(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 شهریور 1390- شماره 20015

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 تحويل انبوه موشك شلمچه به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)
تحليل دكتر علي اكبر ولايتي درباره ماهيت اسلامي انقلاب هاي منطقه
نوري مالكي به ايران مي آيد
مردم با پيكر حجت الاسلام اسلامي وداع كردند
منتشر شد نقش رهبري در مديريت بحران ها
شهرداري: آتيش زدم به مالم بستني 400هزار تومن !
ورود 2000 بهورز به شبكه بهداشت
ساخت طولاني ترين سازه پاوين ماكاروني در كشور
در فصل بازگشايي مدارس اتوبوسراني به ساكنان شرق تهران تسهيلات ويژه مي دهد
معوقات جوايز صادراتي 5 ساله شد
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تعرفه جديد آگهي هاي دولتي به زودي اعلام مي شود
پيوند ازدواج زوج مشهدي در يادمان شهداي پاوه
معاون وزير راه و شهرسازي: راه آهن گنبدكاووس-اينچه برون نيمه دوم سال اجرايي مي شود
اخبار ادبي و هنري



با حضور وزير دفاع انجام شد
 تحويل انبوه موشك شلمچه به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)

مراسم تحويل انبوه موشك هاي زمين به هواي شلمچه به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد.
در همين زمينه، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم تحويل انبوه موشك هاي زمين به هواي شلمچه به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)، گفت: اين موشك برد متوسط، قابليت استفاده در برد كوتاه را نيز دارد و سرعت زياد حدود سه ماخ سرعت، قدرت درگيري موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الكترونيك دشمن، مجهز بودن به فناوري روز جهان از ويژگي هاي موشك شلمچه است.
وحيدي افزود: سلاح هاي ضدهوايي به علت سرعت و دقت بالا از پيچيده ترين سلاح ها به شمار مي روند و يكي از ويژگي هاي موشك شلمچه اين است كه با سامانه مرصاد كه آن هم ساخت داخل است، شليك مي شود.
وي در خصوص برد موشك شلمچه تاكيد كرد: برد متوسط موشك شلمچه 40 كيلومتر است و برد اين موشك در نمونه هاي بعدي افزايش مي يابد و موشك زمين به هواي شلمچه از نمونه هاي خارجي خود پيشرفته تر، به روزتر و آماده تر است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: اين كار با همكاري قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) شكل گرفته و اين همكاري صميمانه در ساير محصولات نيز ادامه خواهد داشت.
وحيدي با بيان اين كه امروز پدافند هوايي برد متوسط، حوزه مهمي از سلاح را شامل مي شود و مي تواند حدود 40 تا 50 درصد اهداف خود را از ارتفاع مورد هدف قرار دهد، اظهار داشت: در پدافند هوايي برد كوتاه و متوسط به طور كامل به خودكفايي رسيده ايم و در برنامه هايي هم كه براي پدافند هوايي برد بلند داريم، همه قطعات پدافند هوايي را به اين ترتيب پوشش خواهيم داد.
توليد انبوه نسل جديد سامانه هاي موشكي
پدافند هوايي
از سوي ديگر، معاون قرارگاه پدافند هوايي از توليد انبوه سامانه هاي موشكي مرصاد و صياد 2 خبر داد.
اميرمحسن حيدري در گفت گو با فارس، با بيان اين كه پيش بيني هاي لازم در خصوص تامين موشك هاي مختلف در زمان بحران ديده شده و از نظر تعداد موشك ها و نيازهاي حوزه زمين به هوا به دليل توليدات صورت گرفته مشكلي نداريم، به رونمايي از نسل هاي جديد سامانه هاي موشكي اشاره و خاطرنشان كرد: در اين راستا نسل جديد موشك هاي مرصاد و صياد 2 به توليد انبوه رسيده است و ما در اين حوزه يك روند رو به رشد داريم و قطعا تجهيزات جديدي كه رونمايي مي شود پس از زمان كوتاهي جايگزين سامانه هاي قبلي در خط توليد مي شود و اين سامانه ها روز به روز ارتقا مي يابند.
معاون آماد و پشتيباني قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) افزود: سامانه هاي راداري و زمين به هواي پدافند هوايي كاملا بومي و ساخت داخل است و در حال حاضر نيز توسط صنايع دفاعي كشور توليد انبوه مي شود.
حيدري در ادامه سخنانش به بحث متحرك سازي سامانه هاي پدافند هوايي اشاره و تصريح كرد: برخي از سامانه ها متحرك هستند و برخي هم متحرك نبوده اند كه به همت متخصصان پدافند هوايي آن ها را متحرك كرده ايم تا بتوانند به سرعت جابه جا شوند و تلاش فراواني نيز در حوزه متحرك سازي سامانه ها انجام گرفته است.
وي افزود: در تمام جنگ هاي امروزي هر سامانه اي كه ايستا باشد، آسيب پذيري بالايي دارد.
معاون آماد و پشتيباني قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) با بيان اين كه متحرك سازي سامانه ها يك فرصت براي ما و يك تهديد براي دشمن است، تاكيد كرد: متحرك سازي سامانه فرصتي براي ماست تا از نقطه اي به نقطه ديگر برويم تا دشمن ما را شناسايي نكند و تهديدي براي دشمن است تا در نقطه ديگري به آن ها ضربه بزنيم، ما در پدافند هوايي به سمتي حركت مي كنيم كه در يك نقطه ايستا نباشيم.

