(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 خرداد 1390- شماره 19940

حديث دشت عشق
برنامه هاي فدراسيون براي حضور موفق در رقابت هاي قهرماني آسيا نهايي شد
سفرهاي خارجي و ميزباني از يك رويداد بين المللي پيش روي تيم ملي بسكتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
محروميت بن همام از رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا
جلسه چهار ساعته ولاسكو با داورزني حضور تيم ملي واليبال در ايتاليا و چين
برگزاري مراسم قرعه كشي ليگ هندبال
جايزه بزرگ دووميداني آسيا تيم ملي دووميداني با 15 مدال به كار خود پايان داد
برنامه فدراسيون كشتي پيش از حضور در مسابقات جهاني
تيم هاي ملي به جام هاي بين المللي لهستان اعزام مي شوند
بسكتبال جام باشگاه هاي آسيا مهرام بازهم مغلوب الرياضي لبنان شد
تكواندو انتخابي المپيك- باكو باقري معتمد و كرمي 10 و 11 تيرماه به مصاف رقبا مي روند



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «تقي منصوري»
انشاء شهادت
سرباز شهيد «تقي منصوري» خرداد 42 يكي از ياران 57 خميني بزرگ در روستاي كهنك شهر خون و قيام ورامين متولد شد. مادرش مي گويد: او آنقدر صبور و مهربان بود كه در حين درس خواندن در خانه يار من و در كشاورزي هم همكار پدر بود. در كوچه ها آنقدر بلند سلام مي كرد كه بچه ها مي گفتند تقي مي خواهد ريا كند ولي تقي مي گفت در سلام افشا ثواب دارد ولي در كمك به محرومان اخفا. پدرش مي گويد: شايد از كودكي مي دانست شهادت دنبالش مي گردد به همين خاطر در كلاس دوم راهنمائي وقتي معلم سرفصل انشاء مي دهد كه شهادت يعني چه؟ او با يك انشاء انقلابي موضوع شهادت امام حسين(ع) را شرح مي دهد تا اينكه حادثه 15 خرداد 42 و شهادت بيش از 4 هزار نفر را در قتلگاه باقرآباد ورامين به دست رژيم توضيح مي دهد و اولين نفر دستش را بلند كرده و آن را در حاليكه در جمع دانش آموزان و معلم مي خواند؛ معلم او را از كلاس بيرون كرده و مي گويد منظور من شاهد بودن بوده نه شهادت در راه خدا. سرباز فداكار با رشادت و پايمردي با جيره خواران خارجي و داخلي مقابله كرد تا اينكه با لب تشنه در گرماي مرداد 1362 و در آخرين روز عمليات والفجر 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسيد و در گلزار شهداي زادگاهش آرام گرفت.

 



برنامه هاي فدراسيون براي حضور موفق در رقابت هاي قهرماني آسيا نهايي شد
سفرهاي خارجي و ميزباني از يك رويداد بين المللي پيش روي تيم ملي بسكتبال

