(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 اسفند 1390- شماره 20162

چمران: مصوبات شوراي شهر درباره باغات تهران رعايت نمي شود
آماده باش 4 هزار آتش نشان در سه شنبه آخر سال
تا 4 سال آينده 700 بيمارستان «دوستدار مادر» مي شوند
فراخوان مشمولان داراي برگ آماده به خدمت
توكلي عنوان كرد اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در خرداد ماه
در خلخال و اردبيل كشف شد 50 هزار مواد محترقه از قاچاقچيان به دست آمد
«سبد كالاي عيد» براي فرهنگيان به ارزش 100 هزار تومان
«خسرو دانشجو» قائم مقام «فرهاد دانشجو» در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد شد
اصلاني خبر داد باند 11نفره سرقت فلزآلات از رانندگان تريلر در دام نيروي انتظامي
منطقه 17 تهران برگزار مي كند كنگره سرداران و 4 هزار شهيد
هزينه هزار ميلياردي براي رفع معارضان بزرگراه امام علي(ع)
راه اندازي فيس بوك حلال در ماه رمضان
طوفان «آيرينا» 65 كشته بر جاي گذاشت
مرگ 8 هزار انگليسي بر اثر سرما
شكنجه دختري كه از ازدواج امتناع مي كرد
انتقاد رهبر كليساي كاتوليك از گسترش ازدواج همجنس گرايان



چمران: مصوبات شوراي شهر درباره باغات تهران رعايت نمي شود

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خواستار اجراي دقيق مصوبات اين شورا در خصوص تبديل باغ هاي تهران به اماكن مسكوني شد.
مهندس مهدي چمران ديروز در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به غرس چند درخت توسط رهبر معظم انقلاب در روز درختكاري به مردم توصيه كرد كه با غرس درخت در سطح شهر تهران خود و خانواده هايشان شاهد سرسبزي، تلطيف هوا و كاهش آلودگي هوا باشند.
وي افزود: ما بر حفظ درختان و فضاي سبز تأكيد داريم اما برخي مصوبات در ارتباط با باغ ها به درستي اجرا نمي شود چنانچه در شوراي شهر تأكيد مي شود كه آن ملك باغ است اما مي بينيم كه در آن زمين ساخت و ساز مي شود.
چمران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اين كه مردم اصلي ترين نقش را در احياي فضاي سبز دارند گفت: بايد به توسعه و حفظ فضاهاي سبز، جنگل ها و باغ ها و مراتع چه در شهر و چه در حريم آن وجود دارد توجه شود و از قطع و جابه جايي درختان جلوگيري كنيم، در برخي موارد در كميسيون ماده 7 شهرداري و شوراي شهر راي گيري مي كنيم تا درختان حفظ شوند و اگر در چنين مواردي درختي كنده شود مايه شكايت ماست به همين دليل ضمن تشكر از تلاش ها و خدمات سازمان فضاي سبز براي حفظ و توسعه فضاهاي سبز اميدواريم نسبت به حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از قطع و جابه جايي درختان نهايت تلاش صورت گيرد.
هم اكنون درختاني در بالاي شهرك پليس در حال قطع شدن است
معصومه ابتكار دبير كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران هم در اين جلسه گفت: تكميل كمربند سبز تهران تأثير و خواص متعددي بر پالايش هوا و كاهش آلودگي هواي شهر دارد.
وي تأكيد كرد: خوشبختانه ما شاهد اقدامات خوبي در توسعه فضاهاي سبز بوديم به گونه اي كه افزايش پارك ها و توسعه كمربند سبز شهر محقق شده است. به عنوان كميته محيط زيست برآوردمان اين است كه علي رغم همه مشكلات فرآيند توسعه فضاي سبز و درختكاري در شهر مثبت بوده كه بر اين اساس جا دارد از دست اندركاران در اين حوزه تشكر كنيم، با اين وجود اتفاقات ناگواري نيز در تهران رخ مي دهد كه بايد دست به دست هم دهيم تا شاهد بروز اين اتفاقات نباشيم.
وي با اشاره به اين كه در برخي از نقاط شهر مانند بزرگراه آزادگان، چمران و... شاهد قطع و جابه جايي درختان بوديم گفت: متأسفانه اتفاقات ناگواري در سطح شهر رخ مي دهد كه بايد از آن جلوگيري شود، به طوري كه در برخي موارد در داخل باغات قطع درختان صورت مي گيرد يا هم اكنون در بالاي شهرك پليس چند روز است كه درختان در حال قطع شدن است.
ابتكار تصريح كرد: ما متاسفانه محلاتي را داريم كه سرانه فضاي سبز آنها اندك و حتي پارك هم ندارند و اميدواريم سياست توسعه فضاهاي سبز در اين نقاط با جديت دنبال شود.همچنين حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر نيز گفت: در بعضي موارد متأسفانه شاهد هستيم كه براي تعريض يك گذر درخواست جابه جايي درختان مي شود اما بايد ما اولويت اولمان حفظ درختان باشد نه عبور وسايل نقليه. براي جلوگيري از بين رفتن درختان سال 91 را بايد سال حفظ درختان موجود بدانيم و اجازه جابه جايي و قطع درختان را ندهيم.
حمزه شكيب همچنين از قرار دادن تلفن هاي ثابت شهروندان به شركت هاي تبليغاتي توسط شركت مخابرات انتقاد كرد و گفت: برخي از شهروندان فرم هايي از مخابرات پركردند تا شماره آنها حتي در اختيار 118 نيز قرار داده نشود اما اين شركت ها شماره اين دسته از مردم را دارند. وي با بيان اينكه امنيت خانواده ها به خطر افتاده است، تصريح كرد: لازم است از مديرعامل شركت مخابرات براي حضور در شورا دعوت كنيم تا بگويد به چه قيمتي تلفن هاي ثابت شهروندان را مي فروشد.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: اگر شركت ها به پول نياز دارند اعلام كنند تا بگوييم هر نفر از مردم 500 يا هزار تومان به آنها كمك كنند تا حداقل امنيت شان به خطر نيفتد!

