(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 شهريور 1389- شماره 19739

حديث دشت عشق
توقف پيروزي، پايان بخش هفته هشتم هفته، هفته اصفهاني ها بود
آخرين خبر ها از رقابت هاي جهاني كشتي آزاد
عنوان چهارمي به ايران رسيد دومين مدال جهاني گودرزي
شكست بارسلونا و پيروزي رئال مقابل ياران نكونام
سرانجام يك نماينده ايران ضربه فني نشد! حذف چهارمين ملي پوش جودو در رقابت هاي قهرماني جهان
تيم ملي كاراته راهي تركيه مي شود
نگراني هاي مدير فني تيم ملي هندبال براي بازي هاي آسيايي دروغ نگوئيم ، نمي توانيم روي سكو برويم
اعزام تيم ملي دوچرخه سواري به اتريش كسب 7 مدال ركابزنان ايران در كاپ آسيايي
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور پرقدرت در بازي هاي آسيايي گوانگجو
تيم ملي بسكتبال عازم چين شد



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «حجت الله خادمي»
پيرو پيامبر در جنگ خيبر
شهيد حجت الله خادمي فرزند محمدعلي در روستاي مشكنان اصفهان و در خانواده اي مذهبي متولد شد.
روز تولد او مصادف با روز عاشورا بود و به همين خاطر همچون پدر، عشق به اهل بيت (ع) را در دل داشت.
با تمام مشكلات موجود در آن زمان، با عشق و علاقه زيادي كه به تحصيل داشت توانست تحصيل خود را در دبيرستان ادب اصفهان به پايان رساند و در سال 1354 به خدمت سربازي در نيروي دريائي بوشهر برود.
پس از پايان خدمت در كنكور سراسري شركت كرد و در رشته مديريت بازرگاني دانشگاه اصفهان پذيرفته شد. دوران دانشجوئي او مصادف با مبارزات جوانان انقلابي عليه شاه بود و شهيد خادمي نيز در آن دوران با شركت در تظاهرات و فعاليت هاي سياسي و پخش اعلاميه هاي حضرت امام (ره) نقش موثر خود در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي را ايفا كرد. وي پس از انقلاب اسلامي به عضويت در سپاه درآمد و با شروع درگيريهاي غرب به كردستان و سنندج رفت. پس از شروع جنگ تحميلي عازم نبرد با دشمن بعثي شد و در همه عمليات هاي قبل از شهادتش شركت كرد.
شهيد خادمي در عمليات فرمانده كل قوا مجروح شد و پس از بهبودي دوباره به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل بازگشت.
مسئول تبليغات سپاه سوم صاحب الزمان (عج) بود و همواره با عشق به امام و انقلاب به دفاع از ميهن اسلامي پرداخت.
شهيد حجت الله خادمي در آخرين نبرد خود با دشمن متجاوز در عمليات خيبر شركت كرد. او سرانجام در منطقه كوشك بر اثر اصابت تركش خمپاره به شكم به سرشهد شهادت را نوشيد و به مقام رفيع شهادت نائل گرديد.

 



