(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3  آبان 1389- شماره 19772

حديث دشت عشق
فولاد از شكست تساوي پرگل ساخت توقف استقلال و سپاهان پيروزي صبا و نفت
نكته ورزشي
عنوان چهارمي فوتسال ايران در جام جهاني كوچك
فدراسيون جهاني اعلام كرد سليمي بهترين وزنه بردار سنگين وزن جهان درسال 2010
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور در مسابقات جهاني تيم ملي كاراته عازم صربستان شد
داور بازي ايران و پاراگوئه زن بود شمس : نظري تا دو سال ديگر جايي در تيم ملي ندارد
سرانجام تيم نخست آسيا مي شويم داورزني: انتظار ما از واليبال قهرماني در گوانگجو است
مدافع عنوان قهرماني مقتدرانه آغاز كرد پيروزي پرگل نوجوانان ايران برابر عمان



حديث دشت عشق

از نوشته دانشجوي بسيجي شهيد «مجيد حاجي محمدزاده»
پيام شهيدان فداكاري
ايثار و شهادت است
پيام شهدا، استقامت و فداكاري و شهادت در راه پروردگار براي اجراي احكام اسلام، فقط اين را مي توانم بگويم- كه هر اندازه از دستشان برمي آيد و در توانشان است براي دفاع از اسلام و قرآن كه در اين راه خونها ريخته شده و بدنها متلاشي شده - دريغ ندارند. همچنان كه پروردگار به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد كه استقامت كن هر اندازه كه مي تواني.
دانشجوي بسيجي شهيد «مجيد حاجي محمدزاده»، سال 1343 در شهر تبريز در منطقه ساوالان بدنيا آمد و سال 1365 در عمليات كربلاي پنج در شلمچه به شهادت رسيد.

 



فولاد از شكست تساوي پرگل ساخت توقف استقلال و سپاهان پيروزي صبا و نفت

سرويس ورزشي -
هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر با توقف استقلال و سپاهان و پيروزي تيم هاي صبا و نفت آبادان اصفهان آغاز شد.
در چارچوب ديدارهاي اين هفته روز گذشته هفت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه در حساس ترين بازي جدال تيم هاي تراكتورسازي تبريز و استقلال تهران به تساوي يك - يك انجاميد.
در اين ديدار كه مقابل ديدگان 70 هزار تبريزي برگزار مي شد شاگردان پرويز مظلومي در واپسين دقايق نيمه اول توسط ميلاد ميداودي به گل نخست دست يافتند اما گل پيروزي بخش آنها در نيمه اول توسط كرار جاسم پاسخ گفته شد و كار دو تيم به تساوي كشيده شد. جدال تيم هاي استقلال و تراكتورسازي در حالي با نتيجه تساوي به اتمام رسيد كه تيم تبريزي در دقيقه 67 توسط علي عليزاده به گلي رسيد كه كمك داور با اعلام آفسايد آن را مردود اعلام كرد.
در تهران راه آهن شهرري كه به جمع تيم هاي مياني جدول رده بندي ليگ برتر پيوسته است در بازي خانگي خود تيم بحران زده پاس را با نتيجه 2 بريك شكست داد تا به يك امتيازي پيروزي برسد. از زمان حضور تارتار در راه آهن، اين تيم از 5 بازي خود صاحب 13 امتياز شده است.
در اصفهان ديدار تيم هاي فوتبال سپاهان اصفهان و مس كرمان با تساوي به پايان رسيد. فراز فاطمي در دقيقه 58 براي مس كرمان گلزني كرد. يك دقيقه بعد، جان واريو گل مساوي را براي شاگردان قلعه نويي به ثمر رساند. اين نخستين گل جان واريو در فصل جاري براي سپاهان بود كه اين تيم را از شكستي خانگي نجات داد. در قم تيم فوتبال صبا با نتيجه 2 بر يك تيم پيكان قزوين را با سرمربي جديدش شكست داد.اين نخستين بازي پيكان با سرمربيگري حميد عليدوستي بود.
در انزلي تيم فوتبال ملوان انزلي 10 نفره با نتيجه تساوي بدون گل برابر شهرداري تبريز متوقف شد. داور مسابقه در دقيقه 28 مهرداد اولادي را به دليل اعتراض به داوري با كارت قرمز مستقيم اخراج كرد تا ملوان نزديك به 60 دقيقه ده نفره به بازي ادامه دهد.اما در كرج پرگل ترين بازي هفته برگزار شد كه در آن تيم فوتبال سايپا با نتيجه پر گل 5 - 5 برابر فولاد خوزستان متوقف شد.رضا نوروزي دراين بازي به تنهايي 4 گل زد تا تساوي پايان بخش جدال تيم هاي مايلي كهن و جلالي باشد.
و در آخرين بازي روز نخست هفته دوازدهم تيم نفت آبادان موفق شد همنام تهراني خود را بايك گل شكست دهد تا مشخص شود نفت تهران از روزهاي آرماني خود در ابتداي فصل فاصله گرفته است.
نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته به اين شرح است:
¤ تراكتورسازي يك - استقلال يك
گل: ميلاد ميداوودي (45) براي استقلال - كرار جاسم( 51- پنالتي ) براي تراكتورسازي
¤ راه آهن 2 - پاس همدان يك
گل: رودريگو لوپز (36) و بهادر عبدي (77) براي راه آهن - امير محبي (56) براي پاس
¤ سپاهان اصفهان يك - مس كرمان يك
گل: فراز فاطمي( 57) براي مس - فابيو جانواريو( 59) براي سپاهان
¤ سايپا 5 - فولاد 5
گل: ابراهيم صادقي (19)، مهدي خيري (45)، عباس محمد رضايي (48) و كريم انصاري فرد (49 و 60) براي سايپا - رضا نوروزي (25، 59، 78 و 87) و آرش افشين (79) براي فولاد
¤ صباي قم 2 - پيكان قزوين يك
گل: محسن بياتي نيا (62 و 82) براي صبا و عليرضا عباسفرد (32) براي پيكان
اخراج: عليرضا عباسفرد (81 - پيكان)
¤ ملوان انزلي صفر - شهرداري تبريز صفر
اخراج: مهرداد اولادي ( 28 - ملوان)
¤ نفت آبادان يك - نفت تهران صفر
گل: روح الله عرب( 80 )
دوشنبه: 3/8/89
¤ پيروزي تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:16)
داور: سعيد مظفري زاده
¤ شاهين بوشهر- استيل آذين تهران (ساعت 50:16)
داور: محسن قهرماني

