(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 اردیبهشت 1390- شماره 19920

بازديد شبانه وزير بهداشت از 2 بيمارستان قديمي تهران
فرمانده پليس راه كشور خبر داد اجراي جدي و بدون اغماض قانون جديد راهنمايي و رانندگي
رسيدگي به پرونده متهمان اختلاس در شوراي شهر و شهرداري آبادان
بازديد اعضاي شوراي شهر تهران از تونل نيايش
توزيع رايگان كتاب ايمني در خانه براي شهروندان تهراني
انهدام باند جعل چك پول در تهران
معاون شهردار تهران خبر داد پخش اذان از تاكسي ها و اتوبوس هاي پايتخت
كشف محموله 5/1ميليارد ريالي كالاي قاچاق در گچساران
چاپ اسكناس جعلي در خانه
سيل جان 3 عضو يك خانواده را در تربت جام گرفت
مرگ خاموش 4 نفر در دزفول
حادثه رانندگي در ايلام 12 كشته و 16 مجروح به جاي گذاشت
حوادث كوتاه از كشور
حق السكوت براي شكارچي بن لادن
مجازات اعتياد به كامپيوتر!
مرگ آخرين كهنه سرباز



بازديد شبانه وزير بهداشت از 2 بيمارستان قديمي تهران

وزير بهداشت و درمان از دو بيمارستان مهم و قديمي تهران بازديد و از نزديك با عملكرد و ميزان موفقيت اين دو بيمارستان در سرويس دهي به بيماران آشنا شد.
خانم دكتر مرضيه وحيد دستجردي در اين بازديدها كه پنج شنبه شب و حوالي ساعت 2 بامداد صورت گرفت پس از بازديد بخش هاي مختلف از جمله اتاق هاي جراحي، CCU و ICU، اتاق ايزوله و بخش دي كلينيك به گفت وگو با بيماران و همراهان آن و كادر پزشكي و پرستاري اين دو بيمارستان به گفت وگو نشست.
گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران مي افزايد: وزير بهداشت با توجه به رضايتمندي بيماران، از رئيس، مدير و ديگر كاركنان كادر آن بيمارستان تشكر و قدرداني كرد و در زمينه حل مسايل موجود بيمارستان از قبيل عدم وجود بخش CTscan ، بافت قديمي بيمارستان و عدم پرداخت مناسب بيمه ها كه از طرف رئيس و مدير بيمارستان عنوان شد، قول مساعدت و پيگيري هاي لازم را داد.
دستجردي در اين بازديد از طلب 80 ميليارد توماني دانشگاه علوم پزشكي تهران از كل بيمه ها خبر داد. دكتر دستجردي از قسمت هاي مختلف بيمارستان فيروزگر تهران بازديد و ضمن گفت وگو با بيماران، نحوه خدمات رساني اين بيمارستان را مورد ارزيابي قرار داد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بازديد از مركز استروك يونيت (واحد مراقبت ويژه سكته حاد مغزي) اين بيمارستان ضمن استقبال از راه اندازي بخش ويژه سكته حاد مغزي در اين مركز درماني، بر راه اندازي هرچه سريعتر فلوشيپ (تحصيلات فوق تخصصي) بيماريهاي عروق مغزي و سكته هاي مغزي در اين مركز تاكيد و آمادگي همكاري وزارتخانه با دانشگاه علوم پزشكي تهران را در راه اندازي اين رشته اعلام كرد.

 



فرمانده پليس راه كشور خبر داد اجراي جدي و بدون اغماض قانون جديد راهنمايي و رانندگي

فرمانده پليس راه كشور از اجراي جدي و بدون اغماض قانون جديد تخلفات رانندگي خبر داد.
به گزارش فارس سرهنگ محمدرضا مهماندار گفت: هفته اول اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي با هدف فرهنگسازي و آموزش طي شد.
وي اظهار داشت: طي يك هفته اول اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي ماموران پليس راه با بيش از 406 هزار تخلف رانندگي برخورد كردند.
سرهنگ مهماندار افزود: ماموران پليس راه از امروز در تمامي جاده هاي كشور حضور دارند و در آماده باش كامل هستند تا قانون جديد را قاطعانه و بدون اغماض به اجرا درآورند. فرمانده پليس راه كشور تاكيد كرد: بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودرو، استفاده از كلاه ايمني براي راكبان موتورسيكلت ها، برخورد جدي با تخلفات حادثه ساز و مصرف مشروبات الكلي و استعمال مواد مخدر و روانگردان ها توسط رانندگان از موضوعاتي است كه به طور جدي در دستور كار پليس راه قرار دارد.
سرهنگ مهماندار گفت: خودرو رانندگاني كه مرتكب 2 تخلف حادثه ساز به صورت همزمان شوند 72 ساعت توقيف و نمره منفي نيز اعمال مي شود.