توقف پيروزي، پايان بخش هفته هشتم هفته، هفته اصفهاني ها بود

سرويس ورزشي-
پايان بخش مسابقات هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر، توقف پيروزي و شكست استيل آذين بود.
در دو ديدار پاياني هفته هشتم ليگ كه جمعه شب در تهران و قم برگزار شد تيم پيروزي مقابل پاس به تساوي رسيد و استيل آذين در قم با يك گل مغلوب صبا شد.
در تهران تيم پيروزي و پاس در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه اين بازي در پايان با نتيجه يك- يك، مساوي تمام شد.
گل هاي اين بازي را «محمد نوري» در دقيقه 27 براي پيروزي و «مهدي آقامحمدي» در دقيقه 91 براي پاس به ثمر رساندند.
در نيمه اول اين بازي پيروزي بازي تهاجمي و بهتري را نسبت به حريفش به نمايش گذاشت و توانست فرصت هاي متعدد گلزني را روي دروازه پاس ايجاد كند كه فقط يكي از آن ها به گل تبديل شد. اما در نيمه دوم، اين تيم پاس بود كه مسابقه را بهتر شروع كرد و در 15 دقيقه ابتدايي نيمه دوم حملات متعددي را روي غفلت مدافعان سرخ پوش تهراني، روي دروازه آن ها انجام داد كه مهاجمان اين تيم با بي دقتي نتوانستند از اين فرصت ها استفاده كنند.
در ادامه، دو تيم بازي متعادلي را انجام دادند، اما اين سرخپوشان بودند كه بيشتر ميل به بازي دفاعي و استفاده از ضدحملات داشتند كه در نهايت در دقيقه 91 «مهدي آقامحمدي»، بازيكن تعويضي پاس، توانست گل تساوي تيمش را به ثمر برساند و با اين نتيجه پيروزي 17 امتيازي شد.در پايان اين بازي حبيب كاشاني انتقادات نرمي را متوجه علي دايي ساخت و سرمربي سرخپوشان هم بابت اين تساوي از هواداران تيمش عذرخواهي كرد.
در قم جدال تيم هاي صباي قم و استيل آذين با حضور 2 هزار تماشاگر در ورزشگاه يادگار امام قم برگزار شد كه در پايان با نتيجه يك بر صفر به سود صبا به پايان رسيد.
تك گل اين بازي را محسن بيات در دقيقه 4 براي صبا به ثمر رساند تا اين تيم يك پيروزي خانگي ديگر را تجربه كرده و شكست ديگري براي استيل آذين رقم بزند.
پس از اين ديدار زمزمه هايي در خصوص اخراج تومبا كوويچ شنيده شد. در ضمن درگيري هاي لفظي كريمي و كعبي نيز توجه حاضران در ورزشگاه را به خود جلب كرد.
در مجموع هفته هشتم به كام دو تيم اصفهاني بود. ذوب آهن در تبريز صدرنشيني خود را تداوم داد و سپاهان هم در اصفهان يك پيروزي روحيه بخش بدست آورد. حالا تيم قلعه نويي اميدوار است كه با پيروزي هفته آينده برابر نفت تهران خود را به جمع مدعيان برساند.

 



آخرين خبر ها از رقابت هاي جهاني كشتي آزاد
عنوان چهارمي به ايران رسيد دومين مدال جهاني گودرزي

