(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 دی 1389- شماره 19830

افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها و اتوبوس هاي ريالي
نرخ بي سوادي تا پايان برنامه پنجم به صفر مي رسد
حادثه خونين براي سرويس مدرسه در شيراز
دانش آموزان علوم انساني مي توانند در مدارس استعدادهاي درخشان تحصيل كنند
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري 4 شرور پيش از اجراي نقشه آدم ربايي
واژگوني اتوبوس در قزوين
معرفي مدارس آسيب پذير در برابر زلزله تا ماه آينده
كشف 34 هزار قطعه تجهيزات ماهواره در نجف آباد
محكوميت يك مفسد اقتصادي به 5/1 ميليارد تومان جريمه
آتش جنگل هاي مازندران كاملا مهار شد
رويدادهاي خارجي
كشف پيكره سنگي در صومعه سرا
اختصاص 20 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر به مددجويان
نجات 20 سرنشين و 30 شناور سانحه ديده در آب هاي هرمزگان
در محور نيستانك به نائين كشنده تريلر كارگري را به كام مرگ فرستاد



شوراي شهر تصويب كرد
افزايش 15درصدي كرايه تاكسي ها و اتوبوس هاي ريالي

شوراي شهر تهران در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و پيشنهاد شهرداري تهران نرخ كرايه تاكسي ها و اتوبوس هاي ريالي را تعيين كرد، و افزايش داد.
به گزارش ايلنا شوراي شهر تهران در جلسه غيرعلني ديروز خود كه بدون حضور مستمع برگزار شد مقرر كرد در بخش اتوبوس هاي خصوصي نيز نرخ اتوبوس ها با توجه به مشكلات مربوط به پول خرد 25 تا 50 تومان افزايش يابد.
بر اين اساس مطابق با مصوبه شوراي شهر نرخ كرايه تاكسي ها به طور متوسط 15درصد افزايش يافته و در بخش اتوبوس هاي خصوصي نيز نرخ اتوبوس ها با توجه به مشكلات مربوط به پول خرد 25 تا 50 تومان افزايش مي يابد.
براساس تصميم مديريت شهري نرخ بليت مترو و اتوبوس هاي بليطي در راستاي همكاري بيشتر در اجراي هدفمندي يارانه ها افزايش نخواهد يافت.
براساس اين گزارش افزايش نرخ كرايه تاكسي ها و اتوبوس هاي ريالي به طور متوسط 15درصد، مطابق با مصوبه شوراي شهر تهران افزايش مي يابد.
گزارش ايلنا حاكي است براساس تصميم شوراي شهر تهران حداقل افزايش نرخ تاكسي ها 11درصد و حداكثر آن 19درصد تعيين شده كه به طور ميانگين 15درصد افزايش نرخ خواهيم داشت.
بر اين اساس افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي ريالي، ميني بوس و ميدل باس در تهران بين 17 تا 18درصد تعيين شد كه بدين ترتيب قيمت اتوبوس هاي ريالي نيز در كليه مسيرها 25 تومان افزايش مي يابد و تنها در برخي از خطوط به صورت ويژه اين نرخ 50 تومان افزايش خواهد داشت.نرخ هاي جديد بلافاصله به فرمانداري ارسال شده و بلافاصله پس از تاييد فرمانداري اجرا خواهد شد.بر اين اساس نرخ هاي جديد از ابتداي بهمن ماه سالجاري تا پايان فروردين ماه سال آينده معتبر خواهد بود.
گزارش خبرگزاري مهر نيز حاكي است خسرو دانشجو سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اينكه نرخ كرايه تاكسي ها از ابتداي بهمن ماه جاري تا پايان فروردين سال آينده به طور ميانگين 15 درصد افزايش مي يابد گفت: هيچ تاكسي و اتوبوس بخش خصوصي حق ندارد تا پايان ديماه و نصب برچسبهاي جديد قيمتها را افزايش دهد.

