(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 مهر 1390- شماره 20048

در صورت تخصيص اعتبار تمام كودكان ناشنواي مادرزادي قادر به شنيدن خواهند بود
سازمان غذا و دارو رسماً آغاز به كار كرد
صندوق هاي صدقه تلفني راه اندازي شد
بذرافشان: تاكنون 1600 دانشجو در سامانه انتخاب دانشجويان نمونه ثبت نام كرده اند
از اواخر آبان آغاز مي شود عرضه بنزين با استاندارد يورو 4
احداث 3 نيروگاه تبديل زباله به انرژي برق
معاون شهردار تهران خبر داد احداث 2 شهر كودكان در تهران
يكشنبه و دوشنبه تهران باراني مي شود
پرداخت 75 درصد هزينه احداث مترو كلانشهرها توسط دولت
نجات كودك 3 ساله از زير تاب
تصادف زنجيره اي 15خودرو در بزرگراه آزادگان
كلاهبرداري مركز خدمات ارتباطي در قائم شهر
خودروي صفر؛ رشوه موادفروش به ماموران
فرار قاچاقچيان با به جا گذاشتن يك تن مواد مخدر در نيكشهر
در مرند متهم فراري و عامل قتل قهرمان دوچرخه سوار آذربايجان شرقي دستگير شد
كشف 9 تن محموله قاچاق در جزيره كيش



در صورت تخصيص اعتبار تمام كودكان ناشنواي مادرزادي قادر به شنيدن خواهند بود

دبير دومين كنگره بين المللي كاشت حلزون شنوايي و علوم وابسته گفت: عمده ترين مشكل كودكان ناشنواي مادرزادي تخصيص ناكافي بودجه از سوي دولت براي تهيه پروتزهاي شنوايي است و در صورت تخصيص اعتبار لازم و تحويل سالانه 1500 حلزون شنوايي تا پنج سال آينده، تمام كودكان ناشنواي مادرزادي قادر به شنيدن خواهند بود.
دكتر احمد دانشي، «دبير اين كنگره با اعلام خبر فوق افزود: سال گذشته رئيس جمهور همزمان با 8 مهر روز جهاني ناشنوايان، وعده تحويل 1500 پروتز ناشنوايي براي كودكان ناشنوا را داد كه تا امروز اين پروتزها تحويل داده نشده است.
دكتر محمد تقي خرسندي آشتياني، رئيس اين كنگره نيز گفت: هم اينك هر يك از مراكز كاشت حلزون شنوايي آمادگي دارند روزانه عمل كاشت حلزون شنوايي را براي دو تا سه كودك انجام دهند. در حالي كه به دليل محدوديت بودجه هر يك از اين مراكز در يك ماه تا سه كودك انجام دهند. در حالي كه به دليل محدوديت بودجه هر يك از اين مراكز در يك ماه تنها سه تا چهار عمل كاشت انجام مي دهند.
وي با اشاره به تولد سالانه 1000 تا 1500 ناشنوا در كشور، تصريح كرد: سالانه 400 تا 500 حلزون شنوايي با تخصيص بودجه دولتي در اختيار مراكز كاشت قرار مي گيرد كه اين تعداد پاسخگوي ناشنوايان مادرزادي نيست و هم اينك حدود 3000 نفر در ليست انتظار كاشت حلزون شنوايي به سر مي برند.
دكتر خرسندي يادآور شد: هزينه هر پروتز شنوايي 25 ميليون تومان است كه 20 ميليون تومان آن از سوي هيأت امناي ارزي تخصيص داده مي شود و خانواده ها 5 ميليون تومان را خود مي پردازند.
وي افزود: به دليل مسأله زبان آموزي، كاشت حلزون شنوايي تا قبل از پنج سال داراي بهترين نتيجه است و با توجه به ليست طولاني انتظار و اين كه كودك مي بايست حداقل 2 تا 3 سال در اين ليست منتظر عمل كاشت بماند، تنها كودكان كمتر از دو سال سن را پذيرش مي كنيم.
رئيس دومين كنگره بين المللي كاشت حلزون شنوايي خاطر نشان ساخت: كاشت حلزون شنوايي نه تنها باعث جلوگيري از ناشنوايي كودك و بروز معلوليت مي شود بلكه وي را قادر به تكلم نيز مي سازد و به علت اعتبارات ناكافي كه منجر به محدوديت در كاشت حلزون شنوايي مي شود، افرادي كه مي توانستند با يك عمل كاشت حلزون به عنوان نيروي مولد جامعه تبديل شوند، به صورت افراد كر و لال هزينه هاي چندين برابري را به خانواده و جامعه تبديل مي كنند.وي گفت: براساس بررسي هاي انجام شده يك فرد كر و لال بيش از 15 برابر هزينه پروتز شنوايي بر جامعه هزينه اضافه تحميل مي كند كه اين زيان، بدون احتساب ارقامي است كه يك فرد مولد مي تواند، براي جامعه بهره وري داشته باشد.
دكتر خرسندي با ابراز تأسف از پوشش ندادن كاشت حلزون شنوايي و توان بخشي پس از آن از سوي بيمه ها، خاطرنشان ساخت: در كشورهاي ديگر با وجود مقاومت بيمه ها به دليل زيان هاي بعدي ناشي از ورود يك فرد ناشنوا به جامعه، بيمه ها سرانجام اين اعمال را زير پوشش قرار دادند.
وي ابراز اميدواري كرد: با تحقق وعده رئيس جمهور، بودجه لازم به منظور اختصاص 1500 پروتز شنوايي هر چه سريعتر عملي شود.

