(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 بهمن 1390- شماره 20130

حديث دشت عشق
تمام نگاه ها معطوف به تبريز است
تقابل استقلال و قلعه نويي در نبرد صدر نشيني
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري مسابقات مرحله اول انتخابي جام تختي و تيم ملي كشتي آزاد
ليگ واليبال به هفته هجدهم رسيد
رقابت پيكان و سايپا بدون رويارويي
سرانجام سهميه المپيك را كسب كرديم
رودكي نخستين المپيكي جودوي كشورمان
پيشنهاد رسمي ايران براي ميزباني مسابقات دوچرخه سواري باشگاه هاي آسيا
خبر خوش براي مسافران المپيك پرداخت پاداش، بلافاصله پس از گرفتن سهميه
تلاش هاي فدراسيون كشتي براي بازگشت محمدي به تيم ملي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي، سردار شهيد «حسين صنعتكارفر»
سردار روحاني
... «تا زنده ام در جبهه خواهم ماند» و همچنان ماند تا كبوتر جانش به اوج رياض رضوان پرواز كرد.
شهيد صنعتكارفر، در خيبر، قلب دشمن را نشانه رفت، در بيت المقدس آزادي خرمشهر را به ارمغان آورد، در والفجر مقدماتي مقدمه آزادي فاو را نوشت، در والفجر 3 و 4 حماسه ها آفريد و در والفجر8 خروش اروند را با عبور غرورآفرين خود به زانو درآورد. در جبهه مسئوليت هاي مختلفي داشت از جمله: مسئوليت واحد تخريب لشكر8 نجف اشرف، فرماندهي گردان محمد رسول الله(ص)، مسئوليت تشكيل يگان دريايي لشكر، معاونت واحد عمليات، مسئوليت واحد آموزش فرماندهي، و فرماندهي اطلاعات و عمليات لشكر نجف اشرف.
اين مجاهد بزرگ در عمليات والفجر8 از ناحيه پا مجروح گرديد؛ اما قبل از بهبود كامل به جبهه برگشت. سرانجام هم در حالي كه از منطقه غرب كشور در حال بازگشت از مأموريت شناسايي منطقه عملياتي بود، همرزم او با مين برخورد كرد و هر دو به شهادت رسيدند.
طلبه بسيجي، سردار شهيد «حسين صنعتكارفر»، سال1337 در كاشان متولد شد و در 28/5/1365 در يكي از جبهه هاي كرمانشاه به شهادت رسيد.

 



