(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390- شماره 19913

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرداي منطقه (يادداشت روز)
گفت وگوي رؤساي جمهور ايران و تركمنستان درباره قرارداد جديد گاز
تئاتر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نبيل العربي: وزراي خارجه ايران و مصر در آينده نزديك با هم ديدار مي كنند
با دعوت احمدي نژاد جلال طالباني به تهران مي آيد
قيافه شطرنجي و تاكتيك «برو جلو هوا تو دارم»! (خبر ويژه)
انقلاب هاي عربي روز به روز بر شمار متحدان ايران در منطقه مي افزايد (خبر ويژه)
اصلا اتاق فكرهاي آمريكا و انگليس را براي غافلگير شدن ساخته اند! (خبر ويژه)
دانشگاه آزاد هنوز در انتظار ...! (خبر ويژه)
ما كه آب رفته ايم اما اين دو تا هم مالي نبودند (خبر ويژه)
توضيح (خبر ويژه)



فرداي منطقه (يادداشت روز)

همه در اين باور مشتركند كه سونامي تحولات سياسي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا نقطه عطفي را در نمودار معادلات سياسي در پهنه منطقه اي- و حتي فرامنطقه اي- رقم زده است. مختصاتي از فضاي كنوني منطقه كمك مي كند تا نقطه عطف تغييرات و تحولات به سوي خيزش و خروش ملتها بر ضد سياستهاي سلطه گرانه و امپرياليستي نمايان شود.
خيزش و خروشي كه هويت و ماهيت «اسلامي» در آن موج مي زند و علي رغم تمام دسيسه ها، توطئه ها و كارشكني هاي نظام سلطه، شتاب آلود در بستر «بيداري اسلامي» مي تازد.
از همان آغاز تحولات در منطقه كه از تونس كليد خورد و دومينووار به مصر، يمن، ليبي، بحرين و... رسيد تلاش نظام سلطه به سركردگي آمريكا بر اين نقطه متمركز بود كه القا نمايد جهت قيامها، انتفاضه ها و انقلابها هر چيزي غير از «جهت اسلامي» است؛ چه اينكه آمريكايي ها و صهيونيست ها مي دانستند از شاخصه ها و ويژگي هاي لاينفك قيامها و انقلابهاي اسلامي برپايي موج نفرت و بيزاري افكار عمومي از سياستهاي جاه طلبانه و افزون طلبانه آمريكايي- صهيونيستي است.
حداقل تجربه سه دهه گذشته شرايط منطقه اي و ظهور انقلاب اسلامي ايران كه ترجماني ناب از آموزه هاي اصيل اسلام است اين درس عبرت را براي آنها در پي داشته است تا بدانند روحيه ضدآمريكايي و ضد صهيونيستي ملهم از آموزه هاي اصيل اسلامي است.
اينجاست كه در همان روزهاي نخستين تحولات منطقه اي، بيش از همه چپاولگران و زورگويان و زياده خواهان، اين مقامات صهيونيستي و آمريكايي بودند كه از شكل گيري يك انقلاب اسلامي ديگر در منطقه ابراز واهمه كرده و هراس شديد خود را عجزآلود علني نمودند. البته امروز واهمه و ترس صهيونيست ها و مقامات كودك كش تل آويو مضاعف گرديده و بطور فزاينده مسير تداوم را مي پيمايد.
همين دو روز پيش بود كه مصري ها با تجمع در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي و آتش زدن پرچم اسرائيل، نه تنها خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از قاهره شدند بلكه مصرانه خواهان لغو «پيمان كمپ ديويد» شدند. اين نكته را بايد افزود كه از انقلاب 25 ژانويه در مصر تاكنون يكي از خواسته هاي جدي آحاد ملت، منع صدور گاز از مصر به اسرائيل بوده است. تا جايي كه حتي وزير انرژي مصر هم اكنون بخاطر فروش گاز به تل آويو در بازداشت به سر مي برد.
اينها نمونه اي از مختصات فضاي كنوني منحني معادلات سياسي است كه آمريكايي ها در ارزيابي هاي به اصطلاح استراتژيك شان نديده بودند و رژيم صهيونيستي- فرزندخوانده ايالات متحده- نيز كه هميشه اميد به حمايت و پشتيباني واشنگتن داشته در سردرگمي و استراگيجي به سر مي برد.
صهيونيست ها آنچنان خيالشان از حاكمان عرب مرتجع و دست نشانده جمع بود و شرايط منطقه را به نفع خودشان مي پنداشتند كه گمان نمي كردند جهان عرب اين چنين به خيزش درآيد و امروز خواسته اصلي لغو پيمان كمپ ديويد باشد. در جريان جنگ 22 روزه غزه دولت ايهود اولمرت وقيحانه و پي درپي اعلام مي كرد كه اين جنگ به درخواست اعراب عليه غزه و حماس به راه افتاده و متاسفانه هيچ دولت عربي نه تنها آن را تكذيب نكرد بلكه امثال حسني مبارك ها، با اقدامات عملي خود بر اين زد و بند خيانت آميز تاكيد ورزيدند.
همدستي منافقان امت اسلامي با رژيم جعلي و وحشي اسرائيل از يادها فراموش نمي شود. شبكه اطلاعاتي رژيم حسني مبارك و تشكيلات خودگردان به شناسايي و انهدام تونل هاي زيرزميني احداثي در منطقه رفح پرداخته و بستر نسل كشي و اعمال فشار مضاعف بر ساكنان مظلوم غزه را مهيا ساختند. اما امروز اتفاق مبارك اين است كه «نامبارك مصر» و شريك راهبردي آمريكا و رژيم صهيونيستي در بند مجازات و محاكمه ملت مصر افتاده است.