 



رسيدگي به پرونده متهمان اختلاس در شوراي شهر و شهرداري آبادان

آبادان-خبرنگاركيهان:
نخستين جلسه علني رسيدگي به پرونده متهمان ارتكاب به تباني در معاملات (مزايدات و مناقصات) شوراي شهر و شهرداري آبادان در محل دادگستري اين شهر برگزار شد.
اين جلسه با حضور دو متهم اصلي پرونده، وكلاي آنان و جمعي از اعضاي خانواده، مردم و خبرنگاران و با قضاوت قاضي پرونده «رامين مهربان» برگزار شد.
در ابتداي جلسه نماينده دادستان به ايراد كيفرخواست و پس از آن نيز قاضي پرونده به تفهيم اتهامات وارده پرداخت و در ادامه نيز متهمان و سپس وكلاي آنان دفاعيات و اظهارات خود را راجع به اتهامات قرائت شده بيان كردند.
دستكاري در قيمت مزايده ها، دريافت رشوه از برخي پيمانكاران به عناوين و شكلهاي مختلف و ارائه درخواست صدور چك از محل ماده 17 شهرداري با عنوان كمك و مساعدت به مردم كه در نهايت به دست خود متهم مي رسيد از مهمترين اتهامات اين متهمان بود.
قاضي پرونده از متهمان كه سعي داشتند خود را مبرا از اتهامات بدانند خواست حقايق را بگويند و آنچه را كه بارها اعتراف، نوشته و امضا كرده اند را بپذيرند.
به گفته قاضي مهربان، مجازات متهمان به منظور جلوگيري از حيف و ميل اموال عمومي كه از طريق لابي كردن، دادن قول مساعد براي كسب موفقيت پيمانكار خاص در مزايدات در ازاي دريافت وجه از آنان انجام شده است صورت مي گيرد.
به گزارش خبرنگارما، دادگاه ظرف مدت يك هفته مبادرت به صدور راي درباره متهمان مي كند.
اين پرونده در شعبه 101 كيفري و حقوقي دادگستري آبادان رسيدگي مي شود.

 



بازديد اعضاي شوراي شهر تهران از تونل نيايش

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به همراه جمعي از كارشناسان دانشگاهي از روند اجرايي پروژه تونل نيايش بازديد كردند.
به گزارش مهر، در اين بازديد، مدير پروژه تونل نيايش به تشريح جزئيات پرداخت و گفت: در حال حاضر ميزان پيشرفت پروژه نزديك به 30 متر در هفته است كه اميدواريم در خردادماه به حداكثر پيشرفت ممكن برسيم.
يثربي با بيان اين كه براي جلوگيري از نشست هاي احتمالي طول مسير را به نشست سنج تجهيز كرده ايم گفت: همچنين 309 واحد مسكوني كه در طول اين پروژه قرار دارند شناسنامه دار شده اند و تمامي مشخصات فني آنها ثبت شده است.
وي به وجود لوله هاي گاز در مسير پروژه اشاره كرد و گفت در بخشي از محدوده اين تونل 11 خط لوله گاز وجود دارد كه شناسايي برخي از آنها علي رغم همكاري شركت گاز دشوار است.
گسل هاي فرعي
شناسايي شود
حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز در بازديد از پروژه تونل نيايش با اشاره به مشكلاتي كه قنات ها در مسير تونل توحيد ايجاد مي كنند گفت: شناسايي قنات ها و حفره ها در مسير كار به تنهايي كافي نيست و بايد بر هدايت مسير قنات ها توجه شود كه در احداث تونل توحيد از آن غفلت شد، بنابراين پركردن قنات كافي نيست، چرا كه آب روان قطعا از جاي ديگر سر در مي آورد و مشكل به طور كلي برطرف نمي شود.
وي با اشاره به وجود گسل هاي فرعي در مسير اين تونل گفت: گسل تلويزيون يكي از گسل هاي فرعي است كه در محدوده اين پروژه وجود دارد و تمهيدات لازم بايد حين اجراي اين پروژه در نظر گرفته شود، مواردي همچون زهكشي و تهويه نيز از جمله مواردي است كه بايد به طور جدي به آن پرداخته شود.
حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز با اشاره به تجربه تونل توحيد گفت: اين پروژه از فعاليت هاي ارزشمندي است كه در برخي نقاط بد اجرا شده است.
وي ادامه داد: ريزش آب در تونل، مشكلاتي كه در سيستم تهويه هوا وجود دارد و حجم عظيم تبليغات سبب بدبيني به پروژه شد و احساس كرديم مديريت شهري با صداقت براي مردم اين پروژه را به انجام نرسانده است.
بيادي از مشاوران پروژه خواست به نظرات شورا در عمل توجه كنند و همانند تونل توحيد پروژه با مشكلات به پايان نرسد.
وي با اشاره به اين كه ترافيك اتوبان صدر به محدوده پيروز كشيده شده است خواستار آن شد كه تونل نيايش و دو طبقه شدن اتوبان صدر همزمان افتتاح شود زيرا در غير اين صورت وضعيت ترافيك در اين محدوده بدتر از گذشته مي شود.