تمام نگاه ها معطوف به تبريز است
تقابل استقلال و قلعه نويي در نبرد صدر نشيني

هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال يك شنبه با انجام 9 ديدار در شهرهاي مختلف آغاز مي شود و در مهمترين ديدارها تراكتورسازي، تيم دوم جدول ميزبان استقلال صدرنشين است، پيروزي از ذوب آهن پذيرايي مي كند و تيم هاي قعرنشين شاهين و مس سرچشمه در بوشهر به مصاف يكديگر مي روند.
در مهمترين ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر، تراكتورسازي در تبريز به مصاف استقلال مي رود. نتيجه اين ديدار مي تواند به تغيير صدرنشين جدول رده بندي بينجامد؛ جايي كه تراكتورسازي مي تواند با پيروزي برابر حريف آبي پوش خود و با كسب چهل و پنجمين امتياز خود به صدرنشين تازه ليگ برتر تبديل شود. اين در حالي است كه اين تيم در بازي رفت موفق شده بود حريف نامدارش را در تهران و برابر چشمان هوادارانش شكست دهد و امروز با روحيه بالاتري نسبت به حريف وارد ميدان مي شود.
در سوي ديگر ميدان، استقلالي قرار گرفته است كه پس از دو شكست متوالي برابر مس كرمان و فجرسپاسي، هفته گذشته موفق شد در تهران فولاد را شكست دهد و كمي روحيه خود را براي رويارويي با تيمي كه سرمربي سابقش در رأس كادر فني آن حضور دارد، بهبود ببخشد. همچنين اين ديدار براي آبي هاي تهران از ويژگي خاصي نيز برخوردار است. اين بازي پيش درآمدي براي دربي بزرگ پايتخت است و اين مسئله مي تواند فشار رواني زيادي را به شاگردان پرويز مظلومي وارد سازد.
در ديگر ديدار مهم هفته بيست و سوم، سرخ پوشان تهراني در بازي پيش از دربي پذيراي ذوب آهن هستند. اين تيم كه نيم فصل دوم را با هدايت مصطفي دنيزلي بهتر از نيم فصل اول شروع كرد و به نتايج خوبي مانند پيروزي 4 بر 1 برابر شاهين دست يافت، هفته گذشته در آبادان با دريافت چهار گل از نفت، مغلوب شد تا بار ديگر فشارهاي نيم فصل اول را به خاطر بياورد. اين تيم كه در نيم فصل دوم اميد زيادي به حضور هواداران در ورزشگاه داشت، اينك بايد اميدوار باشد كه در برابر چشمان هواداران زخم خورده خود به نتيجه اي در خور دست پيدا كند.
در سوي ديگر ميدان ذوب آهن حضور دارد. سبزپوشان اصفهاني در فصل يازدهم هيچ شباهتي به تيمي كه در فصل هاي گذشته يكي از اميدهاي قهرماني در ايران و آسيا بود، ندارد. اين تيم كه در طول فصل جاري با مشكلات مالي عديده اي روبرو بوده است در آستانه ديدار حساس با پيروزي، درگير بحراني تازه است؛ بازيكنان اين تيم در اعتراض به مشكلات مالي تمرين را تحريم كرده بودند و حتي تهديد كردند كه در صورت حل نشدن مشكلات برابر پيروزي به ميدان نخواهند رفت. هر چند كه گويا اين مشكل به پايان رسيده و به گفته مديرعامل ذوب آهن بازيكنان اين تيم حاضرند براي تيم شان «جان» بدهند. برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال به اين شرح است:
يك شنبه- 9/11/90
¤ مس كرمان- داماش گيلان (ساعت 30:15)
¤ سپاهان اصفهان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 30:15)
¤ ملوان بندرانزلي- صباي قم (ساعت 30:15)
¤ راه آهن - شهرداري تبريز (ساعت 30:15)
¤ سايپاي البرز- نفت تهران (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي - استقلال (ساعت 30:15)
¤ فولاد خوزستان- نفت آبادان (ساعت 16)
¤ شاهين بوشهر- مس سرچشمه كرمان (ساعت16)
¤ پيروزي- ذوب آهن (ساعت 18).

