(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 فروردین 1390- شماره 19900

به ياد پدر معنوي اردبيلي ها
استاندار خبرداد ايجاد 61 هزار فرصت شغلي سهميه امسال استان همدان
ايران در كيهان
پرداخت يك ميليارد ريال كمك مالي به مددجويان كميته امداد گيلان
امام جمعه شيراز: بايد به سمت كشاورزي علمي و اقتصادي پيش برويم
از نگاه دوربين شهري با چهار زمان متفاوت!
برخورداري كشاورزان آذربايجان غربي از تسهيلات سوختي ارزان قيمت
اختصاص 5 درصد از اعتبار مصوب به پارك موزه مازندران
بهره برداري از سامانه امضاي الكترونيك در استان قزوين آغاز شد
48 هزار مازندراني از مناطق عملياتي جنوب ديدن كردند
ايجاد مجتمع هاي دامپروري در جوارروستاهاي قم
30 هزار مسكن مهر شهريور امسال در كرمانشاه به بهره برداري مي رسد
شهردار آمل: ساختمان سازي در آمل رونق مي گيرد
تا شهريور 90 انجام مي شود پايان احداث مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر آذربايجان شرقي
در نوروز امسال انجام شد خريد 5/2 ميليارد ريال صنايع دستي از آذربايجان شرقي
اجرايي شدن بيمه تامين اجتماعي زنان سرپرست خانوار در قم



به ياد پدر معنوي اردبيلي ها

در 27 فروردين ماه سال 1380 مردم قهرمان و ولايتمدار استان اردبيل يكي از فرزندان خدوم، عاشق نظام و ولايت، خدمتگزاري صادق، دانشمند و عالم خود را از دست داد.
در چنين روزي آيت الله مروج نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل به ديار باقي شتافت و دعوت حق را لبيك گفت. با رحلت اين عالم بزرگوار و محبوب قلوب مردم حسيني منطقه اردبيل سياهپوش شد و غم و اندوهي بس بزرگ بر فضاي اين شهر تاريخي و ولايتمدار سايه گسترد.
آيت الله مروج با رفتار مثال زدني و حسن تدبير و سلوك پسنديده در قلب مردم اين منطقه جاي گرفته بود. همه اقشار مردم از پير و جوان و كوچك و بزرگ او را مايه عزت و شرف منطقه مي دانستند و هنوز نيز مي دانند طوري كه وي را پدر روحاني منطقه قلمداد مي كردند و احترامي وصف نشدني به وي قائل بودند و او را از صميم قلب دوست مي داشتند.
آيت الله مروج شخصيتي بزرگ و به يادماندني بود كه در طول حيات پرافتخار خويش خدمت به جامعه اسلامي و انقلابي اردبيل را وظيفه اي خطير براي خود مي دانست. وي انسان نجيب و بزرگواري بود كه عمر پربركت خود را در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامي سپري كرد. در سال هاي آخر عمر نيز علي رغم كهولت سن هيچ وقت احساس خستگي نكرد و هم پاي مردم قهرمان استان در راستاي رشد و توسعه منطقه گام هاي مؤثر برداشت و از خدمت به مردم منطقه لحظه اي كوتاهي نكرد.
بيان شيوا و رساي آن مرحوم به همراه علو طبع و برخورد مناسب و صداقت و صفاي وي موجب شده بود كه دوستداران نظام و عاشقان ولايت براي حضور در نماز جمعه اردبيل و گوش دادن به خطبه هاي ساده و پرمعني وي لحظه شماري بكنند و نشستن در پاي منبر وي را افتخاري بزرگ براي خود در دنيا و ذخيره اي براي آخرت به حساب آورند.
آيت الله مروج در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه هاي جنگ و بودن در كنار رزمندگان سلحشور را يكي از مهم ترين وظايف خود به حساب مي آورد و همراه با رزمندگان دلاور صفاي ديگري به سنگرهاي جان بركفان انقلاب و اسلام مي بخشيد.
يكي از ويژگي هاي خاص آن مرحوم كه بايد بيشتر به آن پرداخته شود نقش مؤثر و انكارناپذير وي در وحدت و يكپارچگي اقشار مختلف مردم منطقه بود. مديريت به يادماندني وي موجب آن شده بود كه در سخت ترين شرايط و لحظه ها منطقه اردبيل از كم حاشيه ترين مناطق كشور باشد.
لذا در حال حاضر لازم است ابعاد شخصيت والاي اين بزرگوار، رفتار، كردار، حسن تدبير و سلوك وي به جوانان منطقه شناسانده شود. جوانان استان بايد شناخت كامل از وي داشته باشند. او انسان بزرگواري بود كه با كوچ خود از ديار فاني براي هميشه دل دوست داران امام و انقلاب را داغدار كرد.
باشد كه ياد و خاطره آن عالم روحاني همراه در كردار و رفتار مسئولان و مردم منطقه مورد توجه قرارگيرد و ميراث معنوي آن مرحوم پاس داشته شود.
روحش شاد و يادش جاويدان
نادر پرستار
خبرنگار كيهان دراردبيل