 



تحليل دكتر علي اكبر ولايتي درباره ماهيت اسلامي انقلاب هاي منطقه

دكتر علي اكبر ولايتي تحولات منطقه را برگرفته از قيام امام(ره) خواند و اسلامي بودن، مردمي بودن و مبارزه با استكبار را ويژگي مشترك همه انقلاب هاي منطقه دانست.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري و دبير كل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي در نشست خبري كه در اين خصوص روز يكشنبه در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، با اشاره به اهداف، تعداد شركت كنندگان و كشورهايي كه در اين همايش حضور خواهند يافت، گفت: بيش از 500 انديشمند خارجي و 200 متفكر داخلي از 80 كشور دنيا در اين همايش حضور خواهند داشت.
وي با بيان اينكه بيداري اسلامي متناسب با شرايط سياسي، تاريخي، اقليمي و فرهنگي هر كشور ويژگي هاي خاص خود را دارد، خاطرنشان كرد: با اين وجود مردمي بودن، اسلامي بودن و استكبار ستيزي آن اعم از استبداد داخلي و استعمار خارجي از ويژگي هاي مشترك تحولات در اين كشورها است.
دبير كل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي با ذكر اين نكته كه صدها متفكر و انديشمند بين المللي و جهان اسلام در اين اجلاس حضور خواهند يافت، اظهار داشت: در كميسيون اصلي حدود 100 نفر از اين متفكران شركت خواهند كرد.
ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انقلاب و ايجاد تحول در كشورهاي منطقه مهم است، يادآور شد: مهمتر از انقلاب حفظ دستاوردهاي آن است، كه جمهوري اسلامي طي 32 سال گذشته با درايت امام(ره) و مقام معظم رهبري و حضور مردم و نيز تجربياتي تلخ و شيرين 200 ساله بيداري جهان اسلام توانسته اين مهم را تحقق ببخشد و مردم ليبي و مصر نيز همين مخاطرات را خواهند داشت.
آينده ليبي
وي ادامه داد: مردم ليبي و ديگر كشورهاي انقلابي در آينده براي حفظ دستاوردهاي خود از گزند بيگانگان كه قصد انحراف انقلاب ها را دارند بايد تلاش زيادي داشته باشند.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش فرانسه و ايتاليا براي سلطه بر منابع نفتي ليبي خاطرنشان كرد: مردم اين كشور اجازه چنين كاري را به آنها نخواهند داد و چشم انداز پيش رو اين است كه آينده ليبي، يمن، مصر، تونس و بحرين جز آن چيزي است كه در گذشته بوده است.
تحولات سوريه
ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص تحولات سوريه گفت: سوريه يك موضوع خاص است و آن كساني كه از انقلابات كشورهاي منطقه صدمه ديده اند تلاش دارند از اين شرايط استفاده كرده تا زنجيره مقاومت در منطقه را از بين ببرند كه طي سال هاي گذشته 2 شكست بزرگ را به رژيم صهيونيستي تحميل كرد. امروز آن كساني كه خود منشأ شر در كشورهاي اسلامي هستند به كساني كه در مقابل حكومت سوريه اسلحه مي كشند كمك مي كنند.
دبير كل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي در پاسخ به سؤالي درخصوص بيداري منطقه قفقاز و آسياي ميانه نيز گفت: هيچ بخشي از جهان اسلام و خارج از آن نيست كه متأثر از بيداري اسلامي نباشد. همانطور كه كل تحركات بين المللي متمركز در اين موضوع است.
ولايتي ادامه داد: ناتو و آمريكا امروز در عراق، افغانستان، سومالي، منطقه خليج فارس، تركيه، قرقيزستان و... پايگاه دارند كه نشان مي دهد پس از سقوط شوروي تمركز غرب بر مبارزه با جهان اسلام است.
وي با ذكر اين نكته كه محور تحولات عمده سياسي جهان كشورهاي اسلامي هستند، اظهار داشت: رئيس جمهور سابق آمريكا پس از قضيه 11 سپتامبر كه گفت جنگ هاي صليبي آغاز شده است كه اين موضوع نشانگر ديدگاه هاي افراطي صهيونيستي آنها در قبال جهان اسلام است.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص عكس العمل سازمان كنفرانس اسلامي در قبال تحولات منطقه نيز اظهار داشت: اين سازمان در قضاياي بيداري اسلامي هيچ تحركي از خود نشان نداده كه اين موضوع حركت اين كنفرانس به سوي بي خاصيت شدن را نشان مي دهد.
ولايتي در خصوص احتمال تشكيل حكومت اسلامي مانند ايران در كشورهاي انقلابي نيز گفت: پيش بيني سختي است زيرا همانطور كه رهبران فكري اين حركت ها تلاش خود را دارند و از تجربيات انقلابات جهان اسلام استفاده مي كنند دشمنان نيز بيكار ننشسته و تلاش هاي خود را دارند كه در گذشته موفقيت هايي داشته اند.
نقش محوري مصر
وي ادامه داد: البته برخي كشورها كه جنبه محوري دارند مانند مصر آينده درخشاني خواهند داشت. آنها از سلطه استعمار و صهيونيست رها خواهند شد و نقش گذشته خود را در جهان عرب خواهند داشت.
دبير كل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي با اشاره به سخنان و دغدغه هاي مقام معظم رهبري پيرامون تحولات منطقه نيز گفت: تشكيل كنفرانس پاسخي است كه ديدگاه و دغدغه ايشان در مورد تحولات منطقه و اينكه در قبال اين تحولات چه بايد كرد.
ولايتي با ابراز اميدواري نسبت به ايجاد دبيرخانه براي تشكيل چنين كنفرانس هايي با فواصل نزديك به منظور تبادل فكر و اتخاذ تدابير در تقابل با ديگران كه در پي استحاله انقلاب هاي منطقه هستند اظهار داشت: مهمترين تهديد اين حركت ها اين است كه متفكرين جهان اسلام و كساني كه خط انديشه بيداري اسلامي را در كشورها ترسيم كرده اند از مبارزه خسته شده و مردم را در صحنه نگاه ندارند. انحراف از انديشه اسلامي و خواسته هاي مردم مهمترين تهديد اين انقلاب ها است.
پرچمداري ايران اسلامي
وي در بخش ديگري از سخنان خود يكي از آثار اين همايش را شركت نخبگان و انديشمندان كشورهاي مختلف و بازگويي مشكلات و شرايط خاص هر كشور و يافتن راه حل هايي براي آن شرايط دانست و خاطرنشان كرد: يك تعاملي طي 200 ساله گذشته بيداري اسلامي در منطقه بين انديشمندان و متفكران جهان اسلام وجود داشته كه نقش ايران در اين دوران پررنگ بوده است و انقلاب اسلامي در اين موج جديد نيز پرچمدار است و آنچه اتفاق افتاده برگرفته از قيام امام خميني است.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري ادامه داد: اما اينكه گفته مي شود ايران به كشورهاي انقلابي كمك مي كند بايد گفت كه ما به هر كشوري كه در مقابل ظلم بايستد كمك مي كنيم بدون اينكه قوانين بين المللي نقض شود و دخالت در امور آن كشورها باشد.
ولايتي در خصوص دعوت از انديشمندان و متفكران مخالف دولت سوريه براي حضور در كنفرانس نيز گفت: هر كس كه فكري در مورد سوريه دارد اما وابسته به جريان تخريب و مقاومت نباشد دعوت خواهد شد. همانطور كه از متفكرين عربستان نيز دعوت شده است.
وي در خصوص تحولات بحرين و حضور عربستان در اين كشور نيز گفت: جمهوري اسلامي موضع رسمي خود را در مورد دخالت عربستان در بحرين اعلام كرده است چرا كه اين يك اصل بين المللي مي باشد كه هيچ كشوري حق دخالت در امور داخلي كشورها به خصوص در بعد نظامي را ندارد.
دبير كل كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي در پايان با بيان اينكه امروزه هيچ اولويتي براي برخي از كشورهاي غربي بالاتر از اين نيست كه تقابل با بيداري اسلامي داشته باشند، خاطرنشان كرد: تمركز نظامي ناتو، حضور سياسي و جنگ تبليغاتي آنها امروز معطوف به جهان اسلام شده است.
گفتني است، اجلاس بين المللي بيداري اسلامي 26 و 27 شهريور برگزار مي شود.

