(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3  آبان 1389- شماره 19772

مؤاخذه به خاطر انجام وظيفه!
مدير كل كتابخانه هاي عمومي آذربايجان شرقي: تبريز در كشور بيشترين روزنامه خوان را دارد
ايران در كيهان
برگزاري 60مراسم ايام دهه كرامت در امامزادگان شاخص استان
فرماندار: كتابخانه ملي زعفران در قاين راه اندازي مي شود
امام زاده محمد بن حسن (ع) با زائراني از جان گذشته
ناوگان فرسوده باري در زنجان نوسازي مي شود
بازارچه پرويزخان كرمانشاه به منطقه صنعتي تبديل مي شود
فرهنگسراهاي استان البرز تخصصي مي شود
انتقال آب زاينده رود به شهرهاي استان يزد
اعطاي وام به افراد فعال درزمينه صنايع دستي بيرجند
نصب چراغ راهنمايي و رانندگي در دهلران
رئيس كميسيون فني و عمراني شهر بابل: نحوه اداره استان و شهرها نيازمند تغيير است
انتصابات جديد در شهرستانها



مؤاخذه به خاطر انجام وظيفه!

ماجراي مؤاخذه اين آقاي مدير زحمت كش از اينجا شروع شد كه قرار بود 20 نفر از نمايندگان رسانه هاي خارجي در تهران به عنوان ميهمان به جزيره كيش دعوت شوند. علاوه بر فراهم آوردن امكانات رفاهي و وسيله اياب و ذهاب و توجه به هزينه هاي مالي آنچه براي يك مدير در اين حوزه مهم است تشريح قوانين و حقايق حاكم بر اين منطقه و از طرفي نظارت بر فعاليت اين افراد در قالب مأموريت هاي محوله است. در اين ميان از نشست و مصاحبه بسيار ناخوشايند، ابتدايي و ضعيف كه نتوانست متاسفانه آن طوري كه لازم است زحمات مسئولان و مردم را در اين منطقه تجاري نسبت به گذشته به تصوير بكشد!
رها كردن اين عده قليل اما حساس و پرتكاپو آن هم بدون مجوزهاي لازم و نظارت براي انجام مصاحبه، تهيه فيلم و عكس و همچنين گزارش در شرايط حساس سياسي كه دشمن از هر طريقي براي جمع آوري اخبار و اطلاعات تلاش مي كند از ديگر مواردي بود كه مي بايست يك مدير لايق و كوشا در نگاه اول به آن توجه داشته باشد.
در اين ميان وقتي مديري خدمتگزار طبق نامه رئيس دفتر و سخنگوي سازمان منطقه آزاد اسامي و حضور اين نمايندگان را به اطلاع نيروي انتظامي مي رساند و نيروي انتظامي هم بنا به وظيفه قانوني از ادامه تهيه گزارش و تردد آنان در اين منطقه جلوگيري به عمل مي آورد، متاسفانه در كمال ناباوري آنچنان با اين مدير در تهران و جزيره كيش برخورد مي شود و طوري مورد بازخواست و مواخذه قرار مي گيرد كه مجبور به استعفا و رفتن از تشكيلات سازمان منطقه آزاد كيش مي شود.
وي در اين باره به خبرنگار ما مي گويد: ارتباط با نماينده ولي فقيه و امام جمعه كيش و فرمانده نيروي انتظامي و اعضاي محترم جامعه بازاريان و بازرگانان كيش خوشايند براي بعضي ها نيست آيا آنها نمي دانند كه شغل من ايجاب مي كند كه با آنان ارتباط داشته باشم نه چيز ديگري! اميد است كه هرچه زودتر اين اختلافات سليقه اي و خصومت هاي شخصي كه همانند موريانه به جان بعضي از تازه واردها افتاده است هرچه زودتر پايان يابد! تا زندگي مردم كيش با اين برخوردهاي سليقه اي دست خوش تغييرات بي اساس و بي برنامه نشود.
كيش- خبرنگار كيهان

 