 



آماده باش 4 هزار آتش نشان در سه شنبه آخر سال

سرويس اجتماعي-
مدير عامل سازمان آتش نشاني از آماده باش كامل 4 هزار آتش نشان در 1300 تيم عملياتي طي 3 شيفت در سه شنبه آخر سال خبر داد.
دكتر رضا خوشزاد صبح ديروز در جمع خبرنگاران درباره آماده باش سازمان آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال اظهار كرد: 1300 تيم عملياتي با استرداد 4 هزار آتش نشان حداكثر توان عملياتي ما در 3 شيفت عملياتي از روز سه شنبه پاياني سال در آماده باش خواهند بود.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه در 123 ناحيه شهرداري تيم هاي عمليات شهرداري به صورت ويژه مستقر خواهند شد، گفت: براساس تجارب سنوات گذشته تهران داراي 110 نقطه بسيار پرخطر و استراتژيك است كه در سال هاي گذشته در اين مناطق حوادث زيادي رخ داده است.
وي افزود: تيم هاي عملياتي متناسب با محيط و نوع خطرپذيري منطقه در محلات مستقر خواهند شد.
وي همچنين از برگزاري اولين جشنواره ايمني دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده با وزارت آموزش و پرورش يك هزار و 300 دانش آموز منتخب در 21 اسفند ماه در برج ميلاد مهمان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني هستند كه اين دانش آموزان با مخاطرات و خطرات ترقه بازي آشنا خواهند شد.
توزيع رايگان
10 هزار خاموش كننده
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران همچنين با بيان اينكه آتش نشانان و كارشناسان اين سازمان در روزهاي ماقبل چهارشنبه آخر سال براي آموزش شهروندان در محلات و مدارس مهمان مردم هستند گفت: همچنين 10 هزار خاموش كننده نيز به صورت رايگان در ميان مردم توزيع مي شود.
خوشزاد در بيان علت توزيع خاموش كننده ها اظهار كرد: از نگاه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران توزيع رايگان خاموش كننده ها ميان مردم هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري اين سازمان براي افزايش ارتقاء ايمني مردم است و سرمايه گذاري هر چه بيشتر در اين زمينه مي تواند كاهش خسارات در هنگام بروز سانحه را موجب شود.
ممنوعيت استفاده از بوته براي چهارشنبه آخرسال
رئيس يگان حفاظت از جنگلها و مراتع از برخورد قاطع با افرادي كه از بوته ها و فرآورده هاي مرتعي براي مراسم چهارشنبه پايان سال استفاده مي كنند خبر داد.
سرهنگ تقي ايرواني با بيان اين مطلب اظهار داشت: هر ساله براي 15 اسفند تا 15 فروردين تمهيدات ويژه اي را در نظر مي گيريم، چرا كه در سنت چهارشنبه پايان سال متأسفانه برخي براي ايجاد آتش و پريدن از روي آن از فرآورده هاي مرتعي به خصوص بوته ها استفاده مي كنند كه نتيجه اي جز تخريب منابع طبيعي به همراه ندارد.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط اقليمي كشور و لزوم محافظت منابع طبيعي از شهروندان درخواست مي كنيم تا به منظور جلوگيري از آسيب ها از تخريب جنگل ها و مراتع خودداري كنند.

