي استاني فرش دستباف ايران اظهار داشت: فرش بافي پيشه حدود 99 درصد از كشاورزان و دامپروران كشور به شمار مي رود كه در مجتمع هاي قالي بافي توليد مي شود.

 



بروجردي: تسليم زياده خواهي غرب نمي شويم

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: ما به استقبال تحريم ها نمي رويم، اما در برابر زياده خواهي هاي غرب هم نمي توانيم تسليم شويم.
علاءالدين بروجردي كه در دهمين نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سخن مي گفت، با اشاره به هزينه هاي نظامي ميلياردي آمريكا در عراق گفت: اما با وجود اين هزينه اين طور در اين باتلاق گير كرده اند و علت اين كه آمريكايي ها دست نياز به سمت ما براي مذاكره دراز كردند، هم اين است.
وي افزود: در نشست شرم الشيخ مصر، ماموريت خانم رايس اين بود كه مذاكرات را با آقاي متكي شروع كند ولي آقاي متكي حاضر نشد. ما به آمريكايي ها پيغام داديم اگر دنبال مذاكره هستيد شما بايد درخواست كنيد. سفير سوئيس هم يادداشت رسمي آورد كه آمريكا درخواست داده براي حل مشكل عراق مذاكره كنيد.
اين نماينده مجلس با بيان اين كه اين ها از نشانه هاي اقتدار نظام است افزود: البته ما پاسخ مثبت نداديم، سپس آقاي طالباني رئيس جمهور و آقاي مالكي نخست وزير عراق با آقايان احمدي نژاد و متكي تماس گرفتند و اصرار كردند كه ما اعلام كرديم به خاطر مردم مسلمان عراق اين كار را انجام مي دهيم.
وي هم چنين با بيان اين كه سه اصل حكمت، مصلحت و عزت به عنوان اصول سياست خارجي در مذاكرات، متجلي بود، اظهار كرد: امروز هم به همين صورت است؛ چنان كه در همين انتخابات اخير تلاش زيادي كردند كه سياست هاي خودشان را اعمال كنند اما نتوانستند.
وي خاطر نشان ساخت: ما هيچ وقت به استقبال قطعنامه و تحريم نمي رويم. منتها در مقابل تحريم هم حتما دست ها را بالا نمي برديم؛ اولا قدرت هسته اي حق ماست. آنها موظفند به كشورهاي غيربرخوردار از توانمندي هسته اي كمك كنند و بر اساس ان. پي . تي، متخلف، آمريكا، فرانسه، انگليس، آلمان و كشورهايي هستند كه اين توانمندي را دارند و نمي دهند. بروجردي در ادامه درباره آنچه شبهات مربوط به فيلم هاي منتسب به شهرام اميري خوانده شد، گفت: اين شبهات را ما در كميسيون مطرح كرديم و معاون وزير اطلاعات حضور داشتند. در اين كه ربايش صورت گرفته ترديدي نيست؛ يعني آقاي اميري به عنوان يك زائر در عربستان بوده و سازمان اطلاعاتي آمريكا ظاهرا با همراهي سازمان اطلاعاتي عربستان اميري را مي ربايند و به آمريكا منتقل مي كنند. اين حوادث را مسئولان اطلاعات با هم تائيد مي كنند؛ منتهي شرايطي كه در آنجا توانستند اين فيلم را بگيرند كار مشكلي است. در حال حاضر هم جاي ثابتي ندارد و سعي مي كنند به گونه اي نگذارند اين حوادث تكرار شود، ولي به نظر مي رسد اصل ربودن درست است. اگر دولت آمريكا مدعي است كه صادق است، امروز اعلام كنند كه شهرام اميري آزاد است و مي تواند برگردد.

 