 



نكته ورزشي

اختلاف در بدترين زمان ممكن
سرويس ورزشي-
در روزهايي كه انتظار مي رفت وحدت و آرامش بر جامعه ورزشي حكم فرما باشد، آتش اختلافات ميان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك شعله ورتر از گذشته شده است.
چند صباحي است اظهار نظرات علي سعيدلو در خصوص كميته ملي المپيك و محمد علي آبادي درباره سازمان تربيت بدني نقل محافل ورزشي شده است. در كمتر از دو هفته تا آغاز بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو سازمان تربيت بدني جايگاهي براي كميته ملي المپيك متصور نمي شود در مقابل كميته ملي المپيك نيز از پذيرش مسئوليت نتايج كاروان ورزشي ايران در چين شانه خالي مي كند. هر دو اين موضع گيري ها پسنديده نيست و تبعات منفي بسياري در خانواده ورزش دارد و چه بسا اثرات آن در بازي هاي آسيايي نمايان شود. مسلماً اختلاف نظر در هر مجموعه اي وجود دارد و انتظار نمي رود سعيدلو و علي آبادي در تمامي موارد وجوه اشتراك فراوان داشته باشند؛ اما رفتار حرفه اي آن است كه اجازه دهيم بازي هاي آسيايي به پايان برسد و سپس در بهترين زمان ممكن يكبار براي هميشه تكليف و شرح وظايف سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك مشخص شود.

 



