(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3  آبان 1389- شماره 19772

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده معظم كل قوا در جمع پرشور بسيجيان قم: ملاك تشخيص حق اسلام است نه چهره ها و اشخاص
حاشيه هاي ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر انقلاب
پوزش و تصحيح يك خبر
ده ها متر طومار براي درخواست رساله آقا
آيت الله آملي لاريجاني: سفر رهبر انقلاب به قم خنثي كننده توطئه دشمنان بود
حاشيه هاي بازديد رهبر انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي حوزه علميه
نويسنده فلسطيني: آرزوي ما نماز خواندن به امامت آيت الله خامنه اي در بيت المقدس است
تشكيل دفتر مطالعات جامعه مدرسين حوزه علميه قم
اعلام نتايج نهايي تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد
ثبت نام داوطلبان آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشكي باليني
معاون وزير صنايع و معادن: نرخ بيكاري در برنامه پنجم به 7 درصد مي رسد
اكتشاف نفت در گرمساربا مجوز محيط زيست آغاز مي شود
مديرعامل مترو: شوراي شهر بودجه بدهد مترو را براي معلولان مناسب سازي مي كنيم
رئيس ديوان عدالت اداري: ديوان عدالت مي تواند در امور دانشگاه ها وارد شود
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: طنز فاخر تلويزيوني كم شده است
مشاور فرهنگي سپاه پاسداران : استقبال لبناني ها از احمدي نژاد بيانگر نفوذ انقلاب است
وزير نيرو: امسال 6 هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه مي شود
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: جلسه مجدد اعضاي جامعه مدرسين با رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري



فرمانده معظم كل قوا در جمع پرشور بسيجيان قم: ملاك تشخيص حق اسلام است نه چهره ها و اشخاص

