(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 خرداد 1390- شماره 19940

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مجلس از صالحي درباره سفر احتمالي به عربستان توضيح خواست
فراخواني همه دستگاه ها به برخورد و مبارزه با زمين خواري و تخريب جنگل ها
صالحي : فعلاً برنامه اي براي سفر به عربستان ندارم
همايش امام خميني(ره) بيداري اسلامي و تحولات منطقه
تحليل يك پايگاه روسي از دستگيري 30 جاسوس وزارت اطلاعات ايران به سيا شوك وارد كرد
استقبال رسانه هاي وهابي از موضع هاشمي رفسنجاني درباره اتفاقات سوريه
دادستان تهران : قصاص جوان اسيدپاش قطعا اجرا مي شود
هاشمي رفسنجاني: ايران از هيچ تلاشي براي رفع محروميت از عراق دريغ نمي كند
جواد شمقدري: نامه انتقادآميز به دبير جشنواره كن وكيل مدافع هاي بي جيره و مواجب را مشخص كرد
پشت پرده سناريوي انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران از زبان سناتور آمريكايي
گزارش اختصاصي كيهان اعتراض انقلابيون مصربه تداوم فعاليت ضد ايراني باند عمر سليمان در قاهره



مجلس از صالحي درباره سفر احتمالي به عربستان توضيح خواست

سرويس سياسي-
وزير امور خارجه براي ارائه توضيح درباره خبري مبني بر احتمال سفر وي به عربستان، به كميسيون امنيت ملي مجلس فراخوانده شد.
جلسه مشترك كميسيون امنيت ملي مجلس با وزير امور خارجه براي توضيح خواستن درباره سفر احتمالي به عربستان و بررسي سفرهاي پيشين وي به برخي كشورهاي منطقه، امروز برگزار مي شود.
حجت الاسلام سبحاني نيا با اعلام اين خبر گفت: قرار است آقاي صالحي گزارشي در مورد سفرهاي دوره اي اش ارائه دهد و در خصوص بحث دعوت وزير خارجه عربستان از وي براي سفر به اين كشور هم توضيحاتي را عنوان كند.
در همين ارتباط اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم در خصوص انتشار اخباري مبني بر سفر وزير امور خارجه كشورمان به عربستان به فارس گفت: اين موضوع در حال حاضر از سوي كميسيون امنيت ملي و نمايندگان مجلس قابل قبول نيست.
وي ادامه داد: سفر وزير خارجه ايران به عربستان با توجه به جنايات مسئولين سعودي و فرستادن نيرو از سوي آنها به بحرين براي سركوب انقلابيون اين كشور و همچنين تشويق و ترغيب كشورهاي ديگر همچون اردن و امارات به اين كار كه نشانگر عدم صلاحيت آل سعود است، اصلاً قابل توجيه نيست.
نماينده مردم تهران اين سفر را مهر تأييدي بر اقدامات جنايتكارانه رژيم عربستان خواند و يادآور شد: رئيس جمهور حتماً بايد جلوي اين سفر را بگيرد.
جواد جهانگيرزاده ديگر عضو اين كميسيون هم در خصوص انتشار خبري مبني بر سفر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به عربستان گفت: سفر به عربستان در شرايط كنوني به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
وي افزود: اين حركت مطمئناً انقلابيون بحرين را با يك سؤال بزرگ مواجه مي كند.
جهانگيرزاده با ذكر اين نكته كه مطمئناً مجلس و كميسيون امنيت ملي درباره اين موضوع حساس خواهند بود، خاطرنشان كرد: امكان بروز هر اتفاقي متصور مي باشد و يقيناً اگر چنين سفري صورت بگيرد نمايندگان مجلس ساكت نخواهند نشست.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ابراز اميدواري كرد: صالحي با مشورت هاي لازم از انجام اين سفر خودداري كند.
احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس نيز در همين رابطه گفت: تحولات كنوني منطقه و سركوب ملت بحرين توسط نظاميان آل سعود دلايلي هستند كه سفر وزير امور خارجه به عربستان را بدون توجيه مي كند.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد:سفر وزير خارجه به عربستان نشان دهنده سياست خارجي ضعيف كشورمان در قبال تحولات منطقه است و بنده ضعف سياست خارجي را متوجه رئيس جمهور مي دانم چرا كه موضع گيري غيرشفاف رئيس جمهور باعث شده كه وزارت خارجه در قبال تحولات منطقه دچار سردرگمي شود.
توكلي با بيان اينكه به نظر نمي رسد كه صالحي مخالفت مجلس را با اين سفر ناديده بگيرد، اضافه كرد: وزارت خارجه نبايد دست به اين اشتباه استراتژيك بزند چرا كه اين اشتباه باعث خواهد شد كه مردم آزادي خواه بحرين نيز نا اميد شوند.
حشمت الله فلاحت پيشه نيز ديگر نماينده اي بود كه در خصوص خبر سفر احتمالي صالحي به عربستان گفت: هنوز ابهامات سفر آقاي صالحي به امارات مرتفع نشده كه بحث سفر ايشان به عربستان مطرح شده است.
به گفته وي سفر وزير خارجه به امارات به دو دليل داراي ابهام بود؛ يكي به دليل دخالت نظامي امارات به همراه عربستان در بحرين و دوم عملكرد هميشگي اماراتي ها در قبال ايران در مقايسه با ديگر كشورهاي عربي.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: در حالي كه هنوز اين ابهامات برطرف نشده طرح موضوع سفر ايشان به عربستان ابهامات جدي تري را به دنبال دارد، در اين خصوص سخنگوي كميسيون امنيت ملي به نمايندگي از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تذكري را در صحن علني مجلس داد كه نشان دهنده دغدغه نمايندگان بود، البته ما انتظار داشتيم كه آقاي لاريجاني هم در پاسخ به اين تذكر واكنش جدي نشان دهند اما ايشان سكوت كردند.
گفتني است در عين حال حسن قشقاوي معاون پارلماني، كنسولي و امور ايرانيان وزير امور خارجه در جمع تعدادي از خبرنگاران در خصوص سفر احتمالي وزير امور خارجه به عربستان سعودي گفت: همانگونه كه وزير خارجه، مسئولان منطقه اي و سخنگوي وزارت در جلسات متعدد كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشته اند، وزير امور خارجه در گذشته و هم اكنون هيچ برنامه اي براي سفر به عربستان سعودي در دست اقدام نداشته و ندارد.