به تعبير روزنامه عرب زبان «تشرين» مشكل بزرگ اعراب همواره اين بوده كه براي حل و فصل امور به آمريكا تكيه مي زنند اما امروز ملت ها و مردم عرب اين معادله را بهم ريخته اند و نه حتي از سر يك علقه و احساس ناسيوناليستي بلكه به لحاظ يك قالب اسلامي يك «نه» بلند را در برابر مشي و مرام آمريكايي و صهيونيستي فرياد مي كشند. همچنانكه نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك در همين اواخر طي تحليلي پيرامون اوضاع طوفاني خاورميانه به اين حقيقت اعتراف كرده و مي نويسد: «رفته رفته معيارهاي فكري ملت هاي عرب از يك جنبش ناسيوناليستي غيرديني به جست و جوي هويت در قالب اسلام تبديل شده است».
واقعيات شرايط منطقه و اتفاقاتي كه بيداري اسلامي و بيزاري از سياست هاي صهيونيستي و آمريكايي نقطه عطف و محور اصلي آن است تا جايي است كه حتي رسانه هاي وابسته و در خط سيطره نظام سلطه نيز آمريكا و متحدانش را از تحريف و انحراف «جهت اسلامي» خيزش هاي مردمي منطقه ناتوان نشان داده اند. از همين روي، ماه بيش در بحبوحه تحولات منطقه و در شرايطي كه شبكه الجزيره در مسير تضعيف روحيه مردم و افكار عمومي ملت هاي مسلمان حركت مي كرد؛ «لونا الشبل» مجري شناخته شده اين شبكه رسانه اي در اعتراض به خبررساني مغرضانه الجزيره نسبت به تحولات منطقه استعفا كرد. اين استعفا گوياي اين واقعيت است كه بيداري اسلامي در دلها روييده و در جان ها حك شده و با لطايف الحيل و شانتاژهاي رسانه اي منحرف يا حذف نمي شود.
اما نكته اساسي در ارتباط با چشم انداز منطقه به گواهي و شهادت بسياري از تحليلگران و ناظران سياسي جايگاه «جمهوري اسلامي ايران» است. همچنانكه به اعتراف مقامات و رسانه هاي خارجي اوج گرفتن موج تحولات منطقه و قوام و تداوم بيداري اسلامي متأثر و ملهم از انقلاب اسلامي بوده است. فرداي منطقه نيز بي تأثير از شرايط و موقعيت ايران اسلامي نخواهد بود. اگر در ابتداي تحولات منطقه روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز نوشت كه انقلاب خميني همچنان در حال سركوب قدرت آمريكاست و افزود: جنبش ها و قيام هاي زنجيره اي همان گونه كه به شدت به نفوذ آمريكا آسيب زده، نفس هاي اسرائيل را نيز به شماره انداخته است؛ اين روزها از رسانه هاي غربي گرفته تا مقامات صهيونيستي، موضوع پيش روي را كشاكش دو هژموني و نبرد گفتماني ميان ايران اسلامي و ايالات متحده مي دانند.
دان مريدور معاون نتانياهو طي يادداشتي در جروزالم پست مي نگارد: با بررسي تحولات منطقه، گسترش نفوذ و قدرت نرم ايران در مقابل هژموني آمريكا قرار گرفته است. از سوي ديگر؛ فارين پاليسي از تغيير شرايط و مختصات منطقه به سود ايران اسلامي مي نويسد و صريحا با مذمت آنهايي كه توهم تغيير رژيم ايران را در سر مي پرورانند مي افزايد: «تخيلات بيش از حد درباره تغيير رژيم در جمهوري اسلامي تنها اوضاع را بدتر خواهد كرد.»
طرفه آن كه مجله آمريكايي تايم در تحليلي با اشاره به تحولات منطقه اينچنين ارزيابي مي كند: موج انقلاب ها در كشورهاي عربي در آغاز سال 2011 در حال چرخش به ميدان نبرد نيابتي ميان آمريكا و ايران است.» در همين خط تحليلي، ترسيم نيوزويك از شرايط منطقه و تحولات پرشتاب آن خواندني است: «درگيري هاي منطقه بخشي از نبرد و كارزار ميان هژموني ايالات متحده آمريكا و ايران در خاورميانه است و آمريكا بازنده تحولات است چون دوره راهبردهاي سياسي واشنگتن در منطقه سپري شده و زمان شكل گيري آنها به زمان وقوع جنگ سرد مربوط مي شود.»
نيوزويك در حالي از آشفتگي راهبرد سياسي آمريكا پرده برداشته كه در همين امتداد پروژه «ايران هراسي» نتيجه معكوس داده و حربه حقوق بشري بر ضد جمهوري اسلامي ايران هم كاملا بي اثر و بي خاصيت شده است.
امروز جنايات آشكار آل سعود و آل خليفه در بحرين كه با چراغ سبز آمريكايي ها هر روز ابعاد نفرت انگيزتر و مشمئزكننده تر مي يابد، ژست حقوق بشري داعيه داران بين المللي از جمله آمريكا را به سختي به چالش كشانده است. بنابراين ملت ها و افكار عمومي حتي در مقياس فراتر از منطقه بخوبي دريافته اند اگر در اوج نقض فاحش حقوق بشر در بحرين كه مصداق بارز نسل كشي و جنايت عليه بشريت است 2 قطعنامه به اصطلاح حقوق بشري در فاصله زماني كمتر از يكماه عليه ايران اسلامي صادر مي شود چيزي جز تلاش و تقلا براي فريب ملت ها و انحراف افكار عمومي منطقه نيست.
همچنان كه ظهور حقيقتي به نام انقلاب اسلامي در سه دهه پيش نامعادله هاي شرق و غرب را بهم ريخت و در دهه اخير بلوك مقاومت بخصوص در جنگ 33 روزه در 2006 و جنگ 22 روزه در 2008 طرح هاي آمريكايي و صهيونيستي «نقشه راه»، «خاورميانه بزرگ» و خاورميانه جديد را متوقف كرد؛ فرداي تحولات منطقه روشن است و آن پيروزي جبهه بيداري اسلامي با پيشقراولي ايران اسلامي در برابر جبهه وهابيون، طالبان، آمريكا و صهيونيسم است. نشانه ها و نمادها آشكار است هرچند كه شايد جريان هاي انحرافي نبينند و يا نخواهند كه ببينند.
حسام الدين برومند

 



