(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 فروردین 1390- شماره 19892

بازتاب مثبت خبر كيهان
امام جمعه يزد تاكيد كرد راه اندازي دانشكده هنرهاي اسلامي در يزد
ايران در كيهان
انتقاد رئيس اتاق بازرگاني اصفهان از نرخ بالاي سود بانكي
معاون استاندار گلستان: ثبت جهاني برج قابوس مسئله مهمي براي ميراث فرهنگي كشور است
تسريع در عمليات بازسازي پل گرگر شوشتر
تهيه سند توسعه اشتغال استان اردبيل
15 هزار موتور سوار برازجاني فاقد كلاه ايمني هستند
كوه نمك درخيابان هاي بابل
آغاز عمليات اجرايي هفتمين بيمارستان چهارمحال و بختياري
استاندار گلستان: 70ميليارد ريال براي جاده جنگل گلستان تخصيص يافت
2هزار و 256 كلاس سومي درنيشابور آموزش شنا را فراگرفتند
نماينده رهبر معظم انقلاب د ركردستان: جوهره كار رسانه ها، اطلاع رساني صحيح و علم افزايي است
رئيس مسكن و شهرسازي استان: 14هزار واحد مسكن در استان همدان به بهره برداري مي رسد
بهره برداري از 4 پروژه عمراني در شهرك صنعتي ايوان
دو باغ ايراني دريزد نامزد ثبت جهاني شدند



بازتاب مثبت خبر كيهان

چاپ مطلبي در تاريخ 20/8/89 در روزنامه كيهان با عنوان «فداكاري را به باد نسپاريم» كه از خودگذشتگي جواني مازندراني را كه جان 3نفر را نجات داد و در راه ايثار و نوعدوستي، دارفاني را وداع گفت روايت مي كرد واكنش مثبت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را به دنبال داشته است .
مرحوم «مهدي يوسف زاده» پس از كسب مدرك كارشناسي مديريت و برنامه ريزي براي گذراندن زندگي خود و والدينش از طريق دكه اي در ساحل درياي بابلسر امرار معاش مي كرد. اما در آخرين روزهاي شهريور سال قبل درحالي كه در دكه اش مشغول به كار بود فريادهاي ملتمسانه چهارتن از هموطنانمان در دريا توجه او را به خود جلب كرد. در برابر اين فريادها وجدان پاك مهدي طاقت نياورد و براي نجات غريق ها به آب زد. اين جوان فداكار پس از نجات 3 نفر از امواج متلاطم دريا با شنيدن درخواست كمك شخص چهارم درحالي كه خستگي ناتوانش كرده بود به دريا زد و ديگر بازنگشت. امواج سهمگين دريا دقايقي بعد پيكر بي جانش را به ساحل هديه كرد.
دكتر سيدمحمدحسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از رويت يادداشت خبرنگاركيهان ساري از معاون حقوقي و امور مجلس خود خواسته است تا در يكي از همايش هاي فرهنگي و هنري استاني از خانواده مرحوم يوسف زاده تجليل شود.
مدير روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در اين باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به اهميت موضوع و تاكيد وزير ارشاد، در همايش ملي «امير پازواري» از خانواده جوان فداكار مازندراني با حضور مسئولان كشوري و استاني تجليل شد.
عباس مهدوي افزود: ازسوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تنديس فداكاري و نوعدوستي به همراه مبلغ 000/000/5 ريال به خانواده مرحوم يوسف زاده اهداء شد.
محمدرضا فرجي
خبرنگاركيهان در ساري

 