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خطر از دست دادن دربي در كمين 9 بازيكن سرخابي
خطر محروميت از دربي تهران در كمين 9 بازيكن استقلال و پيروزي است. هفته بيست و سوم ليگ برتر در حالي امروز برگزار مي شود كه احتمال دارد چند بازيكن استقلال و پيروزي به واسطه دريافت كارت زرد دربي را از دست دهند. بازيكنان دو اخطاره دو تيم طبق اعلام سازمان ليگ به اين شرح هستند:
استقلال: خسرو حيدي، علي حمودي، ساموئل، پژمان منتظري و تيموريان(البته تيموريان به دليل مصدوميت اين ديدار را از دست داده و با اين شرايط 4 بازيكن استقلال در خطر محروميت از دربي هستند.)
پيروزي : ابراهيم شكوري، محمد نوري، مازيار زارع و حسين بادامكي و غلامرضا رضايي.ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال ساعت 18 پنجشنبه هفته جاري برگزار مي شود.
كم كارها را معرفي كنيد
پس از جريمه 10 درصدي بازيكنان از سوي مديرعامل باشگاه پيروزي، محمد رويانيان در ابلاغيه اي به كميته فني از آنها خواست بازيكنان كم كار در ديدار مقابل ملوان و صنعت نفت آبادان شناسايي شوند تا درباره جرايم بازيكنان تصميم نهايي گرفته شود.اين ابلاغ به دليل آن است كه مديرعامل پيروزي قصد دارد برخي از بازيكنان كه در ديدارهاي گذشته كم كاري نكرده اند را از جريمه 10 درصدي معاف كند.
عواقب شكست خانگي ابومسلم
تيم فوتبال ابومسلم خراسان در چارچوب هفته شانزدهم ليگ دسته اول در ورزشگاه تختي مشهد مقابل تيم فوتبال سايپا شمال تن به شكست داد كه پس از پايان اين ديدار، هواداران تيم فوتبال ابومسلم به درون زمين ريختند و داور بازي و كمك هايش با سختي موفق شدند از درون زمين خارج شوند. حتي بازيكنان تيم ابومسلم هم به سختي توانستند از رختكن خود خارج شوند. اين اتفاق در حالي رخ داد كه تنها سه مامور نيروي انتظامي در ورزشگاه تختي حضور داشت و آنان از بيرون كردن تماشاچيان ناتوان بودند و در ابتداي نيمه دوم بازي نيز به دليل عدم حضور ماموران، با 5 دقيقه تاخير آغاز شد.
توز تا پايان فصل در سيتي مي ماند
با وجود اين كه كارلوس توز مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي از ماه دسامبر گذشته تاكنون در هيچ ديداري براي تيمش به ميدان نرفته است و هر روز خبرهايي درباره پيوستن او به يكي از تيم هاي مطرح اروپايي به گوش مي رسد اما مدير برنامه هاي او از ماندن اين مهاجم جنجالي آرژانتيني تا پايان فصل در منچسترسيتي خبر داد. مهم ترين دليل عدم انتقال توز به باشگاه هايي همچون اينتر ، ميلان و پاري سن ژرمن رقم بالاي فروش اين بازيكن است، چنان كه باشگاه منچسترسيتي براي فروش وي رقم 39.25 ميليون دلار پيشنهاد داده است كه اين رقم از عهده اين تيم ها خارج است.
نامه رئيس فدراسيون فوتبال اسپانيا به علي كفاشيان
آنخل ماريا ويار رئيس فدراسيون فوتبال اسپانيا با ارسال نامه اي به علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران، براي همكاري با فدراسيون فوتبال ايران ابراز تمايل كرد. در قسمتي از متن نامه ارسالي رئيس فدراسيون فوتبال اسپانيا به كفاشيان آمده است: فدراسيون ما در صورت تمايل شما حاضر است در زمينه هاي مختلف با فدراسيون شما همكاري كند. شايد بازديد مقامات اصلي فدراسيون شما از مادريد براي آغاز روابط جديد بين ما مفيد و سودمند باشد.
لوكاتوني در آستانه پيوستن به النصر امارات
روزنامه الامارات از توافق نهايي باشگاه النصر امارات با لوكا توني مهاجم يونتوس براي انتقال قرضي او به اين تيم خبر داد. تيم النصر امارات با هدايت والتر زنگا دروازه بان اسبق تيم ملي فوتبال ايتاليا در اين فصل نتايج بسيار خوبي گرفته است و با 24 امتياز در رده دوم جدول رده بندي قرار دارد و با تيم صدرنشين، العين تنها سه امتياز فاصله دارد.
بازي با تراكتورسازي از دربي مهم تر است
مربي تيم فوتبال استقلال ديدار با تراكتورسازي تبريز را مهم تر از دربي مي داند. بهتاش فريبا گفت: فكر مي كنم با توجه به وضعيت جدول رده بندي بازي با تراكتورسازي از دربي مهمتر باشد. اما طبيعي است كه دربي هميشه حساسيت خاص خودش را دارد. در حال حاضر اصلا به دربي فكر نمي كنيم. ابتدا سعي مي كنيم كه اين بازي خوب از آب در بيايد، پس از آن به سراغ دربي مي رويم.
آندو تا پايان فروردين دور از ميادين
آندرانيك تيموريان، بازيكن مياني استقلال تا پايان فروردين دور از ميادين خواهد بود. پزشك جراح آندرانيك تيموريان كه ظهر جمعه پاي او را مورد عمل جراحي قرار داد، در خصوص روند جراحي تيموريان اظهار كرد: شكستگي انگشت پاي آندرانيك تيموريان در پايان سه هفته اي كه وي تحت درمان بود دچار جابه جايي شد تا در نهايت بعد از اين مدت، چاره اي جز عمل جراحي او نباشد.

 



برگزاري مسابقات مرحله اول انتخابي جام تختي و تيم ملي كشتي آزاد

مسابقات انتخابي جام بين المللي جايزه بزرگ جهان پهلوان تختي به عنوان مرحله اول انتخابي تيم ملي براي حضور در المپيك لندن روزهاي 3 تا 5 اسفند ماه در تهران برگزار مي شود.
بنابر اعلام رسول خادم، مدير تيم هاي ملي و امور فني كشتي آزاد، كليه كشتي گيران به جز نفرات اعزامي به رقابت هاي جهاني تركيه، نفرات اعزامي به مسابقات جوانان جهان در سال 2011 در روماني، نفرات اول قهرماني كشور در سال 90 و كشتي گيران اعزامي به جام ياشاردوغو در تركيه، بايد در اين رقابت ها شركت كنند. اين مسابقات مرحله اول رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن محسوب مي شود. همچنين در خصوص حضور آزادكاران اعزامي به رقابت هاي آسيايي كره جنوبي در سال 2012 ميلادي در جام بين المللي تختي، پس از پايان اين مسابقات اعلام نظر مي شود.

