(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 خرداد 1390- شماره 19940

نفرات برتر مسابقات اذان تالش معرفي شدند
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش: بساط مدارس تخريبي تا سال 92 برچيده مي شود
برگزاري همايش بزرگداشت شخصيت هاي علمي و فقهي دزفول
آغاز عمليات ساخت 330واحد مسكن مهر در بازرگان
بودجه بهداشت و درمان درسال جاري 20درصد افزايش يافته است
تكميل كشتارگاه اهواز در انتظار اعتبارات سفررئيس جمهوري
احداث 8 پروژه بزرگ درماني و ورزشي در لرستان
مصوبه احداث مونوريل دزفول - انديمشك به شوراي ترافيك خوزستان فرستاده شد
ايران در كيهان
گنبدكاووس 139 مدرسه كم دارد
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران:شهروندان ساروي نگران كيفيت آب آشاميدني نباشند
تا دهم تيرماه امسال اتباع بيگانه غيرمجاز در هرمزگان جمع آوري مي شوند
ساماندهي دستفروشان سيار در بابل
انتصابات جديد در شهرستان ها
مرمت 23 مسجد تاريخي در تبريز
كاهش 9 درصدي جرائم راهنمايي و رانندگي در استان البرز



نفرات برتر مسابقات اذان تالش معرفي شدند

تالش- خبرنگار كيهان:
در مسابقات گلبانگ اذان كه با شركت 34 موذن نوجوان و جوان شهرستان هاي تالش، تهران و رضوانشهر در 2 گروه سني زير 16 سال و بالاي 16 سال برگزار شد، نفرات برتر معرفي شدند. در رده سني زير 16 سال با راي هيئت داوران محمد محمدي رزمجو با 76 امتياز به مقام اول دست يافت و نويد شمخاني با 75 امتياز و محمد نوروزي با 5/72 امتياز رتبه دوم و سوم را كسب كردند. در رده سني بالاي 16 سال شهرام يادگاري و مصطفي غفاري مشتركاً با كسب 5/93 امتياز رتبه اول را كسب كردند و رضا حيدري با 5/86 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت و اميدحسن زاده با كسب 5/82 امتياز رتبه سوم را كسب كرد.
گفتني است اين مسابقات به همت هيئت قرآني ثقلين و گروه مشاوران جوان دفتر امام جمعه تالش در محل مسجد جامع شهرستان تالش برگزار شد.

 



معاون عمراني وزير آموزش و پرورش: بساط مدارس تخريبي تا سال 92 برچيده مي شود

همدان-خبرنگاركيهان:
معاون عمراني وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پايان سال 92، بساط مدارس تخريبي و فاقد استحكام و خشت و گلي كشور برچيده مي شود.
مرتضي رئيسي در سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان همدان افزود: طي اجراي طرحي كه از سال جاري آغاز شده است با هماهنگي دولت و خيرين مدرسه ساز، تا پايان سال 92، همه مدارس فاقد استحكام و خشت و گلي در سراسر كشور جاي خود را به مراكز آموزشي داراي استانداردهاي فني مهندسي و مستحكم مي دهد.
وي اضافه كرد: از سال 87 تاكنون، تعهدات خيرين مدرسه ساز كشور بيش از 45 برابر شده به طوري كه از 9/16 ميليارد تومان در 12 سال پيش به 750 ميليارد تومان در سال 89، رسيده است.
رئيسي اعلام كرد: طي 12 سال گذشته، خيرين مدرسه ساز كشور مجموعاً بالغ بر دو هزار ميليارد تومان صرف مدرسه سازي كرده اند و اين نشان مي دهد كه در اين مدت روزي 2 پروژه آموزشي با 10 كلاس درس با هزينه 5 ميليارد ريال توسط خيرين به اجرا درآمده است.
در اين جشنواره، تعهدات خيرين مدرسه ساز استان همدان براي سال جاري، بالغ بر 20 ميليارد تومان اعلام شد.