 



تا 4 سال آينده 700 بيمارستان «دوستدار مادر» مي شوند

مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده براي ترويج زايمان طبيعي و كاهش زايمان سزارين در كشور، گفت: گسترش بيمارستان هاي دوستدار مادر، ترويج زايمان به روش طبيعي را به دنبال خواهد داشت.
دكتر محمداسماعيل مطلق افزود: وزارت بهداشت براي ترويج زايمان طبيعي دو اقدام اساسي را در دستور كار دارد. تشويق بيمارستان ها براي تبديل شدن به بيمارستان هاي دوستدار مادر به دنبال رعايت 10 آيتم مربوطه از جمله اقداماتي است كه ترويج زايمان طبيعي را به دنبال خواهد داشت.
وي با اين كه برنامه بيمارستان هاي دوستدار مادر اكنون در هشت بيمارستان كشور برگزار مي شود و بيمارستان هاي مربوطه لوح دوستدار مادر را دريافت كرده اند، گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه حدود 700 بيمارستان دولتي و خصوصي در سطح كشور بايد دوستدار مادر شده و لوح دوستدار مادر دريافت كنند. اين برنامه، تشويق زايمان فيزيولوژيك و كم درد و كاهش زايمان سزارين را به دنبال خواهد داشت.
دكتر مطلق ادامه داد: از طرف ديگر تاكنون تنها بر روي ثبت مرگ مادر در كشور اقدامات در حال انجام بود و به اين ترتيب با بررسي پرونده هاي مرگ مادري، علت هاي مرگ مشخص مي شد و اقدامات لازم براي كاهش اين عوامل به كار گرفته مي شد.
وي افزود: اما از امسال برنامه ريزي ها آغاز شده تا بررسي هاي لازم براي بيماري هايي كه يك مادر از زمان بارداري به آن مبتلا مي شود و به علت آن بيماري تا نزديك مرگ پيش مي رود، انجام شود كه در هشت استان كرمان، سيستان و بلوچستان، فارس، لرستان، اصفهان و... در حال پياده شدن است و با اجراي اين برنامه كاهش مرگ و مير و بيماري در مادران باردار را خواهيم داشت.
دكتر مطلق گفت: بيماري هايي نظير صرع، افسردگي، ديابت و فشار خون بالا از جمله بيماري هايي هستند كه ممكن است مادر در زمان بارداري به آن مبتلا شود و تا حد مرگ پيش رود و پس از زايمان نيز دچار اين بيماري ها باشد. براي اين بيماري ها استراتژي هاي لازم در حال طراحي است.

 



فراخوان مشمولان داراي برگ آماده به خدمت

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي در اطلاعيه اي كليه مشمولان داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ 18 و 19 اسفندماه سال 1390 را فراخوان كرد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد كه كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدان سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي 18 و 19 اسفندماه 1390 دريافت كرده اند براي اعزام به خدمت بايد به شرح ذيل اقدام كنند:
مشمولان ساكن تهران بزرگ
بر اساس اين اطلاعيه كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگ آماده به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا اسفندماه سال 1390 قيد شده است، بايد در ساعت 6 صبح روز شنبه (20 اسفندماه 1390) و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب در ساعت 6 صبح روز يكشنبه (21 اسفندماه سال 1390) به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح ابلاغ شده است حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن شهرستان ها
بر اين اساس سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد كه كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگ هاي آماده به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا اسفندماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه (20 اسفندماه سال 1390) و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب در ساعت 7 صبح روز يكشنبه (21 اسفندماه 1390) به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
بر اين اساس آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ اقدام و بر اساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.
هشدار
به استفاده كنندگان
از كارت هاي جعلي خدمت
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه كارت هاي پايان خدمت جعلي ديگر كارآيي نخواهد داشت گفت: با توجه به هوشمند شدن كارت ها استفاده كنندگان از كارت هاي جعلي به عنوان غايبين خدمت شناخته مي شوند.
سردار ابراهيم كريمي افزود: در روند اجراي طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت يقيناً با تعدادي افراد مواجه خواهيم شد كه از كارت هاي جعلي استفاده مي كردند.
وي ادامه داد: از آنجايي كه كارت هاي جعلي بعد از صدور كارت هاي هوشمند براي افراد كارآيي نداشته و ديگر نمي توانند از اين طريق خدماتي را دريافت كنند لذا اين افراد به عنوان كساني كه جزء غايبين بوده و وضعيت نظام وظيفه شان مشخص نيست شناخته خواهند شد.
جانشين سازمان وظيفه عمومي گفت: براي اين دسته از افراد بايد تسهيلاتي ايجاد و مجموعه اقداماتي را در دستور كار قرار دهيم.
وي بيان داشت: به هر صورت از آنجا كه تعداد زيادي از اين دسته افراد وارد ميانسالي شده اند بايد برخورد با آنها بر اساس كار كارشناسي صورت گيرد تا زندگي شخصي آنان با اختلالي روبه رو نشود. اما با اين وجود هنوز برنامه خاصي براي اين افراد تدوين نشده است.

