(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16  خرداد 1390- شماره 19943

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كسي دارد كفاره كدام گناه را پس مي دهد ؟! (نكته)
آيت الله صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: نظريه «ولايت فقيه» امام(ره)، راه نويني در مقابل بشريت باز كرد
مشاور سابق رئيس جمهور در امور روحانيت:جريان انحرافي به دنبال ايجاد نهضت آزادي جديد است
گسترش حضور استراتژيك ايران در منطقه حياتي آمريكا
زهرا مصطفوي : تا اكنون هم معتقدم آيت الله خامنه اي بهترين فرد براي رهبري هستند
برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در قم
افكار امام راحل ، آزادانديشان جهان را بيدار كرده است
رئيس مجلس خبرگان: كساني كه علائم ظهور را با برخي افراد و وقايع منطبق مي كنند قصد سوءاستفاده دارند
باحكم احمدي نژاد علي آبادي سرپرست وزارت نفت شد
اهميّت طهارت دهان



چه كسي دارد كفاره كدام گناه را پس مي دهد ؟! (نكته)

حسين قدياني

اهل نفاق در وادي سياست دوست دارند با همگان وفاق داشته باشند، اما مگر مي توان همه را از دوست گرفته تا دشمن براي خود حفظ كرد؟! با اين حساب چه اصراري دارد خط نفاق جديد- كه البته با احتساب سال 76 به اين طرف، كمي قديمي شده- از آمريكا گرفته تا ملت شهيدپرور ايران، و از اسرائيل گرفته تا امت اسلامي، يعني همگان را در دايره مهر و محبت خود قرار دهد؟! به اين سوال نمي توان پاسخ داد، الا آنكه بداني منافق دوست دارد هميشه در پرده توهم زندگي كند و با نفاق و دورويي كاري كند كه محصول عملش به نفع دشمن باشد، ليكن دوست متوجه اين توطئه نشود. طرفه حكايتي است؛ در طول تاريخ گاهي همين نفاق كه ظاهرا بايد ضامن نام و نان منافق باشد، بدل مي شود به بلاي جانش. يعني نفاق و تزوير عاقبت روزي به جاي سود، ضرر مي رساند به منافق و كار را به آنجا مي رساند كه انسان دو چهره بوقلمون صفت، هم مغضوب دوست مي شود و هم ناسزا مي شنود از دشمن. اينجاست كه طرف بايد 2دستي بر سر بزند و با خود زمزمه كند: «نه در مسجد دهندم ره كه مستي، نه در ميخانه، كاين خمار خام است». مسجد را اگر بدل از «ولايت عشق» بگيري و ميخانه را «ايالت عيش»، واقعيت اين است كه يكي از سران فتنه اين روزها دارد از هر 2 طرف مي خورد و البته حق ايشان همين است. مگر تا كي مي توان پشت مواضع 2 پهلو مخفي شد و همزمان يك پا در مسجد داشت و يك پا در ميخانه؟! به هر حال روزي كار مي رسد به آنجا، يعني به همين امروز كه طرف مجبور است هم نقد دوست را بشنود و هم ناسزاي دشمن را. من البته بنا ندارم نام اين فرد از سران فتنه را در اين نوشتار ببرم، اما خواننده خوب مي داند چه كسي را دارم مي گويم: من «ف» مي گويم، خواننده تا آخر «فتنه» مي رود. مرحبا به اين خواننده. آري! اين فرد همان كسي است كه اخيرا دعوت به مصالحه كرد ميان طرفين جنگ سال هشتاد و اشك. انگار كه دعواي خانوادگي بود آشوب عاشورا. انگار كه دعواي 2 همسايه يك محل بود شعار جمهوري ايراني. انگار كه حالا يك حرفي بود و خيلي هم مهم نبود شعار عليه اصل ولايت فقيه. انگار كه پول گرفتن از ملك عبدالله و دست دادن به نامحرمي چون جرج سوروس براي كاريكاتور كشيدن از نظام، يك عمل خلافي است در مايه هاي رد شدن از چراغ قرمز... و اما گيرم كه مصالحه و صلح و صفا امر واجبي باشد،- كه در اين باب هرگز نيست- بايد از عاليجناب تزوير چند سوال پرسيد؛ 1- شما از چه جايگاهي دعوت به آشتي مي كني؟! 2- اين دعوت به آشتي را دوست كه به شما توصيه نكرده. با اين حساب، آيا دعوت به مهرورزي(!) ابتكار خو دتان است و يا باز پاي درس معلم انقلاب مخملي نشسته اي؟! اگر دومي است، چقدر ماسيده؟! قبلا حساب شده يا بعدا مي دهند؟! 3- شما كه اينقدر اهل صلح و صفا و گفت وگوي تمدن ها و بنشين لب جوي و مشكي خال و قيل و قال و فال و من بميرم، تو بميري هستي، روز 25 خرداد 88 چرا لام تا كام صدايت درنيامد، وقتي كه ديدي منافقين جلوي پايگاه بسيج خيابان آزادي دست به اسلحه بردند و چند نفري را به شهادت رساندند؟! 4- شما كه اينقدر اهل گل و بلبل هستي، چرا روزگار ماضي اجازه دادي به نزديكانت در وزارت كشور كه غائله 18 تير 78 را درست كنند؟! 5- شما كه اينقدر اهل آشتي هستي، آن روز كه حسين غلام كبيري و اميرحسام ذوالعلي در 8 ماه جنگ نرم به شهادت رسيدند، كجا بودي؟! 6- ما حتي شما را به خاطر آنكه اسباب فتنه را فراهم كرديد تا گاهي خشك و تر متاسفانه با هم بسوزد، مقصر هر خوني در اين فتنه مي دانيم؛ ايام فتنه شما كجا بوديد و به چه كار مشغول بوديد كه از همين علي عبدالله صالح تا نتانياهو از شما دفاع مي كردند؟! اصلا خون مطهر و پاك شهداي اين ملت، گيرم كه به كنار، چرا فتنه آفريني كرديد كه ندا آقاسلطان كشته شود؟! موقع بندبازي بي بي سي چرا به فكر آشتي نبوديد؟! 7- اگر صلح خوب است، چرا روزي كه فتنه آفرينان داشتند تمثال امام را آتش مي زدند، ايشان را دعوت به صلح نكردي؟!... از عدد 7 البته فراتر هم مي توانم بروم، اما برخي حرفها به قيافه بعضي آدم ها اصلا نمي خورد. وقتي چيزي بگويي كه به آن ايمان نداشته باشي، وقتي پيش ملك عبدالله مي روي، يك جور سخن بگويي و نزد ملت، به گونه ديگر، وقتي در ويلاي جرج سوروس، از علاقه ات به ايالت عيش حرف بزني و در خانه دوست، يك بار حرف از بازگشت به ولايت عشق بزني و دگر بار دم از صلح و صفا، خب مي شود حكايت همين امروز كه هم بايد نقد مرا تحمل كني و هم بايد فحش و ناسزاي دشمن را. القصه؛ اين روزها خارج نشينان، قهرمان منفي قصه ما را به خاطر عمري به ميخ و نعل زدن، «مزدور رژيم» مي خوانند و ما هم كه معتقديم سران فتنه، سران فتنه عليه جمهوري اسلامي هستند، يعني «مزدور آمريكا» هستند و در فتنه 88 خربزه براندازي خوردند و حالا حالاها بايد پاي لرزش بنشينند. اين وسط اصلا مهم نيست كه مخاطب مورد نظر، مزدور چه كسي است؛ آنچه اهميت دارد بي فايده بودن نفاق است، و الا اين چيزها و بعضي چيزهاي ديگر كه چيزي نيست؛ اين مملكت هم بني صدر داشته و هم رجايي و هم روساي جمهوري ديگر. آنچه مهم است اين است كه راه رجا با وجود ولي فقيه بسته نيست، اما راه انحراف مبسوق به سابقه است!
آقاي فلاني! شك نكن كه اين روزها اتفاقا اين خود شمايي كه داري كفاره گناه زشتي به اسم نفاق را پس مي دهي. شما اين روزها داري كفاره وزير ارشادي چون مهاجراني را پس مي دهي. حال و روز امروز شما پس دادن كفاره گناه حمايت از قلم به دستان مزدوري بود كه در عصر اصلاحات مي خواستند خميني را به موزه بفرستند. آنها كه كور خواندند، ليكن شما داريد كفاره گناهاني را پس مي دهيد كه سنگ زدن به صورت نمازگزار ظهر عاشورا در ميدان جمهوري اسلامي فقط يك قلمش است. آقاي فلاني! شك نكن به محض سقوط ديكتاتور مجروح و مفلوك يمن كه ايام فتنه خودش را براي حمايت از شما كشت، حتما برايت به جاي اين وجيزه، پيام تسليت مي فرستم و آن نوشته را هم جزء كفاره گناهانت حساب خواهم كرد. اين را هم بداني بد نيست؛ احمدي نژاد چه مثل حرم امام، دشمن شكن سخن بگويد، چه خادم ملت باشد، چه گاهي اذيت مان كند، چه يك مشايي داشته باشد، چه صد مشايي داشته باشد؛ اينها هيچ ارتباطي به دست ما و گريبان سران فتنه 88 ندارد. خيال تان راحت! ما از پرداخت سهم شما غفلت نمي كنيم! تا همين الان هم كه گاهي مي توانيد يك اظهار فضلي كنيد، كمي بيش از اندازه صلح و صفا و آشتي و رافت و مهر نظام شامل حال شما شده. ما اگر هم به كسي مي گوييم كار بد نكن، به اين خاطر است كه دوست نداريم به سرنوشت امروز شما دچار شود. آقاي فلاني! مي داني فرق ناسزايي كه دشمن دارد اين روزها به امثال من و امثال شما مي دهد، چيست؟! دشمن به شما بد مي گويد، چون از نظر خصم، عرضه براندازي نداشتيد و پول ملك عبدلي و حمايت «ضد علي غيرعبدالله آنتي صالح»(!) را هدر داديد، اما به ما بد مي گويد، چون در حرم روح الله و به عشق سيدعلي، «حماسه حضور» آفريديم و «آقا» به ما گفت: زنده باد ملت ايران! اين يعني خامنه اي از ما سربازانش رضايت دارد. خدا را شكر!