تيم ملي بسكتبال كشورمان پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا با سفر به سه كشور اروپايي، يك كشور آسيايي و برگزاري يك تورنمنت بين المللي آمادگي خود را براي دفاع از عنوان قهرماني در اين رقابت ها تقويت مي كند.
محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال برنامه هاي نهايي براي آماده سازي تيم ملي را تشريح كرد و اظهار داشت: 37 بازيكن دعوت شده به اردوي تيم ملي بسكتبال از 16 خرداد ماه تمرينات آماده سازي خود را زير نظر وسلين ماتيچ آغاز مي كنند. البته بعد از چند روز تمرين بازيكنان اردونشين به دو دسته تقسيم شده و در قالب تيم ملي و «ب» تمرينات شان را دنبال مي كنند.
وي با اشاره به اينكه مسابقات قهرماني غرب آسيا اولين رويداد پيش روي بسكتبال ايران است، يادآور شد: پس از 10 روز متوالي تيم اعزامي ايران براي سفر به عراق و شركت در اين رقابت ها انتخاب مي شود. البته هنوز در مورد اعزام تيم ملي، تيم «ب» يا تركيبي از اين دو تيم به اين رقابت ها تصميم گيري نشده است اما در هر صورت نماينده ايران 29 خرداد ماه اعزام خواهد شد.
رئيس فدراسيون بسكتبال با تاكيد بر اينكه ساير سفرهاي پيش بيني شده براي تيم ملي است در مورد زمان و محل آنها توضيح داد و گفت: پس از رقابت هاي قهرماني غرب آسيا تمرينات تيم ملي در تهران پيگيري خواهد شد. بعد از آن سفر به سه كشور اروپايي به صورت متوالي انجام خواهد شد. 23 تير ماه تيم ملي بسكتبال عازم بلاروس مي شود. اين تيم 27 تير ماه عازم مجارستان خواهد شد و سپس 31 تير ماه اين كشور را به مقصد پرتغال ترك مي كند. برگزاري حداقل سه بازي تداركاتي از برنامه هاي پيش بيني شده براي سفر به هر يك از اين كشورهاست. در نهايت هم تيم ملي بسكتبال 6 مرداد ماه به كشور باز مي گردد.
وي با اشاره به آخرين سفر پيش بيني شده براي تيم ملي بسكتبال خاطر نشان كرد: رقابت هاي جام استانكوويچ 13 تا 24 مرداد ماه در تايوان برگزار مي شود. تيم ملي بسكتبال پس از پايان سفرهاي اروپايي و بازگشت به تهران، در اين مسابقات هم شركت مي كند.
رئيس فدراسيون بسكتبال يادآور شد: حضور در تورنمنت بين المللي تهران آخرين برنامه پيش بيني شده براي تيم ملي بسكتبال است. براي برگزاري اين تورنمنت از پنج كشور آلمان، ايتاليا، ليتواني، استراليا و اوكراين دعوت شده است. دريافت سه پاسخ مثبت از اين كشورها كافي است تا تورنمنت بين المللي و چهارجانبه تهران برگزار شود. بيست و ششمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا 24 شهريور ماه تا 3 مهر ماه در ووهان چين برگزار مي شود. ايران مدافع عنوان قهرماني است. ضمن اينكه تيم نخست اين مسابقات به صورت مستقيم راهي بازي هاي المپيك 2012 لندن خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دعوت از 7 بازيكن سپاهان به تيم ملي
كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان7 بازيكن از تيم سپاهان اصفهان را به مرحله دوم اردوي آماده سازي اين تيم دعوت كرد. سيدمهدي رحمتي، احسان حاج صفي، محسن بنگر، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، خسرو حيدري و محرم نويدكيا نفراتي هستند كه از تيم سپاهان به اردوي تيم ملي دعوت شده اند . اين بازيكنان بايد به همراه 19 بازيكن دعوت شده قبلي، ساعت 12 امروز خود را در محل هتل المپيك به كادر فني تيم ملي معرفي كنند .البته نويدكيا از حضور در تيم ملي انصراف داد تا به جاي او اميد ابراهيمي و روح الله عرب به تيم ملي دعوت شوند.
پيشنهاد پيروزي به سرمربي سابق تيم ملي فوتسال
سرمربي سابق تيم ملي فوتسال از مذاكره باشگاه پيروزي با وي براي همراهي اين تيم در ليگ برتر فصل آينده خبر داد.حسين شمس اظهار داشت: پيشنهادي از سوي حبيب كاشاني دريافت كردم كه در صورت عدم بازگشت به تيم ملي، اين تيم را در ليگ فصل آينده همراهي كنم. سرپرست باشگاه پيروزي در اين گفت وگو اعلام كرد اگر به تيم ملي نرفتي حتما به پيروزي بيا.