 



توزيع رايگان كتاب ايمني در خانه براي شهروندان تهراني

توزيع رايگان و گسترده كتاب ايمني در خانه همزمان با شروع فعاليت بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران آغاز شد.
به گزارش مهر، كتاب «ايمني در خانه» به تيراژ يك ميليون نسخه در غرفه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در نمايشگاه كتاب و همچنين در محل استقرار آتش نشانان به شهروندان عرضه مي شود.
همچنين يكصد هزار نسخه هم در اختيار 94 ايستگاه آتش نشاني در نقاط مختلف تهران گذاشته شد تا در اختيار شهروندان قرار گيرد.
در اين كتاب توصيه هاي كارشناسي درباره ايمني به زبان ساده و روان مطرح شده است تا حداكثر فرصت آموزشي را براي شهروندان فراهم كند.

 



انهدام باند جعل چك پول در تهران

رئيس كلانتري 112 ابوسعيد از دستگيري اعضاي باند حرفه اي تهيه و توزيع چك پول تقلبي طي يك عمليات پيچيده پليسي در جنوب تهران خبر داد.
به گزارش برنا، سرهنگ علي سعدي رئيس كلانتري 112 ابوسعيد دراين باره گفت: چندي پيش از طريق شكايات تعدادي از شهروندان تهراني درخصوص تهيه و توزيع چك پول جعلي توسط چند متهم سابقه دار در سطح گسترده اي در جنوب تهران موضوع به سرعت در دستور كار ماموران تجسس قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: طي تحقيقات مقدماتي از سوي ماموران مشخص شد سر كرده باند فردي به نام مرتضي است كه مدتي است به صورت گسترده در سطح تهران فعاليت دارد.
سرهنگ علي سعدي اضافه كرد: در تحقيقات بعدي ماموران دريافتند حلقه اول اين زنجير فردي به نام «ميلاد» كه داراي سوابق تجاوز به عنف و سرقت موتورسيكلت است و مدت كوتاهي كه مشغول توزيع چك پول جعلي بوده درآمد هنگفتي از اين طريق به هم زده است.
رئيس كلانتري ابوسعيد با اشاره به عمليات پليسي براي دستگيري متهم، خاطر نشان كرد: در حالي كه نامبرده با موتورش به دنبال مشتري مي گشت و قصد فروش چك پول ها را داشت دستگير و از وي 4 فقره چك پول 50 هزار توماني جعلي كشف شد.
سعدي گفت: در بازجويي از متهم صراحتاً به بزه ارتكابي اعتراف كرد و گفت: تعداد 10 فقره چك پول تقلبي از فردي به نام «سام» تهيه و خريداري كرده ام و 6 عدد آن را نقد و چهار فقره ديگر در جيبم بود كه دستگير شدم.
به دنبال اين موضوع با هماهنگي مقام قضايي، سام به همراه يكي از اعضاي باند به نام اميرحسين دستگير شد و در بازجويي هاي فني به توزيع چك پول جعلي اعتراف و اظهارات متهم رديف اول را تاييد كردند.
با اعترافات «سام» دستگيري مرتضي در دستور كار قرار گرفت و مرتضي و چهار نفر از همدستان وي در يكي از قهوه خانه هاي جنوب تهران طي يك عمليات ضربتي دستگير شد.
رئيس كلانتري 112 ابوسعيد اظهار داشت: متهم پس از دستگيري بلافاصله به كلانتري منتقل شد و در بازجويي به ماموران گفت كه به اتهام جعل شناسنامه سابقه كيفري دارم اين چك پول ها را از فردي به نام «امير» به قيمت 20 هزار تومان مي خريدم و 25 هزار تومان به زيردستان مي فروختم.
اين مقام مسئول در پليس پايتخت تصريح كرد: ماموران دايره تجسس در حال رسيدگي به موضوع بودند كه ناگهان دو تن از شهروندان به كلانتري مراجعه ضمن ارائه شكايتي اظهار داشتند، توسط مرتضي و اعضاي اين باند اغفال شده و 14 فقره تراول به ما فروخته اند.
رئيس كلانتري 112 ابوسعيد در پايان با اشاره به حساسيت موضوع خاطر نشان كرد: با دستور بازپرس شعبه 3 دادسري ناحيه 11 تهران پرونده جهت تكميل تحقيقات و دستگيري ساير متهمان و همدستان با توجه به باندي بودن فعاليت آنان تحويل اداره 13 پليس آگاهي تهران بزرگ شد.