 



استاندار خبرداد ايجاد 61 هزار فرصت شغلي سهميه امسال استان همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: سهميه اشتغال استان در سال 1390، ايجاد 61 هزار فرصت شغلي است.
كرم رضا پيريايي در جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان افزود: سال گذشته استان همدان با داشتن سهميه 29 هزار و 170 شغل، موفق به ايجاد 58 هزار و 162 فرصت شغلي شد كه 4/192 درصد بالاتر از ميزان تعهد بود.
وي ادامه داد: با اين عملكرد بنا به اعلام شوراي عالي اشتغال و مركز آمار، همدان، رتبه پنجم كشور در ايجاد اشتغال را طي سال گذشته بدست آورد، در حالي كه سال ماقبل آن، اين استان در رده هاي آخر قرار داشت.
استاندار همدان تأكيد كرد: همچون سال گذشته، بايد فرمانداران و همه مسئولان استان جهت تحقق سهميه 61هزار نفري اشتغال در سال90 تلاش كنند.
پيريايي اظهار داشت: ايجاد اشتغال پايدار از جمله برنامه هاي مهم ما در استان است كه مشغول كار در اين زمينه جهت برنامه ريزي هاي شفاف هستيم.
در ادامه مسعود اقلامي مديركل كار و امور اجتماعي استان همدان گفت: براي سهميه اشتغال سال جاري، تفاهم نامه اي تنظيم شده كه با دستگاه هاي مختلف با ابلاغ سهميه هر يك به تفكيك، منعقد مي شود و دستگاه ها سهم شهرستاني خود را نيز مشخص مي كنند.
وي ادامه داد: همچنين براي ايجاد مشاغل خانگي در سال90، معادل14 ميليارد ريال اعتبار براي استان پيش بيني شده كه به عنوان تسهيلات قرض الحسنه توسط بانك تجارت به متقاضيان پرداخت مي شود.

 



