(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3  آبان 1389- شماره 19772

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ناگزير از تحول (يادداشت روز)
گزارش اختصاصي كيهان از ابعاد پنهان معامله تسليحاتي آمريكا و عربستان
ارباب (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اروپا شركت نفتيران را از تحريم استثنا كرد
كبگانيان: اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد در دست بررسي است
چامسكي: آمريكا ديگر نمي تواند خواسته هاي خود را به ايران تحميل كند
عاليجناب «پونز» ستون پنجم كيهان در ميان اپوزيسيون! (خبر ويژه)
نتانياهو: كجاي دنيا را اسم ببرم كه ايران نفوذ نداشته باشد؟! (خبر ويژه)
ترور و بمب گذاري كنيد، پناهندگي بگيريد (خبر ويژه)
توبه نكنيد! موسوي و كروبي و خاتمي تنها مي مانند (خبر ويژه)
عصبانيت راديو فردا از گزارش هاي كيهان درباره آشوب هاي فرانسه (خبر ويژه)



ناگزير از تحول (يادداشت روز)

يكي از مهمترين بخش هاي سفر رهبر معظم انقلاب به قم، ديدار جمع كثيري از علما، فضلا، اساتيد و طلاب حوزه علميه قم با ايشان و بيانات مبسوط معظم له و تبيين منشور حوزه از نگاه رهبري انقلاب بود. پيوند عميق روحانيت و انقلاب باعث شده كه اين نهاد ديني همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته و بدخواهان نظام و ايران اسلامي همواره درصدد جدايي بين روحانيت و حاكميت برآيند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به انديشه مسموم دشمن، ضمن هشدار به دسيسه هاي آنان بر ضرورت تحول در حوزه نيز تاكيد نمودند.
حوزه علميه قم به عنوان خاستگاه اصلي انقلاب اسلامي همواره پشتيبان نظام بوده و بدون ترديد مولفه ها و شاخصه هاي اسلام ناب محمدي(ص) در برابر اسلام آمريكايي، در اين نهاد مقدس شكل گرفته است. دشمن با توجه به ميزان تاثيرگذاري حوزه هاي علميه و روحانيت در ترويج اسلام ناب، دنبال آن بوده و هست كه نقش روحانيت را كمرنگ جلوه دهد. در اين راه نيز از ابزار مختلفي كمك گرفته، چرا كه در ظاهر نمي خواهد با اصل اسلام مخالفت كند. بنابراين با نقشه هايي كه در سر مي پروراند، ابتدا اسلام بدون روحانيت را مطرح كرده و سپس شعار جدايي دين از سياست را علم مي كند تا از اين رهگذر، حكومت ديني را فاقد صلاحيت اداره امور جامعه معرفي كند.
اين دسيسه ها محدود به زمانه حاضر نيست. شايد يكي از بارزترين اقدامات دشمن در اين زمينه به زمان حكومت عثماني بازگردد كه آخرين تير خلاص را به حضور سياسي اسلام زد و از همان دوره رژيم جعلي اسرائيل با كمترين مقاومت از سوي مسلمانان و جهان اسلام در سرزمين فلسطين بساط قدرت سياسي، اقتصادي و نظامي خود را پهن كرد و روز به روز بر دامنه اشغالگري، زورگويي و ظلم خود افزود.
در اين ميان لطمه به جايگاه «ولايت فقيه» به عنوان مظهر حوزه هاي علميه و راس نظام اسلامي در دستور كار دشمن قرار گرفت. حمله هايي كه از بيرون و گاه از داخل عليه «ولايت» شده و مي شود در چارچوب ضديت و عناد با اصل اسلام و حاكميت اسلام است. براي دشمن و ايادي داخلي آنان «شخص» موضوعيت ندارد، بلكه هدف تضعيف و ساقط كردن «جايگاه» ولايت فقيه به عنوان عمود و ستون انقلاب است. حمله هايي كه طي سالهاي گذشته عليه امام(ره) و آرمانهاي بلند آن حضرت شد تا جايي كه قصد داشتند امام و افكار ايشان را به موزه تاريخ بسپارند! و يا هجمه هاي وسيعي كه سال گذشته و در جريان فتنه 88 عليه رهبري انقلاب صورت گرفت، تمامي نشان از برنامه ديكته شده دشمن براي رويارويي مستقيم و آشكار با اصل اسلام و انقلاب داشت.
اما در مقابل، مردم انقلابي با همراهي روحانيت پيشرو كه به ميانه ميدان بصيرت گام نهاده و از كنج انفعال و سكوت خود را خلاص كرده بودند، حماسه 9 دي و 22بهمن 88 را آفريدند و خيال خام دشمن را براي سرنگوني «ولايت» و «انقلاب» نقش بر آب كردند.
تاكيد بر ضرورت تحول نيز بخش ديگري از منشور حوزه در بيان رهبر معظم انقلاب بود. حضرت آيت الله خامنه اي با نگاه حكيمانه خود مهندسي فرهنگي جهان را به گونه اي ترسيم نمودند كه در آن، نقش حوزه هاي علميه و طلاب امري مهم به شمار آمده و مي تواند با كاستن از نقايص موجود، تقويت هم بشود. بدون ترديد اين امر در محك زدن تجربه هاي جديد حوزه هاي علميه با دقت نظرهايي كه از سوي رهبري انقلاب اعلام شده، مي تواند محقق گردد.
البته حوزه هاي علميه طي قرون متمادي همواره در مسير تحولات و تطورات فراواني قرار گرفته و امروز هم يكي از همان دوره هايي است كه اين نياز احساس مي شود، اما بايد توجه داشت كه نبايد دچار افراط و تفريط شد. تحول در حوزه امر ظريف و زمان بري است. از يك سو نبايد در دام تقليد و تاييد هر آنچه از قبل رسيده، بيفتيم و از سوي ديگر بايد مراقب بود تا از اصالت هاي حوزه جدا نشويم.
قدم اول در اين مسير، تشكيل يك ستاد مجهز و كارآمد براي تحقق تحول و سياستگذاريها و برنامه ريزيهاي جديد است. حوزه هاي علميه براي تحول ناگزيرند گامهاي اساسي در عرصه هاي اجرايي، تحصيلي، متون درسي و حتي برخي روشهاي تدريس بردارند.
حوزه هاي علميه بايد در اجتهاد، تفسير، فلسفه، تحقيق، پاسخگويي به شبهات و هر آنچه مورد نياز دنياي امروز اسلام است حرف اول را بزنند. تحقق چنين امري تنها در سايه تحول و سياست ها و برنامه هاي جديد، دقيق و مدون خصوصا در متون درسي امكانپذير است.
بخشي از اين دگرگوني ها اقتضايي است. چون فضاها و قالب ها در جهان امروز دائما در حال تغييرند، بطور طبيعي تغييراتي نيز در نهادهاي اجتماعي- كه حوزه هاي علميه از آن جدا نيستند- صورت مي پذيرد. اما بخش عمده اي از اين تغييرات، همانهايي هستند كه به خواست و ميل ما بستگي دارند. اين بخش را مي توان با تدبير و برنامه ريزي پيش برد و به سامان رساند.
البته تحول در ريشه و اساس متون درسي حوزه جايگاه چنداني ندارد، چرا كه آموزه هاي اسلامي ما مبتني بر وحي و عصمت و آيات و روايات است. اما مي توان اين متون را با توجه به نيازها و چالش هاي امروز جهان بشري، مورد بازنگري قرار داده و با حفظ امانت بازنويسي كرد.
بطور حتم يكي از مراكز مهم و اثرگذاري كه مي تواند در نهضت بومي سازي و اسلامي سازي علوم انساني نقش محوري ايفا كند، حوزه هاي علميه هستند. براي اين كار لازم است تا علومي چون مديريت، اقتصاد، روانشناسي، جامعه شناسي و علوم سياسي ممزوج با دروس حوزوي، شكل جديدي از متون درسي به خود گرفته تا بستر مناسب و طراز اولي براي اين نهضت بزرگ فراهم آيد. براي تحقق اين كار بايستي بزرگان حوزه پيشقدم شوند تا خداي ناكرده در اين ميان نوآوري منجر به بدعت نشود.
جهان امروز، دنياي تغييرات و تحولات و رشد ارتباطات روزافزون است. دشمنان در وادي شبهه افكني هر روز شبهات مدرنتري را نسبت به گذشته مطرح مي كنند. رسالت حوزه هاي علميه آن است كه فضاهاي جهاني را دائما رصد كرده و با رفع موانع رشد و پيشرفت خود، شبهات را بي پاسخ نگذارند. بايد نيازها و شبهات آينده را نيز پيش بيني كرد و براي مقابله با آنها مجهز به سلاح ايمان و البته دانش و ادبيات روز شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان اخير خود، پاسخگويي حوزه هاي علميه به شبهات مختلف را يكي ديگر از مصاديق تكيه نظام اسلامي بر علماي دين خوانده و مي فرمايند: «هدف دشمنان نظام از تزريق مستمر شبهات گوناگون ديني، سياسي و اعتقادي به جامعه، مخدوش كردن مباني نظام اسلامي است. لذا اقدام علما و فضلاي حوزه ها در برطرف كردن اين شبهات غبارانگيز از ذهن جامعه، كمك به نظام اسلامي است.»
حميد اميدي

