(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آبان 1390- شماره 20075

امسال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش امداد بيمه مي شوند
بارش برف و باران در 13 استان كشور تا يك شنبه ادامه خواهد داشت
19 آذر آخرين مهلت بخشودگي جرايم 2برابري رانندگي
نصب پرتره ميرزا كوچك خان در ميدان حسن آباد
روز شنبه در دانشگاه شهيد بهشتي 3 وزير از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي تقدير مي كنند
با تصويب دولت مصرف دخانيات درقهوه خانه ها مجاز شد
در اثر اتصال سيم برق مسجد جامع بابل طعمه حريق شد
محاكمه مأمور پليس به اتهام قتل شبه عمد
نام علي و القاب علي(ع) بيشترين انتخاب ايرانيان براي نام فرزندان
اختلاف خانوادگي به قتل خواهر انجاميد
خرس گرسنه به احشام يك خانواده عشايري در آستارا حمله ور شد
جمعيت هلال احمر اعلام كرد
2 شهيد و 4 مجروح از زائران ايراني در انفجار عراق
حوادث كوتاه از كشور
كشف 4 تن موادمخدر در سيستان و بلوچستان
مرگ خاموش زن باردار و دختر هفت ساله اش در اردبيل
مرگ دسته جمعي وال ها



امسال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش امداد بيمه مي شوند

مديركل امور ايتام و زنان سرپرست خانوار كميته امداد امام خميني (ره) گفت: تا پايان امسال تمامي زنان سرپرست خانوار واجد شرايط تحت پوشش اين نهاد، بيمه خواهند شد.
عليرضا چگيني، با اشاره به آغاز عملياتي بيمه زنان سرپرست خانوار و هماهنگي با سازمان تامين اجتماعي گفت: تاكنون حدود 50 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار وارد اين سيستم شده اند كه تا پايان سال نيز تمامي زنان سرپرست خانوار زير 50سال سن تحت پوشش اين نهاد، بيمه خواهند شد.
وي درارتباط با شرايط اين افراد براي تحت پوشش قرارگرفتن بيمه، افزود: زنان سرپرست خانوار زير 50سال با سرانه حق بيمه 60 هزار تومان مي توانند تحت پوشش اين بيمه قرارگيرند كه براين اساس 33هزار تومان را دولت از محل يارانه ها و 27 هزار تومان را كميته امداد از محل منابع خود تامين مي كند.
وي ادامه داد: بيمه درماني اين افراد به سازمان تامين اجتماعي منتقل مي شود و سرانه بيمه درمان نيز به ازاي هر نفر 8400 تومان است كه اين ميزان را نيز كميته امداد پرداخت خواهد كرد.
مديركل ايتام و زنان سرپرست خانوار كميته امداد با بيان اينكه اين بيمه تامين اجتماعي شامل موارد: بازنشستگي، ازكار افتادگي، فوت و درمان براساس حداقل حقوق و دستمزد است، خاطر نشان كرد:اين افراد با پرداخت حداقل 10 سال حق بيمه، درگروه مستمري بگيران قرار خواهند گرفت.
چگيني درارتباط با زنان سرپرست خانواري كه بيش از 50سال سن دارند و تحت پوشش بيمه اي قرار ندارند، يادآور شد: به دنبال ايجاد روش هايي هستيم تا خارج از صندوق بيمه تامين اجتماعي اين قشر نيز بتوانند به نوعي ازبيمه اجتماعي استفاده كنند كه براين اساس 270 هزار نفر در طي دوره 10ساله زير پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار مي گيرند و ديگر نيازي به حمايت كميته امداد و دستگاه هاي حمايتي براي اين قشر وجود ندارد كه اين امر نيز به عنوان رويكرد توانمندسازي تلقي مي شود.
وي ضمن ارائه پيشنهاد به منظور ايجاد بيمه خيريه و سرمايه گذاري خيرين دراين بيمه اظهار كرد: درآمد اين بيمه مي تواند شامل افرادي باشد كه مشمول بيمه نيستند.

