(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 بهمن 1390- شماره 20130

خروج پادگان جي از تهران در چند ماه آينده
مخالفت بيادي با ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در تهران
ورود 1 ميليون دز واكسن آنفلوآنزا به كشور
راه اندازي بزرگترين مركز اورژانس قلب خاورميانه
افزايش هرزنامه نويسان در فضاي مجازي
با حضور نماينده ولي فقيه در كميته امداد فروشگاه نوروزي مددجويان امداد افتتاح شد
رونمايي از آرم هاي طرح ترافيك 91
جريمه 9 ميليارد ريالي براي مدير يك شركت خودروسازي متخلف در مشهد
رويدادهاي خارجي
عامل حمله به پرسنل ارتش در خرم آباد دستگير شد
اراك و كرمان لرزيدند
بارش برف مدارس پارس آباد را تعطيل كرد
حوادث كوتاه از كشور
مادر فداكار صومعه سرايي به همراه دخترش غرق شد
انتقال تار موي منتسب به پيامبر(ص) به چچن
ميني خودرو



شهردار تهران خبر داد
خروج پادگان جي از تهران در چند ماه آينده

شهردار تهران با اشاره به خروج پادگان جي از تهران گفت: ظرف چند ماه آينده اين كار انجام مي شود.
به گزارش فارس محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح 37 پروژه فرهنگي، اجتماعي، عمراني، ترافيكي و خدمات شهري منطقه 9 با بيان اينكه منطقه 9 منطقه برخورداري نيست، گفت: در شهرداري تهران اولويت كارها مناطق كم برخوردار است به اين مناطق توجه بيشتري مي شود.
قاليباف با بيان اينكه نمي خواهم بگويم مشكلات در منطقه 9، 10 و 21 را حل كرده ايم گفت: من هرگز چنين ادعايي ندارم مشكلات زيادي هنوز در منطقه است اما تمام تلاشمان را براي رفع مشكلات در اين مناطق انجام داده ايم.
قاليباف با بيان اينكه دو قطبي بودن يكي از واقعيت هاي تلخ در تهران بود گفت: روزي كه توفيق خدمت در شهرداري را پيدا كردم به مردم جنوب شهر قول دادم كه فاصله بين شمال و جنوب را بيشتر نكنيم.
شهردار تهران اضافه كرد: امروز با عدد و رقم اعلام مي كنم اين فاصله نه تنها بيشتر نشده بلكه كمتر شده است.
به گفته قاليباف حجم فضاهاي فرهنگي، ورزشي در جنوب شهر در طول اين 6 سال بسيار خوب بوده و اين امكانات با شمال شهر برابري مي كند از جهت كيفيت نيز كارها بهتر شده است.
قاليباف با اشاره به ساخت مجموعه ورزشي جانبازان در منطقه 20 شهرداري تهران گفت: اين مجموعه در مناطق جنوبي ساخته شده و در خاورميانه بي نظير است.
افتتاح ادامه يادگار امام به سمت جنوب در فروردين سال 91
شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش با اشاره به ساخت ادامه اتوبان يادگار امام گفت: ساليان سال است كه اين بزرگراه ساخته نشده است.
وي ادامه داد: شايد پروژه خيلي بزرگ نباشد اما بخاطر مشكل تملك و معارض ساليان سال است اين پروژه بر زمين مانده است.
به گفته قاليباف در فروردين سال 91 اين پروژه افتتاح و آماده بهره برداري مي شود.
خروج پادگان جي
ظرف چندماه آينده
قاليباف در بخش ديگر سخنانش به خروج پادگان جي از تهران اشاره كرد و گفت: ظرف چند ماه آينده اين پادگان از شهر خارج مي شود.
به گفته شهردار تهران موضوع پادگان جي را حل وفصل كرده ايم. با خروج پادگان رشد اقتصادي در منطقه ايجاد و توليد ثروت ايجاد مي شود.
قاليباف تاكيد كرد: بيش از سه سال است كه به طور مرتب اين موضوع را پيگيري مي كنم.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه مراحل نهايي كار را انجام مي دهيم گفت: اين زخم كهنه 30 تا 40 ساله اي است كه در پيكره شهر بوده و ظرف چند ماه آينده آن را برطرف مي كنيم.
قاليباف همچنين در خصوص انتقال فرودگاه مهرآباد گفت: با صراحت اعلام مي كنم نمي توانم اقدامي در اين زمينه انجام دهم.
وي افزود: همانطور كه بله گفتن را بلد هستم، نه گفتن را نيز بلدم.
وي ادامه داد: قول بي خودي نمي دهم اين حرف درستي نيست كه كاري كه در توانم نيست بگويم كه انجام مي دهم اعلام مي كنم كه اين كار را نمي توانم انجام بدهم و معلوم نيست چه زماني اين كار قابل اجرا باشد.
توليد برق از زباله
در چند ماه آينده
شهردار تهران همچنين در جمع خبرنگاران به تفكيك زباله اشاره كرد و گفت: سياست جديدي داريم كه زباله خشك را مجددا در همان جا طبقه بندي كنيم.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه گام بعدي سوزاندن زباله و توليد برق و انرژي است، گفت: در سه تا چهار ماه آينده اولين مجموعه توليد برق از زباله را افتتاح مي كنيم.
سازمان نظام مهندسي
به وظيفه خود به درستي
عمل نكرده است
وي همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر گود برداري هاي غيراصولي در تهران گفت: شهرداري در ساخت و سازها مسئول صدور جواز است و هر ساختمان مهندس ناظر دارد.وي ادامه داد: مهندس ناظر بايد نظارت كند البته اگر همسايه ها به شهرداري اطلاع دهند كه تخريب غيراصولي است ماموران شهرداري حتما جلوي كار را متوقف مي كنند ولي اساسا مهندس ناظر مسئول كنترل است.
قاليباف تاكيد كرد: در اين بخش معتقدم كه سازمان نظام مهندسي رسالت خود را به طور دقيق و عميق انجام نمي دهد.
وي اضافه كرد: زمانيكه مهندس ناظر به شهرداري اعلام كند گودبرداري غيراصولي است ماموران كار را متوقف مي كنند.

