(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آبان 1390- شماره 20075

حديث دشت عشق
آغاز هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال خطر بركناري در كمين مربيان تيم هاي قعرنشين
اخبار كوتاه از فوتبال
دربي اصفهان حساس ترين نبرد ليگ برتر بسكتبال
نگاهي به نتايج مقدماتي جام جهاني ايران، عراق و استراليا صعود كردند
فهرست بهترين بازيكن سال آسيا اعلام شد
تيموريان حذف شد ، عقيلي ماند
سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو مدعي شد
سه يا چهار سهميه المپيك مي گيريم
تيم هندبال سپاهان هم در آسيا حذف شد كار دشوار پيش روي ذوب آهن
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمدحسن وهابي»
شهادت بعد ازچند بار مجروحيت

محله خورشيد پرور «خوراسگان» بازهم خورشيد ديگري را در خود پرورش مي دهد كه نامش را «محمد حسن» مي گذارند. به واسطه رشد و تربيت عالي اش درسايه خانواده هاي مذهبي و مخلص، رهرو راه حق شد و دلش عرش الهي. هرگز ترك واجبات و انجام محرمات را بر خود سزاوار نمي ديد.
ميل و نشاط دروني اش خواهان علم و دانش بود اما به واسطه شغل پدر مجبور به ترك تحصيل شد و وارد مسير كار گرديد. درحرفه آهنگري استادي ماهر و توانا شد به طوريكه آوازه هنرش حتي دراصفهان هم پيچيد.
اوقات خالي از كار را با حضور در مسجد مي گذراند تا ازاين طريق دل وجانش با معبود صفايي كند و نرد عشقي ببازد. با درگرفتن آتش جنگ و نبرد خصم كينه توز با پيوستن به صفوف بسيج در كنار همرزمانش او هم لباس سبز ياري برتن كرد و به سوي خطوط رزم آزمايي شتافت.
در طول حضور درجبهه ها چند بار مجروح شد اما هنوز بهبودي كامل نيافته با همت عالي واستوار و لبيك بر زبان، قدم درعملياتهاي مختلف مي گذاشت تا اينكه سرانجام در عمليات ثامن الائمه و درمنطقه دار خوئين مجروح شد كه با هواپيما او را به عقب منتقل كردند اما گويا وقت پرگشودنش فرارسيده بود و در مهر ماه 1360 (بعد از عمليات ثامن الائمه) درسانحه سقوط هواپيما C130 كه از اهواز به مقصد تهران درحركت بود به همراه جمعي از فرماندهان دفاع مقدس از جمله تيمسار سرلشكر شهيد ولي الله فلاحي (جانشين رئيس ستاد مشترك آجا)، سرتيپ شهيد موسي نامجو (وزير دفاع)، سرتيپ خلبان شهيد جواد فكوري (مشاور جانشين رئيس ستاد مشترك آجا)، سردار لشكر پاسدار شهيد يوسف كلاهدوز (قائم مقام فرماندهي كل سپاه) و سردار سرلشكر پاسدار شهيد سيد محمد علي جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) به ديدار معبود شتافت و جسم سوخته اش دركنار ديگر شهداي اين سانحه در بهشت زهراي تهران آرام گرفت. شهيد «محمد حسن وهابي»، سال1330 درخوراسگان متولد شد و در 5/7/1360 به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال خطر بركناري در كمين مربيان تيم هاي قعرنشين

هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال در حالي با انجام هفت ديدار در روز جمعه آغاز مي شود كه تيم ملي فوتبال ايران موفق شد به دور پاياني رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 صعود كند تا از اين پس حساسيت بازي ها براي بازيكنان بيشتر شود.
هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال جمعه با انجام هفت ديدار در شهرهاي مختلف برگزار مي شود كه در مهم ترين ديدارها نفت تهران ميهمان شهرداري تبريز است و فولادخوزستان از ديگر نماينده شهر تبريز پذيرايي مي كند.
ملوان انزلي- سپاسي شيراز
قعرنشينان جدول رده بندي ليگ برتر در حالي به مصاف هم مي روند كه باخت در اين ديدار چه بسا بتواند براي مربيان اين تيم ها بركناري و يا تزلزل جدي جايگاه را به همراه داشته باشد. اين ديدار بيشتر براي ملوان ميزبان پراهميت است، چرا كه اين تيم سال گذشته تا يك قدمي فتح جام حذفي هم پيش رفته بود. در زير اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي هفته سيزدهم مي شود:
راه آهن شهرري- سايپاي البرز
علي دايي به سايپا رسيد. سايپا يك قهرماني در رقابت هاي ليگ برتر دارد كه آن هم با علي دايي حاصل شده است. دايي اين بار در لباس مربيگري راه آهن رو به روي تيم پيشين خود مي ايستد. راه آهن و سايپا در رقابت هاي ليگ برتر جايگاه خوبي ندارند و برنده اين ديدار كه در ورزشگاه اكباتان برگزار مي شود مي تواند تا حدود قابل ملاحظه اي در جدول رده بندي ارتقاي جايگاه داشته باشد.
شهرداري تبريز- نفت تهران
اين ديدار براي نفتي ها بوي صدرنشيني دارد. نفت اگر در اين ديدار پيروز شود به صدر جدول بازمي گردد و اگر ديدار روز شنبه تيم هاي صبا و استقلال با نتيجه تساوي به پايان برسد، نفتي ها همان بالا مي مانند. البته ياران يشيچ در اين فصل از رقابت ها عملكرد قابل دفاعي داشته اند ضمن اينكه بازي در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز دشواري هاي خاص خود را دارد.
فولادخوزستان- تراكتورسازي
فولادخوزستان در حالي در ورزشگاه تختي اهواز ميزبان تراكتورسازي تبريز خواهد بود كه اختلافي 10 امتيازي با اين تيم دارد؛ كه البته اين نمي تواند دليلي بر اختلاف سطح اين تيم جوان با همتاي تبريزي باشد. اما ديدار قلعه نويي با مجيد جلالي كه همواره در ليگ تقابل هاي ديدني داشته اند، جالب توجه است. شاگردان مجيد جلالي در حالي اين هفته به مصاف تراكتورسازي مي روند كه نسبت به فصل هاي قبل نتايج ضعيف تري كسب كرده اند و در هفته سيزدهم با 13امتياز در رده سيزدهم جدول قرار دارند. اين تيم همچنين تاكنون 13 بار دروازه ا ش برابر حريفان گشوده شده است، تا به نوعي اين تيم صاحب كلكسيوني از عدد 13 باشد.
تيم فوتبال فولاد با توجه به فاصله امتيازي كمي كه با تيم هاي پايين تر از خود يعني مس، راه آهن، ملوان و فجرسپاسي دارد، در صورت شكست برابر تراكتورسازي ممكن است تا رده هفدهم جدول سقوط كند كه اين مسئله كار را براي شاگردان جلالي بسيار سخت و حساس مي كند.
برنامه ديدارهاي هفته سيزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه: 27/8/90
¤ شهرداري تبريز- نفت تهران (ساعت 30:14)
¤ ملوان بندرانزلي- فجرسپاسي شيراز (ساعت 45:14)
¤ راه آهن شهرري- سايپاي البرز (ساعت 15:15)
¤ شاهين بوشهر- مس كرمان (ساعت 15:15)
¤ مس سرچشمه- داماش گيلان (ساعت 15:15)
¤ ذوب آهن اصفهان- صنعت نفت آبادان (ساعت 15:15)
¤ فولادخوزستان- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:16)
شنبه- 28/8/90
¤ صباي قم- استقلال تهران (ساعت 45:14)
¤ پيروزي- سپاهان اصفهان (ساعت 20:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ملي پوشان امروز در تهران
تيم ملي فوتبال ايران كه سه شنبه در پنجمين ديدار خود در مرحله سوم رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل با نتيجه 4 بر يك در خانه اندونزي به پيروزي رسيد، چهارشنبه جاكارتا را به مقصد دوبي ترك كرد. كاروان تيم ملي شب گذشته ساعت 23 به وقت محلي به دوبي رسيدند و پس از يك ساعت و 55 دقيقه دوبي را به مقصد تهران ترك كردند. ديدار بعدي تيم ملي فوتبال ايران 10 اسفند مقابل قطر برگزار مي شود. روز سه شنبه ايران، اندونزي را شكست داد و بحرين برابر قطر متوقف شد تا صعود تيم ايران به مرحله بعد قطعي شود.
