(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 بهمن 1390- شماره 20130

پاي صحبت مردم
تأمين لوله خط انتقال گاز ايران، هند، پاكستان
كوتاه از ورزش شهرستانها
مدرسه اهدايي رهبر معظم انقلاب در برازجان افتتاح شد
ائمه جمعه شيعه و سني گنبدكاووس: شركت در انتخابات وظيفه شرعي و ملي است
هشدار استاندار لرستان: نامزدهاي متخلف حذف مي شوند
جانباز 70% اسفراين الگويي خوب براي قشر جوان محسوب مي شود
برگزاري يادواره شهداي 27 دي در دانشگاه تبريز
ضرورت جدي گرفتن گواهي معاينه فني خودروها
تلاش دشمنان در جهت بي هويت كردن جوانان كشور است
برگزاري نمايشگاه تخصصي «در مسير هوشمندسازي مدارس استان يزد»
پرورش دهندگان زنبور در خوزستان كندو مي گيرند
برپايي نمايشگاه بين المللي مبلمان در قائم شهر
آغاز شناسايي ستاره دخت هاي ايران اسلامي در مازندران
يك ميليون راهي نور سال آينده از كردستان بازديد خواهند كرد
مديركل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي: بازيافت مواد در افزايش صادرات كشور موثر است



پاي صحبت مردم

اداره در جاسك رئيس در ميناب و سيريك
جمعي از مردم شهرستان جاسك با مراجعه به دفتر نمايندگي روزنامه كيهان از نبود يك مسئول ثابت و تمام وقت در اداره مسكن شهرسازي جاسك گله مند بودند. اين افراد به خبرنگار ما گفتند: اداره مسكن و شهرسازي جاسك در جاسك وجود دارد. اما مسئول و رئيس ثابت و تمام وقت ندارد.
بنابراين ادعا مسئول اداره مسكن و شهرسازي جاسك هفته اي دو روز، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ها هر هفته در محل اداره حضور دارد و بقيه روزهاي هفته در شهرستان ميناب و سيريك به عنوان مسئول مشغول است. اين افراد افزودند: ما مردم براي انجام كارهاي جزئي و ساده مثل يك امضاء براي استعلام بايد صبر كنيم تا جناب رئيس در روز مشخص شده به جاسك بيايد يا بايد هزينه اي متحمل شويم به شهرستان ميناب مراجعه كنيم. اين تعداد از اهالي جاسك اظهار داشتند: مسئول و مديركل مسكن و شهرسازي جاسك بايد به مشكلات ما مردم جاسك رسيدگي كند.
لذا مديران استاني بايد يك مسئول ثابت كه به طور تمام وقت در اداره حضور داشته باشد به جاسك معرفي كنند.
اهالي جاسك گفتند: در آن دو روزي هم كه جناب رئيس مسكن و شهرسازي جاسك در محل اداره حضور دارند با مردم برخورد خوبي ندارد و كار مردم را امروز فردا مي كند. لذا، از فرماندار جديد جاسك كه فردي مردم دار و دلسوز و ارزشي نيز هست درخواست داريم اين مشكل ما را به صورت ويژه و ضرب العجل رسيدگي و حل كند.
بندر جاسك- خبرنگار كيهان

 



مديرعامل شركت لوله سازي اهواز خبر داد
تأمين لوله خط انتقال گاز ايران، هند، پاكستان