 



توكلي عنوان كرد اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در خرداد ماه

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با تشريح جزئيات آماري حاضرين در جلسه آزمون كارشناسي ارشد، از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد 90 به صورت كارنامه در چهارم خرداد ماه خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ثبت نام 930 هزار و 215داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد 91، گفت: در اين دوره از آزمون كارشناسي ارشد 58 هزار و 409 نفر بيش از دوره گذشته ثبت نام كرده اند.
وي با اشاره به تعداد ثبت نام كنندگان آزمون كارشناسي ارشد 91، اظهار كرد: از اين تعداد متقاضيان 472 هزار و 894 نفر داوطلب زن و 457 هزار و 321 نفر مرد در آزمون شركت كرده اند.
توكلي با اشاره به برگزاري آزمون در 131 كد رشته در تاريخ 26، 27 و 28 بهمن ماه، اظهار كرد: از تعداد 930 هزار و 215 داوطلب واقعي، 785 هزار و 13داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند كه از اين تعداد 407 هزار و 70داوطلب زن و 377 هزار و 943 داوطلب مرد بودند.
وي افزود: از ميان حاضرين در جلسه آزمون، 718 هزار و 956 نفر داوطلب آزمون يك كد رشته و 66 هزار و 57 داوطلب آزمون دو كد رشته بودند.
مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينكه از ميان 930 هزار و 215 داوطلب واقعي، 145هزار و 202 نفر در جلسه آزمون غايب بودند، تصريح كرد: به عبارت ديگر 61/15درصد داوطلبين واقعي در جلسات حضور نداشتند.
وي افزود: از اين تعداد داوطلبان واقعي غايب، 78 هزار و 673 نفر براي گرفتن پرينت كارت اقدام نكردند و 66 هزار و 529 داوطلب پرينت كارت ورود به جلسه را دريافت كردند ولي در جلسات حضور نداشتند.
توكلي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در چهارم خرداد ماه، گفت: مجازين به انتخاب رشته مي توانند از پنجم تا نهم خرداد ماه با دريافت دفترچه راهنما، كد رشته محل هاي مورد علاقه را از ميان كد رشته مجاز به انتخاب رشته در فرم مربوطه درج كنند.

 



در خلخال و اردبيل كشف شد 50 هزار مواد محترقه از قاچاقچيان به دست آمد

با تلاش نيروهاي انتظامي شهرهاي اردبيل و خلخال 50 هزار مواد محترقه خطرناك از قاچاقچيان و فروشندگان كشف و ضبط شد.
به گزارش فارس از اردبيل، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان خلخال در جريان كشف 48 هزار مواد محترقه در خلخال، اظهار داشت: مأموران فرماندهي انتظامي اين شهرستان در يك عمليات موفق شدند 48 هزار عدد انواع مواد محترقه و آتش زا از قاچاقچيان و فروشندگان توزيع عمده به دست آورند.
حسين بهمني افزود: در همين راستا دو كيلو مواد مخدر نيز از نوع ترياك و يك كيلوگرم حشيش از قاچاقچيان مواد مخدر در اين شهرستان به دست آمد.
وي خاطر نشان كرد: در اين راستا 10 نفر دستگير شده و تحويل مقامات قضايي شهرستان خلخال شدند.
وي ادامه داد: با توجه به در پيش بودن چهارشنبه سوري تلاش مي كنيم تا با عوامل توزيع كننده مواد محترقه برخورد جدي داشته باشيم.
اما در شهرستان اردبيل نيز با تلاش مأموران پليس و امنيت عمومي اردبيل دو هزار و 120 عدد مواد محترقه دست ساز و خطرناك كشف شد.
مأموران پليس و امنيت عمومي اردبيل با هدف برخورد با تهيه و توليدكنندگان مواد محترقه دست ساز از طريق گزارش هاي مردمي موفق به دستگيري عده اي شدند كه در زيرزمين منزلي اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه دست ساز و خطرناك مي كرد.
مأموران اين يگان در كمترين زمان ممكن سازنده مواد محترقه را شناسايي و با انجام عملياتي وي را دستگير كرده كه در بازرسي از محل سكونت وي دو هزار و 120 عدد مواد محترقه خطرناك به دست آمد.
اين متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شده است.
كشف 51 هزار مواد محترقه خطرناك در اردبيل
فرمانده انتظامي اردبيل گفت: با تلاش مأموران انتظامي شهرستان اردبيل 51 هزار عدد مواد محترقه خطرناك كشف و ضبط شد.
حسين عليزاده افزود: با هدف جلوگيري از خطرهاي احتمالي مواد محترقه و منفجره در روزهاي پاياني سال طرح تشديد برخورد با تهيه و توزيع كنندگان مواد محترقه از روزهاي قبل در دستور كار قرار گرفته و در اين راستا با تلاش هاي انجام شده در كنار كشف 51 هزار و 700 عدد انواع مواد محترقه خطرناك سه نفر دستگير و دو دستگاه خودرو نيز توقيف شد.