 



هواشناسي اعلام كرد
بارش برف و باران در 13 استان كشور تا يك شنبه ادامه خواهد داشت

مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به آغاز بارش ها در پايتخت گفت: موج جديد بارش ها در تهران از بعدازظهر شنبه آغاز مي شود.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه موج جديد بارش ها تا يكشنبه ادامه دارد، تصريح كرد: بر اين اساس در برخي نقاط پايتخت و در برخي ساعات احتمال بارش هاي رگباري و آبگرفتگي وجود دارد كه بارش در ارتفاعات به صورت برف پيش بيني مي شود.
مديركل هواشناسي استان تهران با بيان اينكه براي روز دوشنبه هفته آينده آسمان تهران نيمه ابري و سه شنبه صاف است، خاطرنشان كرد: الگوهاي دمايي نيز نشان مي دهد تا روز دوشنبه تغييرات خاصي در وضعيت دمايي تهران رخ نمي دهد ولي از دوشنبه تا پايان هفته كاهش دما را در تهران خواهيم داشت كه بر اين اساس پيش بيني مي شود دماي هوا در پايتخت به زير صفر هم برسد.
هشدار هواشناسي
به آبگرفتگي معابر
سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه اي نسبت به آبگرفتگي معابر در 19 استان كشور هشدار داد.
بر اين اساس امروز به سبب شدت بارش باران و برف در برخي نقاط استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، غرب فارس و شمال بوشهر آبگرفتگي معابر عمومي و در مناطق سردسير استانهاي حاشيه غربي درياي خزر، اختلال در تردد جاده اي رخ خواهد داد.
از عصر شنبه و طي روز يكشنبه در استانهاي خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، ايلام، كرمانشاه، مركزي، همدان، قم، تهران، البرز، قزوين و غرب اصفهان به سبب بارش متناوب باران و برف، آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده اي پيش بيني مي شود.
بنا به اين گزارش، اين شرايط در روز دوشنبه در استانهاي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، اصفهان، گيلان، اردبيل و با شدت كمتر در استانهاي خوزستان، مازندران و خراسان رضوي نيز رخ مي دهد.
تعطيلي مدارس در اروميه
و آبگرفتگي معابر در آبادان
بارش برف و باران و برودت هوا مدارس شهرستان اروميه را به تعطيلي كشاند و باعث آبگرفتگي معابر در خرمشهر و آبادان شد.
براساس اعلام روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي، مدارس مقاطع سه گانه در اروميه و بخش هاي نازلو، سيلوانا، صوماي برادوست و انزل ديروز به دليل بارش برف و لغزنده بودن معابر تعطيل اعلام شد.
به گزارش ايرنا در پي بارش سنگين برف روز گذشته، ارتفاع برف در داخل محدوده شهر اروميه به بيش از 25 سانتيمتر و در اطراف و مناطق مرتفع اين شهر به بيش از نيم متر رسيد.
در عين حال سرهنگ علي سعيدي فرمانده پليس راه آذربايجان غربي گفت: به رغم بارش برف سنگين و يخبندان در جاده هاي كوهستاني تمامي محورهاي ارتباطي استان باز و تردد از آنها جريان دارد.
اين گزارش حاكيست بروز پديده مه غليظ كه از بامداد ديروز شهرستان مهاباد را فرا گرفت موجب ايجاد اختلال در رفت و آمدهاي برون شهري شد.
اين پديده جوي باعث شده شعاع ديد به كمتر از 300 متر رسيده، رفت و آمد خودروها در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان كند و رانندگان به ويژه در محورهاي كوهستاني را با مشكل مواجه كند.
به گزارش فارس از آبادان، بارش هاي پراكنده در آبادان و خرمشهر نيز از صبح ديروز شدت گرفت و به اوج خود رسيد. و باعث آبگرفتگي معابر در خرمشهر و آبادان شد.
گزارش خبرنگار كيهان از بندر جاسك نيز حاكيست بارش اولين باران پاييزي در جاسك، باعث خوشحالي كشاورزان و دامداران منطقه شد.
باران پاييزي درجاسك موجب آب گرفتگي كوچه ها، خيابان و معابر سطح شهر شد مردم جاسك و روستاهاي تابعه بخاطر بارش اولين باران پاييزي نماز شكر خواندند و از خداي خويش تشكر كردند.