 



مخالفت بيادي با ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در تهران

نايب رئيس شوراي شهر تهران گفت: ايجاد خطوط پرسرعت تاكسي در تمامي معابر پايتخت امكانپذير نيست و به جاي افزايش تاكسي ها بايد به توسعه حمل و نقل عمومي توجه كرد.
به گزارش مهر حسن بيادي با اشاره به ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در تهران گفت: ايجاد خطوط ويژه تاكسي در شهر تهران با توجه به شرايط معابر شهر امكانپذير نيست و اجرايي شدن اين كار نياز به كارشناسي دارد.
وي با بيان اينكه امكان ايجاد اين خط در برخي از معابر شهر تهران وجود دارد گفت: نمي توان خطوط پرسرعت تاكسيراني را همانند خطوط BRT توسعه داد.
بيادي تأكيد كرد: بايد تمام توان مسئولان شهري صرف توسعه حمل و نقل عمومي شود زيرا بهترين راه حل براي مشكلات ترافيكي و آلودگي هاي هوا و صوتي در پايتخت است و شهروندان تهراني به مترو و اتوبوس بيشتر از تاكسي نياز دارند.
وي با اشاره به اين كه بايد به دنبال كاهش تعداد تاكسي ها در شهر تهران باشيم گفت: تاكسي يك خودروي لوكس و شخصي است و نبايد شهر بيش از حد به آن نيازمند باشد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر تهران نيز درخصوص ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در پايتخت گفت: هنوز طرح مطالعاتي اين طرح به پايان نرسيده است و قرار است پس از پايان مطالعات در شورا بررسي و هرگونه فعاليت اجرايي با هماهنگي شوراي شهر تهران باشد.
وي خواستار انجام مطالعات دقيق و كارشناسي از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك و سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران در رابطه با اين پروژه شد.