 



حاجي بابايي وعده داد
نرخ بي سوادي تا پايان برنامه پنجم به صفر مي رسد

وزير آموزش و پرورش از به صفر رسيدن نرخ بي سوادي تا پايان برنامه پنجم توسعه و حتي زودتر از اين موعد خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي بابايي در گردهمايي مشترك مديران كل و رابطان مجتمع هاي آموزشي و پرورشي استان ها كه در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، با تأكيد بر مديريت صحيح در آموزش و پرورش گفت: دغدغه مديران آموزش و پرورش بايد كيفيت بخشي به امر تعليم و تربيت باشد، همچنين ساماندهي مطلوب نيروي انساني، كليد پيروزي و رمز موفقيت آموزش و پرورش است.
وي با اشاره به اينكه برخي پروژه ها از جمله «ترنم ولايت» از اهميت خاصي برخوردار است، گفت: ساماندهي نيروي انساني از محورهاي اساسي مورد نظر مجتمع هاي آموزشي و پرورشي است و اميدواريم اين ساماندهي تا پايان سال تحصيلي جاري و براي سال آينده به اتمام برسد.
وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر پوشش همه جانبه دانش آموزان لازم التعليم در كشور ادامه داد: مجتمع هاي آموزشي و پرورشي و تمامي مدارس روستايي در اختيار نهضت سوادآموزي قرار مي گيرد.
حاجي بابايي با اشاره به اينكه تا پايان برنامه پنجم توسعه و حتي زودتر، نرخ بي سوادي در كشور به صفر مي رسد، خاطرنشان ساخت: طبق تعاريف جديد، از اين به بعد آموزشياران نهضت و معلمان، مكمل هم خواهند بود و در صورت امكان، برخي از وظايف يكديگر را همپوشاني خواهند كرد.
وزير آموزش و پرورش در گفت وگوي ديگري به امضاي تفاهمنامه اي با استانداري تهران براي اختصاص تجهيزات آموزشي به 500 مدرسه شهر تهران اشاره كرد و گفت: براي اين منظور 4ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 



حادثه خونين براي سرويس مدرسه در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
برخورد يك دستگاه سواري «گل» با يك سرويس مدارس در بلوار شهيد چمران شيراز چهار نفر را به كام مرگ فرستاد.
در اين حادثه دلخراش 3 دانش آموز مدرسه پسرانه دكتر حسابي و راننده سرويس كه يك دستگاه پرايد بود در دم جان باخته و 4 نفر ديگر از دانش آموزان نيز به شدت مجروح شدند كه حال مجروحان وخيم گزارش شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شيراز علت اين حادثه را عدم توانايي راننده خودروي گل در كنترل وسيله نقليه عنوان كرد و گفت: راننده اين خودرو كه يك زن بوده به علت سرعت زياد به لبه بلوار برخورد نموده و از سطح بلوار بلند شده و روي سقف خودروي پرايد كه سرويس مدرسه بوده فرود مي آيد.
سرهنگ حجازي از رانندگان خواست مقررات راهنمايي و رانندگي را به طور كامل رعايت نموده تا شاهد بروز چنين حوادثي نباشيم.

 