امام جمعه يزد تاكيد كرد راه اندازي دانشكده هنرهاي اسلامي در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
امام جمعه يزد در بازديد از نمايشگاه ملي صشنايع دستي با مضامين قرآني بر راه اندازي و ايجاد دانشكده هنرهاي اسلامي در يزد تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي گفت: با ايجاد اين دانشكده زمينه گسترش فرهنگ هنرهاي اسلامي و صنايع دستي قرآني در استان فراهم مي شود.
به گفته وي هر نوع خدمتي كه در زمينه قرآن باشد ارزشمند است و بخصوص هنري كه دست روي چوب، فلز و با ريزه كاري هاي بسيار خاص انجام شده باشد، ارزشي غير قابل توصيف دارد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه هنر همراه با عشق توانسته چنين آثار زيبايي را خلق كند، خاطرنشان كرد در اين نمايشگاه هنر و عشق با هم مخلوط شده اند كه تمام انگيزه هنرمندان خدايي بوده است و اميدواريم توفيق زيارت چنين آثاري نصيب مردم هنر دوست يزدي شود.
به گزارش خبرنگار ما مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز گفت: بايد هنرهاي قدسي و اسلامي را در استان دارالعباده يزد گسترش و ترويج دهيم.
محمود عاليشوندي افزود: موافقت ايجاد دبيرخانه دائمي جشنواره صنايع دستي با مضامين قرآني را كسب كرده ايم كه به اين ترتيب هر ساله شاهد ايجاد چنين نمايشگاهي در شهر يزد خواهيم بود.

 



ايران در كيهان

آغاز عمليات پروژه آب و خاك
اهواز- خبرنگار كيهان: حميد مطرودي مدير جهاد كشاورزي هنديجان از آغاز عمليات اجرايي پروژه آب و خاك موسوم به R2 در شهرستان خبر داد و گفت: اين پروژه با وسعت 8هزار هكتار در زمين هاي كشاورزي روستاهاي دهملاء بزرگ و كوچك، سويره و طلاگه با اعتباري بالغ بر 460 ميليارد ريال است. وي افزود: اين پروژه در چهار بخش زهكشي روباز، كانال هاي سنتي، انتقال آب و زهكشي زير زميني و تسطيح مدرن اجرا خواهد شد.
نمايشگاه سنگرسازان بي سنگر
نمايشگاه سنگرسازان بي سنگر در جوار مزار شهداي هويزه با حضور نماينده ولي فقيه در وزارت جهادكشاورزي، مسئولان محلي و تعدادي از خانواده هاي شهدا افتتاح شد.اين نمايشگاه كه يادآور خاطرات سنگرسازان بي سنگر در طول هشت سال دفاع مقدس و به ياد شهداي هميشه سرافراز ايران است از هيجدهم اسفندماه به مدت يك ماه پذيراي زائرين كاروان هاي راهيان نور و عاشقان كربلاي خوزستان بود.
يادواره شهدا
بروجرد- خبرنگار كيهان: يادواره 11 شهيد بسيج جامعه پزشكي بروجرد در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامي بروجرد برگزار شد.در اين مراسم خانواده هاي معظم شهدا- فرماندهان سپاه- فرماندار و معاون استاندار لرستان و جمعي از مسئولين اين شهرستان حضور داشتند.
ايجاد دفتر رسيدگي به امور ايثارگران
كيش- خبرنگار كيهان: مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش از راه اندازي دفتر رسيدگي به امور ايثارگران در جزيره كيش خبر داد. عليرضا عامري در نشستي صميمي با تعدادي از ايثارگران جزيره كيش از آنان به عنوان افراد مخلص جامعه ياد كرد و گفت: دفتر رسيدگي به امور ايثارگران، ايجاد اشتغال براي آنان و راه اندازي تعاوني مسكن ايثارگران از جمله برنامه هاي اين سازمان است.
ارتقاي آموزشكده فني مرند
تبريز- خبرنگار كيهان: آموزشكده فني مرند، با موافقت شوراي گسترش آموزش عالي، به دانشكده ارتقا يافت.«جميري» رئيس دانشكده فني مرند گفت: 467 دانشجو در اين مركز، تحصيل مي كنند و هم اكنون 24هزار مترمربع زمين اهدايي خيرين، «برادران مهدي زاده» و يك زمين 50 هكتاري، در اختيار دانشكده است.
بزرگداشت شهيدان
همدان- خبرنگار كيهان: با حضور باشكوه فرمانده سپاه اميرالمؤمنين استان ايلام، فرماندار، جمعي از رؤساي ادارات و خانواده هاي شهداء، جانبازان و ايثارگران شهرستان مهران يادواره شهداي گرشير در 18 كيلومتري جنوب غربي چنگوله از روستاهاي شهرستان همدان برگزار شد.
اهداي خودروي امداد و نجات
داراب- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميون امداد و نجات با تجهيزات كامل و مدرن و پيشرفته به ارزش 120 ميليون تومان از طرف سازمان شهرداري هاي وزارت كشور به ناوگان آتش نشاني شهرداري داراب هديه داده شد. محمدكاظم شكوه شهردار داراب گفت: اين خدمتي بزرگ به مردم داراب است كه تاكنون از آن بي بهره بوديم.
بهره برداري از 4 طرح
برازجان- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان استان بوشهر 4 پروژه بند خاكي يوشكان از توابع برازجان به بهره برداري رسيد. به گفته مديركل منابع طبيعي استان اعتبار آبخيزداري استان بوشهر در دولت دهم به 93 ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است.