 



«سبد كالاي عيد» براي فرهنگيان به ارزش 100 هزار تومان

وزير آموزش و پرورش از اعطاي مبلغ 100 هزار تومان در قالب «سبد كالاي عيد» به فرهنگيان خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: اعطاي سبد كالا در جلسه هيات دولت بررسي شد و اين موضوع در حال پيگيري است تا مبلغ توافق شده به فرهنگيان نيز اعطا شود.
وي افزود: مبلغ در نظر گرفته شده براي سبد كالاي فرهنگيان حدود 100 هزار تومان است.
وزير آموزش و پرورش همچنين درباره اخذ عيدي از دانش آموزان در مدارس نيز، گفت: بعيد مي دانم، چنين چيزي وجود داشته باشد و اگر هم استثنائا موردي باشد، چندان كار مقبولي نيست.

 



«خسرو دانشجو» قائم مقام «فرهاد دانشجو» در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد شد

خسرو دانشجو عضو شوراي اسلامي شهر تهران به عنوان قائم مقام رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در واحدهاي علوم و تحقيقات اين دانشگاه منصوب شد.
فرهاد دانشجو پس از آغاز به كار در جايگاه رياست دانشگاه آزاد اسلامي انتصاب هاي جديدي را صورت داده است كه از جمله آن انتصاب برادر ديگرش «خسرو دانشجو» به عنوان قائم مقام خود در واحدهاي علوم و تحقيقات اين دانشگاه مي باشد.
وي كه هم اكنون و همزمان عضو شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامي است به عنوان نماينده فرهاد دانشجو در واحدهاي علوم و تحقيقات اين دانشگاه نيز آغاز به كار كرده است.
از آنجا كه رئيس دانشگاه آزاد، رياست واحدهاي علوم و تحقيقات را هم بر عهده دارد و با توجه به اينكه در غياب رئيس جديد، شخصي ديگر بايد براي اداره امور اين واحدها حضور داشته باشد هم اكنون خسرو دانشجو به نيابت از برادرش اين سمت را عهده دار شده است.
در زمان رياست عبدالله جاسبي، در دانشگاه آزاد مجيد عباسپور تهراني فر سمت قائم مقامي واحدهاي علوم و تحقيقات را بر عهده داشت.

 