 



سازمان غذا و دارو رسماً آغاز به كار كرد

با پرده برداري از نشان سازمان غذا و دارو و ممهور شدن تمبر يادبود اين سازمان توسط وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان غذا و دارو رسما آغاز به كار كرد.
همزمان با روز جهاني غذا در همايش ملي «برند برتر، كيفيت برتر»، در سالن همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما، مرضيه وحيد دستجردي با رونمايي از نشان سازمان غذا و دارو و ممهور كردن تمبر يادبود، فعاليت اين سازمان را همزمان با روز جهاني غذا به طور رسمي كليد زد.
دكتر دستجردي، وزير بهداشت در اين همايش ضمن اشاره به اين مطلب كه بايد برند برتر محصولات غذايي حلال در سراسر دنيا باشيم، گفت: نبايد اجازه بدهيم توليد محصولات غذايي حلال به دست كشورهاي ديگر بيفتد و با تلاش توليدكنندگان ما بايد مردم مسلمان دنيا سهم بزرگتري از اين بازار را به ايران اختصاص بدهند.
وي ضمن اشاره به اين مطلب كه اكنون بايستي ذائقه و سليقه مردم تغيير كرده و به سمت استفاده از موادغذايي سالم برود، گفت: بار بيماري ها در كشور ويژه بوده و برابر با بار بيماري ها در كشورهاي توسعه يافته است. بيشترين آمار مرگ ومير در كشور ما در پي بيماري هاي قلبي عروقي رخ مي دهد و مي دانيم كه موادغذايي مهمترين عامل در زمينه كاهش بار بيماري ها هستند.
وزير بهداشت افزود: 1/12 درصد افراد بالاي 30 سال در كشور دچار آنژين صدري هستند. 2/1 درصد زنان و 8/1 درصد مردان بالاي 30 سال سابقه سكته قلبي داشته اند. از جمعيت بالاي 20 سال كشور، 23 درصد مبتلا به اختلالات متابوليسم قند، 11 درصد ديابت و 12 درصد هم كساني بودند كه تحمل گلوگز در بدن آنها مختلف است. 43 درصد مردان و 38 درصد زنان در كشور دچار اضافه وزن هستند. همچنين 5/14 درصد مردان و 30 درصد زنان ما چاق هستند.
وي ادامه داد: همچنين بيش از 30 درصد افراد چاق به سمت ديابت مي روند. شكر و مواد قندي منجر به افزايش وزن و در نهايت ديابت مي شود. كاهش ميزان شكر توسط توليدكنندگان فرآورده هاي غذايي منجر به كاهش بار بيماري ها مي شود.
وحيد دستجردي همچنين به مخاطرات موجود در موادغذايي حاصل از وجود سموم و كودهاي شيميايي اشاره كرد و گفت: ميزان سمي كه مصرف مي شود در كيفيت محصولات غذايي اثرگذار خواهد بود. اكنون ميزان اين سم در برخي موارد بالاست و وجود اين سموم منجر به ايجاد انواع بيماري ها از جمله سرطان مي شود.
در ادامه همايش دكتر احمد شيباني، رئيس سازمان غذا و دارو نيز طي سخناني گفت: روز جهاني غذا را با مصرف درست غذا و جلوگيري از اسراف پاس مي داريم و هنگام دور ريختن غذا به فكر گرسنگاني هستيم كه اين غذا مي توانست آنها را از مرگ نجات دهد.