 



ورود 1 ميليون دز واكسن آنفلوآنزا به كشور

رئيس كميته پيشگيري از آنفلوآنزا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد براي پيشگيري از آنفلوآنزاي فصلي، امسال بخش خصوصي يك ميليون دز واكسن وارد كشور كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «محمود سروش» افزود: امسال 30 درصد سرماخوردگي ها آنفلوآنزاي فصلي بوده است.
وي اظهار داشت: رعايت اصول حفاظت فردي، مراقبت از تماس هاي فردي و جمعي و مراجعه به پزشك در صورت بروز آثار سرماخوردگي به كنترل آنفلوآنزا كمك مي كند.

 



رئيس بيمارستان قلب شهيد رجايي خبر داد
راه اندازي بزرگترين مركز اورژانس قلب خاورميانه

رئيس بيمارستان قلب شهيد رجايي، از ساخت و راه اندازي بزرگترين مركز اورژانس قلب خاورميانه در اين بيمارستان در سال آينده خبر داد.
دكتر عليرضا جلالي درباره وضعيت اورژانس اين بيمارستان توضيح داد: از ابتداي شهريورماه امسال، اورژانس دچار تغييرات ساختاري شده است و پزشك متخصص و فوق تخصص مقيم را به صورت شبانه روزي در مركز مستقر كرده ايم. ساختار را نيز از آموزش صرف تغيير داده ايم. اكنون پزشك متخصص مقيم در اورژانس حاضر است و در رسيدگي به وضعيت بيماران حاد مداخله مي كند. ضمن آن كه اخيراً تجهيزات و نيروي انساني اورژانس تقويت شده است.
وي ادامه داد: مراحل ابتدايي كار انجام شده است. پس از كلنگ زني و آغاز ساخت، اورژانس طي يك پروژه 9 ماهه به بهره برداري مي رسد.
به گفته رئيس بيمارستان قلب شهيد رجايي، اين اورژانس از لحاظ فضا، 3 برابر اورژانس فعلي بوده و از 700 مترمربع به 2500 مترمربع ارتقا مي يابد. همچنين اورژانس كنوني داراي يك اتاق احيا و ترياژ است كه اين عدد در ساختمان جديد به 3 مي رسد. در حال حاضر تعداد تخت هاي بستري نيز 27 عدد است كه به 70 تخت خواهد رسيد.
جلالي اضافه كرد: هزينه ساخت اين مركز اورژانس تا 3 ميليارد تومان برآورده شده است.


 



پليس فتا هشدار داد
افزايش هرزنامه نويسان در فضاي مجازي

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در اطلاعيه اي نسبت به افزايش هرزنامه نويسي با ارسال پيام هاي ناخواسته در فضاي مجازي هشدار داد.
معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در اطلاعيه اي با اشاره به اهميت توجه به هرزنامه ها عنوان كرد كه پديده هرزنامه نويسي يا ارسال پيام هاي ناخواسته به تعداد زيادي از آدرس هاي پست الكترونيك، بيش از هميشه گسترش يافته است و همزمان با اين گسترش كاربران بي توجه و مجرمان فضاي مجازي بيشتر جذب اين روش مي شوند.
براساس اين گزارش امروزه ايميل ناخواسته تنها ديگر يك اختلال شبكه يا مزاحمت اينترنتي نيست، بلكه به كمك اين صنعت كلاهبرداران روش هاي مختلفي را با هدف فريب و كلاهبرداري از كاربران اينترنت امتحان مي كنند.
طبق اين اطلاعيه هرزنامه نويسان بيش از هميشه فعال شده اند و براي فريب كاربران اينترنت از روش هاي روانشناسانه براي دستيابي به اطلاعات شخصي، اطلاعات مربوط به هويت و حتي حساب هاي بانكي كاربران استفاده مي كنند.
براساس اين اطلاعيه بسياري از پيام هاي هرزنامه هاي دريافت شده، ايميل هاي فيشينگ هستند كه در آنها سايت هاي جعلي را به عنوان سايت هاي معتبر معرفي كرده و از اين طريق سعي در سرقت اطلاعات شخصي همچون نام كاربري رمز عبور و جزئيات حساب جاري كاربران را دارند.
بر اين اساس، ايميل هاي ديگري كه بعنوان هرزنامه دريافت مي شوند محتوي ويروس ها و بسياري ديگر از تهديداتي هستند كه برنامه هاي مخرب مخفي را روي رايانه نصب كرده و كاربران را بسوي وب سايت هاي خطرناك هدايت مي كنند. در اين راستا پليس فضاي سايبر بهترين راهكار براي مقابله با اينگونه جرايم را اطلاع رساني، آگاه سازي و افزايش سطح اطلاعات كاربران حوزه وب مي داند و به اين منظور از كاربران اين حوزه مي خواهد تا سطح دانش خود را افزايش داده و با پيگيري مطالب آموزشي از طريق پليس فتا مانع از بروز چنين آسيب هايي شوند.