 



نوري مالكي به ايران مي آيد

يك نماينده پارلمان عراق اعلام كرد كه نوري مالكي قرار است به ايران سفر كند.
خبرگزاري اصوات العراق به نقل از خالد الاسدي، عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گزارش داد: نوري المالكي، نخست وزير عراق به زودي به چند كشور از جمله ايران و امارات به منظور مذاكره درباره برخي مسائل از جمله روابط دوجانبه و دعوت از شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در عراق سفر مي كند.

 



مردم با پيكر حجت الاسلام اسلامي وداع كردند

مردم شهرستان زرنديه روز گذشته با پيكر نماينده خود در مجلس وداع كردند.
حدود دو هزار نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان اين شهرستان پيكر نماينده دلسوز و محبوب خود را از مسجد صاحب الزمان تا ميدان شهرداري شهر مامونيه مشايعت كردند.
نماز بر پيكر مرحوم اسلامي هم توسط حجت الاسلام علم الهدي امام جمعه شهرستان زرنديه اقامه شد.
پس از وداع مردم شهرستان زرنديه پيكر مرحوم حسين اسلامي در امامزاده سيدعلي اصغر(ع) ساوه آرام گرفت.
گفتني است مرحوم اسلامي از خرداد ماه جاري دچار كمبود پلاكت خون ناشي از عوارض شيميايي دوران جنگ تحميلي شد و از ناحيه طحال با مشكل مواجه شد.
او چند روز پيش به علت وخامت حال جسمي در بيمارستان شهيد چمران تهران بستري شد.
مرحوم اسلامي صبح روز شنبه دچار نوسان فشار خون و سكته قلبي شد و دار فاني را وداع گفت.
وي در مجلس هفتم نايب رئيس كميسيون اصل 90 و در مجلس هشتم سخنگوي اين كميسيون بود.
اميدوارم رفتن اسلامي
ما را بيدار كند
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در مراسم تشييع پيكر حجت الاسلام حسين اسلامي نماينده مردم ساوه طي سخناني اظهار داشت: آقاي اسلامي يك همكار و برادر صديق براي ما بود كه او را از دست داديم و جاي او هميشه خالي خواهد ماند.
وي افزود: آقاي اسلامي فرد بسيار منضبط و دوست داشتني در مجلس بود و در شرايط بسيار سخت با اخلاق حسنه با موضوعات برخورد مي كرد.
رئيس مجلس با بيان اين كه اسلامي فردي آرام و فعال بود، ادامه داد: وي نسبت به مسائل جاري مجلس و مسائل كميسيون اصل 90 با جديت فعال بود و با حساسيت خاص مسائل را دنبال مي كرد.
لاريجاني، اسلامي را فردي وظيفه شناس معرفي كرد و گفت كه وي همواره پيگير مسائل مردم و حوزه انتخابيه اش بود و همواره در پي حل مشكلات آنها فعاليت هاي متعددي انجام مي داد.
وي ابراز اميدواري كرد كه ساير نمايندگان مجلس نيز راه اسلامي را پيگيري كنند و افزود: اميدوارم كه رفتن آقاي اسلامي باعث تنبه و بيداري براي همه ما باشد.
در اين زمينه فراكسيون روحانيون مجلس هم با صدور پيامي، درگذشت نماينده ساوه را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است:
با كمال تاسف و تاثر درگذشت ناگهاني روحاني بسيجي و جانباز، حجت الاسلام والمسلمين حسين اسلامي عضو محترم كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي را به محضر مقدس حضرت ولي عصر(عج) و نايب برحقش مقام معظم رهبري و نمايندگان محترم به ويژه روحانيت معظم و مردم شريف ساوه و خانواده محترم آن مرحوم تعزيت و تسليت گفته، علو درجات آن فقيد سعيد و صبر و اجر براي بازماندگان محترم را مسئلت داريم.
ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور نيز ضمن تسليت درگذشت اسلامي، از خداوند متعال براي بازماندگان آن مرحوم صبر جزيل خواستار شد.