رئيس سازمان غذا و دارو ضمن بيان اين مطلب كه سازمان در پي حفظ و ارتقاي سلامت مصرف كننده ها از طريق حفظ و ارتقاي ايمني موادغذايي است، اظهار كرد: خط مشي ها و سياست هاي سازمان غذا و دارو در راستاي تامين اين هدف انتخاب شده است. هدف اصلي از اتخاذ اين سياست ها ايجاد شرايطي است كه همگان از آن سود ببرند. بنابراين به دنبال راهكارهايي براي ايجاد تسهيلات بيشتر براي فعالان اين عرصه هستيم تا غير از توليد غذاي سالم دغدغه ديگري نداشته باشند.
وي افزود: شعار كنترل كافي و مناسب درطول زنجيره غذايي، براي حفظ سلامت و پيشگيري از بروز بيماري امري ضروري است و در اين بين همكاري همه ارگان ها و سازمان هاي مرتبط ضروري است.
شيباني ضمن اشاره به اين مطلب كه در عرصه توليد نيز علاوه بر بازرسي هاي ادواري و كنترل هاي محصولات در سطح عرضه، اساس نظارت ما مبني بر ايجاد سيستم هاي مديريت ايمني است، گفت: خوشبختانه كارشناسان سازمان غذا و دارو بر اين سيستم هاي نظارتي كاملا مسلط بوده و به صورت تخصصي وظايف خود را انجام مي دهند.
وي ادامه داد: 80 هزار فرآورده غذايي در بيش از 10 هزار كارخانه كشور توليد مي شوند و تمامي اين محصولات غذايي براساس مراجع علمي و تخصصي و قواعد متداول در دنيا مجوز گرفته اند، اما در مورد سالم بودن يك محصول جداي از پروانه اي كه به يك فرآورده اعطا مي شود محصول را رها نكرده و در قبال آن مسئوليت نظارتي داريم.
رئيس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اين مطلب كه پس از طي اين مراحل و بعد از ورود به بازار نيز كنترل بر اين فرآورده ها صورت مي پذيرد، عوامل بازرسي ما در سطح كشور گسترده هستند، اظهار كرد: البته ما بسياري از كارهاي ستادي را به دانشگاه هاي علوم پزشكي استان ها واگذار كرده ايم و فعاليت هاي سازمان اغلب در ارزيابي، سياست گذاري، تدوين دستورالعمل ها، آيين نامه ها و نظارت بر كار دانشگاه ها خلاصه مي شود.
شيباني در ادامه به ارائه آماري از وضعيت موجود سازمان غذا و دارو پرداخت و گفت: تعداد كارخانجات توليد موادغذايي تحت نظارت اين سازمان 10 هزار و 535 واحد، كارخانجات توليدكننده محصولات آرايشي و بهداشتي تحت نظارت اين سازمان يك هزار و 409 واحد، تعداد كارگاه هاي داراي شناسه نظارت اين سازمان يك هزار و 721 واحد، تعداد كل پروانه هاي ساخت محصولات آرايشي و بهداشتي و موادغذايي حدود 100 هزار فرآورده هستند.
وي ادامه داد: تعداد كارخانجات بررسي و ثبت شده خارجي كه مي توانند مجوز ورود دريافت كنند در حوزه آرايشي و بهداشتي 644 واحد، تعداد نمايندگي ها در حوزه آرايشي و بهداشتي 355 واحد، در حوزه غذايي و آشاميدني 718 واحد و تعداد معاونت هاي غذا و دارو در دانشگاه هاي علوم پزشكي 44 معاونت است.

