(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 3 مرداد 1389- شماره 19700

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بن بست ديپلماسي ! (يادداشت روز)
سيدحسن نصرالله :هرگونه حركت اسرائيل عليه ايران با واكنش حزب الله مواجه مي شود
درد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
هشدار ايران به شوراي امنيت درباره تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي
سردار جعفري: سپاه در بالاترين سطح آمادگي براي مقابله با تهديدات قرار دارد
رفيق جرج سوروس و راز نماز جماعت هاي رسانه اي (خبر ويژه)
رونمايي از پروژه دوستان اسرائيل در انگليس (خبر ويژه)
وقتي كام كاسب كاران بي درد تلخ مي شود! (خبر ويژه)
وضعيت وخيم منافقين جديد در مناظره دو ضدانقلاب فراري (خبر ويژه)
حزب مشاركت: اعتماد كامل داريم همكاران بي بي سي رفقاي خودمان هستند (خبر ويژه)



بن بست ديپلماسي ! (يادداشت روز)

طي چند روز اخير رسانه هاي غربي اخباري را درباره آمريكا منتشر و بازتاب دادند كه گويي به يكباره سياست هاي باج خواهانه و چپاولگرانه واشنگتن به يك ديپلماسي معطوف به اخلاق و انسانيت چرخش استراتژيك و اساسي داشته است!
سه، چهار روز پيش بود كه كمك مالي آمريكا به پاكستان در صدر اخبار رسانه هاي غربي قرار گرفت و با آب و تاب فراوان به اين مسئله پرداخته شد كه در جريان سفر هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به پاكستان، واشنگتن 500ميليون دلار به اسلام آباد كمك مالي كرده است. در جزييات اين خبر، خبرگزاري آلمان اين كمك مالي را بخشي از بسته 5/7ميليارد دلاري دانست كه سال گذشته توسط كنگره آمريكا به تصويب رسيد.
مقامات آمريكايي هم هدف از اين كمك مالي را «مبارزه با تروريسم» ادعا كردند! از سوي ديگر؛ دو روز قبل نيز خبري در حمايت آمريكا از افغانستان منتشر شد.
شبكه خبري بي بي سي با اعلام اين خبر كه واشنگتن بدهي دولت هاي پيشين افغانستان به آمريكا را بخشيده است نوشت كه كابل از پرداخت 108ميليون دلار به واشنگتن معاف گرديده است.
«كارل آيكنبري» سفير آمريكا در كابل هم هدف از اين به اصطلاح بخشش مالي واشنگتن به كابل را در راستاي حمايت از افغانستان براي مبارزه با فقر ارزيابي و توصيف كرد!
اگر چه ارقام 500 و 108ميليون دلار در مقايسه با هزينه هاي هنگفت آمريكا در خاورميانه، رقم درخور توجهي نيست ولي پرسش آن است كه چرا اين به اصطلاح ولخرجي را كابوهاي وحشي آمريكايي با اهدافي نظير مبارزه با تروريسم و يا مبارزه با فقر توجيه كرده اند! البته اين تعجب و شگفتي به اين خاطر نيست كه آمريكايي ها براي اغراض جاه طلبانه و نيات شوم و افزون طلبانه خود به گفتمان هايي نظير مبارزه با تروريسم يا مبارزه با فقر متوسل شده اند چون اين همواره مشي و مرام آمريكايي ها بخصوص طي سال هاي اخير بوده است.
از باب نمونه و تنها نمونه- مي توان به ريشه و عقبه گفتمان مبارزه با تروريسم آمريكايي ها اشاره كرد.
همگان به ياد دارند كه آمريكايي ها پس از حادثه 11 سپتامبر 2001- 20شهريور 1380- جنگ با افغانستان را به بهانه نابودي تروريست ها يعني طالبان و القاعده كليد زدند و امروز پس از 9 سال اشغالگري در اين كشور هيچ اتفاقي رخ نداده است و كماكان روند فعاليت هاي تروريستي ادامه دارد.
بنابراين تعجب و شگفتي به اين علت است كه چرا در شرايط و اوضاع و احوالي كه افكار عمومي دنيا به سياست هاي مغرضانه و چپاولگرانه واشنگتن پي برده است مقامات آمريكايي با ژست ديپلماسي بار ديگر سخن از مبارزه با تروريسم به ميان آورده اند؟!
براي درك اين نكته كه چرا واشنگتن بار ديگر در شرايط كنوني جامه دلسوزي و كمك بر تن ديپلماسي پرمكر و فريب خود كرده است بايد نيم نگاهي به شرايط سياسي آمريكا در داخل اين كشور و در منطقه داشت.
1- علي رغم آنكه 18 ماه از زمامداري باراك اوباما بر آمريكا مي گذرد كماكان او و دولتش نتوانسته اند به وعده هاي خود در بهبود اوضاع اين كشور در حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، دفاعي و... جامه عمل بپوشانند. تيم دموكرات ها با شعار «تغيير» روي كار آمدند و با طرح «ديپلماسي هوشمند» - تركيبي از قدرت سخت و نرم- مدعي بودند افتضاحات به بار آمده دولت بوش را در صحنه اقتصادي، سياسي و ديپلماسي جبران خواهند كرد.
اما امروز پس از گذشت 18 ماه از روي كار آمدن اوباما، تحليلگران و رسانه ها به صراحت بر اين مسئله تأكيد دارند كه ترديد درباره اقدامات اصلاحي اوباما افزايش يافته و موج دلسردي افكار عمومي از دولت وي ادامه دارد.
از ميان حجم انبوه و تعداد كثير نوشته ها و گفته هاي ناظران و تحليلگران سياسي و تحليل هاي پرشمار رسانه هاي غربي مي توان به مطلب تحليلي روزنامه آلماني «تاگس اشپيگل» اشاره كرد كه سه روز پيش با تاكيد بر ناكارآمدي دولت اوباما نوشت؛ «اصلاح بخش هاي اقتصادي در اين كشور هيچ تغييري ايجاد نكرده است؛ بدهي هاي روزافزون دولتي نيز ترس از آينده را در بين مردم ايجاد كرده است، بحران لكه نفتي در خليج مكزيك و اينكه آمريكا سه ماه و نيم پس از وقوع اين حادثه با تمام امكانات خود هنوز نتوانسته است آن را مهار كند فشار بيشتري بر حكومت اوباما وارد مي كند.»
جالب است كه در همين راستا به آخرين نظرسنجي درباره باراك اوباما اشاره اي داشته باشيم.
اين نظرسنجي كه از سوي يك دانشگاه آمريكايي انجام شده نشان مي دهد كه روند نزولي حمايت هاي افكار عمومي از رئيس جمهور آمريكا به كمتر از نصف يعني 44 درصد كاهش يافته است.
«راديو سواي آمريكا» در گزارش خود علت اين كاهش محبوبيت دولت اوباما را وضعيت اقتصادي مردم آمريكا، سياست خارجي ناموفق اوباما بخصوص در افغانستان، بحران لكه نفتي در خليج مكزيك و مهاجرت غيرقانوني برشمرده است.