 



گزارش اختصاصي كيهان از ابعاد پنهان معامله تسليحاتي آمريكا و عربستان

سرويس سياسي-
قدرت روزافزون ايران در منطقه و ظهور گريزناپذير پديده ايران هسته اي، آمريكا را ناگزير ساخته تا با فروش تسليحات به عربستان، اعتراض تلويحي را از پذيرش قدرت هسته اي ايران به نمايش بگذارد.
دولت اوباما قصد دارد طرحي را براي فروش هواپيماهاي پيشرفته به عربستان سعودي به ارزش 60ميليارد دلار به اجرا درآورد. اين بزرگترين قرارداد تسليحاتي آمريكا تاكنون بوده است. واشنگتن همچنين درباره ارتقا سامانه هاي بالقوه دريايي و موشكي عربستان به ارزش دهها ميليارد دلار ديگر نيز، با رياض سرگرم مذاكراه است. به گزارش وال استريت ژورنال، كاخ سفيد فروش اين جت هاي جنگنده و بالگردهاي نظامي پيشرفته به متحد كليدي خود در خاورميانه را بخشي از سياست جامع خود براي تقويت متحدان عرب آمريكا در برابر ايران مي داند.
استقبال وصف ناپذير مردم لبنان از احمدي نژاد البته موضوعي نيست كه واشنگتن بتواند به سادگي از كنار آن عبور كند. مسئله سفر مالكي به تهران در آستانه تشكيل دولت عراق و روابط نزديك ايران و تركيه كه با بي توجهي آنكارا به تحريم ها نيز همراه است، همگي موضوعاتي است كه كاخ سفيد را نسبت به افزايش نفوذ ايران در منطقه نگران ساخته است.
آمريكا البته در مسئله افغانستان نيز با مشكلات جدي روبرو گشته و به اين مسئله پي برده كه جز با كمك ايران قادر به حل اين بحران نخواهد بود؛ اين مسئله اما در مقابل تقويت روزافزون محور مقاومت، در اثر تلاش هاي ايران، سوريه و لبنان، بر ميزان قابل توجهي موجبات نگراني كاخ سفيد را ايجاد كرده است.
با اين همه رسيدن تهران، به مرحله غيرقابل بازگشت در برنامه هسته اي و تبديل شدن به يك قدرت هسته اي، شايد مهم ترين موضوعي باشد كه آمريكا را بر آن داشته تا با انعقاد قراردادي بي سابقه، حجم بالايي از تسليحات را به عربستان سرازير كند. به گزارش وال استريت ژورنال، مبلغ 60ميليارد دلار براي خريد جت جنگنده و بالگرد، حداكثر مقداري است كه سعودي ها درخواست كرده اند. كاخ سفيد به عربستان اجازه خواهد داد 84 فروند جنگنده اف 15 ، 70 فروند هواپيماي اف 15 و خريد سه نوع بالگرد شامل 70 فروند بالگرد آپاچي، 72 فروند بالگرد بلك هاوك و 36 فروند بالگرد ستيل برد را خريداري كند.
استيوكينگستون، گزارشگر بي بي سي از واشنگتن در همين زمينه نوشت: در گذشته نيز آمريكا به عربستان تسليحات مي فروخته است اما اين اقدام جنجال بسياري به پا مي كرد. به ويژه بعد از حوادث 11 سپتامبر، فروش سلاح به عربستان كه موطن اكثر هواپيماربايان آن حادثه بود جنجال برانگيزتر شد، اما چيزي كه امروز باعث شده هيچ صداي مخالفي به گوش نرسد، مسئله ايران است.
براساس اين گزارش، آمريكا مي خواهد كه يك شريك راهبردي درازمدت در منطقه داشته باشد كه بتواند مقابل ايران به عنوان يك بازدارنده عمل كند. عراق نمي تواند چنين نقشي را ايفا كند زيرا نيروهاي جنگي آمريكا از اين كشور خارج شده اند و دولت با ثبات و دائمي در عراق وجود ندارد، از اين رو آمريكا به عربستان چشم دوخته است.
اسرائيل: موافقيم
اسرائيل اما در اين ميان به عنوان يكي از مخالفين دائمي چنين قراردادهايي، هرگونه اقدام در برابر اين طرح آمريكا را مسكوت نگه داشته است. به گزارش سي ان ان، اسرائيل اميدوار است آمريكا بتواند با فروش 60ميليارد دلار تسليحات به عربستان، قدرت نظامي و نفوذ سياسي ايران را در منطقه كاهش دهد.
به گزارش اين خبرگزاري، كابينه اسرائيل كه معمولاً با چنين معاملاتي كه شامل فروش گسترده تسليحات آمريكايي به كشورهاي عربي است، علناً اعلام مخالفت مي كرد؛ رسماً از هرگونه اظهارنظري در مورد معامله ياد شده خودداري مي كند.
يكي از مقامات اسرائيلي كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار سي ان ان گفت: آمريكا ما را از جزئيات اين معامله با عربستان كاملاً آگاه كرده و مقامات آمريكايي به اسرائيل ضمانت داده اند كه همواره برتري كيفي نظامي اسرائيل را بر كشورهاي همسايه اش حفظ كنند.
سي ان ان اضافه كرد كارشناسان سياسي مي گويند يكي از دلايل بردباري بيشتر اسرائيل در رابطه با اين قرارداد، اين بوده است كه اسرائيل اميدوار است افزايش قدرت نظامي عربستان به عنوان وزنه اي در برابر نفوذ فزايند نظامي ايران عمل كند.
همچنين به گزارش اينديپندنت، «اندرو شاپيرو» دستيار وزير خارجه آمريكا هم در تشريح اين قرارداد تسليحاتي گفت كه «الكساندر ورشباو» دستيار وزير دفاع اين كشور در امور امنيت بين الملل، اين موضوع را با اسرائيل درميان گذاشته و به اين نتيجه رسيده است كه اين قرارداد برتري نظامي اسرائيل در منطقه را تضعيف نخواهد كرد.
هم ورشباو و هم شاپيرو تأكيد كردند: تقويت قابليت هاي دفاعي عربستان، امنيت آمريكا را در يك بخش بسيار مهم از جهان كه نگراني هاي فزاينده اي بر سر برنامه هسته اي ايران وجود دارد، بهبود خواهد بخشيد.
اين همان موضوعي است كه روزنامه روسي «نيز اويسيما ياگازيه تا» هم ضمن تأكيد بر آن عنوان مي كند: مقامات اسرائيلي پيش از اين اعلام كرده اند كه از تحويل سلاح به عربستان ناراضي هستند ولي قصد ندارند جلوي آن را بگيرند و با توجه به اينكه آمريكايي ها علت معامله را مقابله با تهديد روزافزون ايران عنوان كرده اند، ديگر اسرائيل دليلي براي جر و بحث ندارند.
آيا عربستان توان استفاده از سلاح ها را دارد؟
پرسش كليدي مطرح شده، پس از تبيين اهداف و پشت پرده اين قرارداد اما، ميزان كارآيي اين تسليحات و توان عربستان در به كارگيري آنهاست. آمريكا با فروش اين تسليحات پيشرفته قصد دارد، نفوذ خود را در منطقه افزايش دهد، اما آيا انجام چنين وظيفه اي از عربستان ساخته است؟
فايننشال تايمز در همين زمينه پرسيد: سؤال اين است كه آيا عربستان قادر است اين سلاح هاي گران قيمت را به كار بگيرد يا خير؟
اين خبرگزاري در پاسخ به اين پرسش ياد شده گزارش داد: «ايريس وورم» از مؤسسه تحقيقات صلح و بحران در ايالت هسن مي گويد كه تعداد جنگنده هاي اف 15 عربستان سعودي، بيش از خلبان هاي اين كشور است به علاوه هواپيماها كمتر تعمير و نگهداري مي شوند.
براساس اين گزارش، عربستان در بحران با شيعيان حوثي در مرز يمن هم زمان زيادي احتياج داشت كه به برتري دست پيدا كند. عربستان مانند امارات، قطر، بحرين و كويت تعداد زيادي مستشار و تكنيسين و خلبان خارجي استخدام كرده كه ارتش اين كشور به آنها وابسته است. تهران هم بارها گفته كه دست آمريكا از آستين كشورهاي خليج فارس بيرون مي آيد لذا از رياض گرفته تا دوبي همه نگرانند براي اين كار مجازات شوند.