دانش آموزان علوم انساني مي توانند در مدارس استعدادهاي درخشان تحصيل كنند

دانش آموزان علوم انساني از اين پس امكان تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان را خواهند داشت.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: در مدارس استعدادهاي درخشان و در كنار ساير رشته ها، يك كلاس نيز به رشته علوم انساني اختصاص داده شده است تا جوانان نخبه در رشته هاي علوم انساني نيز امكان تحصيل داشته باشند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، ابراهيم سحرخيز در حاشيه همايش مديران و رابطان مجتمع هاي آموزشي و پرورشي (طرح ترنم ولايت) استان هرمزگان گفت: تاكنون با اختصاص مدارس استعدادهاي درخشان به رشته هاي رياضي و فيزيك و تجربي، چنين القا شده بود كه رشته هاي علوم انساني در نظام آموزشي كشور، جايي در تحصيل آينده افراد نخبه و تيزهوش ندارد.
وي از كاهش دانش آموزان رشته هاي نظري و حركت به سمت توسعه رشته هاي فني و حرفه اي خبر داد و گفت: طرح ديگري كه در دستوركار حوزه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، آموزش مهارت در مدارس شبانه روزي است كه به موجب آن در هر استان دو آموزشگاه شبانه روزي به صورت پايلوت انتخاب شده اند تا دانش آموزان علاوه بر تحصيل در رشته هاي نظري، يك مهارت را طي سه سال فرا بگيرند و گواهي مهارت 800 ساعته را دريافت كنند. اين امر موجب مي شود تا دانش آموزان علاوه بر اخذ مدرك ديپلم با يك مهارت نيز آشنا شوند تا بتوانند در صورت نياز، از آن در بازار كار استفاده كنند.
سحرخيز ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش درصدد است با توانمندسازي مدارس، ساختار اداري و تشكيلاتي ادارات خود را با تعديل نيروهاي اداري تا حد ممكن كوچك كند تا ضمن تقويت بنيه اجرايي مدارس، مسئولان آموزش و پرورش تمركز بيشتري بر اجراي برنامه هاي راهبردي وزارتخانه داشته باشند.
وي از طرح ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش نيز به عنوان يكي ديگر از محورهاي ساختار تحولي آموزش و پرورش كشور خبر داد و گفت: كيفيت بخشي در تامين نيروي انساني مدارس با افزايش اختيارات مديران مدارس از جمله شاخص هاي اين طرح است كه در قالب پروژه مدرسه محوري دنبال مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سكه قديمي
اهواز- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شهرستان رامهرمز پس از دستگيري يك متهم به خريد و فروش كالاهاي قديمي، هزار و955 قطعه سكه قديمي از مخفيگاه وي كشف كردند.
پليس رامهرمز پس از دريافت خبري مبني بر خريد چند قطعه سكه قديمي به وسيله فردي به نام «حمزه» مخفيگاه متهم را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كرد.در بازرسي از مخفي گاه متهم هزار و955 قطعه سكه قديمي كشف شد.
دستگيري 9 سارق حرفه اي
¤ پليس خوزستان با دستگيري 9 سارق حرفه اي 106فقره انواع سرقت را كشف كردند. متهمان به 106فقره سرقت منازل، تلفن همراه، كيف زني و لوازم خودرو اعتراف كردند. از مخفي گاه متهمان مبالغي وجه نقد و لوازم منزل مسروقه كشف شد.
هلاكت شرور مسلح
زاهدان- خبرنگار كيهان: قاتل و شرور فراري در يكي از روستاهاي شهرستان سيب و سوران دستگير شد.
پليس پس از اخطار به شرور معروف به نام «چراغ.س» كه در منزلي در روستا مخفي شده بود بدون توجه به اخطار پليس اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كرد.پسر صاحب خانه مخفي گاه اين شرور مورد اصابت گلوله وي قرار گرفت و مجروح شد كه فورا به بيمارستان منتقل اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
ماموران نيز به سمت متهم شليك كرده و او را به هلاكت رساندند كه در بازرسي از منزل محل اختفاي اين شرور كه داراي سوابقي از جمله قتل و سرقت مسلحانه و راهبندي بوده يك قبضه كلت كمري، چند تيغه خشاب، گوشي همراه و دو دستگاه موتورسيكلت كشف شد.
سقوط به داخل كانال
¤ به علت بي احتياطي والدين يك كودك در زاهدان، يك يخچال بر روي سر دختربچه چهارماهه سقوط كرد و موجب مرگ وي شد.
همچنين يك پسربچه هفت ساله نيز به علت بي احتياطي در بازي دچار شكستگي از ناحيه پا شد و فورا به بيمارستان منتقل شد.
مداواي پزشكان براي اين كودك هفت ساله نيك شهري چاره ساز نبود و وي به دليل خونريزي شديد داخلي جان خود را از دست داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به دليل عدم نصب علائم هشداردهنده در حفاري معابر، يك كودك 9 ساله هنگام بازي با دوچرخه خود به داخل يك كانال افتاده و پس از انتقال به بيمارستان و نتيجه بخش نبودن معالجات جان سپرد.
كشف مرفين
اهواز- خبرگزاري فارس: 10كيلو و 350 گرم ماده مخدر مرفين، توسط ماموران پاسگاه انتظامي درونك بهبهان كشف شد.
بنابراين گزارش، اين مقدار مواد مخدر در بازرسي از يك دستگاه خودروي سواري مگان سفيدرنگ كه از ديلم به سمت اميديه در حركت بود در شش بسته بزرگ و هشت بسته كوچك كه به طرز ماهرانه اي درون خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.
در اين ارتباط يك نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.