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه شاخص تشخيص حق، چهره ها نيستند افزودند: برخي اوقات، چهره هاي موجه نيز مسير را به اشتباه مي روند، بنابراين بايد با بصيرت، حق و باطل را تشخيص داد و نه با چهره ها و اشخاص.
حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز يكشنبه دوم آبان در جمع پرشور هزاران نفر از بسيجيان استان قم در شبستان امام خميني(ره) ضمن تبيين ابعاد مختلف بسيج و مؤلفه هاي تشكيل دهنده آن، سه عنصر بصيرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حركت بسيج خواندند و تأكيد كردند: تبليغات گسترده دشمنان براي وارونه جلوه دادن پيشرفت هاي خيره كننده ايران اسلامي، نشانگر جا ماندن آنان از حركت عظيم و پرشتاب ملت و مسئولان است و برخلاف خواسته دشمنان، اين حركت توقف ناپذير، و آينده ملت ايران روشن و همراه با پيشرفت هاي روزافزون خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار جمع پرشور، مؤمن، صادق و با بصيرت بسيجيان در سراسر كشور بويژه قم را دليلي مستحكم و منطقي براي پويايي و پيشرفت ملت ايران و آسيب ناپذير بودن در مقابل توطئه هاي پيچيده دانستند و افزودند: بسيج يكي از آيات قدرت الهي است كه تفكر پيدايش آن به دست بنده صالح و شخصيت بي نظير تاريخ معاصر ما، امام خميني(ره) پردازش شد و سپس به مرحله عمل رسيد و بعد از گذشت سي سال، اين شجره طيبه پربارتر از گذشته براي انقلاب و ملت ايران ثمر مي دهد.
ايشان افزودند: امام بزرگوار(ره) با بصيرت نافذ خود، دست قدرت الهي را همواره مي ديد و با همين نگاه به مردم اعتماد كرد و مردم هم به صحنه آمدند و آن اتفاق بزرگ و باور نكردني تاريخ يعني پيروزي انقلاب اسلامي روي داد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين حقيقت و ماهيت بسيج خاطرنشان كردند: تفكر تشكيل بسيج از جانب امام خميني(ره) در واقع ادامه همان نگاه با بصيرت، و اعتماد به مردم و جوانان بود كه نسل جوان و بسيجي امروز ميوه هاي شيرين آن درخت طيب و طاهري هستند كه امام (ره) با دست خود غرس كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ايمان، عمل و جهاد را مؤلفه هاي تشكيل دهنده بسيج برشمردند و افزودند: عرصه هاي مجاهدت بسيج وسيع و فراگير است و از ميدان علم، سياست و اجتماع تا عرصه بين المللي ادامه دارد.
ايشان با يادآوري امتحان هاي مختلف بسيج در سي سال گذشته، از جمله نقش تعيين كننده و مبتكرانه بسيج در دوران دفاع مقدس تأكيد كردند: حركت و رشد بسيج در ابعاد كمي و كيفي همواره رو به جلو بوده و بسيج توانسته است در مقابل وسوسه ها ايستادگي كند.
رهبر انقلاب اسلامي سه عنصر بصيرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حركت بسيج خواندند و افزودند: يكي از موفقيت هاي بسيج، افزايش توانايي و بصيرت خود در مقابل پيچيده شدن توطئه هاي دشمنان است كه قضاياي فتنه سال 88 مؤيد اين موضوع است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: در فتنه سال 88 خيلي ها اشتباه كردند و از اين جمع، بسياري هم بعد از مدتي اشتباه خود را تصحيح كردند اما حركت عظيم بسيج با حفظ پرچم بصيرت، مسير را اشتباه نكرد و توانست در صراط حق بماند.
ايشان با تأكيد بر اينكه شاخص تشخيص حق، چهره ها نيستند افزودند: برخي اوقات، چهره هاي موجه نيز مسير را به اشتباه مي روند بنابراين بايد با بصيرت، حق و باطل را تشخيص داد و نه با چهره ها و اشخاص.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امام(ره) مي فرمود: «اگر من از اسلام جدا شوم،مردم از من روي گردان خواهند شد». پس ملاك تشخيص حق، اسلام است و بايد با بصيرت، نقشه دشمن را متوجه شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اخلاص به عنوان دومين عامل مؤثر در حركت بسيج تأكيد كردند: اخلاص به معني حركت با انگيزه الهي و تأثيرناپذيري از انگيزه هاي شخصي، گروهي، فاميلي و رو دربايستي هاي رفاقتي است.
ايشان عمل به هنگام و به اندازه را نيز بسيار مهم دانستند و خاطرنشان كردند:دوري از افراط و تفريط در عمل يكي از ضروريات حركت بسيج است زيرا به همان اندازه كه عمل نكردن مضر است، عمل افراط آميز هم ضرر دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه نبايد ذره اي از شور انقلابي جوانان بسيجي كاسته شود، افزودند: اين شور انقلابي بايد هر روز افزايش يابد اما بايد مراقب بود كه در جاي خود استفاده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي بسيجيان را به مجاهدت بيش از پيش با نفس و جهاداكبر توصيه كردند و در خصوص چگونگي تحليل و درك صحيح قضايا افزودند: يكي از راه هاي فهم درست قضايا اين است كه ببينيم دشمن، چه برنامه و دستور كاري را دنبال مي كند.
ايشان خاطرنشان كردند: امروز يكي از خطوط اصلي برنامه كاري دشمن در چارچوب جنگ نرم، وارونه جلوه دادن واقعيات كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات پر حجم و گسترده دشمن براي دگرگون نشان دادن صحنه واقعي ايران اسلامي، تأكيد كردند: اين موضوع نشان دهنده ضعف دشمن و كم آوردن او در مقابل حركت عظيم و پرشتاب ملت و مسئولان در مسير پيشرفت و موفقيت هاي گوناگون است.
حضرت آيت الله خامنه اي به تبليغات دشمن در خصوص موضوعات و شرايط اقتصادي كشور اشاره كردند و افزودند: در اين تبليغات تلاش مي شود تا فضاي اقتصادي كشور، مأيوس كننده و رو به بن بست جلوه داده شود در حالي كه واقعيت برخلاف آن است.
ايشان با اشاره به تكرار تبليغات دشمن از جانب عده اي در داخل افزودند: برخي افرادي كه در فتنه سال گذشته امتحان خود را دادند، قبل از برگزاري انتخابات، سخن از سالي سخت و تاريك از نظر اقتصادي براي مردم سر مي دادند، در حالي كه همه ديدند، سال 88 چنين سالي نبود.
رهبر انقلاب اسلامي تبليغات براي وارونه جلوه دادن واقعيات نظام اسلامي را شيوه سي ساله دشمن خواندند و تأكيد كردند: البته اين تبليغات در سالهاي اخير بيشتر شده است زيرا مسئولان و دولت شعارهاي انقلاب را پررنگ تر و جدي تر مطرح مي كنند و خط امام و انقلاب اسلامي و كار براي مردم بسيار برجسته است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در سالهاي اخير مسئولان از جنس مردم هستند و مردم نيز همين احساس را دارند و اين موضوع براي مخالفان نظام اسلامي خوشايند نيست.
ايشان در خصوص سياست خارجي نيز خاطرنشان كردند: در تبليغات مخالفان نظام اسلامي و سخنان برخي اصحاب فتنه گفته مي شد، ايران در دنيا ذليل و بي آبرو شده است در حالي كه امروز آبروي جمهوري اسلامي ايران در ميان ملتهاي دنيا نه تنها كاهش پيدا نكرده بلكه افزايش هم يافته است.
رهبر انقلاب اسلامي، استقبال بي نظير مردم لبنان از رئيس جمهور اسلامي ايران را نمونه اي از اين واقعيت برشمردند و تأكيد كردند: اين استقبال پرشكوه براي رئيس جمهور هيچ كشوري در هيچ جاي دنيا اتفاق نخواهد افتاد و موضوع سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به لبنان و استقبالي كه انجام شد، نبايد دست كم گرفته شود.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامي به هر كشور اسلامي بروند و فضا براي مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روي خواهد داد.
ايشان اين قضايا را عظمت و افتخار ملت ايران خواندند و افزودند: اگر دولت، دولتي منقطع از مردم بود و ميليونها جوان باانگيزه از آن حمايت نمي كردند، قطعاً چنين اتفاقي در لبنان روي نمي داد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به تبليغات مخالفان نظام در خصوص بسيج اشاره و خاطرنشان كردند: دشمن در برهه اي، تبليغات جهاني خود را بر بسيج متمركز و بسيج را بمباران تبليغاتي كرد تا آن را از چشم مردم بياندازد اما بسيج به يك هويت درخشنده و مظهر عزم و اراده، تبديل شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه آينده ملت ايران و امت اسلامي بهتر و درخشان تر خواهد بود، افزودند: فاصله پيشرفت ملت ايران با وضعيت كنوني قطعاً بيشتر از فاصله اي خواهد بود كه امروز ملت ايران با سي سال پيش دارد.
ايشان خاطرنشان كردند: حركت توقف ناپذير ملت ايران در خط اسلام و قرآن، آينده اي تابناك و پيشرفته را براي ايران اسلامي نويد مي دهد و اين موضوع بر دنياي اسلام و بيداري بيشتر ملت هاي مسلمان تأثيرگذار خواهد بود.
در ابتداي اين ديدار آقاي حامد عبداللهي و خانم احساني دو بسيجي نخبه استان قم در سخناني با اشاره به جنگ نرم دشمن در ابعاد مختلف بر لزوم ميدان دادن به جوانان خوش فكر و انقلابي تأكيد كردند و خواستار بكارگيري بسيجيان نخبه در سطوح مختلف علمي و اجرايي و استفاده از توانايي ها و ديدگاه هاي آنان در برنامه هاي كشور شدند.
گفتني است سردار سرتيب ابراهيم جباري فرمانده سپاه علي بن ابي طالب(ع) قم نيز در اين ديدار در سخناني بصيرت را ويژگي بارز بسيجيان بويژه بسيجيان استان قم دانست و گفت: جوانان بسيجي با تجربه اندوزي از شرايط سخت گذشته و توطئه هاي پيچيده دشمنان، توان خود را براي حضور در عرصه هاي پيچيده جنگ نرم افزايش داده اند، و همواره آماده عمل به تكليف در زمان مقتضي هستند.