بنابراين امروز به گواهي و شهادت آنچه كه رسانه ها و تحليلگران غربي و آمريكايي اعتراف دارند هر روز به لشگر دهها ميليوني ناراضيان در آمريكا افزوده مي شود و همين باعث شده تا فشار افكار عمومي در تصميم گيري هاي مقامات آمريكايي در صحنه منطقه اي و بين المللي نيز تاثير بگذارد.
2- آمريكايي ها در سطح منطقه اي افقي چون «خاورميانه جديد» را براي خود نشانه رفته بودند. از همين رهگذر در دهه اخير در پوشش مبارزه با تروريسم در سال 2001 جنگ با افغانستان را به راه انداختند، به بهانه كشف تسليحات كشتار جمعي در سال 2003 به عراق حمله ور شدند، به پشتيباني و حمايت لجستيكي تروريست ها در پاكستان روي آوردند و در قضيه فلسطين همواره از جنايت هاي ددمنشانه و سبعانه صهيونيست ها حمايت كردند.
طرح صلح اوباما نيز در تمامي ماه هاي گذشته نشان داد كه هرچند در ظاهر بر مقوله تشكيل دولت مستقل فلسطيني در اراضي 1967 پافشاري مي شود اما لايه و محور اصلي اين طرح چيزي جز وجه المصالحه قرار دادن حقوق حقه فلسطيني ها در برابر زياده خواهي ها و غارتگري هاي صهيونيست ها نيست.
اما آنچه آمريكايي ها را در تمام اهداف ياد شده فوق ناكام گذاشته و اجازه نداده است واشنگتن به همراه تل آويو در اجرايي و عملياتي كردن خاورميانه جديد با مختصات كاملا آمريكايي و صهيونيستي به موفقيتي نائل شود برخورد با سدي پولادين و مستحكم به نام اقتدار و نفوذ «جمهوري اسلامي ايران» است كه همواره مانعي براي دست اندازي هاي كاخ سفيد بوده است.
توانمندي و اقتدار ايران اسلامي در ناكام گذاشتن آمريكايي ها در رسيدن به اهداف منطقه اي شان و عدم توفيق آنها در شكل گيري خاورميانه اي با مختصات آمريكايي و صهيونيستي نه شعار است و نه بيانيه اي كه يك نهاد يا حزب داخل جمهوري اسلامي صادر كرده باشد؛ واقعيتي است كه تحليلگران مستقل غربي بر آن تاكيد مي ورزند. همين چند روز پيش بود كه «پاسكال بونيفاس» تحليلگر برجسته فرانسوي كه خالق بيش از 40 كتاب در زمينه مسائل راهبردي و سياست خارجي است در گفت وگو با مركز مطالعات الجزيره بيان داشت كه هنوز به تحليل خود در اينكه قدرت و هوش ايراني ها سبب شد كه آنها تنها پيروز جنگ آمريكا در عراق باشند پايبند هستم و تاكيد مي كند: «جهاني كه در آن آمريكايي ها و غربي ها سلطه داشتند رو به پايان است»
پيش تر نيز رابرت بائر مامور شناخته شده سازمان اطلاعات مركزي آمريكا - CIA - تاكيد كرده بود: «اين تنها ايران است كه قادر به پايان دادن برتري غربي ها در خاورميانه است.»
و بالاخره از ميان انواع تحليل ها بايد به مقاله تحليلي الحيات اشاره كرد كه در آستانه شكل گيري دولت اوباما نوشته بود: «خاورميانه جديد آنگونه كه ايران مي خواهد شكل گرفته است، باراك اوباما، هيلاري كلينتون و جرج ميچل به چشمان خود خواهند ديد كه خاورميانه جديدي شكل گرفته اما به دست آنها شكل نگرفته است.»
3- آمريكايي ها در شرايط سختي به سر مي برند، چالش ها و مشكلات سياست داخلي و فشار روزافزون افكارعمومي از يكسو و ناكامي هاي پي در پي آنها در سطح منطقه اي و ناتواني در تشكيل خاورميانه جديد با مختصات مدنظرشان، همگي باعث شده است تا مقامات دولت اوباما با تاكتيك هاي مقطعي اين اميد را داشته باشند كه تا حدودي شرايط را به نفع خودشان رقم بزنند.
تصميماتي چون كمك مالي آمريكا به افغانستان يا پاكستان و راه اندازي پروپاگانداي رسانه اي در اين زمينه، بيانگر آن است كه دولت اوباما به حمايت افكارعمومي كشور خود و دنيا نياز دارد تا به زعم خود آب رفته را به جوي بازگرداند.
گويا آمريكايي ها به اين نكته پي برده اند كه در سطح منطقه اي و حتي بين المللي نه تنها وجهه كدخدامنشانه خود را از دست داده اند بلكه بي اعتمادي افكارعمومي جهان و دولت ها و ملت هاي مستقل و آزاديخواه به سياست هاي زورگويانه، زياده خواهانه و باج خواهانه آنها به اوج خود رسيده است و از همين رهگذر به اصطلاح به خود آمده اند تا «ديپلماسي عمومي» را احيا و بازسازي نمايند. از همين روي، اخيراً موسسه بروكينگز در گزارشي كه گفته مي شود نتيجه همفكري بيش از 300 تن از نخبگان سياسي آمريكاست به موضوع ديپلماسي عمومي آمريكا پرداخته و توصيه هايي به دولت اوباما ارايه داده است.
اما به نظر مي رسد آنچه كه آمريكايي ها نمي خواهند بفهمند- يا نمي فهمند كه بخواهند- اين است كه كماكان قائل به تغيير و چرخش استراتژي خودشان نيستند و اصرار دارند با ترفندها و تاكتيك هاي مختلف به استراتژي خودشان كه همانا چپاولگري و دست اندازي به منابع و ثروت هاي مناطق مختلف دنيا است ادامه دهند كه البته در منطقه خاورميانه به علت مواجه شدن با ايران اسلامي و شكل گيري بيداري اسلامي و جريان مقاومت ناكام مانده اند.
بنابراين، تاكتيك هاي جديد آمريكا حتي رگه اي از «تغيير» را نيز دربر ندارد و تنها از سر استيصال و ناچاري است تا شايد فشار افكارعمومي در داخل و خارج را كاهش دهند.
آنچه بيش از همه آمريكايي ها را آزار مي دهد توانمندي و عمق استراتژيك ايران اسلامي است كه پيشروي آنها را در منطقه متوقف كرده است. آمريكايي ها با استيصال در عرصه مقابله با جمهوري اسلامي ايران، اكنون به خيال خود، مهار جمهوري اسلامي را در داخل از طريق فتنه سال گذشته و در خارج از كانال تحريم كليد زده اند. در به فرجام رساندن فتنه ناكام ماندند و ايران اسلامي به سلامت و با قوت از آن عبور كرد. داستان تحريم هم نيازي به دليل ندارد تا اثبات شود كه تحريم ها ناكارآمد و بي اثر بوده اند؛ آنچه مي ماند بن بست پيش رو آمريكايي ها در مواجهه با ايران در عرصه كارزار منطقه اي است.
حسام الدين برومند