 



از سوي رئيس قوه قضائيه عنوان شد
فراخواني همه دستگاه ها به برخورد و مبارزه با زمين خواري و تخريب جنگل ها

رئيس قوه قضاييه همه دستگاه ها و نهادهاي مسئول را به مبارزه جدي و برخورد با زمين خواران و تخريب كنندگان جنگل ها فراخواند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني ديروز در همايش بزرگداشت يكصدمين سال تاسيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تاكيد كرد: در جهاني كه به سرعت در حال تحول است و نيازهاي مردم متنوع شده و ابزارها نيز نو گشته است، بايد تلاش كنيم وضعيت خودمان را نسبت به جغرافياي موجود به درستي ارزيابي كنيم و سپس در پي اصلاح ساختارها باشيم تا بتوانيم پاسخگوي نياز شهروندان باشيم.
وي ادامه داد: مسئله تثبيت مالكيت و نظم حقوقي از نيازهاي مهم مردم است و امروز بسياري از دعاوي موجود در محاكم قضايي ناشي از اختلافات ملكي است.
رئيس دستگاه قضا گفت: به طور كلي نظم حقوقي به عنوان مصلحت بايد مدنظر باشد و در سايه نظم حقوقي مي توان به عدالت رسيد و ثبت رسمي به ارتقاي دستگاه قضا كمك مي كند.
لاريجاني با اشاره به اين مطلب كه اجراي طرح كاداستر از جمله طرح هايي است كه مي تواند ثبت مالكيت را رسمي كند، گفت: اميدواريم با تامين منابع، آموزش نيروي انساني متبحر و همت بلند مسئولان اين سازمان اين طرح به طور كامل اجرا شود البته اجراي اين طرح تاكنون باعث دلگرمي ما بوده است.
وي به موضوع زمين خواري نيز اشاره كرد و گفت: در سفري كه به مازندران داشتم به وضوح شاهد آن بودم كه تخريب جنگل ها با سرعت انجام مي شود و واقعا تاسف بار است كه جنگل هايي كه صد سال طول مي كشد تا رشد كنند يك شبه تراشيده مي شوند و اثري از آنها نمانده و تنها بلوك هاي سيماني حد و مرز زمين هاي عاري از جنگل را نشان مي دهد.
آملي لاريجاني افزود: همه دستگاههاي نظام بايد با پديده شوم زمين خواري و تخريب جنگل ها برخورد كنند و سازمان ثبت نقش عمده اي دارد و اين در حاليست كه به تمامي روساي دادگستري هاي استانها گفته ام كه نبايد هيچ گونه سندي براي اين گونه زمين ها صادر كنند.
رئيس دستگاه قضا به جلسه اي كه با رهبر انقلاب داشته اند اشاره كرد و گفت: ايشان تاكيد كردند تا به هر وسيله ممكن همه دستگاهها با يكديگر همكاري كنند تا جلوگيري از تخريب جنگل ها اجرايي شود.
وي با اشاره به اين مطلب كه در يك برهه زماني برخي از اين تكاليف به صورت اولويت بندي اجرا مي شد، افزود: با تلاش گسترده و حمايت مقام معظم رهبري اين تكاليف به صورت تكليف ماند و مقرر شد تا دولت اعتبارات لازم را در بودجه هاي سنواتي ارائه شده به مجلس ببيند.
انتقاد از تاخير در اجراي كاداستر را به كجا ببريم؟
رئيس ديوان عدالت اداري هم در اين همايش در سخناني از تاخير راه اندازي طرح كاداستر انتقاد كرد و گفت: استفاده از فناوري هاي روز عامل مهمي در ارتقاي سطح فعاليت هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است.
وي در اين رابطه به سنگ اندازي هاي سوءاستفاده كنندگان در اين رابطه هشدار داد و گفت: سازمان ثبت مي تواند نقش مهمي در نظم حقوقي جامعه داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: من به لحاظ مسئوليتي كه در دستگاه قضايي دارم، اعتقادم اين است كه اشكالات مهمي كه در برخي پرونده هاي مهم، قطور و بسيار پيچيده مي بينيد ريشه در سازمان ثبت دارد و اگر سازمان ثبت ما بتواند كارهاي ثبتي را به روز انجام دهد، اين پرونده ها را نخواهيم داشت.
منتظري گفت: خاطرم مي آيد از سال 68 تا 69 كه رياست محترم ثبت آن روز مرحوم زواره اي بودند و من معاونت حقوقي امور مجلس را عهده دار بودم، شاهد بودم كه آن مرحوم با چه تلاشي در مجلس مي آمد تا پشتيباني هاي لازم براي اجراي طرح كاداستر را فراهم كند؛ يعني 20 سال است داريم براي اين طرح كه مي تواند نقش مهمي در حل مشكلات داشته باشد، تلاش مي كنيم.
وي ابراز عقيده كرد: اگر آن موقع كاداستر داشتيم مشكلات ناشي از مالكيت در شهرهايي مثل خرمشهر و قصر شيرين به وجود نمي آمد. متاسفانه يكي از كشورهايي كه در سطح جهان از طرح كاداستر عقب ماند، ايران بود و نمي دانيم كه اين گله را بايد به كجا برد و هنوز هم اين طرح به طور كامل انجام نشده اما اميدواريم با اهتمام رئيس سازمان ثبت، دولت و مجلس، اجراي كامل اين طرح به نظم حقوقي جامعه بينجامد.
سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري هم در اين همايش گفت: برقراري امنيت مالي و اقتصادي مستلزم همكاري مردم و مجموعه قواي حاكم است.
وي ادامه داد: علي رغم تلاش هاي صورت گرفته در طول سالهاي اخير به ويژه تصويب قانون تسهيل تنظيم اسناد در دفاتر اسناد رسمي شاخص هاي ثبت دارايي در ايران در مقايسه با كشورهاي پيشرفته از وضعيت مطلوب و قابل قبولي برخوردار نيست. تعدد مراحل قانوني براي ثبت يك دارايي، تعداد روزهايي كه بايد اين مراحل طي شود و همچنين هزينه انجام اين مراحل شاخص هاي سه گانه اي هستند كه در ثبت دارايي ها نقش مهم و به سزايي دارند. تسهيل فرآيند ثبت دارايي ها به طور اعم سرمايه گذاري را افزايش و ريسك آن را كاهش مي دهد.
در همين حال سيدعليرضا آوايي رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: با اصلاح پاره اي از قوانين مي توان برخي امور در حوزه هاي خاص حقوقي و اداري را به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور واگذار كرد.
وي همچنين ايجاد تمهيدات موثر و بسترسازي مناسب به منظور اجراي صحيح قانون پيش فروش آپارتمان، تشكيل بانك اطلاعاتي مربوط به آرا و تصميمات هيات هاي ثبتي موضوع مواد 147 و 148 اصلاحي قانون ثبت، سرعت بخشيدن به ثبت و صدور اسناد املاك رسمي مناطق و اراضي ملي و منابع طبيعي و شتاب بيشتر كارگزاران ثبت در پاسخگويي استعلامات و دستورات قضايي را از ديگر راهكارها به منظور اصلاح مقررات ثبتي موجود دانست.
تويسركاني: نوشتن سند
در تعهدات مالي
از دستورات اسلام است
احمد تويسركاني رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: يكي از دستورات دين اسلام براساس طولاني ترين آيه قرآن كريم گواه گرفتن و نوشتن سند در تعهدات مالي است.
وي ادامه داد: امروز با توسعه جمعيت و پيچيدگي روابط اجتماعي و اقتصادي به خوبي قابل درك است كه جامعه اي منظم و با ثبات بدون توجه به ثبت رسمي مالكيت ها و معاملات در سايه حمايت حاكميت متصور نيست.