 



آيت الله صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: نظريه «ولايت فقيه» امام(ره)، راه نويني در مقابل بشريت باز كرد

خطيب موقت نمازجمعه تهران با تبيين برخي خصوصيات بنيانگذار انقلاب اسلامي، گفت: امام خميني(ره) توانستند با نظريه ولايت فقيه خود، راه نويني را به بشريت عرضه كنند.
به گزارش فارس، آيت الله كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه تهران با اشاره به سالروز ارتحال امام خميني(ره) وبا تاكيد بر اينكه شيرين ترين سخن، حرف زدن از امام(ره) است، گفت: امام خميني (ره) معجزه پيامبر و قرآن است، حضرت روح الله نقش عصاي موسي را داشت و توانست سحر مستكبران، شرق و غرب جهان اسلام راكه دين را افيون توده ها معرفي مي كردند، در هم بشكند.
وي ادامه داد: امام نشان داد كه اسلام يك قدرت، جبهه، نور، حقيقت و زاينده است و اسلام قدرت اداره جامعه بشري را دارد و لذا امام (ره) اين را در تجربه و عمل به صحنه زندگي كشاند.
خطيب موقت نمازجمعه عبادي سياسي تهران با اشاره به نظريه ولايت فقيه، گفت: امام خميني(ره) توانستندبا نظريه ولايت فقيه، يك راه نوين را به بشريت عرضه كنند و اين نور را كه در كتابخانه ها خاك مي خورد، احيا كرده و توسط آن ايران اسلامي را سرو سامان دهند. امام اسلاميت و معنويت را در جامعه جا انداخت و مسلمانان را از زير سلطه مستكبران نجات داد كه امروز كشورهاي ديگر از نهضت امام خميني(ره) الگوگيري كرده و در منطقه غوغا كرده اند.
آيت الله صديقي اولين ويژگي امام را «فقاهت » ايشان دانست و گفت: امام در فقه عميق بود، امام عمق عرفان را دريافته بود، امام شعله نور بود، پرچمدار فلسفه، محقق و محدث بود، لذا اين جامعيت امام موجب شد ملت به ايشان اعتماد كنند.
وي ويژگي دوم امام را «مجاهد» بودن دانست و ادامه داد: امام هيچ باكي از شرق و غرب نداشت و با فرياد بلند، شعار « نه شرقي و نه غربي » را سر داد و مرگ بر آمريكا را در جهان مطرح كرد. امام جعلي بودن رژيم صهيونيستي را علني و آمريكا را شيطان بزرگ معرفي كرده و فرمودند، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
خطيب موقت نمازجمعه عبادي سياسي تهران در ادامه با برشمردن برخي از خصوصيات امام (ره) يادآور شد: امام خميني از مدح كردن خود جلوگيري مي كرد، امام داراي جهاد اكبر و اوسط بود. امام در از دست دادن فرزند خود گريه نكرد، اما در مصيبت سيد الشهداء(ع) با شدت مي گريست. امام شجاع بود، از خود گذشته بود، امام در سن پيري زندان ها و تبعيد ها را به جان خريد، اما در مقابل ظلم و ستم كوتاه نيامد.
آيت الله صديقي اضافه كرد: امام استقلال و خود باوري را در مردم جاري و مردم را از وابستگي دور كرد و باور «ما مي توانيم » را به مردم هديه داد. امام نماد وحدت بود، امام به مردم تكيه مي كرد تا ملتها خود را باور كنند تا قدرتهاي مستكبر را از تخت هاي پوشاليشان پايين بكشند.
وي خاطرنشان كرد: امام(ره) نگذاشتند پرچم اسلام و انقلاب بر زمين بماند و چراغ انقلاب خاموش شود، امروز روح اسلام و انقلاب همچنان در وجود خلف صالح ايشان امام خامنه اي مي جوشد و بعد از 22 سال از رحلت امام امت، ملت ايران همه توطئه ها را يكي پس از ديگري خنثي كرده و امروز ملت هاي ديگر در حال پيوستن به ملت ايران هستند.
آيت الله صديقي با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رجب، اظهار داشت: ماه رجب ماه رحمت الهي است كه در آن رحمت خداوند مانند آبشار، بندگان خدا را فرا مي گيرد، اين فرصت مغتنم است و نبايد اين فرصت الهي و سفره گسترده را از دست بدهيم.
وي با يادآوري برخي از خصوصيات ماه رجب گفت: نماز و روزه در ماه رجب اثرات بي نظيري دارد و درهاي رحمت و خيرات بر روي ما باز مي شود.
امام جمعه موقت تهران از ديگر خصوصيات ماه رجب را «استغفار، صدقه و سفر عمره » عنوان كرد و افزود: بايد از گناهان گذشته توبه و تا حد توان از نعمت هاي بي نظير اين ماه خدا استفاده كرد.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نيز جملاتي درخصوص اسرار نماز گفته و اظهار داشت: اگر كسي بخواهد به حقيقت نماز رسيده و به باطن آن پي ببرد، بايد از 7 موضوع بهره بگيرد، كه «تفهم و حيا » نمونه هايي از آنهاست.
آيت الله صديقي توضيح داد: بايداز الفاظي كه به زبان جاري مي كنيم فهم عميق و درستي داشته باشيم، لذا فهم نماز و قرآن تنها به داشتن علم لغت عربي و صرف و نحو نيست، بلكه نازل كننده قرآن خود تعليم آن را بر عهده دارد. بنابراين براي باز شدن درب دل و درك حقيقت قرآن، بايد طهارت باطن داشت.