صادق گودرزي كشتي گير وزن 74 كيلوگرم ايران به دومين مدال خود در رقابتهاي كشتي قهرماني جهان دست يافت.
گودرزي كشتي گير جسوركشورمان كه ديروز در كشتي نخست خود در رقابت هاي جهاني در دو تايم سورن ماركوسيان از ارمنستان را شكست داده بود، در دور سوم نيز عبدالحكيم شاپيف از قزاقستان را نيز پشت سر گذاشت و در دور چهارم با پيروزي مقابل سيروتين از اوكراين به ديدار نيمه نهايي راه يافت. وي در اين ديدار مقابل حريف كوبايي خود به پيروزي دست يافت و به ديدار فينال راه پيدا كرد. حريف گودرزي در ديدار فينال دنيس چارگوش از روسيه بود كه وي در دو تايم متوالي(1-0)و(3-0) مغلوب نماينده روس شد وبه مدال نقره رسيد. در پايان رقابتهاي كشتي قهرماني جهان تيم روسيه با اقتدار قهرمان شد و ايران با يك نقره و يك برنز و عنوان پنجمي عرفان اميري در جايگاه چهارم قرار گرفت. ضمن اينكه تيمهاي آذربايجان و كوبا در رده دوم و سوم قرار گرفتند.
¤ فردين معصومي، كشتي گير وزن 120 كيلوگرم كشورمان پس از پيروزي مقابل حريف ارمنستاني، در كشتي دوم خود نيز « كامچف » از بلغارستان را شكست داد و به دور سوم راه يافت. وي در ديدار چهارم مقابل بريانيدزه از گرجستان شكست خورد و با توجه به شكست اين كشتي گير مقابل حريف روس معصومي از دور رقابتها كنار رفت.
¤ مهدي تقوي كشتي گير وزن 66 كيلوگرم كشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حريف ازبكستاني را شكست داد.وي در كشتي سوم خود آندري استادنيك نايب قهرمان المپيك از اوكراين را پشت سرگذاشت. اما در دور چهارم مقابل گندري گارزون از كوبا در دو تايم شكست خورد. تقوي با توجه به شكست حريف كوبايي مقابل كشتي گير روس از كسب مدال بازماند.
¤ بهمن طالبي داور درجه المپيكي كشتي ايران كه به عنوان رئيس تشك در رقابت هاي جهاني 2010 مسكو حضور داشت، به دليل قضاوت هاي خوب و عادلانه موفق به كسب سوت طلايي پيكارها از سوي فيلا شد.يكي از دلايل اختصاص اين افتخار به طالبي، اقتدار در تصميم گيري وي در مبارزه نيمه نهايي وزن 55 كيلوي كشتي فرنگي بود.در اين مبارزه كه بين كشتي گيران روسيه و كره جنوبي برگزار مي شد، طالبي به درستي راي به برد كشتي گير كره داد كه اين مسئله مورد اعتراض مامياشويلي رئيس بانفوذ فدراسيون كشتي روسيه واقع شد ، با اين وجود طالبي تصميمش را تغيير نداد و به همين دليل مورد تشويق فيلا قرار گرفت.

 



شكست بارسلونا و پيروزي رئال مقابل ياران نكونام

هفته دوم لاليگا با شكست آبي و اناري هاي مدافع عنوان قهرماني و پيروزي رئال مادريد مقابل اوساسونا آغاز شد.
تيم فوتبال بارسلونا كه در دو سال گذشته دو قهرماني پياپي را به دست آورده، در دومين هفته رقابت هاي لاليگا در ميان ناباوري همگان با نتيجه 2 بر صفر مغلوب تيم تازه وارد هركولس شد.والدز در اين ديدار هر دو گل تيم ميهمان را به ثمر رساند، تا بارسلونا مقابل چشمان بيش از 90 هزار هوادار نخستين شكست فصلش را تجربه كند، نتيجه اي كه بدبين ترين هوادار بارسلونا هم نمي توانست پيش بيني كند.
خوزه مورينيو هم نخستين پيروزي لاليگايي اش را به دست آورد و در خانه با يك گل اوساسونا را شكست داد. تك گل قوهاي سپيد مادريد را در اين ديدار كارواليو در دقيقه 48 به ثمر رساند. جواد نكونام در اين ديدار 90 دقيقه در زمين حضور داشت اما نتوانست مانع شكست تيمش شود. مسعود شجاعي هم از دقيقه 67 به عنوان يار تعويضي وارد ميدان شد.
در حال حاضر تيم هاي آتلتيكو مادريد و والنسيا با شش امتياز و به خاطر تفاضل به ترتيب مكانهاي اول و دوم جدول را به خود اختصاص داده اند و رئال مادريد با 4 امتياز در رده سوم قرار دارد.