 



ارباب (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: برخي از فتنه گران و مدعيان اصلاحات كه به انگليس فرار كرده و پناهنده شده اند از اسرائيل به عنوان يك دولت كه براي حفظ استقلال خود با فلسطيني هاي تندرو مقابله مي كند ياد كرده اند!
گفت: باز هم ادعا مي كنند كه اسرائيل در مديريت فتنه 88 دخالتي نداشته است!
گفتم: اين اجق وجق ها در حالي از اسرائيل دفاع مي كنند كه امروزه، مردم آمريكا و اروپا هم جنايات رژيم صهيونيستي را وحشيانه و نفرت انگيز مي دانند.
گفت: شايد به خاطر پول هايي كه با واسطه سفارت هاي اروپايي از اسرائيل دريافت كرده و روابط پنهاني كه با بهائيان داشته اند، ناچار به حمايت از رژيم كودك كش و ضدبشري اسرائيل شده اند.
گفتم: چه عرض كنم؟! ارباب جنايتكاري كه نمي خواست ديگران متوجه وحشي گري او بشوند، به نوكرش گفت؛ اگر فلان كار را انجام ندهي، ديگر مرا نخواهي ديد. پيشكار ارباب كه از زبان نرم و ملايم او تعجب كرده بود، پرسيد؛ قربان! يعني او را از نوكري معاف مي كنيد؟! و ارباب يواشكي در گوش مباشرش گفت؛ خرجش را داده ام بايد جورم را بكشد... منظورم اين است كه چشمانش را از حدقه درمي آورم!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ استقبال با شكوه و تاريخي مردم با بصيرت قم از مقام معظم رهبري حماسه اي با عظمت را خلق كرد و دل دوستداران انقلاب را شاد و دشمنان را مأيوس و نااميد كرد. درود بر ملت رشيد و ولايتمدار ايران كه در تمام صحنه ها حضور گسترده دارند.
علي نژاد از قائم شهر
¤ يك جوان 25 ساله هستم كه به هنگام پخش فيلم سخنراني شهيد همت از تلويزيون شنيدم ايشان گفت ما دو راه بيشتر نداريم يا در خط ولايت يا در خط شيطان، خط وسطي نيست. حال دورانديشي و بصيرت بالاي شهيد همت كه اين روزها را مي ديد جاي عبرت آموزي دارد.
7364---0916
¤ به بهانه هدفمند كردن يارانه ها بعضي اقلام توسط اخلال گران گران شده است. پيشنهاد مي شود دولت با نظارت و برخورد قوي مانع سوءاستفاده افراد فرصت طلب شود.
زنكي آبادي از كرمان
¤ مدتي است كه در برخي دبيرستان ها و دانشگاهها شعارهايي مثل ما ايراني مسلمانيم ترويج مي شود. تمام اين حركت ها در مقابله با اسلام مي باشد. فلذا بايد هوشيار بود و به نسل جوان در اين مورد آگاهي هاي لازم را داد كه فريب نخورند.
3146---0912
¤ افراد فتنه گر و بدخواه نظام و انقلاب بدانند با رفتار زشت و غيرانساني كه با هنرمند فاخر كشورمان آقاي افتخاري داشتند بي حيايي خويش را بيشتر نشان دادند و ثابت كردند كه به معناي واقعي ديكتاتور هستند.
9268---0937
¤ همانطوري كه ساير مجرمان در اسرع وقت دستگير و محاكمه مي شوند شايسته است با مافياي طلا و مفسدان اقتصادي و غارتگران بيت المال نيز با شدت بيشتري برخورد شود.
4061---0917
¤ ما جمعي از دانشجويان كارداني به كارشناسي مراكز فني و حرفه اي هستيم از آنجا كه مجلس شوراي اسلامي طي مصوبه اي در تاريخ 19/2/89 آموزش و پرورش را موظف به پذيرش دانشجو سهميه آزاد مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي نموده است ولي وزارت آموزش و پرورش اين مصوبه را اجرا نمي كند از مسئولين تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از دانشجويان متقاضي كارداني به كارشناسي
¤ مسئولين دولتي در رابطه با نيروهاي خريد خدمتي در آموزش و پرورش اعلام كرده اند بودجه براي ادامه همكاري اين نيروها در اختيار ندارند. از قول بنده بنويسيد بعنوان نيروي خريد خدمت منطقه محروم بلده در شهرستان نور حاضريم تا رفع كسر بودجه دولت بصورت رايگان خدمت بكنيم.
6042---0911
¤ وزير آموزش و پرورش كه به فكر مربي هاي زحمتكش پيش دبستاني و مهدكودك ها هست چرا دستور استخدام آنها را كه سابقه 10 ساله و مدرك كارشناسي دارند صادر نمي كند؟
8310---0917
¤ وقتي قبض برق براي تابستان گيلاني ها صادر شد و مورد اعتراض مردم و استاندار قرارگرفت قول بررسي و اصلاح آن اعلام شد ولي حالا قبض جديد با جريمه مصرف مازاد الگو صادر شده است و اخطار قطع برق هم به آن اضافه شده است!
ذاتي از رشت
¤ چرا تاكسيراني نسبت به عدم كاركرد تاكسيمتر در تهران بي تفاوت است؟
صالحي
¤ از سايپا پرايد دوگانه سوز گرفتم چند روزي نگذشته بود كه دسته سيم عقب آن سوخت و يك ماه است كه خودروام در نمايندگي سايپا شهركرد خوابيده است خواهش مي كنم به گوش مسئولين برسانيد تا شايد رسيدگي كنند.
9632---0913
¤ ما فرزندان معلم شهيد حسين اسدي 7 سال سابقه فعاليت در نهضت سوادآموزي را داريم كه با عنايت رياست محترم جمهوري و وزير آموزش و پرورش جذب آموزش و پرورش مشكين شهر شده ايم وزير آموزش و پرورش هم در همايش ايثارگران اردبيل در تاريخ 25/7/89 اعلام نمود فرزندان شهدا محل خدمت خود را خودشان تعيين كنند ولي آموزش و پرورش استان اردبيل نسبت به اين دستور وزير توجهي نمي نمايد و ما را به منطقه اي غير از منطقه درخواستي خود مي فرستد. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست عاجزانه داريم كه نسبت به معرفي ما به مشكين شهر مساعدت نمايند.
فرزندان شهيد اسدي
¤ با توجه به ايام اعزام حجاج بيت الله الحرام متأسفانه محل هايي كه هلال احمر براي واكسن حجاج تعيين كرده بسيار كم است و بانكهاي پرداخت هزينه واكسن ها نيز بسيار دورتر از مكان زدن واكسن ها قرار دارد و با توجه به اينكه اكثر حجاج از سنين بالايي برخوردارند واقعاً براي زدن واكسن و هزينه واريزي به بانك مستأصل شده اند. از مسئولين امر درخواست مي شود با تدبير لازم مانع تردد بي مورد حجاج شوند.
سروش
¤ از مسئولين تعزيرات درخواست مي شود به وضعيت قيمت ها در پايانه هاي مسافربري و قطار نظارت جدي تري نمايند.
0087---0912
¤ دانشجوي پيام نور ورامين هستم بنويسيد چند جلسه كلاس كه براي ما دانشجويان گذاشته اند به دليل نبود استاد حذف شده است لطفاً رسيدگي شود.
4594---0912
¤ خط ويژه خيابان ولي عصر فقط به اتوبوس هاي ريالي (خصوصي) اختصاص يافته و ما مسافرين اتوبوس هاي بليتي بايد ساعت ها در ترافيك شهر در رفت و آمد باشيم. خطاب به مسئولين شهرداري بنويسيد شعار خدمات دهي عادلانه آنان به شهروندان با اعمال چنين روش هاي تبعيض آميز در تضاد كامل است. درخواست تجديدنظر در تصميم گرفته شده را داريم.
0471---0912
¤ در چند نقطه از بلوار ابوذر از ساعت 9 شب به بعد زن و بچه مردم از مزاحمت هاي اراذل و اوباش امنيت ندارند. چند مورد اتفاق افتاده كه كيف و ساك دستي همراه خانم ها را سارقين به زور از دست آنها بيرون كشيده و برده اند. از كلانتري 132 منطقه درخواست داريم گشت هاي خود را در اين محله بيشتر كند.
مجيدي
¤ سه جايگاه سوخت سي ان جي در خيابان هاي شوش، فداييان اسلام و بلوارابوذر به تاكسي ها اختصاص پيدا كرده از طرف ديگر دو جايگاه سوخت بلوار بسيج ناگهان خراب شده اند. جواب مشكلاتي را كه براي مسافركش هاي شخصي و خطي بوجود مي آيد چه كسي مي دهد.
بابايي
¤ بوستان استاد معين در ناحيه 2 منطقه 14 شهرداري به دليل حضور و تجمع افراد معتاد براي خانم ها ناامن شده تقاضا داريم مسئولين امر رسيدگي كنند.
9233---0910
¤ در خيابان دماوند حد فاصل ميدان امام حسين تا خيابان اقبال پايه برق روشنايي وجود ندارد از مسئولين اداره برق منطقه درخواست تامين روشنايي اين محدوده را داريم.
محمدي
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 8/7/89 روزنامه تحت عنوان «ايجاد راه بندان در ورودي شهر نوكنده» به اطلاع ميرساند: فرماندهي انتظامي استان گلستان اعلام نموده در محل مورد نظر پاركينگ به اندازه كافي در منتهي اليه سمت راست جاده در نظر گرفته شده و هيچگاه سطح عبوري جاده اشغال نمي شود، همچنين در همه ساعات بوسيله مراقب راه و نگهبان پارك با توقف دوبله اتوبوسها در محل جلوگيري بعمل آمده و تاكنون تصادفي ناشي از پارك اتوبوس ها در اين مكان رخ نداده است.»
پا سخ روابط عمومي
شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 15/7/89 با مضمون «عدم فعاليت در هفته دفاع مقدس در ايستگاه هاي مترو» روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران اعلام مي دارد به منظور گراميداشت هفته دفاع مقدس همانند سال هاي گذشته در ايستگاه هاي متروي تهران اقدامات انجام گرفته به شرح زير را به اطلاع مي رساند: 1- نصب پلاكارد با مضمون تبريك فرا رسيدن هفته دفاع مقدس در ايستگاه هاي شلوغ مترو. 2. پخش تيزر دفاع مقدس از تلويزيون هاي شبكه مترو و پيام در ايستگاه هاي مترو. 3- برپايي نمايشگاه عكس دفاع مقدس با عنوان ياد ياران در خانه فرهنگ ايستگاه گلبرگ.