 



انتقاد رئيس اتاق بازرگاني اصفهان از نرخ بالاي سود بانكي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان از نرخ بالاي سودهاي بانكي انتقاد كرد. كل صنعت كشور كارگر بانك ها محسوب مي شوند و اين موضوع به هيچ وجه عادلانه نيست.
وي با انتقاد از نرخ بالاي سودهاي بانكي كشور، شرايط موجود را نامطلوب خواند و افزود: يكي از موضوعات مهم و اولويت هاي دولت در راستاي هدفمندي يارانه ها مي بايست حل مسئله روابط و نوع قراردادهاي بانكي باشد تا بسياري از چالش هاي مردم به ويژه توليدكنندگان و صنعتگران حل شود.
وي با بيان اينكه در كشور ما به دليل سودهاي بالاي بانكي اكثر مردم به ويژه بازنشستگان پول خود را در بانك مي گذارند و بدون دردسر امرار معاش مي كنند گفت: اين درحالي است كه در هيچ جاي دنيا اين ميزان سود پرداخت نمي شود و حتي برخي از بانك ها به دليل نگهداري وجوه سپرده گذاران مبلغي نيز دريافت مي كنند.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: توليدكنندگان با وجودي كه نرخ سود بانكي كشور 18 تا 19 درصد است فرايند توليدي خود را سرپا نگه داشته اند درحالي كه مي بايست حداقل 25 درصد سود داشته باشند كه اين گونه نيست. اسلاميان تصريح كرد: درحال حاضر پايين بودن نرخ بهره بانكي تنها به بانك صنعت و معدن اختصاص يافته است.

 



معاون استاندار گلستان: ثبت جهاني برج قابوس مسئله مهمي براي ميراث فرهنگي كشور است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
ثبت جهاني «برج قابوس» شهر گنبدكاووس، يك مسئله مهم براي ميراث فرهنگي كشور است.
معاون امور عمراني استاندار گلستان در جلسه آزادسازي حريم برج قابوس شهر گنبدكاووس، گفت: دستگاه هايي كه در حريم اين برج داراي تأسيسات هستند، بايستي نسبت به جمع آوري تأسيسات خود و واگذاري آن به ميراث فرهنگي مساعدت نمايند.
عبدالرضا دادبود با بيان اينكه دولت هزينه جمع آوري تأسيسات و نيز احداث جديد اين تأسيسات در مكان ديگر را به نهادهاي ذي ربط خواهد داد، افزود: اداراتي چون «برق، تربيت بدني، آموزش و پرورش، در اولويت جمع آوري تأسيسات يا واگذاري آن به ميراث فرهنگي قراردارند كه هر چه سريعتر بايد نسبت به اين كار اقدام كنند. «دادبود» همچنين با تأكيد بر تلاش مضاعف مسئولان مربوط جهت فراهم كردن مقدمات ثبت جهاني برج قابوس، گفت: ميراث فرهنگي بايد با پيگيري موضوع و تعامل با ساير دستگاه ها، در كوتاهترين زمان ممكن موانع موجود در حريم اين برج را برطرف نمايد.
وي همچنين از اداره كل راه و ترابري گلستان نيز خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود در آسفالت محور كنار گذرشهر گنبدكاووس تلاش كند.
«حيدرعلي احمدي» فرماندار گنبدكاووس نيز در اين جلسه فراهم كردن مقدمات ثبت جهاني برج قابوس را از مهم ترين اولويت هاي كاري اين شهرستان ذكر كرده و گفت: با ثبت جهاني برج قابوس، هويت ملي اين شهرستان به هويتي بين المللي ارتقا خواهد يافت.
«احمدي» افزود: همه دستگاه هاي ذي ربط بايد نهايت همكاري را در رفع موانع و فراهم شدن مقدمات ثبت جهاني برج قابوس اين شهر با ميراث فرهنگي و گردشگري انجام دهند.
در اين جلسه همچنين مديران كل راه و ترابري، نيرو، آموزش و پرورش و تربيت بدني گلستان و شهردار گنبدكاووس نيز آمادگي خود را براي همكاري با ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جهت رفع موانع اعلام كردند و خواستار تأمين زمين مورد نياز براي احداث تأسيسات جايگزين در مكان ديگر شدند.