 



ليگ واليبال به هفته هجدهم رسيد
رقابت پيكان و سايپا بدون رويارويي

هفته هجدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز برگزار مي شود تا شايد اين هفته به لطف حداقل اختلاف امتياز ميان دو تيم اول جدول و البته در صورت رقم خوردن يك نتيجه دور از ذهن صدر جدول دچار تغيير و تحولاتي شود.
هفته هجدهم (پنجم از دور برگشت) مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي برگزار مي شود كه سايپا همچون هفته هاي گذشته بالاتر از سيزده تيم ديگر، صدر جدول رده بندي را در اختيار دارد اين در حالي است كه پيكاني ها با كمترين اختلاف امتياز ممكن نزديك ترين رقيب به اين تيم هستند. سايپا و پيكان امروز در خانه واليبال به مصاف تيم هايي مي روند كه در دور رفت رقابت ها صاحب پيروزي در يك گيم شدند اما در نهايت نتيجه بازي را به اين دو تيم واگذار كردند. از اين حيث سايپا و پيكان ديدارهاي حساسي در پيش ندارند با اين حال دو تيم به شدت به دنبال پيروزي در خانه واليبال هستند، چرا كه حداقل اختلاف امتيازي كه ميان تيم هاي اول و دوم جدول قرار دارد، موقعيت سايپا را براي از دست دادن صدر جدول متزلزل كرده است و پيكاني ها را براي رسيدن به صدر جدول اميدوارتر از هميشه.
بنابراين سايپا و پيكان بدون اينكه امروز رويارويي با هم داشته باشند در رقابت با يكديگر هستند؛ يكي براي حفظ صدرنشيني و ديگري براي رسيدن به صدر جدول!
برنامه كامل ديدارهاي هفته هجدهم به اين شرح است:
¤ نوين كشاورز- سايپاي البرز
¤ پيكان تهران- مشهدالرضا
¤ گيتي پسند اصفهان- باريج اسانس كاشان
¤ مناطق نفت خيز جنوب- كاله آمل
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- كرمان
¤ پيشگامان كوير يزد- هاوش گنبد
¤ شهرداري اروميه- شهرداري تبريز

 



سرانجام سهميه المپيك را كسب كرديم
رودكي نخستين المپيكي جودوي كشورمان

محمدرضا رودكي نخستين سهميه جودوي ايران در بازي هاي المپيك لندن را كسب كرد.
كاپيتان تيم ملي جودوي ايران سرانجام توانست در وزن 100+كيلوگرم سهميه حضور در مسابقات جودوي بازي هاي المپيك 2012 لندن را كسب كند. جودوي ايران چهار ملي پوش را براي كسب سهميه المپيك در مسابقه هاي مختلف در نظر گرفته بود كه سرانجام از ميان علي معلومات، امير قاسمي نژاد، جواد محجوب و محمدرضا رودكي، كاپيتان تيم ملي ايران توانست سهميه المپيك را كسب كند. رودكي در مورد كسب سهميه المپيك 2012 لندن گفت: من به صورت مستقيم از قاره آسيا اين سهميه را كسب كردم و امتيازات لازم را به دست آوردم و حضورم در المپيك قطعي است.
وي افزود: اگر بتوانم در رنكينگ فدراسيون جهاني هم بين 22 نفر اول قرار بگيرم، امتياز خوبي است تا جودوكاران ديگر ايران هم بتوانند براي كسب سهميه المپيك شانس ديگري داشته باشند، چون اگر من از طريق رنكينگ فدراسيون جهاني المپيكي شوم، جودوكاران ديگر ايران هم مي توانند از طريق آسيا سهميه كسب كنند. جودوي ايران در بازي هاي المپيك 2008 پكن شش نماينده داشت.