 



در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين شجوني
 سيدحسن نصرالله :هرگونه حركت اسرائيل عليه ايران با واكنش حزب الله مواجه مي شود

حجت الاسلام جعفر شجوني با اشاره به ديدارش با دبيركل حزب الله لبنان از واكنش حزب الله به رژيم صهيونيستي در صورت كنش اين رژيم عليه ايران خبر داد.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس، با اشاره به سفر هشت روزه خود به لبنان اظهار داشت: در سفري كه به لبنان داشتم با رئيس مجلس اعلا، علما و دانشمندان لبناني ديدار و در خصوص مسايل جاري روز از جمله آخرين وضعيت فلسطين اشغالي گفت وگو كرديم.
وي از ديدار و جلسه اي خصوصي 150دقيقه اي خود باسيد حسن نصرالله خبر داد و گفت: در اين ديدار توفيق داشتم كه با آقاي سيدحسن نصرالله در خصوص مسايل جاري روز ايران، لبنان و فلسطين ديدار و گفت وگو كنم.
وي افزود: سيدحسن نصرالله به فتنه سال 88 ايران اشاره كرد و با بيان اينكه فتنه گران ايراني دنباله منافقان ساكن در عراق بوده اند، تاكيد كرد كه فتنه گران هيچگاه حريف ملت ايران و رهبر معظم انقلاب نخواهند شد.
شجوني ادامه داد: سيدحسن نصرالله مقام معظم رهبري را رهبري شجاع، عادل و آگاه به مسايل جاري روز توصيف كرد و گفت كه خود را سرباز آيت الله خامنه اي مي داند و در راه مقاومت تابع رهبر معظم انقلاب است. عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: سيدحسن نصرالله هرگونه جرات حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات اتمي ايران را بعيد توصيف كرد و گفت اگر قرار باشد رژيم صهيونيستي جرات تجاوز به كشوري را داشته باشد ايران و لبنان را انتخاب خواهد كرد اما ما اعلام مي كنيم كه هرگونه كنشي از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران قطعا با واكنش سريع حزب الله لبنان همراه خواهد بود چرا كه حزب الله لبنان خود را سرباز آيت الله خامنه اي مي داند و در اين راه هيچگونه جسارتي را از رژيم صهيونيستي نخواهد پذيرفت.
وي افزود: سيدحسن نصرالله گفت اولين تجاوز رژيم صهيونيستي را آخرين تجاوز آنها رقم خواهيم زد و ما به اين گفته خود اطمينان داريم و با قاطعيت مي گوييم كه توان نابودي اسرائيل را داريم.
شجوني گفت: چون استعمار متوجه شد كه رفيق حريري توسط سوريه ترور نشده است، اكنون قصد فرافكني دارد و مي خواهد حزب الله را متهم كند در حالي كه حزب هيچ نقشي در ترور حريري نداشته است و وي را كساني ترور كرده اند كه ديگران را متهم مي كنند.

 



درد (گفت و شنود)

