(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 مهر 1390- شماره 20048

حديث دشت عشق
نفت تهران صدرنشين جديد ليگ برتر شد توقف استقلال برابر شاگردان علي دايي
اخبار كوتاه از فوتبال
كشتي ايران، قرباني بزرگ در دوپينگ علي اكبري و قرباني هر كدام دو سال محروم شدند
تيم ملي جودو با 6 جودوكار در امارات
21 مدال براي قايقرانان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا
طالبيان با دو طلا و سهميه المپيك تاريخ ساز شد
قرعه كشي مرحله پلي آف يورو 2012 پرتغال به مصاف بوسني مي رود
ساعي: به مديريت كلان ورزش فكر مي كنم نه سرمربيگري



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «اكبر دهقاني»
شربت شيرين شهادت
شربت را كه از دست خاله اش گرفت و نوشيد گفت: خيلي گوارا بود ولي فكر نكنم كه گواراتر از شربت شهادت باشد...
طلبه شهيد علي اكبر دهقاني، اهل روستاي پوده از توابع شهرضا بود، شهر عالمان حكيم و بزرگوار و فرزانگان پرهيزگار. پس از تحصيلات مقدماتي راه حوزه را پيش گرفت تا ريزه خوار معارف اهل بيت(ع) باشد. در مدرسه علميه صاحب الزمان(عج) شهرضا ثبت نام كرد و آنگاه كه شور عاشقي او اوج گرفت به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل رفت و پس از مجاهدت ها سرانجام در مريوان، منطقه عملياتي والفجر4 به آرزوي ديرينه خود رسيد و همان شربت گوارا را كه در انتظارش بود نوشيد. خانواده و بستگانش از هوش سرشار و سخت كوشي، اخلاق خوش و روحيه بالاي او سخن مي گويند. طلبه بسيجي شهيد «اكبر دهقاني»، سال 1345 در روستاي پوده متولد شد و در 29/7/1362 در عمليات والفجر4(مريوان) به شهادت رسيد.

 