اصلاني خبر داد باند 11نفره سرقت فلزآلات از رانندگان تريلر در دام نيروي انتظامي

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از دستگيري 11 عضو يك باند سرقتي فلزآلات از رانندگان تريلر خبر داد.
سرهنگ ناصر اصلاني در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: سارقان با حمله به رانندگان كاميون ها و تريلرهاي در حال استراحت محموله آن را كه غالبا شمش هاي آلومينيوم و آهن آلات است به سرقت مي بردند.
وي با بيان اينكه در پي وقوع سرقت هاي متعدد محموله خودروهاي سنگين در شهرستان رباط كريم در طول هفته گذشته رسيدگي به اين موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و گفت: ماموران در بررسي اوليه و تحقيق از شاكيان دريافتند كه سارقان در ساعت اوليه صبح با حمله به رانندگان كاميون هاي در حال استراحت كه داراي بار آهن آلات و شمش آلومينيوم بودند پس از شكستن شيشه خودروهاي سنگين، دست و پاي آنها را بسته و با استفاده از گاز اشك آور رانندگان را به قسمت عقب تريلي منتقل كرده و پس از سرقت محموله بار آنان خودرو را به همراه راننده در مناطق نامعلوم رها كرده و متواري مي شدند.
اصلاني افزود: ماموران پليس آگاهي پس از بررسي محل هاي سرقت و كنترل مناطق تخليه محموله هاي باري توانستند محل تخليه محموله هاي سرقتي را در «منجيل آباد» شناسايي كرده و در يك عمليات غافلگيرانه دو سارق به نام هاي «فرشيد» و «منصور» را كه هر دو ساكن تهران بودند، دستگير كنند.فرمانده انتظامي غرب استان تهران با بيان اينكه ماموران پليس آگاهي با كنترل و مراقبت محل هاي تخليه محموله هاي سرقت شده چهار عضو باند سارقان به نام هاي «محمد»، «ابراهيم»، «غلامرضا» و «رضا» را كه ساكن استان هاي قزوين و همدان بودند را دستگير و دو محموله بار سرقتي آهن آلات و شمش هاي آلومينيوم از مخفي گاه آنان كشف و ضبط كردند.
وي افزود: در بازجويي هاي پليس محل اختفاي پنج سارق ديگر در شهرستان اسلامشهر مورد شناسايي قرار گرفت و هر پنج سارق به نام هاي «حميدرضا»، «عليرضا»، «مجتبي»، «عليرضا» و «حامد» دستگير شدند.
اصلاني با بيان اينكه در بررسي سوابق «عليرضا» كه رياست اين باند را برعهده داشت، مشخص شد كه متهم تنها پس از گذشت 10 روز از آزادي اش از زندان با تشكيل باندي از همدستان قبلي خود اقدام به سرقت خودروهاي سنگين در محور ساوه- تهران مي كردند، گفت: اين افراد در بازجويي هاي خود به 11 فقره سرقت محموله خودروهاي سنگين در 20 روز گذشته اعتراف كردند.
اصلاني افزود: در اين عمليات پليس چند دستگاه كفي تريلر، يك دستگاه كاميون، يك دستگاه وانت نيسان، يك دستگاه موتورسيكلت و دو محموله 20 تني آلومينيوم و 25 تني نبشي آهن آلات كشف كرد كه براساس برآورد كارشناسان ارزش ريالي اقلام مكشوفه به دو ميليارد و 200 ميليون ريال مي رسيد.

 



منطقه 17 تهران برگزار مي كند كنگره سرداران و 4 هزار شهيد

دوازدهمين كنگره سرداران و چهارهزار شهيد ديروز در منطقه 17 تهران برگزار شد.
بنابر گزارش دبيرخانه همايش اين كنگره طي 3 روز متوالي از 16 تا 18 اسفندماه در منطقه 17 برگزار مي شود.در اولين روز كنگره مراسم غبارروبي و عطرافشاني مزار 5 شهيد گمنام آستان مقدس امام زاده حسن و تجليل از خانواده هاي معظم شهداي جاويدالاثر برگزار گرديد.بنابر اخبار رسيده امروز نيز گراميداشت يادواره 103 شهيد معلم و دانش آموز در مدارس منطقه برگزار خواهد شد. در ضمن در روز 18 اسفند نيز مراسم افتتاحيه اين كنگره با حضور خانواده معظم شهدا در مجموعه فرهنگي ورزشي امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد.

 



هزينه هزار ميلياردي براي رفع معارضان بزرگراه امام علي(ع)

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه براي ساخت ادامه بزرگراه امام علي حدود 300 ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است، گفت: براي رفع معارضين نيز حدود 800 تا هزار ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است.
مازيار حسيني درخصوص ادامه ساخت بزرگراه امام علي گفت: طول بزرگراه امام علي تا آزادگان 25 كيلومتر است كه 9 كيلومتر از اين مسير در سنوات گذشته تا مسيل باختر ساخته شده و 16 كيلومتر از طرح قديم اصلا ساخته نشده است.
حسيني با بيان اينكه تقاطع آزادگان-امام علي انتهاي پروژه امام علي بوده است، گفت: اين بخش را امتداد داده و به بزرگراه دولت آباد متصل و از بزرگراه دولت آباد وارد منطقه 20 و به كمربندي شهيد كلانتري متصل مي شويم.
به گفته وي از كمربندي شهيد كلانتري هم در واقع طرحي به نام حرم تا حرم بوده كه كمربندي شهرري را به بزرگراه صالح آباد متصل مي كرد.معاون فني و عمراني شهرداري تهران اضافه كرد: از آزادگان تا مرقد حضرت امام در واقع بخشي است كه به پروژه امام علي اضافه شده است.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه كل پروژه امام علي در سال 91 آماده بهره برداري مي شود گفت: تكه به تكه از اين بزرگراه را بهره برداري مي كنيم.
حسيني درباره تملك هاي اين پروژه گفت: عمده توافقات تملك ها در مناطق انجام شده است در منطقه 7 و 8 بيشتر تملك ها وجود دارد چرا كه بزرگراه از داخل بافت مسكوني عبور مي كند.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه براي ساخت ادامه بزرگراه امام علي حدود 300 ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است گفت: براي رفع معارضين نيز حدود 800 تا هزار ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است.