ايران در كيهان

مقاوم سازي 60 واحد مسكوني روستايي
قزوين- خبرنگار كيهان: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان قزوين گفت: مجموع واحدهاي مسكوني روستايي استان قزوين 80 هزار واحد است كه تاكنون 60 هزار واحد مسكوني روستايي در استان مقاوم سازي شده است و مي توانيم بگوييم كه واحدهاي مقاومي در برابر زلزله داريم.
احمد فيروزي اضافه كرد: از ديگر فعاليت هاي بنياد مسكن اين استان صدور اسناد مالكيت روستايي است كه بيش از 52 هزار فقره سند روستايي صادر شده كه در واقع اين اسناد ماهيت دادن به ملك روستايي و دارايي روستايي است.
تشكيل ستاد فرمان جهاد اقتصادي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در اقدامي ابتكاري استاندار اصفهان به مناسبت سال جهاد اقتصادي، ستاد هماهنگي اجرايي فرمان جهاد اقتصادي را براي عينيت بخشي سخنان رهبر معظم انقلاب در استان تشكيل داد.
«دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني» استاندار اصفهان در نخستين جلسه ستاد هماهنگي اجرايي «فرمان جهاد اقتصادي» گفت: آنچه به عنوان جهاد اقتصادي مطرح مي شود در واقع تمهيد و مقدمه اي بر سياست هاي چشم انداز 20 ساله كشور است.
وي اظهار داشت: عمده ترين نگاه در سال جاري فقرزدايي و حفظ وضعيت موجود و ارتقاء صنايع و بخش كشاورزي خواهد بود.
350 هزار مسافر نوروزي
خوانسار- خبرنگار كيهان: شهردار خوانسار از ورود 350 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزي به خوانسار در ايام نوروز خبر داد و گفت: 14 هزار نفر به صورت شبانه و 140 هزار نفر به صورت روزانه در اين شهرستان اسكان داده شدند همچنين 7 هزار نفر مسافر ساكن منازل بستگان خود بوده اند.
كاوياني در ارتباط با تعداد افراد بازديدكننده از نقاط ديدني و تاريخي شهرستان خوانسار افزود: با آمارگيري صورت گرفته در مبادي ورودي شهر، روزانه 17500 نفر سفر صورت گرفته و در مجموع در اين ايام 350 هزار نفر از نقاط گردشگري و تفريحي خوانسار ديدن كرده اند.
نمايشگاه دائمي حجاب و عفاف
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه حجاب و عفاف با عنوان حريم ريحانه به صورت دائمي در فرهنگسراي آئينه اراك گشايش يافت.
در اين نمايشگاه با استفاده از عكس، نوشته و پوستر سير تاريخي پوشش و عفاف در جهان و ايران، بررسي تحليلي ماجراي كشف حجاب، عفاف و حجاب در شعر فارسي، پوشش و عفاف در اديان الهي در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
جابه جايي 4 ميليون و 500 هزار نفر مسافر نوروزي
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران از جابجايي چهار ميليون و 500 هزار مسافر نوروزي از طريق شركت ها و موسسات حمل و نقلي مازندران خبر داد.
مجيد نصرالله نژاد در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: اين تعداد مسافر از طريق 600 دستگاه اتوبوس، دو هزار دستگاه ميني بوس و پنج هزار دستگاه خودروي سواري جابه جا شدند.
نصب آزمايشي كنتورهاي هوشمند برق
اهواز- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز از نصب كنتورهاي هوشمند برق به طور آزمايشي در برخي مناطق اين شهرستان خبر داد.