نفت تهران صدرنشين جديد ليگ برتر شد توقف استقلال برابر شاگردان علي دايي

سرويس ورزشي -
با توقف استقلال تهران برابر راه آهن شهرري ، تيم نفت تهران به عنوان صدرنشين تازه رقابت هاي ليگ برتر معرفي شد.
هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر با برگزاري شش ديدار طي روزهاي پنجشنبه و جمعه آغاز شد. در نخستين بازي اين هفته و در روز پنجشنبه تيم نفت تهران توانست يك پيروزي با ارزش ديگر بدست آورد و مس سرچشمه را در تهران شكست دهد. براي تيم فوتبال نفت در ديدار خانگي مقابل مس سرچشمه مصطفي مهدوي در دقيقه 87 موفق به گلزني شد. اين بازيكن كرنر ارسالي توسط ميثم خسروي از جناح راست را با ضربه سر به تور دروازه مس سرچشمه چسباند و تيمش را به سه امتيازي شيرين رساند.
اما در ادامه رقابت هاي هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر عصر جمعه تيم سپاهان موفق شد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتيجه دو بر يك تراكتورسازي را شكست دهد. دروازه تيم شاگردان امير قلعه نويي ابتدا در دقيقه 5 توسط عمادرضا و سپس در دقيقه 15 (گل به خودي) باز شد. اين تيم در دقيقه 89 توسط فلاويو لوپز يكي از گل هاي خورده را جبران كرد. با اين نتيجه تيم سپاهان 17 امتيازي شد اما در رده پنجم باقي ماند.
در ديگر مسابقه ديروز تيم داماش گيلان نيز توانست در رشت با حساب سه بر دو ميهمانش فولاد خوزستان را از پيش رو بردارد. گل هاي تيم داماش را عليرضا نظيف كار در دقايق 8 و 57 و نيز افشين چاووشي در دقيقه 66 وارد دروازه حريف كرد. حكيم نصاري در دقيقه 24 يكي از گل هاي فولاد را به ثمر رساند. داماش هم با اين برد 12 امتيازي شد و موقتا از رده پانزدهم جدول به جايگاه نهم صعود كرد.
همچنين ديدار تيم هاي فجر سپاسي و سايپا در شيراز با تساوي يك - يك به پايان رسيد. تك گل سايپا در دقيقه 75 (گل به خودي) زده شد. همچنين گل تيم فجر را حسن فرجي در دقيقه 93 زد تا اين تيم از شكست خانگي بگريزد.
در قم تيم ذوب آهن موفق شد ميزبان خود را با يك گل شكست دهد. تك گل ذوب آهن را ايگور كاسترو در دقيقه 65 وارد دروازه حريف كرد.
اما در آخرين بازي روز گذشته دو تيم استقلال و راه آهن در حضور حدود 35 هزار تماشاگر به تساوي يك - يك رضايت دادند. گل هاي بازي را عليرضا عباسفرد در دقيقه 16 براي راه آهن و مجتبي جباري در دقيقه 75 براي استقلال به ثمر رساندند . استقلال بعد از اين تساوي 20 امتيازي شد و بخاطر شكست تراكتورسازي برابر سپاهان، در همان رده دوم جدول باقي ماند و راه آهن با يك امتيازي كه بدست آورد 9 امتيازي شد و با يك پله صعود از رده شانزدهم به پانزدهم رسيد. در حال حاضر نفت تهران با 21 امتياز صدرنشين است .
دهمين هفته از يازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال روز شنبه با برگزاري سه بازي كه مهم ترين آن ها ديدار مس كرمان و پيروزي خواهد بود، به پايان مي رسد.
¤ شهرداري تبريز ـ ملوان بندرانزلي (ساعت 16)
شهرداري با يشيچ تا به اينجاي ليگ نتايج بدي كسب نكرده است. شهرداري اين هفته ميزبان ملواني است كه هفته گذشته شگفتي ساز ليگ بود و توانست با پيروزي 4 بر 2 مقابل استقلال، بار ديگر نگاه ها را به سمت خود جذب كند.
¤ نفت آبادان ـ شاهين بوشهر (ساعت 45:17)
شاگردان غلامحسين پيرواني از ابتداي فصل تاكنون فراز و نشيب هاي زيادي را متحمل شده اند. ديدار با شاهين بوشهر و فيروز كريمي كه پس از دو سال به ليگ برتر بازگشته، مي تواند آغاز راه جديدي براي نفت باشد. شاهين به يكباره با حميد درخشان قطع همكاري كرد تا يكي از جذاب ترين مربيان ليگ را دوباره بالاي سر تيمش بياورد. فيروز كريمي حالا انگيزه هاي زيادي از بازگشت به ليگ برتر دارد.
¤ مس كرمان ـ پيروزي (ساعت 50:16)
كرماني ها بالاخره پس از 9 هفته طعم پيروزي را چشيدند و در يك بازي حساس سپاهان بحران زده را با سه گل در هم كوبيدند تا اين نكته را به ساير تيم هاي ليگ يادآوري كنند كه جايگاه آن ها در قعر جدول نيست. سرمربي 76 ساله كروات مس اكنون با اميد بيشتري به بازي هاي تيمش در ليگ نگاه مي كند. هرچند كه ديدار بعدي مس مقابل تيم اوج گرفته پيروزي است. شاگردان حميد استيلي پس از كسب دو پيروزي متوالي و با برد پرگل و روحيه بخشي كه مقابل تيم منتخب كيش در اردوي خودشان در اين جزيره داشتند، از هر نظر مهياي مصاف با مس هستند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