 



مشاور سابق رئيس جمهور در امور روحانيت:جريان انحرافي به دنبال ايجاد نهضت آزادي جديد است

سرويس سياسي-
«ملي مذهبي هاي جديد» اين جديدترين عنواني است كه مشاور پيشين احمدي نژاد در امور روحانيت نسبت به جريان انحرافي به كار مي برد.
حجت الاسلام سقاي بي ريا كه در ساليان گذشته درصدد بود به نوعي رابطه دولت و روحانيت را به نحو مطلوب و شايسته سامان دهد از ظهور جريان انحرافي در دولت خبر داد كه مخالف ولايت فقيه و روحانيت است.
وي در مراسم بزرگداشت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با يادآوري جريانات اخير ايجاد شده توسط جريان انحرافي، تدبير مقام معظم رهبري را در جلوگيري از گسترش اين فتنه مورد تاكيد قرار داد و افزود: جريان انحرافي با اصل ولايت فقيه و روحانيت مخالف بوده و گاهي احساس مي شود ملي مذهبي هايي هستند كه در چهره جديد وارد شدند.
گروهك منحله ملي مذهبي كه در سالهاي اخير برداشتي سطحي و تامين كننده منافع آمريكا را از اسلام ارائه مي دهد هم در ملي و مذهبي بودن هيچ گونه سنخيتي با آرمانهاي اسلام و انقلاب ندارند و به همين خاطر همواره مورد حمايت غرب و نفرت نيروهاي طرفدار انقلاب بوده اند.
سخنان سقاي بي ريا توسط حجت الاسلام طائب تكميل تر مي شود زيرا وي نيز معتقد است كه اين جريان ريشه در سيستم هاي جاسوسي غرب دارد.
حجت الاسلام طائب رئيس شوراي مركزي قرارگاه عمار مي گويد: بنده جريان انحرافي را با جريان اصلاحات يكي مي دانم و در واقع آنها دو لبه يك قيچي براي سيستم خارجي هستند و ريشه اصلي اين دو به سازمان سيا بازمي گردد.
وي افزود: حاميان فتنه از اول نسبت به جريان انحرافي آگاهي داشتند لذا انتظار آنها اين بود كه عملكرد فعلي جريان انحرافي ابتداي فعاليت دولت اصولگرا انجام شود و موفق هم باشد اما درايت رهبر معظم انقلاب اسلامي و بصيرت مردم موجب شد جريان انحرافي 6 سال در زمين زدن رئيس جمهور و منحرف كردن وي ناكام بماند.
طائب در ادامه حلقه اتصال جريان انحرافي به انگليس را اينگونه تشريح مي كند: بنده نمي گويم آقاي هاشمي با جريان انحرافي ارتباط داشته است چرا كه شخص وي با آنها ارتباط گيري نمي كند اما بايد ديد كدام حلقه اصلي به مهدي هاشمي كه در انگليس است و جريان انحرافي پناه داده است. «علي اصغر زارعي» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در مسجد 14 معصوم شهرستان آمل نيز تحليلي مشابه به حجت الاسلام بي ريا و طائب ارائه مي دهد و معتقد است كه جريان انحرافي انسانهايي جديد و سناريوهاي تازه اي دارد.
زارعي با اشاره به اينكه استكبار برنامه اي مدون و گسترده تر براي ايران دارد، ادامه داد: هم اكنون جريان انحرافي در كشور ادامه جريان فتنه است كه با انسان هايي جديد و سناريويي تازه وارد عمل شده، حرف هاي جديدي براي گفتن دارد و حمله به ولايت فقيه رنگ و لعابي ديگر به خود گرفته است.
داود احمدي نژاد رئيس سابق بازرسي رياست جمهوري هم وابستگي جريان انحرافي را به خارج مورد تاكيد قرار داده است.وي در بيان اهداف اين جريان گفته است: نخستين هدف آن است كه افكار عمومي دنيا را از حماسه ملت ايران بردارند چرا كه نگاه امروز دنيا به ايران معطوف است و آنها مي خواهند، نگاه را به داخل بياورند.
وي دومين هدف استكبار را مايوس نمودن آزادي خواهان جهان دانسته و گفت: اينها مي خواهند به مردم دنيا بگويند اينها در درون خود مشكل دارند و نمي توانند مشكل خود را حل نمايند و از اين طريق آزادي خواهان را مايوس كنند. نماينده رئيس جمهور در سازمان پدافند غيرعامل ادامه داد: سومين و مهمترين هدف آنها گرفتن فرصت براي پياده نظام داخلي و هماهنگي با عوامل خارجي است كه بتوانند فتنه اي بزرگتر از فتنه 88 را رقم زنند.
اين مسئول با اشاره به اقدامات جريان انحرافي عنوان كرد: بعضي از عوامل دروني جشن نوروز برپا مي كنند و به جاي برگزاري مراسم هاي عزاداري جشن 2500 ساله مي گيرند، اين مسيري نيست كه امام راحل مي خواست، اينها به دنبال متلاشي كردن حماسه شما مردم به دست خود هستند.
دبير كل پدافند غيرعامل كشور جريان انحرافي را پياده نظام استكبار دانست و تصريح كرد: آنها ماموريت دارند، نگذارند من و شما مانند پروانه حول شمع ولايت باشيم، امروز بايد با سربازي زير چتر ولايت خود را زير چتر شجره طيبه اهل بيت(ع) قرار دهيم.