 



صالحي : فعلاً برنامه اي براي سفر به عربستان ندارم

وزير خارجه كشورمان گفت فعلاً برنامه اي براي سفر به عربستان ندارد.
علي اكبر صالحي پس از نشست خبري امضاء اسناد همكاري هاي اقتصادي بين دو كشور ايران و ارمنستان، در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص سفرش به عربستان گفت: هر توفاني منشأيي دارد، اما منشأ اين توفان را نمي دانم از كجاست.
وي افزود: اين سفر توسط اميرعبداللهيان و قشقاوي نفي شده اما شاهديم برخي رسانه ها بگونه اي رفتار مي كنند كه انگار اين سفر اتفاق افتاده است.
وزير خارجه كشورمان يادآور شد: مسائل زماني رسميت پيدا مي كند كه مطلبي به صورت رسمي از سوي وزارت خارجه اعلام شده باشد و ما پيش از هر سفر موضوع را به طور رسمي اعلام مي كنيم اما در مورد سفر به عربستان آيا چيزي را اعلام كرديم كه به صورت توفاني به آن پرداخته شده است.
وي با بيان اينكه فعلاً برنامه اي براي سفر به عربستان ندارم، افزود: در تحليل هاي مختلف و جلسات مختلف روي سفر من به قطر، عمان، كويت، امارات و چين تصميم گيري مي شود و اين سفرها تصميم من نيست بلكه تصميم نظام است كه وزارت خارجه آن را اجرا مي كند.

 



با حضور انديشمندان داخلي و خارجي برگزار مي شود
همايش امام خميني(ره) بيداري اسلامي و تحولات منطقه

همايش «امام خميني(ره)، بيداري اسلامي و تحولات منطقه»، سيزدهم خردادماه با حضور انديشمندان داخلي و خارجي از سوي ستاد بزرگداشت رهبر كبير انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري كميته خارجي بزرگداشت حضرت امام خميني(ره) اين همايش با محورهاي «رابطه مردم و حكومت در اسلام از ديدگاه امام خميني(ره) و تاثير آن بر تحولات منطقه»، «علل پيدايش حركت هاي آزاديخواهانه در منطقه»، «حقوق بشر و برخوردهاي دوگانه قدرت ها در قبال تحولات منطقه» و «فرصت ها و چالش هاي فراروي دولت ها و ملت ها با توجه به تحولات اخير منطقه» در تهران برگزار خواهد شد.
بيش از 300 نفر از انديشمندان، محققان، كارشناسان و روزنامه نگاران خارجي از قاره هاي آسيا، اروپا و آفريقا در مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي شركت خواهند كرد.
حضور در حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و شركت در مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي ايشان در روز 14خردادماه و ديدار با حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني از مهمترين برنامه هاي اين ميهمانان خارجي خواهد بود.
همچنين ديدار با برخي از مقامات ارشد دولتي و بازديد از مراكز فرهنگي و زيارتي از ديگر برنامه هاي ميهمانان خارجي شركت كننده در بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي رهبر كبير انقلاب اسلامي است.

 