 



حاشيه هاي ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر انقلاب

يكي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تشريح ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر معظم انقلاب گفت: اين ديدار در فضايي بسيار صميمي برگزار شد و آيت الله صافي خطاب به رهبر انقلاب بيان داشت «من همواره دعاگوي شما هستم.»
آيت الله عباس كعبي در گفت وگو با فارس در قم اظهار داشت: ارتباط رهبر معظم انقلاب با مراجع و اساتيد به ويژه جامعه مدرسين حوزه علميه قم ارتباطي بسيار ريشه دار و مستحكم است.
وي ادامه داد: اين ارتباط به گونه اي است كه رهبر معظم انقلاب با همه مسئوليت هاي سنگين اداري كه به عنوان ولي فقيه برعهده دارند، يك اسلام شناس حاضر در حوزه بوده و آشنا با متن و عينيت جامعه هستند و به عنوان هدايتگر جريان فكري و يك مرجع تقليد فعاليت مي كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: علاوه بر اين موضوعات رهبر معظم انقلاب يك حوزه شناس و صاحب نظر هستند و جلساتي كه عموما بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مراجع عظام تقليد و علما در محضر ايشان برگزار مي شود بسيار صميمي بوده و بحث هاي رجال، فقه، متون، تاريخ، روحانيت شناسي و ... در آن مطرح مي شود.
آيت الله كعبي با اشاره به ديدار آيت الله صافي گلپايگاني با رهبر انقلاب گفت: آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار از رهبر معظم انقلاب تشكر كرد و خدا را به دليل استقبال از رهبر انقلاب سپاس گفته و آن را نشانه عشق به اهل بيت، روحانيت و طلاب دانست.
وي ادامه داد: همچنين آيت الله صافي از سخنان حكيمانه رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب تشكر كرده و همچنين از مقام معظم رهبري به دليل موضع گيري هايشان تقدير كرد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اضافه كرد: آيت الله صافي در اين ديدار گفت: «من هميشه دعاگوي شما هستم» و اين ديدار بسيار صميمي برگزار شد.
آيت الله كعبي عنوان داشت: جلسه ايشان بسيار طولاني شد و آيت الله خامنه اي فرمودند «براي بنده اين جلسات نشاط آور شد.»
وي با اشاره به تبليغات مسموم دشمن ابراز داشت: يقين بدانيد تبليغات دشمنان هيچ اثري نداشته و خود آنها نيز مي دانند اين تبليغات بي اثر است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشت: اين سفر فرصتي مهم براي تحولات چشمگير در حوزه هاي علميه است و سامانه جنگ رواني و رسانه اي دشمنان نظام را بر هم ريخته است.
آيت الله كعبي خاطرنشان كرد: فضاي عمومي شهر قم، يك فضاي كاملا ولايي است و مردم قم همواره مدافع ولايت فقيه و نظام اسلامي ايران هستند.

 



پوزش و تصحيح يك خبر

در صفحه 3 كيهان ديروز خبري به نقل از يك سايت اينترنتي و با اين مضمون آمده بود كه رهبر معظم انقلاب از آقاي دكتر لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي خواسته اند به جاي حضور در قم، به امور مجلس رسيدگي كند. پي گيري بعدي درباره اين خبر
- كه متاسفانه با بي دقتي تنظيم كننده آن به صفحه روزنامه راه يافته بود- نشان داد خبر مورد اشاره از منبع موثق و قابل اعتمادي برخوردار نيست كه ضمن پوزش از خوانندگان و نيز رياست محترم مجلس شوراي اسلامي خبر ياد شده تصحيح مي شود.

 



ده ها متر طومار براي درخواست رساله آقا

طلاب و روحانيان، زنان و مردان و شهرونداني كه اين روزها در قم، طومارهاي چندين ده متري درخواست رساله عمليه از رهبر عزيز انقلاب را امضا مي كنند روز به روز بيشتر مي شوند. گزارش هاي رسيده حاكي است جمع كردن اين طومارها، خود كار شاقي شده است كه زحمت آن افتاده است به گردن طلبه هاي جواني كه مشتاقانه آن را به عهده گرفته اند.

 



آيت الله آملي لاريجاني: سفر رهبر انقلاب به قم خنثي كننده توطئه دشمنان بود

رئيس قوه قضائيه سفر تاريخي مقام معظم رهبري به قم را خنثي كننده توطئه هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي دانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم گفت: استقبال باشكوه و ستودني مردم، فضلا و روحانيون حوزه هاي علميه از مقام معظم رهبري جواب عملي بود به ادعاهاي واهي رسانه هاي مغرض كه بحث فاصله گرفتن روحانيت و مراجع از نظام را مطرح مي كردند.
وي با بيان اينكه روحانيون و علماء مقام معظم رهبري را همچون نگيني در برگرفتند اظهار داشت: در همه محافل، فضاي بسيار صميمي و معنوي حاكم بود و همه بر صلابت، اتقان و حكيمانه بودن سخنان ايشان تأكيد كردند.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اينكه عده اي تلاش مي كنند بين روحانيون و نظام فاصله بيندازند و يا راه موازي بين آنها ايجاد كنند به اين صورت كه عده اي در حوزه ها مشغول تحصيل و تدريس و عده اي دنبال كارهاي سياسي هستند، افزود :با توجه به فرموده مقام معظم رهبري نظام ما حكومت ديني است و حكومت ديني بدون روحانيت معنا و مفهومي ندارد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به رهنمودهاي داهيانه و كارگشاي مقام معظم رهبري درباره تبيين مباحث نظري و عملي در حوزه افزود: رهبر انقلاب با اين سفر خيلي از توطئه ها به ويژه توطئه هاي بعد از انتخابات رياست جمهوري را خنثي كردند.
آيت الله لاريجاني به ديدار صميمانه اعضاي جامعه مدرسين با مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: در اين جلسه تعدادي از اعضا درباره مباحث مختلف به تبيين ديدگاه هاي خود پرداختند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اهميت جايگاه جامعه مدرسين و نقش سازنده آن در طول انقلاب گفت: مقام معظم رهبري با توجه به اين جايگاه جامعه مدرسين، استقلال، ادامه مسير روشن گذشته و تعامل با مراجع تقليد را خواستار شدند.
آيت الله لاريجاني در بخشي ديگر از سخنان خود، هدفمند كردن يارانه ها را جراحي بزرگ در نظام اقتصادي كشور دانست و اضافه كرد: با توجه به اجماع مسئولان و دلسوزان نظام بر اجرايي شدن اين قانون، بايد ميزان تأثير آن بر مردم به ويژه قشر آسيب پذير بررسي و از آسيب هاي جدي بر آنان جلوگيري شود.
رئيس قوه قضائيه با تأكيد دوباره بر بررسي آثار مستقيم و غيرمستقيم اجرايي شدن هدفمند كردن يارانه ها گفت: ما هم به عنوان دستگاه قضايي با تعامل و هماهنگي كامل در مسير اجرايي شدن اين قانون عمل خواهيم كرد.
گفتني است در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي بحث هدفمند كردن يارانه ها با حضور وزير اقتصاد، مسئولين طرح هدفمند كردن يارانه ها و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به صورت مبسوط بحث و بررسي شد.

