(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 خرداد 1390- شماره 19940

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وقت تاختن است نه توقف (يادداشت روز)
در پاسخ به گلايه رهبر انقلاب نمايندگان مجلس: نظر رهبري درباره طرح نظارت را تامين مي كنيم
اشتباه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
لغو قرارداد شركت هاي تحت نفوذ 26 مقام آمريكايي تحريم شده از سوي ايران
شكايت نمايندگان درباره سرپرستي رئيس جمهور بر وزارت نفت به كميسيون اصل 90 ارجاع شد
دادگاه قطر صيادان ايراني زنداني شده را تبرئه كرد
لعنت بر هر چه توهم است كه... (خبر ويژه)
اميرارجمند و مزروعي هم مي خواهند توبه نامه بنويسند و برگردند؟! (خبر ويژه)
انقلاب خاورميانه خيزش ملت ها عليه تحقيرهاي اسرائيل و آمريكاست (خبر ويژه)
التماس اصلاح طلبان لندن براي عضويت در جبهه اپوزيسيون (خبر ويژه)
خاتمي اگر تكليفش را نمي داند از خواهرزاده خود بپرسد (خبر ويژه)



وقت تاختن است نه توقف (يادداشت روز)

«عليرغم عدم قطعيت درباره ميزان و عمق تحولات در منطقه عربي، يك چيز روشن به نظر مي رسد، پايه هاي استراتژي دولت اوباما در قبال ايران در حال فرو ريختن است». اين بخشي از گزارش «مركز امنيت آمريكاي جديد (CNAS) است كه توسط محقق سرشناس اين مركز- مارك لينچ- تنظيم گرديده است.
سياست آمريكا در مورد ايران- از جمله در دوره اوباما- واضح تر از آن است كه نياز به شرح و توضيح داشته باشد. اذعان به شكست اين سياست ها كه طي ماههاي اخير به دفعات توسط شخصيت ها و محافل رسمي آمريكا مطرح گرديده از وقوع يك بحران جدي در دستگاه سياستگذاري آمريكا و غرب حكايت مي كند. وقوع انقلاب هاي مردمي در كشورهاي وابسته به آمريكا تير خلاصي به سياست هاي آمريكا در منطقه به حساب مي آيد. در واقع فروپاشي رژيم مبارك در مصر و فروپاشي دولت هاي وابسته به آمريكا در تونس، لبنان و اردن در ظرف زماني يك ماهه شوك بسيار بزرگي براي آمريكا بود و اين نشان داد كه آمريكا كنترلي بر مسايل منطقه اي ندارد. آمريكا سالها طرحي را با محوريت كشورهاي عرب جنوب خليج فارس عليه ايران دنبال كرد اما امروز مهمترين ضلع منطقه اي اين طرح يعني عربستان سعودي درگير بحران بقاست، عضو ديگر اين طرح دولت بحرين بوده كه عملا فروپاشيده و هر لحظه اين احتمال وجود دارد كه طوفان تحولات بقيه كشورهاي عربي طرح آمريكا عليه ايران را نيز دربر بگيرد. با اين وصف ترديدي در اينكه همه اضلاع اقتدار منطقه اي آمريكا فروپاشيده، باقي نمانده است.
دو روز پس از نطق اوباما- يكشنبه شب هفته قبل- در ايپك، موسسه نظرسنجي آمريكايي «پيو» در گزارشي نوشت: «بدبيني مردم مصر نسبت به اوباما بيش از بدبيني آنان به بن لادن و القاعده است و اين در حالي است كه حداقل 70درصد مصري ها اذعان دارند كه القاعده يك گروه جنايتكار است». پيو مي نويسد فقط 22درصد مصري ها اعتقاد دارند كه دولت آمريكا در مسير پيروزي شان سنگ اندازي و مانع تراشي نكرده است. در اين ميان «عماد گاد» عضو مركز مطالعات راهبردي الاهرام پس از آنكه اوباما در نطق خود گفت اين مردم مصر هستند كه بايد راه و دولت ايده آل خود را انتخاب نمايند، نوشت: اوباما تا آخرين لحظه از حسني مبارك حمايت كرد و حالا رياكارانه مي گويد نتيجه كار را پذيرفته است. در همين حال رئيس بخش تحقيقات موسسه آمريكايي بروكينگز با اشاره به نطق رئيس جمهور آمريكا، طي يادداشتي نوشت: اوباما قادر نبود با شفافيت درباره نقش مورد اعتراض آمريكا در منطقه سخن بگويد.
