(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 فروردین 1390- شماره 19900

آمار دقيق بي سوادان اعلام شد 2 ميليون و 697 هزار و113 نفر بي سواد در كشور
دكتر صدر: به علت ناكارآمدي بيمه ها 60 درصد هزينه هاي درمان به مردم تحميل مي شود
سقوط يك خودرو بر اثر فروكش زمين
كتاب هاي جديد اول و ششم ابتدايي آماده شد
456 مركز متخلف در استان تهران پلمب شد
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: دبيرستان شهيد مطهري همچنان با قوت باقي مي ماند
رئيس ستاد محيط زيست شهرداري تهران خبر داد توليد روزانه 8 هزار تن زباله در تهران
تبليغات ماهواره اي جوان اليگودرزي را روانه بيمارستان كرد
اموال مسروقه ساعتي پس از سرقت به صاحبش بازگردانده شد
ضرر 400 ميلياردي ايران به خاطر مصرف بي رويه آنتي بيوتيك
حوادث كوتاه از كشور
چرنوبيل در ژاپن تكرار شد
بازداشت زن محجبه فرانسوي
كودك آهن ربا!
حبس ابد در انتظار پدر سنگدل
كشتي در حوض گوجه فرنگي



آمار دقيق بي سوادان اعلام شد 2 ميليون و 697 هزار و113 نفر بي سواد در كشور

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي تعداد دقيق بي سوادان كشور را بالغ بر 2ميليون و697 هزار و113 نفر ذكر كرد.
علي باقرزاده ديروز در يك نشست خبري با اعلام اين مطلب افزود: اين آمار شامل گروه سني 10 تا 49سال كشور مي باشد كه از نعمت سواد بهره مند نيستند.
وي افزود: اين ميزان جمعيت بي سواد در حالي از مجموع جمعيت كشور استخراج شده كه بي سوادي آنان براي اين سازمان تاييد شده است.باقرزاده تاكيد كرد: در چند ماه اخير كار بزرگي براي استخراج جمعيت بي سواد كشور انجام داديم و از 71 ميليون نفر جمعيت، اطلاعات مربوط به بي سوادان كشور در گروه سني 10 تا 49 سال را در قالب بانك اطلاعات گردآوري كرديم.باقرزاده گفت: در ابتدا از طريق روش خوداظهاري جمعيت اين گروه سني در كشور، چهار ميليون و897 هزار نفر اعلام كردند كه سواد ندارند ولي در چند مرحله پالايش اين جمعيت و جستجو در بانك اطلاعات دانش آموزان و بانك اطلاعات سوادآموزي، اين رقم به دو ميليون و 697 هزار و113 نفر كاهش يافت.
وي گفت: براساس بررسي هاي انجام شده در بانكهاي اطلاعات ياد شده، اين ميزان جمعيت قبلا يا در دوره هاي مقدماتي نهضت شركت كرده و يا در دوره ابتدايي، حداقل سه سال درس خوانده بودند.باقرزاده افزود: از مجموع جمعيت بي سواد گروه سني 10 تا 49 سال كشور، اكنون يك ميليون و200 هزار نفر در روستاها و بقيه آنها در مناطق شهري سكونت دارند كه دسترسي ما براي سوادآموزي اين افراد با توجه به در اختيار داشتن كد ملي و پستي اين افراد، ميسر است.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور يادآور شد، اكنون در مناطق روستايي، مشغول شناسايي و استخراج جمعيت بي سواد هستيم واين كار را از طريق مراجعه حضوري به اين افراد و پرسش در خصوص اينكه سواد دارند يا خير آغاز كرده ايم.