مدير كل كتابخانه هاي عمومي آذربايجان شرقي: تبريز در كشور بيشترين روزنامه خوان را دارد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سطح مطالعه سرانه روزنامه در تبريز بالا است و اين شهر در اين زمينه در سطح كشور، رتبه نخست را دارد.
مدير كل كتابخانه هاي عمومي آذربايجان شرقي در جلسه كتابخانه هاي عمومي اين استان با اعلام مطلب فوق افزود: جايگاه تبريز در ديگر زمينه هاي ملي، خوب است.
حسن خدايي تاكيد كرد: وضع سرانه مطالعه در ايران، بايد بررسي شود.
در اين نشست كه استاندار نيز حضور داشت، خدايي تصريح ساخت: تبريز به 67 كتابخانه نياز دارد.
وي خاطر نشان كرد: هم اكنون 23 كتابخانه در اين شهر داير است و براي فعاليت كتابخانه هاي عمومي در روزهاي تعطيل، نياز به اعتبارات مورد نظر و تامين هزينه ها و از جمله حقوق كارمندان است.

 



ايران در كيهان

رسانه داراي بيش ترين نقش
بابل-خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل طي گفت وگويي با كيهان گفت: دولت با همكاري و تعامل صحيح محافل علمي و دانشگاهي و صاحبنظران يكي از سرنوشت سازترين طرح هاي بنياني اقتصاد ايران تحت عنوان هدفمند كردن يارانه ها را در دست اجرا دارد. سيدابراهيم حسيني ادامه داد: اصحاب رسانه كه يكي از قويترين بازوان اطلاع رساني و تبليغ در راستاي دسترسي به اهداف بلند دولت مي باشند مي توانند بيشترين نقش را با استفاده از اعتماد عمومي مردم در اجرائي شدن اين طرح اقتصادي معمول دارند.
400 دانش آموز پسر در برنامه هاي اوقات فراغت فريدونكنار
فريدونكنار-خبرنگار كيهان: مسئول كانون پسرانه شهيد چمران فريدونكنار گفت: 400 دانش آموز پسر در برنامه هاي اوقات فراغت آموزش و پرورش در كانون اين شهرستان فعال بودند.
نبي الله جعفري در گفت وگو با خبرنگاران در جلسه گزارش عملكرد تابستانه كانون پسرانه شهيد چمران شهرستان فريدونكنار اظهار داشت: مفهوم اوقات فراغت و چگونگي گذراندن آن براي نسل هاي مختلف تغيير كرده است و با نزديك شدن به تابستان و فصل تعطيلي مدارس، به يكباره واژه اوقات فراغت و نحوه گذراندن آن رسانه اي شده و در صحبت هاي بي شماري به آن اشاره مي شود.
انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان يزد
يزد-خبرنگار كيهان: انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان در استان يزد تشكيل مي شود.
فرشيد صيامي مديركل دفتر نظارت هاي غيردولتي سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان با هدف رسيدگي به شكايات و امور مردم با واگذاري اين امور به خود مصرف كنندگان در هراستان وشهرستان در قالب انجمن هاي تخصصي تشكيل مي شود.
نيشابور دارنده بيشترين كانون مساجد خراسان رضوي
نيشابور-خبرنگار كيهان: شهرستان نيشابور با داشتن 56 كانون فرهنگي هنري مساجد پس از مشهد بيشترين كانون مساجد خراسان رضوي را داراست.
حجت الاسلام والمسلمين هادي حسين آبادي مسئول دبيرخانه كانونهاي فرهنگي هنري مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور توانسته است كانونهاي فرهنگي هنري مساجد را در شهرستان از 12 باب از ابتداي شروع دولت نهم به 56 باب افزايش دهد و به جمع كثيري از فعالان جوان در مساجد خدمات فرهنگي هنري ارائه نمايد.
پروژه گازرساني به شهر چكنه در نيشابور