 



حاشيه هاي بازديد رهبر انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي حوزه علميه

رهبر معظم انقلاب عصر ديروز با حضور در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه علميه بازديد كردند.
اين ديدار مفصل و طولاني با حاشيه هاي جالبي همراه بود كه برخي از آنها را مرور مي كنيم:
¤ ساعت حدود 40/16 حاضران در سالن با ذكر صلواتي، تشريف فرمايي رهبر معظم انقلاب را گرامي مي دارند. آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه، دكترعلي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي و شماري از علما و مسئولان، ايشان را همراهي مي كنند.
¤ هنگام اذان مغرب، ديدار حضرت آيت الله خامنه اي از غرفه جامعه المصطفي العالميه تمام مي شود و حاج آقاي اعرافي در حالي كه ايشان به سمت محل اقامه نماز حركت مي كنند، تتمه گزارش اين مجموعه را ارائه مي كند.
¤ در محوطه وسط شبستان نجمه خاتون، چند رديف فرش پهن كرده اند و حاضران با تشكيل صف هاي منظم منتظر تشريف فرمايي ولي امر مسلمين هستند.
¤ پس از اقامه نماز مغرب، حضرت آقا مشغول خواندن تعقيبات هستند كه چفيه ايشان را يكي از حاضران به تبرك دريافت مي كند.
¤ پس از اقامه نماز جماعت عشا رهبر معظم انقلاب به بازديد از بقيه غرفه ها ادامه دادند.
¤ در غرفه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي اسرا حجت الاسلام والمسلمين سعيد جوادي آملي درباره بازديد رهبر معظم انقلاب از اين غرفه گفت: حضرت آقا پرسيدند كه تفسير تسنيم به كدام جلد و چه بحثي رسيده است؟ در پاسخ به محضر ايشان گفتم: سوره مباركه مائده و ايشان آيه شريفه «ربنا انزل علينا مائده من السماء» را خواندند، سپس پرسيدند كه حضرت والد (آيت الله جوادي آملي) امسال چه سوره اي را تدريس دارند؟ پاسخ دادم كه تفسير سوره مريم را مي فرمايند كه طبق همين ترتيب حدوداً جلد 50 يا 51 خواهد شد.
¤ ساعت 50:19 حضرت آيت الله خامنه اي در غرفه مؤسسه ولاء منتظر (عج) تشريف دارند. حجت الاسلام عزت زماني مدير عامل اين مؤسسه پرسش حضرت آقا را پيرامون تيراژ و بازار فروش كتاب ها و محصولات فرهنگي اين مؤسسه بيان كرد و گفت: به محضرشان عرض كردم كه ما در تجاري سازي، مشتري يابي و شبكه توزيع توليدات فرهنگي كمبود و مشكل داريم. زيرا توليد، انجام مي شود ولي تبليغ براي فروش محصولات در بازار و مخاطب يابي با نارسايي روبرو است.
¤ ساعت حدوداً 40/20است و معظم له درغرفه مؤسسه فرهنگي رواق حكمت هستند و استاد مهدي هادوي توضيحاتي درباره پاسخ گويي به شبهات و سؤالات و مطالعات تطبيقي در حوزه علوم انساني مي دهد. وي به كتاب خود در حاشيه بر بدايه اشاره و آن را حاشيه اي خاص در ميان حاشيه هاي موجود بر كتاب بدايه الحكمه علامه طباطبايي معرفي مي كند.
¤ پايان بازديد است و جمعيت مشتاق مردم و روحانيان در خيابان ارم جمع شده اند همه از ديدن رهبر و مقتداي خود به وجد آمده اند.

 



نويسنده فلسطيني: آرزوي ما نماز خواندن به امامت آيت الله خامنه اي در بيت المقدس است