 



برگي ديگر از بي خاصيتي داستان تحريم ها
اروپا شركت نفتيران را از تحريم استثنا كرد

سرويس سياسي-
علي رغم موج تحريم هاي يكجانبه بر ضد ايران هر از چند گاهي ناكارآمدي و بي خاصيتي تحريم ها درباره جمهوري اسلامي علني مي شود.
در همين زمينه، دويچه وله ديروز طي گزارشي با عنوان نفت ايران از ناباكو استثنا شد با به تصوير كشاندن سياست هاي متضاد درباره تحريم هاي شركت هاي ايراني نوشت: وزيران خارجه اتحاديه اروپا قصد دارند بخشي از پروژه عظيم گازرساني ناباكو را از مشمول تحريم هاي جديد خارج كنند.
اين گزارش افزود: با اجرايي شدن اين پروژه قرار است گاز آسياي مركزي به اروپا منتقل شود.
دويچه وله با بيان اينكه كشورهاي حاشيه درياي خزر، تركيه، روماني، بلغارستان، مجارستان و اتريش از سهامداران اصلي اين پروژه هستند نوشت: تنها كشور منطقه كه در اين برنامه حضور ندارد ايران است. بنابراين گزارش، ناباكو خط لوله اي به طول بيش از 3 هزار كيلومتر خواهد بود كه هزينه احداث آن حدود يازده ميليارد دلار برآورد مي شود. سهامداران كنسرسيوم ناباكو كه مقر آن در وين است نزديك به دو ماه پيش تصميم گرفتند براي بي نياز شدن از گاز ايران احداث دو خط لوله فرعي براي انتقال گاز گرجستان و عراق به خط لوله اصلي را آغاز كنند.
اين گزارش با اشاره به اينكه كشور آذربايجان يكي از تأمين كنندگان اصلي گاز مورد نياز خط لوله ناباكو محسوب مي شود افزود: پيش تر ميان برخي از شركت هاي ايراني فعال در صنايع نفت و گاز همكاري هايي با كشورهاي حوزه درياي خزر صورت گرفته است. يكي از اين شركت ها «نفتيران» است كه ده درصد از سهام اكتشاف يكي از ميدان هاي گازي آذربايجان را در اختيار دارد. بنابراين گزارش، به گفته منابع آگاه وزيران خارجه اتحاديه اروپا توافق كرده اند كه براي به خطرنيفتادن خط لوله ناباكو حضور اين شركت ايراني در ميدان گازي ياد شده را از تحريم ها استثنا كنند. گفته مي شود كه اين تصميم براي جلوگيري از ايجاد موانع جديد بر سر راه اين پروژه چند مليتي گرفته شده و شامل فعاليت هاي اين شركت ايراني در مناطق ديگر نمي شود.
انتقال گاز از آسياي مركزي كه بخشي از آن براي تأمين نياز شمال اروپا در نظر گرفته شده تدبيري است براي كاهش وابستگي به روسيه كه مهمترين تامين كننده گاز اروپاست. گفتني است؛ آمريكا هشتم مهرماه سال جاري شركت نفتيران را در فهرست تحريم هاي يك جانبه خود قرار داده بود.

 



كبگانيان: اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد در دست بررسي است

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد توسط كميته ويژه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دستور كار قرار دارد تاكيد كرد كه اين اساسنامه پس از امضاي رئيس جمهور لازم الاجرا است.
دكتر منصور كبگانيان روز يكشنبه در حاشيه همايش هفته قدرت و كنترل در پاسخ به «مهر» با بيان اينكه اساسنامه دانشگاه آزاد با ابلاغيه مقام معظم رهبري در دستور كار قرار دارد افزود: بر اين اساس روال اصلاحات اساسنامه اين دانشگاه در دست بررسي است و تنش هاي غيرسازنده نيز رفع شده و تكليف شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز روشن شده است.
وي با بيان اينكه بحث وقف دانشگاه آزاد منتفي است اظهار داشت: اساسنامه اين دانشگاه براساس دستور مقام معظم رهبري به كميته ويژه اي ارجاع و كار اصلاحات نيز آغاز شده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از برگزاري جلسه در روز سه شنبه خبر داد و يادآور شد: دستور كار اين جلسه نقشه جامع علمي كشور است اما در صورتي كه گزارش هاي اين كميته ويژه آماده شده باشد به اساسنامه نيز پرداخته مي شود.
وي به روند اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد اشاره كرد و يادآور شد: اصلاحات اساسنامه در صحن علني شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح و با امضاي رئيس جمهور لازم الاجرا مي شود.
كبگانيان همچنين به موارد اصلاحيه اين اساسنامه اشاره كرد و ادامه داد: اساسنامه اين دانشگاه يك بار در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده بود ولي براساس دستور مقام معظم رهبري كميته اي ايجاد شد تا نكاتي در اساسنامه دانشگاه آزاد از لحاظ حقوقي و فقهي اصلاح شود كه در نهايت پس از تكميل آن با امضاي رئيس جمهور ابلاغ شود.
وي همچنين به آخرين وضعيت نقشه جامع علمي كشور اشاره كرد و يادآور شد: در حال حاضر فصل ماقبل آخر اين نقشه كه شامل راهبردهاي كلان است در دستور كار قرار دارد و همچنين تيمي در دبيرخانه اين شورا ايجاد شده تا در صورت لزوم اصلاحات لازم را اعمال كند.