عرضه سهام باشگاه راه آهن در فرابورس طي يكماه آينده
مديرعامل شركت فرابورس از اصلاح اساسنامه باشگاه ورزشي راه آهن و عرضه آن طي يكماه آينده از طريق فرابورس خبر داد. اميدقائمي مديرعامل شركت فرابورس از عرضه سهام باشگاه راه آهن تا يكماه آينده در فرابورس خبر داد و گفت: سهام باشگاه راه آهن بعد از اصلاح اساسنامه و ثبت شدن به صورت شركت سهامي عام، به صورت عمده در فرابورس عرضه مي شود.
تمجيد نايب رئيس كميته داوران از قضاوت تركي
حسين عسگري، نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال درباره قضاوت تيم داوري بازي گفت: تيم داوري در اين بازي حساس بسيار خوب قضاوت كرد و تسلط تيم داوري بر تمام صحنه هاي بازي كاملا مشهود بود. درباره صحنه پنالتي محمد نوري كه مهدي رحمتي به آن اعتراض داشت و پس از پايان بازي نيز مديرعامل و سرمربي تيم سپاهان به آن اعتراض داشتند، گفت: تركي در اين صحنه شاهكار كرد و كار او در اين صحنه بر قضاوت خوبش صحه گذاشت چرا كه او با تسلط كامل به قوانين بازي در اين صحنه عين قانون عمل كرد.
صعود پيروزي به مرحله نيمه نهايي جام حذفي
تيم فوتبال پيروزي با پيروزي برابر سپاهان در ضربات پنالتي ديدار مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي، به مرحله نيمه نهايي بيست و چهارمين دوره اين رقابتها راه يافت تا حريف تيم فولاد خوزستان براي رسيدن به ديدار فينال شود.
ديدار مرحله يك چهارم نهايي بيست و چهارمين دوره رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور يكشنبه شب با حضور بيش از 74 هزار نفر در ورزشگاه آزادي بين تيم هاي پيروزي و سپاهان برگزار شد. كه در پايان تيم پيروزي موفق شد با نتيجه 4 بر 2 در ضربات پنالتي به برتري برسد.
دست نشان جاي بوناچيچ را گرفت
نادر دست نشان به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز انتخاب شد.سمندر مديرعامل باشگاه گسترش فولاد تبريز اظهار داشت: در پايان ليگ دسته اول و پس از آنكه نتوانستيم به ليگ برتر فوتبال صعود كنيم، تصميم گرفته شد تا تغييراتي در كادر فني ايجاد شود. به همين منظور با لوكا بوناچيچ قطع همكاري كرديم.پس از اين اتفاق با چند گزينه وارد مذاكره شديم و سرانجام با نادر دست نشان به توافق رسيديم. او قرارداد داخلي يك ساله را امضا كرده و در فصل بعد سرمربي گسترش فولاد خواهد بود.
خداحافظي اسكولز از دنياي بازيگري
هافبك كهنه كار تيم منچستريونايتد خود را براي خداحافظي هميشگي از دنياي فوتبال آماده مي كند. اسكولز كه دو هفته قبل با پيروزي تيمش مقابل بلكبرن نوزدهمين قهرماني ليگ برتر را جشن گرفت، قصد داشت پس از آخرين بازي ليگ برابر بلكپول خداحافظي اش از فوتبال را اعلام كند، اما سرالكس فرگوسن براي اينكه پيش از بازي مقابل بارسلونا تيم تحت تاثير اين موضوع قرار نگيرد، مانع اين كار شد و آن را تا پس از فينال ليگ قهرمانان به تعويق انداخت.با اين حال فرگوسن تلاش دارد تا اسكولز يك سال ديگر قراردادش را با شياطين سرخ تمديد كند؛ كاري كه ادوين فن درسار از انجام آن امتناع كرد و پس از بازي روز شنبه دستكش هايش را براي هميشه آويخت. اسكولز مي گويد دوستان و خانواده اش به او گفته اند كه فوتبالش تمام شده و ديگر قصد ادامه كار ندارد.
جشن 100 هزار نفري بازيكنان بارسا در خيابان هاي كاتالان
بازيكنان بارسلونا پس از كسب چهارمين قهرماني اش در ليگ قهرمانان اروپا در لندن، به ايالت كاتالان بازگشتند تا در كنار هواداران خود جشن قهرماني شان را برپا كنند. بارسايي ها كه پيش از اين سومين قهرماني پياپي خود را در لاليگا مسجل كرده بود، با ورود به فرودگاه بارسلون با موج جمعيت هواداران شان كه همگي پيراهن هاي بارسا را بر تن كرده و پوسترهاي بزرگي از تصاوير بازيكنان را آماده كرده بودند، روبرو شدند. گفته مي شود در حدود 100هزار هوادار در جشن حضور داشتند.