نويسنده و پژوهشگر فلسطيني گفت: آرزوي ما نمازخواندن به امامت آيت الله خامنه اي در بيت المقدس است.
عدنان حسين ابوناصر در گفت وگو با رجانيوز در پاسخ به سؤالي درباره سفر دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به لبنان اظهار داشت: به نظر بنده سفر دكتر محمود احمدي نژاد يك سفر تاريخي و استراتژيك بود. به طور كلي هم از نظر زماني و هم از نظر كلي يك سفر استراتژيك به شمار مي رفت. مجموعه اي كه امروز در منطقه تشكيل شده كه تهران مركزيت اين مجموعه را برعهده دارد كه شامل جمهوري اسلامي ايران، سوريه، تركيه، عراق، لبنان، فلسطين و تمام گروههاي مقاومتي است. امروز ايالات متحده آمريكا ناگزير است كه به نقش و جايگاه منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران اعتراف كند. قبل از سفر دكتر احمدي نژاد، آمريكا و رژيم صهيونيستي و دوستانشان در منطقه تلاش مي كردند كه مانع انجام سفر رئيس جمهور ايران شوند و يا حداقل در اين سفر خلل ايجاد كنند اما ديديم كه نتيجه معكوس بود.
وي افزود: دكتر محمود احمدي نژاد به لبنان رفت و ديديم كه نمونه يك رئيس جمهور واقعي و به تمام معنا بود. او با مردم يك دين، مذهب و طايفه معيني سخن نمي گفت بلكه با همگان صحبت مي كرد و همگان را مخاطب خود قرار داده بود.
همه به استقبال احمدي نژاد آمدند
ابوناصر در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه گفته مي شود فقط شيعيان به استقبال احمدي نژاد آمده بودند گفت: اين ادعا به هيچ وجه درست نيست. زيرا ديديم همه جناح هاي سياسي، مذهبي، ديني و... در ميان استقبال كنندگان بودند و حتي در ضيافت شام افرادي مانند «سمير جعجع» كه مهمترين مخالف جمهوري اسلامي ايران در لبنان است هم در آن ضيافت شام حضور داشت.
وي افزود: گروههايي نيز همراه احمدي نژاد بودند كه قراردادهاي مختلفي در زمينه هاي گوناگون با طرف هاي لبناني خود امضا كردند، بنابراين نمي توان گفت كه اين قراردادها تنها به نفع يك گروه و يا يك طايفه يا حزب بود، بلكه تمام كشور لبنان ذي نفع بود.
سفر احمدي نژاد به لبنان
سفر ويژه بود
از اين نويسنده فلسطيني سؤال شد آيا سفر رئيس جمهور در روند مبارزه و منازعه اسرائيل و غرب با جهان اسلام تاثير خواهد گذاشت؟ وي پاسخ داد: بنده مي گويم سفر آقاي دكتر محمود احمدي نژاد سفري ويژه بود كه در تاريخ ثبت شده و در وضعيت و شكل جديد منطقه تاثير زيادي خواهد گذاشت. اين سفر نشان دهنده آن است كه جمهوري اسلامي ايران نقش مهم منطقه اي و بين المللي دارد و نمي توان كاري در منطقه انجام داد كه ايران در آن نقشي ايفا نكند.
وي افزود: ايران روابط ويژه اي با لبنان، سوريه و گروههاي مقاومت فلسطيني دارد و ما به عنوان ملت فلسطين و فرزندان اردوگاههاي فلسطيني مي گوييم كه اين حمايت ملت و دولت ايران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي را ملت فلسطين فراموش نخواهد كرد و ما فراموش نكرده ايم كه آيت الله خامنه اي اعلام كرد كه مساله فلسطين مهم ترين و اولين مساله در جهان اسلام است.
از ابوناصر پرسيده شد: اگر روزي پيش بيايد كه دكتر احمدي نژاد به سرزمين هاي فلسطيني مثلا نوار غزه يا كرانه باختري رود اردن سفر كند، به نظر شما استقبال چگونه خواهد بود؟ آيا استقبال ملت فلسطين هم مانند استقبال مردم لبنان خواهد بود؟
وي پاسخ داد: در حقيقت آرزوي ما و كل ملت فلسطين از پير و جوان و مرد و زن اين است كه روزي بيايد و ما پشت سر حضرت آيت الله خامنه اي در مسجدالاقصي نماز جماعت بخوانيم و روزي بيايد كه دكتر احمدي نژاد به نوار غزه و ديگر شهرهاي فلسطين سفر كند و بشارت چنين روزي نزديك است و ما شاهد ظهور مقدمات اين امر هستيم زيرا رژيم صهيونيستي در حال حاضر با بحراني اساسي و بزرگ مواجه شده و در حال حركت به سوي عقب است. اين رژيم ديگر نمي تواند پس از شكستش در جنگ 33 روزه سال 2006 ميلادي در مقابل حزب الله لبنان و در جنگ 22روزه خود در برابر گروههاي مقاومت فلسطيني در سال 2008 در نوار غزه، مانند گذشته به تهديدات خود ادامه دهد. براي اولين بار سران نظامي و سياسي صهيونيستي از تهديدات بزرگ مي ترسند زيرا ترس آنان از واكنش فوري و كوبنده گروههاي مقاومت اسلامي در لبنان، فلسطين و حتي پاسخ جمهوري اسلامي ايران و سوريه و يا حتي تركيه است.

 



آيت الله يزدي خبر داد
تشكيل دفتر مطالعات جامعه مدرسين حوزه علميه قم

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم از تشكيل دفتر مطالعات و تدوين آيين نامه آن در تشكل متبوعش خبر داد.
به گزارش ايسنا آيت الله محمد يزدي روز شنبه در ديدار اعضاي جامعه مدرسين با مقام معظم رهبري، گزارشي از فعاليت ها و اقدامات جامعه مدرسين از جمله ارتباط مستمر با مراجع، نحوه ارتباط با حوزه علميه و طلاب، نظارت بر شوراي عالي حوزه علميه قم، برگزاري جلسات سراسري و استاني با علماي بلاد، و ارتباط با قشرهاي مختلف مردم ارايه كرد و تشكيل دفتر مطالعات جامعه مدرسين و تدوين آيين نامه آن را از ديگر اقدامات جامعه مدرسين برشمرد.
وي تاكيد كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم همواره در خط امام و رهبري، در صحنه حضور داشته و در مقاطع مختلف و حساس انقلاب اسلامي، مواضع خود را اعلام، و روشنگري كرده است.

 



معاون سازمان سنجش خبر داد
اعلام نتايج نهايي تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد

معاون سازمان سنجش گفت: نتايج نهايي تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد امروز اعلام مي شود.
دكتر ابراهيم خدايي افزود: نتايج تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsa.njesh.org اعلام مي شود.
وي گفت: يك هزار و 040 نفر در تكميل ظرفيت آزمون ارشد پذيرفته شده اند.
بنا بر گزارش سازمان سنجش آموزش كشور، خدايي گفت: نتايج نهايي آزمون آموزشكده هاي فني و حرفه اي نيز از سوم آبان اعلام مي شود.

 



از 15 آبان آغاز مي شود
ثبت نام داوطلبان آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشكي باليني

ثبت نام داوطلبان آزمون سي و هشتمين دوره پذيرش دستيار تخصصي پزشكي باليني در سال 89، از 15 آبان آغاز مي شود.
آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي پزشكي باليني در سال 89 به صورت متمركز در دانشگاه هاي علوم پزشكي مجري برگزاري آزمون برگزار مي شود.
آزمون به صورت اينترنتي و از طريق سايت http://sanjeshp.ir انجام مي گيرد. كليه مراحل ثبت نام، دريافت كليد، كارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته- محل از طريق اينترنت خواهد بود.