اهواز- خبرنگار كيهان
مديرعامل شركت لوله سازي اهواز گفت: كار تأمين لوله هاي خط انتقال گاز ايران- پاكستان- هند كمتر از زمان تعيين شده به پايان رسيده است.
عليرضا كاظمي با اشاره به سابقه فعاليت 44 ساله كارخانه لوله سازي اهواز گفت: اين كارخانه با حضور در طرحهاي بزرگ ملي توانسته سهم بسزايي در تامين لوله هاي مورد نياز اين پروژه داشته باشد كه از اين نظر داراي جايگاه خاص و ويژه اي در كشور است.
وي با بيان اينكه ظرفيت توليد كارخانه شماره چهار اين شركت، توليد سالانه حدود 450 هزار تن لوله هايي با اندازه هاي 24 اينچ تا 56 اينچ است، عنوان كرد: ظرفيت توليد اين كارخانه مي تواند تا 520 هزار تن در سال نيز افزايش يابد.
كاظمي با بيان اينكه در مجموع حدود دو هزار و 150 نفر در اين شركت مشغول به كار هستند، يادآور شد: لوله سازي اهواز جزو شركتهاي تابع وزارت نفت بود كه سهام آن در سال 79 واگذار شده است.
وي افزود: كار تامين لوله هاي خط هفتم گاز كشور كه مربوط به خط انتقال گاز ايران- پاكستان- هند است در كمتر از زمان تعيين شده به پايان رسيده و به قرارگاه خاتم الانبيا تحويل داده شد.
مديرعامل شركت لوله سازي اهواز گفت: تامين لوله هاي پروژه خط اتيلن به طول دو هزار و 900 كيلومتر، تامين لوله هاي گاز ترش پروژه آزادگان جنوبي به طول 312 كيلومتر و پروژه تامين لوله هاي خط ششم گاز كشور از ديگر پروژه هايي است كه اين شركت در آنها نقش اساسي دارد.
وي با اشاره به اينكه عدم پرداخت مطالبات مشتريان عمده شركت همانند شركت گاز و قرارگاه خاتم الانبيا كه از سالهاي گذشته باقي مانده، اين شركت را دچار كمبود نقدينگي كرده است عنوان كرد: براي انجام پروژه هاي مربوط به اين مشتريان، تسهيلاتي در حدود 450 ميليارد تومان از بانكهاي تجارت، صادرات، توسعه صادرات و ملي اخذ شده كه حدود 100 ميليارد تومان است پرداخت نشده است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