تحليل يك پايگاه روسي از دستگيري 30 جاسوس وزارت اطلاعات ايران به سيا شوك وارد كرد

پايگاه اينترنتي روسي ايران در گزارشي با عنوان فعاليت جاسوسي گسترده آمريكا، انگليس و اسرائيل عليه ايران به شوك وارد شده به سرويسهاي جاسوسي غربي پس از موفقيت دستگاه اطلاعاتي ايران در دستگيري آنان اشاره كرد و آن را يك زلزله ايجاد شده توسط وزارت اطلاعات ايران دانست.
اين پايگاه اينترنتي مي افزايد: وقتي روز بيست ويكم ماه مه وزارت اطلاعات در بيانيه اي از افشاي يك شبكه بزرگ جاسوسي متشكل از سي نفر خبر داد كه براي آمريكا كار مي كرده اند واكنش رسانه هاي غربي ابتدا به گفتن جمله كوتاه و محكم باور نمي كنيم محدود شد. بعد آنها شروع به شرح دلايل اين گفته كردند.
جالب ترين نكته اين است كه جمله باور نمي كنم فقط به تعداد عوامل دستگير شده ربط داشته نه به خود ماجراي جاسوسي آمريكا عليه ايران و بايد گفت اين جريان ديگر كاملا عادي شده است.
اين رسانه روسي مي افزايد: در مورد جنجال جديد بايد گفت شبكه جاسوسي سي نفري از نظر استانداردهاي جامعه اطلاعاتي جهاني چيز قابل توجهي نيست و در تاريخ سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا شبكه هاي جاسوسي به مراتب بزرگتري وجود داشته اند كه در خاك خود اين كشور فعاليت مي كرده اند. هرچند برخي كارشناسان يادآور مي شوند كه فعاليت جاسوسي گسترده با ابعاد جنگهاي اول و دوم جهاني و جنگ سرد وسيع آمريكا و شوروي تطابق داشته در اين جا نكته اي وجود دارد كه رسانه ها ترجيح مي دهند يا به آن توجه نكنند و يا با شرمندگي در مورد آن سكوت كنند، مقامات آمريكا اين حقيقت را پنهان نمي كنند كه طي سي دوسال بعد از انقلاب اسلامي ايران سازمانهاي اطلاعاتي آنها جنگ سردي عليه اين كشور راه انداخته اند كه به خصوص در اين اواخر با گسترش فعاليت خرابكارانه و جاسوسي دو متحد نزديك آن يعني انگليس و اسرائيل همراه شده است.
پايگاه اينترنتي روسي «ايران» با اشاره به اينكه اين تحركات جاسوسي غرب براي جلوگيري از قدرت منطقه اي شدن ايران است مي افزايد هزينه هاي سنگين مالي و نظامي و راهبردي و تلفات انساني نمي تواند هدف تعيين شده يعني نابودي رژيم فعلي ايران را تضمين كند.
پايگاه اينترنتي مزبور در ادامه به دلايل ناممكن بودن فشارهاي غرب عليه ايران مي پردازد و جمهوري اسلامي ايران را متفاوت از عراق و ليبي مي داند و در ادامه مي افزايد:
اجراي سناريوي عراق در مورد ايران ممكن نيست. نخست اين كه ايران به مراتب از عراق قويتر و بزرگتر است و كنترل آن براي نيروهاي اشغالگر خيلي دشوار خواهد بود. علاوه بر اين برخي نخبگان غربي از اين مي ترسند كه جمهوري اسلامي حتي در بدترين شرايط بتواند براي مدت طولاني تنگه هرمز را ببندد و حتي زيربناهاي نفتي و گازي كشورهاي پادشاهي حوزه خليج فارس را كه در خدمت آمريكا هستند نابود كند. مقامات غربي به خوبي مي فهمند كه چنين چيزي نابودي اقتصاد نه تنها اروپا و بلكه كل جهان را در بر خواهد داشت.
نمي توان موضع چين را فراموش كرد كه ايران براي آن مهمترين شريك فعلي و صادركننده اصلي انرژي در آينده است. خلاصه اين كه تكرار سناريو ليبي و حمله به يك كشور اسلامي ديگر و جلب حمايت اعضاي شوراي امنيت در مورد ايران كاملا غيرممكن است. به همين دليل فعلا با توجه به اختلاف نظرهاي موجود در ميان دشمنان ايران بيشترين توجه به فعاليت خرابكارانه با هدف سرنگوني رژيم حاكم بر اين كشور معطوف شده است.
پايگاه اينترنتي روسي ايران پس از بيان ناتوانيهاي غرب براي مقابله با ايران روش جديد آمريكايي ها براي مقابله با ايران را آشكار مي كند و مي افزايد: در حال حاضر در كشورهايي مانند امارات، تركيه و مالزي كه ايرانيها بيشتر به عنوان گردشگر به آنها سفر مي كنند آژانسهاي كاريابي و تبادل فرهنگي و آموزشي تحت پوشش نمايندگي هاي ديپلماتيك آمريكا فعاليت مي كنند كه به ايرانيان پيشنهاد رواديد، اقامت، كار و تحصيل در آمريكا مي دهند.
شبكه بنيادهاي اجتماعي كه به مردم ايران وام مي دهند نيز در اين زمينه فعاليت مي كنند و مسلم است كه وام را در ازاي اطلاعاتي دريافت مي كنند كه بيشترين اهميت را براي سازمانهاي امنيتي آمريكا دارند و به مراكز آموزشي هسته اي و دفاعي ايران و خطوط لوله نفتي و گازي سيستم انتقال انرژي فرودگاه ها حمل و نقل و بانكها مربوط مي شوند. در اين جا اشاره به اين موضوع اهميت دارد كه افراد بدون اين كه خودشان متوجه باشند به مخبر سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا تبديل مي شوند و شايد هيچ وقت متوجه نشوند كه در ابررايانه ها پرونده جداگانه اي به آنها اختصاص داده شده است. روش هاي چنين استفاده اي خيلي قابل دسترسي هستند. براي شروع به شخص پيشنهاد پر كردن رزومه هاي مشخصي داده مي شود و در صورتي كه توجه كاركنان سي اي اي را جلب كند و براي استخدام مناسب به نظر برسد پيشنهاد پر كردن فرم به ظاهر معمولي ديگري به وي داده مي شود كه براساس تمامي قواعد هنر جاسوسي تنظيم شده است. سپس گزينه هاي مختلفي پيش مي آيد. يا شخص تحت پوشش تبادل اطلاعات علمي مورد استفاده قرار مي گيرد يا پيشنهاد همكاري مستقيم با سازمانهاي جاسوسي را در ازاي پاداش دريافت مي كند. نهادهاي اطلاعاتي آمريكا چنين فعاليتي را به طور دائمي عليه ايران ادامه مي دهند.