 



تسريع در عمليات بازسازي پل گرگر شوشتر

به دنبال ريزش ديواره ضلع شمالي پل گرگر واقع در شهرستان شوشتر و انتقاد مردم از بي توجهي مديران و مسئولان ميراث فرهنگي به اين اثر ثبت شده در فهرست تاريخي جهان؛ مديران به اين فكر افتادند كه براي جلوگيري از افزايش خسارت با احداث يك پل موقت در كنار «بندميزان» رفت و آمدهاي مردم را به اين پل موقت انتقال دهند. اما از آنجا كه پيمانكار بازسازي پل گرگر بيش از بازه زماني 15روز كار خود را به اتمام نرسانده ، طولاني شدن زمان استفاده از پل موقت براي مردم منطقه مشكلاتي را بار آورده است كه تاثيرگذاري بر جريان آب و اختلال در كار كشاورزان و دامداران از جمله آنها است.
لذا اميد مي رود مسئولان نسبت به بازسازي سريع اما دقيق پل گرگر قبل از پايان سال اقدام كرده و اجازه ندهند بازه زماني تعميرات پل گرگر به يك سريال دنباله دار تبديل شود و علاوه بر اينكه مشكلاتي را براي مردم ايجاد كند به تخريب سريع پل كمك كند.
شوشتر- خبرنگار كيهان

 



تهيه سند توسعه اشتغال استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
سيدحسين صابري استاندار اردبيل از تهيه سند توسعه اشتغال پنج ساله اين استان خبر داد.
وي گفت: پيشنهاد تهيه سند انتقال پنج ساله توسط استان اردبيل به دولت ارائه شد كه مورد پذيرش قرار گرفته و حتي قرار بر اين شده است كه اين سند در ديگر استان هاي كشور نيز تهيه و تدوين شود.
وي گفت: همه دستگاه ها تعهدات و توانايي هاي توليد اشتغال خود را مشخص نموده اند و استان با سرعت در جهت اجراي اين برنامه محوري حركت خواهد كرد.
وي در ادامه به پايه بودجه عمراني استان اشاره كرد و افزود: پايه بودجه عمراني استان درگذشته كم در نظر گرفته شده و براي افزايش آن تلاش هاي لازم انجام پذيرفته است.
وي گفت: اين امر موجب آن گرديده است كه در وضعيت كنوني بسياري از كارها با محدوديت هاي اعتباري مواجه شود.
وي گفت: چنانچه استان با اصلاح پايه بودجه عمراني، در هر سال 10درصد افزايش اعتباري داشته باشد در كارها و خدمات عمراني افزايش چشمگيري را شاهد خواهد بود.