 



صندوق هاي صدقه تلفني راه اندازي شد

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از راه اندازي صندوق هاي صدقه تلفني در سراسر كشور خبر داد.
سعيد ستاري افزود: مشتركان تلفن هاي ثابت مي توانند با گرفتن شماره 9092307777 ضمن شنيدن يك حديث روز درباره مزيت صدقات در زندگي، 300 تومان به عنوان صدقه واريز كنند.
وي ادامه داد: در هر بار تماس با شماره ياد شده، به طور خودكار 300 تومان به خانواده هاي نيازمند كمك مي شود.
گفتني است در قبض هاي تلفن مشتركاني كه با شماره ياد شده تماس گرفته باشند، مبلغي با عنوان صدقه قيد خواهد شد.
در ضمن چنانچه مشتركي پس از تماس با تلفن گوياي صدقات، از تماس خود منصرف شود، مي تواند رقم مربوطه به صدقه را پرداخت نكند. بنابر اظهارات ستاري مشتركان تلفن هاي همراه ايرانسل نيز مي توانند با ارسال پيامك رايگان به شماره 8133 از 200 تا پنج هزار تومان به عنوان صدقه كمك كنند.
وي افزود: مشتركان تلفن هاي ثابت و اعتباري همراه اول نيز با گرفتن شماره 009604 و با استفاده از كارت الكترونيكي عضو شبكه شتاب به هر ميزان كه مي خواهند، صدقه بدهند.

 



بذرافشان: تاكنون 1600 دانشجو در سامانه انتخاب دانشجويان نمونه ثبت نام كرده اند

مديركل امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: از ابتداي زمان ثبت نام متقاضيان شركت در انتخاب دانشجويان نمونه كشوري به صورت الكترونيكي، تاكنون بيش از 1600 متقاضي ثبت نام كرده اند.
دكتر مجتبي بذرافشان با اعلام اين خبر افزود: مدارك شركت كنندگان در اين رقابت در مرحله اول در سطح دانشگاه و در مرحله نهايي در حوزه ستادي وزارت علوم مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
وي يادآور شد: متقاضيان براي شركت در اين رقابت دانشجويي مي توانند تا پايان مهرماه به سامانه الكترونيكي انتخاب دانشجويان نمونه در سايت وزارت علوم مراجعه و ثبت نام كنند.

 



از اواخر آبان آغاز مي شود عرضه بنزين با استاندارد يورو 4

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: پيش نويس برنامه جامع كاهش آلودگي هوا تهيه و به كميسيون زيربنايي دولت ارائه شده است.
دكتر كاظم ندافي گفت: در راستاي كاهش آلودگي هوا، بحث بنزين با استاندارد يورو 4 در حال پيگيري است و وزارت نفت موظف و متعهد شده است كه در آينده نزديك عرضه اين نوع بنزين را عملياتي كند به طوري كه طبق مذاكرات صورت گرفته عرضه آن از اواخر آبان ماه در برخي جايگاه هاي سوخت آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه بحث خودروسازان به شدت در حال پيگيري است تا استانداردهاي يورو 4 را عملياتي كنند، اظهار كرد: اين كار در حال حاضر در مرحله طرح است. با اين حال مذاكرات خوبي انجام شده و تعهدات خوبي گرفته شده است و اميدواريم به موازات آماده شدن اين طرح كارهاي عملياتي آن نيز پيش برود.
ندافي در پايان به ايسنا گفت: پيش نويس برنامه جامع كاهش آلودگي هوا تهيه و به كميسيون زيربنايي دولت ارايه و جلساتي براي بررسي آن برگزار شده است. با مجموع قوانين، مقررات و آيين نامه هاي موجود اگر اين قانون خلاصه تر تدوين شود به تمام اهداف پيش بيني شده در آن دست مي يابيم. اين طرح در حال بازنويسي است؛ البته اين امر بدان معنا نيست كه اقدامات ما براي كاهش آلودگي هوا متوقف شده است.