گفت: عضو مركزيت حزب مشاركت از گردانندگان بي بي سي به عنوان دوستان مورد اعتماد ياد كرد و برنامه هاي اين شبكه عليه جمهوري اسلامي ايران را مورد ستايش قرار داد.
گفتم: ولي بي بي سي به گفته خودش وابسته به وزارت خارجه انگليس است و هويت استعماري دولت انگليس هم كه بر كسي پوشيده نيست.
گفت: يك جوري حرف مي زني كه انگار مشاركتي ها هويتي متفاوت با گردانندگان بي بي سي دارند؟
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي از يك نويسنده پرسيد چرا از واژه «خلأ دردناك» در نوشته هايت استفاده مي كني؟ چطور ممكنه يك چيز خالي احساس درد بكند؟! نويسنده در جوابش با تعجب ميگه؛ مگه شما هيچوقت دچار سردرد نمي شويد؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ضمن تقدير از پاسخ رد آيت الله سيداحمد خاتمي به سفير انگليس براي ملاقات با ايشان، اي كاش چنين رفتاري براي سياستمداران ايراني تبديل به يك سنت شود. لازم است مجلس شوراي اسلامي اين رفتار را به عنوان يك قانون لازم الاجرا براي همه تصويب نمايد.
نيازي
¤ در عمق كينه ورزي و دشمني دولت انگليس با كشور ايران همين قدر كافي است كه بدانيم، اين دولت به رغم درگير بودن با بحران اقتصادي، بودجه شبكه ماهواره اي بي بي سي فارسي را افزايش داده است.
يك هموطن
¤ برخي از افراد سياسي كج فهم در داخل و خارج از كشور، سخن رئيس جمهور درباره اين كه ما فقط حزب ولايت را قبول داريم را با تك حزبي بودن رژيم ستمشاهي مقايسه كرده اند. اين در حالي است كه منظور احمدي نژاد اشاره به اين دارد كه احزاب معمول، ساخته بشر هستند و نمي توانند به تعالي و پيشرفت جامعه كمك كنند. تنها حزب واقعي، همان حزب ولايت، يا حزب الله است كه از پيروان حقيقي قرآن تشكيل شده.
جنت خواه دوست
¤ آموزش و پرورش اعلام كرده بود قبول شدگان فقط در رشته هاي مربوط به خودشان منظور مي شوند ولي با اعلان نتايج مشخص شد تعداد زيادي از شركت كنندگان در آزمون اجازه ثبت نام هم نداشتند ولي با اين وصف قبول شده اند مي خواستم سؤال بكنم آيا كسي رسيدگي مي كند
7756---0917
¤ چرا نيروهاي حق التدريس آموزش و پرورش از كارت درمان محروم هستند؟ از وزارت آموزش و پرورش تقاضاي تجديدنظر در اين مسئله مي شود.
زبيده كاظمي نژاد
¤ ما مغازه داران فروشند تلفن همراه را مجبور كرده اند كه كلمه موبايل را از داخل تابلو سر در مغازه حذف كنيم و از كلمه همراه استفاده كنيم ولي در صدا و سيما فيلمي با نام «موبايل» پخش مي شود. آيا اينگونه مي خواهند فرهنگ سازي كنند؟
6535---0915
¤ تقاضا داريم كيهان در مورد گراني اجناس خصوصاً گوشت مرغ وعدم نظارت توسط وزارت بازرگاني گزارش كامل و جامعي تهيه كرده و به چاپ برساند و از اين طريق دولتمردان را ملزم به پاسخگويي بكند.
6041---0919
¤ در استان زنجان در حاليكه وجوه يارانه ها به حساب مردم پرداخت نشده سازمان آب يارانه ها را از قبوض حذف كرده است. بعنوان مثال بنده در گذشته در حدود 2700تومان پول آب مي دادم در اين دوره مبلغ 36 هزار تومان قبض صادر شده است.
4655---0912
¤ حق ويزيت پزشك فوق تخصص داخلي در شهرستان ساري از 9500 تومان به 14000تومان يعني بيش از 40درصد افزايش يافته است در حالي كه افزايش حقوق كارمندان فقط 6 درصد بوده غرض اينكه بنويسيد چه بايد كرد؟ آيا مسئولين ما از اين گراني ها اطلاع دارند؟
5954---0911
¤ در برنامه ديروز، امروز، فردا از اصطلاح فيلم هاي زيرزميني استفاده شد بنويسيد كدام زيرزمين؟ اين فيلم ها بصورت گسترده در خيابان ها و ميادين شهر به فروش مي رسد.
5384---0935
¤ تعدادي از فيلم هايي كه در قطارهاي مسير تهران- مشهد پخش مي شود حاوي صحنه هاي زشت و زننده است كه زيبنده اين سفر زيارتي نيست. چرا نظارت و كنترلي وجود ندارد؟
8796---0919
¤ بعنوان يكي از صدها كارشناس و كارگري كه در منطقه پارس جنوبي مشغول كار هستم عرض مي كنم پيرو دستورات رياست محترم جمهوري همه پروژه ها در اين منطقه در حال انجام است فقط مشكلي كه وجود دارد بحث حقوق و دستمزد مي باشد كه در مقايسه با گذشته كمتر شده است. اميدواريم رسيدگي شود.
9133---0917
¤ در اسكله شهيد رجايي در بندرعباس زير تابش خورشيد و گرماي 53 درجه ساعت كاري 10 ساعت مي باشد اما حقوق آن بر طبق قانون اداره كار يعني 8 ساعت پرداخت مي شود تقاضاي احقاق حق خود را داريم.
2018---0917
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه نسبت به وضعيت مددجويان كميته امداد توجه بيشتري شود. زيرا امسال عيدي به آنها پرداخت نشد.
كريمي از شهرري
¤ چند روز پيش به همراه خانواده براي تماشاي يك فيلم در حال اكران به سينما رفتيم، اما متاسفانه اين فيلم به قدري سخيف و مبتذل است كه پشيمان شديم. لازم است سازندگان چنين فيلمي از مردم عذرخواهي كنند. عجيب است كه مسئولان سينماي كشورمان به اين گونه فيلم ها مجوز ساخت و نمايش مي دهند.
راستگو
¤ در مراكز علمي و كاربردي، به خصوص در شمال تهران، بدحجابي بيداد مي كند. لطفا رسيدگي شود.
احتشامي
¤ از استاندار جديد كردستان تقاضا مي شود نسبت به وضعيت آموزش و ورزش در شهرستان سنندج رسيدگي بيشتري شود.
فريده كاظمي از سنندج
¤ از روزنامه كيهان خواهشمند است با چاپ گزارش ها و مقالاتي به آسيب شناسي تعطيل شدن كارخانه هاي نساجي در ايران بپردازد. اين مسئله به صنعت پارچه بافي كشورمان لطمات شديدي وارد كرده و موجب شده كه توليدات وارداتي بازار پارچه را تصاحب كند.
يك پيام
¤ آب شيرين رود كارون از كشورمان خارج مي شود. مي توان با به كاربردن تمهيداتي، جهت حركت آب اين رودخانه را به داخل كشور برگرداند و به اين طريق بخشي از كشور را از كم آبي خلاص كرد. همچنين آب رودخانه سيرجان هم پشت كوهها جمع شده است. مي توان اين آب را نيز به شهرهاي اطراف آن منتقل كرد.
يك هموطن
¤ درمرحله اول آزمون گزينش 40 هزار نفري آموزش و پرورش قبول شدم. با توجه به ابلاغ قبلي مدارك خود را تحويل دادم، اما به خاطر اين كه مدرك كارشناسي بنده علوم قرآني بود، تحويل نگرفتند. اين در حالي است كه وزير آموزش و پرورش تصريح كرده بود كه تحصيل كردگان رشته علوم قرآني نيز مي توانند در اين آزمون شركت كنند.
اماني
¤ ما كشاورزان شهرستان باغ ملك از مسئولين و مديران بانك كشاورزي بخاطر حمايت هايي كه از ما كشاورزان در جريان خشكسالي سال 88 داشتند تشكر و قدرداني مي كنيم. اميدواريم پيام تشكر ما را چاپ كنيد.
2870---0916
¤ نوعي قمار به نام توتو يا پيش بيني مسابقات فوتبال مانند گلدكوئيست تعداد بسياري از خانواده ها در شمال كشور را به خاك سياه نشانده است و متاسفانه مسئولين هم هيچ اقدامي از خود نشان نمي دهند.
6952---0911
¤ اميدواريم بهره هوشي سامانه هوشمند كنترل ترافيك بيشتر از سامانه هوشمند كنترل چراغ هاي راهنمايي باشد و با اختلال خود مزاحمت و دردسر براي مردم ايجاد نكنند!
0342---0912
¤ جاده روستاي بردكش در استان كهكيلويه و بويراحمد دو سال است كه كار زيرسازي آن انجام شده ولي از آسفالت خبري نيست. از اين ناراحت هستيم كه كارها و مقدمات تهيه شده در حال تخريب قرار گرفته اند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي داريم.
6107---0917
¤ از مسئولين بهداشت شهرستان ابهر تقاضا داريم نسبت به وضع بهداشت روستاي قره آغاج توجه و اهتمام داشته باشند.
2590---0919
¤ كيوسك نيروي انتظامي در پارك مادر، واقع در خيابان خاوران، مدتي است كه تعطيل شده و اين مسئله سبب تجمع اراذل و اوباش، مفسدين و معتادان در اين بوستان شده است. لطفا رسيدگي شود.
رضا يوسفي
¤ اتوبوس هاي شهيد محلاتي به سمت بهشتي، در ابتداي صبح بسيار دير حركت مي كنند. با توجه به اين كه در آن زمان، مردم براي حضور در محل كار خود عجله دارند، خواهشمند است نسبت به اين مشكل رسيدگي شود.
راسخ
 



هشدار ايران به شوراي امنيت درباره تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي

