(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390- شماره 19913

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران كشور:
توليد مرغوب و خريد كالاي ايراني بخش مهمي از جهاد اقتصادي است
رهبر انقلاب: از واردات كه حرف مي زنيد، بند دلم مي لرزد
ايران و امارات همكاري هاي اقتصادي را گسترش مي دهند
حمايت گسترده بانوان ايراني از زنان ستمديده بحريني
آسوشيتدپرس: نماينده آمريكا نتوانست مدركي براي دخالت ايران در سوريه ارائه كند
چشم به راه سپيده
برگزاري اولين المپياد دانشكده هاي علوم قرآني كشور در ميبد
استاد برجسته انگليسي در حرم مطهر شاهچراغ: اكنون با قبول اسلام هدف مقدسي دارم
آغاز عمليات كاشت پنبه در پارس آباد مغان
اخبار ادبي و هنري
نخستين شمش نقره كشور با عيار 9/999 درصد در مشهد رونمايي شد
اعتراض اهالي بافق به بركناري دو روزه يك مدير مردمي
استاندار فارس در مراسم تجليل از فرزندان شهداي حزب الله لبنان:
امروز مهم ترين معضل آمريكا كنترل حزب الله است



رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران كشور:
توليد مرغوب و خريد كالاي ايراني بخش مهمي از جهاد اقتصادي است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسركشور،«پيشرفت» را سرنوشت روشن و قطعي ملت ايران خواندند و با اشاره به جايگاه و شأن بسيار مهم «كارگر» در اسلام و منطق عقلايي افزودند: پايبندي همه « بخشهاي دولتي، غيردولتي و مردم» به الزامات سال جهاد اقتصادي، موجب جهش در ايران بزرگ و سرافراز خواهد شد.
در اين ديدار كه در آستانه روز جهاني كارگر برگزار شد، رهبرمعظم انقلاب اسلامي، از منظر منطق عقلايي، عنصر «كار و كارگر» را حلقه بي بديل و بسيار مهم تأمين نيازهاي حياتي فرد و جامعه برشمردند.
ايشان در تبيين بيشتر جايگاه «كار و كارگر» افزودند: شأن كارگر در اسلام از منطق عقلايي نيز بالاتر است چرا كه اسلام، كار كارگر را عبادت و عمل صالح مي داند و نبي مكرم بر دست كارگر به عنوان دستي كه آتش به آن نمي رسد، بوسه مي زنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به نقش جامعه كارگري در به ثمر رسيدن مبارزات ملت با رژيم ستمشاهي افزودند : در اوايل انقلاب اسلامي نيز عوامل وعناصر چپ آن روز يعني كمونيستها، خيلي تلاش كردند جامعه كارگري را در مقابل اسلام و نظام قرار دهند اما كارگران صداي دين را « صداي آشنا و مطلوب» خود دانستند و در مقابل اين توطئه، ايستادند.
رهبر انقلاب اسلامي شركت وسيع كارگران در دفاع مقدس و بعد از آن، حضور در ميدان كار، تلاش و پيشرفت را نشانه هايي از تعهد عميق جامعه كارگري به اسلام، انقلاب و ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: كارگر با غيرت و با شرف ايراني، كار خود را پيكار و مبارزه مي داند و با كار مجدانه، مبتكرانه و مبتني بر ذوق و استعداد ايراني، با دنياي استكبار و كساني كه ركود و سقوط اقتصادي كشور را دنبال مي كنند، مبارزه و مقابله مي كند.
ايشان سياست كلي نظام و مسئولان را ايجاد همدلي و صميميت ميان عناصر دخيل در مقوله«كار» دانستند و در عين حال خاطرنشان كردند: البته كساني در كشور هستند كه به كارگران ظلم مي كنند و حقوق آنان را ناديده مي گيرند اما سياست كلي نظام اسلامي، همفكري و همدلي «كارگر، كارفرما و دستگاههاي مسئول» است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات و طرحهاي مهم دولت براي حل مسائل و بهبود وضع جامعه كارگري افزودند: بايد به گونه اي برنامه ريزي و اقدام كرد كه جامعه كارگري از جوامع برخوردار و بهره مند كشور شود.
ايشان در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به سال جهاد اقتصادي افزودند: دشمن ضمن ادامه تلاشهاي خود در عرصه هاي فرهنگي، امنيتي، سياسي و ديگر عرصه ها، مبارزه با اسلام و جمهوري اسلامي را عمدتاً بر روي «اقتصاد» متمركز كرده است تا ميان مردم با نظام و دولت شكاف ايجاد كند و به همين علت بايد با همه توان و با تكيه بر اخلاص، فهم و بصيرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.
رهبر انقلاب اسلامي، با تأكيد بر مسئوليت همه «بخشهاي دولتي، خصوصي و عموم مردم» در سال جهاد اقتصادي، جامعه كارگري را به «اتقان» در كارها فراخواندند و افزودند: كار را بايد محكم، دقيق و درست انجام داد .
ايشان ارتقاي كيفيت كالاهاي ايراني را از ديگر مسئوليتهاي جامعه كارگري و كارآفرينان دانستند و خاطرنشان كردند: بايد كاري كنيم كه كالاي داخلي در نظر مصرف كننده ايراني و غيرايراني كالايي مطلوب، بادوام و زيبا باشد كه البته دستگاههاي دولتي بايد پيش نيازهاي تحقق اين هدف از جمله آموزش مهارتهاي مختلف را تأمين كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تلفيق «هنر و توانايي» ايراني را زمينه ساز تقويت كيفيت توليدات داخلي برشمردند و افزودند: برخي محصولات داخلي داراي قدرت رقابت و برخي ديگر به مراتب بهتر از كالاهاي مشابه خارجي اند كه بايد اين ويژگي را به همه كالاها و مواد توليدي خوراكي، پوشاكي و وسائل زندگي تعميم داد.
ايشان در همين زمينه افزودند بايد عرصه توليد كالاي برتر در داخل كشور را به همت كارگران، مهندسان و سرمايه گذاران، به عرصه اي ديگر براي تجلي شعار «ما مي توانيم» تبديل كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عده اي كه مصرف كالاي خارجي را نشانه نوعي «تشخص و برتري» مي پندارند افزودند: دلبستگي به توليدات بيگانه، و بي اعتنايي به تلاش كارگر ايراني، بيماري و عادت بدي است كه پول و ثروت كشور را به جيب كارگر خارجي سرازير مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي، مصرف كالاهاي ساخت داخل را يكي از مجاهدتهاي ضروري در سال جهاد اقتصادي دانستند و افزودند: به موازات استقبال مردم از توليدات داخلي، لازم است كيفيت و مرغوبيت اين كالاها، به حد قانع كننده اي برسد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح وظايف مسئولان در سال جاري، ايجاد اشتغال و كارآفريني را بسيار مهم خواندند و افزودند: پرداختن به زيرساختهاي اقتصادي در سراسر كشور، توجه كامل به مسئله صنعت و كشاورزي از جمله مسائل بسيار ضروري و تجلي جهاد في سبيل الله است.
رهبر انقلاب اسلامي بخش پاياني ديدار با كارگران را به مسائل منطقه و ناكامي دشمنان در مقابل ايران اختصاص دادند.
ايشان با يادآوري تلاش مستمر دستگاههاي ضدبشري استكبار براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي افزودند: آنها مي خواستند با منزوي كردن ايران، نظام اسلامي يعني« نماد عظمت و شرف اسلامي و انساني» الهام بخش ديگر ملتها نشود اما ملت ايران و «جمهوري اسلامي»، اكنون، در سلسله قيامهاي پرعظمت مردم منطقه، بيش از هميشه مورد توجه و احترام ملتها قرار گرفته اند و دولت آمريكا، منفورترين دولتها در اذهان ملتهاي منطقه است.
ايشان در همين زمينه تأكيد كردند: فرداي منطقه، به بركت همت و حركت ملتها در راه اسلام، به مراتب از امروز منطقه، بهتر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ناكامي دشمنان و توفيق روزافزون ملت ايران را نشانه صدق وعده هاي الهي دانستند و افزودند: ملت، دولت و مسئولان ايران با ياد خدا و در راه خدا، به تلاش و حركت خود ادامه مي دهند و پروردگار كريم نيز، فضل و رحمت خود را، همواره نصيب اين ملت خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي به نقش بي بديل نيروي انساني در تحول و پيشرفت اقتصادي اشاره كرد و گفت : اين وزارت با همكاري نمايندگان كارگران و كارفرمايان «سند ملي كار شايسته» را به منظور توسعه اشتغال، صيانت از نيروي كار و دفاع از حقوق كار و توليد، تدوين و تصويب كرده است و گامهاي خوبي براي اصلاح سياستها، قوانين و مقررات برداشته است.
آقاي شيخ الاسلامي افزود: توجه به اشتغال جوانان و توسعه مشاغل خانگي، معرفي مفاخر كارگري و كارفرمايان نمونه، واگذاري سهام عدالت، اجراي بيمه تكميلي كارگران، اعطاي وام مسكن مهر و كارت خريد اعتباري از جمله اقدامات انجام شده و در دست انجام اين وزارتخانه است .