واقعيت اين است كه اوباما طي سه سال اخير ضربات سنگيني دريافت كرده و مي توان گفت طي 6 دهه گذشته او ركورددار دريافت اين ضربات بوده است. آمريكا در سال 1370 گمان مي كرد با فروپاشي بلوك شرق مي تواند به راحتي بر دنيا سيطره پيدا كند و از اين رو بوش اول با جسارت زيادي اعلام كرد: «ما يك قرن آمريكايي را در پيش رو داريم» و پس از آن بود كه آمريكايي ها با طرح مهار دوگانه به سمت مهمترين نقطه تعارض يعني انقلاب اسلامي آمدند. همزمان دستگاههاي مختلف سياسي، اطلاعاتي، رسانه اي و نظريه پردازي آمريكا به راه افتادند تا «پايان تاريخ» را از طريق تهديد به «نبرد تمدن ها» با محو اسلام بنام تمدن آمريكا به ثبت برسانند. بر مبناي اين نظريه نئوكان ها كار را در سال 2000 بدست گرفتند و با استفاده از ظرفيت ماجراي 11سپتامبر تلاش كردند تا تحقق پايان تاريخ را بسيار نزديك گردانند. اما بوش در ميانه راه فهميد كه كار تا چه اندازه دشوار است از اين رو او كه در سال 2004 از ايران به عنوان يكي از محورهاي شرارت نام برده بود، دو سال بعد از ايران خواست كه مذاكره را براي حل مشكلات منطقه بپذيرد اين در واقع اعتراف به ناتواني بود. براساس اين سياست، آمريكا فرماندهان و سفراي خود را در منطقه جابجا كرد به تعبير خودشان جنگ سالاران رفتند و مرداني كه اهميت ديپلماسي عمومي را درك مي كردند جايگزين آنان شدند. آمريكا اين همه را در فضايي پرابهام دنبال كرد يعني از يك سو از افزايش نيرو در افغانستان حرف مي زد و از سوي ديگر كاهش نيرو در عراق را دنبال مي كرد. از يك سو بر ميزان و شدت تحريم ها عليه ايران مي افزود و همزمان اصرار داشت مذاكره با ايران را فعال نگه دارد. اين فضاي متناقض بخوبي نشان مي داد كه آمريكا سياست مدون و كاملي درباره ايران ندارد و اساساً نمي داند كدام روش درباره ايران به نتيجه مي رسد. به همين خاطر ما در ارديبهشت سال 88 شاهد ارسال دو نامه از سوي اوباما به مقامات ارشد ايران مبتني بر درخواست مذاكره و همكاري و نيز اعزام دو نماينده غير رسمي بوديم و ظاهراً همه چيز نشان گر آن بود كه اوباما مي خواهد سياست آمريكا درباره ايران را بازنويسي كند ولي با شروع اغتشاشات خرداد و تيرماه 88 اوباما بار ديگر به ادبيات بوش بازگشت. در واقع آمريكا تاكنون نتوانسته پاسخ مهمترين سؤالات خود را درباره ايران دريافت كند. «مارك ينسچ» عضو مركز امنيت آمريكاي جديد در گزارش خود نوشته است: «موجي از شورش كه جهان عرب را به لرزه درآورده تأثيرات شديدي بر استراتژي آمريكا در قبال ايران داشته، بحث بر سر اين است كه آيا تحولات موجب تحكيم ايران شده، يا تضعيف آن نقش تهران در دامن زدن به آشوب ها- انقلاب ها و يا بهره برداري از آن چيست. تعامل كشورهاي عربي جديد با جمهوري اسلامي چگونه خواهد بود. او در ادامه براي آنكه به قول خودش جلوي ضرر بيشتر را بگيرد به دولت اوباما توصيه كرده است كه: «1- دولت آمريكا همسويي خود را با عموم مردم در جهان عرب تبيين نموده و تعهد عملي به آن را نشان دهد 2- يك مبارزه استراتژيك طراحي شده عدم ارتباط ايران با شورش - انقلاب هاي- اخير و كاهش قدرت نرم ايران را برجسته نمايد و از مباحثي كه تهران را به مركز تحولات منطقه اعلام مي كند، اجتناب نمايد. 3- دولت در مواجهه با ايران به هيچ وجه نبايد از جنگ حرف بزند چرا كه محاسبات جنگ نوعاً نادرست و شتاب زده اند.»
در شرايطي كه آمريكا يا ارزيابي درستي از ايران ندارد و يا ارزيابي آن يك سره از بد بودن شرايط آمريكا حكايت مي كند، اوباما چاره اي جز وقت گذراني ندارد. اين شفاف ترين تصوير امروز آمريكاست و برهمين اساس دستگاه سياست خارجي ما و مجموعه تصميم گيراني كه در حوزه هاي تخصصي به كار مشغول هستند، بايد انگاره سازي هايي كه به غلط از اقتدار آمريكا حكايت مي كند، فاصله بگيرند. شرايط دشمن، امروز شرايط دشمني است با جبهه اي در هم ريخته. از اين رو امروز را بايد روز «پيش روي» در جغرافيايي به وسعت جهان نام نهاد البته پرواضح است كه اين پيشروي ماهيتي فيزيكي ندارد. اين جبهه اي است نرم كه ما مي توانيم با توكل و توسل به خداي متعال و با تكيه به صدها مشتركات فرهنگي و نقاط مطلوب وارد ميدان شويم امروز براي حوزه هاي علميه و دانشگاههاي ما و براي هر كس كه امكاني براي ارتباط با مسلمانان جهان دارد، بهترين فرصت است. نبايد با تحليل هايي كه ريشه در ناباوري دارد و جمع بندي هايي كه معلوم نيست در كجا پخت و پز شده اند، فرصت پيش رو را كه خداي متعال در اختيار ما گذاشته و محصول زحمات امام و رهبري و خون هزاران شهيد و جانباز است، ارزان از دست بدهيم و مبادا خداي ناكرده، دشمن رو به هزيمت، تجديد روحيه و سازمان نمايد.
سعدالله زارعي