 



معاون شهردار تهران خبر داد پخش اذان از تاكسي ها و اتوبوس هاي پايتخت

معاون شهردار تهران از پخش اذان از اتوبوس ها و تاكسي هاي پايتخت خبر داد.
به گزارش فارس سيدجعفر تشكري هاشمي در ديدار با رئيس ستاد اقامه نماز كشور افزود: ناوگان حمل و نقل شهري روزانه 11 ميليون مسافر را در تهران جابه جا مي كند و اين حجم انبوه مسافران ظرفيت بالقوه اي براي انتقال آموزه هاي اخلاقي و ديني از جمله تبليغ و ترويج فرهنگ نمازخواني در جامعه است.
وي با اعلام اين كه به زودي عموم تاكسي هاي تهران از جمله تاكسي هاي خطي و تاكسي هاي مستقر در فرودگاه هاي امام خميني و مهرآباد، راه آهن و پايانه هاي مسافربري هنگام اذان از طريق گيرنده هاي راديويي خود نسبت به پخش آواي ملكوتي اذان با صداي بلند اقدام مي كنند، اظهار كرد: با توجه به تردد 80 هزار دستگاه تاكسي در سطح شهر با اين اقدام صداي اذان به يك باره در كل شهر تهران طنين انداز مي شود.
معاون شهردار تهران با تأكيد بر اين كه مشابه اين اتفاق به زودي در 6 هزار دستگاه اتوبوس عمومي و خصوصي و در تمامي خطوط اتوبوسراني نيز به مورد اجرا درمي آيد، اضافه كرد: علاوه بر اين در پايانه هاي اتوبوسراني نسبت به پخش اذان اقدام مي شود و اين مهم هنگام اذان صبح در اتوبوس هاي خطوط شبانه نيز مورد توجه قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه تمامي ايستگاه هاي مترو در مرحله نخست و قطارهاي مترو در مرحله بعد نسبت به پخش آواي ملكوتي اذان اقدام مي كنند، اعلام كرد: موضوع تجهيز تمامي ايستگاه ها به نمازخانه و وضوخانه و توسعه نمازخانه هاي موجود با جديت از سوي شركت بهره برداري مترو دنبال خواهد شد.

 



كشف محموله 5/1ميليارد ريالي كالاي قاچاق در گچساران

فرماندهي انتظامي شهرستان گچساران از كشف و ضبط يك محموله كالاي قاچاق شامل قطعات يدكي خودرويي خارجي به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال در محورهاي ارتباطي اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ سيد قدرت الله بيعت اصل روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: يك دستگاه كاميون حامل كالاهاي قاچاق ياد شده از بنادر جنوبي بارگيري و قصد عزيمت به استان هاي فارس و اصفهان را داشت كه با هشياري ماموران مبارزه با كالاهاي قاچاق نيروي انتظامي شهرستان گچساران شناسايي و دستگير شد.
وي گفت: در اين محموله قاچاق، 18هزار و 552 قطعه از انوع قطعات يدكي خودروي خارجي كشف شده است.فرماندهي انتظامي گچساران تصريح كرد: در اين رابطه دو نفر متهم نيز دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي شهرستان معرفي شدند.