 



با حضور نماينده ولي فقيه در كميته امداد فروشگاه نوروزي مددجويان امداد افتتاح شد

سرويس اجتماعي-
با حضور نماينده ولي فقيه در كميته امداد و همچنين سرپرست و اعضاي شوراي مركزي كميته امداد بيست و پنجمين فروشگاه نوروزي كميته امداد افتتاح شد.
به گزارش كيهان صبح ديروز با حضور حبيب الله عسگر اولادي، حسين انواري و همچنين اعضاي شوراي مركزي و معاونين كميته امداد بيست وپنجمين فروشگاه نوروزي كميته امداد افتتاح شد.
بيست و پنجمين فروشگاه كميته امداد داراي 65 غرفه بوده كه بيش از 4 هزار و 328 نوع كالا در اين غرفه ها به مراجعه كنندگان عرضه مي شود.
به گزارش فارس اجناس ارائه شه در بيست وپنجمين فروشگاه تخفيفات ويژه اي براي مراجعه كنندگان دارد و اقلامي كه در اين فروشگاه ارائه مي شود با كيفيت مطلوب است.
مواد غذايي، پوشاك و لوازم خانگي از جمله اقلامي است كه در اين فروشگاه به مراجعه كنندگان ارائه مي شود.
سرپرست كميته امداد در خصوص بن هاي توزيع شده ميان مددجويان نيز گفت: چهار ميليارد تومان اعتبار براي توزيع بن ميان مددجويان در نظر گرفته ايم كه مبلغ هر يك از بن ها نيز 10 هزار تومان است كه البته مددجويان مي توانند حدود 13 هزار تومان با هر بن خريد كنند.
وي با اشاره به اينكه 400 هزار بن ميان مددجويان كميته امداد استان تهران و برخي از نيازمندان ديگر توزيع شده است، گفت: اين بن ها در ميان مددجويان استان تهران توزيع شده و به مددجويان شهرستاني نيز قصد داريم سبد كالا اختصاص دهيم.
گفتني است فروشگاه نوروزي كميته امداد از هشتم بهمن الي 30 فروردين سال 91 ادامه خواهد داشت.
جشن توانمندسازي 80 هزار مددجو
منصور قمشه مسئول كميته همياري و تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با اشاره به اجراي بيش از 1000 برنامه توسط دستگاههاي عضو كميته همياري و تشكل هاي مردمي گفت: در سال جهاد اقتصادي جشن ملي توانمندسازي و كارآفريني 80 هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد و اولين اجلاس مجمع خيرين دانشگاهي توسط جهاد دانشگاهي برگزار مي گردد.
وي گفت: برنامه هاي ارائه شده توسط اين كميته با محوريت انقلاب اسلامي مردم سالاري ديني و حمايت از مستضعفان است. وي برنامه هاي اين كميته را بدين شرح اعلام كرد:
¤جشن خود اشتغالي بيش از 80 هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد
¤هم انديشي علمي، فرهنگي 60 هزار دانشجو خانواده كميته امداد در 30 استان كشور با رويكرد پژوهشگرانه و محققانه جايگاه هويت فردي دانشجويان و طلاب علوم ديني در مسير نيل به الگوي اسلامي ايراني پيشرفت
¤ آغاز اردوهاي راهيان نور 2000 دانشجو خواهر كميته امداد
¤همايش تجليل از بانوان نيكوكار و كارآفرين توسط سازمان هاي مردم نهاد
¤راه اندازي كانون هاي مهر (ويژه بازنشستگان ) در استانها توسط سازمان بازنشستگي كشوري
¤تجديد ميثاق 3000 عضو كانون بصيرت كميته امداد امام استان تهران در حرم مطهر حضرت امام
¤جشن ازدواج 12000 زوج خانواده كميته امداد امام خميني و اهداي جهيزيه به نوعروسان
¤اهداي اسناد 15000 واحد مسكوني مددجويي به خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد
¤افتتاح دهها پروژه عمراني و زيربنايي از جمله پروژه هاي آبرساني و گازرساني در سطح روستاها و مناطق محروم توسط مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور
¤برگزاري اولين همايش خيرين دانشگاهي توسط جهاد دانشگاهي و غيره