 



15 هزار موتور سوار برازجاني فاقد كلاه ايمني هستند

برازجان - خبرنگار كيهان:
15 هزار دانش آموز موتور سوار برازجاني فاقد گواهينامه و كلاه ايمني هستند.
سرهنگ خدا كرم آبادي مسئول فرهنگ ترافيك استان بوشهر در «همايش اولياء قانونمند و دانش آموزان قانون گستر» برازجان با بيان اين مطلب افزود: دو هزار و 700 نفر از معلمان برازجاني فاقد كلاه ايمني هستند و قرار است به 15 هزار دانش آموز كلاس اول دبستان در سال آينده تحصيلي كلاه ايمني رايگان داده شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود بابيان اينكه بيش از هزار نفر معلول تصادفي در سطح استان بوشهر وجود دارد گفت: طي 11 ماه گذشته دو هزار 111 فقره تصادف داشتيم كه بيشتر اين تصادف ها به دليل سبقت بيجا، رعايت نكردن حق تقدم و فاصله لازم با خودروي جلويي بوده است. به گفته اين مقام راهنمايي و رانندگي بوشهر ميانگين سن تصادف در مردان 24 تا 35 سال و زنان 18 تا 24 سال است.

 



از نگاه دوربين
كوه نمك درخيابان هاي بابل

آنچه در تصوير مشاهده مي شود سنگ نمك است كه با ضربات سنگين پتك توسط كارگران در روز روشن دريكي ازخيابان هاي شلوغ بابل براي عرضه به مشتري خرد مي شود.كسي منكر روزي حلال با عرق جبين نيست اما از قديم گفته اند هركاري جايي دارد. اين كار علاوه بر ايجاد بي نظمي درسطح شهر، ايجاد ترافيك، سروصدا و وارد ساختن ضربات سنگين به آسفالت خيابان باعث مي شود كه نمك آلوده به مشتري ها عرضه شود. هرچند اين نمك ها براي دام ها نيز استفاده شود انتقال بيماري به دام درنهايت زمينه بيماري انسان ها و فرآورده هاي دامي را فراهم مي كند . انتظار مي رود مسئولان شهري ضمن دادن يك محيط خاص به اين قبيل افراد آنها را به تجهيزات پيشرفته تجهيز و از نظر بهداشتي بر آنها نظارت كنند.
عكس از: علي كفايي مهر- خبرنگاركيهان دربابل

 



آغاز عمليات اجرايي هفتمين بيمارستان چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
با حضور معاونان وزير مسكن و شهرسازي عمليات اجرائي هفتمين بيمارستان دراستان چهارمحال و بختياري آغاز شد.
مديرعامل سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي درآغاز عمليات اجرايي بيمارستان 24تختخوابي مالخليفه شهرستان لردگان افزود: درحال حاضر 148 بيمارستان با ظرفيت 18هزار و 500تخت درنقاط مختلف كشور ساخته مي شود.
محمد جعفر عليزاده گفت: از اين تعداد پروژه، 7 طرح بهداشتي و درماني درشهرهاي بروجن، چلگرد، سامان، بن، شلمزار، هفشجان و مالخليفه با ظرفيت 340 تخت در حال احداث است كه پيش بيني مي شود، 5 طرح درماني تا پايان سال آينده با تامين اعتبار لازم به بهره برداري برسند.
وي با اشاره به انجام طراحي، انتخاب مشاور و پيمانكار بيمارستان 24 تختخوابي مالخليفه گفت: اين مركز درماني در زميني به مساحت بيش از 3هزار مترمربع و با اعتبار 40 ميليارد ريالي احداث خواهد شد كه پيش بيني مي شود تا سال 91به بهره برداري برسد.