 



استقبال رسانه هاي وهابي از موضع هاشمي رفسنجاني درباره اتفاقات سوريه

رسانه هاي وهابيون با برجسته سازي موضع گيري عجيب هاشمي رفسنجاني درباره مردمي دانستن فتنه سعودي-صهيونيستي در كشور سوريه، اين اظهارات را به صورت ويژه بازتاب دادند.
شبكه تلويزيوني «العربيه»، در خبري به انعكاس موضع بي سابقه آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره تحركات مشكوك بيگانگان در كشور سوريه پرداخت.
العربيه با درج اين عنوان كه «هوشياري ملت ها در سطح منطقه گسترده شده و هرگز به حاكمان رحم نخواهد كرد» چنين تيتر زد: «هاشمي رفسنجاني: «آنچه در سوريه جريان دارد، جنبش يك ملت مقاوم است.»
اگرچه هاشمي اين جمله را بدين صورت بيان نكرده است اما طبق خبر منتشر شده از سوي پايگاه اطلاع رساني وي در اينترنت، از اغتشاشات تعدادي از سلفي هاي لبنان و وهابيون عربستان سعودي در مرزهاي اين كشور، با عنوان «مقاومت مردم» ياد كرده كه براي مقام مسئولي كه سالها در حساس ترين مناصب نظام جمهوري اسلامي فعاليت داشته، عجيب به نظر مي رسد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت حماسه سازان جامعه پزشكي در دوران جنگ تحميلي كه شامگاه پنجشنبه گذشته در سالن همايش هاي روزنامه اطلاعات برگزار شد، در اظهاراتي كه با مواضع سابق وي درباره كشور سوريه و جايگاه اين كشور در محور مقاومت منطقه در مقابل استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي مغاير به نظر مي آيد، گفت: «مي توان منطقه را ديد كه مردم هوشيار، آگاه، مجاهد و مبارز شده اند. مردم يمن ماه هاست در خيابان هستند و شهيد مي دهند. در ليبي نيز مردم مي جنگند و كشته مي دهند. در سوريه نيز مردم مقاومت مي كنند. در بحرين كه يك مظلمه اي است و هيچ پناهي نيز در اين دنيا ندارند.»
نام بردن از سوريه در كنار ديگر كشورهايي كه جايگاه، مواضع و سياست هاي آنها به هيچ وجه قابل مقايسه با سوريه به عنوان كشوري كه نزديك ترين مواضع را در ميان تمام كشورهاي جهان با جمهوري اسلامي دارد از يك سو، و نام بردن از اغتشاشات و درگيري هاي مسلحانه تروريست هاي سلفي و وهابي كه از سوي آمريكا، فرانسه، عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي، تغذيه فكري، مالي و تسليحاتي مي شوند از سوي ديگر، به اين برداشت دامن مي زند كه رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام كه بايد سنجيده ترين سخنان منطبق با مصالح نظام را بيان كند، از كم و كيف تحولات سوريه و عوامل و ريشه هاي اين اغتشاشات و تفاوت هاي آن با حوادث جاري در كشورهاي عربي، آگاهي كامل را ندارد و يا دست كم، مشاوران مجمع، اطلاعات درباره اين تحولات را به صورت دقيق به وي منتقل نمي كنند.
متاسفانه، اين نوع موضع گيري، بيش از همه با استقبال برخي رسانه هاي رژيم صهيونيستي، اكثر رسانه هاي سعودي و برخي رسانه هاي ضدانقلاب مواجه شده است.
اين اتخاذ موضع عجيب، در حالي است كه هاشمي رفسنجاني، پيش از اين، بارها بر حساسيت روابط ايران و سوريه تاكيد كرده بود.
وي در روزشمار خاطرات خود در ششم اسفند ماه سال 1365 آورده است: غرب به برخورد حزب الله با سوريه و تيره شدن روابط ايران و سوريه اميد بسته است. هاشمي همچنين در خاطرات سال 1361 نيز تاكيد كرده بود كه ايران و سوريه در اخراج اسرائيل از سازمان ملل، پيشقدم هستند.
وي علاوه بر اين در خطبه هاي مهم آبان ماه سال 1365 و در ميانه جنگ عراق با ايران تاكيد كرده بود: «فقط كشور سوريه، هدف نيست. بلكه هدف ضربه زدن به مقاومت اسلام و عرب در مقابل صهيونيسم و اسرائيل است و سوريه به عنوان مهمترين سد مقابل پيشروي صهيونيسم و خط مقدم جهاد انتخاب شده است و استكبار خيال مي كند، با شكستن سوريه ديگر مانعي در مقابل خود براي اجراي خط كمپ ديويد نخواهد داشت. اگر هدف فقط سوريه هم بود، وظيفه مسلمانان بود كه براي حمايت از يك كشور اسلامي در مقابل تهاجم امپرياليسم و كفر جهاني اقدام كنند. ولي بي شك مسئله از حد يك كشور وسيع تر است و به كلي به دنياي اسلام و مخصوصا اعراب مربوط است. متاسفانه حساسيت لازم و مناسب در كشورهاي اسلامي در اين خصوص به چشم نمي خورد و نه كشورهاي اسلامي و نه كشورهاي عربي اقدام مناسب را براي در هم شكستن توطئه تاكنون انجام نداده اند، به جز جمهوري اسلامي و ليبي و دو سه مركز ديگر. اسفبارتر اينكه پيروان عرب كمپ ديويد، از اين حادثه شوم خوشحال به نظر مي رسند و خيال مي كنند با شكست مقاومت سوريه دست آنها براي اتمام خيانتشان باز خواهد بود.»
اكنون بايد پرسيد چطور كسي كه سوريه را مهم ترين سد مقابل صهيونيسم و خط مقدم جهاد مي داند، از تزلزل موقعيت اين كشور توسط گروه هاي سلفي مورد حمايت عربستان و رژيم صهيونيستي حمايت مي كند؟

 