ايران هجومي ترين تيم آسيا
تيم ملي فوتبال ايران پس از پايان رقابتهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل هجومي ترين تيم آسيا لقب گرفت. ايران با 15 گل در 5 بازي گذشته به عنوان هجومي ترين تيم آسيا شناخته شده است. ميانگين 3 گل زده براي هر بازي، آمار مناسبي است كه تيم ملي ايران در اختيار دارد. پس از ايران، ژاپن با 14 گل زده در رده بعدي قرار دارد. البته 12 گل تيم ژاپن در دو بازي مقابل تيم تاجيكستان به ثمر رسيده است. در پنج بازي گذشته مجتبي جباري و جواد نكونام هر كدام سه گل به ثمر رسانده اند و هادي عقيلي، آندرانيك تيموريان و غلامرضا رضايي هر كدام 2 گل زده اند و سيدجلال حسيني، ميلاد ميداوودي و كريم انصاري فر، يك گل به ثمر رسانده اند.
شكست سنگين هلند، توقف اسپانيا و فرانسه
سه شنبه شب سراسر جهان شاهد بازي هاي دوستانه بود كه در مهم ترين آن ها تيم آماده و مدعي اين روزهاي آلمان با نتيجه سه بر صفر هلند نايب قهرمان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را در هم كوبيد و براي همه خط و نشان كشيد. در ديگر ديدارها تيم آماده اين روزها اروگوئه با تك گل راميرز ايتاليا را شكست داد و فرانسه مقابل ميهمان خود بلژيك با نتيجه صفر - صفر متوقف شد . تيم ملي فوتبال انگليس هم با تك گل گرت بري سوئد را شكست داد، اما اسپانيا كه هفته گذشته مقابل انگليس تن به شكست داد مقابل كاستاريكا به تساوي دو بر دو رضايت داد .
اكثر ورزشگاه ها مورد تاييد AFC قرار نگرفته اند
رئيس سازمان ليگ ضمن اعلام آخرين وضعيت باشگاه هاي ايراني براي كسب پروانه حرفه اي از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: با وجود پيگيري هايي كه شده است تنها چهار ورزشگاه مورد تاييد قرار گرفته اند و ديگر ورزشگاه ها مشكلاتي دارند كه بايد برطرف شود.
بازگشت بازيكنان اعتصاب كننده و اخراج انصاريان از شاهين
شاهين بوشهر روز گذشته در حالي در زمين ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر تمرين كرد كه تمام بازيكنان حضور داشتند. 10 بازيكن شاهين بوشهر در روزهاي گذشته به دليل پرداخت نشدن مطالبات شان حاضر به شركت در تمرين نشده بودند و فيروز كريمي سرمربي تيم اعلام كرده بود آنها ديگر در تيم جايي ندارند.با اين حال ديروز با وساطت مسئولان باشگاه تمامي بازيكنان شاهين در تمرين حاضر شدند. اما در تمرين شاهين بوشهر اتفاق عجيبي نيز رخ داد. علي انصاريان مدافع اين تيم در خلال تمرين به مربيان تيمش گفت كه اگر اين بازيكنان به تمرين بازگردند من ديگر در اين تيم نيستم كه بعد از گفتن اين جملات فيروز كريمي، علي انصاريان را اخراج و اين بازيكن را در اختيار باشگاه قرار داد.
استيلي: محكوم به پيروزي هستيم
استيلي سرمربي تيم پيروزي پيش از ديدار اين تيم برابر سپاهان گفت: سپاهان تيم بسيار خوبي است كه كادر فني، مديريت و بازيكنان خوبي دارد. در مقابل آنها ما كاستي هايي داريم و دو بازيكن محروم ما هنوز تكليف شان مشخص نيست اما محكوم به برد هستيم و شك نكنيد با تمام توان سعي خواهيم كرد از دروازه خود حفاظت و دروازه حريف را باز كنيم .
هاشميان يك ماه خانه نشين شد
مهاجم تيم فوتبال پيروزي يك ماه خانه نشين شد.وجيه الله چشمه سري پزشك تيم فوتبال پيروزي در خصوص مصدوميت وحيد هاشميان گفت: پس از اينكه هاشميان در تمرين 2 روز پيش از ناحيه كشاله دچار مصدوميت شد بررسي هاي اوليه را روي پاي اين بازيكن انجام داديم و تشخيص ما مشخص شد. با اين حال براي اينكه وضعيت او را بيشتر بررسي كرده باشيم، هاشميان به كميته پزشكي باشگاه پيروزي كه چند متخصص در آن حضور دارند رفت. با بررسي هاي انجام شده مشخص شد نظر من درست بود و وحيد هاشميان به دليل كشيدگي شديد از نوع درجه يك حداقل 3 تا 4 هفته قادر به همراهي پيروزي نيست.
جانواريو و نويدكيا به بازي پيروزي مي رسند
پزشك تيم فوتبال سپاهان از آمادگي جانواريو و نويدكيا براي بازي با پيروزي خبر داد. ارشادي گفت: اين دو بازيكن براي بازي با پيروزي مشكلي ندارند. جانواريو از ناحيه همسترينگ و نويدكيا از ناحيه كشاله ران مصدوميت داشتند و با توجه به تعطيلي ليگ اين دو بازيكن را توانستيم به بازي پيروزي برسانيم و آنها سه روز است كه با تيم تمرين مي كنند.