 



سرانجام يك نماينده ايران ضربه فني نشد! حذف چهارمين ملي پوش جودو در رقابت هاي قهرماني جهان

چهارمين نماينده ايران در مسابقه هاي جودو قهرماني جهان هم حذف شد اما با اين تفاوت كه سرانجام جودوكاران ايران زنگ پايان وقت قانوني يك مسابقه كه منجر به حذفشان مي شود را هم شنيدند و ضربه فني نشدند!
در آغاز چهارمين روز از مسابقه هاي جودو قهرماني جهان در توكيو ژاپن و در وزن منفي 66 كيلوگرم محسن غفار در دور اول استراحت داشت. در دور دوم در يك دقيقه و 42 ثانيه «تنجوف» از تركمنستان را با ضربه فني شكست داد و به دور سوم راه يافت. در دور سوم غفار با «كيم جواين» روبه رو شد و در پايان 5 دقيقه مبارزه وقت قانوني با يك امتياز وازاري مغلوب حريف و از دور رقابت ها حذف شد.
ظاهرا اين حذف شدن براي جودوكاران ايران امر عادي شده چرا كه سه نماينده ديگر ايران هم در روزهاي گذشته با ضربه فني شدن برابر حريفان خود از دور رقابت ها كنار رفته بودند اما حذف غفار يك نكته مثبت داشت آن هم اين كه سرانجام جودوكاران ايران در پايان 5 دقيقه وقت قانوني به حريف باختند و زنگ پايان زمان مسابقه را هم شنيدند و ضربه فني نشدند. محمدرضا رودكي، محمد جمالي و علي معلومات سه نماينده ايران در روزهاي گذشته بودند كه با ضربه فني شدن برابر حريفان خود از دور رقابت ها حذف شده بودند.

 



تيم ملي كاراته راهي تركيه مي شود

تيم هاي ملي كاراته اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو و مسابقات جهاني صربستان راهي تركيه مي شوند.
در وزن 60- كيلوگرم حسين روحاني و سعيد علي پور، دروزن 67- كيلوگرم حسن غفاري و حامد زيگساري، در وزن 75- كيلوگرم ابراهيم حسن بيگي و كيوان زرين، در وزن 84- كيلوگرم: منصور حسن بيگي و نادر جودت و در وزن 84+ كيلوگرم اسماعيل تركزاد و مهران بهنام فر به همراه هادي داودآبادي اعضاي حاضر در اردوي صربستان را تشكيل مي دهند.
محمد قاسمي در وزن 55- كيلوگرم، امير مهدي زاده در وزن 60- كيلوگرم، جاسم ويشگاهي در وزن 84- كيلوگرم نفرات حاضر در اردوي گوانگجو هستند.
پورشيب و فرخي نيز كه امروز تكليفشان براي حضور در تيم گوانگجو با صربستان مشخص خواهد شد، به تركيه اعزام مي شوند. اين تيم به سرپرستي يزداني ساعت 8 صبح چهارشنبه هفته جاري راهي تركيه مي شود. مسابقات جايزه بزرگ تركيه از شنبه آينده آغاز خواهد شد.

 



نگراني هاي مدير فني تيم ملي هندبال براي بازي هاي آسيايي دروغ نگوئيم ، نمي توانيم روي سكو برويم

مدير فني تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران شرايط تيم ملي براي بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو را مناسب نمي داند.
محمدتقي ناري اظهار كرد: هم اكنون برنامه ريزي، انسجام و هماهنگي وجود ندارد و منتظريم تا ملي پوشان كه در قالب دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن كه در مسابقه هاي باشگاه هاي آسيا حضور دارند به كشور بازگردند تا كارها را شروع كنيم. بازيكنان اصلي تيم ملي 16مهرماه از باشگاه هاي آسيا بازمي گردند و تا 17آبان كه اعزام تيم به گوانگجو است يك ماه زمان داريم كه زمان كافي نيست.
وي افزود: مهم تر از نداشتن زمان، نبود نگاه حرفه اي نزد بازيكنان تيم ملي است، اين نگران كننده است.
رئيس كميته آموزش و مربيان فدراسيون هندبال با تأكيد بر اين كه نبايد وعده دهيم كه تيم ملي در گوانگجو روي سكو مي رود، خاطرنشان كرد: متأسفانه درگذشته حق بسياري از بازيكنان تضييع مي شد و به همين دليل اكنون تيم ملي ضعيفي در اختيار داريم. مدال برنز دوره قبل بازي هاي آسيايي را با اين دوره نمي توان قياس كرد.وي در مورد شكست تيم ملي به سپاهان و اين كه مسئولان فدراسيون گفتند تيم ملي «ب» باخت و نه تيم اصلي گفت: متأسفانه در قالب شعار عمل كنيم. به لحاظ فني بازيكنان تيم ملي و تيم ب آن بازيكناني كه در حد تيم باشند، نيستند.
ناري در پاسخ به اين سؤال كه حضور ماجك در رأس تيم ملي بزرگسالان را در اين سه ماه چطور ارزيابي مي كنيد، گفت: در اين مدت چيزي از او نديده ام! اين مربي اهل اسلوني تنها چند اردوي چهار روزه گذاشت و تيم ملي را به دو تورنمنت برد كه كارهاي پايه اي را كار كند. اين گفته ها شايد عليه خودم و فدراسيون باشد اما نمي توانم دروغ بگويم.