درخشش دوچرخه سواران قزويني
قزوين- خبرنگار كيهان:
دومين مرحله از مسابقات ليگ دوچرخه سواري كوهستان در بخش آقايان در دو رده سني جوانان و بزرگسالان و در مواد دانهيل و كراس كانتري از اول ديماه به مدت دو روز به ميزباني استان يزد برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات تيم شهرداري قزوين نماينده استان در اين رقابت ها در رده بندي تيمي بزرگسالان و در بخش دانهيل با 146 امتياز در رده سوم ايستاد و در بخش كراس كانتري بزرگسالان نيز تيم شهرداري قزوين با 107 امتياز جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.
اما در رده بندي تيمي جوانان و در ماده دانهيل تيم شهرداري قزوين با 246 امتياز رتبه نخست را به خود اختصاص داد و در ماده كراس كانتري شهرداري قزوين با 129 امتياز رتبه سوم را از آن خود كرد.
رقابت بانوان واليباليست
چناران- باقري: مسابقات واليبال قهرماني بانوان چناران با حضور 6 تيم مجموعه ورزشي تختي اين شهر برگزار شد. در اين دوره از مسابقات كه به صورت دوره اي برگزار شد تيم هاي كافه سنتي داريوش، كارواش بزرگ شهر و گلمكان به ترتيب به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند. به تيم هاي برتر جوايزي اهدا شد.
برگزاري مسابقات فوتسال
¤ در مسابقات فوتسال دسته دوم نوجوانان استان خراسان شمالي تيم فوتسال علم و ادب چناران با شكست در ديدار نيمه نهايي از رسيدن به فينال باز ماند و به مقام سوم دست يافت.
در اين ديدار كه در سالن الغدير چناران برگزار شد تيم علم و صنعت المهدي مشهد با حساب 3 بر 2 بر تيم علم و ادب چناران به پيروزي رسيد و به ديدار نهايي راه يافت و تيم علم و ادب چناران به مقام سوم دست يافت.
پياده روي روز هواي پاك
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: به مناسبت گرامي داشت روز هواي پاك و تشويق شهروندان به حفظ محيط زيست و جلوگيري از آلوده كردن هوا، يك برنامه پياده روي عمومي خانوادگي با حضور هزاران نفر از دوستداران ورزش و محيط زيست در فيروزآباد فارس برگزار شد.
شركت كنندگان در اين برنامه از بوستان ولي عصر(عج) تا مجتمع ورزشي تختي را پياده روي كردند.
در اين پياده روي راهپيمايان با شعارهاي سالم سازي محيط زيست، جلوگيري از آلودگي هوا و هواي پاك را خواستار شدند و در پايان به قيد قرعه به 70 نفر از شركت كنندگان هدايايي اهدا شد.
افتتاح سايت پروازي قزوين
قزوين- خبرنگار كيهان:سايت پروازي آسمان آبي قزوين با هزينه اي معادل 65 ميليون ريال، در منطقه باراجين با حضور تيشه گران دبير فدراسيون انجمن هاي ورزشي راه اندازي شد.
علاقه مندان به فعاليت در رشته هاي پاراگلايدر، پاراموتور، سقوط آزاد كايت و هواپيماهاي مدل در استان قزوين مي توانند به مجموعه ورزشي تختي و كميته ورزش هاي هوايي اين شهر مراجعه كنند.
ساخت پيست موتورسواري
كرج- خبرنگار كيهان:پيست موتورسواري با موافقت استاندار البرز و شوراي اسلامي شهر كرج بزودي در اين استان ساخته مي شود. در اين باره 2 هكتار زمين براي احداث پيست موتورسواري و اتومبيلراني و 2 ميليارد ريال اعتبار علي الحساب در اختيار هيأت اتومبيلراني و موتورسواري قرار مي گيرد.
برتري بانوان تكواندوكار البرز
¤ بانوان تكواندوكار البرز در مرحله دوم مسابقات انتخابي تيم تكواندو تيم ملي جوانان و بزرگسالان كه با حضور 16 تكواندوكار البرزي برگزار شد خوش درخشيدند و به مرحله اول اردوي آماده سازي تيم ملي راه يافتند.
گفتني است از تعداد 16 تكواندوكار، فاطمه نعمتي، ندا فرهود، نيلوفر شمس، سمانه شش پري، راحله آسماني، زهرا مظفري و نفيسه مخلصي از البرز انتخاب شدند.
زنجان ميزبان مسابقات تكواندو
زنجان-خبرنگاركيهان:در ديدار رئيس فدراسيون تكواندو كشور با استاندار زنجان مقرر شد استان زنجان در سال 1391 ميزبان مسابقات بين المللي فجر تكواندو باشد.
در اين ديدار مقرر شد خانه تكواندو زنجان براي ميزباني اين رقابت ها آماده شود.
برگزاري المپياد فرهنگي ورزشي در ساري
ساري-خبرنگاركيهان:¤ ششمين المپياد فرهنگي ورزشي پيشكسوتان وزارت نفت يادواره شهيد تندگويان در شش رشته ورزشي در مجتمع فرهنگي ورزشي نفت محمودآباد برگزار شد.
در اين مسابقات 360 ورزشكار در قالب تيم هاي نفت الف، نفت ب، پالايش و پخش الف، پالايش و پخش ب، پتروشيمي و شركت ملي گاز در 6 رشته شنا، شطرنج، تيراندازي، فوتسال، تنيس خاكي و تنيس روي ميز به مصاف هم رفتند.
آغاز ساخت خانه كشتي تايباد
تايباد-خبرنگاركيهان: با حضور وزير ورزش و جوانان كار ساخت خانه كشتي در تايباد آغاز شد. عباسي در اين سفر در جمع مردم شهر كاريز تايباد نسبت به مساعدت وزارت ورزش و جوانان براي بهره برداري از زمين چمن اين شهر قول مساعد داد.
ركاب زني از رشتخوار تا مشهد
رشتخوار-خبرنگاركيهان: دو كاروان زيارتي شامل 30 دوچرخه سوار از شهرستان رشتخوار به منظور شركت در مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و مراسم عزاداري دهه آخر صفر، مسير 200 كيلومتري رشتخوار را تا مشهد مقدس را ركاب زدند.
برگزاري واليبال نشسته بانوان در خميني شهر
درچه-خبرنگاركيهان: از سوي اداره بهزيستي شهرستان خميني شهر و با همكاري هيئت جانبازان و معلولين خميني شهر مسابقه واليبال نشسته معلولين با شركت 5 تيم برگزار شد كه در پايان تيمهاي اصفهان، خميني شهر و شهداي درچه به ترتيب اول تا سوم شدند. به تيم هاي برتر لوح يادبود و جوايزي اهدا شد.
تيراندازي با تفنگ بادي
¤ مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي بانوان بسيجي خميني شهر با شركت 15 نفر برگزار شد كه در پايان مرضيه برخوردار از پايگاه بقيه الشهدا اول، ليلا جعفري از پايگاه بسيج مكتب الزينب دوم و حديث السادات موسوي از پايگاه مطهره سوم شدند. در پايان به برندگان جوايزي اهدا شد.
تهران قهرمان كبدي بانوان
¤ مسابقات ليگ برتر كبدي بانوان كشور به ميزباني اصفهان برگزار شد. در پايان اين مسابقات تيم كبدي بانوان تهران به مقام اول رسيد و تيم هاي اصفهان و رشت به ترتيب دوم و سوم شدند.