 



برگزاري همايش بزرگداشت شخصيت هاي علمي و فقهي دزفول

دزفول-خبرنگاركيهان:
با شناسايي شخصيت هاي علمي و فقهي دزفول، همايش بزرگداشت آنان در دستور كار قرار گرفته است.
رئيس شوراي شهردزفول با اعلام اين خبر گفت: برگزاري همايش بزرگداشت مقام علمي و فقهي آيت الله معزي، نقطه آغازي براي بزرگداشت علما و فضلاي دزفول بود و اين روند تداوم خواهديافت.
عليرضا زماني راد كه از دفتر نمايندگي كيهان دزفول ديدن كرده بود افزود: دزفول شهر نمونه مقاومت دربرابر حملات دشمن بعثي در دوران جنگ نام گرفته است و روزچهارم خرداد نيز به عنوان روز مقاومت دزفول نام نهاده شده است.
وي گفت: روحيه مقاومت، ريشه در فرهنگ و تاريخ مردم اين ديار دارد.
نورمحمد عشيري نماينده كيهان در دزفول نيز دراين نشست چهارم خرداد را يادآور حماسه ايستادگي و رادمردي مردم اين شهر در برابر دشمن بعثي برشمرد.

 



آغاز عمليات ساخت 330واحد مسكن مهر در بازرگان

اروميه- خبرنگاركيهان:
با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي عمليات ساخت 330 واحد مسكوني، مسكن مهر در شهر بازرگان آغاز شد.
ايوب عزيزي در اين مراسم گفت: عمليات ساخت 6هزار و 900 واحد مسكوني در شهرهاي كوچك استان از طريق بنياد مسكن انقلاب اسلامي درحال پيگيري است كه از اين تعداد تاكنون 2400 واحد به بهره برداري رسيده است.
وي درخصوص 330 واحد مسكوني بازرگان نيز افزود: اين واحدها در قالب گروه هاي 2 نفره در قطعات 150مترمربعي احداث مي شوند كه باتوجه به مشاركت خوب متقاضيان در پرداخت سهم آورده واحدها پيش بيني مي شود تعدادي از اين واحدها تا پايان سال به بهره برداري برسد.
اين تعداد واحد در زميني به مساحت 6هكتار در شهر بازرگان ماكو احداث مي شود.

 



بودجه بهداشت و درمان درسال جاري 20درصد افزايش يافته است

بادرود- خبرنگاركيهان:
دبير كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه بهداشت و درمان كشور در سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 20درصد افزايش يافته است.
محمد ضابطي افزود: اين افزايش در شرايطي صورت گرفته كه نسبت به رشد بودجه عمومي سهم اندكي را به خود اختصاص داده است و براساس آنچه در برنامه پنجم توسعه تدوين و تصويب شده بايد 10درصد از خالص وجوه هدفمند كردن يارانه ها در بودجه بهداشت و درمان سال90 ديده شود. اما در بودجه اي كه امسال دولت به مجلس ارائه كرده، مشاهده مي كنيم كه اين احكام به درستي ديده نشده است.
نماينده نطنز و بادرود و قمصر با اشاره به اينكه كميسيون بهداشت و درمان مجلس در بررسي بودجه افق سند چشم انداز را مدنظر قرار داد اما در كميسيون تلفيق و بررسي بودجه برخي مسائلي كه كميسيون بهداشت مدنظر داشت به تصويب نرسيد و آن چيزي نيست كه در اسناد بالادستي مدنظر قرار گرفته بود. افزود: با شعار نمي توان روند درماني كشور را بهينه كرد چون مشكلات درماني مردم، از قسمت هاي مختلفي نشأت مي گيرد كه بايد به صورت زيربنايي حل و فصل شود.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكل ديگر گران بودن هزينه و درمان و عدم پوشش كامل بيمه هاست كه كميسيون تلاش كرد با همسان سازي بيمه ها سيستم را بهينه كند اما كميسيون تلفيق اين سيستم را رد كرد و در بودجه 90 لحاظ نشد.
وي افزود: در نطنز پزشك عمومي كم داريم چون توزيع نامناسب باعث چنين مسئله اي شده است.