 



چامسكي: آمريكا ديگر نمي تواند خواسته هاي خود را به ايران تحميل كند

يك كارشناس برجسته آمريكايي بر ناتواني حاكمان كشورش در تحميل خواسته هاي خود به ايران تأكيد كرد.
نوام چامسكي با اشاره به ايستادگي تهران در مقابل سياست هاي واشنگتن گفت: آمريكا ديگر نمي تواند خواسته هاي خود را به ايران و تركيه و حتي برزيل تحميل كند.
به گزارش روزنامه «استار» تركيه، «نوام چامسكي»، كارشناس آمريكايي بر اين باور است كه سياست هاي اوباما هيچ تغييري در آمريكا ايجاد نخواهد كرد.
وي گفت: آمريكا در حالي از افزايش هزينه هاي نظامي رقيب بزرگ خود چين انتقاد مي كند كه هزينه هاي نظامي خود آمريكا پنج برابر چين است، در حالي كه جمعيت چين نسبت به جمعيت آمريكا بسيار بالاست.
چامسكي سپس با اشاره به بحران مالي آمريكا گفت: اين بحران مالي كه امروز در آمريكا جاري است، بسيار عميق تر از يك بحران بزرگ است. در بحران هاي گذشته نيز مردم دچار فقر شده بودند. اما بحران اخير بسيار متفاوت از گذشته است.

 



عاليجناب «پونز» ستون پنجم كيهان در ميان اپوزيسيون! (خبر ويژه)

2 مقاله پي در پي اكبر گنجي با موضوع رد تقلب در انتخابات رياست جمهوري و قطعيت شكست موسوي از احمدي نژاد، محافل ضد انقلاب را به شدت آشفته و سردرگم كرده است.
در حالي كه اين محافل قهرمان سابق خود را با انواع ناسزاها مورد حمله قرار مي دهند ارزيابي ها حاكي است تحليل گنجي متعلق به خود وي نيست بلكه جمع بندي طراحان اصلي فتنه و آشوب سال 88 است كه صرفاً به قلم گنجي در گويانيوز (ارگان سازمان سيا) منتشر شده. گفته مي شود اين محافل ضمن ارزيابي تحولات يك سال و نيم گذشته به اين نتيجه رسيده اند كه ديگر با «دروغ تقلب در انتخابات» و «پيروزي موسوي» نمي توان جنبشي اعتراضي برساخت و اگر قرار است جريان براندازي يارگيري سياسي و اجتماعي كند بايد پيش از آن كه بقاياي اپوزيسيون نيز از هم بپاشند يا ابعاد رسوايي و انزوا گسترده تر شود، ادعاي دروغين «تقلب» و «پيروزي» را به تدريج به بايگاني سپرد و از نقطه ديگري شروع كرد، چنان كه گنجي مي گويد «سبز بودن لزوماً به معناي باور به تقلب و پيروز بودن موسوي نيست. مي توان باور داشت تقلب نشده همچنان كه تاج زاده و بهزاد نبوي و رمضان زاده و عبدي و ديگران مي گويند و موسوي طبق نظرسنجي ها در سراسر كشور- به جز تهران- از احمدي نژاد عقب بوده اما در عين حال سبز بود. سبز بودن را بايد معنايي ديگر كرد».
اما فارغ از خاستگاه رفتار انتحاري گنجي در خدمت تغيير فاز مورد نظر سازمان سيا، محافل توجيه نشده ضد انقلاب كه رشته ها و بافته هاي 17-16 ماهه خود را -آن هم توسط كسي كه قهرمان! معرفي مي شد- پنبه مي بينند، واكنش هاي عجيب و غريب و خواندني بروز داده اند.
سايت بالاترين در واكنشي كه كامنت هاي خواندني اي نيز به همراه داشت نوشت: انصاف اين است كه بگويم گنجي آن استدلالات را به اين بهانه عنوان كرده تا ثابت كند مي توان به تقلب در انتخابات و پيروزي موسوي معتقد نبود و «سبز» بود اما به نظر مي رسد آنچه در اين بحر طويل گم شده باشد اين است كه به هر حال وقتي جناب گنجي با اين صغري و كبري چيدن، «استدلال» و نيز «تاكيد» مي كند كه تقلبي نشده و نتيجه مستقيم آن اين است كه احمدي نژاد در واقع نماينده و منتخب واقعي جمهور مردم است. خب! آن وقت طبعاً سوال ساده اي كه به ذهن ساده دلي مثل من مي ر سد اين است كه اگر واقعاً جناب احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب و حقيقي مردم است، پس ما چه حرفي داريم براي زدن، و در واقع به چه داريم اعتراض مي كنيم اين وسط، يا صريح تر بگويم، ما چه حقي داريم كه اعتراضي كنيم به انتخابات يا «رئيس جمهور» و كاركرد رژيم؟
بالاترين سپس به بازتاب تحليل گويانيوز ( به قلم گنجي) در كيهان استناد مي كند و مي نويسد: كيهان به استناد مقاله گويانيوز مي گويد بي خود شلوغ نكنيد، كله گنده هاي سبز و تاج زاده، رمضان زاده، بهزاد نبوي و عبدي مي گويند تقلب نشده است. به خبر كيهان مراجعه كنيد ببينيد خوش نويسي هاي جناب گنجي به مذاق چه كساني شيرين آمده است. البته نشريه وزين كيهان تنها رسانه نظام نيست، جهان نيوز و تابناك و وطن امروز و تعداد بي شماري از سايت ها هم به اين مسئله پرداخته اند.