عنوان چهارمي فوتسال ايران در جام جهاني كوچك

تيم ملي فوتسال ايران با قبول شكست در ديدار برابر پاراگوئه از كسب عنوان سوم مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل باز ماند و به مقام چهارم بسنده كرد.
تيم ملي فوتسال كشورمان كه با شكست برابر اسپانيا از راهيابي به ديدار نهايي ششمين دوره مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل بازمانده بود، بامداد ديروز (يكشنبه) در ديدار رده بندي اين رقابت ها در سالن «نيوتن دي فاريا» شهر «آناپليس» به مصاف تيم ملي پاراگوئه رفت و با نتيجه 5 بر 3 تن به شكست داد.
ايران و پاراگوئه در پايان وقت عادي به تساوي سه بر سه دست پيدا كرده بودند اما اين پاراگوئه بود كه در وقت اضافي دو گل ديگر به ثمر رساند و مقام سومي را به دست آورد. علي اصغر حسن زاده، محمد كشاورز و جواد اصغري مقدم در اين ديدار براي ايران گلزني كردند، ضمن اين كه كشاورز با دريافت كارت زرد دوم در دقيقه 39 اين ديدار از زمين مسابقه اخراج شد. بازيكنان تيم ملي فوتسال كشورمان در اين ديدار اصلاً چهره يك تيم بازنده را نداشتند و بارها تا آستانه گلزني پيش رفتند و حتي ديرك دروازه پاراگوئه را هم به لرزه درآوردند اما نتوانستند راه به جايي ببرند.
بدين ترتيب تيم ملي فوتسال كشورمان با كسب عنوان چهارمي به كار خود در مسابقات جايزه بزرگ برزيل پايان داد. اين تيم كه در سال 2007 و 2009 عنوان نايب قهرماني اين رقابت ها را كسب كرده بود، در اين دوره موفق شد تيم هاي گواتمالا (6 بر يك)، پرتغال(5 بر 3)، آرژانتين (2 بر صفر) را شكست دهد، مقابل تيم روسيه با نتيجه تساوي 3 بر3 متوقف شد و از تيم هاي اسپانيا (4بر 6) و پاراگوئه (3 بر 5 ) شكست خورد.

 



فدراسيون جهاني اعلام كرد سليمي بهترين وزنه بردار سنگين وزن جهان درسال 2010

فدراسيون جهاني وزنه برداري بهداد سليمي از ايران را به عنوان بهترين وزنه بردار دسته فوق سنگين سال 2010 معرفي كرد.
سليمي كه درمسابقات جهاني آنتاليا عنوان قويترين مرد جهان را به دست آورد، با ركورد مجموع 453 كيلوگرم، در جمع 114 وزنه بردار سنگين وزني كه درمسابقات مختلف سال 2010 شركت كرده بودند، در مكان نخست ايستاد تا اين افتخار پس از 4 سال دوباره نصيب كشورمان شود.پيش از اين حسين رضازاده آخرين وزنه بردار ايراني بود كه درسال 2006، در رده بندي نهايي اوزان مختلف، عنوان بهترين وزنه بردار را از آن خود كرده بود.
سليمي در رده بندي سال 2010 فدراسيون جهاني، بالاتر از يوگني چگيشف از روسيه، ماتياس اشتاينر از آلمان و آرتن اوداچين از اوكراين قرارگرفت كه هر سه، ركورد مجموع 440 كيلوگرم را براي خود به ثبت رسانده بودند.
درميان 114وزنه بردار دسته فوق سنگين جهان، نام 3وزنه بردار ديگر از كشورمان نيز به چشم مي خورد كه سجاد انوشيرواني با ركورد مجموع 426كيلوگرم در رقابتهاي جهاني تركيه در مكان هفتم است، بهادر مولايي با ركورد مجموع 369 كيلوگرم درمسابقات جوانان جهان بلغارستان در مكان سي و ششم ايستاده و عليرضا كاظمي نژاد با ركورد مجموع 351كيلوگرم در المپيك نوجوانان سنگاپور درمكان چهل وششم وزنه برداران سنگين وزن سال 2010 جهان قرار دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دعوت از رضايي به تيم اميد و مخالفت دايي
مرحله نهايي اردوي تيم فوتبال اميد به منظور حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو از امروز (دوشنبه) در كمپ تيم هاي ملي فوتبال آغاز و تا زمان اعزام اين تيم به چين (12 آبان) ادامه خواهد داشت.نكته جالب توجه در فهرست نفرات دعوت شده به اردوي تيم فوتبال اميد ايران جايگزيني غلامرضا رضايي مهاجم پيروزي به جاي محمدرضا خلعتبري مهاجم ذوب آهن است كه به دليل صعود اين تيم به فينال ليگ قهرمانان آسيا و درخواست باشگاه ذوب آهن براي به خدمت گرفتن مهاجم خود از فهرست مسافران بازي هاي آسيايي حذف شد. اين درحالي است كه علي دايي با حضور رضايي در تيم اميد موافقت نكرده است.اسامي نفرات دعوت شده به اردوي پاياني تيم اميد ايران به شرح زير است: محمد رشيد مظاهري، اميرشرفي، حميدرضا علي عسگر، مسعود ابراهيم زاده، رضا طلبه، علي مرزبان، آرش افشين، مهدي دغاغله، محسن مسلمان، حسين ابراهيمي، كمال كاميابي نيا، صالح خليل آزاد، كريم انصاري فرد، علي زينالي، رسول كر، ايمان موسوي، سيدمهدي رحمتي، احسان حاج صفي، سيدجلال حسيني و غلامرضا رضايي.
تيم اميد در اولين ديدار خود 17 آبان ماه به مصاف تركمنستان، 19 آبان ماه به مصاف بحرين و 22 آبا ن ماه به مصاف ويتنام مي رود.
اهداي يك دستگاه خودرو به هريك از بازيكنان ذوب آهن
علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني ديروز در نشست مشترك با مديرعامل باشگاه ذوب آهن چك مربوط به پاداش فيناليست شدن تيم فوتبال اين باشگاه در ليگ قهرمانان آسيا را به وي اهدا كرد. پيش از برگزاري ديدار ذوب آهن مقابل الهلال عربستان در مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، علي سعيدلو وعده داده بود در صورت پيروزي نماينده ايراني دراين ديدار به هريك از بازيكنان ذوب آهن يك دستگاه خودرو اهدا خواهد شد.
شمس خواستار ديدار دوستانه با روماني و پاراگوئه شد.
حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال از رئيس كميته فوتسال خواست در زمان باقي مانده تا جام جهاني، زمينه حضور دو تيم پاراگوئه و روماني را در ايران فراهم كند. شمس پيش از ديدار پاياني تيمش در گرندپريكس نيز پاراگوئه را قدرت جديد فوتسال دنيا دانسته بود.
ليگ برزيل «بزرگمرد 70 ساله» نامگذاري شد
ليگ دسته اول برزيل به نام ستاره تابناك فوتبال اين كشور و جهان نامگذاري شد. فدراسيون و اتحاديه فوتبال اين كشور هفته اخير ليگ اين كشور را به خاطر تولد هفتاد سالگي ادسون آرانتس دوناسيمنتو معروف به سلطان پله را به «مسابقات بزرگمرد 70 ساله» نامگذاري كردند.
پيروزي رئال و بارسلونا با درخشش رونالدو و مسي
تيم فوتبال رئال مادريد هفته هشتم رقابت هاي لاليگا اسپانيا را با برتري پرگل 6 بر يك مقابل راسينگ سانتاندر آغاز كرد. براي رئال دراين ديدار گونزالو هيگواين (10)، كريستيانو رونالدو (15، 27، 48 و 55- پنالتي) و مسوت اوزيل (64) گلزني كردند. بارسلونا در يكي ديگر از ديدارهاي برگزار شده شنبه شب با نتيجه 2 بر صفر در زمين ميزبان خود رئال زاراگوزا به برتري رسيد. هر دو گل بارسا دراين ديدار را ليونل مسي در دقايق 42 و 66 به ثمر رساند. جدول رده بندي: 1- رئال مادريد 20 امتياز، 2- بارسلونا 19 امتياز، 3- ويارئال 16 امتياز (يك بازي كمتر) و...