 



تكميل كشتارگاه اهواز در انتظار اعتبارات سفررئيس جمهوري

اهواز- خبرنگار كيهان:
طرح احداث كشتارگاه صنعتي اهواز از مصوبات سفر اول، دوم و سوم رئيس جمهوري همچنان در انتظار دريافت اعتبار است.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان خوزستان در پاسخ به پرسش كيهان مبني بر اينكه چرا اهواز كشتارگاه صنعتي ندارد گفت: احداث كشتارگاه صنعتي اهواز از مصوبات سفرهاي اول تا سوم رئيس جمهوري است كه متأسفانه به دليل عدم اختصاص اعتبار، ساخت كشتارگاه با 10 درصد پيشرفت فيزيكي از سال 88 تاكنون متوقف شده است.
محمد مشكورزاده افزود: عليرغم مكاتبات متعدد وزير كشاورزي، معاون اول رئيس جمهور و استاندار خوزستان به معاون راهبردي و برنامه ريزي هنوز پاسخي دريافت نكرديم.
وي اعتبارات ملي مصوب شده براي احداث كشتارگاه صنعتي اهواز و بهبهان را 12 ميليارد تومان ذكر كرد و توضيح داد: در سفرهاي رئيس جمهور، احداث كشتارگاه صنعتي در اهواز با اعتبار 8 ميليارد تومان و بهبهان با 4 ميليارد تومان به تصويب رسيد كه در بهبهان به دليل پيشرفت فيزيكي ساختمان 600 ميليون تومان از اعتبارات استاني براي تكميل آن هزينه شده است.
مشكورزاده اضافه كرد: طرح اوليه ساخت كشتارگاه صنعتي اهواز در سال 78 پي ريزي شد، در سال 81 كلنگ زني شد و در سال 88 عمليات احداث آن آغاز و با 10 درصد پيشرفت فيزيكي متوقف شد.
به گزارش خبرنگار ما، كلانشهر صنعتي اهواز با يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت هنوز كشتارگاه صنعتي ندارد و ذبح دام مصرفي اين شهر در شرايطي نامطلوب و غيربهداشتي انجام مي شود.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
احداث 8 پروژه بزرگ درماني و ورزشي در لرستان

دورود - خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي در حاشيه بازديد از روند احداث بيمارستان 201 تختخوابي دورود از ساخت 5 بيمارستان با 1100 تخت و 3 مجموعه ورزشي در لرستان خبر داد.
محمدجعفر عليزاده افزود: در صورت تامين اعتبار اين پروژه ها تا پايان سال 94 به بهره برداري مي رسد و تا حدودي عقب ماندگي هاي لرستان در بخش بهداشت و درمان و ورزش برطرف خواهد شد.
وي اظهار داشت؛ از اين تعداد پروژه، بيمارستان شهيد رحيمي و ورزشگاه 2500 نفري اليگودرز تا پايان سال 90 به بهره برداري مي رسد و بيمارستان اليگودرز نيز در هفته دولت سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
عليزاده با اشاره به آغاز احداث بيمارستان دورود و بيمارستان جايگزين شهداي عشاير خرم آباد در فروردين ماه سال جاري گفت؛ پيش بيني مي شود تا پايان سال 94 در صورت تامين اعتبار اين دو بيمارستان نيز به بهره برداري برسند.
بيمارستان دورود از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به لرستان است كه در سال جاري اختصاص 16 ميليارد ريال اعتبار كار ساخت آن آغاز شده است.