چهره هاي اقتصادي در مجمع باشگاه استقلال
اسامي اعضاي مجمع باشگاه استقلال مشخص شد كه در بين آنها چهره هاي اقتصادي ديده مي شود. خبرگزاري فارس از اسامي اعضاي مجمع باشگاه استقلال اطلاع پيدا كرد كه در اين بين نام محمد عباسي به عنوان تنها فردي كه در ورزش حضور دارد ديده مي شود و ساير نفرات چهره هاي اقتصادي هستند. اين در حالي است كه باشگاه استقلال مدت هاست با مشكلات مالي مواجه است به طوري كه مسئولان، مربيان و بازيكنان اين تيم بارها از اين موضوع گلايه كرده اند.پيمان نوري بروجردي، معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان خصوصي سازي كل كشور، اصغر ابوالحسني، معاون واگذاري وزير اقتصاد و نماينده هيئت واگذاري در مجمع عمومي استقلال، محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، محمد عباسي وزير ورزش و جوانان، ابراهيم عزيزي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي و رئيس مجمع عمومي باشگاه استقلال، اعضاي مجمع آبي پوشان تهراني را تشكيل مي دهند.
جدايي توافقي بوناچيچ از سپاهان
سرانجام مشكلاتي كه در همكاري لوكا بوناچيچ و مسئولان تيم فوتبال سپاهان وجود داشت باعث جدي شدن قطع همكاري او با سپاهاني ها شد. جدايي كه چهارشنبه بخاطر حاضر نشدن بوناچيچ بر سر تمرين هاي تيم سپاهان بروزي عيني يافت؛ هرچند باشگاه سپاهان تلويحا اين جدايي را تكذيب كرد، اما در واقع همان موقع كه حتي از مدتي پيش اين موضوع قطعي شده بود! با وجود همه ابهامات حل نشده، جدايي لوكا بوناچيچ از تيم فوتبال سپاهان قطعي شد، اما او در جلسه ديروز با مديرعامل و رئيس هيات مديره باشگاه سپاهان، درباره چگونگي جدايي اش توافق كرد.
فيگو كماكان از ترك بارسلونا پشيمان نيست
هافبك سابق بارسلونا كه در دوران اوج بازيگريش اين تيم را ترك كرد و راهي رئال مادريد شد گفت كه اصلا از تصميم خود پشيمان نيست. فيگو كه در حال حاضر مسئول روابط بين الملل باشگاه اينتر است، تصريح كرد: وقتي بارسلونا را به مقصد رئال مادريد ترك كردم، فشار بسيار زيادي بر من وارد شد و با سختي هاي زيادي مواجه شدم. بايد اين را بگويم كه پيوستن به رئال مادريد تصميم خوبي بود چرا كه با اين تيم توانستيم جام هاي زيادي كسب كنم. از يوهان كرويف تشكر مي كنم چرا كه او در تبديل شدن من به ستاره اي در بارسلونا نقش بسزايي داشت. فيگو با بيان اينكه نمي خواهد درباره تجربه 10 ساله اش در فوتبال اسپانيا صحبت كند، گفت: از اينكه در اوج بارسلونا را ترك كردم و راهي رئال مادريد شدم، ناراحت و پشيمان نيستم چرا كه تجربه در رئال موفقيت آميز بود و جام هاي زيادي را برايم به دنبال داشت.
استيلي: كريمي را براي همين يك بازي نمي خواهيم
حميد استيلي مي گويد اگر علي كريمي نتواند آمادگي خود را براي بازي مس به طور كامل به دست بياورد از او استفاده نمي كند، چرا كه كريمي را فقط براي يك بازي نمي خواهد . سرمربي پيروزي اظهار داشت: تنها نگراني ما غيبت چند بازيكن مان است كه دو محروم و چند مصدوم داريم. وضعيت كريمي و نوروزي براي اين بازي هنوز مشخص نيست و آن ها هنوز مشكل دارند. امروز پس از معاينه اي كه پزشكان روي پاي اين دو بازيكن انجام مي دهند، معلوم مي شود كه مي توانيم از آن ها استفاده كنيم يا نه.
تورستن فينك مربي هامبورگ شد
سرمربي آلماني تيم فوتبال باسل سوئيس به عنوان مربي جديد تيم فوتبال هامبورگ منصوب شد. باشگاه آلماني مذاكرات موفقيت آميزي را با باشگاه باسل سوئيس انجام داد تا مجوز حضور فينك، سرمربي اين تيم را در تيم هامبورگ بگيرد.
قلعه نويي:گل هاي بچه گانه اي خورديم
سرمربي تيم تراكتورسازي گفت: برابر سپاهان گل هاي بچه گانه اي خورديم. امير قلعه نويي پس از شكست تيمش برابر سپاهان گفت: من نه به سپاهان و نه به استقلال قول قهرماني ندادم. اميدوارم با اين مديريت و هواداران نتيجه بگيريم. با اين تفاسير اميدوارم تراكتور را جزو 3 تيم برتر ببينيد. از 17 بازي 10 بازي در تبريز است و من روي حمايت هواداران حساب كرده ام.
دومين ستاره سابق رئال در راه شالكه
ستاره اسپانيايي شالكه براي جذب ستاره سابق تيم ملي اسپانيا و فعلي بشيكتاش به اين تيم كمك مي كند.پسر محبوب سانتياگو برنابئو پس از سال ها حضور در رئال مادريد در پي بروز اختلافاتي با سران اين باشگاه از اين تيم جدا شد و به شالكه آلمان پيوست. اكنون نيز وي قصد دارد براي جلب توجه گوتي به منظور حضور در شالكه تلاش كند.گوتي كه سرنوشتي مشابه رائول گونزالس داشت و پس از سال ها حضور در رئال از اين تيم جدا شد، هم اكنون در بشيكتاش تركيه توپ مي زند. اين در حالي است كه موقعيت اين بازيكن در باشگاه تركيه اي متزلزل است و قرارداد وي نيز در ماه ژوئن به پايان مي رسد. به همين دليل احتمال حضور وي در شالكه در نقل و انتقالات زمستاني بسيار زياد است.