 



براي حضور در مسابقات جهاني تيم ملي كاراته عازم صربستان شد

اعضاي تيم ملي كاراته كشورمان براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان بامداد ديروز تهران را به قصد بلگراد ترك كردند.
رقابت هاي كاراته قهرماني جهان از روز چهارشنبه هفته جاري به ميزباني كشور صربستان در شهر بلگراد برگزار مي شود. تيم ملي كاراته ايران با هدف حضوري پرقدرت در مسابقات جهاني با تركيبي كامل ساعت 35:2 بامداد ديروز (يكشنبه) راهي مسكو شد و پس از توقفي كوتاه در اين شهر به بلگراد خواهد رفت.
تيم ملي ايران با تركيب حسين روحاني در وزن 60-كيلوگرم، حامد زيگساري در وزن 67- كيلوگرم، ابراهيم حسن بيگي در وزن 75-كيلوگرم، نادر جودت در وزن 84-كيلوگرم و اسماعيل تركزاد در وزن 84+كيلوگرم و مازيار الهامي، كيوان زرين، سعيد فرخي، منصور حسن بيگي، سعيد حسني پور، مهدي سلطاني و هادي داودآبادي در بخش كوميته تيمي، محسن اشرفي در بخش كاتاي انفرادي و برادران باتواني در كاتاي تيمي در اين دوره از مسابقات حضور پيدا مي كند.
شهاب سلطاني، علي عسگري، جليل بخشي، مجيد عبدالحسيني، اكبر محمدي بقا و اكرامي كادر فني تيم را درهر دو بخش كاتا و كوميته تشكيل مي دهند. عباس احمدپناهي، رئيس فدراسيون نيز براي شركت در كنگره جهاني تيم ملي كاراته را در سفر به صربستان همراهي مي كند.اين رقابتها روز 9 آبان ماه به پايان مي رسد.