يدالله حضرتي با اعلام اين خبر گفت: نصب كنتورهاي هوشمند در راستاي توسعه خدمات دولت الكترونيك انجام شده كه اهداف آن اعمال مديريت مصرف و كنترل بار شبكه، كاهش تلفات انرژي شبكه برق و ايجاد سيستم قرائت و كنترل از راه دور مشتركان است.
صدوربيش از يك هزار مجوز
¤ معاون سرمايه گذاري و بازرگاني منطقه آزاد اروند گفت: اين منطقه بيش از يك هزار مجوز خروج براي خودروهاي وارداتي صادر كرد.
سيدعلي رضا موسوي افزود: از اين تعداد مجوز 622 مجوز خروج مربوط به نوروز 90 بوده است كه متقاضيان پيش از فرارسيدن ايام تعطيلات نوروزي نسبت به دريافت مجوز جهت خروج اقدام كردند.
رتبه برتر صدور شناسنامه بزرگسالان
يزد- خبرنگار كيهان: در ارزيابي عملكرد ادارات كل ثبت احوال استان هاي كشور درسال 89 كه از سوي سازمان ثبت احوال كشور صورت گرفت، رتبه برتر صدور شناسنامه جديد بزرگسال از آن يزد شد.
براساس اين گزارش از سوي معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اهداي لوح تقديري از تلاش هاي مديركل ثبت احوال استان يزد در اين زمينه تجليل شد.
پيش از اين نيز ثبت احوال استان يزد با راه اندازي سامانه صدور مكانيزه شناسنامه جديد بزرگسال در همه ادارات ثبت احوال استان به عنوان پيشتاز و نخستين استان در راه اندازي اين سامانه معرفي شده بود.
درجه بندي نانوايي ها
¤ فرمانداري يزد از اجراي طرح درجه بندي نانوايي ها در راستاي كمك به ارتقاي كيفيت پخت نان در اين استان خبرداد.
عزيز الله سيفي گفت: كمك به ارتقاي كيفيت نان از طريق درجه بندي و ارزيابي نانوايي ها در برنامه امسال قرار گرفته و برهمين اساس طرح درجه بندي نانوايي ها به زودي اجرايي مي شود.
وي افزود: براي آموزش نانوايان تفاهمنامه اي نيز با اداره كل فني و حرفه اي استان يزد منعقد شده و نانوايان و كارگران نانوايي ها موظف به شركت در دوره هاي آموزشي هستند و براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، تا پايان سال 90 همه نانوايان استان يزد آموزش هاي لازم در زمينه طبخ نان را فراخواهند گرفت.
ميزباني 39 هزار مسافر نوروزي
گرگان- خبرنگار كيهان: بيش از 39 هزار مسافر از 27 اسفندماه 1389 تا پايان تعطيلات نوروزي توسط ستاد اسكان آموزش و پرورش گرگان اسكان و پذيرايي شدند.
سيدهادي حسيني رئيس ستاد اسكان مسافرين نوروزي دراين رابطه گفت: امسال آموزش و پرورش 66 مدرسه جهت اسكان مسافرين نوروزي تجهيز و آماده كرده است كه 23 باب آن به صورت ويژه و با امكاناتي نظير تلويزيون و يخچال در هر اتاق، 25 باب مجهز و 17مدرسه ديگر عادي بوده اند كه تجهيزات گرمايشي، بهداشتي و رفاهي همچون حمام، سرويس بهداشتي، پتو، موكت، فرش و... در همه مدارس مشترك بوده است.
گردشگران نوروزي انزلي
رشت- خبرنگار كيهان: منطقه آزاد انزلي در ايام تعطيلات نوروز پذيراي بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر از هموطنان و گردشگران بود.
مهندس عليرضا بهمني رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با اعلام اين خبر افزود: در ايام تعطيلات نوروز 90 بيش از يك ميليون و 400 نفر از مسافران و گردشگران در سراسر كشور وارد منطقه آزاد انزلي شدند كه اين ميزان از رشد 85 درصدي نسبت به نوروز سال گذشته برخوردار بوده است.