زير اين تحليل بالاترين كامنت هايي از عناصر ضدانقلاب عصباني و بي خبر از همه جا جلب توجه مي كند، از جمله: «گنجي به جاي آن كه به نظرات اصلاح طلبان منحط ]![ مراجعه كند، بايد به نظرات مخالفان مراجعه كند... گنجي ها ستون پنجم حكومتند و اين تمثيل درباره آنها مصداق دارد كه: به آهو مي زند هي بر دويدن، به تازي مي زند هي بر گرفتن.... اين ديوث فكر مي كند چون زندان رفته و كتك خورده، مي تونه هر ]...[ دلش مي خواهد بخوره. ]...دم[ به آن نهادهاي اروپايي كه چپ و راست به اين ]...[ تو دهن جايزه مي دهند. اين نشان دهنده اين هم هست كه ما در دنيايي بس تخمي زندگي مي كنيم... آدم چرندي هست اين گنجي. توي احمق كه اون طرفي، ديدي كه چي شد؟ آن هم با مزخرفاتي مثل تاريكخانه اشباح و غيره.»
اما سايت «جرس» براي اينكه ثابت كند اكبر گنجي بي ربط نوشته استدلال هاي كاملا محكمي! ارائه كرده است؛ بخوانيد: «جنبش براي من از زماني شروع شد كه موسوي خود را برنده انتخابات معرفي كرد و هر نتيجه اي غير از اين را باطل اعلام نمود. قطعا اين احمدي نژاد نبود كه انتخاب شده است. آنچه شما (گنجي) به عنوان «اختلاف نظر» توجيه مي كنيد چيزي جز ايجاد شبهه آن هم در زمان و مكان كاملا غلط نيست. شما كه سخنران اهداي جايزه قلم طلايي به احمد زيدآبادي بوديد فراموش كرديد كه ايشان معتقد بود قطعا كروبي و موسوي به دور دوم خواهند رفت؟»!
جرس همچنين به همراه گويانيوز مشتركا مقاله اي را منتشر كرد كه ادعا مي كرد: اظهارات تاج زاده و رمضان زاده و نبوي را بايد در كنار محدوديت هاي آنها ديد و حداقل به آنها استناد نبايد كرد. حتي در صورت اظهارنظر آنها هم، گفته هاي آنها نمي تواند مستند قرار گيرد. توقعي از خاتمي هم- كه چندين انتخابات برگزار كرده و با سازوكار بسته آن آشناست- براي اظهارنظر در خصوص يك تقلب نه توقعي منطقي است و نه اخلاقي]![. در شرايطي كه اپوزيسيون هر روز با موانع جديدي مواجه مي شوند، آيا تحليل دادن انرژي آنها قابل دفاع است؟ آيا گنجي هنوز سبز مانده است؟»
سايت بالاترين هم در مقاله ديگري نوشت: آقاي گنجي به نظر مي رسد جاي اين تحليل ها در حوزه اختصاصي تحليلگران و مكاتبات داخلي آنهاست تا پس از پختگي در حوزه عمومي منتشر شود و تبعات آن موجب وارد آمدن ضربه مهلك به اميد و حركت اپوزيسيون نشود... شما به آقاي خاتمي استناد مي كنيد. يقينا خاتمي موضعي تندتر از آنچه اتخاذ كرده، بيان نخواهد كرد. اما نكته اساسي كه در نوشته شما القا مي شود مبني بر اينكه شبهه در ]سلامت[ انتخابات، تنها بهانه اي است و خود مدعيان تقلب هم آن را باور ندارند، آيا به تحليل هاي كيهان شبيه نيست؟
در اين ميان تحليل سايت ضدانقلابي خودنويس جالب بود كه نوشت: مقاله گنجي تغيير جهتي 180درجه اي را در مواضع گذشته وي نشان مي دهد. براي همه ما او مظهر مقاومت و پايداري بود و اكثر ما اعتصاب غذاي حماسي او را به ياد داريم. نكته ديگر اينكه هيچ پاسخ قانع كننده اي در رد نظريه او وجود ندارد. او مي گويد اگر ادعاي تقلب درست است، 27 ميليون نفري كه مي گوييد به موسوي و كروبي راي داده اند، كجا بودند؟... به طور ساده گنجي يكه و تنها، تابويي را كه مدت هاست بسياري از ما مخالفان را درگير خود ساخته و آن تابوي «تقدس و بي خطا و اشتباه بودن جنبش سبز» است، به چالش كشيده است و شايد به همين خاطر است كه نارضايتي بسياري از طرفداران سابق وي را فراهم كرده است. اما هيچ كدام از اين ناراضيان مدركي براي رد نظر گنجي ندارند و اكثرا با قضيه، احساسي برخورد مي كنند.
خودنويس اضافه مي كند: به جاي اينكه مثل گنجي در مقالات قبلي بپرسيم «با اين رژيم چه بايد كرد؟» و حالا كه از پاسخ به پرسش تامل برانگيز او ناتوانيم- شايد بهتر باشد از خودمان بپرسيم «با اين گنجي چه بايد كرد؟»
زير اين مقاله خودنويس هم كامنت هايي جلب توجه مي كند: چه قدر... نه كساني كه فكر مي كنند كروبي بي سواد 13ميليون راي آورده... عجيب است، سفسطه اينها مثل هم است. كديور مي گويد هم غزه هم لبنان، گنجي مي گويد كدام تقلب... اسماعيل خويي چي؟ او هم گفت شعار جمهوري ايراني مو بر تنش راست مي كند و اين را با شعار هيتلر مقايسه كرد. «ف، تابان» چي؟ او هم به همراه ديگر چپ ها از شعار نه غزه نه لبنان نگران شد و مدت ها در سايت «اخبار روز» عزا گرفته بود... آقاي گنجي روزي در تورنتو تابلويي را برايت با خط نوشتم و دادم، آن روز آن را تقديم به آرش زمان كردم. راستي از آن روزها به بعد كمتر حوصله مي كنم مقالات بلندت را بخوانم. تو از چشمم افتاده اي يا اينكه تو زبان ما را نمي فهمي.
و دست آخر «بالاترين» بود كه نوشت: ما هنوز يك چيز را نمي دانيم. كه از حكومت بيزاريم اما در قمار هر ساله در انتخابات نظام شركت مي كنيم. جناب گنجي ما سردرگميم. اين قمار هميشگي ما ميان بد و بدتر است.