 



ناگفته هاي وزير بازرگاني دولت اصلاحات از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب: از واردات كه حرف مي زنيد، بند دلم مي لرزد

محمد شريعتمداري وزير پيشين بازرگاني در دولت هاي هفتم و هشتم مي گويد: زماني كه من وزير بازرگاني بودم، در يك جلسه خدمت حضرت آقا رسيدم و خواستم به ايشان گزارشي ارائه كنم. ايشان به من گفتند:«هر وقت شما حرف از واردات مي زنيد، اين بند دل من مي لرزد.» من هرگز اين فرمايش ايشان را فراموش نمي كنم. رهبر معظم انقلاب در آن جلسه به من گفتند كه شما وزير بازرگاني هستي؛ بايد واردات مديريت شود.
آنچه در ذيل مي آيد گفت وگوي پايگاه اطلاع رساني حفظ نشر و آثار رهبر معظم انقلاب با وزير پيشين بازرگاني در دولت هاي هفتم و هشتم است كه به بيان نظرات، خاطرات و نيز دغدغه هاي رهبر انقلاب در خصوص اجراي اصل 44، توليد داخلي، مديريت واردات و ... پرداخته است.
¤ تأكيدهاي مستمر رهبر انقلاب بر اجراي اصل 44 را در شرايط كنوني و با توجه به طرح مسائلي همچون «اقتصاد مقاومتي» و تهديدهاي غرب و اعمال تحريم ها و نيز«جهاد اقتصادي»چگونه ارزيابي مي كنيد؟
-به نظر بنده اساس مشي اقتصادي رهبر معظم انقلاب بر همين پايه استوار است. بنده كاملاً به ياد دارم كه رهبر انقلاب در سخت ترين شرايط كشور كه هزاران كيلومتر از مرزهاي ما درگير جنگ تحميلي بود و به اين دليل ما محدوديت جدي ارزي داشتيم، در چندين نوبت اشاره كردند كه نگذاريم بخش خصوصي متدين ما كه از نهال هاي روييده در انقلاب اسلامي هستند و نگاهشان به ثروت مشروع است، بخشكد.
ايشان به اين مسئله به طور جدي معتقد بودند كه دولتي كردن صددرصدي اقتصاد و تمركز بخشيدن به تمام فعاليت هاي اقتصادي و محروم كردن مردم از حضور در فعاليت هاي اقتصادي موجب خشكيدن اين نهال ها مي شود. ايشان با راه اندازي كميته انتقال ارز و كميته واردات و صادرات كه بنده دبير آن بودم، سعي در انجام اين مسئله داشتند كه برخي با ايجادش از اساس مخالف بودند. يكي از مهم ترين مسائل در آن دوره، ايجاد كميته نظارت بر انتقال ارز بود و جالب اين كه يكي از مسئولان ارشد دولتي به دليل همكاري با اين كميته عزل شد.
خاطره ديگري كه از زمان رياست جمهوري ايشان به خاطر دارم، جلسات مكرر آيت الله خامنه اي با دولت است كه تلاش مي كردند دولت را متقاعد كنند كه فقط ارز ناشي از نفت را براي جنگ مصرف كند و ارزي كه متكي به نفت نيست و به وسيله خودمان و فعاليت مردم به دست مي آيد، مثل ارز كارگران خليج فارس را دولت اجازه بدهد كه خود مردم برايش تصميم بگيرند و برنامه ريزي كنند تا به وسيله آن نيازمندي هاي كشور را وارد كنند. البته به دلايلي اين مسئله محقق نشد.
بنابراين اگر امروز بحث اقتصاد مقاومتي توسط ايشان مطرح مي شود، صحيح نيست كه كساني بگويند معنايش اين است كه نوآوري، خلاقيت، اقتصاد پويا و چشم انداز معني ندارد و ديگر به سمت اقتصاد جنگ برويم. من كه مشي اقتصادي آقا در برهه هاي مختلف را بررسي كرده ام، معتقدم كه حتي در زمان جنگ، نگاه رهبر انقلاب به تأمين برخي از نيازها توسط بخش خصوصي و صنعتي بود و اكنون نيز قاعدتاً نگاه ايشان در همين چهارچوب است.
¤ اصل 44 قانون اساسي بايد در كجا و به چه صورتي ايفاي نقش كند؟
-در چهارچوب قانون اساسي. اقتصاد جمهوري اسلامي ايران بر سه پايه است: دولتي، خصوصي و تعاوني. اصل را هم بر اين گذاشته كه محدوده هريك از آنها به گونه اي باشد كه موجب اضرار جامعه اسلامي نشود. يعني هرگاه دامنه يكي از اين فعاليت ها، مثلاً دامنه فعاليت اقتصاد دولتي موجب شود كه جامعه اسلامي ضرر ببيند، بايد آن را محدود كرد. البته حد و حدود اين كار را قانون تعيين مي كند.
در جايي نيز گفته شده كه اقتصاد خصوصي يا تعاوني، منظور اين نيست كه دولت ابتدا اساس اقتصاد دولتي را مي ريزد و بعد اقتصاد تعاوني و خصوصي را به عنوان زائده اي كه مكمل اقتصاد دولتي باشند، استفاده كند. اقتصاد دولتي فقط جاهايي وارد مي شود كه اولاً حكومت اسلامي تكليف دارد كه وارد شود. مثلاً بايد حداقل هاي معيشتي را براي جامعه تأمين كند. شايد بخش خصوصي خود را مكلف به اين كار نداند، اين جا بايد دولت وارد شود و آن اقتصادي را فراهم كند كه در آن حداقل نيازهاي جامعه را تأمين كند.
متأسفانه يك نگاهي در اين خصوص مي گويد كه اقتصاد اصل 44 قانون اساسي معتقد به اين است كه اساساً اقتصاد، دولتي است كه زائده هاي لاينفكي به عنوان تعاوني و خصوصي نيز به آن چسبيده است. در صورت عدم موفقيت آن، اقتصاد خصوصي و تعاوني وارد عرصه مي شوند. به نظر من اين مسئله كاملاً معكوس است .
نگاه صحيح در اصل44 قانون اساسي اين است كه اقتصاد ما اقتصاد غير دولتي است و دولت جاهايي بايد خودش را مكلف به اجرا بداند كه زمينه ظهور و بروز بخش خصوصي نيست. بعضي جاها هم دولت بايد ورود كند و راه را براي اقتصاد خصوصي و تعاوني باز كند، نه اين كه انحصار ايجاد كند.