 



دكتر صدر: به علت ناكارآمدي بيمه ها 60 درصد هزينه هاي درمان به مردم تحميل مي شود

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: اگر سازمانهاي بيمه گر ايران مانند همه كشورهاي دنيا كارآمد باشند اين قدر هزينه هاي خدمات درماني به مردم تحميل نمي شود.
دكتر شهاب الدين صدر در جشن روز دندانپزشك كه دوشنبه شب در مركز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، افزود: براساس يكي از مصوبات برنامه پنجم 10 درصد از درآمد ناشي از هدفمند كردن يارانه ها كه بالغ بر شش هزار و 200 ميليارد تومان مي شود به اعتبارات حوزه سلامت افزوده مي شود. البته در بودجه سال 90 حدود 13 هزار ميليارد تومان براي حوزه سلامت اختصاص پيدا كرده است و اميدواريم در روزهاي آينده اين اتفاق با مصوبات مجلس رخ دهد.
به گزارش خبرگزاري ها نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ميزان اميد به زندگي در ايران اظهار كرد: در پايان سال 89 ميزان اميد به زندگي به 73 سال افزايش يافته است و هر چقدر اميد به زندگي افزايش يابد نياز به مراقبت هاي بهداشتي بيشتر مي شود بنابراين مردم بايد از دندانهاي خود مراقبت كنند و خوشبختانه توجه خوبي به اين موضوع شده است.
صدر تأكيد كرد: لازم است در برنامه هاي آموزش و پرورش به بهداشت دهان و دندان بيشتر پرداخته شود علاوه بر آن رسانه ها به ويژه صدا و سيما در اين زمينه فرهنگ سازي كنند.
رئيس سازمان نظام پزشكي با اشاره به تعرفه گذاري سال 90 اظهار كرد: توافقات خوبي با وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه در اين زمينه انجام شده است و اميدواريم در چند هفته آينده توافقات انجام شده در شوراي عالي بيمه مطرح شود و عليرغم برخي فضاسازي هاي سياسي، تعرفه هاي دولتي و غير دولتي به تصويب برسد.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور سپس در جمع خبرنگاران گفت: بودجه سال 1390 در حوزه سلامت را در لايحه بودجه نزديك 12 هزار و 800 تا 13 هزار ميليارد تومان است.
وي گفت: از اين 13 هزار ميليارد تومان كه بودجه حوزه سلامت است حدود 7 هزار ميليارد تومانش بودجه جاري است يك مقدار بودجه عمراني است و 5هزار ميليارد تومان درآمد اختصاصي است كه براساس تعرفه هاي دولتي از مردم گرفته مي شود.
صدر افزود: مجموع رشد بودجه حوزه درمان قاعدتاً تكافوي نيازهاي حوزه درمان را در كل كشور و نياز و مطالبات مردم را نمي دهد لذا براساس برنامه 5 ساله پنجم كه در مجلس تصويب شد. 10 درصد از درآمد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه بايد به حوزه سلامت اختصاص داده شود.
وي ادامه داد: مصوبه اي را در كميسيون بهداشت و درمان داريم كه در جهت اجراي قانون برنامه بايد اجرا شود. كه اميدواريم در كميسيون تلفيق نيز اين تصويب مي شود و از مجموع 62 هزار ميليارد توماني كه دولت براي درآمد حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال 90 در نظر گرفته و در كميسيون تلفيق نيز تصويب شد 10 درصد بايد به سرجمع اعتبارات حوزه سلامت يعني حدود 6 هزار و 200 ميليارد تومان كه نزديك 50 درصد بودجه فعلي حوزه سلامت است اضافه شود.

 