نيشابور-خبرنگار كيهان: محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي در مراسم بهره برداري از پروژه گازرساني به شهر چكنه گفت: توجه به مناطق كم برخوردار، ارتقاي شهرها و رسيدگي به توسعه روستاها از جمله مواردي است كه در دولت نهم و دهم به آن توجه ويژه اي شده است. شايان ذكر است در دولت نهم 282 روستا و 6 شهر در خراسان رضوي گازرساني شده اند كه اين آمار در دولت دهم تاكنون به 101روستا و 13 شهر رسيده است.
گفتني است با بهره برداري از پروژه گازرساني به شهر چكنه با اعتباري بالغ بر 34 ميليارد و 750 ميليون ريال حدود 500 خانوار اين شهر از نعمت گاز برخوردار شدند.
تاسي به شهدا براي دست يابي به عزت
رشت-خبرنگار كيهان: استاندار گيلان در مراسم غبارروبي مزار شهداي آستارا شهدا را نماد ظلم ستيزي و دفاع از حق دانست.
مهندس روح الله قهرماني چابك خطاب به مسئولان تاكيد كرد: مديران و مسئولان مي بايد با بهره گيري از فضاي فراهم شده و به تاسي از راه شهدا و امام راحل براي دست يابي به عزت واقعي ملت ايران خادماني دلسوز باشند.
احداث 2 واحد آموزشي در گنبدكاووس
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:عمليات اجرايي احداث دو واحد آموزشي در مناطق روستايي بخش مرزي داشلي برون شهرستان گنبدكاووس آغاز شد.
عمليات اجرايي احداث دو واحد آموزشي سه كلاسه در روستاهاي «قيزلر» و «هراتلر» بخش مرزي داشلي برون با مشاركت خيرين و اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس گلستان طي مراسمي آغاز شد.
نمايشگاه كتاب در شهرستان كلاله
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:به مناسبت دهه كرامت، طي مراسمي نمايشگاه كتاب كلاله با حضور جمعي از مسئولان اجرايي، اساتيد، دانش آموزان و دانشجويان در محل مصلاي نماز جمعه اين شهرستان گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 3 هزار عنوان كتاب در 17 هزار جلد در زمينه هاي قرآني، مذهبي، ادبيات، آموزشي، علمي، فرهنگي، كودك و نوجوان در دو بخش كودكان و بزرگسالان به نمايش درآمده است.
گسترش ارتباط تجاري يزد با كوماسي
يزد-خبرنگار كيهان: استاندار يزد از آمادگي اين استان براي انتقال دانش فني و بسط و گسترش تعاملات مهندسي با كشور غنا خبر داد.
محمدرضا فلاح زاده در ديدار با «احمد حسن» سفير كشور غنا در ايران، از پيشنهاد ايجاد خواهر خواندگي بين دو شهر يزد و كوماسي استقبال كرد.
وي گفت: زمينه برپائي نمايشگاه براي تجار غنا را در يزد فراهم مي كنيم، دولت غنا نيز زمينه لازم براي برپايي نمايشگاه تجار و بازرگانان يزدي در غنا را فراهم كند.
استاندار يزد همچنين با استقبال از پيشنهاد راه اندازي اتاق تجاري ايران در غنا، از سفير اين كشور خواست تا زمينه هاي لازم براي اين تحقق اين امر را فراهم نمايد.
سفر اساتيد دانشگاه بين المللي مالزي به زنجان
زنجان-خبرنگار كيهان: دكتررئوفي نژاد استاندار زنجان در ديدار با اعضاي هيأت علمي دانشگاه بين المللي اسلامي مالزي به ظرفيتهاي دانشگاهي استان و جايگاه آن در كشور پرداخت و گفت: استان زنجان با 26 مركز دانشگاهي دولتي و خصوصي و 75 هزار دانشجو در اغلب رشته ها و همه مقاطع، از قطبهاي علمي كشور است.
همايش «مهرورزي در كلام و سيره رضوي» در همدان
همدان-خبرنگار كيهان: همايش «مهرورزي در كلام و سيره رضوي» همزمان با دهه مبارك كرامت در همدان برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، صادق علمي دبير كميته علمي جشنواره بين المللي فرهنگي پژوهشي امام رضا(ع)، گفت: جشنواره فرهنگي پژوهشي امام رضا(ع)، نخستين بار، هشت سال پيش در كشور برگزار شد و ا مسال نيز با عمق بيشتري در استانهاي مختلف و با موضوعات متفاوت براي هر استان، اجرا مي شود.