 



استاندار گلستان: 70ميليارد ريال براي جاده جنگل گلستان تخصيص يافت

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان از تخصيص 70ميليارد ريال براي جاده جنگل گلستان در شرق اين استان از سوي معاونت راهبردي رئيس جمهوري خبرداد.
به نقل از روابط عمومي راه و ترابري، «جواد قناعت» استاندار گلستان در جريان بازديد از پروژه جاده جنگل گلستان، پيشرفت فيزيكي اين طرح را مطلوب ارزيابي و بر تسريع عمليات ساخت آن با توجه به اهميت محور در ورودي استان گلستان تأكيد كرد.
وي اظهار داشت: چهار پل اين محور 70تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با تكميل اين پل ها ساخت اين طرح پايان مي يابد.
قابل ذكر است جاده آسيايي گرگان- مشهد در محدوده جاده جنگل گلستان حدود 50كيلومتر طول دارد كه 30 كيلومتر آن از داخل پارك مي گذرد و دو قسمت پارك را از هم جدا مي كند. در جريان سيل سالهاي 80- 81- 82 و 83 محور جنگل گلستان خسارات فراواني را متحمل شد كه طي مصوبه اي در سال 82 مقرر شد براي افزايش دسترسي به پارك و امدادرساني به برخي روستاهاي حاشيه در معرض خطر سيل، اين جاده احداث شود.
گفتني است هيئت وزيران به پيشنهاد رئيس جمهور و به استناد اصل يكصد و بيست و هشتم قانون اساسي، جواد قناعت استاندار گلستان را به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در پروژه راه جنگل گلستان تعيين كرد.

 



2هزار و 256 كلاس سومي درنيشابور آموزش شنا را فراگرفتند

نيشابور-خبرنگاركيهان:
دوهزار و 256 نفر دانش آموز دختر وپسر كلاس سومي اين شهرستان درمرحله اول طرح سباح، آموزش شنا را فراگرفتند.
معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: درشهرستان نيشابور چهارهزار و 800نفر دانش آموز در پايه سوم ابتدائي مشمول اين طرح شدند كه حدود نيمي از آن ها، آموزش ديده هستند.
محمد يوسف سپهري راد گفت: درمرحله دوم طرح، دو هزار و 544 نفر دانش آموز ديگر نيز درحال حاضر دراستخر شهداي دانش آموز شهر نيشابور درحال فراگيري اين آموزش هستند.
وي با تاكيد بر بهبود وضعيت شناي شهرستان در سطح استان با اجراي اين طرح، افزود: علاوه بر مسابقات شهرستان، مسابقات قهرماني استاني و كشوري نيز تابستان سال آينده برگزار خواهد شد.

 



نماينده رهبر معظم انقلاب د ركردستان: جوهره كار رسانه ها، اطلاع رساني صحيح و علم افزايي است

سنندج- خبرنگاركيهان:
نماينده رهبر معظم انقلاب در كردستان گفت: تلاش رسانه ها و قلم خبرنگاران بايد در راستاي نهادينه كردن ارزشها در جامعه باشد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني شاهرودي در ديدار با خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان مطبوعات و رسانه هاي گروهي كردستان افزود: رسانه ها و كانال هاي ماهواره اي بيگانه با هدف از هم پاشيدن كانون خانواده ها و ايجاد اختلاف در بين مردم قصد تضعيف اعتقادات و باورها و ارزش هاي جامعه را دارند و تلاش شان جدايي دين از سياست در بين ملل اسلامي به ويژه ايران است.
مسئول مركز بزرگ اسلامي غرب كشور افزود: دانش آن است كه انسان را به صراط مستقيم هدايت كند، متأسفانه دشمنان اسلام و ملت ايران از دانش خود براي گمراهي انسان ها استفاده مي كنند و امروزه از اتحاد و يكپارچگي قوميت ها و مذاهب مختلف ملت ايران سخت در هراس هستند.
وي گفت: بيگانگان بدانند كردها در هر كجا باشند، مسلمان و خود را ايراني مي دانند و از اسلام و ايران پاسداري خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه جوهره كار رسانه ها اطلاع رساني و علم افزايي است، به تحليل محتوايي خبرگزاري هاي جهان پرداخت و گفت: آنچه امروز در جهان تحت عنوان اطلاع رساني در شبكه هاي خبري جريان دارد نوعي جهل پراكني است نه اطلاع رساني.
وي افزود: اين موضوع را به وضوح مي توان در توليدات هنري- فرهنگي و اطلاع رساني جهان غرب مشاهده كرد و جالب اين است كه ايده هاي خود را چنان هنرمندانه در قالب توليدات رسانه اي ارائه مي كنند كه بعضي وقت ها ما هم آن را باور مي كنيم.
شاهرودي اظهار داشت: دروغ هاي بزرگ و تكرار مكرر آن از شاخص هاي عملي شبكه هاي وابسته به جهان غرب است.