 



رونمايي از آرم هاي طرح ترافيك 91

معاون اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با اشاره به اعلام اسامي واجدان شرايط آرم طرح ترافيك از هفته گذشته گفت: آرم طرح ترافيك سال 91 اين هفته رونمايي مي شود.
به گزارش مهر وحيد نوروزي با بيان اين كه ثبت نام مجدد براي دريافت آرم طرح ترافيك نداريم گفت: سامانه Tehran.ir از شنبه آينده دوباره باز مي شود و سهميه بگيراني كه هنوز ثبت نام نكرده اند و نياز به كد رهگيري دارند مي توانند در آن ثبت نام كنند. وي ادامه داد: خبرنگاران آزاد در صورت اعلام روابط عمومي شهرداري تهران مي توانند با مراجعه به آن مركز اقدام به درخواست آرم طرح ترافيك كنند.

 



سازمان تعزيرات حكم صادر كرد
جريمه 9 ميليارد ريالي براي مدير يك شركت خودروسازي متخلف در مشهد

با شكايت چندين شاكي مدير يك شركت خودروسازي متخلف در خراسان رضوي به پرداخت 9 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي تعزيرات حكومتي كشور، در پي شكايت شكات خصوصي و تشكيل پرونده در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشهد مبني بر امتناع از عرضه كالا و تبليغ خلاف واقع از سوي يك شركت خودروساز در اين شهرستان موضوع شكايت به صورت ضرب الاجلي در شعبه تعزيرات حكومتي مطرح و مورد رسيدگي قرار گرفت.
بنابراين گزارش، پس از تحقيقات لازم و با توجه به اسناد و مدارك موجود در پرونده و استماع دفاعيات مدير شركت، تخلف انتسابي محرز تشخيص و متخلف علاوه بر الزام به تحويل خودرو و رعايت مفاد قرارداد، به پرداخت بيش از 9 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و شكات محكوم شد.
تعزيرات
در آذربايجان غربي و شرقي
خبرها از استان هاي آذربايجان غربي و شرقي نيز حاكي است كه بازرسان سازمان حمايت از مصرف كننده براي 11 شركت حمل ونقل متخلف در شهرستان خوي و براي چندين واحد صنفي متخلف در تبريز پرونده تخلفاتي تشكيل و بدون فوت وقت آن ها را براي رسيدگي فوري روانه تعزيرات حكومتي كرده است.
بنابراين گزارش سازمان تعزيرات حكومتي شهرستان خوي پس از اطمينان از احراز تخلفات پروانه 11 شركت حمل ونقل را ممهور به مهر تخلف كرده و آن ها را به پرداخت بيش از يك ميليارد و 776 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كردند.
در تبريز نيز ماموران نيروي انتظامي در بازرسي هاي خود كالاهاي قاچاق خارجي كشف شده را ضبط و پرونده در تعزيرات حكومتي استان مطرح و جمعا به بيش از يك ميليارد و 309 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
كشف كالاي قاچاق
در بوشهر
همچنين حسب شكايت گمرك استان بوشهر مبني بر قاچاق سيگار و تنباكوي خارجي توسط چند نفر در شهرستان كنگان، پرونده اي در اين رابطه تشكيل گرديد.
در اين راستا پس از انجام تحقيقات لازم پرونده فوق پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي شهرستان كنگان ارجاع شد.
اين گزارش حاكيست شعبه ياد شده با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، تخلف انتسابي را محرز تشخيص و متخلفين علاوه بر ضبط كالا به پرداخت بيش از 461 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 