 



محروميت بن همام از رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا

كميته اخلاقي فيفا سپ بلاتر را در خصوص اتهامات اخير بيگناه اعلام كرد و اين در حالي است بن همام و جك وارتز موقتاً به حال تعليق درآمدند و حق هيچگونه فعاليتي را نخواهند داشت.
محمد بن همام كه تنها چند ساعت پيش از حضور در كميته اخلاقي فيفا از نامزدي انتخابات اول ژوئن رياست اين فدراسيون بين المللي اعلام انصراف كرده بود، روز يكشنبه به همراه جك وارتز، رئيس منطقه كونكاكاف (آمريكاي مركزي و حوزه درياي كاراييب) متهم شناخته شدند و فعاليت آنها موقتاً به حالت تعليق درآمد. بر پايه گزارش رويترز، در اين بررسي مشخص شد كه بلاتر در هيچ مورد دچار نقض قوانين نشده و اين بدين معني است كه وي از روز چهارشنبه به مدت چهار سال ديگر رياست فدراسيون بين المللي فوتبال را برعهده خواهد داشت. اين در حالي است كه بن همام و جك وارتز متهم شدند كه به نمايندگان اتحاديه فوتبال كاراييب نفري 40 هزار دلار رشوه پرداخت كرده اند تا در انتخابات فيفا به تنها رقيب بلاتر رأي دهند.
يك چيني جانشين بن همام مي شود
برخي منابع رسانه اي از احتمال تغيير رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر دادند. به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از تايمز، باتوجه به تعليق محمد بن همام از رياست عالي ترين سازمان فوتبال قاره پهناور، به احتمال زياد ژانگ جيلونگ از چين جانشين وي خواهد شد. جيلونگ تاكنون در پست رئيس كميته المپيك چين و آسيا انجام وظيفه كرده است. وي يكي از معاون هاي بن همام در كنفدراسيون آسيا در چند سال گذشته محسوب شده است.

 



جلسه چهار ساعته ولاسكو با داورزني حضور تيم ملي واليبال در ايتاليا و چين

درنشست سرمربي تيم ملي واليبال با رئيس فدراسيون پيرامون مسابقات آينده تيم ملي تصميم گيري شد.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال و ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال درجلسه اي چهار ساعته پيرامون مسائل مسابقات و تورنمنت هاي پيش روي تيم ملي واليبال كشورمان بحث و گفت و گو كردند و تصميماتي گرفتند.
دراين جلسه مقرر شد تيم الف در تورنمنت هاي ايتاليا و چين و تيم ب درمسابقات جام رياست جمهوري قزاقستان و جام شيخ راشد امارات شركت كنند.همچنين به دليل تداخل زماني تورنمنت چين با مسابقات واليبال باشگاههاي مردان آسيا در اندونزي، درحالي كه پيمان اكبري سرمربي تيم پيكان اعتقاد داشت الويت اصلي با تيم ملي است، قرار بر اين شد بازيكناني كه در تيم ملي الف و هم در تيم پيكان هستند در تورنمنت چين تيم ملي را همراهي كنند و در اندونزي به تيم پيكان بپيوندند.