 



احداث 3 نيروگاه تبديل زباله به انرژي برق

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام اينكه به زودي به مرحله اي مي رسيم كه تمام زباله ها بازيافت مي شوند گفت: درصدديم تا پايان سال با احداث نيروگاه از زباله برق توليد كنيم.
حسين كلخوراني با بيان اين كه روزانه 7 هزار تن زباله از سطح شهر تهران جمع آوري مي شود گفت: به زودي به مرحله اي مي رسيم كه تمام زباله ها بازيافت مي شوند.
وي ادامه داد: در حال حاضر دو نيروگاه براي تبديل زباله به انرژي برق در منطقه 4 و كهريزك در حال احداث است كه در نظر داريم نيروگاه سوم را يا در قسمت شمال شرق تهران يعني منطقه يك يا شمال غرب شهر يعني منطقه 22 احداث كنيم.
كلخوراني با اشاره به اين موضوع كه در زمينه احداث نيروگاه جديد در مناطق ذكر شده با مشكل كمبود آب مواجه هستيم به مهر گفت: البته نقطه ديگري نيز براي احداث اين نيروگاه پيش بيني شده كه زميني در حاشيه بزرگراه آزادگان در منطقه 18 است اما از آن جهت كه احداث كارخانه در اين مكان بحث انتقال زباله به مناطق جنوبي شهر را رفع نمي كند، اصرار ما ايجاد كارخانه در بخش شمالي شهر است و در تلاشيم تا پايان سال از زباله برق توليد كنيم.

 



معاون شهردار تهران خبر داد احداث 2 شهر كودكان در تهران

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با بيان اينكه براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر بايد تهران به شهر دوستدار كودك تبديل شود گفت: احداث 2 شهر كودكان در دستور كار قرار دارد.
محمدهادي ايازي در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره بهترين ها براي غنچه هاي شهر افزود: ايجاد 2 شهر كودكان يكي در بوستان ولايت در منطقه 19 و در زميني به وسعت 270 هزار متر مربع و ديگري در منطقه 14 در زميني به وسعت 350 هزار متر مربع در دست احداث است.
وي ادامه داد: در تلاشيم در هر محله سراي كودك ايجاد شود تا فضاي فرهنگي خاص كودكان در تمام محلات شهر داشته باشيم كه در سال 91 اين موضوع نيز با جديت پيگيري مي شود تا مانند سراي محلات در هر محله سراي كودك هم ايجاد شود.
معاون شهردار تهران گفت؛ شهرداري تهران درصدد است كه در راستاي اجراي مصوبه شهر دوستدار كودك، در تعامل با وزارت آموزش و پرورش، مدارس را مجهز به كتابخانه كرده تا كودكان بتوانند در كلاس ها از كتابخانه استفاده كنند.
سيدجعفر تشكري هاشمي معاون شهردار تهران نيز همزمان با پايان نمايشگاه بهترين ها براي غنچه هاي شهر اعلام كرد: سهم كودكان از مجموعه مسافران ناوگان حمل ونقل شهري روز به روز بيشتر مي شود.
به گزارش ايسنا وي افزود: حدود 20 درصد از جمعيت شهر تهران را كودكان تشكيل مي دهند و بايد به نوعي اقدام شود تا نيازهاي اين عزيزان كاملا برآورده شود.

 



يكشنبه و دوشنبه تهران باراني مي شود

يكشنبه و دوشنبه تهران باراني مي شود.
به گزارش سازمان هواشناسي كشور از اول مهر تاكنون پايتخت، شاهد افزايش 7 درجه اي هوا به صورت نوسان بوده است.
بنابراين گزارش روزهاي يكشنبه و دوشنبه در تهران شاهد بارش باران خواهيم بود.
همچنين براي مناطق شمالي آذربايجان شرقي و غربي، كردستان، قزوين، زنجان، گيلان، اردبيل، البرز و مازندران در هفته جاري بارش باران پيش بيني مي شود.