¤ عده اي نيز مدل هاي اقتصادي در جمهوري اسلامي را پويا نمي دانند. در اين باره چه توضيحي داريد؟
-برخي معتقدند كه در چهارچوب قانون اساسي، دسترسي به اقتصاد پويا مقدور نيست و اصل 44 به گونه اي است كه فقط ما بتوانيم اقتصاد قدرتمند داشته باشيم و نه اقتصاد پويا. اين برداشت متكي بر ديدگاه اقتصادي متعلق به جهان غرب است كه از آن با عناوين اقتصاد بازار، اقتصاد آزاد يا اقتصاد ليبرال نام مي برند كه مدل اقتصادي خود را پويا مي دانند. آنها اقتصاد قدرتمند و توانا را مثلاً اقتصاد كشورهاي عمدتاً شرقي با پرچم داري شوروي سابق و متكي بر سوسياليسم معرفي مي كنند. بنابراين افرادي معتقدند كه اصل 44 قانون اساسي ما با يك نگاه سوسياليستي نوشته شده است؛ نگاهي كه مي خواهد اقتصاد را محدود كند.
اما آنچه كه از فلسفه اين اصل در قانون اساسي برمي آيد، اين است كه اين اصل هم منطبق بر ديدگاه هاي اسلامي است كه دفاع مي كند از محرومان و مستضعفان و نگاه عدالت جويانه دارد به امور اقتصادي در جامعه و نيز به هيچ وجه اقتصاد بسته و متمركز در جهان شرق نيست كه سمت و سوي مقابله با تفكر و خلاقيت و پويايي داشته باشد.
به نظر بنده در تفكر متكي بر اصل 44 قانون اساسي مي توانيم هم اقتصاد رقابتي پويا داشته باشيم و هم عدالت اجتماعي را فداي دستاوردي به نام توسعه نكنيم. به نظرم اين مهم ترين ركن تفكر انقلاب اسلامي در اداره اقتصادي جامعه و به تعبيري هنر انقلاب اسلامي است.
¤ بنابراين آيا دهه چهارم بر همين اساس نام «عدالت و پيشرفت» را به خود گرفته است؟
-دقيقاً همين طور است. اين تفاوت نگاه آرماني ما با نگاهي غربي و شرقي است. به نظر من عدم شناخت اين مسئله موجب شده كه ما در اجراي اصل44 حتي در داخل كشور نيز با مشكل مواجه شويم .
نگاه رهبر معظم انقلاب اساس كار ويژه توسعه، براي دستيابي به پيشرفت و عدالت است. يعني وقتي در اقتصاد توسعه هم خط مشي ايشان را مرور مي كنيم، متوجه مي شويم كه تعريف و كاركرد ايشان از توسعه، بر اساس آرمان ها و اهداف اسلامي است. بر همين اساس است كه توسعه مورد نظر، دستيابي به عدالت اجتماعي را از اهداف اصلي خود در نظر مي گيرد. از طرفي نيز بر خلاف گفته برخي ها عدالت اجتماعي توزيع عادلانه فقر نيست .
با اين نگاه، امام علي عليه السلام فعاليت و توسعه اقتصادي انجام مي دهند و مثلاً چاه آب احداث مي كنند، آب را از درون زمين بيرون مي كشند و زمين باير و موات را به يك زمين پرمنفعت تبديل مي كنند و بعد هم آن را وقف جامعه اسلامي مي كنند. اين يعني هم كارآفريني و هم توجه به عدالت اجتماعي در زمان مصرف ثروت. نگاه اقتصادي اسلام يك نگاه ثروت ساز است.
¤ در پايان اگر خاطره اي از دغدغه هاي اقتصادي رهبر انقلاب در زمان وزارت خودتان داريد، براي ما بگوييد.
- در سالي كه قيمت فولاد در جهان به تعبير خود اهل فولاد به درّه مرگ افتاده بود و واردات نيز خيلي گسترش پيدا كرده بود، طوري كه شركت هاي توليدكننده ضرر مي كردند، در همان ايام و در يكي از شب هاي احياء، يكي از مسئولان دفتر رهبري با من تماس گرفت و گفت كه آقا نگران هستند و گفتند بيايي اين جا.
شب احياء بود و اين موضوع براي من خيلي عجيب بود، زيرا معمولاً آقا در شب احياء براي خود برنامه هاي خاصي دارند و معمولاً به هر كاري نمي پردازند. من فكر مي كردم در اين شب ديگر ايشان حال و هواي اين حرف ها را نبايد داشته باشند.
من هم پاسخ و گزارشي دقيق آماده كردم و خدمت ايشان ارائه دادم و دلايل اتخاذ اين سياست را گفتم. ايشان گفتند كه شنيدم واردات به كشور فلان قدر است، (يك عددي گفتند كه الان يادم نيست.) چون من آن زمان به عنوان وزير، گزارش روزانه از واردات فولاد داشتم، به ايشان عرض كردم من الان مي دانم چقدر فولاد تا پايان وقت اداري امروز وارد كشور شده يا قرار است وارد شود و چقدر از گمرك ها ترخيص شده است. به ايشان گفتم كه يك مقدار از اين عددي كه گفتيد هم بيشتر است.
آقا گفتند چه اتفاقي افتاده؟ عرض كردم اين كار دو علت دارد؛ يكي اين كه من عقيده دارم اين امر دارد مديريت مي شود. دوم اين كه نوبت تحويل فولاد از شركت هاي بزرگ توليدكننده داخلي حداقل شش ماهه است. يعني ما بايد 3 ماه پيش تر پول بدهيم و شش ماه هم در نوبت بمانيم تا فولادمان را تحويل بگيريم. بنابراين شركت هاي فولاد ما در خطر ورشكستگي كه نيستند هيچ، در خطر زيان هم نيستند، اما مصرف كنندگان ما كه نياز به يك شاخه آهن دارند و تاجراني كه بايد اين آهن را از شركت هاي بزرگ خريداري كنند، مجبورند شش ماه در نوبت باشند .
آقا پس از شنيدن گزارش من گفتند: اگر واقعاً كار با اين دقت پيش مي رود، من نگراني ندارم، اما به من گزارش شده كه ميزان واردات فولاد به كشور بيش از حد نياز است. يك گزارش دقيق تري بدهيد كه مصرف فولاد چقدر است و توليد داخلي چقدر؟ چقدر شما واردات داريد و تا پايان سال چقدر انبار خواهيد كرد؟ من هم پس از مدتي گزارش مكتوبي تهيه كردم و تقديم ايشان كردم.

