(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390- شماره 19913

نگين زاگرس را از مرگ زودرس نجات دهيد
مؤلف نيشابوري 9 كتاب هنر: خط خوب مي تواند تا آخر عمر همراه انسان باشد
برگزاري جشنواره ملي فيلم و عكس در اصفهان
پژواك
مديركل تبليغات اسلامي استان:طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در استان همدان بزودي اجرا ميشود
امام جمعه اردبيل خواستار تشكيل موزه تعزيه در استان شد
اسفراين و بجنورد به راه آهن سراسري متصل مي شود
عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
وزارت ارشاد از فيلم هايي با مضمون آسيب شناسي فضاي فرهنگي جامعه حمايت كند
عضو هيئت رئيسه مجلس: جهاد اقتصادي نقشه راه ما در رونق اقتصاد كشور است
اختصاص 80 ميليارد تومان تسهيلات براي اجراي طرح هاي اقتصادي كاشان
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان: هدفمند كردن يارانه ها مصرف آب را در البرز كاهش داد
فرماندار بابل: اجازه تغييركاربري بيمارستان سوانح سوختگي ميناگر را نمي دهيم
ساخت مستند دزفول و تحولات آينده
برگزاري نخستين جشنواره زيبايي اسب اصيل عرب در خوزستان
مديركل كار و امور اجتماعي استان: 140 هزار شغل امسال در خوزستان ايجاد مي شود



نگين زاگرس را از مرگ زودرس نجات دهيد

آلودگي ناشي از ريزگردها پديده اي زشت و ناراحت كننده در استان است. به طوري كه طي چندين ماه از سال- به خصوص فصول بهار و تابستان- مردم ايلام مبتلا به اين مشكل هستند و گاهي آن قدر بحران زا مي شود كه ايلام به عنوان «نگين زاگرس» با آن همه جنگل هاي زيبا به علت آلودگي ناشي از گردوغبار با تعطيلات مدارس و ادارات مواجه مي گردد و مردم ناگزيرند در خانه ماندگار شوند. البته طي سفر هيئت دولت به ايلام و در خيرمقدمي كه داشتم مطرح كردم كه ايام بهار و تابستان اين معضل براي مردم و استان مشكل زا شده، رئيس جمهور هم از رئيس سازمان محيط زيست راه حل هايي را سؤال كردند و خواستار توجه شدند. حتي بحث اعتبارات را محمدزاده مطرح كرد كه 200 ميليارد تومان اعتبار نياز است و بايد هزينه شود. البته منشأ اين پديده در عراق است و ايران اقداماتش را در اين خصوص انجام داده است. مكان هايي شناسايي و براي ايجاد مانع هاي طبيعي مشخص شد. پيش از اين عراق چون هنوز دولتي نداشت بهانه هايي مطرح مي كرد اما درحال حاضر دولت در اين كشور تشكيل شده و مي بايست با ديپلماسي و همكاري متقابل اين مشكل را رفع كرد. مسئولان و دولتمردان اين موضوع را جدي بگيرند. مرتب مردم تماس مي گيرند و جواب مي خواهند. درست است بخشي از آن دست ما نيست اما با پيگيري هاي مستمر مي توان حل كرد. چون درحال حاضر نجف و كربلا و بغداد هم آلوده هستند. خشك شدن درختان و فلج شدن كشاورزي همچنين به خطر افتادن سلامتي مردم بار مالي زيادي براي استان و درنهايت كشور به همراه خواهد داشت.
لذا از دولت انتظار داريم كارآمد و توانمند خواسته مردم را تحقق بخشد و آلودگي هوا را كه منجر به صدمه خوردن سلامت و محيط و صنعت و كشاورزي مي شود را مهار كند.
لطفي- نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام

 