 



مصوبه احداث مونوريل دزفول - انديمشك به شوراي ترافيك خوزستان فرستاده شد

دزفول- خبرنگاركيهان:
سخنگوي شوراي اسلامي شهر دزفول از ارائه مصوبه اين شورا مبني بر احداث مونوريل مسير دزفول- انديمشك به شوراي ترافيك استان خوزستان خبر داد.
عظيم سرافراز افزود: طرح احداث مونوريل در اين مسير به تأييد رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور رسيده و مي بايست مراحل قانوني تأييد را به منظور آغاز عمليات اجرايي در شوراي ترافيك استان نيز طي كند.
وي با اشاره به اينكه استاندار خوزستان نيز موافقت ضمني خود را براي ساخت مونوريل اعلام كرده است، گفت: اين طرح پس از انجام مراحل قانوني اوليه وارد فاز مطالعاتي، تنظيم طرح كارشناسي و پس از آن اجرا خواهدشد.
سرافراز طرح احداث مونوريل را براي شهرهاي دزفول و انديمشك بسيار سودمند و راهگشا دانست و افزود: هزينه طرح مزبور طبق توافق صورت گرفته ازسوي ستاد حمل و نقل و سوخت كشور و با مشاركت بخش خصوصي تأمين خواهدشد.
دزفول و انديمشك از شهرهاي شمالي استان خوزستان حدود 10كيلومتر با يكديگر فاصله دارند و اجراي طرح مونوريل گام مهمي در تسهيل حمل و نقل عمومي دوشهر خواهدبود.

 