 



نتانياهو: كجاي دنيا را اسم ببرم كه ايران نفوذ نداشته باشد؟! (خبر ويژه)

نخست وزير وحشت زده رژيم صهيونيستي مي گويد: ايران از افغانستان تا آمريكاي لاتين نفوذ پيدا كرده است.
به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، نتانياهو با هشدار به نفوذ ايران در چهارگوشه جهان گفت: امروز نفوذ رژيم ايران از غزه تا لبنان و از افغانستان تا آمريكاي جنوبي و آفريقا را مي بينيم. اين نفوذي است كه ايران بدون توانايي هسته اي دارد. تصور كنيد اگر چنين حكومتي به سلاح هسته اي هم دست پيدا كند چه خواهد شد.
وي مدعي شد: ما با كشوري مواجهيم كه هر تلاشي مي كند تا براي نابودي ما به سلاح هسته اي دست پيدا كند. جامعه جهاني بايد مطمئن شود كه سلاح هسته اي در اختيار ايران نيست.
نخست وزير رژيم صهيونيستي همچنين گفته است: ما از غزه عقب نشيني كرديم و پس از آن با شليك 12 هزار راكت به سوي خود مواجه شديم.
ادعاي نتانياهو مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي به عنوان شرط نابودي رژيم صهيونيستي در حالي است كه حزب الله لبنان در شمال فلسطين اشغالي و جنبش حماس در جنوب فلسطين اشغالي به تنهايي از پس ارتش تا بن دندان مجهز صهيونيستي برآمدند و به يقين اگر سلاح هسته اي تاثيري در قدرت و امنيت داشت، نخست وزير رژيم صهيونيستي با وجود داشتن دست كم 200 كلاهك هسته اي و ارتكاب جناياتي نظير جنايت غزه و جنوب لبنان، چنين از سر استيصال و وحشت حرف نمي زد.