مؤلف نيشابوري 9 كتاب هنر: خط خوب مي تواند تا آخر عمر همراه انسان باشد

نيشابور - خبرنگار كيهان:
يك معلم خوش ذوق نيشابوري در يك سال موفق به تأليف نه جلد كتاب آموزشي و تمرين خط تحرير مشق نيكو در دوره ابتدايي تا سوم راهنمايي شد.
«عادله سليماني» هنرجوي دوره فوق ممتاز خوشنويسي و دبيرهنر مدارس نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بسيار خرسندم از اينكه توانسته ام در راه اعتلاي فرهنگ و هنر ايراني گام برداشته و با ياري و توكل به خدا، كمك اساتيد مجرب، حمايت همه جانبه عزيزان در آموزش و پرورش نيشابور، تلاش بي شائبه كارشناسان محترم تاليفات آموزش و پرورش استان خراسان و زحمات انتشارات ضريح آفتاب موفق به تاليف 9 جلد كتاب خط تحريري با عنوان مشق نيكو (از اول ابتدائي تا سوم راهنمائي و يك جلد براي تمامي رده هاي سني) در يك سال تحصيلي شده ام. وي گفت: توانسته ام دومين 8 جلدي خط تحريري را در سطح كشور به چاپ برسانم و نيز به عنوان تنها فرهنگي كه 9 جلد كتاب در يك سال تاليف و تحرير نموده ام.
سليماني عنوان داشت: به علت داشتن روشي نوين و بسيار آسان در امر آموزش، بر اساس آخرين تغييرات كتابهاي درسي، قابل استفاده حتي به صورت خودآموز و همچنين تخفيفات ويژه جهت مدارس با استقبال خوبي روبرو شد و در حال حاضر علاوه بر تدريس در نيشابور، در شهرهاي مشهد، سبزوار، بيرجند، گنبدكاووس، دماوند، شاهين شهر، اصفهان و نيز تهران بزرگ در چندين مدرسه تدريس ميشود.
سليماني گفت: پدر و مادر من مشوقان اصلي من در زمينه خط زيبا هستند و همسرم همراه هميشگي من در مشكلات كه از همگان تشكر مي كنم آنها باعث گرديدند تا من امروز باعث افتخار شهر و استان شوم. وي ادامه داد: با مشكلات مالي زيادي كه داشتم توانستم به كمك خدا و دوستان اين كار را به پايان برسانم.

 



برگزاري جشنواره ملي فيلم و عكس در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
محقق سينمايي كشور با اشاره به برگزاري جشنواره عكس و فيلم جلوه هاي آب در اصفهان گفت: اصفهان بدون زاينده رود فقط يك شهر كويري است.
«زاون قوكاسيان» در نخستين نشست جشنواره ملي فيلم و عكس جلوه هاي آب افزود: متولي اجراي اين جشنواره، حوزه هنري و شركت آب و فاضلاب است.
وي با انتقاد از صدا و سيما اظهار داشت: سال ها است كه صدا و سيما مي خواهد در اين زمينه توليداتي داشته باشد، اما با تغيير مديران اين كار دست به دست مي شود و هنوز هم هيچ اتفاقي نيفتاده است.
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره ملي فيلم و عكس آب اضافه كرد: در اين دوره غير از بخش مسابقه، بخش هاي جنبي نيز خواهيم داشت تا از توليدات سال هاي قبل تجليل كرده و هنرمندان به توليد در اين زمينه ترغيب شوند.وي گفت: در حال حاضر، جوانان فيلمساز در اين حوزه توليدات ارزشمندي را خلق كرده اند و بايد از اين نگاه ها كه بدون چشمداشت به جشنواره ها صورت گرفته است، حمايت كرد.
شايان ذكر است، نخستين نشست جشنواره ملي فيلم و عكس جلوه هاي آب 13 تا 15 تير ماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.

 