 



دربي اصفهان حساس ترين نبرد ليگ برتر بسكتبال

هفته ششم ليگ برتر بسكتبال با دربي حساس اصفهان بين دو تيم ذوب آهن و فولاد ماهان آغاز مي شود.
هفته ششم ليگ برتر بسكتبال ايران امروز با شش مسابقه آغاز خواهد شد كه در حساس ترين ديدار دو تيم اصفهاني ذوب آهن و فولاد ماهان در سالن ملت اين شهر به مصاف يكديگر خواهند رفت. ذوبي ها كه هم اكنون صدرنشين هستند با پيروزي برابر پتروشيمي شرايط خوبي دارد و در اين دربي به دنبال تثبيت صدرنشيني اش است. در طرف مقابل شاگردان محسن صادق زاده هستند كه نخستين پيكارشان در اين فصل را برابر ذوب آهن پيش رو دارند و براي باقي ماندن در كورس قهرماني با قدرت به ميدان خواهند آمد. اين مسابقه به ميزباني ذوب آهن برگزار خواهد شد.
در ديگر دربي اين هفته، پتروشيمي بندر امام ميزبان صنايع پتروشيمي ماهشهر هستند.
برنامه كامل هفته ششم ليگ برتر به شرح زير است:
¤ ذوب آهن - فولاد ماهان
¤ پتروشيمي - صنايع ماهشهر
¤ مهرام - حفاري
¤ شهرداري گرگان - پويا
¤ جهش ترابر - لوله S.A
¤ دانشگاه آزاد - همياري زنجان

 



نگاهي به نتايج مقدماتي جام جهاني ايران، عراق و استراليا صعود كردند

هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با صعود تيم هاي ايران، استراليا و عراق به مرحله چهارم اين مسابقات و وداع زودهنگام چين با رقابت ها پيگيري شد.
پنجمين هفته از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با برگزاري 10 بازي در گروه هاي پنجگانه پيگيري شد كه طي آن تيم هاي ايران، چين، عراق، لبنان، كويت، كره شمالي، ازبكستان و استراليا مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و 2 بازي نيز به نتيجه تساوي انجاميد. با اين نتايج تيم هاي عراق، استراليا و ايران جواز حضور در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را بدست آوردند و تيم چين فرصت حضور در اين مرحله از رقابت ها را از دست داد.
تا به اين لحظه صعود تيم هاي اردن و عراق از گروه A، ازبكستان و ژاپن از گروه C، استراليا از گروه D و ايران از گروه E به مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا قطعي شده است و تيم هاي چين، سنگاپور، امارات، كره شمالي، تاجيكستان و اندونزي عملاً شانس راهيابي به اين مرحله را از دست داده اند.

 



فهرست بهترين بازيكن سال آسيا اعلام شد
تيموريان حذف شد ، عقيلي ماند

نام آندرانيك تيموريان از فهرست بهترين بازيكن سال 2011 آسيا خط خورد تا هادي عقيلي به همراه پنج بازيكن ديگر از ژاپن، كره جنوبي و ازبكستان براي تصاحب اين عنوان باهم رقابت كنند.
در فهرست 6 نفره پاياني نامزدهاي كسب عنوان بازيكن سال آسيا دو بازيكن از كره جنوبي، دو بازيكن از ژاپن، يك بازيكن از ازبكستان و يك بازيكن از ايران حضور دارند. «شينجي كاگاوا» و «كيسو كه هوندا» از ژاپن، «كوجا- چئول» و «يئوم كي- هون» از كره جنوبي، «هادي عقيلي» از ايران و «سرور جپاروف» از ازبكستان، 6 نامزد نهايي كسب عنوان بازيكن سال آسيا هستند.
نام تيموريان در حالي از اين فهرست خط خورده است كه اين بازيكن ايراني هفته گذشته به همراه «اسماعيل عبداللطيف» از بحرين به 6 نفر بازيكن برتر ديگر از قاره آسيا اضافه شده بودند.
سه نامزد بازيكن سال زن آسيا هم عبارتند از «آيا مياما»، «آيومي كايهوري» و «هوماره ساوا» هر سه از ژاپن.
بهترين بازيكن مرد و زن سال آسيا در تاريخ 23نوامبر 2011(2آذرماه 1390) در كوالالامپور مالزي معرفي خواهند شد.