سفير ايران در كابل: استعفاي مك كريستال در اردوگاه غرب بحران ايجاد كرد

سفير ايران در كابل با بيان اينكه استعفاي فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان، در اردوگاه غرب بحران ايجاد كرد، گفـت: پترائوس استراتژي خاصي را دنبال مي كند كه اين استراتژي باعث بحران در منطقه مي شود و شرايط را پيچيده تر مي كند.
«فداحسين مالكي« سفير جمهوري اسلامي ايران در كابل امروز جمعه در گفت وگويي با شبكه خبر به تشريح عملكرد دولت آمريكا و انگليس در افغانستان و چشم انداز آينده افغانستان پرداخت.
سفير ايران در خصوص عوامل موثر در بحران افغانستان به عملكرد كشورهاي غربي و از جمله آمريكا در اين كشور اشاره كرد و گفت: اين كشورها نخواستند از ظرفيت بالاي منطقه و كشورهاي همسايه استفاده كنند.
وي موقعيت سوق الجيشي افغانستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ايران، چين، پاكستان و روسيه ظرفيت هايي هستند كه هر كدام مي توانند طراح يك جريان در منطقه باشند كه منطقه ثبات يافته و به سمت آرامش حركت كند.
مالكي درباره استعفاي مك كريستال فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان اظهار داشت: استعفاي مك كريستال يك بحران در اردوگاه غرب و همچنين در افغانستان، منطقه و كشورهاي غربي به وجود آورد.
وي اضافه كرد: مك كريستال بر اين باور بود كه مي توان راهكارهاي سياسي را همراه با راهكارهاي نظامي در افغانستان مورد استفاده قرار داد كه اين مسئله مورد توجه برخي از افراطيان كاخ سفيد نبود.
سفير ايران ادامه داد: مك كريستال از روزهاي اول با اختيارات آمد ولي هالبروك و همچنين سفير آمريكا در افغانستان نقطه نظرات خاص خود را داشتند كه جمع كردن اين نقطه نظرات براي يك فرمانده نظامي بسيار سخت بود.
وي درباره انتصاب پترائوس به جاي مك كريستال با اشاره به نگاه متفاوت پترائوس با مك كريستال، خاطرنشان كرد: پترائوس استراتژي خاصي را دنبال مي كند كه اين استراتژي باعث بحران در منطقه مي شود و شرايط را پيچيده تر مي كند.
مالكي با يادآوري اين نكته كه پترائوس يك فرد است، گفت: او نمي تواند نگاه و استراتژي خود را به مردم و منطقه تحميل كند.
وي با اشاره به اظهارات پترائوس درباره ايران به وي توصيه كرد كه در خارج از تخصص خود حركت نكند.
سفير ايران در افغانستان درباره اظهارات اخير ديويد كامرون نخست وزير انگليس مبني بر خروج نيروهاي اين كشور از افغانستان ظرف پنج سال آينده، با بيان اينكه متاسفانه انگليسي ها در افغانستان خيلي بد عمل كردند، گفت: مردم افغانستان از عملكرد انگليس به شدت ناراحتند و برخي از كشورهاي غربي نيز از عملكرد انگلستان در افغانستان ابراز ناراحتي كرده اند.
وي ادامه داد: براساس مصوبه سازمان ملل انگلستان مسئوليت مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را عهده دار بود، اما بعد از 8 سال شاهديم كه توليد اين مواد 40برابر افزايش يافته است. به گفته مالكي رشد توليد و قاچاق مواد مخدر و همچنين گسترش تروريسم و افراط گرايي در مناطقي كه انگليسي ها مستقر بوده اند، روند رو به گسترشي را داشته است.

 



شهردار تهران در جمع طلاب آزاده كشور: آزادگان مي توانند آغازگر حركت هاي عظيم در حوزه فرهنگ باشند

شهردار تهران گفت: با وجود اينكه هنوز از توانايي آزادگان به طور شايسته استفاده نشده است، اما بايد به اين نكته توجه كرد كه اين جامعه 50 هزار نفري مي تواند آغازگر حركت هاي عظيم در حوزه فرهنگي باشد.
به گزارش فارس، محمد باقر قاليباف روز پنجشنبه در ديدار با جمعي از طلاب آزاده كشور با گراميداشت ياد و خاطر شهيد آزاده حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي گفت: شهيد ابوترابي در لحظات خطر بسيار محكم و قوي ظاهر مي شد. مشيت الهي اين بود كه مرد بزرگي مثل او در اولين روزهاي جنگ به اسارت درآيد تا به عنوان گنجينه اي بزرگ به فرماندهي آزادگان ايران بپردازد.
شهردار تهران آزادگان هشت سال دفاع مقدس را جمعي بزرگ از نيروي انساني براي انجام فعاليت هاي فرهنگي و تربيتي دانست و افزود: با وجود اينكه از توانايي آزادگان آنطور كه بايد و شايد استفاده نشده است، اما بايد به اين نكته توجه كرد كه اين جامعه 50 هزار نفري مي تواند آغازگر حركت هاي عظيم در حوزه فرهنگي باشد.
وي ادامه داد: شهرداري تهران نه يك نهاد خدماتي صرف كه يك نهاد اجتماعي، فرهنگي و خدماتي است كه بايد علاوه بر موضوعات مربوط به عمران و خدمات موضوعات اجتماعي را هم دنبال كند. قاليباف ادامه داد: راه اندازي مركز فعاليت هاي ديني در شهرداري تهران نمودي بر اين توجه در سيستم شهرداري بود تا در آن موضوعات مربوط به مساجد با جديت بيشتري دنبال شود و بعضي نقاط ضعف در اين حوزه كاهش يابد.

 



معاون بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس:
مكاتبات محرمانه صدام براي به كارگيري تسليحات ممنوعه را در اختيار داريم