ايران در كيهان

برگزاري نمايشگاه
¤ شهركرد- خبرنگار كيهان: 6 هزار اثر هنري دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي استان چهارمحال و بختياري با موضوعات بهينه سازي مصرف برق، استفاده از لامپ كم مصرف و مديريت مصرف برق در نمايشگاه بزرگ انرژي در معرض ديد مديران، معلمان و دانش آموزان تمامي مدارس استان و ساير علاقمندان قرار گرفت.
برپايي همايش ملي جايگاه زن
¤ شاهرود- خبرنگار كيهان: همايش ملي فاطمه شناسي و جايگاه زن در اسلام با حضور صدها كارشناس، دانشجو و طلبه از سراسر كشور در دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود برگزار شد. تعداد مقالات ارسال شده به دبيرخانه اين همايش 530 مقاله بود.
11 مورد مدرسه سازي و اهداي زمين
¤ همدان- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش اسدآباد گفت: 11 مورد مدرسه سازي و اهداي زمين توسط خيرين شهرستان اسدآباد انجام شده است.
«سليمان نظري دوست» در سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان اسدآباد، افزود: اين تعداد، شامل احداث 6 باب مدرسه با 44 كلاس درس، اهداي 5 هزار و 600 مترمربع زمين، يك باب ساختمان با 200 متر مربع زيربنا و 6 باب مغازه است كه تاكنون توسط خيرين مدرسه ساز شهرستان اسدآباد اهدا شده است.
ضرورت احداث سيلو
¤ بندرعباس- خبرنگار كيهان: فرماندار حاجي آباد گفت: بخش عظيمي از زمين هاي كشاورزي حاجي آباد به كشت گندم اختصاص دارد ولي تضميني براي نگهداري گندم هاي برداشت شده وجود ندارد. پوراشرف با بيان اينكه سالانه 50 هزار تن گندم از اراضي حاجي آباد برداشت مي شود، اختصاص اعتبار براي نگهداري از گندم هاي برداشت شده را ضروري دانست. به گفته وي در اين شهرستان سيلويي جهت نگهداري گندم وجود ندارد.
تاكيد بر نماز اول وقت در ادارات
¤ بوشهر- خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استانداري بوشهر گفت: يكي از ملاك هاي ارزشيابي دستگاه هاي اجرايي در سال جاري توجه به برگزاري نماز اول وقت است.
محمدحسن شنبدي در نشست شوراي ستاد اقامه نماز دستگاه هاي اجرايي استان بوشهر اظهار داشت: در همين راستا توسعه فرهنگ نماز در جامعه به ويژه در دستگاه هاي اجرايي مورد توجه قرار گرفت.
وي گفت: با اتحاد و همدلي مسئولان امسال استان بوشهر ميزبان اجلاس سراسري نماز كشور است.
بهره برداري از 52 پروژه
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: 52 طرح و پروژه شركت مخابرات استان گلستان با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد ريال در مراسمي بصورت متمركز به بهره برداري رسيد.اين طرح ها شامل نصب 3 سايت BTS (تقويت كننده تلفن همراه) نصب و راه اندازي مركز ديتاي استان، راه اندازي ده ها طرح سيستم هاي ارتباط شهري و نصب و راه اندازي كافوي نوري به منظور توسعه شبكه استان است.
تجليل از خادمان ميراث فرهنگي
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه در زورخانه ورزشي متقي شهرستان اراك برگزار شد از 45 نفر از خادمان ميراث فرهنگي استان مركزي در حوزه هاي مختلف با اهداي لوح قدرداني شد. در اين مراسم، خبرنگار كيهان در استان مركزي در حوزه اطلاع رساني مورد تقدير قرار گرفت.
بهره برداري از 360 واحد مسكوني
¤ زنجان- خبرنگاركيهان: كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان همزمان با سالروز فتح خرمشهر، نسبت به افتتاح و تحويل 360 واحد مسكوني در مناطق روستائي در سطح استان اقدام كرد. مدير مسكن و ساختمان كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان با اعلام اين مطلب افزود: كلنگ احداث 254 واحد مسكوني با زيربناي بيش از 11هزار و 540مترمربع با اعتباري بالغ بر 25ميليون و 400هزار ريال از محل اعتبارات بهسازي و مقاوم سازي مسكن روستائي همزمان با اين ايام در سطح استان به زمين زده شد.
افزايش پهناي باند اينترنتي
¤ مديرعامل شركت مخابرات استان زنجان با اشاره به دو برابر شدن پهناي باند اينترنتي استان، اظهار داشت: پهناي باند اينترنتي استان زنجان پيش از اين 155mb/s بود كه در حال حاضر با افزودن يك باند ديگر به اين پهنا، بسياري از مشكلات اينترنتي استان رفع خواهد شد. مهندس نيكنام جديدي رئيس هيئت مديره شركت مخابرات استان زنجان با بيان اينكه اجراي فيبرنوري در سطح استان با اعتباري بالغ بر 15ميليارد ريال، امسال انجام مي شود، گفت: نصب 70 سايت BTSدر سطح استان به منظور افزايش پوشش شهرها و جاده ها و همچنين ايجاد ظرفيت بيشتر، از جمله برنامه هاي كلاني است كه در امسال انجام خواهد شد.
برگزاري جشنواره
¤ سومين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان ايجرود با حضور مسئولان استاني و شهرستاني در سالن پيامبراعظم(ص) اين شهرستان برگزار شد. در اين مراسم نقي ناصراحمدي مدير آموزش وپرورش ايجرود گفت: با مساعدت خيرين در سال گذشته تعداد 19مدرسه رنگ آميزي و بهسازي، 4آموزشگاه حصاركشي و سرويس بهداشتي 9مدرسه نيز تعمير و تجهيز شد.در سومين همايش خيرين مدرسه ساز شركت كنندگان در آن مبلغ 36ميليارد و 452ميليون و 125هزار ريال تعهد كردند. ضمناً در پايان از تمام خيريني كه سال گذشته به تعهدات خود جامه عمل پوشاندند تقدير به عمل آمد.
اوج آزادي
¤ معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در جمع مديران دستگاه هاي اجرايي استان زنجان ضرورت نظام اسلامي را اجراي احكام نوراني اسلام دانست و گفت: تحقق عدالت از اهداف بلند انبياء بوده و احكام قضايي اسلام بدون نظام اسلامي جاري محقق نمي شود.ابراهيم عزيزي تبعيت از ولايت فقيه را تبعيت از فرامين الهي و عامل پويايي و ثبات نظام اسلامي عنوان كرد و اظهار داشت: اوج آزادي در تبعيت از ولايت فقيه بوده چرا كه آزادي واقعي در بندگي خداوند است.