 



19 آذر آخرين مهلت بخشودگي جرايم 2برابري رانندگي

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: آخرين مهلت بخشودگي جرايم 2 برابري نوزدهم آذرماه است و اين مهلت تمديد نمي شود.
سرهنگ مرتضي دهقان با اشاره به آخرين مهلت بخشودگي جرايم دو برابري رانندگي اظهار داشت: براساس قانون تمامي جرايم دو برابر شده رانندگي تا پايان سال 89 بخشيده شده و رانندگان تا نوزدهم آذرماه امسال فرصت دارند جرايم رانندگي خود را پرداخت كنند. در صورتي كه تا نوزدهم آذرماه اين جرايم پرداخت نشود جريمه دو برابر شده در قبوض جريمه افراد بار ديگر اعمال مي شود.

 



نصب پرتره ميرزا كوچك خان در ميدان حسن آباد

پرتره محمدرضا كلهر از خوشنويسان برجسته و ميرزا كوچك خان جنگلي در ميدان حسن آباد نصب خواهد شد.
به گزارش فارس، با توجه به اين كه ميدان حسن آباد كه يكي از ميادين تاريخي شهر تهران است و نخستين ايستگاه آتش نشاني و قبرستان قديمي شهر تهران نيز در ضلع غربي اين ميدان واقع شده كه پيكر ميرزا محمد رضا كلهر را در خود جاي داده و زماني نيز ميزبان سرجدا شده از پيكر ميرزا كوچك خان بوده است. پرتره محمد رضا كلهر و ميرزا كوچك خان دراين ميدان نصب خواهد شد.
احمد رضا قاسمي، رئيس اداره زيباسازي منطقه 11 با اشاره به آثار تاريخي اين ميدان گفت: ضلع غربي ميدان اولين ايستگاه آتش نشاني تهران است كه بر روي قبرستان قديمي اين ميدان ساخته شده و براي مدتي سرميرزا كوچك خان جنگلي پس از جدا شدن از بدنش دراين قبرستان مدفون شده بود. همچنين پيكر ميرزا محمد رضاكلهر از نستعليق نويسان مهم تاريخ ايران كه زاده كرمانشاه بوده و به دليل ابتلا به بيماري وبا درگذشته؛ نيز در همين قبرستان به خاك سپرده شده است.

 



روز شنبه در دانشگاه شهيد بهشتي 3 وزير از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي تقدير مي كنند

دبير سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي اعلام كرد: از برگزيدگان جشنواره خوارزمي روز شنبه با حضور سه وزير (علوم، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش) تجليل مي شود.
شروين اميري با اشاره به تجليل از برگزيدگان سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي گفت: برگزيدگان اين دوره از جشنواره روز 28 آبان ماه سال جاري و با حضور معاون فناوري رياست جمهوري و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تجليل مي شوند.
وي با اشاره به حمايت از برگزيدگان اين دوره از جشنواره گفت: برگزيدگان جشنواره هاي جوان از تسهيلات ويژه اي همچون امكان ادامه تحصيل در مقاطع تحصيلي بالاتر و معرفي به بنياد ملي نخبگان جهت استفاده از تسهيلات اين بنياد برخوردار مي شوند كه در سال جاري از طرح هاي برگزيده اي كه امكان تجاري سازي داشته باشند حمايت هاي بيشتري به عمل آمده و علاوه بر معرفي طرح ها به صنايع مرتبط امكان استفاده از تسهيلات مراكز رشد و پارك هاي فناوري و نيز تامين و امكان حضور در موزه علوم و فناوري وزارت علوم و شركت در سمينارها و كنفرانس هاي بين المللي فراهم خواهد شد.