معاون نمايندگي كشورمان در سازمان ملل خواستار برخورد شوراي امنيت با تهديد سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي شد.
اسحاق آل حبيب-معاون نمايندگي كشورمان در سازمان ملل-در نشست عمومي شوراي امنيت سازمان ملل درباره موضوع فلسطين و خاورميانه با اشاره به طرح هاي مختلفي كه براي به اصطلاح صلح خاورميانه ارائه شده و مي شود عنوان كرد كه مشكل خاورميانه فقدان طرح هاي صلح نيست بلكه درك نكردن صحيح از ريشه و عوامل به وجود آورنده اين معضل و نيز استمرار جنايات رژيم صهيونيستي و اعمال تضييقات مختلف عليه مردم فلسطين در غزه و ديگر سرزمين هاي اشغالي است كه فاجعه انساني را موجب شده است اما آن چه موجب تشويق آن رژيم به تداوم جنايات خود است حمايت همه جانبه غرب از رژيم صهيونيستي است.
وي تنها راه حل پايان مناقشات در خاورميانه و حل موضوع فلسطين را پايان دادن به اشغال سرزمين هاي اشغالي و احقاق حقوق مسلم مردم فلسطين دانست و استمرار كمك هاي بين المللي به مردم تحت محاصره غزه را خواستار شد.
آل حبيب در پاسخ به ادعاهاي نماينده رژيم صهيونيستي كه در نشست شوراي امنيت در مورد ارسال سلاح به حزب الله لبنان و حماس و تهديد هسته اي ايران براي منطقه، مطالب كذبي را به كشورمان نسبت داده بود، اظهار كرد كه رژيم صهيونيستي تعداد زيادي كلاهك هسته اي در اختيار دارد و سلاح هاي هسته اي آن رژيم يك تهديد دائمي براي صلح و ثبات بين المللي و كشورهاي منطقه است كه لازم است شوراي امنيت با اين تهديد برخورد كند.
وي در مورد اقدامات رژيم صهيونيستي در كاوش هايي كه در حوالي مسجدالاقصي با هدف تخريب اماكن مقدس مسلمانان صورت مي گيرد و هم چنين ابطال جواز اقامت فلسطينيان، تخريب منازل مسكوني فلسطيني و ساخت واحدهاي مسكوني جديد يهودي نشين در قدس شريف از جمله تخريب تعدادي واحد مسكوني و چادرهاي اسكان موقت فلسطينيان در منطقه الفارسيه و نيز تخريب چند مجتمع كشاورزي در اوائل هفته جاري اظهار كرد كه ساخت و گسترش شهرك سازي با هدف تغيير هويت و بافت اسلامي و فرهنگي مناطق فلسطيني به ويژه در منطقه بيت المقدس صورت مي گيرد.
معاون نمايندگي كشورمان در سازمان ملل با يادآوري جنايت صورت گرفته رژيم صهيونيستي در نوار غزه و ضرورت رفع فوري حصر غزه اظهار كرد كه دنيا منتظر است ببيند كه نتيجه پيگيري قضايي جناياتي كه در گزارش گلدستون منعكس شده به كجا مي انجامد و آيا مقامات سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي كه مسئول اين جنايات شناخته شده اند به پاي ميز محاكمه كشانده خواهند شد؟
آل حبيب هم چنين سياست هاي تجاوزكارانه رژيم اسراييل در نقض مكرر تماميت ارضي لبنان از طريق زمين، هوا و دريا و امتناع آن رژيم در خروج نيروهاي خود از مناطق اشغالي لبنان در شبعا، تپه هاي كفر شوبا و مناطق شمالي دهكده القاجار و نيز مناطق اشغالي در بلنديهاي جولان را محكوم كرده و اقدام بين المللي در وادار كردن آن رژيم براي خروج فوري و كامل از اين مناطق و كليه سرزمين هاي اشغالي را خواستار شد.

 



سردار جعفري: سپاه در بالاترين سطح آمادگي براي مقابله با تهديدات قرار دارد

فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اين كه آمريكا جرات حمله به ايران را ندارد تاكيد كرد كه سپاه امروز در بالاترين سطح آمادگي براي مقابله با تهديدات قرار دارد.
سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» ديروز به مناسبت اولين دوره آموزشي سرمربيان آمادگي دفاعي مدارس در محل سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين مطلب، افزود: آمادگي سپاه پاسداران در سطح بسيار بالايي قرار دارد.
وي با اشاره به روند خودكفايي جمهوري اسلامي ايران در توليد تجهيزات نظامي، تصريح كرد: اين روند به جلو مي باشد.
سردار جعفري تاكيد كرد: تحريم ها و تهديدها بر روي جمهوري اسلامي اثر نداشته و نخواهد گذاشت و اين تحريم ها و تهديدها بيشتر مايه خودباوري شده است.
وي با بيان اينكه همه استكبار جهاني در مقابل اهداف انقلاب اسلامي ايستاده اند، تاكيد كرد امروز انقلاب اسلامي در يك نبرد سخت با جنگ نرم پيچيده و حساس قرار دارد.
فرمانده سپاه گفت: همه كشورها امروزه روي نسل هاي جوان براي ايجاد تحول برنامه ريزي مي كنند اما متاسفانه ما از اين فرصت به خوبي استفاده نكرديم.
سردار جعفري با تاكيد بر ضرورت استفاده از اين امكان، خاطرنشان كرد كه نظام جمهوري اسلامي بدون انقلاب اسلامي و استمرار آن معنايي ندارد.
وي افزود: سپاه و بسيج مسئول حفظ و نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: استمرار انقلاب اسلامي بدين معنا است كه جامعه و نظام ما در داخل و خارج در حال تحول و دگرگوني به سمت خوبي ها، ارزشها و پياده سازي دستورات قرآني در جامعه خودمان و جامعه جهاني است.
سردار جعفري ادامه داد: رسالت جمهوري اسلامي ايران اين است كه اهداف انقلاب اسلامي را استمرار بخشيده و در داخل و خارج كشور آن را گسترش دهد.
وي با بيان اينكه ماموريت سپاه عمق بخشيدن به اهداف انقلاب است، تاكيد كرد امروز مهم ترين وظيفه بسيج مقابله با جنگ نرم است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد مشكلي كه امروزه در جنگ نرم وجود دارد اين است كه كمتر حس جنگيدن را داريم و اگر اين احساس مي شد، متفاوت بود و براي آن برنامه ريزي و مقابله صورت مي گرفت.
سردار جعفري با تاكيد بر اينكه سالهاست در جنگ نرم قرار داريم، تاكيد كرد سال گذشته برخي نتايج جنگ نرم را در كف خيابان ها مشاهده كرديم.
وي با بيان اينكه هدف دشمنان انقلاب اسلامي كار روي نسل جوان جامعه است، گفت: امروزه وظايف و ماموريت بسيار خطيري داريم چون اين قشر بسيار آسيب پذير هستند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درس آمادگي دفاعي را صرفا كار با سلاح ندانست و خاطرنشان كرد امروز آمادگي دفاعي بايد ايجاد آمادگي ذهني، خودباوري و ضرورت براي دفاع از انقلاب اسلامي باشد.
سردار جعفري با تاكيد بر اينكه دفاع از انقلاب صرفا در محدوده دفاعي خلاصه نمي شود، گفت: تهديد فرهنگي با هدف مقابله با انقلاب اسلامي از اول انقلاب تداوم داشته است و براي مقابله با آن بايد درس آمادگي دفاعي ما در مدارس بازنگري بشود.
وي آماده كردن جوانان را براي مقابله با جنگ نرم كار بسيار مهم دانست و گفت: بايد در اين زمينه سرمايه گذاري هاي اساسي در كشور صورت بگيرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: اگر بتوانيم بر جنگ نرم فايق آييم، مي توانيم نقش خود را در داخل و خارج كشور خوب ايفا كنيم و اين يك تدبير شفاف و روشن رهبر معظم انقلاب است.
سردار جعفري با اشاره به اينكه بيشتر جوانهاي ما در دبيرستان ها و مدارس بر روي دين و فرهنگشان حساس هستند، اظهار داشت: اگر كسي هم دچار انحراف شده باشد نتيجه جنگ نرم است.
وي افزود: نحوه تعامل با جواناني كه در جنگ نرم مجروح شدند كار بسيار حساس و مهمي است و اين دوره هاي آموزشي براي اين كار ارزشمند است و اين دولت به دنبال توسعه، فرصت و هدف هاي ارزشهاي ديني است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: عفاف و حجاب بايد در جامعه دنبال بشود تا ظاهر اجتماعي جامعه اسلامي شود و اين كار با زور نمي شود. اقدامات خوبي در دولت و آموزش و پرورش در اين زمينه صورت گرفته است.
وي تاكيد كرد كه بودجه هاي خوبي در دولت نهم و دهم براي كار فرهنگي اختصاص داده شده است و براي مقابله با تهاجم فرهنگي بودجه چشمگيري درنظر گرفته شده است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به فتنه پس از انتخابات گذشته، اظهار داشت مردم ايران سران فتنه را محاكمه كرده اند اما محاكمه قانوني آنها به موقع و با مصلحت انجام خواهد شد.