 



در پاسخ به گلايه رهبر انقلاب نمايندگان مجلس: نظر رهبري درباره طرح نظارت را تامين مي كنيم

سرويس سياسي -
رهبر انقلاب به خاطر عملكرد مجلس درباره طرح نظارت به مجلس هشتمي ها كارت زرد نشان داد.
اين جمله سخنگوي كميسيون ويژه طرح نظارت مجلس بر نمايندگان است كه در ادامه مي گويد: ما پيش از اين وعده داده بوديم كه تا قبل از ديدار با مقام معظم رهبري طرح نظارت مجلس بر نمايندگان را در صحن علني تصويب خواهيم كرد اما متاسفانه در محضر آقا سرافكنده شديم.
حجت الاسلام موسي قرباني با اشاره به تاكيد مجدد مقام معظم رهبري بر تهيه طرحي جامع و مفيد براي نظارت بر عملكرد نمايندگان مجلس، افزود: يك سال است كه مجلس تلاش دارد مطالبه رهبر معظم انقلاب را محقق كند اما علي رغم برخي تلاشها مجلس در يك سال گذشته موفق به چنين كاري نشده است.
رهبر انقلاب سال گذشته در ديدار با نمايندگان مجلس در مورد لزوم طرح نظارت بر نمايندگان مجلس فرمودند: مجلس نسبت به دستگاه هاي اجرائي كشور شأن نظارتي دارد - كه خوب، چيز بسيار بااهميتي هم هست - يك شأن نظارتي هم براي خود مجلس و براي آحاد نمايندگان تعريف كنيد. من معتقدم كه شما دو سال ديگر توي مجلسيد، معلوم نيست بعد از اين توي مجلس باشيد يا نباشيد؛ ممكن است ديگر هرگز گذارتان به مجلس نيفتد؛ اما صدها و صدها نفر در طول زمان از اينجا عبور خواهند كرد؛ كساني خواهند آمد و روي اين صندلي ها خواهند نشست. اگر شما امروز توانستيد يك سازوكار كنترلي متقن و محكم براي نظارت بر كار نماينده پايه گذاري كنيد، تا هر وقتي كه اين دستگاه خوب كار كند، اجرش مال شماست؛ مزد الهي اش مال شماست. آن طرف قضيه هم متاسفانه همين جور است. اگر امروز با قدرتي كه خدا به شما داده - توان نمايندگي - ميتوانيد اين ابزار كنترلي را كار بگذاريد، ولي كار نگذاريد، از شما سوال خواهد شد. روز قيامت خدا سوال مي كند. همه اش اينجور نيست كه ما فكر كنيم حرف دادگاه پسند داريم يا نه اين دادگاه ها كه چيزي نيست، دادگاه هاي بشري كه اهميتي ندارد؛ دادگاه الهي اهميت دارد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار امسال - روز يكشنبه هشتم خرداد - با نمايندگان مجلس ضمن اشاره به سخنان پارسال فرمودند: من پارسال به شما عرض كردم كه در داخل مجلس شوراي اسلامي، خود نظارتي بگذاريد. اين، همان تقواي جمعي است. مجموعه خود را بپايد حالا حرفهايي گوشه كنار زدند كه نماينده بايد آزاد باشد، چه باشد. كسي با آزادي نماينده مخالف نيست؛ با كج رفتاري نماينده مخالف است. يك نماينده كج رفتار ممكن است مجلس شوراي اسلامي را بدنام كند، متهم كند، حيف نيست؟ مجلس به اين عظمت اين نهاد قانون اساسي در كشور.
معظم له افزودند: اول انقلاب خدمت امام رفتيم، براي اينكه يكي از بزرگان بين خودمان را به عنوان رئيس جمهور به امام معرفي كنيم تا امام ايشان را قبول كنند و ما بيائيم ايشان را در حزب جمهوري اسلامي به عنوان رئيس جمهور مطرح كنيم. امام به دليلي قبول نكردند. بعد به ما گفتند كه برويد سراغ مجلس؛ مجلس مهم است. از نگاه رهبر انقلاب و بنيانگذار اين نظام و پديده آورنده اين مجموعه، مجلس يك چنين جايگاهي دارد، خب، اين را بايد نگه داشت، بايد آبرويش را حفظ كرد، بايد چهره اش را حفظ كرد؛ اين خود نظارتي لازم دارد. اگر اين خود نظارتي نباشد، اشكال به وجود مي آيد؛ خود شما هم داريد مي بينيد. من پارسال در اين خصوص سفارش كردم. البته اخيرا در مجلس نسبت به اين قضيه كاركي انجام گرفت، اما اهميت اين قضيه درست به دست نيامد. اين خودنظارتي، تقواي جمعي است.
در اين حال حجت الاسلام محمدتقي رهبر رئيس كميسيون ويژه بررسي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با نمايندگان مجلس درباره نظارت بر نمايندگان، اظهار داشت: در راستاي توصيه هاي سال گذشته مقام معظم رهبري، مجلس طرح نظارت مجلس بر نمايندگان را تهيه كرد؛ اما متاسفانه اين طرح بعد از گذشت يك سال آماده تصويب در صحن علني مجلس نشد.
وي افزود: مقام معظم رهبري درباره عملكرد مجلس در بررسي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان از واژه «كاركي» استفاده كرده اند، پس بايد گفت كه حضرت آقا از اين كه اقدامي براي طرح، شده است رضايت دارد اما انتظار ايشان در كل برآورده نشده است.
رئيس كميسيون ويژه بررسي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان با بيان اين كه از عدم جلب رضايت مقام معظم رهبري براي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان متاسفيم، گفت: در كميسيون ويژه بررسي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان، طرح در دست بررسي را بنا به توصيه هاي مقام معظم رهبري تقويت خواهيم كرد.
محمد تقي رهبر با تاكيد بر اين كه برداشت ما از بيانات مقام معظم رهبري درباره توصيه هاي مجدد بر خود نظارتي نمايندگان، نارضايتي ايشان از عملكرد مناسب مجلس درباره طرح نظارت است، تصريح كرد: نمايندگان مجلس بايد همت كنند تا طرحي مطلوب و مفيد در صحن علني بررسي و تصويب شود.
احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي هم درباره علت موفق نبودن نمايندگان در طرح خود نظارتي مي گويد: ما براي تحقق اين مساله تلاش زيادي كرديم تا طرحي كه در مجلس هفتم بازنويسي كرديم در اين مجلس مطرح كنيم كه برخي دوستان شائبه راي نياوردن آن را مطرح كردند.
وي افزود: طرح به كميسيون رفت و حالت ضعيف تر شده اش در مجلس مطرح شد. يك دسته از دوستاني كه مخالفت مي كردند نگران اين بودند كه اين طرح نتيجه اي در جهت نظارت ندهد و با كنترل نماينده براي او محدوديت ايجاد كند كه اين تصور غلط بود. اگر فساد در مجلس رواج پيدا كند از هر زهري براي آزادي كشنده تر است. به هر روي تاكيد مجدد ايشان بر بحث نظارت بر عملكرد نمايندگان و بيان اين جمله كه طرح «خودنظارتي» را به گونه اي تنظيم كنيد كه رودربايستي و بده بستان موجب كم اثر شدن آن نشود، اين پيام را دارد كه مجلس در اين عرصه وظيفه خود را به خوبي انجام نداده است. اگر اين روند سير طبيعي و درست خودش را در يك سال گذشته طي كرده بود، ايشان مثل مورد اول يعني مواضع ضداستكباري از كار نمايندگان تقدير مي كردند. من برداشتم از كلام ايشان نوعي ملامت در اين عرصه بود.
اين طرح كه عنوان مظلوم ترين طرح مجلس را به خود اختصاص داده است در سال گذشته در ابتدا با مخالفت نمايندگان مجلس هشتم در صحن علني مواجه شد. اما مجددا با تشكيل كميسيون مشتركي از تركيب كميسيون هاي اصل 90، كميسيون تدوين آئين نامه داخلي مجلس و كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي ماموريت طرح نظارت بر نمايندگان با تاكيد بيشتري كليد زده شد اما اين طرح كه خود را به آرامي به ارديبهشت ماه رساند كليات آن با راي ضعيف 146 راي موافق از مجموع 212 راي ماخوذه به تصويب رسيد.
اين طرح كه در 11 ماده تدوين شده است براي راي گيري نهايي به صحن مجلس نيامده است.