 



چاپ اسكناس جعلي در خانه

رشت- خبرنگار كيهان:
جاعل اسكناس در لاهيجان دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان با اعلام اين خبر گفت: م-ر در منزل مسكوني خود اقدام به چاپ اسكناس هاي جعلي مي كرد كه به دنبال دريافت گزارش هاي مردمي، موضوع اين پرونده در دستور كار پليس شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ اصغرپور با بيان اين كه ماموران كلانتري 11 لاهيجان پس از بررسي هاي بسيار با هماهنگي مراجع قضايي وارد منزل اين فرد شدند افزود: در بازرسي از خانه نامبرده 5 قوطي رنگ مخصوص چاپ اسكناس، 8 عدد كارتريج رنگي، 200 برگ باندرول مربوط به بانك مركزي و يكصد برگ كاغذ مخصوص چاپ اسكناس به اضافه 3 دستگاه چاپگر رنگي ليزري و 3 تيغه قمه كشف و ضبط شد.
گفتني است متهم نيز با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.

 



سيل جان 3 عضو يك خانواده را در تربت جام گرفت

سيل در تربت جام و گناباد منجر به كشته شدن 3 زن از اعضاي يك خانواده و تلف شدن 370 راس گوسفند شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مديرعامل هلال احمر خراسان رضوي دراين باره گفت: كشته شدگان وقوع سيل در روستاي حاجي آباد از توابع شهرستان تربت جام سه زن و از اعضاي يك خانواده بودند.
علي اصغر حسن زاده اظهار داشت: چهارشنبه شب گذشته سيل در سه شهرستان گناباد، سبزوار و تربت جام خسارات فراوان به بار آورده و جان سه نفر را در روستاي حاجي آباد از توابع تربت جام گرفت.
وي با بيان اينكه هر سه قرباني حادثه سيل زن بوده اند، گفت: متاسفانه جسد دو نفر از آنان مفقود شده و با وجود جست وجوي هلال احمر تاكنون اين تلاش ها به ثمر نرسيده است.مديرعامل هلال احمر خراسان رضوي اظهار داشت: 3 فرد كشته شده از اعضاي يك خانواده هستند كه در خودروي خود بوده و در مسير سيل قرار گرفتند.وي ميزان خسارات ناشي از سيل را تخريب 10 خانه عنوان كرد و افزود: روستاي حاجي آباد 30 خانوار جمعيت دارد كه 10 خانه از 30 خانه آن ويران شده است. وي گفت: چهار روستاي بخش صالح آباد تربت جام در محاصره سيل قرار گرفت. حسن زاده ميزان خسارات و تلفات سيل در شهرستان هاي گناباد و سبزوار را ناچيز خواند و تصريح كرد: در اين شهرستان ها خسارات چنداني به بار نيامده است.همچنين سرپرست اداره كل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي گفت: وقوع سيل چهارشنبه شب گذشته در روستاي اسو از توابع شهرستان گناباد خسارات زيادي را بر جاي گذاشت و 370 راس گوسفند را تلف كرد.سرپرست اداره كل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي افزود: در سبزوار و روستاهاي اطراف نيز اماكن مسكوني روستايي، اماكن دامي و تاسيسات آب و برق و لوازم معيشتي مردم خسارات زيادي ديده اند.

 



مرگ خاموش 4 نفر در دزفول

دزفول- خبرنگار كيهان:
نشت گاز خانگي جان سه عضو يك خانواده و ميهمان آنها را در دزفول گرفت.
اين حادثه ناگوار شب هنگام در يكي از منازل مسكوني دزفول در كوي آزادگان و بر اثر رعايت نكردن نكات ايمني به وقوع پيوست.
رئيس سازمان آتش نشاني دزفول در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: دليل وقوع اين حادثه نشت گاز از آب گرمكن منزل بوده است.
«مرتضي همايون نسب» اسامي جان باختگان را «بهروز نقاش» 49 ساله پدر خانواده، ميترا حاجي مانده مادر خانواده 43 ساله، مجيد نقاش 19 ساله و سيدرضا موسوي اصل 19 ساله كه ميهمان خانواده بود ذكر كرد.