 



گزارش خبري كيهان
شانتاژ تبليغاتي آل سعود و خليفه نتيجه عكس داد
ايران و امارات همكاري هاي اقتصادي را گسترش مي دهند

به رغم جنگ رواني گسترده رژيم هاي ديكتاتوري آل خليفه و آل سعود در بحرين و عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران، مقامات كشورمان و امارات متحده عربي بر گسترش همكاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري هاي مشترك تاكيد كردند.
«محمدرضا فياض» سفير جمهوري اسلامي ايران در امارات با شيخ سعود بن راشد المعلا حاكم امارت ام القوين ديدار و درخصوص مسائل روابط دوجانبه گفت وگو نمود.
در اين ديدار سفير ايران با اشاره به مناسبات ديرينه و تاريخي ايران و امارات گفت: روابط ايران با برادران عرب در جنوب خليج فارس به دوره هاي تاريخ برمي گردد و هميشه روابط دوستانه و برادرانه اي بين مردم دو كشور وجود داشته است.
وي با اشاره به حضور تعداد زيادي از ايرانيان در كشور امارات افزود: اشتراكات فرهنگي و ديني مردم دو كشور را به يكديگر پيوند زده و روابط ايران و امارات بايد بيش از گذشته توسعه يابد.
فياض با اشاره به توانمندي هاي ايران در بخش هاي صنعتي از قبيل خودروسازي، فولاد، سيمان، مواد غذايي، لوازم بهداشتي، صنايع بسته بندي و همچنين كشاورزي آمادگي ايران را براي همكاري و انتقال تجربيات به ام القوين اعلام كرد و افزود: با توجه به همسايگي و اشتراكات دو كشور مي توان در زمينه سرمايه گذاري مشترك در زمينه هاي فوق در ام القوين و ايران همكاري نمائيم.
شيخ سعود در اين ملاقات گفت: روابط فيمابين ايران و امارت ام القوين قديمي و برادرانه است و هيچ مشكلي براي گسترش روابط وجود ندارد.
وي افزود: بين مردم ايران و امارات علاوه بر مشتركات فرهنگي و ديني پيوندهاي خانوادگي و خوني وجود دارد و بين مردم دو كشور فقط يك دريا فاصله به وجود آورده است.
وي ابراز اميدواري كرد كه روابط دو كشور بيش از پيش گسترش يابد.
حاكم ام القوين نيز از پيشنهادهاي سفير جمهوري اسلامي ايران در زمينه همكاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري مشترك استقبال كرد و ابراز داشت: ام القوين برنامه هاي مختلفي براي توسعه در زمينه هاي صنعتي و گردشگري دارد و ما آمادگي داريم هر طرحي كه از سوي برادران ايراني ارائه شود را مورد بررسي قرار دهيم.
وي طرح هاي گردشگري و صنايع كوچك را جهت آغاز همكاري مشترك مناسب توصيف كرد.
در اين ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرد نشست مشتركي به منظور بررسي زمينه ها و طرح هاي اقتصادي و سرمايه گذاري مشترك بين كارشناسان سفارت جمهوري اسلامي ايران در ابوظبي و مسئولين بخش هاي ذيربط ام القوين برگزار شود كه مورد استقبال حاكم ام القوين قرار گرفت.
در اين ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران از شيخ سعود براي ديدار از جمهوري اسلامي ايران و آشنايي نزديك با توانمندي هاي اقتصادي و صنعتي در ايران دعوت به عمل آورد. كه وي نيز از اين دعوت استقبال كرد.