 



پرداخت يك ميليارد ريال كمك مالي به مددجويان كميته امداد گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) گيلان گفت: درپاسخ به نامه هاي مددجويان تحت حمايت اين نهاد به رئيس جمهوري، تاكنون بيش از يك ميليارد و 491ميليون ريال به اين افراد پرداخت شده است.
حسين علي محمدي افزود: درراستاي پاسخگويي به نامه هاي مددجويان تحت پوشش دردور سوم سفر رئيس جمهوري، تاكنون بيش از يك ميليارد و 491 ميليون ريال به صاحبان يك هزار و 400فقره نامه به منظور رفع مشكلات آنان پرداخت شده است.
وي پرداخت بيش از 5ميليادو 723 ميليون ريال براي حمايت از يك هزار و 84 خانوار از خانواده هاي زندانيان و نيزكمك 591 ميليون ريالي به منظور جبران خسارت 127 خانوار خسارت ديده ازحوادث طبيعي استان را از ديگر اقدامات اين نهاد درسال گذشته دانست.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) گيلان درادامه افزود: ازسوي اين نهاد بيش از 3ميليارد و 152 ميليون ريال اعتبار براي آزادي 90نفر از زندانيان ديه استان پرداخت شد.

 



امام جمعه شيراز: بايد به سمت كشاورزي علمي و اقتصادي پيش برويم

شيراز- خبرنگار كيهان:
بايد كشاورزي را از حالت معيشتي خارج كنيم و به سمت كشاورزي علمي و اقتصادي پيش رويم تا جوابگوي نيازهاي جامعه باشيم.
امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در جمع مديران سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: بيش از 40 درصد جمعيت استان فارس به صورت مستقيم و غيرمستقيم به كشاورزي وابسته اند و ضروري است با ايجاد انگيزه و آموزش روستاييان راههاي بهره وري بهتر را به آنان آموزش داد تا از مهاجرت بي رويه به شهرها جلوگيري شود.
آيت الله «اسدالله ايماني» بر ضرورت آموزش و ارتقاي سطح دانش كشاورزان تأكيد كرد و افزود: با آموزش اصلاح الگوي مصرف به كشاورزان مي توان ضمن حفظ منابع آب و خاك از آنها به صورت بهينه استفاده نمود.
وي اظهار داشت: استان فارس به صنعت مادر احتياج دارد و امروز نياز است كه بر روي صنايع وابسته به كشاورزي سرمايه گذاري شود تا بتوان محصولات كشاورزي را با اشكال جديد به جامعه تحويل داد.
ايماني گفت: براي تحقق شعار جهاد اقتصادي بايد با تمام توان پيش رفت و موانع را از سر راه برداشت تا از اين راه بتوان گام هاي ارزشمند و مؤثري را در جهت توسعه اقتصادي برداشت. وي تصريح كرد: با خيزش جهادي، مطالعه و بهره برداري از ابزار علمي موجود مي توان تا پايان برنامه پنجم در سال 95 به رشد هشت درصدي دست يافت و آن را تثبيت كرد.

 



از نگاه دوربين شهري با چهار زمان متفاوت!

برج ساعت كه نماد شهر ساري و در وسط شهر واقع شده است قدمتي كهن دارد كه در بسياري از مواقع نماد مازندران است.
منتها نكته قابل توجه در اين ميان وجود اختلاف زماني در چهار سوي اين برج است. اين برج كه در چهار طرف ساعت قرار دارد، هر كدام از ساعت هاي آن زمان خاصي را نشان مي دهد و سمت و سوي حركت افراد در زمان نمايش داده شده توسط اين ساعت موثر است. بنابراين از هر طرف كه به ميدان ساعت در شهر ساري نزديك مي شويد زمان متفاوتي را درك خواهيد كرد!
عكس از محمدرضا فرجي-
خبرنگار كيهان در ساري

 



برخورداري كشاورزان آذربايجان غربي از تسهيلات سوختي ارزان قيمت

سلماس- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت نفت منطقه اي اروميه گفت: كشاورزان استان آذربايجان غربي از تسهيلات سوختي ارزان قيمت برخوردار مي شوند.
اصغر توفيقي در شهرستان سلماس افزود: بسته هاي حمايتي تا رقم 50ميليون ريال طراحي شده اند كه كشاورزان، براي اطلاع از جزئيات بسته ها، بايد به ادارات جهادكشاورزي شهرهاي خود مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد كه آذربايجان غربي، قطب كشاورزي كشور شناخته مي شود و براي حفظ اين موقعيت و تثبيت آن، مي بايست مشكلات در بخش فوق، توسط مسئولان مربوطه، به سرعت برطرف شود.
وي خاطرنشان ساخت كه سوخت يك عنصر حياتي در كشاورزي است و يكي از اهداف عمده اجراي «طرح هدفمندسازي»، صرفه جويي در سوخت و ديگر منابع انرژي است.