 



اشتباه (گفت و شنود)

گفت: يك سناتور آمريكايي در مصاحبه اي گفته است اكثر طرفداران جمهوري اسلامي از بيشترين سطح علم و دانش و تحصيلات عاليه برخوردارند.
گفتم: خب! اگر اينطور نبود كه به اينهمه پيشرفت هاي عظيم علمي و تكنولوژيك دست پيدا نمي كردند. حالا اين سناتور آمريكايي منظورش چي بوده؟
گفت: با تاسف! گفته است؛ ولي ميانگين تحصيلات اپوزيسيون و مخالفان جمهوري اسلامي بسيار پايين است و برخي از آنها به خاطر احساس حقارت نسبت به طرفداران جمهوري اسلامي با رژيم ايران مخالفت مي كنند.
گفتم: اين يارو كه لالايي ميدونه چرا خودش خوابش نمي بره؟ و چرا آنهمه اپوزيسيون را تحت عنوان «نخبه هاي جامعه»! باد كردند!
گفت: چه عرض كنم؟! حالا فهميده اند چه غلطي كرده اند!
گفتم: يارو در نامه اي خطاب به كسي كه او را فريب داده و بعداً با وي اختلاف پيدا كرده بود نوشت
«روزي تو را زمستي، تشبيه ماه كردم
فانوس هم نبودي، من اشتباه كردم»

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ وقتي دبير كل سازمان ملل عليه مردم مظلوم غزه موضع مي گيرد و مخالف كمك هاي بشردوستانه به اين مردم بي پناه مي شود بايد پي برد كه دامنه ظلم و جنايت به كجا كشيده است.
0767---0912
¤ از اينكه حاميان فتنه گران مدتي است مي خواهند از فضاي موجود كه براي دولت اصول گرا حاشيه درست شده سوء استفاده كنند ناراحت بودم. تا اينكه يادداشت اخير آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه تحت عنوان «اتوبوس كه چپ نشده» را خواندم و خوشحال شدم. هر چه باشد معدل فعاليت و خدمات آقاي احمدي نژاد به مردم و كشور از رئيس جمهور هاي دولت هاي به اصطلاح سازندگي و اصلاحات به مراتب بيشتر است. در ضمن آنهايي كه در فتنه 88 رفوزه شده اند حق ندارند عليه دولت حرف بزنند. اگر راست مي گويند جلوي خرابكاري هاي فرزندان خودشان را بگيرند.
اسلامي، اكبرپور و چندين تماس مشابه
مقاله اي كه در صفحه ادب و هنر كيهان شنبه 7/3/90 تحت عنوان جعليات آشكار تخت جمشيد چاپ شده واقعاً روشنگرانه است. لطفاً به اين روشنگري ها ادامه بدهيد.
شجاع
¤ آفرين به آيت الله ممدوحي كه فرموده اند تنها راه مقابله با جريان انحرافي اهميت ندادن به اين جريان و حركت در راه مستقيم رهبري و دولت مردمي است.
رحيمي از تبريز
¤ با تشكر از يادداشت روز 8/3/90 آقاي شريعتمداري با عنوان «اتوبوس كه چپ نشده» از دولت خدمتگزار هم مي خواهيم همان طوري كه ما از جان و مالمان براي پيروزي شما در دوره نهم و دهم مايه گذاشتيم شما نيز پاسدار آن جانفشاني ها باشيد و منحرفين را از اطراف خود دور كنيد تا اسباب خوشحالي امثال مدعيان موضوع مقاله فوق فراهم نشود.
خانم ايجادي
¤ تيترهاي جهت داري كه بر عليه كشور سوريه در صفحه اول روزنامه شرق چاپ مي شود به گونه اي است كه گويا مسئولين اين روزنامه همانند رژيم صهيونيستي و آمريكا سرنگوني دولت اين كشور را لحظه شماري مي كنند. چرا همين مقدار حساسيت را در مقابل جنايات مستمر ولاينقطع رژيم اشغالگر قدس ندارند.
2141---0913
¤ از كساني كه دستي در تحليل مسائل و حوادث سياسي دارند بخواهيد درباره انطباق سخنان آشتي كنان آقاي خاتمي كه اخيراً به زبان آورده با برخي از اصول براندازي نرم روشنگري كنند. اكنون اين سؤال وجود دارد كه آيا بازگشت تاكتيكي ايشان از توصيه هاي جورج سوروس يهودي است كه با او ملاقات كرده و يا به فكر خودش رسيده.
كمالي از يزد
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به ارتقاي حقوق مربيان پيش دبستاني كه فقط يكصد و پانزده هزار تومان حقوق مي گيرند اقدام نمايد.
9912---0919
¤ درختان پارك جنگلي شرق كرج به نام پارك جهان نما به دليل عدم آبياري در حال خشك شدن هستند. اي كاش مسئوليني كه تبليغ درختكاري مي كنند به همين اندازه براي آبياري درخت هاي كاشته شده تلاش كنند.
حسيني
¤ شركت هاي كاله و ميهن محصولات خود را تا 50 درصد افزايش قيمت داده اند در حالي كه طبق مصوبه دولت بايد 20 درصد افزايش قيمت داشته باشند. عرض بنده اين است كه بنويسيد وقتي به قانون عمل نمي شود تصويب و اعلان عمومي آن چه فايده اي دارد؟
كمري
¤ دانشكده فني مهندسي دانشگاه آزاد تهران مركز در افزايش قيمت شهريه ثابت سه سال گذشته را نيز محاسبه و دريافت مي كند. اعتراض كرديم كه اين افزايش قيمت شامل واحدهاي گذشته نمي شود ولي به بهانه اينكه از ابتدا اشتباه صورت گرفته زير بار نمي روند و به زور اين پول را مي گيرند.
1030---0919
¤ در دانشگاه جامع علمي كاربردي تبريز بعضي از اساتيد خود را ملزم به رعايت شئونات اخلاقي و حلال و حرام نمي دانند. به عنوان مثال بارها مشاهده شده كه به بهانه هاي مختلف با تعدادي از دختران دانشجو دست مي دهند.
2055---0913
¤ چرا اينقدر اطاله دادرسي در قوه قضائيه وجود دارد. ضامن وام شده ام و طرف اقساطش را پرداخت نكرده است. همه چيز روشن است ولي 5 ماه است كه در رفت و آمد به دادگاه هستم.
9199---0911
¤ از زحمات رئيس جمهور مكتبي و ولايي بويژه از طرح بزرگ آبرساني به شهر مقدس قم تقدير و تشكر مي شود.
0046---0912
¤ شركت آب و فاضلاب قم به علت اشتباه خود و عدم ارسال هزينه دفع فاضلاب طي 4 سال اخير براي برخي مناطق قم از جمله شهرك پرديسان متاسفانه به يكباره ضمن اخطار به خانواده ها اقدام به ارسال قبض 4 ساله در يك نوبت نمود و با اين كار شيريني آب قم را به كام مردم تلخ كرد. خوب است سازمان آب اين بها را به صورت اقساط از افراد بگيرد. از سوي ديگر بسياري از خانواده ها مستاجراني داشته اند كه در 3-2 سال اخير جابجا شده اند و ديگر دسترسي به آنها نيست و بدهي از جيب مستاجر فعلي و يا صاحب خانه مي رود. شايسته است مسئولين امر با تدبير نسبت به حل موضوع اقدام نمايند نه اين كه اخطار به قطع آب كنند.
رفيعي پور از قم
پاسخ مديريت خدمات آموزش و پژوهش سيما
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» تاريخ دوشنبه 19/2/90 به آگاهي مي رساند: «سركارخانم فائزه سادات حيدريان در تاريخ 19/2/90 در مطلبي كه در ستون با خوانندگان اين روزنامه چاپ شده بود، مدعي شدند كه پس از گذشت يك سال از اتمام مسابقه تلويزيوني «از تو مي پرسند » جايزه خود را دريافت نكرده اند. پس از بررسي مستندات و مدارك موجود مشخص شد نامبرده نه تنها در مهلت مقرر مدارك و نشاني پستي خود را جهت دريافت جايزه ارسال نكرده، بلكه تاكنون كه 8 ماه از پايان مهلت ارسال مدارك نيز گذشته است هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نداده و تاكنون موضوع را از طريق اين اداره كل پيگيري نكرده است.»
 