سقوط يك خودرو بر اثر فروكش زمين

فروكش زمين در دارآباد منجر به سقوط يك خودروسواري در اين محل شد.
به گزارش ايسنا در پي تماس تعدادي از شهروندان دارآباد با سامانه 125مبني بر سقوط خودروسواري، آتش نشانان ايستگاه هاي 61 و 36 در ساعت 01:18 روز دوشنبه به محل حادثه واقع در دارآباد اعزام شدند.
حميدرضا خلج آبادي، فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين حادثه در اين باره اظهار كرد: در محل حادثه قسمتي از سطح خيابان آسفالت مجاور زميني كه به يك باغچه شباهت داشت و با خيابان بيش از 30 متر اختلاف سطح داشت فروكش كرده بود.
وي ادامه داد: اين موضوع موجب سقوط يك دستگاه خودرو سواري شده بود و دو خودرو ديگر هم در آستانه سقوط قرار داشتند كه آتش نشانان در اجراي عمليات ايمن سازي با قرار دادن علايم هشداردهنده از رفت و آمد شهروندان جلوگيري كردند و با تجهيزات ويژه ايمني و نجات، دو دستگاه خودرو را از لبه پرتگاه دور كردند.
اين فرمانده آتش نشاني با بيان اينكه در اين حادثه فردي آسيب نديد تصريح كرد: علت فروكش كردن زمين بارندگي هاي اخير و نفوذ آب به لايه هاي زمين و فرسودگي تدريجي تشخيص داده شد.

 



كتاب هاي جديد اول و ششم ابتدايي آماده شد

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن كتاب هاي جديد اول و ششم ابتدايي در سازمان پژوهش و برنامه ريزي خبر داد.
فاطمه قربان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: يكي از شرايط اوليه لازم براي اجراي نظام آموزشي 3-3-6، تدوين كتاب هاي سال اول و ششم ابتدايي است كه اين كتاب هم اكنون آماده شده است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اينكه سند ملي آموزش و پرورش هنوز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب نهايي نرسيده است و همچنين اينكه اجراي نظام آموزشي 3-3-6 نيازمند فراهم كردن زيرساخت هايي است، بنا به گفته وزير آموزش و پرورش اين طرح در سال تحصيلي 92-91 اجرايي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كتاب هاي جديد سال اول و ششم ابتدايي پس از تأييد نهايي در سال آينده وارد نظام آموزشي كشور مي شوند.

 



456 مركز متخلف در استان تهران پلمب شد

مسئول بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: 456 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي (هتل، آرايشگاه) و اماكن بين راهي در استان تهران به علت تخلف پلمب شدند.
قاسم قنبري اظهار داشت: طي 44 روز بازديد واحد بهداشت محيط اين دانشگاه 456 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي (هتل، آرايشگاه) و اماكن بين راهي تحت پوشش اين دانشگاه در سطح استان تهران بر اثر تخلفات بهداشتي براساس اجراي قانون ماده 13 پلمب شدند.
وي ادامه داد: از تاريخ اول اسفند سال 89 تا 15 فروردين 90 طي 40 هزار و 893 بازديد و نظارت از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در اماكن عمومي و بين راهي صورت پذيرفت و در نهايت 2400 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي به دادگاه براي رسيدگي به تخلفات بهداشتي معرفي شدند.
قنبري افزود: طي 44 روز واحد بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با 135 اكيپ و 49هزار و 695 نفر ساعت بازديد از 31 هزار و 454 مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي نظير سوپرماركت ها و قنادي ها، 7هزار و 651 اماكن عمومي از جمله هتل، مسافرخانه، آرايشگاه، حمام و ترمينال ها و در نهايت 1788 مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در اماكن بين راهي بازديد به عمل آورد.
وي تصريح كرد: واحد بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از تاريخ اول اسفند سال 89 تا 15 فروردين 90 بالغ بر 456 مراكز تهيه و توزيع موادغذايي در اماكن عمومي و بين راهي را بر اثر تخلفات بهداشتي پلمب كرد.مسئول بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به فارس گفت: در طول اين مدت 11 هزار و 666 كيلوگرم مواد غذايي فاسد نيز كشف و معدوم شد.