گفت وگوي رؤساي جمهور ايران و تركمنستان درباره قرارداد جديد گاز

سرويس سياسي-
پس از چند روز شايعه پراكني رسانه هاي بيگانه و معاندان داخلي مبني بر مختل شدن روند پيگيري امور در حوزه رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد، ديروز تلفني با همتاي تركمنستاني خود پيرامون صادرات گاز اين كشور به ايران گفت وگو كرد.
محمود احمدي نژاد ديروز با قربانعلي بردي محمداف، رئيس جمهور تركمنستان درباره صادرات گاز اين كشور به ايران گفت وگو كرد.
در مراسمي كه آذرماه سال گذشته با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان و قربان علي بردي محمد اف رئيس جمهور تركمنستان در پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد منطقه ويژه اقتصادي سرخس برگزار شد، پروژه فاز دوم خط لوله انتقال گاز شمال و شمال شرق كشور (ميامي سنگ بس) و فاز دوم خط لوله انتقال گاز وارداتي از كشور تركمنستان (پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد سنگ بست) مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت.
طول اين لوله ها 500 كيلومتر و به قطر 48 اينچ است و بالغ بر 5 هزار و 500 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.
فاز دوم خط لوله انتقال گاز شمال و شمال شرق كشور از ميامي تا سنگ بست به طول 380 كيلومتر قطر 48 اينچ و ظرفيت انتقال روزانه 58 ميليون متر مكعب گاز از فاز دوم خط لوله انتقال گاز وارداتي از كشور تركمنستان از پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد تا سنگ بست به طول 120 كيلومتر قطر 48 اينچ و ظرفيت روزانه 45 ميليون متر مكعب گاز هستند كه امروز رسما افتتاح شدند.
براساس اين گزارش، كل مسير خط انتقال گاز شمال- شمال شرق كشور به طول 1059 كيلومتر، شامل دو پروژه بزرگ خط انتقال گاز در حد فاصل «پارچين»- «ميامي»- «سنگ بست» و خط انتقال گاز تركمنستان به ايران از مرز «سرخس» تا «سنگ بست» است كه براي راه اندازي اين خطوط لوله در مجموع يك ميليارد و 200 ميليون دلار سرمايه گذاري شده است.
اجراي اين طرح علاوه بر اين كه ظرفيت صادرات ايران از مناطق شمال غربي به كشورهاي اروپايي را افزايش مي دهد، كمبودهاي گاز و احتياجات آتي گاز در منطقه شمال شرق كشور به ويژه استان هاي سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي را تا افق چشم انداز 20 ساله تامين خواهد كرد.
فاز اول خط انتقال شمال- شمال شرق كشور از «پارچين» تا «ميامي» به طول 418 كيلومتر و از «ميامي» تا «دشت» به طول 106 كيلومتر و فاز اول پروژه خط انتقال گاز تركمنستان- ايران، حدفاصل «سرخس» تا پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد به طول 35 كيلومتر سال گذشته به بهره برداري رسيد.
هيات وزيران همچنين در راستاي حل مشكل وثيقه بهره برداران از زمين هاي ملي و دولتي، تصويب كرد كه قراردادهاي فيمابين وزارت جهاد كشاورزي و دريافت كنندگان اراضي براي پرداخت تسهيلات بانكي به عنوان اسناد قابل قبول تلقي شود.
با تصويب هيات وزيران و بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي، امور اقتصادي و دارايي و دادگستري و معاونت حقوقي رئيس جمهور و بانك مركزي، در واگذاري اراضي ملي و دولتي به صورت حق بهره برداري، حق انتفاع و اجاره، قراردادهاي فيمابين وزارت جهاد كشاورزي و دريافت كنندگان اراضي براي پرداخت تسهيلات بانكي به عنوان اسناد قابل قبول تلقي و بانك ها يا موسسات اعتباري عامل موظفند همه حقوق و منافع ناشي از قراردادهاي ياد شده را به عنوان وثيقه و تضمين براي اعطاي تسهيلات مورد پذيرش قرار دهند.
براساس اين مصوبه، ارزش قراردادهاي مذكور براساس بهره مالكانه و يا مال الاجاره روز اراضي با توجه به مدت قرارداد اجاره و ارزش روز مستحدثات در اراضي توسط بانك عامل يا موسسات اعتباري ارزيابي مي شود. ساير وثايق موردنياز جهت تامين كسري وثيقه براساس قوانين و مقررات و ضوابط جاري بانك از متقاضي دريافت تسهيلات مطالبه مي شود.
بر اين اساس، وزارت جهاد كشاورزي موظف است هرگونه تغيير حقوقي در روابط بين مستاجر و يا بهره بردار (مجريان طرح هاي بهره برداري) را با هماهنگي بانك عامل يا موسسه اعتباري پرداخت كننده تسهيلات معمول و در صورت اجراي كامل طرح مصوب مراتب تنظيم سند اعياني را پس از اخذ موافقت بانك عامل يا موسسه اعتباري به اداره ثبت اسناد و املاك محل اعلام كند.
براساس مصوبه هيات وزيران، بانك ها و موسسات اعتباري موظفند در اعطاء تسهيلات بانكي به طرح هاي كشاورزي و منابع طبيعي، اسناد مشاعي مالكين و نسق هاي زراعي زارعين و اشخاص را به نسبت سهم مشاع از قيمت روز كل مشاع ارزيابي و به عنوان وثيقه و تضمين براي اعطا تسهيلات بپذيرند.
همچنين اين مصوبه، وزارت جهاد كشاورزي را مكلف كرده است حسب استعلام بانك عامل يا موسسه اعتباري در خصوص اعلام ميزان نسق زارعين و همچنين ميزان مستثنيات مالكين مشمول قوانين و مقررات اصلاحات اراضي اقدام لازم را انجام دهد و دفاتر اسناد رسمي نيز موظفند بنا به درخواست بانك ها و موسسات مذكور نسبت به تنظيم سند رهن بر اين اساس اقدام كنند.
بر اين اساس، ادارت ثبت اسناد و املاك و دفاتر اسناد رسمي موظف هستند ترتيبي اتخاذ كنند كه ترهين نسق زراعي موصوف در سوابق پلاك درج و هرگونه اقدام بعدي منوط به اخذ موافقت بانك يا موسسه اعتباري مرتهن باشد.
موافقت با عضويت
وزير جهاد كشاورزي
به كارگروه تجارت الكترونيكي
دولت در راستاي مبادله آسان و ايمن اطلاعات در واسط هاي الكترونيكي و با استفاده از سيستم هاي ارتباطي جديد و به منظور استفاده از فناوري ها و روش هاي نوين در توليد و مراحل پس از آن براي اقتصادي كردن توليد، با اضافه شدن وزير جهاد كشاورزي به تركيب اعضاي كارگروه تجارت الكترونيكي موافقت كرد.
براساس اين مصوبه، اختيارات هيئت وزيران مندرج در ماده (79) قانون تجارت الكترونيكي- مصوب 1382- به كارگروهي متشكل از وزيران بازرگاني (رئيس)، ارتباطات و فناوري اطلاعات، راه و ترابري، صنايع و معدن، جهاد كشاورزي، امور اقتصادي و دارايي و رئيس كل بانك مركزي تفويض شده است.
همچنين ديگر اخبار موجود نشان مي دهد كه رئيس جمهور ديروز با عزيزي معاون برنامه ريزي خود و چند تن از وزراي اقتصادي دولت ديدار كرد و با آنها به گفت وگو درباره مصوبات كميسيون تلفيق و بودجه 90 پرداخت. بنابراين اخبار موجود نشان مي دهد روند عادي امور در رياست جمهوري در حال طي شدن است.