 



كشتي ايران، قرباني بزرگ در دوپينگ علي اكبري و قرباني هر كدام دو سال محروم شدند

فدراسيون جهاني كشتي (فيلا)، امير علي اكبري و بابك قرباني را به علت استفاده از مواد غيرمجاز به دو سال محروميت از حضور در رقابتهاي ورزشي محكوم كرد.
در تازه ترين ليست محرومان دوپينگ منتشر شده از سوي فيلا، 11 كشتي گير جهان در سال 2011 با محروميت دو ساله مواجه شدند كه در اين ميان ايران و هند هر كدام با چهار كشتي گير دوپينگي ركورددار شدند.
امير علي اكبري دارنده مدال هاي طلا و برنز كشتي فرنگي جهان در وزن 96 كيلوگرم به همراه بابك قرباني قهرمان وزن 96 كيلوگرم كشتي فرنگي بازي هاي آسيايي گوانگ جو هر دو به علت استفاده از آنابوليك هاي استروئيد»، دو سال از حضور در رقابتهاي ورزشي محروم شدند.
از اين دو فرنگي كار ايران كه از شانسهاي اصلي كسب مدال در رقابتهاي جهاني و المپيك محسوب مي شدند، پيش از رقابتهاي جهاني كشتي تركيه و در اردوي تيم ملي در تهران نمونه گيري شده بود. در بين 11 دوپينگي، تنها علي اكبري و قرباني از ستاره هاي كشتي جهان به حساب مي آمدند و 9 دوپينگي ديگر كشتي گيران سرشناسي نبودند.
محروميت علي اكبري و قرباني در تاريخ 19 تير 1392 (10 جولاي 2013) به پايان مي رسد.
همچنين در اين گزارش اعلام شده، بابك دژباني، كشتي گير تيم جوانان ايران كه در رقابتهاي جوانان جهان در سال جاري در بخارست روماني مدال نقره وزن 120 كيلوگرم فرنگي را تصاحب كرده بود، به علت استفاده از ماده ممنوعه(نوران دروسترون» دو سال (تا 19 مرداد 1392) از حضور در رقابتهاي ورزشي محروم شد. دژاني در وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي جوانان جهان، عنوان نايب قهرماني را به دست آورده بود.
چهارمين دوپينگي ايراني اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني كشتي، ميلاد خالديان كشتي گير وزن 66 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد جوانان در مسابقات سال 2011 قهرماني آسيا است. از خالديان نيز نمونه گيري خارج از مسابقه انجام شده و به دليل استفاده از ماده «استانوزولول» دو سال (تا 26 ارديبهشت 1392) از حضور در رقابتهاي ورزشي محروم شده است.

 



تيم ملي جودو با 6 جودوكار در امارات

تيم ملي جودوي ايران با 6 نماينده در مسابقات جايزه بزرگ امارات شركت خواهد كرد.
اين رقابت ها دو روز ديگر در ابوظبي آغاز مي شود كه وحيد بنا در وزن منهاي 66 كيلوگرم، سعيد مولايي و علي معلومات در وزن منهاي 73 كيلوگرم، امير قاسمي نژاد، در وزن منهاي 81 كيلوگرم، جواد محجوب در وزن منهاي 100 كيلوگرم و محمدرضا رودكي در وزن 100+ كيلوگرم نمايندگان ايران خواهند بود.اين تيم را «جيرو لامو جيووينازو» سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودوي ايران هدايت خواهد كرد. امتياز اين دوره از مسابقات براي كسب سهميه ورودي المپيك لحاظ خواهد شد.

 



21 مدال براي قايقرانان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا
طالبيان با دو طلا و سهميه المپيك تاريخ ساز شد