 



برگزاري مراسم قرعه كشي ليگ هندبال

مراسم قرعه كشي بيست و چهارمين دوره رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در بخش مردان امروز برگزار مي شود.
آخرين نشست هماهنگي سازمان ليگ هندبال در حالي امروز در محل فدراسيون هندبال برگزار مي شود كه طبق برنامه در پايان اين جلسه، مراسم قرعه كشي بيست و چهارمين دوره رقابتهاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور در بخش مردان هم برگزار خواهد شد.در اين دوره از مسابقات 12 تيم باشگاهي حاضر هستند كه 10 تيم اول ليگ سال 89، شامل تيم هاي فولاد مباركه سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، مس كرمان، ثامن الحجج سبزوار، شهرداري زرند كرمان، هپكو اراك، نوين سپاهان اصفهان، سنگ آهن بافق يزد، پارسيان تهران، دانشگاه صنعتي شاهرود هستند.به دنبال سقوط دو تيم شهرداري شهركرد و جوونك كازرون به رقابت هاي ليگ دسته يك باشگاه هاي كشور، دو تيم قهرمان ونايب قهرمان اين ليگ جواز حضور در ليگ برتر را بدست آوردند. به اين ترتيب دو تيم خوزستان و راه و ترابري اراك به عنوان تيم يازدهم و دوازدهم در رقابت هاي ليگ سال 90 شركت خواهند كرد.

 



جايزه بزرگ دووميداني آسيا تيم ملي دووميداني با 15 مدال به كار خود پايان داد

تيم ملي دووميداني ايران مسابقات سه گانه جايزه بزرگ آسيا در چين را با كسب 15 مدال به پايان برد.
سومين مرحله از رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا در چين يكشنبه شب (به وقت كشور ميزبان) در ايالات «وونجيانگ» برگزار شد كه طي آن نمايندگان كشورمان موفق به كسب پنج مدال ديگر (سه طلا و 2 برنز) شدند.
در ادامه اين مسابقات روح الله عسگري دونده دوي110 متر با مانع ايران با ركورد 14 ثانيه و 11 صدم ثانيه در مكان سوم ايستاد و مدال برنز گرفت. دونده كشورمان در دو مرحله گذشته اين رقابت ها صاحب دو گردن آويز نقره شده بود. پيش از اين در همين مرحله سجاد مرادي، محمود صميمي و سجاد هاشمي آهنگري به ترتيب در مواد دوي 800 متر، پرتاب ديسك و دوي 400 متر مدال طلا گرفته بودند، محمد صميمي هم در ماده پرتاب ديسك نشان برنز را از آن خود كرده بود. دووميداني كاران كشورمان در اين مسابقات در مجموع صاحب 15 مدال شدند. اين تيم در مرحله اول با كسب پنج مدال (2 طلا، 2 نقره و يك برنز) و در مرحله دوم هم با كسب پنج مدال (2 طلا، 2 نقره و يك برنز) به كار خود پايان داده بود. رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا درسال 2011 از اول تا هشتم خردادماه در سه شهر چين برگزار شد.

 



برنامه فدراسيون كشتي پيش از حضور در مسابقات جهاني
تيم هاي ملي به جام هاي بين المللي لهستان اعزام مي شوند

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان پيش از حضور در رقابت هاي جهاني تركيه به تورنمنت هاي بين المللي در كشور لهستان اعزام خواهند شد.
رقابت هاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك لندن روزهاي 22 تا 27 شهريورماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود. تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان درحالي راهي اين مسابقات مي شوند كه درهر وزن تنها نفرات اول تا پنجم جواز حضور در المپيك لندن را كسب مي كنند و اين كار كشتي گيران ايراني را در پيكارهاي جهاني سخت خواهد كرد. براين اساس با تصميم كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان اين تيم ها تا پيش از حضور در مسابقات جهاني مردادماه راهي تورنمنت هاي بين المللي «زيلكوفسكي» در رشته آزاد و «پيت لاسينسكي» در رشته كشتي فرنگي مي شوند. تيم هاي ملي كشتي كشورمان تا پيش از حضور در تركيه شركت در چند تورنمنت بين المللي ديگر را نيز در برنامه دارند اما فعلا فقط حضور در لهستان قطعي شده است.