 



حادثه رانندگي در ايلام 12 كشته و 16 مجروح به جاي گذاشت

برخورد يك دستگاه اتوبوس با زائران بقعه متبركه امامزاده احمد(ع) در استان ايلام 28 كشته و مجروح برجا گذاشت.
مديرعامل جمعيت هلال احمر ايلام در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در اين حادثه كه صبح جمعه رخ داد يك دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداري اهواز پس از پياده كردن مسافران در محل زيارتگاه در مسير برگشت به دليل نقص فني و عدم كنترل راننده با تعدادي از چادرهاي اسكان زائران و خودروهاي آنها برخورد كرد.
«محمدباقر محمدي» افزود: در اين حادثه دلخراش 12 نفر شامل هفت زن و پنج مرد در دم كشته و 16 نفر مجروح شدند.
وي ادامه داد: اين مسافران اهل شهرستان اسلام آباد غرب در استان كرمانشاه هستند.
محمدي اضافه كرد: پس از اطلاع از وقوع حادثه امدادگران جمعيت هلال احمر ايلام به منطقه اعزام و اجساد و مجروحان را به مراكز درماني پلدختر در استان لرستان و انديمشك در استان خوزستان انتقال دادند.

 



حوادث كوتاه از كشور

خسارت تگرگ به محصولات باغي كاخك
گناباد- خبرنگار كيهان: بارش شديد تگرگ در شهر كاخك از توابع شهرستان گناباد، خسارات زيادي به محصولات كشاورزي اين شهر وارد كرد. محمد باقر جاهدي مدير جهاد كشاورزي گناباد با اعلام اين خبر گفت: ميزان خسارت وارده 10 ميليارد ريال تخمين زده مي شود و اكثر اين خسارت ها به شكوفه هاي درختان زردآلو و بادام وارد شده است.
سقوط پژو پرشيا به دره عباس آباد
همدان- خبرنگار كيهان: سقوط يك دستگاه خودروي پژو پرشيا به دره عباس آباد همدان، يك كشته و 2 مجروح به جا گذاشت. خودروي پژوي مذكور حامل 3 سرنشين دختر بود كه به هنگام بازگشت از محوطه گنجنامه، به علت سرعت بالاي وسيله نقليه در سر پيچ جاده و عدم توانايي راننده در كنترل آن، به گارد ريل كنار جاده برخورد كرد و به پايين دره پرتاب شد. در اين حادثه، 2 سرنشين خودرو كه خود را به بيرون پرت كردند دچار شكستگي و جراحت شدند و دختر جوان ديگر به هنگام سقوط خودرو، به بيرون پرتاب شد و جان خود را از دست داد.
توقيف 12 هزار ليتر گازوئيل قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران پايگاه درياباني چابهار در راستاي مبارزه با قاچاقچيان سوخت، طرح كنترل تانكرهاي سوخت كش را به اجرا گذاشتند. با انجام اين طرح يك دستگاه تانكر سوخت حامل 28 هزار ليتر گازوئيل و دو دستگاه تانكر سوخت ديگر را كه حامل 12 هزار ليتر گازوئيل بود شناسايي و توقيف شد.
دستگيري سركرده سارقان بانك
سرويس شهرستان ها: كارآگاهان پليس آگاهي استان خوزستان موفق به دستگيري سركرده سارقان بانك در شهرستان گتوند استان خوزستان شدند. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ محسني رئيس پليس آگاهي استان خوزستان در خصوص اين خبر گفت: سركرده اين گروه كه سابقه سرقت بانك در شهرستان هاي ديگر را نيز داشت در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت ميليون ها تومان از بانك هاي مذكور به كمك همدستان خود اعتراف كرد.
كشف احشام قاچاق در سراوان
زاهدان- خبرنگار كيهان: به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي مرزباني استان سيستان و بلوچستان؛ مرزبانان هنگ مرزي سراوان در دو عمليات مشابه، حين گشتزني در سطح حوزه استحفاظي موفق شدند تعداد زيادي احشام قاچاق را كشف و ضبط كنند. اين گزارش حاكيست، در اين عمليات هاي جداگانه تعداد 87 رأس بز، 16 رأس گوسفند و تعداد 28 رأس گوساله كه فاقد هرگونه مجوز بهداشت و حمل بودند كشف و ضبط گرديد.
دستگيري سارقان گوسفند
بناب- خبرنگار كيهان- به گفته فرمانده نيروي انتظامي بناب؛ سارقان احشام تبريز در بناب دستگير شدند. سرهنگ عيسي هاتفي افزود: با تلاش عوامل نيروي انتظامي بناب سه نفر سارق احشام كه 42 رأس گوسفند را در تبريز سرقت نموده و قصد داشتند آنها را به شهرستان هشترود ببرند؛ به هنگام فروش در شهرستان بناب دستگير و بعد از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف صدها بسته تجهيزات دندانپزشكي
خرم آباد- خبرنگار كيهان: رئيس پليس اطلاعات انتظامي لرستان گفت: يك هزار و 110 بسته تجهيزات دندانپزشكي قاچاق كشف شده است. سرهنگ اميرالماسيان گفت: دو نفر كه با يك دستگاه خودرو مبادرت به تهيه و توزيع دارو و تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي در سطح استان مي كردند شناسايي و دستگير شدند. وي افزود: در بازرسي از خودروي آنان تعداد يك هزار و 110 بسته تجهيزات دندانپزشكي قاچاق كشف و ضبط شد.