 



رئيس مسكن و شهرسازي استان: 14هزار واحد مسكن در استان همدان به بهره برداري مي رسد

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان گفت: 14 هزار واحد مسكن مهر، سال جاري در اين استان به بهره برداري مي رسد.
مهندس اصغر مجيدي در همايش شوراي مسكن استان همدان افزود: واحدهاي مذكور، تا پايان فروردين ماه سال جاري، به مرحله اسكلت و سقف بندي مي رسد و درماه هاي خرداد، مرداد و آذرماه به تدريج افتتاح و مورد بهره برداري قرارمي گيرد.
مجيدي يادآورشد: تلاش داريم تعهد مسكن مهر سال جاري در استان را به 16هزار واحد ارتقا دهيم و نياز مردم را كاملا تأمين كنيم.

 



مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي ايلام خبر داد
بهره برداري از 4 پروژه عمراني در شهرك صنعتي ايوان

ايلام- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي ايلام گفت: امسال با صرف8 ميليارد و 50 ميليون ريال اعتبار چهار پروژه عمراني در شهرك صنعتي ايوان تكميل شد.
«نادر رضايي منش» در نشست ستاد هماهنگي صنعت و معدن ايلام اظهارداشت: با توجه به فلسفه وجودي شركت شهرك هاي صنعتي ايلام مبني بر آماده سازي زيرساخت هاي لازم براي استقرار صنايع در شهرك هاي نواحي صنعتي، امسال چهار پروژه عمراني در شهرك صنعتي ايوان به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي ايلام، احداث منبع آب 2000 مترمكعبي، احداث ساختمان آتش نشاني، ساختمان مخابرات و اجراي شبكه داخلي گاز شهرك صنعتي ايوان را به عنوان چهار پروژه عمراني اجراشده در سال جاري دراين شهرك نام برد.
رضايي منش گفت: شهرك صنعتي ايوان يكي از شهرك هاي تازه تأسيس استان ايلام است كه در مدت زمان كوتاهي آماده سازي و به كليه امكانات زيربنايي تجهيز شد كه اين امر به جذب سرمايه گذار در منطقه كمك مي كند.
وي ادامه داد: تاكنون 37 فقره قرارداد احداث واحد صنعتي با متقاضيان دراين شهرك منعقد شده كه 13 واحد از اين تعداد به بهره برداري رسيده اند.

 



دو باغ ايراني دريزد نامزد ثبت جهاني شدند

يزد-خبرنگاركيهان:
از 9باغ ايراني كشور، دو باغ ايراني دريزد به نام هاي باغ پهلوان پور مهريز و باغ دولت آباد دريزد نامزد ثبت جهاني شدند.
مديركل ميراث فرهنگي استان با اعلام اين خبر گفت: دراستان يزد 6500 اثر تاريخي شناسايي شده است كه 1501 اثر آن به ثبت آثار ملي كشور رسيده است.
بهرام رضايي افزود: 176 خانه تاريخي درسطح استان شناسايي شده كه سال گذشته 30خانه با مشاركت مالكين مرمت و بازسازي شده است .
به گفته وي، دراستان يزد 45 منطقه نمونه گردشگري و 50روستاي هدف گردشگري مصوب و براي اولين بار دركشور از 7شهر نمونه كشور 3شهر نمونه گردشگري دراستان يزد انتخاب شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خاطر نشان كرد: سال گذشته 9 واحد مجتمع خدمات بهداشت درمحورهاي اصلي ورودي گردشگري به بهره برداري رسيده و 10منطقه نمونه گردشگري نيز براي سرمايه گذاري به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي از راه اندازي موزه منطقه اي كوير دريزد خبرداد و اظهارداشت: 17موزه دراستان يزد وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14