 



در تظاهرات بعد از نماز جمعه اين هفته صورت مي گيرد
حمايت گسترده بانوان ايراني از زنان ستمديده بحريني

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي روز جمعه اين هفته را روز ابراز همبستگي و حمايت همه جانبه بانوان ايراني از زنان ستمديده بحريني اعلام كرد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي با تشكر از برگزاري تجمعات اعتراضي و تحصنات خودجوش گروه ها، دانشجويان و دانش آموزان در روزهاي گذشته عليه جنايات ددمنشانه عمال مزدور استكبار در بحرين، يمن، ليبي و... از عموم ملت بزرگ و رشيد ايران اسلامي بخصوص جامعه بزرگ بانوان ايران و زنان مسلمان و غيور تهران درخواست كرد تا در اعلام همبستگي با زنان بيگناه، مظلوم و ستمديده بحريني و پشتيباني و ادامه حمايت اسلامي و خيزش به حق مسلمانان و مردم مظلوم بحرين و ساير كشورهاي مسلمان روز جمعه اين هفته پس از اقامه نماز دشمن شكن جمعه همگام و همصدا با ساير مسلمانان جهان و امت بزرگ رسول الله قيام نموده و عليه جنايات بشري در كشورهاي اسلامي و هتك حرمت به مساجد مسلمانان و آزار و اذيت و شكنجه زنان و به آتش كشيدن قرآن كريم؛ خشم و نفرت و انزجار شديد خود را نسبت به حاكمان و لشكركشي بيگانگان و برخي از كشورهاي اسلامي فرياد زنند.
در اين اطلاعيه آمده است:
بانوان شجاع، مبارز و قهرمان ايران اسلامي، جمعه اين هفته (9/2/1390) را به جمعه اعلام همبستگي و پشتيباني از زنان رنج كشيده و ستمديده بحرين و ابراز خشم و نفرت و انزجار از ددمنشي هاي حكام فاسد و دست نشانده استكبار جهاني بدل كرده و پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه با حضور گسترده و انقلابي در تظاهرات اعتراض آميز عليه نسل كشي و مسلمان كشي جيره خواران مزدور وابسته به غرب، بار ديگر حمايت و پشتيباني خود را از حريت و آزادگي مسلمانان مظلوم كشورهاي اسلامي اعلام خواهند داشت.
اين تظاهرات در تهران پس از اقامه نماز جمعه اين هفته از مصلاي نماز جمعه (دانشگاه تهران) به سمت ميدان انقلاب با حضور انقلابي، پرشور و گسترده جامعه بزرگ بانوان و توده ها، اقشار و اصناف مختلف مردم مؤمن و انقلابي برگزار مي شود.

 



آسوشيتدپرس: نماينده آمريكا نتوانست مدركي براي دخالت ايران در سوريه ارائه كند

سرويس سياسي-
يك خبرگزاري آمريكايي از تلاش ناكام نماينده كشورش در سازمان ملل براي اثبات ادعاي دخالت ايران در سوريه خبر داد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين باره گزارش داد: «سوزان رايس» سفير آمريكا در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام كرد واشنگتن شواهدي در اختيار دارد كه حاكي از حمايت فعال ايران از سركوب ناراحت كننده تظاهر كنندگان توسط دولت سوريه است.
بعد از آن كه بان كي مون دبيركل سازمان ملل در يك جلسه پشت درهاي بسته براي اعضاي شوراي امنيت اين سازمان از اوضاع سوريه و ساير مناطق بحراني صحبت كرد رايس خطاب به خبرنگاران گفت استفاده ظالمانه از خشونت براي ساكت كردن اعتراضات بايد هم اكنون پايان يابد.
وي افزود: «خشونت بيرحمانه اي كه دولت سوريه عليه مردم خود به كار بسته است نفرت انگيز و ناراحت كننده است و آمريكا آن را به شديدترين وجه محكوم مي كند.»
رايس مدعي شد كه دولت سوريه از ايران براي سركوب مخالفان استفاده مي كند.
در ادامه اين جلسه بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل ضمن بي اساس خواندن ادعاي خانم رايس خواستار ارائه اسناد و مداركي دال بر دخالت ايران در امور داخلي سوريه شد اما نماينده آمريكا با امتناع از اين كار مدعي شد: «ما مكررا گفته ايم كه ما در مورد شواهد مربوط به مشاركت و حمايت فعال ايران از دولت سوريه و اقدامات سركوب گرانه دمشق عليه مردم اش كاملا هوشيار و نگران هستيم.»با اين وجود وي هيچ شواهدي ارائه نداد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
كم آوردم
باسم ربك الاعلي خيال مي كردم
نديده رنگ تو را بين راه برگردم
حساب كن نفسم را كه از شمارش هم
گذشت و تا نفسي تازه طاقت آوردم
مچاله شد لب كاغذ به دست ابري من
كه از غرور بيفتد غبار شب گردم
شبيه دال دعا خم شدم من از زانو
زمين گرفته ي اين روزگار خونسردم
زمين به قدر كفايت به دور خود چرخيد
بچرخ تا كه بچرخم من از عقب گردم
هنوز پرسه زن راه هاي بن بستم
براي رفتن از اين جاده ها كمي مردم
سرگذشتن از آن صخره امتحانم كن
به پشت گرمي موجي كه مي كند طردم
اگر كنار زدم از هزار صف ترديد
كنار آن همه ناباوري كم آوردم
سحر زينلي

عطر حضور
دل را پر از طراوت عطر حضور كن
آقا تو را به حضرت زهرا ظهور كن
آخر كجايي اي گل خوشبوي فاطمه
برگرد و شهر را پر از امواج نور كن
شب هاي جمعه ياد تو بيداد مي كند
آدينه اي ز كوچه دنيا عبور كن
آقا چقدر فاصله اندوه انتظار
فكري براي اين سفر راه دور كن
زين كن سمند حادثه را تكسوار عشق
جان را پر از شراره ي غوغا و شور كن
آقا چقدر ضجه زنيم و دعا كنيم
يا بازگرد يا دل ما را صبور كن
پروانه نجاتي