 



برگزاري 60مراسم ايام دهه كرامت در امامزادگان شاخص استان

ساري- خبرنگار كيهان:
به مناسبت ايام خجسته دهه پرفيض كرامت شصت مراسم گراميداشت در امامزادگان شاخص استان ولايتمدار مازندران برپا مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران در اين زمينه گفت: دهه كرامت دهه نور و رحمتي است كه شامل كشور جمهوري اسلامي ايران شده به يمن و بركت اين بزرگواران مملكت و سرزمين ما پر بركت و معنويت شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي افزود: حضور حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور حضرت امام رضا(ع) كشور ما را قدرتمند كرده است و ما هر چه داريم از اين دو بزرگوار است.
سهرابي از جمله خصوصيات بارز حضرت فاطمه معصومه(س) را ولايتمداري دانست و گفت: سفر مشقت بار و رنج آور حضرت معصومه(س) براي همگان درس است و آن بزرگوار درس ولايتمداري را به همه آموخته است و براي دفاع از حريم ولايت متحمل اين سفر شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان با اشاره به حضور امام رضا(ع) در ايران گفت: حكومت مأمون در دستگاه خود جاي يك ركن مهم علمي و معنوي را خالي ديد و از امام رضا دعوت شد كه به ايران سفر كند و از سويي اين حكومت جور در صدد جلوگيري كردن از هوشياري مردم برآمد كه با حضور معنوي امام رضا(ع) فرهنگ ولايتمداري گسترش عميقي يافته و نه تنها با علم كردن ولايتعهدي امام رضا(ع) توسط مأمون خلا علمي و معنوي پر نشد بلكه در قلمرو حكومت آرامشي ايجاد شد كه طرفداران حضرت و اهل بيت(ع) به خواسته هاي خود رسيدند.

 



فرماندار: كتابخانه ملي زعفران در قاين راه اندازي مي شود

قاين- خبرنگار كيهان:
فرماندار قاين گفت: همزمان با آغاز جشنواره طلاي سرخ در قاين كتابخانه ملي زعفران در اين شهرستان راه اندازي مي شود.
غلامرضا طاهري در جلسه كميته هنري جشنواره با اعلام اين مطلب گفت: با ورود جامعه پزشكي و متخصصان كشور به جشنواره و كميته هاي تخصصي آن، سطح كيفي جشنواره ارتقا مي يابد.
دبير جشنواره ملي طلاي سرخ قاينات افزود: همزمان با برگزاري جشنواره در 20 و 21 آبانماه از تمبر ملي زعفران رونمايي نيز مي شود.
وي برگزاري كلاس هاي آموزشي با همكاري جهادكشاورزي براي فناوران و تجار، چاپ كتاب ميراث ملي زعفران براي نخستين بار در كشور را از ديگر برنامه هاي جانبي جشنواره عنوان كرد.
فرماندار قاين گفت: توليد گل زعفران بدون خاك و پرورش آن در آب كه به تازگي در مشهد صورت گرفته رامي توان حاصل مطالعات و دستاوردهاي جشنواره زعفران قاين دانست.
طاهري همچنين خروج زعفران از قالب سنتي و قرار گرفتن در قالب صنعتي را از ديگر دستاوردهاي زعفران دانست و گفت: مقالات علمي و مستندات شامل فيلم و عكس كه در جشنواره ارائه مي شود به عنوان منابع تحقيقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 