دادستان تهران : قصاص جوان اسيدپاش قطعا اجرا مي شود

دادستان عمومي و انقلاب تهران به تشريح آخرين وضعيت پرونده هاي قضايي پرداخت.
عباس جعفري دولت آبادي روز يكشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسراي انقلاب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين نتيجه پرونده «هانيه» تصريح كرد: اين پرونده اكنون به دادگاه ارسال شده و بر اساس آخرين اطلاعي كه امروز حاصل كردم، در دادگاه اطفال مطرح است. اميدواريم محاكمه به زودي برگزار شود.
وي ادامه داد: تحقيقات ما در مورد پرونده سوم كودك آزاري نشان داد كه پدر اين كودك معتاد بوده و مادر جدا از آنها زندگي مي كرده است. اين كودك جراحاتي داشته كه به علت تاخير در اعلام، آثار آن از بين رفته و اكنون پدر اين كودك در كمپ ترك اعتياد به سر مي برد.
دادستان تهران در خصوص نرخ ديه در سال جديد نيز گفت: همانگونه كه سخنگوي قوه قضائيه مطرح كرد اين موضوع تصميمي است كه قوه قضائيه هر ساله بر اساس اوضاع و احوال اتخاذ مي كند و امسال اين تصميم قوه قضائيه از تاريخ 16 خرداد عملي خواهد بود.
جعفري دولت آبادي در خصوص بازداشتي هاي روز خاكسپاري ناصر حجازي نيز گفت: افرادي كه دستگير شدند به علت شركت در مراسم نبود بلكه عده اي محدود به لحاظ اخلال در نظم آن منطقه و شعارهاي نامناسب كه دادند، توسط پليس دستگير شدند و اكنون شش نفر در بازداشت به سر مي برند و مابقي آزاد شده اند.
وي در خصوص آخرين نتايج رسيدگي به پرونده «ظهور نزديك است» نيز اظهار كرد: يكي از متهمان اين پرونده آزاد شده و دو متهم ديگر در بازداشت به سر مي برند. در خصوص تهيه منابع مالي و كساني كه در تهيه و توزيع اين CD نقش داشتند، همچنان در حال تحقيقات هستيم.
خبرنگار ديگري در خصوص خروج پريوش سطوتي (همسر دكتر حسين فاطمي) از كشور سوال كرد كه دادستان پاسخ داد: تحقيقات وي به پايان رسيده بود. اين فرد ممنوع الخروج نبود و مي توانست از كشور خارج شود.
جعفري دولت آبادي همچنين در خصوص اقدام دادستاني در برخورد با بدهكاران بانكي كه مورد سوال يكي از خبرنگاران بود، تصريح كرد: بخشي از اسامي 250 نفري كه از سوي رئيس جمهور به دستگاه قضايي اعلام شد، بدهكاران بانكي بودند. اساسا با توجه به تحقيقات انجام شده پرونده اي در دادگستري نداشتند ولي پس از اينكه اين اسامي ارسال شد ما نيز موضوع را مورد پيگيري قرار داديم.
وي درباره پرونده رهاسازي بيماران در اطراف تهران نيز خاطرنشان كرد: تحقيقات اين پرونده امروز به اتمام رسيد و به زودي براي 11 نفر از متهمان كيفرخواست صادر مي شود. البته بخشي از پرونده به دليل ادامه تحقيقات مفتوح مانده است.
دادستان تهران گفت: در خصوص بيمار دوم تحقيقات مفصلي انجام شد. برادر بيمار در شهرستان تالش شناسايي شد و وي بيان كرد كه به همراه برادرش به اورژانس بيمارستان امام خميني (ره) آمده بود. تحقيقات ما در مورد بيمار دوم نشان داد كه وي از طريق اقوام وارد بيمارستان شده بود. اين موضوع ابهامي بود كه از سوي برخي از دوستان در وزارت بهداشت مطرح شد.
جعفري دولت آبادي همچنين در خصوص پرونده شكايت دولت از دو تن از مداحان اظهار كرد: مراحل قانوني پرونده يكي از اين مداحان تكميل شده و از طريق بازپرس خواسته شده كه در دادسرا حضور يابد.
به گزارش ايسنا، خبرنگار ديگري در خصوص اقدامات دادستاني در راستاي دستگيري دو رمال (آقايان طاهري و غفاري) سوال كرد كه دادستان پاسخ داد: بين طاهري و رمالان تفاوت وجود دارد. آقاي طاهري در يك حوزه فكري ديگر دستگير شده و پرونده اش با اعتراض به دادگاه عمومي ارسال شده است. متهمان رمالان و جن گيران جدا بودند. دو نفر از متهمان در اين حوزه دستگير شده و تحقيقات از آنان ادامه دارد.
دادستان تهران در خصوص رسيدگي به پرونده مدعي انرژي درماني نيز گفت: دادگاه اين فرد در ارديبهشت ماه برگزار شد. وي داراي شش اتهام است كه سه اتهام آن در جلسه نخست مورد رسيدگي قرار گرفت و رسيدگي به سه اتهام ديگر اين فرد در 25 خرداد ماه انجام خواهد شد. جعفري دولت آبادي خاطرنشان كرد: اين فرد با وجود تاكيدات مكرر مبني بر سرعت بخشيدن به تكميل تحقيقات، در جلسه دادگاه حضور پيدا نكرد؛ البته وكيل وي در جلسه رسيدگي حاضر شد و در اين راستا يكي از پرونده هاي كهنه و طولاني دادگستري به نتيجه خواهد رسيد.
دادستان تهران همچنين در خصوص رسيدگي به پرونده فائزه هاشمي خاطرنشان كرد: هنوز وقت حضور وي در دادسرا به پايان نرسيده و عن قريب طبق احضار ما بايد به دادسرا مراجعه كند.
خبرنگار ديگري سوال كرد آيا آقاي يعقوبي در بازداشت به سر مي برند؟ كه جعفري دولت آبادي پاسخ داد: آقاي يعقوبي اكنون در بازداشت نيست ولي پرونده اي براي وي در دادستاني تشكيل شده است.
وي همچنين در خصوص پرونده تقي رحماني گفت: اين فرد فعلا آزاد است؛ البته محكوميتي دارد كه در زمان اجرا فراخوانده خواهد شد.
دادستان تهران همچنين در خصوص اجراي حكم محكوم به قصاص اسيدپاشي خاطرنشان كرد: اين حكم قطعا اجرا خواهد شد و در اين راستا تمهيدات پزشكي در دستور كار قرار دارد.