 



با تصويب دولت مصرف دخانيات درقهوه خانه ها مجاز شد

با تصويب دولت قهوه خانه ها از شمول آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات خارج شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت بر اساس ماده 7 آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات و به منظور حفظ سلامت عمومي به ويژه محافظت درمقابل استنشاق تحميلي دود محصولات دخاني، مصرف اين مواد در اماكن عمومي ممنوع است كه با توجه به خروج قهوه خانه ها ازشمول اين آيين نامه، استعمال مواد دخاني در قهوه خانه ها از اين پس مجاز خواهد بود.
وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و به استناد ماده (18) قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات را اصلاح كرد.
براساس اين مصوبه، قهوه خانه ها از شمول آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل ومبارزه با دخانيات خارج شدند.
براساس ماده 8 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات اماكن عمومي به مكان هايي گفته مي شود كه مورد استفاده و مراجعه جمعي با عموم مردم است.
اين اماكن شامل اماكن متبركه ديني، بيمارستان ها، درمانگاه ها ، سالن هاي نمايش، سينماها، فضاهاي عمومي، مهمانخانه ها و مهمانسراها و مهمانپذير ها، خوراك سراها (رستورانها) قهوه خانه ها، كارخانجات، گنجينه ها (موزه ها)، پايانه هاي مسافربري، فروشگاه هاي بزرگ، اماكن فرهنگي، اماكن ورزشي، كتابخانه هاي عمومي، مدارس، دانشگاه ها و مراكز آموزشي و پژوهشي، وسايل نقليه عمومي، موسسات وسازمان هاي دولتي و عمومي، نهادهاي انقلاب اسلامي، بانك ها وشهرداري ها و هر نوع مركز و محل جمعي ديگر مي شود كه براساس مصوبه جديد دولت قهوه خانه ها از اين فهرست حذف مي شوند.
اين مصوبه پس از تاييد رئيس جمهور، ازسوي محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

 



در اثر اتصال سيم برق مسجد جامع بابل طعمه حريق شد

در اثر اتصال سيم برق در مسجد جامع تاريخي و قديمي شهرستان بابل اين مسجد دچار آتش سوزي شد و اين حادثه يكصد ميليون تومان خسارت به آن وارد كرد.
به گزارش مهر، رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري بابل در اين باره گفت: به دليل مرمت مسجد جامع بابل، نمازگزاران اين مسجد با برپا كردن چادر در حياط مسجد به اقامه نماز مي پرداختند كه به دليل انتقال بخاري به چادر، روشن بودن بخاري سبب اتصال سيم برق و متعاقب آن آتش سوزي مسجد شد.
محمد دهستاني افزود: آتش سوزي در ضلع شمالي مسجد سبب از بين رفتن ديوار، پنجره و وسايل داخل آن شد.
وي افزود: برآورد كلي خسارت آتش سوزي مسجد جامع بابل توسط كارشناسان آتش نشاني بابل در دست بررسي است.
دهستاني گفت: بنابه نظر كارشناسان آتش نشاني بابل، آتش سوزي مسجد جامع بابل بيش از 100 ميليون تومان خسارت برجاي گذاشت.
وي افزود: حدود 100 ميليون تومان اعتبار استاني براي مرمت و بازسازي مسجد جامع بابل مصوب شده بود كه با تخصيص 50 ميليون تومان اعتبار كار مرمت و بازسازي اين مسجد كه يكي از بزرگترين مساجد جامع مازندران است از هفته گذشته آغاز شد.
مسجد جامع بابل قدمت بيش از 500 ساله دارد و به عنوان مهم ترين پايگاه مذهبي اين شهر محسوب مي شود.

 