 



رفيق جرج سوروس و راز نماز جماعت هاي رسانه اي (خبر ويژه)

چرا خاتمي به تازگي اصرار دارد با افراد همسو يا بازداشتي هاي آزاد شده نمازجماعت برگزار كند و عكس هاي آن در عرصه رسانه اي منتشر شود؟
يكي از كاربران گوگل ريدر ضمن تمركز روي اين مسئله در تحليل ماجراهاي خاتمي نوشت: آقاي خاتمي و موسوي عمق دين گريزي و بي حرمتي به دين در بخش هاي موثر و بزرگي از جريان سبز را مشاهده كرده اند. بخش هايي از شبكه هاي اجتماعي براي نابودي مذهب گام برمي دارند. خاتمي و موسوي مي دانند كه قاطبه مردم در هر شرايطي دين و مذهب و اعتقادات خود را بر هر مسئله و مشكل ديگري ترجيح مي دهند. وقتي پاي كوبيدن اعتقادات مردم در ميان باشد از همه چيز خود به خاطر ارزش هاي ديني مي گذرند.»
تلاش خاتمي براي ابراز همرنگي با ملت متدين ايران در حالي است كه پيش از اين موسوي و برخي همراهانش به طور مكرر از عناصر ضد دين و محارب با تعابيري نظير «مردان خداجو» و «جنبش رنگين كماني كه همه در آن جاي دارند» ياد كرده اند. ضدانقلاب حامي سران فتنه در تجمعات سال گذشته خود مكررا روي اسلام خط زدند، تظاهر به روزه خواري كردند، به عزاداران امام حسين(ع) در روز عاشورا حمله كردند و اعلام كردند با مباني ديني نظير حجاب معارضه مي كنند. برخي از جريان هاي نفاق حامي اصلاح طلبان طي دهه گذشته به ويژه در دولت خاتمي صراحتا عليه نبوت و امامت، قرآن مجيد، جهاد و امر به معروف و نهي از منكر، و ارزش هاي گوناگون اسلامي هتاكي و قلمفرسايي كرده اند تا آنجا كه برخي از آنها مدعي بودند مشكل ما در ايران اين است كه هنوز خدا نمرده و بايد بتوان عليه خدا تظاهرات كرد! اما ظاهرا با آبروريزي هاي انجام گرفته و خروش غيرت ملت ايران كه نمونه آن را مي شد در حماسه الهي نهم دي 1388 مشاهده كرد، حضرات به اين نتيجه رسيده اند كه فعلا به جاي تظاهرات عليه باورهاي اسلامي، تظاهر به همرنگي با ملت مسلمان ايران بكنند.
در همين حال خبرنامه دانشجويان ايران، از لحن سرزنش آميز خاتمي در ديدار چندي پيش با موسوي خبر داده و مي نويسد: خاتمي سعي مي كند بر طبل بازگشت به حاكميت بكوبد هرچند كه قرار است موسوي و كروبي به عنوان مهره هاي سوخته بر طبل تندروي و بيانيه هاي تند بكوبند.
خاتمي در ديدار با موسوي پس از حمايت ميرحسين از تروريست ها گفته بود «برخي كارها و مواضع شما غيرقابل دفاع است. اينكه شما بيانيه اي صادر مي كني و از چند نفر تروريست دفاع كرده و به قوه قضاييه حمله مي كني چه معني دارد؟وقتي سوابق افراد اعدام شده منتشر مي شود، مردم با ديدن سوابق آنها نسبت به بيانيه حمايت آميز شما چه خواهند گفت و ما اين تناقض را در ميان هواداران اصلاحات چگونه بايد توجيه كنيم؟! خاتمي ضمن رد دلايل موسوي در حمايت از بمب گذاران با لحني معني دار به او گفته بود «خلاصه آقاي موسوي، با اين بيانيه آخري آبروي ما را بردي!»
خاتمي در ديدار ديگري با انتقاد از برخي مواضع موسوي به وي خاطرنشان كرد «... شما تنها به نگارش بيانيه هاي تند مي پردازي و تمام ذهن خود را معطوف اين نكته كرده اي... بايد به سمت برنامه ريزي بيشتر حركت كنيم. شما بايد بپذيريد كه هزينه تندروي هاي شما را بايد بدهيم و اين نكته آسيب پذيري ما را بيشتر كرده است...»


 



رونمايي از پروژه دوستان اسرائيل در انگليس (خبر ويژه)