 



هاشمي رفسنجاني: ايران از هيچ تلاشي براي رفع محروميت از عراق دريغ نمي كند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار سفير عراق در تهران تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي براي رفع محروميت از كشور عراق دريغ نمي كند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار روابط جمهوري اسلامي ايران با عراق را مبتني بر اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلي يكديگر عنوان كرد و گفت: رشد و پيشرفت مردم عراق و رفع محروميت از اين كشور و زندگي مردم در رفاه و در سايه اسلام، خواست ايران است و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اتحاد را رمز پيروزي مردم عراق بيان كرد و افزود: آرامش و پرهيز از اختلاف هاي بي مورد نياز امروز مردم عراق است و همه احزاب، مذاهب و قوميت ها اگر به اين موضوع توجه كنند مشكلات به سرعت حل خواهند شد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اهميت مردم ايران براي زيارت عتبات عاليات درعراق، تاكيد كرد: حضور اين زوار مي تواند روابط دو كشور را مستحكم تر و از جنبه اقتصادي نيز بااهميت باشد.
وي افزود: علاقه مردم ايران به كمك براي بازسازي اماكن زيارتي در عراق ناشي از عشق و علاقه آنها به اسلام و اهل بيت مي باشد و اميدواريم مقامات دو كشور در اين بخش تلاش كنند تا امور به دور از مسائل سياسي به نحو احسن انجام پذيرد.
«محمد مجيد الشيخ» سفير عراق در جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايتهاي مردم ايران از ملت عراق بر گسترش روابط دوجانبه و همكاريها تاكيد كرد.

 



جواد شمقدري: نامه انتقادآميز به دبير جشنواره كن وكيل مدافع هاي بي جيره و مواجب را مشخص كرد

گروه ادب و هنر-
معاون سينمايي وزير ارشاد بار ديگر با انتقاد از سياست هاي جشنواره فيلم كن فرانسه گفت: نامه من به دبير اين جشنواره وكيل مدافع هاي بي جيره و مواجب كن را مشخص كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، جواد شمقدري روز گذشته در نشستي خبري به ارائه توضيحاتي در خصوص عملكرد معاونت سينمايي در طول يك سال گذشته، برنامه هاي پيش رو، حوادث و حواشي جشنواره كن، سينماي انقلاب، سينماگران تارك وطن و... پرداخت. وي در واكنش به انتقادات عده اي به نگارش نامه در اعتراض به سياست هاي استكباري جشنواره فيلم كن اظهار داشت: اين نامه اگر هيچ فايده اي نداشت، يك فايده داشت كه وكيل مدافع هاي بي جيره و مواجب كن را مشخص كرد.
وي افزود: جشنواره كن جاذبه ها و زرق و برق هاي ظاهري زيادي دارد، اما باطن اين جشنواره، فرهنگ و تمدن غرب است. از همين باطن است كه آدم هايي مثل هيتلر و موسيليني و چرچيل به وجود مي آيند. فرهنگ و تمدن غرب داراي اين عقبه است و پديده برده داري و نسل كشي در همين تمدن وجود دارد. اين موضوع در جشنواره كن هم اتفاق افتاد و خواستيم با آن نامه اين را نشان بدهيم.
شمقدري تصريح كرد: هدف ما حمايت از فيلمساز خاصي نبود، بلكه خواستيم با استدلال خودشان به آنها بگوييم كه كسي كه افتخارات زيادي در جشنواره كن دارد، حق اظهارنظر ندارد.
وي با انتقاد از برنامه تلويزيوني هفت و تاكيد بر لزوم اصلاح اين برنامه گفت: مجري برنامه بيانيه شخصي اش را خواند و حتي به آقاي سجادپور هم كه پشت خط تلفن آمد، اجازه صحبت كردن در اين باره داده نشد.
معاون سينمايي وزير ارشاد با انتقاد از عدم همكاري فيلمسازان براي توليد فيلم در زمينه انقلاب اسلامي اظهار داشت: با توجه به عملكرد نامطلوب دوستان در اين زمينه، خودمان دست به كار شديم و تا پايان سال سه فيلم با موضوع انقلاب اسلامي ساخته خواهد شد. وي همچنين از راه اندازي اولين سينماي سه بعدي وطني خبر داد. شمقدري با تاكيد بر حمايت معاونت سينمايي از ساخت فيلم هاي سياسي تصريح كرد: خط قرمزهاي ما در اين حوزه نيز مانند ساير حوزه ها، دين و اخلاق است. ضمن اين كه معتقديم در ژانر سياسي نبايد فقط به مسائل داخلي پرداخته شود. وي در همين زمينه از همكاري با سينماي مصر خبر داد و افزود: يكي از برنامه هاي بخش بين الملل معاونت سينمايي، توليد مشترك با ساير كشورهاست. در اين زمينه ممكن است از كارشناسان فقهي هم نظر بگيريم كه راه توليدات هموارتر شود. شمقدري درباره سالن سازي نيز گفت: در پنج سال گذشته 112 سالن بازسازي شده و در حال حاضر پنج سينما در حال بازسازي و شش سينما در دست مطالعه است كه بخشي از آن امسال آماده خواهد شد. در مجموع تا آخر سال، 29 سالن آماده بهره برداري مي شود. معاون سينمايي وزير ارشاد گفت: پيشنهاد تشكيل بنياد پويانمايي هم در شوراي هنر تصويب شده كه نياز به ارجاع به شوراي عالي انقلاب فرهنگي دارد و در صورت تصويب به زيرمجموعه سازمان سينمايي مي پيوندد. وي همچنين از ادغام موسسه امور جشنواره هاي فيلم و حوزه بين الملل معاونت سينمايي خبر داد. او اصلاح شيوه هاي آموزشي در دفاتر سينماي جوان را از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين مديريت خواند و افزود: شهرك سينمايي هشتگرد به يك شهرك ديجيتالي تبديل خواهد شد. شمقدري صرف 350 ميليون تومان براي حمايت از كار افتادگان و افرادي كه در چرخه توليد فيلم حضور ندارند را از ديگر كارهاي معاونت سينمايي در يك سال گذشته معرفي كرد.