 



منتشر شد نقش رهبري در مديريت بحران ها

چاپ چهارم جلد 38 از مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان با عنوان «نقش رهبري در مديريت بحران ها» توسط «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» منتشر شد.
اين كتاب نوشته محمدتقي كرامتي و شامل چهار فصل «بحران هاي امنيتي»، «بحران هاي سياسي»، «بحران هاي فرهنگي» و «نابساماني هاي اقتصادي» است كه طي سه دهه از سوي دشمنان داخلي و خارجي متوجه انقلاب اسلامي ايران بوده است.
در فصل اول اين كتاب، به مهم ترين اتفاقات و رويدادهاي داخلي و خارجي كه از بعد امنيتي حائز اهميت بوده و نظام جمهوري اسلامي ايران را به طور جدي تهديد كرده، پرداخته شده است.
اتفاقاتي نظير ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي، جنگ اول خليج فارس، جنگ افغانستان، جنگ دوم خليج فارس و بحران انرژي هسته اي از مباحث اين فصل است.
در فصل دوم، كتاب با نگاهي مفصل به ماجراي ميكونوس و بحران در روابط خارجي و نقش رهبر انقلاب در حل اين بحران، مهم ترين چالش ها و تنش هاي سياسي داخلي كه نظام جمهوري اسلامي در طول 17سال گذشته به ويژه در دوران حاكميت اصلاح طلبان با آن مواجه بوده است را مورد تحليل و واكاوي قرار مي دهد.
اين كتاب با ارائه تصويري جامع و مبتني بر اطلاعات دقيق و تحليلي عميق از نقش رهبري در نظام اسلامي به خوانندگان كمك مي كند تا دريابند چرا در طول سه دهه پس از انقلاب، چهره ها و گروه هاي سياسي سكولار با مغالطه هاي نظري و سفسطه هاي ژورناليستي بسيار كوشيده اند تا به غلط از «ولايت فقيه» چهره اي ديكتاتور بسازند و هم روشنفكران لائيك و هم سنت گرايان سكولار نظام مبتني بر آن را «سلطنت اسلامي»- كه مانند ماركسيسم به بازتوليد يك نظم ايدئولوژيك فاشيستي مي انجامد- معرفي كرده اند.
بررسي نقش تاريخ ساز «ولي فقيه» به عنوان يك رهبري بي بديل الهي، اعتقادي و سياسي در مهار چالش ها و بحران هايي كه هركدام مي توانست ريشه هاي انقلاب اسلامي را از جا بركند، محور اصلي كتاب است.
اين كتاب توسط انتشارات موسسه كيهان به چاپ رسيده است و در 288 صفحه و به قيمت 4600 تومان به فروش مي رسد.
مخاطبان براي تهيه اين كتاب مي توانند به فروشگاه انتشارات كيهان واقع در تهران، خيابان انقلاب روبروي دانشگاه تهران مراجعه و يا با شماره تلفن 33916991 و نمابر 33910849 تماس حاصل نمايند.

 



شهرداري: آتيش زدم به مالم بستني 400هزار تومن !

به دنبال درج خبر عرضه بستني با روكش طلا در برج ميلاد با استفتاء از دفتر رهبرمعظم انقلاب، اعلام شد: خوردن بستني هايي كه در تركيب آن از عنصر طلا استفاده شده باشد، حرام است.
بنابر اعلام مسئولان رستوران گردان برج «ميلاد» تهران قرار است از هفته آينده بستني هايي با روكش طلا با قيمت تقريبي 400 هزار تومان عرضه شود. در تركيبات اين بستني از چند گرم طلاي خوراكي به صورت پودر و برگه هاي طلا استفاده شده است.
بنابر اظهارات گل رخسار، مسئول رستوران گردان برج ميلاد، عرضه بستني طلا حدودا 400 هزار توماني از هفته آينده در رستوران گردان برج ميلاد آغاز مي شود و علت تغيير قيمت آن از 200 به 400 هزار تومان به جهت افزايش قيمت طلا در بازار مي باشد.
به گفته وي 2 گرم 30 سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد شده و بايد وارد كشور شود.
اين طلا به صورت پودر و برگه مي باشد و ايران دومين كشوري است كه از برگه طلا استفاده مي كند.
جالب تر اينكه طالبان اين نوع بستني مي بايست يك روز قبل سفارش دهند زيرا تهيه آن 24 ساعت وقت مي برد.
خبرگزاري فارس براي اطلاع از حكم فقهي خوردن چنين بستني هايي كه در تركيبات آن از طلاي خوراكي استفاده شده است، استفتايي را از دفتر رهبر معظم انقلاب مبني بر حكم شرعي اين مسئله داشت كه مسئول پاسخگويي دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام كرد: در صورتي كه در اين نوع بستني از عنصر طلا استفاده شده باشد، خوردن آن حرام است.
طلاي خوراكي
مجوز بهداشت ندارد
معاون سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت نيز اعلام كرد: هيچ نوع طلاي خوراكي تاكنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است. به همين علت عرضه بستني طلا در رستوران ها غيرمجاز است.
ضمن اينكه طلا يكي از انواع فلزات سنگين و ماده اي است كه جذب بدن نمي شود و كاملا دفع مي گردد.
بهروز جنت افزود: تاكنون هيچ نمونه از طلاي خوراكي به هيچ شكلي اعم از پودر يا برگه چه نمونه داخلي و چه وارداتي از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است بنابراين عرضه هر نوع محصول غذايي حاوي طلا در كشور فاقد مجوز وزارت بهداشت است.
شهرداري عقب نشيني كرد
بدنبال انتشار استفتاء دفتر رهبر معظم انقلاب، شهرداري تهران كه عرصه را بر خود تنگ ديد با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: از عرضه بستني با روكش طلا در رستوران گردان برج ميلاد جلوگيري خواهد كرد.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است: عرضه نوع خاصي از بستني در رستوران گردان برج ميلاد ايده پيمانكار رستوران گردان بوده كه در رسانه ها مطرح شده است و به هيچ عنوان تا به حال سرو چنين بستني اي در برج ميلاد انجام نشده است.
لازم به ذكر است اين نوع بستني تجملاتي تنها در كشور آلمان عرضه مي شود و تلاش مديران اجرايي رستوران گردان برج ميلاد براي جلوگيري از ورود افراد معمولي و بادرآمد پايين به اين مكان به روش هاي مختلف سوال برانگيز است.حال آن كه هزينه ساخت اين برج از جيب همين مردم پرداخت شده است.