رويدادهاي خارجي

پرداخت خسارت 11هزار يورويي مسافران كاستا
كاستا كروسير به هريك از مسافران آسيب نديده كشتي تفريحي كاستا كونكورديا 11هزار يورو (14هزار و460 دلار) براي جبران وسايل مفقود شده و لطمات روحي كه در جريان غرق شدن اين كشتي در سواحل ايتاليا متحمل شدند، پرداخت مي كند.
كاستا يكي از شركت هاي تابع شركت كارنيوال است كه بزرگترين شركت اداره كننده كشتي هاي تفريحي در جهان است و دو مقر مركزي در سوتهمپتون انگليس و ميامي آمريكا دارد. اين شركت همچنين اعلام كرده است تمامي هزينه هاي كشتي، سفر و هرگونه هزينه پزشكي كه مسافران به دنبال غرق شدن كاستا كونكورديا متحمل شده اند را جبران خواهد كرد.
اين توافق پس از مذاكرات ميان نمايندگان كاستا و گروههاي مصرف كننده ايتاليايي كه نماينده سه هزار و206 مسافر اين كشتي تفريحي از 61 كشور جهان بوده اند كه در هنگام غرق شدن اين كشتي هيچ گونه آسيب فيزيكي نديده اند، اعلام شد و شامل صدها خدمه كشتي و همچنين حدود صد مورد مسافر مجروح يا خانواده هايي كه عزيزانشان را در حادثه غرق اين كشتي از دست داده اند، نمي شود.
مسافران اين كشتي مي توانند در صورت رضايت نداشتن از اين توافق، شخصا به پيگيري اقدامات حقوقي بپردازند.

 



عامل حمله به پرسنل ارتش در خرم آباد دستگير شد

خرم آباد - خبرنگار كيهان :
عامل حمله به پرسنل ارتش در خرم آباد كه منجر به فوت يك نفر و زخمي شدن فرد ديگري شد؛ با هوشياري نيروهاي انتظامي و امنيتي لرستان در كمتر از 10 ساعت دستگير شد.
فرمانده انتظامي لرستان در اين باره افزود : متهم در اعترافات خود اقرار كرده كه انگيزه قتل اختلاف بوده است ؛ اما با توجه به جو رواني موجود در جامعه به منظور رد گم كردن و دادن جنبه تروريستي به اين حادثه تصميم خود را بگونه اي طراحي و اجرا كرده است كه مورد سوء ظن واقع نشود.
سرتيپ دوم كاظم عليزاده گفت : متهم كه از اخراجي نيروهاي مسلح است حدود 33سال سن دارد و اقرار كرده است ساعت 27:6 صبح شنبه يكم بهمن ماه مقتول را هنگامي كه به اتفاق جمعي ديگر از همكارانش منتظر اتوبوس سرويس براي عزيمت به محل كار بودند از ناحيه پا ، سينه و شكم هدف گلوله قرار داده است.
فرمانده انتظامي لرستان با بيان اين مطلب كه متهم به قتل در اين حادثه تعداد 18 تير شليك كرده ، گفت : تعدادي از گلوله ها به قصد جلوگيري از دخالت حدود 37 نفر از پرسنل ارتش كه در همان محل منتظر رسيدن اتوبوس بودند به طور هوايي شليك شده و هنگامي كه آنان روي زمين دراز كشيده بودند با استفاده از فرصت فرد مورد نظر را هدف قرار داده است.سرتيپ عليزاده افزود : متهم اظهار داشته تنها قصد شليك گلوله به ستوانيكم( رضا پيماني) را داشته و فرد دوم يعني گروهبانيكم (سعيد بيرانوند) سهوي هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده است.
وي دستگيري متهم به قتل رضا پيماني و روشن شدن انگيزه ارتكاب جرم را حاصل تلاش و همكاري نيروي انتظامي - امنيتي - ارتش و مسئولان ارشد اجرايي و سياسي لرستان برشمرد و گفت : شناسايي و دستگيري متهم در كوتاه ترين زمان ممكن با توان و قابليت هاي جرم شناسي نيروهاي استان انجام شده است.
برپايه اين گزارش سرهنگ خدامراد كبكي رئيس آگاهي لرستان گفت : پس از آنكه پرونده حادثه در اختيار نيروي انتظامي لرستان قرار گرفت كمتر از 10 ساعت موفق به شناسايي و دستگيري متهم شديم.
وي افزود : متهم به دنبال ارائه مستندات مرتبط با ارتكاب جرم و شگردهاي فني پليسي در حالت عادي اقرار كرده است.