 



پشت پرده سناريوي انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران از زبان سناتور آمريكايي

سناتور جمهوري خواه آمريكايي پشت پرده سناريوي انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران را فاش كرد.
مارك كرك نماينده جمهوري خواه در مجلس سنا در مصاحبه اي با تلويزيون فارسي صداي آمريكا به زواياي مختلف جنگ اطلاعاتي و راهكارهاي تهاجم ديپلماتيك به ايران پرداخت. وي در خصوص اين جنگ اطلاعاتي كه اساس آن بر حقوق بشر نهاده شده، افشا مي كند كه «لايحه جديدي قرار است سياست خارجي آمريكا را متمركز كند و «حقوق» مردم ايران را در اولويت سياست خارجي ما قرار بدهد. همين اقدام را در ارتباط با شوروي سابق كرديم كه موفقيت آميز بود و شوروي سقوط كرد. فكر مي كنم بايد اين استراتژي را در مورد ايران هم اعمال كنيم.»
به گفته وي، مهمترين استراتژي كه سياست خارجي آمريكا به صورت كاملاً يكپارچه دنبال خواهد كرد برجسته سازي ويژه نام مخالفان ايراني خواهد بود.
به گزارش شرق، اين سناتور جمهوري خواه در خصوص نقش و مسئوليت گزارشگر مخصوص حقوق بشر در ايران گفت: «اين فرد مسئول هماهنگي سياست خارجي آمريكا در رابطه با ايران خواهد بود و اطمينان حاصل خواهد كرد كه پرونده مخالفان برجسته، در بالاترين اولويت قرار گيرد. اما مهم ترين وظيفه اين فرد اين است كه نام مخالفان برجسته ايراني و پرونده هايشان را در رسانه هاي غربي، عربي، و بين المللي مطرح كند و اينكه چرا در زندان هستند. براي مخاطبان فارسي زبان در كشورهاي مختلف دنيا و در داخل ايران، و همينطور در رسانه هاي بين المللي، درباره اين افراد و مبارزات آنان صحبت كند.» وي اذعان مي كند اين يك برنامه مشخص است كه از سوي سياست خارجي دنبال مي شود كه برنامه ريزي آن از مجلس سنا شروع شده و دستگاه سياست خارجي آمريكا آن را اجرا مي كند.
نگرانم كه مصر نيز به ايران ديگري تبديل شود
اين سناتور جمهوري خواه در خصوص انقلاب هاي منطقه و سوريه در ارتباط با ايران ادعا كرد: «حكومت تك حزبي در سوريه، كه از متحدان اصلي روحانيون ايران هم هست، به بي ثباتي رسيده است. اگر دمشق سقوط كند، احتمال مي دهم كه حكومت ايران دچار مشكل جدي شود و اين خوب است. چرا كه يك ايران صلح طلب و كاملاً مردم سالار، بودجه اش را صرف سلاح هسته اي و يا تجهيز حزب الله نخواهد كرد.» وي در مورد عادي سازي روابط دولت مصر با ايران اعتراف كرد كه نگران است مصر هم به يك ايران ديگر تبديل شود. در اين خصوص وي چنين مي گويد: «نگرانم كه انقلاب مصر، ممكن است با يك روند سه مرحله اي روبرو باشد كه در انقلاب هاي زيادي شاهدش بوده ايم. ابتدا بركناري ديكتاتور، دوم تشكيل يك دولت موقت ضعيف و نهايتاً تشكيل يك دولت دائم. در مورد ايران، از شاه به دولت بسيار ضعيف بختيار و نهايتاً به آيت الله خميني منتقل شد. نگرانم كه اين روند براي مصر هم دنبال شود.»
همچنين در خصوص خروج نيروهاي آمريكا از افغانستان نيز با اظهار نگراني افزود؛ «اگر ايالات متحده افغانستان را به سرعت ترك كند، ممكن است بخش اعظم غرب افغانستان تحت قدرت و اختيار ايران قرار گيرد.»

 



گزارش اختصاصي كيهان اعتراض انقلابيون مصربه تداوم فعاليت ضد ايراني باند عمر سليمان در قاهره

سرويس سياسي-
اتهام و اخراج يك ديپلمات ايراني توسط باند عمر سليمان كه از بازماندگان رژيم ديكتاتوري حسني مبارك است با واكنش انقلابيون مصر مواجه شد.
روز گذشته برخي از رسانه ها اعلام كردند كه رايزن سوم دفتر نمايندگي منافع ايران در قاهره به اتهام جاسوسي مجبور به ترك قاهره شد.
اخراج قاسم حسيني رايزن سوم دفتر نمايندگي منافع ايران در قاهره در حالي اتفاق افتاد كه گزارش هاي منابع آگاه در گفت وگو با كيهان حاكي است كه وي به اشتباه دستگير شده، و به مدت 2 ساعت در بازداشت به سر برده و سپس با عذرخواهي فراوان آزاد مي شود. اما در همين حال فشار سفارت آمريكا با همكاري عوامل برجاي مانده از سيستم ديكتاتوري مبارك بويژه باند عمر سليمان باعث مي شود كه دولت موقت مصر به ناچار مجبور به اخراج وي از قاهره شود.
در همين حال انقلابيون مصر كه از اين موضوع به شدت نگران شده اند اقدام صورت گرفته عليه ديپلمات ايراني را ناشي از نفوذ آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه مهره هاي سابق خود در مصر ارزيابي كرده اند.
اعضاي برخي از اين انقلابيون كه در قالب هيئت ها و گروه هاي مختلف دائما در حال تردد به ايران هستند تاكيد كردند كه مردم اين كشور به شدت نسبت به اعمال بقاياي باند مبارك - سليمان هشيار و حساس هستند و انجام اين قبيل اقدامات توانايي انقلابيون را براي كشف اين باندها و تسريع در پاكسازي آنها افزايش خواهد داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14