 



دستگيري 4 شرور پيش از اجراي نقشه آدم ربايي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با اقدام به موقع و سريع ماموران پليس آگاهي استان اصفهان، 4 شرور مسلحي كه قصد ربودن فرزند يكي از تاجران شهر اصفهان را داشتند، شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر انجام تحركات مشكوك عده اي در يكي از منازل مسكوني شهر اصفهان، پس از انجام تحقيقات مشخص شد چهار نفر از افراد سابقه دار، رفت و آمدهاي مشكوكي به منزل مذكور دارند كه با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه از محل بازرسي به عمل آمد.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در اين عمليات 4 شرور سابقه دار كه اخيرا از زندان آزاد شده و پس از جمع شدن با هم نقشه ربودن فرزند يكي از تاجران شهر اصفهان را به قصد اخاذي از وي كشيده بودند، شناسايي و دستگير شدند. وي گفت: ماموران در بازرسي از محل مذكور تعدادي سلاح گرم و سرد از متهمان كشف و ضبط كردند.

 



واژگوني اتوبوس در قزوين

قزوين- فارس:
در پي واژگوني اتوبوس در حادثه رانندگي آزاد راه قزوين- كرج 22 نفر مصدوم شدند.
در پي يك حادثه رانندگي در لاين شمالي آزادراه قزوين-كرج يك دستگاه اتوبوس ولوو با يك دستگاه نيسان برخورد كرد كه در اين حادثه خودرو اتوبوس دچار واژگوني شد.
اين حادثه خوشبختانه تلفات جاني به دنبال نداشت ولي در اين واژگوني 22 نفر از سرنشينان اتوبوس مصدوم سطحي شدند كه 9 نفر از آنها به صورت سرپايي مداوا و 11 نفر ديگر هم درمان شدند.

 



معرفي مدارس آسيب پذير در برابر زلزله تا ماه آينده

مديركل نوسازي مدارس استان تهران تا ماه آينده مدارس آسيب پذير در برابر زلزله را معرفي مي كند.
امان الله عباسي در گفت وگو با فارس با اشاره به شناسنامه دار شدن تمام مدارس استان تهران تا يك ماه آينده تمام مدارس اين استان كه در برابر زلزله آسيب پذيرند، معرفي مي شوند تا براي مقاوم سازي آنها اقدامات لازم صورت گيرد.
وي در ادامه بيان كرد: بر طبق آمارهاي گذشته حدود 6 هزار مدرسه از مدارس استان تهران در هنگام وقوع زلزله آسيب پذير بوده اند كه با مقاوم سازي تعدادي از آنها، اين آمار تا حدود بسياري كاهش يافته است.عباسي تصريح كرد: بر همين اساس اداره كل نوسازي مدارس استان تهران در سال هاي گذشته اقدامات خوبي را انجام داده است كه در اين راستا مي توان به بازسازي و مقاوم سازي 605 مدرسه فرسوده استان تهران طي 5 سال گذشته اشاره كرد.