 



حق السكوت براي شكارچي بن لادن

«گري فالكنر» سرباز آمريكايي كه ادعا مي شود بن لادن را به دام انداخته و به «شكارچي بن لادن» ملقب شده، 27 ميليون دلار جايزه مي خواهد كه به نظر مي رسد اين مبلغ نوعي حق السكوت باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري زي نيوز، گري فالكنر سرباز آمريكايي كه نقش خود را در مرگ اين تروريست بزرگ بسيار پررنگ مي داند، از سازمان جوايز آمريكا 27 ميليون دلار پاداش درخواست كرده است.آمريكا كه براي پايان دادن به جنجالي كه خود در مورد بن لادن راه انداخته تلاش مي كند، قرار است 25 ميليون دلار از اين پاداش درخواست شده را توسط سازمان جوايز آمريكا و دو ميليون ديگر را توسط موسسه حمل و نقل هوايي تامين كند.اين گزارش حاكيست، بنابر افسانه آمريكايي، فالكنر در بيرون كشيدن بن لادن از مخفيگاه كوهستاني اش و آوردن وي به پاي كوه و شكار وي نقش مهمي ايفا كرده است.فالكنر در ژوئن سال 2010 به دليل تلاش براي عبور از مرز پاكستان براي به ظاهر ردگيري بن لادن در افغانستان، توسط مقامات پاكستاني دستگير شد.گفتني است، وي مدعي شده كه ده ها بار براي دستگيري بن لادن تلاش كرده و براي اينكار 6 سال نيز وقت صرف كرده است.

 



مجازات اعتياد به كامپيوتر!

يك نوجوان 14 ساله به دليل سرپيچي از دستورات پدرش مبني بر منع استفاده از رايانه به شدت تنبيه شد.
«لو تان» 39 ساله پدر اين پسر 14 ساله در اين باره به رسانه هاي رسمي چين گفت: پسرم به شدت به بازي هاي رايانه اي اعتياد دارد. هنگامي كه پاي كامپيوتر مي نشيند، از تمام كارهايش باز مي ماند، به همين دليل، بازي با رايانه را برايش منع كردم.
اين مرد 39 ساله در ادامه به روزنامه ديلي ميل خاطرنشان كرد: وقتي در بازگشت به منزل متوجه شدم پسرم دوباره به كافي نت رفته است با عصبانيت به آنجا رفتم و در حاليكه موهايش را به دست گرفته بودم او را كشان كشان در مقابل دوستانش به خيابان آوردم.
به گزارش ايسنا، براساس گزارش رسانه هاي چين استفاده از بازي هاي رايانه اي در اين كشور به يك معضل اجتماعي بدل شده است، به طوري كه ميليون ها نفر از اقشار مختلف اين كشور به بازي هاي دنياي مجازي اعتياد پيدا كرده اند.

 



مرگ آخرين كهنه سرباز

«بريتون كلاود كوئلز» آخرين كهنه سرباز بازمانده از دوران جنگ جهاني اول، در سن 110 سالگي در استراليا درگذشت.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه، «كوئلز» بعد از ظهر جمعه در منزلش در شهر پرت دار فاني را وداع كرد.كوئلز آخرين كهنه سرباز بازمانده از 70 ميليون پرسنل نظامي بود كه در جنگ جهاني اول حضور داشت.آخرين نيروي غيرنظامي بازمانده از دوران جنگ جهاني اول نيز فلورانس گرين است كه 110 سال دارد.وي در آن زمان از جمله پرسنل غيرنظامي نيروي هوايي سلطنتي انگليس بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14