 



سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو مدعي شد
سه يا چهار سهميه المپيك مي گيريم

سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو ايران در مصاحبه اي متفاوت كه سيدمحمد ميران كار ترجمه آن را بر عهده داشت با قاطعيت تمام گفت كه ايران سه يا چهار سهميه در بازي هاي المپيك 2012 لندن را خواهد داشت.
«جيرو لامو وينتازو» در حاشيه حضور در هفته اول ليگ جودو در پاسخ به اين سؤال كه جودو ايران چند سهميه در بازي هاي المپيك 2012 لندن كسب خواهد كرد اظهار كرد: با شناختي كه از جودو ايران دارم، فكر مي كنم سه تا چهار سهميه را كسب خواهيم كرد. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مورد تعداد سهميه اي كه گفته مطمئن است، افزود: در اين راه شيريني و تلخي هاي زيادي وجود دارد كه بايد منتظر باشيم و ببينيم.
سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو در تشريح وضعيت تيم ملي بزرگسالان ايران، گفت: شرايط خوب است. بزرگ ترين مشكل ما زمان باقي مانده تا المپيك است كه متأسفانه وقت كمي است. در جودو گام به گام بايد جلو برويم و نمي شود با سرعت حركت كرد. وي در مورد تمايل بازگشت سيدمحمود ميران به تيم ملي، گفت: در اين باره صحبتي نمي كنم و تنها چيزي كه مي توان بگويم اين است كه مي توانم به سالن بيايم و تمرينات ميران را از نزديك ببينم، آن موقع مي توانم بگويم كه او به تيم ملي بازگشته است.

 



تيم هندبال سپاهان هم در آسيا حذف شد كار دشوار پيش روي ذوب آهن

مرحله گروهي رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا با حذف سپاهان و برتري ذوب آهن اصفهان برابر نماينده لبنان پيگيري شد.
روز چهارم از مرحله گروهي رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا با برگزاري 6 ديدار پيگيري شد. در اين روز تيم سپاهان با توجه به شكست برابر الاهلي امارات در 2 ثانيه پاياني مسابقه، وداعي تلخ با اين رقابت ها داشت و تيم هاي ذوب آهن ايران، السد لبنان و خليج عربستان برابر حريفان خود پيروز شدند.
در گروه A تيم سپاهان در 2 ثانيه پاياني و روي اشتباه بازيكنانش كه فكر مي كردند بازي با تساوي به پايان رسيده و توپ را در اختيار حريف قرار دادند، برابر الاهلي امارات شكست خورد تا وداعي زودهنگام با جام قهرماني اين مسابقات داشته باشد. در روز چهارم از مرحله گروهي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا مظهر عربستان با نتيجه 27 بر 19 از سد الاهلي قطر گذشت و تيم السد لبنان نيز با برتري 26 بر 24 مقابل الفحيحل كويت با 8 امتياز صعودش به مرحله بعدي اين مسابقات را قطعي كرد.
با توجه به رويايي مظهر عربستان و الاهلي امارات در ر وز پنجشنبه و كسب امتياز قطعي در اين ديدار توسط يكي از تيم ها، سپاهان با شكست برابر الاهلي امارات از صعود به مرحله بعد بازماند.الشباب كويت در ديدار تشريفاتي گروه B با نتيجه
30 بر 27 برابر نفت جنوب عراق پيروز شد و ذوب آهن ايران هم در يك بازي برتر با نتيجه 21 بر 15 از سد الصداقه لبنان گذشت. با اين نتايج، تيم ذوب آهن براي صعود بايد در بازي آخر مقابل الخليج عربستان به پيروزي با 5 گل اختلاف دست يابد تا جواز حضور در مرحله بعدي اين مسابقات را كسب كند. مرحله گروهي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا امروز با برگزاري شش ديدار به پايان مي رسد كه طي آن سپاهان به مصاف السد لبنان و ذوب آهن به ديدار خليج عربستان مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شطرنج بازان نوجوان ايران براي حضور در مسابقات قهرماني جهان عازم برزيل شدند. مسابقات قهرماني جهان از جمعه 27 آبان آغاز و تا روز ششم آذر ادامه خواهد داشت.
¤ تيم فوتسال ناشنوايان ايران با نام كاروان غدير براي شركت در مسابقات جهاني راهي سوئد شد. تيم فوتسال ناشنوايان كشورمان در اين رقابت ها با تيم هاي بلغارستان، نروژ و سوئيس همگروه است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14