 



ورود 2000 بهورز به شبكه بهداشت

مدير گروه نيروي انساني مركز مديريت شبكه حوزه و معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: طي دو سال آينده دو هزار و 138 بهورز به شبكه بهداشت كشور افزوده مي شوند.
دكتر محمدرضا رهبر گفت: 1261 دانش آموز بهورزي كه در سال 88 پذيرفته شده اند امسال و 877 دانش آموز كه در سال 89 پذيرفته شده اند در سال 91 به شبكه بهداشت و درمان كشور افزوده مي شوند.
وي افزود: هم اكنون 95 درصد شبكه بهداشت و درمان كشور داراي بهورز هستند و براي جبران 5 درصد كسري نيروي بهورز نيز در حال انجام اقدامات مقتضي هستيم.
رهبر، تعداد كل بهورزان شاغل در شبكه مراقبتهاي بهداشتي كشور را 30 هزار و 905 نفر اعلام كرد و گفت: بهورزان نيروهاي چند پيشه اي هستند كه در خانه هاي بهداشت خدمات مي دهند و براساس شواهد داخلي و بين المللي يكي از اثربخش ترين رده هاي ارائه خدمات بهداشتي و درماني در كشورند.
رهبر ادامه داد: وظيفه بهورزان مراقبتهاي بهداشتي و درماني اوليه به مردم روستا، مشتمل بر خدمات مراقبت مادران، مراقبت كودكان، مراقبت از رده هاي مختلف سني نظير جوانان، نوجوانان، ميانسالان و سالمندان هستند.
وي به مهر گفت: علاوه بر اين بهورزان وظيفه ارائه خدمات تنظيم خانواده، پيشگيري و كنترل بيماري ها و ارائه خدمات بهداشت محيط و حرفه اي و توانبخشي جامعه را برعهده دارند.

 



توسط دانشجويان قزويني صورت گرفت
ساخت طولاني ترين سازه پاوين ماكاروني در كشور

قزوين- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور، طولاني ترين سازه پاوين ماكاروني در كشور و يكي از بزرگترين نوع از اين سازه ها در جهان توسط دانشجويان در قزوين ساخته شد.
سرپرست ساخت اين سازه اظهار داشت: سازه پاوين ماكاروني به طول 8 متر و 50 سانتي متر با عرض 2 متر و 40 سانتي مترو با ارتفاع 2 متر و 70 سانتي متر به صورت تونل در مدت دو هفته و با همكاري تيم 8 نفر متشكل از دانشجويان معماري دانشكده فني و حرفه اي دانشگاه آزاد قزوين ساخته و نصب شد.
مصطفي نصيري اوانكي ادامه داد: ساخت چنين سازه اي براي نخستين بار در كشور صورت گرفته و به عنوان بزرگترين و طولاني ترين سازه ماكاروني در ايران محسوب مي شود و با تحقيقاتي كه انجام داديم اين سازه يكي از بزرگترين سازه ها در جهان در نوع خود است.
وي عنوان كرد: براي ساخت اين سازه از 30 بسته ماكارو ني 900 گرمي و 120 بسته چسب فوري استفاده شده است.
نصيري اوانكي اظهار داشت: با ساخت اين سازه ثابت كرديم كه مي توانيم با ماكاروني بزرگترين سازه هاي دنيا را بسازيم.
وي به پروژه هاي آينده اين تيم اشاره كرد و گفت: در نظر داريم بعضي از بناهاي تاريخي استان قزوين مثل چهل ستون، دروازه تهران قديم و بسياري ديگر از بناهاي تاريخي كشور را نيز به همين صورت شبيه سازي كنيم.
سرپرست ساخت اين سازه يادآور شد: البته سازه هاي ديگري را نيز مي توان با مواد اوليه هم چون چوب كبريت، مغز مداد و خلال دندان ساخت. چرا كه دانش و مهارت چنين كاري در بين اعضاي اين تيم وجود دارد كه اميدواريم در سازه هاي آينده شاهد بازديد و حمايت مسئولان دانشگاه نيز باشيم.