امام زاده محمد بن حسن (ع) با زائراني از جان گذشته

توفيق حاصل شد از خوانسار در معيت دوستان براي چندمين بار ديداري و زيارتي داشته باشيم از امامزاده اي در يكي از دورترين و صعب العبورترين مسيرهاي كشور كه در دل كوههاي سربه فلك كشيده با پوشش درختان بلوط اليگودرز واقع و با ديدنش جاده هراز به فراموشي سپرده خواهد شد . با رفتن به آن مكان با قطع كليه وسائل ارتباطي و فراموشي مشكلات دنيوي خودت مي ماني و خودت و يك ارتباط معنوي با خداي خودت.
به اين سمت كه مي روي به آسمان نزديك مي شوي. هم صحبت ستاره مي شوي. روياي باران مي گيري. عاشقانه سختي مسير را تحمل مي كني و به اينكه از بين خيل مردم تو لايق ديدنش شدي برخود مي بالي.
در دل كوه هاي سر به فلك كشيده بخش زلقي اليگودرز و در روستاي نيوه از بخش بشارت حرم امامزاده اي وجود دارد كه دل هاي مريدان زيادي از سراسر كشور را هر ساله، به خصوص از خردادماه تا اولين بارندگي در آبان ماه كه جاده ها مسدود و امكان مسافرت وجود ندارد به خود جذب مي كند. حرم مقدس امامزاده محمد ابن حسن كه به قول مردم محلي مومد حسن گفته مي شود امروزه پذيراي مسافران زيادي از سرتاسر ايران به خصوص استان هاي مركزي، اصفهان و خوزستان و چهارمحال و بختياري است. هر چند با احداث محل هاي اسكان و سرويس هاي رفاهي ديگر براي زائران وضعيت رسيدگي به مسافران بهتر شده است، ولي باز هم امكانات موجود براي پذيرايي از چند صد وگاهي بيش از هزاران زائري كه براي زيارت امامزاده مي آيند كافي نيست.
اما نكته قابل توجه آنكه اين امامزاده با افزايش تعداد زائران با كم لطفي آنها و مسئولان و ساكنين اطراف آن نيز مواجه شده است در جاي جاي مسير و محل هاي توقف و اطراف امامزاده و محل هاي اسكان، انبوهي از زباله هاي زائرين و ساكنين ديده مي شود كه علاوه بر نازيبا نمودن محيط، بهداشت محل و سلامتي زائرين را به خطر انداخته است كه به اين مورد مي توان رها كردن حيوانات اهلي، ذبح غيربهداشتي حيوانات در همان مكان و ريختن خون و باقيمانده حيوان در مسير و رها كردن آب هاي فاضلاب در مكان اسكان را اشاره كرد از طرفي ساكنين محل با بالا بردن قيمت عرضه كالاهاي مورد نياز با قيمت گزاف گرفتن هزينه هاي بي مورد بدون هيچگونه نظارتي موجب ناراحتي زائران را فراهم آورده اند. طوري كه يك عدد آب معدني 280 توماني به قيمت 1000 تومان عرضه مي شود و حتي چوب نيز به زائران فروخته مي شود و هيچ مقام مسئولي زحمت حضور در اين بخش را به خود نداده فقط مسئولان اوقاف آنهم فقط براي خالي كردن نذورات حاضر مي شوند كه به تمام اين موارد مي توان نامناسب و خطرناك بودن مسير نيز افزود هر چند در طول دولت نهم و دهم تا حدودي بزرگتر و بهتر شده است و موجب رضايت مردم اين خطه و زائران را كه با وضعيت بسيار نامناسب قبل آشنا بودند (در گذشته تنها مسير ممكن مالرو و با حيوان صورت مي پذيرفت) فراهم آورده كه توقع بي جايي نخواهد بود اگر مسئولين امر كه زحمت باز نمودن و تسطيح هر ساله مسير را تقبل و در اين راه هزينه زيادي متحمل مي شوند همت بيشتري مبذول داشته و در بهبود مسير تلاش بيشتري شود و حتي الامكان طرح آسفالت جاده بررسي شود.
و در آخر نبود حافظان امنيت در اين محل و مسير، به صورتي كه از روستاي بزنويد كه پاسگاهي در آن قرار دارد تا خود امام زاده با بيش از 3 ساعت مسير، هيچگونه حضوري جهت تامين امنيت (هر چند مردم اين خطه از بهترين مردم كشور هستند) وجود ندارد و امنيت امامزاده را نيز فقط يك سرباز بدون هيچ وسيله انتظامي عهده دار بوده كه متاسفانه هيچ ارتباطي با مركز خود بعلت قطع بودن تلفن همراه و بي سيم ندارد. اين نيروي وظيفه درباره شرايط حاكم بر محل مأمورتش مي گويد: هر شنبه مسئولين او از روستاي بزنويد براي سركشي به او مراجعه مي كنند و چندين مورد با چاقو تهديد شده وليكن قادر به هيچ اقدامي نمي باشد كه جا دارد مسئولين انتظامي اليگودرز براي اين مشكل 5 ماهه تا بسته شدن راه امام زاده چاره مناسب تري انديشيده و به شعار نيروي انتظامي كه تمام كشور در پناه امنيت اين نيرو قرار دارد جامه عمل بپوشانند و از تخلفات احتمالي در اين مجموعه كه رو به فزون است مانند استعمال علني مواد مخدر، درگيري مزاحمت بدحجابي و... جلوگيري به عمل آورند و مسئولان شبكه بهداشت و درمان يا هلال احمر نيز نسبت به استقرار يك اكيپ درماني و امدادي در امام زاده و بين مسير در جهت نجات مصدومين و سانحه ديد گان احتمالي مسير اقدام كنند كه خدمت در مناطق محروم مصداق تحقق شعار دولت خدمت گذار مي باشد.
خوانسار - محمد صديقيان