محاكمه مأمور پليس به اتهام قتل شبه عمد

پرونده مأمور پليس كه با تيراندازي به سوي سرنشينان پژو 206 متهم به قتل شبه عمد شده بود پس از 52 ماه از حادثه به علت نقص تحقيقات دوباره به دادسرا بازگشت.
ساعت 4 و 30 دقيقه بامداد روز جمعه 22 تيرماه سال 86 مأموران كلانتري 103 گاندي هنگام گشت در خيابان ميرداماد به راننده يك دستگاه پژو 206 مظنون شده و دستور ايست دادند.
كاظم راننده 31 ساله خودرو به مسير خود ادامه داد كه در ادامه مأموران به تعقيب خودرو پرداختند تا اين كه سرانجام در بزرگراه كردستان با شليك چندگلوله خودرو را متوقف كردند.
مأموران زماني كه خود را به راننده رساندند با جسد خون آلود پسر جوان روبرو شدند كه هدف گلوله قرار گرفته بود. بازپرس «روشن» پس از اطلاع از ماجرا دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را صادر كرد، سرنشين ديگر خودرو نيز براي تحقيقات تكميلي بازداشت شد.
يكي از سرنشينان خودرو در بازجويي ها گفت: روز حادثه مدارك خودرو همراهمان نبود، در حال رفتن به خانه بوديم كه مأموران به ما دستور ايست دادند، كاظم - راننده- نيز براي اين كه خودرو توقيف نشود، اقدام به فرار كرد. در بزرگراه كردستان مأموران پليس با چراغ خاموش به تعقيب ما پرداختند. همان موقع به تصور اينكه پليس در تعقيب ما نيست به راهمان ادامه داديم.
اما در يك لحظه صداي شليك چند گلوله به گوش رسيد، همان موقع كاظم به خاطر اصابت گلوله به كمرش كنترل خودرو را از دست داد.
پس از تحقيقات مقدماتي بازپرس دادسراي جنايي تهران به هيأت كارشناسي قانون به كارگيري سلاح مأموريت داد موضوع را به دقت بررسي كنند و در صورت مشاهده قصور از سوي مأمور پليس آن را اعلام كنند، با گذشت 52 ماه از ماجرا با تكميل تحقيقات مقدماتي در دادسراي جنايي تهران و ارائه گزارش كارشناسان اسلحه بازپرس روشن مأمور تيرانداز را مجرم شناخت و پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به اتهام قتل شبه عمد به شعبه 1159 دادگاه عمومي تهران فرستاده شد.
به گزارش فارس در جلسه دادگاه اولياي دم خواستار مجازات مأمور تيرانداز و مأموري كه در خودروي گشت بوده شدند، در ادامه رئيس دادگاه پس از شنيدن اظهارات وكلاي مدافع اولياي دم و مأمور پليس پرونده را با توجه به نقص تحقيقات دوباره به دادسرا بازگرداند.

 



نام علي و القاب علي(ع) بيشترين انتخاب ايرانيان براي نام فرزندان

بررسي آماري نامگذاري در پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور نشان مي دهد اسامي و القاب حضرت علي(ع) بيشترين انتخاب نام ايرانيان براي فرزندان پسر بوده است.
براساس اين آمار، نام علي دوميليون و 232 هزار و 985 مرتبه و حيدر 116هزار و 173 مرتبه در سال 89 در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور به ثبت رسيده است.
براساس اين گزارش، همچنين در سال 89، تركيبات نام علي، چهارميليون و 827هزار و 468مرتبه، القاب حضرت علي(ع) 710 هزار و 91 مرتبه و كنيه ايشان 32هزار و 508 مرتبه دراين پايگاه به ثبت رسيده است.

 



اختلاف خانوادگي به قتل خواهر انجاميد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
برادري كه بر اثر اختلاف خانوادگي اقدام به قتل خواهر خود كرده بود توسط كارآگاهان جنايي پليس آگاهي دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره قتل در يكي از مناطق شهر اصفهان، اكيپي از كارآگاهان جنايي پليس آگاهي با هماهنگي بازپرس ويژه قتل به محل وقوع اعزام و متوجه شدند كه جسد متعلق به زني جوان بود كه با 35 ضربه چاقو به نقاط مختلف بدن از پاي درآمده بود.
سرهنگ حسين حسين زاده با بيان اين كه در تحقيقات اوليه مشخص شد مقتوله با خانواده خود داراي اختلافات قبلي بوده است، گفت: كارآگاهان در اولين قدم به تحقيق از خانواده مقتوله پرداختند و در اين راستا سرنخ هايي از قاتل كه كسي جز برادر وي نبود بدست آوردند.
وي ادامه داد: با كشف سرنخ هاي مذكور اكيپي ويژه از مأموران در عملياتي غافلگيركننده قاتل را دستگير و به آگاهي انتقال دادند.
وي افزود: متهم پس از رويارويي با اسناد و ادله مستدل به قتل خواهر خود با انگيزه اختلافات خانوادگي قبلي اقرار كرد.