مجلس تصويب مي كند
لغو قرارداد شركت هاي تحت نفوذ 26 مقام آمريكايي تحريم شده از سوي ايران

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي طرحي را تصويب كرد كه به موجب آن 26 مقام آمريكايي در ليست تحريم و تعقيب جمهوري اسلامي ايران قرار مي گيرند.
براساس اين گزارش، مجلس شوراي اسلامي قصد دارد كه تمامي شركت هايي را كه اين 26 مقام آمريكايي جزو سهام داران آن هستند را تحريم و شركت هاي ديگري را جايگزين آن كند كه اين موضوع در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در حال بررسي است.
«محمد كريم عابدي»، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاييد اين خبر به فارس گفت: مجلس قصد دارد شركت هاي اقتصادي ايراني را ملزم به لغو قرارداد با شركت هايي كه 26 مقام آمريكا به طور مستقيم و يا غيرمستقيم با آنها رابطه اقتصادي دارند، كند.
وي همچنين گفت كه اين موضوع شامل قراردادهاي ضروري و مورد نياز كشور نمي شود اما در صورتي كه نياز ايران از طريق شركت ديگر تامين شود، مجلس شركت هاي ايراني را مكلف به تجديدنظر درباره اين قراردادها خواهد كرد.

 



شكايت نمايندگان درباره سرپرستي رئيس جمهور بر وزارت نفت به كميسيون اصل 90 ارجاع شد

رئيس مجلس شكايت 11 نماينده درباره سرپرستي رئيس جمهور در وزارت نفت را به كميسيون اصل 90 ارجاع داد.
پس از اين كه 11 تن از نمايندگان مجلس با استناد به ماده 233 آئين نامه داخلي نامه اي شكايت آميز را در رابطه با سرپرستي رئيس جمهور بر وزارت نفت تهيه و نسبت به اين مسئله براساس تفسير شوراي نگهبان انتقاد كردند، علي لاريجاني رئيس مجلس اين نامه را اخيرا براي بررسي بيشتر به كميسيون انرژي ارجاع داد.
براساس اين گزارش، رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين اين نامه را همزمان به كميسيون اصل 90 نيز براي بررسي و اعلام نظر ارجاع داده است تا اين كميسيون نيز به عنوان بازوي نظارتي مجلس، مسئله سرپرستي رئيس جمهور در وزارت نفت و شكايت 11 نماينده در اين باره را بررسي و در اين رابطه گزارش دهد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس در گفت وگو با فارس با تاييد اين خبر گفت: پس از اين كه كميسيون اصل 90 نظر نهايي خود را در قالب گزارشي به رئيس مجلس ارائه داد، اگر لازم باشد مسئله از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد شد.
وي افزود: البته اين امكان هم وجود دارد كه گزارش كميسيون اصل 90 در رابطه با نامه شكايت 11 نماينده از سرپرستي رئيس جمهور در وزارت نفت، در صحن علني قرائت و نتيجه درخواست نمايندگان رسما اعلام شود.
عضو هيات رئيسه مجلس همچنين اظهار داشت: البته امكان دارد كه نتيجه بررسي هاي كميسيون اصل 90 قبل از انتشار در اختيار رئيس جمهور هم قرار بگيرد.

 



دادگاه قطر صيادان ايراني زنداني شده را تبرئه كرد

سفير كشورمان در قطر از آزادي تعدادي از صيادان ايراني زنداني در قطر و بازگشت آنها به كشور خبر داد.
عبدالله سهرابي گفت: 16 نفر از صيادان ايراني از كشورمان كه به همراه لنج هاي خود در فروردين سال جاري به دليل عبور از مرزهاي آبي بين ايران و قطر و ورود غيرمجاز به آب هاي اين كشور از سوي نيروهاي مرزباني قطر بازداشت شده بودند، با پيگيري ها و تلاش هاي صورت گرفته از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در دوحه آزاد شدند.
سفير ايران در قطر افزود: مراحل رسيدگي قانوني به پرونده اين اتباع كشورمان در دادگاه شهر دوحه با حضور وكيل و كنسول سفارت طي شد و بعد از محرز شدن عدم تخلف قانوني حكم برائت و آزادي آنها از سوي دادگاه صادر شد و از لنج هاي آنها نيز رفع توقيف شد.