 



اراك و كرمان لرزيدند

دو زلزله با مقياس چهار ريشتر شهرستان قلعه گنج استان كرمان و سه و شش ريشتر شهرستان آشتيان و داوود آباد را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه هاي لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، زلزله شهرستان قلعه گنج درساعت 19 و 48 دقيقه به عرض شمالي
45/27 و طول شرقي 87/58 رخ داده است.
بنابر همين گزارش، پايگاه اطلاع رساني مركز لرزه نگاري كشور اعلام كرد: دو زلزله شهر داوود آباد اراك به بزرگي 6/3و 5/2 ريشتر به ترتيب در ساعت 17 و 34 دقيقه و 16 و 9 دقيقه و سومين زمين لرزه ساعت 16 و 22 دقيقه به بزرگي 4/4 دهم ريشتر بوده است.براساس اين گزارش ساعت 16 و 41 دقيقه زلزله اي به بزرگي 6/3 ريشتر نيز شهرستان آشتيان را لرزانده است.
زمين لرزه شهرستان آشتيان درعمق 11 كيلومتري و داوود آباد اراك درعمق چهار تا هشت كيلومتري از سطح زمين رخ داده است.گفتني است هيچ كدام از زلزله ها تلفات جاني نداشته است.

 



بارش برف مدارس پارس آباد را تعطيل كرد

بارش برف موجب تعطيلي مدارس ابتدايي و پيش دبستاني نوبت صبح شهرستان پارس آباد در استان اردبيل شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، ريزش برف كه از جمعه شب آغاز شد تمام مناطق روستايي و شهري پارس آباد را كاملاً سفيدپوش كرده است.
به علت يخبندان و لغزندگي سطح جاده ها و خيابان ها، تردد خودروها در درون و برون شهر پارس آباد به كندي صورت مي گيرد.
همچنين براثر بارش برف، راه ارتباطي چندين قشلاق عشايري اين شهرستان مسدود شد و رفت و آمد در بسياري از قشلاقات نيز به وسيله تراكتور ممكن است.از شهرستان هاي بيله سوار و خلخال نيز بارش برف و تعطيلي مدارس ابتدايي گزارش شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 700 كيلو مواد در شهريار
شهريار - خبرنگار كيهان: با تلاش پليس انتظامي غرب استان تهران چهارباند تهيه و توزيع موادمخدر كه در شهرستانهاي شهريار و رباط كريم و قدس فعاليت داشتند شناسايي و هفتصد كيلوگرم ترياك، كراك و شيشه از آنها كشف و ضبط شد. در اين رابطه هجده نفر دستگير شدند.
انهدام باند سرقت احشام
شهريار - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي غرب استان تهران از دستگيري 6 نفر از باند سارقان احشام خبر داد و گفت: اعضاي اين باند به بيست فقره سرقت به مبلغ چهارصد و چهل ميليون تومان اعتراف كرده اند.
جريمه دكه مطبوعاتي
رشت - خبرنگار كيهان: يكي از دكه هاي مطبوعاتي شهر رشت كه اقدام به نگهداري و فروش كالاهاي قاچاق مي كرد، توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت شناسايي و به تعزيرات حكومتي معرفي شد. متصدي اين دكه مطبوعاتي علاوه بر ضبط كالاي كشف شده به پرداخت 28 ميليون ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم شد.