پژواك

ساخت فيلم تلويزيوني سفري براي صفر
اهواز- خبرنگار كيهان:
فيلم تلويزيوني «سفري براي صفر» با مضمون سوادآموزي ارديبهشت ماه در ايذه جلوي دوربين مي رود.
عوامل اجرايي اين فيلم درحال حاضر مشغول بازبيني لوكيشن هاي فيلم در ايذه هستند و قرار است از 15 ارديبهشت ماه تصويربرداري در ايذه آغاز شود.داستان فيلم با آموزش سواد و شيوه هاي راه اندازي كلاس و سوادآموزي روايت مي شود و حدود 40درصد فيلم در يكي از روستاهاي اين شهرستان تصويربرداري خواهد شد. بنابراين گزارش، طبق برنامه ريزي انجام شده حدود 20 روز تصويربرداري در ايذه به طول خواهد انجاميد. «سفري براي صفر» به سفارش اداره كل نهضت سوادآموزي با همكاري صدا و سيماي مركز خوزستان تهيه و توليد مي شود.
برگزاري جشنواره قصه گويي در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: جشنواره قصه گويي استاني مربيان پيش دبستاني زنجان به ميزباني آموزش و پرورش خرم دره برگزار شد. دراين جشنواره كه به منظور ترويج شيوه هاي مؤثر قصه گويي برگزار شد، 55 نفر از مربيان پيش دبستاني شهرستان هاي استان زنجان شركت كرده بودند كه از بين اين شركت كنندگان 11 نفر به عنوان قصه گوي برتر انتخاب شدند.
برپايي مسابقه نقاشي بين كودكان گنبدي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: نوآموزان مهدهاي كودك شهرستان گنبدكاووس به مناسبت روز زمين پاك مسابقه نقاشي برگزار كردند.
«سميه محمدي» مسئول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شماره دو گنبدكاووس دراين خصوص گفت: با هماهنگي انجام شده با مسئولان مهدهاي كودك، از هر مهد كودك 5 نوآموز به همراه مربيان خود دراين مسابقه شركت كردند. وي افزود: دراين مسابقه كه در بوستان شهيد فهميده شهر گنبدكاووس برگزار شد، حدود 120 كودك به صورت گروهي رقابت كردند. وي درخصوص چگونگي برگزاري مسابقه نيز گفت: كودكان شركت كننده از هر مهد كودك بر روي مقوايي به ابعاد 100 در 70 سانتي متر به ترسيم نمادهاي طبيعت پرداختند.
بزرگداشت روز جهاني تئاتر در شوش
شوش- خبرنگار كيهان: اولين جلسه برنامه ريزي برگزاري ششمين نكوداشت روزجهاني تئاتر با حضور رضايي ميرقائد، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، سرپرستان و كارگردانان گروه هاي نمايشي و جمعي از بازيگران نمونه در شوش برگزار شد.
دراين جلسه رضايي ميرقائد ضمن معرفي حسين بلالي به عنوان دبير ششمين نكوداشت روز جهاني تئاتر به تشريح برنامه هاي پيش بيني شده دراين خصوص پرداخت و گفت: تجليل از مهدي شوماني رئيس هيئت مديره گروه تئاتر انديشه و الهام خيرايي يكي از گريمورهاي همين گروه، تجليل از بازيگران زن و مرد فعال و نمونه همه گروه هاي نمايشي، تجليل از سرپرستان و كارگردانان و تجليل از خانواده هنرمنداني كه هم اكنون دربين ما نيستند، اجراي نمايش و كليپ و برپايي نمايشگاه عكس شوش و هنرمندان از اهم برنامه ها به شمار مي آيد.
برگزاري مسابقه نقاشي بين كودكان اراكي
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات نقاشي كودكان به مناسبت روز زمين پاك در اراك برگزار شد. اين مسابقات با هدف آشنايي كودكان با بازيافت زباله، كاهش توليد پسماند و تفكيك پسماند با همكاري مديريت پسماند شهرداري اراك برگزار شد.
برگزاري جشنواره فرهنگي كودكان در كيش
كيش- خبرنگار كيهان: از سوي امور زنان سازمان منطقه آزاد كيش سومين جشنواره فرهنگي و هنري كودكان 3 تا 6 سال در جزيره كيش برگزار شد.
اين جشنواره با هدف توسعه فعاليت هاي فرهنگي- هنري و اجتماعي در جهت زمينه سازي براي رشد نوآوري و خلاقيت هاي كودكان 3 تا 6 سال برپا شده است.
برگزاري نمايشگاه آثار هنرجويان تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: نمايشگاه آثار و توليدات هنرجويان هنرستان هاي هنرهاي زيباي استاد «ابوالحسن اقبال آذر» و «ميرك» در محل هنرستان اقبال آذر تبريز، افتتاح شد. هنرجويان مراكز فوق، ضمن اجراي آثار نمايشي، موسيقيايي و سينمايي خود، توليدات طراحي و گرافيك و عكس را نيز ارايه مي دهند.
انتشار نمايشنامه مذهبي در قم
¤ در راستاي اهداف و خط مشي حوزه هنري با تاكيد بر خلق و آثار فاخر هنر ديني، نمايشنامه مذهبي «مسافران كوفه»، توسط حوزه هنري استان قم منتشر شد.
نمايشنامه «مسافران كوفه» كه در رثاي حضرت مسلم ابن عقيل عليه السلام و دوطفلان او است، در پي نمايشنامه هاي بانوي بي نشان، غريبه شام و ماه معصوم، چهارمين اثر مذهبي سيدحسين فدائي حسين مي باشد كه در 136 صفحه و با شمارگان 1100 به چاپ رسيد. گفتني است نمايشنامه «مسافران كوفه» به كارگرداني كوروش زارعي در ايام محرم سال گذشته به مدت 20 شب در تالار برج آزادي تهران به روي صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