 



گنبدكاووس 139 مدرسه كم دارد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
شهرستان گنبدكاووس نيازمند ساخت 139 مدرسه در مقاطع مختلف تحصيلي است.
مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس در همايش تكريم خيرين مدرسه ساز اين شهرستان افزود: در مقطع ابتدايي 221 مدرسه در 168 فضاي آموزشي است كه از اين ميزان 54 مورد آن تخريبي است.
نبي الله آخوندي افزود: در اين مقطع تحصيلي برخي مدارس به صورت دوشيفت و سه شيفت درحال فعاليت هستند و برخي ديگر نيز از شدت تخريب بيشتري برخوردار بوده و فضاي ناامني براي تحصيل كودكان به شمار مي روند.
وي گفت: در مقطع راهنمايي نيز 113 مدرسه در 86 فضاي آموزشي وجود دارد كه نشانگر وجود مدارس دو و سه شيفت است.
وي تعداد دبيرستانهاي اين شهرستان را نيز 72 واحد اعلام كرد و گفت: فضاي آموزشي اين بخش نيز 64 مورد است كه به همين خاطر برخي از اين دبيرستانها نيز به صورت دوشيفته اداره مي شوند.
وي افزود: در اين مقطع نيز 16 مدرسه تخريبي وجود داشته و تعدادي ديگر نيز مستهلك هستند كه در مجموع نياز به ساخت 39مدرسه است.
آخوندي گفت: در كنار خيرين مدرسه ساز شهرستان، اقداماتي نيز انجام شد تا ديگر اقشار نيز دراين امر سهيم شوند.
معلمين شهرستان ماهانه حدود 12 ميليون ريال از محل حقوق خود و نيز دانش آموزان سالانه قريب به 100ميليون ريال به اين امر اختصاص مي دهند.

 



مديرعامل آب و فاضلاب مازندران:شهروندان ساروي نگران كيفيت آب آشاميدني نباشند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران با اظهار رضايت از وضعيت آب آشاميدني ساري گفت: ساروي ها نگران كيفيت آب شهر نباشند.
محمدتقي حسين زاده با بيان اين مطلب به كيهان گفت: آب هاي موجود در سطح استان داراي املاح مفيد براي بدن هستند. وي افزود: شركت آب و فاضلاب در سطح استان داراي 10 آزمايشگاه كنترل كيفي است كه به صورت روزانه، ماهانه و فصلي، آزمايش هايي را در قالب شيميايي، باكتريولوژي و كلرسنجي انجام مي دهند.
حسين زاده يادآور شد: يك دستگاه مجهز به نام جي سي مس در آزمايشگاه ساري مستقر است كه آزمايش هاي سالانه فلزات سنگين مانند روي، سرب سموم و تركيبات آني را اندازه گيري مي كند.
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اينكه اين آزمايش ها زيرنظر مستقيم مركز بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي مازندران كنترل مي شود، افزود: تاكنون هيچ موردي مبني بر آلودگي شيميايي آب آشاميدني در شهرهاي استان گزارش نشده است.

 