 



مادر فداكار صومعه سرايي به همراه دخترش غرق شد

رشت - خبرنگار كيهان:
مادري كه درصدد نجات جان دخترش در رودخانه بود به همراه فرزندش غرق شد.
به گفته سرهنگ فريدون آقايي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان صومعه سرا، در پي تماس مردمي با فوريتهاي پليس 110 مبني بر غرق شدن دو زن در رودخانه يكي از روستاهاي طاهرگوراب صومعه سرا، اكيپ هاي عملياتي پليس بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده و جسد مادري 79 ساله را در حدود 3 كيلومتري محل وقوع حادثه در امتداد رودخانه پيدا كردند. وي افزود: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اين مادر با شنيدن درخواست كمك دختر 40 ساله اش كه مشغول شست وشوي محصولات كشاورزي در رودخانه بود خود را به آب انداخت و به دليل ناآشنايي به فن شنا به همراه دخترش غرق شد.
به گزارش خبرنگار ما، تلاش براي پيدا كردن جسد دختر متوفي با همكاري مسئولان محلي ادامه دارد.

 



انتقال تار موي منتسب به پيامبر(ص) به چچن

تار موي منتسب به حضرت محمد(ص) براي نگهداري هميشگي از ازبكستان به مسجد جامع گروزني پايتخت جمهوري چچن در منطقه قفقاز روسيه منتقل شد.
به گزارش ريانووستي، جعبه ويژه حاوي تارموي منتسب به پيامبر اسلام(ص) روز جمعه با يك فروند هواپيماي ويژه از ازبكستان به جمهوري چچن حمل شد.
برپايه اين گزارش، «رمضان قادراف» رئيس جمهوري چچن و هيئت همراه در فرودگاه گروزني حضور يافتند و جعبه حاوي تار موي منتسب به نبي اكرم(ص) با تشريفات خاصي به مسجد جامع گروزني حمل شد.
بنابراين گزارش، استقبال مردم مسلمان گروزني از اين رويداد به حدي گسترده بود كه كاروان خودروهاي همراه جعبه تار موي منتسب به پيامبر اسلام(ص) به سختي توانست به مسجد برسد.
بنابراين گزارش، مردم در مسير اين كاروان با ابراز احساسات، شعارهاي مذهبي و قرائت آياتي از قرآن مجيد، عشق و علاقه خود را به حضرت محمد(ص) بروز مي دادند. تار موي منتسب به حضرت محمد(ص) كه در اختيار نوادگان طايفه قريش در ازبكستان بود، براي نگهداري دائمي به مسجد جامع گروزني با ظرفيت 10 هزار نفر به عنوان بزرگترين مسجد در شرق اروپا سپرده شده است.

 



ميني خودرو

كوچكترين اتومبيل جهان، يك خودروي كلاسيك انگليسي است كه ساخت آن به دهه شصت بازمي گردد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين خودروي جالب آنقدر كوچك است كه صاحب آن مي تواند آن را تا كنار ميز كارش براند.صاحب اين خودرو معتقد است كه با اين خودرو هميشه در مركز توجه قرار دارد و مثبت ترين ويژگي آن اين است كه مي توان آن را هر جاي كوچكي پارك كرد.طول اين اتومبيل مينياتوري حدود 2/1متر و وزن آن 55كيلوگرم است حداكثر سرعت آن نيز به 61 كيلومتر در ساعت مي رسد.
گفتني است، اين خودرو اجازه ندارد در بزرگراهها تردد كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14