 



اعزام تيم ملي دوچرخه سواري به اتريش كسب 7 مدال ركابزنان ايران در كاپ آسيايي

تيم دوچرخه سواري ايران با مجموع 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز به كار خود در مسابقات كاپ آسيايي تايلند پايان داد.
در روز پاياني اين مسابقات امير زرگري در ماده 4كيلومتر انفرادي به مدال طلا دست يافت و احمد اصغرپور نيز در 200 متر مردان صاحب مدال برنز شد.
در دومين روز رقابت هاي كاپ آسيايي تايلند، دوچرخه سواران ايراني مدال نقره را در ماده كايرين به دست آوردند.رضا جبرئيلي در رده سني جوانان پس از ركابزن هنگ كنگي به مقام دوم دست يافت و نقره گرفت و دوچرخه سوار تايلند مقام سوم را به دست آورد.
در همين ماده احمد اصغرپور در رده سني بزرگسالان، به مدال نقره دست يافت، در اين رده دوچرخه سواران كره مدال هاي طلا و برنز را به خود اختصاص دادند.پيش از اين تيم مردان ايران در رقابت هاي سه كيلومتر با تركيب آروين معظمي گودرزي، حسين ناطقي، عليرضا حقي، امير زرگري و عباس سعيدي تنها به مقام قهرماني و مدال طلا، در يك كيلومتر تايم تريل انفرادي مردان علي عسگري به مدال نقره و در سه كيلومتر تيمي بانوان با تركيب عادله نوري، مريم عابدي و مريم غياثوند به مدال برنز و مقام سوم رسيده بود.
خبر ديگر از دوچرخه سواري اينكه تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي مكلين مربي انگليسي مركب از 8 ركابزن 25 مهر راهي اتريش خواهد شد تا به مدت 2هفته در يكي از پيست هاي استاندارد اين كشور زير نظر مستقيم مربي انگليسي تمرينات خود را دنبال كند.براي شركت در اين اردو محمد و محمود پراش، حسن علي ورپشتي، فرزين عرب، فرشيد فارسي نژاديان، عليرضا احمدي، علي علي عسگري و احمد اصغرپور به عنوان ركابزن راهي اتريش خواهند شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي اينتر، شكست ميلان
تيم فوتبال اينتر در حالي هفته دوم رقابت هاي سري آ را با برتري پشت سر گذاشت كه ميلان، همشهري اين تيم، شكست خورد. تيم فوتبال اينتر شنبه شب با نتيجه 2 بر يك مقابل ميهمان خود اودينزه به برتري رسيد. لوسيو (7) و ساموئل اتوئو (67) براي اينتر گل زدند و فلورس (31) تك گل اودينزه را به ثمر رساند.ميلان در ديگر ديدار برگزار شده شنبه شب با نتيجه دو بر صفر در زمين سسنا شكست خورد. بوگداني (31) و جاچريني (44) گل هاي سسنا را به ثمر رساندند. زلاتان ابراهيموويچ، مهاجم ميلان، در دقيقه 87 اين ديدار يك ضربه پنالتي را از دست داد. رم هم در سومين ديدار برگزار شده شب گذشته متحمل يك شكست سنگين شد. رمي ها در زمين كالياري با حساب 5 بر يك باختند تا حريف خود را به صدر بفرستند. كونتي (8)، ماتري (23- پنالتي و 47)، آكوافرسكا(38) و لاتزاري (88) براي كالياري گل زدند و دانيله دروسي در دقيقه 18 تك گل رم را وارد دروازه ميزبان كرد.
مديرعامل پيكان از احتمال بركناري احمدزاده گفت
شيعي مديرعامل باشگاه پيكان با انتقاد از نتايج اين تيم گفت: نگران اين وضع هستيم. بازيكنان مان عملكرد خوبي نداشتند و بازي آنها دور از انتظار بود. احساس مان اين است كه خريدهاي ما مثل صابر ميرقرباني در خط حمله و خط مياني جواب نداده اند. انشاء ا... اين مسئله را ريشه يابي مي كنيم تا متوجه شويم مشكل از كجاست. تا بازي با فولادخوزستان صبر مي كنيم تا در تعطيلات ليگ تصميمي عاقلانه اتخاذ كنيم.
استقبال قلعه نويي از حضور تيموريان در سپاهان
آندرانيك تيموريان در حال پيوستن به تيم فوتبال سپاهان اصفهان است. امير قلعه نويي با تاييد اين خبر گفت: آندو بازيكن بسيار خوبي است كه مي تواند در تركيب سپاهان خيلي به ما كمك كند. ما درصدد جذب او هستيم اما حضورش در سپاهان هنوز قطعي نشده است.