 



در فصل بازگشايي مدارس اتوبوسراني به ساكنان شرق تهران تسهيلات ويژه مي دهد

شهردار منطقه 8 از ارائه تسهيلات ويژه اتوبوسراني به ساكنان شرق تهران، در روزهاي آغازين سال تحصيلي خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: شركت واحد اتوبوسراني منطقه آمادگي كامل جهت اعزام به مكان هاي پرازدحام در روزهاي نخستين آغاز سال تحصيلي را دارد.
وي با اشاره به مطالعه مسيرهاي اتوبوسراني قبل از مهر افزود: اتوبوس هاي داراي نقص فني نيز قبل از بازگشايي مدارس شناسايي مي شوند.
شادالوئي گفت: ستاد مهر در تلاش است با كاهش زمان تاخير و زمان جلوگيري از تراكم ترافيكي در نقاط بحراني، امنيت عبور دانش آموزان و دانشجويان را در روزهاي نخستين آغاز سال تحصيلي تامين نمايد.
شادالويي در ادامه به شناسايي مدارسي كه در محورهاي اصلي واقع شده اند، گفت: نصب انواع پلاكاردهاي تبليغي و آموزشي در ارتباط با بازگشايي مدارس، بازديد ادواري و برنامه ريزي شده از شبكه معابر در خصوص رفع معضلات مربوط به سد معبر، تهيه بروشور آموزشي و توزيع آن در مدارس سطح منطقه، اجراي خط كشي معابر و اجراي آزمايشي قبل از بازگشايي مدارس از جمله عملكردهاي معاونت حمل و نقل و ترافيك به مناسبت شروع سال تحصيلي است.
شادالوئي به استقرار مامورين و گشت هاي ترافيكي در سطح منطقه اشاره كرد و افزود: كنترل دقيق و اعمال مقررات در خصوص طرح هاي محدوديت ترافيك، پيش بيني افزايش اكيپ هاي ويژه پليس به منظور رفع سد معبرهاي ناشي از تصادفات، پارك هاي دوبله و... از جمله وظايف پليس راهور در مهرماه است.

 



معوقات جوايز صادراتي 5 ساله شد

400 ميليارد تومان جوايز صادراتي معوقه از سال 86 تا 89 به اضافه 55 ميليارد تومان جوايز صادراتي نيمه نخست سال 90 هنوز پرداخت نشده است.
به گزارش ايسنا پرداخت جوايز صادراتي در حالي همچنان متوقف است كه مرداد ماه امسال وزير صنعت، معدن و تجارت از پيگيري براي شروع پرداخت ها خبر داده بود.
پيگيري ها نيز حاكي از اين است كه هنوز جوايز صادراتي معوقه سال هاي 86، 87، 88 و 89 به ميزان 400 ميليارد تومان پرداخت نشده است.
مسئولان سازمان توسعه تجارت علت اين مسئله را تخصيص نيافتن اعتبار آن ذكر مي كنند. اين در حالي است كه رئيس جمهوري دستور داده بود اين جوايز تا پايان ارديبهشت ماه امسال پرداخت شود.
از سوي ديگر در بودجه سال 90 بيش از 110 ميليارد تومان براي پرداخت جوايز صادراتي سال جاري در نظر گرفته شده كه اين رقم نشان مي دهد در نيمه نخست امسال بايد بيش از 55 ميليارد تومان جوايز صادراتي پرداخت مي شد كه اين اعتبار هم هنوز تخصيص داده نشده است.
به گفته مدير اداره كمك هاي تجاري سازمان توسعه تجارت نياز سالانه براي پرداخت جوايز صادراتي 300 ميليارد تومان است.
همچنين پيش از اين اعلام شده بود كه جوايز صادراتي از طريق واگذاري سهام صورت خواهد گرفت و به همين دليل وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي سازي نقش اساسي در اين زمينه بايد ايفا كنند.
در اين مورد وزير اقتصاد نيز به ايسنا گفته بود: «يك مصوبه هيأت وزيران دارد مبني بر اين كه بخشي از جوايز صادراتي به صورت معوقه از سوي سازمان خصوصي سازي سهام داده شود. يك كميته اي هم بين سازمان خصوصي سازي و سازمان توسعه تجارت به دو دليل تشكيل شده است؛ يكي اينكه مطالبات معوقه احصاء شود و ديگر اينكه در مورد نوع سهام آن هم جمع بندي شود كه كار انجام شود.» وزير اقتصاد در پاسخ به اين سؤال كه اين كار قطعاً انجام خواهد شد؟ عنوان كرده بود: «چرا كار انجام نشود؟ ان شاءالله انجام خواهد شد.»
با وجود اين سخنان وزير اقتصاد در مردادماه، اما هنوز از فعاليت كميته مشترك سازمان خصوصي سازي و سازمان توسعه تجارت خبري نيست.
مدير كل اداره كمك هاي تجاري سازمان توسعه تجارت نيز از تشكيل اين كميته اظهار بي اطلاعي مي كند.
با وجود اين، وزير بازرگاني در مورد پرداخت نشدن جوايز صادراتي معوقه عنوان كرده است: تعاملات ما با معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري ادامه دارد تا انشاءالله اين بودجه را اخذ و جوايز صادراتي را پرداخت كنيم.

 



معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تعرفه جديد آگهي هاي دولتي به زودي اعلام مي شود