 



مديركل تبليغات اسلامي استان:طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در استان همدان بزودي اجرا مي شود

همدان-خبرنگار كيهان:
مدير كل تبليغات اسلامي همدان بر ضرورت اجراي طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در جامعه و پرداختن به آموزه هاي قرآن به شيوه اي موثر تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه با بيان اين مطلب افزود: اين طرح از جمله اقداماتي است كه امسال در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته و به زودي اجرايي مي شود.
وي ادامه داد: در اين طرح كه با هدف ترويج مباني و آموزه هاي قرآني در جامعه و به ويژه در مناطق روستايي اجرا مي شود جمعيت كم سواد يا بي سواد مناطق شهري و روستايي شناسايي شده و از آنان براي شركت در كلاس هاي قرآني ثبت نام به عمل مي آيد.
آزاديخواه با اشاره به اينكه اساس حركت نظام جمهوري اسلامي ايران قرآن است، اظهار داشت: طرح ريشه كني بي سوادي قرآني، انقلابي است كه اگر به شيوه اي موثر و مدون اجرايي شود قطعا تاثيرات مثبت و مهمي را به دنبال خواهد داشت.
مدير كل تبليغات اسلامي همدان از نهضت قرآن آموزي به عنوان يكي از وظايف مهم سازمان تبليغات اسلامي نام برد و اظهار داشت: پارسال در استان همدان، مجموعا 18 هزار و 902 نفر در كلاس هاي قرآني زير نظر اداره كل شركت كردند كه از اين ميزان 13 هزار و 500 نفر در طرح نهضت قرآن آموزي آموزش ديدند.

 



امام جمعه اردبيل خواستار تشكيل موزه تعزيه در استان شد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل خواستار تشكيل و راه اندازي موزه فرهنگ تعزيه در استان شد.
حجت اسلام والمسلمين سيدحسن عاملي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان در سخناني با اشاره به ارادت قلبي مردم منطقه به سالار و سرور شهيدان حسين بن علي(ع) گفت: استان اردبيل از نظر تعزيه و عزاداري اهل بيت(ع) داراي فرهنگ شفاهي و مكتوب غني بوده و لازم است نسبت به راه اندازي موزه فرهنگ تعزيه در استان اقدام شود.
دراين جلسه سيدحسين صابري استاندار اردبيل نيز گفت: با عنايت رئيس جمهور اعتبارات فرهنگي هزينه شده درسال 89 جزء اعتبارات مصوبات سفر سوم هيئت دولت محسوب نشده و اجراي مصوبات فرهنگي با اعتبار هزار و 500 ميليارد ريالي دولت در حوزه فرهنگ از امسال لحاظ خواهد شد.

 



اسفراين و بجنورد به راه آهن سراسري متصل مي شود

بجنورد- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري خراسان شمالي از تخصيص 13 ميليارد ريال براي اجراي پروژه راه آهن بجنورد- جوين- اسفراين خبر داد.
اين راه آهن شهرستانهاي اسفراين و بجنورد را در خراسان شمالي به راه آهن سراسري كشور متصل مي كند.
حسن قلي زاده توضيح داد كه 7 ميليارد تومان از اعتبارات سال 1389 و 5 ميليارد تومان نيز از اعتبارات سال جاري براي آغاز اجراي اين طرح تخصيص داده شده و پس از اتمام فاز مطالعاتي اين طرح تا 2 ماه ديگر، عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
قلي زاده طول مسير اين راه آهن را 110 كيلومتر اعلام كرد و افزود: در مجموع اين طرح تا تكميل آن نيازمند 60 ميليارد تومان اعتبار است و مقرر شده است تا پايان سال 1393 اجراي آن به پايان برسد.گفتني است اين طرح از مصوبات دولت در دور سوم سفر به استان خراسان شمالي است.