 



مدرسه اهدايي رهبر معظم انقلاب در برازجان افتتاح شد

برازجان- خبرنگاركيهان:
مدرسه احداثي از محل هداياي رهبر معظم انقلاب در روستاي تنگ فارياب بخش ارم برازجان افتتاح شد.
اين مدرسه سه شنبه با حضور جمعي از مسئولان استان بوشهر، برازجان و اهالي روستاي تنگ فارياب بخش ارم برازجان فعاليت خود را آغاز كرد.
معاون بنياد بركت در اين مراسم گفت: مدرسه سلمان فارسي يكصدوبيستمين مدرسه اي است كه توسط بنياد بركت احداث شده است.
شريفي نيا افزود: بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان رهبر معظم انقلاب است كه چهارسال قبل با رويكرد اقتصادي و زيربنايي فعاليت خود را آغاز كرده است.
مدرسه سلمان فارسي روستاي تنگ فارياب با اعتبار 120ميليون توماني احداث شده است.

 



ائمه جمعه شيعه و سني گنبدكاووس: شركت در انتخابات وظيفه شرعي و ملي است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان
ائمه جمعه گنبدكاووس، شركت حداكثري مردم در انتخابات را يك وظيفه شرعي و ملي دانستند.
ائمه جمعه شيعه و سني گنبدكاووس در جلسه شوراي اداري اين شهرستان، حضور حداكثري مردم در انتخابات را پشتوانه نظام دانسته و از همه واجدين شرايط خواستند تا در انتخابات 12 اسفندماه امسال شركت نمايند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين سبحاني» امام جمعه گنبدكاووس با اشاره به اهميت انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران، گفت: انتخابات از مهمترين عرصه هاي حضور مردم است و دشمنان روي ميزان حضور مردم، مسائل را تجزيه و تحليل مي كنند. وي افزود: مردم پشتوانه انقلاب هستند و انتخابات نيز حمايت عملي مردم از انقلاب و نظام است بنابراين حضور حداكثري مردم در اين عرصه توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند.
آخوند «عبدالباسط نوريزاد» امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نيز انتخابات را تجلي مردم سالاري ديني دانست و گفت: شركت در انتخابات يك وظيفه ديني و ملي است و مردم بايد همديگر را براي حضور حداكثري در اين عرصه و انتخاب فرد اصلح تشويق و ترغيب نمايند.
وي همچنين از مسئولان خواست با حفظ امانت داري و برگزاري انتخابات سالم، زمينه حضور حداكثري مردم را در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فراهم نمايند.