 



مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: دبيرستان شهيد مطهري همچنان با قوت باقي مي ماند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از ادامه فعاليت دبيرستان هيأت امنايي شهيد مطهري خبر داد.
سيد علي يزدي خواه ديروز در حاشيه مراسم صبحگاه اين دبيرستان در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: با توجه به توافق مسئولان آموزش و پرورش و دولت بر ادامه فعاليت دبيرستان شهيد مطهري، اين دبيرستان همچنان بانشاط، قوت و با آرامش خاطر به برنامه هاي خود ادامه خواهد داد.
يزدي خواه در ادامه تأكيد كرد: حتي مدارسي كه قدمتي بالاتر از اين دبيرستان را داشته و از استحكام و استانداردهاي لازم برخوردار باشند به عنوان دبيرستان ماندگار ثبت شده و مي توانند به فعاليت خود ادامه دهند و اين موضوع دبيرستان شهيد مطهري را نيز شامل مي شود.
گفتني است، دبيرستان شهيد مطهري كه طي بيش از 40 سال گذشته رتبه برتر قبولي دانش آموختگان پيش دانشگاهي در مراكز آموزش عالي كشور را به نام خود به ثبت رسانده است در آستانه آغاز سال تحصيلي جاري با حكم تخليه از سوي شعبه 29 مجتمع قضايي شهيد بهشتي جهت تخليه و واگذاري اين مدرسه روبه رو شد كه اين موضوع سرنوشت دانش آموزان و خانواده هاي بيش از 80 دانش آموز را در هاله اي از ابهام و نگراني قرار داد.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در حضور اولياي دانش آموزان تصريح كرد: مسئولان پي گير وضعيت حقوقي اين دبيرستان هستند و همگي مسئولان متفق القولند كه اين دبيرستان حفظ شود
در پايان مراسم صبحگاه ديروز اين مدرسه دانش آموزان داراي رتبه برتر مسابقات آموزشي، فرهنگي و ورزشي در سطح منطقه و استان جوايز خود را از دست مديركل آموزش و پرورش شهر تهران دريافت كردند.
گفتني است يزدي خواه ساعاتي در جمع معلمين و كاركنان اين دبيرستان حضور يافته و ضمن شنيدن مشكلات اين واحد آموزشي براي رفع مشكلات آنان قول مساعدت داد.

 



رئيس ستاد محيط زيست شهرداري تهران خبر داد توليد روزانه 8 هزار تن زباله در تهران

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از توليد روزانه 8 هزار تن زباله در تهران خبر داد و گفت: سرانه توليد زباله براي هر فرد تقريباً 820 گرم است.
محمد هادي حيدرزاده مقدم، ديروز در دومين همايش ايمني و مديريت پسماندهاي شيميايي در دانشگاه صنعتي شريف افزود: توليد روزانه زباله در تهران 5/2 تا 3 برابر بيشتر از برخي كلان شهرها است كه از نظر جمعيت و بافت تا حدود زيادي به شهروندان نزديك هستند.
رئيس ستاد محيط زيست شهرداري تهران ادامه داد: در واقع ناآگاهي مردم از خطرات آينده مشكلات زيست محيطي ناشي از رشد روزافزون زباله، بزرگترين مشكل اين بخش است.
وي به اهميت تفكيك زباله از مبدأ اشاره كرد و به ايرنا گفت: 70درصد زباله هاي توليد شده در تهران از نوع «تر» و 30 درصد «خشك» است كه زباله هاي خشك از نظر اقتصادي مقرون به صرفه تر هستند.
حيدرزاده افزود: تهران شهري در حال پيشرفت و ساخت و ساز نيز در آن فراوان است از اين رو ميزان نخاله هاي ساختماني نيز مشكلاتي را براي اين كلان شهر ايجاد كرده است.
وي اظهار داشت: پسماندها به پنج دسته «عادي»، «پزشكي- بيمارستاني»، «ويژه»، «كشاورزي» و «ساختماني» تقسيم مي شوند كه هر كدام خصوصيات و مشكلات خاص خودشان را دارند.
به گفته وي روزانه500 تن زباله بيمارستاني در كشور توليد مي شود كه چگونگي دفع اين زباله ها بايد به مراتب بيش از زباله هاي شهري مورد توجه مسئولين قرار گيرد.