 



اختصاص 5 درصد از اعتبار مصوب به پارك موزه مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران گفت: تاكنون تنها پنج درصد از اعتبار مصوب شده به پارك موزه مازندران تخصيص يافته است.
سرتيپ عليجان ميرشكار به خبرنگاركيهان گفت: در برنامه پنج ساله حدود شش ميليارد تومان براي پارك موزه دفاع مقدس مازندران مصوب شد كه تاكنون فقط 5 درصد اين اعتبار اختصاص يافته است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر پيشرفت كار در پارك موزه در شأن مردم استان نيست، افزود: بيش از يك سال است كه هشت لاله زهرايي در مسجد فاو پارك موزه مازندران تدفين شده اند، اما هنوز عمليات راه دسترسي به مركز فرهنگي (پارك موزه) انجام نشده است.
مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان گفت: مناطق والفجر هشت و هفت تپه در اين مركز فرهنگي تا دو سال ديگر به بهره برداري مي رسد. وي در ادامه افزود: اروندرود، مسجد فاو، مركز اسناد، تونل تاريخ، عرصه هفت تپه و مازندران در يك نگاه از جمله مناطقي است كه در پارك موزه دفاع مقدس ساخته مي شوند.
در ادامه سرتيپ ميرشكار از تشكيل مجمع پيشكسوتان دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: تجمع 20 هزار نفري فرماندهان دفاع مقدس در سه منطقه شرق، مركز و غرب مازندران برگزار مي شود.

 



بهره برداري از سامانه امضاي الكترونيك در استان قزوين آغاز شد

قزوين -خبرنگاركيهان:
درمراسمي با حضور رئيس هيئت مديره كانون سردفترداران و دفترياران كشور بهره برداري از سامانه امضاي الكترونيك دراستان قزوين آغاز شد.
رئيس كانون سردفتران و دفترياران كشور درسفر به استان قزوين همچنين از اتصال تمامي دفاتر ثبت اسناد رسمي تا پايان سال جاري ازطريق شبكه داخلي خبرداد.
محمدرضا دشتي اردكاني افزود: قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را مكلف كرده تا پايان سال 91تمام امضاهايش به صورت آني باشد، لذا زيرساخت هاي امضاي ديجيتال هم اكنون دردفاتر اسناد رسمي فراهم شده است.
وي اظهارداشت: دراستان هاي تهران، البرز، اصفهان، مازندران، سمنان، قم و يزد دفاتر مكانيزه شده و گواهي امضاي الكترونيكي درآنها انجام مي شود.
وي گفت: درحال حاضر هيچ اجباري براي ثبت امضاي ديجيتالي براي افراد وجود ندارد بلكه به صورت اختياري بوده وتنها مشاوران املاك ملزم به انجام اين امر هستند.

 



48 هزار مازندراني از مناطق عملياتي جنوب ديدن كردند

ساري- خبرنگار كيهان:
مسئول سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري سپاه كربلاي مازندران گفت: 48هزار زائر مازندراني نوروز امسال از مناطق عملياتي جنوب ديدن كردند.
سرهنگ احمد ذليكاني هدف از اين اقدام را تجديد ميثاق با آرمان هاي شهداي دفاع مقدس اعلام كرد و خاطرنشان كرد: اين تعداد نسبت به سال گذشته سه هزار و 500 نفر افزايش داشته است.
وي با اشاره به اينكه زائران به طور عمده شامل دانش آموزان و دانشجويان بوده اند افزود: 70 درصد از زائران را نوجوانان، جوانان و افرادي تشكيل مي دهند كه براي نخستين بار در اين اردو شركت كرده اند.
ذليكاني افزود: زائران در اين سفر از مناطق جنگي و يادمان هاي شهداي دفاع مقدس اهواز، شوش، فكه، هويزه، طلائيه، شلمچه، چزابه، آبادان و ساير مناطق عملياتي جنوب ديدن كردند.