تا دهم تيرماه امسال اتباع بيگانه غيرمجاز در هرمزگان جمع آوري مي شوند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي هرمزگان گفت: طرح جلوگيري از فعاليت اتباع بيگانه غيرمجاز درهرمزگان از تيرماه اجرايي مي شود.
سرهنگ احمد دادستاني در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 15هزار نفر تبعه بيگانه از استان هرمزگان جمع آوري و طرد شدند امسال نيز طي دو ماهه اخير با اجراي 24 طرح،
2 هزار و 500 نفر جمع آوري شدند.
وي تصريح كرد: طرح جمع آوري 70 هزار تبعه بيگانه غيرمجاز در سراسر هرمزگان بزودي اجرا و اتباع بيگانه از كشور طرد مي شوند.
سرهنگ دادستاني گفت: درحال حاضر 20 درصد اتباع بيگانه در هرمزگان در بخش كشاورزي، 14 درصد در قاچاق كالا، موادمخدر، ورود مشروبات الكلي، هشت درصد دست فروشي، 10 درصد در بخش اصناف، 28درصد در جمع آوري ضايعات و پنج درصد در ساير مشاغل مشغول فعاليت هستند.
وي تاكيد كرد: تنها كساني مي توانند در استان حضور داشته باشند كه با گذرنامه معتبر بين المللي و با شرايط خاص به هرمزگان سفر كنند.
سرهنگ دادستاني از تشديد برخورد با كساني كه در جابه جايي اتباع بيگانه مشاركت دارند، خبرداد و گفت: چنانچه خودرويي مبادرت به حمل اتباع خارجي غيرمجاز كند، متوقف خواهد شد.




 



ساماندهي دستفروشان سيار در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
شوراي اسلامي و شهرداري بابل دستفروشان اين شهرستان را ساماندهي كردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي بابل، رئيس كميسيون خدمات شهري اين شورا با اعلام اين خبر افزود: با تدبير شوراي اسلامي بابل و سرپرست شهرداري اين شهرستان تمامي دستفروشان سيار كه در مدخل هاي ورودي شهر بوسيله خودرو اقدام به عرضه ميوه مي كنند براي فصل تابستان ساماندهي شدند.
وي ادامه داد: با مكان يابي دقيقي كه براي اين دسته از دستفروشان سيار به عمل آمده است كه علاوه بر تسهيل در خريد ميوه براي شهروندان با قيمت مناسب، به تمامي آنان كد شناسايي داده خواهد شد و آنان موظف هستند كه تمامي ضوابط شهرداري را رعايت كنند.
ابوالحسني تأكيد كرد: واحد رفع سدمعبر شهرداري بابل با كليه دستفروشان سيار كه در خارج از اين طرح باشند به شدت برخورد خواهد كرد.
وي در خاتمه گفت: امسال با برنامه ريزي به عمل آمده واحد رفع سد معبر شهرداري بابل طرح منسجمي جهت خلوت كردن هسته مركزي شهر بابل از پديده سدمعبر را دارد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

¤ اراك- خبرنگار كيهان: براساس حكم وزير كشور علي رضا كريمي به عنوان فرماندار خمين منصوب شد.
¤ پاكدشت- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ نيكجو به عنوان فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاكدشت معرفي شد.
¤ فيروزآباد- خبرنگار كيهان: استاندار فارس طي حكمي مهدي مرادي ابراهيم آبادي را به سمت سرپرست فرمانداري فيروزآباد منصوب كرد.
¤ اردبيل- خبرنگار كيهان: براساس حكم وزير بازرگاني صديف بيك زاده به عنوان سرپرست جديد سازمان بازرگاني استان اردبيل مشغول به كار شد.
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: استاندار گلستان سيدفاضل دهنوي فرماندار آزادشهر و قربانعلي بابايي فرماندارگميشان را به عنوان روساي شوراي حفاظت از منابع آب زيرزميني اين شهرها منصوب كرد.
¤ مهران- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ اكبر ملكي به عنوان فرمانده جديد سپاه پاسداران شهرستان مهران معرفي شد.
¤ آبعلي- خبرنگار كيهان: در انتخابات هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهرستان آبعلي مهندس رضا اسماعيلي به عنوان رئيس جديد اين شورا انتخاب شد.
¤ تبريز- خبرنگار كيهان: طي چند مراسم دكتر زهرا فردي آذر به عنوان رئيس جديد دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، حجت الاسلام والمسلمين جعفر طباطبايي به عنوان معاون دانشجويي و فرهنگي، حجت الاسلام والمسلمين ضياءالدين عليانسب به عنوان مشاور امور فرهنگي و دكتر حبيب جباري رنجبر به عنوان رئيس جديد مركز سلامت كشور معرفي شدند.
¤ ابهر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مهدي خسروي به عنوان رئيس جديد دادگستري شهرستان ابهر منصوب و مشغول به كار شد.
¤ ياسوج- خبرنگار كيهان: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي حكمي امين كمالوندي را به سمت مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهكيلويه و بويراحمد منصوب كرد.
¤ استاندار كهكيلويه و بويراحمد با صدور احكام جداگانه اي منوچهر حبيبي، محمد محمدي و سهمگين را به ترتيب به عنوان معاون هماهنگي امور عمراني استان و مدير كل امور روستايي استانداري و مدير كل امور شهري استان كهكيلويه و بويراحمد منصوب كرد.
¤ درچه- خبرنگار كيهان: مدير كل سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان سعيد شجاعي را به عنوان سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان خميني شهر تعيين كرد.
¤ بانك ملي استان اصفهان محمدرضا انصاري را به عنوان رئيس بانك ملي مركزي شهرستان فلاورجان معرفي كرد.
¤ طي حكمي اسماعيل طغياني به سمت رياست جديد ناحيه دو آموزش و پرورش اصفهان منصوب شد.