 



پرداخت 75 درصد هزينه احداث مترو كلانشهرها توسط دولت

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: هيچ مانعي از سوي دولت براي تخصيص يارانه بليت مترو وجود ندارد و دولت به صورت متوسط 75 درصد هزينه احداث مترو كلانشهرها را پرداخت كرده است.
سيدمجتبي شفيعي با بيان اين كه ميزان يارانه بليت مترو در بودجه سال 89 نسبت به سال قبل از آن بيش از 5 برابر شده است گفت: در سال 88 يارانه بليت اتوبوس و متروي تهران 15 ميليارد تومان بود كه اين ميزان در سال گذشته به حدود 92 ميليارد تومان افزايش يافت.
وي با اشاره به تخصيص 30 ميليارد تومان از اعتبار يارانه بليت سال 89 در اوايل سال جاري، عنوان كرد: بد نيست مسئولان بهره برداري مترو توضيح دهند كه چه اتفاق جديدي در مترو افتاده كه با وجود پنج برابر شدن يارانه بليت و افزايش نرخ بليت در سال جاري، مشكل مترو هنوز برطرف نشده است؟!

 



نجات كودك 3 ساله از زير تاب

آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني موفق شدند كودك 5/3 ساله را كه در پارك زير وسيله بازي گرفتار شده بود نجات دهند.
به گزارش مهر، با اعلام اين حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 4 و گروه نجات 2 را پيش از ظهر پنجشنبه راهي محل حادثه در خيابان مولوي كرد.
به گفته محمد يزداني فرمانده آتش نشانان، اين كودك هنگامي كه روي وسيله بازي در حال تاب خوردن بود ناگهان به زمين افتاده و بدنش زير وسيله بازي(دستگاه تاب) گير مي كند.
وي افزود: نجاتگران بي درنگ با استفاده از تجهيزات ايمني و نجات، اين كودك 5/3 ساله را كه دچار آسيب ديدگي شده بود با رعايت اصول ايمني از زير وسيله بازي بيرون آوردند و براي مداوا به امدادگران اورژانس حاضر در محل سپردند.

 



تصادف زنجيره اي 15خودرو در بزرگراه آزادگان

سهل انگاري و بي مبادلاتي راننده تانكر حمل گازوئيل حادثه آفريد و موجب برخورد 15 دستگاه خودروي سواري با يكديگر و برجاماندن خسارت مالي شد.
به گزارش مهر، معيوب بودن مخزن تانكر و ريخته شدن گازوئيل از آن عصر پنجشنبه هنگام حركت در بزرگراه آزادگان، تقاطع بزرگراه همت موجب لغزندگي سطح بزرگراه شد كه برخورد 15 دستگاه خودرو سواري را با يكديگر در پي داشت.
رخداد اين حادثه در تماس شهروندان با سامانه 125 به ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 69 ساعت 14:16 دقيقه راهي محل حادثه شدند.
آتش نشانان كه براي رسيدن به محل حادثه با راه بندان شديد ناشي از رخداد اين حادثه روبرو شده بودند حدود 200 متر از مسير را با همراه داشتن تجهيزات خاموش كننده دوان دوان پيمودند.
در بررسي اوليه مشخص شد نشت گازوئيل از مخزن تانكر هنگام حركت در بزرگراه و ريخته شدن گازوئيل باعث لغزندگي سطح بزرگراه و برخورد خودروها با يكديگر شده و راننده تانكر نيز بدون توجه به اين امر به حركت خود ادامه داده و از محل دور شده است.
آتش نشانان بي درنگ با اجراي عمليات ايمن سازي از بروز خطر آتش سوزي احتمالي پيشگيري كردند و با استفاده از علائم هشداردهنده مانع از برخورد خودروهاي ديگر شدند.آتش نشانان همچنين با پاشيدن خاك در سطح آغشته به گازوئيل بزرگراه لغزندگي آن را برطرف كردند و با جابجايي خودروهاي حادثه و اطمينان از ايمني و عادي شدن رفت و آمد در اين مسير به ماموريت خود پايان دادند.