 



تئاتر (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- عكسي از جلسه اميرارجمند، مشاور فراري موسوي با چند تن ديگر را منتشر كرده و تصوير اعضاي جلسه را شطرنجي كرده است كه شناخته نشوند!
گفتم: كلك مرغابي زده اند!
گفت: سايت هاي ضد انقلاب به شدت آنها را مسخره كرده و نوشته اند؛ مگر غير از مشاور موسوي و مهاجراني و كديور هيچكس ديگري هم براي آنها تره خرد مي كند كه در جلسه شان شركت كند!
گفتم: حيوونكي ها خواسته اند كسي متوجه نشود كه كفگيرشان به ته ديگ خورده و با فاكتور كردن اين جلسه از سرويس اطلاعاتي انگليس مواجب دريافت كنند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو وسط خيابان احتياج به قضاي حاجت داشت ولي هرجا مي رفت جايي پيدا نمي كرد، در اين بين، متوجه يك ساختمان شد كه درش باز بود. با عجله وارد شد و در يك محل كاملا تاريك مشغول شد ولي ناگهان ده ها پروژكتور و نورافكن آن نقطه را مثل روز روشن كرد و صداي قهقهه مردم به آسمان بلند شد. طفلكي روي سن تئاتر نشسته بود!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤از رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامي تشكر و تقدير مي نماييم و از خداوند متعال عمر با عزت ايشان را خواهانيم كه هميشه با رهنمودهاي به موقع خود ملت ايران را نجات مي دهند و اميد دشمنان ايران اسلامي و مسلمانان را به ياس مبدل مي كنند. جان ما فداي يك لحظه چنين رهبري.
قلي زاده از اليگودرز
¤به شيعيان مظلوم بحرين پيشنهاد مي كنم كه مساجد برادران اهل سنت را موقتا پايگاه مبارزه خود قرار دهند تا نشان دهند كه خانه خدا، خانه خداست و فرقي نمي كند كه در اختيار شيعيان باشد يا برادران اهل تسنن.
8755---0912
¤در حال حاضر كه انقلاب هاي اسلامي مسلمانان منطقه عرصه را بر دست نشاندگان و ديكتاتورها تنگ كرده و چشم جهانيان به ام القراي جهان اسلام كه ايران اسلامي است مي باشد صحيح نيست معدود افرادي با برخي افكار و انديشه هاي پوچ و بي حاصل موجب انحراف افكار عمومي در داخل و در عرصه جهاني از اين مهم شوند. ادامه اين پديده زشت به معني مقابل توده مردمي صف آرايي كردن، همراهي با استكبار و ديكتاتور هاي دست نشانده آنها و در نهايت زوال و نابودي خود را فراهم آوردن است.
محمودي
¤خداوند متعال را سپاسگزاريم كه چنان بصيرتي داد كه خط حق را تشخيص دهيم و از دنباله روان حقيقت باشيم و با وضو ثبت تاريخ كنيم. آقاي رئيس جمهور؛ ما از انتخاب خود پشيمان نيستيم و اگر صحنه تكرار شود اين بار مصمم تر پاي راي خود ايستاده ايم. دكتر؛ معيار ما علي است و شما ابوذر علي. دكتر؛ معيار ما ولايت است و شما ولايتمدارترين. ابوذر يعني ايستادن پاي ولايت.
عبدالغفور كاوسي
¤آقاي رئيس جمهور محترم اواخر سال 89 بيان داشتند كه سال 90 سال كاهش قيمتهاست. آيا زمزمه افزايش مجدد قيمت نان و پرداخت 20% افزايش حق بيمه مشاغل در استان لرستان در راستاي سخنان ايشان است؟
7025---0916
¤با توجه به زندگي آپارتماني در اكثر شهرها بويژه كلانشهرها شايسته است قوانين جديد آپارتمان نشيني تدوين شود تا شهروندان را دچار مشكلات ننمايد، به طور مثال وقتي بابت آسانسور از كل واحدهاي مسكوني هر ماهه هزينه اي دريافت مي شود و افراد طبقه همكف كه هيچ گاه نياز به استفاده از آسانسور ندارند، آيا اين عدالت است كه هر ماهه مبلغي بابت آن پرداخت نمايند؟ و يا هزينه آب و برق كسي كه از كولر گازي استفاده مي نمايد با استفاده كننده از كولر آبي آيا مي تواند يكسان باشد؟
علييي
¤در منطقه محروم بندرعباس متاسفانه شاهد افزايش ناگهاني قيمت نان تا سقف 150% هستيم قيمت نان تافتون كه تاچندي قبل 125 تومان بود از 4/2/90 به 300 تومان افزايش يافت كه واقعا بي انصافي در حق مردم محروم منطقه است و بقيه نانها نيز از حداقل 100% افزايش برخوردارند. از استاندار محترم و 30:20 شبكه 2 درخواست مي شود ضمن تهيه گزارش نسبت به تعديل قيمتها اقدام شود.
سيدحميد حسيني از بندرعباس
¤از نيروي انتظامي عاجزانه درخواست مي شود با رانندگان خاطي كه در صندوق عقب خودروي خود اكو قرار داده و با پخش صداي بلند موسيقي مبتذل موجب آزار و اذيت مردم را فراهم مي سازند، با شدت برخورد كند.
2773---0913