 



مرمت 23 مسجد تاريخي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
مساجد، بايد به شكل و اصول معماري اصيل اسلامي ساخته شوند و احداث مساجد جديد به صورت سالني، صحيح نيست.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب گفت: نقشه معماري مساجد به صورت اصولي، تحويل اوقاف شده تا مساجد، به شكل ساده و مانند سالن احداث نشوند.
تراب محمدي از دردست مرمت بودن 23 مسجد تاريخي در تبريز خبرداد و يادآور شد: امسال، مسجد فاطمه زهرا(س) كه در خلال جنگ جهاني دوم آسيب هاي جدي ديده است، مرمت مي شود و عمليات مرمت بعضي از مساجد مانند مسجد حوزه صادقيه نيز، امسال آغاز شده كه تا آخر سال به اتمام مي رسد.
«محمدي» افزود: پنجره هاي فلزي مساجد تبديل به پنجره اي چوبي مي شوند و درحال حاضر اين طرح با هزينه سنگيني در مساجد «مقبره» و «جامع» تبريز در دست اجرا است.

 



پس از اجراي قوانين جديد صورت گرفت
كاهش 9 درصدي جرائم راهنمايي و رانندگي در استان البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
با توجه به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، براساس آمار بدست آمده، 9 درصد جرائم راهنمايي و رانندگي استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.
رئيس پليس راهور استان تهران و البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به كاهش آمار خودروهاي توقيف شده در سال جاري گفت: دراين مدت يكهزار و 745 خودرو متخلف در استان هاي تهران و البرز توقيف شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16درصد كاهش يافته است.
سرهنگ حبيب كمالوند با بيان اينكه در مراحل اوليه اجرايي شدن قانون جديد تخلفات رانندگي رويكرد پليس بيشتر جنبه اطلاع رساني دارد تا برخورد، افزود: رويكرد پليس از زمان اجرايي شدن اين قانون تذكر، اطلاع رساني و توصيه بوده به طوري كه در اين مدت بيش از 250 هزار راننده از سوي ماموران تذكر دريافت كردند.
وي تاكيد كرد: افزايش آگاهي مردم نسبت به قوانين و همچنين رشد فرهنگ راهنمايي و رانندگي در شهروندان از عوامل مهم و تاثيرگذار در كاهش تصادفات بوده است.
رئيس پليس راهور استان تهران و البرز اظهار داشت: قانون جديد شامل موتورسيكلت ها نيز مي شود و ماموران راهنمايي و رانندگي موظفند ضمن صدور قبض جريمه براي موتورسيكلت سواران متخلف در صورت لزوم نسبت به توقيف موتورسيكلت اقدام كنند.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14