 



خرس گرسنه به احشام يك خانواده عشايري در آستارا حمله ور شد

سرپرست جهادكشاورزي آستارا گفت: به دنبال بارش برف در مناطق جنگلي آستارا يك قلاده خرس وحشي براي تامين غذاي خود به احشام يك خانواده عشاير در روستاي لاتون حمله كرد.
ايرج شياركار ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تشريح چگونگي ماجراي فداكاري سگ گله، اظهار داشت: به دنبال بارش برف سنگين در مناطق كوهستاني و جنگلي غرب آستارا برخي از حيوانات درنده براي تامين غذاي خود به احشام روستائيان حمله كردند.
وي افزود: روز گذشته يك قلاده خرس وحشي در منطقه روستايي لاتون در حين حمله به گوسفندان يك خانواده عشاير با مقاومت شديد سگ گله مواجه شد و در اين لحظه تمام اعضاي خانواده از نعره هاي وحشتناك اين خرس عظيم الجثه به داخل چادر پناه بردند.
اين مسئول ادامه داد: سگ وفادار خانواده عشايري به نبرد خرس رفت و در يك درگيري نابرابر نهايتاً خرس مذكور اين سگ گله را كه از سگ هاي قوي و تنومند منطقه بود با پنجه هاي خود از پاي درآورد.
وي با اشاره به غافلگير شدن پنج خانواده عشاير روستايي در بارش زودهنگام برف بيان داشت: درگيري شديد خرس با اين سگ گله و سر و صداي شديد آن كه در نهايت تبديل به زوزه شده بود موجب جلب توجه 20 نفر از نيروهاي امدادي هلال احمر، جهاد كشاورزي، فرمانداري و راه و ترابري آستارا شد و آنها به كمك اين خانواده آمده و با تفنگ شكاري خرس مذكور را فراري دادند.
شياركار با بيان اينكه پيش از حضور نيروهاي امدادي تعداد 13نفر از روستائيان كانرود، مشند و شاغولا با استفاده از اسب و قاطر به كمك خانوارهاي عشاير رفته بودند گفت: اين روستائيان نيز به دليل ارتفاع زياد برف و سرماي شديد خود نيز دچار مشكل شدند.
وي، با اشاره به ارتفاع دو تا سه متري برف در مناطق اطراف آبشار لاتون هرگونه شايعات تلف شدن صدها راس دام را در اين مناطق تكذيب كرد و اظهار داشت: تعداد گوسفنداني كه در اين بارش بي سابقه و زودهنگام برف تلف شده اند كمتر از 10 راس است كه تمام آنها از دام هاي ضعيف گله بودند.
سرپرست جهادكشاورزي آستارا، تعداد گوسفندان نجات يافته توسط نيروهاي امدادي و روستائيان منطقه را حدود 650 راس عنوان كرد و افزود: تمام اين احشام و اعضاي پنج خانوار عشاير پس از بازگشايي راه روستاي مشند به شاغولا توسط ماموران راهداري آستارا از روستاي شاغولا با 10 دستگاه وانت نيسان و در چند نوبت انتقال و نجات يافتند.

 