 



با سفر وزير دفاع كشورمان به بوليوي محقق شد
گسترش حضور استراتژيك ايران در منطقه حياتي آمريكا

نخستين سفر وزير دفاع كشورمان به بوليوي پس از پيروزي انقلاب، به دليل اهميت حضور ايران در آمريكاي لاتين، با واكنش تبليغاتي رسانه هاي غربي روبرو شد.
هيئت عاليرتبه دفاعي كشورمان كه سه شنبه هفته گذشته به عنوان يكي از كشورهاي عضو ناظر اتحاديه آلبا ( شامل كشورهاي كوبا، ونزوئلا، بوليوي، نيكاراگوئه، اكوادور، آنتكوا و باربادو، دومينيكن و سنت وينسنت) و به منظور شركت در مراسم جشن فارغ التحصيلي خلبانان بوليويايي، ونزوئلايي و پانامايي، با دعوت رسمي خانم «ماريا سسيليا چاكون رندون» وزير دفاع بوليوي به اين كشور سفر كرده بود، صبح روز پنجشنبه به تهران بازگشت.
سردار وحيدي و هيئت همراه در روز اول و در مسير سفر به كشور بوليوي، با توقفي كوتاه در نواكشوط پايتخت موريتاني با مقامات عاليرتبه اين كشور از جمله محمدولد عبدالعزيز رئيس جمهور و وزير دفاع موريتاني نيز ديدار و گفتگو كرد.
رئيس جمهور موريتاني در اين ديدار، مناسبات با جمهوري اسلامي ايران را بسيار بااهميت توصيف كرد و گفت: بايد همه ظرفيت هاي دو كشور براي تقويت و توسعه هرچه بيشتر روابط فعال شود چرا كه شرايط جهاني ايجاب مي كند تا كشورهاي مسلمان در كنار يكديگر باشند.
سردار وحيدي وزير دفاع كشورمان نيز با اشاره به پيشينه سياه و ننگين استعمار غرب در آفريقا افزود: جنايت هاي بي شمار كشورهاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر در اين نقطه از جهان موجب شده است ملت منطقه از عمق وجودشان با سياست هاي شيطاني آنان مخالف باشند.
وزير دفاع ضمن تبيين ريشه هاي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره)، تصريح كرد: ملت ايران در مسير مبارزه با استكبار جهاني و ريشه كن كردن سلطه ظالمانه، كشورهاي آفريقايي را در كنار خود مي بيند چرا كه آزاديخواهي و ظلم ستيزي در قاره آفريقا ريشه دارد.
وحيدي در اين توقف كوتاه، ديداري نيز با محمد الراظي وزير دفاع جمهوري موريتاني داشته و در اين ديدار دو طرف پيرامون مسايل دوجانبه و توسعه روابط دفاعي ميان دو كشور گفتگو و تبادل نظر كردند.
سردار وحيدي و هيئت همراه در ادامه اين سفر، روز چهارشنبه وارد سانتاكروز دومين شهر بزرگ بوليوي شده و با مقامات عاليرتبه سياسي و دفاعي اين كشور نيز ديدار و گفتگو كردند.
وزير دفاع كشورمان كه به منظور شركت در مراسم جشن فارغ التحصيلي خلبانان بوليوي، ونزوئلايي و پانامايي به آمريكاي لاتين رفته بود، در حاشيه اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر واكنش ايران در صورت حمله نظامي آمريكا تاكيد كرد: آمريكا بعد از تجربه ذلت بار در عراق و افغانستان اگر بخواهد مطابق عقل و منطق عمل كند، هرگز مرتكب چنين عملي نخواهد شد، در عين حال ايران قدرتمند براي هرگونه رفتار غيرعاقلانه و خصمانه اين كشور آمادگي پاسخ قاطع و دشمن كوب را دارد.
در اين سفر همچنين مدرسه نظامي دفاع از (اتحاديه) آلبا با حضور نمايندگان اين كشورها و هيئت عاليرتبه دفاعي جمهوري اسلامي ايران در بوليوي افتتاح شد.
اين نخستين سفر وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به كشور بوليوي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بود كه البته به دليل اهميت حضور ايران در كشورهاي آمريكاي لاتين با موج تبليغاتي منفي رسانه هاي غربي از جمله آمريكا و انگليس روبرو شد به طوري كه بي بي سي در خبري اعلام كرد: با فشار مقامات كشور بوليوي، هيئت دفاعي ايران روز گذشته مجبور به ترك بوليوي شد.
اين رسانه ها در حالي مدعي لغو ديدارهاي وزير دفاع كشورمان با مقامات بوليويايي شده بودند كه هيئت دفاعي كشورمان به دعوت رسمي وزارت دفاع بوليوي و تنها به منظور حضور در مراسم فارغ التحصيلي خلبانان كشورهاي عضو آلبا به اين كشور رفته بود، هرچند در حاشيه اين مراسم با مقامات عاليرتبه بوليوي نيز ديدارهايي داشتند.
در حقيقت شايعات اخير مبني بر اعتراض آرژانتين به بوليوي به دليل سفر وزير دفاع ايران و نيز پاسخ مقامات بوليوي مبني بر عذرخواهي از آرژانتين در حالي از سوي رسانه هاي صهيونيستي منتشر شد كه هيچ درخواست رسمي از سوي آرژانتين و نيز پاسخ مقامات بوليوي در اين خصوص وجود ندارد.
به هرحال منطقه آمريكاي لاتين كه روزگاري بواسطه حضور رژيم هاي ديكتاتوري وابسته به غرب كه عمدتا با كودتاهاي نظامي بر سر كار آمده بودند، هم پيمان سياست هاي استعماري آمريكا محسوب مي شد، امروز با از بين رفتن رژيم هاي وابسته و روي كار آمدن نظام هاي مستقل و مردمي در اين كشورها، ديگر حياط خلوت آمريكا به حساب نمي آيد.