 



كشف 34 هزار قطعه تجهيزات ماهواره در نجف آباد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در پي شناسايي يك كارگاه ساخت تجهيزات دريافت از ماهواره در نجف آباد استان اصفهان، تعداد 34 هزار قطعه از اين تجهيزات كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه در اين شهرستان به طور غيرقانوني و غيراستاندارد قطعاتي از بدنه خودروي سواري پرايد توليد مي شود، صاحب كارگاه به ساخت قطعات و تجهيزات ماهواره نيز اقدام مي كند موضوع در دستور كار مأموران اين فرماندهي قرار گرفت.
سرهنگ محمد پرتوي افزود: پس از كسب اطمينان از درستي موضوع، مأموران با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه وارد كارگاه شده و دو زن و دو مرد در حال ساخت قطعات ماهواره مشاهده شدند.
وي اظهار داشت: در بازرسي به عمل آمده تعداد 34 هزار قطعه تجهيزات ماهواره به همراه 52 گوني قطعات غيراستاندارد جلوبندي زير چراغ خودروي پرايد يك حقه وافور، مقدار 25 گرم شيره ترياك، مقدار سه گرم ترياك و 4 قطعه قالب ساخت قطعات ماهواره كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي نجف آباد اضافه كرد: در اين رابطه صاحب اصلي كارگاه به نام «حسن» به همراه متهم ديگر «منصور» دستگير شدند و با هماهنگي مقام قضايي محل مذكور پلمب شد.

 



محكوميت يك مفسد اقتصادي به 5/1 ميليارد تومان جريمه

مديرعامل يك شركت تجاري به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به 10 ميليارد و 550 ميليون ريال ، ردمال مأخوذه محكوم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي تهران شعبه 1193 دادگاه عمومي تهران حسب كيفرخواست دادسراي ويژه امور اقتصادي «مهدي.و» متهم پرونده اي كه با افتتاح يك فقره اعتباري اسنادي جهت واردات قطعات الكترونيك از كشور امارات به مبلغ 991هزار يورو در سررسيد از پرداخت وجه آن خودداري كرده و باعث وارد شدن ضرر و زيان به بيت المال شده بود علاوه بر پرداخت جريمه ياد شده به 18ماه حبس نيز محكوم شد.بنابراين گزارش رأي دادگاه به لحاظ عدم اعتراض متهم، قطعي و لازم الاجرا اعلام شده است.

 



همزمان با مجروح شدن 9 نفر در عمليات اطفاي حريق در چالوس
آتش جنگل هاي مازندران كاملا مهار شد