واي برمن!
من و از تو جدايي واي بر من
تو و بي اعتنايي واي بر من
به وقت مرگ و در قبر قيامت
سراغم گر نيايي واي بر من

انعكاس آينه
شروع مي شود آغاز واپسين ديدار
كنار پنجره هاي شكسته ديوار
و من تو را به تماشا نشسته ام اي عشق
بيا تمام دلت را كنار من بگذار
مشام جاده پر از انتظار خواهد شد
اگر تو پا بگذاري سپيد شب بيدار
نگاه روشنت اي انعكاس آيينه
تبسمي ست كه هرگز نمي شود تكرار
تو در قلمرو هفت آسمان نمي گنجي
زمين ز وسعت نام تو مي شود سرشار
براي زود رسيدن هميشه راهي هست
كنار جاده گل ها بهار را بردار
محسن احمدي

 



برگزاري اولين المپياد دانشكده هاي علوم قرآني كشور در ميبد

يزد-خبرنگار كيهان:
رئيس دانشكده علوم و معارف قرآن كريم ميبد گفت: اولين المپياد قرآني دانشگاههاي علوم قرآني سراسر كشور از ديروز در ميبد آغاز به كار كرد.
حجت الاسلام والمسلمين زارع افزود: در اين المپياد 20 نفر از برگزيدگان مسابقات كتبي و 200 نفر از خواهران و برادران از سراسر كشور حضور داشتند كه در بخش شفاهي قرائت، ترتيل، حفظ 5 جزء 10 جزء و 20 جزء و كل با هم به رقابت پرداختند.
وي افزود: برگزاري 10 مراسم انس با قرآن، تجليل از خيرين قرآني از جمله برنامه هاي جنبي اين المپياد بود.
گفتني است 27 دانشكده علوم قرآني در كشور در حال فعاليت هستند.

 



استاد برجسته انگليسي در حرم مطهر شاهچراغ: اكنون با قبول اسلام هدف مقدسي دارم

شيراز- خبرنگار كيهان:
با قبول اسلام احساس آرامش دروني خوبي دارم كه مسلما اين احساس مرا در زندگي كمك مي كند.
استاد برجسته حقوق بين الملل دانشگاه ليدز انگلستان كه به تازگي به دين مبين اسلام مشرف شده با بيان اين مطلب در حرم مطهر حضرت احمدبن موسي(ع) در شيراز گفت: اين احساس توام با فروتني و تواضع است.
«اوليور گشتنبرگ» اظهار داشت: بهتر است بگويم كه با قبول اسلام حركت و انرژي مثبتي در زندگي ام ايجاد شده و اكنون داراي هدف مقدسي هستم.
وي افزود: چون به جهان آخرت اعتقاد پيدا كردم زندگي ام حساب و برنامه پيدا كرده است.
گشتنبرگ در توصيف حرم مطهر حضرت احمدبن موسي«ع» گفت: اين مكان مقدس آنقدر زيبا و معنوي است كه اي كاش مي توانستم ساعت ها بنشينم و به اين گنبد بارگاه نوراني خيره شوم. گفتني است وي اولين بار است كه به ايران سفر مي كند.

 



آغاز عمليات كاشت پنبه در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان گفت: عمليات كاشت پنبه در اراضي حاصلخيز پارس آباد مغان آغاز شد.
حسين فخيمي افزود: بيش از 3 هزار و 500 هكتار از اراضي حاصلخيز منطقه در سال زراعي جاري به كشت پنبه اختصاص يافته است.
وي ادامه داد: ميزان سطح زير كشت پنبه در سال جاري نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد دارد.
وي گفت: افزايش قيمت جهاني پنبه، مناسب بودن شرايط بازرگاني و بازار خريد و فروش از دلايل عمده گرايش كشاورزان به كشت اين زراعت است.
وي افزود: در راستاي حمايت از پنبه كاران، 300 تن كود شيميايي فسفاته و بذر پنبه بدون كرك از طريق مراكز ترويج خدمات جهاد كشارزي پارس آباد بين زارعان پنبه كار توزيع شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