 



عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
وزارت ارشاد از فيلم هايي با مضمون آسيب شناسي فضاي فرهنگي جامعه حمايت كند

نيشابور- خبرنگار كيهان:
امروزه شاخص هايي كه در عرصه نهاد خانواده وجود دارد، مناسب نيست، بنابراين بايد به سمت توليد فيلم هايي برويم كه جنبه آسيب شناسي داشته باشد.
نماينده مردم نيشابور و عضو كميسيون فرهنگي مجلس بيان داشت: در خصوص آسيب شناسي مسائل فرهنگي و بويژه معضلات مربوط به خانواده بايد كارهاي فرهنگي و پژوهشي بسياري در عرصه تئاتر، كتاب و فيلم انجام بشود و به چنين موضوعاتي به صورت متين و استوار پرداخته شود.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي حسيني گفت: مهم است كه بيننده چه نتيجه اي از فيلم مي گيرد. فيلم هاي ما بايد سرشار از آموزش، تربيت، راهنمايي و هدايت گري باشد و از ابزارهاي مختلف مي توان براي اين كار استفاده كرد. در فرازهاي مختلف يك فيلم بايد پيام آموزي وجود داشته باشد، ضمن آنكه در مجموع و پايان فيلم، مخاطب بايد به يك نتيجه اخلاقي، ارزشي و انساني برسد.
وي اظهار كرد: بايد فيلم هاي زيادي با مضمون آسيب شناسي جدي جامعه توليد بشود تا جامعه را براساس آسيب هاي موجود به يك آينده ايده آلي كه ترسيم وضع مطلوب است، سوق دهيم.
حسيني اضافه كرد: امروزه شاخص هايي كه در عرصه نهاد خانواده وجود دارد، مناسب نيست و نابهنجاري هاي خانوادگي از قبيل كمرنگ شدن ارتباط والدين و فرزندان، رشد ميزان طلاق ديده مي شود؛ بنابراين ما بايد به سمت توليد فيلم هايي برويم كه جنبه آسيب شناسي داشته باشد.
وي يادآور شد: مسلم است فيلمي كه تماشاچيان استقبال كنند و داراي ارزش هاي جامعه باشد، بايد مورد حمايت قرار بگيرد.
حسيني تصريح كرد: البته كميسيون فرهنگي مي تواند به وزير ارشاد توصيه كند كه از سازندگان برخي فيلم ها تقدير شود يا برخي ديگر را مورد تذكر قرار دهد يا با هنرمندان به خوبي برخورد كند، ولي اين كه فيلم ها را سنجش كند و كارگردان ها يا عوامل آن را مورد تقدير قرار دهد، صحيح نيست.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: جهاد اقتصادي نقشه راه ما در رونق اقتصاد كشور است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
شعار جهاد اقتصادي مي تواند نقشه راه ما در سياست هاي داخلي، رونق اقتصاد كشور و مقابله با طمع ورزي استكبار جهاني باشد.
نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گردهمايي تيپ زرهي 21 امام رضا(ع) اين شهرستان اظهار داشت: با توجه به نامگذاري سال جديد و تعيين شعار محوري به نام سال جهاد اقتصادي توسط رهبر معظم انقلاب، اين شعار قطعا با همه ملاحظات و نهايت ظرافت انتخاب شده است و عدالت اجتماعي به عنوان يكي از اصول جهاد اقتصادي است كه قسمتي از آن در قانون هدفمندي يارانه ها نمود پيدا مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسين سبحاني نيا، گفت: قانون هدفمندي يارانه ها و اجراي دقيق آن مي تواند كمك بزرگي به پيشبرد اهداف بلندمدت انقلاب اسلامي و چشم انداز 20 ساله بكند كه به خوبي درحال اجراست و قانون هدفمند كردن يارانه ها به عنوان يك حركت خوب براي توزيع مشروع ثروت كشور.
وي بيان داشت: در سال گذشته با وجود بحران اقتصادي كه جهان با آن مواجه بود، قانون هدفمندي يارانه ها با همكاري و انسجام قواي سه گانه، همكاري خوب مردم و تدابير و رهنمودهاي مقام معظم رهبري با موفقيت اجرا شد كه هدفش توزيع عادلانه ثروت ملي است. سبحاني نيا، افزود: در همين راستا مجلس شوراي اسلامي در سال جديد كميسيون ويژه اي را به نام كميسيون جهاد اقتصادي تشكيل داده است كه به صورت ويژه اهداف بلند اقتصادي را در كشور پيگيري و دنبال مي كند و كميسيون جهاد اقتصادي به صورت ويژه اهداف بلند اقتصادي كشور را دنبال مي كند.
وي اظهار داشت: دولت با همكاري قواي ديگر تاكنون توانسته است كارهاي عظيم اقتصادي و زيربنايي را در كشور اجرا كند و گام بلندي را براي خودكفايي كشور، ايجاد اشتغال جوانان و... بردارد؛ ما نيز بايد به اين حركت ادامه دهيم و در چشم انداز 20 ساله از همه حيث در بين كشورهاي منطقه در رده اول قرار بگيريم كه بدون اجراي چنين برنامه هايي نمي شود به آن اهداف والا رسيد.
سبحاني نيا، تصريح كرد: در مقابل اين تلاش ها، دشمنان استكباري بيكار ننشسته اند و با ايجاد موانع و تحريم ها قصد سنگ اندازي و اختلال در مسير پيشرفت كشورمان را دارند كه ما بايد هوشيار باشيم.