 



تبليغات ماهواره اي جوان اليگودرزي را روانه بيمارستان كرد

اليگودرز - خبرنگاركيهان:
جوان 20 ساله اليگودرزي تحت تاثير تبليغات شبكه هاي ماهواره اي پس از مصرف داروي افزايش قد دچار مسموميت شديد و روانه بيمارستان شد.
«م.ط» تحت تاثير تبليغات دروغين شبكه ماهواره اي «ICC » جهت دريافت داروهاي افزايش قد با شماره تلفنهاي اعلام شده تماس گرفت و پس از واريز مبلغ 400 هزار تومان به حساب آنها مقداري پودر سفيد بدون دستور مصرف دريافت كرد كه پس از مصرف مقداري از آن دچار سرگيجه و مسموميت شديد و روانه بيمارستان شد.
به گزارش خبرنگار ما، هم اكنون حال عمومي اين جوان رضايت بخش است و در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن اظهار ندامت به جهت اعتماد به تبليغات دروغين شبكه هاي ماهواره اي از مردم و جوانان خواست به هيچ عنوان فريب تبليغات كذب شبكه هاي ماهواره اي و شركتهايي كه اينگونه كلاهبرداري مي كنند را نخورند.

 



اموال مسروقه ساعتي پس از سرقت به صاحبش بازگردانده شد

اموالي كه توسط 3 سارق زورگير به سرقت رفته بود، ساعتي پس از وقوع حادثه با دستگيري متهمان به صاحبش بازگردانده شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران چندي پيش مأموران كلانتري 125 يوسف آباد با مراجعه فردي به نام رمضان در جريان يك فقره زورگيري قرار گرفتند.
بنابراين گزارش مالباخته به مأموران عنوان داشت كه سه زورگير با تهديد چاقو 100 هزار تومان وجه نقد، ساعت و گوشي تلفن همراهش را به سرقت برده اند.بلافاصله شاكي به همراه يكي از گشت هاي انتظامي به محل حادثه مراجعه و پس از مدتي گشت زني در آن منطقه موفق شدند هر سه سارق را ساعتي پس از سرقت در اطراف همان محله در حالي كه منتظر طعمه هاي ديگر بودند، شناسايي و دستگير كنند.
كيف قاپ موتورسوار در اقدام خود ناكام ماند
همچنين در عملياتي ديگر مأموران كلانتري 102 پاسداران حين گشت زني در خيابان دولت به يك موتورسوار كه در حال سرقت كيف يك زن بود برخورد كرده و پس از تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.گفتني است، با دستگيري متهم اموال مسروقه به صاحبش بازگردانده شد.

 