¤با توجه به چوب حراج زده شده به سكه و طلا مسئولين وزارت اقتصاد و دارايي و بانك مركزي پاسخ دهند كه چه قشري قدرت خريد شمش 5/12 كيلويي طلا را دارند؟ آيا اغلب مشتريان چنين متاعي دلالان نيستند؟
يك پيام
¤ما كاميون داران تا كي بايد از زيادي گرفتن كميسيون توسط باربري ها بناليم؟ چرا هيچكس پاسخگو نيست؟ چرا نظارتي در كار نيست؟ خواهش مي كنم مسئولين امر رسيدگي كنند.
محسن از تهران
¤از شهرداري تهران تقاضا مي شود يا در كوچه هاي 4 متري مجوز ساخت برج و آپارتمان ندهد و يا با عقب نشيني، كوچه ها را عريض تر نمايد.
0046---0912
¤در دوران جواني و نوجواني ام به ياد دارم فصل بهار به خاطر نزديك شدن زمان چيدن چاي فصل شادماني بود. ولي متاسفانه حدود 25 سال است با نزديك شدن شروع بهره برداري چاي نگراني چايكاران شروع مي شود. نامه هاي متعدد به مسئولين هيچ گونه اثري نبخشيده است و قيمت گذاري 300 و 600 تومان برگ سبز چاي به تمسخري براي كشاورزان چاي كار تبديل شده است . نيمي از زمين هاي كشت چاي در استان هاي گيلان و مازندران به صورت مخروبه درآمده است. از مسئولين وزارت كشاورزي تقاضا دارم براي رضاي خدا از نزديك ملاحظه و آن گاه قيمت گذاري نمايند.
آب پيكر از روستاي كوه بيجار لاهيجان
¤به منظور كنترل نرخ ميوه و پايين آوردن قيمتهاي كاذب اين كالاي پرمصرف و كوتاه كردن دست واسطه ها، شايسته است دولت با ايجاد ميادين ميوه و تره بار و مراكز فروش و عرضه مستقيم ميوه به قيمتهاي دولتي و ارزان مانند طرح شب عيد و ايام نوروز در سطح وسيعي از كشور به خصوص شهرهاي بزرگ مانند تهران و اصفهان اقدام كند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤از قوه قضائيه و وزارت بهداشت درخواست مي شود با مسببين عمل قبيح رها كردن بيماران بي بضاعت با شديدترين وجه برخورد شود تا ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم.
شريفي از رامشير
¤ شهرك كيهان واقع در فرح زاد خيابان ايثارگران شمالي بالاي 25 سال سابقه مسكوني دارد. فضاي سبز ما بين اين شهرك و پارك پرواز است كه احتياج به فضاسازي و رسيدگي به سيستم آبياري و غيره دارد. لذا از مسئولين محترم شهرداري منطقه 2 تهران تقاضاي رسيدگي داريم با نزديك شدن فصل گرما و عدم آبياري صحيح آن مقدار درخت و فضاي فعلي كه دارد بر اثر گرما و درزمستان براثر سرما از بين مي رود.
نوري
پاسخ روابط عمومي ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج درخصوص طرح سيم كارت هديه ايرانسل صفحه 9 روزنامه وزين كيهان مورخ 31/1/90 به آگاهي مي رساند طبق اعلام قبلي براي دريافت سيم كارت هديه تكميل مراحل زير الزامي است. 1-تكميل ثبت نام 2-ارسال مدارك به ايرانسل 3-برقراري نخستين تماس 4-ارسال پيام كوتاه بدون متن به 2112 و بعد 2115
بر اين اساس مشتركين محترم براي آنكه حائز شرايط دريافت سيم كارت هديه شوند، كافيست در فاصله زماني اعلام شده، پس از تكميل ثبت نام و ارسال مدارك (كپي شناسنامه يا كارت ملي، با درج شماره ايرانسل تان روي آن) به ايرانسل، نخستين تماس را از سيم كارت خريداري شده برقرار نمايند و در همين فاصله يك پيام كوتاه بدون متن از خط ايرانسل به شماره ويژه 2112 ارسال كنند. به اين ترتيب، كد پستي اي كه در سيستم ايرانسل براي پرونده مشترك ثبت شده است، براي وي از طريق پيام كوتاه ارسال مي شود. ميبايست اين كد كنترل شود تا با كد پستي 10 رقمي كه در قبوض تلفن، آب، برق يا گاز درج مي شود، يكسان باشد، زيرا اين كد نشان دهنده آدرس محلي است كه سيم كارت هديه به آن ارسال خواهد شد. پس از آن، در صورتيكه كد پستي صحيح بود، براي تاييد آن، لازم است يك پيام كوتاه بدون متن ديگر از خط ايرانسل به 2115 ارسال شود؛ به اين شكل، كد پستي محلي را كه بايد سيم كارت هديه به آن ارسال شود، به ايرانسل اعلام مي شود. بديهي است اگر كد دريافتي صحيح نبود، لازم است مشترك سريعا به محل خريداري سيم كارت مراجعه كرده و كد پستي را تصحيح و مراحل ذكر شده را دوباره تكرار نمايد. شايان ذكر است كه مركز تماس ايرانسل به شماره 700 (براي تماس از سيم كارت ايرانسل) و 09377000000 (براي تماس از ساير خطوط) براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري در تمام طول شبانه روز و كل هفته آماده پاسخگويي به سوالات و مشكلات احتمالي مشتركين محترم مي باشد.