تشكيلاتي به نام «پروژه دوستان اسرائيل» در انگلستان افتتاح شد.
به گزارش نشريه جويش كرونيكل، رياست اين تشكيلات حامي رژيم اسرائيل را خوزه ماريا ازنار نخست وزير سابق اسپانيا برعهده دارد و كساني چون جان بولتون سفير دولت بوش در سازمان ملل، مارسيلو بيرا رئيس سابق مجلس سناي ايتاليا و چند مقام اروپايي ديگر بنيانگذاران آن هستند.
ازنار در مراسم افتتاحيه اين سازمان صهيونيستي كه در مجلس عوام انگليس برگزار شد گفت: مسئله تهديد امنيت اسرائيل نه تنها مهم است بلكه براي ما حياتي است چرا كه اگر اسرائيل نابود شود آنگاه تمام ما با آن نابود خواهيم شد.
جويش كرونيكل تاكيد مي كند پروژه دوستان اسرائيل براي مقابله با موج انتقادات عليه اسرائيل تشكيل شده است.
راه اندازي تشكيلات مذكور در انگليس از آن جهت اهميت دارد كه رژيم انگليس از پايه گذاران اشغال فلسطين توسط صهيونيست ها محسوب مي شود.
اين در حالي است كه گابريل شالو سفير اسرائيل در سازمان ملل كه ماه آينده به ماموريت خود پايان مي دهد، به روزنامه هاآرتص گفت: تلاش هاي ما براي بهبود چهره اسرائيل در سطح جهان بي نتيجه مانده است. من در ابتداي كار سعي كردم چهره آسيب ديده اسرائيل را در سازمان ملل احيا كنم ولي بايد اعتراف كنم كه در اين زمينه شكست خوردم. شرايط ما در جهان و حتي در سازمان ملل روز به روز بغرنج تر مي شود.
وي همچنين گفت: من مي خواستم از سازمان ملل به عنوان كانالي براي ارتباط با جهان استفاده كنم ولي دريافتم كه ما ديگر در جهان خريداري نداريم.
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي نيز در سفر اخير به اسلووني، از افزايش شمار اعضاي مخالف اسرائيل در سازمان ملل ابراز نگراني كرد و گفت: اغلب كشورها در سازمان ملل به ويژه پس از ماجراي كشتي امدادرساني به غزه با ما مخالفت مي كنند.

 



وقتي كام كاسب كاران بي درد تلخ مي شود! (خبر ويژه)

در حالي كه يادداشت ديروز كيهان به خاطر تأكيد مجدد بر حرامخواري كلان سرمايه داران و فرار مالياتي آنان با ناسزاگويي و اعتراض شديد سايت ها و محافل ضدانقلابي خارج نشين روبرو شده بود، برخي از سايت هاي داخلي در اقدامي كه انگيزه آن براي ما چندان ناشناخته نيست يادداشت ديروز كيهان را عقب نشيني از مواضع قبلي ارزيابي كردند!
گفتني است كيهان در يادداشت ديروز، فقط يك جمله از يادداشت مفصل و مستند هفته گذشته خود درباره فرار مالياتي را تصحيح كرده بود. در بخشي از يادداشت روز يكشنبه هفته گذشته كيهان آمده بود كه اگر تمامي اصناف و بازاريان هم مغازه هاي خود را تعطيل كنند، هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. اين جمله با انتقاد دوستانه بسياري دلسوزان و از جمله شماري از بازاريان و اصناف مومن و متعهد روبرو شده و معتقد بودند كه علي رغم تأكيد كيهان بر تفكيك كلان سرمايه داران حرامخوار از بازاريان مؤمن و متعهد، جمله مزبور مي تواند به مفهوم بي اهميت جلوه دادن اين قشر عظيم تلقي شده و مخصوصاً مورد سوءاستفاده همان كلان سرمايه داران قرار گيرد. و كيهان از آنجا كه اين انتقاد را وارد مي دانست به پيروي از آموزه هاي ديني و اخلاقي و از جمله تأكيد حضرت امام(ره) كه تصحيح خطا را ضروري دانسته اند، طي يادداشتي، ضمن تأكيد دوباره بر آنچه در يادداشت هفته گذشته آمده بود. جمله مورد اشاره را تصحيح كرد. اين كه تأكيد مجدد كيهان بر نقش تخريبي و مفت خوري كلان سرمايه داران به مذاق ضدانقلابيون خارج نشين خوش نيامده، طبيعي و قابل پيش بيني بوده است، اما وارونه نمايي برخي از محافل داخلي تعجب آور است كه چرا اصلاح يك عبارت كه نقش چنداني نيز در محتوا و مفاد يادداشت قبلي نداشت را به مفهوم پس گرفتن نظر قبلي كيهان قلمداد كرده اند؟!
اگرچه خوشبيني حكم مي كند كه وارونه نمايي يكي دو سايت داخلي را ناشي از غير حرفه اي بودن آنها بدانيم و اين كه در فرهنگ خود كمترين جايي براي تعهدات ديني و اخلاقي و سلامت حرفه اي باز نمي كنند، ولي روياي همان مرفهين بي درد در برخي از اين سايت ها راه را بر اين خوشبيني مي بندد و اين احتمال را قوت مي بخشد كه تأكيد مجدد كيهان بر زالوصفتي مرفهان بي درد مذاق برخي از كاسب كاران را هم تلخ كرده است.

 



وضعيت وخيم منافقين جديد در مناظره دو ضدانقلاب فراري (خبر ويژه)