 



لعنت بر هر چه توهم است كه... (خبر ويژه)

دروغپردازي و توهم پراكني انبوه توسط رسانه هاي مجازي و به ويژه سايت بالاترين صداي اعتراض محمدعلي ابطحي را هم درآورد.
معاون پارلمان خاتمي در دولت اصلاحات و حامي كروبي در انتخابات سال 88 كه به اعتبار نقش آفريني در فتنه 88 مدتي را هم در بازداشت به سر برد، در «وب نوشت» خود ضمن تمجيد از بالاترين خاطرنشان كرد: سايت بالاترين به دليل اينكه اخبار سايت ها و وبلاگهاي مختلف، توسط كاربران علامت مثبت مي گيرند و خبر بالا مي شود، يك ابتكار جالبي بود كه به صورت ترمينال همه اخبار را مي شد در آن ديد. اما اين امكان خوب مدتها است كه به نظر مي رسد مورد هجوم يك جمع خاص قرار گرفته و نتيجه اش هم اين مي شود كه مخاطب ها اگر باور كنند كه اينها نظر بالاترين بخش جامعه است، از واقعيت هاي درون جامعه غافل مي شوند.
ابطحي مي افزايد: مهمترين اصل براي هر تحليلگر و جامعه آشنا، اين است كه واقعيت ها را ببينند تا بتوانند تحليل واقعي ارائه كنند. اين آفت متاسفانه در بخش سياسي حوزه نت فراگيرتر از بالاترين است. در مواردي كه فراخوان به لايك كردن و دادن علامت مثبت مي شود و يا در موارد فراواني كه گروهي با داشتن چندين اكانت بالاترين تلاش مي كنند يك مطلب را به زور داغ كنند، و يا برعكس تلاش مي كنند جلو داغ شدن طبيعي يك مطلب را بگيرند، به فهم و انديشه مخاطبان بزرگترين توهين را روا مي دارند.
معاون خاتمي يادآور شده است: سايت بالاترين معمولاً و در بيشتر اوقات به ارگان يكي از افراطي ترين لايه هاي سياسي تبديل مي شود. اين آفت بدترين ويروسي است كه در حوزه سياسي به جان و روح مخاطبان در فضاي مجازي رخنه كرده است و بدتر آن كه به دليل كمبود رسانه هاي آزاد، تصميم گيران و تأثيرگذاران سياسي هم نظرات خود را در مواردي براساس اين داده ها ارائه مي كنند و فرايند اين نظرات با واقعيت هاي جامعه فاصله زيادي پيدا مي كنند.
گفتني است بسياري از افراد بازداشت شده در فتنه سبز مكرراً و از جمله در دادگاه اعلام كردند كه فتنه سبز و همراهي آنان با اين فتنه در كليت خود محصول اغوا و توهم زدگي بوده است.
همزمان با تحليل ابطحي، سايت ضد انقلابي خودنويس كه توسط شماري از عناصر فراري مديريت مي شود، اعلام كرد رسانه هاي اپوزيسيون و سبز «در وضعيت سرگيجه رسانه اي به سر مي برند.»
خودنويس خاطرنشان كرده است: رسانه هاي دولتي وابسته به كشورهاي خارج در جهت حفظ منافع كشورهاي متبوع خود برنامه سازي و پخش برنامه مي كنند و هرگز نبايد از نحوه اداره و يا برنامه هاي غيرهمسو با مردم و اراده واقعي مردم ايران در آن رسانه ها متعجب بود چرا كه اين رسانه ها، رسانه و يا صداي مردم ايران نيست بلكه تنها و تنها به زبان فارسي برنامه اجرا مي كند و «تنها» مجريان و مهمانان آنها از بين ايرانيان انتخاب مي شوند تا به لحاظ تأثير رواني بر مخاطب؛ ميزان تأثيرگذاري و جذب مخاطب در آنها افزايش يابد و بدين شكل قدرت تأثير سياسي دولت متبوعه آن رسانه ها بر حركات سياسي مردم ايران افزايش يابد. در يك جمله مي توان گفت كه اين رسانه ها گرچه منابع عظيم مالي و معنوي دولت هايي مانند آمريكا را پشت سر خود دارند اما هرگز كار حرفه اي و بي طرفانه از خود ارائه نمي دهند و به نوعي به دليل وابستگي مالي و اداري به يك دولت خاص نمي توانند اين كار را انجام دهند.




 



اميرارجمند و مزروعي هم مي خواهند توبه نامه بنويسند و برگردند؟! (خبر ويژه)

انتشار يك بيانيه مغشوش و سردرگم با امضاي «شوراي هماهنگي سبز» از خارج كشور بار ديگر موجبات مجادله در محافل ضدانقلاب را فراهم كرد.
شوراي مذكور كه گويا توسط دو نفر (امير ارجمند و مزروعي) در پاريس راه اندازي شده، در اين بيانيه مناسبت هاي سوم خرداد، 14 خرداد و 15 خرداد را گرامي داشته و ضمناً تجليلي هم از 25 خرداد (اولين روز اغتشاشگري ضد انقلاب در سال 88) به عمل آورده است. نويسندگان اين بيانيه رياكارانه نامي هم از امام خميني(ره) آورده اند.
در پي انتشار اين بيانيه، شبكه بالاترين نوشت: «بالاخره پس از مدتها انتظار و بي تحركي، بيانيه اي از سوي شوراي هماهنگي راه سبز اميد منتشر شد. با اشتياق زياد سايت كلمه را باز كرده و بيانيه مذكور را خواندم؛ خط به خط، كلمه به كلمه. قسمت هاي ابتدايي بيانيه نسبتاً خوب و اميدواركننده بود اما دريغا كه هرچه به پايان بيانيه نزديك مي شدم، اميد و شور ابتدايي، جاي خود را به تلخي و نااميدي مي داد. برخلاف انتظار خبري از مشخص كردن موعد تظاهرات بعدي يا حتي اعلام فراخوان براي الله اكبر گفتن نبود! تنها در پاراگراف آخر به صورت كوتاه وعده هايي داده شده بود. در عوض بيانيه پر بود از كلمه هاي تكراري و تلخي همچون «معمار بزرگ انقلاب»، «آرمانهاي انقلاب» و «اسلام رحماني»! اين بيانيه به گونه اي نوشته شده كه گويي شوراي مذكور در سوگ امام راحل به سر مي برد. با خواندن اين جملات و اين كلمات، خشم و اندوه همزمان بر وجودم چيره شد. خشم از آن جهت كه باز از جانب جنبش سبز ادعا شده است كه به دنبال بازگشت به آرمان هاي امام و انقلاب است و ناراحتي از اينكه شوراي مذكور بازهم فرصت ديگري براي فراخواندن به راهپيمايي و تظاهرات خياباني را از دست داده است. اعضاي ناشناس شوراي راه سبز اميد، پيش خود چه فكر كرده ايد؟! از كدامين آرمانها سخن مي گوئيد؟!
نويسنده بالاترين اضافه كرد: ما را به خير شوراي هماهنگي اميدي نيست لطفاً ما را به حال خود واگذاريد.
اين شبكه ضدانقلابي در تحليل ديگري تصريح كرد: بيانيه شورا درباره فوايد خرداد ماه است و به روزهاي گذشته مي پردازد. آيا آنها از تحولات ماه هاي اخير بي خبرند. شكي نيست كه اين شورا از سياستمداري، شهامت، پختگي انديشه و عمل و ژرف انديشي محروم است. با غمگيني بايد گفت شوراي مذكور نه تنها كارنامه مناسبي نداشته كه به باور بسياري، باعث كم اثر كردن و نااميد كردن بدنه جنبش سبز هم شده است.