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل مديريت بحران مازندران گفت: آتش جنگل هاي مازندران مهار شد و با آب پاشي هاي روزهاي قبلي و بارش باران اطفاي كامل انجام شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران هادي خنجري با اعلام مهار كامل آتش دو نقطه از جنگل هاي مازندران بيان داشت: يك نقطه كه طي روزهاي اخير دچار آتش سوزي شد پشت روستاي رودبار شهرستان بهشهر است كه حدود سه هكتار از فضاي جنگل را احاطه كرده بود.
وي با اعلام مهار آتش در اين منطقه خاطرنشان كرد: آتش اين منطقه مهار شد و اطفاي كامل انجام شده است.
مدير كل مديريت بحران مازندران درباره مهار آتش در منطقه ذوات شهرستان چالوس افزود: در روزهاي گذشته بالگرد به صورت تمام وقت در اختيار گروه امدادي اطفاي حريق بود كه موفق شد بيش از 20 بار عمليات آب پاشي را انجام دهد و با توجه به بارش باران خوشبختانه حريق كاملا اطفا شد.
خنجري محل آتش سوزي را سخت گذر، صخره اي و با دسترسي مشكل عنوان كرد و بيان داشت: از تمام نيروهاي امدادي، ارتش، بسيج، هلال احمر، يگان حفاظت منابع طبيعي، نيروي انتظامي و نيروهاي مردمي بايد به خاطر مهار آتش تشكر كرد.
مدير كل مديريت بحران مازندران تاكيد كرد: با كمك بسيج عمومي و آب پاشي با بالگرد موفق شديم از گسترش آتش جلوگيري كنيم.وي با اعلام اينكه آمادگي مهار آتش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كرد: بعد از مهار آتش به لحاظ شرايط جوي دوباره دود از منطقه بلند مي شود.
خنجري با اشاره به اينكه بالگردها به كانون آتش از طريق آب پاشي حمله مي كنند، گفت: جنگل و درخت خشك به ادامه اشتعال در سطح جنگل هاي اين منطقه كمك مي نمود.
مدير كل مديريت بحران مازندران درباره ميزان دقيق سطح جنگل هاي آتش گرفته، اعلام دقيق مساحت جنگل را به بعد از نقشه برداري موكول كرد.
همچنين به گزارش ايرنا، معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري غرب مازندران از زخمي شدن 9 نفر در عمليات اطفاي حريق در جنگل هاي چالوس خبر داد.
«علي كيان» حال عمومي اين تعداد مجروحان را مساعد ذكر كرد و افزود: شيب زياد و سقوط سنگ از بالاي كوه، عمليات اطفاي حريق را دشوار كرده بود ولي با اين حال اين آتش سوزي مهار شده است.

 



رويدادهاي خارجي

هديه بابانوئل براي كودكان افغان

يك سرباز آمريكايي با پوشيدن لباس بابانوئل براي كودكان افغان گلوله هديه برده است!
به گزارش شبكه ايران، عكس فوق كه در برخي پايگاههاي اينترنتي منتشر شده است، يك سرباز آمريكايي را نشان مي دهد كه از روي لباس سنتي بابانوئل، لباس نظامي پوشيده و سلاح به دست به دنبال اهدافي براي نشانه روي مي گردد.
بابانوئل در افسانه هاي مسيحي به شخصي گفته مي شود كه شب كريسمس به كودكان هديه مي دهد، ظاهرا آنچه اين سرباز آمريكايي در دست گرفته نيز هديه بابانوئل آمريكايي ها براي كودكان افغان است!

 



كشف پيكره سنگي در صومعه سرا

فرمانده نيروي انتظامي صومعه سرا از كشف و ضبط يك پيكره سنگي مشكوك به اصل از سارقان اشياي عتيقه در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از صومعه سرا، فريدون آقايي عصر ديروز در جمع مسئولان اين شهرستان گفت: اين جسد سنگي در حين اجراي عمليات مبارزه با سارقان و فروشندگان اجناس عتيقه كشف شده است.
وي با بيان اين كه كشف اين جسد سنگي از طرف نيروهاي انتظامي و ميراث فرهنگي استان در دست پيگيري است، خاطرنشان كرد: پس از بررسي بيشتر روي اين شيء سنگي، نتايج به دست آمده به مردم منتقل مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي صومعه سرا با اشاره به عملكرد اين نيرو در هفته جاري تصريح كرد: در جريان اجراي عمليات مبارزه با مناطق آلوده و جرم خيز و در ارتباط با ماهواره و تجهيزات آن، حدود 12 دستگاه ماهواره و 98 سي دي غيرمجاز و مبتذل كشف و شناسايي شد.
وي از دستگيري هشت نفر قاچاقچي خرده فروش مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: از اين افراد مقدار 38 گرم مواد مخدر از نوع حشيش كشف و ضبط شده است.
آقايي در پايان شناسايي و ضبط بيش از 275 پاكت سيگار قاچاق را از ديگر عمليات هاي موفق نيروي انتظامي اين شهرستان برشمرد.