 



ناوگان فرسوده باري در زنجان نوسازي مي شود

زنجان- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان از اجراي طرح نوسازي ناوگان فرسوده باري در اين استان خبر داد:
عبدالحسين علي اكبري اظهار داشت: طرح نوسازي ناوگان فرسوده باري استان با هدف كاهش تصادفات و اقتصادي كردن فعاليت هاي حمل و نقلي و بهره وري مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل باري آغاز شد.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان گفت: متقاضيان مي توانند از پنجم مهر سال جاري با مراجعه به نمايندگي هاي مجاز خودروهاي سنگين از جمله خودروسازان ايران خودرو ديزل، سايپا ديزل، زامياد ديزل، رخش خودرو و ارس خودرو و از طريق سايت اينترنتي اقدام به ثبت نام كنند.
وي اظهار داشت: ثبت نام هاي مشاركتي و شركت مالكي صرفا توسط اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان انجام مي شود.
علي اكبري با بيان اينكه ميزان تخفيف شركت هاي خودروساز به مالك براي تامين مابه التفاوت نرخ سود بانكي هفت درصد قيمت خودرو است، اظهار داشت: نمايندگي هاي مجاز براي انجام مراحل مختلف طرح حق دريافت هيچگونه مبلغي را از متقاضيان ندارند.
وي يادآور شد: كساني مي توانند نسبت به اسقاط خودرو خود اقدام كنند كه داراي كارت هوشمند ناوگان جاده اي و فعال در حوزه بار برون شهري بوده و خودروي فرسوده با عمر بالاي 35 سال و سند قطعي به نام مالك داشته باشند.
وي افزود: به مالكين كاميون هاي فرسوده مشمول طرح توصيه مي گردد كه از فرصت هاي پيش آمده جهت نوسازي ناوگان خود استفاده نمايند.

 



معاون نظارت و هماهنگي سياست هاي اقتصادي نهاد رياست جمهوري
بازارچه پرويزخان كرمانشاه به منطقه صنعتي تبديل مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بازارچه مرزي پرويزخان در استان كرمانشاه به منطقه بزرگ صنعتي، خدماتي و تجاري تبديل مي شود.
معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهور با بيان اين مطلب افزود: اجراي طرح توسعه اين بازارچه بايد بسترهاي لازم براي سرمايه گذاري در اين استان را فراهم سازد. علي آقا محمدي تصريح كرد: در اجراي طرح مزبور بايد امكانات مختلف براي رفاه حال شاغلين و ديگر افراد مرتبط با بازارچه لحاظ شود، لذا تمامي كارها در جهت توسعه اين بازارچه بايد با برنامه ريزي دقيق و مدون همراه باشد.
وي در ادامه با بيان اينكه بازارچه پرويزخان در بهترين مكان براي تماس با كشور عراق است گفت: توسعه اين منطقه يك كار ملي است بنابراين تمامي موارد و موضوعات مختص به اين بازارچه را مورد بررسي قرار خواهيم داد و نتايج حاصل شده را به كرمانشاه اعلام خواهيم كرد.
معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهور در ادامه گفت: براي صادرات كالا از مرز استان كرمانشاه به كشور عراق پيش بيني كرده ايم كه براي شهريور سال آينده بايد ميزان كالاهاي صادراتي به چهار ميليارد دلار افزايش يابد و صادرات كالا از طريق مرز خسروي را نيز در دستور كار داريم.