 



اختصاص 80 ميليارد تومان تسهيلات براي اجراي طرح هاي اقتصادي كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
از محل اعتبارات باقي مانده سال هاي 84 تا 87 بنگاه هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين 80 ميليارد تومان تسهيلات براي اجراي طرح هاي اقتصادي كاشان مصوب شده است.
دبير كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان اصفهان در حاشيه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري كاشان در محل فرمانداري ويژه اين شهر با اعلام اين خبر افزود: اعتبارات باقي مانده استاني سال هاي 84 تا 87 بنگاه هاي اقتصادي و زودبازده و كارآفرين استان اصفهان 730 ميليارد تومان بود كه 80 ميليارد آن به كاشان اختصاص داده شد.
ابوالقاسم معمارمقدم گفت: تخصيص اين ميزان تسهيلات بانكي كه تا پايان تيرماه امسال ادامه خواهد داشت براي اجراي 5هزار و 427 طرح اشتغال را در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري مصوب شده است. به گفته وي با اجراي اين طرح ها در كاشان زمينه اشتغال حدود 3هزار نفر فراهم مي شود.
وي يادآور شد: بالغ بر 150ميليارد ريال از كل اين طرح ها تاكنون در بانك هاي استان عقد قرارداد شده است. وي ابراز اميدواري كرد با تصويب مصوب شوراي عالي اشتغال، شهرستان كاشان بتواند تا پايان تيرماه تمامي اين اعتبارات را براي اجراي طرح هاي ارائه شده جذب كند.
به گفته وي، شهرستان كاشان با اين ميزان سرمايه گذاري و توسعه اشتغال شاهد يك جهش بزرگ اقتصادي در سال 90 خواهد بود.
معمار مقدم اظهار داشت: شهرستان كاشان در زمينه معرفي طرح ها و جذب اعتبارات تاكنون جزو بهترين شهرستان هاي استان اصفهان بوده است.
دبير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان اصفهان طرح هاي معرفي شده در سطح استان به سيستم بانكي براي دريافت تسهيلات در سال گذشته را يك هزار و 700 طرح اعلام كرد و افزود: براي اين ميزان طرح 7 هزار ميليارد ريال تسهيلات پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: با اجراي اين تعداد طرح اقتصادي در استان اصفهان زمينه اشتغال 28هزار نفر فراهم مي شود.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان: هدفمند كردن يارانه ها مصرف آب را در البرز كاهش داد

كرج-خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان البرز گفت: پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها مصرف آب در اين استان كاهش پيدا كرده است.
حسين نوري با بيان اين مطلب افزود: ميزان مصرف آب در استان البرز 48 ميليون و 400 هزار متر مكعب در سال 88 بود كه اين ميزان در سال 89 به 49 ميليون و 448 هزار متر مكعب رسيده است.
وي تصريح كرد: مصرف آب طي سال گذشته در اين استان نسبت به سال ماقبل 5/2درصد افزايش نشان مي دهد، اما با توجه به رشد 2/2درصدي جمعيت تحت پوشش و افزوده شدن 2 هزار و 100 انشعاب جديد اين روند نزولي است.
اين مسئول بيان كرد: پيش از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ميزان افزايش مصرف آب در حوزه تحت پوشش آب و فاضلاب استان البرز در سال 89 نسبت به سال 88 معادل 3/5درصد بود.
نوري گفت: هم اكنون شركت آب و فاضلاب استان البرز وظيفه تامين آب آشاميدني حدود 307 هزار مشترك را در اين منطقه دارد.