ضرر 400 ميلياردي ايران به خاطر مصرف بي رويه آنتي بيوتيك

مشاور وزير بهداشت گفت: ايران سالانه 400 ميليارد تومان به خاطر مصرف بي رويه داروهاي آنتي بيوتيك و مقاومت هاي دارويي آن متضرر مي شود.
حسن آقاجاني ديروز در مراسم هفته سلامت كه با عنوان مقاومت به داروهاي ضدميكروبي يك تهديد جهاني از طرف سازمان جهاني بهداشت نامگذاري شده است، اظهار داشت: مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي در قرن اخير يك تهديد جهاني به حساب مي آيد به طوري كه سالانه در زمينه سل مقاوم به درمان 400 هزار نفر مبتلا مي شوند و 150 هزار نفر جان خود را از دست مي دهند.
وي افزود: مقاومت داروهاي ضد ميكروبي سالانه در آمريكا 30 ميليارد دلار و در اروپا 79 ميليون تن و در ايران 400 ميليارد تومان ضرر در بردارد.
آقاجاني اظهار داشت: سازمان جهاني بهداشت نيز هر ساله به فراخور مشكلات و مسائل بهداشتي و درماني جهان نامگذاري در اين راستا صورت مي پذيرد كه امسال نيز شعار مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي يك تهديد جهاني است را در اين راستا نامگذاري كرده است.
وي خاطرنشان كرد: با مساعدت دولت و با ايجاد سازمان غذا دارو اين سازمان در تلاش است تا شاخص هاي كاهش مقاومت هاي آنتي بيوتيك كه از طريق فرآورده هاي لبنياتي صورت مي پذيرد را با ارائه دستورالعمل هايي مشخص كند تا با اين راهكارها پس از تصويب در شوراي عالي سلامت بتوان مشكلات درماني و بهداشتي مردم را در اين حوزه برطرف كنيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سوداگران اقتصادي
اراك- فارس: پس از وصول گزارشي از سوي منابع و مخبرين مبني بر افزايش فعاليت مجرمان اقتصادي به ويژه در مناطق مرزي كشور موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
بررسي ها نشان داد كه تعدادي از مجرمان اقتصادي در حجم وسيعي اقلام مصرفي و مايحتاج عمومي مردم را به صورت قاچاق وارد كشور كرده و در انبارهايي در شهرهاي كازرون و برازجان احتكار مي كنند كه با كشف يك محموله 23تني برنج قاچاق تمامي متهمان دستگير و به مراجع قضايي تحويل شدند.
زلزله قم تلفات نداشت
قم- ايرنا: زمين لرزه به بزرگي 4 در مقياس ريشتر ساعت 4و38 دقيقه و 47 ثانيه بامداد روز دوشنبه حوالي كهك واقع در استان قم را لرزاند.به گفته معاون سياسي، امنيتي فرماندار قم اين زلزله هيچ گونه تلفات و خسارتي نداشته است.
كشف گازوئيل قاچاق
بستان آباد- فارس: در راستاي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق كالا ماموران پليس آگاهي شهرستان با بهره گيري از منابع اطلاعاتي و طي يك عمليات غافلگيرانه موفق به كشف 22 هزار ليتر گازوئيل و محل دپوي سوخت قاچاق در شهرستان شدند و در اين رابطه 4 نفر دستگير شدند.متهمان پس از بازجويي ضمن قبول اتهام وارده به همراه پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري سارق حرفه اي
سرخس- خبرنگاركيهان: ماموران آگاهي شهرستان سرخس با بررسي نحوه سرقت موتورسيكلت ها و جغرافياي جرم توانستند سارق را حين سرقت موتورسيكلت دستگير كنند. اين سارق حرفه اي به 22فقره سرقت اعتراف كرد.
كشف كالاي قاچاق
مراغه- فارس: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي برابر گزارش پليس آگاهي اين شهرستان، اكيپي تلفيقي از عوامل مبارزه با كالاي قاچاق و پليس راه اقدام به ايجاد تورهاي ايست و بازرسي در ورودي و خروجي هاي شهرستان كردند.
ماموران با متوقف كردن يك دستگاه خاور و بازرسي از آن بيش از 7 هزار قلم انواع كالاي قاچاق كه شامل البسه و لوازم آرايشي و بهداشتي بودند را كشف و ضبط كردند.دستگيري كيف قاپان حرفه اي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چندين فقره سرقت كيف قاپي در شهر اصفهان يكي از گشت هاي موتوري پليس آگاهي حين گشت زني در حوزه مورد نظر با سرنشينان موتورسيكلتي مواجه شدند كه قصد كيف قاپي از يك شهروند را داشتند.مأموران به محض مشاهده وارد عمل شده و متهمان را دستگير كردند. متهمان در تحقيقات و بازپرسي كه 49 فقره سرقت كيف قاپي اعتراف كردند.
ايست قلبي كوهنورد
كاشان - خبرنگار كيهان: حسين خاري زاده كوهنورد 45 ساله كاشاني كه به اتفاق دوست خود براي كوه پيمايي عازم ارتفاعات اطراف كاشان شده بود دچار حمله قلبي شد و جان خود را از دست داد.
از ابتداي سال جاري اين دومين جان باخته اي است كه به علت كمبود امكانات و امداد هوايي جان خود را از دست مي دهد.
كشف اشياي عتيقه
ورامين- فارس: مأموران انتظامي ورامين با دريافت گزارش هايي مبني بر فعاليت فردي در ارتباط با خريد و فروش اشياي عتيقه بلافاصله پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.مأموران پس از انجام تحقيقات گسترده و انجام كار اطلاعاتي متهم را شناسايي و وي را حين انتقال تعدادي عتيقه با استفاده از يك دستگاه خودرو پژو دستگير كردند.
انهدام باند زنان كيف قاپ
اهواز- خبرنگار كيهان: باند زنان سارق كه به كيف قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه اقدام مي كردند با پيگيري هاي نيروي انتظامي دستگير شدند.سردسته هاي اين باند 2 زن بودند كه با جذب دختران فراري و زنان مطلقه و آموزش آنان به سرقت كيف و گوشي هاي تلفن همراه زنان در بازار امام(ره) اقدام مي كردند.با دستگيري يكي از سارقان در بازجويي ها وي به ارتكاب 12 فقره سرقت و همدستي 2 نفر ديگر اعتراف كرد.
انهدام باند گدايان حرفه اي
شازند- خبرنگار كيهان: پليس شازند در اجراي طرح جمع آوري متكديان 13 نفر متكدي زن را كه همگي اهل يكي از استان هاي جنوبي كشور بودند و به صورت بسيار سازماندهي شده در سطح شهرستان شازند اقدام به تكدي گري مي كردند شناسايي و دستگير كرد.گدايان حرفه اي دستگير شده با يك دستگاه خودرو ميني بوس به نقاط مختلف شهرستان منتقل مي شدند كه پس از توقيف خودرو همه آنها دستگير شدند.
دستگيري 22 سارق
قائم شهر- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي قائم شهر گفت با تلاش عوامل پليس آگاهي و همكاري پليس پيشگيري و مبارزه با سرقت اين شهرستان 22 سارق منزل، اماكن عمومي، لوازم داخل خودرو، سيم برق، خودرو، موتورسيكلت و كيف قاپ دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