 



ايجاد مجتمع هاي دامپروري در جوارروستاهاي قم

قم- خبرنگار كيهان:
سرپرست معاونت عمراني استاندار قم گفت: براي ايجاد اشتغال پايدار و توسعه روستاهاي استان، مجتمع هاي كوچك دامپروري در جوار روستاها ايجاد خواهد شد.
مهندس جواد دلاوري در اولين جلسه كار گروه مسكن قم در سال90، ايجاد مجتمع هاي دامپروري در جوار روستاها را از اولويت هاي توسعه روستاها عنوان كرد و اظهار داشت: براي ايجاد اشتغال پايدار و توسعه روستاها، مجتمع هاي كوچك دامپروري در كنار روستاهاي قم ايجاد خواهد شد.
وي اظهار داشت: اگر دامداري ها از روستاها خارج شود به اشتغال روستائيان لطمه وارد مي شود و لازم است در روستاهايي كه غالب بافت دامپروري است با رعايت اصول بهداشتي توسط اين واحدها، به كار خود ادامه دهند.
سرپرست معاون عمراني استاندار قم مهاجرت روستائيان به شهرها را از آسيب هاي اجتماعي و موجب افزايش بيكاري در جامعه برشمرد و گفت: بايد جلوي مهاجرت روستائيان به شهرها با ايجاد اشتغال در بخش هاي دامپروري و كشاورزي در روستاها گرفته شود.

 



30 هزار مسكن مهر شهريور امسال در كرمانشاه به بهره برداري مي رسد

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
30 هزار واحد مسكن مهر در استان كرمانشاه تا شهريور ماه امسال به بهره برداري مي رسد.
معاون عمراني استانداري كرمانشاه در نشست شوراي مسكن اين استان با بيان اين مطلب افزود: در يك سال گذشته اقدامات خوبي در راستاي اجراي طرح عظيم و ملي مسكن مهر در سطح استان كرمانشاه صورت گرفته به طوري كه هم اكنون 60 هزار واحد مسكن مهر با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در حال انجام است.
مهندس كرامت نرگس تصريح كرد: اجراي طرح مسكن مهر يك اقدام ضروري و جسورانه در سطح كشور بود كه توسط دولت اجرايي شد. وي در پايان تاكيد كرد: طرح مسكن مهر با تلاش هاي مسئولان و همكاري مناسب مردم به خوبي در سطح كشور اجرايي و عملياتي شد.

 



شهردار آمل: ساختمان سازي در آمل رونق مي گيرد

آمل- خبرنگار كيهان:
شهردار آمل گفت: شهرداري آمل سال جاري را با كاهش عوارض و ساير هزينه ها آغاز كرده كه با انجام اين مهم، صنعت ساختماني در آمل رونق مي گيرد.
مهندس احمد اميرسليماني افزود: رونق صنعت ساختمان و صنايع وابسته در شهر آمل، باعث اشتغالزايي زيادي در شهر خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هاي جدي شهرداري آمل، تكميل پروژه هاي نيمه كاره است كه پيش از اين شهرداري زمان افتتاح آنها را در سال 90 اعلام كرده بود.
شهردار آمل به تكميل سه طرح و اقدام مهم شهرداري در سال جاري براي رفع مشكلات ترافيكي و بهسازي بافت هاي فرسوده اشاره كرد و ادامه داد: افتتاح پل پنجم آمل با هزينه اي بيش از 65 ميليارد ريال، بازگشايي خيابان 30متري بافت قديم به طول هزار و 200 متر و تملك 15 باب مسكوني و تجاري از مقابل پل پنجم از پروژه هاي مهم شهرداري آمل است.
اميرسليماني اضافه كرد: پل پنجم آمل كه در مسير بلوار آزادگان واقع شده تا پايان شهريور ماه امسال بهره برداري مي شود.