 



هشدار استاندار لرستان: نامزدهاي متخلف حذف مي شوند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
استاندار لرستان گفت: هركسي در انتخابات تخلف كند، همان لحظه از فهرست رقابت هاي انتخابات نهم مجلس حذف خواهد شد.
دكتر حبيب الله دهمرده در نشست با خبرنگاران، تخلف در انتخابات را نوعي دين فروشي خواند و افزود: من دينم را از كوچه و خيابان نياورده ام كه آن را براي زيد و عمر و هزينه كنم و عملا در زندگي ثابت كرده ام به هيچ قيمتي خودم را نفروشم.
وي با بيان اين مطلب كه به هيچ گروهي نظر ندارم و هركسي را كه اكثريت مردم انتخاب كنند از صندوق ها بيرون خواهد آمد، گفت: تلاش خواهيم كرد انتخابات سالم برگزار شود و به آراء مردم خيانت نمي كنيم و شرايطي را فراهم مي كنيم كه يك رأي از مردم مخدوش نشود و خطا را به حداقل برسانيم.
دكتر دهمرده گفت: با سفر به شهرهاي مختلف استان، فرماندار را سوگند داده ام بدون كوچكترين ندا و چشمي به عمر و و زيد انتخابات را برگزار كنند و معتمدان و مجريان را انتخاب و به شوراي نگهبان معرفي كنند.
استاندار گفت: برپايي انتخابات سالم، شكست بزرگي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي است، كه درعين حال موجب اعتمادسازي در جامعه و ايجاد نشاط و اميد دربين مردم مي شود.
دكتر دهمرده باتاكيد بر خودداري متوليان امور از به كارگيري امكانات دولتي به نفع يا عليه هر يك از نامزدها، گفت: وقتي مردم مشاهده كنند انتخابات با بي طرفي مجريان و ناظران برگزار مي شود و كسي كه اكثريت به او راي داد از صندوق ها بيرون مي آيد هركسي بخواهد جوسازي و ياوه سرايي كند به عنوان جيره خوار خارجي مردم توي دهنش مي كوبند.
وي گفت: در انتخابات راي خواهم داد اما سوگند مي خورم كه هيچ يك از اعضاي خانواده ام حتي همسر و فرزندانم هم متوجه نخواهند شد كه به چه كسي راي مي دهم؛ چرا كه ممكن است به جايي درز كند و با توجه به مسئوليتي كه در برپايي انتخابات دارم اين حركت نوعي خيانت به رأي مردم خواهد بود.

 



جانباز 70% اسفراين الگويي خوب براي قشر جوان محسوب مي شود

اسفراين- خبرنگار كيهان:
علي كاملي هنرمند، كارگردان، موسيقي دان الگويي خوب براي جوانان و نوجوانان كشور است.
حسين هلاكويي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين در ملاقات با جانباز 70%علي كاملي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: مرداني چون «علي كاملي» مي توانند اسوه و الگويي خوب براي قشر جوان و نوجوان ما باشد كه توانسته است از محدوديت ها، فرصت بسازد و از پيشتازان عرصه فرهنگ و هنر باشد. گفتني است كاملي از جانبازان 70درصد نيروي انتظامي است كه با وجود محدوديت هاي جسماني، به عنوان يكي از كارگردانان موفق تئاتر اسفراين محسوب مي شود.