معاون بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از وجود سندي در اين بنياد خبر داد كه به موجب آن ثابت مي شود، صدام بارها براي مقابله با ملت ايران به تسليحات ممنوعه متوسل شده است.
به گزارش فارس، سرتيپ داوود غياثي راد در مراسم رونمايي از يادمان شهداي شيميايي سردشت كه با حضور مسئولان استان آذربايجان غربي، اهالي و خانواده شهدا در ميدان 7 تير برگزار شد، نام سردشت را در تمام جهان يادآور مقاومت و ايستادگي دانست و گفت: استكبار جهاني با توسل به اقدامات تروريستي، رژيم بعث عراق را تشويق كرد تا با به كارگيري سلاح هاي ممنوعه به قتل عام مردم بي گناهي بپردازد كه مشغول كار روزانه خود بوده و هيچ سلاحي براي دفاع از خود نداشتند.
معاون بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس بمباران شيميايي سردشت را اقدامي بي سابقه در تاريخ جنگ هاي دنيا حتي در جنگ اول و دوم جهاني دانست و افزود:36 كشور جهان در جنگ تحميلي از رژيم صدام حمايت كردند و امروز پس از گذشت سال ها شركت هاي خارجي اقرار مي كنند كه نقش مهمي در تحويل سلاح هاي شيميايي به صدام داشته اند.
غياثي راد همچنين به وجود سندي در بنياد حفظ آثار اشاره كرد كه به موجب آن ثابت مي شود كه صدام بارها براي مقابله با ملت ايران به تسليحات ممنوعه متوسل شده است.
وي گفت: در اين سند كه ما آن را در تمامي مراكز علمي نيز منتشر كرديم صدام به صورتي آشكار در پاورقي مكاتبات خود با رئيس ستاد ارتش بعث گفته است كه گردش كار اقدامات شيميايي را به صورت دست نويس در دبيرخانه محرمانه نگهداري كنيد تا سند آن به دست ديگران نيفتد.
معاون بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خاطرنشان كرد: اين سند كافي است تا همه دنيا پي به مظلوميت ملت ايران در تهاجم شيميايي رژيم بعث ببرند.
غياثي راد همچنين گفت: يكي از جانبازان شيميايي كشورمان نيز در ژاپن مورد معالجه قرار گرفته كه پس از بهبود او پزشكان ژاپني جشن گرفتند و سند آن را به ژنو ارسال كردند كه اين نيز نشان دهنده مظلوميت جمهوري اسلامي ايران است.

 



رئيس سازمان حج و زيارت:يك ميليون و 700 هزار نفر در كشور در نوبت حج تمتع هستند

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: يك ميليون و 700 هزار نفر در نوبت حج تمتع مي باشند كه اعزام كامل افراد ياد شده با روند كنوني 17 سال به طول مي انجامد.
به گزارش ايرنا، علي ليالي در مراسم معرفي مديركل جديد حج و زيارت خراسان جنوبي در بيرجند افزود: سالانه 2 ميليون و 500 هزار زائر ايراني به كشورهاي عربستان، سوريه و عراق اعزام مي شوند.
وي گفت: 900 هزار نفر از اين افراد به شهرهاي مقدس مكه و مدينه، 600 هزار نفر به عتبات عاليات سوريه و بقيه به عتبات عاليات عراق مشرف مي شوند.
وي درباره زائران عمره مفرده افزود: حدود 50 روز است كه اعزام اين افراد آغاز شده و تا 18 مرداد ادامه خواهد داشت.
ليالي گفت: پيش بيني مي شود تا پايان زمان ياد شده، حدود 400 هزار نفر در قالب 3 هزار كاروان به عمره مفرده اعزام شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين اظهار داشت: پارسال به خاطر شيوع آنفلوانزاي نوع A و مراجعه نكردن زائرين به هتلهاي عربستان حدود 250 ميليارد ريال خسارت بابت رزرو هتل پرداخت كرديم.
وي در زمينه برخورد مسئولان عربستاني با زائران ايراني و جلوگيري از تكرار كارشكني هاي سال گذشته، افزود: با مذاكراتي كه صورت گرفته اميدوار هستيم امسال اين مشكل تكرار نشود.
ليالي گفت: در مدت 50 روزي كه از اعزام زائران عمره مي گذرد، هيچ مشكلي پيش نيامده و آنها نيز قول داده اند كه اصل را بر احترام متقابل بگذارند.

 



سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي: امسال گندم به خارج صادر مي كنيم

سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال 11ميليون تن گندم از كشاورزان خريد مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، «محمدحسين انصاري فرد» با بيان اين مطلب افزود: از ابتداي امسال تاكنون 4 ميليون و يك يكصدهزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف كشاورزان خريداري شده است كه اين ميزان خريد نسبت به سال گذشته 30درصد افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: بيشترين خريد گندم مربوط به استان خوزستان با يك ميليون و100 هزار تن بوده و اميدوار هستيم كه روند خريد گندم از كشاورزان تا پايان سال تداوم پيدا كند.
سخنگوي وزارت جهاد با بيان اينكه امسال خريد گندم به 11ميليون تن مي رسد گفت: اين ميزان حدود 2 ميليون تن بيشتر از سال گذشته است كه به ما اجازه مي دهد بعد از سه سال وقفه بتوانيم دوباره صادرات گندم را داشته باشيم.
انصاري فرد اظهار داشت: توليد گندم در كشور در سال جاري بيش از 25 درصد افزايش پيدا مي كند و براساس بررسي هاي به عمل آمده پيش بيني مي كنيم كه در سال زراعي جاري بيش از 14ميليون تن گندم در كشور برداشت شود.
وي اضافه كرد: با تلاش كشاورزان در سال زراعي جاري ميزان توليد جو نيز به بيش از 4 ميليون تن مي رسد كه رشد چشمگيري را نسبت به سال هاي گذشته نشان مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14