 



بسكتبال جام باشگاه هاي آسيا مهرام بازهم مغلوب الرياضي لبنان شد

حساس ترين ديدار مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در گروه B با شكست نماينده كشورمان برابر الرياضي لبنان همراه بود.
در چارچوب ديدارهاي روز سوم مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا روز گذشته تيم مهرام در سالن فيل اسپورست آرنا شهر مانيل فيليپين به مصاف الرياضي لبنان رفت و با نتيجه 76 بر 73 متحمل شكست شد.شاگردان مهران شاهين طبع در حالي متحمل اين شكست شدند كه سه ماه پيش نيز با شكست برابر همين تيم از حضور در مرحله نهايي رقابت هاي غرب آسيا بازمانده بودند. مهرام كوارترهاي اول و سوم را به حريف واگذار كرد اما با وجود پيروزي در كوارتر دوم و كسب نتيجه تساوي در كوارتر پاياني نتوانست برنده بازي شود. نتيجه كامل ديدار تيم هاي مهرام و الرياضي به شرح زير است:
¤ مهرام ايران 73 - الرياضي لبنان 76
(14 بر 24)، (25 بر 13)، (17 بر 22)، (17 بر 17)
مهرام پيش از اين و طي دو ديدار گذشته موفق به شكست تيم هاي الجلاي سوريه و الشباب امارات شده بود. نماينده كشورمان امروز و در روز چهارم مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس به مصاف الريان قطر مي رود. بيست و دومين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا كه از روز شنبه در مانيل فيليپين آغاز شده تا 16 خردادماه ادامه دارد.

 



تكواندو انتخابي المپيك- باكو باقري معتمد و كرمي 10 و 11 تيرماه به مصاف رقبا مي روند

براساس برنامه اعلام شده ازسوي فدراسيون جهاني دو نماينده ايران در بخش مردان روزهاي دهم و يازدهم تيرماه براي كسب سهميه المپيك به ديدار رقباي خود مي روند.
رقابتهاي تكواندو انتخابي المپيك در شش مرحله برگزار خواهدشد كه مرحله اول آن به صورت جهاني است و همه كشورها مي توانند دونماينده در بخش مردان و دونماينده در بخش بانوان را از چهار وزن المپيكي انتخاب و به اين مسابقات اعزام كنند. پنج مرحله بعدي به صورت قاره اي برگزار مي شود و هرتكواندوكاري كه موفق به كسب سهميه در مرحله جهاني نشود مي تواند شانس خود را در مسابقات قاره اي آزمايش كند. اما مرحله اول كه مسابقات به صورت جهاني برگزار مي شود تكواندوكاران به مدت چهار روز به رقابت خواهند پرداخت. آخرين مهلت ثبت نام تيم ها در محل برگزاري مسابقات و دريافت ID كارت ششم تيرماه مي باشد. هفتم تيرماه از ساعت 14 به وقت محلي قرعه كشي مسابقات انجام مي شود.
مسابقات از روز پنجشنبه نهم تيرماه آغاز خواهدشد كه تكواندوكاران در وزن 58- كيلوگرم مردان و 67كيلوگرم بانوان برگزار مي شود. جمعه دهم تيرماه تكواندوكاران در وزن 68- كيلوگرم مردان و 67+كيلوگرم بانوان به مصاف هم خواهد رفت كه نماينده ايران در بخش مردان محمدباقري معتمد خواهدبود.
در سومين روز اين رقابتها شنبه 11تيرماه يوسف كرمي در وزن 80-كيلوگرم به ديدار رقباي خودمي رود. در بخش بانوان نيز تكواندوكاران وزن 49-كيلوگرم به رقابت خواهندپرداخت. 12تيرماه و در روز پاياني رقابتهاي دو وزن 80+كيلوگرم و 57-كيلوگرم برگزار مي شود.
فدراسيون تكواندو دربخش مردان دونماينده خود را معرفي كرده ولي در بخش بانوان تاكنون دونماينده ايران معرفي نشده است.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14