 



انقلاب خاورميانه خيزش ملت ها عليه تحقيرهاي اسرائيل و آمريكاست (خبر ويژه)

«بروز انقلاب هاي مردمي در كشورهاي عربي خاورميانه و شمال آفريقا، محصول تحقير مردم از سوي رژيم هاي وابسته به آمريكا و اسرائيل است.»
اين مطلب را عضو حزب سوسياليست فرانسه عنوان كرد. به گزارش راديو زمانه، كريم پاكزاد كه در موسسه مطالعات بين المللي و استراتژيك فرانسه نيز عضويت دارد، گفته است: سياستي كه كشورهاي غربي و به خصوص آمريكا در مورد كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا اتخاذ مي كنند منجر به چه مي شود؟ منجر به حالتي مي شود كه رژيم هاي به ظاهر قوي در اين كشورها به وجود مي آيد؛ رژيم هايي كه بر ارتش يا قواي انتظامي بيشتر استوار هستند و اقتصادشان بيشتر وابسته است. هم زمان با آن چه حالتي نزد شهروندان اين كشورها به وجود مي آيد؟ به تدريج، به خصوص در اين 30 سال اخير، نوعي حالت تحقير در آنها به وجود مي آيد. شما با مردم اين كشورها درباره اين مسائل صحبت كنيد. علي رغم سياست دولت قبلي مصر در برابر اسرائيل، اين كشور نخستين كشوري بود كه با اسرائيل قرارداد امضا كرد. اين روابط كه تحت فشار خارج، يعني آمريكا به وجود آمده بود، حس تحقير را در مردم به وجود آورده بود.
پاكزاد كه در دانشگاه سنت دني پاريس سخن مي گفت، به بررسي جنبش مردم مصر پرداخت و گفت: «تمام اين مسائل موجب شده است كه اين حس در مصر به وجود بيايد اگر بدين ترتيب پيش برود، ما شاهد برگشت شرايط قبلي مصر خواهيم بود. اگر مصر مي خواهد جايگاهي را در بعضي از كشورهاي مهم شرقي باز بيابد، بايد داراي يك سياست مستقل شود. وقتي مي گوييم مستقل، يعني بيش از پيش مستقل در برابر آمريكا. اين مسئله بسيار اساسي و مهم است. عناصر اوليه را از همين حالا مشاهده مي كنيم. در كمپين انتخاباتي اي كه اكنون در مصر در جريان است، عمروموسي روي اين مسئله تاكيد دارد كه مصر بايد دوباره به جايگاهي برگردد كه قبلا داشت. از اين رو من فكر مي كنم مصر دوباره به جايگاه نخست خود باز نمي گردد؛ مگر آن كه به واكنش هاي مستقل روي بياورد. فقط 19درصد مردم نسبت به آمريكا حس اطمينان دارند.»
اميرحسين گنج بخش از عناصر اپوزيسيون مقيم آمريكا نيز كه در نشست «انجمن گفت وگو و دموكراسي» حضور داشت، جريان سبز را به خاطر شعار نه غزه نه لبنان مورد مذمت قرار داد و گفت: اين شعار خيلي معناي سياسي دارد، مبادا وارد دعواهايي بشويم كه منافع ايدئولوژيك حكومت را تامين مي كند. ايران نقش جنگ سرد را با غرب و براي جايگاه منطقه اي خود ايفا مي كند، حالا چه از طريق سوريه يا لبنان.
سايت دويچه وله آلمان نيز از قول مهرداد خوانساري از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج نوشت: بي ترديد دولت مصر بعد از سقوط مبارك، سعي كرد، تعريف جديدي از روابط منطقه اي اش بكند. آنچه مسلم است، رودررويي سابق بين حكومت مبارك و دولت ايران، امروز ديگر وجود ندارد. مبارك، به عنوان وارث حكومت سادات، ناچار بود كه موضعي در ارتباط با جمهوري اسلامي بگيرد. دولت فعلي مصر، عليرغم ديدگاههاي مختلفي كه بي شك كماكان ميان مصر و ايران در ارتباط با مسائل منطقه وجود دارد، علاقه مند است كه روابط ايران و مصر را كه از سال 1991 به اين طرف، در سطح كاردار بوده، به سطح سفارت ارتقاء بدهد. دولت جديد مصر علاقه مند است نوعي توازن در زمينه روابطش با اسرائيل، آمريكا، عربستان سعودي و كشورهايي مانند ايران و سوريه برقرار كند؛ يعني مي خواهد آن روشي كه دولت مبارك در مسائل منطقه اي دنبال مي كرد را دنبال نكند.

 



التماس اصلاح طلبان لندن براي عضويت در جبهه اپوزيسيون (خبر ويژه)