جمعيت هلال احمر اعلام كرد
2 شهيد و 4 مجروح از زائران ايراني در انفجار عراق

شش زائر ايراني صبح ديروز در انفجار بمب درسامرا شهيد و مجروح شدند.
بنابر گزارش معاون عتبات عاليات سازمان پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر به دنبال انفجار بمبي درنزديكي اتوبوس حامل زائران ايراني درخروجي شهر بغداد 2نفر به شهادت رسيدند و 4تن ديگر مجروح شدند.
دكتر علي حيدري اظهاركرد: اتوبوس حامل زائران ايراني كه از استان فارس به قصد زيارت عتبات عاليات آمده بودند در خروجي شهر بغداد مورد حمله گروه هاي تروريستي قرارگرفتند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 4 هزار بشقاب ماهواره
شيراز - خبرنگاران كيهان: ماموران پليس امنيت اخلاقي شيراز در بازرسي از يك كارگاه ساخت بشقاب ها و تجهيزات ماهواره اي موفق شدند بيش از چهار هزار عدد بشقاب ماهواره اي و تجهيزات جانبي آن را كشف و سه نفر را در اين رابطه دستگير كنند.
دستگيري قاتل در بيمارستان
زاهدان - خبرنگار كيهان: درجريان نزاع و درگيري در يكي از محله هاي زاهدان فردي به نام «جليل-ب» به قتل رسيد. ماموران پليس در تحقيقات خود براي شناسايي قاتل متوجه شدند فردي با هويت جعلي «مهدي-ع» به دليل جراحت از ناحيه سينه در يكي از بيمارستان هاي شهر بستري شده است «مهدي-ع» در تحقيقات فني پليس به قتل جليل اعتراف كرد.
سارق سيم برق در چنگال پليس
ماموران انتظامي بخش ميرجاوه شهرستان زاهدان بدنبال اعلام پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان موفق شدند يك سارق حرفه اي سيم و كابل برق را دستگير و به مراجع قضايي تحويل دهند.
اين سارق حرفه اي كه «محمد.ر» نام دارد در شهرستان درمانشير استان كرمان اقدام به سرقت سيم و كابل برق به ارزش 2 ميليارد ريال كرده بود. از اين سارق يك دستگاه خودروي تويوتا كشف و ضبط شد.
انهدام 4 باند موادمخدر
گرگان - خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي استان گلستان از انهدام 4 باند تهيه و توزيع موادمخدر در استان طي ماه گذشته خبر داد.
سرهنگ «سيد محمود ميرفيضي» گفت: با دستگيري اين 4 باند بيش از 180 كيلوگرم انواع موادمخدر كشف شد.
وي بيان داشت: اين ميزان كشف مواد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 593 درصد رشد داشته است.
سرهنگ ميرفيضي همچنين گفت: طي اين مدت 122 نفر از عوامل تهيه و توزيع موادمخدر در استان شناسايي و دستگير شدند.

 



كشف 4 تن موادمخدر در سيستان و بلوچستان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
مأموران نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان طي 18 روز موفق شدند حدود چهار تن مواد مخدر را كشف و ضبط كنند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: اين كشفيات شامل 2 تن و 811 كيلوگرم ترياك، 716 كيلوگرم حشيش، 275 كيلوگرم هروئين و 17كيلوگرم ساير انواع مواد مخدر است.وي اظهار داشت: در اين رابطه 291 نفرمتهم و قاچاقچي موادمخدر دستگير و تعداد 25 دستگاه خودرو و موتورسيكلت نيز كشف و ضبط شده است.
سرهنگ ناظري كشف 4 قبضه سلاح و 3 دستگاه تلفن همراه را نيز از ديگر كشفيات مأموران انتظامي برشمرد.

 



مرگ خاموش زن باردار و دختر هفت ساله اش در اردبيل

مديركل پزشكي قانوني اردبيل از مرگ زن باردار 29 ساله و دختر هفت ساله اش بر اثر گازگرفتگي خبر داد.
به گزارش ايسنا دكتر ولي زاده با اعلام اين خبر افزود: قاتل نامرئي اين بار به سراغ مادر باردار 29 ساله و فرزند 7 ساله اش رفت و بدين ترتيب تعداد كشته هاي ناشي از گازگرفتگي از ابتداي سال تاكنون به 14 نفر به علاوه يك جنين شش ماهه رسيد.
مديركل پزشكي قانوني استان اردبيل ادامه داد: در سال جاري به طور ميانگين به ازاي هر صدهزار نفر دو نفر در استان اردبيل بر اثر مسموميت با گاز منواكسيدكربن فوت كرده اند كه از اين نظر به نسبت جمعيت داراي رتبه اول كشوري هستيم.
وي با بيان اينكه هنوز ماه هاي سرد سال در راه است از مردم خواست با رعايت نكات ساده ايمني جان خود و خانواده خود را از چنين حوادث ناگواري مصون دارند.

 



مرگ دسته جمعي وال ها

به گزارش مقامات محيط زيست نيوزيلند، بيش از 60 وال پايلوت در «جزيره جنوبي» اين كشور به گل نشستند و جان باختند.
گردشگران وجود لاشه والها را كه حدود 6 متر طول داشتند به مسئولان محيط زيست اطلاع دادند.
به گفته مقامات محيط زيست نيوزيلند اين وال ها پس از بالا آمدن سطح آب دريا به سطح كم عمق آب آمدند اما قادر به برگشتن نبودند و در ساحل به گل نشستند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري 24 فرانسه، دانشمندان در مورد علت به گل نشستن اين وال ها مطمئن نيستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14