 



داور بازي ايران و پاراگوئه زن بود شمس : نظري تا دو سال ديگر جايي در تيم ملي ندارد

سرمربي تيم ملي فوتسال گفت: شمسايي را با آن محبوبيتش دو سال كنار گذاشتم، نظري كه جاي خود دارد و اجازه نمي دهم كسي در تيم ملي پايش را از گليمش درازتر كند.
با پايان رقابت هاي جام جهاني كوچك در برزيل حسين شمس مسائلي را مطرح ساخت كه خواندنش خالي از لطف نيست.
¤ در بازي ايران و پاراگوئه با پديده اي مواجه شديم كه در دنياي فوتسال بي نظير بود. براي قضاوت اين مسابقه، دو داور زن انتخاب شده بودند كه عملكرد فوق العاده ضعيفي داشتند.
¤ در بازي با پاراگوئه از مجتبي نصيرنيا استفاده كردم و نظري نيمكت نشين بود. نظري را علاوه بر اينكه در ديدار با اسپانيا سه گل بد دريافت كرد، به خاطر اخلاق بدش بعد از ديدار با اسپانيا كه تقصير شكست را گردن ديگر بچه ها انداخت، كنار گداشتم. قطعا عكس العمل لازم را هم در تهران نسبت به اين رفتارش خواهم داشت.نظري حداقل تا آسيايي 2012 دعوت نمي شود مگر اينكه در رفتارش تجديد نظر كند.

 



سرانجام تيم نخست آسيا مي شويم داورزني: انتظار ما از واليبال قهرماني در گوانگجو است

رئيس فدراسيون واليبال هدف ملي پوشان در رقابت هاي آسيايي را حضور در ديدار پاياني و كسب قهرماني عنوان كرد.
محمدرضا داورزني درباره شرايط تيم ملي واليبال پيش از بازي هاي آسيايي گوانگجو، اظهار داشت: چهار سال است براي موفقيت در بازي هاي گوانگجو تلاش مي كنيم. انتظار اين است كه بهترين نتيجه را كسب كنيم.
انتظار ما از واليبال ايران حضور در فينال و كسب عنوان قهرماني است. معتقدم نيمه نهايي گوانگجو را ايران، كره جنوبي، ژاپن و چين تشكيل خواهند داد. ملي پوشان واليبال ايران شايستگي حضور در فينال و قهرماني را دارند. داورزني در بخش ديگري از صحبت هايش اظهار داشت: بالاخره روزي خواهد رسيد كه ايران تيم اول آسيا در اين رده بندي باشد. اين روز را تا دو سال ديگر خواهيم ديد.
وي با بيان اينكه صعود در رنكينگ جهاني و نزديك شدن به جمع 10 تيم برتر دنيا يكي از اهداف اصلي فدراسيون واليبال طي سال هاي گذشته بوده است. يادآور شد: تا پيش از بازي هاي المپيك 2012 لندن به اين جايگاه مي رسيم، چون تمام تلاش ها و برنامه ريزي ها در اين راستاست كه با افزايش سطح واليبال به جمع المپيكي ها نزديك تر شويم.

 



مدافع عنوان قهرماني مقتدرانه آغاز كرد پيروزي پرگل نوجوانان ايران برابر عمان

تيم فوتبال نوجوانان كشورمان نخستين ديدارش در چارچوب مرحله گروهي مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا را با پيروزي پرگل برابر عمان و صدرنشيني در گروه دوم آغاز كرد.
در سومين ديدار از روز نخست مرحله گروهي چهاردهمين دوره رقابت هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا تيم هاي ايران و عمان برابر هم صف آرايي كردند كه در پايان اين بازي تيم ايران با نتيجه 5 بر يك به برتري دست يافت. در اين ديدار كه روز گذشته در ورزشگاه جار تاشكند برگزار شد، علي فتحيان (20 و 59)، مهدي مهدي پور (45)، سردار آزمون (48) و سياوش حق نظري (72) گل هاي تيم ايران قهرمان دوره گذشته اين مسابقات را به ثمر رساندند و حسن السعدي (83) زننده تنها گل تيم عمان بود. ضمن اينكه در دقيقه 74 ضربه سردار آزمون مهاجم تيم ايران به تير دروازه عمان برخورد كرد. همچنين محمد الحبسي مهاجم تيم عمان تنها بازيكن اخطاري اين ديدار بود.
با اين پيروزي تيم نوجوانان با سه امتياز صدرنشين گروه دوم اين مسابقات شدند و تيم هاي سوريه و كره شمالي با يك امتياز و عمان بدون امتياز، در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14