 



معاون وزير صنايع و معادن: نرخ بيكاري در برنامه پنجم به 7 درصد مي رسد

معاون وزير صنايع و معادن گفت: اگر سالي يك ميليون و 100 هزار شغل در برنامه پنجم ايجاد شود، با حفظ اشتغال موجود تا آخر برنامه پنجم نرخ بيكاري به هفت درصد مي رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، افشين روغني شنبه شب در پايان بيست و سومين سفر ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي فارس اظهار داشت: ايجاد اشتغال ظرف مدت پنج سال بسيار مشكل است اما با راهكارهاي انديشه شده در صدد رسيدن به اهداف وزارت صنايع هستيم.
معاون وزير صنايع خاطرنشان كرد: 800 نفر از واحدهاي توليدي براي رسيدگي به مشكلات خود به ستاد تسهيل امور و پشتيباني مراجعه و ثبت نام كرده اند.
وي تصريح كرد: نزديك به 70 درصد مسائل صنعتگران مربوط به نظام بانكي، 13 درصد شهرك هاي صنعتي و همين تعداد در صنايع و معادن و سه درصد به سازمان مالياتي، محيط زيست، تأمين اجتماعي، امور اراضي و آب و فاضلاب بوده است.
روغني در ادامه افزود: براي كاهش حذف تأثيرات نامطلوب در طرح هدفمند كردن يارانه ها در وزارت صنايع تدابير مطلوبي انديشه شده است و براي اطلاع مي توان به سايت وزارت صنايع مراجعه كرد.

 



اكتشاف نفت در گرمساربا مجوز محيط زيست آغاز مي شود

نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي از صدور مجوز محيط زيست براي آغاز اكتشاف نفت در اين شهرستان خبر داد.
«عبدالرضا ترابي» عصر شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: مجوز آغاز عمليات اكتشاف نفت در حوزه گرمسار اخيرا در نشست شوراي عالي محيط زيست صادر شده است و عمليات حفاري و اكتشاف نفت به دنبال اين موافقت آغاز خواهد شد.
وي با بيان اين كه اين حوزه از گرمسار تا آران و بيدگل كاشان ادامه دارد، افزود: اكتشاف در حوزه گرمسار يك پروژه چهارساله است كه توسط يك شركت چيني انجام مي شود.
ترابي با اشاره به اين كه اين پروژه با 100 ميليون دلار سرمايه گذاري اجرا مي شود، گفت: با مطالعات لرزه نگاري كه در اين منطقه انجام شده، احتمال وجود نفت در اين حوزه 90 درصد است.

 



مديرعامل مترو: شوراي شهر بودجه بدهد مترو را براي معلولان مناسب سازي مي كنيم

مديرعامل راه آهن شهري متروي تهران و حومه گفت: در صورتي كه شوراي شهر بودجه اي را براي مناسب سازي مترو جهت استفاده معلولان و نابينايان اختصاص دهد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
محسن هاشمي افزود: در حال حاضر اقداماتي همچون راه اندازي آسانسور و پله برقي براي رفاه حال معلولان و نابينايان در مترو به انجام رسيده است و طرح توسعه آن همچنان در ايستگاه هاي مترو ادامه دارد.
وي نصب حفاظ شيشه اي را راهكار مناسب حفاظت از معلولان و نابينايان ندانست و افزود: 97 درصد ايستگاه هاي مهم متروي دنيا فاقد حفاظ شيشه اي هستند و چهار خط متروي پاريس فقط يك خط محافظ شيشه اي دارد.
وي با بيان اينكه نابينايان با حركت عصاي خود، فضاي خالي حريم سكوي مترو را از سطح سكو تشخيص مي دهند، اين حركت عصا براي نابينايان از اهميت بالايي برخوردار است، بنابراين حفاظ شيشه اي تنها راهكار محفاظت از تردد نابينايان نيست.
مديرعامل متروي تهران درباره تخصيص مازاد بودجه به ايرنا گفت: در صورت موافقت شوراي شهر، منعي براي تخصيص بودجه به مترو وجود ندارد.
وي افزود: انجام هر كاري در ايستگاه هاي مترو منوط به تصميم شوراي اسلامي شهر و تخصيص بودجه كافي براي متروست.
گفتني است، دو هفته قبل يك شهروند نابينا بر اثر عبور از خط مجاز و سقوط بر روي ريل مترو جان باخت.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: ديوان عدالت مي تواند در امور دانشگاه ها وارد شود

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر ورود نكردن ديوان در امور دانشگاهها غيرقانوني است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي تنها در حوزه تخصصي خود مي تواند وارد شود و نمي تواند به دستگاه قضايي امر و نهي كند.
وي گفت: شوراي انقلاب فرهنگي نمي تواند در مورد صلاحيت يا سلب صلاحيت يك مرجع قضايي تصميم گيري كند.
منتظري افزود: براساس قانون اساسي قاضي مي تواند به مصوباتي كه خلاف قانون است عمل نكند.
وي افزود: آيت الله آملي لاريجاني به عنوان يكي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعضاي شورا را در مورد اشتباه بودن اين مصوبه با استدلالهاي حقوقي مجاب كردند و منتظر تغيير راي شورا هستيم.
به گزارش مهر منتظري با بيان اينكه ديوان عدالت اداري در موارد تخصصي دانشگاهها ورود نمي كند اظهار داشت: ديوان مي تواند در مورد نحوه تشكيل مراجع و كميسيونهاي تخصصي رسيدگي به تخلفات و امور اداري وارد شود ولي از نظر ماهيتي نمي تواند دخول كند كه البته در قانون جديد آيين دادرسي ديوان عدالت اداري، اين ديوان مي تواند امور تخصصي مانند پزشكي، پيراپزشكي، هسته اي و ... را به كارشناسان ديگري ارجاع دهد تا امكان هرگونه تباني از بين برود.