 



كميته امداد خبرداد
اختصاص 20 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر به مددجويان

معاون مسكن كميته امداد امام خميني(ره) از اختصاص 20هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر به مددجويان اين نهاد، با همكاري وزير مسكن خبر داد.
سيدمسعود حسيني افزود: در حال حاضر هشت هزار واحد مسكوني از اين تعداد در مرحله عملياتي قرار دارد.وي تسهيلات مسكن مهر براي مددجويان را 20 ميليون تومان با بازپرداخت 15 ساله اعلام و تصريح كرد: تا پايان سال آينده، كليه 20 هزار واحد مسكوني مذكور احداث و در اختيار مددجويان قرار مي گيرد.

 



نجات 20 سرنشين و 30 شناور سانحه ديده در آب هاي هرمزگان

تعداد 20 سرنشين سه شناور سانحه ديده در آب هاي هرمزگان توسط مركز هماهنگي و نجات دريايي بنادر و دريانوردي هرمزگان طي دو روز پاياني هفته قبل نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، لنج باري ايراني كه از بندر لافت به سمت قشم در حركت بود به علت نقص فني دچار سانحه شد.
پس از اطلاع از اين سانحه، با تعاوني لنج داران بندرعباس و قشم هماهنگي صورت گرفت تا براي نجات لنج «مضطر» به ياري سانحه ديدگان بشتابد.
در نهايت لنج «مضطر» از موج شكن به حالت نيمه غرق جدا شده و در سمت جنوبي موج شكن اسكله بهمن به گل نشست.
حال تمامي هفت سرنشين اين شناور صحيح و سالم گزارش شده است.
همچنين موتور لنج باري كه از دبي به سمت بندرعباس در حركت بود در 29 مايلي جنوب قشم دچار نقص فني شد كه بلافاصله با تعاوني لنج داران بندرعباس و قشم هماهنگي صورت گرفت تا لنج سانحه ديده را يدك كنند و در نهايت، يكي از موتورلنج ها موفق به يدك لنج مذكور شد و لنج سانحه ديده در اسكله بندر قشم پهلو گرفت.
هفت سرنشين اين شناور نيز از غرق شدن نجات يافته و صحيح و سالم هستند.
در سومين سانحه در آب هاي هرمزگان نيز، يك فروند موتور لنج تجاري كه از بندرلنگه به سمت دبي در حركت بود، به علت از كار افتادن گيربكس موتور اعلام اضطرار كرد، كه مركز جستجو و نجات دريايي بندرعباس از شناورهاي اطراف در راستاي كمك به شناور مذكور اعلام اضطرار كرد و در نهايت يكي از موتورلنج ها اقدام به يدك كردن لنج مذكور كرد.
لنج سانحه ديده در اسكله ابوموسي پهلو گرفت، اين موتور لنج شش سرنشين داشت كه بر اساس گزارش دريافتي در صحت و سلامت قرار دارند.

 



در محور نيستانك به نائين كشنده تريلر كارگري را به كام مرگ فرستاد

نائين- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي نايين از برخورد كشنده تريلر در كيلومتر 20 نيستانك به نايين و كشته شدن يك نفر خبر داد.
سرهنگ محمد علي يوسيلياني گفت: در اثر بي احتياطي از سوي راننده كشنده تريلر در محور 20 نيستانك به نايين كارگر درزگير آسفالت پيمان كار اداره راه و ترابري بنام الف- ن در اثر برخورد با كشنده تريلر در دم جان سپرد.فرمانده منطقه انتظامي نائين با بيان اينكه در شبانه روز بيش از 24 هزار وسيله نقليه سبك و سنگين در 1500 كيلومتر از راه هاي فرعي و اصلي نائين تردد دارند افزود: به منظور كاهش اينگونه حوادث، اصلاح رفتار رانندگان ضروري است. تا ان شاءاله شاهد اتفاقات ناگوار نباشيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14