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: تعرفه جديد آگهي هاي دولتي در مطبوعات كه از سال 83 تاكنون ثابت مانده است، به زودي به دستگاه هاي ذي ربط ابلاغ خواهند شد.
به گزارش ايرنا، «محمدجعفر محمدزاده» شنبه در نشستي با اصحاب رسانه و مطبوعات ايلام گفت: امسال رئيس جمهوري دستور افزايش تعرفه آگهي هاي دولتي را صادر كرده كه پس از هفت سال نرخ اين تعرفه ها تغيير خواهد كرد.
وي ادامه داد: افزايش تعرفه آگهي هاي دولتي در بهبود وضعيت كيفي مطبوعات و حل مشكلات مالي آن ها موثر خواهد بود.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه ميزان يارانه مطبوعات در مقايسه با سال گذشته كاهشي نداشته است. تاكيد كرد: مبلغ يارانه مطبوعات ثابت است اما هر روز بر تعداد نشريات، روزنامه ها، ماهنامه ها و هفته نامه ها افزوده مي شود و نوسان در مبلغ يارانه هاي مطبوعات نيز به همين علت است.
وي در باره بيمه خبرنگاران گفت: اكنون در خصوص بيمه اوليه خبرنگاران هيچ مشكلي نداريم و بحث بيمه تكميلي خبرنگاران را در دستور كار قرار داده ايم.
محمدزاده با اشاره به راه اندازي سامانه سمان گفت: ملاك پرداخت هديه رئيس جمهوري به خبرنگاران، اطلاعات جمع آوري شده در اين سامانه خواهد بود و ارايه فهرست و نامه قابل قبول نيست.
وي تاكيد كرد: اين هديه تنها به خبرنگاراني داده مي شود كه هويت آنان در اين سامانه ثبت و تاييد شده باشد.
وي گفت: سال گذشته به 13 تا 14 هزار خبرنگار هديه رئيس جمهوري پرداخت شد كه به طور قطع همه آنها خبرنگار نبودند.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه 12 تا 13 هزار نفر تاكنون در سامانه سمان نام نويسي كرده اند، ادامه داد: پرونده اين افراد در حال بررسي است و تاييد هويت خبرنگاران از طريق ايميل يا پيامك به آنان اطلاع داده خواهد شد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با حمايت رئيس جمهوري و به منظور رفع مشكل مسكن خبرنگاران، وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن تا پايان امسال به پنج هزار خبرنگار داده مي شود.
محمدزاده افزود: اعتبار اين تسهيلات را بايد بانك مركزي تامين كند و در اين خصوص مكاتبات لازم انجام شده و منتظر نتايج آن هستيم.
وي ادامه داد: اين تسهيلات جدا از مسكن مهر و هداياي رئيس جمهوري است كه به خبرنگاران واجد شرايط پرداخت مي شود.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با راه اندازي سامانه اينترنتي از اين پس صدور مجوز نشريات در سراسر كشور به روز خواهد شد.
محمدزاده افزود: اكنون تعداد متقاضيان صدور نشريات در 16 استان كشور به صفر رسيده است و تعداد متقاضيان 154 استان باقي مانده نيز تا پايان امسال صفر خواهد شد.
محمدزاده با بيان اين كه امسال جشنواره و نمايشگاه سالانه مطبوعات به صورت جداگانه برگزار خواهد شد گفت: نمايشگاه مطبوعات همانند سال هاي گذشته، سوم تا هشتم آبان ماه و جشنواره مطبوعات نيز در دي ماه برگزار خواهد شد.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در دومين جشنواره فصلي مطبوعات كه هفته اول مهرماه امسال برگزار مي شود، خبرگزاري ها در دو بخش خبر و عكس به اين جشنواره اضافه خواهند شد.
محمدزاده افزود: نخستين جشنواره فصلي مطبوعات بهار امسال برگزار شد و جوايز آن، دو برابر جشنواره سالانه بود.

 



پيوند ازدواج زوج مشهدي در يادمان شهداي پاوه

دو جوان مشهدي كه در قالب كاروان راهيان نور از مناطق عملياتي شهرستان پاوه بازديد مي كردند روز شنبه با انجام عقد دائم، زندگي مشترك خود را در يادمان شهداي پاوه آغاز كردند.
به گزارش ايرنا، دو جوان مشهدي به نام هاي فاطمه محموديان و محمود جمشيديان كه در قالب كاروان راهيان نور استان خراسان رضوي وارد مناطق عملياتي شهرستان پاوه شده بودند، در محل يادمان شهداي 26 مرداد پاوه و در محضر شهدا مراسم عقد دائم برگزار و زندگي مشترك خود را با ياد شهدا آغاز كردند.

 



معاون وزير راه و شهرسازي: راه آهن گنبدكاووس-اينچه برون نيمه دوم سال اجرايي مي شود