 



برگزاري يادواره شهداي 27 دي در دانشگاه تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
يادواره شهداي 27 دي دانشگاه تبريز، با تجليل از خانواده هاي دانشجويان شهيد و نيز جانبازان اين دانشگاه، برگزار شد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، در تالار شفايي اين دانشگاه گفت: استكبار هميشه بدنبال عدم توسعه علمي دانشمندان و دانشگاه هاي ايران بوده و بمباران دانشكده فني دانشگاه تبريز توسط هواپيماهاي عراق نيز، جزو نقشه هاي استكبار بوده است.
وي افزود: دانشمندان و مردم ما، همواره آماده شهادت بوده و هستند.
«محمدتقي علوي»، رئيس دانشگاه تبريز نيز به تشريح شرايط علمي ايران و جهان و تلاش هاي صورت گرفته در زمينه هاي مختلف فناوري پرداخت و افزود: طبق آمار پايگاه استنادي ISI و اسكوپوس، ايران در توليد علم، در سال گذشته ميلادي رتبه اول منطقه را داشته و با 1 درصد جمعيت جهان 5/1 درصد توليدات جهاني علم را بخود اختصاص داده است.
در اين مراسم به خانواده هاي شهدا لوح تقدير اهدا، و از جانبازان تجليل شد.

 



مدير مراكز معاينه فني خودرو در تبريز تأكيد كرد
ضرورت جدي گرفتن گواهي معاينه فني خودروها

تبريز - خبرنگار كيهان:
رانندگان خودرو، خدماتي مانند بيمه و انتقال سند را بدون ارائه گواهي معاينه فني دريافت مي كنند.
مدير مراكز معاينه فني تبريز در نشست مديران اين مركز با مسئولان حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با ابراز تأسف از اين امر گفت: آن طور كه بايد با دارندگان خودروهاي فاقد گواهي معاينه فني برخورد قانوني صورت نمي گيرد و اين افراد بدون ارائه اين گواهي از خدمات مورد نياز بهره مند مي شوند.
«مهدي پور» گفت بيش از 400 هزار خودرو سواري در تبريز وجود دارد درحالي كه امسال كمتر از 100 هزار خودرو گواهي معاينه فني دريافت كرده اند.
وي در پايان گفت: تا آخر سال 90 سامانه ثبت آنلاين خودروهاي گيرنده گواهي معاينه فني راه اندازي مي شود.

 



تلاش دشمنان در جهت بي هويت كردن جوانان كشور است

بهاباد يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: تلاش دشمنان در جهت بي هويت كردن جوانان كشور است .
عبدالحسيني در اولين سفر شهرستاني با شركت در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بهاباد با بيان اينكه مي بايست جوانان را از طرح و توطئه دشمنان در تهاجم فرهنگي آگاه كرد، افزود: تلاش در فعاليت هاي فرهنگي و هنري مي تواند بهترين راه براي آشنا كردن جوانان از عمق شبيخون فرهنگي دشمنان باشد.
وي ولايت و ديدن مداري مردم را عامل برجسته اي در مقابل شبيخون فرهنگي دانست و خواهان همراهي و مساعدت همه اصحاب فرهنگ و هنر در ارتقاء فعاليت هاي فرهنگي و هنري شد.
گفتني است؛ آسيب شناسي ماه محرم و صفر، ثبت آثار معنوي شهرستان بهاباد و تشويق حافظان قرآن از موضوعاتي بود كه توسط اعضاء شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بهاباد مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
حجت الاسلام والمسلمين ملاحسيني امام جمعه بهاباد هم با اشاره به ماه صفر عزاداري را مصداق مودت و فرياد عليه ظلم و ستم دانست و افزود: برخي مداحان صحبت از انقلاب و نظام نمي كنند، كه اين نوعي جدايي دين از سياست را نشان مي دهد.
در ادامه هدائي فرماندار شهرستان بهاباد ضمن ارائه گزارشي از آمار فعاليت هاي سياسي و فرهنگي بهاباد، با توجه به بعد مسافت و در بن بست قرارگرفتن اين شهرستان خواستار توجه بيشتر مسئولين شد.