محمدحسين رجبي دواني:
شخصيت «كيان» سنديت تاريخي دارد
يك پژوهشگر تاريخ اسلام گفت: «كيان» در حقيقت «ابوعمره كيسان» نام دارد كه يكي از نزديكان مختار، مورد اعتماد او و از مقامات بلندپايه حكومت مختار به شمار مي رفته است.
محمدحسين رجبي دواني در گفت وگو با فارس، در خصوص پيشينه تاريخي همرزم مختاربن ابوعبيده ثقفي كه در سريال مختارنامه از او به عنوان «كيان» نام برده مي شود، اظهار داشت: «كيان» در حقيقت «ابوعمره كيسان» نام دارد كه يكي از نزديكان مختار و از مقامات بلندپايه حكومتي او به شمار مي رفته است؛ البته از سوابق و فعاليتهاي او پيش از قيام مختار هيچ اطلاعاتي در تاريخ نيست اما از زماني كه به مختار پيوست و در قيام او نقش پيدا كرد از اهميت بالايي برخوردار شد زيرا بسيار مورد اطمينان و اعتماد مختار بوده است.
اين استاد دانشگاه در ادامه افزود: اعتماد و اطمينان مختار به اين شخص تا جايي بوده است كه رياست انتظامات كوفه و فرماندهي شرطه هاي كوفه به او سپرده مي شود و در جريان برخورد با جنايتكاران كربلا به فرمان مختار، اموال بسياري از اين افراد را مصادره مي كند و بين ايرانيان مسلماني كه در عمليات قلع و قمع جنايتكاران كربلا شركت داشته اند تقسيم مي كند و اين مورد يكي از خدمات قابل توجهي است كه وي به حكومت مختار انجام داد.
جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران آغاز به كار كرد
نخستين نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران از امروز در بخش هاي مختلف در تالار همايش هاي برج ميلاد آغاز به كار كرد.
به گزارش كميته اطلاع رساني نخستين جشنواره و نمايشگاه بازيهاي رايانه اي تهران، اين رويداد فرهنگي هنري براي نخستين بار است كه به همت بنياد ملي بازيهاي رايانه اي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور بازيسازان از سراسر كشور برگزار مي شود.
در بخش اصلي جشنواره بازيهاي رايانه اي تهران، 92 اثر حضور دارند كه از اين تعداد 54 اثر در بخش بازيهاي بزرگ رايانه اي، 22 اثر در بخش بازيهاي كوچك، 8 اثر در مسابقه بازيهاي برخط و 8 بازي در بخش مسابقات بازيهاي موبايل حضور دارند.
در بخش توليدات، آخرين محصولات توليد شده ايراني، بازيهاي تلفن همراه، توليدات خارجي و انيميشن به حاضران در نمايشگاه معرفي مي شود.
نمايندگان كشورهاي آلمان، بلغارستان، مالزي، ژاپن، لبنان، امارات و... در اين جشنواره شركت دارند.
نخستين نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران از امروز تا 12 ارديبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 در تالار همايش هاي برج ميلاد برگزار مي شود.
تاكيد معاون سيما بر تحول برنامه هاي معارفي سيما
معاون سيما بر ضرورت تحول برنامه هاي معارفي رسانه ملي تاكيد كرد.
علي دارابي در نشست مشترك شوراي معارف، مديران معارف شبكه ها و مديران سيما، بار ديگر اهتمام رسانه ملي در تحقق محورهاي چهارگانه دين، اخلاق، اميد و آگاهي كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي است را يادآور شد.
وي با اشاره به نگاه ويژه مراجع و علماي بزرگوار در خصوص انتقال مفاهيم ديني از رسانه مخصوصا در ايام مناسبت ها و ماه مبارك رمضان، تشكيل چنين جلساتي را كه با هدف زمان بندي مناسب براي طراحي و توليد برنامه هاي فاخر و پرمحتوا صورت مي گيرد، درخور توجه ارزيابي كرد.
جواد شمقدري:كم كاري در تصوير وقايع انقلاب
موجب سوءاستفاده دشمن شد
جواد شمقدري در ايام سالگرد واقعه طبس با اشاره به توليد فيلم «توفان شن» و نقش ايمان در غلبه بر دشواري هاي توليد اين فيلم، گفت: در تصوير وقايع مهم انقلاب كم كاري شده و دشمن از همين موضوع سوءاستفاده كرده و وقايع را هر طور كه مي خواهد به مردم معرفي مي كند.
جواد شمقدري در گفت وگو با توانا، درباره دغدغه هايش در ساخت فيلم «توفان شن» گفت: در پرتوي انقلاب اسلامي حوادث بسيار مهمي اتفاق افتاده است و يكي از رسالت فيلمسازان و كارگردانان اين است كه اين حوادث را به زبان فيلم بيان كنند و به رشته تصوير درآورند، به خصوص بسياري از اتفاقاتي كه خيلي ها خواهان تحريم اين اتفاقات و بازگو نشدن آن براي سرمشق جوانان هستند.
رابطه نامشروع مجري بي بي سي با يك خبرنگار
«اندرو مار» از مجريان مشهور تلويزيون «بي بي سي» به برقراري رابطه نامشروع با يكي از خبرنگاران زن اعتراف كرد.
به گزارش ايرنا، وي در مصاحبه اي با روزنامه «ديلي ميل» لندن كه بازتاب گسترده اي در ديگر رسانه هاي انگليس داشت، اعتراف كرد كه حدود هشت سال پيش و زماني كه سردبير سياسي «بي بي سي» بوده با يكي از خبرنگاران زن همكار خود رابطه نامشروع داشته است.
وي گفت: من در سال 2008 ميلادي و براي جلوگيري از انتشار اخبار اين رابطه به دادگاه مراجعه كردم و حكمي را براي ممنوعيت انتشار اين خبر از دادگاه دريافت كردم.

 



نخستين شمش نقره كشور با عيار 9/999 درصد در مشهد رونمايي شد

همزمان با بازگشايي نمايشگاه طلا، جواهر و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ماشين آلات وابسته در مشهد، از نخستين شمش نقره كشور با عيار
9/999 درصد رونمايي شد.
به گزارش فارس از مشهد، سيدمحمد سيدي مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد شامگاه سه شنبه در آيين بازگشايي اين نمايشگاه در محل تالار همايشهاي نمايشگاه بين المللي مشهد اظهار داشت: پس از رونمايي از نخستين شمش طلاي كشور با عيار
9/999 در نمايشگاه سال گذشته، امسال نيز از شمش نقره با همين عيار رونمايي شد.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد گفت: برگزاري چهارمين دوره نمايشگاه طلا و جواهر و سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي و ماشين آلات گامي براي رسيدن اين نمايشگاه به يكي از منحصر به فردترين نمايشگاه هاي منطقه در حوزه طلا و جواهرات است.
سيدي در ارتباط با ويژگي نمايشگاه امسال طلا و جواهرات مشهد اظهار داشت: در نمايشگاه امسال بيش از 100 شركت داخلي و خارجي در فضايي به مساحت 7 هزارمترمربع به ارائه آخرين دستاوردها و تجربيات خود در ارتباط با اين صنعت پرداخته اند.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد با اشاره به اينكه اين نمايشگاه تا 10 ارديبهشت ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي مشهد پذيراي علاقه مندان است، افزود: در اين دوره از نمايشگاه علاوه بر شركت هاي داخلي از استانهاي تهران، آذربايجان غربي و شرقي، فارس، خراسان شمالي و خراسان رضوي، شركت كنندگاني از كشورهاي ايتاليا و تركيه نيز به ارائه آخرين دستاوردهاي خود در ارتباط با صنعت طلا و جواهر پرداختند.
سيدي در ارتباط با نمايشگاه گفت: عمده ترين زمينه هاي فعاليت اين شركت كنندگان در بخش هاي طلا و جواهر، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، فيروزه، ماشين آلات و ابزارآلات وابسته به صنعت طلا و جواهر، مواد شوينده، دكور و جعبه هاي جواهر و نشريات تخصصي است.
وي با اشاره به شمش نقره رونمايي شده در نمايشگاه طلا و جواهر و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ماشين آلات وابسته به مشهد گفت: اين شمش نقره داراي ابعادي به طول 14 سانتيمتر، عرض هفت سانتيمتر و قطر 5/1سانتيمتر است.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد در ارتباط با وزن اين شمش نقره اظهار داشت: اين شمش نقره خالص داراي وزن يك هزار و500 گرمي است.
چهارمين نمايشگاه طلا و جواهر و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ماشين آلات وابسته از شش تا 10 ارديبهشت ماه جاري از ساعت 17 تا 22 پذيراي علاقمندان در محل نمايشگاه بين المللي مشهد است.