 



زهرا مصطفوي : تا اكنون هم معتقدم آيت الله خامنه اي بهترين فرد براي رهبري هستند

خانم زهرا مصطفوي دختر گرامي امام خميني(ره) در بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي بخشي از نظرات حضرت امام را در مورد آيت الله العظمي خامنه اي ارائه كرد و گفت: آيت الله خامنه اي بهترين جانشين براي حضرت امام بودند.
وي در گفت وگويي با ماهنامه پاسدار اسلام گفت: به خاطرم هست 3 يا 4 روز بعد از جريان آقاي منتظري كه ايشان از قائم مقامي كنار رفتند پيش امام نشستم گفتم: «اگرچه زشت است كه من اين حرف را بزنم، اما بالاخره آدميزاد از اين دنيا مي رود و من به نظرم مي رسد فردي را نداريم كه جانشين شما باشد. آيا بهتر نيست كه شورايي باشد؟» تا اين حرف را زدم، گفتند: «چرا نداريم؟» گفتم: «به نظر مي آيد چنين فردي نيست.» گفتند: «چرا، آقاي خامنه اي».
خانم مصطفوي افزود: صرف نظراز سخن امام، من واقعا و قلبا به رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارم. خدا شاهد است كه اين اعتقاد قلبي من است كه الان بهترين فرد را داريم و چه انتخاب خوبي بود. هيچ كس نمي توانست اين طور محكم در برابر آمريكا و دشمنان بايستد و از ملت دفاع كند. دختر حضرت امام در ادامه گفت گاهي اوقات وقتي ايشان مطلبي را مي گويند، خيلي ياد امام مي كنم و مي بينم گويا همان گفته هاست. من بسيار به ايشان اعتقاد دارم و لذا هرچند بگويند اطاعت مي كنم.
وي گفت: من معتقدم كه در راس يك كشور اسلامي قطعا بايد ولي فقيه باشد و فقط ولي فقيه است كه مي تواند به معناي حقيقي، كشور را حفظ كند؛ انتخابي هم كه مردم به صورت مستقيم يا غيرمستقيم مي كنند، انتخاب درستي است. مردم تشخيص درستي دارند.
وي افزود: من اصلا در مورد قضيه آقاي منتظري ناراحت نشدم و فكر مي كردم حق همين است كه امام ايشان را كنار بگذارند، چون ديده بودم كه امام چقدر از دست ايشان اذيت شدند. رنج امام حد و اندازه نداشت. باورشان نمي شد كسي كه آنقدر مبارز و متدين بوده، اين طور تحت تاثير قرار بگيرد. فوق العاده زياد هم تلاش كردند تا ايشان را از بعضي ارتباطات و كارها منع كنند. امام كمتر مسائل بيرون را در اندرون نقل مي كردند، ولي در ارتباط با ايشان از بس منقلب و ناراحت بودند، مي آمدند و مي گفتند.
خانم مصطفوي در ادامه گفت: در طول زندگي امام، دو بار ناراحتي فوق العاده زياد ايشان را ديدم. يك بار همين قضيه آقاي منتظري بود كه امام خيلي اذيت شدند، يكي هم قبول قطعنامه. من تهران نبودم و از تلويزيون خبر بركناري آقاي منتظري را شنيدم. خوشحال شدم و فكر مي كردم حق همين بود و ايشان نبايد جانشين امام باشند. خدا شاهد است همان روز اول بعد از رحلت امام با آن همه ناراحتي از آن مصيبت بزرگ، وقتي شنيدم كه آقاي خامنه اي انتخاب شده اند، قلبا خوشحال و آرام شدم و گويي مرگ پدر را فراموش كردم. حتي كسي به من گفت: «خوشحالي مي كني كه جاي پدرت جانشين انتخاب شد؟» گفتم: «اين حرف چيست؟ بالاخره هركسي رفتني است، ولي شخص بسيار خوبي جاي ايشان آمد». تا الان هم معتقدم بهترين فرد، ايشان بودند و هستند. ان شاءالله كه عمر طولاني داشته باشند.

 



برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در قم

مراسم بزرگداشت بيست و دومين سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) رهبركبير انقلاب اسلامي و شهداي 15 خرداد 42 با حضور اقشار مختلف مردمي شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه از طرف جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه قم و برخي ديگر از نهادهاي حوزوي ترتيب يافته بود، حضرات آيات نوري همداني، ابراهيم اميني، محمد يزدي و محمد مومن، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جمع كثيري از زائران و مجاوران حرم كريمه اهل بيت(ع) حضور داشتند. برخي طلاب و فضلاي خارجي مقيم قم نيز با حضور در اين مراسم ياد و خاطره حضرت امام خميني و شهداي قيام 15خرداد 42 را گرامي داشتند.
آيت الله «رضا استادي» از اساتيد برجسته حوزه علميه قم، در اين مراسم با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و قيام امام خميني گفت: همه ما امروز براي حفظ و دفاع از اين دستاوردهاي مهم مسئوليت داريم.
وي ادامه داد: كساني كه خواسته يا ناخواسته اقدامي انجام دهند كه خداي ناكرده انقلاب اسلامي تضعيف شود به طور قطع به دشمنان اسلام خدمت كرده اند.
وي يادآور شد: بايد از همان عواملي كه باعث پيروزي انقلاب اسلامي شده اند براي بقا و ماندگاري آن پاسداري كنيم.