 



برگزاري نمايشگاه تخصصي «در مسير هوشمندسازي مدارس استان يزد»

يزد- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه تخصصي «درمسير هوشمندسازي مدارس استان يزد» در شهرستان يزد آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري يزد در اين مراسم كه در محل سالن نمايشگاه شهيدقندي برگزار شد، با اشاره به چشم انداز 20 ساله كشور و تأكيد رهبرمعظم انقلاب درخصوص كسب رتبه اول علمي منطقه در افق 1404، هوشمندسازي مدارس در كل كشور را قدمي بزرگ در راه رسيدن به اين هدف متعالي دانست.
عباسعلي رضايي تدوين سند IT استان را يادآورشد و افزود: اين سند بسياري از فعاليت ها در همه زمينه ها را در برمي گيرد.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين سند 60 درصد مردم استان ارتباط نزديكي با اينترنت خواهند داشت.

 



پرورش دهندگان زنبور در خوزستان كندو مي گيرند

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليد دامي سازمان جهادكشاورزي خوزستان گفت: در سال جاري بيش از 490 فروند كندوي خالي به علاقه مندان پرورش زنبور عسل اختصاص داده شد.
محمد مشكورزاده با اعلام اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي پروژه توسعه زنبورستان ها به متقاضيان شركت كننده در كلاس هاي آموزشي و پرورشي زنبور عسل 492 فروند كندوي عسل اختصاص داده شد.
وي افزود: اين كندوها در مرحله اول اين پروژه به شهرستان هاي انديمشك، شوش، دزفول، شوشتر، گتوند و باغملك اختصاص داده شده و در مرحله بعد به ساير شهرستان ها تعلق خواهد گرفت.
مشكورزاده گفت: اجراي پروژه توسعه زنبورستان ها و ساير طرح هاي زنبورداري در استان همه ساله توسط اين معاونت انجام مي شود و علاوه بر نقش حمايتي كه از زنبورداران دارد، موجب علاقه مندي روزافزون جوانان جوياي كار به شغل زنبورداري و اشتغالزايي آنان مي شود.

 



برپايي نمايشگاه بين المللي مبلمان در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
نهمين نمايشگاه تخصصي مبلمان و دكوراسيون داخلي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان مازندران در قائم شهر برپا شد.
در اين نمايشگاه تازه ترين محصولات و توانمندي هاي 90 شركت توليدي از استان هاي مختلف كشور شامل فرش، لوستر، مبلمان و دكوراسيون داخلي و كالاهاي خواب در فضايي بالغ بر 7 هزار مترمربع در دو سالن نمايشگاهي به معرض تماشا گذاشته شد.
تنوع و كيفيت كالاها و توجه صنعتگران و توليدكنندگان صنايع مبلمان و دكوراسيون داخلي به سلايق و انتخاب مصرف كنندگان همراه با پيشرفت ها و توسعه روز از ويژگي هاي اين نمايشگاه تخصصي بود كه با استقبال مردم روبرو شد.

 



آغاز شناسايي ستاره دخت هاي ايران اسلامي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مشاور امور بانوان اداره كل آموزش و پرورش مازندران از آغاز شناسايي ستاره دخت هاي ايران اسلامي در مازندران خبر داد.
سيده سكينه نوراني در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اشاره به شناسايي ستاره دخت هاي علمي، ديني و اخلاقي براي دومين بار در مازندران اظهار داشت: در حال حاضر براي مبارزه با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن بيش از گذشته نيازمند الگوسازي مناسب براي دانش آموزان هستيم.
وي با بيان اينكه با توجه به اوج گرفتن نيازها و چالش هاي فرهنگي و اجتماعي گوناگون كه پيش روي دانش آموزان وجود دارد، گفت: طرح ستاره دخت ايران اسلامي گامي در جهت كشف چهره هاي الگو و موفق در جامعه دانش آموزي است كه با معرفي آن ها به ساير دانش آموزان زمينه الگوسازي و الگوپذيري صحيح و اصولي به ويژه براي دختران دانش آموز را با توجه به نقش تعيين كننده آن ها در جامعه، فراهم مي كند.
نوراني با اشاره به اينكه شاخص هاي طرح ستاره دخت ايراني اسلامي در پنج محور علمي، اخلاقي، ديني، اجتماعي و خانواده مورد بررسي قرار مي گيرد افزود: در اين طرح چهره هاي برتر دانش آموزي در سطح مدرسه، منطقه و شهرستان، استان انتخاب مي شوند و در نهايت 3 ستاره دخت به مرحله ملي راه خواهند يافت.
وي يادآور شد: مراحل مدرسه اي، منطقه اي، شهرستاني و استاني اين طرح تا اسفندسال جاري اجرا مي شود.
گفتني است، در سال تحصيلي گذشته 9 ستاره دخت در سطح ملي برگزيده شدند، كه فاطمه نظري از بهشهر و زينب فلاح از ساري رتبه پنجم و نهم را به دست آوردند.