 



عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: طنز فاخر تلويزيوني كم شده است

عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: طنز فاخر تلويزيوني كم شده است و بايد با توليد آن و همچنين فيلمهاي جذاب مردم را پاي تلويزيون نشاند.
به گزارش خبرگزاري مهر از قم، آيت الله سيداحمد خاتمي با بيان اين مطلب افزود: صداوسيما بايد دقت كند تا در توليد برنامه هاي خود به بهانه جذب احتمالي، متدينان كه از مشتريان ثابت برنامه هاي صداوسيما هستند آنها را از دست ندهد و برنامه ها به گونه اي نباشد كه باعث رنجش متدينان شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: شاخص رضاي خداوند بايد در توليد برنامه ها درنظر گرفته شود و بايد نقد عالمان در اين زمينه جدي گرفته شود.
خاتمي اظهار داشت: صداوسيما در زمينه هاي سياسي نمره بالايي را كسب كرده است كه از مسئولين تقاضا داريم در جذابيت برنامه ها بيشتر تلاش كنند و دغدغه هاي ديني بيشتر مورد توجه باشد.
وي تصريح كرد: رسانه ملي زبان نظام است و بايد بگونه اي عمل كند كه به فضل خداوند اين زبان در همه خانه ها باقي بماند و همانگونه كه امام خميني(ره) فرمودند رسانه ملي دانشگاه بزرگ باشد.
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بايد بپذيريم رسانه امروز جزو خانه مردم شده است اظهار داشت: چه بخواهيم و چه نخواهيم اين واقعيتي است كه مردم با رسانه حشر دارند كه هرچه اين رسانه فراگيرتر و شبكه هاي استاني بيشتر قابل دريافت باشد، مطلوب تر است.

 



مشاور فرهنگي سپاه پاسداران : استقبال لبناني ها از احمدي نژاد بيانگر نفوذ انقلاب است

سفر رئيس جمهور به لبنان و استقبال پرشور لبناني ها از وي بيانگر اين نكته است كه جمهوري اسلامي ايران نه تنها منزوي نشده، بلكه خود را در دل هاي حقيقت طلب جاي داده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، مشاور فرهنگي سپاه پاسداران در همايش «تجليل از روحانيان كردستان» كه در سنندج برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: نشر و گسترش آموزه هاي ديني بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران شدت پيدا كرد و در واقع به سمت جهان شمول شدن حركت كرد.
محمدحسين صفار هرندي افزود: انقلاب اسلامي ايران شور دوباره اي در تمام دنيا انداخت كه رويت دوباره خدا و معنويت در زندگي غربي ها و گرايش آنان به اسلام نشأت گرفته از همين انقلاب است.
وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: مخالفت با اسلام و جامعه اسلامي به خاطر عملكرد برخي مسلمانان نيست بلكه هدف دشمنان، توهين به آيين مقدس اسلام است چرا كه وقتي در واژگان رسمي دنياي غرب نام مسلمانان و نام فلسطيني ها با تروريسم برابري مي كند، ديگر نمي توان از صداقت حرف زد.
صفار هرندي با بيان اينكه مسلمانان بسياري در مقابله با توهين به مقدسات ديني خود به شهادت رسيده اند، گفت: اگر مسلمانان عناصر خنثي و بي اثري بودند دشمنان و استكبار نيازي به جنگ با آنان نداشتند.
وي تصريح كرد: امروز انقلابيون واقعي به نام اسلام در غزه تلاش مي كنند و كار اسرائيل به جايي رسيده كه در مرزهاي فلسطين اشغالي با ايران مي جنگد و اين دليلي نيست جز اينكه نايب امام زمان، فقط رهبر جمهوري اسلامي نيست بلكه رهبر همه مسلمانان دنياست.
صفار هرندي در ادامه به نقش روحانيان كردستان اشاره كرد و گفت: اگر روحانيون كردستاني امروزه به عنوان سنگرهاي دينداري در اين استان نشانه گرفته شده اند براي انتقام از اسلام است.
مشاور فرهنگي سپاه با بيان اينكه آينده از آن كساني است كه كلامشان در ميان مردم دنيا نفوذ بيشتري داشته باشد، افزود: يكي ازعلل اساسي افزايش آمار خودكشي در دنياي غرب نشأت گرفته از قطع ارتباط با خدا و اماكن مذهبي است و اين افراد شجاعت را در خودكشي و رسيدن به دنيايي ديگر مي بينند.
به گفته هرندي در جامعه اي با فضيلت اسلامي مرگ آگاهانه نيز براي كساني كه جان خود را در راه خدا از دست مي دهند و شهيد مي شوند همواره بر روي مومنان باز است.
صفار هرندي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريم هاي اقتصادي دشمنان، گفت: جمهوري اسلامي راه شكست اين تحريم ها را خوب مي داند كه خارج كردن ده ها ميليارد دلار سرمايه ايران از بانك هاي كشورهايي كه مواضع كينه توزانه عليه جمهوري اسلامي ايران دارند و انتقال آن به مكان هاي امن دال بر اين ادعاست.
وي افزود: امروز اگر نام ايران را ايران هسته اي گذاشته اند نشان از خشم بزرگ دشمنان نظام و اسلام است.
صفار هرندي اظهار اميدواري كرد: خداوند به ما توفيق بدهد كه بي هراس از فتنه گري ها دل هاي بيشتري را به سوي معنويت الهي و اسلام و طريق حق جلب كنيم.

 



وزير نيرو: امسال 6 هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه مي شود

وزير نيرو گفت: تا پايان امسال 6هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور افزوده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از ملاير «مجيد نامجو» عصر شنبه در مراسم افتتاح پست 230 كيلو ولت برق شهرستان ملاير با بيان اين مطلب افزود: تمام زيرساخت ها براي سرمايه گذاري بيشتر آماده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر پروژه هاي برق ما پيشرفت فيزيكي خوبي دارند؛ استان همدان نيز در اين زمينه پيشتاز است به طوري كه 100 درصد مناطق در اين استان زير پوشش برق قرار دارند.
نامجو با بيان اين كه بسياري از ظرفيت هايي كه هم اكنون شاهد آن هستيم در دولت نهم و دهم به وقوع پيوسته است، گفت: 60 درصد كل پست هاي برق كشور در دولت نهم و دهم انجام شده و 50 درصد از چاه هاي كشاورزي نيز در اين دوره برق دار شده است.
وزير نيرو در پايان از احداث يك نيروگاه 750 مگاواتي در كشور خبر داد.