 



در همايش «امام خميني، بيداري اسلامي و تحولات منطقه» مطرح شد
افكار امام راحل ، آزادانديشان جهان را بيدار كرده است

تاثير افكار حضرت امام(ره) بر بيداري آزادانديشان جهان باحضور ميهمانان شركت كننده در مراسم سالگرد ارتحال آن بزرگوار، مورد بررسي قرار گرفت.
همايش «امام خميني(ره)، بيداري اسلامي و تحولات منطقه» با حضور ميهمانان خارجي شركت كننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام بعد ازظهر روز جمعه در سالن همايش هاي هتل انقلاب برگزار و تعدادي از شركت كنندگان در اين مراسم در خصوص شخصيت حضرت امام(ره) و مسائل رخ داده در جهان اسلام سخنراني كردند.
در اين همايش فاطمه طباطبايي با اشاره به موضوع مراسم اظهار داشت: تاثير افكار امام(ره) كه برگرفته از اسلام ناب و عرفان ناب شيعي است، در بيداري آزادانديشان جهان بر كسي پوشيده نيست.
اين استاد دانشگاه با تاكيد براينكه خطاب امام(ره) همواره جهاني بوده چرا كه ايشان جهاني مي انديشيدند، گفت: اسلام هم يك دين جهاني است و امام(ره) هميشه مسلمانان و آزادانديشان جهان را مخاطب خود قرار مي دادند.
وي با بيان اينكه امام خميني(ره) اتفاقات رخ داده در جهان اسلام را پيش بيني مي كرد، گفت: جنبشي كه از طرف مستضعفان و مظلومان جهان عليه مستكبران و زورمندان شروع شده در حال گسترش است و گويي جهان براي طلوع آفتاب ولايت از سوي مكه معظم مهيا شده و اين از گفته هاي حضرت امام(ره) بود و در حال حاضر هم مي بينيم كه امروز شاهد جنبش ها و به پا خاستن ملت هاي مظلوم هستيم.
حميد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني(ره) هم با تاكيد بر اينكه امام(ره) مي فرمودند در ميدان پيروزي هاي بدست آمده نبايد دچار غرورهاي كاذب شويم و اين موضوع آفت راه است اظهار كرد: علي رغم اينكه هم اكنون شاهد هستيم ملت هاي اسلامي به پا خاسته اند اما دردها و رنج هاي بخشي از جهان اسلام كه در راس آن فلسطين مظلوم است ديده مي شود.
دكتر رئيسي از كشور تونس نيز در اين همايش نبود رهبري واحد بر انقلاب هاي رخ داده در كشورهاي اسلامي را مسئله اي مهم دانست و گفت؛ دشمنان نمي خواهند كه اين انقلاب ها رهبري واحد داشته باشد و رهبران اسلامي فرماندهي قيام ها را برعهده بگيرند ولي به هر حال اميد ما بسيار است و ما اميدواريم اين بيداري اسلامي ادامه پيدا كند.
علي ريا از كشور لبنان نيز با مورد توجه قرار دادن تاثير انقلاب اسلامي ايران بر پيروزي هاي بدست آمده در لبنان گفت: شعار امام خميني(ره) مبني بر اعلام روز جهاني قدس و شعار وحدت اسلامي در سراسر جهان شعاري است كه همه توانايي هاي امت اسلامي را در جهت آزادي كشورهاي اسلامي مدنظر قرار مي دهد و با توجه به همين شعارها مقاومت لبنان شكل گرفت در واقع هر پيروزي كه ما در لبنان بدست آورديم از بركت انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) و برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامي ايران است.
ايوانا ماتس از كشور روماني هم در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه امام خميني(ره) به شهادت رسيدند، گفت: اين كه من اين مسئله را مطرح مي كنم به اين خاطر است كه شهيد كسي نيست كه فقط در ميدان جنگ كشته شود شهيد كسي است كه تمام مدت براي ديگران زندگي مي كند و امام خميني(ره) نيز چنين شخصيتي بود.
در ادامه محمد نزار از كشور سريلانكا نيز با اشاره به مشكلاتي كه هم اكنون در جهان وجود دارد، گفت: در كشورها اصولا حقوق بشر و آزادي بيان وجود ندارد اما در كشور ايران حقوق بشر بسيار زياد رعايت مي شود و قانون اساسي ايران حقوق و آزادي هاي زيادي را براساس اصول اسلام مورد توجه قرار داده است.
شيخ ابراهيم از كشور عراق نيز با اشاره به بحث ولايت فقيه گفت: امروز بايد روش امام خميني را در پيش گرفت تا به پيروزي رسيد. تبرا حماده از كشور لبنان هم با بيان اينكه قيام امام خميني(ره) در ژئوپليتيك جهاني تغيير ايجاد كرده است گفت: انقلاب اسلامي باعث سرنگوني شوروي و تضعيف اروپا شد و نظريه جديدي در جهان بوجود آورد.

 



رئيس مجلس خبرگان: كساني كه علائم ظهور را با برخي افراد و وقايع منطبق مي كنند قصد سوءاستفاده دارند

رئيس مجلس خبرگان نسبت به انطباق علائم ظهور با برخي افراد و وقايع به شدت انتقاد كرد.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني انقلاب هاي منطقه و تحولات اروپا را زمينه ساز ظهور حضرت مهدي(عج) دانست و گفت: امروز مردم در اقصي نقاط دنيا به پا خاسته و عدالت و آزادي را مطالبه مي كنند و به دنبال حق شان هستند. وي افزود: اين خيزش ها در كشورهاي اسلامي با شعار اسلام و دين و در كشورهاي غيراسلامي با شعارهاي آزادي خواهانه است و انشاءالله همه اين حركات زمينه ساز ظهور حضرت مي باشد.
وي انطباق علائم ظهور را با برخي افراد و وقايع سوءاستفاده دانست و گفت: بارها ديده ايم كه بعضي از افراد با منطبق كردن علائم ظهور بر روي افراد قصد سوءاستفاده داشته اند و اين در حاليست كه علما و بزرگان ما همواره «كذب الوقاتون» را به ما گوشزد كرده اند.
رئيس مجلس خبرگان در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: دسته دوم كساني هستند كه نسبت به علائم ظهور بي توجه هستند و هيچ تلاشي براي آماده ساختن خود نمي كنند، در حالي كه انتظار فرج امري عملي است نه زباني و بايد در زندگي مردم جاري باشد و اميدواريم همه ما جزو منتظران واقعي حضرت باشيم و عملمان مطابق با خواسته بقيه الله الاعظم باشد.

 



باحكم احمدي نژاد علي آبادي سرپرست وزارت نفت شد

سرويس اقتصادي -
رئيس جمهور در حكمي محمد علي آبادي را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفي كرد.
رئيس جمهور در حكم محمد علي آبادي به عنوان سرپرست وزارت نفت آورده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس محمد علي آبادي به استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفيد اجرايي، به موجب اين حكم جنابعالي به سمت سرپرست وزارت نفت منصوب مي شويد.
انتظار مي رود در اين مسئوليت خطير، با استفاده از ظرفيت هاي علمي و تجربي كارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره گيري از همكاري مديران و پرسنل خدوم و شريف آن وزارتخانه و هماهنگي با هيئت محترم وزيران، اهتمام لازم را به كار بنديد.
موفقيت جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) مسئلت مي نمايم.