بعضي وقت ها شيرين كاري به حد سياه بازي تنزل مي يابد از جمله آنجا كه شبه اصلاح طلبان فراري وامانده، براي اپوزيسيون ضد انقلاب دلسوزي و چاره جويي مي كنند.
سايت جرس (ارگان حلقه از هم پاشيده لندن) كه به صورت زيگزاگي ميان وفاداري به قانون اساسي و هم كاسگي با اپوزيسيون ضد انقلاب در تردد بوده، اين بار به نسخه پيچي براي اپوزيسيون پرداخت. جرس با «رژيم ديكتاتوري منفور» معرفي كردن جمهوري اسلامي مي نويسد: مدت هاست اين پرسش منطقي در اذهان مطرح است كه چرا سي سال پس از استقرار چنين رژيمي، هنوز اپوزيسيون نتوانسته كوچك ترين گام مثبتي در تقابل با رژيم بردارد؟ اين پرسش جداً جاي طرح دارد تا بلكه با شناخت نقاط ضعف چاره انديشي و رفع معضل شود.
آيينه چون عيب تو بنمود راست
خودشكن آيينه شكستن خطاست.
هر چند كه به وضوح آشكار است به دليل بيگانگي عنصر ايراني به ويژه اپوزيسيون با مقوله انتقاد و انتقادپذيري نگارش اين مقاله تيرهاي بلا را از هر سو به سمتم روانه مي كند، اما غير از اين چاره اي نيست. ذيلاً اهم انتقادات وارده بر اپوزيسيون را برمي شمريم.
عدم درك واقع بينانه از شرايط جامعه ايراني، بيگانگي با فرهنگ دموكراتيك، جزم انديشي و مطلق نگري، خودمحوري و انحصارطلبي و ركود، جمود و عدم اقدام عملي.
جرس آنگاه تمام گروهك هاي ضد انقلاب را دعوت به وحدت كرده و مي نويسد: در حالي كه عملاً در ايران اصلاح طلبان از سوي رژيم فلج شده اند، اما متأسفانه اپوزيسيون خارج از كشور به جاي شناخت دقيق الگوي جامعه شناسي سياسي ايران و تشخيص درست دوست از دشمن و يارگيري از تمام گروه ها بر عليه انحصارطلبان حاكم با نابخردي ناموجه و غيرقابل فهمي در تلاش است تا با طرح اتهامهاي مختلف و حملات بي وقفه بر عليه اپوزيسيون داخل كشور كه در حال پرداخت بيشترين هزينه در مبارزه با جناح حاكم است، آنها را به داخل جناح حاكم براند. حتي در ميان خود گروه هاي اپوزيسيون خارج از كشور نيز با نقب زدن دايمي به تاريخ نزاعي آشتي ناپذير در جريان است كه واقعاً جاي تأسف دارد، به طوري كه گروه هاي سلطنت طلب و كمونيست در حال كوبيدن يكديگر، هر دو بر عليه جبهه ملي، هر سه مخالف مجاهدين خلق و همگي در حال حمله به اپوزيسيون داخلي يا همان اصلاح طلبان پيشين هستند.
اين نسخه پيچي جرسي ها در حالي است كه بنا بر برخي گزارش ها اختلافاتي ميان كديور و مهاجراني بروز كرده و به همين دليل هم مدت هاست كه مهاجراني در جرس آفتابي نمي شود. اكبر گنجي و سروش هم پيش از اين از اتاق فكر لندن اعلام جدايي كرده بودند.

 



خاتمي اگر تكليفش را نمي داند از خواهرزاده خود بپرسد (خبر ويژه)

«وقتي محمدرضا تابش نماينده مجلس و از اقوام خاتمي به صراحت مي گويد كه شرط حضور در انتخابات، اعلام برائت از فتنه گران است، تكليف خاتمي روشن است».
پايگاه اينترنتي روزنت وابسته به شماري از روزنامه نگاران فراري با انتشار اين مطلب نوشت: در چند ماه گذشته، در سخنراني خاتمي درباره انتخابات، جنجالي شده و واكنش هاي زيادي را برانگيخته است. تعيين شروطي از سوي وي براي حضور اصلاح طلبان در انتخابات و سپس دعوت براي عفو عمومي در عرصه سياسي، باعث شد تا منتقدان خاتمي بار ديگر سخن به نقد وي بگشايند. بسياري هم با يادآوري عملكرد خاتمي، اعلام كردند او اساساً اهل پافشاري روي خواسته ها- بعضاً حداقلي و حتي آن ها كه خود وي مطرح كرده- نيز، نيست اما آن گونه كه برخي از حاميان خاتمي پس از آن مطرح كردند، مخاطب وي در اين سخنان حاكميت بوده و خاتمي در واقع خواسته با چنين سخناني از سويي نسبت به حضور در انتخابات آينده مجلس، با شرايطي، اعلام آمادگي كند و از سويي ديگر واكنش طرف مقابل را بسنجد. سخنراني اول خاتمي اما پاسخي از سوي حاكميت دريافت نكرد. البته بودند افرادي چون آيت الله جنتي و يا احمد خاتمي كه به اين سخنان واكنش نشان دادند.
روزنت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمايندگان مجلس و اشاره به اينكه عدم مراقبت و تقواي جمعي باعث شد تا جريان چپ تكيه گاه فتنه گران ضد امام حسين(ع) و ضد اسلام(ره) شود، نوشت: به نظر مي رسد اين سخنان را بايد سوت پاياني بر رؤياهاي خاتمي دانست. به نظر مي رسد نظام به هيچ روي قصد ندارد تا اجازه حضور در انتخابات را به جريان مذكور بدهد.
اين پايگاه ضد انقلابي اضافه مي كند: «سخنان آيت الله خامنه اي زماني نمود بيشتري مي يابد كه خبرگزاري فارس مصاحبه اي با محمدرضا تابش از نمايندگان مجلس هشتم و از اقوام [خواهرزاده] خاتمي را منتشر كرده كه وي در آن به صراحت اعلام كرده است شرط حضور در انتخابات مجلس نهم اعلام برائت از گروه هاي مختلف و از جمله فتنه گران است. آشنايي بسيار ابتدايي با وضعيت دو سال گذشته عرصه سياست در ايران، نشان دهنده اين نكته است كه كلمه فتنه در واقع اسم رمز جنبش سبز و حاميان كروبي و موسوي است وقتي يك نماينده مجلس- كه مدعي اصلاح طلبي هم هست- با چنين ادبياتي، چنين خواسته هايي را از كانديداها مطرح مي كند، احتمالاً بايد متوجه بود كه در ذهن سران نظام چه مي گذرد؛ تشويق به حضور در عرصه قدرت با اعلام موضع عليه فتنه گران مسأله اي كه مي تواند در صفوف جنبش سبز ايجاد انشقاق كند.
روزنت سخنان رهبرمعظم انقلاب را آب سردي برروي سناريوي اصلاح طلبان عنوان كرده است، تعبيري كه پايگاه ضد انقلابي خودنويس نيز بر آن تأكيد كرده است.
خاطرنشان مي شود حضور سران جبهه موسوم به اصلاحات در مركزيت كارگرداني آشوب و فتنه سال 88، ادعاي اصلاح طلبي در چارچوب قانون اساسي و التزام به جمهوري اسلامي و آرمان هاي انقلاب و امام را به شكلي دروغي در حد دزدي خروس و قسم حضرت عباس» درآورد، چه آن كه اصلاح طلبي و رفورميسم در ذات خود در تناقض با قانون شكني، مقابله با جمهوريت، دعوت به آشوب و اغتشاش و هم داستاني با بيگانگان و دشمنان يك ملت دارد.
براين مبنا طبيعي است كه تكليف نهادهاي نظارتي با نقش آفرينان و ياري دهندگان فتنه مشخص است و به تعبير روزنت، اين تكليف را حتي خواهرزاده خاتمي هم به وي يادآور شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14