 



پيشنهاد رسمي ايران براي ميزباني مسابقات دوچرخه سواري باشگاه هاي آسيا

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با بيان اينكه «در كنگره سالانه دوچرخه سواري آسيا پيشنهاد راه اندازي رشته دوچرخه سواري تريال در آسيا را مطرح خواهم كرد»، از آمادگي ايران براي ميزباني مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا خبر داد.
علي زنگي آبادي در خصوص حضورش در كنگره سالانه كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا، اظهار داشت: به منظور شركت در كنگره سالانه كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه سال جاري به مالزي خواهم رفت. رئيس فدراسيون دوچرخه سواري در خصوص محورهاي سخنراني اش در اين كنگره نيز گفت: در كنگره سالانه كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا حول دو محور آمادگي ايران براي ميزباني مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا و راه اندازي رشته دوچرخه سواري «تريال» در قاره آسيا صحبت خواهم كرد.
وي اضافه كرد: در اين كنگره بايد شرايط و برنامه هاي ايران براي ميزباني مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا كه قرار است مهر ماه سال آينده برگزار شود را به مسئولان كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا ارائه دهيم. زنگي آبادي ادامه داد: همچنين پيشنهاد راه اندازي رشته ورزشي دوچرخه سواري «تريال» كه انجام دوچرخه سواري توام با حركات نمايشي است در قاره آسيا را در اين كنگره مطرح خواهيم كرد، ضمن اينكه كنفدراسيون جهاني دوچرخه سواري از اين موضوع استقبال فراواني كرده است.

 



خبر خوش براي مسافران المپيك پرداخت پاداش، بلافاصله پس از گرفتن سهميه

كميته ملي المپيك پاداش 7 ميليوني كسب سهميه را بلافاصله پس از دريافت جواز ورود به بازي هاي لندن به ورزشكاران و كادر فني پرداخت مي كند.
در حالي كه قرار بود كميته ملي المپيك پاداش كسب سهميه ورزشكاران را طي دو مرحله پرداخت كند، اما با تصميم مسئولان كميته و با هدف ايجاد انگيزه بيشتر، بلافاصله پس از دريافت جواز ورود به المپيك، پاداش ها پرداخت مي شود. در گروه نخست، پاداش 7 ميليوني به 29ورزشكار پرداخت شد. همزمان با اين پرداخت سوسن حاجي پور در تكواندوي بانوان موفق به دريافت سهميه شد كه پاداش وي نيز ظرف چند روز پرداخت شد. قرار بود گروه دوم هم پس از پايان رقابت هاي گزينشي المپيك در خرداد سال آينده پاداش خود را دريافت كنند كه با تصميم جديد مسئولان كميته، المپين ها ظرف چند روز پس از كسب جواز ورود به بازي هاي لندن پاداش خود را دريافت مي كنند.
بر اين اساس، از ميان 34 ورزشكار المپيكي ايران 32 نفر پاداش گرفتند و تنها نوشاد عالميان و ندا شهسواري كه اخيراً در رقابت هاي پينگ پنگ سهميه گرفتند، پاداش دريافت نكرده اند كه در مورد آن ها هم اقدامات لازم براي پرداخت، صورت گرفته و ظرف امروز يا فردا اين پول به حساب فدراسيون مربوطه واريز مي شود.

 



تلاش هاي فدراسيون كشتي براي بازگشت محمدي به تيم ملي

سرپرست فدراسيون كشتي، مشاور و رئيس توسعه منابع فدراسيون را مامور گفت وگو با غلامرضا محمدي براي بازگشت به تيم ملي كرد.
علي دولتشاهي در مورد كناره گيري غلامرضا محمدي از كادر فني تيم ملي كشتي آزاد اظهار كرد: از سوي خطيب سرپرست فدراسيون كشتي به من ماموريت داده شد تا با غلامرضا محمدي در مورد بازگشتش به تيم ملي گفت وگو كنم. اين هفته جلسه اي با محمدي خواهيم داشت تا شرايط بازگشت او را فراهم كنيم. ما درصدد حضور دوباره محمدي در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد هستيم. وي ادامه داد: بحث هايي كه پيش از حضور رسول خادم داشتيم، اين بود كه به تركيب كادر فني تا المپيك لندن دست نزنيم تا مبادا به تيم ضربه اي وارد نشود، سرپرست فدراسيون كشتي نيز نظرش همين است.
لازم به يادآوري است كه پيش از اين افشارزاده دبير كميته ملي المپيك در گفت وگو با خبرنگار ورزشي روزنامه كيهان از بازگشت مجدد غلام محمدي به تيم ملي كشتي خبر داده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14