 



كلاهبرداري مركز خدمات ارتباطي در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
تخلفات مالي يكي از دفاتر خدمات ارتباطي در قائم شهر، مشكلاتي را براي شهروندان اين شهرستان به وجود آورد.
به گزارش خبرنگار ما متصديان اين مركز خدمات ارتباطي عليرغم دريافت وجوه قبوض تلفن، گاز و برق و آب از مردم، اين هزينه ها را به پست بانك يا به حساب هاي بانكي شركت هاي ذيربط واريز نكرده و اين موضوع باعث شد تا شركت هاي ذي ربط مبادرت به قطع هر نوع خدمات به شهروندان قائم شهري كنند.
بنابراين گزارش علاوه بر قطع خطوط تلفن شهروندان از سوي مخابرات ديگر دستگاه هاي اجرايي همچون اداره توزيع برق، شركت گاز و... علي رغم پرداخت قبوض از سوي مشتركان، اين مبالغ را به عنوان بدهي بر قبوض آنان اضافه كردند.
سيد ذكريا اسدنيا رئيس اداره مخابرات قائم شهر در گفت وگو با كيهان گفت: با توجه به نياز بالاي شهروندان به تلفن و به دنبال محرز شدن كلاهبرداري مسئول اين دفتر تلفن مشتركان وصل شد اما هزينه هاي مربوط به بدهي مشتركان در صورتحساب دوره بعدي لحاظ خواهد شد.
ندا روحاني زاده رئيس شعبه پست بانك قائم شهر با تأييد اين اختلاس، گفت: از يك ماه قبل در مورخه 16/6/90 با تأييد اختلاس صورت گرفته از سوي بازرسان پست بانك، اين شعبه ضمن فسخ قرارداد و جمع آوري تابلوها و مهرهاي دريافت وجه نقدي مردم، همكاري خود را با اين دفتر كاملا قطع كرد. اما اين دفتر به صورت غيرقانوني با ساخت و تهيه مهرهاي جعلي همچنان اقدام به دريافت وجوهات قبوض از مشتركان مي كرده است.
گفتني است؛ جمعي از شهروندان قائم شهري نيز با طرح شكايت در دادستاني انقلاب و عمومي قائم شهر موضوع را مورد پيگيري قرار دادند كه با دستور دادستان مسئله در دست بررسي است.

 



خودروي صفر؛ رشوه موادفروش به ماموران

مرد موادفروش هنگام دستگيري خودروي صفر را به عنوان رشوه به ماموران پيشنهاد كرد اما ماموران وظيفه شناس وي را به همراه مقادير زيادي شيشه دستگير كردند.
به گزارش مهر، رئيس كلانتري 209 ترمينال غرب تهران در تشريح اين خبر گفت: در راستاي طرح امنيت محله محور چندي پيش ماموران گشت كلانتري هنگام گشت زني در محدوده استحفاظي به راننده خودروي سواري كه كنار ايستگاه تاكسي ايستاده بود و با مشاهده ماموران متواري شد مشكوك شدند.
سرگرد محمود مالمير افزود: ماموران بلافاصله براي بررسي موضوع به تعقيب خودروي سواري پرداختند كه در يك تعقيب و گريز كوتاه موفق شدند خودرو را در ميدان «شهيد رحماني» متوقف و متهم را دستگير كنند.
سرگرد مالمير ادامه داد: در بازرسي از خودرو متهم كه «مهدي» نام داشت، يك كيف دستي كه مقدار قابل توجهي شيشه در آن جاسازي شده بود كشف شد.
وي در ادامه اظهار داشت: متهم براي فرار از دست قانون به ماموران وظيفه شناس كلانتري پيشنهاد يك خودروي صفر را داد كه ماموران با رد رشوه متهم را به همراه اموال مكشوفه به كلانتري انتقال دادند.
مالمير گفت: در بازجويي از راننده خودرو او عنوان كرد كه مواد مخدر را جهت توزيع خريداري كردم، در تحقيقات مشخص شد كه متهم سابقه دار است و چندين مرتبه به علت توزيع مواد مخدر به زندان رفته است.
سرگرد مالمير در خاتمه گفت: ماموران متهم را بعد از تكميل پرونده به همراه اموال مكشوفه به پايگاه پنجم مبارزه با مواد مخدر انتقال دادند.