در پي دفاع گستاخانه سايت جرس از مفاسد گوناگون عطاءا... مهاجراني، يكي از عناصر ضدانقلاب راديو زمانه تصريح كرد همين نوع برخورد با عدالت و تمسخر مبارزه با فساد باعث جذب مردم به احمدي نژاد و شكست اصلاح طلبان شد.
«ا-ن» طنزنويس فراري به تازگي ضمن نوشتن تملقي تمام عيار براي كديور و مهاجراني تاكيد كرده بود كه لفت و ليس هاي امثال مهاجراني از سر عرضه و توانايي آنها بوده است اما «بهداد-ب» در پاسخ وي نوشت: احمدي نژاد 5 سال پيش در برابر سمبل هاي فساد سياسي و مالي پيروز شد. اينكه بگوييد چه اشكالي دارد امثال مهاجراني از چرب و شيرين قدرت بهره مند بودند، در پاسخ بايد بگويم اشكال در اينجاست كه وقتي فساد مالي را به عنوان ايراد نمي بينيد و گفتمان عدالت و مبارزه با فساد را تمسخر مي كنيد، مردم جذب احمدي نژاد مي شوند. در فلسطين هم غرق شدن فتح در فساد مالي باعث رأي شهروندان فلسطيني به حماس شد. شما فساد را امري قابل قبول مي دانيد و البته وقتي كه فساد را مي پذيريم ديگر نمي شود بعدي از آن را مخدوش كرد و خواستار همراهي مردم با ما براي مبارزه شد!
وي همچنين با اشاره به موضع متناقض اعضاي حلقه جرس و برخي سران فتنه در مورد قانون اساسي نوشت: وقتي موسوي بر اجراي بدون تنازل قانون اساسي تاكيد مي كند بنابراين آقايان موسوي و كروبي بايد بپذيرند كه با ايستادگي در برابر رهبري، قانون اساسي را نقض كرده اند. در قانون اساسي حق رسيدگي به تخلفات انتخاباتي با شوراي نگهبان است كه اين شورا هم سلامت انتخابات را تاييد كرده است. خب! اين چه منطقي است كه هم معتقد به تقلب باشيم و هم موافق شوراي نگهبان؟
اين عنصر فراري در بيان تناقض ديگر مدعيان اصلاح طلبي تاكيد كرد: آقايان باقي و گنجي در سال هاي شكوفايي اصلاحات با نوشتن مقالاتي درباره جنايت، هاشمي را به رأي سي ام تهران كشاندند. امروز چه اتفاقي افتاده كه هاشمي در نقش ناجي معرفي مي شود و آقاي كديور به او نامه مي نويسد.
از سوي ديگر «ا-ن» از طراحان پروژه بلاهت آميز درازگوش تروا را براي سرنگوني نظام در 22 بهمن، در توضيح و توجيه مواضع تملق آميز خود در حمايت از شبه اصلاح طلبان نوشت: من شخصاً جنبش انقلابي را بيشتر مي پسندم، دوست دارم مردم بر پا خيزند و به خيابان بروند و حكومت را ساقط كنند منتهي من كمي پيرتر از آنم كه فرض كنم علائق شخصي من مي تواند واقعيت پيدا كند. ممكن است كساني به من بگويند اگر بلدي خودت چرا وسط ميدان نمي آيي و از راه دور و در اروپا نشستي و مي گويي لنگش كن. واقعيت اين است كه مردم دوست ندارند انقلاب كنند. اصلاح طلب بودن ما هم مثل كشف حجاب بي بي خانم از بي چادري است، راه ديگري نداريم. ديدي كه وقتي من و تو از مردم خواستيم با شعارهاي تند به خيابان بروند، حداكثر 10 تا 20هزار نفر به خيابان رفتند... من طرفدار قانون اساسي نيستم اما مستمسك شدن موسوي به قانون اساسي، يك كار منطقي است. البته مي توان همه اين حرف ها را در گورستاني دفن كرد و گفت كه ما مي خواهيم با نافرماني مدني و اعتصاب و ريختن به خيابان ها، حكومت را بر كنار كنيم. اين هم راه خوبي است، به قول مولوي گر تو بهتر مي زني بستان بزن. مشكل من با كساني كه مي خواهند انقلاب كنند اين نيست كه چرا مي خواهند انقلاب كنند، مشكلم اين است كه چرا انقلاب نمي كنند تا ما هم از شر حكومت راحت شويم. من بارها نيروهاي مختلف از سلطنت طلبان حامي رضا پهلوي تا دوستاني كه يكباره از داخل سبز مي شوند و چپ ها و مجاهدين خلق و اپوزيسيون خارج كشور را تجربه كرده ام. نه فقط جنبش اصلاحات عصر خاتمي و جنبش سبز را جدي مي شناسم.
«ا-ن» در پايان از محمدرضا پهلوي و بختيار هم دفاع كرد و نوشت كه آنها نسبت به استبداد مذهبي هشدار داده بودند اما همه نيروهاي چپ و ملي و راست و ليبرال مسخره شان كردند و اين باعث پيروزي آيت الله خميني شد.

 



حزب مشاركت: اعتماد كامل داريم همكاران بي بي سي رفقاي خودمان هستند (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب مشاركت ضمن دفاع از بي طرفي بي بي سي و قابل اعتماد بودن رسانه دولتي انگليس، مدعي شد در اثر «غفلت» بي بي سي و پخش بخش هايي از مصاحبه وي، صدا و سيما از اين مصاحبه سوءاستفاده كرده و در واقع روي پاس بي بي سي آبشار زده است.
به تازگي حزب مشاركت در بيانيه اي وقيحانه، به توجيه جنايت عناصر مزدور گروهك ريگي پرداخت و تلاش كرد اين جنايت سازمان يافته از خارج را به تبعيض در سيستان و بلوچستان نسبت دهد. در راستاي همسويي خيانت آلود حزب مشاركت و سرويس اطلاعاتي انگليس، BBC به مصاحبه با علي شكوري راد پرداخت و متن را منتشر كرد.
بقيه ماجرا را از زبان شكوري راد بخوانيد كه لحن قابل تاملي دارد: «برخي دوستان دلسوز پس از مصاحبه من با بي بي سي و جوسازي صدا و سيما انتقاد كردند كه نمي بايست آن مصاحبه را انجام مي دادم. اما مي گويند منظور انتقادي شما در چنين مورد حساسي درست فهميده نمي شود و با هوچي گراني مثل كيهان و صدا و سيما از آن آتوي تبليغاتي مي گيرند. در شرايط امنيتي فعلي و نقش انحصاري صدا و سيما و فقدان يك رسانه فراگير موجب شده بعضا فرصت مصاحبه با بي بي سي از دست داده نشود. فرق اين رسانه با ديگر رسانه ها در عملكرد كاملا حرفه اي آن است به اين معني كه اين رسانه اگر چه فاقد موضع سياسي نيست اما خود كمتر به موضع گيري مي پردازد و تلاش مي كند نظرات مختلف را انعكاس داده و از خلال انعكاس نظرات آنها اهداف خود را تامين نمايد. همچنين تلاش مي كند استقلال خبر را از تحليل آن رعايت كند كه همين امر موجب ايجاد اعتماد در مخاطب مي شود. گويندگان و خبرنگاران تلويزيون بي بي سي اغلب در دوران اصلاحات در داخل كشور فعاليت روزنامه نگاري داشته اند و نوعا پس از بسته شدن فضاي روزنامه نگاري جلاي وطن كرده و جذب رسانه بي بي سي شده اند. آشنايي هاي سابق آنها با نيروهاي سياسي داخل كشور نيز بي تاثير در اعتمادسازي هاي اين رسانه نبوده است... تلويزيون بي بي سي پس از پخش مستقيم مصاحبه من، يك بار ديگر متن كامل آن را پخش كرد ولي در بخش هاي بعدي خبر به طور مكرر خلاصه اي از آن را پخش كرد كه عمدتا بخش انتقاد از رفتار حاكميت را در بر مي گرفت. صدا و سيما و بخصوص برنامه تخريبي بيست و سي آن كه مترصد بهانه هستند بر روي پاس بي بي سي آبشار كوبيده و اتهاماتي را كه خود بيش از همه شايسته آن هستند نصيب من كردند. آنها در اين مورد از پاس از روي غفلت بي بي سي استفاده كرده اند.»
حسن ظن كامل اين عنصر مركزيت حزب مشاركت به بي بي سي در حالي است كه اين شبكه رسما از سوي وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگلستان (MI6) مديريت مي شود و سابقه همكاري در كودتاي 28 مرداد 32 را در كارنامه خود دارد. برخي از مقامات وزارت ارشاد خاتمي به همراه شماري از همكاران روزنامه هاي زنجيره اي هم اينك در BBC فعاليت مي كنند. شبكه بي بي سي در آشوب هاي خياباني سال گذشته در تماس و ارتباط كامل با ستاد موسوي و برخي از افراطيون حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بود و به عنوان ايستگاه رسانه اي منافقين جديد در خارج از كشور عمل مي كرد.
زهرا رهنورد همسر موسوي در اوج التهابات سال گذشته به واسطه مصاحبه با بي بي سي مدعي تقلب در كشور شد. او مدعي بود چون موسوي آذري و داماد لرستان است، معني ندارد، مردم در اين مناطق به وي راي نداده باشند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14