 



راه اندازي فيس بوك حلال در ماه رمضان

در حالي كه گروهي از مسلمانان در تركيه و روسيه تصميم به راه اندازي يك شبكه اجتماعي تحت عنوان «سلام جهان» گرفته اند اعلام كردند اين مجموعه كه از آن به عنوان «فيس بوك حلال» ياد مي شود در طول ماه مبارك رمضان افتتاح خواهد شد.
به گزارش مهر عبدالواحد نيازوف رئيس «سلام جهان» با اشاره به اين كه فيس بوك حلال سكويي براي فعاليتهاي حلال در اينترنت است گفت: در حال حاضر فيس بوك 800 ميليون كاربر در سراسر دنيا دارد كه 300 ميليون آن مسلمان هستند، انتظار مي رود كه اين تعداد در يك دوره 10 ساله افزايش 100 درصدي داشته باشند.
نيازوف با اشاره به اين كه دفتر مركزي اين شركت در استانبول مستقر است گفت: هدف از انتخاب اين شهر جايگاه ويژه آن به عنوان ارتباط ميان شرق و غرب بوده است. اين پروژه يك پروژه اقتصادي بوده و با هدف خدمت به مسلمانان در جهان مدرن فعال شده است و مورد حمايت هيچ جنبش سياسي و كشور خاصي هم قرار ندارد.
سلام جهان تاكيد كرده است كه كاربران آن دسترسي به برنامه هاي اجرايي بسياري چون مجموعه هاي وسيع كتابهاي ميراث اسلامي در فرمتهاي كتاب الكترونيكي و برنامه هاي آموزشي در سطوح بسياري را فراهم مي كند.نيازوف اظهار داشت كه در حال حاضر اين فعاليتها در جريان است و محصول و همچنين پروژه در طول ماه مبارك رمضان راه اندازي خواهد شد.
اين شركت علاوه بر استانبول در روسيه و مصر نيز دفاتري دارد و بين ماه هاي مارس و آوريل (اسفند و فروردين) امسال دفاتر تكنيكي ديگري را در حيدرآباد هندوستان و جاكارتاي اندونزي افتتاح مي كند.

 



طوفان «آيرينا» 65 كشته بر جاي گذاشت

طوفان استوايي «آيرينا» در جزيره ماداگاسكار تاكنون به كشته شدن دست كم 65 نفر منجر شده است.
بنابر اعلام مقامات اداره ملي حوادث طبيعي ماداگاسكار، تاكنون ناپديد شدن سه نفر ديگر از ساكنان مناطق طوفان زده گزارش شده است كه نيروهاي امداد در تلاش براي يافتن اين افراد هستند.
به گفته مقامات ماداگاسكار، بيشتر كشته شدگان اين طوفان از ساكنان منطقه «ايفاناديانا» در جنوب شرق اين جزيره بوده اند.در شهر «دوربان» نيز بالا آمدن سطح آب دريا باعث شده است تا كشتي ها در بندر لنگر بگيرند و اجازه رفت و آمد نداشته باشند.طوفان «آيرينا» دومين طوفان مرگبار فصلي در ماداگاسكار است. بيش از اين طوفان «جيووانا» در اين جزيره منجر به كشته شدن 35 نفر شده و چندين مجروح برجا گذاشته است.به گزارش خبرگزاري فرانسه،مسئولان اداره ملي حوادث طبيعي ماداگاسكار از تعداد مجروحان احتمالي و خسارت هاي اين طوفان گزارشي منتشر نكرده اند.