 



نبيل العربي: وزراي خارجه ايران و مصر در آينده نزديك با هم ديدار مي كنند

وزير خارجه مصر از ديدار قريب الوقوع خود با وزير خارجه ايران در حاشيه نشست كشورهاي عدم تعهد خبر داد.
نبيل العربي با اشاره به ديدار خود با صالحي در ماه آينده ميلادي تاكيد كرد كه اين ديدار فرصتي براي بررسي گام هاي بعدي براي ارتقا دادن سطح مناسبات سياسي دو كشور است.
در همين حال معاون خاورميانه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه ارتقاي روابط ايران و مصر را در راستاي تامين مصالح و منافع دو كشور و ملت خواند و گفت كه اين همكاري ها عليه هيچ كشور عربي منطقه نخواهد بود.
محمدرضا شيباني افزود: اين همكاري ها نه تنها عليه هيچ كشور عربي در منطقه نخواهد بود، بلكه اين روابط مي تواند به توسعه همكاري هاي چندجانبه كليه كشورهاي منطقه از جمله عربستان و حتي تركيه نيز كمك كند.
يك كارشناس كويتي هم با اشاره به پروژه ايران هراسي رژيم صهيونيستي در مورد رابطه ايران و مصر گفت؛ كشورهاي عرب حوزه خليج فارس نبايد نگران بهبود روابط ايران و مصر باشند.
صالح السعيدي در گفتگوي زنده با شبكه تلويزيوني الجزيره درباره نگراني كشورهاي عرب خليج فارس از نزديكي روابط مصر و ايران گفت: كشورهاي عرب خليج فارس نمي توانند مصر را به دليل خواست اين كشور براي بازنگري در روابط خود با ايران سرزنش كنند چرا كه كشورهاي عرب خليج فارس در بهترين شرايط همكاري با ايران قرار دارند. ما شاهد تناقضاتي در مواضع اين كشورها هستيم. مبادلات تجاري امارات عربي متحده و ايران به 23 ميليارد رسيد ايراني ها دومين نيروي كار در امارات هستند و شمار آنان به 490 هزار نفر مي رسد، روابط ايران با كويت نيز چنين است بنابراين كشورهاي عرب خليج فارس نمي توانند از مصر بخواهند سطح روابط خود را با تهران كاهش دهد؛ اين در حالي است كه خود رابطه خوبي با ايران دارند به اعتقاد من روابط با ايران بايد براساس چارچوب هاي شوراي همكاري خليج فارس باشد.

 



با دعوت احمدي نژاد جلال طالباني به تهران مي آيد

رئيس جمهور عراق اواخر ارديبهشت ماه به ايران مي آيد.
روزنامه دارالخليج، چاپ امارات با اعلام اين خبر نوشت: رئيس جمهور عراق به منظور شركت در كنفرانس بين المللي مبارزه با تروريسم كه قرار است 14 و 15 مه (24 و 25 ارديبهشت) در تهران برگزار شود، به ايران مي آيد.
اين كنفرانس با حضور تعدادي از مسئولان عالي رتبه سياسي و حقوقي كشورهاي مختلف جهان به ويژه كشورهايي كه از مسئله تروريسم رنج برده اند، برگزار خواهد شد.
در همين حال علي اكبر صالحي، وزير امورخارجه كشورمان نيز در نظر دارد هفته آينده در راس هيئتي براي گفت وگو با مسئولان عراقي به بغداد سفر كند.

 



قيافه شطرنجي و تاكتيك «برو جلو هوا تو دارم»! (خبر ويژه)

مهره موساد و سيا در حلقه اصلي مشاوران ميرحسين موسوي گفت: آگاهي، ابزار و سلاح ما در جنبش سبز است.
اردشير اميرارجمند كه در ديدار با چند نفر از اعضاي اپوزيسيون مقيم مالزي سخن مي گفت، اظهار داشت: نقل و انتقال اخبار و آگاهي توسط فعالان جنبش در خارج به هواداران در داخل يكي از كارآمدترين كاركردهاست.
وي اضافه كرد شعار ما بايد آگاهي كارهايي باشد همان گونه كه رسانه هاي سبز ناميده اند.
سايت هاي كلمه و جرس در خبر خود تصاوير اين ملاقات را با صورت هاي شطرنجي حضار منتشر كرده اند. اين رويكرد شطرنجي آن هم در خارج كشور تبديل به رويه ثابت گروهك موسوم به «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» شده است به نحوي كه اكثريت قريب به اتفاق اعضا شناسايي شده اند همچنان ترجيح مي دهند با نقاب به همكاري با شورا بپردازند. فعاليت با چهره شطرنجي و ماسك زده آن هم در پاريس و لندن و بروكسل و برلين، طبيعتاً اين پرسش را به پيش مي كشد كه چرا كساني در خارج پول فيگور مبارزه را بگيرند و عده اي ديگر چوبش را در داخل بخورند. به اعتبار همين پرسش بي پاسخ هم بود كه سناريوي سه شنبه هاي اعتراض مطرح شد و از سوي «شورا» در فرآيندي يك ماهه به سه شنبه هاي افتضاح منتهي و در آن تخته شد.
از سوي ديگر همين دعوت هاي زنجيره اي و دستگيري تتمه سازمان فتنه در داخل باعث شد برخي رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون، شورا را متهم به بي عرضگي، هدر دادن فرصت، نااميد كردن هواداران كنند و حتي بعضاً نفوذي وزارت اطلاعات براي انهدام بقيه شبكه براندازي بخوانند. اين رسانه ها از شوراي مذكور به عنوان شوراي هماهنگي راه زرد نااميدي ياد مي كنند.
گفته مي شود تحرك اخير امير ارجمند بعد از دريافت سرزنش و توبيخ به خاطر كم كاري و ركود انجام گرفته و او مي كوشد با اين نمايش هاي تحرك، به درد بخوري خود براي سرويس هاي جاسوسي را توجيه كند.


 



انقلاب هاي عربي روز به روز بر شمار متحدان ايران در منطقه مي افزايد (خبر ويژه)