 



يك ميليون راهي نور سال آينده از كردستان بازديد خواهند كرد

سنندج- خبرنگار كيهان:
با آماده شدن بسترها و زيرساخت هاي لازم و يادمان هاي دوران دفاع مقدس يك ميليون نفر از راهيان نور درسال آينده از استان فرهنگي كردستان بازديد خواهند كرد.
معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان در جمع خبرنگاران كردستان گفت: با اتمام يادمان ها و آماده شدن خوابگاه ها و به ويژه احداث اردوگاه هاي بانه و مريوان ديدار از محل عروج شهدا در كردستان براي راهيان نور فراهم خواهد شد.
سرهنگ حسيني، راهيان نور در سطح كشور را يك حركت فرهنگي بسيار اثرگذار و بزرگ اعلام كرد و گفت الان ساليانه بيش از چهار ميليون نفر از هموطنان در قالب كاروان هاي راهيان نور دراين مناطق بازديد مي كنند. وي گفت: يكي از اهداف اصلي كاروان راهيان نور تحكيم و پيوند نسل جديد با نسل دوران دفاع مقدس و آشنا شدن نسل جديد با فرهنگ، باورها و ارزش هاي دفاع مقدس است كه بهترين راه مقابله با تهاجم فرهنگي و مقابله با جبهه نرم دشمن و تقويت و بصيرت دشمن شناسي و دشمن ستيزي خواهد بود. حسيني با تقدير از همكاري بسيار خوب آموزش و پرورش اضافه كرد بيش از هشت هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگيان برادر را به جبهه هاي جنوب اعزام كرديم كه تاثير بسيار خوبي داشته است. معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان از اعزام جمعيت 9 هزار نفري دانش آموزان دختر و فرهنگيان در قالب 23 كاروان و با 210 دستگاه اتوبوس به ديار شهدا در جنوب كشور خبرداد و گفت: هر كاروان به مدت چهار روز در مشهد شهيدان حضور خواهند داشت.
سردار حسيني افزود؛ اولين كاروان دانش آموزان دختر از سنندج عازم جنوب كشور شد.
وي گفت يك مرحله اعزام نيز براي اقشار مختلف مردم برنامه ريزي شده است كه از تاريخ 15 اسفند تا 15ارديبهشت ماه سال 91 مجموعا 15 هزار نفر افراد ثبت نامي از شهرهاي مختلف استان راهي جنوب كشور مي شوند.

 



مديركل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي: بازيافت مواد در افزايش صادرات كشور موثر است

تبريز- خبرنگار كيهان:
بازيافت و تهيه مواد مي تواند تاثيرات مثبت بر اقتصاد كشور از طريق صادرات داشته باشد.
مديركل اداره حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: برخي مواقع مي توان با بازيافت و تهيه مواد آن را به كشورهاي ديگر صادر كرد و اين امر اثرات مثبتي بر توسعه اقتصادي كشور دارد.
«بيوك رئيسي» افزود: تفكيك زائدات، جمع آوري و بازگرداندن آن ها به چرخه طبيعت، نقش موثري در خودكفايي و كاهش واردات از ديگر كشورها خواهد داشت.
وي درعين حال به توليدكنندگان و واردكنندگان هشدار داد كه اگر پسماندهاي حاصل از كالاهاي خود را بازيافت نكنند، با برخورد قانوني مواجه خواهند شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14