 



اهميّت طهارت دهان

مرحوم كليني (رض)روايتي نقل كرده بدين مضمون كه: هيچ لذّتي در تمام مدّت عمر براي مؤمن به اندازه لذّت مردن نيست !! اينقدر مردن براي او شيرين است. براي اينكه معصومين را مي بيند، 14 معصوم به ديدن او مي آيند؛ هيچ هراسي ندارد ! الآن تمام شرف و آرزوي ما اين است كه دست ما به ضريح مطهر ائمه (عليهم السّلام) برسد، مخصوصاً سيّدالشهداء و آن خاك را زيارت كنيم و ببوئيم و ببوسيم. امّا اگر گفتند: خود حسين بن علي مي آيد به بالين آدم، آن ديگر چه خواهد شد؟!! خود اميرالمؤمنين مي آيد... ؛ اين ذوات مقدّس در هنگام ارتحال او به بالين او مي آيند.
اهميّت طهارت ( دهان ) در خودسازي انسان
وجود مبارك پيامبر (ص) فرمود: طهّ روا افواهكم فنّها طرق القرآن (1). مگر شما نمي خواهيد نماز بخوانيد؟ مگر نمي خواهيد قرآن بخوانيد؟ مگر نمي خواهيد با خدا سخن بگوئيد؟ مگر اين قرآن و كلمات الهي از اين دهان نبايد بگذرد و بيرون بيايد؟ اين مجرا را پاك نگه داريد. به كسي بد نگوئيد، مخصوصاً به زير دستانتان، مخصوصاً به اعضاي منزل. به كسي فحش نگوئيد، غيبت نكنيد، تهمت نزنيد. نه غذاي شبهه ناك از اينجا وارد بشود، نه حرف تلخ و گزنده از اينجا خارج بشود ! فرمود: اين كانال را، اين مجرا را، اين مسير را طيّب و طاهر نگه داريد، تا آن هنگام كه مي گوئيد: يّاك نعبد و يّاك نستعين (2)، اين آيات از جاي پاك خارج شده باشد.
نفرمود: دندانها را مسواك كنيد ! آن يك حكم ديگري است؛ يك حكم فقهي دارد، اثر بهداشتي هم دارد، اثر طبي هم دارد، استحباب فقهي هم دارد. آن تطهير اسنان است، نه افواه ! در اين حديث شريف فرمود: طهّ روا افواهكم، نه اسنانكم !! « فوه » يعني دهان؛ دهان را پاك كنيد. اگر غذاي شبهه ناك وارد بشود، يا كسي را با زبانمان رنجانديم،بعد آيات بخواهد از اين دهان مشتبه بيرون بيايد، اين آيات اثر ندارد !
طنز گوئي و اشاعه لغويات، وسيله اي براي آلوده شدن دهان
از اينها بالاتر،اگر ما وسيله خنده ديگري شديم، اين هم روا نيست ! در آن نامه اي كه وجود مبارك حضرت امير براي فرزندش مرقوم فرمود، فرمود: وزين باش، متين باش، سنگين باش؛ بگذار ديگري طنز بگويد، ديگران بخندند؛ نه اينكه تو وسيله خنده بشوي، حرفي بزني كه ديگران را بخنداني ! مگر اين هم شد كار؟!! خودت را سبك نكن. اگر مي خواهد مجلس با نشاط داشته باشد، يك كسي يك حرفي بزند، ديگران هم بخندند؛ امّا اينكه تو حرف بزني و بخنداني، اين برايت كوچك است !! حضرت اين را در نامه 31 نهج البلاغه براي فرزندش مرقوم فرمود. فرمود: مبادا تو يك كاري بكني، حرفي بزني كه ديگران را بخنداني ! اين سبك است براي تو.حالا اين حرام نيست، امّا آن غيبت و تهمت و گزندگي زبان و اهانت به ديگران و رنجاندن زن و بچه در منزل و اينهاحرام است، فرمود: اين دهان آلوده مي شود. آنوقت اينكه مي بينيد نّ الصّلاه تنهي عن الفحشاء و المنكر(3)، نماز آدم را از زشتي باز مي دارد؛ اما ما نماز مي خوانيم، ولي باز مبتلائيم؛ براي اين است كه از يك دهان طيّب و طاهر بيرون نيامده !
حيا در برابر خداي سبحان، عامل اصلي پرهيز از گناه
وجود مبارك حضرت امير در خطبه همام،متّقيان را اينگونه معرفي مي كند: اينها از نظر معرفت شناسي گويا بهشت را مي بينند؛ اين مقام ( كأنّ ) است، نه مقام ( أنّ ) ! هم و الجنّه كمن قد رآها و هم ف يها منعّمون، هم و النّار كمن قد رآها و هم ف يها معذّبون (4)؛ اين مقام كأنّ است. مقام « أنّ » مال خودش است كه مي فرمايد: لو كش ف الغ طاء ما ازددت يقيناً (5). نه اينكه گويا من بهشت را مي بينم ! نه، من مي بينم. اين مال مقام أنّ است كه مال اينهاست. امّا مقام كأنّ اصطلاحاً به آن مي گويند: مقام ( احسان ). يعني همان كه انسان گويا مي بيند و ما هم موظّفيم به اين مقام برسيم. براي اينكه از وجود مبارك پيامبر (ص) رسيده است كه: اعبد الله كأنّك تراه فن لم تكن تراه فنّه يراك (6). خدا را طوري عبادت بكنيد كه گويا داريد او را مي بينيد. خدا همان مبدأ معاد است! ما به طرف او بر مي گرديم! چون به طرف او بر مي گرديم، گويا او را مي بينيم. وقتي اين چنين شد، ديگر مواظب رفتار و گفتارمان هستيم.
ذات أقدس له قبل از اينكه ما را از جهنّم و عذاب قيامت بترساند، ما را به حياء دعوت كرده است. در سوره مباركه علق كه جزء عتائق سور قرآني است(سوره عتيق، يعني سوره كهن كه قبل از سور ديگر نازل شده است )، فرمود: الم يعلم ب أنّ الله يري(7) ! مگر انسان نمي داند كه خدا مي بيند؟! بعدها مسأله جهنّم و اينها مطرح شد ! كسي را از جهنّم مي ترسانند كه او اهل حيا نباشد. كسي كه اهل حيا است، ديگر او را به جهنّم نمي اندازند! فرمود:آيا انسان نمي داند كه خدا او را دارد مي بيند؟! آنوقت چگونه انسان در پيشگاه خداي سبحان خلاف بكند؟!