معاون وزير راه و شهرسازي از آغاز عمليات اجرايي راه آهن گنبدكاووس-اينچه برون در نيمه دوم سال جاري خبر داد.
«احمد صادقي» در گفت وگو با ايرنا ضمن اعلام اين مطلب افزود: با احداث اين راه آهن كشورهاي محصور در خشكي تركمنستان و قزاقستان به آب هاي آزاد، آسياي شرقي و جنوب شرقي متصل خواهند شد.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل اظهار داشت: با توجه به خواست مردم گنبدكاووس براي اتصال به مرز عمليات احداث راه آهن گنبدكاووس-اينچه برون نيمه دوم سال جاري آغاز شده و شهرستان گنبدكاووس نيز به شبكه ريلي مذكور متصل مي شود.
وي همچنين درباره مشاركت بخش خصوصي در اين پروژه ريلي اظهار داشت: پيمانكاران ايراني هم در داخل ايران و هم در خاك تركمنستان پروژه را در دست اجرا دارند.
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: اين خط ريلي بخشي از كريدور اصلي به طول 960 كيلومتري است كه از كشور قزاقستان آغاز شده و پس از عبور از ناحيه شرق درياي خزر به كشور تركمنستان در ناحيه بركت مي رسد و در محدوده اترك از خاك تركمنستان خارج شده و در منطقه داشلي برون و اينچه برون به خاك ايران مي رسد.
معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: اين خط آهن در داخل ايران پس از گذر از پل مرزي رودخانه اترك به ايستگاه تفيربوژي مي رسد و پس از طي حدود 53 كيلومتر و با گذر از شهر گنبدكاووس به سمت غرب تمايل يافته و با پيمودن 90 كيلومتر به ايستگاه جديد تشكيلاتي گرگان مي رسد.
صادقي در زمينه پروژه هاي در دست اجراي توسعه شبكه ارتباطي در استان گلستان گفت: همچنين در اين استان تقاطع آزادشهر در ادامه بزرگراه 70 كيلومتري گرگان-آزادشهر در حال احداث است و تلاش مي كنيم در كمترين زمان ممكن اين پروژه را هم به اتمام برسانيم.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش فيلم ضدايراني در ونيز
يك فيلم مبتذل و ضعيف، تنها به خاطر محتواي ضدايراني اش به جشنواره فيلم ونيز راه يافت.
اين فيلم «مرغ با آلو» نام دارد و توسط «مرجانه ساتراپي» ساخته شده است، او پيش از اين نيز يك انيميشن ضدايراني را به نام «پرسپوليس» ساخته بود. براساس گزارش فارس، «ساتراپي» اين فيلم را كه قصه اش در چهار دهه پيش مي گذرد، با همكاري «وينسنت پارونود»، كارگردان فرانسوي كه در پروژه ضدايراني «پرسپوليس» نيز او را همراهي كرده بود، ساخته است. «مرغ با آلو» داستان مردي ايراني است كه در گذشته عاشق دختري به نام ايران (با بازي گلشيفته فراهاني) بوده ولي اين عشق به شكست مي انجامد و در آينده زماني كه در خيابان ايران را مي بيند، ايران ديگر او را نمي شناسد و او تصميم به خودكشي مي گيرد. نكته جالبي كه در مورد دو فيلم «ساتراپي» و برخي ديگر از فيلم هاي ضدايراني وجود دارد اين است كه اين فيلم ها هر چه هم كه به لحاظ ساختاري و محتوايي ضعيف و پيش پا افتاده باشند، ولي همچنان از سوي جشنواره هاي بزرگ جهان غرب مورد استقبال قرار مي گيرند، آنچنان كه بي توجه به تمام اصول فيلمسازي و داوري، جايزه ويژه هيئت داوران شصتمين جشنواره فيلم كن را به اين فيلم اهداء مي كنند.
اعتنا به فيلم هاي ضعيف جعفر پناهي نيز، نتيجه نگاه خصمانه جشنواره هاي صهيونيستي به ايران و نظام ديني ايران است.
يك نويسنده: جشنواره داستان انقلاب بي نقص بوده است
يكي از برگزيدگان جشنواره داستان انقلاب معتقد است اين جشنواره از لحاظ فراخوان، داوري و نحوه برگزاري بي نقص است.
سودابه فرضي پور نويسنده، با بيان اين كه جشنواره داستان انقلاب تا به حال كار خود را بدون نقص انجام داده است، گفت: خيلي از نويسندگان جواني كه از انقلاب مي نويسند اين واقعه را از نزديك لمس نكرده اند و تنها از طريق فيلم و داستان توانسته اند با آن آشنا شوند.
وي افزود: نويسندگان جوان حوزه انقلاب اسلامي براي نگارش آثارشان مجبور مي شوند از منابع و اسناد مربوط به دوران انقلاب استفاده كنند و همين امر باعث مي شود تا نويسندگان جوان با ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي آشنا شوند.
فرضي پور با تاكيد بر اين كه داستان علاوه بر سرگرمي، جنبه آموزشي نيز دارد، گفت حيف است كه داستان انقلاب مهجور بماند و بايد به آن پرداخته شود تا هميشه ماندگار باشد. نويسندگان جوان نيز مي توانند از انقلاب اسلامي بنويسند و آثاري فاخر خلق كنند.
جشنواره ادبي شهيد شاهي برگزار مي شود
جشنواره ادبي شهيد عليرضا شاهي توسط كانون هنرمندان بسيج ميانه با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي برگزار مي شود. به گزارش خبرنگار كيهان، اين جشنواره داراي دو بخش است. بخش اول آن به داوري مجموعه داستان هاي چاپ شده در سال 1389 در رده سني نوجوان مي پردازد. بخش دوم نيز به داستان هاي كوتاه منتشر نشده نويسندگان استان آذربايجان شرقي اختصاص دارد. مهلت شركت در اين جشنواره تا پايان مهر امسال است.
رضا رسولي دبير جشنواره قلم زرين شد
در آخرين جلسه هيات مديره انجمن قلم ايران، رضا رسولي به عنوان دبير دهمين جشنواره قلم زرين انتخاب شد.
جشنواره قلم زرين كه با اين انتخاب دهمين دوره خود را آغاز مي كند، با سابقه ترين و منظم ترين جشنواره ادبي غيردولتي است كه همه ساله در 14 تير (روز ملي قلم) برگزيدگان خود را معرفي مي كند.
رسولي متولد 1354، دانش آموخته حوزه و دانشگاه است كه علاوه بر مديريت ده ها جشنواره و همايش داخلي و بين المللي، مسئوليت هاي اجرايي گوناگوني را در سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و سازمان بسيج هنرمندان بر عهده داشته است. هنر براي حقيقت، سفر به سلامت، زيارت آفتاب، زندگي نامه شهيد صياد شيرازي، فانوس، سخاوت سرشار و شناسايي از جمله كتاب هاي منتشر شده اوست.
عجيب ترين تابلو از مبارك مخلوع كشيده مي شود
مسابقه ترسيم «عجيب ترين تابلو از مبارك مخلوع» هفته آينده در ميدان التحرير قاهره با حضور مردم و هنرمندان اين كشور برگزار مي شود.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، گروهي موسوم به «جماعت بازار قاهره براي هنر معاصر» قصد دارد مسابقه ترسيم «عجيب ترين تابلو از مبارك مخلوع» را در 10 سپتامبر (19 شهريور) آينده در ميدان التحرير قاهره برگزار كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14