 



ترور و بمب گذاري كنيد، پناهندگي بگيريد (خبر ويژه)

پنجمين عامل بمب گذاري خونبار مسجد شيراز در سال 1387 مي گويد، تجهيزات براي اين اقدام تروريستي را از يك گروهك مقيم آمريكا دريافت كرده است.
علي موسوي مطلق در گفت وگو با پرس تي وي گفت: گروه انجمن پادشاهي كه مقر آن در آمريكا قرار دارد، پول و لوازم مورد نياز براي انفجار حسينيه سيدالشهداء شيراز را در اختيار من قرار داده بودند.
موسوي مطلق 32 ساله همچنين در مصاحبه با پرس تي وي گفت: با وعده كمك مالي و پناهندگي، به گروهك تروريستي انجمن پادشاهي پيوسته است.
شامگاه 24 فروردين 1387 شمسي هنگام حضور حدود 800 زن و مرد در جلسه هفتگي كانون رهپويان وصال در حسينيه سيدالشهداء شيراز، بمبي منفجر شد كه در اثر آن ده ها تن شهيد و بيش از 200 نفر مجروح شدند.
پس از اين انفجار خون بار، گروه ضد ايراني با نام انجمن پادشاهي، مسئوليت اين بمب گذاري را برعهده گرفت.
پيش از اين در سال 1388 سه نفر از عوامل اصلي اين بمب گذاري در تهران بازداشت و پس از محاكمه به دار مجازات آويخته شده اند.
حجت الاسلام بانشي، دادستان عمومي و انقلاب شيراز دراين باره گفته بود كه اين افراد در قالب گروهك تروريستي با عنوان تندر (انجمن پادشاهي) كه از طرف آمريكا و غرب حمايت مي شدند، فعاليت مي كردند.
وي اتهامات آنان را عضويت و همكاري با گروهك تروريستي در طراحي و براندازي نظام، طراحي و مشاركت در بمب گذاري حسينيه شيراز، تهيه مهمات و سلاح و نيز ساخت بمب اعلام كرده بود.
به گفته حجت الاسلام بانشي، اين افراد همچنين قصد داشتند در حوزه علميه شاه قيس، مسجد دانشگاه شيراز، سد سيوند و اتوبوس هاي حامل پاسداران بمب گذاري كنند و ترور امام جمعه شيراز نيز از ديگر برنامه هاي تروريستي اين گروهك بود.

 



توبه نكنيد! موسوي و كروبي و خاتمي تنها مي مانند (خبر ويژه)

ارگان گروهك اتحاد جمهوري خواهان پيش بيني كرد برخي اصلاح طلبان همراه فتنه گراني چون موسوي و كروبي، ضمن ابراز توبه به جنبش سبز پشت كنند.
«ايران امروز» ضمن هشدار نسبت به اينكه ممكن است اصلاح طلبان در دام بيفتند، نوشت: توبه سياسي و موضع گيري عليه سران نمادين جنبش نظير آقايان موسوي و كروبي و خاتمي، تنها گذاشتن آنها و پشت كردن به كساني است كه بازداشت شده اند. اين امر مي تواند پيام هاي سنگيني براي اپوزيسيون داشته باشد و بر يأس و نااميدي بيشتر دامن بزند.
ارگان گروهك ياد شده از اصلاح طلبان خواسته به جاي توبه و عقب نشيني در انتظار فرصتي براي تكرار اعتراض ها باشند. «ايران امروز» همچنين نوشت: شما نبايد به واسطه خط كشي با سران جنبش، خود را نابود كنيد.
يادآور مي شود گروهك ليبرال و آمريكايي «اتحاد جمهوري خواهان» گروهكي نيمه تعطيل است كه از بقاياي چند گروهك ماركسيستي متحد نظير فدائيان خلق و حزب توده و شماري از سلطنت طلبان و مدعيان عنوان ملي- مذهبي تشكيل شده و برخي اعضاي آن ارتباطاتي با برخي احزاب افراطي نظير مشاركت دارند.

 



عصبانيت راديو فردا از گزارش هاي كيهان درباره آشوب هاي فرانسه (خبر ويژه)

يكي از تيترهاي كيهان 29 مهرماه با عنوان «آخر و عاقبت يكي از كشورهاي حامي فتنه 1388» كه در صفحه اول كيهان و روي عكسي از آشوب هاي گسترده فرانسه چاپ شده بود، عصبانيت راديو فردا-وابسته به سازمان سيا- را برانگيخت. اين راديو در گزارش خود با اشاره به برخي ديگر از تيترها و خبرهاي كيهان درباره آشوب ها و بحران هاي فراگير اروپا، ادعا كرد؛ تيترهايي نظير «بحران سراسري در چند كشور اروپايي»، «فلج سراسري فرانسه»، «آشوب و آتش و اعتصاب در فرانسه، يونان، ايتاليا و انگليس»، «سركوب تظاهركنندگان»، «خشونت پليس» و... كه كيهان براي گزارش هاي خود از اعتراضات و تظاهرات در شهرهاي آمريكا و اروپا انتخاب مي كند، اغراق آميز است!
راديو فردا در حالي گزارش هاي كيهان را «اغراق آميز»! مي نامد كه كيهان تمامي اين گزارش ها را به نقل از منابع روزنامه ها و رسانه هاي معروف آمريكايي و اروپايي به چاپ رسانده و به منابع خبري خود نيز اشاره كرده است.
راديو فردا كه وابستگي خود به سازمان سيا را نفي نمي كند در ادامه گزارش خود هشدار داده است كه چاپ اخبار و گزارش هاي مربوط به اعتصاب ها و آشوب هاي فرانسه و ساير كشورهاي اروپايي «شمشير دولبه» است و مي تواند اقشار اجتماعي درايران را نيز به انجام حركات مشابه تشويق كند!
راديو فردا عمداً به اين تفاوت جدي ميان آشوب هاي بعد از انتخابات 88 ايران با آشوب ها و اعتصاب هاي فلج كننده در فرانسه اشاره اي نكرده است كه در فرانسه و ساير كشورهاي اروپايي، مردم به سياست هاي اقتصادي، تبعيض ها و برخوردهاي سالوسانه دولت هاي متبوع خود اعتراض دارند و در ايران اسلامي توده هاي عظيم و دهها ميليوني مردم در مقابل مشتي آشوبگر فريب خورده و يا تحريك شده از سوي بيگانگان ايستاده و آنان را از كف خيابان ها جارو كرده اند. اين واقعيتي است كه دشمنان بيروني جمهوري اسلامي ايران، از جمله آمريكا و انگليس هم بعد از حماسه 9 دي ماه 88 چاره اي جز اعتراف به آن نداشتند و دقيقاً در پي اين حضور حماسي بود كه خانم هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا در مصاحبه اي اعلام كرد، معترضين بايد به فضاي مجازي روي آورند و از اختصاص بودجه 400 ميليون دلاري آمريكا براي حمايت از گروهك هاي اپوزيسيون در فضاي سايبريك خبر داد.
گفتني است برخي از سايت هاي حامي فتنه بعد از ريزش هواداران اعتراف كرده بودند كه در خيابان ها با مخالفت و تقابل مردم عادي روبرو بوده اند و چند كاربر سايت «فيس بوك» خطاب به سران فتنه نوشته بودند «تاكي مي خواهيد مردم كوچه و بازار كه سرسختانه به مقابله ما آمده بودند را با واژه «لباس شخصي ها» به حكومت نسبت دهيد. ما شكست خورده ايم و مردم نشان دادند كه از رژيم با تمام وجود حمايت مي كنند».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14