 



فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان خبر داد
فرار قاچاقچيان با به جا گذاشتن يك تن مواد مخدر در نيكشهر

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از كشف يك تن و 139 كيلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان نيكشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع رساني پليس، حميد فهيمي راد اظهار داشت: مأموران پاسگاه چاتف شهرستان نيكشهر با انجام كار اطلاعاتي از عبور يك كاروان مسلح حمل مواد مخدر در اين شهرستان آگاه شدند.
وي افزود: مأموران به محل مورد نظر مراجعه كردند كه اشرار به محض رؤيت مأموران با آنها درگير شدند كه در اين درگيري مسلحانه اشرار با به جا گذاشتن خودرو و با استفاده از تاريكي و كوهستاني بودن محل، متواري شدند.فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان بيان داشت: مأموران در بازرسي از خودروي قاچاقچيان مقدار 936 كيلوگرم حشيش و مقدار 203 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.
فهيمي راد تصريح كرد: تعداد دو دستگاه موتورسيكلت نيز از قاچاقچيان كشف و ضبط شد و تلاش براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.

 



در مرند متهم فراري و عامل قتل قهرمان دوچرخه سوار آذربايجان شرقي دستگير شد

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان مرند گفت: متهم فراري و عامل مرگ قهرمان دوچرخه سوار استان آذربايجان شرقي دستگير شد.
غلامرضا سلطانپور ديروز در گفت وگو با فارس در مرند افزود: در مورخه 22 تيرماه سال جاري بر اثر تصادف يك دستگاه خودرو با علي طالبيان شهروند و ورزشكار دوچرخه سوار مرندي و عضو تيم دوچرخه سواري استان در محور مرند- صوفيان روي داد اين دوچرخه سوار 19 ساله كه در حال تمرين بود بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرد.
وي افزود: با تلاش كاركنان آگاهي اين منطقه و تحقيقات انجام يافته متهم كه بعد از تصادف از صحنه فرار كرده بود، پس از سه ماه در شهرستان مرند شناسايي و دستگير شد.
سلطانپور ادامه داد: نامبرده از شهروندان مرندي است كه پس از دستگيري به اين عمل اقرار كرده و در حال حاضر در بازداشت به سر مي برد و پرونده مراحل قانوني قضايي خود را با دستور مقامات قضايي دنبال خواهد كرد.
علي طالبيان سابقه حضور در تيم جوانان پتروشيمي تبريز و رقابت هاي قهرماني كشور و باشگاهي را داشت.

 



كشف 9 تن محموله قاچاق در جزيره كيش

كيش- خبرنگاركيهان:
9 تن انواع كالاي قاچاق از يك فروند لنج باري كه از شيخ نشين دبي عازم يكي از بنادر جنوبي كشورمان بود كشف شد.
اين لنج در آب هاي ساحلي جزيره كيش مورد شناسايي دريابانان نيروي انتظامي ويژه كيش قرار گرفت و توقيف شد و در بازرسي از آن بيش از9 تن انواع محصولات و كالاهاي قاچاق كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
سرهنگ عزيزالله ملكي فرمانده نيروي انتظامي و درياباني منطقه آزاد كيش با اعلام اين خبر گفت: طي يك ماه گذشته بيش از 15تن محموله هاي قاچاق شامل انواع موتورسيكلت، تجهيزات ماهواره اي، شربت، قرص و پودرهاي نيروزاي غيرمجاز از قاچاقچيان حرفه اي كه از طريق شيخ نشين دبي با دو فروند لنج باري عازم يكي از بنادر جنوبي كشورمان بودند توسط نيروهاي درياباني منطقه آزاد كيش در اطراف سواحل كيش شناسايي و توقيف شد و 17 نفر نيز در همين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي كيش شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14