دومين روز از چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني آب هاي آرام آسيا با كسب 21 مدال براي قايقرانان كشورمان و كسب نخستين سهميه كانوئينگ ايران در بازي هاي المپيك توسط احمدرضا طالبيان پيگيري شد.
دومين روز از چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن در حالي روز گذشته در درياچه آزادي تهران پيگيري شد كه قايقرانان كشورمان در پايان 28 ماده برگزار شده در اين روز صاحب 21 مدال شامل؛ 11 نشان طلا، 7 نقره و 3 برنز شدند.تا پايان روز دوم رقابت هاي قايقراني قهرماني آسيا، در بخش جوانان قايقرانان كشورمان با كسب 10 نشان طلا، 2نقره و يك برنز پيشتاز هستند. در بخش بزرگسالان هم ايران صاحب يك مدال طلا، سه نقره و 2 برنز شدند. همچنين قايقرانان ايران در اين روز صاحب چهار عنوان چهارمي، يك عنوان پنجمي و دو ششمي شدند.
در اين رقابت ها كه جنبه انتخابي المپيك لندن را دارد، احمدرضا طالبيان صاحب دو نشان طلاي مواد كاياك هزار و 500 متر مردان در رده سني بزرگسالان شد. اين قايقران كشورمان با كسب نشان طلاي هزار متر اولين سهميه المپيك ايران را در بخش كانوئينگ بدست آورد تا در اين رشته تاريخ ساز شود.
از حواشي اين رقابت ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
¤ آرزو حكيمي مقدم در كاياك جوانان و احمدرضا طالبيان در كاياك مردان تنها دو طلايي هاي ايران بودند.
¤ در هنگام برگزاري مسابقه احمدرضا طالبيان هيچ كدام از مسئولان ورزش كشورمان در كنار درياچه ورزشگاه آزادي حاضر نبودند. تنها مرضيه اكبرآبادي لحظاتي پس از كسب مدال طلاي طالبيان به درياچه آزادي تهران رسيد و توزيع مدال هاي بانوان در نوبت صبح اين روز را برعهده گرفت.
¤ در سومين روز رقابت هاي قايقراني قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن شاهد برگزاري فينال 14 ماده جوانان و بزرگسالان خواهيم بود.
¤ در رقابت هاي قايقراني قهرماني آسيا كه جنبه انتخابي المپيك لندن را دارد شاهد توزيع 10 سهميه المپيك خواهيم بود. از اين بين 6 سهميه در روز دوم توزيع و 4 سهميه نيز در روز سوم اين رقابت ها توزيع خواهد شد.
چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني آب هاي آرام قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن از 21 تا 24 مهرماه در تهران برگزار مي شود.

 



قرعه كشي مرحله پلي آف يورو 2012 پرتغال به مصاف بوسني مي رود

آيين قرعه كشي مرحله پلي آف مسابقات انتخابي يورو 2012 در لهستان برگزار و تيم هاي حاضر در اين مرحله از رقابت ها حريفان خود را شناختند.
قرعه كشي مرحله پلي آف مسابقات فوتبال انتخابي يورو 2012 ساعاتي پيش در شهر «كراكو» لهستان برگزار شد و هشت تيم حاضر در اين مرحله از رقابت ها حريفان خود را شناختند.
براساس اين گزارش، تركيه براي حضور در مرحله نهايي رقابت ها بايد به مصاف كراواسي برود، استوني رودرروي جمهوري ايرلند قرار مي گيرد، جمهوري چك با مونته نگرو ديدار مي كند و پرتغال هم به مصاف بوسني و هرزگووين خواهد رفت. تا به حال صعود تيم هاي اسپانيا، آلمان، ايتاليا، فرانسه، روسيه، هلند، يونان، انگليس، دانمارك، سوئد و دو تيم لهستان و اوكراين به عنوان ميزبانان مسابقات به رقابت هاي يورو 2012 قطعي شده است و با انجام ديدارهاي پلي آف تكليف چهار تيم باقي مانده رقابت ها نيز مشخص خواهد شد. ديدارهاي رفت مرحله پلي آف مسابقات فوتبال انتخابي يورو 2012 در روزهاي 20 و 21 آبان ماه و ديدارهاي برگشت اين مرحله 25 آبان ماه 90 برگزار خواهد شد.

 



ساعي: به مديريت كلان ورزش فكر مي كنم نه سرمربيگري

هادي ساعي معتقد است نتيجه كار گروهي بوده كه تكواندو ايران را به اين جايگاه رسانده است.
قهرمان تكواندو بازي هاي المپيك 2004 آتن و 2008 پكن در پاسخ به اين سؤال كه وضعيت رضا مهماندوست چطور است و آيا او مي رود يا ماندني است، اظهار نظري نكرد و افزود: اميدوارم وضعيت مهماندوست هر چه سريع تر مشخص شود و تكواندو ايران همان روال هميشگي را طي كند. تكواندو ايران با زحماتي كه همه كشيدند، به اينجا رسيده است.
ساعي در پاسخ به اين سؤال كه عنوان شده او يكي از شانس هاي اصلي سرمربي گري تيم ملي بعد از مهماندوست خواهد بود گفت: با پولادگر صحبت كرده ام و گفته ام كه قبول نمي كنم. دوست ندارم و به آن فكر نمي كنم. دوست دارم در مديريت كلان ورزش خدمت كنم. بعد از بازي هاي المپيك انتخاباتي در پيش است كه مي خواهم براي آن خود را آماده كنم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14