 



فرهنگسراهاي استان البرز تخصصي مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
فرهنگسراهاي استان البرز بايد به صورت تخصصي وارد عمل شده و در يكي از زمينه هاي هنري فعاليت كنند.
مديركل ارشاد استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران، وضعيت كنوني فرهنگسراها را نامتناسب با نياز اين استان دانست و گفت: با تشكيل اداره كل استان البرز به دنبال ايجاد راهكار براي فعال سازي هرچه بيشتر فرهنگسراها هستيم.
قادر آشنا، مجموعه فرهنگسراهاي شهرستان كرج و شهرهاي تابعه را 6 باب خواند و اظهار داشت: برطرف كردن نقايص و مشكلات فرهنگسراها و تامين تجهيزات موردنياز اين مجموعه ها از مهم ترين فعاليت هاي آينده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد بود.
اين مسئول در پايان بر ايجاد انسجام و هماهنگي هرچه بيشتر مجموعه ارشاد با اصحاب فرهنگ و رسانه تاكيد و تصريح كرد برگزاري اردوهاي تفريحي و فرهنگي براي اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از جمله اقدامات اين اداره كل است.

 



تا پايان سال 90 صورت مي گيرد
انتقال آب زاينده رود به شهرهاي استان يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
تا پايان سال 90 همه شهرهاي استان يزد به جز ابركوه و طبس از آب زاينده رود بهره مند خواهند شد.
مديرعامل آب و فاضلاب استان با اعلام اين خبر گفت، شهرستان مهريز تا پايان امسال و شهرستان بهاباد تا پايان سال 90 از اين خط انتقال بهره مند خواهند شد.
به گفته اسلامي در تابستان امسال 80درصد مصرف آب شهروندان يزدي از خط انتقال تأمين شده است و اين در حاليست كه در صورت قطع اين خط، استان تنها قادر خواهد بود 60درصد آب مورد نياز مردم را تأمين كند.
وي افزود: تابستان امسال مصرف آب در يزد 30درصد بيش از الگوي مصرف بوده و رشدي معادل 6/5درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است كه اين امر نگران كننده مي باشد.
مديرعامل آبفاي استان افزود: 18درصد مردم در استان به دليل مصرف كم از پرداخت آب بها و آبونمان معاف هستند و 42 درصد نيز در سقف الگوي مصرف، آب مصرف مي كنند و اين در حاليست كه آمارها نشان مي دهند بسياري از مصرف كنندگاني كه الگوي مصرف را رعايت نمي كنند در تلاش هستند تا به سقف الگوي مصرف نزديك شوند.
به گفته وي توليد آب در استان امسال به 3320 ليتر در ثانيه رسيده كه رشد بيش از 5/5 درصدي را نشان مي دهد.
رئيس روابط عمومي شركت آبفاي يزد نيز از برگزاري جشنواره ملي پوستر آب كشور در آذرماه امسال در يزد خبر داد.
شرعياتي گفت: توجه هنرمندان در خصوص مصرف بهينه و درست آب از جمله مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره مي باشد.

 



فرماندارخبرداد
اعطاي وام به افراد فعال درزمينه صنايع دستي بيرجند

بيرجند-خبرنگاركيهان:
فرماندار بيرجند گفت: به افراد فعال در زمينه صنايع دستي وام خود اشتغالي پرداخت مي شود.
قاسم زاده نداف دربازديد از بازارچه صنايع گردشگري شهرستان افزود: تا چند سال آينده قطعاً خراسان جنوبي درمسير شرق مي تواند كانوني براي معرفي توانمنديهاي سنتي و گردشگري باشد.
وي همچنين از راه اندازي بازارچه بانوان در آينده نزديك خبرداد و گفت: يكي از سايتهاي فرمانداري ارتقا سطح گردشگري بيرجند است.
قاسم زاده نداف درپايان خاطرنشان كرد: هتل چهارستاره كوهستان با هزينه تقريبي
5/2ميليارد تومان تا 2 ماه آينده به بهره برداري مي رسد.

 



پس ازگذشت 20 سال از بازسازي شهر صورت گرفت
نصب چراغ راهنمايي و رانندگي در دهلران

دهلران- خبرنگاركيهان:
پس از گذشت 20 سال از بازسازي شهر دهلران نخستين چراغ راهنمايي و رانندگي دراين شهر نصب شد.
به گزارش خبرنگارما اين چراغ در چهارراه مركزي شهر دهلران نصب شده حال و هواي ديگري به شهر داده و عبور و مرور شهري نظم خوبي پيدا كرده است. رانندگان دهلراني پس از گذشت 20 سال پشت چراغ قرمز درخيابان اصلي شهر توقف كردند تا حق تقدم عابران پياده و ساير رانندگان رعايت شود. البته رانندگاني هستند كه هنوز خود را با شرايط ترافيكي شهر همسو نكرده اند و تخلفاتي را مرتكب مي شوند. اما با فرهنگ سازي و اعمال دقيق قانون آنان نيز نظم پذير خواهندشد.