 



اعتراض اهالي بافق به بركناري دو روزه يك مدير مردمي

سرويس شهرستانها -
اهالي بافق در پي اعتراض به انتصاب و بركناري دو روزه مدير عامل جديد و مردمي شركت سنگ آهن مركزي اين شهر ، با برخورد شديد و دور از انتظار نيروي انتظامي مواجه شدند.
گزارشهاي رسيده حاكي است مردم متدين و انقلابي بافق كه از انتصاب نيروي جديدي كه براي اولين بار از خود اهالي بافق انتخاب شده بود ، بشدت خوشحال شده بودند و شادماني خود را با پخش شيريني و نصب پارچه نوشته ها و پلاكاردهاي متعددي در نقاط مختلف شهر به فال نيك گرفته بودند، ناگهان با بركناري وي پس از گذشت دو روز از انتصاب وي و انتخاب شخص ديگري مواجه و به همين دليل سرخورده و ناراضي در مقابل فرمانداري تجمع كردند و خواستار پاسخگويي مسئولان شهر و استان به اين بي تدبيري و سوء مديريت شدند اما با اين معترضان بشدت برخورد شد .
در پي اين ماجرا ، مردم با تجمع در ايستگاه راه آهن بافق ، تا ساعتها از تردد قطارهاي مسافري و باري جلوگيري كردند و اعتراضات به محروميت و پروژه هاي بر زمين مانده سالهاي اخير و انتقال برخي از آنها به ديگر شهرهاي استان يزد شكل گسترده تري به خود گرفت.
گفتني است بافق ، شهري ثروتمند اما با مردماني فقير ، مؤمن ، سختكوش و كم توقع است كه در هر دو انتخابات اخير بويژه در انتخابات 88 با بيش از 83 درصد به دكتر محمود احمدي نژاد رأي داده اند .
اين شهر بر روي منابع و معادن ارزشمند زيادي خوابيده كه بخش عمده اي از آهن ، سرب ، روي و ساير فلزات مورد نياز صنايع مهم كشور را تأمين مي كند اما فقير از اين جهت است كه خود مردم بافق از اين همه نعمت خدادادي محرومند.
مردم بافق از اين گلايه دارند كه چرا گاهي دل مسئولان استان و كشور ، براي يوزپلنگهاي اين منطقه بيش از اهالي و ساكنان آن مي تپد ، ضمن اينكه در دولت قبلي به دليل اردكاني بودن سيد محمد خاتمي ، بسياري از امتيازات شهرهاي بافق و بهاباد از آنها گرفته و به اردكان منتقل شد بخصوص معدن چادرملو كه به بافق نزديكتر از اردكان است .

 



استاندار فارس در مراسم تجليل از فرزندان شهداي حزب الله لبنان:
امروز مهم ترين معضل آمريكا كنترل حزب الله است

شيراز- خبرنگاركيهان:
امروز حزب الله لبنان تنها متعلق به اين كشور نيست بلكه متعلق به تمامي ملتهاي تحت ستم و آزاديخواه عالم است.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در مراسم تجليل از فرزندان نخبه سرداران شهيد حزب الله لبنان گفت: امروز جنبش مقاومت را با ايستادگي در برابر فرعوني ترين دولت جهان مي شناسيم و شايد اگر حزب الله لبنان در برابر آنها مقاومت نمي كرد امروز قداره كشي رژيم نامشروع اسرائيل در منطقه خاورميانه و برخي كشورهاي ديگر بيش از اين بود.
«روح الله احمدزاده» اظهار داشت: حزب الله تجلي انديشه اسلام ناب محمدي و مرهون منويات مقام معظم رهبري است و از اين جهت امروز مهمترين معضل آمريكا و استكبار جهاني كنترل حزب الله است.
وي افزود: تفكر حزب الله بايستي در تمام كشورها توسعه و ترويج شود زيرا حزب الله آينه تمام نماي جريان مقاومت اسلامي و انقلابي در خاورميانه است و اگر جوان ايراني مي خواهد هشت سال دفاع مقدس را در آينه امروزي خود ببيند بايد به حزب الله لبنان بنگرد.
احمدزاده تصريح كرد: سرمايه حزب الله تسليحات نظامي و ادوات جنگي نيست بلكه مهمترين سرمايه حزب الله سرمايه هاي اعتقادي و مكتبي است و ترس قدرتهاي جهاني از حزب الله نيز به خاطر وجود همين سرمايه است.
استاندار فارس گفت: به فضل الهي حزب الله لبنان در آينده اي نه چندان دور رژيم نامشروع اسرائيل را سرنگون خواهد كرد و طعم خوش آزادي را براي كشورهاي منطقه به ارمغان مي آورد.
اجلاسيه سرداران
و 14 هزار شهيد استان فارس آغاز به كار كرد
اجلاسيه بزرگ سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس با برگزاري يادواره شهداي روحاني و يادواره پيشكسوتان ايثار و شهادت رسماً آغاز به كار كرد.
جانشين سازمان بسيج كشور در مراسم تجليل از پيشكسوتان بسيجي فارس در سخناني از احياي نام شهيدان و ايثارگران در قالب اجلاسيه شهداي فارس قدرداني كرد و گفت: برگزاري اين اجلاسيه كاري بزرگ براي مقابله با جنگ نرم دشمنان و هدايت نسل جوان است.
سرتيپ «علي فضلي» اظهار داشت: استقرار و ادامه اين حركت مبارك استمرار راه شهداست و ادامه راه شهدا قطعاً انقلاب را بيمه خواهد كرد.
وي با بيان اينكه تعداد شهداي دوران دفاع مقدس استان فارس 203 برابر شهداي كربلاست افزود: برگزاري اجلاسيه شهدا و اردوهاي راهيان نور استمرار ياد و خاطره شهيدان دوران جنگ و حماسه است.
علي فضلي گفت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عظمت دلاورمردي هاي رزمندگان عرصه دفاع مقدس فرموده اند كه شبهاي كربلا شبهاي قدر انقلاب است و انس با شهدا انسان را وارسته مي كند و خروجي اجلاسيه ها چاپ دهها عنوان كتاب و ساخت مستندها و فيلم هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
سرتيپ «غلامحسين غيب پرور» فرمانده سپاه فجر فارس نيز در سخناني گزارشي از روند برگزاري اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد فارس را ارائه كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14