 



فرماندار بابل: اجازه تغييركاربري بيمارستان سوانح سوختگي ميناگر را نمي دهيم

بابل- خبرنگاركيهان:
فرماندار بابل درجلسه ستاد پيگيري مصوبات هيئت دولت گفت: به علت نياز مردم بابل و منطقه غرب مازندران اجازه تغيير كاربري بيمارستان سوانح سوختگي ميناگر را نمي دهيم.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري بابل، جلسه ستاد پيگيري مصوبات سفر رياست جمهوري به شهرستان بابل به رياست يدالله افشارمقدم و با حضور مديران دستگاههاي اجرايي درسالن اجتماعات فرمانداري تشكيل شد.
يدالله افشارمقدم درجلسه ستاد پيگيري مصوبات سفر دولت دراين شهرستان اظهارداشت: بيمارستان سوانح سوختگي ميناگر از پروژه هاي مصوب سفر دوم دولت به مازندران بوده است، پروژه اي كه مردم بابل و شهرهاي غرب استان مدت ها چشم انتظار راه اندازي آن هستند.
وي با اشاره به اينكه شهرستان بابل يكي از بزرگ ترين مراكز دانشگاهي كشور است، بيان داشت: با توجه به اينكه سالها از عمر اين پروژه مي گذرد ولي هنوز پيشرفت فيزيكي مناسبي نداشته و اين بيمارستان بزرگ درحال فرسوده شدن و از بين رفتن است.
فرماندار بابل افزود: نبود اعتبار كافي و ضروري ملاك تغيير كاربري اين بيمارستان بزرگ و مهم نيست، بلكه بايد با پيگيري درصدد اجراي اين پروژه باشيم.
افشارمقدم گفت: مطمئن هستم شخص رئيس جمهور حاضر به تغيير كاربري اين بيمارستان نبوده و كساني كه اين پروژه را درسفر دوم براي شهرستان بابل مصوب كردند حتما در مورد اعتبار آن هم دورانديشي كافي داشتند.
فرماندار بابل با اشاره به اينكه دولت بايد جوابگوي اعتبارات اين پروژه باشد، افزود: از همه كساني كه به نحوي در اين پروژه مهم دخيل بوده و هستند تقاضا داريم كه تدابير لازم را انجام دهند.
وي گفت: تا پايان سال 90 بايد تمام پروژه هاي سفر اول و دوم دولت به پايان برسد و به همين منظور هر 15 روز جلسه پيگيري سفر در فرمانداري انجام مي شود و همه مديران بدون استثنا بايد حضور داشته باشند.

 



ساخت مستند دزفول و تحولات آينده

دزفول- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر دزفول از آغاز كار ساخت فيلم مستندي با عنوان «دزفول و تحولات آينده» به منظور پخش در صدا و سيماي استاني و سراسري خبر داد.
«حسين گلستان» در آيين تجليل از كانون هاي تبليغي دزفول در سالن اجتماعات شوراي اسلامي اين شهر افزود: كارگرداني اين فيلم را «محمدباقر حنطوش زاده» از كارگردانان موفق بومي برعهده دارد و براساس برنامه موجود كار ساخت آن حدود 3 سال به طول خواهد انجاميد.
وي با اشاره به اينكه فيلم مستند مزبور سه مرحله مختلف را شامل مي شود اين مراحل را اعم از جاذبه هاي گردشگري، بافت قديم شهر و بافت فعلي شهر مي شود.
گلستان باغ با معرفي دزفول به عنوان شهر پايتخت مقاومت كشور و شهري كه مزين به نام امام زاده سبز قبا(ع) مي باشد از دست اندركاران امور تبليغي و اطلاع رساني خواست تا نسبت به برجسته سازي بيشتر اين موضوعات و معرفي بهتر و وسيع تر به هموطنان اهتمام ورزند.
عضو شوراي شهر دزفول گفت: كانون هاي تبليغي شهر بويژه در ايام نوروز تلاش هاي خوبي در اين راستا انجام دادند كه ستودني بوده و اميدواريم تداوم يابد.در اين نشست «عليرضا زماني راد» و «رضا رجو» ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر دزفول به بيان ديدگاه هاي خود در اين خصوص پرداختند و بر توجه بيشتر به امور اطلاع رساني و ارتباطي براي معرفي دزفول تأكيد كردند.