 



چرنوبيل در ژاپن تكرار شد

مقامات ژاپني از افزايش سطح هشدار بحران هسته اي نيروگاه فوكوشيما به 7 درجه خبر مي دهند كه معادل سطح هشدار داده شده در فاجعه چرنوبيل در سال 1986 است.
به گزارش رويترز، مقامات ژاپني صبح ديروز از افزايش سطح هشدار بحران هسته اي نيروگاه فوكوشيما از 5 به 7 درجه خبر دادند.البته منابع خبري تاكيد دارند كه اين سطح هشدار به معناي افزايش تشعشعات هسته اي نيست بلكه بيانگر سطح احتمال وقوع فاجعه و رخدادهاي مخاطره آميز در نيروگاه فوكوشيما است.يك مقام هسته اي ژاپن در اين باره اظهار داشت: افزايش سطح هشدار در نيروگاه فوكوشيما بنا بر داده هاي اوليه ارزيابي شده و بايد توسط آژانس بين المللي انرژي هسته اي تاييد نهايي شود.
فاجعه چرنوبيل وحشتناك ترين فاجعه تكنولوژيك انساني در تمام تاريخ به شمار مي آيد كه در اثر آن قريب به 5 ميليون نفر آسيب ديدند و حدود 5 هزار مركز مسكوني در جمهوري روسيه سفيد، اوكراين و فدراسيون روسيه با ذرات راديواكتيو آلوده شدند.

 



بازداشت زن محجبه فرانسوي

تصاوير بازداشت توهين آميز يك زن محجبه فرانسوي توسط نيروهاي امنيتي اين كشور كه قانون بحث برانگيز ممنوعيت استفاده از روبند به عنوان يكي از مظاهر حجاب اسلامي را اجرايي كرد، اعتراض بسياري از حاميان حقوق بشر را در پي داشت.
به گزارش شبكه ايران، دولت فرانسه نه تنها با منع استفاده از روبند بار ديگر ادعاي دفاع از حقوق بشر خود را زير سوال برد، بلكه رفتار ماموران امنيتي فرانسوي با يك زن محجبه معترض نيز بر جرايم حقوق بشري اين رژيم اروپايي اضافه كرده است.تصاوير زير خانم «كنزا دريدر»، زن محجبه فرانسوي را نشان مي دهد كه پس از گفت وگو با رسانه هاي خبري و اعتراض نسبت به اجرايي شدن قانون تبعيض آميز منع استفاده از روبند، توسط ماموران فرانسوي به شكلي توهين آميز دستگير شد.فرانسه از دوشنبه قانون بحث برانگيز ممنوعيت استفاده از روبند به عنوان يكي از مظاهر حجاب اسلامي را اجرايي كرد.
براساس اين تصميم زنان مسلمان فرانسوي حق استفاده از روبند را ندارند و اگر از اين پوشش استفاده كنند، 150 يورو جريمه مي شوند.