اسرائيل و عربستان سعودي به مدد انقلاب هاي منطقه اي و جنبش هاي مقاومت به محاصره ايران درآمده اند.
پايگاه اينترنتي ميدل ايست آن لاين در تحليلي با عنوان «خاورميانه در مشت ايران» نوشت: بسياري از مناطق عربي خاورميانه اكنون همسو با ايران شده اند از جمله عراق، لبنان به كمك حزب الله و سوريه. به باور تحليل گران، اين مناطق همسو چنان قدرتي براي ايران فراهم مي كنند كه مي تواند با اختيار تمام به فكر گسترش نفوذ خود تا مرزهاي اسرائيل باشد. آنها با همكاري عراق، بر شمال خليج فارس اشراف كامل پيدا كرده اند و هر نوع تهديد را به راحتي عقيم مي كنند همچنان كه در لبنان به خاطر حضور پررنگ حزب الله، ايران ستيزي ناممكن است.
اين پايگاه تحليلي اضافه كرد: ايران همچنين در جنوب منطقه عربي از جمله يمن سرمايه گذاري كرده و روز به روز بر نفوذش افزوده مي شود. اكنون رژيم پرمدعاي عربستان در محاصره جنبش ها به سر مي برد. بحرين هم با وجود حضور نظامي عربستان و سپر جزيره، متمايل و متأثر از ايران است و تهران توانسته با استفاده از خطاي استراتژيك اين كشورها در پياده كردن نيرو در منامه، به نفوذ سياسي- اجتماعي خود بيفزايد به نحوي كه اكثريت اين كشور با ايران همراه شده اند. مفهوم اين اتفاق آن است كه به محض خروج نيروهاي خارجي، بحرين نيز سقوط مي كند.
ميدل ايست آن لاين سپس به مصر اشاره مي كند و يادآور شده است: در غرب خاورميانه نيز تحولات تازه اي در شرف وقوع است. در بحبوحه انقلاب در مصر و وضعيت دوره انتقالي آن، ايران تحركات سياسي عميق و گسترده اي را آغاز كرده تا روابط خود را با قاهره به حالت عادي برساند و هم زمان جريان هاي اسلام گرا را با خود همراه سازد. اين بدان معنا است كه در كنار دايره نفوذي ايران در منطقه خليج فارس پيوندهاي تازه و استراتژيكي در حال شكل گيري به نفع ايران است كه مي تواند بازوي قدرت آن را چند برابر تقويت كند. به ويژه اين كه مصر مهم ترين مرز را با غزه دارد و قاهره مي خواهد تسهيلات بسياري براي فلسطيني هاي محاصره شده در اين منطقه ايجاد كند.
در ادامه اين تحليل آمده است: اسرائيل نيز بيش از پيش به محاصره ايران درآمده است. اكنون ايران از طريق مصر، غزه، لبنان و سوريه كاملاً توانسته اسرائيل را محاصره كند در حالي كه اسرائيل نمي تواند هيچ كاري براي دفع تهديدهايي كه متوجهش شده انجام دهد. منطقه عربي شاهد انقلاب هاي عربي عميقي است و به خاطر پيدايش متحدان جديد، روز به روز بر نفوذ ايران افزوده مي شود.

 



اصلا اتاق فكرهاي آمريكا و انگليس را براي غافلگير شدن ساخته اند! (خبر ويژه)

يك دريادار نيروي دريايي عربستان از غافلگيري مداوم اتاق فكرهاي غربي در برابر جنبش هاي بيداري اسلامي انتقاد كرد و اعلام كرد: گزارش هاي اين اتاق فكرها را بايد وارونه خواند تا حقايق را فهميد.
عبدالعطيف الملهم در تحليلي كه از سوي عرب نيوز منتشر شده، درباره نادرستي و دور از واقع بودن گزارش اتاق فكرهاي آمريكايي و اروپايي مي نويسد: سال 1978آغاز خيزش مردم عليه شاه ايران بود اما هيچ يك از اتاق هاي فكر در آمريكا حتي به احتمال انقلاب در ايران نيز اشاره نكرده بودند. همين، چشم هاي مرا درباره بي فايده بودن اعتماد به اين مراكز فكري درباره هدايت امور جهاني باز كرد. يك سال بعد يعني سال 1979شاه سرنگون شد و آيت الله خميني قدرت را به دست گرفت.
وي مي افزايد: پس از جنگ ايران و عراق در سال 1989يكي از همكلاسي هاي آمريكاييم در تجمع سالانه همكلاسي ها در كالج ساني ماريتايم در نيويورك به من پيشنهاد كرد كه در يك اتاق فكر مشغول كار شوم. من به او گفتم كه هيچ اتاق فكري در عربستان سعودي وجود ندارد. پس از آن گزارش هاي زيادي كه نوشته اين مؤسسات فكري بود را خواندم و متوجه شدم كه بسياري از آنها كه درباره عربستان سعودي است توسط افراد غيرسعودي نوشته شده است. وقتي آن گزارش ها را مي خواندم احساس مي كردم گزارش ها درباره كشوري است كه در يك سياره ديگر قرار دارد. بله، آن ها، بسيار زيبا نگاشته شده بودند اما از واقعيت خيلي دور بودند.
دريادار سعودي به برخي از بحران هاي جهاني اشاره مي كند و مي نويسد: اين اتاق هاي فكر حتي با وجود نشانه هاي آشكار زيادي نتوانسته بودند متوجه نزديك شدن بحران هاي جهاني شوند. تهاجم به كويت، حمله تروريستي در يازدهم سپتامبر، محاسبه غلط آمريكا در سال 2003 در عراق، بحران اقتصادي دنيا، شورش در تونس، بحران مصر و تحول در ليبي نمونه هايي از وقايع مهمي بودند كه واقعاً رخ دادند ولي از سوي اتاق هاي فكر مورد توجه يا پيش بيني قرار نگرفتند.
تحليلگر سعودي با اشاره به فعاليت «انستيتو بين المللي مطالعات استراتژيك» اضافه مي كند: چند ماه پيش شاهد يكي از كنفرانس هاي آن ها در تلويزيون بودم و به سخنان برخي از مهمانان درباره منطقه گوش فرا دادم و فوراً تلويزيون را خاموش كردم. كنفرانس اتاق فكر، تجمع روابط عمومي يك هتل نيست. چهره هاي خندان زيادي در كنفرانس اين انستيتو، در منامه ديدم اما تحليل هاي برجسته خيلي كمي وجود داشت.
پس از ديدن تظاهرات وقايع دردناك اين كشور از خود پرسيدم چگونه يك اتاق فكر مشهور مانند انستيتوي بين المللي مطالعات استراتژيك با داشتن شاخه اي در بحرين كه در فاصله يك مايلي از ميدان مرواريد قرار دارد در ديدن تغييرات سريع اين جزيره بسيار كوچك ناتوان بوده است.
عبدالعطيف الملهم با نگراني نسبت به تكرار حوادث مشابه در عربستان، مي نويسد: چند سال پيش چند گزارش درباره عربستان سعودي و خانواده سلطنتي سعودي خواندم كه توسط برخي از اتاق هاي فكري بريتانيا نوشته شده بود و نتوانستم جلوي خنده خود را بگيرم. اگر من در آن نوشته نام عربستان سعودي را نديده بودم احتمالاً فكر مي كردم آن ها درباره يك كشور آفريقايي صحبت مي كنند، عربستان سعودي و خانواده سلطنتي سعود از جمله موضوعاتي هستند كه در گزارش هاي اتاق هاي فكر بريتانيا به وفور درباره آن ها نوشته مي شود. اما برخي از تحليلگران اصلاً در عربستان سعودي نبوده اند و برخي از آن ها تنها در مدت زماني خيلي كوتاه در اين كشور بسر برده اند. اين قضيه مانند آن است كه كسي اهل جزيره تاسماني استراليا باشد و از او خواسته شود تا درباره سياست هاي واشنگتن بدون اينكه در اين شهر باشد مطلب بنويسد. گزارش هاي اين اتاق هاي فكر توسط افرادي نوشته مي شود كه نويسندگان بسيار توانايي هستند، افرادي كه مي توانند كلمات را به شكلي بسيار زيبا كنار يكديگر قرار دهند. من كاملاً اميدوارم كه آن ها به خاطر تحليل ها يا گزارش هاي خود پولي دريافت نكنند.
وي در پايان نوشت: اينك وقتي بخواهم وقايع دنيا را ارزيابي كنم، گزارش هاي اتاق هاي فكر آمريكا و بريتانيا را وارونه مي خوانم. در چنين حالتي آن ها قابل فهم مي شوند.