 



برگزاري نخستين جشنواره زيبايي اسب اصيل عرب در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
اولين جشنواره زيبايي اسب اصيل عرب در روز بيست و نهم فروردين ماه سال جاري در روستاي حايط سيدرمضان از توابع شهرستان اهواز برگزار شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان اهواز با اعلام اين خبر گفت: اسب اصيل عرب ايراني از معدود اسب هاي اصيل دنياست كه طي سالهاي متمادي دست نخورده و خالص باقي مانده است.
عبدالرضا نيسي با بيان اين مطلب كه زيبايي و فتوتيپ اسب عرب يكي از شاخصه هاي اصلاح نژاد و از موارد مهم براي دوستداران اسب در جهان است، هدف از برگزاري جشنواره را معرفي اسب عرب خوزستان و ارتقاء دانش، مهارت و آگاهي بهره برداران و پرورش دهندگان، ايجاد انگيزه، ايجادبستر مناسب براي تبادل تجربيات و حمايت و پشتيباني از پرورش دهندگان اسب اصيل ذكر نمود.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان، وي يادآور شد: از بين سه گونه اسب اصيل عرب موجود در دنيا گونه اسب پرشين عرب كه همان اسب عرب خوزستان است از زيبايي بيشتر و خلوص بالاتري برخوردار بوده و از اين گونه حدود 5 هزار رأس در كشور وجود دارد كه قريب به 2 هزار رأس آن در خوزستان نگهداري مي شود كه از سال 1976 توسط نمايندگان واهو يا سازمان جهاني اسب عرب تبار نامه آنها به رسميت شناخته شده است.شايان ذكر است كه سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در راستاي حفظ و تكثير اين گونه مهم، از پرورش دهندگان اسب اصيل عرب خوزستان حمايت مي كند.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان: 140 هزار شغل امسال در خوزستان ايجاد مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
دستگاه هاي دولتي خوزستان موظف شدند تا پايان سال جاري 140 هزار شغل در استان ايجاد كنند.
مديركل كار و امور اجتماعي خوزستان در جلسه كارگروه اشتغال در استانداري با اعلام اين خبر گفت: امسال سهم دستگاه هاي استان خوزستان در توليد شغل بر مبناي برنامه ريزي دولت 140 هزار شغل است كه 25 دستگاه دولتي خوزستان متعهد به ظرفيت سازي اشتغال زايي مي باشند.
منوچهر سيدجلالي، افزود: خوزستان ظرفيت لازم براي پيشبرد اهداف دولت در ايجاد اشتغال را دارا مي باشد و چنانچه دولت اعتبار مورد نياز را تأمين كند تا پايان سال جاري اهداف اشتغال زايي استان محقق خواهد شد.
وي هزينه زيرساخت هاي خوزستان را نسبت به كشور بسيار گران ذكر كرد و گفت: سرمايه گذاري در خوزستان براي ايجاد يك فرصت شغلي 112 ميليون تومان مي باشد كه اين رقم در مقايسه با استان مركزي 63 ميليون، استان اصفهان 47 ميليون و تهران 18 ميليون بيشتر است.
وي افزود: طبق سند برنامه پنجم توسعه در هر سال مي بايست 78 هزار فرصت شغلي در خوزستان ايجاد شود كه تا پايان برنامه پنجم نرخ بيكاري به 7درصد كاهش مي يابد. وي گفت: خوزستان در سال گذشته توانست 67 هزار فرصت شغلي ايجاد كند كه 5درصد بيش از پيش بيني برنامه پنجم بود.
وي افزود: تنها در بخش كشت و صنعت نيشكر مي توان بيش از 30واحد صنايع جانبي احداث و علاوه بر توليد ثروت ايجاد شغل كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14