 



رئيس كميسيون فني و عمراني شهر بابل: نحوه اداره استان و شهرها نيازمند تغيير است

بابل- خبرنگاركيهان:
رئيس كميسيون فني و عمراني شهربابل گفت: استان مازندران و شهر بابل نيازمند تغيير رويكرد مسئولان نسبت به نحوه اداره استان و شهرها مي باشد.
سيف الله علي نيا اظهارداشت: شهر بابل از نظر مبلمان شهري و توسعه فضاي سبز كمبودهاي فراواني دارد.
وي اظهارداشت: در طول سالهاي گذشته عملا توسعه شهرها متناسب با ظرفيت و نيازهاي شهروندان نبوده است، به طوري كه عدم توسعه متوازن شهرها و امكانات شهري هم در اقتصاد شهروندان هم در شكل زندگي آنها تاثير زيادي داشته است.
علي نيا با بيان اينكه درحال حاضر بابل با كمبودهاي قابل توجهي مواجه است، گفت: از جمله مشكلات شهر بابل مي توان به عدم وجود پاركينگ طبقاتي، عدم ترمينال برون شهري و عدم اعتبار براي اجراي زيرگذر ميدان ولايت و كمربندي شرقي و عدم استفاده از ابندان حيدركلا و برش رودخانه بابلرود اشاره كرد.
وي در خاتمه اظهارداشت: بسياري از مشكلات شهرها از نبود يك چشم انداز و برنامه ريزي درازمدت مي باشد كه درنتيجه هزينه هاي تكراري را به شهروندان تحميل مي كند.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

¤مهديشهر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي در سپاه ناحيه مهديشهر حجت الاسلام والمسلمين سيدابوالفضل راسخي به عنوان نماينده ولي فقيه در اين سپاه معرفي شد.
¤اراك- خبرنگاركيهان: طي احكام جداگانه اي از سوي مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس بهمن آنالويي به عنوان معاون بهره برداري شركت، مهندس حسن خدادادي به سمت مشاور قائم مقام مديرعامل و مهندس سيدعابد مصطفوي به عنوان مدير اجرايي طرح هاي تأمين و توزيع آب شهري منصوب شدند.
¤ دهلران- خبرنگار كيهان: استاندار ايلام طي حكمي علي ياري را به سمت معاون سياسي فرمانداري دهلران منصوب كرد.
¤تبريز- خبرنگار كيهان: طي حكمي «محمد دادي» به سمت معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي منصوب شد.
¤گرگان- خبرنگار كيهان: رئيس آموزش و پرورش شهرستان گرگان داريوش دادور را به عنوان معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش اين شهرستان انتخاب كرد.
¤بادرود- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سيدفرشيد طاووسي به سمت رئيس آموزش و پرورش شهرستان بادرود معرفي شد.
¤لردگان- خبرنگاركيهان: استاندار چهارمحال و بختياري طي حكمي يدالله خالدي را به عنوان سرپرست فرمانداري لردگان منصوب كرد. همچنين مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري مراد احمدي را به سمت رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهر آلوني منصوب كرد.
¤ ورامين- خبرنگاركيهان: طي احكام جداگانه اي سرهنگ پاسدار سيداحمد ميري به عنوان فرماندار جديد نيروي انتظامي ورامين، حميد جنيدي به عنوان رئيس اداره تأمين اجتماعي قرچك، سعيد بختياري بعنوان بخشدار جوادآباد ، سيدرضا طباطبائي بعنوان بخشدار مركزي ورامين، دكتر يزدان زاده بعنوان رئيس بيمارستان شهيد مفتح ورامين، عباس بركان به عنوان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران اين شهرستان و حسين اكبري بعنوان رئيس مركز آموزش فني حرفه اي پيشواي ورامين منصوب و مشغول بكار شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14