 



دانشگاه آزاد هنوز در انتظار ...! (خبر ويژه)

هيئت مؤسس دانشگاه آزاد از معرفي اعضاي پيشنهادي خود براي عضويت در هيئت امناي جديد اين دانشگاه امتناع مي كند. اساسنامه جديد دانشگاه سال گذشته به تصويب شوراي انقلاب فرهنگي رسيد و مجدداً با خواست رهبر معظم انقلاب، برخي بندهاي اين اساسنامه اواخر بهمن سال گذشته اصلاح شد. براساس مصوبه نهايي، هيئت مؤسس دانشگاه دو هفته فرصت داشت تا افراد پيشنهادي خود را براي عضويت در هيئت امنا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند. اما اكنون كه قريب 50 روز از تصويب آن مي گذرد، هنوز 3 عضو پيشنهادي معرفي نشده اند.
به گزارش شبكه خبر دانشجو بيست و سوم فروردين امسال، شوراي عالي انقلاب فرهنگي پس از رأي گيري فرهاد دانشجو، بهمن يزدي صمدي و فريدون عزيزي را به عنوان سه عضو پيشنهادي شوراي عالي انقلاب فرهنگي انتخاب كرد و بدين ترتيب براي تكميل تركيب 4-3-3 هيئت امناي دانشگاه آزاد تنها بايد منتظر معرفي سه عضو پيشنهادي توسط هيئت مؤسس اين دانشگاه بود.
ساماندهي دارايي هاي 250 هزار ميليارد توماني دانشگاه از جمله دستوركارهاي مديريت جديد در دانشگاه آزاد است. انتخاب رئيس جديد منوط به پا گرفتن هيئت امناي جديد دانشگاه است.

 



ما كه آب رفته ايم اما اين دو تا هم مالي نبودند (خبر ويژه)

«اگر ما واقعا دنبال آزادي كروبي و موسوي هستيم، چرا صفحه حمايت از آنها اين قدر كم عضو دارد»؟
اين پرسش را يكي از كاربران شبكه ضدانقلابي بالاترين پيش كشيده است. وي مي نويسد: اگر ما واقعا جدي هستيم چرا صفحه موسوي را آزاد كنيد در فيس بوك فقط 2600 عضو دارد؟ واقعا فشار رسانه اي ما چقدر است؟
نكته قابل توجه در نوشته اخير بالاترين اين است كه اپوزيسيون ورشكسته فعال در شبكه هايي مانند بالاترين، تلاش مي كرد اضمحلال خويش در فضاي واقعي جامعه ايران را با بزرگ نمايي هاي بعضا چند ده هزار برابري! در فضاي مجازي جبران كند و به عنوان مثال با روي «رگبار» گذاشتن كليك در برخي نظرسنجي هاي مجازي، القاي كثرت و فزوني كند. اما خبر اخير نشان مي دهد كه گروهك هاي خارج نشين بعد از چند سال دروغگويي بدون كنتور در فضاي اينترنت، خود نيز از اين وضعيت خسته شده و فهميده اند كه مجاز و خيال و توهم را نمي توان جاي واقعيت نشاند.
همزمان با انتقاد كاربر ياد شده از تعداد كم شمار اعضاي صفحه حمايت از موسوي در فيس بوك، كاربر ديگري اساساً صلاحيت كروبي و موسوي را از بيخ منكر شده و نوشت: «آيا اين دو واقعا سران جنبش سبز هستند؟ موسوي و كروبي عملا دست بقيه را براي هدايت جنبش بستند. به نظر من اين كار، يك فريب بزرگ از طرف حكومت بود».
وي با به خرج دادن نبوغ مي نويسد: علت اينكه موسوي و كروبي به عرصه آمدند و با حرف هاي فريبنده ما را به خيابان خواندند، چيزي جز شناسايي افراد مخالف نظام كه در دستگاه هاي دولتي و بدنه حكومت بودند، نبود و همگان شاهد هستيم كه اين افراد دستگير شدند و سنگر مخالف نظام خالي از مبارز ماند و علت سكون و سكوت جنبش به غير از اين نيست. حكومت خوشحال از اين كه با يك حركت شطرنج وار هر چند كه خود نيز متحمل هزينه هايي شد اما در عوض بيشتر معارضان را شناسايي و مهار كرد.
نويسنده وبلاگ «ايرانين ويس» نيز كه با همين شبكه همكاري مي كند، اصل فعاليت بالاترين را به پرسش گرفته و نوشته است: بالاترين به جايي نمي رسد. ما نياز به يك تلويزيون ماهواره اي داريم. حتي تلويزيون هاي صداي آمريكا و بي بي سي هم نتوانستند به ما كمك كنند.
معضل معرفي كردن فقدان رسانه از سوي عناصر ضدانقلاب در حالي است كه اولا هزاران سايت و شبكه تلويزيوني از فتنه سبز حمايت كرده اند و ثانيا تلويزيون رسا نيز مشخصا به عنوان سخنگوي فتنه سبز راه اندازي شده است. بنابراين واقعيت اين است كه مشكل گروهك هاي ضدانقلاب نه كمبود رسانه بلكه «فقر پيام» و «فقدان مخاطب» است.

 



توضيح (خبر ويژه)

مدير مسئول نشريه «اميد جوان» با ارسال توضيحي همكاري خوشخو سردبير روزنامه هفت صبح در اين هفته نامه را تكذيب كرد. پيش از اين سايت «آينه نشريات» ضمن مصاحبه با خوشخو و در فهرست سوابق وي، همكاري با اميد جوان را نيز قيد كرده بود كه در خبر ويژه دوشنبه 5 ارديبهشت منعكس شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14