 



مرگ 8 هزار انگليسي بر اثر سرما

به گزارش اينديپندت براساس گزارش يك مؤسسه تحقيقاتي، تعداد افرادي كه به دليل فقر و تنگدستي جان خود را از دست مي دهند، تقريباً سه برابر آماري است كه دولت اعلام كرده است.
پروفسور «كريستين ليدل» از دانشگاه اولستر مي گويد: طي زمستان سال جاري حدود 7800 نفر به دليل نداشتن توانايي مالي براي يافتن يك سرپناه مناسب جان خود را از دست داده اند.گفتني است هر فرد براي گرم كردن خانه خود نياز دارد تا حداقل 10درصد از درآمد خود را صرف خريد سوخت كند. نداشتن اين ميزان درآمد به فقر سوخت تعبير مي شود.
مرگ 56 نفر در هر روز به دليل نداشتن سرپناه
آخرين ارزيابي ها از سوي سازمان بهداشت جهاني و آمار رسمي تعداد مرگ و ميرها در زمستان نشان مي دهد كه تعداد افرادي كه به واسطه كمبود سوخت و نداشتن حداقل درآمد براي يافتن يك سرپناه مناسب دچار مرگ شده اند، بيش از چهار برابر تعداد كشته شدگان در تصادفات جاده اي است.ارزيابي پيشين دولت نشان مي دهد كه تعداد افراد فوت شده به دليل فقر تنها 2700 نفر در هر سال است.
همچنين آخرين آمارها از اداره آمار ملي بيانگر اين موضوع است كه تعداد افراد فوت شده در زمستان سال 2010 در انگليس و ولز بيش از 25700 نفر بوده است. در همين راستا، سازمان بهداشت جهاني نيز اعلام كرد 30 تا 40درصد از آمار كشته شدگان اعلام شده در زمستان امسال مربوط به افرادي است كه به دليل نداشتن يك سرپناه مناسب و گرم جان خود را از دست داده اند. پروفسور «ليدل» آمار 2700 جان باخته كه از سوي پروفسور «هيل» را بسيار عجيب و غيرواقعي دانست و گفت هيچ توجيهي براي آن وجود ندارد. وي در ادامه افزود، آمار 7800 فوت شده (65 نفر در هر روز) كه از سوي سازمان بهداشت جهاني منتشر شده، به واقعيت نزديك تر است.

 



شكنجه دختري كه از ازدواج امتناع مي كرد

پليس ايالت «آريزونا» آمريكا از دستگيري اعضاي خانواده اي خبر داد كه دخترشان را به دليل امتناع از ازدواج شكنجه كردند.
پليس محلي آريزونا، مادر، پدر و خواهر اين دختر را به اتهام ضرب و شتم، حبس غيرقانوني او و مقاومت در برابر پليس دستگير كرد. اما آنان پس از احضار شدن اين اتهامات را وارد ندانستند.خانواده اين دختر قصد داشتند دختر 19 ساله شان را وادار به ازدواج با يك مرد 38 ساله بكنند اما او از انجام اين كار سرباز زد.به گفته پليس پدر اين دختر قصد داشته با چاقو دخترش را به قتل برساند و ضرباتي نيز به گردن او وارد كرده اماموفق به انجام اين كار نشده است.به گزارش شبكه خبري فاكس نيوز، مادر اين دختر به پليس گفت: قسم مي خورم كه قصد شكنجه او را نداشتم و تنها مي خواستم همانند ديگر مادرها او را تنبيه كنم.

 



انتقاد رهبر كليساي كاتوليك از گسترش ازدواج همجنس گرايان

رهبر كليساي كاتوليك در انگليس برنامه هاي ديويد كامرون براي گسترش ازدواج همجنس گرايان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تأكيد كرد كه اين برنامه ها معنا و مفهوم ازدواج را با خطر مواجه مي سازد.
به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، اسقف وست مينستر گفت: ازدواج هم جنس گرايان و ترويج آن اقدامي كاملاً افراطي است كه با ماهيت ازدواج تفاوت دارد.اين هشدار مهم ترين مداخله جامعه مسيحيت در زمينه ازدواج همجنس گرايان به شمار مي آيد.گفته مي شود دولت انگليس قصد دارد تغييرات جديدي را در قوانين ازدواج اين كشور اعمال كند. اعمال اين تغييرات از سوي ديويد كامرون، نخست وزير انگليس مورد حمايت قرار گرفته است.اسقف هاي انگليس در نامه اي نوشتند: دلايلي كه از سوي دولت براي تمايل به تغييرات در مفهوم ازدواج مطرح مي شوند با توجيه برابري مرد و زن مطرح شده است، اما قانون كنوني كشور هيچ توجيهي را براي ازدواج همجنس گرايان قبول نمي كند.در ادامه اين نامه آمده است: تغيير در مفهوم و ماهيت ازدواج اقدامي است افراطي كه مي تواند عواقبي جدي در پي داشته باشد. تغيير قانون مي تواند به مرور درك جامعه را از هدف ازدواج تغيير دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14