 



تا شهريور 90 انجام مي شود پايان احداث مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگاركيهان:
تا شهريور امسال، احداث مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر آذربايجان شرقي به پايان مي رسد.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي در يك مصاحبه مطبوعاتي در محل بنياد مسكن اين استان با اعلام خبر فوق گفت: هيچ محدوديتي در واگذاري مسكن مهر در اين گونه شهرها وجود ندارد و بيش از درخواست متقاضيان، مسكن هاي مهر در حال ساخت است.
«قربان محمدي» تاكيد كرد: سهميه آذربايجان شرقي در شهرهاي كمتر از 25 هزار نفر 8 هزار واحد مسكن است.
وي در عين حال تاكيد كرد: 120ميليارد ريال اعتبار در سال 89 براي اجراي طرح هاي هادي روستايي آذربايجان شرقي تخصيص يافت.
محمدي با اشاره به اين كه امسال 10طرح جديد تعريف شده افزود: 87 طرح هادي روستايي نيمه تمام در استان وجود دارد. ضمن آن كه سهميه بهسازي واحدهاي مسكوني روستايي از 12هزار واحد در سالهاي گذشته به 15 هزار واحد در طول امسال رسيده و تاكنون 52 هزار واحد در سطح روستاهاي آذربايجان شرقي بهسازي شده و تا پايان برنامه پنجم، بهسازي كليه واحدهاي روستايي اين استان، انجام مي شود.

 



در نوروز امسال انجام شد خريد 5/2 ميليارد ريال صنايع دستي از آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
مسافران نوروزي امسال بيش از 2 ميلياردو 500 ميليون ريال صنايع دستي، سوغاتي از نمايشگاه هاي نوروزي در آذربايجان شرقي خريداري كردند.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: نمايشگاه هاي نوروزي صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات استان و بازارچه ها در شهرهاي اسكو، تبريز، شبستر، جلفا، كليبر، مراغه و بناب برپا بود كه از سوي مسافران نوروزي، با استقبال روبه رو شد و در طول تعطيلات نوروز امسال بيش از 5/2 ميليارد ريال از صنايع دستي و آثار هنري، فروخته شد.
تراب محمدي بر استمرار حمايت ها از صنايع دستي و هنرهاي سنتي و محلي در نواحي استان، تأكيد كرد.

 



اجرايي شدن بيمه تامين اجتماعي زنان سرپرست خانوار در قم

قم- خبرنگار كيهان:
مديركل تامين اجتماعي استان قم از اجراي بيمه تامين اجتماعي زنان سرپرست خانوار و مددجويان از طريق منابع حاصل از هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
سيدمجتبي موسوي در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص گسترش پوشش بيمه تامين اجتماعي در استان اظهار داشت: در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و براساس ماده قانون مذكور، گسترش پوشش بيمه اي به زنان سرپرست خانوار و مددجويان در استان اجرايي شده است.
وي در اين خصوص اضافه كرد: براين اساس زنان سرپرست خانوار و مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) يا سازمان بهزيستي مي توانند براساس قانون بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از خدمات صندوق تامين اجتماعي بهره مند شوند.
موسوي افزود: با توجه به نرخ قرارداد بيمه آنان، 37 درصد مبلغ حق بيمه اين افراد توسط دولت و از منابع حاصل از هدفمندسازي يارانه ها پرداخت مي شود و باقيمانده آن توسط خود بيمه شده پرداخت مي شود.
مديركل تامين اجتماعي استان قم حداكثر سن اين بيمه شدگان را طبق قانون 50 سال اعلام كرد و اظهار داشت: چنانچه سن متقاضي در زمان ثبت نام بيش از 50 سال باشد، پذيرش درخواست منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بيمه قبلي معادل مازاد سني در صندوق تامين اجتماعي خواهد بود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14