اين است كه بزرگان اهل معرفت گفتند: ما نه معصيت صغيره داريم، نه طاعت صغيره! نه گناه كوچك داريم، نه ثواب كوچك ! هيچ گناهي كوچك نيست، براي اينكه انسان دارد خدا را نافرماني مي كند. هيچ طاعتي هم كوچك نيست، براي اينكه دارد فرمان خدا را اطاعت مي كند. البتّه اين ك برش مي شود نسبي؛ همه شان كبيرند، منتها بعضها اكبر م ن بعض(8). هم طاعتها و ثوابها، همه شان كبيرند؛ منتها بعضها اكبر م ن بعض،وهم معاصي همه كبيرند؛ منتها بعضها اكبر م ن بعض. آنوقت اين مي شود آئين نامه اجرائي. اگر قرآن كريم خطوط كلّي را براي ما بيان فرمود؛ در روايات اهل بيت، مخصوصاً نهج البلاغه حضرت امير،راههاي اجرائي ذكر شده است.
همتائي شهادت درجهاد اصغر و جهاد اكبر
فرمود: خيلي ها علاقمندند شهيد بشوند و شهادت چيز خوبي است، امّا دو تا راه دارد؛ اگر ميدان جنگ بود، انسان به موقع در جبهه حاضر مي شود.اگر نشد، فرمود: من مات علي ف راش ه و هو علي معر فه حقّ الله (سبحانه و تعالي) و حقّ رسول ه (ص) و اهل الب يت (عليهم السّلام) مات شهيداً (9)؛ اين مضمون در خطبه 190 نهج البلاغه هست. فرمود: اگر كسي خدا و حق الهي را مي شناسد، پيامبر و حق پيامبر را مي شناسد، اهل بيت و حق آنها را مي شناسد؛ اين در بسترش هم بميرد، ثواب شهداء را مي برد. اين شهيد است؛ منتها شهادت اين نسبت به جهاد اوسط است.
حالت هاي 3 گانه انسان در نبرد با شيطان
شهادت كسي كه در ميدان جبهه جنگ مي ميرد، شهادت جهاد اصغر است. براي اينكه ما با دشمن بيروني مثل صدام و اينها درگير بوديم؛ از آن طرف تير مي آمد، از اين طرف هم عزيزان ما دفاع مي كردند، شربت شهادت مي نوشيدند. بدتر از صدام كه شيطان است،او با ما مرتب در تيراندازي است! در ( جهاد اوسط ) ما در جهاديم؛ مرتب او تير مي زند، ما هم دفاع مي كنيم؛ ما مي گوئيم و با أعوذ ب الله م ن الشّ يطان الرّجيم داريم رجم مي كنيم، ما هم داريم تيراندازي مي كنيم، او هم دارد تير اندازي مي كند. در روايات آمده: النظره سهم م ن س هام ا بليس(10). فرمود: نگاه به نامحرم يك تيري است؛ البتّه اختصاصي به نامحرم ندارد، هر گناه همين طور است؛ منتها درباره اين نگاه آمده كه: النظره سهم م ن س هام ا بليس، نگاه به نامحرم تير است. مرتب او دارد تيراندازي مي كند، ما هم كه مي گوئيم: أعوذ ب الله م ن الشّ يطان الرّجيم، داريم تيراندازي مي كنيم. بالأخره اين تيرها متقابل است، متقابل است تا مي ميريم؛ پس اگر در ميدان جنگ مرديم، مي شويم شهيد.
« شهادت » در جبهه نبرد با شيطان
اگر خداي ناكرده از آن طرف تير آمد، از اين طرف تير نرفت؛ ما مي شويم اسير. اگر جزء مردان الهي بوديم؛ از اين طرف تير رفت، از آن طرف تير نتوانست بيايد، مثل اهل بيت كه شيطان را به اسارت مي گيرند. پيغمبر فرمود: من شيطانم را اسير كردم، اين در بند من است. آدم در جبهه 3 حال دارد؛ يا اسير مي شود، يا اسير مي گيرد، يا شهيد مي شود، اين در جهاد اصغر. در « جهاد اكبر » هم همين 3 حالت است؛ يا اسير مي گيرد، آن كار ماها نيست كه آدم بتواند درباره نفسش بگويد: هذ ه نفس ي اروضها ب التّقوي، بعد شيطان را به اسارت در بياورد،آن را پيغمبر فرمود: من شيطانم را به بند كشيدم، يا (معاذ الله) اسير مي شود، اين همين است: كم م ن عقل اسير تحت هويً امير(11)، كه اينها مي شود شياطين النس. يا نه؛شيطان تير مي زند، ما هم تير مي زنيم؛ او هم تير مي زند، ما هم تير مي زنيم تا بميريم. اگر اين شد، مي شود « شهادت ». از ما كه عصمت نخواستند! اگر يك بار گناه كرديم، يك بار هم توبه مي كنيم! اگر اينجور شد ن شآء الله، تسليم او نشديم تا آخرين لحظه؛ مات شهيداً.
اين است كه وجود مبارك حضرت فرمود: اگر كسي دربستر استراحتش،حقّ خدا را بشناسد و اداء كند، حقّ پيامبر (ص) را بشناسد و اداء كند و حقّ اهل بيت (ع) را بشناسد و اداء كند؛ مات شهيداً. يعني اگر چهار تا غفلت از آن طرف آمد، چهار تا تير هم از اين طرف مي رود!در ميدان جنگ هم همين طور است؛ دو طرف تير مي زنند تا مي ميرند. اين تا آخرين لحظه اسير نشد، گرچه نتوانست اسير بگيرد! ازما اسير گرفتن متوقّع نيست؛ از ما اين دو چيز را مي خواهند: يكي اينكه اسير نشويم، ديگر اينكه تا آخرين لحظه مقاومت بكنيم. حالا اگر كسي چهار تا لغزشي داشت و آن چهار تا لغزش را با چهارتا توبه و دعا و مناجات و ا نابه الهي جبران كرد، در پيشگاه الهي ن شآء الله مأجور است و مغفور.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق
در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ 10/ 8/ 1386
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مستدرك الوسائل/ 1/ 368 (2) فاتحه/ 5 (3) عنكبوت/ 45
(4) نهج البلاغه/ خ 193 ـ ... يص ف ف يها المتّقين (5) بحار الأنوار/ 40/ 153
(6) بحار الأنوار/ 69/ 279 (7) علق/ 14 (8) وسائل الشيعه/ 15/ 332
(9) نهج البلاغه/ خ 190 ـ الع ظه ب التّقوي (10) الكافي/ 5/ 559
(11) نهج البلاغه/ حكمت 211
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14