 



براي حضور پرقدرت در بازي هاي آسيايي گوانگجو
تيم ملي بسكتبال عازم چين شد

تيم ملي بسكتبال به منظور آماده سازي براي حضور پرقدرت در بازي هاي آسيايي گوانگجو ديشب عازم چين شد تا در تورنمنت بين المللي اين كشور شركت كند.
تورنمنت بين المللي بسكتبال چين با حضور ايران و نمايندگان باشگاهي 6 كشور ديگر آسيا از 23 شهريورماه در هاينينگ در نزديكي شانگهاي آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.تيم ملي بسكتبال كشورمان يكي از تيم هاي شركت كننده در اين تورنمنت است كه در مرحله مقدماتي با نمايندگان فيليپين و ژاپن ديدار مي كند. اين تيم با در اختيار داشتن تركيبي از بازيكنان شركت كننده در مسابقات قهرماني جهان و تيم «ب» ديشب راهي چين شد.اصغر كاردوست، موسي نبي پور، محمد حسن زاده، سامان ويسي، آرن داودي، سعيد داورپناه، حامد سهراب نژاد، جواد داوري (بازيكنان شركت كننده در مسابقات قهرماني جهان)، روزبه ارغوان، محمد زارعي، حامد سهراب نژاد و امير اميني (بازيكنان تيم«ب») تركيب تيم اعزامي به تورنمنت بين المللي بسكتبال چين را تشكيل مي دهند.
علاوه بر وسلين ماتيچ و مهران حاتمي (سرمربي و مربي تيم ملي)، محمد كسايي پور (سرمربي تيم ب) نيز هدايت ملي پوشان بسكتبال كشورمان را در تورنمنت بين المللي چين برعهده خواهد داشت. تيم ملي بسكتبال در روز نخست اين تورنمنت استراحت دارد. سپس به ترتيب به مصاف نماينده فيليپين و ژاپن مي رود.
اين نخستين اردو و تورنمنت آماده سازي تيم ملي بسكتبال با حضور در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو به شمار مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14