 



كودك آهن ربا!

سيستم بدني يك كودك صربستاني براي خانواده وي دردسرساز شده است.
«ديلي ميل» چاپ انگليس در گزارش خود منتشر كرد كه بدن يك كودك صربستاني به نام «بودجان» در جذب اشيا همانند مغناطيس عمل مي كند.اين روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: اين كودك با بدن خود اشيايي مانند چنگال، قاشق، چاقو و بشقابهاي چيني را مانند آهن ربا جذب مي كنند.قدرت عجيب اين كودك موجب شهرت وي شده است، اما خانواده وي از برخي مشكلات رنج مي برند. به عنوان مثال زماني كه «بودجان» از كنار تلويزيون يا كامپيوتر عبور مي كند، اين وسايل صوتي و تصويري به دليل سيستم بدني وي، خاموش مي شوند.گفتني است كه قسمت سينه اين كودك 7 ساله بيش از ساير قسمتهاي بدن او قدرت جذب اشياي فلزي را دارد.

 



حبس ابد در انتظار پدر سنگدل

مقامات استراليايي از حبس ابد مردي خبر دادند كه دختر خردسالش را با پرتاب از پل به قتل رساند.
«آرتور فري من» 37 ساله كه در 29 ژانويه سال 2009 ميلادي در پي درگيري و انتقام گيري از همسر سابقش، دختر چهار ساله خود را از پلي به ارتفاع بيش از 80 متر پرتاب كرده بود توسط مقامات رسمي استراليا به حبس ابد محكوم شد و تا 32 سال حق تجديدنظر خواهي ندارد.به گزارش ايسنا، در گزارش شاهدان عيني هم آمده است كه در زمان وقوع اين عمل وحشتناك دو پسر 6 و 2 ساله وي در خودرويي كه روي پل «وست گيت» متوقف شده بودند حضور داشتند و شاهد پرت كردن خواهرشان از روي پل به داخل رودخانه «يارا» بودند.
ماموران پليس و گروه هاي جستجوگر جسد نيمه جان اين كودك را از آب بيرون كشيدند اما وي به دليل شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخت.اين حادثه وحشتناك ترين واقعه در طول تاريخ استراليا محسوب مي شود؛ چرا كه اين مرد يك كودك بيگناه و بي دفاع را قرباني خشونت خانوادگي كرده است.

 



كشتي در حوض گوجه فرنگي

چيني ها با آغاز مراسم برداشت گوجه فرنگي مراسم عجيبي برگزار مي كنند.
به گزارش شينهوا، كشتي گرفتن در حوضچه پر از گوجه فرنگي يكي از سنت هاي بهاري چيني ها است.اين حوضچه 8 متري كه معمولاً 30 سانتي متر ارتفاع دارد، همزمان با فصل برداشت گوجه فرنگي به تشك كشتي گيري مردم محلي تبديل مي شود.گاهي هم شركت كنندگان يك پايي به مبارزه يكديگر مي روند.در اين مراسم هر يك از شركت كنندگان با استفاده از اهرمي كه يك سر آن در دست رقيب است، بايد ديگري را از حوضچه به بيرون پرت كنند. در بخش ديگري از مسابقه نيز رقبا در داخل حوضچه پر از گوجه فرنگي با يكديگر كشتي مي گيرند.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14