 



عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: جلسه مجدد اعضاي جامعه مدرسين با رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود

يكي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: جلسه ديگري اعضاي جامعه مدرسين با رهبر معظم انقلاب دارند تا همه مسائل و ديدگاه ها مطرح و فرمايشات ايشان نيز تكميل شود.
به گزارش فارس آيت الله حسن ممدوحي ديروز در قم با اشاره به جلسه روز شنبه اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب گفت: اين جلسه بسيار خوب و پرثمر بود و ثمرات فراواني نيز به همراه داشت.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوص بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقايص فرهنگي اظهار داشت: ايشان همانطور كه به صدا و سيما و ديگر مراكز اشكال مي گيرند به حوزه نيز ايرادي گرفتند مبني بر اين كه حوزه به تربيت نيروهاي متخصص اهتمام جدي داشته باشد.
¤ همچنين شهردار قم از تهيه پيش نويس مصوباتي به منظور تصويب پروژه هايي به ارزش حدود 15 هزار ميليارد تومان براي تصويب در جلسه هيئت دولت كه در پايان سفر رهبر معظم انقلاب به قم انجام مي شود، خبر داد.
محسن عابديني پور با اشاره به پيشنهاداتي كه به منظور ارائه در جلسه هيئت دولت آماده شده است، اظهار داشت: در اين زمينه 62 پروژه در نظر گرفته شده است كه ارزش آنها به 14 هزار و 895 ميليارد تومان مي رسد.
وي با بيان اين كه محل تامين تمام اين رقم از وجوه دولتي نيست، خاطرنشان كرد: 10 تا 11 هزار ميليارد تومان از اين مبلغ از سوي بخش خصوصي تامين مي شود.
¤ مديركل آموزش و پرورش قم نيز از اختصاص 25 ميليارد تومان اعتبار در سفر اخير رهبر انقلاب به استان ويژه پروژه هاي آموزش و پرورش خبر داد.
¤ محمدحسين امين جعفري ادامه داد: كتابچه اي با عنوان «پرتوي از خورشيد» و «همت و تلاش» منتشر شد و همچنين مسابقه ادبي و خاطره، عكس و فيلم از مراسم استقبال نيز برگزار شد كه اين طرح ها با همكاري حوزه هنري و صدا و سيما به صورت مشترك انجام شد.
¤ از سوي ديگر، سرپرست اداره كل فني و حرفه اي قم از اختصاص 4 ميليارد تومان همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان براي نوسازي مراكز فني و حرفه اي خبر داد.

 



اخبار ادبي و هنري

در پي فشار وهابيون در مصر
چهار شبكه شيعي توقيف شدند
در پي توقيف تعدادي شبكه تفرقه افكن در مصر كه چندي پيش صورت گرفت، چهارشبكه شيعي به اتهام گسترش لاابالي گري و فساد اجتماعي توقيف شدند.
به گزارش روزنامه الاهرام مصر، شركت «نايل ست» كه زير نظر وزارت تبليغات مصر فعاليت مي كند، شبكه هاي «صفا»، «آيات»، «اثر» و «اهل بيت(ع)» را به طور موقت توقيف كرد و به 20 شبكه ديگر تذكر داد. اين شركت، مستنداتي درباره اتهامات چهارشبكه ياد شده، ارايه نداده است.كارشناسان سياسي و رسانه اي، از سلطه وهابيون بر دستگاه سياسي و رسانه اي مصر خبر مي دهند. وهابيون مصر به شدت با وحدت شيعه و سني مخالف اند. چندي پيش هم، برخي مقامات نزديك به وهابيت در الازهر، خواستار توقف پخش مجموعه يوسف پيامبر(ع) شدند. اثري كه با استقبال گسترده مخاطبان شيعه و سني واقع شده است.
هاليوود سطح سليقه مردم را پايين آورده است
«كن لوچ» فيلمساز انگليسي گفت كه امروزه صنعت سينماي هاليوود با سيطره بر سينماي جهان، سطح سليقه مخاطب را پايين آورده و اين به يك فاجعه بدل شده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، لوچ، اظهار داشت: سيطره صنعت سينماي هاليوود بر سطح جهان، به طرز فاجعه آميزي سطح سليقه مخاطب را تا آنجا پايين آورده كه در انتخاب خود به جاي اهميت به كيفيت به صرف اين كه محصولي هاليوودي باشد آن را خريداري مي كند.
وي افزود: آمارهاي منتشر شده طي هفت سال گذشته نشان دهنده اين مطلب است كه سينماي آمريكا، حدود 63 تا 80 درصد از گيشه انگلستان را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه اين آمار در نسبت با سينماي اروپا و ديگر نقاط جهان تنها دو تا سه درصد است و بقيه اين آمار نيز متعلق به محصول هاي مشترك است.
وي گفت: به نظر من سينماها بايد به دست كساني سپرده شود كه نگران صنعت فيلم هستند نه نگران فست فود. به نظر من اين مسئله بيشتر متوجه مديران سينماهاست!
نمايشگاه جنگ نرم در دانشگاه تهران
نمايشگاه «جنگ نرم» سوم و چهارم آبان توسط حوزه هنري استان تهران در دانشگاه تهران برگزار مي شود. در اين نمايشگاه كه همزمان با برگزاري «همايش ملي جنگ نرم» برپا خواهد بود، 30 اثر در قالب پوستر با عنوان «شوكراني كه كودكانمان مي نوشند» در ارتباط با محصولات فرهنگي كودكان به نمايش درمي آيد.
ارسال اثر براي جشنواره داستان انقلاب، محدوديت ندارد
دبيرخانه سومين جشنواره داستان انقلاب اعلام كرد: ارسال اثر براي اين جشنواره در قالب هاي رمان و داستان كوتاه، هيچ گونه محدوديتي نخواهد داشت.
در پي تماس ها و مراجعات مكرر نويسندگان و علاقه مندان و پرس وجو درباره تعداد آثار ارسالي از سوي هر نويسنده، دبيرخانه اين جايزه اعلام كرد: هر نويسنده مي تواند چند رمان و داستان كوتاه خود را به اين دبيرخانه ارسال كند و در اين زمينه، محدوديتي اعمال نخواهد شد. سومين جشنواره داستان انقلاب با اعطاي 485 ميليون ريال جايزه، نيمه دوم بهمن امسال، همزمان با سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي برگزار مي شود. نويسندگان مي توانند رمان ها و داستان هاي كوتاه خود را در دو گروه سني نوجوان و بزرگسال و با موضوع انقلاب اسلامي تا پايان دي 89 به نشاني تهران، صندوق پستي 1677-15815 بفرستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14